Kirjoittaja Aihe: Bye bye beauty, k-11 (Seamus/Charlie)  (Luettu 1134 kertaa)

yuuri

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 833
  • Ava by unsure <3
    • Been there, Done that
Bye bye beauty, k-11 (Seamus/Charlie)
« : 01.02.2012 22:16:34 »
Title: Bye bye beauty
Author: yuuri   
Raiting: k-11 //: Arte muokkasi ikärajaa Finin uusiin sääntöihin vastaaviksi.
Genre: angst, draama, some romance…
Pairing: Seamus/Charlie
Haasteet FF100-046. Tähti , Ystävänpäivä-haaste IV, rare10 (2.0),slash10 2.0

Summary:Ystävänpäivä ei ole kaikkille suloinen, vaaleanpunainen päiväuni…

______________________________________________________________________________



En ymmärrä miksi kidutan itseäni vielä kuuden vuoden jälkeenkin. Joka ikinen vuosi, ystävänpäivänä palaan takaisin. Palaan tähän kaupunkiin, tähän ravintolaan ja tähän nimenomaiseen pöytään.

”Oletko nyt aivan varma?”
“Seamus. Minä haluan sinut kokonaan ja en todellakaan aio peitellä sitä muilta.”


Tämän päivän jälkeen palaan takaisin Unkariin. Vaarannan jokainen päivä henkeni tulta syöksevien petojen kanssa, mutta en välitä. Rakastan sitä työtä - ne muistuttavat sinua. Yhtä temperamenttisia, räjähdysalttiita ja kauniita.

”Ne ovat kauniita, Charlie!”
“Muistuttavat hyvin paljon sinua.”


Ne 364 päivää ennen ystävänpäivää kuljen kuin sumussa. Työpäivän jälkeen avaan viskipullon ja juon unohtaakseni. Sinut, itseni, tunteeni, epätoivoni, ikäväni. Aamulla tiedän juoneeni likaa, mutta en välitä - sinä et ole enää täällä.

”Punaviiniä ja juustoa?”
“Hyvää vuosipäivää rakas.”
“Kiitos samoin. Rakastan sinua, Seamus.”
“Tiedän. Minäkin sinua.”


Monesti olen mennyt petojen luokse ilman suojuksia. Halusin niiden ottavan minut. Päättävän tuskani, mutta ne eivät koskaan koske tai edes lähesty minua. Sinun kanssasi ne riehaantuivat ja vaikuttivat onnellisilta, mutta nyt ne vain makaavat ja kuihtuvat. Mitä sinä olet minulle tehnyt? Mitä sinä olet lohikäärmeille tehnyt?

”Ne taitavat pitää sinusta.”
“Hyvä, koska minäkin pidän niistä.”


Tämä viini, jota me aina joimme on kitkerää. Tämä ruoka on vain sahanpurua ja kuivattaa suuni. Se pieni vihreä kynttilä pöydän keskellä -muistatko? Sen liekko on nyt himmeä. Nämä hopea aterimet ovat tummuneet, yhtä tummuneet kuin minun sydämeni.

”Tämä viini on makeaa, juuri täydellistä.”
“Hintansa nähden parasta ollakin.”
“Hei, Charlie ei sinun tarvitse tuhlata minuun näin paljon.”
“Tiedän, mutta minä haluan.”


Ravintolan oven kello kilahtaa astellessani ulos. En jättänyt tippiä, taaskaan. En halua tuhlata itseeni enempää kuin on tarvis. Seamus, tämä kuja jota astelen, se on yhtä pimeä kuin minun ajatukseni nykyään. Taivas on yhtä synkkä kuin minun mieleni. Tunteeni velloavat samoin kuin tämä myrskytuuli. Minä palaan Unkariin.

”En ymmärrä miksi matkustamme kerran vuodessa Lontooseen.”
“Ystävänpäivä on tärkeä.”
“Mutta ravintoloita on täälläkin.”
“On, mutta ei yhtä hyviä kuin Carte de Milo.”
“Totta.”


Katson näitä tähtiä, joita me katsoimme yhdessä. Jokainen kerta me painauduimme pehmeää nurmea vasten ja rakastuimme toisiimme uudelleen. Nyt tunnen vain kylmän kiven käteni alla ja kosketan nimeäsi. Se ei riitä minulle. Kaadan pullosta vuosikerta viskiä haudallesi. Vain parasta sinulle, rakkaani.

“Haluan, että meidät haudataan tänne. Näiden tähtien alle.”
“Ja meidät tullaan hautaamaan, jos niin tahdot.”
“Jos kuolen enne sinua - älä lähetä minua takaisin. Tahdon olla lähelläsi.”
“Me kuolemme samaan aikaan, joten älä murehdi rakkaani.”


Jälleen kerran toivon minun sammuvan humalaiseen uneen, josta en enää herää.
Vihaan ystävänpäivää, vihaan itseäni, vihaan sinua.

Rakastan.

_______________________________________________________________________

A/N: pidin tästä itse, toivottavasti tekin<3
« Viimeksi muokattu: 28.03.2016 15:30:39 kirjoittanut Arte »
Nothing is true, Everything is permitted
ficciarkku

Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • ***
  • Viestejä: 2 518
  • Hannibalin täti
Vs: Bye bye beauty, k-15 (Seamus/Charlie)
« Vastaus #1 : 01.02.2012 23:18:45 »
Ihihi, Charlie <3 Jotenkin vain tykkään siitä hahmosta.

Jäi hämään että missä Seamus on. Charlie oli ihana, kun jaksoi aina tulla samaan paikkaan, vaikka toinen ei tule.

Mäkin haluan miehen, joka hemmottelee ja tuhlaa muhun paljon.

Yritän tässä sanoa, että tykkäsin,rakastin tätä tekstiä. Kiitos muru :-* :-*

Ava by FractaAnima
Banneri by Claire

Sinisten siipien havinaa

Julma-Nala: "Muutit Turkuun. Ikäkriisi!"

AhmaBoy

  • Vieras
Vs: Bye bye beauty, k-15 (Seamus/Charlie)
« Vastaus #2 : 06.02.2012 14:57:01 »
Upea lopetus lähetti melkein kylmiä väreitä minulle ja melkein jopa kyyneleetkin nousivat silmiini (mitä ei enää usein tapahdu ficcejä lukiessani).  :'( Kaunista, hyvin kaunista!

Pidän tässä käyttämästäsi tyylittelystä, olen itsekin käyttänyt sitä yhdessä samankaltaisessa ficissä (Fred/George) ja se on hyvin toimiva. Kirjoitit tämän melko maltillisesti, hyvä juttu.  :) Yksi kohta josta en pitänyt oli melkein viimeinen kursiivi jossa Seamus ja Charlie puhuivat kuolemasta; se on kamala klisee parisuhde deathficeissä enkä oikein pidä siitä. Toit lohikäärmeet sen sijaan tekstiin hyvin omaperäisellä tavalla, joten siinä kyllä onnistuit. Pystyn hyvin kuvittelemaan kuihtuneet lohikäärmeet ja sen kuinka ne eivät koskeneet itsetuhoiseen Charlieen pitkällä kynnelläkään. Bravo!

Tämä oli kaiken kaikkiaan asiallinen ja kiva ficci... parituksen toimimisesta en tosin ole aivan varma.  ;)

TY!