Kirjoittaja Aihe: Täydellinen epätäydellisenä | S, raapale, kerää kaikki hahmot (Millicent Bullstrode)  (Luettu 3932 kertaa)

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
kirjoittaja: annicamaria
ikäraja: S
genre: yleisdraama
beta: eip
sanamäärä: 100
summary: Minä olen Millicent Bullstrode, minä olen onnellinen.
haasteet: kerää kaikki hahmot (Millicent Bullstrode), tunne10 (onni)

A/N: Ensin minun piti kirjoittaa tästä pidempi shotti, mutta aamulla kun avasin tämän ja lukaisin keskeneräisenä läpi, niin se tuntui vain jotenkin valmiilta. Itse en menisi lisäämään tähän enää sepustuksia, tykätkää tai älkää.

En omista ficin hahmoja tai paikkoja, enkä saa sen puoleen hopeasirppejä kuin kultakaljuunoitakaan kirjoituksistani :) elkää lähettäkö räyhääjiä!




Täydellinen epätäydellisenä.

Jälleen puen päälleni korsetin. Kiristän narut ja taistelen mahamakkarat piiloon. Vedän villapuseron pääni yli pujotan paksut käsivarteni kaavun hihoista.

Näytän upealta.

Itsevarmana kävelen läpi tyttöjen makuusalin. Katson nenänvarttani pitkin muutamia, jotka kaunistavat kasvojaan peilin edessä kemikaalisin keinoin. Säälittävää. Tiedän olevani kaunis ilman meikkiäkin. Sutaisen tummat hiukseni niskaan poninhännälle ja hymyilen peilikuvalleni.
Muutamat muista tytöistä katsovat minua nenäänsä nyrpistellen, kuiskaillen. Tiedän mitä he ajattelevat. Heidän mielestään olen lihava ja ruma. En välitä siitä, mitä he ajattelevat.

Enhän?

Ravistelen epäilykset mielestäni. Olen paljon vahvempi kuin ne epäaidot teinit. Hymyilen ulkoa, hymyilen sisältä, säteilen ja olen aito. Olen Millicent Bullstrode, minä olen onnellinen.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2011 15:40:07 kirjoittanut annicamaria »
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Oi tää oli ihana ficci Millicentistä :D
Luihuistyttönä hän onkin, tai loogiselta se tuntuu-juuri tuota tyyppiä ;)
Itsevarma ja hohdokas Millicent sopii Rowlingin tyttöön täydellisesti, ja eihän hänestä oo kirjotettukkaan juuri mitään :D

Tää kuulostaa niin IC:eeltä, tiiätkö rivien välistä huokuu aito luihuismainen nenänvartta pitkin-katselu ja ylimielisyys ;D
Hyvä kuvailu, hyvä ficci<3
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Uuuu!

Millicent on ihana hahmo (ja sinä olet ihana myöskin mutta se nyt ei liity tähän kohtaan lol), tosi mielenkiintoinen ja erilainen kuin kirjoissa kuvataan, siis sillä tavalla, että Harryn mustavalkoisen näkemyksen ansiosta Millicent on vain iso, paha tyttö jossa ei ole mitään viehättävää. Minä näen Millicentistä juurikin tämän puolen: tyttörukka on tietyllä tavalla hyvin itsevarma ja voimakas, mutta toisaalta se on vain tietynlaista pakonomaista vastapainoa sille heikkoudelle ja kelpaamattomuudelle. Tuntui myöskin tosi hassulta kun minä ymmärsin tämän ficin kovin henkilökohtaisesti ja se sillä tavalla aukesi niin hyvin.

Lainaus
Enhän?

Ravistelen epäilykset mielestäni. Olen paljon vahvempi kuin ne epäaidot teinit. Hymyilen ulkoa, hymyilen sisältä, säteilen ja olen aito. Olen Millicent Bullstrode, minä olen onnellinen.
Tämä oli niin hieno ja vaikuttava! Tuo enhän on sellainen pieni epäröinti, mutta totutut ajatukset sysäävät riivaajansa pois ja ovat taas. Myöskin ylimielisyys tuossa lopussa oli hieno, se vaikuttaa ristiriidalta mutta se on ihan täysin looginen. Ei Millicent sillä tavalla kaipaa pellennaamiota tai samanlaisuutta. Tyttö ei ole edes uhmakas, minähän pystyn tähän, vaan vain tottunut junnaamaan niitä samoja ajatuksia päänsä sisässä: minä olen hyvä, tarpeeksi, onnellinen, kaunis, älykäs, vahva. Niin kuin hokisi sitä samaa lausetta uudelleen ja uudelleen itselleen niin kauan, että siihen tottuu.

Kirjoitat tositosi hyvin, sillä onnistuit tuomaan minäkertojaan tarpeeksi kylmän sävyn. Millicent ei ole niin täynnä itseään koko ajan, no, se nyt tietysti on huonoa sen kelpaamattomuuden kannalta, mutta ajatukset olivat ihanalla tavalla realistisia tai kallellaan nimenomaan toiseen suuntaan. Teksti sujui ja ne tunteet todella välittyivät lukijalle.

Oi tämä oli tosiaan aika hämmentävä fic niin tutuista teemoista johtuen, mutta todella, todella hyvä, osui ja upposi ainakin minuun. Olet ihana ja tämä on ihana ja ihihihhi. ♥
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Resonanssi - Kiitos paljon. Millicent on tosiaan aika paljon hämärään jätetty hahmo ja halusin tuoda hänestä esiin jotain uutta ja on mukava kuulla että se onnistui. Luihuisen luonteestaanhan tyttö ei mihinkään pääse ;)

Lils - oi muru hei tuo kommentti sai mut melkein itkemään. Koitan ny keksiä jotain fiksua vastausta tähän äääää. Olet ihana. Mutta niin itteäkin ärsyttää joskus tuo Harryn kulma asioista "kaikki luihuiset on paskoja"- fiiliksellä. Millicenttiähän ei kirjoissa paljoa kuvailla joten halusin kokeilla jotain uutta ja sen toimivuutta. En kuitenkaan halunnut tehdä Millicentistä sellaista säälittävää "kukan ei rakasta oon foreveralone" tyyppiä, kun hän kuitenkin proud slytherin on. Ylimielisestä ja onnellisesta millicentistä oli mukava kirjoittaa.

Oikeasti kiitos paljon, oot kultanen pus :-*
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Anteeksi, että tämän kommentoimisessa on kestänyt aivan hävettävän kauan! Pidin tästä tosi paljon joka tapauksessa, ja olen vain ihan liian kiireinen ja hidas :D

Millicent päähenkilönä oli tosi mielenkiintoinen, sillä en ole lukenut hänestä paljoakaan, ja kirjoissa hänestä kerrotaan ihan vain jotain rohkelikkojen silmien läpi, mutta ei paljoa. Näin lukija tai kirjoittaja saa ihanan vapauden luoda jotain omaa, ja minusta ainakin sinun Millicentisi oli hyvin uskottava. Lisäksi minusta on aina ihana lukea sivuhahmoista, joille on rakennettu persoona - näin HP ei kuole koskaan :D (olipa mahtipontista...)

Täytyy varmaan tunnustaa, että pidin tästä ficistä valtavan paljon, koska Millicent muistutti tässä hieman minua, ja pystyin kuvittelemaan itseni hänen paikalleen. Ajatukset olivat siis minusta ilman muuta uskottavia ja koskettaviakin. Minun mielestäni tämä oli myös hyvä juuri tämänpituisena: kuten itsekin sanoit, ei tämä olisi tarvinnut yhtään mitään lisää. Olit ihailtavasti saanut näin lyhyeen tekstiin paljon sisältöä, erityisesti minusta oli hienoa, kuinka kaikki ei ollut niin kovin mustavalkoista ja Millicentin epäilyksetkin pääsivät nostamaan päätään. Ja se, että Millicent oli juuri sopivan ylimielinen, eikä mikään nyssy.

Pidin myös siitä, kuinka ficci antoi uskoa sille, että sellaisetkin nuoret naiset, jotka eivät meikkaa ja ole koko XS, voivat tuntea olonsa upeiksi, kauniiksi ja onnellisiksi. Otsikkokin oli hieno ja kiinnittikin kommenttikampanjassa huomioni.

Kiitos tästä, herätti paljon ajatuksia!
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Carolynne - kiitos paljon kommentistasi. Itsekin halusin luoda Millicentille persoonan, koska hän on kirjoissa kuvailtu Harryn mustavalkoisen maailman läpi erittäin vastenmieliseksi hahmoksi, mutta emmehän me tosiasiassa tiedä hänestä mitään. Siksi halusin luoda vähän erilaisen, itsevarman ja vahvan Millicentin ja mukavaa jos se toimi.

Kiitoskiitos miljoonasti :-*
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Hei, tosi kiva.
Jäi vain mietityttämään, että oliko Milli todella sitä mieltä vai yrittikö uskotella itselleen.
Tätä jään pohtimaan. :)

-Frac

Ps. Olet mukana kommenttitertussani. :)


I'm into Herbology now u_u

AhmaBoy

  • Vieras
Ohoo, todella hieno.  :) Olisi toiminut pidempänäkin.

Ensimmäisen kappaleen kuvailutyyliä rakastan. En aina, mutta välillä. Mainiota. Kukapa ei Millicent-paran tunteisiin pystyisi samaistumaan? Epäitsevarma tyttö-rukka joka yrittää piilottaa sen kovuuden ja ylimielisyyden taakse? Tykkäsin paljon keskivaiheen täydellisestä illuusiosta; en ollut täysin varma onko hän tosissaan, onko hän kaunis vai ei.  ;)

Tykkäsin loppuratkaisustasi; se oli rehellinen.

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Oi, enpä ole koskaan ennen lukenut ficciä, joka käsittelisi Millicent Bullstrodea! Todella harvinainen hahmo ja siten siis uusi tuttavuus fanfictionin parissa. En ole koskaan kirjojen perusteella saanut hänestä minkäänlaista otetta, mutta koska hän oli Luihuisessa, olen aina kuvitellut hänet suosituksi tytöksi, joka ilkeilee muille.

Tällä ficillä kuitenkin nujersit kaikki ennakkokäsitykseni hänestä ja sait jopa säälimään häntä. Luihuiseksi Millicent on melko empaattinen eikä ilmeisesti ole ollenkaan yhtä ulkonäkökeskeinen kuin kaikki muut samassa tuvassa ja samassa makuusalissa asuvat tupalaiset. Toit tyttöön uuden ulottuvuuden, johon on kyllä ilo tutustua. Se, kuinka hän pystyi olemaan välittämättä muiden mielipiteistä - epäilyksistään huolimatta - oli mielestäni koko ficin käännekohta, ja melko hieno sellainen. Kaikilla meillä on niitä hetkiä, jolloin epäilee itseään ja miettii liiankin paljon sitä mitä muut itsestä ajattelevat, samoin Millicent ja se teki tästä ficistä aidon oloisen. Olit onnistunut tuomaan sitä lievää epäilyksen väreen tunnetta ficciin mukaan uskottavalla tavalla ja nostan siitä hattua, itseltä se ei nimittäin onnistuisi (olen kangistunut liiaksi huumorin puolelle).

Kirjoituksellisesti ote tähän ficciin oli kaunis ja olit saanut hyvin mahdutettua kaiken vain sataan sanaan. Noissa sadassa sanassa oli kaikki se oleellinen, se ficin syvin olemus, joka sitten paljastuikin lopulta. Yleensä en myöskään pidä näin lyhyistä lauseista, koska ne ovat yleensä hieman töksähteleviä, mutta näin lyhyessä raapaleessa lyhyet lauseet toimivat - ei niiden pidäkään olla pitkiä. Lyhyet lauseet myös korostivat tätä hieman dramaattista surullisuuden ja epäluuloisuuden tunnelmaa, sitä Millicentin pientä epäuskoa omaa itseään kohtaan. Sanavalinnat olivat kauniita ja sopivat hyvin tähän ja loivat omalta osaltaan ficin vallitsevaa tunnelmaa.

Lainaus
Ravistelen epäilykset mielestäni. Olen paljon vahvempi kuin ne epäaidot teinit. Hymyilen ulkoa, hymyilen sisältä, säteilen ja olen aito. Olen Millicent Bullstrode, minä olen onnellinen.
Loppu oli mielestäni kaunis, vaikka olikin ehkä kaikista kauimpana siitä Millicentistä, jollaiseksi hänet kirjojen perusteella olen kuvitellut. Toisaalta jokaisella on se oma mielikuvansa ja pidän tästä sinun loihtimastasi Millicentistä enemmän kuin siitä kylmäkiskoisesta neitokaisesta, joka minun mielessäni pyörii. Kumosit siis kaikki mielikuvani onnistuneesti tällä kauniilla tekstillä ja sait minut haluamaan lukemaan lisää tästä neidosta!

Kiitoksia tästä ihanuudesta! :-*
Ava © flawless

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Zug - Halusin tämän tekstin avulla ajatella tuota mainitsemaasi Luihuisuutta tälläiseltä toiseltakin kantilta, ei aina tarvitse olla itse arvostelija vaan myös persoona, joka ylpeästi antaa piutpaut muille ja uskaltaa olla oma ihana itsensä, sillä loppujenlopuksi kaikki ovat ihania joltain kantilta ja niin. Kiitos paljon kommentistasi, se piristi päivää :-*

AhmaBoy - Tässä epäreilussa maailmassa on aina itsevarmallakin henkilöllä hieman varaa epävarmuuteen - valitettavasti. Hienoa jos se kuitenkin toimi. Kiitos paljon että jaksoit kommentoida tätä pientä raapaletta : )

Beatrix Bones - Huhhuh kun oli ihana ja pitkä kommentti, kiitos! Tosiaan tähän Millicentiin uskon monen pystyvän samaistumaan, koska maailma on kova ja ihmiset ovat mitä ovat, mutta jokaisen tulisi olla ylpeä omasta itsestään ja ajatella välillä niitä omia hyviä ja kauniita puolia. Kiitos todella paljon vaivannäöstäsi ja ihanasta kommentistasi! :-*
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki