Kirjoittaja Aihe: Yhdessä he ovat enemmän [S, ystävyysraapale, kelmit]  (Luettu 2979 kertaa)

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Title: Yhdessä he ovat enemmän
Author: Swizzy
Beta: Nelxis
Genre: filosofointilätinä, ystävyysfluffy (joo nuo on genrejä)
Rating: S
Pairing: ei ole
Disclaimer: J. K. Rowling omistaa Potterit, minä vain kirjoittelen.

Yhdessä he ovat enemmän

Sirius. James. Remus. Kolme poikaa, ikuinen ystävyys.

Jamesin pähkinänruskeat silmät täydentävät täydellisesti Siriuksen harmaita, muttei koskaan kylmiä, Remuksen kullanruskeus on jotain siltä väliltä. Ja niin erilaisia. Niin samanlaisia.

Sirius naisvalloituksineen, Remus ujotensa kanssa, Jamesin pitkäjänteisyys yksipuolisissa tunteissa. Yhdessä vastakohtien kauneudesta löytyy rakkautta.

Remuksen ihmissuteus on kasvattanut heitä kaikkia myös vastuuseen ja uskollisuuteen. He ovat kasvaneet ihmisinä toistensa myötä.

Sitkeys, ujous, rohkeus, jopa pieni hulluus, juuri ne tekevät heistä kelmejä. Tekevät heistä heidät. Tekevät heistä ystäviä.

Heillä on erilaisia ja samanlaisia piirteitä. Heissä on täydellisyyttä ja sen vastakohtaa. Heissä on ystävyyttä.

Yksin he saattavat olla pieniä, jopa heikkoja. Mutta yhdessä he ovat enemmän.


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Yhdessä he ovat enemmän [S, ystävyysraapale, kelmit]
« Vastaus #1 : 17.01.2012 00:08:15 »
ihana fikki! *nyyh* <33 vaikka toi oli lyhyt, nii se ehti saada kyyneleet mun silmiin - se vaa, ku on NIIIIIN julmaa, et Peter kääntää sauvansa ja kaikki kuolee ihan vaan sen takia... Sirius ja James - niiden piti olla erottomaton kaksikko, kuin veljekset, ja Remus, Remus todella toi vastuuntuntosuutta ja uskollisuutta ystävilleen... Kelmit eivät olis ilman Kuutamoo... Remuksen parhaat ystävät lopulta oli Sirius ja James - ystäviä, joita muut saa vain toivoa unelmis (tai ainaki mä...)

Kirjotit hienosti, kiitos tästä <3
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Yhdessä he ovat enemmän [S, ystävyysraapale, kelmit]
« Vastaus #2 : 17.01.2012 18:00:44 »
Anturajalka93, kiitos! Kiitos! Kiitos! (montakohan kertaa ajattelin toistaa tuon? :D) Se Peterin teko oli kyllä julma... Eikä Kelmit olis Kelmejä ilman Kuutamoa... Kiitos vielä! :-*


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Yhdessä he ovat enemmän [S, ystävyysraapale, kelmit]
« Vastaus #3 : 01.02.2012 16:01:42 »
Hehee, ihanaa, kerrankin jotain fluffya pelkästä ystävyydestä!

Kelmit on kelmejä, siitä ei pääse yli eikä ympäri, ja kelmeinäkin ne on oikeasti tosi hyviä ihmisiä. Ja hurmaavia vielä kaiken lisäksi. ;) Tykkäsin ihan älyttömästi tuosta silmien vertailusta, koska oikeastihan niitteen kolmen silmiä tai ulkonäköä ei voi vertailla koska James on paras, joten tällanen fiktiivinen kisailu on ihanaa. :D

Sä oot tosi lyhyeen tekstiin saanut vangittua kaiken sen, mihin kelmien ystävyys perustuu. Se on luottamusta, hyväksyntää ja tarpeeksi paljon hulluutta jaksaa Siriusta. :D Tykkäsin siitä miten olit jättänyt Peterin kokonaan pois kuvioista. Ihan paska tyyppi, jota ei ystävyydestä puhuttaessa sovi edes ajatella. Sellasissa pitemmissä ficeissä, jotka kertoo esin kelmien kouluajoista, se pitää mainita ja ottaa edes jollain tasolla tasavertaiseksi kelmiksi, mutta esimerkiksi tässä se ei tule kysymykseenkään.

Pitemmittä puheitta kiitos ja anteeksi. ;D
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Yhdessä he ovat enemmän [S, ystävyysraapale, kelmit]
« Vastaus #4 : 01.02.2012 16:35:46 »
Salla, kiitos! En olis itsekään uskonut että koskaan ystävyysfluffya kirjoittaisin, mutta älä koskaan sano koskaan ja sillee. :D Ehkä mun sittenkin pitäis ruveta runoilijaks eikä kirjailijaks kun kaikki tuntuu olevan sitä mieltä että osaan vangita kaiken oleellisen lyhyeen tekstiin. :D Joo, Peterin tosiaan jätin pois juuri siksi kun se ei mitenkään hyvä ystävä ole. Kiitos sulle!


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Yhdessä he ovat enemmän [S, ystävyysraapale, kelmit]
« Vastaus #5 : 15.02.2012 20:58:58 »
Giril, kiitos! Harvoin mäkään mitään parituksetonta luen, useammin sitä kirjoitan (joka käsittää tasan tämän raapaleen :D). Joo, ja taidan olla muillekin sanonut etten erityisemmin Peteristä (saati sitten sen teoista) pidä. Kiitos sulle ihanasta kommentistasi!


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Yhdessä he ovat enemmän [S, ystävyysraapale, kelmit]
« Vastaus #6 : 03.03.2012 16:48:47 »
Romantiikka on yleensä lempparini ficeissä, mutta tykkäsin tästä todella paljon, ihan vain raapale ystävyydestä. Kolmesta kelmistä.

Pidin tässä varsinkin tuosta silmäjutusta. Silmien värit oltiin kuvailtu ja oli kiva, kuinka ne kaikki olivat niin erilaisia. Aluksi häiritsi hieman, että tässä oli autuaasti unohdettu muuan M:llä alkava petturimies, mutta toisaalta - vaikka hän oli ystäväporukassa, hän oli petturi. Kouluvuosina ehkei, mutta aikuisena ja se mitä Mato teki, oli anteeksiantamatonta (mietin oikeasti, jos Harrylla olisi vanhemmat...). Joten ficci oli oikeastaan parempi ilman häntä.

Toinen kiva kohta oli tuo naisjuttu. Jamesin kohta siinä oli kuvailtu todella hauskasti, vaikka eihän se loppujenlopuksi yksipuolista ollutkaan. Mietin vain tuosta Siriuksesta, että jos hän ei olisi ollut 12 vuotta Azkabanissa, hänkin olisi ehkä vakiintunut ja löytänyt jonkun naisen, jota rakastaa.

Tuollainen ystävyys kuin näillä kolmella Kelmillä oli, on ihailtavaa. :) Mietin, minkälaista se on, ja lopputuloshan on että varmasti mukavaa. Kirjoitusvirheitä yms. ei pompannut silmille ja teksti oli muutenkin sujuvaa ja miellyttävä lukea. Kiitoksia!
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Yhdessä he ovat enemmän [S, ystävyysraapale, kelmit]
« Vastaus #7 : 03.03.2012 17:26:49 »
jaina, kiitos! Jep, juuri se. Jos Sirius ei olisi joutunut Azkabaniin, se olisi voinut vakiintua. Jonka takia (on vaan yksi syy tosin) en ottanut Matohäntää tähän. Kiitos kommentistasi!


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä