Kirjoittaja Aihe: Sukunsa yläpuolella (raapaleita, S, Sirius, Hrm, Andr) 3/?  (Luettu 2924 kertaa)

Proserpina

  • ***
  • Viestejä: 56
Nimi: Sukunsa yläpuolella
Kirjoittaja: Proserpina
Genre: raapale, draama
Paritus: ei
Ikäraja: sallittu
Tiivistelmä: On monta tapaa olla ylimielinen.
Disclaimer: en omista hahmoja tai maailmaa saati saa niistä kilisevää kultaa
Varoitukset: ei
A/N: Ihka ensimmäinen raapaleeni. Tähän topikkiin tulee luultavasti myöhemmin seuraksi raapaleita muistakin hahmoista, mutta tällä lähtee. Palautetta olisi oikein kiva saada!

Ja vielä kiitos betalleni Mielenmaltille avusta tämän kanssa!

//lisäsin pari yksilöä



I Sirius


Aina joskus Peter ja Remus saattoivat mainita, miten jostain sai jotain halvalla, tai miten asuminen oli niin kamalan kallista. James sentään (Merlinin kiitos) ei koskaan itse aloittanut sellaista puheenaihetta.

Sirius inhosi näitä keskusteluja, koska ne saivat hänet tuntemaan olonsa kiusaantuneeksi.

Ja sitä Sirius taas inhosi, koska kiusaantuneisuus sai hänet tuntemaan olonsa puhdasveriseksi snobiksi, jolle sellaiset asiat, kuten raha, olivat vain pieniä maallisia yksityiskohtia elämässä.

Muut kelmit olivat niin ylpeitäkin. Kukaan hänen ystävistään ei huolinut kaljuunoita sukulaisiltaan – joskin Siriuskin olisi torjunut perheensä tuen, jos sitä olisi tarjottu. Toisaalta, jos hän olisi yhä osa verisukuaan, tilanne olisi toinen. Rakkailleen kestää olla velkaa.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2007 12:25:56 kirjoittanut Proserpina »
- Minäkö siirtäisin kelloani, ei, en koskaan! Passepartout huudahti kiivaasti.
- Niin mutta se ei muutoin täsmää auringon kanssa.
- Sen pahempi auringolle, hyvä herra!

Proserpina

  • ***
  • Viestejä: 56
Re: Sukunsa yläpuolella (raapaleita, 1/?, sallittu, Sirius)
« Vastaus #1 : 30.10.2007 20:35:43 »
A/N: Laitanpa nyt seuraavatkin, kun tuota ekaakin on muutama ihminen kumminkin lukenut. Olkaapa hyvät! Ja kiitos paljon Mielenmaltille näidenkin betaamisesta!



II Andromeda


”Andromeda!” Huolestunut miehen ääni herätti hänet suloisesta tokkurasta. ”Dorassa on jotain vialla.”

Hänen puolisonsa väsyneet sanat saivat Andromedan nousemaan ylös raskaasti huokaisten. Nymfadora oli ihana vauva ja niin edelleen, mutta parkui pahemmin kuin ulvojalauma, varsinkin nyt sairaana. Eikä Andromedalla ollut äitiäkään auttamassa.

Ted jatkoi selostustaan matkalla kehdon luo. ”Katso nyt hänen hiuksiaan! Vihreät!”

Voisiko… voisiko…?

Voitonriemuinen hymy melkein halkaisi Andromedan posket, kun hän nappasi tyttärensä syliinsä ja keinutti. Ted ei ehkä ollut puhdasverinen. Ted ei ehkä aina muistanut muodonmuutosten tunneilta, että metamorfimaageja oli olemassa. Mutta hän oli tehnyt Andromedan kanssa lapsen, jollaista Mustien suku ei ollut nähnyt vuosikymmeniin.

Siitäs saivat.



**



III Hermione



Hänen kirotut hampaansa nipistivät ikävästi alahuulta ja leukaa Hermionen kiiruhtaessa sairaalasiipeen.

”Otapa tuo peili käteen”, matami Pomfrey ohjeisti. ”Inahda, kun ne ovat taas normaalit.”

Peilistä näkyi, kuinka hampaat lyhenivät hitaasti. Minä en näe mitään eroa, Kalkaros oli sanonut. Kyyneleet puskivat yhä väkisinkin silmiin. Nyt hampaat olivat jo saman kokoiset kuin yleensä. Hermione äännähti tahattomasti, ja Pomfrey katsoi häntä kysyvästi.

Hermione ei ollut typerä tyttö. Oman ulkonäön halveksunta oli yleistä, ja useimmiten turhaa. Mutta hänen hampaansa olivat oikeasti rumat.
 
Ei vielä, Hermione elehti matamille äkillisen päättäväisyyden vallassa. Hän oli noita, toisin kuin vanhempansa. Siispä hammasraudat saisivat lentää nurkkaan.

Hampaista tuli sievät.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2008 23:20:05 kirjoittanut Proserpina »
- Minäkö siirtäisin kelloani, ei, en koskaan! Passepartout huudahti kiivaasti.
- Niin mutta se ei muutoin täsmää auringon kanssa.
- Sen pahempi auringolle, hyvä herra!

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Hienoja. Pidin jokaisesta.

Sirius: Alku oli todella hyvä, Siriuksen suhtautuminen ystäviensä puheisiin tuli hyvin ilmi ja myös se, että hän ei olisi halunnut ajatella niin, mutta kuitenkin ajatteli. Rahasta keskustelu on joskus oikeastikin kiusallista, ja varmaan varsinkin jos itsellä on ja muilla taas ei. Loppu meni aavistuksen hämäräksi ja piti lukea muutamaan kertaan ennen kuin kuvittelin ymmärtäneeni, miten kelmien ylpeys liittyi mihinkään. Viimeisen lauseen ajatus oli silti ihana.

Andromeda: Ihana. Kyllä varmaan Ted kauhistuu, kun tyttären hiukset muuttuvat yllättäen vihreiksi. Tästä tuli myös tunne äidin väsyneisyydestä lapsen kanssa, ja apua ei saa vanhemmilta, vaan pitää selvitä yksin miehensä kanssa. Jäin miettimään, että oliko Mustien suvussa ollut aikaisemmin metamorfimaageja, siltä vaikuttaa, mutta siis jäin miettimään, että keksitkö sen itse vai onko tuo olemassa olevaa tietoa. Ei sillä kyllä väliä, lopun näpäytys vanhemmille oli hyvä.

Hermione: Tämän voisi niin hyvin kuvitella todelliseksi kohtaukseksi kirjaan. Hermione järkevänä tyttönä varmasti tietää, että on normaalia olla pitämättä jostakin asiasta ulkonäössään, mutta hänelläkin on kuitenkin normaalin tyttömäinen vähän turhamainenkin puolensa, jolle hän antaa vallan tilaisuuden saatuaan.

Kaikki raapaleet sopivat muuten hyvin tuohon Sukunsa yläpuolella -otsikkoon, kaikissa jollain lailla sanoudutaan irti siitä, mitä perhe toivoo tai edustaa. Näitä voisi lukea lisääkin, kiitoksia.
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Proserpina

  • ***
  • Viestejä: 56
Kiitos paljon kommentista, Picca!  :D Kiva, että tykkäsit (vaikka joo, nyt se Sirius näyttää kieltämättä mustakin vähän hämärältä). Itse asiassa mä en kyllä tiedä, onko Mustien suvussa aiemmin ollut metamorfimaageja vai ei. Jotenkin oletin, että on, mutta en olekaan varma. Olen lukenut muutaman ficciä, joissa asia oli näin, joten idea ei ole omani, mutta en siis osaa sanoa, onko se varsinaisesti kaanonia vai ei.

Ja mä aistin, että näitä raapaleita jossain vaiheessa tulee enemmän, mutta ei vähään aikaan kumminkaan :)
- Minäkö siirtäisin kelloani, ei, en koskaan! Passepartout huudahti kiivaasti.
- Niin mutta se ei muutoin täsmää auringon kanssa.
- Sen pahempi auringolle, hyvä herra!

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Voih, olivatpa nämä kivoja!

Sirius-raapaleessa oli ihan huippu idea, mutta ihan loppuraapaletta en minäkään oikein ymmärtänyt. Mutta no, ei se mitään, koska voin kuvitella, että Siriuksesta oli varmasti vaikea puhua rahasta ystäviensä kanssa. Minä itse olen käsittänyt, että myös Pottereilla oli varsin paljon rahaa (perihän Harry sen kaiken), mutta ehkä tosiaan James on halunnut olla itsenäinen ja ylpeä omista saavutuksistaan!

Tuo Andromeda-raapele oli niin symppis! "Siitäs saitte, muut sukulaiset! Kyllä minäkin pystyn hienouksiin, vaikken nainutkaan puhdasveristä!" Hieno Dora siellä vaihtamassa hiusväriään heti syntymästään saakka. (:

Tuo Hermione-raapale saattoi olla lempparini. Se kytkeytyi niin ihanasti canonin kohtaukseen, jossa Hermione oli niin iloinen näteistä hampaistaan! Minulla itselläni on varsin isot etuhampaat ja tahtoisin ne kovasti pienemmiksi, joten ehkä siksi sympatiseeraan Hermionea tässä kaikista eniten! :D Mitä kaikkea taikuudella voikaan saada aikaan, ah.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman