Kirjoittaja Aihe: Aamuiset kupilliset mustaa vahvaa kahvia [S]  (Luettu 1536 kertaa)

Haalea

  • Tarpeeksi
  • ***
  • Viestejä: 258
Aamuiset kupilliset mustaa vahvaa kahvia [S]
« : 25.06.2011 00:38:41 »
Title: Aamuiset kupilliset mustaa vahvaa kahvia
Rating: S
Author: Haalea
Genre: ficlet, fluff
Pairing: Remus Lupin/OFC
Summary:  Kaikki ne aamuiset hyvänhuomenenkatseet, jotka hän oli jakanut sen tytön kanssa.
Challenges: Het10
Disclaimer: Rowille kuuluu kaikki tunnistettava
A/N: Hetken mielijohteesta syntyi tällainen....


Aamuiset kupilliset mustaa vahvaa kahvia


Tylypahkan luminen piha näytti aamutuimaan kauniilta. Kuuraisten ikkunoiden läpi siroava valkoinen valo valaisi linnan autioita käytäviä. Remus oli lähtenyt käymään pöllölässä, sillä odotti kirjettä äidiltään. Hänen vanhempansa olivat päättäneet hankkia avioeron, ja Remus oli varma, että hänen äitinsä tunteet olisivat aivan sirpaleina.

Suuri Sali oli siihen aikaan lauantaiaamusta vielä lähes täysin tyhjä, Remus kuitenkin nautti, kun sai olla aamut rauhassa ja vetäytyä hetkeksi miettimään asioita itsekseen. Aamiaisentuoksuisessa lämpimässä salissa kykeni poika viettämään useita tunteja aamusta, ennen kuin kukaan hänen ystävistään edes havahtui unistaan miettien heräämistä. Poika raapusti sulkakynä rapisten äidillensä kirjeen, luki Päivän Profeetan ja söi rauhassa aamiaisensa, juoden suuren kupillisen vahvaa mustaa kahvia.

Remuksella oli kuitenkin myös toinen syy siihen, miksi hän nautti Suuressa Salissa yksin istumisesta. Kaikki ne aamuiset hyvänhuomenenkatseet, jotka hän oli jakanut sen tytön kanssa. Kaikki ne vapautuneet unenpöpperöiset keskustelut. Jokainen pikainen ja salainen suudelma aamuautioilla käytävillä. Kaikki ne aamut, jotka Remus tulisi muistamaan vielä kauan. Ne aamut joina Remuskin uskoi rakkauteen.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Aamuiset kupilliset mustaa vahvaa kahvia [S]
« Vastaus #1 : 05.07.2011 12:47:28 »
Tämäpä oli mielenkiintoinen tunnelmapala. Siksi toisekseen, kun vanhalta kahviaddiktilta kysytään, niin mikätahansa tehsti jossa puhutaan kahvista on potentiaalisesti ykkönen, eikä pettymyksiä tietenkään tullut.

Seesteisn aamun tunnelma tuli tosiaan hienosti esille, vaikka en ole aamuvirkkuja ihmisiä, niin voin kuvitella hyvin mikä aikaisin heräämisessä tosiaan kiehtoo. rauhallisuus, hiljaisuus, oma rauha. Kuppoi kuumaa kahvia, mustana tietysti niin kuin kahvi kuuluukin juoda.

Sitä jäin miettimään kuinkakohan vanha Remus on vielä tässä vaiheessa, minulle tuli jotenkin niin vanha fiilis tästä. Olen tietysti itsekin juonut kahvinu mustana kakarasta lähtien, luen sanomalehtiä ja autan vanhempia sukulaisia kriiseissä, ja silti minusta vähän tuntui että tunnelmansa ja tekojensä puolesta Remus minun silmääni vaikutta pajon vanhemmalta kuin koulupojalta. Tulee enemmän mieleen kolmekymppinen mies joka auttaa äitiään eron ylitse, jotenkin nuorempna kuvittelisin että se ei ole niin helposti sisäistettävissä.

Todennäköisesti tämä johtuu nyt vain minun omisa mielikuvistani, koska mene aina kaikken niin tunteella ja minun on vaikea sisäistää miten joku voi olla muka noin rauhallinen ;D Ei sanakaan moitetta kirjoitustaioistasi.

Jotenkin herttaisen ohimennen kuvattu rakkau. Tuli vähän sellainen haikea fiilis. Joskus aikaisemmin on ollut joku kaunis ja ihana rakas, eikä käy ilmi onko suhde mahdollisesti loppunut, vai onko tämä nyt vain niitä päiviä kun tyttö ei ole herännyt aamua varten ja hyvä niin. Jää kivasti avoimeksi lukijalle ja saa päättää itse onko loppuratkaisu haikea vai toiveikas. Minä ehkä kallistun enemmän sinne haikean puolelle.

Joka tapauksessa, kiitos tästä, oli oikein kaunista luettavaa.

T: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right