Kirjoittaja Aihe: Minne tuuli kuljettaa [K11] VALMIS (luku 25/25 + epilogi) 4.12.2011 | drama, angst, romance  (Luettu 38862 kertaa)

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] VALMIS (luku 25/25) 22.11.2011
« Vastaus #120 : 22.11.2011 00:06:41 »
Silli: Ehkä tämä luku antaa ainakin jonkinlaisen vastauksen siihen, mistä ihmeestä Lucius ja Rabastan oikeen jutteli. Tai ainakin vihjauksia sinnepäin. Tää on ihan hirveän kauhean kamalaa. En mä halua päästää tästä irti :)
Bea: Kyllä, olet hidas ;) Mulle tulee mieleen tästä ficistä ja kesästä se, kun istuin aina töissä koneen ääressä, kun ei ollu mitään tekemistä ja kirjotin ihan paniikissa, että nyt mun on pakko saada tää luku tänään valmiiks tai muuten käy huonosti.. Sillon se oli kamalaa, nykyään lähinnä vaan naurattaa. Ja eikö muka kuka tahansa ois kärttynen ku herätetään kesken unien? Mä ainakin olisin. Ja pojat on sokeita, todistettu tosiasia :)
Anturajalka93: No siltä näyttää. No ei, eihän aina tarvii mitään järkevää saadakaan aikaan :) Kiva kuitenkin, että olet pitänyt.
Natte: Yöuinnit on kivoja. Paitsi että sillon kun mä kävin yöuinnilla kesäkuun alussa niin siellä oli ihan kamalasti hyttysiä, että ois pitäny olla koko aika veden alla, jos ois halunnu välttyy niiltä.. Nice. Ja hei, Bellahan kaipasi jännitystä ja kun Ina oli valmis sitä tarjoamaan niin sitten ei enää kelvannutkaan :)
Giril: Niin, ei kukaan muu voikaan olla niin kaheli, että keksisi mennä yöuinnille kuin Bella. Ja minä ;) Ja joo, Ina nyt on vähän tommoin ihme romantikkohaaveilijamikälie. No, katsotaanpa nyt, että jos joskus sen kakkososan kirjoittaisi. Jonkinlaisia ajatuksia on sen suhteen päässä kyllä pyörinyt :)

A/N: Nyt on tullut aika tämän ficin viimeiselle luvulle ja sitä myötä myöskin (melkein) viimeisille kiitoksille. Tahdon kiittää kaikkia lukijoita, erityisesti puumerkkinsä jättäneitä, sillä olette saaneet minut jatkamaan kirjoittamista, vaikka jossakin vaiheessa olisi tehnyt mieli vain luovuttaa. Erityisen suuret kiitokset sinulle, Bea, joka olet jaksanut valaa minuun uskoa, että kyllä se nyt on hyvä, vaikka itse olenkin asiaa suuresti epäillyt ja kyseenalaistanut.
Suuret kiitokset myös seuraaville yhtyeille/artisteille kappaleista, joista olen saanut inspiraatiota ja oikeanlaista tunnelmaa tätä ficciä kirjoittaessani.

Katri-Helena – Minne tuuli kuljettaa
Suvi Teräsniska – Hento kuiskaus, Jos menet pois
Anna Eriksson – Kaikista kasvoista, Oot voimani mun
Yölintu – Tytöt ovat kauniita
Jenni Vartiainen – Ihmisten edessä
Juha Tapio – Ohikiitävää
Ultra Bra – Sinä lähdit pois
Irina – Pokka
PMMP – Mummola, Olkaa yksin ja juoskaa karkuun, Matoja
Chisu – Niin on helpompi, Oi muusa, Sabotage
Johanna Kurkela – Veitsenterällä

Nyt on aika sanoa hyvästit tälle ficille, josta on matkan varrella tullut minulle erityisen läheinen ja tärkeä. Viisi kuukautta ja 22 päivää kesti saada valmiiksi tämä ficci ja nyt se on loppu. Kiitokset vielä kaikille, ehkä vielä joskus kirjoitan sen kakkososan. Ja ehkä vielä sitä ennen epilogin tähän ja pari spinoffia, kun tulee ikävä. Kiitos ja olkaa hyvät, viimeinen luku alkaa nyt. Itken. Oikeasti.




Kahdeskymmenesviides luku
Hetkiseen tarraudun



Seuraavana aamuna Rabastan ja Lucius eivät kuitenkaan edes vilkaisseet kohden minua ja Bellatrixia muuten kuin ehkä vahingossa. Sen sijaan useaankin otteeseen huomasin Luciuksen tarkan, arvioivan katseen mittailevan Narcissaa. Olivatko pojat sittenkin viime yönä meidän sijastamme puhuneetkin Narcissasta?

En jaksanut asiaa kuitenkaan sen enempää ajatella, sillä minun täytyi vielä pakata kaikki tavarat matka-arkkuuni, sillä juna lähtisi aikaisin seuraavana aamuna, ja olisin illalla kuitenkin niin väsynyt, etten jaksaisi.

Aikomuksenani oli ollut jäädä yhdeksi yöksi Lontooseen, mutta Bellatrix oli vaatimalla vaatinut minua jäämään hänen luokseen. Pakkohan minun oli ollut suostua, mutta olin kuitenkin pakottanut hänet kirjoittamaan vanhemmilleen asiasta, sillä joulusta minulle oli jäänyt vielä hieman paha maku suuhun.

Sinä iltana suuressa salissa oli lukuvuoden päätöstilaisuus, jossa palkittiin tupa- ja huispausmestaruuksien voittajatuvat sekä tietenkin jaettiin päättötodistukset seitsemäsluokkalaisille. Etenkin jälkimmäistä kaikki luokkatoverini tuntuivat odottavan innolla. Se olisi viimeinen etappi tässä elämänvaiheessa. Kun sen saisi käteensä, saattoi suunnata kohden uusia haasteita.

Rohkelikko oli voittanut sen vuoden huispausmestaruuden ja minun tuvalleni pettymys oli tietenkin hirmuisen suuri. Sen saimme kuitenkin edes jollakin lailla tasoitettua korjatessamme tupamestaruuden voiton omaan tupaamme.

Viimein koitti kauan odotettu hetki. Rehtori jokaisen tuvan oman tuvanjohtajan avustuksella jakoi meille viimeistä vuosikurssia käyville todistuksemme S.U.P.E.R. -kokeista. Saliin lankesi hiljaisuus, jonka rikkoi vain rehtori Dumbledoren rauhallinen, joka puolelle salia kantautuva ääni.

Koulun parhaan pojan tittelin sai Ted Tonks, kuten hieman olin jo arvellutkin. Kun jäljellä oli enää vain meidän tupamme, ei koulun parasta tyttöä oltu vieläkään saatu. Se hieman yllätti minut, sillä olin kuvitellut jonkun korpinkynsiläisen saavan tuon kyseisen arvon.

Odotin jatkuvasti hetkeä, jolloin oma nimeni lausuttaisiin. Monia oli kuitenkin vielä ennen minua. Jännitin niin kovasti omaa vuoroani, että minulta lähestulkoon jäi tajuamatta, kuinka Melissa riensi todistuksensa haettuaan tupapöytään ja kuunteli joka puolelta satelevia onnitteluja koulun parhaan tytön arvonimestä. Sen tajutessani sain kuitenkin iloisen hymyn huulilleni. Melissa jos kuka sen tosiaankin oli ansainnut.

”Davina Christianna Lovett”, kuulin viimein oman nimeni sanottavan.

Nousin paikaltani ja tunsin kaikkien polttavat katseet itsessäni. Mieleni olisi tehnyt lähinnä muuttua näkymättömäksi tai kadota maan alle. Tilanne ahdisti minua, en pitänyt siitä lainkaan. Jokaista liikettäni tarkkailtiin, jokainen askeleeni kaikui muuten painostavan hiljaisessa salissa. Kunnialla pääsin kuitenkin kättentaputusten saattelemana rehtorin eteen asti ja kohotin katseeni noihin kirkkaansinisiin silmiin.

”Vaihto-oppilaallemme”, Dumbledore sanoi, ”koulun opettajakunta tahtoo antaa muistoksi esimerkillisestä suhtautumisesta koulutyöhön, hyvästä käytöksestä -”

Kuulin jonkun tyrskähtävän luihuisten pöydässä. Vilkaisin olkani ylitse ja näin, kuinka Bellatrix oli siellä tukehtumispisteessä koettaessaan pidätellä nauruaan. Sain hymyn huulilleni ja käänsin katseeni takaisin rehtoriin.

”- sekä erityisen hienosta asenteesta opiskelutovereita ja opettajia kohtaan sinulle tämän pienen muiston koulustamme”, Dumbledore päätti lyhyen puheensa. ”Onnittelut hyvästä todistuksesta, erityisestä osaamisesta liemissä sekä onnea tulevaisuuteen.”

”Kiitos”, hymyilin ottaessani vastaan sekä todistukseni että pienen, Tylypahkan symbolilla koristellun maljan. Kättelin rehtoriani ja tuvanjohtajaani. Jalkani horjuivat hieman kävellessäni kohden luihuisen pöytää, mutta lopulta pääsin kuitenkin istumaan Bellatrixin viereen. Vilkaisin ystävääni pikaisesti ja madalsin ääneni kuiskaukseksi. ”Muistuta, että tapan sinut vielä tänä iltana. Ellet sitten satu tukehtumaan jo ennen sitä.”

Uhkaukseni jäi kuitenkin vain pelkäksi uhkaukseksi, sillä me kumpikin nukahdimme lähestulkoon heti, kun olimme sänkyihimme päässeet. Eikä se ollut ihmekään, kun otti huomioon, ettemme olleet paljoakaan edellisenä yönä nukkuneet.

Oikeastaan oli hyvä, että nukuimme sinä yönä kunnolla, sillä aamulla tosiaan oli aikainen herätys. Emme ehtineet kuin käydä pikaisesti aamupalalla, sillä jo kymmeneltä lähti juna kohden Lontoota. En kyennyt tajuamaan, että olin matkalla kohti kotia. Tai en vielä, mutta melkein.

Istuin jälleen kerran Bellatrixin, Andromedan ja Narcissan kanssa samassa vaunuosastossa, ja me olimme kaikki tavallista vaisumpia. Kenties minä ja Bellatrix sitten vaikutimme kahteen nuorempaan tyttöön niin voimakkaasti ollessamme hiljaa ja ajatellessamme, ettemme enää koskaan palaisi tuohon kouluun. Bellatrixista en tiennyt, mutta minut ainakin valtasi haikea ja ontto tunne aivan täysin. En voinut ymmärtää sitä, minä en enää koskaan palaisi Tylypahkaan.

Loppupuolella matkaa Chloe, Nicola ja Melissa kävivät hyvästelemässä minut. Toivottelimme toisillemme onnea tulevaisuuteen, elämään ja kaikkeen mahdolliseen.

”Melissa”, sanoin halatessani tummatukkaista tyttöä, ”muista, että sinä olet kaunis ja vahva. Sinä kelpaat kenelle tahansa ja jonain päivänä joku uskomattoman komea ja ihana nuori mies vielä huomaa sen. Sinä olet aivan uskomattoman hieno ihminen.”

”Kiitos, Ina”, Melissa kuiskasi. ”Sinäkin olet hieno ihminen. Ja niin kiltti.”


**


Myöhään illalla pääsimme Mustien kartanolle. Välittömästi lukittauduin Bellatrixin kanssa hänen huoneeseensa, sillä tiesin tämän olevan viimeinen iltamme yhdessä. Minun olisi lähdettävä jo yhdeksän aikoihin seuraavana aamuna, eikä meillä ollut aikaa enää kuin muutama hassu tunti.

Oikeastaan se kaikki tuntui niin kovin oudolta. Muistin edellisen kertamme tässä huoneessa, muistin kaiken, mitä oli tapahtunut jouluna. Siitä oli aikaa puoli vuotta, niinkin kauan. Aika oli kulunut kuin siivillä ollessani siellä päin maailmaa.

”Suutele minua”, Bellatrix pyysi havahduttaen minut ajatuksistani. Käänsin yllättyneen katseeni tyttöön, joka katsoi minua vakavana. Aioin sanoa jotakin, mutten ehtinyt, kun Bellatrix avasi taas suunsa. ”Viimeisen kerran, Ina. Ole niin kiltti.”

Katsoin Bellatrixia silmiin, kallistin aavistuksen verran päätäni ja lopulta vein käteni hänen olkapäilleen. Bellatrix kurtisti hämmentyneenä tummia kulmiaan ja katsoi minua kysyvästi.

”Bella -” aloitin hiljaa.

”Viimeisen kerran, Ina”, Bellatrix toisti.

Minulle teki pahaa kuunnella tuota pyyntöä, mutta jokin heräsi jälleen pääni sisällä. Se voisi olla viimeinen kerta, emme välttämättä enää koskaan tapaisi toisiamme. Minun täytyisi tehdä se. Minun täytyi hyvästellä ystäväni, jättää jäähyväiset hänelle, joten vedin Bellatrixin lähelleni ja painoin huuleni vasten hänen huuliaan. Tunsin tytön käsien kietoutuvan vyötäisilleni, huulten kaartuneen pieneen hymyyn.

En siltikään voinut mennä täysin takuuseen siitä, että olin tehnyt oikean ratkaisun. Minähän olin edelleen vihainen siitä, mitä Bellatrix oli minulle tehnyt. Toisaalta taas hän oli auttanut minua paljon, joten kai hän sitten tuon ansaitsi. Ja Bellatrix oli kuitenkin saanut tahtonsa lävitse ja oli nyt tyytyväinen siihen. Mitä väliä sillä sitten olisi ollut, vaikkei se minusta olisikaan tuntunut hyvältä? Eihän minun onnellisuudellani ollut mitään virkaa tässä maailmassa.

Kun Bellatrix viimein laski irti minusta, hän astui pari askelta taaksepäin, otti kasvoni hellästi kämmentensä väliin ja tarkkaili minua hetken aikaa huolestuneena.

”Miksi sinä itket?” Bellatrix kysyi.

”Itkenkö minä?” hämmennyin.

”Ainakin sinulla valuu kyyneleitä pitkin poskia”, Bellatrix sanoi. ”Minä tulkitsisin sen itkemiseksi.”

Ja tosiaan, nyt vasta huomasin silmieni vuotavan vettä. Aioin pyyhkiä kyyneleet hihaani, mutta Bellatrix esti sen tarttumalla minua käsistä kiinni ja pidellen niitä aloillaan siitäkin huolimatta, että koetin rimpuilla vapaaksi.

”Älä”, Bellatrix pyysi hiljaa. ”Älä pyyhi niitä pois. Ne ovat kuin maailman kaikkein kauneimpia helmiä poskillasi.”

Sen sanottuaan Bellatrix kietoi kätensä ympärilleni ja halasi minua lujasti. Painauduin häntä vasten, laskin pääni tytön olkapäälle, eikä hän työntänyt minua siitä pois, ei kieltänyt itkemästä vaan antoi minun vain tehdä sen kaiken.


**


Lähtöaamuni koittaessa heräsin sateen ropinaan ulkoa. Käänsin kuitenkin väsyneenä kylkeä ja hätkähdin rajusti huomatessani Bellatrixin kasvot aivan likellä omiani. Olin jo melkein unohtanut, missä olin, sen, mitä illalla oli tapahtunut.

Vilkaisin seinällä tikittävää kelloa, joka näytti puoli seitsemää. Mysteeriksi minulle jäi, kuinka olin oikein onnistunut heräämään niinkin aikaisin, vaikka oikeastaan oli hyväkin, että olin aikaisin hereillä. Etten vain myöhästyisi.

”Bella”, kuiskasin ja tönin vieressäni nukkuvaa tyttöä hereille.

”Mitä nyt?” Bellatrix mutisi unissaan ja piilotti kasvonsa tyynyyn. ”Älä aina herätä minua kesken unien, Ina. Minä en tykkää siitä.”

”Tiedän sen”, sanoin noustessani istumaan. ”Mutta minä lähden noin kahden tunnin kuluttua.”

”Mitä sinä sanot?” Bellatrix kysyi ja kohottautui kyynärpäittensä varaan.

”Että lähden noin kahden tunnin kuluttua”, toistin.

Ja ennen kuin ehdin sanoa yhtikäs mitään muuta, Bellatrix oli jo noussut äkisti istualleen ja kietonut tiukasti kätensä ympärilleni kuin hänellä ei olisi aikomustakaan laskea minusta irti enää koskaan.

”Älä mene, älä mene, älä mene”, Bellatrix kuiski korvaani.

”Minun on pakko”, sanoin hiljaa.

”Minä en päästä sinua menemään”, Bellatrix totesi. ”En varmasti päästä. Sinä jäät tänne minun luokseni.”

”Minulla on ikävä perhettäni ja ystäviäni kotona”, sanoin.

”Mutta minulle tulee sinua ikävä”, Bellatrix totesi. ”Et arvakaan, miten kamala ikävä.”

”Minullekin tulee ikävä sinua”, sanoin. ”Mutta minulla on ikävä myös ystäviäni kotona. Kukaan heistä ei kuitenkaan ole sinun kaltaisesi, ja tiedän tulevani kaipaamaan sinua niin paljon kuin vain voi. Mutta minun on aivan pakko mennä, en minä voi ikuisesti tännekään jäädä. Minun kotini on siellä, Suomessa, vaikka sukujuureni tulevatkin täältä.”

”Minä tiedän sen”, Bellatrix kuiskasi. ”Toivoisin vain niin kovasti, että voisit vielä jäädä. Minä en tahtoisi koskaan päästää sinusta irti ja vaikka varsin hyvin tiedänkin, että sinun on pakko lähteä, salaa silti toivon, että voisit jäädä vielä hetkeksi. Kiitän taivasta, että olen saanut tavata sinut ja tutustua sinuun. Olet parasta, mitä minulle on koskaan tapahtunut ja sinun kauttasi olen oppinut paljon... kaikesta. Elämästä, maailmasta, itsestäni... kaikesta.”

”Jos sinä olet oppinut paljon niin minä olen oppinut varmasti kaksi kertaa enemmän”, sanoin. ”Kun tulin tänne, minulla ei ollut aavistustakaan, kuka tai millainen minä oikein olin. Nyt tiedän sen, nyt tunnen itseni ainakin jollakin tavoin. Sinun avullasi minä opin tuntemaan itseäni paljon paremmin. Sinulle kuuluu kiitos siitä kaikesta. Tulen kaipaamaan jokaista sekuntia kanssasi, sinun seuraasi, kaikkia kahdenkeskisiä hetkiämme. Sinä olet... en tiedä... olet luultavasti ainoa ihminen koko maailmassa tällä hetkellä, ketä voin sanoa oikeasti joskus rakastaneeni. Mutta”, korotin ääntäni, kun Bellatrix avasi suunsa sanoakseen jotakin, ”tämä on parempi näin. Emme me olisi edes voineet jatkaa. Minun täytyy palata kotiin.”

”Niin”, Bellatrix huokaisi hiljaa ja painoi päänsä. ”Sinun täytyy palata kotiin.”

”Bella”, sanoin saaden tytön kohottamaan katseensa silmiini. ”Sinun täytyy tietää, että mitä tahansa ikinä tapahtuukin, minä tulen aina rakastamaan sinua. Sinä olet ollut hyvä ystävä, sinä olet ollut enemmänkin kuin vain ystävä. Minun täytyy vain hyväksyä totuus, että tarina menee näin. Minä joudun lähtemään, etkä sinä voi seurata minua. Ehkä vielä joku päivä pääsen ylitse siitä kaikesta.”

”Minä en pääse siitä ylitse ikinä”, Bellatrix tokaisi.

”Pääset kuitenkin”, hymähdin. ”Joku päivä löydät vielä itsellesi miehen, menet naimisiin -”

”En minä halua”, Bellatrix sanoi. ”En miestä, enkä etenkään mennä naimisiin. Miehet pilaavat aina kaiken, eikä heistä ole yhtään mitään hyötyä.”

”Niin sinä nyt sanot”, totesin. ”Ja sitten aivan arvaamatta jonakin päivänä kohtaan miehen ja ennen kuin ehdit edes huomata, olet jo naimisissa.”

Bellatrix tuhahti.

”Olen tosissani”, sanoin. ”Kyllä minä uskon, että sinä tästä vielä ylitse pääset. Ja ainahan me voimme kirjoitella toisillemme.”

”Mutta ei se silti korvaa mitään”, Bellatrix sanoi. ”Tiedän, että tulen kaipaamaan sinua joka tapauksessa.”

”Niin minäkin sinua”, sanoin. ”Sille ei voi kuitenkaan mitään. Minun täytyy mennä, ja sinun täytyy jäädä. Olen pahoillani, Bella, mutta tämä on tie, mitä meidän tarinamme kulkee.”

”Sinä puhut kuin tämä kaikki olisi ollut pelkkää satua tai unta”, Bellatrix totesi synkästi. ”Ja ehkä se olikin. Ehkä mitään tällaista ei koskaan tapahtunutkaan, ja aamulla minä herään sängystäni ja itken pettyneenä, kun kaikki olikin vain unta ja sinä pelkkää mielikuvitukseni tuotetta.”

”Ei”, pyörittelin päätäni. ”Unta tämä ei ollut, mutta eräänlainen tarina kylläkin. Jokainen ihmiskohtalo on itsessään yksi tarina. Meidän tarinamme kohtasivat hetkeksi, ja nyt me alamme taas jatkaa omia tarinoitamme eteenpäin. Yksi ihminen, yksi tarina. Jokaisella on kokonainen elämä kerrottavanaan. Meillä on vielä hetki aikaa yhdessä ennen kuin minun on mentävä.”

Bellatrix hellitti viimein otteensa ympäriltäni. Nousimme ja pukeuduimme, minä pakkasin matka-arkkuni valmiiksi. Aamupalan söimme täydellisen hiljaisuuden vallitessa, kumpikaan ei tunutunut osaavan sanoa enää yhtikäs mitään.

Mitä lähemmäs kello tuli yhdeksää, sitä hermostuneemmaksi minäkin tulin. Kurkkuani alkoi kuristaa, tunsin sydämeni hakkaavan, eikä raskas paino rinnassa lähtenyt minnekään. Pelkäsin tulevaa, pelkäsin hyvästejä. Sillä hetkellä tajusin, etten todellisuudessa tahtonut lähteä minnekään. Ja vaikka minun olikin pakko, olin lähes varma, että joku päivä vielä palaisin. Ääneen en sitä kuitenkaan sanonut, en tahtonut herättää turhia toiveita, jos en vaikka tulisikaan takaisin.

Puin matkaviitan päälleni ja käännyin katsomaan Bellatrixia, joka tarkkaili minua alakuloisena sängyltään.

”Bella”, sanoin, ja hän nousi hitaasti seisomaan, tuli luokseni. ”Saanko minä tehdä jotakin?”

”Mitä tahansa”, Bellatrix lupasi.

Bellatrix katsoi minua suoraan silmiin, hänen äänensä suorastaan vaati minua tekemään sen, mihin olin juuri pyytänyt luvan. Ja niin minä suutelin häntä kevyesti, vain pienen hetken ajan. Hetken, joka tuntui ikuisuudelta, mutta oli silti liian lyhyt. Katsoimme toisiamme, Bellatrixin silmissä pilkahteli varovainen kiitos, näimme kyynelten pyrkivän toisillamme esiin ja halasimme hiljaisuuden vallitessa.

Huoneen ovi kävi. Astuin pari askelta taaksepäin ja näin Andromedan ja Narcissan astuvan sisään. Kumpikin oli yhä pukeutuneena yömekkoon ja aamutakkiin, paljain varpain, kumpikin oli täysin vakavana.

”Me tulimme...” Narcissa yritti. ”Me tulimme... me tulimme...”

Kyyneleet kimalsivat jo valmiiksi vaalean tytön silmissä, joten menin hänen luokseen ja halasin lempeästi. Narcissa kietoi kätensä ympärilleni kuin turvaa ja lohdutusta hakien.

”Me tulimme hyvästelemään sinut”, Narcissa sai kuiskattua. Tunsin, kuinka tyttö vapisi, kuinka hänen jalkansa olivat pettää alta, jonka vuoksi autoin hänet Bellatrixin sängylle istumaan, kävin itse hänen viereensä.

”Ei mitään hätää”, sanoin. ”Kaikki on kunnossa.”

”Ei ole”, Narcissa pudisteli päätään. ”Sinä lähdet pois. Sinä olet ollut niin hyvä meille kaikille, enkä halua sinun lähtevän. Sinä aina autoit, jos oli vaikeaa. Mitä minä nyt teen, jos tuntuu pahalta?”

”Cissy pieni”, sanoin hiljaa, ”sinä olet hieno ihminen. Älä koskaan anna kenellekään lupaa satuttaa itseäsi ja pysy vahvana. Minä tiedän, että sinä pystyt siihen, sinusta voi tulla ties mitä suurta, jos vain pidät puolesi. Ymmärrätkö?”

Narcissa nyökkäsi ja päästi minut nousemaan ylös. Andromeda oli aivan lähellä, joten vuorostaan kiedoin käteni hänen ympärilleen, menin aivan lähelle ja vein huuleni lähestulkoon kiinni hänen korvaansa, sillä tahdoin sanoa hänelle jotakin, mikä oli suljettu kaikkien muiden korvilta.

”Meda”, kuiskasin niin hiljaa, ettei kukaan voinut vahingossakaan kuulla. ”Minä toivon kaikkea hyvää sinulle ja Tedille. Tee vain kuten sydämesi sanoo, sillä se on oikein. Jos taivut toisten tahtoon, et voi olla onnellinen. Ja Ted on jotakin, mitä sinä todella ansaitset.”

”Kiitos, Ina”, Andromeda kuiskasi. ”Toivottavasti tapaamme vielä joskus.”

”Sitä minäkin toivon”, sanoin. ”Mutta koskaan ei voi tietää, mitä tuleman pitää, joten tässä vaiheessa en uskalla luvata vielä yhtikäs mitään. Mutta ehkä... ehkä joskus. Ja ainahan mekin voimme kirjoitella.”

”Niin”, Andromeda myönsi hymyillen. ”Sinä olet aivan ihmeellinen tyttö. Onnea elämääsi, sen sinä olet ansainnut. Olet oikeasti niin hieno ihminen, ettei paremmasta väliä. Jään kaipaamaan sinua ja seuraasi todella paljon, enkä oikein nyt tiedä... löydä sanoja...”

Kyyneleet kimmelsivät Andromedan silmissä. Hän taisi itsekin huomata asian hieman vapisevasta äänestään ja katkonaisista lauseistaan. Käsi kohottautui pyyhkimään silmiä.

”Minulla tulee vain niin ikävä sinua”, Andromeda sanoi. ”Katso nyt, tämä on aivan kamala tunne, vaikkein suostukaan vielä käsittämään, että olet lähdössä, emmekä välttämättä enää koskaan tapaa toisiamme.”

”Tietäisitpä vain, miltä tämä minusta tuntuu”, totesin. ”Kurkkua kuristaa, on paha olla ja pelkään jatkuvasti saavani jonkin hysteerisen itkukohtauksen. Minulle tulee ikävä teitä kaikkia, olen viettänyt täälläpäin maailmaa niin paljon hienoja hetkiä. Kiitokset niistä teille kaikille. Mutta nyt minun oikeasti on pakko mennä. Nähdään. Jos ei muulloin niin seuraavassa elämässä sitten.”

”Minä tulen saattamaan sinua”, Bellatrix totesi synkästi.

Nyökkäsin, ja sanaakaan sanomatta poistuimme käytävän puolelle. Seurasin mahdollisimman paljon hidastelevaa Bellatrixia portaat alas ja suoraan ulko-ovelle, jonka pieleen kotitontut olivat matka-arkkuni jo tuoneet. Bellatrix avasi oven ja kääntyi sitten puoleeni, astui askeleen lähemmäs.

”Anteeksi kaikesta”, Bellatrix kuiskasi lähestulkoon kuulumattomasti halatessaan minua.

Vain hetkeä myöhemmin vetäydyin taaemmas ja katsoin tyttöä vakavana silmiin. Bellatrix näytti todellakin katuvalta, mutten silti voinut tietää, esittikö hän vain. Toisaalta kiivaan luontonsa vuoksi Bellatrix oli surkea näyttelijä, joten saatoin uskoa hänen olevan tosissaan. Enkä oikeastaan edes tiennyt, miksi mietin sellaisia, minähän olin jo antanut anteeksi kaiken.

”Hyvästi, Bella”, totesin hiljaa. ”Jään kaipaamaan sinua.”

”Kirjoitathan sitten minulle?” Bellatrix kysyi. ”Heti kun pääset perille?”

”Tietenkin”, sanoin. ”Kuten lupasin. Minä en koskaan petä lupauksiani, en valehtele, enkä petä.”

Bellatrixin ilmeestä saatoin nähdä, kuinka olin iskenyt arkaan paikkaan.

”Ina, minä -” Bellatrix yritti.

”Älä”, pyysin, ja sain hänet vaikenemaan kohottamalla hiukan kättäni. ”Älä sano mitään. Minun pitää nyt mennä.”

”Onko sinun aivan pakko?” Bellatrix kysyi.

”On”, sanoin. ”Minun täytyy mennä kotiin.”

”Tuletko sinä vielä joskus tänne?” Bellatrix kysyi.

”Kun en minä tiedä”, totesin. ”Ehkä. Tai sitten en. Saa nähdä, mitä elämä tuo tullessaan.”

”Toivottavasti olet onnellinen siellä kotonasi”, Bellatrix sanoi. ”Toivon sinulle vain pelkkää hyvää.”

”Niin minäkin sinulle”, sanoin. ”Pidä huoli itsestäsi.”

”Tietenkin”, Bellatrix hymähti vaisusti. ”Jos sinäkin lupaat pitää itsestäsi. Älä tee mitään typerää, äläkä koskaan satuta itseäsi. Et saa siitä kuin pahan mielen. Lupaathan minulle, ettet edes yritä?”

”Minä lupaan”, sanoin. ”Mutta nyt minun on oikeasti pakko mennä, etten myöhästy. Kirjoitellaan.”

Bellatrix nyökkäsi hiljaa ja oli jo astumassa eteenpäin.

”Älä lähde saattamaan minua enää yhtään pidemmälle”, pyysin. ”Itku ei ole nyt kaukana muutenkaan.”

”Hyvä on”, Bellatrix myöntyi. ”Hyvästi, Ina.”

”Hyvästi, Bella”, totesin, käänsin selkäni hänelle ja lähdin astelemaan pitkin pihatietä. Kuulin kenkien kopinaa takanani, arvelin Bellatrixin poistuneen yläkertaan omaan huoneeseensa. En kuitenkaan vaivautunut tarkistamaan asiaa. Mennyt oli mennyttä, en aikonut enää katsella taaksepäin. En aikonut palata. En ainakaan sillä kertaa. Mieleni oli avoin ja odotin uusia, tulevia haasteita, jotka elämä toisi mukanaan. Ja kenties vielä joku päivä askeleeni suuntaisivat taas kohden Iso-Britanniaa.


Minne tuuli kuljettaa - Katri-Helena

Katso naavaan puun taa,
tutki tuulen suuntaa:
se on pohjoinen
Tiukka mutru huuleen,
selkä vastatuuleen,
kestät kyllä sen
Kulkija ne tietää,
kulkija ne sietää,
luonnonoikut nuo
Tuuli totta haastaa,
turhat toiveet raastaa,
voittoja ei suo

Minne tuuli tytön kuljettaa,
milloin tuulen tuvan nähdä saa?
Tuuli on vastainen,
kääntyykö suunta sen,
minnekä tuuli vienee?
Mistä kohta tuulen suunta lie,
minne tuuli tytön nyt taas vie?
Tuulesta temmaten
rauhaansa saako ken?
Minne tuuli kuljettaa?

Vietin vuotta monta,
nuorta huoletonta,
tuuli vuodet vei
Tuulella on potti,
tuuli kaiken otti,
tuuli anna ei
Pakkomielle matkaan
minut ajoi hatkaan
tuulen teille vaan
Tuuli tuuti lastaan,
kuulla ainoastaan
viiman laulun saan

Minne tuuli minut viedä saa,
minne puuska roskan riepottaa?
Tuuli on vastainen,
kääntyykö suunta sen,
minnekä tuuli vienee?
Mistä kohta tuulen suunta lie,
minne tuuli tytön nyt taas vie?
Tuulesta temmaten,
rauhaansa saako ken?
Minne tuuli kuljettaa?


~♥~


A/N2: Niin että kaipaileeko joku epilogia vai onko parempi, että jäätte ilman?


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] VALMIS (luku 25/25) 22.11.2011
« Vastaus #121 : 22.11.2011 13:26:08 »
orrrrr. Tätä tulee ihan kamala ikävä. Kun mä luin tota lukua niin tuli vaan koko ajan sellasia ajatuksia että miten tää koko ficciä on voinu olla niin ihana ja miten harry potterit on ihania ja miten Tylypahka on ihana ja miten ja miten. Mä ihan tossisani rakastin tätä ficciä ihan kamalasti. Niin kuin sun kaikkia ficcejä.

Bellan sä nyt oot onnistunu melkeen joka ficciin laittamaan, mutta silti tulee sitä kamala ikävä. Vielä enemmän Inaa. Oisi tosi kivaa kuulla lisää Inasta tai jotain ja aaww. aaww aww mä en olisi voinu varmasti koskaan lähteä tuolta. Sisarukset oli kaikki niin suloja tässä ja jotenkin Ina on kuitenkin tosi silleen.. semmonen rohkea. Tai niinkun. Varmasti on tosi vaikea palata takasin Suomeen, kun koko elämä on vuoden ajan ollu Britanniassa. Tai en mä tiiä onko se Inasta, mutta jotenkin musta oisi ainakin jotenkin tosi vaikeeta lähteä ja tavata kaikki vanhat ystävät ja jotenki vaan en mä tiedä. Mutta joka tapauksessa. Tulee ihan kamala ikävä Bellaa ja Inaa. Ja Medaa ja Cissyä ja Melissaa ja kaikkia. Ja sä oot ihana. Kiitos ihan ihan ihan kamalasti tästä.

Lainaus
Älä mene, älä mene, älä mene”, Bellatrix kuiski korvaani.

aaww. bella on tosi sulonen. Jotenkin käy sitä sääliksi tässä ihan kamalasti. Se jää vaan ihan yksin sinne ilman Inaa. Ihan kamalaa jotenkin, mutta mä uskon että Inan kuitenki oli ihan pakko lähteä.

Ja totta kai mä ainakin haluan epologin! Jotenkin vaikka tää nyt päättyi niin musta jäi tuntumaan että jotenkin tää jäi vielä vähän arvoitukseksi siltä osin, että mitä Bellalle ja Inalle sitten loppujen lopuksi tapahtui. Tähän jäi sellanen ihan täydellinen paikka epilogille, mä jään ainakin oottamaan sitä ihan kamalasti :)

Ja niin. Nyt mä sitten sain tietää mitä tapahtui. Ihan kamalan iso kiitos sulle vielä että kirjotit tätä. Tiistait alko äkkiä tuntua maailman tylsimmiltä päiviltä.

Kiitos ♥


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] VALMIS (luku 25/25) 22.11.2011
« Vastaus #122 : 22.11.2011 13:51:24 »
Suuret kiitokset kommentista, Silli. Mua alkaa kohta itteäni itkettää (taas) tää kaikki. Jotenkin oli ihan kauhean iso juttu mulle laittaa tänne tuo viimenen luku ja kaikkea. Ihan hirveetä. Kun tää on ollu mulle niin tärkeä projekti kaikessa suhteessa. Ehkä mä joskus kirjoitan sen kakkososan. Sitten kun tulee ihan hirmunen ikävä Inaa ja Bella, kun he on niin ihania. Varmasti Inallekin ihan kamala palata takasin Suomeen, kun Bella on ollu hänelle niin tärkeä. Ja Ina on ollut tärkeä Bellalle ja silleen niin. Bella jää nyt ihan yksin, kun koko elämän ainoa ystävä lähtee pois.

Mä en osaa nyt sanoa tähän yhtään mitään järkevää. Ehkä mä epilogin jälkeen saisin aikaseks jotain pikkasen fiksumpaa. Tai sitten en. Tiistait alkaa tosiaan muuttua maailman tylsimmiks päiviks.

Kiitos, että olet pysynyt loppuun asti Inan ja Bellan matkassa ja jaksanut ja kommentoinut ja kaikkea ♥

senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Pähkinäinen

  • Viuluholisti
  • ***
  • Viestejä: 319
  • Puu © SuklaaKissa
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] VALMIS (luku 25/25) 22.11.2011
« Vastaus #123 : 22.11.2011 22:48:39 »
Päätöosa. Tosiaan viimeinen osa, enempää ei tule. Ei tähän voi epilogia laittaa, jatko ei sopisi. Tällaiset tarinat ovat hyviä sellaisenaan, antaa kaikkien itse päättää, minne tuuli Inan seuraavaksi vie.
En ole aiemmin sanonut, kuinka hyvä sinun Bellatrixisi on. Hän ei - luultavasti ikä vaikuttaa asiaan - ole aivan IC, mutta oikeastaan tämä versio hänestä on parempi. Tai ei hän ole edes OC, vaan olet luonut laajemman, syvemmän Bellatrixin, Bellan, joka ei enää olekaan hullu pahis Pottereista. Tällainen Bellatrix on juuri täydellinen tällaiseen ficciin, mistä päästäänkin Inaan.
Hyvä hahmo, yksinkertaisesti sanottuna. Uskottava - ihan kuin oikea. Oletko ehkä luonut hänet jonkun todellisen ihmisen perusteella? Ainakin monet kirjailijat sanovat varastavansa ihmisten luonteita omille hahmoillensa, mutta itse en ole sellaista huomannut tekeväni. Toisaalta olen (lievästi sanottuna) vähän outo, mikä saattaa selittää asiaa. Mutta Ina on siis todella oikea hahmo, ainakin luonteeltaan. Reaktiot eri tilanteisiin olivat myös uskottavia.
Uusien lukujen julkaisemistahti oli hyvä. Ei tarvinnut odottaa liian kauan, mutta ei silti ollut itsestäänselvyys, että joka päivä oli odottamassa uusi luku, mikä taas antoi aihetta iloita aina, kun sitä jatkoa oli tullut. Näin jälkeenpäin aloin ihmetellä, mihin Trixie-kissa katosi, mutta eiköhän se kulkenut siellä mukana. x)

Kiitos hirveästi tästä lukukokemuksesta. Ensimmäinen lukemani jatkoficci, jossa on kunnollinen femmeparitus. Ja vaikka useimpiin slash puree paremmin, minusta tämä ainakin haukkasi ison palan, enkä selvästikään ole ainoa.
Elämän ajattelu tekee itsetuhoiseksi.
Älä siis ajattele, vaan kuvittele.

Listaus

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] VALMIS (luku 25/25) 22.11.2011
« Vastaus #124 : 22.11.2011 23:02:24 »
Kiitoksia kovasti kommentistasi, Lasisydän. Itselleni Bella ei oikeastaan koskaan ollut sillä tavalla "paha". Tai siis tietenkin hän tekee pahoja asioita ja näin, mutta epäilen, että siihen on kuitenkin syynsä ja hän on sisältä aivan hajalla. Mutta Bella kuitenkin piilottaa sen herkkyytensä, sillä hänen mielestään se on heikoille, niin kovan ulkokuoren alle. Ja Ina.. Aivan, en sitä ehkä tietoisesti tehnyt, mutta muutamilta henkilöiltä olen saanut useampaankin otteeseen kuulla, että Ina muistuttaa todella paljon minua itseäni. Tiedä sitten, onko näin, mutta luultavasti olen huomaamattani luonut Inasta itseni kaltaisen. Ja joo, eiköhän se Trixie-kissa siellä jossakin mukana aina hiippaillut, vaikka taisikin nyt hieman sivuun jäädä..

Kiitokset itsellesi hirveästi, että olet jaksanut lukea tätä ja kommentoida ja niin. Kiitos, en nyt osaa oikein muutakaan sanoa ♥

senna

P.s. Ai niin joo, se epilogi. Sen verran voin sanoa, että sellaisen olen kirjoittanut, mutta se ei kerro yhtään mitään sillä tavalla uutta tai yhtään mitään tulevasta. Se vain.. on aika paljon täynnä ajatuksia ja tunteita. Eikä muuta.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] VALMIS (luku 25/25) 22.11.2011
« Vastaus #125 : 23.11.2011 10:39:12 »
eieieieieieieieieieieieieiei.....

senna - tää oli aivan ihana fikki. Mä en osaa antaa tälle hyvästejä yhtään paremmin kuin Palapelisotkuille. Tää vika luku, tää oli jotain, joka ylsi johonkin, mihin muut luvut eivät ole yltäneet. Mä itkin taas, joo tämä ei ole yllättävää, mä oon varmaa itkenyt puolissa tämän fikin luvuissa. Mä jouduin eka lopettaa aamiaise syönnin, sitten jouduin vetäytymään kahteen otteeseen pois tän fikin äärestä, kun en pystynyt lukemaan, kun itkin niin. Tää oli niin hemmetin surullinen luku, mutta loistava päätös tarinalle. Kaipaan silti epilogia.
Mutta senna, olet aivan mieletön kirjoittaja, kirjoitat oikeasti ihan helvetin hyvin. Tää oli hieno fikki, ja jään kaipaamaan tätä. Kiitos oikeasti tästä fikistä, äläkä lopeta kirjoittamista. En tarkoita, että tänne sinun pitäisi kirjoittaa jotakin, vaan jatka kirjoittamista ihan vapaa-ajallasi, ei tarvitse julkaista, tai ehkä julkaiset vielä joskus kirjan, törmään siihen sattumalta tai tarkoituksella, kohtalon vielämänä kenties? kirjakauppaan ja, ostan sen ja se saa kirjahyllyssä sen paikan, jonka moni hyvä kirja on saanut.

Mutta kiitos viekä kerran tästä fikistä. Itken täällä edelleen. En voi uskoa, että tämä on nyt loppu. Kun huomasin, että tää oli vika luku, olin ihan, että hetkinen, ei tää voi olla vika luku, mutta kai sitten tää on. Kiitos ihan hirveästi tästä fikistä!

Kiitos vielä kerran! Kiitos todella paljon!<3<3
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] VALMIS (luku 25/25) 22.11.2011
« Vastaus #126 : 23.11.2011 14:56:38 »
Arvaapa mitä, Anturajalka93? Vedit minut ihan sanattomaksi tuolla kommentillasi. Ja minua ei yleensä ottaen ole helppoa saada sanattomaksi, mutta niin kävi. Yritän nyt kuitenkin kehitellä tähän jotakin fiksun kuuloista.

Ittelleni hyvästit tän ficin kohdalla oli vielä vaikeammat kuin Palapelisotkuissa. En tiedä kovinkaan hyvin, miksi, mutta kai tämä on jollakin tapaa tuntunut tärkeämmältä tai jotain. Nyt tuntuu jo pakottavalta tarpeelta laittaa se epilogi tänne jossakin vaiheessa. Ja sitten joskus kirjottaa lisää Inaa ja Bella, koska ikävä on jo kova. Ja ei, en kyllä varmasti lopeta kirjoittamista, sillä se on niin tärkeä henkireikä ja tällä hetkellä oikeastaan ainoa keino purkaa tunteita. Ehkä musta vielä joku päivä tulee se kirjailija.

Suuret kiitokset, että olet matkannut tänne saakka Inan ja Bellan seurassa ja kommentoinut ja kaikkea. Kiitos ♥

senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] VALMIS (luku 25/25) 22.11.2011
« Vastaus #127 : 23.11.2011 15:57:34 »
Apua, Bea. Jo toinen ihminen joka saa mut sanattomaks parin tunnin sisään. Ei kamala, ei ole mahdollista, ei missään nimessä. Te teette tän vaan mua kiusataksenne. Ei oo kivaa, kun sanat katoaa tällä tavalla.

Aivan, olet oikeassa, toisaalta tämän loppuminen on eräänlainen helpotus, kun on isoin valmiiksi saatu projekti koskaan, mutta ikävä on nyt jo hirveä. Vähän alle kahen viikon päästä tulee täyteen puoli vuotta siitä, kun laitoin tähän ensimmäisen luvun. Ehkä laitan epilogin sitten sinä päivänä. Mulle merkitsee ihan tosi paljon se, että sä olet siellä ja olet lukenut ja kommentoinut tätä ja kaikkea. Ei kamala, alan varmaan kohta itkemään. Mähän taisin joskus sanoa, että kyllä mä vielä joku päivä saan sut itkemään jollakin tekstillä. Nyt mä ilmeisesti olen sen tehnyt, ja tää on ihan outo tunne.

Ihana olet. Kiitos kaikesta ♥

senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] VALMIS (luku 25/25) 22.11.2011
« Vastaus #128 : 24.11.2011 19:57:30 »
Äääähhh!!! Ei mun ollu tarkotus vetää sua sanattomaks, mut ku kirjotat oikeesti nii hemmetin hyvin. (Miks tää tuntuu siltä, että jättäisin hyvästit kaverille, jota ei tule näkemään pikään aikaan? :oooo)

Mut tietty oon pysyny mukana ja kommannut. Kuten tänään aikaisemmin sanoin yhdelle fikin kirjoittajalle, ku jätti myös hyvästit omalle tarinalleen, johon tuli epilogi jo, sanon myös sulle:

Jos oikeasti kirjoittaa hyvin, niin paras palkka kirjoittajalle on se, että lukija kommentoi. Mä "maksan" sulle mun lukukokemukseni kommenteilla, sillä rahaa en voi oikein antaa tästä ihanasta fikistä.

Ja kiitos vielä kerran, senna!
PS. Mulle varmaan hyvästit oli vaikeet Palapelisotkuille ja tulee olemaan Kerranille, koska yksinkertaisesti niissä on Siriusta. Mä rakastan liikaa varmaan Siriuksen hahmoa, kun fikeille, jotka käsittelee Siriusta, on niin ihania ja rakastan niitä. Onhan mun vaikeeta ymmärtää, että tääkin fikki loppuu, mut extravaikeet antaa hyvästit Sirius (Kelmi) ja Draco aiheisille fikeille...
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] VALMIS (luku 25/25) 22.11.2011
« Vastaus #129 : 24.11.2011 21:01:11 »
En voi usko tätä! Nyt se sitten loppui... Ei enää tule joka viikko yhtä lukua, jota odottaisin innolla... Järkyttävää...

Oloni on tyhjä ja kauhean ontto. Vaikken ehkä ole yhtä kiintynyt Inaan kuin sinä, joka hänet loi, mutta kiinnyin häneen aivan hirmuisesti. Kauheaa sanoa hänelle nyt hyvästit.

Mutta itse lukuun:
Tämä luku oli kerta kaikkiaan kaunis. Inan tunteet tuli tässä erittäin hyvin esille. Pystyin niin samaistumaan Inaan.
Bella oli tuossa lopussa ihana. Rakastuin siihen, kuinka hän pyysi, ettei Ina lähtisi, vaan jäisi hänen luokseen, aww.

Kamalaa, kun he joutuivat eroamaan.
Toivottavasti Bella lähtee käymään vaikka Inan luona Suomessa :)

Ääh, en keksi kerta kaikkiaan, mitä sanoa. On vain kauheaa jättää tämä taakse. Mutta aion kyllä tulla lukemaan tämän taas uudestaan.

Tämä koko ficci oli aivan ihana. Rakastuin.
Ihanasti tässä on kerrottu siitä, kuinka epävarma Ina oli itsestään. Mutta tarinan edetessä Ina kuitenkin oppi itsestään enemmän.
Ina koki paljon ollessaan Tylypahkassa. Hän löyti paljon ystäviä, sai kokea rakkauden, mutta joutui myös petetyksi, mutta lopulta pystyi unohtamaan sen.
Yksinkertaisesti: Rakastin tarinaa, ja sitä, mitenkä se kertoi, kuinka vaikeaa elämä voi olla, mutta että elämässä on myös paljon ihaniakin asioita.

Anteeksi sekava selitys, mutta on kauheaa kuvitella, että tämä loppui. Tiistaina en uskaltanut tulla edes lukemaan tätä viimeistä lukua, keksiviikkona sen kuitenkin luin, mutta en kerta kaikkiaan pystynyt kirjoittamaan kommenttia, koska oloni oli kauhea.

Kiitän sinua, rakas sennamiila, tästä aivan ihanasta jatkoficistä, aivan ihanasta kerronnasta, ihanista hahmoista (varsinkin Inasta). Kiitos todella paljon, että jaksoit joka viikko tuoda meille luettavaksi uuden luvun, kiitos!

Kiittäen ja kumartaen,
Natte, joka myös kiittää ihanasta lempinimestä ;)

Ps.

Lainaus
''Hyvästi, Bella”, totesin, käänsin selkäni hänelle ja lähdin astelemaan pitkin pihatietä. Kuulin kenkien kopinaa takanani, arvelin Bellatrixin poistuneen yläkertaan omaan huoneeseensa. En kuitenkaan vaivautunut tarkistamaan asiaa. Mennyt oli mennyttä, en aikonut enää katsella taaksepäin. En aikonut palata. En ainakaan sillä kertaa. Mieleni oli avoin ja odotin uusia, tulevia haasteita, jotka elämä toisi mukanaan. Ja kenties vielä joku päivä askeleeni suuntaisivat taas kohden Iso-Britanniaa.

Tämä loppu oli aivan ihana, tykkäsin! <3


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] VALMIS (luku 25/25) 22.11.2011
« Vastaus #130 : 24.11.2011 21:15:02 »
Oi, kiitos kovasti, Natte rakas. Hui kamala, tuli taas ihan hirmunen ikävä Inaa ja Bellaa, kun tuon kommenttisi luin. Jotenkin outoa, ettei enää kirjoita heistä tai mitään. Ehkä joskus taas. Ikävä on jo nyt..

Olisi varmasti ihan kamalaa, jos kävisi noin niin kuin Inalle ja Bellalle. Kun he on niin hyviä ystäviä ja Ina on Bellan ainoa ystävä niin sitten he joutuu tosi kauas toisistaan. Mä en tiedä, haluanko ees välttämättä kuvitella, millaista se olisi. Tai no.. kyllähän mä oikeastaan tiedän. Ja Ina tosiaan on, kuten sanoitkin, alkuun melkoisen epävarma itsestään, mutta vuoden kuluessa kasvaa huomattavasti ihmisenä ja oppii paremmin tuntemaan itseään.

Kiitos, että olet matkannut Inan ja Bellan mukana loppuun saakka ♥

senna


Anturajalka93: Oikeastaan oli aika hämmentävää joutua sanattomaksi. Mutta se oli varmaan vaan ihan hyvä asia. Tai niin mä ainakin luulen. Ei se ainakaan sillä tavalla pahalta tuntunut, joten.. No, en osaa vieläkään oikein mitään sanoa, joten kiitos vielä kerran.

senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] VALMIS (luku 25/25) 22.11.2011
« Vastaus #131 : 24.11.2011 22:26:43 »
Joo, senna, mutki on välil isketty sanattomaks, ja en mäkää hirvee helpol tuu sanattomaks... räpyttelen sillon tyyliin silmiäni ja kelaan, et oonks mä noin tärkee tolle, tai oon tosi otettu, että kiitos ja sen tyylisistä...
Mä sanoisin, et on vaan hyvästä, jos tulee sanattomaks, ku silloin yleensä saa tietää, kui tärkee on jollekin tai jotain... ja must on tosi tärkeetä saada tietää, miten tärkee toinen on tai on tosi otettu jostain sanoista tai silleen...

Jooh... ehkä mä lopetan tänne kommentoimisen, mutta kiitos vielä! ;)
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] VALMIS (luku 25/25) 22.11.2011
« Vastaus #132 : 24.11.2011 23:38:11 »
Tosi isot kiitokset kommentistasi, Giril. Mä olen itsekin tietyllä tapaa pystynyt samaistumaan Bellaan ja jossakin vaiheessa sain kuulla erään henkilön löytäneen minut Bellan hahmon takaa eritoten yhdessä luvussa. Vaikka enemmän olen saanut kuulla kommenttia siitä, kuinka paljon Ina oikeasti muistuttaa minua itseäni. Enköhän minä sen epilogin tänne jossakin vaiheessa laita. Tällä hetkellä suunnitelmissa olisi päivämäärä 4. joulukuuta, jolloin tulee puoli vuotta täyteen ensimmäisen luvun julkaisemisesta.

Jotenkin tosi.. en mä tiedä.. tyhjentävää tai jotain niin kuulla, kuinka tämän ficin lukeminen on helpottanut jonkun oloa huonoina päivinä ja niin. Ja olenhan mä monta kertaa saanut kuulla, kuinka joku on itkenyt lukiessaan tekstejäni, mutta joka kerta se jaksaa koskettaa yhtä syvästi. Että niin tosiaan on tapahtunut.

Kiitokset myös sinulle, että olet matkannut tänne saakka ♥

senna


Anturajalka93: Minut voi livenä ehkä saada helpommin sanattomaksi, koska hetken aikaa (tai ehkä pidemmänkin hetken aikaa) pitää aina miettiä, että mitähän sitä nyt sanoisi. Mutta mä olen oikeasti ihan tosi otettu siitä sun kommentistasi. Se mun varmaan alunperin piti sanoakin, mutten osannut. Kiitos.

senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] VALMIS (luku 25/25) 22.11.2011
« Vastaus #133 : 25.11.2011 13:54:12 »
Okei, tästä ei tuu mitään, pakko kommentoida vielä...

mun suu oikeesti loksahti auki, ku sanoit, et oot otettu mun viestistä. Mun suu tais loksahtaa myös sillo, ku ekan kerran sanoit, et sain sut sanattomaks... Mut kiitos itselles, senna. Sun fikkejä on aina kiva lukea :)
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Anturajalka93: Kiitos vielä kerran itsellesi vain.

A/N: Apua, piti sanoa jotakin, mutta unohdin jo kaiken, mitä äsken mielessäni suunnittelin. Tänään tulee puoli vuotta täyteen siitä, kun laitoin tänne tämän ficin ensimmäisen luvun. Ja nyt tulee viimeinen osa, epilogi. Tuntui hyvältä valita juuri tämä päivä sen laittaakseni. Tärkeä päivä, puoli vuotta on pitkä, mutta kuitenkin niin lyhyt aika. Ja kuullostanpa jotenkin tosi juhlalliselta. Ihan kuin olisin pitämässä hautajaispuhetta.. Nyt tulee ihan tosi tyhjä olo. Tämän jälkeen ei ole enää edes epilogia, joka pelastaa minut kuolemalta. Eikun.. No jaa, kiitos vielä kaikille. Tykkään teistä ♥




Epilogi
Ja jäljet häviää



Bellatrix Musta makasi selällään kotinsa parvekkeella. Kaiteen raosta hän näki vaaleahiuksisen tytön loittonevan selän pihatiellä, eikä kyennyt pidättelemään esiin pyrkiviä kyyneleitään. Hän antautui täysin lohduttoman itkunsa valtaan. Itkun, jonka kuuli vain puissa hiljakseen humiseva tuulenvire. Itkun, jolle ei näkynyt loppua.

Bellatrix ei muistanut koskaan kyynelehtineensä niin paljon, ei edes sen jälkeen, kun häntä oli lyöty. Mutta nyt, nyt kun hänen elämänsä ensimmäinen ystävä oli lähdössä pois hänen elämästään, ei Bellatrix enää nähnyt syytä, miksi olisi kyyneleitä edes pitänyt estellä.

Vaikka Davina olikin luvannut kirjoittaa hänelle, Bellatrix tiedosti silti sen tosiasian, että tyttö oli lähdössä elämään omaa elämäänsä kotimaahansa. Davinan polku ei ehkä koskaan enää kulkisi hänen suuntaansa. Ehkä tämä menisi naimisiin jonkun miehen kanssa, saisi lapsia, eläisi rauhallisen ja tasapainoisen loppuelämän. Eivätkä heidän polkunsa välttämättä koskaan kohtaisi toisiaan, risteäisi missään vaiheessa.

Bellatrix kohottautui kyynärpäittensä varaan. Siellä Davina vielä meni. Kaukana, mutta vielä jollakin tavoin näkyvissä. Kirkas aamuaurinko kimalteli tytön vaaleissa, pitkälle selkään valuvissa suortuvissa. Muutenkin sää tuntui pitävän Bellatrixia pilkkanaan. Kaunis auringonpaiste ei ollut omiaan, kun hänestä tuntui siltä.

Välittämättä mistään muusta Bellatrix nousi jaloilleen nähdäkseen vielä viimeisen vilauksen ainoasta ystävästään ennen kuin tämä katoaisi porttien ulkopuolelle ja olisi poissa. Hän nojautui kaiteen ylitse, siristi silmiään valon häikäistessä pahasti.

Davina ei vilkaissutkaan taaksepäin, ei osoittanut minkäänlaista merkkiä siitä, että tiedosti Bellatrixin katselevan hänen lähtöään. Kissansa koppaa hän kantoi oikeassa kädessään, raahasi matka-arkkuaan vasemmalla. Mutta ne hiukset, niistä ei Bellatrix saanut irti katsettaan. Hän olisi antanut mitä tahansa, että olisi saanut vielä kerran tuntea liukkaat suortuvat käsillään, pyöritellä niitä sormissaan ja haistaa mustikkashampoon toisen tukasta.

Bellatrix harmitteli itsekseen, ettei voinut nähdä niin kaukaa Davinan sinisiä silmiä. Ja vielä kun tämä oli häneen selin. Hän kaipasi niitä silmiäkin, niiden lämmintä katsetta. Katsetta, joka oli aina katsonut hänen sisimpäänsä, nähnyt, kuinka hän piilotteli sisällään lukuisia salaisuuksia. Huulet olivat kuitenkin pysyneet kiinni, ja siitä jos mistä oli Bellatrix ollut kiitollinen. Davinalla oli ollut sitä tietynlaista harkintakykyä, mitä hänellä itsellään ei ollut koskaan ollut. Davina oli osannut pitää suunsa kiinni, jos siltä tuntui. Davina oli tiennyt Bellatrixista enemmän kuin tämä oli saattanut koskaan arvatakaan. Tytöllä oli ollut paha tapa nähdä toisten lävitse.

Bellatrix olisi tahtonut seurata ystäväänsä, lähteä tämän mukaan. Mutta hän ei voinut. Ikuiset kahleet pitivät hänet tiukasti omassa kotimaassaan. Kahleet, joita hän tulisi kantamaan lävitse koko elämänsä pääsemättä niistä koskaan eroon.

Kaikesta huolimatta Bellatrixin sydän tahtoi vielä toivoa, että jonakin päivänä Davina palaisi, tulisi takaisin hänen luokseen, kykenisi unohtamaan kaiken ja antamaan hänelle anteeksi hänen virheensä.

Tulevaa oli kuitenkin aivan turha miettiä, piti elää nykyhetkessä, eikä elätellä turhia toiveita. Davina oli lähdössä kenties ikuisiksi ajoiksi pois. Tyttö availi jo porttia, veti toisen ovista auki ja astui sen toiselle puolen. Oven painuessa takaisin kiinni, ei Davinaa enää näkynyt. Tämä oli mennyt, ja Bellatrix oli täysin tietoinen asiasta.

”Ina!” Bellatrix huusi vielä epätoivoisesti. ”Ina!”

Vain tuuli vastasi hänelle. Bellatrix vajosi polvilleen nyyhkyttäen hiljaa. Hän peitti kasvonsa käsillään, eikä suostunut nousemaan ylös edes siinä vaiheessa, kun harmaat pilvet peittivät auringon, ja taivas alkoi itkeä hänen kanssaan.

”Ina”, Bellatrix kuiskasi sateeseen. ”Minulla on sinua ikävä.”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
aawww, itkettää ja itkettää ja itkettää ja kuolema. Mä oisin ihan varmasti Bellan tilanteessa saanu kohtauksen ja roikkunu Inan kaulassa kiinni Suomeen asti, ja eikä ja eikä ja ei, ihan kauheeta.. Jotenkin toi koko lähtö tuli tässä paljon enemmän silleen nyt se on ohi - tyylisesti kuin viimisessä luvussa, ja voi Bella parka. Ei sitä saa jättää tonne tolleen ihan yksin. Tosin, Inan oli pakko lähteä, mutta silti.. aaww, voi ei. Ihan kauheeta kun tää on nyt ohitse. Kiiiiiiiiiiiitos sinulle kun olet niin ihana ja en tiedä näkyykö se tästä kunnolla mutta tää oli ihan ihan kauheen tärkeä ja nyt kun tää loppui näin ja Bella jäi ihan yksin miten se edes pärjää. Apua. Haluun tästä vielä kakkosepilogin.. ja kolmannen. tai no.. kai sitä joskus on pakko lopettaa. Voi, ihan kauheeta ja surullista ja aww. Ihanaa kun kirjotit tätä.

Vielä kerran suurensuuri kiitos sinulle ♥ Pitäisi varmaan sanoa vielä jotain järkevää, mutta sanat ei nyt vaan suostu luonnustumaan. kiitos


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Todella suuret kiitokset, Silli. Pahoittelen myös samalla sitä, ettet tule saamaan kakkosepilogia. Tai kolmatta, sillä en ole aikeissa kirjoittaa sellaisia. Mutta ehkä taas jossain vaiheessa, kun tulee liian kova ikävä Inaa ja Bellaa niin kirjoitan heistä taas jotakin. Ja niin, aivan, kyllä mäkin jos oisin Bella ollu ni oisin roikkunu kiinni Inassa Suomeen asti. Ja jos oisin ollu Ina niin oisin pakannut Bellan mun matkalaukkuun.

Kiitokset. Olet ihana. Enkä saa edes mitään järkeviä sanoja aikaiseksi, kaikki ajatukset on kadonneet. Kiitos ♥

senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Menin aivan sanattomaksi...

Tämä epilogi oli todella kaunis. Bellatrixin tunteet tulivat hyvin esille ja pystyin niin samaistumaan häneen.

Kamala ajatella, että Ina ja Bella eivät enää koskaan ehkä tapaa. Heidän kanssaan kuitenkin tuli vietettyä pitkä aika.
Aivan omituista, kun tämä loppui. Arvasin, että tämä loppuisi näin, että he lähtisivät jatkamaan omia polkujaan. Mutta silti toivoin - ja toivon vieläkin - että he eivät olisi eronneet, vaan jatkaneet samaa polkua pitkin.

Ääh, en keksi yhtään mitään mitä tässä pitäisi sanoa, en yhtään mitään.
En voi oikeastaan muuta kuin kiittää tästä ihanasta matkasta Inan, Bellan, Cissyn, Medan ja muiden seurassa. Uskomatonta, että siitä on puoli vuotta, kun tämän aloitit. Tuntuu kuin tämä olisi vasta alkanut, mutta nyt jo loppui. Minun tulee tätä ikävä todella paljon, mutta onneksi voin aina palata tänne lukemaan tämän alusta.

Lainaus
”Ina!” Bellatrix huusi vielä epätoivoisesti. ”Ina!”

Vain tuuli vastasi hänelle. Bellatrix vajosi polvilleen nyyhkyttäen hiljaa. Hän peitti kasvonsa käsillään, eikä suostunut nousemaan ylös edes siinä vaiheessa, kun harmaat pilvet peittivät auringon, ja taivas alkoi itkeä hänen kanssaan.

”Ina”, Bellatrix kuiskasi sateeseen. ”Minulla on sinua ikävä.”
Tämä oli todella kaunis kohta. Rakastuin, ja meinasin rueta itkemään. Minulle tuli pahaolo, kun Bella jäi yksin tuonne.

Lainaus
Bellatrix olisi tahtonut seurata ystäväänsä, lähteä tämän mukaan. Mutta hän ei voinut. Ikuiset kahleet pitivät hänet tiukasti omassa kotimaassaan. Kahleet, joita hän tulisi kantamaan lävitse koko elämänsä pääsemättä niistä koskaan eroon.
Voi, kumpa Bella olisi voinut lähteä ja murtaa kahleet ja lähteä.

Enempää en enää keksi, mitä sanoisin.

Kiittäen ja kumartaen tälle ihanalle jatkoficille, kiitos todella paljon!
Terveisin ja iloista joulua toivottaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Voi, Natte rakas, isot kiitokset sinullekin. Ja kyllähän sinä näemmä keksit paljonkin sanottavaa. Mulla on oikeasti semmoinen tunne, että olisin vasta eilen laittanut tähän ensimmäisen luvun, mutta totuushan on, että siitä on jo puoli vuotta.

Inan ja Bellanhan oli oikeastaan pakko erota. Vaikka kyllä itsekin aloin suunnilleen itkeä siinä vaiheessa, kun jouduin heidät erottamaan. Jotenkin vain niin kamalaa, kun he on olleet niin tärkeitä toisilleen koko kuluneet vuoden ajan. Ja joo, aivan, ainahan tämän voi palata lukemaan alusta.

Kamalan isot kiitokset. En osaa vieläkään sanoa mitään muuta järkevää kuin että kiitos ♥

senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Aaaws, Bea rakas. Et arvaakaan, miten iloiseksi tulin, kun saavuin kahdeksan tunnin koulupäivän jälkeen finiin ja huomasin siulta kommentin. Piristit mun päivääni taas kerran aivan valtavan paljon. Vaikka oli tää päivä alkuun kyllä ihan hyvä, mutta sitten siitä tuli huono ja sitten se oli taas kiva ja hauska ja sitten taas ihan kamala. Ja nyt se on taas kiva. Ja kukaan ei tajunnu? Hieno juttu, se oli tarkoituskin.

Sillä ei ole mitään väliä, onko kommenteissa järkeä vai ei, koska ainakin mulle jokainen kommentti on arvokas. Ja kyllä mie ainakin sain paljon irti tuosta siun kommentistas. Hah, saapa nähdä onnistunko koskaan saamaan aikaseks mitään kakkososaa viittaavaakaan. Mutta mä lupaan, että te saatte jossain vaiheessa ainakin yhden oneshotin Inasta ja Bellasta, koska mulla on ikävä heitä. Ja totta kai Bella pitää sääliä, kun raukka parka on ihan hajalla.

Kiitos ihanainen ♥

senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.