Kirjoittaja Aihe: Minne tuuli kuljettaa [K11] VALMIS (luku 25/25 + epilogi) 4.12.2011 | drama, angst, romance  (Luettu 38856 kertaa)

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Title: Minne tuuli kuljettaa

Author: sennamiila

Beta: eipä ole

Rating: K11

Genre: drama, angst, romance, femme

Pairing: OFC(Ina)/Bellatrix, muita mainintoja mahdollisesti

Disclaimer: Potter -maailma ja -hahmot ovat Rowlingin, minä omistan Inan. Kappale Minne tuuli kuljettaa on Katri-Helenan

Quote: ”Sinä puhut kuin tämä kaikki olisi ollut pelkkää satua tai unta. Ja ehkä se olikin. Ehkä mitään tällaista ei koskaan tapahtunutkaan, ja aamulla minä herään sängystäni ja itken pettyneenä, kun kaikki olikin vain unta ja sinä pelkkää mielikuvitukseni tuotetta.”

Warnings: kiroilua nyt ainakin ja muutenkin mahdollisesti häiritsevää materiaalia

A/N: Nyt saa hihkua ja taputtaa käsiään yhteen, sillä senna on innostunut kirjoittamaan femmeä, jeejee :) Ja pääsette nyt nauttimaan siitä oikein kunnolla tämän ficin myötä. Tosin jotenkin vain tuntuu, että jää se romanttinen puoli taas vähän taustalle, koska olen parantumaton angstaaja. Saapa nähdä, mitä tästä oikein tuleekaan. Osallistuu haasteisiin FandomWrimo – kesä 2011 sekä FF50 sanalla 007. Kuukaudet. Omistan tämän sinulle, Beatrice, koska olet niin ihana :)




Kun 17-vuotias suomalaistyttö...
”Onko se todella niin henkeäsalpaavan kaunis paikka kuin mitä sanotaan?”
”Jos meinaat, onko siellä aina lunta, vastaus on ei.”

… päättää pakata tavaransa ja lähteä vaihto-oppilaaksi...
”Rauhoitu, apina.”

… voiko siitä seurata mitään hyvää?
”Musta, kaksi viikkoa jälki-istuntoa minun huoneessani.”
”Mitä?! Miksei Ina -”
”Suu poikki tai se on kaksi kuukautta.”

Punainen höyryjuna vie hänet uuteen kouluun...
”Jos tuo kissa koskeekaan minuun, kiroan sen helvetin suohon.”

… keskelle uusia ihmisiä...
”Koska... minä lupasin juuri äsken mennä sinne Inan kanssa. Eikö niin?”
”Niin. Niinhän sinä lupasit.”

… keskelle aivan tuntematonta maata.
”Tänä vuonna voisit alkuun vaikka opetella lukujärjestyksesi ulkoa, jotta muistaisit olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan, etkä tulisi liemitunneille vasta siinä vaiheessa, kun ne ovat jo päättymässä.”
”Toki.”
”Tämä ei ole naurun asia, neiti Musta.”

Uusia tuttavuuksia solmitaan jo matkalla kouluun...
”Tässä on isosiskomme Bellatrix.”
”Älä käytä minusta tuota typerää nimeä.”
”Hyvä on, Trixie.”
”Koettelet tahallasi hermojani.”

… mutta vasta perillä alkavat suhteet vahvistua.
”Bella, minä pyydän.”
”Joku toinen kerta. Minua väsyttää nyt.”

Ennen kuin huomataankaan, ollaan jo keskellä suhteiden sekamelskaa...
”Ei siis ihmekään, että tätä nykyä lähes puolet luihuisen pojista ovat masentuneita.”
”Todellako?”

… josta ei kukaan enää ota selkoa.
”Katso nyt. Hänellä on ilmiselvästi jotain minua vastaan.”

Kiellettyjä, piilotettuja tunteita...
”Et sinä kuitenkaan ymmärtäisi.”
”Yritä sitten saada minut ymmärtämään.”

… riitoja...
”Mikä teihin kahteen on mennyt? Ratkotte erimielisyyksiänne nyrkkien avulla, ette puhumalla sivistyneesti, kuten pitäisi. Tämä on koulu, eikä mikään eläintarha.”

… lohduttamista...
”Ei sinun tarvitse kestää tällaista.”
”Ei sillä väliä.”
”Kyllä on.”

… salaisuuksia...
”Sano vain.”
”Jos lupaat olla kertomatta Bellalle.”

… tanssiaisia...
”Meillä on joulujuhla, nauti siitä, äläkä yhtään siinä äksyile. Menisit vaikka tanssimaan.”
”Siitä tulikin muuten mieleeni, että missä teidän parinne ovat?”
”Tuossa.”

… valheita...
”Et voi uskoakaan, kuinka paljon todella kadun sitä.”
”Et sinä sitä kadu. Sanot vaan.”

… tunteilla leikkimistä...
”Et sinä ole koskaan mitään muuta tehnytkään kuin leikitellyt toisten tunteilla! Sinä särjet kaikkien sydämet!”
”Lopeta!”

… niitä kaikkia tarvitaan, jotta kouluvuosi meneekin täysin päälaelleen.
”Viime vuonnakin hän määräsi minut etupenkkiin voidakseen vahtia minua, koska en kuulemma osaa pitää sekuntiakaan suutani kiinni.”


sennamiila pictures ylpeänä esittää:
”On kaunis päivä. Aurinko paistaa, linnut laulavat, kukat kukkivat ja -”
”Eivät kukat voi kukkia talvella.”


”Neidit Musta ja Lovett, mitä tämä tarkoittaa?”
”Ei tätä ole säännöissä kielletty.”


Kesäkuussa 2011...
”Oletko sinä rakastunut?”
”Rakastunutko? Minä?”

… alkaa uusi matka kohti tuntematonta...
”Ei minulla ole paikkaa, minne mennä.”
”Kyllä sinulla on pakko olla.”
”Ei. Minulla ei ole ketään. Minulla on vain sinut.”

… kohti seikkailua...
”Miten minä voisin tietää?”
”Koska te olette nykyään lähes erottamattomat, kuin kaksoset.”

… kohti ikuisia muistoja.
”Sinä olet paras ystävä, mitä minulla on koskaan ollut.”

~


A/N2: Vannon pyhästi, että ensimmäinen luku tulee näkemään päivänvalon lauantaina 4. kesäkuuta, koska se on suuri päivä ;)
« Viimeksi muokattu: 25.01.2018 21:12:16 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa
« Vastaus #1 : 29.05.2011 14:19:22 »
haa, jännä traileri!

Odotan todella kovasti ekan luvun tuloa!! Olen ihan sekaisin, koska... en tiedä :)
Mitähän tähän keksis kertoo?

Tykkäsin kovasti :)

Kiittäen, odottan ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Minne tuuli kuljettaa
« Vastaus #2 : 29.05.2011 14:20:29 »
Jippii, kerrankin rupeen seuraan jotain ficciä ihan alusta asti. :)

Lainaus
 Kun 17-vuotias suomalaistyttö...
Tää sai mut ekana vähän irvistämään ja miettimään, mitäköhän tästä tulee, mutta mä silti rohkaisin mieleni ja luin trailerin loppuun. Ja sitten tajusin, että täähän vaikuttaa oikeesti mielenkiintoselta ja hyvätä. Tää vaikuttaa ehdottomasti mielenkiintoselta. En itse asiassa jos totta puhutaan, niin paljoa Bellatrix-ficcejä lukenut, koksa Kelmit on mun number one love. :) Nyt mun oli kuitenkin pakko tulla tänne, lukea traileri ja mitä ilmeisimmin, jäädä koukkuun. Innolla odotan tähän jatkoa. :)

Jatkoa vaan. :)

NeitiMusta. :)
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa
« Vastaus #3 : 29.05.2011 18:50:46 »
Hihi, mä en kyllä ihan tiiä, että saanko nyt kirjotettua mitään kovinkaan selkeetä, mutta ainakin mä näytän hihittelevän ja hymyilevän innostuneesti :D Ääää, mun tekisi vaan mieli alkaa jo heti lukea koko ficci, mutta tietenkin kun halutaan pitää piinaa ja jännistystä yllä.. :) Ihan mahtava traileri, ja ainakin mä olen nyt jo ihan koukussa ja ja ja pitäisi varmanakin jaksaa odottaa sinne kesäkuun neljänteen (ja kehitellä siihen mennessä joku mukamas superhieno yllätys :D) ;) Mutta hei, ihan mahtavaa ja ensimmäistä lukua odotellessa!

Lainaus
”Et sinä kuitenkaan ymmärtäisi.”
”Yritä sitten saada minut ymmärtämään.”



sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa
« Vastaus #4 : 04.06.2011 08:58:05 »
Natural: Jeejee, kiva kuulla, että tykkäät :) Kiitos kommentistasi
NeitiMusta: Hoo, kiitoksia paljon kommentistasi. Kiva kuulla, että ihmisiä miun tekstini ylipäätään kiinnostavat :)
Lumille: Harmi vain, ettei läheskään koko ficci ole vielä valmiina, että pääsisit sen lukemaan (ja tästä ficistä et kyllä saa tietää yhtään mitään etukäteen..) ;) Ja usko pois, jo siitä, että sä hymyilet ja hihittelet innostuneesti, voi saada jo paljon irti :D Kiitoksia
Beatrice: Kyllä, kyllä, juuri sinulle, koska olet ihana :) Älä välitä, en mäkään tiedä, miten mulla riittää hermot näin moneen jatkoficciin, mutta ei mulla nyt kirjoitettavana ole tämän lisäksi kuin yksi, joten.. Sitäpaitsi Palapelisotkuja ja Morsianten sota loppuu kohta. Toisin sanoen pitäähän miun jotain korvaavaa niitten tilalle kehitellä ;) Hihii, kiitän kommentistasi

A/N: Ja ensimmäisen luvun taisin luvata laittaa tänne tänään, 4.kesäkuuta, kun on suuri päivä. Kyllä, tänään (itse asiassa juuri tällä minuutilla) vahvistui sennan syntymähetki. Dancing queen, young and sweet, only seventeen... Vuoden päästä se on sitten hyvästi lapsuus. Tai sitten muutan oikeasti sinne Mikä-mikä-maahan :)




Ensimmäinen luku
Minne tuuli minut viedä saa?



Katselin hieman epäröiden ympärilleni. Helakanpunainen höyryveturi edessäni puski savua mustasta piipustaan. Ihmisiä hääri joka puolella jättämässä hyvästejä, tervehtimässä pitkästä aikaa.

Vaistomaisesti sormeni kiertyivät tiukasti kaapuni taskussa olevan taikasauvani ympärille. Kaapuni ei ollut samanlainen kuin joillakin koululaisilla näin, hieman vain, mutta selkeitä eroja oli havaittavissa. Kyllä, kaapuni oli musta, hihansuissa ja helmoissa oli vaaleat turkisreunukset. Ne olivat pakolliset omassa maassani, jotta pysyisi lämpimänä talvella.

Koska en tosiaan ollut mikään vilukissa, vaikka useimmat Suomessa sitä olivatkin, oli kaavussani melko laaja kaula-aukko. Olkapääni olisivat jääneet täysin paljaiksi, ellen olisi peittänyt niitä hopeaa välkehtivällä viitalla.

Niin, omassa maassani. En minä tosiaankaan ollut kotoisin Britanniasta. Minun kotimaani oli Suomi. ”Tuolla jossain Pohjoisnavalla”, kuten valitettavan monet luulivat. Ei Suomi ollut pohjoisnavalla, emme me pitäneet jääkarhuja takapihalla tai pingviinejä lemmikkeinä. Eihän meillä edes ollut sellaisia eläimiä. Ja minulla ainakin oli lemmikkinä kissa. Sellainen punaruskea, luurangonlaiha karvapallo.

Mitä sitten ylipäätään tein King's Crossin asemalla 9 ¾? No, minähän siis olin päättänyt lähteä viimeiseksi kouluvuodekseni vaihto-oppilaaksi Britanniaan. En kai minä muuten olisi asemalla seissyt katselemassa lumoutuneena, mutta hieman varuillani edessäni avautuvaa maisemaa, sitä laituria, koulujunaa, joka veisi minut paikkaan, joka toimisi seuraavana vuoden ajan opinahjonani?

Toki minua pelotti ja jännitti. Olinhan itselleni täysin vieraassa ympäristössä, josta en etukäteen tuntenut ketään. Tietenkin olin lukenut läpi kaiken mahdollisen tulevasta koulustani, Tylypahkasta, mutten silti voinut olla jännittämättä. Se oli aivan toivotonta, jännitin ihan aina, kaikissa uusissa tilanteissa. Ehkä senkin vuoksi päässäni pyöri lukuisia kysymyksiä. Hyväksyttäisiinkö minut joukkoon vai jäisinkö täysin ulkopuolelle? Mihin tupaan minut lajiteltaisiin? Millä tavalla opiskelu eroaisi Suomen opiskelusta?

Huokaisin syvään, tartuin matka-arkkuuni ja kiskoin sen perässäni junaan. Kuljin hetken aikaa pitkin käytävää ennen kuin löysin tyhjän vaunuosaston, jonne päätin majoittautua pitkän matkan ajaksi.

Juna nytkähti liikkeelle. Kissani sähisi kopassaan. Se ei tuntunut oikein pitävän junan tärinästä ja kolinasta. Kuulin, kuinka kissa raapi, jotta pääsisi pois.

”Rauhoitu, apina”, tiuskahdin. ”Pääset pois sieltä kyllä jossain vaiheessa.”

Apina. Tietenkin oli typerää kutsua kissaa apinaksi, mutta niin minä tein aina, kun tämän käytös sattui minua ärsyttämään. Mutta eikös se niin ole, että rakkaalla lapsella on monta nimeä? Tässä tapauksessa se ainakin oli totta, sillä kutsuin kissaa yleensä miten sattui. Mutta ainoa nimi, mitä tämä totteli, jos siis ylipäätään totteli, oli Trixie.

Trixie, ilon tuoja, jotenkin niin sopiva nimi kissalleni, joka toi iloa kaikkialle, minne vain menikin. En vieläkään kyennyt käsittämään, kuinka se saattoi antaa kolmivuotiaan pikkusiskoni retuuttaa itseään kuin mitäkin pehmolelua.

Junan lähdöstä ei ehtinyt kulua kuin hetki, kun vaunuosaston ovi liukui auki. Minua paria vuotta nuorempi tyttö, jonka tummanruskeat hiukset olivat voimakkailla laineilla pisti päänsä ovesta. Ruskeat, lempeät silmät kiersivät tyhjillä penkeillä ja pysähtyivät minuun.

”Voiko tänne istua?” tyttö kysyi. Hänen äänensä oli pehmeä ja soinnikas, vaikutti muutenkin kaikin tavoin erittäin ystävälliseltä.

”Siitä vaan”, sanoin ja viittasin tyhjiin penkkeihin. ”Kunhan ette istu lähelle tämän hullun kissan koppaa. Trixie on tänään hieman ärtyisällä päällä. Se ei tykkää matkustamisesta.”

Tyttö katsoi minua hetken aikaa kummastuneena, mutta kääntyi sitten.

”Tule, Cissy”, tyttö kehotti ja astui sisään.

Vasta nyt huomasin toisenkin tytön, pienen ja hennon keijukaisen, arviolta kolmetoistavuotiaan. Tämä Cissyksi kutsuttu tyttö näytti aralta ja erittäin epävarmalta, sen pystyin näkemään hänen uskomattoman sinisistä silmistään. Vaaleat, lähestulkoon valkoiset hiukset olivat suorat ja sileät, ulottuivat alaselkään kuten minullakin.

Tytöt istuutuivat penkille minua vastapäätä. Hetken aikaa tarkkailimme toisiamme täysin hiljaa. Aloin jo tuntea oloni hieman vaivaantuneeksi. En ollut koskaan ollut hyvä avaamaan keskusteluja. Onnekseni minun ei sitä tarvinnutkaan, sillä ruskeahiuksinen tyttö teki sen puolestani.

”Olen Andromeda Musta”, tyttö esittäytyi. ”Ja tämä pikkuinen tässä vierelläni on pikkusiskoni Narcissa. Mutta sano minua vain Medaksi ja Narcissaa saa kutsua Cissyksi.”

”Minä olen Davina Lovett”, kerroin. ”Sanokaa vain Ina. Niin, ja tässä vierelläni tosiaan on vangittuna erittäin hullu kissaneitini Trixie.”

Tytöt vilkaisivat toisiaan hieman huvittuneina. Mitä nyt? Olinko kenties tehnyt jotain? Epäilyni heräsivät välittömästi, mutta kumpikaan ei vaikuttanut pahansuovalta, päinvastoin.

”Ovatkohan kaikki Trixiet yhtä hulluja?” Andromeda hymähti.

”Kuinka niin?” epäröin.

”Meidän isosiskoamme kutsutaan joskus nimellä Trixie”, Andromeda selitti. ”Sehän meitä tässä huvittaa. Harvemmin kuitenkin. Hän itse nimittäin tahtoo, että häntä kutsutaan Bellaksi.”

”Ai”, naurahdin hermostuneena.

”Mutta en muista nähneeni sinua ennen”, Andromeda mietti. ”Oletko ulkomailta? Näytät hieman siltä, että voisit ollakin.”

”Olen kyllä”, myönsin. ”Suomesta.”

”Oi!” Andromeda henkäisi. ”Olen kuullut siitä. Onko se todella niin henkeäsalpaavan kaunis paikka kuin mitä sanotaan?”

”Jos meinaat sitä, onko siellä aina lunta, vastaus on ei”, sanoin. ”Lisäksi riippuu hieman, mistä päin Suomea katsoo. Lappi on kyllä kaunis tuntureineen ja metsineen. Mutta minä asun melkoisen eteläisessä Suomessa, jossa on paljon järviä ja etenkin kesäisin se on kaunista, kun vesi läikehtii sinisenä auringonvalossa.”

”Kyllä minä tiedän, ettei Suomessa ole ikuinen talvi”, Andromeda kertoi. ”Mutta sinä tulit siis vaihto-oppilaaksi. Mille luokalle menet?”

”Seitsemännelle”, vastasin.

”Eli mitä todennäköisimmin pääset tutustumaan sekopäiseen isosiskoomme”, Andromeda hymähti. ”Sekä tietenkin nauttimaan hänen mahtavasta seurastaan.”

”Sehän kuulostaa hyvälle”, totesin.

”En tiedä, onko se niin hyvää välttämättä, miltä kuulostaa”, Andromeda sanoi. ”Bella on todellinen jääräpää, itsepäisyyden huippu.”

”Ja hän tykkää kirota ihmisiä”, Narcissa viimein avasi suunsa. ”Niitä, jotka alkavat aukoa hänelle päätään etenkin. Tiedätkö jo, mihin tupaan menet?”

”En”, pudistelin päätäni. ”Missä tuvassa te olette?”

”Luihuisessa molemmat”, Andromeda sanoi. ”Niin kuin lähes koko meidän sukumme. Lukuunottamatta muutamaa erinäistä henkilöä, mutta... No, sanotaan vaikka niin, että heitä ei enää oikeastaan edes luokitella meidän sukulaisiksemme. Heidät on poltettu pois sukupuusta.”

Andromedan silmissä käväisi jokin, kenties pieni häivähdys pelkoa. Pelkoa mahdollisesti siitä, jos hänetkin poltettaisiin pois sukupuusta, suljettaisiin suvun ulkopuolelle. Oliko tytöllä kenties sitten jonkinlainen syy epäillä tätä?

”Oletko sinä puhdasverinen?” Narcissa kysyi äkisti.

”Olen”, myönsin.

Tytön kapeilta kasvoilta oli luettavissa helpotus, kun tämä viimein rentoutui ja nojautui vasten penkkiä. Se kysymyskö häntä oli koko ajan poltellut, eikä ollut saanut sitä ujoudeltaan sanotuksi? No, nyt se oli tehty, ja Narcissa muuttuikin sen myötä paljon rennommaksi.

Trixien luja maukaisu katkaisi ajatukseni täysin.

”Pitäisi kai tuo yksi päästää pois, ettei se sekoa täysin”, hymähdin. ”Pitäkää varanne, se ei ole päässyt vapaaksi nyt pieneen hetkeen, joten voi olla, että se alkaa riehua.”

Avasin varovasti kopan, mutta kuin ihmeen kaupalla Trixie tuli sieltä ulos täysin rauhallisesti. Mitä nyt hieman keimaillen pörhisti häntäänsä.

”Niin, pitää nyt sitten hieman esittää”, tokaisin. ”Siitä vaan, ei se minua häiritse, että kerrankin olet kiltisti, senkin hienohelma.”

Trixie virutteli ja käpertyi sitten kerälle viereeni.

”Kopassako ei sitten voinut nukkua?” kysyin. ”No, ihan miten vaan. Ole sitten siinä.”

Vain hetkeä myöhemmin vaunuosaston ovi pamahti auki. Trixie kohotti uneliaana päätään, mutta kun sen mielestä mitään jännittävää ei tapahtunutkaan, se kävi takaisin nukkumaan.

Ovenkarmiin nojaili laiskasti minun ikäiseni tyttö, jonka mustat kiharat ryöppysivät sotkuisina yli olkapäiden. Tummat, pistävät silmät tarkkailivat meitä kolmea. Katseessa oli jotakin sellaista, joka sai oloni tuntumaan epämukavalta. Jotain... kylmää ehkäpä. Tästäkin huolimatta yhdennäköisyys Andromedaan oli niin selkeä, ettei voinut olla huomaatta näiden kahden sukulaisuutta.

Tumma, lyhyt hame sekä mustat korkokengät korostivat kauniisti pitkiä, solakoita jalkoja, tummanpunaisen paidan kaula-aukko oli syvään uurrettu, eikä jättänyt epävarmaksi sitä, etteikö tuo tyttö ollut jo aikuisen naisen mitoissa.

”Vai täällä te olette”, tyttö tokaisi. ”Mietinkin, mihin te kaksi oikein katositte.”

”Missä sinä itse olit?” Andromeda kysyi.

”Tuolla jossain”, tyttö sanoi huolettomana. ”Rabastanilla oli siellä muka jotain hienoa näytettävää. Ja pyh, ei hänellä mitään ollut, tahtoi mukamas vain jutella kanssani. Ikään kuin minua kiinnostaisi.”

Nyt tytön pistävä katse kiinnittyi minuun ja välittömästi tunsin itseni kovin mitättömäksi.

”Aivan”, Andromeda hoksasi. ”Tässä on kouluun tuleva vaihto-oppilas, Davina Lovett. Hän tulee Suomesta.”

”Sano vain Ina”, totesin mahdollisimman varmasti ja yrittäen kovasti, ettei ääneni tärisisi.

”Ina, tämä on isosiskomme Bellatrix”, Andromeda esitteli.

”Älä käytä minusta tuota typerää nimeä”, Bellatrix kivahti.

”Hyvä on, Trixie”, Andromeda hymähti huvittuneena.

”Koettelet tahallasi hermojani”, Bellatrix sanoi. ”Etkö jo edellisellä kerralla saanut tarpeeksesi?”

”Tule istumaan meidän kanssamme, Bella”, Narcissa pyysi.

Narcissan silmät hohtivat hänen katsoessa vanhempaa isosiskoaan. Ei voinut olla huomaamatta, kuinka hän oikeasti ihaili tätä, lähestulkoon palvoi.

”Kai minä sitten voisin”, Bellatrix huokaisi, astui sisään vaunuosastoon ja veti oven kiinni perässään. Hän astui likemmäs penkkejä, joilla minä ja Trixie olimme

”Varo sitten tätä hullua kissaa”, sanoin rapsuttaen Trixietä korvan takaa. ”Se voi hyökätä kurkkuun kiinni milloin tahansa.”

”Jos tuo kissa koskeekaan minuun, kiroan sen helvetin suohon”, Bellatrix tokaisi töykeästi, mutta istuutui Trixiestä kuitenkin turvallisen välimatkan päähän.

Näin Andromedan ja Narcissan vaihtavan taas huvittuneita katseita, enkä itsekään voinut estää pientä hymyä nousemasta huulilleni.

”Mitä?” Bellatrix tivasi. ”Mikä nyt on noin hauskaa?”

”Tiedätkö, mikä on sen kissan nimi?” Narcissa tirskahti.

Bellatrix kurtisti tummia kulmiaan ja katsoi kysyvästi kumpaakin pikkusiskoaan. Andromeda pudisteli päätään sen merkiksi, ettei kyennyt vastaamaan. Hän näyttikin lähinnä siltä, että purskahtaisi nauruun hetkenä minä hyvänsä. Narcissa sen sijaan veti syvään henkeä rauhoittuakseen.

”Sen nimi on Trixie”, Narcissa sanoi ja alkoi sitten kikattaa hillittömästi.

Bellatrix tuhahti kovaäänisesti ja se sai Narcissan vaikenemaan välittömästi. Hän katsoi isosiskoaan hieman epäröiden, hyväksyntää hakien. Bellatrix nyökkäsi tytölle, jonka kasvoille levisi helpottunut ja kiitollinen hymy, ja siirtyi sitten katsomaan minua. Virnistin anteeksipyytävästi.

”Pikkusiskoni antoi nimen”, totesin. ”Trixiehän tarkoittaa ilon tuojaa ja sitä tuo kissa tosiaankin on – kaikesta sekopäisyydestään huolimatta.”

”Kaikki Trixiet ovat sekopäisiä”, Andromeda hymähti. ”Olen vahvasti sitä mieltä. Sitäpaitsi sehän on tullut jo todistettuakin.”

”Pää kiinni”, Bellatrix tiuskaisi. ”En tullut tänne kuuntelemaan teidän lapsellisia juttujanne. Parasta kai olisi vain häipyä.”

”Älä mene”, Narcissa pyysi hätääntyen. ”Ole niin kiltti ja jää tänne.”

”No hyvä on”, Bellatrix huokaisi silmiään mielenosoituksellisesti pyöräyttäen ja nosti jalkansa koukkuun penkille.

Keskuuteemme lankesi painostava hiljaisuus, jonka aikana minä silittelin kissaani, Andromeda koetti hillitä haluaan nauraa ja Narcissan katse poukkoili hermostuneena edestakaisin meissä kaikissa. Bellatrix sen sijaan katsoi minua kiinteästi, tunsin polttelevan katseen itsessäni.

”Ina, niinhän se oli?” Bellatrix varmisti.

Nyökkäsin.

”Tiedätkö jo, mihin tupaan menet?” Bellatrix kysyi. ”Vai lajitellaanko sinut vasta koululla?”

”Luulisin, että vasta koululla”, vastasin.

”Sinun parhaaksesi ja muutenkin yleisen hyvinvointisi kannalta sinusta olisi paras tulla luihuinen”, Bellatrix totesi. ”Muuten voi olla, ettet selviä ehjin nahoin tästä vuodesta.”

”Kuinka niin?” katsoin tyttöä haastavasti silmiin, mutta tämä ei tuntunut siitä hätkähtävän.

”No jaa”, Bellatrix ohitti asian olankohautuksella. ”Se nyt on hieman niin ja näin. Riippuu täysin omista valinnoistasi. Kyllä sinä sen itsekin aikanaan tulet huomaamaan. Kai sinä muuten olet puhdasverinen?”

”Olen toki”, myönsin.

”Ja hyvä niin”, Bellatrix sanoi. ”Se antaa sinulle jo huomattavasti paremman aseman minun silmissäni. Kaikki muu riippuu täysin sinusta itsestäsi.”

Oveen koputettiin ja kohotimme katseemme. Ikkunan läpi näimme nuoren, tummatukkaisen ja komean pojan, joka katsoi tiiviisti Bellatrixia ja nyökkäsi hieman kauemmaksi. Bellatrix katsoi poikaa kuin kysyen, huulet hiukan raollaan, tajusi sitten vihjeen ja nousi ylös.

”Minne sinä menet?” Narcissa kysyi.

”Käyn vain nopeasti katsomassa, mitä asiaa Rabastanilla on”, Bellatrix totesi. ”Tulen aivan heti takaisin.”

Ja sen sanottuaan Bellatrix pyyhälsi käytävän puolelle yhdessä mustan kaavun heilahduksessa. Ovi liukui kiinni tytön takana, kun hän katosi käytävälle tuon pojan perässä.

”Hän on Rabastan Lestrange”, Andromeda kertoi minulle. ”Hän on luihuisessa kuudennella luokalla ja koetti koko viime vuoden vokotella Bellaa itselleen. Ilmeisestikin Bella on jo hieman tainnut lämmetä, mutta en nyt menisi sanomaan, että... Tai no, antaa olla.”

”Meda tarkoittaa, ettei hän osaa kuvitella Bellaa ja Rabastania yhdessä”, Narcissa selitti. ”Vaikka he ovatkin melko lailla samalla aaltopituudella niin ehkä he kuitenkin ovat liian samanlaisia.”

”Bellalla on ollut monia suhteita nuorten poikien kanssa kouluaikana”, Andromeda jatkoi. ”Samoin kuin Rabastanilla on ollut muutamia nuoria tyttöjä. Rabastanista en tiedä, mutta Bellalla ainakin on sellainen paha tapa, että hän nappaa itselleen jostain pojan, kuluttaa tämän loppuun ja ottaa uuden. Ei siis ihmekään, että tätä nykyä lähes puolet luihuisen pojista ovat masentuneita.”

”Todellako?” hämmästyin.

”Kutakuinkin niin”, Narcissa vahvisti. ”Hänen kanssaan kannattaa olla varuillaan.”

”Niin”, myönsin. ”Sellaisen kuvan minäkin sain. Mutta mitä hän tarkoitti sanoessaan, että minun parhaaksesi olisi, jos minusta tulisi luihuinen?”

”Sitä, että hän on ottanut sinut nyt tarkkailun alaiseksi”, Andromeda kertoi. ”Saatat jopa saada hänestä vihollisen itsellesi.”

”No sepäs hienoa”, huokaisin.

”Sinun kannattaa siis pitää varasi”, Andromeda sanoi. ”Bella voi oikeasti kirota lähes kenet tahansa, joka vain sanookin hänelle poikkipuolisen sanan. Hän -”

Andromeda vaikeni, kun ovi liukui taas auki. Bellatrix astui sisään ja asettui istumaan samaan paikkaan, josta oli lähtenytkin. Hän huokaisi raskaasti pyöritellen taikasauvaansa kapoisissa sormissaan.

”No?” Andromeda kysyi. ”Mitä nyt? Vieläkö Rabastan yrittää iskeä sinua?”

”Mitä se sinulle kuuluu?” Bellatrix kivahti.

”Ei kuulukaan, rauhoitu”, Andromeda tyynnytteli. ”Kunhan vain kyselen.”

”Aina sinä olet kyselemässä”, Bellatrix tokaisi. ”Voisit joskus olla utelematta minun asioitani, jotka eivät todellakaan sinulle kuulu.”

”Ei Meda varmastikaan tarkoittanut pahaa”, Narcissa kiirehti sanomaan. ”Tiedäthän sinä Medan? Hän on vain huolissaan.”

”Mutta Meda ei ole äitini”, Bellatrix totesi, ”joten turha hänen on minun asioihini puuttua. En minä kuitenkaan mitään kerro, koska, kuten sanoin, Meda ei ole äitini vaan pikkusiskoni.”

Katsoin ihmeissäni Andromedaa, joka ei tuntunut lainkaan hätkähtävän siskonsa sanoista. Kai se sitten oli hänelle aivan normaalia, kun ei siitä liiemmin näyttänyt välittävän.

”Kerrotko sinä muka sitten asioitasi äidille?” Andromeda kysyi.

”En”, Bellatrix sanoi. ”En minä niitä kenellekään kerro, kuten aivan hyvin tiedät.”

”Tiedänhän minä”, Andromeda hymähti. ”Ethän sinä ikinä. Ja silti olemme selvillä asioistasi lähestulkoon paremmin kuin mitä itse olet.”

Nämä kolme siskosta olivat kovin merkillisiä. Bellatrix selkeä ja vahva johtaja, joka tahtoi päättää asiat ja olla pikkusiskojensa yläpuolella, Andromeda huolehtivainen ja ystävällinen, vaikutti kaikkien kaverilta ja sitten vielä pieni, itsestään epävarma ja uusien ihmisten suhteen arka Narcissa, joka tuntui kunnioittavan kovasti kumpaakin isosiskoaan, mutta huomattavasti enemmän Bellatrixia, sen huomasi tytön ihailua paistavasta katseestaan siskoaan kohtaan. Mielenkiinnolla odotin, mitä tuleva kouluvuosi tullessaan oikein mukanaan toisikaan.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2011 23:18:58 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa
« Vastaus #5 : 04.06.2011 11:58:16 »
Ja viellä

Hyvää syntymäpäivää Sennamiila 4.6 ♥

Hihi, älä ala arvuuttelemaan kuinka monta vuotta mulla kesti tietää että tekstin saa noin isoksi, mutta joka tapauksessa hyvää syntymäivää !! ♥ :D hihii, ja arvaa monesko kerta tuo jo oli? (: hei, ja mä osaan saada tekstin pieniksikin !!

Oi, ja ficistä aluksi sen verran, että sä olet ihan todellatodella mahtava ! Eteenkin alussa oli tosi kuvailua (niillä on kaiketi joku oma nimikin) ja oommnn, sä käytät kieltä tosi ihanasti !

Lainaus
Helakanpunainen höyryveturi edessäni puski savua mustasta piipustaan

Lainaus
Tytön kapeilta kasvoilta oli luettavissa helpotus

ja miljoona lainausta lisää, mutta nytkun mä tätä lueskelin, niin koitan olla lainaamatta joka ikistä kohtaa :D

Lainaus
"Se antaa sinulle jo huomattavasti paremman aseman minun silmissäni."

Sä annoit tosiaan Bellasta ihan upean ja juuri tuollaisen oikein mahtavan ylimielisen vaikutelman, minkä hän juuri tuppaa varmasti monelle muutenkin atamaan :) Muutenkin kuvailit kanssa Cissya ja Andromedaakin oikeen selkeesti ja nyt on jo heti perillä siitä, millaisia hahmoja he ovat ja muutenkin. Inan luonteesta on kanssa helppo löytää rivienvälistä paljonkin tietoa, vaikka suurimmaksi osaksi hän jäi vielä aika mystiseksi (:

Lainaus
”Rabastanilla oli siellä muka jotain hienoa näytettävää. Ja pyh, ei hänellä mitään ollut, tahtoi mukamas vain jutella kanssani. Ikään kuin minua kiinnostaisi.”

Tässä oli myös tosi paljon kohtia, mitkä sai mut ainakin hymyilemään :D Bella on kyllä ehdottomasti ihan mahtava, ja jotenkin aaws, voi tuota Rabastania.

Hei mutta joo, todella hyvä ensimmäinen luku :) Vietä hauska syntymäipäivä kanssa, äläkä tällä kertaa unohda värjätä sitä kakkua siniseksi.. :D

Ja ainiin,
Hyvää kesälomaa sulle ja lukioille!


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa
« Vastaus #6 : 07.06.2011 00:43:51 »
Koska minusta tuntuu muuten ulkopuoliselta, niin sanon minäkin:
kokeillaan saanko viielä isommaks, kun aiemmat laitto ;D

Onnea sennamiila!

Joo, siis tykkäsin luvusta ja odotan innolla jatkoa.

Bella oli niin oma itsensä, että rakastuin. Samoin Meda ja Cissy oli sellaisia millaisiksi heidät kuvittelen, plussaa siitä!
Olen pitkälti samaa mieltä kuin aiemmat kommentoijat. Menisin minäkin hiljaseks, jos Bella tulisi paikalle jotain sotkemaan :D .

OSaat kirjoittaa todella hyvin. Odotan jatkoa innolla.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural



"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Minne tuuli kuljettaa
« Vastaus #7 : 07.06.2011 21:44:52 »
Hups.. mä luin tän luvun kyllä, mutta epähuomiossa unohin kommentoida. Nyt mä korjaan asian.

Tykkäsin äärettömän paljon. Tietty oli aluks vähän skeptinen sen suhteen, että Suomesta tulee joku vaihtoon, mutta Ina vaikuttaa sellaselta tarpeeks vahvalta persoonalta sulautumaan ihan hyvin Tylypahkaan. :) Ja just vaikka Mustan siskokset kyselikin siltä ym. niin se ei pelästyny. :) Bella oli niin oma ittensä! <3

Toivottavasti tähän tulee pian jatkoa. :) Toki mä ymmärrän, että kesälomalla (varsinkin näillä helteillä) sitä tekee kaikkea muuta kun löhöää sisällä koneen ääressä. :) Elikkä, sitten kun sulle sopii, niin jatkoa! :)

NeitiMusta. :)
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa
« Vastaus #8 : 11.06.2011 12:47:30 »
Lumille: Ommmm... Musta tuntuu, etten tosiaan ala sitä yhtään arvuutella ;) Mullakin on vähän semmoin tunne, että Bella aikas usein ittestään antaa semmoisen ylimielisen vaikutelman. Ehkä se sitten joskus ajan kanssa muuttuu, koska eihän ensivaikutelmasta voi saada oikeastaan minkäänlaista tuntumaa toiseen, vaikka se sellaisen tietyn kuvan antaakin :) Ja Inan luonnehan melko lailla selviää sitten tämän ficin kuluessa.
Beatrice: Kyllä minutkii matkoihini säikyttäis, jos joku uhkais kirota miun oman leijonakuninkaani :D Bella toisinaan kun vähän tuppaa käyttäytymään kuin mikäkin mielipuoli, joten kyllä mäkin tilanteessa olisin ollut vähintäänkin yhtä hermostunut kuin Ina. Inan nimestä luultavastikin tulee jossain vaiheessa hieman jotain, sillä nimihän ei tosiaan suomalainen ole. Eiköhän sen alkuperä ainakin jossain vaiheessa selviä. Sietää tullakii siun uus suosikkificci, kun on siulle omistettu ;)
Natural: No joo-o, Bella on kyllä aika... hmm... Bella :D Hermostuttais puheillaan varmaan kenet tahansa. Ja niin kuin jo Lumillellekin mainitsin niin jos joku uhkais miun kissaherrani kirota niin mä kyllä kiroaisin sen uhkailijan suohon ;)
NeitiMusta: Ihanaa, että kelpaa :) Bellasta mä pyrinkin tekemään mahdollisimman paljon oman ittensä kaltasen ja on kiva kuulla, että onnistuin. Mä olen nyt pari ekaa lukua jo kirjoittanut, koska tosiaan tiesin, että lomalla kaikki aika menee jossain muualla (eli töissä ja kesäteatterissa). Pyrin kuitenkin mahdollisuuksien mukaan tätä aina kirjoittelemaan ja julkaisemaankin. Eiköhän tuo kolmaskin luku näe päivänvalon jo viikon päästä :)

A/N: Kiitän ja kumarran teille kaikille. Lisäksi kiitän erityisen paljon kaikista onnitteluista, saivat hymyn huulille. Nyt olisi enää alle vuosi aikaa olla lapsi, tosin olen päättänyt syvästi olla ikuisesti 17 eli muutan siis oikeasti sinne Mikä-mikä-maahan :) Miss sweet 17 niiaa ja kiittää ja kumartaa ja laittaa toisen luvun (ja lähtee jatkamaan juhlimista... ;) )





Toinen luku
Milloin tuulen tuvan nähdä saa?



Suuri sali tosiaankin oli nimensä veroinen. Mutta sitä sen tarvitsikin olla, sillä neljä pitkää tupapöytää olivat lähestulkoon täynnä mustissa koulukaavuissaan istuvia oppilaita. Salin toisella reunalla olevasta pöydästä, joka oli ilmeisesti luihuisen, erotin Andromedan ja Narcissan. Bellatrix istui heistä selkeästi kauempana kuin tahtoen osoittaa, ettei ollut näille kahdelle mitään sukua.

Salin katto, se vasta oli jotakin. En ollut koskaan ennen nähnyt vastaavaa. Se oli lumottu näyttämään hiljakseen hämärtyvältä iltataivaalta, muutama pikkuinen tähti tuikki jo siellä selkeänä ja kirkkaana.

Edessä korokkeella levittäytyi vielä yksi pöytä, jonka ääressä istuivat selkeästikin opettajat sekä muu henkilökunta. Keskimmäisellä tuolilla istui rehtori Dumbledore, vanha mies, jonka ruskea parta oli alkanut pikkuhiljaa harmaantua ja joka hymyili ystävällisesti. Hänen vieressään oleva tuoli oli tyhjä, sillä vararehtori McGarmiwa, tiukka, tummatukkainen nainen oli tullut korokkeen eteen. Hänen vieressään oli pieni puujakkara ja kädessään vanha, resuinen hattu. Yksi kerrallaan ensiluokkalaiset kutsuttiin jakkaralle, hattu pantiin heidän päähänsä, ja se lajitteli heidät tupiinsa.

Hieman ennen lajitteluseremoniaa rehtori Dumbledore oli pitänyt lyhyehkön avajaispuheen, jossa oli maininnut kouluun tulleesta vaihto-oppilaasta. Kaikki olivat kääntyneet katsomaan minua, vaikken varmastikaan erottunut selkeästi ensiluokkalaisten joukosta pienen kokoni vuoksi. Pisimmät heistä nimittäin olivat suunnilleen pituisiani, elleivät jopa pidempiäkin. Ei, olin erottunut erilaisen koulukaapuni vuoksi. Kaikkien huomion kiinnittyessä minuun oli oloni tullut levottomaksi. En ollut koskaan nauttinut lainkaan huomion keskipisteenä olemisesta. Onnekseni se meni kuitenkin pian ohi, sillä kun rehtori jatkoi puhettaan, katseet kiinnittyivät taas häneen.

Pikkuhiljaa ensiluokkalaiset alkoivat vähentyä heidän tullessaan lajitelluiksi kuka mihinkin tupaan. Tiesin oman vuoroni tulevan aivan pian. Hermoilin sitä jonkin verran ja tunsin kämmenteni hikoavan.

”Davina Lovett!” kuului silloin kutsu.

Vedin syvään henkeä ja erkanin muista. Kävelin mahdollisimman rauhallisesti korokkeelle ja istuuduin selkä jännityksestä suorana jakkaralle. Hattu putosi silmilleni, enkä nähnyt enää mitään. Silti saatoin tuntea kaikkien katseiden porautuvan minuun.

”Tässäpä vasta selkeä ja helppo tapaus”, hattu sanoi. Vaikka olinkin tiennyt sen puhuvan, hätkähdin silti hieman. ”Aivan selvää on, että sinä olet LUIHUINEN!”

Pieni helpotuksen huokaus karkasi huuliltani. Hattu nostettiin silmiltäni ja hieman vapisevin jaloin kävelin luihuisen pöytään. Andromeda heilautti minulle kättään kauempana. Menin sinne ja pujahdin hänen ja Narcissan väliin.

”Tervetuloa”, Andromeda hymyili.

”Kiitos”, sanoin. ”Oli oikeastaan melkoinen helpotus kuulla pääsevänsä tänne luihuiseen. Etenkin, kun... no...”

”Ottaa huomioon Bellan puheet”, Andromeda päätti lauseeni. ”Aivan, ymmärrän kyllä. Mutta toisaalta luihuinen ehkä oli ainoa tupa, jonne sinut edes pystyi kuvittelemaan. En tiedä mistä johtuu, etten vain osaa nähdä sinua missään muussa tuvassa. Mutta odotapa vain, kunhan pääset samoille tunneille Bellan kanssa. Voi tulla melko mielenkiintoista. Bellalla kun mielenkiinto nimittäin tuntuu riittävän kaikkeen muuhun paitsi oppitunneilla kuuntelemiseen.”

Hymähdin hiljaa ja siirryimme seuraamaan lajittelun loppuun asti. Enää ei lajiteltavana ollut kuin muutama ensiluokkalainen, sillä muutamat olimme ohittaneet täysin jutellessamme. Kun lajittelu oli ohitse, rehtori Dumbledore lausui muutaman sanan, jonka jälkeen pääsimme nauttimaan pöydän runsaista antimista.

”Miten nämä tuvat sitten jaotellaan?” kysyin. ”Siis tietenkin jollain tapaa luonteenpiirteiden kautta, mutta mitä luonteenpiirteitä täytyy olla, että johonkin tupaan joutuu?”

”No, rohkelikot, joiden kanssa luihuiset lähinnä vain tappelevat”, Andromeda kertoi, ”ovat rohkeita ja urhoollisia, kuin entisaikojen ritareita. He käyvät taistoon välittämättä siitä, kuolevatko vai eivät, eivätkä he epäröi puolustaa läheisiään henkeen ja vereen. Puuskupuh on kuuleman mukaan vain hölmöjen tupa. Puushupuhit ovat ahkeria ja tunnollisia opiskelijoita. He ovat kilttejä ja rehellisiä, lojaaleja toisilleen, eivätkä juurikaan tappele. Ja yleensä he ovat myös melkoisen puolueettomia, sillä eivät tahdo olla riidoissa kenenkään kanssa. Korpinkynnet sitten taas ovat erittäin viisasta porukkaa. He keksivät keinot, tietävät vastauksen lähestulkoon kaikkeen, vaikka eivät juurikaan läksyjään lukisi, omaavat erittäin hyvän muistin, joka takaa sen, ettei heidän tarvitse paljoa vaivaa opiskelun eteen nähdä. Ja sitten olemme vielä me, luihuiset, suurimmalta osalta ovelia ja kunnianhimoisia. Rohkeutta löytyy myös, mutta melko lailla kuitenkin erilaista kuin mitä rohkelikoilla. Ja kuten jo mainitsinkin, olemme jatkuvasti tukkanuottasilla rohkelikkojen kanssa.”

”No nyt minä kyllä varsin hyvin käsitän, miksi luihuiseen päädyin”, hymähdin. ”En ole tarpeeksi tunnollinen ja ahkera puuskupuhiin, tarpeeksi rohkea rohkelikoksi ja toisinaan vain menetän hermoni, kun en jotain asiaa millään meinaa oppia. Joten luihuinen siis ilmeisestikin oli minulle se ainoa oikea tupa.”

”Mitä lajitteluhattu sanoi tupaasi miettiessään?” Narcissa kysyi.

”Totesi vain, että olen selkeä ja helppo tapaus, jonka jälkeen huusi tupani”, kerroin. ”Ei mitään muuta.”

”Selkeä tapaus siis”, Narcissa hymähti. ”Minulle se aikoinaan sanoi melko lailla samalla tavalla. Hetken kauemmin se kuitenkin pohti kuin sinulla. Ja Bellan päätä se kuulemma oli ehtinyt vain hipaista, kun oli jo luihuista huutanut.”

”Minun kohdallani se pohti todella kauan”, Andromeda sanoi. ”Erittäin pitkän aikaa se pohti rohkelikon ja luihuisen välillä. Olen kuitenkin onnellinen, että luihuiseen päädyin, sillä voi olla, että jos minusta olisi rohkelikko tehty, olisin vain saanut koko suvun vihat niskaani. Mutta miten teillä siellä Suomessa oikein on? Onko teillä tupia vai mitä?”

”Ei”, vastasin. ”Meillä ei ole tupia. Jokaisella luokka-asteella on omat tilansa ja makuusalinsa, makuusalit tietenkin tytöillä ja pojilla erikseen. Niin ja luokka-asteitahan meillä siis on enemmän kuin teillä, yhdeksän nimittäin. Aloitamme opiskelun kaksi vuotta teitä ennen ja päätämme sen samaan aikaan kuin tekin. Ja muutenkin. Te ette kuulemma opiskele täällä lainkaan ennustusta. Meillä sitä opetetaan ensimmäiseltä luokalta lähtien. Lisäksi taikaeläinten hoito on pakollinen oppiaine kaikille, sillä meidän metsämme vilisevät jos jonkin näköistä olentoa.”

”Kovinkin erilaisia kuin täällä?” Narcissa kysyi.

”Meillä on erinäisiä haltijaväkiä”, selitin. ”Ne auttavat meitä arjen tavallisissa askareissa, jos me teemme vastapalveluksia, kuten vaikka annamme niille ruokaa. Mutta eivät ne kaikki ole hyviä, on myös pahoja väkiä. Esimerkiksi hiiden väki, joka asuu Hiitolassa on mitä suurimmassa määrin pahaa kansaa, mutta melko usein kuitenkin vain metelöivät täysin harmittomasti. Kirkonväki on myös yleensä pahan enne. Heitä näkyy tavallisesti vain kuoleman koittaessa, ja vain kaikkein vahvimmat velhot voivat heitä hallita. Sitten taas taivaan ja kallion väet ovat usein todella mukavia, ellei niitä jollain tavoin onnistu suututtamaan. Kaikkialla asuu henkiolentoja.”

”Kuulostaa mielenkiintoiselta”, Narcissa sanoi.

”Se on”, myönsin. ”Mutta kyllä se sitten on pelottavaa, jos jonkin väen onnistuu suututtamaan. Ne voivat tehdä mitä hyvänsä. Metsän väki voi vaikka lakata antamasta meille riistaa, Ukkosen väki taas voi nostattaa hirmumyrskyn.”

”Voin kuvitella”, Narcissa totesi.

Söimme hetken aikaa täysin vaiti. Sitten ruoka katosi edestämme, rehtori Dumbledore sanoi vielä muutaman sanan, jonka jälkeen saimme kehotuksen mennä tupiimme. Vain hetkessä suuri sali oli täynnä kohti ovia virtaavia oppilaita.

”Tervetuloa luihuiseen”, kuului ääni takaani.

Käännähdin ympäri ja näin Bellatrixin seisovan edessäni. Hän ojensi minua kohden kättään, johon tartuin silmänräpäyksen ajan epäröityäni. Kädenpuristus oli luja. Bellatrixin käsi oli huomattavan lämmin verrattuna omiin, jääkylmiin sormiini.

”Lähdetkö mukaani?” Bellatrix kysyi. ”Olet nimittäin mitä luultavimmin kanssani samassa makuusalissa, kun kerran samalla luokallakin olemme.”

Nyökkäsin ja lähdin seuraamaan tyttöä. Hän pujotteli salista poispäin virtaavien ihmismassojen lomitse, ja minä parhaani mukaan koetin pysyä kannoilla. Melkoisen helppoa se tosin oli, sillä ei ollut vaikeaa kadottaa näkyvistään sitä vallatonta kiharapehkoa. Jos sen olisin tehnyt, olisin ollut melkoisen taitava.

Mutta pysyttelin siis Bellatrixin kintereillä, kun hän suunnisti kohti kolkkoja tyrmiä. Bellatrixin askeleet olivat nopeat, joten minä meinasin tuon tuostakin jäädä jälkeen. Jonkin aikaa kuljettuamme hän äkisti pysähtyi kiviseinän eteen.

”Puhdasverinen”, Bellatrix sanoi seinälle.

Seinään ilmestyi aukko, josta kapusimme sisään.

Luihuisen oleskeluhuone vaikutti hieman karulta tummine väreineen. En kuitenkaan antanut sen häiritä, sillä takassa tanssahtelevat liekit sekä vihreät sohvat ja nojatuolit tekivät huoneesta kotoisan. Ikkunoita ei ollut, olimmehan maan alla ja kynttilät loivat ympärille hämyistä valoaan.

”Makuusalit ovat täällä”, Bellatrix selitti viittoen minua seuraamaan.

Siirryimme pieneen käytävään, josta johti kaksi ovea pois. Bellatrix avasi niistä oikeanpuoleisen, jonka takaa paljastui muutama ovi lisää, seitsemän, jos oikein laskin.

”Ja tämä on meidän makuusalimme”, Bellatrix sanoi avatessaan ovista viimeisen ja laskiessaan minut edellään sisään.

Hämärässä huoneessa oli viisi siististi pedattua sänkyä, joista minulle oli osoitettu lähimpänä ovea oleva. Ainakin siitä päätellen, että matka-arkkuni oli asetettu sängyn päätyyn ja kissani Trixie istui peiton päällä katsellen minua suurilla, vihreillä silmillään. Kävelin sängyn luo ja kävin kissan viereen istumaan. Trixie ummisti tyytyväisenä silmiään, kun rapsutin sitä korvan takaa.

”Jos et pane pahaksesi niin minä käyn nyt nukkumaan”, Bellatrix tokaisi.

Käänsin katseeni Bellatrixiin. Hän oli kyykistynyt viereisen sängyn päädyssä olevan matka-arkkunsa eteen ja penkoi sieltä nyt jotakin. Pidin ihmeenä, että sieltä edes mitään onnistuisi löytämään, sen verran sekaisin tavarat kuitenkin olivat.

Mutta kuin ihmeen kaupalla Bellatrix veti melko lailla pohjalta esille viininpunaisen yömekkonsa, joka oli koristeltu mustin nauhoin ja pitsein. Hän pamautti matka-arkkunsa kannen kiinni ja nousi sitten seisomaan yömekko käsissään.

”Käy ihmeessä, jos siltä tuntuu”, sanoin. ”Taidan itsekin käydä, jos tämä kissaneiti vain suostuu päästämään minut sänkyyni.”

Kiersin matka-arkulleni, avasin sen ja aloin etsiä omaa yömekkoani. Se löytyikin helposti, sillä tavarani olivat edes jollain tavoin siistissä järjestyksessä, vaatteet kylläkin hieman huolimattomasti viikattuina, mutta olivat kuitenkin.

”Joku yö vielä hirttäydyn näihin helvetin naruihin”, kuulin Bellatrixin mutisevan itsekseen.

Käännyin katsomaan häntä. Bellatrix oli juuri saanut kiskottua yömekon päällensä ja nähtävästi tappeli nyt kaulalta solmittavien narujen kanssa, joiden tarkoitus oli tehdä mekon kaula-aukosta säädyllinen. Minun mielestäni se oli lähinnä liioittelua, sillä nuo narut lähes kuristivat hengiltä. Sen vuoksi en koskaan niitä kiinni solminutkaan. Toisin sanoen, minun yömekoissani ei ollut naruja enää lainkaan jäljellä.

”Katkaise ne”, ehdotin. ”Niin minä aina teen.”

Bellatrix käännähti kohti minua. Hän katsoi minua hieman yllättyneenä, tummat kulmat kysyvästi kohollaan. Näytin hänelle vaaleansinistä yömekkoani, jonka valkoisista naruista ei näkynyt enää jälkeäkään.

”Niin minä kai voisinkin tehdä”, Bellatrix sanoi. Hän otti taikasauvan matka-arkkunsa päältä, mutisi pari loitsua, joiden seurauksena kaula-aukon nauhat putosivat lattialle kiertyen kerälle kuin käärmeet. ”Heti tuntuu paremmalta. Mutta eikö sinulle kukaan koskaan valita siitä?”

”Ei”, sanoin epäillen. ”Pitäisikö muka?”

”Outoa”, Bellatrix totesi. ”Eikö kukaan?”

”Ei”, vastasin. ”Ei siitä meillä Suomessa niin ihmeemmin välitetä. Tai siis kun me nyt saatamme muutenkin tehdä kaikkea päätöntä. Niin kuin vaikka hypätä järveen keskellä kylmintä talvea.”

”Oletko tosissasi?” Bellatrix kysyi.

”Tietenkin olen”, sanoin.

”Te hypitte järveen keskitalvella?” Bellatrix varmisti.

”Niin”, myönsin samalla riisuutuen ja vetäen yömekkoni ylleni. ”Te ette taida täällä sellaista tehdä?”

”No emme todellakaan”, Bellatrix totesi. ”Sitäpaitsi järvessä on jättiläiskalmari.”

”Meillä on vain vedenväkeä”, sanoin.

”Niin on meilläkin”, Bellatrix huomautti.

”Mutta meidän vedenväkemme ovat eräänlaisia henkiolentoja”, selitin mennessäni takaisin sängylleni istumaan. ”Ne auttavat kalastuksessa, mutta suututettuna eivät anna kalaa tai voivat nostattaa myrskyn. Ne voi nähdä vain aamuisen usvan aikaan, kun ne kylpevät auringon ensimmäisten säteiden valossa.”

”Perin kiehtovaa”, Bellatrix totesi. ”Meidän vedenväkemme on vain suuri joukko suomupyrstöisiä rumiluksia, joista ei ole mitään hyötyä.”

Hymähdin hiljaa ja tunsin, kuinka rakas kissaneitini puski päätään kättäni vasten huomiota kerjäten.

”Päästätkö minut nukkumaan?” kysyin koettaen siirtää kissaa jalkopäätyyn. Trixie sähähti kiukkuisena ja paljasti terävät hampaansa. ”Typerä katti. Siirry nyt, että pääsen nukkumaan. Trixie, tottele. Siirry pois siitä.”

Trixie nosti ylpeänä päätään, pyyhkäisi pörröhännällään kasvojani ja tassutteli sitten jalkopäähäni mahdollisimman hitaasti.

”Kiitos”, tokaisin. Kuulin tuhahduksen viereisen sängyn luota. ”Etkö sinä pidä kissoista?”

”Enpä erityisemmin”, Bellatrix totesi.

”Ai”, sanoin. ”No, toivottavasti sinua ei sitten häiritse se, että Trixie on täällä.”

”Enemmän minua häiritsee se, että sillä on sama nimi, millä minua kotona kutsutaan”, Bellatrix sanoi. ”Mutta kai minäkin siihen ajallani totun. Kunhan vain pidät sen kaukana minusta.”

”Trixie on melko harmiton”, totesin. ”Välillä se kyllä saattaa innostua liikaa ja hyökätä kynsillä kiinni mihin tahansa. Sen erityinen suosikki on syöksyä sängyn alta kiinni minun jalkaani. Mutta ei se oikeastaan mitään tee, ellei sitä kiusaa. Ja pikkusiskolleni se ei tee yhtään mitään vaan antaa vain Danian retuuttaa sitä ympäriinsä kuin parastakin pehmolelua. Tule vaikka katsomaan, ei se mitään tee.”

Katsoin Bellatrixia vaativasti. Hiukan epäröiden hän lähestyi vuodettani, ojensi sitten kättään kohti Trixietä. Kissa nuuhkaisi tytön kättä, puski sitten päätään sitä vasten ja alkoi kehrätä.

”Se pitää sinusta”, sanoin. Pieni hymy kohosi Bellatrixin huulille ja hän kyykistyi jalkopäätyyni, siirtyi rapsuttamaan Trixietä korvan takaa. ”Mutta minä käyn nyt ihan tosissaan nukkumaan, tutustu sinä rauhassa Trixieen, jos haluat.”

Bellatrix ei tuntunut kuulleen sanojani lainkaan, sillä hänen huomionsa oli täysin keskittynyt kissaan. Hymähdin itsekseni, pujahdin peiton alle ja painoin pääni tyynyyn. Ennen kuin nukahdin kuulin vielä Bellatrixin siirtyvän omalle sängylleen ja Trixien vaihtavan paikkaa minun jalkojeni päälle.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2012 17:51:52 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Minne tuuli kuljettaa
« Vastaus #9 : 11.06.2011 14:12:29 »
Oo, uus luku. :) Me likes. :)

Tykkäsin tästä luvusta. Olit kivasti kirjottanut sen lajittelun. :) Tykkäsin tosi paljon, koska siinä oli kaikki oleellinen, mutta ei mitään ylimäärästä ja pitkäveteistä. :) Mä oonkin usein miettiny, että miten uudet, "kesken" opiskelun tulevat oppilaat lajitellaan. Tää on jotenkin sellanen, mitä mäkin olin siitä kuvitellu. :)

On kiva, että Bellan ja Inan välit on noinkin hyvät. :) Ainakin vielä tässä vaiheessa niiden välit on hyvät. :) Mutta toivottavasti niiden välille tulee pian jotain draamaa. :)

NeitiMusta. :)
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa
« Vastaus #10 : 11.06.2011 14:21:43 »
Oi hei ai niin, sä laitoit tälle jatkoa !

Mä oikeen yllätyin tästä pätkästä ! (: hihi, tai usein juuri täntyyppisissä ficeissä nämä alkututustumisreaktiolajitteludumbledore-esittäytyy jutut tuntuu aina kovin tylsiltä, mutta oikeestaan sä olit saanu karsittua kaiken maailman puuduttavan hömpän pois ja silti saanut mahtumaan kaiken (: Mä kyllä tykkäsin kanssa siitä, ettei Suomen koulu olekkaan ihan samanlainen kuin Tylypahka ja muutenkin mitä kaikkea erilaista sä olit keksinyt :)

Jotenkin tuo, että Ina lajiteltiin luihusiin tuo vähän lisää kysymysmerkkejä siihen, että minkä luonteinen hän sitten todella on ja muuta :) Hihi, Bella oli kyllä ihan mahtava jälleen kerran :D

omnmnm, mutta hei kiitos ja sä olet kyllä ihan mahtava näiden kanssa :) kiitos !


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa
« Vastaus #11 : 11.06.2011 23:48:26 »
Huii, tykkäsin!

Ihanaa kun tähän tuli jatkoa!

Koko ajan käy mielenkiintoisemmaksi ja tahtoisin lukea tätä nyt heti vaikka sata lukua.
Tykkään Inasta. Hän on mukava ja tälleen ja sellainen... jännä. En osaa selittää, mutta toivottavasti sait jotain tolkkua :)

Lainaus
”Perin kiehtovaa”, Bellatrix totesi. ”Meidän vedenväkemme on vain suuri joukko suomupyrstöisiä rumiluksia, joista ei ole mitään hyötyä.”
Tämä repliikki nosti hymyn huulille.

Tämä taitaa siirtyä minun suosikkilistoilleni, sen verran hyvä alku ollut.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
NeitiMusta: Hienoo kuulla, ettei lajittelussa mitään pitkäveteistä ollu. Meinaan ku hetken mietin, että pitäsköhän sinne jotain puheita kirjottaa, mutta loppujen lopuksi kuitenkin totesin, etten osaa ja koska se on tylsää niin jätän väliin :D Ja kyllä mä ainakin luulen, että jonkin ajan kuluttua Bellan ja Inan välille jonkinlaista draamaa kehittyy, kun kuitenkin ottaa huomioon, että kumpikin on sillä lailla aika vahvoja persoonia :)
Lumille: No eihän nyt Suomen velhokoulu voi täysin samanlainen olla kuin Tylypahka, joten piti mun jotain omaa kehitellä. Olisi sitäpaitsi tylsää, jos ne olisivat ihan samanlaisia. Suomi kuitenkin on sen verran erilainen maa kuin Britannia :)
Beatrice: No joo, niitä suomalaisia kansanuskomuksiahan mun oli pakko tutkia ja vetää mukaan tähän :D Ja niin, vastaus tuohon kysymykseesi: kyllä, on omakohtaista kokemusta. Mun oma jellonani Simba tekee tuota aina välillä, mutta koska hän on nyt jo vanha ja raihnainen (okei, ei raihnainen, hän on oikein hyvässä kunnossa, mutta ensi kuussa täyttää jo 12) niin ei enää niin usein kun joskus ennen. Nykyään se on vain lähinnä sitä, että herra makaa keskellä lattiaa ja sitten jos sattuu siitä ohitse kulkemaan niin jo ollaan kynsillä kiinni nilkassa :D
Natural: Harmi vain, etten ole kirjoittanut tähän sataa lukua (vielä - koskaan ei tiedä, mitä saan aikaseks) ;) Ina on tosiaan melkoisen jännä hahmo, ainakin omasta mielestäni. Ja kiva kirjoittaa. Lisäksi olen huomannut itsessäni ja Inassa pelottavia samankaltaisuuksia :D Miksi mulle käy näin aina kaikkien omien hahmojen kanssa (Bethy, Medeia, Becca... Niissä kaikissa on jotain samaa kuin ittessäni)?

A/N: Whii, täällä taas :) Uusi luku meinaan. Seuraavasta luvusta en sitten tiedä, milloin se ilmestyy, koska sen kirjoittamisessa on ollut hieman ongelmia, mutta nyt se on alkanut kulkea, joten jos olen oikein ahkera ja kirjoitan sitä muiden inspiraatioideni lomassa niin ehkä saan sen jo ensi viikoksi. Ehkä. Kun nyt tuntuu vain siltä, että ainoastaan tuo yksi originaali etenee. Katsotaan, katsotaan...





Kolmas luku
Tytöt ovat kauniita kuin ruusut pensaassa



Seuraavana aamuna syödessämme aamupalaa suuressa salissa alkoivat tuvanjohtajat jakaa meille lukujärjestyksiä. Meidän tuvanjohtajanamme toimi professori Kuhnusarvio. Hän oli isomahainen, muhkeaviiksinen mies, jonka kumea nauru kuului selkeänä hänen nauraessaan, sen olin edellisenä iltana huomannut.

”Kas tässä, neiti Lovett”, professori Kuhnusarvio sanoi, ojensi lukujärjestykseni ja kääntyi sitten Bellatrixin puoleen. ”Ja tässä on neiti Mustan lukujärjestys. Tänä vuonna voisit alkuun vaikka opetella sen ulkoa, jotta muistaisit olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan, etkä tulisi liemitunneille vasta siinä vaiheessa, kun ne ovat jo päättymässä.”

Bellatrix virnisti minulle.

”Tämä ei ole naurun asia, neiti Musta”, professori Kuhnusarvio totesi, ja Bellatrix koetti ottaa kasvoilleen täysin vakavan ilmeen. Näin kuitenkin hänen suupieltensä nykivän koko ajan. ”Voitkin varmasti auttaa neiti Lovettin alkuun.”

”Toki”, Bellatrix lupasi, eikä kyennyt estämään pientä naurua karkaamasta huuliltaan. Kuhnusarvio katsoi häntä pahasti. Pieni hymynpoikanen pyrki omillekin huulilleni.

”Neiti Lovett, pitäkää huoli siitä, ettei neiti Musta myöhästy minuuttiakaan liemitunnilta”, professori Kuhnusarvio sanoi. ”Teillä kun näkyisi kummallakin olevan liemet valittuna.”

”Tietenkin, professori”, sanoin.

Mies nyökkäsi hyväksyvästi ja jatkoi sitten matkaansa. Käänsin katseeni Bellatrixiin, joka tyrskähteli käsiinsä.

”Mitä tuo tarkoitti?” kysyin.

”Sitä vain, että viime vuonna luulin liemitunnin alkavan kahdeltatoista”, Bellatrix nauroi, ”vaikka se alkoikin jo kymmeneltä. Kuhnusarvio tykkäsi oikein hyvää.”

”Voin kuvitella”, hymähdin.

”Mitä aineita sinä muuten opiskelet?” Bellatrix kysyi.

”Hmm...” mietin ja otin esiin lukujärjestykseni. ”Muodonmuutoksia, loitsuja, liemiä, pimeyden voimilta suojautumista ja taikaeläinten hoitoa. Onko sinulla mitä?”

”Samat”, Bellatrix tokaisi. ”Mutta miksei sinulla ole vaikkapa taikuuden historiaa tai numerologiaa? Vaikutat juuri sellaiselta henkilöltä, joka voisi tuon kaltaisia aineita opiskella.”

”En minä halua”, sanoin. ”Historia on hirveää, vuosiluvut tai henkilöiden nimet eivät ikinä jää minun päähäni, vaikka kuinka yrittäisin. Numerologia on vielä pahempaa, sillä numerot ovat minulle aivan täyttä hepreaa. En vain ymmärrä niistä yhtään mitään.”

”Ehkä et sitten olekaan niin tylsä kuin mitä sinusta voisi kuvitella”, Bellatrix totesi hieman hymyillen. ”Tosin en kyllä edes käsitä, miksi minä ylipäätään opiskelen suojautumista pimeyden voimilta.”

”Kuinka niin?” ihmettelin.

”Aivan yhtä hyvin voisin opiskella vaikkapa pimeyden voimia”, Bellatrix tokaisi. ”Se olisi paljon mielenkiintoisempaa.”

”Ei kai nyt sentään?” kysyin.

”No jaa”, Bellatrix tuumasi. ”Voisi se olla. Minun mielestäni ainakin. Kirouksia ja kaikkea muuta hienoa. Äläkä katso minua noin, kyllä sinä varmasti itsekin osaat kirota ihmisiä.”

”Niinhän minä taidan osata”, hymähdin. ”Mutta en kyllä sanoisi juurikaan ihmisiä kiroavani. Jotenkin se vain... No, en tiedä.”

”Myönnä pois vain, että olet liian kiltti sellaiseen”, Bellatrix totesi.

”Kai sitten niin”, sanoin. ”Paitsi että en nyt kyllä välttämättä sanoisi itseäni kovinkaan kiltiksi, vaikka sellaisen ensivaikutelman minusta voi saadakin. Loppujen lopuksi en kuitenkaan ole kovinkaan kiltti ihminen.”

”Etkö?” Bellatrix kiinnostui.

Pyörittelin päätäni. Innostus vilahti Bellatrixin silmissä. Tiesin, että hänkin oli arvellut minut kiltiksi ihmiseksi, joka ei koskaan tehnyt mitään kiellettyä, eikä väittänyt kenellekään vastaan. En voinut mitään sille, että semmoisen ensivaikutelman aina annoin itsestäni. En minä mikään kiltti pikkuenkeli ollut, en ollut koskaan ollutkaan. Tosin ei sitä lähes kukaan koskaan tajunnut, sillä aina niin tahtoessani osasin tekeytyä täysin viattomaksi. Etenkin koulussa olin huomannut tämän taitoni erittäin hyödylliseksi. Opettajat eivät koskaan epäilleet minua mistään. Lisäksi he pitivät minua hyvänä oppilaana, sillä olin heidän mielestään melko hiljaa tunneilla ja raapustin ahkerasti lähes koko ajan vihkooni. Eiväthän he nähneet, mitä todella tein, sillä istuin aina vain takapenkissä. Jos he olisivat nähneet, heidän hyvä kuvansa minusta olisi takuulla kääntynyt täysin päälaelleen, sillä muistiinpanopaperini olivat täynnä mitä erilaisempia piirustuksia. Eivätkä he koskaan huomanneet, kuinka takapenkissä jatkuvasti kävin kuiskaten kiivaitakin keskusteluja ystävieni kanssa.

”Pitäisi varmaan lähteä, ettemme myöhästy muodonmuutosten tunnilta”, sanoin, nousin ylös ja heitin laukun olalleni. ”Tuletko sinä vai jäätkö vielä tänne?”

”Jos odotat sekunnin niin tulen”, Bellatrix sanoi.

Bellatrix joi hetkessä lasinsa tyhjäksi, nousi sitten seisomaan ja tarttui laukkunsa hihnaan. Sanaakaan sanomatta lähdimme salista. Bellatrixin koululaukku raahautui pitkin lattiaa hänen perässään, kirjat kolisivat siellä meidän noustessamme portaita.

”Pahoinpiteletkö sinä koulukirjojasi, Bella?” kuulin kysymyksen takaamme.

Käännyimme katsomaan jatkaen samalla matkaamme. Andromeda tuli aivan kannoillamme. Bellatrix huokaisi raskaasti ja käänsi katseensa taas eteenpäin.

”Onko sillä jotain väliä, pahoinpitelenkö minä koulukirjojani vai en?” Bellatrix kysyi. ”Ei pitäisi ainakaan minun tietääkseni olla sinun ongelmasi.”

”Kyllä se on”, Andromeda sanoi. ”Minä saan kirjat sinun jälkeesi, joten ei ole kovin mukavaa, jos ne ovat lähinnä siinä kunnossa, että kelpaavat ainoastaan takkaan heitettäväksi.”

”Osta uudet, jos ei kelpaa”, Bellatrix tokaisi. ”Miksi sinä sitäpaitsi edes seuraat meitä?”

”Olen menossa numerologian tunnille”, Andromeda totesi. ”Mutta jos se sinua häiritsee niin voin kyllä mennä toista kauttakin. Tosin jos sen teen, voi olla, että myöhästyn vielä ja -”

”Aivan sama”, Bellatrix sanoi silmiään pyöräyttäen. ”Mene mitä kautta tahdot.”

”Mikä tunti teillä on?” Andromeda kysyi.

”Kaksoistunti muodonmuutoksia”, sanoin.

”Oi, ihanaa”, Andromeda henkäisi. ”Olisipa minullakin. Mutta minulla on muodonmuutoksia vasta ylihuomenna. Olisi niin kiva, jos niitä olisi jo tänään.”

”Ehkä sinusta”, Bellatrix tokaisi. ”McGarmiwa on lähinnä rasittava nipottaja. Ole vain onnellinen, ettei sinulla ole muodonmuutoksia heti aamusta, kun et ole vielä edes kunnolla herännyt.”

”Minä olen kunnolla herännyt”, Andromeda huomautti.

”Niinpä tietenkin”, Bellatrix huokaisi. ”Mutta McGarmiwa on silti rasittava. Vihaan häntä.”

”Sinä sanot noin vain siksi, ettei McGarmiwa pidä sinusta”, Andromeda totesi.

”Kiitos hei, Meda, me tästä lähdemmekin”, Bellatrix sanoi.

Bellatrix veti minut syrjemmälle käytävään. Vilkaisin taakseni ja näin Andromedan katoavan taas uusiin portaisiin. Minä koetin sen sijaan pysytellä jo muutaman metrin edelleni ehtineen Bellatrixin kannoilla.

”Rasittava pikkusisko...” Bellatrix mutisi lähinnä itsekseen.

”Eikös pikkusiskoilla ole tapana olla rasittavia?” kysyin.

”Onko kokemusta?” Bellatrix kysyi.

”On”, vastasin. ”Minullahan on itselläni kolmevuotias pikkusisko ja olen aivan varma siitä, ettei maailmassa ole olemassa rasittavampaa ihmistä kuin hän. Eikä Meda minusta ole rasittava.”

”No ei ehkä sinusta”, Bellatrix tuhahti. ”Mutta hän on. Koko ajan vain utelemassa minun asioitani, jotka eivät hänelle tosiaankaan kuulu. Tosin Cissy on kyllä vielä rasittavampi tapaus.”

”Kuinka niin?” kysyin.

”Hän on jatkuvasti roikkumassa minussa kiinni kuin hänellä ei omaa elämää olisikaan”, Bellatrix selitti. ”Hän on kiltti enkeli ja hemmoteltu pikkulapsi, nuorimmainen kun on. Cissy ei osaa tehdä omia päätöksiään, eikä hänellä tunnu olevan asioista lainkaan omia mielipiteitä. Hänen mielipiteensä kaikesta on aina tismalleen sama kuin minulla. Et voi kuvitellakaan, kuinka raivostuttavaa se oikeasti on.”

”Uskon sen”, sanoin. ”Minun pikkusiskoni taas, Dania, vain kiukuttelee jatkuvasti joka asiasta, eikä mikään tunnu koskaan neidille kelpaavan. Hän on oikea hienohelma, jonka ympärillä ilmeisesti koko maailman pitäisi pyöriä. Ja Trixietä hän retuuttaa kuin mitäkin pehmolelua. Ihme kyllä, Trixie ei siitä pahemmin tunnu välittävän, vaikka yleensä jos sitä kannetaan jonnekin, se raapii kantajansa kädet verille.”

”Sen vuoksi meillä ei olekaan kissaa”, Bellatrix totesi. ”Äiti ei pitäisi siitä, että se olisi koko ajan raapimassa ja tuhoamassa paikkoja.”

”No, ei minunkaan äitini siitä kyllä yhtään pidä”, hymähdin. ”Mutta hänen on täytynyt tottua siihen, sillä hän sanoo itsekin, ettei Trixietä pois anneta. Niin että siinä se.”

Jatkoimme matkaamme vaiti. Muutamia oppilaita tuli meitä käytävällä vastaan, mutta muuten oli aivan hiljaista.

”Bella!” joku huikkasi takanamme.

Pysähdyimme. Bella kiepsahti kannoillaan ympäri. Luoksemme riensi 16-vuotias poika, joka oli koputtanut junassa vaunuosastomme ikkunaan ja jonka kanssa Bellatrix oli mennyt juttelemaan.

”Mitä nyt taas, Rabastan?” Bellatrix kysyi pitkästyneenä. ”Minulla on kiire tunnille.”

”Minulla ei”, Rabastan sanoi. ”Voitko... tuota noin...” Rabastan vilkaisi minua, tarttui kädellään Bellatrixia olkavarresta ja madalsi sitten äänensä kuiskaukseksi. Kuulin hänet silti. ”Voitko tulla hieman syrjemmälle?”

”En”, Bellatrix tokaisi ja riuhtaisi kätensä vapaaksi. ”Joko sanot asiasi tässä, Rabastan, tai menet pois ja jätät minut rauhaan.”

”No...” Rabastan tuntui pohtivan kuumeisesti ja vilkuili hermostuneena minua. ”Voisitko tulla minun kanssani Tylyahoon ensi viikonloppuna?”

Bellatrix tuntui hieman hämmentyvän pojan sanoista. Nopeasti hän kuitenkin taas kokosi itsensä ja otti päättäväisen ilmeen kasvoilleen.

”En voi”, Bellatrix sanoi.

”Mikset?” Rabastan kysyi hieman hätääntyneenä.

”Koska...” Bellatrix mietti. Rabastan katsoi häntä tiiviisti. ”Koska... minä lupasin juuri äsken mennä sinne Inan kanssa. Eikö niin?”

Bellatrix tökkäsi minua kyynärpäällään kylkeen. Hätkähdin. Bellatrix katsoi minua merkitsevästi pää aavistuksen verran kallellaan.

”Niin”, myönsin. ”Niinhän sinä lupasit.”

”Ei sitten”, Rabastan sanoi. ”Joku toinen kerta.”

Poika painoi pettyneenä päänsä ja lähti laahustamaan poispäin. Minä katselin häntä hieman säälien pää kallellani. Rabastan näytti niin surkealta, kun Bellatrix oli antanut hänelle rukkaset.

”Mitä tuo nyt oli olevinaan?” tivasin kääntyessäni Bellatrixiin päin.

”Ei mitään ihmeellistä”, Bellatrix sanoi välinpitämättömänä ja jatkoi taas matkaansa. Kiiruhdin hänen jälkeensä. ”En vain jaksa Rabastania. Hän on jo lähestulkoon vuoden ajan yrittänyt saada minua ulos, mutta kun ei minua jaksa kiinnostaa hänen lähinnä säälittävät yrityksensä sen suhteen. Lähestulkoon yhtä surkuhupaisaa kuin isoveljensä Rodolphuksenkin yritykset samassa asiassa.”

”Onko hänellä sitten isoveli?” kysyin.

”On”, Bellatrix nyökkäsi. ”Rodolphus oli minua luokkaa ylemmällä eli pääsi viime kesänä täältä vapaalle jalalle. Hän oli melko lailla samaa maata Rabastanin kanssa. Mutta se kyllä täytynee myöntää, että Rabastan on paljon itsepintaisempi, Rodolphus luovutti heti alkuunsa. Ja ei, minua ei kiinnosta heidän seuransa pätkääkään. Lähinnä huvittaa vain. Jotkut toiset taas sitten... No, ei siitä sen enempää. Mennään tai kohta olemme oikeasti myöhässä.”

Kiiruhdimme käytävää pitkin ja lopulta saavuimme muodonmuutosluokan ovelle juuri samaan aikaan kuin professori McGarmiwa avasi oven.

”Ajoissa”, Bellatrix sanoi. ”Loistavaa suorastaan.”

”Neiti Musta ja neiti Lovett!” professori McGarmiwa huikkasi. ”Nyt jalkaa toisen eteen tai jäätte kohta luokan ulkopuolelle.”

Riensimme luokkaan ja asetuimme takapenkkiin istumaan vierekkäisiin pulpetteihin. McGarmiwa sulki oven heti, kun olimme päässeet luokkaan sisälle ja asteli sitten pöytänsä ääreen.

”Ihanaa päästä jälleen takapenkkiin”, Bellatrix sanoi. ”McGarmiwa on niin rasittava. Viime vuonnakin hän määräsi minut etupenkkiin voidakseen vahtia minua, koska en kuulemma osaa pitää sekuntiakaan suutani kiinni.”

”Voin kuvitella”, hymähdin. ”Minä aina istun takapenkissä kaverini Noran kanssa ja juttelemme, mutta ei meille koskaan siitä sanota, koska emme ole edes kaikkein kovaäänisimpiä puhujia luokassa. Eivät opettajat muutenkaan valita minulle koskaan mistään, sillä he pitävät minua mallioppilaana.”

”Kummallista”, Bellatrix totesi. ”Sinä olet aivan omituinen. Olitko sinä sitten valvojaoppilaana koulussanne?”

”En”, sanoin. ”Eivät he minua sinne halunneet, koska olen kuulemma liian hiljainen, enkä osaa puhua lähestulkoon tuntemattomille ihmisille. Norasta tuli valvojaoppilas, ei minusta, koska Nora on kaikkien kaveri. Myös minun, vaikken sitä millään voi käsittääkään.”

”Mikset?” Bellatrix kysyi.

”No...” mietin. ”Nora on suosittu, on aina ollut. Hän nauttii huomion keskipisteenä olemisesta. Minä sitten taas olen hieman karteltu sen vuoksi, koska olen enempi hiljaista ja syrjäänvetäytyvää sorttia. Enkä minä todellakaan pidä siitä, jos joudun huomion keskipisteeksi. Sen vuoksi kaikki esitelmät sekä etenkin niiden pitäminen ovat minulle yhtä tuskaa. En minä vain osaa olla... sellainen kuin Nora. Tai sellainen kuin sinä.”

”Outoa”, Bellatrix tuumasi. ”Oikeasti. Siis että... Äh, antaa olla. Mutta odotapas vaan, jos alat viettää yhtään enemmän aikaa enemmän minun seurassani niin pian sinusta tulee täysin kaltaiseni, sitä ei käy estäminen. Kohta jo nautit täysin siemauksia siitä, kun olet kaiken huomion keskipisteenä.”

”No niin, neiti Musta”, professori McGarmiwa totesi luokan edestä. ”Saisinko huomionne, kiitos?”

”Toki, professori”, Bellatrix sanoi ja madalsi sitten äänensä kuiskaukseksi. ”Katso nyt, hänellä on ilmiselvästi jotain minua vastaan.”

Nyökkäsin hymyillen ja keskityin sitten kuuntelemaan professori McGarmiwan puheita kesäkuussa olevista S.U.P.E.R. -kokeista.

”Saat muuten sitten myös luvan tulla viikonloppuna kanssani Tylyahoon”, Bellatrix vielä sihahti. ”Muuten Rabastan pitää minua valehtelijana.”

”Hyvä on”, hymähdin. ”Voinhan minä vaikka tullakin.”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Hihi, aivan ihana luku ! :D Bella on jotenkin ihanan aito ja niin sellanen mielipiteitä omaava :) Ja jotenkin vaan niin tosi Bellamainen (: Aaws, voi tuota Rabastiania :D Jotenkin mä kuvittelen hänet vaan niin hirmu suloseksi :)  ja Ina on kyllä vähän mysteerinen :) Ellen ihan väärin veikkaisi niin voisin sanoa, että hän muistuttaa hieman jopa sinua?  Hihi, mä kovin innolla odottelen että mitä tässä vielä tulee (:

Ja ääk, mä olen sanonut tän varmaan jo ennenkin, mutta sä vaan saat niin sujuvasti eteenkin repliikit tuntumaan niin aidoilta :D Tässä luvussa mä tykkäsin eteenkin juuri Bellan repliikeistä

Lainaus
”Ajoissa”, Bellatrix sanoi. ”Loistavaa suorastaan.”

Hihi, hei mutta suuri kiitos vielä ! :) En mä mitään kovin järkevää saa kirjoitettua (rakentavasta puhumattakaan, niin kuin yleisesti) mutta mä tosiaan tykkään tästä ficistä ihan tosi kovasti :)

Lainaus
"Tänä vuonna voisit alkuun vaikka opetella sen ulkoa, jotta muistaisit olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan, etkä tulisi liemitunneille vasta siinä vaiheessa, kun ne ovat jo päättymässä.”

:D


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Wii, uusi luku!

Pidin todella paljon. Kuvailu oli hyvä ja tälleen ja Minerva oli jotenkin niin itsensä kaltainen.
Ja voi pikku-Rabastania... Rabastan on jotenkin vaan niin ihana, tiedä sitten miksi.

Bellalle sopii mielestäni hyvin nuo repliikit, jotenkin niin bellamaisia.
Ja Ina on koko ajan kiinostavampi. Ja kyllä, Ina alkaa muistuttaa sinua hieman :)

En oikein saa mitään hienoa aikaiseksi, sorry :(

Kiittäen, kumrtaen, niiaten ja hattua nostaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Mustetahra

  • ***
  • Viestejä: 20
Miten sä osaat kirjoittaa näin hyviä, ensin palapelisotkut ja nyt tämä? Muutenkin Ina vaikuttaa hyvältä tyypiltä. Plussana on tietysti Bella. Mutta Rabastania käy melkein sääliksi. Jatkoa odottelen innoissani

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Ina ja Bella vaikuttaa kyllä vähän "vaaralliselta" kaksikolta. Molemmat on niin omapäisiä ja sellasia vahvoja luonteita, että sitten kun ne on kunnolla erimieltä jostain ja ottaa yhteen, voi olla, että siitä on leikki kaukana. Eikä sivusta seuraajien aitoipaikatkaan välttämättä oo turvallisia. :)

Tykkään sun tavasta kirjottaa näitä ja jotenkin Bella on kiva. :) Varsinkin Inan kanssa, vaikka tietystihän Bella varmaan toivoo, että Ina asettuis hierarkiassa sen alapuolelle. Saa nähdä mitä noiden kahden välillä tulee tapahtumaan, ja kumpi onkin loppujen lopuks se Luihuisten kruunaamaton kuningatar.. :)

NeitiMusta. :)
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Minne tuuli kuljettaa
« Vastaus #17 : 22.06.2011 16:28:44 »
Noniin, nyt pääsen viimeinkin lukemaan ja kommentoiman tätä ficciä. En ollut edes huomannut, että sinulta oli tullut uusi ihana sarja. Tämä on loistava.

Minne tuuli minut viedä saa?

Ensinnäkin tykästyin heti tähän Inaan. Hän vaikutti juuri loistavalta päähenkilöltä. Lisäksi hänen kissansa Trixie vaikuttaa ihanalta katilta. Meda, Cissy ja Bella olivat myöskin mahtavia.
Ina sopii hyvin Luihuiseen. Eipä hän muuhun tupaan voisi edes joutua.

Lainaus
”Sinun parhaaksesi ja muutenkin yleisen hyvinvointisi kannalta sinusta olisi paras tulla luihuinen”, Bellatrix totesi. ”Muuten voi olla, ettet selviä ehjin nahoin tästä vuodesta.”

Tuo oli niin loistavaa Bellaa!  ;)

Milloin tuulen tuvan nähdä saa

Tuo oli kiinnostavaa, mitä Ina kertoi Suomen taikakoulusta.

Lainaus
Bellatrix ei tuntunut kuulleen sanojani lainkaan, sillä hänen huomionsa oli täysin keskittynyt kissaan. Hymähdin itsekseni, pujahdin peiton alle ja painoin pääni tyynyyn. Ennen kuin nukahdin kuulin vielä Bellatrixin siirtyvän omalle sängylleen ja Trixien vaihtavan paikkaa minun jalkojeni päälle.

Tuo oli todella hyvä lopetus toiseen lukuun.

Tytöt ovat kauniita kuin ruusut pensaassa

Tämä uusin luku oli myöskin todella todella hyvä. Ina on loistava ystävä Bellatrixille.
Rabastan-parka, Bella on todella julma häntä kohtaan. Ei, se oli vitsi. En ole menettänyt järkeäni.  ;)

Lainaus
”Toki, professori”, Bellatrix sanoi ja madalsi sitten äänensä kuiskaukseksi. ”Katso nyt, hänellä on ilmiselvästi jotain minua vastaan.”

Nämä Trixien lausahdukset ovat mahtavia.

Odotan innolla jatkoa!

Hermione
« Viimeksi muokattu: 06.07.2011 18:11:37 kirjoittanut Hermione Granger »

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa
« Vastaus #18 : 28.06.2011 01:19:12 »
Lumille: Toki meidän Bellalla nyt omia mielipiteitä on. Ja omia tosiaankin, ei kenenkään muun. Tiedän Inan hieman mysteeriseksi hahmoksi, mutta hänestä paljastuu asioita pikkuhiljaa tämän ficin edetessä :) Ja Inako muka muistuttaa minua? Ei, meissä kahdessa ei ole yhtään mitään samaa ;)
Natural: Ja mitä ihmettä? Sinunkii mielestä Ina alkaa muistuttaa minua? Okei sitten, myönnettäköön. Mutta en minä sille vain mitään voi, että jokaisessa omassa hahmossani on jotain itsestäni - niin myös Inassa (kuin myös rakkaassa Medeiassa sekä tietenkin unohtamatta Bethya tai Beccaa :D ). Ja juu, Rabastan on kyllä aika suloinen, sääliksi käy ihan toista (kyllä, minunkin), kun Bella on niin kylmä tälle.
Bea: Kiva, kun tuo Rabastan keräilee säälipisteitä muiltakin kuin minulta ja Inalta :D Bellan ja Inan ystävyys tulee varmasti olemaan melkoisen erikoista laatua, josta olen melko lailla varmaankin samaa mieltä kanssasi - opettajien kannalta siitä et takuulla seuraa yhtään mitään hyvää ;) Ja kiitoksia - itsekin tykkään nyt tuosta avasta, joten sitä ehkä jaksaisi katsella hieman pidempäänkin (mutta koska olen kaksonen niin olen varmaan jo heti huomenna sitä vaihtamassa ;) ). Siunkii ava on ihuna.
Mustetahra: Aa, nyt olen otettu. Kiitän kovasti kehuista. Enpä oikein tiedä, kai minä sitten hyvin osaan kirjoittaa :) Ja Ina on hyvä tyyppi, koska Ina=senna - ainakin melko lähellä (nyt mä sen sitten tunnustin!)
NeitiMusta: No joo, tosiaan, sinä sen sanoit. Bella ja Ina on "vaarallinen" kaksikko :D Tietenkin Bella tahtoisi itse olla se luihuisten kuningatar, olla kaikkien yläpuolella, mutta Ina takuulla tulee antamaan erittäin hyvän vastuksen, sillä siltä tytöltä ei taida oikein itsepäisyyttä tai temperamenttia puuttua :)
Hermione: Jee, sinäkin täällä, kivakiva :) Hienoa, että pidät Inasta (eihän sitä kai jaksaisi lukeakaan ficciä sellaisen henkilön näkökulmasta, joka saisi lähinnä raivostumaan tai jotain..). Inan kissan Trixien esikuvana on melko lailla käytetty omaa jellonaani Simbaa. Ja niin, mäkin kyllä uskon, ettei Inasta oikein mitään muuta olisi voinutkaan saada kuin luihuista. Ja kyllä se Bella taisi aika ilkeä Rabastan-paralle olla. Älä huoli, et ole menettänyt järkeäsi :)

A/N: Ja päätinkin sitten laittaa tämän ficin virallisen epäviralliseksi julkaisupäiväksi tiistain, koska sunnuntailta ja keskiviikolta katoaa molemmilta ficit ja jos olisi perjantaina ja lauantaina molempina niin.. Eli siis tiistai on oikein hyvä päivä :) Pian (varmaan viimeistään ensi viikolla) saadaankin sitten banneri tähän ficciin. ja olisipa jo heinäkuu - en malta odottaa.




Neljäs luku
Ruusun poimija voi saada piikin sormeensa



Ensimmäinen viikko uudessa koulussa meni minun osaltani oikein hienosti. Tutustuin paremmin Bellatrixiin, sillä meillä tosiaan oli samat aineet valittuina. Sain Bellatrixista huomattavasti paremman kuvan kuin silloin junassa. Kun minut oli lajiteltu luihuiseen, oli tytön suhtautuminen minuun muuttunut huomattavasti. Hän ei enää ollut niin töykeä vaan hänestä tuli paljon ystävällisempi, pehmeämpi, eikä hän enää katsellut minua kylmästi arvostellen. Puheliaskin Bellatrix oli, ei tosiaan osannut pitää sekuntiakaan suutansa kiinni. Mutta minä en valittanut. Oli hyvä, että edes joku piti keskustelua yllä, rikkoi vaivaantuneen hiljaisuuden, sillä minä en sitä taitoa yhtään vieraampien ihmisten seurassa lainkaan osannut.

Mielenkiinnolla kuuntelin Bellatrixin kertomuksia siitä, mitä oli tapahtunut koulussa joskus aikoja sitten tai mitä hän oli onnistunut tekemään. Kuvani tytöstä tosiaan muuttui viikon kuluessa erittäin rajusti. Hän oikeasti osasi olla hauskaa seuraa, mutta toisinaan tuntui, että olimme täysin eri planeetoilta. Mutta minusta kyllä tuntui kaikkien kanssa siltä, sillä ei kukaan ollut koskaan ymmärtänyt minun omituisia päähänpistojani. Bellatrix oli vahva ja rohkea, minä ujo ja hiljainen. Jotenkin Bellatrix kuitenkin sai minusta ongittua esiin sen puheliaammaan puolen. Ja kai jollain kieroutuneella tavalla tunsin jonkinlaista yhteenkuuluvuutta hänen kanssaan. Olimme kumpikin tällaisia oman tiemme kulkijoita.

Toisinaan kyllä pistin merkille, kuinka Bellatrix tiettyjä ihmisiä kohteli, millaisella äänensävyllä hän heistä tai heille puhui, miten hän mittaili heitä katseellaan, joka oli täynnä halveksuntaa. Mutta Bellatrix oli puhdasverisen luihuisperheen vanhin tytär, joten parhaani mukaan koetin häntä ymmärtää. Kyllähän minä tietyllä tapaa ymmärsinkin, minun oli helppo ymmärtää toisia ihmisiä, mutta en vain pitänyt siitä kylmästä ja kovasta äänensävystä. Puhumattakaan siitä, kuinka hän näitä ihmisiä katsoi mahdollisimman alentuvasti kuin he olisivat vain pelkkiä roskia toisten joukossa. Sitä minun oli vaikea sulattaa, sillä en ollut koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka niin tekivät, katsoivat toisia alaspäin. Mieleni taisi tosiaan kuitenkin olla erittäin pahasti kierotutunut, sillä huomasin, kuinka hetki hetkeltä aloin vain yhä enemmän ja enemmän nauttia Bellatrixin seurasta. Vaikka hän nyt olikin, mitä oli, pidin hänestä silti. En tiedä, mikä hänessä minuun vetosi niin syvästi. Oliko se tumma, myrkkyä tihkuva katse vaiko sittenkin ne katseen taakse verhotut, lukemattomat salaisuudet?

Niin, kyllä, minä saatoin nähdä sen kaiken. Näin, kuinka Bellatrix oli täynnä salaisuuksia, joista kukaan ei ollut vielä ottanut selkoa, kuinka hän piilotteli niitä sisällään. Mutta ei tyttö osannut aavistaakaan, kuinka läpinäkyvä hän todellisuudessa oli, kuinka minä näin hänen kätkevän kaikki ne suuret salaisuudet sisälleen. Tai sitten minulla vain oli outo tapa havaita tuon kaltaiset asiat. Siitä sai syyttää ainoastaan liian tarkkoja silmiäni ja loistavaa päättelykykyäni. Tosin ystäväni aina sanoivat minulle, ettei minun logiikkaani ollut luottamista, sillä tein liian monimutkaisia päätelmiä, joita kukaan muu ei koskaan tajunnut. Mutta minkä minä sille voin, ettei kukaan minua ymmärtänyt? Koska uskoin vahvasti horoskooppeihin, sillä meidät oli ennustuksen tunneilla opetettu niitä laatimaan, taottu ne meille päähän vaikka väkisin, saatoin sanoa sen johtuvan siitä, ettei kukaan koskaan voinut täysin ymmärtääkään kaksosta.

Bellatrix ei ollut kaksonen. Bellatrix oli jousimies, mutta kuitenkin niin lähellä skorpionia, että hänessä selkeästikin yhdistyivät nämä kaksi horoskooppimerkkiä, kiivas ja pisteliäs skorpioni, joka ei lepää ennen kuin on saanut kostonsa, ehkä vielä hieman vahvempana. Myös tulisieluisen oinaan piirteitä olin hänessä selkästi havaitsevinani.

Monesti, jos Bellatrix sattui kuulemaan, että hänestä sanottiin pahasti, lensi pari kiukkuista kirousta sanojan niskaan. Jos hän ei sanojaa tiennyt, hän ei levännyt ennen kuin nimi oli tiedossa ja ansaittu kosto toteutettuna.

Mutta nyt, nyt me kuitenkin kävelimme rinnatusten kohden Tylyahon kylää. Luja syystuuli tuiversi ympäriinsä, tempoi puiden oksia kuin tahtoen irrottaa ne sijoiltaan, riepotteli hiuksiamme. Bellatrix ei välittänyt, vaikka hänen hiuksensa menivät kuinka sekaisin. Siis jos ne nyt ylipäätään saattoivat yhtään nykyistä sekaisemmiksi mennä. Tämä olikin yksi syy, miksi aloin hetki hetkeltä yhä vain enemmän hänestä pitää. Hän ei välittänyt, mitä muut sanoivat, hänellä oli omat, vankkumattomat mielipiteensä asioista, eivätkä toisten mielipiteet häntä kaataneet. Ja jos Bellatrixin hiukset olivat sekaisin, sitten ne olivat sekaisin, eikä muuta.

Oudon tilanteesta minun mielestäni teki se tosiasia, että Bellatrix oli hiljaa. Hän ei avannut suutaan kertaakaan koko matkan aikana. Hän näytti miettivän jotakin asiaa erittäin hartaasti, sen huomasin hänen keskittyneestä ilmeestään.

”Täällähän jäätyy kohta kuoliaaksi”, Bellatrix viimein tokaisi kietoen viittaansa tiukemmin ympärilleen, kun lopulta pääsimme Tylyahoon ja tuuli yltyi vielä entistäkin hirmuisemmaksi, syysmyrskyä enteillen. ”Mennään tuonne.”

Bellatrix nyökäytti päätään jonkin matkan päässä olevaa pientä kahvilaa kohden. Myönnyin ja seurasin häntä sinne. Vasta sisään päästyäni huomasin, kuinka kylmä ulkona oikeasti olikaan ollut.

Pienessä kahvilassa oli kodikas tunnelma, lämpö levisi sisälleni pienen pyörremyrskyn lailla, tunsin lämpimän kaakaon makean tuoksun. Väkeä kahvilassa ei ollut paljoa, vaikka huono sää olikin, joten saatoimme mennä jonottamatta tiskille ja tilata itsellemme kaakaot. Suuret, höyryävät kupit käsiimme saatuamme etsiydyimme pieneen nurkkapöytään mahdollisimman kauas muista asiakkaista.

Kohotin kupin huulilleni ja tunsin, kuinka kaakao alkoi kohta kiemurrella lämpimänä sisälleni. En ollut kai koskaan maistanut mitään sen veroista, ei mikään aiemmin juomani kaakao ollut vastaavaa ollut.

”Sinä olet ihan kummallinen”, Bellatrix totesi äkisti.

Kohotin katseeni. Hän oli ilmeisestikin tarkkaillut minua tiiviisti koko ajan, ottanut vain pienen siemauksen omaa kaakaotaan. Muki oli hänen kämmentensä välissä lämmittämässä paljaita sormia.

”Mitä tarkoitat?” kysyin.

”Sinä vain olet”, Bellatrix sanoi. ”En minä sitä sillä tavalla osaa sitä selittää. Olet vain niin... niin erilainen. En minä ole koskaan tavannut samanlaista ihmistä kuin sinä. Siis kun sinä... Äh, antaa olla.”

”Ei”, totesin. ”Sano vain, mitä olit sanomassa.”

”No...” Bellatrix mietti. ”Sitä vain, kun sinä olet tuollainen... tuollainen jännä. Kun periaatteessa olet kiltti ja tunnollinen oppilas, mutta sitten et kuitenkaan ole. Ja sitten olet periaatteessa myös todella seurallinen ihminen, mutta kuitenkin aina jollain tavoin poissa. Mitä ihmettä sinä oikein ajattelet, kun elät toisinaan niin omissa maailmoissasi?”

”En kai mitään kovinkaan ihmeellistä”, sanoin. ”Elämää vain. Luulisin.”

”Vielä oudompaa”, Bellatrix totesi. ”Et voi edes itse kiistää, ettetkö olisi kummallinen.”

”En kai sitten”, hymähdin. ”Mutta et voi kyllä sinäkään kiistää sitä itsestäsi.”

”Saanko kysyä sinulta yhtä asiaa?” Bellatrix kysyi.

”Kysyit jo”, huomautin. ”Mutta saat kyllä kysyä toistakin, jos niin tahdot.”

”Mistä tuo sinun nimesi tulee?” Bellatrix kysyi. ”Kun se kuitenkin kuulostaa niin paljon ulkomaalaiselta eikä lainkaan suomalaiselta.”

”Oletko sitten kuullut paljonkin suomalaisia nimiä?” hymähdin.

”No en, mutta kuitenkin”, Bellatrix totesi. ”Kun nimesi kuitenkin on niin käypä nimi täälläkin päin maailmaa. En tiedä, mistä tämä nyt mieleeni edes tuli, olen vain ajatellut.”

”Voinhan minä sen kertoakin”, sanoin.

Juuri silloin kuitenkin pieni helähdys kertoi oven avautuneen ja jonkun astuneen sisään hyytävästä viimasta. Käännyimme katsomaan ja näimme tumman nuorukaisen astuneen sisään.

”Ei helvetti”, Bellatrix kirosi raskaasti ja löi otsansa pöytään, jäi siihen paikoilleen. ”Sano sitten, kun hän lähtee. Ja jos hän ei lähde niin kiroa hänet.”

”Kuka hän on?” kysyin. Nuorukainen näytti tietyllä tapaa kovin tutulta, mutta tiesin kuitenkin, etten koskaan aiemmin ollut häntä nähnyt. Jotain tuttua silti oli hänen tummissa piirteissään.

”Rodolphus Lestrange”, Bellatrix totesi. ”Rabastanin isoveli. Enkö saa ikinä olla rauhassa heiltä? Joka paikassa minne menen, törmään toiseen veljeksistä. Ja minä kun jo luulin päässeeni viime kesänä Rodolphuksesta eroon. Mutta ei sitten näköjään.”

”On hän kyllä melko lailla samannäköinen kuin Rabastan”, sanoin. Juuri silloin Rodolphus hoksasi meidät ja lähti lähestymään pöytäämme. Madalsin ääneni kuiskaukseksi. ”Bella, nyt hän tulee tänne.”

”Ei kai?” Bellatrix kysyi ja kohotti katseensa.

”Sehän on itse Bellatrix Musta”, Rodolphus totesi hieman karhealla, matalalla äänellään.

”Mikä yllätys”, Bellatrix tokaisi. ”Itsehän en asiaa ollut vielä huomannutkaan. Oli oikein mukava, tai oikeastaan ei niin mukava, tavata sinut, Rodolphus Lestrange. Joten kiitos hei, voitkin nyt poistua.”

”Miten sinulla menee?” Rodolphus kysyi välittämättä Bellatrixista.

”Hyvin”, Bellatrix sanoi, oli hetken aikaa hiljaa ja ilmeisesti hänestä sitten alkoi tuntua kohteliaalta jatkaa. Tosin epäilin vahvasti, kykenikö Bellatrix lainkaan kohteliaisuuksiin. ”Entä sinulla?”

”Hieman niin ja näin”, Rodolphus totesi. ”Ei mitenkään ihmeellisemmin. Kuka on uusi ystäväsi?”

”Uusi ystäväni”, Bellatrix tuhahti. ”Miten niin uusi ystäväni? Eihän minulla ole koskaan edes ollut ystäviä, tiedät sen varsin hyvin. Mutta niin, tässä on Davina Lovett, hän on vaihto-oppilas Suomesta.”

”Mukava tavata, Davina”, Rodolphus sanoi ja kätteli minua.

”Voisitko häipyä?” Bellatrix kysyi töykeästi. ”Emme kaipaa sinua tänne, joten ole hyvä ja poistu.”

”Ollaanpas sitä taas niin kiltillä päällä”, Rodolphus hymähti. ”Mutta niinhän sinä olet kyllä aina. Niin mukava ja kohtelias kaikille.”

”Pää kiinni”, Bellatrix tiuskaisi.

”Ei sinulle mitään kai voi tehdä”, Rodolphus totesi. ”Olet tismalleen samanlainen, millaisena sinut muistan. Itsepäinen, itsekäs ja tunteilla leikittelevä pikku prinsessa. Onko sinulla ollut montakin miestä sitten viime tapaamisen?”

”Hittoako se sinulle kuuluu?” Bellatrix kivahti. ”Häivy siitä.”

”No, eipä tässä sitten kai mitään”, Rodolphus huokaisi. ”Pikkuveljeänihän minä tänne tulin tapaamaan. Ette olisi sattumoisin häntä nähneet?”

”Luojan kiitos, ettemme ole nähneet ääliöveljeäsi”, Bellatrix tokaisi. ”Minä en välitä, eikä minua edes kiinnosta. Te olette molemmat samanlaisia. Yhtä säälittäviä raukkoja kumpikin.”

”Sinä se aina jaksat jaella kohteliaisuuksia”, Rodolphus sanoi.

”Vieläkö sinä yrität iskeä minua, Rodolphus Lestrange?” Bellatrix tivasi. Sitten hänen silmänsä kaventuivat uhkaaviksi viiruiksi, kun hän tajusi jotakin. ”Vai Inaako sinä yrität? Turha toivo, sillä Ina ei pidä sinusta.”

”Mutta enhän minä sanonut -” yritin, mutta Bellatrixin tiukka, merkitsevä katse vaiensi minut ja jouduin nielaisemaan viimeisen sanani.

”Oliko sinulla vielä jotakin asiaa, Rodolphus?” Bellatrix kysyi. ”Nimittäin jos ei niin voitkin saman tien häipyä siitä. Emme kaipaa sinua seuraamme.”

”Kai minä sitten lähden etsimään Rabastania”, Rodolphus sanoi.

”Tuo oli varmaan paras ideasi ikinä”, Bellatrix töksäytti.

Rodolphus huokaisi raskaasti pyöritellen päätään.

”Olet aivan toivoton tapaus”, hän sanoi. ”Ei sinulle mitään mahda. Mutta me näemme taas, Bellatrix Musta. Pikemmin kuin uskotkaan.”

”Mitä tarkoitat?” Bellatrix epäili.

Vastaukseksi Rodolphus kääräisi vasenta kättään peittävää hihaa hieman ylöspäin paljastaen kyynärvartensa ja poistui sitten ulos katselemaan, josko hänen veljeään näkyisi.

Rodolphuksen kyynärvarressa ollut kuvio jäi kuitenkin pyörimään päähäni. Musta pääkallo, jonka suusta tuli käärme.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2011 16:18:51 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa
« Vastaus #19 : 28.06.2011 01:41:52 »
Haa, et ikinä arvaa kuka täällä on kommentoimassa! Hahaa, jos annan vihjeen: Hän lentelee avaruussukkulallaan aina kommentoimaan sennamiila rakkaan ficcejä.

No siis, jos nyt vaikka kommentoisin.

Pidin kovasti tästä luvusta. Kuvailu oli kiva ja tälleen.
Bella oli kyllä niin oma itsensä kuin olla ja voi - ja se on vain hyvä asia! Bella oli jotenkin niin ihanan töykeä.
Myös Ina on koko ajan vain kiinostavampi. Ja tosiaan, ei ole kovin Suomalainen nimi... pikkuvikoja :D ... mutta silti minua kiinostaa mistä se on lähtöisin...

Dolphkin kuvioin, jee! Saadaan molemmat Lestrangen pojat mukaan seikkailuun, tästä tulee jännää!.

Odotan jatkoa tooooooodella kovasti, tahtoo tietää miten tässä käy.

Kiitos ja kumarrus luvulle.
Arvaatko jo kuka on kommentoimassa? No, minä kerron vastauksen: Natural kiittää ja kumartaa vielä kerran


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo