Kirjoittaja Aihe: Minne tuuli kuljettaa [K11] VALMIS (luku 25/25 + epilogi) 4.12.2011 | drama, angst, romance  (Luettu 38854 kertaa)

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 20/25 ilmestynyt 18.10.
« Vastaus #100 : 18.10.2011 00:04:35 »
Natte: No en kyllä osannut yhtään arvata, että Natte on siellä ekana, en sitten ollenkaan.. ;) Joo, Bella oli kyllä aikamoinen supersankari, mutta toisaalta ehkä hänen täytyikin olla, sillä hän oli ensin rikkonut Inan, nyt hänen täytyy korjata ystävänsä
Silli: No aww vaan ittelles. Mä uskon, että kaikki voi loppua silleen ihan ykskaks, koska mulle periaatteessa kävi niin, mutta parempi näin. Mutta mä en usko, että Inan ja Bellan tapauksessa sellainen ois ollu mahdollista, koska he kumpikin kuitenki tarvitsee toisiaan :)
Anturajalka93: Hei et ole kyllä ainoa, joka samaan aikaan sekä vihaa että rakastaa Bellaa. Koska mulla ihan sama homma. Tällä hetkellä alan taas enemmän kallistua sen rakastamisen puolelle :)
Bea: Kyllä se on sana, jos me sovitaan niin (ja jos se ei ole sana niin mites sitten se ihunahullusekopääkoheltaja, joka on sana?). Ina on ihan liian kiltti, eikä osaa sanoa "ei". Ainakaan kunnolla. Ainakaan vielä. Katsotaan, mitä tulevat luvut tuo tullessaan. No aww, joku fani.. ;)
Giril: Joo, tajusin oikein hyvin sen, mitä ajoit takaa :) Kun Ina kuitenkin on edelleen vihainen siitä, mitä Bella hänelle teki, mutta toisaalta taas tahtoisi antaa anteeksi, vaikka luonto ei annakaan periksi niin sen vuoksi suhtautuminen toiseen on hieman mitä on. Ina on hämillään tilanteesta, eikä oikein tiedä, miten pitäisi toimia, kun ei hän aiemmin ole sellaista joutunut kokemaan.
Lasisydän: Ina ja Bella kun on keskeisimmät hahmot tässä niin toki heistä on kaikkein eniten kaikkea. Narcissa on epävarma itsestään ja vetäytyy mieluummin syrjään ja senkin vuoksi kenties hieman ulkopuolinen. Ja Meda nyt vaan on "hyvis". Toivotaan, ettei Inan kärsimykset jatkuisi enää kovinkaan kauan, koska Ina kuitenkin on sen verran herkkä, ettei kestä kauheita vastoinkäymisiä, mitä nyt on eteen tullut. Eikä arka Cissykaan nyt kaikkea kestä :)

A/N: Hui, mä tajusin juuri jotain todella kamalaa - nimittäin sen, että tämän luvun jälkeen on tähän ficciin jäljellä enää viisi lukua. Se kuulostaa ihan tosi vähältä, enkä mä oikeen tiedä, mitä mä sitten teen, kun tämä on loppu. Luultavasti en yhtään mitään, sekoan, kun en saa mitään aikaiseksi, ja sitten mut lukitaan pehmustettuun huoneeseen. Eikö kuulostakin hyvältä suunnitelmalta? Niin minunkin mielestäni :)




Kahdeskymmenes luku
Siihen suostu enää en



Heräsin aamulla tuntiessani jonkun käden liikkuvan hiljaa kehollani. Raotin väsyneenä silmiäni ja näin Bellatrixin vierelläni kyynärpäänsä varaan nojautuneena ja katsellen minua hymyillen.

”Huomenta”, hän sanoi.

”Huomenta”, mutisin ja hautasin kasvoni tyynyyn. ”Paljonko kello on?”

”Ei vielä kovinkaan paljoa”, Bellatrix sanoi. ”Nuku vaan, jos sinua vielä väsyttää. Niin kuin varmaan väsyttääkin eilisen jälkeen. Meillä ei ole kiirettä yhtään minnekään, onhan nyt lauantai.”

”En minä halua enää nukkua”, totesin. ”Onko tänään Tylyaho-lauantai?”

”On”, Bellatrix myönsi.

”Minä tahdon lähteä sinne”, sanoin. ”Haluan edes hetkeksi pois täältä, ulos tuulettumaan.”

”Voisi varmaan tehdä ihan hyvää sinulle”, Bellatrix sanoi. ”Saisit hieman muuta ajateltavaa.”

”Niin”, nyökkäsin hitaasti ja nousin istumaan. ”Lähdetkö sinä minun mukaani? Minusta tuntuu, että minun täytyy jutella sinun kanssasi hieman kaikesta.”

”Lähden, jos niin kerran tahdot”, Bellatrix sanoi. ”Mutta vielä ei ole mitään kiirettä, lähtö on vasta parin tunnin päästä. Voit vielä levätä hetken, jos tahdot.”

”Mutta minä en tahdo”, tokaisin. ”Ole hyvä ja päästä minut pois tästä.”

”Tietenkin”, Bellatrix sanoi, nosti kätensä ilmaan ja siirtyi omalle sängylleen. ”Mikä sinulla on mieli tällä hetkellä?”

”Ei mitenkään erityisen hyvä”, sanoin penkoessani matka-arkkuani ja etsiessäni jotakin päällepantavaa.

”Mietitkö sinä sitä vieläkin?” Bellatrix kysyi.

”No mitä luulet?” kivahdin.

”Minä vain -” Bellatrix yritti.

”Pää kiinni!” tiuskaisin. ”Minä en juuri nyt jaksa kuunnella sinua tai katsella sinun naamaasi yhtään sen kauempaa kuin on pakko.”

”Mutta juurihan sinä pyysit minut kanssasi Tylyahoon”, Bellatrix huomautti.

”Koska ajattelin, että voisin kertoa ajatukseni sinulle ilman, että olet jatkuvasti muistuttamassa minua siitä kaikesta”, totesin. ”Ilmeisesti sinä et kuitenkaan kykene siihen. Tämä kaikki on nyt ohi, loppu. Älä”, korotin ääntäni, kun Bellatrix avasi suunsa väittääkseen vastaan. ”Etkö sinä tosiaan ymmärrä, mitä olet tehnyt? Etkö sinä ymmärrä, että minuun sattuu olla lähellä sinua, että minuun sattuu ylipäätään nähdä sinut tai kuulla sinun äänesi? Minä en voi unohtaa sitä, mitä teit. Luotin sinuun täydestä sydämestäni. Tahtoisin luottaa edelleen, mutta se on mahdotonta. Minä en vain yksinkertaisesti pysty tähän, Trixie. Minä en tahdo olla enää missään tekemisissä sinun kanssasi.”

”Mutta Ina -” Bellatrix aloitti.

”Ole jo hiljaa”, käskin. ”Minä en tahdo kuulla enää yhtäkään sanaa sinun suustasi. Sinä kuvittelet olevasi jotenkin avuksi, mutta todellisuudessa vain hajotat kaiken entistä pahemmin. Ei enää sanaakaan. Onko selvä?”

”Hyvä on sitten”, Bellatrix huokaisi pettyneenä. ”Minä olisin kyllä voinut selittää -”

”Sinulla ei ole mitään selitettävää”, tokaisin tylysti, vedin mekon matka-arkustani ja pamautin kannen kiinni. ”Olen saanut kuunnella selityksiäsi aivan tarpeeksi yhdelle elämälle. Sinä voisit joskus oikeasti opetella olemaan hiljaa edes hetken aikaa.”

Bellatrix katseli vaiti, kun riisuuduin, pujottauduin mekkooni ja kampasin hiukseni. Hänen katseessaan oli sekä surua että pettymystä, mutten jaksanut vähääkään välittää siitä. Sen sijaan hiuksia kammatessani kiinnitin huomioni sänkynsä laidalle istumaan nousseeseen Melissaan, joka katseli ympärilleen ilmeisen unissaan.

”Melissa!” huikkasin. ”Lähdetkö tänään kanssani Tylyahoon?”

”Mm, mitä?” tyttö hämmentyi. ”Siis kyllä. Kyllä lähden.”

”Hyvä niin”, sanoin. ”Minä menen nyt aamupalalle, tule sinäkin sitten, kun olet kunnolla herännyt. Ja sinä”, käännyin Bellatrixin puoleen. ”Pysy kaukana, olet haavoittanut minua jo aivan tarpeeksi.”

Heitin laukun olalleni, pyyhkäisin hiukset niskan puolelle ja poistuin makuusalista pamauttaen oven kiinni takanani. Kuohahteleva mieleni kuljetti minut toiseen maailmaan, josta vain hetkeä myöhemmin hätkähdin takaisin saapuessani oleskeluhuoneeseen ja lähestulkoon törmätessäni Andromedaan. Kavahdin taaksepäin ja räpäytin muutaman kerran hämmentyneenä silmiäni.

”Huomenta”, Andromeda sanoi vähintäänkin yhtä hämmentyneenä kuin mitä minä olin. ”Sinäpä olet aikaisin liikkeellä tänä aamuna. Tai siis... ajattelin, että olisit kenties tahtonut nukkua pidempään. Onhan nyt lauantai... Ja olet ollut tämän viikon niin väsynyt.”

”Siskosi herätti minut”, tokaisin. ”Ja olen tänään myös menossa Tylyahoon. Oletko sinä jo käynyt syömässä aamupalan vai tuletko minun kanssani?”

”En”, Andromeda sanoi. ”Siis en ole vielä syönyt. Mennäänkö sitten?”

Nyökkäsin lyhyesti, ja lähdimme kohden suurta salia. Kävellessämme pysyttelimme kumpikin vaiti, mutta tuon tuostakin huomasin Andromedan vilkuilevan minua hermostuneena ja varuillaan. Saatoin hyvinkin uskoa hänen epäilevän jotakin, tiesin itsekin muuttuneeni yön aikana. Viimeisen viikon ajan olin ollut hiljainen ja käpertynyt vain omaan kuoreeni, nyt minusta oli tullut hyökkäävä ja ärtynyt.

Istuutuessamme luihuisten pöydän ääreen aamupalalle Andromeda avasi suunsa sanoakseen jotakin, mutta jähmettyikin sitten paikoilleen. Hänen katseensa poukkoili levottomuutta herättävästi kasvoistani pöydällä lepäävään käteeni. Kurtistin kulmiani, vilkaisin kättäni ja tajusin hihani valahtaneen kyynärtaipeeseen paljastaen käsivarttani koristavan haavan.

”Mitä sinä olet tehnyt?” Andromeda kysyi epäröiden.

”En mitään”, totesin välinpitämättömänä.

”Kyllähän minä nyt näen”, Andromeda sanoi. ”Näytä.”

”En”, kieltäydyin ja vedin kaapuni hihan takaisin paikoilleen.

”Näytä”, Andromeda pyysi. ”Minä voin parantaa sen.”

”Ei sinun tarvitse”, totesin.

”Voin silti”, Andromeda sanoi. ”Anna minun tehdä se, Ina. Ettei se vain tulehdu.”

”Hyvä on sitten”, huokaisin.

Andromeda hymyili pingottuneesti, otti minua ranteesta kiinni ja veti hihani ylös. Hetken aikaa hän katseli käsivarteni sisäpintaa otsa keskittyneesti rypyssä.

”Onko tälle jo tehty jotakin?” Andromeda kysyi. ”Odotin punertavaa ihoa haavan ympärillä merkkinä tulehduksesta.”

”Bella sai verenvuodon lakkaamaan”, totesin.

”Ai”, Andromeda yllättyi. ”No, se on sitten hyvä.”

Andromeda painoi taikasauvansa kärjen varovasti vasten käsivarttani. Hän veti sitä haavan reunoja pitkin samalla mumisten hiljaa. Näin, kuinka uutta, muuta ihoa vaaleampaa kudosta muodostui peittäen lopulta haavan kokonaan näkyvistä.

”Tuon enempään en pysty”, Andromeda sanoi. ”Arpi siitä jää, mutta nyt ei ainakaan ole enää mitään pelkoa tulehduksesta.”

”Kiitos”, sanoin.

”Mitä sinulle oikein kävi?” Andromeda kysyi, muttei saanut vastausta, kun yhtäkkiä tulinkin erittäin kiinnostuneeksi aamiaisestani. Andromeda madalsi äänensä kuiskaukseksi. ”Teitkö sinä sen itse?”

Nyökkäsin.

”Miksi?” Andromeda kysyi.

”Koska tuntui pahalta, ja tahdoin vain kadota tästä maailmasta ja luovuttaa ja antaa periksi painajaisille, jotka vainosivat minua joka nurkan takana ja unohtaa ja olla vapaa ja lentää pois ja -” luettelin kiihtyneenä.

”Shh”, Andromeda hyssytteli saaden minut vaikenemaan. ”Sinulla ei ole yhtään mitään hätää. Rauhoitu, Ina. Ei yhtään mitään hätää. Et kuitenkaan tehnyt tämän enempää?”

”Ilmeisesti en”, tokaisin. ”Siskosi nimittäin tuli ja keskeytti minut hyökkäämällä kimppuuni, eikä antanut minun tehdä mitään vaan pakotti nukkumaan.”

”Hyvä sitten niin”, Andromeda sanoi.

”Mitä hyvää siinä muka on?” kysyin. ”Vihaan häntä.”

”Et sinä häntä vihaa vaan sitä, mitä hän teki”, Andromeda totesi.

”Sama asia”, tokaisin.

”Ei ole”, Andromeda pyöritteli päätään. ”Kyllä minäkin vihaan sitä, mitä Bella teki, mutta rakastan silti isosiskoani, vaikka hän onkin vähän mitä on.”

”Eli lutka”, töksäytin saaden Andromedan menemään täysin hiljaiseksi. ”Älä käy kieltämään, sillä sitä hän todellakin on. Tiedät sen varsin hyvin.”

”Ole kiltti, äläkä puhu tuolla tavalla”, Andromeda pyysi.

”Minä saan puhua, miten haluan”, totesin.

”Mitä sinulle on oikeasti käynyt?” Andromeda kysyi. ”Missä vaiheessa ujosta ja hiljaisesta Inasta on tullut noin hyökkäävä ja aggressiivinen?”

”Siinä vaiheessa, kun rakas isosiskosi petti minut”, tokaisin. ”Minä oikeasti luotin häneen, luulin häntä ystäväksi ja sitten kävi näin. Minä en saisi luottaa ihmisiin aina ja uskoa heistä pelkkää hyvää, kun jo kolme kertaa olen saanut kokea, että vain tämä siitä aina seuraa.”

”Eivät kaikki ole samanlaisia -” Andromeda yritti.

”Kyllä minä varsin hyvin tiedän, millaisia kaikki ihmiset ovat!” kivahdin. ”He ajattelevat vain omaa etuaan, eivätkä välitä muista pätkääkään. Miksi siis minun pitäisi olla erilainen?”

”Olet aina ollut niin kiltti ja ottanut kaikki huomioon”, Andromeda kuiskasi ääni väristen ja kyyneleet lähestulkoon silmissä. ”Olet pitänyt lupauksesi, etkä ole kertonut kenellekään minusta ja Tedistä, kuten lupasit. Sinä olet kadonnut jonnekin kauas, ja joku toinen on tullut tilallesi. Sinusta on jäljellä enää vain varjo jos sitäkään.”

”Minua ei kiinnosta”, totesin.

”Kyllä sinua pitäisi kiinnostaa”, Andromeda sanoi ja alkoi nyt vapista. ”Minä en onnistu enää saamaan sinua kiinni, enkä tunnista enää tyttöä vieressäni. Sinä et ole enää sinä vaan joku aivan toinen. Kuka sinä olet?”

”Kuka sinä luulet minun olevan?” kysyin.

”Minä en tiedä”, Andromeda itki. ”Minä tahtoisin, että sinä olisit Davina Christianna Lovett, mutta sinä et ole. Sinä olet joku täysin vieras ihminen, joka on ottanut Inan paikan.”

Andromedan ääni särkyi ja hän peitti kasvonsa käsiinsä puhjetessaan hysteeriseen itkuun. Katselin tyttöä hieman neuvottomana tietämättä, mitä tehdä. Andromeda veti paniikinomaisesti henkeä itkunpuuskien välissä, yski ja näytti siltä, että piankin tukehtuisi siihen. Lopulta päädyin halaamaan häntä varovasti. Andromeda kietoi kätensä ympärilleni kuin turvaa hakien, nojautui minua vasten ja itki kyyneleitään olkapäälleni.

”Tule takaisin”, Andromeda onnistui kuiskaamaan pariinkin otteeseen heikolla äänellään.

”Rauhoitu, Meda”, pyysin. ”Ei mitään paniikkia. Rauhoitu vain.”

”Mutta minä haluan, että sinä tulet takaisin”, Andromeda kuiskasi itkun hieman laannuttua. ”Oikeasti, Ina. Minä haluan, että sinä tulet takaisin. Minulla on ikävä sitä oikeata Inaa, joka oli täällä vielä viime viikolla. Tule takaisin, ole niin kiltti.”

”Huomenta”, kuului epäröivä ääni läheltämme. Kohotin katseeni ja näin Narcissan seisovan Andromedan takana ja katselevan meitä kysyvästi. ”Mikä on?”

”Meda taitaa olla vain hieman väsynyt”, totesin.

”Ai”, Narcissa sanoi. ”Meda, jos olet väsynyt niin sinun varmaan kannattaisi mennä sitten nukkumaan.”

”Minä syön ensin”, Andromeda tokaisi, laski minusta irti, kääntyi aamiaisensa puoleen ja pyyhki kiukkuisesti kyyneleisiä kasvojaan hihaansa. Narcissa istui siskonsa toiselle puolelle syömään ja vilkuili meitä tuon tuostakin kovin levottomana.

Minä siirtelin aamiaistani lautasen reunalta toiselle. Minulla ei ollut nälkä, minulla ei ollut sillä hetkellä minkäänlaista ruokahalua, mutta silti pakottauduin istumaan paikoillani ja tuijottamaan lautasta tyhjä ilme kasvoillani.

Jossakin vaiheessa Andromeda ja Narcissa lähtivät, ja hetkeä heidän poistumisensa jälkeen Melissa saapui paikalle huomattavasti virkeämpänä kuin mitä oli ollut, kun viimeksi hänet näin. Hän oli punonut tummat hiuksensa paksulle letille niskaan, hänen ruskeat silmänsä tuikkivat innokkaina, kun hän tuli luokseni.

”Joko sinä olet syönyt?” Melissa kysyi istuutuessaan viereeni.

”Jo”, totesin. ”Mutta syö sinä vain ihan rauhassa, ei tässä mitään kiirettä vielä ole.”

”Vielä”, Melissa hymähti hiljaa ja alkoi syödä. Pian tytön liikkeet kuitenkin hidastuivat ja tämä kääntyi minun puoleeni. ”Ei kai eilen illalla tapahtunut mitään erikoista?”

”Kuinka niin?” kysyin.

”Minulle tuli vain sellainen tunne”, Melissa selitti. ”Ja taisin nähdä unta sinusta... En muista niin tarkkaan, mutta sinä teit jotakin siinä... Jotakin pahaa itsellesi.”

”No, ilmeisesti minä edelleen olen tässä”, totesin.

”Niin”, Melissa myönsi ja hymyili varovasti.

Odotin, että tyttö sai aamiaisensa syötyä, jonka jälkeen suuntasimme pihalle ja sitä kautta Tylyahoon. Meillä oli hauskaa yhdessä, opimme tuntemaan toisiamme paremmin, mutten silti voinut kieltää sitä, ettenkö olisi kaivannut Bellatrixia vierelleni. Minä kuitenkin pidin kiinni päätöksestäni. En tarvinnut häntä yhtään mihinkään, pärjäsin varsin hyvin ilmankin. En tahtonut olla enää missään tekemisissä hänen kanssaan.

”Mikset sinä osaa olla yhtä vahva kuin minä?” Melissa kysyi äkisti.

”Mitä?” hämmennyin.

”Niin”, Melissa nyökytteli. ”Olen aivan varma, että sanoit jotakin sellaista eilen. Vai olenko minä oikeasti nähnyt vain unta? Minulla on niin kumma tunne tästä kaikesta. Periaatteessa se on mielessäni kuin muistona, jota ei kunnolla muista, mutta joka kuitenkin on olemassa. Niin kuin uni. Sanoitko sinä jotakin illalla?”

”Olet tainnut nähdä vain unta”, sanoin väännellen vaivaantuneena käsiäni.

”Niin kai sitten”, Melissa huokaisi. ”Hyvin mahdollista. Sillä minun mielestäni sinä olet minua paljon vahvempi. Minä olen aina ollut hiljainen ja syrjäänvetäytyvä, jäänyt Chloen ja Nicolan ja kaikkien muidenkin varjoon. Sinä olet takuulla minua vahvempi.”

Tietäisitpä vaan, huokaisin mielessäni. Tietäisitpä sinä vain totuuden siitä, kumpi meistä tosiasiassa onkaan se vahvempi, Melissa. Sillä minä se en todellakaan ole.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 20/25 ilmestynyt 18.10.
« Vastaus #101 : 18.10.2011 00:31:18 »
Tämä oli.... todella surullinen luku.

Tätä lukiessani meinasin rueta itkemään.

Kuvailit Inan tunteet hyvin - tai ainakin minun mielestä hänenn tunteensa tuli hyvin esille. Pystyin niin samaistumaan Inaan.
Melissa ja Meda on ihania, kun jaksavat olla Inan tukena.
Ja en oikein osaa päättää ettö olisinko samaa mieltä Inan kanssa sen suhteen, että antaisiko hän anteeksi Bellalle, vai erimieltä. Bella teki todella pahasti väärin, enkä itsekkään pystyisi anteeksi antamaan. Mutta voisivathan he ehkä puheväleihin yrittää päästä. En teidä.

En oikein saa muuta aikaiseksi, anteeksi.
Jatkoa odotan!

Kiittäen ja niiaten,
Natte

Ps. OMG, enää viisi lukua  :o


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 20/25 ilmestynyt 18.10.
« Vastaus #102 : 18.10.2011 14:02:02 »
Hihii, luku! Ja kuulostaa ihan mahtavalta idealta, oikeesti ihan tosi nerokkaalta, ja sulla on matkakumppanikin valmiina! Tosin että musta tuntuu että sä joudut polvillasi anelemaan yksityiseristystä, mutta siellä pyöriessä ei voi ainakaan lyödä päätä pakastimeen (säästä ittesi mielikuvalta :c). Siellä ollaan niin kauan ettei enää tiedä mikä on katto ja mikä seinä ja mikä lattia. ihmismieli on siisti, kuulostaa hirmu nerokkaalta!

Mutta ehkä enemmän asiaan, tää luku oli jotenkin ihana. Adromedaan osasin samaistua tosi hyvin. Aloin oikeesti melkeen itkemään tossa. Aina vaan näiden lukujen jälkeen jää odottamaan ihan hirmusesti että mitä tapahtuu, ja alko tuntua kauheelta kun miettii että tätä tulee enää vain viisi lukua. Mutta se on kuitenki päälle kuukausi (sillon on melkeen joulukuu!) joten siihen on vielä tällänen noin viiskyt ikuisuutta. Ois vaan niin kiva lukea tätä loputtomiin. Hihii, mutta hei, olet hassu. Tälleen ei varmaan saa sanoa mutta jotenkin.. voi bella. Vaikka se onkin satuttanu Inaa tosi pahasti, musta tuntuu että siitäkin tuntuu nyt tosi pahalta. On vaikeeta sanoa voisko ite antaa anteeksi. hei mutta ihana luku joka tapauksessa!


Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 20/25 ilmestynyt 18.10.
« Vastaus #103 : 20.10.2011 10:02:12 »
Teit sen jälleen kerran - sait mut itkemään. Medan ja Inan aamiainen oli koskettava. Ja mä tykkäsin tosta, et Ina ja Melissa vietti aikaa yhdessä. Mä en tiedä, miks mä oon iloinen, että Bella/Ina loppu. Tai se suhde katkes. Jotenki Bella osaa olla ärsyttävä nyt. Mun ajatukset Bellasta vaihtelee iha hirveesti.
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 21/25 ilmestynyt 25.10.
« Vastaus #104 : 25.10.2011 00:05:24 »
Natte: Voi sua, mä näemmä itketän (tai ainakin yritän itkettää) vähän kaikkia. Mä en varmaan ikinä pystyisi antamaan Bellalle anteeksi sitä, mitä se teki. Tai.. en kyllä tiedä. Ehkä jossain vaiheessa, koska en kovinkaan hyvin osaa olla pitkävihainen ihminen, mutta joka tapauksessa.
Silli: Se vaan, että mä olen menossa sinne pehmustettuun huoneeseen yksin, en kenekään kanssa. Enkä mä ole hassu, mä olen ihan tosissani kaiken kanssa. Ja Bella on itte ajanu ittensä tohon tilanteeseen. Olisi ehkä ensin kannattanut ajatella ennen kuin tekee.
Giril: Niin, Ina palautui melkein normaaliksi. Ei kuitenkaan täysin, koska hän ei alkuun oikein tiennyt, mitä olisi pitänyt tehdä. Ja tuo kaikki on muutenkin muuttanut Inaa kovasti. Ehkä hän vielä antaa anteeksi Bellalle, kun tajuaa, että oikeasti tarvitsee tätä.
Anturajalka93: No niin, taas mä itketän ihmisiä. Hyvä minä. No mutta ei kai se vieläkään voi kauhean huono asia olla. Kai. Ina ehkä yrittää hakea nyt Melissasta jonkinlaista ystävää, kun ei tiedä, miten päin pitäisi olla ja miten suhtautua kaikkeen ympärillä tapahtuvaan. Ja kun Melissa on kokenut melkein saman vuotta aiemmin..
Bea: Ei, tää ei todellakaan ole Inalle mikään pikkujuttu, ei mitään sinne päinkään. Se, että hän kolmannen kerran elämässään on joutunut petetyksi (tällä kertaa ihmisen, jota on ehkä jopa rakastanut, toimesta), sattuu niin kovasti. Mutta eihän Bella ymmärrä, koska ei häntä ole satutettu samalla tavoin koskaan.

A/N: Mun piti sanoa jotain, mutta unohdin jo, että mitä. Pitäkää peukkuja pystyssä sille, että saan seuraavan luvun kirjoitettua valmiiksi viikon sisään, ettette joudu sitä odottelemaan pientä ikuisuutta. Se meinaan on pahasti kesken.. Unohtakaa tuo äskeinen, kirjoitin kyseisen luvun valmiiksi tänä yönä kello 02:30..




Kahdeskymmenesensimmäinen luku
Joskus peilistä katsoo sinun kaltainen



Minun teki mieli suudella Rabastania. Minun teki mieli näyttää Bellatrixille. Minun teki mieli kostaa. Tahdoin näyttää, etten enää olisi aikeissakaan palata hänen luokseen, vaikka hän kuinka anelisi ja rukoilisi polvillaan.

Sellaiseen Bellatrix ei kuitenkaan alentuisi, tiesin sen. Hän ei rukoilisi polvillaan minua palaamaan, sellainen ei käynyt hänen ylpeydelleen. Sen sijaan Bellatrix mahdollisesti voisi etsiä itselleen uuden valloituksen ja tuoda sen ilmi minulle sillä tavoin, että satuttaisi minua entistä enemmän.

Kyllä minuun nytkin sattui, en vain tahtonut näyttää sitä. Olin luottanut niin kovin ja sitten minut oli petetty. En uskonut enää koskaan voivani luottaa keneenkään. Minulle valehdeltiin päin naamaa, minut petettiin ilmeenkään värähtämättä, eikä kukaan koskaan tullut jäädäkseen.

Olisihan Bellatrix tietenkin ottanut minut takaisin, mutta minä en tahtonut. Hän oli saanut minut vain entistä enemmän hajalle, poljettua itseluottamukseni takaisin maanrakoon, josta se oli syksyn ja talven aikana noussut korkeammalle kuin koskaan ennen. Minä en voinut, enkä osannut antaa sitä anteeksi. En nyt, enkä ehkä koskaan.

En voinut enää viettää aikaani Bellatrixin lähellä, sillä se teki minulle liian pahaa. Sen sijaan aloin liikkua joko Chloen, Nicolan ja Melissan seurassa tai aina toisinaan Rabastanin ja hänen tovereidensa kanssa. Erityisen hyvältä tuntui olla lähellä Rabastania. En tiennyt miksi, mutta kai minä lähinnä vain tahdoin näyttää Bellatrixille, etten kaivannut hänen seuraansa, että olin mieluummin jopa Rabastanin kanssa. Itse en tiedostanut, että se sattui minuunkin, että se kaikki muutti minua aivan suunnattomasti. Kuvittelin olevani vahva, voittamaton, mutta totuus oli karu. En ollut todellakaan noussut pinnalle vaan vajonnut vain entistä syvempiin vesiin.

Lopulta pistin täytäntöön sen ajatuksen, mitä olin pitkään jo päässäni pyöritellyt – suutelin Rabastania Bellatrixin silmien edessä. Tein sen vain satuttaakseni Bellatrixia, kostoksi hänelle. Tahdoin hänen joutuvan kokemaan edes pienen osan siitä kivusta, mitä minä olin joutunut hänen vuokseen tuntemaan.

Tapauksen jälkeen katsoin pitkän aikaa järkähtämättömän rauhallisesti Bellatrixia suoraan silmiin. Hän katsoi takaisin ilmeenkään värähtämättä, käännähti sitten kannoillaan, nakkasi niskojaan ja poistui makuusalin puolelle. Käännyin takaisin Rabastanin puoleen. Hymyilin hänelle, kiedoin käteni nuorukaisen kaulalle ja suutelin häntä uudestaan.

”Tahtoisitko sinä lähteä jonnekin?” Rabastan kysyi viimein irrottauduttuaan minusta.

”Minne?” kiinnostuin.

”Kävelemään koulun käytäville”, Rabastan sanoi. ”Siellä on hiljaista ja rauhallista tähän aikaan illasta.”

”Voisin vaikka lähteäkin”, virnistin. ”Mutta odota hetki. Käyn nopeasti vain hakemassa kaapuni makuusalista. Käytävillä on nimittäin aika kylmä.”

Rabastan nyökkäsi, ja kiiruhdin makuusaliin. Nappasin kaavun sängyltä ja puin sen päälleni. Poistuessani huoneesta vilkaisin itseäni ohimennen peilistä ja pysähdyin sen eteen. Pörrötin hieman hiuksiani, sipaisin naamalle karanneet suortuvat korvan taakse. Näin tumman hahmon astelevan taakseni. Liikkeeni pysähtyivät, laskin käteni alas. Tuijotimme toisiamme peilin kautta pienen ikuisuuden.

”Miksi sinä teet tämän itsellesi?” Bellatrix kysyi hiljaa.

”Mitä tarkoitat?” kysyin välinpitämättömänä.

”Sinä tuhoat itsesi”, Bellatrix tokaisi. ”Sinä voitit jo, ei sinun enää tarvitse todistaa kenellekään yhtään mitään. Toiveesi toteutui, minuun sattuu nyt. Mutta sinä satutat samalla itseäsikin. Ei sinun tarvitse tehdä tätä enää. Sinuun sattuu, sinä kärsit, etkä ole enää oma itsesi.”

”Tämä asia ei kuulu millään muotoa sinulle!” tiuskaisin.

”Mihin on kadonnut se kauniisti hymyilevä, positiivisesti asioihin suhtautuva tyttö?” Bellatrix kysyi. ”Mitä sinä olet tehnyt hänelle? Olet vain varjo itsestäsi. Minne sinä olet oikein kadonnut?”

”Sinä sait minut katoamaan!” kivahdin ja juoksin pois makuusalista.

Rabastan odotteli minua oleskeluhuoneen puolella. Hän seisoi kädet taskuissa seinän vierellä ja katseli hieman kyllästyneenä ympärilleen. Menin Rabastanin luokse ja hymyilin pujottaessani käteni pojan käteen.

”No?” kysyin. ”Minne me menemme?”

”Kohta näet”, Rabastan sanoi ja johdatti minut pois oleskeluhuoneesta.


**


Havahduin tajutessani makaavani patjalla tarvehuoneen lattialla Rabastan vierelläni. Poika oli nukahtanut käsi kiedottuna ympärilleni. Minulla ei ollut minkäänlaista muistikuvaa siitä, mitä oli tapahtunut. Viimeisin asia, minkä muistin, oli se, kun poistuimme Rabastanin kanssa oleskeluhuoneesta.

Kämmeneni tavoittaessa nuorukaisen paljaan rintakehän kaikki tapahtunut muistui mieleeni salaman nopeudella. Kavahdin istualleni ja tuijotin Rabastania järkyttyneenä. En voinut käsittää, että olin todella tehnyt sen, kaiken oli aivan pakko olla vain unta, sillä minä en koskaan olisi voinut.

Vaatteeni olivat kasassa lattialla. Nousin hiljaa ylös ja pukeuduin niin nopeasti kuin vain suinkin pystyin. Kun viimein sain kaavunkin ylleni, käännyin katsomaan edelleen peiton alla nukkuvaa Rabastania. Hengitin syvään sisään ja ulos koettaen pidätellä kyyneleitä parhaani mukaan. Lopulta se kävi niin ylitsepääsemättömän vaikeaksi, että käännähdin kannoillani ja poistuin huoneesta.

Juoksin monet portaikot alas ennen kuin pääsin tyrmille saakka. Kenkieni kopina kaikui muuten autioilla käytävillä suunnatessani kohden oleskeluhuonetta.

Ensinäkemältä oleskeluhuone oli täysin autio, mutta sitten huomasin tumman hahmon värjöttelevän vähitellen hiipuvan takkatulen edessä kuin palellen.

”Bella”, kuiskasin.

Bellatrix käänsi päätään ja minut nähdessään ponnahti jaloilleen. Katsoimme toisiamme pitkän aikaa, hengitin nopeasti, enkä saanut katsettani irti Bellatrixin itkuisista silmistä. Lähestyin häntä hitaasti ja kun viimein pääsin tytön eteen, heittäydyin hänen kaulaansa. Bellatrix horjahti hiukan, mutta piti tasapainonsa ja kietoi kätensä tiukasti ympärilleni, kun painauduin häntä vasten.

”Minä vihaan Rabastania”, itkin. ”Vihaan, vihaan, vihaan. En varmasti vihaa ketään yhtä paljon kuin häntä, en edes sinua. Enkä minä oikeasti edes vihaa sinua vaan rakastan ja -”

”Rauhoitu, Ina rakas”, Bellatrix koetti tyynnytellä. ”Mitä on tapahtunut? Sinä itket ja vapiset ja olet aivan hysteerinen. Ei mitään hätää, mikään ei enää uhkaa sinua. Sinä olet nyt turvassa. Satuttiko Rabastan sinua?”

”Ei”, sanoin. ”Mutta hän... Bella, minä en halua.”

”Ei sinun tarvitsekaan”, Bellatrix totesi. ”Minä autan ja puolustan sinua. Kiroan jokaisen, joka yrittääkään satuttaa sinua. Mitä teidän välillänne oikein tapahtui?”

”Kyllä sinä tiedät”, kuiskasin lähestulkoon kuulumattomasti.

Bellatrix tuntui menevän täysin lukkoon sanoistani. Hän ei liikahtanutkaan. Ainoa elonmerkki, minkä hänestä huomasin, oli kevyt hengitys kaulallani. Aloin jo hieman hätääntyä tytön vaiteliaisuudesta, mutta juuri silloin hän tarttui minua olkapäistä ja työnsi käsivarren mitan päähän itsestään. Bellatrix koetti tavoittaa katsettani, mutta itsepintaisesti välttelin hänen silmiään.

”Ei helvetti”, Bellatrix kirosi. ”Helvetin helvetti. Sinä et ole tosissasi. Et voi olla.”

”Mutta minä olen”, totesin synkästi.

Bellatrix laski minusta irti ja koetti päästä ohitseni, mutta pysäytin tytön ja kiersin käteni hänen ympärilleen.

”Päästä minut”, Bellatrix käski. ”Menen tappamaan hänet.”

”Älä mene”, pyysin. ”Bella, ole niin kiltti, äläkä jätä minua yksin. Älä nyt. Minä en halua olla yksin. Lupaa minulle, ettet mene. Joudut vain hankaluuksiin.”

”Hyvä on”, Bellatrix myöntyi. ”Minä en mene. Mutta joku päivä Rabastan vielä oikeasti kuolee, vannon sen. Sinä et ole nyt tosiaankaan kunnossa.”

”En niin”, myönsin. ”Mutta minä en tahdo riidellä sinun kanssasi ja haluan olla vain sinun ystäväsi, en mitään sen enenempää. Kaikki meni päin mäntyä silloin. Voimmeko me olla vain ystäviä?”

”Tietenkin”, Bellatrix lupasi. ”Miten vain tahdot, sillä minä en tahdo menettää sinua. Olet ainoa ystävä, mitä minulla on koskaan ollut.”

”Kiva”, hymähdin vaisusti. Sitten tapahtunut piirtyi taas selkeänä mieleeni ja vajosin istumaan sohvaa vasten. Kiedoin käteni jalkojen ympärille ja painoin pääni polviini, enkä kyennyt estämään syvältä sisältäni kumpuavia nyyhkytyksiä, vaikka kuinka yritinkin.

”Ina”, Bellatrix sanoi polvistuen viereeni ja laskiessaan kätensä olkapäilleni. ”Hei, Ina. Sinulla ei ole enää yhtään mitään hätää, ja Rabastan kuolee viimeistään huomenna, mikäli se millään tavoin on minusta kiinni. Ja minustahan jos kenestä se on kiinni.”

”En minä tahdo sinun joutuvan hankaluuksiin”, mutisin kyynelten lomasta.

”En minä joudukaan”, Bellatrix totesi.

”Lupaa se”, pyysin.

”Minä lupaan”, Bellatrix sanoi. ”Tällä kertaa kukaan, yksikään elävä olento, eikä sen puoleen kyllä elotonkaan, tule saamaan minua kiinni. Käsitätkö, ei kukaan?”

Nyökkäsin lyhyesti.

”Minä en halua riidellä sinun kanssasi”, nyyhkäisin.

”Ei sinun tarvitsekaan”, Bellatrix totesi.

”Minä haluan taas olla sinun ystäväsi”, sanoin.

”Sinä saatkin olla”, Bellatrix lupasi. ”Tule, Ina. On jo myöhä, ja sinä olet aivan hirvittävän väsynyt. Enkä kyllä lainkaan ihmettele sitä. Tule nyt niin mennään nukkumaan.”

”Paljonko kello on?” kysyin.

”En minä tiedä”, Bellatrix sanoi. ”Melko varmasti voisin kyllä sanoa, että liikumme jo reilusti aamuyön puolella.”

Bellatrix auttoi minut ylös ja makuusaliin, jossa kuului vain nukkumisen hiljaisia ääniä. Olin niin väsynyt, että juuri ja juuri sain pudotettua kaapuni lattialle, kun jo kaaduin voimattomana sängylle. Bellatrix tuli vierelleni istumaan, veti peiton päälleni ja silitti hiljaa hiuksiani. Kohotin katseeni hänen silmiinsä.

”Voitko tulla minun viereeni nukkumaan?” kysyin. ”Minua pelottaa nukkua yksin.”

”Jos sinä vain tahdot”, Bellatrix sanoi.

”Tietenkin minä tahdon”, totesin.

”Hyvä on sitten”, Bellatrix myöntyi. ”Odota hetki niin vaihdan vain yömekon päälleni.”

Se oli kuitenkin nopeasti tehty ja vain hetkeä myöhemmin Bellatrix pujahti viereeni peiton alle. Tunsin hänet lämpimänä vasten kylkeäni. Tyttö kohottautui kyynärpäänsä varaan ja katseli minua hetken aikaa.

”Laitanko sänkyverhot kiinni?” Bellatrix kysyi.

”Älä laita”, sanoin. ”Anna olla auki vain.”

Käperryin kiinni Bellatrixin kylkeen, kun hän kiersi kätensä ympärilleni. Kyyneleet polttelivat jo valmiiksi itkuisissa silmissäni. Olin odottanut tätä hetkeä ikuisuuden. Hetkeä, jolloin saatoimme unohtaa kaikki välillämme olleet riidat. Hetkeä, jolloin välillämme vallitsi taas rauha.

”Minkä vuoksi sinä muuten olit itkenyt?” kysyin äkkiä.

”Koska ajattelin, ettet sinä ehkä enää ikinä tahtoisi olla minun ystäväni”, Bellatrix sanoi. ”Ja koska minuun sattui.”

”Mutta minä tahdon olla sinun ystäväsi”, kuiskasin. ”Sinä olet oikeasti ollut hyvä ystävä. Minä tahdon unohtaa kaikki riidat ja aloittaa kanssasi puhtaalta pöydältä – mutta vain ystävänä. Katsotaan, mitä aika näyttää, mutta tällä hetkellä minä en kaipaa yhtään mitään muuta kuin ystävää.”

”Ymmärrän sen”, Bellatrix sanoi. ”Ja sinä saat minusta vain ystävän, jos tahdot.”

”Aiotko sinä oikeasti tehdä jotakin Rabastanille?” kysyin.

”Aion”, Bellatrix totesi.

”Mitä?” kysyin.

”En tiedä vielä”, Bellatrix vastasi. ”Sen näkee sitten. Minne sinä jätit hänet?”

”Tarvehuoneeseen”, sanoin. ”Hän jäi sinne... sinne... En minä tiedä. Kai hän nukkui tai jotain, ei edes huomannut, kun lähdin. Minä en tajunnut, mitä tapahtui ja annoin hänen tehdä sen, enkä vieläkään oikein tiedä... saata uskoa... Minä vain... minä...”

Bellatrix kai huomasi ääneni alkavan muuttua lähinnä hysteeriseksi, sillä hän kietoi kätensä tiukasti ympärilleni. Satunnaiset itkunpuuskat katkoivat lauseitani ja tajusin käsieni tärisevän. Voimakas ahdistuksentunne alkoi ottaa minua valtaansa, kun viimeinkin tunnuin täysin tajuavan, että oli tapahtunut jotakin peruuttamatonta. Olin menettänyt jotakin, mitä en enää koskaan voisi saada takaisin.

”Ei mitään hätää”, Bellatrix rauhoitteli. ”Kaikki on nyt hyvin, Ina, ei mitään hätää.”

”Ei”, kuiskasin. ”Mikään ei ole enää hyvin.”

Huolimatta Bellatrixin korvaani kuiskimista rauhoittavista sanoista itkin sinä yönä itseni uneen.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011 02:34:24 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 21/25 ilmestynyt 25.10.
« Vastaus #105 : 25.10.2011 00:26:20 »
Moks, minä täällä hei!

Minä voin olla melkein varma siitä, että Rabastan on kuollut! Miten hän saattoi tehdä sen Inalle?

Ihanaa kun Bella ja Ina sopivat ja nyt Ina sai lohduttajan.
Bella oli ihana tuossa lopussa kun lohdutti Inaa. Mutta toisaalta aivan oikein hänelle, kun sai tuntea, miltä Inasta tuntui.

Antaisin Inalle ison halin jos vaan voisin.

mutta siis: tykkäsin tästä luvusta, vaikka nyt mieleni tekisi kuristaa Rabastan... Odotan jatkoa!
Anteeksi, kun en saa enempää kirjoitettua, mutta kipeänä se on vaikeaa...

Kiittäen ja kumartaen,
Natte



"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 21/25 ilmestynyt 25.10.
« Vastaus #106 : 25.10.2011 16:12:58 »
Hihi, mä oon ehkä maailman huonoin selittäjä kun koitan jonkun asian jotenkuten fiksusti ilmaista, mutta ei se varmaan haittaa. Tästäkin luvusta huomaa, kuinka sä siellä kirjottaessasi oikeesti eläydyt näihin sun hahmoihin tosi hyvin. Siis vaikka tossa alussa, kun Ina oli niinkun.. no, tommonen, koska aivot ei syötä sanoja, niin koko ton esimmäisen osan tunnelma ja tyyli oli sellanen tyktyktyktyk eteenpäin -tyylinen. Asiat sanotaan suoraan yhtään kaunistelematta totuutta tai mitään, ja kuvailu on sellasta voimallista ja koko tunnelma on jotenkin ihanasti sellanen välinpitämätön ja jännittyny ja jotenkin tosi upea ja semmonen että nyt Ina on menossa väärään suuntaan. Sitten taas kun hypätään tonne missä Ina löytää Bellan yöllä, tulee koko tunnelmasta heti semmonen yyaaww ja alkaa tulla sanoja vaikkapa käpertyä, itkuisissa, sattua ja sellasta pikkusta kuvailua, kuten vaikka kevyen hengityksen tuntemista ja sellasta silmiin kattomista ja niiden välttelyä ja kaikkea sellasta. Niinkun koko kirjotustyyli vähän niinkuin muuttuu. Ja siitä tulee koko ajan sellanen samaistumisen tunne.

Okei, tuli ihan hassu selitys, mutta ehkä ymmärsit. Mä ihan tosi paljon tykkään tästä ficistä. Toi loppu oli ihaninta pitkään aikaan, ja no.. okei, Rabastianin saa tappaa. Mulla kesti hetken ymmärtää toi ja jotenki vaan... ihan kamalaa. Inan tunteisiin on helppo samaistua. Mä tykkäsin tästä luvusta tosi kovasti. Kiitos sulle ♥

// hihi, muokkaan tähän vielä sen, että toi loppu oli ihana. Mä oikeesti ajattelen aina sanoa tähän kommenttiin tosi paljon kaikkea, mutta sitten musta tuntuu että oon ihan kumma hörhö on joku tän joskus lukee :D Ina ja Bella on vaan niin kerta kaikkisen ihania. Ja mä rupesin muokkaamaan tätä niinkuin mä muka ihan kuin voisin kirjottaa tähän jotain järkevää. hihi. ainiin joo. Tätä tulee enää muutama luku :c
« Viimeksi muokattu: 26.10.2011 15:07:34 kirjoittanut Lumille »


Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 21/25 ilmestynyt 25.10.
« Vastaus #107 : 27.10.2011 16:31:34 »
Awws... Ina anto Bellalle anteeks :D toisaalta, olisin ehkä kaivannu pidempää taukoa niille, mutta käyhän tämä näinkin, en minä tätä tarinaa kirjoita :P

Mut jatkoo ootan!!!

Yllätyin kyl, ku Ina oikeesti suuteli Rabii...
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 22/25 ilmestynyt 1.11.
« Vastaus #108 : 01.11.2011 01:12:10 »
Natte: Koska Rabastan on ääliö. Tai no, ei välttämättä. Se on vaan vähän... lapsi vielä, eikä ehkä oikeen ymmärrä ihan kaikkea. Mä en sitten taas osannu pitää Inaa ja Bellaa erossa toisistaan tän kauempaa ja mun mielestä kaikkein luontevin ratkasu oli se, että Ina heti ensimmäisenä haki lohtua Bellalta :)
Silli: Kyllä mä ainakin uskoisin tajunneeni joka ikisen sanan tosta, minkä sä tossa kommentissa sanoin :) Rabastanin saa tappaa - tai ainakin kirota, koska sitä ei ehkä kauhean hyvällä katottaisi, jos Bella vaan yhtäkkiä menis ja avada kedavrais toisen..
Giril: Inalla on se, että hän kuvittelee päässeensä yli kaikesta sillä, että vihaa Bellaa kaikkein eniten maailmassa, liikkuu ehkä jollakin tavoin huonommassa seurassa ja on muuttanut itsensä rohkeammaksi, mutta todellisuudessa (kuten taisi neiti itsekin todeta) hän oli vajonnut vain entistä syvemmälle. Mutta sitä yrittää siis peittää muuttuneella asenteella ja käytöksellä. Ja sittenhän siinä nähtiin, miten loppujen lopuksi kävi. Onneksi oli Bella :)
Bea: Bellaa pitääkin rakastaa, kun se on niin söpö :) Eikä sitä Rabastania nyt niin kauheasti kannata vihata, koska Ina kuitenkin (kenties omaa typeryyttään) meni suostumaan ja katui sitten jälkeenpäin. Ja kun ei se Rabastan varmasti oikeen ymmärtänyt, ettei Ina ole ihan okei (koska yleensä ottaen miehille on erittäin vaikeaa ymmärtää, mitä nainen ajattelee tai mikä on meneillään oleva tilanne). Ja hei, mä haluan, että sä kirjotat sen sun jatkoficcis nopee, että mä pääsen lukemaan sen tai muuten teen susta ihan oikeesti lihapiirakkaa ;)
Anturajalka93: No mutta oli se Inan ja Bellan ero kuitenki muutaman viikon mittanen, kun Ina ehti muuttua noin paljon ja kaikkea. Mutta kun se vaan menee niin, ettei kumpikaan pärjää ilman toista niin ei pitempään riidoissa oleminen myöskään onnistu.. :)

A/N: Toivottavasti olitte pelottavia eilen Halloweenina, koska mä en ollut. Kai. Vaikka tarkotus oli, mutta kun oli koulua ja tylsää. Mä en suostu uskomaan, että tätä ficciä olisi muka tämän luvun jälkeen jäljellä enää kolme lukua, mä en vaan suostu uskomaan. Vastahan mä alotin tän (ja viime viikolla kirjotin täysin valmiiks). Ihan kamalaa, ei tää vaan voi loppua..




Kahdeskymmenestoinen luku
En ole yhtään mitään ilman sinua



Heräsin aamulla kuullessani makuusalimme oven kolahtavan kiinni. En jaksanut vielä avata silmiäni, mutta tiedostin olevani yksin, kukaan ei enää ollut vierelläni. Hätäännyin hieman, räväytin silmäni auki ja helpotuksekseni huomasinkin Bellatrixin juuri saapuneen makuusaliin.

”Huomenta”, hän sanoi kenties hieman välinpitämättömällä äänellä tajutessaan minun olevan hereillä.

”Huomenta”, mutisin ja suljin silmäni vain avatakseni ne hetkeä myöhemmin tajutessani jotakin. ”Missä sinä olit?”

”Tuolla vain”, Bellatrix totesi.

”Kerro”, vaadin.

”Toimitin Rabastanin vain sairaalasiipeen”, Bellatrix sanoi.

”Mitä sinä teit?” epäilin.

”Kirosin hänet”, Bellatrix totesi. ”Ja sitten tainnutin hänet ja muokkailin hieman hänen muistiaan, joten hänellä ei ole mitään tietoa siitä, kuka hänet kirosi. Tuskin minua edes epäiltäisiin, sillä kuitenkin vein hänet sairaalasiipeen.”

”Hyvä sitten niin, ettei hän muista”, sanoin.

”Lupasinhan minä sinulle, etten tällä kertaa joutuisi hankaluuksiin”, Bellatrix muistutti. ”Ja tuon lupaukseni minä todellakin pidän. Jos ei ole silminnäkijöitä, eikä Rabastanilla muistikuvia, kuinka minut edes voitaisiin saada kiinni?”

”Ei kai mitenkään”, hymähdin hiljaa ja nousin sängylläni istumaan. ”Ei sinun olisi tarvinnut.”

”Kyllä tarvitsi”, Bellatrix tokaisi. ”Hän teki sinulle pahaa, hän ansaitsi sen.”

”Niin kai sitten”, myönsin. ”Kiitos, Bella. Sinä olet hyvä ystävä.”

”En niin hyvä kuin voisi olla”, Bellatrix totesi synkästi. ”Äläkä väitä vastaan, tiedän sen varsin hyvin itsekin. Sinä olet ansainnut parempaa kuin minut. Minä olen vain tällainen... tällainen... huono ystävä. En osaa ottaa toisia huomioon ja sitten aina satutan jotakuta. Sinä voit mennä pois ja etsiä itsellesi paremman ystävän. En minä estä sinua, sillä minä -”

”Bella”, sanoin saaden tytön vaikenemaan ja kohottamaan epäilevän katseensa minuun. ”Meissä jokaisessa on virheemme, ne täytyy vain oppia hyväksymään. Tuliko mieleesi lainkaan, että entä jos minä en tahdokaan etsiä itselleni toista ystävää?”

”Mikset tahtoisi?” Bellatrix kysyi. ”Ansaitset paljon parempaa kuin minut.”

”Koska minä en tarvitse muita ystäviä”, totesin. ”Vaikka sinä teitkin väärin ja satutit minua pahasti, olet silti ollut minulle hyvä ystävä. Parempi kuin kukaan on koskaan ollut. Sinussa on omat virheesi, minussakin on ja tiedän sen. Minulle sinä olet hyvä juuri tuollaisena kuin olet.”

”Olenko?” Bellatrix epäili.

”Olet”, vakuutin vailla pienintäkään vilppiä sydämessäni. ”Oloni oli jotenkin kamalan orpo, kun olimme riidoissa, etkä sinä enää ollutkaan siinä vierelläni, enkä voinut puhua sinulle, kun olin vihainen. Minusta on vain niin ihanaa, että olet taas siinä.”

”Niin varmasti”, Bellatrix tuhahti.

”Bella”, sanoin hiljaa, nousin ylös, menin tytön luo ja otin häntä käsistä kiinni onnistuen samalla tavoittamaan hänen katseensa. Katseen, joka tihkui inhoa ja halveksuntaa. Mutta sillä kertaa ei halveksunta kohdistunut ketään muuta kuin häntä itseään kohtaan. ”Mikset sinä voi usko minua? Kuinka monta kertaa olen valehdellut sinulle?”

Bellatrix käänsi katseensa sivuun, puri hermostuneena huultaan ja koetti saada minut irrottamaan otteeni käsistään. Niin helpolla en kuitenkaan luovuttanut, vaadin saada tietää vastauksen kysymykseeni. Vastauksen Bellatrixin omasta suusta.

”Et ikinä”, hän lopulta kuiskasi lähestulkoon kuulumattomasti havaitessaan, etten laskisi häntä minnekään saamatta vastausta. ”Sinua rehellisempää ja luotettavampaa ihmistä saa hakea. Kai minun on pakko uskoa sinua.”

Katseemme kohtasivat jälleen. Bellatrixin hieman arkaileva katse ja pieni, ujo hymy oli minusta sen verran huvittavaa katsottavaa, etten kyennyt millään tavoin peittämään virnistystä huulillani.

”Mitä?” Bellatrix kysyi. ”Mitä sinä siinä virnuilet, mokomakin pikkunoita.”

Siinä samassa Bellatrix taisi itsekin tajuta tilanteen huvittavuuden, sillä virnistys levisi hänenkin huulilleen, pieni nauru karkasi ilmoille. Kaaduimme vieretysten hänen sängylleen, jossa kukaan ei ollut edellisenä yönä nukkunut.

”Ina”, Bellatrix kuiskasi.

”Mitä?” kysyin.

”Minulla on ollut ikävä sinua”, Bellatrix sanoi.

”Niin minullakin sinua”, hymähdin hiljaa.

Kiersin käteni Bellatrixin ympärille. Hän laski päänsä olkapäälleni ja käpertyi kuin kissa minun kylkeeni. Taisi ollakin ensimmäinen kerta, kun osamme menivät noin päin. Aina ennen minä olin ollut se, joka käpertyi kiinni toiseen, mutta oikeastaan oli hyvä, että edes joskus osat menivät toisinpäin.

”Mutta vain ystäviä”, Bellatrix kuiskasi rikkoen välillämme olleen pienoisen hiljaisuuden.

”Vain ystäviä”, vahvistin. ”Niin on meille molemmille parempi.”

”Niin”, Bellatrix myönsi ja naurahti hiljaa itsekseen.

”Mitä?” kysyin.

”Ei mitään”, Bellatrix sanoi. ”Tai siis... Minä vain ajattelin...”

”Jatka”, pyysin. ”Sinä ajattelit.”

”Älä pilkkaa minua”, Bellatrix nauroi. ”Minä olen kerrankin sentään ajatellut jotakin. Tämä on jotenkin vain niin hassua, että periaatteessa nämä viime viikot ovat olleet jotenkin niin... Tai siis olemme periaatteessa olleet nyt samassa tilanteessa kuin alussa, mutta osat ovat vain kääntyneet toisinpäin. Mutta minulla ei ollut silloin mitään syytä vihata sinua toisin kuin sinulla nyt minua.”

”Mutta en minä enää vihaa sinua”, sanoin. ”Ellet sitten tee jotakin, mikä antaa minulle aihetta vihata sinua. Ja toivon, ettet tee, sillä minä oikeasti pidän sinusta, enkä tahtoisi vihata yhtään ketään.”

”En minä tee”, Bellatrix lupasi. ”En varmasti tee, sillä en minä tahdo sinun vihojasi taas niskoilleni. Se ei ole kovin hauskaa. Ei minuakaan paljoa naurattanut siinä vaiheessa, kun sinä suutuit.”

”Ei kenelläkään ole ikinä hauskaa, kun minä suutun”, hymähdin. ”Näkisitpä minut vaikka kotona, kun suutun. Silloin nimittäin saatan oikeasti sanoa mitä tahansa, ja silloin myöskin tavarat lentelevät.”

”Onko pieni, kiltti Ina tosiaankin oikeasti noin tulinen luonne?” Bellatrix kysyi.

”En minä ole kiltti”, tokaisin.

”No kyllähän minä nyt sen tiedän”, Bellatrix hymyili. ”Paitsi että olet. Et ehkä suuttuessasi, mutta muuten kyllä. Äläkä katso minua tuolla tavoin, sillä se on totta. Hyvä on, hyvä on, älä murhaa minua katseellasi, en enää ikinä sano sinua kiltiksi, enkä pieneksi tai mitään muutakaan. Ole kiltti, äläkä tapa minua.”

”En minä sinua tapa, hölmö”, nauroin. ”Enhän minä edes voisi sellaista tehdä.”

”Niin, koska olet liian kiltti”, Bellatrix totesi. Katsoin häntä varoittavasti. ”Olen jo ihan kiltisti ja ihan hiljaa.”

”Ja hyvä niin”, tokaisin. ”Muistakin sitten olla tai kiroan sinut.”

”Et sinä sitä tekisi kuitenkaan”, Bellatrix totesi. ”Ei sinulla ole sydäntä satuttaa ketään.”

”Ei niin”, myönsin virnistäen. ”Ei edes sinua, vaikka mieli ehkä voisi tehdäkin.”

”Oletko tosissasi?” Bellatrix epäili.

”Totta kai”, sanoin. ”Ainahan minä olen tosissani.”

”Et sinä minua kiroa”, Bellatrix tokaisi.

”En kiroakaan”, totesin. ”Mutta voisin, jos tahtoisin.”

”Sitä minä en epäile”, Bellatrix sanoi. ”Mutta etkö nyt vain lähtisi minun kanssani aamiaiselle?”

”Hyvä on”, hymähdin. ”Ehkä se olisikin kaikkein parasta.”

Nousimme ylös. Bellatrix odotti, että sain vaihdettua yön aikana rypistyneet vaatteeni toisiin ja sitten lähdimme kohden suurta salia. Aamu näytti olevan jo pitkällä, ainakin päätellen siitä, ettei salissa ollut enää juuri ketään.

”Niin paljonhan kello mahtoikaan olla tähän aikaan päivästä?” kysyin istuutuessani pöydän ääreen.

”Hmm...” Bellatrix mietti. ”Kenties suunnilleen kymmenen. Mutta hyvä vain, että sait nukuttua pitkään ja kunnolla. Sen sinä olit ansainnut. Kai sinä varmasti nukuit hyvin?”

”Paremmin kuin ikuisuuteen”, sanoin.

”Hyvä sitten niin”, Bellatrix hymyili.

”Olen nukkunut yhtä hyvin viimeksi...” epäröin, ”ehkä... silloin... silloin, kun ei ollut tapahtunut vielä... mitään... Sen jälkeen olen nähnyt vain painajaisia. Paitsi nyt. Muutenkin on huomattavasti parempi olo kuin kertaakaan sen kaiken jälkeen.”

”Ja sinä hymyilet”, Bellatrix totesi.

”Niin...” myönsin. ”Minä... hymyilen. Täydestä sydämestäni. Olin jo unohtanut, millaista on olla onnellinen. Nyt muistan sen taas ja osaan hymyillä aidosti. Kaikki entinen oli pelkkää teeskentelyä ja valehtelua. Valehtelin jopa itselleni. Nyt olen vapaa siitä kaikesta.”

Bellatrix katseli minua hymyillen hiljaa itsekseen. En osannut tulkita lainkaan hänen salaperäistä katsettaan, joten sen sijaan, että olisin silmien taakse kätkeytyvän arvoituksen ratkaissut, kohdistin mielenkiintoni aamiaislautaseeni.

Pitkästä aikaa ruoka maistui hyvälle suussani. En ollut lainkaan muistanut, millaista oli syödä kunnolla, millaista ylipäätään oli nauttia syömisen tuottamasta hyvänolontunteesta. Viime aikoina ei ruokahaluni ollut todellakaan ollut kohdallaan, joten senkin vuoksi tunsin nyt käsittämätöntä iloa siitä, että sain syödä siinä aivan rauhassa, nauttia ruuasta, nauttia siitä, että sain olla ystäväni vieressä vailla minkäänlaisia riitoja.

Sitten katseeni kiinnittyi Andromedaan pöydän toisessa päässä. Hän oli juuri saanut syötyä ja näytti tekevän lähtöä. Tytön katse kuitenkin kohtasi omani. Hymyilin Andromedalle, ja hän kurtisti hämmentyneenä kulmiaan. Tyttö riensi luokseni tajuttuaan tilanteen ja heittäytyi kaulaani. Kiedoin käteni hänen ympärilleen.

”Sinä olet tullut takaisin”, Andromeda kuiskasi.

”Niin olen”, myönsin.

”Minä ehdin jo pelästyä, ettet enää tulisi”, Andromeda sanoi. ”Mutta sinä tulit. Kiitos, Ina. Kiitos, kiitos, kiitos. Minulla oli ikävä sinua.”

”Älä minua kiitä vaan siskoasi”, totesin.

”Mutta...” Andromeda epäröi, laski minusta irti ja astui pari askelta taaksepäin. Hän katsoi vieressäni istuvaa Bellatrixia, joka ei tuntunut oikein ymmärtävän, mitä hänen pikkusiskonsa puhui.

”Niin”, sanoin. ”On oikeastaan hänen ansiotaan, että olen tässä taas, kunnossa ja onnellisena.”

Sen kuultuaan Andromeda heittäytyi vuorostaan halaamaan Bellatrixia, joka näytti menneen täysin hämilleen, eikä osannut tehdä yhtikäs mitään.

”Kiitos, Bella”, Andromeda sanoi. ”Sinä olet varmasti maailman paras isosisko.”

Se sai Bellatrixin jälleen havahtumaan. Hän tuhahti ja huvittunut hymy kohosi hänen huulilleen.

”Mitä helvettiä täällä oikein tapahtuu?” Bellatrix kysyi. ”Sen kun näkisi, että minä olen maailman paras isosisko.”

Kun Andromeda oli mennyt, Bellatrix kääntyi puoleeni.

”Minäkö muka maailman paras isosisko?” Bellatrix kysyi. ”Se oli varmasti paras vitsi pitkään aikaan.”

”Kyllä sinä tällä hetkellä ainakin olet Medalle maailman paras isosisko”, sanoin. ”Hän sanoi silloin joskus... kauan sitten... ettei hän vihaa sinua vaan sitä, mitä teet. Kun minä sanoin, että on aivan sama asia, vihaanko sinua vai sitä, mitä teit. Andromeda sanoi jotakin siihen suuntaan, että hänkin vihaa sitä, mitä teit, mutta silti rakastaa sinua, vaikka oletkin mitä olet.”

”Voi kun suloista”, Bellatrix totesi.

”Ei mutta ihan oikeasti”, sanoin. ”Tosin minä kyllä totesin siihen sinun olevan lutka, mutta jos ei nyt vaikka puhuttaisi siitä... Se on ollutta ja mennyttä, enkä minä todellakaan ajattele sinusta sillä tavoin.”

”Kuitenkin ajattelet”, Bellatrix tokaisi. ”Ja mikäpä minä olen sitä kieltämään?”

”En ajattele”, totesin. ”Usko pois vaan. Silloin kyllä ajattelin, koska olin vain niin vihainen, mutta en enää. Ja kyllä sinä varmasti olet ihan hyvä isosisko.”

”Todella”, Bellatrix pyöräytti silmiään. ”Loistava esikuva pikkusiskoilleni.”

”Kyllä sinä... aina toisinaan”, sanoin.

”Aina toisinaan”, Bellatrix nauroi. ”Nyt osuit kyllä aivan asian ytimeen, Ina. Aina toisinaan eli siis erittäin harvoin, jos sitäkään. Ei minusta kannata kenenkään ottaa mallia. Ellei sitten välttämättä tahdo olla pahatapainen, kiukutteleva pentu.”

”No ehkä niinkin”, hymähdin. ”Erittäin pahatapainen pentu, joka ei muuta teekään kuin vain kiukuttelee koko ajan kaiken maailman turhanpäiväisistä asioista, kuten läksyjen tekemisestä ja kokeisiin lukemisesta.”

”Kaikkihan niistä kiukuttelevat”, Bellatrix sanoi. ”Jopa pieni, kiltti Ina.”

Silmäni kapenivat viiruiksi kuullessani Bellatrixin viimeiset sanat. Hänkin tuntui sillä hetkellä vasta tajunneen, mitä juuri oli suustaan päästänyt.

”En sanonut mitään, en sanonut mitään, en sanonut mitään”, Bellatrix hoki.

”Et selkeästikään”, tokaisit. ”Eihän pieni, kiltti Bella nyt koskaan sellaista tekisi.”

”Helvetti”, Bellatrix kirosi. ”Sinulla ei ole mitään oikeutta sanoa minua pieneksi, kun itse olet tuollainen keijukainen. Eikä sen puoleen kiltiksikään, koska olen kaikkea muuta kuin kiltti.”

”Ja minusta kun sinä olet aina vaikuttanut niin kovin kiltiltä kaikkia kohtaan”, sanoin. ”Ja itse olet keijukainen. Et sinä ole minua paljoakaan pidempi ilman noita kymmenen sentin korkojasi.”

”Kiroan sinut vielä joku päivä...” Bellatrix mutisi keskittyen taas aamiaiseensa.

”Et muuten kiroa”, totesin. ”Minä nimittäin ehdin kirota sinut ensin. Tai kuristaa, se kuulostaa vielä paremmalta. Tai sitten voisin vaikka vain käyttää sinuun komennuskirousta niin sitten sinusta ainakin tulisi kiltti.”

Bellatrix mottasi minua leikillään olkapäähän. Minä mottasin takaisin. Välillemme olisi takuulla kehittynyt pienimuotoinen tappelu, ellen olisi heti alkuun keskeyttänyt sitä toteamalla tietäväni, ettei minulla ollut mahdollisuuksia pärjätä Bellatrixille minkään sortin kissatappelussa, olihan se tullut syksyllä jo todistettuakin.

Bellatrix irvisti ja kääntyi taas aamiaisensa puoleen, josta oli saanut hädin tuskin puolet syötyä. Minä hymähdin hiljaa ja jatkoin itsekin syömistä. Kaikki oli taas niin kuin ennen, niin kuin ennen joulua, kuin mitään ei olisi koskaan välillämme tapahtunutkaan. Ja siitä jos mistä minä olin onnellinen.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2011 22:48:28 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 22/25 ilmestynyt 1.11.
« Vastaus #109 : 01.11.2011 13:39:10 »
Hihii, pitkästä aikaa ihan tosi semmonen onnellinen ja ihanaihana luku ♥ Tosi ihanaa kun kaikki on selvitetty ja Ina ja Bella on taas ystäviä :) aa, 22/25! Tuntuu kauheelta nähdä toi tossa. mutta sitten taas, mielenkiintosta kuitenkin tietää mitä tapahtuu! Ina ja Bella on kummatkin oikeen kivoja ja hihii, tää koko ficci on vaan niin ihana. Kiitos taas jälleen tästäkin luvusta!


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 22/25 ilmestynyt 1.11.
« Vastaus #110 : 03.11.2011 21:42:53 »
Heipä hei!

Tämä luku oli ihanan kevyt ja silleen. Ihanaa kun Ina ja Bells on taas ystäviä.
Ja bella teki ihan oikein kun kävi kiroamassa Rabastanin. Rabastanilla ei ollut mitään oikeutta tehdä sitä Inalle!

Kivaa kun Ina on tullut takaisin.
Ja tuo lopussa oleva pieni ''riita'' oli jotenkin suloinen ja huvittava :D

Odotan jatkoa innolla ja en osaa kirjoittaa pitempää kommenttia ja tällä ihme koneella on vaikee kirjottaa ja mua väsyttää ja niin pois päin.

Kiittäen ja kumartaen ja hattua nostaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 22/25 ilmestynyt 1.11.
« Vastaus #111 : 06.11.2011 14:17:36 »
Ääähh... mul jäi varmaa jotain tästki luvust lievästi epäselväks, ku Kerran-fikkis pyörii mun pääs... :''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''((((((

Juuh, mä itken fikeille paljon...

Mut ehkä mä saan jotain väsättyy tästä...
Jotenki kuulosti James/Siriukselta toi alku, jos Bella ilmotti Rabastanin olevan sairaalasiivessä ja niin... ihanaa, et Ina tuli takaisin...

nyyh, mun ajatukset ei pyöri hyvin...

mut jatkoo kaipaan, ja myös Kerran-fikkiin, jota en järkytykseltäni saanu heti laitettuu siihen kommaan sanottua...
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 23/25 ilmestynyt 8.11.
« Vastaus #112 : 08.11.2011 00:03:07 »
Silli: Pitää kai sitä joskus tulla taas aina niitä onnellisempia hetkiä (ja koska en jaksanut angstangstangst Inaa, enkä etenkään sitä, että ne oli riidoissa Bellan kanssa..) :) Hmh, et kyllä arvaakaan, miten kamalaa musta on tajuta, miten lähellä tää on jo loppuaan..
Bea: No en mäkään nyt aina jaksa pelkkää angstangstangstia kirjottaa. Ja mulle tekee ihan hyvää kirjottaa välillä jotain vähän ilosempaa ;) Ja kai siellä Inan ja Bellan välillä vielä hieman sitä pienoista arkuutta on, kun ei kumpikaan oikein tiedä vielä, mitä toinen kaikesta ajattelee :)
Natte: Totta kai Bella nyt kiroaa Rabastanin, kun tämä on Inaa satuttanut. Vaikka kuten todettu, ei se kuitenkaan täysin Rabastanin vika ollut, sillä Ina itse suostui tahtoessaan satuttaa vain Bellaa mahdollisimman paljon. Inan ja Bellan pienet riidat on aina huvittavia (mutta isommat ei) :)
Giril: Joo, eihän se Rabastan loppujen lopuksi kuitenkaan se syyllinen ollut, kun Ina kaiken pisti alulle, mutta silti. Bella oli ehkä vähän julma, mutta toisaalta, mitä muutakaan neidiltä edes voisi odottaa :)
Anturajalka93: No voi sua. Sun ois selkeestikin kannattanut lukea tän jatko ennen Kerrania tai jotain :) Ja joo, ihanaa, että Ina on taas oma ittensä, eikä kukaan muu (koska mä en kestänyt sitä toista Inaa, joka oli olevinaan niin voittamaton, vaikka todellisuudessa oli kaikkea muuta). Kerraniin tulee jatkoa perjantaina :)

A/N: Nyt alkaa pelottaa vielä enemmän - 23/25.. Jotenkin vain niin outoa nähdä tuo luku tuossa. Viimeisiä viedään ja tää on ollut niin pitkä projekti ja niin täynnä kaikkea, ettei mun käsityskyky vaan riitä tajuamaan, että se on kohta ohi..




Kahdeskymmeneskolmas luku
Tuuli hiuksillaan, hiekkaa varpaissaan



Toukokuu toi mukanaan S.U.P.E.R. -kokeet, joihin en todellakaan ollut osannut valmistautua. Tajutessani ensimmäisen kokeen olevan vain viikon päästä, aloin paniikissa lukea ja senkin vuoksi mitään ei jäänyt päähäni ensimmäisinä iltoina. Kun minua sitten hieman rauhoiteltiin ja aloitin lukemisen uudestaan, se tuntui jo paljon helpommalta. Silti saatoin ärähtää hyvinkin vihaisesti, jos joku tuli minut keskeyttämään.

Minun yllätyksekseni jopa Bellatrix luki tuleviin kokeisiin. Joka ilta me istuimme kumpikin makuusalissa vaihtamatta sanakaan ja vain selaillen läpi sekä kirjoja että muistiinpanoja yrittäen painaa asioita mieleemme.

Viimein koitti ensimmäinen koepäivä, jota lähestulkoon jokainen muodonmuutoksia opiskeleva seitsemäsluokkalainen tuntui hermoilevan vähintäänkin yhtä paljon kuin minä. Kävellessäni Bellatrixin kanssa kohden suurta salia, missä koe pidettäisiin, tunsin käsieni vapisevan. Bellatrix sen sijaan näytti melkoisen rauhalliselta, mutta tiesin hänen kuitenkin olevan jännittynyt, sen huomasi jo siitä, ettei hän virkkanut yhtikäs mitään ennen kuin pääsimme saliin, jossa tupapöydät oli taiottu seinille ja niiden tilalla oli monta jonollista pieniä pulpetteja.

”Onnea kokeeseen”, Bellatrix toivotti vain hetkeä ennen kuin koepaperit pistettiin jakoon.

”Samoin”, totesin ja hymyilin pingottuneesti.

Kolmen tunnin ajan kirjoitin kynä sauhuten pergamentille monen jalan mittaisia vastauksia. Kun viimein koin kirjoittaneeni kaiken, minkä tiesin, palautin paperit ja lähdin kohden tyrmiä. Makuusaliin päästyäni retkahdin sängylle vatsalleni lopen uupuneena.

”Johan sinäkin selviydyit sieltä pois”, kuulin äänen viereiseltä sängyltä.

Nostin päätäni ja näin Bellatrixin virnistelevän minulle.

”Minä en tajua, miten sinä muka selviydyit sieltä pois niin nopeasti”, totesin.

”En minäkään”, Bellatrix naurahti. ”Ehkä minä kuitenkin läpi pääsin.”

”Toivoa sopii”, sanoin. ”Eikä tässä sitten olekaan enää kuin muutama koe edessä.”

”Muutama?” Bellatrix kysyi kohottaen kulmiaan hämmästyneenä. ”Sanotko sinä tosiaan muutama? Käytännön kokeet vielä kaikista aineista ja teoriat muista paitsi muodonmuutoksista.”

”No niin”, myönsin huokaisten. ”Mutta eivät käytännön kokeet kuitenkaan nyt niin pahoja ole. Teoriat sen sijaan... No, ainakaan niihin lukeminen ei voisi vähempää kiinnostaa.”

”Ei minuakaan”, Bellatrix totesi. ”Mutta pakko kai se on, jos läpi meinaa päästä.”

Ja me tosiaankin luimme. Suurin osa vapaa-ajastamme kului lähes täysin pänttäämiseen sekä tietenkin osittain myös loitsujen harjoitteluun. Toisinaan kyllästyttyämme saatoimme tehdä pitkiäkin kävelyretkiä linnan tiluksilla, mutta pääosin pysyttelimme kuitenkin neljän seinän sisällä.

Toukokuun loppupuolella kokeet olivat ohitse meidän kahden osalta. Kaunis, aurinkoinen sää tuntui iloitsevan kanssamme, ja nautimme siitä täysin siemauksin. Saatoimme istua tuntikausia järven rannassa tai vaihtoehtoisesti laiturilla huljutellen paljaita jalkojamme kevään kirpeän viileässä vedessä.

”Tiedätkö mitä, Ina?” Bellatrix kysyi istuessamme eräänä päivänä taas laiturilla. Kenkämme olimme heittäneet pois, samoin kuin tummat kaavut ja hiostavat kauluspaidat. Yllämme oli vain kouluhameet sekä ohuet topit. Petollinen kevätaurinko paistoi lähes pilvettömältä taivaalta polttaen paljaisiin sääriimme punertavan vivahteen.

”No?” kysyin.

”On jännä tunne olla viimeinkin täysin vapaa koulusta”, Bellatrix sanoi katse järvelle suunnattuna. ”Sitä alkaa ajatella, ettei kohta ole enää mitään. Koulu päättyy, ihmiset katoavat, eikä koskaan tiedä, mistä vielä löytää itsensä. Pikkuhiljaa alkaa toivoa, että olisi muutamaa vuotta nuorempi. Ei tarvitsisi kantaa huolta tulevasta.”

”Niin”, myönsin. ”Mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin. Eikä ikinä tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.”

”Paitsi jos osaa ennustaa”, Bellatrix totesi. ”Niin kuin sinä.”

”En minä osaa ennustaa”, sanoin.

”Miksi sitten olet kotonasi opiskellut ennustamista?” Bellatrix kysyi. ”Sitäpaitsi olet itse joskus sanonut sen olevan yksi kaikkein vahvimmista alueistasi.”

”Eipä ole enää”, tokaisin. ”Tuntuu, että minulta on kadonnut se taito kokonaan. Ja se on sinun vikasi.”

Potkaisin jalallani vettä Bellatrixin päälle. Tyttö kiljahti yllättyneenä, mutta kääntäessään katseensa minuun hänen silmänsä kapenivat uhkaavasti viiruiksi. Minä koetin pysytellä vakavana, mutta tunsin suupieliäni nykivän jatkuvasti.

”Nyt sinä kuolet”, Bellatrix tokaisi.

Ponkaisimme yhtä aikaa jaloillemme. Bellatrix lähti hitaasti lähestymään minua. Peräännyin pari haparoivaa askelta, kunnes pyörähdin ympäri ja lähdin juoksuun. Kuulin Bellatrixin tulevan aivan kannoillani. Pitkän aikaa juoksimme kuitenkin pitkin rantaviivaa ennen kuin hän sai minut kiinni. Bellatrix kietoi kätensä vyötäisilleni ja rimpuilustani huolimatta raahasi minut laiturille. Hän käänsi minut katsomaan itseään pidellen yhä tiukasti kiinni vyötäisiltäni, eikä minulla ollut minkäänlaista mahdollisuutta paeta. Bellatrix virnisti, hänen silmänsä tuikkivat ilkikurisesti.

”Mitä sinä oikein aiot?” epäilin. ”Älä yritäkään. Minä näen, että sinulla on jotakin mielessäsi. Älä edes yritä, Bella. Tämä on ensimmäinen ja viimeinen varoitus. Nyt lopeta heti tai -”

Bellatrix kaatoi minut laiturille selälleni, tuli kontalleen päälleni ja alkoi kutittaa kyljistäni. Minä rimpuilin ja kiemurtelin hänen allaan, koetin huitoa häntä pois, mutten päässyt minnekään, kun minua pidettiin niin tiukasti aloillani. Ainoa asia, mikä teki tilanteesta helpottavamman, oli se, ettei Bellatrix ollutkaan heittänyt minua järveen niin kuin olin jo ehtinyt pelätä.

Viimein Bellatrix lopetti ja kierähti nauraen selälleen minun viereeni. Minä makasin hengästyneenä ja reporankana paikoillani, rimpuileminen oli hetkeksi aikaa vienyt kaikki voimani ja jouduin käyttämään hetken jos toisenkin saadakseni ne takaisin. Kun sen olin tehnyt, käännähdin kyljelleni ja katsoin myrtyneenä vierelläni loikoilevaa Bellatrixia.

”Nyt sinä kuolet”, tokaisin ja antamatta pienintäkään varoitusta työnsin hänet alas laiturilta. Oman kirkaisunsa saattelemana tyttö putosi järveen. Kun Bellatrix onnistui taas nousemaan pinnalle, hän pyyhkäisi kasvoille valahtaneet kiharansa sivuun ja mutristi suuttuneena huuliaan. Minä kuitenkin hymyilin hänelle aurinkoisesti. ”Ja uskallakin väittää, ettetkö olisi muka ansainnut tuota. Sinä nimittäin ansaitsit.”

”Ehkä sitten niinkin”, Bellatrix totesi ja sukelsi uudestaan. Tällä kertaa hän ei kuitenkaan noussut enää pintaan. Kului puolisen minuuttia, ja aloin jo huolestua.

”Bella?” kysyin, mutta vastausta ei kuulunut. Kurkotin laiturin reunan ylitse, tunsin jonkun tarttuvan käteeni, nykäisevän kunnolla, ja niin minäkin putosin päistikkaa veteen.

Nousin pintaan ja huomasin Bellatrixin piileskelevän laiturin alla. Tällä kertaa hän hymyili minulle oikein iloisesti. Oli jälleen minun vuoroni teeskennellä suuttunutta hänelle.

”Sinäkin ansaitsit tuon”, Bellatrix sanoi.

”Mistä hyvästä muka?” kysyin.

”Vaikka mistä”, Bellatrix totesi.

”Nyt tänne sieltä”, käskin, tartuin Bellatrixia kädestä ja vedin hänet luokseni. Bellatrix kallisti päätään ja katsoi minua alta kulmien, räpytellen pitkiä ripsiään. ”Äläkä yritäkään. Minä en aio antaa tuota sinulle anteeksi.”

Roiskaisin vettä Bellatrixin päälle. Hän kiljahti yllättyneenä, mutta roiskaisi takaisin. Ja ennen kuin ehdin edes huomata, oli välillemme kehkeytynyt melkoinen vesisota. Roiskimme vettä toistemme päälle, kiljahtelimme ja nauroimme kuin pikkulapset. En ollut aikoihin tuntenut itseäni niin vapautuneeksi kuin sillä hetkellä.

Kun viimein sain tarpeekseni vesisodasta, hyppäsin Bellatrixin selkään, kiedoin käteni hänen kaulalleen ja jalkani tiukasti tytön vyötärön ympärille. Turhaan hän yritti heittää minut takaisin veteen, sillä osasin pitää puoleni asian suhteen, jolloin Bellatrix katsoikin parhaimmaksi kahlata syvemmälle veteen ja sukeltaa.

Sillä hetkellä, kun pääni painui pinnan alle, irrotin käteni tytön kaulalta, sukelsin hieman syvemmälle, nykäisin Bellatrixia nilkasta ja potkin itseni takaisin pinnalle. Vain hetkeä myöhemmin Bellatrixin pää rikkoi vedenpinnan edessäni.

”Hei vaan”, hymyilin.

”No hei vaan sinullekin, Ina”, Bellatrix tokaisi.

”Älä ole minulle vihainen”, pyysin katsellen häntä alta kulmien.

”Eihän sinulle edes voi olla vihainen”, Bellatrix heltyi hymyilemään. ”Hiiteen sinä ja sinun koiranpentuilmeesi ja suuret, siniset silmäsi, joiden katsetta vain ei voi vastustaa.”

”Ai jaa”, naurahdin.

Otin Bellatrixia kädestä kiinni ja painuimme yhdessä taas pinnan alle. Katsoin vieressäni sukeltavaa tyttöä. Vesi hulmutti hänen mustia hiuksiaan kauniisti ja liimasi vaatteet kiinni ihoon. Hän näytti lähinnä vedenneidolta, jollaisia olin kotilammessa nähnyt pariin kertaan auringon kurkotellessa aamun ensisäteitään kohden taivaankantta. Tyttö oli niin kaunis, todellinen vedenneito siinä sukeltaessaan, ja äkisti tunsin kummaa halua suudella häntä.

Irrotin käteni Bellatrixin kädestä. Tyttö kääntyi katsomaan minua ihmeissään, mutta olkapäistä kiinni pitäen vedin hänet lähemmäs itseäni ja painoin huulet vasten huulia. Happi alkoi loppua ja potkimme itseämme kohti valoa, lähemmäs rantaa. Kun jalkamme tavoittivat pohjan ja päämme rikkoivat veden hiljakseen karehtivan pinnan, nojauduin vasten Bellatrixia ja kiedoin käteni hänen kaulalleen. Tytön kädet eksyivät minun vyötäisilleni, pitivät minusta tiukasti kiinni. Sormeni leikittelivät Bellatrixin niskakiharoilla.

Ja sitten aivan äkisti vetäydyin irti ja käänsin kasvoni poispäin Bellatrixista.

”Minä en pysty tähän”, sanoin hiljaa. Kahlasin laiturin viereen ja ponnistin itseni siihen istumaan. Bellatrix katseli minua hiukan hämillään, mutta tuli sitten luokseni. ”Anteeksi, että tein sen. En olisi saanut. Yhtäkkiä tuli vain sellainen tunne... En minä osaa sitä selittää. Anteeksi, Bella. En minä aikonut satuttaa sinua, en vain voinut mitään. Minä olen satuttanut sinua jo aivan tarpeeksi. Minun ei olisi pitänyt tehdä sitä. Anteeksi.”

”Sinulla ei ole mitään anteeksipyydettävää”, Bellatrix totesi hypätessään vierelleni istumaan. ”Ei mitään hätää. Kyllä minä ymmärrän. Tai ainakin yritän ymmärtää. Ei sinun tarvitse tehdä yhtään mitään, jos et halua. Ja jos jonkun tässä anteeksi pitäisi pyytää niin minun. Minä se olen sinua satuttanut.”

Bellatrix kietoi kätensä harteilleni. Nojauduin luottavaisena tyttöä vasten ja laskin pääni hänen olkapäälleen. Bellatrixin toinen käsi silitteli rauhoittavasti käsivarttani koko sen pituudelta.

En ymmärtänyt, miksi ylipäätään olin tehnyt sen, suudellut Bellatrixia. Minä en tahtonut sitä aikaa enää takaisin, en missään nimessä, sillä minua painoi yhäkin muisto tapahtuneesta, siitä, kuinka minut oli petetty. Mutta silti minä olin tehnyt niin ja saanut Bellatrixin kenties kuvittelemaan, että voisimme aloittaa kaiken puhtaalta pöydältä ja sitten satuttanut häntä toteamalla, etten pystynytkään siihen. Minä en halunnut satuttaa ketään, en edes häntä.

”Anteeksi, että olen olemassa”, kuiskasin.

”Sitä älä etenkään pyydä anteeksi”, Bellatrix sanoi. ”Jos sinua ei olisi olemassa, minä en koskaan olisi saanut kunniaa tutustua erääseen hienoon naiseen nimeltä Davina Christianna Lovett.”

Kohotin ujon katseeni vieressäni olevaan tyttöön nojaten edelleen päätäni hänen hartiaansa vasten. Bellatrix katsoi minua hiljaa hymyillen, ja sain itsekin pienen, varovaisen hymyn huulilleni. Kiersin käteni tytön vyötäisille, nostin jalkani hänen syliinsä ja käperryin kuin kissa hänen vierelleen. Kuulin Bellatrixin hymähtävän hiljaa itsekseen.

”Minä voisin nukahtaa tähän”, sanoin lähinnä itsekseni tuntiessani auringon porottavan niskaani.

”Jos et kuitenkaan nukahtaisi”, Bellatrix totesi. ”Sillä jos nukahdat, voi hyvinkin käydä niin, että putoamme takaisin veteen.”

”Kuinka niin?” kysyin.

”Jos minä en vaikka jaksakaan pitää sinusta kiinni”, Bellatrix vastasi.

”Vihjaatko sinä, että minä olisin jotenkin painava?” tivasin.

”Kuinka tuollainen keijukainen muka voisi edes olla painava?” Bellatrix kysyi. ”Tarkoitin vain, että jos olen itsekin niin väsynyt, etten jaksa enää pidellä sinua siinä.”

”Eli antaisit minun siis vain pudota”, tokaisin kylmästi. ”Kiitos suuresta myötätunnosta, Bella. Jotenkin minusta alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että se olet kuitenkin sinä, joka sinne veden varaan joutuu.”

Sen sanottuani vetäydyin kauemmas tytöstä ja tönäisin hänet alas laiturilta. Kun Bellatrix pääsi jaloilleen, nousin vikkelästi ylös, ja pian juoksimme jälleen peräkkäin pitkin rantaa, minä määräten suunnan ja Bellatrix vauhdin.

”Davina Christianna Lovett!” Bellatrix huusi. ”Vielä minä sinulle näytän! Odotahan vain, kun saan sinut taas kiinni, silloin ei kyllä kunnian kukko sinulle laula!”

Ja niinhän siinä kävikin. Nopeampana Bellatrix sai minut kiinni melkoisen pian ja nosti kevyesti olkapäälleen. Huolimatta siitä, että vaikka kuinka taoin nyrkeilläni häntä selkään ja käskin laskemaan minut alas, en päässyt yhtään minnekään. En ennen kuin Bellatrix oli kahlannut vedessä tarpeeksi syvälle ja lopulta vapauttanut minut. Jouduin hetkeksi uppeluksiin, ja pinnalle päästyäni katsoimme pitkän aikaa Bellatrixin kanssa toisiamme silmiin, kunnes yhtä aikaa heittäydyimme nauraen halaamaan toisiamme.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 23/25 ilmestynyt 8.11.
« Vastaus #113 : 08.11.2011 15:05:18 »
Mulla oisi noin viisisataakolmekymmentäneljätuhattayhdeksänsataaneljäkaksikymmentäyksi (sulkeissa siljoona) asiaa hihi mulla meni noin puol tuntia tässä ruutua tuijotellessa ja luin kolme neljäsosaa tekstiä ja aloin miettimään lihansyöjäkasveja ja sitten kun alan miettiä niin jättilumikinos join samalla teetä joka tuoksui kotsanluokan tomaatilta joka maistui mullalta.

Niin joo. Oon nyt kirjottanu tätä kommenttia puol tuntia mutta joka tapauksessa! Mä tykkään tosi kovasti tästä ficistä. Tää on aivan ihana. Joskus on ihan ylihuisia olla epätajuttava. Vähän niin kuin se tyyppi siellä isossa pankissa tai kyltti. Se on tosi siistiä kun sä kirjotat koska oot tosi hyvä siinä. Mä löysin tuolta jonkun siistin sanan, jonkun rankojutun ja aloin miettiä että mistä sä oikein vedät aina noita kaikkia siistejä sanavalintoja :) Ne on hienoja

Lainaus
”Ai jaa”, naurahdin.

!!


Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 23/25 ilmestynyt 8.11.
« Vastaus #114 : 08.11.2011 16:02:22 »
Awws... ihana luku!!! Hajoilin ja pahasti sitä lukiessani!!! Bellan ja Inan vesitappelu <3

En jaksa oottaa ens lukua, ja perjantaita... joh, mä rakastan Kerrania, vaik se on surullinen... nyyh...

Mutta jatkoa kehiin! En haluais tänkään loppuvan, mutta loppuihan se Palapelisotkujakin, ja sekin oli hyvä!!!!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 23/25 ilmestynyt 8.11.
« Vastaus #115 : 10.11.2011 17:04:27 »
Awawawwwwww

Ihana luku!
Ihanata kun Bella ja Ina on saanut sovittua. Ja aww, ne leikki vesisotaa ja juoksivat rannalla :D

Äääh, kauheesti sanottavaa, mutta kun en mitään saa sanottua!
Mutta pidin kauheasti tästä luvusta, kiitos! Ja jatkoa odotan.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 24/25 ilmestynyt 15.11.
« Vastaus #116 : 15.11.2011 00:26:46 »
Silli: Mä en oikeen tiedä, mitä sä oikeen selitit tossa kommentissa tällä kertaa. Mutta mä mietin ikuisuuden sitä rankojuttua ja yritin ettiä, että mitä ihmettä sä tarkotit ja sitten löysin sieltä sanan reporankana :)
Anturajalka93: Niin, mutta kaikki hyvä loppuu aikanaan, eikös vain ;) Tän loppuminen ottaa mulla ittelläni takuulla vielä kovemmalle ku Palapelisotkujen kanssa. Bella ja Ina on aika söpöjä, kun ne tappelee ja kinastelee keskenään :)
Bea: Älä nyt ainakaan vielä yritä saada mua mitään kakkososaa alottamaan (vaikka olenkin sitä jo suunnitellut), kun eka pitäs saada nää vanhatkin projektit loppuun. Ja joo, mä myönnän, että Ina on erittäin ristiriitainen henkilö. Mutta niin olen kyllä mä itsekin ja koska Ina kuulemma muistuttaa minua niin.. ;)
Giril: Ehkä mä tän jälkeen kirjotan jotain muuta. Vaikka kakkososan tähän niinku Bea ehdotti ja mitä jo ihan tosissaan olen vähän suunnitellutkin :) Mulle Bella ei oo ikinä ollu oikeen sillä tapaa ilkee. Tai siis tietysti se tekee pahoja asioita, mutta mun mielestä se on paljon muutakin kuin vain paha. Se on.. mun mielestä se on niinku särkynyt.
Natte: No ei ne Ina ja Bella nyt riidoissakaan ois voinut olla, koska ne tarvii toisiaan pärjätäkseen. Vesisota on (melkeen) aina kivaa. Mut rannoilla juoksenteleminen on vielä kivempaa. Whii :)

A/N: Omg, tajusin juuri, että ensi viikolla olisi viimeisen luvun aika. Ei kamala, kuolen. Ihan hirveetä. Tää ei ole todellista. Kesäkuun alusta kun tätä on julkaistu niin.. ei, ei vaan suostu millään käsittämään, että kohta se on ohi. Kamalaa.




Kahdeskymmenesneljäs luku
Paljain jaloin me tanssitaan



”Inaaa! Herätys, pikku noita!” heräsin hiljaiseen ääneen viereltäni kesäkuun alussa. Tunsin jonkun sormien silittelevän hiljakseen hiuksiani, mutta kieltäydyin avaamasta silmiäni. ”Heräisit nyt. Minulla on sinulle huipputärkeää asiaa.”

”Anna minun nukkua, kun kerrankin saisin nukkua”, mutisin kiukkuisena. ”Häivy, Bella. Mene nukkumaan, äläkä herättele ihmisiä näin aikaisin aamusta.”

”Kello on kohta yhdeksän”, Bellatrix huomautti.

”Silti”, tokaisin. ”Häivy siitä.”

”Mutta minulla on sinulle asiaa”, Bellatrix sanoi.

”Myöhemmin”, totesin. Avasin hetkeksi silmäni ja näin Bellatrixin kyykistyneen sänkyni viereen. Tuhahdin hiljaa, otin tyynyn käteeni ja pamautin sillä Bellatrixia päähän. Tyttö horjahti ja putosi istualleen lattialle. ”Hyvää yötä.”

Suljin silmäni ja painoin tyynyn pääni päälle. Bellatrix kuitenkin tarttui tyynyyni ja koetti saada sen vedettyä itselleen, mutta minä pidin puoleni.

”Nouse ylös”, Bellatrix käski.

”En nouse”, kieltäydyin. ”En varmasti nouse. Mene pois. Minä haluan nukkua.”

”Et sinä kuitenkaan enää onnistu nukahtamaan, kun minä olen jo sinut kerran herättänyt”, Bellatrix sanoi. ”Joten olisitko nyt niin ystävällinen ja nousisit ylös, että saisin halata sinua ja toivottaa sinulle hyvää syntymäpäivää?”

Otteeni tyynystä heltisi niin, että Bellatrix sai sen heitetyksi kauas ulottumattomiini. Nostin päätäni ja katsoin tyttöä yhäkin hieman väsynein silmin. Havaitessani kuitenkin hymyn toisen huulilla en voinut estää itseäni hymyilemästä.

”Tule tänne”, pyysin.

Bellatrix kömpi sängylle viereeni ja kaatui siihen selälleen. Hän käänsi päätään, jotta saattoi katsoa minua silmiin ja antoi käteeni sitten pienen paketin. Kohotin kulmiani hieman hämmentyneenä.

”Tietenkin minun nyt piti sinulle syntymäpäivälahja hankkia”, Bellatrix sanoi. ”Sinäkin hankit minulle silloin talvella, joten tietenkin sinun jonkinlainen lahja täytyy myös saada. Sekä tietenkin sen vuoksi, että olet ystäväni. Avaa se nyt.”

”Entäs jos en?” kysyin.

”Sitten sinä itket ja avaat”, Bellatrix totesi.

”Sen kun näkisi”, sanoin, mutta aloin kuitenkin näprätä pakettiani auki. Pian vedin esiin hopeisen medaljongin. Puraisin epäröiden huultani ja käänsin katseeni Bellatrixiin. ”Bella... tämä on sinun medaljonkisi...”

”Se on pieni muisto sinulle ajastasi täällä”, Bellatrix selitti. ”Minä tahdon sinun pitävän sen, minä itse en tee sillä yhtään mitään. Sitten kun olet kotonasi, voit katsella sitä ja miettiä kaikkea sitä, mitä täällä olet kokenut.”

”Entä jos minä en halua muistaa?” kysyin.

”Kyllä sinä varmasti edes jotakin haluat muistaa”, Bellatrix sanoi.

”No niin”, myönsin. ”Olet oikeassa. On täällä tapahtunut paljon muistamisen arvoistakin. Mutta myös asioita, joita en tahtoisi enää muistaa.”

”Tiedän sen”, Bellatrix sanoi. ”Ja olen pahoillani siitä, että sellaisia asioita on ylipäätään päässyt tapahtumaan.”

”Älä puhu siitä”, pyysin. ”Minä en tahdo muistaa. Minä tahdon olla vain tässä ja katsoa tulevaisuuteen, en ajatella menneitä, en ainakaan vielä. Kiitos tästä. Kiitos kaikesta.”

Bellatrix kietoi toisen kätensä ympärilleni ja veti minut aivan likelleen. Katselin hiljaa yhteen sekoittuneita hiuksiamme, kuinka suuri olikaan niiden välinen kontrasti. Minun vaaleat suortuvani Bellatrixin mustien kiharoiden seassa. Jalkammekin menivät ristiin, Bellatrixin käsi piti kiinni minun kädestäni, ja me vain olimme siinä aivan hiljaa yrittäen ymmärtää toisiamme.


**


”Ina! Ina!” heräsin kolmea viikkoa myöhemmin jälleen kiivaisiin kuiskauksiin viereltäni. Joku ravisteli minua olkapäästä.

”Mitä?” mutisin raottaen unisena silmiäni.

”Toiseksi viimeinen yö täällä”, Bellatrix kuiskasi. ”Käsitätkö? Toiseksi viimeinen yö täällä ikinä. Seuraavaa ei enää tule. Tai tulee, mutta seuraavana emme kuitenkaan jaksa valvoa.”

”Mitä siitä?” kysyin. ”Minä en jaksa valvoa nytkään. Mene pois ja anna minun nukkua.”

Painoin silmäni kiinni ja käänsin kylkeäni.

”En mene, enkä todellakaan anna sinun nukkua”, Bellatrix sanoi. ”En varmasti, en nyt. Toiseksi viimeinen yö täällä, jotakin on aivan pakko tehdä. Jotakin kiellettyä, jotakin hauskaa. Kuten vaikka mennä uimaan. Tuletko mukaan?”

Pyörähdin ympäri ja katsoin Bellatrixia hieman hämmentyneenä.

”Mitä tarkoitat?” kysyin.

”Juuri sitä”, Bellatrix hymyili. ”Lähdetkö mukaani yöuinnille? Siellä on melkein pilvetön taivas tänä yönä, täydellinen ajankohta uimiselle keskellä yötä. Niin että lähdetkö vai menenkö yksin?”

”Et varmasti mene yksin”, totesin. ”Luuletko, että minä tosissaan edes päästäisin sinua sinne yksin? Sitä nimittäin en tekisi, sillä panikoisin täällä sitten sitä, että sinä kuitenkin olet hukkunut. Joten todellakin olen siis lähdössä mukaasi.”

”Sitähän minäkin”, Bellatrix hymähti. ”Ala tulla sitten.”

Nousin ylös, vedin kaavun yömekkoni päälle, ja sitten poistuimme hiljaa oleskeluhuoneen kautta tyrmien käytävään. Lattia oli jäätävän kylmä paljaita jalkapohjia vasten, ja aloin jo epäillä, tahtoisinko sittenkään välttämättä uida. Pakottauduin kuitenkin pysymään Bellatrixin mukana, enää minä en kääntyisi.

Pari kertaa oli täpärällä, ettemme jääneet kiinni matkallamme ulos. Lopulta kuitenkin seisoimme vieretysten järven rannassa nauttien pienestä tuulenvireestä kasvoillamme. Jotakin erittäin kiehtovaa siinä kaikessa oli. Kenties juurikin se luvattomuus sekä pelko kiinnijäämisestä.

”Nyt tule”, Bellatrix sanoi ja veti minut hieman syrjempään.

Riisuuduimme, jätimme vaatteemme tiheän rantakasvuston suojaan ja kikattaen kuin pikkutytöt juoksimme laiturille ja hyppäsimme. Yön viilentämä vesi iski kuin veitset vasten paljasta ihoa, mutta en välittänyt siitä. Tämä oli meidän yhteinen hetkemme, meidän yhteinen salaisuutemme, eikä sitä kukaan voisi meiltä viedä.

Tunsin nykäisyn jalassani ja pääni painui pinnan alle. Hädissäni vedin vettä keuhkoihini. Potkin itseni pintaan, yskin ja pärskin, kunnes viimeinenkin pisara tuntui kadonneen. Bellatrix ilmestyi vierelleni rikkoen veden väräjävän pinnan.

”Sinä senkin -” kiljahdin ja roiskautin vettä tytön päälle.

Bellatrix nauroi ihastuneena ja roiskaisi vettä kohden minua. Kiljahtelimme ja nauroimme kuten olimme noin kuukautta aiemmin päiväsaikaan tehneet.

”Joku tulee”, äkkäsin siinä samassa kuullessani ääntä hieman kauempaa.

Vaikenimme ja uimme mahdollisimman hiljaa ja hitaasti kaislikon suojaan. Tumma hahmo astui esiin puiden lomasta ja hoiperteli kohden linnaa lauleskellen hiljaa itsekseen.

”Se on Hagrid”, kuiskasin. ”Hän on humalassa.”

Vilkaisin Bellatrixia. Pimeydestä huolimatta näin tämän suupielten nykivän pahaenteisesti. Kun riistanvartija sitten oli kadonnut näköetäisyydeltä, purskahdimme kumpikin nauruun. Tukeuduimme toisiimme matalassa rantavedessä, nauroimme katketaksemme välittämättä vähääkään hiljakseen pinnan yli käyvästä, vilakasta tuulesta.

Kuu tuli esiin pilviverhon takaa ja loi hämyisää valoa yllemme. Naurumme laantui ja uimme syvemmälle.

”Oi, Bella, katso!” henkäisin. ”Kuunsilta! Eikö olisikin ihanaa uida sitä pitkin?”

”Sinä olet aivan toivoton haaveilija”, Bellatrix tokaisi. ”Uida nyt kuunsiltaa pitkin. Miten imelää. Mutta mene ihmeessä, jos sitä noin paljon haluat.”

”Etkö sinä tule?” kysyin hieman pettyneenä.

”En”, Bellatrix tokaisi.

Huokaisin, potkaisin pohjasta vauhtia ja lähdin hitaasti uimaan kohti hopeasiltaa. Kylvin sen säkenöivässä valossa ja tuntui kuin olisin imenyt siitä elinvoimaa itseeni. Tulin vain hetki hetkeltä vahvemmaksi. Silti jotakin puuttui.

Etsin katseellani Bellatrixia, joka kuitenkin oli kadonnut jonnekin. Kenties hän oli vain hävinnyt rantakasvuston varjoihin, mutta siitäkin huolimatta pälyilin vauhkona ympärilleni. Ei kai tälle vain ollut käynyt mitään?

Siinä samassa jokin pirstoi hopeaa edestäni ja purskautti vettä kasvoilleni.

”Bella!” kiljahdin. ”Pelästytit minut!”

”Et olisi pelästynyt, ellet aina eläisi omissa maailmoissasi”, Bellatrix sanoi. ”Oikeasti, Ina, sinun kannattaisi harkita pääsi tutkituttamista.”

”Olet sanonut tuon jo niin monta kertaa, etten enää ota sinua tosissani”, hymähdin. ”Tiedän, että minulla on oma maailmani, jossa elän. En voi sille yhtään mitään.”

”Aina sinä vain haaveilet, etkä saa yhtään mitään järkevää aikaiseksi”, Bellatrix totesi.

”No et saa kyllä sinäkään”, tokaisin.

”En kyllä saakaan”, Bellatrix myönsi virnistäen. ”Ei kai sinua vain palella?”

”Minuako?” hämmennyin. ”Kuinka niin?”

”Huulesi vapisevat”, Bellatrix vastasi.

”Ai”, sanoin. ”Mutta ei minua kyllä palella. Jotenkin luulen, että se olet kuitenkin sinä, ketä tässä paleltaan ja yrität vain päästä pois sillä tekosyyllä, että minua muka palelisi.”

”Ehkä sitten niin”, Bellatrix myönsi. ”Mutta en kyllä tunnusta sitä.”

”Tunnustit jo”, naurahdin. ”Mennään sitten pois, kun sinulla kerran on kylmä. Vaikkei minua todellakaan kyllä palele.”

”Sanoo tyttö, joka on kotoisin Pohjoisnavalta ja ui keskellä kylmintä talvea...” Bellatrix mutisi tyytymättömänä.

Nauroin Bellatrixin sanoille, ja hän nyrpisti nenäänsä. Uimme rantaan, jonne olimme vaatteemme jättäneet. Vilkaisin nopeasti Bellatrixia. Vilkaisu, joka kesti todellisuudessa sekunnin murto-osan, tuntui kestävän pienen ikuisuuden. Tytön iho hohti helmenvalkoisena kuutamossa, tummat kiharat ryöppysivät märkinäkin vesiputouksen tavoin pitkälle alaselkään saakka, ja sillä hetkellä tajusin vasta kunnolla, kuinka kaunis hän todellisuudessa olikaan. Bellatrix oli kenties kaunein koskaan tapaamani ihminen, en ollut koskaan tavannut ketään vähänkään samankaltaista. Hänessä oli jotakin kovin merkillistä, jotakin todella salaperäistä, mikä teki hänestä sellaisen, vastustamattoman, lumoavan ja ennen kaikkea – erityisen, kauniin.

Kauaa en asiaa kuitenkaan ehtinyt miettiä, sillä lähestulkoon samalla hetkellä kun nousimme vedestä, järven ylitse kävi navakka, jäätävä tuulenpuuska, joka sai märän ihoni nousemaan kananlihalle.

”Hui!” kiljahdin. ”Mennään äkkiä sisälle, tännehän jäätyy!”

Vetäisimme nopeasti kaavut päämme ylitse. Muut vaatteet pinosimme kainaloomme. Juoksimme vauhdilla linnan ovista sisään. Suuntasimme tyrmissä kohden tupaamme, kun kuulimme jonkun tulevan.

”Tänne”, Bellatrix sihahti ja veti minut seinän syvennykseen haarniskan taakse.

Tarkkailimme tilannetta piilostamme. Aivan alkuun emme nähneet mitään, kuulimme vain hiljaisia ääniä ja hetken kuluttua kaksi luihuispoikaa käveli piilopaikkamme ohitse suunnaten kohden oleskeluhuonettamme.

”Niin kuin et muka tietäisi”, kylmä ääni totesi. ”Kyllä sinä olet nähnyt heidät.”

”En takuulla ole”, toinen väitti. ”Luuletko että minua tosiaan edes kiinnostaisi?”

”Ainahan sinua”, ensimmäinen ääni sanoi.

Näkyviin ilmestyi kaksi poikaa, jotka tunnistin, vaikken kasvoja nähnytkään, sen verran tutuiksi olivat kuitenkin tässä vuoden aikana käyneet: Lestrangen typerääkin typerämmistä veljeksistä nuorempi versio, Rabastan, sekä tämän vuotta nuorempi toveri, Lucius Malfoy.

”Pakko kyllä myöntää, tyttö on kaunis”, Rabastan jatkoi. ”Mutta minua ei voisi enää vähempää kiinnostaa, eikä sinuakaan pitäisi. Olet vasta viidentoista.”

”Ja sinä kuudentoista”, Lucius väitti vastaan. ”Et ole minun isäni, joten älä myöskään ala määräillä minua. Teen itse omat päätökseni, eikä se tosiaankaan kuulu niihin, vaikka sinä niin näytät luulevankin.”

Pojat katosivat kulman taakse yhä väitellen keskenään. Vilkaisin Bellatrixia, joka katsoi heidän jälkeensä. Soihdun valossa tytön silmät kiiluivat kummallisesti.

”Bella?” kysyin varovasti.

Bellatrix havahtui. Kiilto katosi silmistä, ja hän kääntyi minuun päin.

”Miten he eivät huomanneet meitä?” kysyin. ”Tuossahan on tuo soihtukin.”

”Pojat ovat sokeita”, Bellatrix tokaisi. ”Eivät ne mitään näe, nuo kaksi vielä kaikkein viimeisimpänä, kuten sinun pitäisi varsin hyvin tietää. Tule, mennään.”

Lähdin seuraamaan Bellatrixia pitkin käytävää. Olin yhä kuitenkin epävarma.

”Mistä he puhuivat?” kysyin.

”Tuskin mistään kiinnostavasta”, Bellatrix sanoi välinpitämättömänä.

”Mutta minusta tuntuu, että he puhuivat meistä”, sanoin.

”Puhui sitten kuka tahansa, luulet hänen aina puhuvan sinusta”, Bellatrix totesi. ”Tuo on kyllä jo itsekeskeisyyden huippu, Ina. Eivät kaikki koko ajan puhu sinusta.”

”Mutta -” yritin.

”Anna olla”, Bellatrix kehotti. ”Eivät he meistä puhuneet. Pojilla vain on outoja tapoja.”

”Miksi he sitten olivat liikkeellä tähän aikaan yöstä?” tivasin. ”Sinulla näyttää olevan vastaus kaikkeen, joten vastaa sitten.”

”Miksi me olemme liikkeellä tähän aikaan yöstä?” Bellatrix kysyi hymyillen. ”Ihmisillä on salaisuuksia, ei kaikkea aina tarvitse tietää. Meidän yöllinen seikkailumme jääköön meidän kahden väliseksi, joten jääköön poikien seikkailut heidän välisikseen, elleivät he sitten koko koululle niistä kuuluta. Olet liian utelias.”

”Enkä ole”, väitin vastaan. ”Minua vain häiritsee, kun... tai siis...”

”Luulet yhä heidän puhuneen meistä”, Bellatrix huokaisi. ”Kuule, Ina, mitä väliä sillä on vaikka olisivatkin puhuneet?”

”Mutta sehän tarkoittaa, että he olisivat nähneet meidät”, kauhistuin.

”Eikä tarkoita”, Bellatrix tokaisi. ”Ja mitä siitä? On hyvä, jos elämässä on hieman jännitystä, ettei käy aika pitkäveteiseksi.”

”Vai jännitystä sinä haluat?” kysyin kohottaen kulmiani. ”Saamasi pitää.”

Laitoin kädet torveksi suuni eteen ja olin valmiina huutamaan. Vedin keuhkoni täyteen ilmaa.

”Ei, Ina, ei!” Bellatrix huudahti kauhuissaan ja riuhtaisi käteni pois suun edestä. ”Oletko mennyt aivan sekaisin?”

Bellatrixin huuto oli kuitenkin havahduttanut jonkun, sillä vain hetkeä myöhemmin käytävässä kaikuivat raskaat askeleet. Nykäisin Bellatrixin mukaani ja riensimme yhdessä tupaamme ja sieltä suoraa päätä makuusaleihin.

Heitin kaavun pääni ylitse ja pujottauduin yömekkooni. Näin, kuinka Bellatrix vieressäni teki samoin. Koetimme olla mahdollisimman hiljaa ja ilmeisesti jopa onnistuimme siinä pienoisista naurunpurskahduksista huolimatta, sillä kauemmista sängyistä kuului vain tasaista tuhinaa.

”Minulla on edelleen kylmä”, kuiskasin ja puistelin märkiä hiuksiani pois kasvoilta.

”Niin minullakin”, Bellatrix sanoi.

Pujahdin peiton alle ja välittömästi tunsin, kuinka lämpö levisi raajoihini. Vilkaisin yhä jalkeilla olevaa Bellatrixia, joka tuijotti seinää.

”Hyvää yötä”, sanoin.

”Öitä”, Bellatrix totesi vilkaisemattakaan minuun.

Suljin silmäni ja hetken kuluttua olin jo unessa. Bellatrix sen sijaan valvoi vielä pitkälle aamuyöhön.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 23/25 ilmestynyt 8.11.
« Vastaus #117 : 15.11.2011 16:15:05 »
Siinä kommentissa oli vaan jotain niin kovin älyllistä, että varmasti sitä oli vaikea tajuta! Hihii, mutta tämä luku oli tosi ihana, niin kuin kaikki muutkin. Jotenkin mullekkin tuli tosta ihan pakokauhu kun ajattelee, miltä tuntuu olla toisiksi viimeistä yötä Tylypahkassa ja tietää ettei pääse kohta sinne enää koskaan silleen kunnolla. tai jotain. Tylypahka on vaan niin ihana paikka. Ja aww, Lucius :D Tosin jäi tosi salaperäseksi toi kohta, missä Ina ja Bella törmäsi käytävällä niihin poikiin. Mutta ihan kamalaa kun tää oli toiseksi viimeinen luku. Tosin nyt mä aattelen että viikkoon on kuitenki vielä noin puol ikuisuutta mutta kuitenkin, ihan kamalaa kun viiminen luku oikeasti tulee. Mutta periaatteessahan tää on vasta sitten valmis. Ja saa tietää mitä tapahtuu, joten jotenkin ootan sitä ihan kamalasti mutta jotenkin en kumminkaan koska sitten ei tuu enää lukuja.

Lainaus
”Aina sinä vain haaveilet, etkä saa yhtään mitään järkevää aikaiseksi”, Bellatrix totesi.

”No et saa kyllä sinäkään”, tokaisin.

Jotenkin tää oli hirmu ihana kohta, en mä oikeen tiedä miksi! Hihii, ja hei, sitten kun tää on loppu niin sä voit saada vaikka mitä intoa kirjottaa jotain uutta ja me päästään taas lukemaan jotain tosi ihanaa ♥ Kiiiiitos tästä taas ja olet ihana!


Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 23/25 ilmestynyt 8.11.
« Vastaus #118 : 15.11.2011 21:43:38 »
mul tulee tosi järkevää nyt... (sarkastisesti tietty... ;) )

mut siis ihana luku, pidin tosta yöuinnista ja synttäreistä :DDD

ja jatkoo oottaen!!!!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 23/25 ilmestynyt 8.11.
« Vastaus #119 : 16.11.2011 18:25:53 »
Aww!

Tää oli kiva luku! Tykkäsin tuosta yöuinti jutusta, se oli kiva (ja se on mukavaa ja aivan ihanata)

Ääh, nyt mua jäi häiritsemään tuo Luciuksen ja Rabastanin keskustelu! Ääh, tahtoo tietää mistä ne puhu!
Whii, Ina oli ihana kun meinasi rueta huutamaan tuolla käytävällä :3 :D

Mä en taaskaan saa mitään järkevää... Sori

Odotan jatkoa innolla ja ihan kauheeta tää loppuu kohta! :o

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo