Kirjoittaja Aihe: Dear Enemy [H/D, K-11, oneshot]  (Luettu 11247 kertaa)

Gelmir

  • Imagine
  • ***
  • Viestejä: 224
  • Ravenclaw
Dear Enemy [H/D, K-11, oneshot]
« : 25.03.2011 19:16:11 »
Title: Dear Enemy
Author: Gelmir
Pairing: Harry/Draco
Rating: K-11 (Kertokaa, jos olen täysin hakoteillä tämän kanssa.)
Genre: Drama, angst, romance?
Disclaimer: Kaikki kuuluu Rowlingille, minä vain huvittelen.
Summary: Miksi sinä vihaat minua niin paljon?
A/N: Ensimmäinen ficci jonka olen saanut julkaisukuntoon (tarkoittaa sitä, että kommentointi on erittäin sallittua :P). En ole ihan tyytyväinen tähän, mutta en voi ikuisesti vatvoa tätä päässänikään. Joten, pitemmittä puheitta:


Dear Enemy


“Malfoy!”

Takaani kuuluva vihainen huuto sai minut pysähtymään. Käännyin ympäri harkitun välinpitämätön ilme kasvoillani.

”Niin, Potter?”

Mustatukkainen poika harppoi käytävällä minua kohti raivostuneen näköisenä kannoillaan kuraverinen ja verenpetturi, kuten aina.

”Minä tiedän, että se olit sinä!”

Kohotin toista kulmakarvaani tavalla, jonka arvelin ärsyttävän häntä eniten.

”Sinä pilasit minun liemeni!” Potter syytti pysähtyen muutaman metrin päähän minusta. Hän risti kätensä puuskaan ja mulkoili minua. Viha mustatukkaisen pojan kasvoilla oli kenties ihan oikeutettua, sillä hän oli tosiaan kerrankin saanut aikaan kelvollisen liemen, kunnes… Noh, niin.

”Todellako?” kysyin pilkallisesti.

Vihreät silmät välkähtivät vaarallisesti.

Merlin, ne silmät.

”Tiedän, että se olit sinä.”

”No, mikset mene valittamaan Kalkarokselle minusta?” Väläytin Potterille ivallisen hymyn. Hänen kasvoillaan käväisi ärtynyt ilme ja hän haroi turhautuneena hiuksiaan sekoittaen niitä entisestään.

Eikö joku voisi käskeä häntä kampaamaan tukkaansa? Se on noin niin… seksikäs.


”Selviän sinusta ihan hyvin itsekin!”

”Niinkö?” Vilkaisin häntä ylenkatseellisesti.

Pyhä Merlin, miksi Potterilla on noin monta kauluspaidan nappia auki?


”Koska vain,” Potter vastasi kireästi.
 
Miten olisi tarvehuoneessa tänä iltana?

”Anna olla, Harry.” Granger puuttui puheeseen ja laski kätensä Potterin, Harryn, käsivarrelle.

Pidä näppisi erossa hänestä, Granger.

”Aivan, kuuntele tyttöystävääsi, Potter.”

”Hermione ei ole minun tyttöystäväni.”

Luojan kiitos!

”Minua ei kiinnosta sinun tyttöystäväsi.”

Entä Ginny Weasley? Hän on takuuvarmasti ihastunut Harryyn.

”Hyvä,” Potter tiuskaisi. Kuvittelin hänen huuliensa mutristuvan aavistuksen.

Minä haluan suudella sinua, Harry.


”Äh, lopettakaa jo,” Granger puuskahti. ”Älä välitä hänestä, Harry.”

”Mennään,” Weasleykin sanoi. En edes huomannut musertavaa katsetta, jonka hän minuun loi. Silmäni olivat kiinnittyneet muualle.

Älä mene.

”Aivan niin, painu pois minua häiritsemästä.” Sanat tulivat suustani automaattisesti, siihen halveksivaan ja kylmään sävyyn joka oli vuosien mittaan tarttunut puheeseeni yhä enemmän.

Miten viiden vuoden vihanpidon jälkeen ollaan ystävällisiä?

Potter kohautti olkiaan vastaamatta kommenttiini ja marssi ohitseni ystävänsä kannoillaan. Minä käännyin katsomaan heidän menoaan, silmät mustatukkaisen pojan selässä, odottaen murhaavaa katsetta, jonka tiesin olevan tulossa.

Siinä. Nopea vilkaisu olan yli ja vihreiden silmien tuima välähdys. Katsoin takaisin tavalla, jonka Pansy oli kerran sanonut jäädyttävän helvetinkin.

Helvetti tämä olikin.

***

”Älä välitä hänestä, Harry.”

Hermionen lausumat sanat kaikuivat päässäni kävellessäni hänen ja Ronin kanssa käytävällä eteenpäin. Niin monesti olin hokenut samoja sanoja itselleni, mutta sitä Hermione ei tiennyt. Vilkaisin nopeasti taakseni. Kylmät, harmaat silmät tervehtivät minua ja tunsin sisuskalujeni kuristuvan kokoon katseen voimasta. Olisin halunnut ryömiä nurkkaan ja käpertyä pieneksi palloksi, pois toisen silmistä.

Miten minä voisin olla välittämättä hänestä?


”Päästiinpä siitäkin,” Ron tuhahti vilkaisten hänkin olkansa yli, varmistaen ettei luihuinen seurannut meitä.

Hän tekee minut hulluksi.

”Onneksi,” Hermione puuskahti. ”Hän muuttuu vuosi vuodelta inhottavammaksi, vai mitä, Harry?”

Minä pidän hänestä vuosi vuodelta enemmän.

Nyökkäsin Hermionelle ja syvä, surullinen huokaus karkasi huuliltani.

Miksi sinä vihaat minua niin paljon, Draco?


« Viimeksi muokattu: 26.05.2015 06:55:48 kirjoittanut Kaapo »
It was my ghost walking on the sidewalk.

Unimaailma

FlowerLadies

  • hölmö
  • ***
  • Viestejä: 602
  • miss kiss kiss bang
    • Songs from the Hungerland
Vs: Dear Enemy
« Vastaus #1 : 25.03.2011 19:37:35 »
VOI EI!!! DDDDDDDDDDDDDDDx
ainut ajatus ton lopun jälkeen xD
 miksi oi MIKSI, oot niin ilkeä että jätät tämän one-shotiksi???? SE ON OIKEESTI NIIIIN VÄÄRIN!!
mä oisin niin tahtonu tietää lisää :( voi toiset, ilkeä paha kirjottaja jättää teidät ilman rakkautta. SURULLISINTA IKINÄ!!
 tää oli niin ihanasti kirjotettu ja kaikkea oikeesti, rakastuin tähän!! kultarakas pliiiis, kirjoittaisit tälle jatkoa :' (((((

  tykkäsin tästä ihan liikaa :-*

Gelmir

  • Imagine
  • ***
  • Viestejä: 224
  • Ravenclaw
Vs: Dear Enemy
« Vastaus #2 : 27.03.2011 16:31:33 »
FlowerLadies, kiitos! Kiva että tykkäsit.  :) Jatkoa tähän tuskin kirjoitan, olen julma   :D
It was my ghost walking on the sidewalk.

Unimaailma

FlowerLadies

  • hölmö
  • ***
  • Viestejä: 602
  • miss kiss kiss bang
    • Songs from the Hungerland
Vs: Dear Enemy
« Vastaus #3 : 27.03.2011 17:41:57 »
no niin kyllä ootki julma  :'( :'(
tä on oikeesti niin VÄÄRIN

Merrrí

  • ***
  • Viestejä: 577
Vs: Dear Enemy
« Vastaus #4 : 27.03.2011 23:55:39 »
Oikeasti, pitäiskö tähän sanoa jotain järkevää? :D Ja itse sanoit ettet ole ihan tyytyväinen tähän. Pyh sanon minä. Koska tämä oli hyvä.
Okei, erehdyin kuuntelemaan tähän samaan aikaan Himin When love and death embrace, ja voit varmaan arvata ettei itku ollut kaukana? Etenkin tuon lopun vuoksi, kun jätit sen tuollaiseen kutkuttavaan kohtaan. D: Kuljen samoilla linjoilla FlowerLadiesin kanssa, jatko tähän olisi aika kova sana. Mutta miten vain, nyt voin kuvitella miten tämä voisi jatkua tästä. (8

Mm... Niin sitä järkevää kommentointia? No ainakin se, että tämä oli... erikoinen? Ympäristön kuvailu ja etenemättömyys oli sellaista, mitä halusinkin lukea ja sitten löytyi tämä helmi. Phih, tykkäsin siitä, mitä Draco ajatteli omassa päässään, kutkuttavaa. Harmittaa vain se, että Draco piti oman ja tutun ulkokuorensa ylhäällä, eikä laskenut sitä edes sekunniksi. Mutta taisi ollakin ideana? Tuollainen kylmyys on se, mikä saa pitämään Dracosta hahmona. Ja sitten se, mikä sieltä kuoren alta löytyykään. Mutta olit hienosti onnistunut pitämään luihuisen prinssin omana itsenään, ainakin ulkokuoren kohdalla.
Ehkä tuosta Harryn osuudesta olisi kaivannut enemmän, jäi harmittavan lyhyeksi ("Haluaa lisää"- kiljuntaa!) mutta sitäkin osuvammin oli kirjoitettu. Loppuun sopiva pätkä ja viimeinen lause oli se, joka sai entistä enemmän haluamaan tulemaan kommentoimaan ja vinkumaan. Mutta tuo viimeinen lause, ahm ♥ Jotenkin niin... ominaista, ainakin näissä ficeissä, ja voin kuvitella kirja-Harryn ajattelevan noin (ainakin mun pienessä mielessä).

Kaikki ajatukset olivat osuvia, juuri tuollaisia ihastuneen ajatuksia ja ja ja... sellaisia ♥. Ja otsikko taisi ollakin se, mikä kiinnitti huomiota, tuo on sellainen joka houkuttaa lukemaan. Tulee mieleen vastakohtaisuudet, mutta ei kuitenkaan :)
Kritisoitavaa? Rakentavaa? Never sellaisia, ole minun alaani tällainen kommenteissa :D Mutta kiitos tuhannesti tästä ja kun uskaltauduit laittamaan tämän tänne! Kannustan sinua kirjoittamaan ja julkaisemaan useammin, koska tästä näki, että osaat kirjoittaa. :)
~Merrrí
« Viimeksi muokattu: 27.03.2011 23:58:40 kirjoittanut Merrrí »

iipimoi

  • ***
  • Viestejä: 181
Vs: Dear Enemy
« Vastaus #5 : 28.03.2011 21:09:46 »
En harrasta kuvausten sun muiden lukemista, katson parituksen ja ikärajan ja menen tarinaan. Ja petyin pahan kerran, LIIAN IHANA ONE SHOTIKSI. Tämä ei ole reilua, jatka tätä. Kidutusta. Tuo pätkä suoraan kerjäsi jatkoa, ei ole reilua ......... Jatka ? Jos olisi semmoinen vähän pidempi one shot ?  ;D

mm.. drarry <3 Onnistuit hyvin tuomaan tuon vihanpito fiiliksen esille, ja nuo ajattelu jutut olivat ihania  :-* En ymmärrä mistä sait päähäs tehä näin lyhyen ? Notfear. Ilmoitan sitten jo näin varhain, että minulta ei rakentavaa & kirjakieltä tipu.  :D

Lainaus
Eikö joku voisi käskeä häntä kampaamaan tukkaansa? Se on noin niin… seksikäs.

Oikeasti, rakastuin näihin ajatuspätkiin, tuokin oli niiiin lutunen. aws.  :-*

Lainaus
Pyhä Merlin, miksi Potterilla on noin monta kauluspaidan nappia auki?

”Koska vain,” Potter vastasi kireästi.
 
Miten olisi tarvehuoneessa tänä iltana?

Lainasin pari kohtaa, joihin rakastuin. Liian ihana one shotiksi, miljoonannen kerran.
If we take this bird in, with its broken leg,
We could nurse it, she said,
Come inside for a little lie down with me,
And if you fall asleep, it wouldn't be the worst thing.

Gelmir

  • Imagine
  • ***
  • Viestejä: 224
  • Ravenclaw
Vs: Dear Enemy
« Vastaus #6 : 01.04.2011 23:28:48 »
Merrrí Hahmoista oli tarkoitus tulla mahdollisimman todenmukaisia, joten kiva jos mielestäsi onnistuin siinä. Täytyy sanoa, että kylmä Draco on sellainen mikä vetoaa myös muhun ficeissä.  :D Harryn osuus on omasta mielestänikin turhan lyhyt, mutta siitä nyt tuli tuollainen.:P
Ja uskallan sanoa, että enköhän julkaise jossain vaiheessa lisää, ainakin on pari ficciä työn alla...

iipimoi Mitä mä nyt tähänkin sanoisin... Olen ihan otettu näistä kommenteista.
Gelmir kiittää, kumartaa ja poistuu takavasemmalle lyhentämään univelkojaan. :P
It was my ghost walking on the sidewalk.

Unimaailma

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Dear Enemy
« Vastaus #7 : 02.04.2011 21:36:40 »
Aa.. :) IHANA! ♥
Noi oli vaan todenkin niin todellisia ja niin suloisia. Ja Draco ja Harry yhdessä, ah.. Its love ♥

NeitiMusta. :)
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Phanny

  • slightly mad
  • ***
  • Viestejä: 448
  • ready for my close-up
Vs: Dear Enemy
« Vastaus #8 : 08.04.2011 22:02:02 »
Ei todellakaan ollu yhtään suloinen <3 Mä olisin vaan halunnu mennä halaamaan Dracoa ton jälkeen... Ja inhoon sua, kun jätät tän näin!! :D
Ja sulla ei kyllä ole mitään syytä olla olematta tyytyväinen tähän, koska tää on oikeesti ihana :) Ja vielä taitaa olla virheetönkin! Me likes...

Ja tosta ikärajasta... No, olisihan se voinut olla vähän matalampi, ehkä K-11:kin olisi mennyt, mutta toimii tämäkin :)

Lainaus
Vihreät silmät välkähtivät vaarallisesti.

Merlin, ne silmät.
Tässä pikkainen aws-reaktio, Dracsu on aika sulonen :)

Anteeksi, rakentava lähti viikonlopun viettoon :P En nyt tämän järkevämpää kommenttia saa aikaiseksi, mutta ilmoitimpa että luin tämän ja tykkäsin :)

Miimii
« Viimeksi muokattu: 08.04.2011 22:05:09 kirjoittanut Miimii »
freedom is just another word
for nothing left to lose

Gelmir

  • Imagine
  • ***
  • Viestejä: 224
  • Ravenclaw
Vs: Dear Enemy
« Vastaus #9 : 09.04.2011 12:07:11 »
NeitiMusta, Kiitos! Kiva että tykkäsit. :)

Miimii, Taidan joo olla hieman perfektionistinen tämän ficin suhteen, ja kun muokkasin tätä vielä tuhottoman kauan, niin en kai vaan osaa olla ihan tyytyväinen  :D Arvoin tosiaan ikärajaa sen K-11 ja K-13 välillä, mutta päädyin nyt varmuuden vuoksi laittamaan korkeamman. :)
It was my ghost walking on the sidewalk.

Unimaailma

Tiara

  • lätkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 479
  • Lady Red
Vs: Dear Enemy
« Vastaus #10 : 09.04.2011 20:34:01 »
Voi ei, rakastuin tähän ficciin. <3 Aivan ihana ja tosi sujuvaa tekstiä.
Dracon ajatukset olivat tosi ihania. ;)

Diamonds
Are a Girl's Best Friend  ♥

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Dear Enemy
« Vastaus #11 : 10.04.2011 13:28:28 »
Alemmuuskompleksi koputtaa olkapäälle, kun kiemurtelen kommentoimaan tätä tekstiä. Ahm. Voi, että mie tykkäsin! Tää oli vähän semmoi kun millaseks itse oon aina kuvitellut näiden kahden ajatukset. Tosin sit ne yleensä päätyy yhteen, koska ne on vaan niin AWWW. Öhm. Pitäisi kai yrittää jotain järkevää saada aikaiseksi, mutta… Tämä sai minut vähän hiljaiseksi – se on toki positiivista :D Toisaalta voisin selittää hirmuisesti.

Kursivoidut kohdat sai miulle ihan hymyn huulelle isosti, koska tykkään kursiivin käytöstä tosi, tosi kovasti! Itse raiskaan sitä ehkä liikaakin, mutta enivei tässä oli hyvin toimiva! Se selkeytti todella paljon tuota tekstiä ja antoi vähän ryhtiä ja rytmiä.

Otsikko oli todella hyvä, vaikka usein en edes ala lukea ficciä, jossa on englanninkielinen/erikielinen otsikko mutta itse teksti on suomeksi. Onneksi tein poikkeuksen! Jotenkin kun kelasin niin olis vähän tökerö otsikko ehkä suomennettuna, joten toimii! :)

Lainaus
Eikö joku voisi käskeä häntä kampaamaan tukkaansa? Se on noin niin… seksikäs.

Miten toi kuulostaa ihan siltä, että olis miun päästä toi? :’’D Harryn hiukset on ehkä jotain taivaallista, kun ne on sotkuiset ja ahm.
Kiitokset, suuret sellaiset tuosta kohdasta, joka pisti mielen ihan taivaisiin!<3’

Tykkäsin ficin selkeydestä ja yksinkertaisuudesta. Nyt oli ihan semmoi olo, etten tahdo lukea mitään monimutkaista tekstiä, joten tämä oli mahtava tähän hetkeen. Vaikka en nyt oikein rakentavaa kommenttia osannutkaan antaa vaan tällaista ihkutusta, niin… Toivottavasti tämä on yhtä hyvä? :’)

Osaat selvästikin kirjoittaa – todella hyvin vieläpä – joten ehkäpä katsastan, josko siulta olisi muutakin tekstiä!

Kiitos tästä hyvin paljon ja nyt otan itseäni niskasta kiinni, enkä enää tallustele alemmuuden ihmeellisessä maailmassa (vaikka tämän jälkeen se tulee olemaan vaikeaa) jotta saisin jotain tekstiä tänään aikaan! ^^

xoxoxo ins

twisted-myy

  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Dear Enemy
« Vastaus #12 : 11.04.2011 00:57:26 »
Oneshot:tina onnistunut, koska onnistuit lopettamaan hyvään kohtaan.
Jos jatkaisit tätä ficciä voisit jatkaa ihan erillisenä ficcinä?

Ihana lopetus, liian hyvä oneshot:tiin ;) koitan sanoa sitä, että JATKOA kiitos! :D Sillä olisi mukava tietää mihin/ miten harryn ja dracon tilanne muuttuu. Vaikkakin sen voi jo arvata :P


Gelmir

  • Imagine
  • ***
  • Viestejä: 224
  • Ravenclaw
Vs: Dear Enemy
« Vastaus #13 : 19.04.2011 18:26:55 »
Tiara, kiitos :)

insatiable, älä nyt turhaan alemmuuskompleksia hanki! :D Itseäni häiritsi myös joskus suomenkielisten ficcien englanninkieliset otsikot, joten kiva että siitä huolimatta tartuit tähän ja vielä pidit tästä  :P

twisted-myy, toivottavasti en nyt murskaa kovin pahasti sun ja joidenkin muiden mahdollisia kuvitelmia siitä miten tämä tarina jatkuisi, mutta omassa päässäni tällä ficillä ei ole happy endingiä.  Siitä syystä tähän ei myöskään ole tulossa jatkoa. Tietysti voisin kirjoittaa jonkinnäköisen jatkon tähän, muttah... tuskinpa siitä onnellista tulisi :D
It was my ghost walking on the sidewalk.

Unimaailma

kataaa

  • Vieras
Vs: Dear Enemy [H/D, K-13, oneshot]
« Vastaus #14 : 20.06.2011 18:07:01 »
aivan ihana! ja rakastuin noihin ajatus repliikkeihin! tosi hyvin kirjoitettu ja muutenkin ihana! jos tää oli sun ensimmäinen ficci minkä julkasit niin voi kuinka hyviä niistä sitten tuleekaan mitä myöhemmin julkaiset :)

aivan liian ihana oli. JA PLIIS ÄLÄ JÄTÄ ONE-SHOTIKS!!! mä rukoileeeeen <3

Gelmir

  • Imagine
  • ***
  • Viestejä: 224
  • Ravenclaw
Vs: Dear Enemy [H/D, K-13, oneshot]
« Vastaus #15 : 27.06.2011 17:00:29 »
kataaa, kiitos!
It was my ghost walking on the sidewalk.

Unimaailma

Sarkkis

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Dear Enemy [H/D, K-13, oneshot]
« Vastaus #16 : 01.07.2011 20:49:38 »
Tämä on aivan ihana ja oli hyvä idea laittaa tohon loppuun vielä Harrylle oma näkökulma. <3
Ei ole olemassa siveellisiä tai siveettömiä kirjoja.
On vain hyvin kirjoitettuja kirjoja ja huonosti kirjoitettuja kirjoja. Siinä kaikki. - Oscar Wilde -

White_William

  • Vieras
Vs: Dear Enemy [H/D, K-13, oneshot]
« Vastaus #17 : 02.07.2011 15:10:41 »
Hyvää tekstiä ei tökkiny tai mitään ja hienoo et molempien puolelta asiat "kuvattu" ;)

MIRABANAANI

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Dear Enemy [H/D, K-13, oneshot]
« Vastaus #18 : 04.07.2011 01:23:24 »
Omg. Ainoa sanoinkuvaava fiilis mun sisällä. Jotenki ahdistavaa, ettei ne tiedä toisten tunteistaan. Ikävää, että tää oli vaan oneshot. Ihana oneshot olikin :-)

muistipallo

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Dear Enemy [H/D, K-13, oneshot]
« Vastaus #19 : 16.07.2011 00:12:05 »
Olet ilkeä. Jätät näin lutuisen ficin ONE-SHOTIKSI!!
Nyt meidän H/D-ihmisten sisuskalut jäätyivät tästä musertavuudesta, kun Harry ja Draco ei saanutkaan toisiaan.
Rakastin Dracon ajatuksia ja tungen niitä nykyään kirjoja lukiessani aivan ajatuksissani Dracon vuorosanojen perään ja kuvittelen että oikeasti Draco ajattelisi niin.

Tiivistettynä mielipiteeni ficistäsi: Ihana, ihana, ihana ja epäoikeudenmukainen!

I believe in old magic.
And I believe in all that is good.
I know that I can do this,
if he believed that I could.