Kirjoittaja Aihe: Morsianten sota [K11] romance, drama, angst  (Luettu 10685 kertaa)

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #40 : 07.06.2011 09:01:52 »
Voi ei! Tähän on tullut jo kaksi lukua sillä aikaa, kun olin viikon poissa Suomesta! (No, en valita. Lomamatkalla oli kivaa.)

Tuo aikaisempi luku oli kiva, kun se oli Rodolphuksen ajatuksia ja tuo Bellan ja Dolphin tapaaminen oli myös kiinnostava. Ja Bellatrix Lestrange kuulosta paljon, paljon, paljon paremmalta, kuin Bellatrix Lochart. Hyh!

Tämä uusin luku oli myös todella hyvä. Minkäköhän loistavan ajatuksen Bella oikein sai?

Joka tapauksessa odotan innolla jatkoa.

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #41 : 12.06.2011 00:55:59 »
Beatrice: Juu, tokihan se lopetus oli aika legenda jo syntyessään :D Bella on juoppo ja juo kuin merimies. Eiku mitä? Siis joo, juuri näin. Tuli eilen taas Sweeney Todd katsottua kavereitten kanssa ja hauskaa oli. Whii, Helena on aika sulonen :)
Lumille: Et sä sano sitä yhtään liian usein (muuten vaan vähintään joka toisessa kommentissa - ei sillä, ei se mua yhtään haittaa). Toki tänne nyt piti Bella-angstiakin saada, kun Siby, Roy ja Dolphy on kaikki neljä jo angstanneet niin piti se viimoinenkin hahmo sieltä angstaamaan saada :D
Natural: No hei vaan :) Haha, olenpa mä tosi julma ihminen, kun jätän aina lukuja jänniin kohtiin. Mutta ei voi mitään. Ehkä se jossain vaiheessa selviää, kuka saa kenet vai saako kukaan ketään ;) Ehkei se Dobby kuitenkaan tule, eiköhän tää tarpeeksi sotkuista ole jo ilmankin. Ja niin joo, kaksi lukua enää, tämän jälkeen yksi ja sitten on taas yksi jatkoficci saatu päätökseen ja voin keskittää kaikki voimavarani niihin muihin :)
Hermione: Whii, varmasti oli kivaa lomamatkalla. Kelpaisi mullekin, mutta kun ei. Tiedossa on vain töitä, töitä ja töitä sekä teatteria, teatteria ja teatteria (huomennakin kuuden tunnin harjoitukset, oikein hauskaa..). Bellatrix Lockhart kuulostaa suoraan sanottuna hirveältä, Lestrange on paljon hienompi nimi :) Eiköhän se Bellan hieno oivallus tässä piakkoin selviä.

A/N: Ja taas jatkoa keskellä yötä. Mutta ei voi mitään, koska huominen päivä on kuitenkin taas täynnä kaikkea ja olen taas näytelmäharkkojen jälkeen niin hermoromahduksen partaalla, etten kuitenkaan jaksaisi tätä tänne laittaa :) Täällä on kuuma ja uimassa on kiva käydä siinä yhden jälkeen yöllä - etenkin jos jollain tavoin onnistuu suojautumaan hyttysten ilmahyökkäyksiltä. Ja mitähän ihmettä? Onko tää tosiaan jo toiseksi viimeinen luku. Hui kamala, enää yksi luku jäljellä ja sitten tämäkin hautautuu arkistojen kätköihin pölyttymään :D





XI luku
Mennyttä ja tulevaa



Bellatrix lähestyi tummaa hahmoa kadulla. Vielä aamulla herätessään hän oli ollut niin satavarma päätöksestään, nyt häntä alkoi hetki hetkeltä epäilyttää yhä enemmän ja enemmän. Jos se ei olisikaan oikein.

Jännitys nipisteli vatsanpohjaa, ajatukset kaikkosivat. Oli vain se hetki, tilanne, tunteet pinnassa, epäröinnin pilke silmäkulmassa. Sekä levottomuudesta kylmenneet, hermostuneena kaapua oikovat sormenpäät.

Sillä hetkellä Bellatrixin teki mieli lähinnä vain juosta karkuun niin lujaa kuin pystyi. Hän ei tahtonut nähdä miestä enää, ei sen jälkeen. Mutta hänen oli pakko. Bellatrix Musta ei pelännyt mitään, ei juossut ketään tai mitään karkuun, hänen olisi kohdattava mies silmästä silmään.

”Rodolphus”, Bellatrix tokaisi.

Hahmo kääntyi ja pienoinen hymy, jollaista Bellatrix ei ollut koskaan tämän ennen niin juroilla kasvoilla nähnyt, levisi miehen huulille. Rodolphus katsoi naista kysyvästi. Bellatrixin oma katse huokui uhmaa kuin pikkulapsella, joka tahtoi tehdä jotain aivan muuta kuin mitä vanhemmat käskivät.

”Tahdoit tavata minut”, Rodolphus sanoi. ”Mistä saankaan kiittää tätä kunniaa?”

Bellatrix puraisi huultaan. Hän ei ollut koskaan tuntenut itseään niin epävarmaksi kuin sillä hetkellä. Ei koskaan, ikinä. Nyt tilanteen laatu oli kuitenkin täysin erilainen kuin ennen. Hänen itsensä oli tehtävä aloite. Aina ennen hän oli ollut se, joka oli saanut toiset tekemään aloitteen vain hymyilemällä sitä viekoittelevaa, ovelaa hymyään, iskemällä kujeilevasti ja kutsuvasti silmää. Mutta vakavaan Rodolphukseen ei sellainen tehonnut.

”Ne sinun puheesi...” Bellatrix aloitti, mutta vaikeni kesken lauseen. ”Olen ajatellut asioita.”

Rodolphus kohotti tummia kulmiaan. Bellatrix väänteli hermostuneena käsiään. Eihän tämä näin voinut mennä. Ei sen asian sanominen nyt niin vaikeaa voinut olla. Aivan kuin hänen olisi täytynyt tunnustaa jokin paha tekonsa.

Mutta minä en ole tehnyt mitään, Bellatrix ajatteli. Minun täytyy vain sanoa, mitä ajattelen, mitä tunnen. Ei se voi olla näin hankalaa. Nyt ryhdistäydy, Bellatrix Musta. Mitä sinä oikein pelkäät?

”Olet ajatellut”, Rodolphus totesi. ”Jatka.”

Miehen odottava äänensävy rohkaisi Bellatrixia, mutta hänen mielensä oli silti yhäkin levoton. Hän ei ollut koskaan tehnyt mitään vastaavaa ja mielessään jo vannoi, ettei tulisi koskaan enää tekemäänkään.

”Sitä minä vain, että...” Bellatrix yritti. ”Sitä vain, että olitko aivan tosissasi sen kaiken kanssa? Tai siis kun se kaikki, mitä puhuit Gilderoysta... silloin...?”

”Miksen?” Rodolphus kysyi. ”Minusta se voisi hyvinkin olla mahdollista. Ehkä hän vain yrittää peittää sen tällä tavoin, että on kihloissa kahden naisen kanssa samaan aikaan.”

”Ei...” Bellatrix sanoi.

Bellatrix katseli nimettömässään komeilevaa kultasormusta. Hän huokaisi raskaasti ja veti sormuksen sitten pois sormestaan. Hetken aikaa hän pyöritteli sitä peukalon ja etusormen välissä, tarkkaillen kiiltelevää rengasta tiiviisti.

”Ei enää”, Bellatrix totesi.

”Mitä tarkoitat?” Rodolphus kysyi.

”Minä en... tahdo enää”, Bellatrix sanoi päättäväisesti ja kohotti katseensa miehen kasvoihin. ”En halua olla kihloissa hänen kanssaan. Hän inhottaa minua, en vain kestä katsoa häntä. Ja minä... minä tahdon jotain muuta, tiedän sen nyt, en vain aiemmin ole tajunnut sitä.”

”Mitä sinä tarkalleen ottaen sitten haluat?” Rodolphus kysyi.

”Sinun puheesi saivat minut ajattelemaan, mitä todella tahdon tältä elämältä”, Bellatrix sanoi. ”Ne herättivät minussa jotakin. Ajatuksia, tuntemuksia, muistoja koulusta. Ja se, että sinä... että sinä...”

”Suutelin sinua?” Rodolphus ehdotti.

”Niin”, Bellatrix nielaisi. ”Se sai minut heräämään, tajuamaan, ettei minulla oikeasti ollut lainkaan tunteita häntä kohtaan, ei ole vuosiin ollutkaan, ei sen jälkeen, kun hän pakeni maan alle ensin kihlattuaan minut. Siinä vaiheessa, kun sinä teit sen minkä teit, minä tajusin myös sen, että tunteeni suuntautuivat jonnekin aivan muualle, olivat suuntautuneet jo pitkän aikaa, mutten vain itse ollut sitä huomannut.”

Nyt se olisi tehtävä jos koskaan. Kun tämä kerran oli jo aloitettu, viety jo näinkin pitkälle, olisi se myös loppuun saatava tai asiat eivät koskaan jättäisi rauhaan, sen Bellatrix itsekin tiesi.

Bellatrix veti syvään henkeä ja koetti näyttää mahdollisimman määrätietoiselta.

”Minä tahdon sinut”, Bellatrix päästi sanat ilmoille ja tuijotti Rodolphusta haastavasti ja päättäväisenä silmiin.

Rodolphus katsoi naista hieman yllättyneenä.

”Minut?” mies varmisti.

”Sinut”, Bellatrix vakuutti.

”Mutta kun minä sain sellaisen kuvan, että minun täytyisi pitää saastaiset sormeni erossa sinusta”, Rodolphus sanoi. ”Etten saa koskea sinuun lainkaan, koska olet kihloissa.”

”Äh, pää kiinni”, Bellatrix sanoi pehmeästi. ”Pelästyin vain itsekin omia tunteitani. Sitäpaitsi tiedän, että haluat tätä kuitenkin, olet aina halunnut. Kyllä minä näin, kuinka jo koulussa olit ihastunut minuun, itsekin myönsit sen tässä muutama päivä takaperin.”

”Kuinka sinä voit tehdä tämän?” Rodolphus kysyi teeskennellyn dramaattisesti. ”Kuinka sinun rakkaan sulhosi nyt käy, kun et huolikaan häntä? Kuinka mahtaakaan käydä unelmien prinssille?”

”Tiedät yhtä hyvin kuin minäkin sen, että hän on vain yksi itserakas paskiainen”, Bellatrix tokaisi. ”Itsepähän on valintansa tehnyt, joten minäkin teen nyt omani. Sitäpaitsi varsin hyvin tiedän myös sen, että hän on vain helpottunut päästessään minusta eroon. Hän tahtoo sen ennustajan.”

”Oletko sinä nyt aivan varma, että tahdot tätä?” Rodolphus kysyi.

”Tietenkin”, Bellatrix sanoi. ”Näin varma en vielä koskaan ole ollut minkään suhteen. Minulla on vahva tunne siitä, että tämä on juuri sitä, mitä kaikkein eniten tahdon.”

”No, jos kerran olet varma niin sitten -” Rodolphus aloitti, muttei ehtinyt pidemmälle.

Bellatrix hyppäsi Rodolphuksen syliin, kietoi kätensä miehen kaulaan ja kiersi jalkansa tämän vartalon ympärille. Sitten nainen painoi huulensa vasten Rodolphuksen huulia ja suuteli halukkaasti. Rodolphus oli yllättynyt Bellatrixin äkkinäisestä toiminnasta, mutta toisaalta, mitä muuta tuolta naiselta saattoikaan odottaa? Hämmennyksestään huolimatta hän vastasi suudelmaan, kietoi kätensä naisen ympärille, jottei tämä putoaisi.

Kun Bellatrix lopulta irrottautui suudelmasta, Rodolphus laski naisen varoen takaisin maahan ja katsoi tätä yhä tapahtuneesta hieman häkeltyneenä silmiin. Bellatrixin tummat silmät paloivat, hehkuivat nautinnosta ja kiihkosta kuin kuumat hiilet.

”Tätäkö sinä tahdot?” Rodolphus kysyi koettaen olla välittämättä naisen silmien palon, niiden leimuavien liekkien kuumottavasta hehkusta, joka sai aikaan kumman tunteen vatsanpohjassa.

”Tätä”, Bellatrix nyökkäsi raskaasti hengittäen.

Bellatrix avasi nyrkkinsä. Kämmenellä oli yhä hänen kihlasormuksensa. Nainen katseli siroa, kultaista rengasta hetken aikaa täysin vaiti, tummat silmät täynnä halveksuntaa ja pidäteltyä vihaa.

”Tämä”, Bellatrix totesi ja viskasi sormuksen menemään, kauas pois näkyvistä niin ettei edes kilahdusta kuulunut sen pudotessa ”on nyt mennyttä. Ja tämä”, Bellatrix katsoi taas Rodolphusta se tuttu, viekoitteleva hymy huulilleen jälleen kohonneena, ”on tulevaa.”

Rodolphus nosti naisen käsivarsilleen. Bellatrix katsoi miestä silmiin. Polttava katse alta tummien kulmien sai Rodolphuksen sisimmän roihahtamaan liekkeihin. Hetkeksi mies painoi huulensa Bellatrixin huulille, antoi sormiensa hyväillä naisen kylkeä siltä alalta, mille ylettyivät. Bellatrix ummisti tyytyväisenä silmiään, kietoi kätensä Rodolphuksen kaulalle. Naisen sormet eksyivät miehen hiusten sekaan, kiertyivät tiukasti suortuvien ympärille.

Sitten Rodolphus suoristi niskansa, ja vaikka Bellatrix kuinka yrittikin, hän ei saanut Rodolphusta suostumaan enää uuteen suudelmaan.

”Kuule, nainen”, Rodolphus sanoi vakavana, ”minä en aio suostua sinun temppuihisi ja oikutteluusi, en sitten lainkaan. Nyt ei ole enää niin kuin ennen, sinä et enää määrää, sen saat kyllä nähdä.”

”Niinhän sinä luulet”, Bellatrix totesi.

”En luule vaan tiedän”, Rodolphus huomautti. ”Jos tahdot, voimme jatkaa keskustelua aiheesta perintökartanossani makuuhuoneen puolella.”

Bellatrix virnisti. Voi kuinka Rodolphus rakastikaan tuota virnettä, ovelaa ja viettelevää, joka sai tulen kutittelemaan hänen vatsanpohjaansa, mielen sen kaltaiseen hurmioon, ettei tekojaan voinut hallita. Rodolphus pakottautui kuitenkin pysyttelemään mahdollisimman tyynenä ja hillitsemään itsensä.

Bellatrixin huomaamatta Rodolphus huokaisi hiljaa itsekseen. Miehestä tuntui, että hän oli jo menettänyt kaiken kontrollin aivan täysin, että nainen oli jo tässä vaiheessa saanut yliotteen.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #42 : 12.06.2011 03:48:25 »
Hei, jatkoa !

Hihi, jotenkin aivan ihana osa, ja jotenkin ihan hassua, kun Bella on tietenkin aina tottunut olemaan se, jolle aloite tehdään eikä toisin päin :D Lopetus toki kertoo varmasti paljon, mutta kyllähän se Dolphy onnistui aika hyvin :)

Lainaus
Miehestä tuntui, että hän oli jo menettänyt kaiken kontrollin aivan täysin, että nainen oli jo tässä vaiheessa saanut yliotteen.

Hihi, en mä kyllä tiedä miksi, mutta mä olen tainnut kirjoittaa tätä kommenttia ehkä tunnin ja tehnyt samalla kaikkea muuta ihan turhaa  ja aina miettinyt että mahtaakohan nyt olla ihan paras aika kirjoittaa mitään kovin fiksua tai rakentavaa :D Hei mutta, tosi ihana luku ja sä olet mahtava :) kiitos paljon !


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #43 : 12.06.2011 17:34:39 »
Jatkoa, jee!

Tykkäsin kovasti. Tämä luku oli jotenkin niin ihana ja kaikkee.
Ihanaa, Bella otti sai Dolphin ittelleen, jee!

Tykkäsin todella paljon tuosta alusta, kun Bells oli hieman epävarma asiasta ja tälleen. Mutta kuitenkin loppuakohden itsevarmuus palasi.

Tykkään todella paljon tässä Bellan luonteesta, pieniä eroavaisuuksia on, mutta silti hän on aivan ihana♥.
Ja Dolph on kanssa ihana, vaikka vähän vakava onkin, mutta silti minä tykkään♥.

Sori, muuta en saa aikaiseksi.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural

Ps. Eikä, tämä loppuu ens luvusta! No ei tämä minnekkään jää homehtumaan, älä luulekkaan >:( ;D!


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #44 : 13.06.2011 13:39:17 »
Eikä! Jo toisiksi viimeinen luku?!  :o Harmi...

Mutta joo, luku oli mahtava! Ja Bellatrix tietysti myös. Mahtoi Dolph olla yllättynyt...

Koskakohan he menevät naimisiin...? Ja vielä täytyy jännittää saavatko Siby ja Lochart toisensa.

JATKOA!

Hermione

P.S. Anteeksi, tuli sekava kommentti.

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Lumille: Tietenkin Bellan nyt edes kerran elämässään täytyy se aloite joutua tekemään. Ja kyllä, Dolphyhan onnistui tässä oikeen hienosti. Tai ainakin hän sai Bellan niin kuin jo pitkän aikaa oli halunnutkin ;)
Bea: Huomaa, että olen alkanut lyhentää nimimerkkisi :D Eli siis joo, asiaan. Kyllä elämässä tulee myös hetkiä, jolloin Bella alkaa epäröidä, eikä osaa löytää oikeita sanoja (niin kuin miulla on tällä hetkellä tämmöin tilanne - siis ei epäröintiä vaan sanat on kadonneet) ;) Täälläkin muuten ukkosti viime viikolla, itse asiassa meillä oli juuri näytelmäharjoitukset siihen aikaan - oli oikein kivaa. Jaa-a, vai että oikein klassikko, enpä nyt menisi sanomaan :D
Natural: Kyllä se niin taisi mennä, että Bells otti Dolphyn ittelleen. Myös Bellan itsevarmuus horjuu toisinaan, ja tämä oli semmoin tilanne - ei Bellakaan nyt pettämättömän itsevarma voi olla, kuten ei kukaan muukaan :)
Hermione: Juu, kyllä, juuri näin, toisiksi viimeinen luku. Ja nyt tulee viimoinen, pelottava tilanne :) Toki Dolphy oli yllättynyt Bellan äkillisestä toiminnasta, mutta kuten todettua - mitä muutakaan tuolta nartulta naiselta saattoikaan odottaa :D

~♥~

A/N: Ensinnäkin tahdon kiittää seuraavia yhtyeitä/laulajia seuraavista kappaleista, jotka ovat inspiroineet minua tämän ficin kirjoittamisen ajan.

ABBA: Gimme! Gimme! Gimme!, Dancing Queen, Honey honey, Take a Chance On Me, The Winner Takes It All
SIG: Jos sä rakastat mua, Kerro mitä on rakkaus, Sadan vuoden yksinäisyys, Laitakaupungin laulu, Synnyin tanssiin, Elämä vie mua
Mamba: Sä oot historiaa
Chisu: Miehistä viis, Savior
Kake Randelin: Nasta pimu, Kielletyt tunteet
Laura Voutilainen: Vaarallinen yllätys
Dolly Parton: Jolene

Lisäksi kiitokset ansaitsevat myös Helena Bonham Carter, Emma Thompson ja Kenneth Branagh, joita ilman tätä ficciä ei olisi takuulla syntynyt (kiitos, tiedän, että se oli kuitenkin kolmiodraama) ;) Erityiskiitokset Helenalle, jonka laulamaa kappaletta By the Sea myös kuuntelin kirjoittamisen aikana.

Sitten tulee kaikkein suurimpien ja tärkeimpien kiitosten aika:
Kiitos Bea, joka kerroit minulle Chisun kappaleesta Savior kommentoidessasi ficciäni Kysy milloin se tulee kotiin. Tätä kautta tutustuin muihinkin kyseisen artistin kappaleisiin. Kappaletta Miehistä viis käytin tunnelmanluojana kirjoittaessani lukua, jossa Siby angstaa (kappaleen The Winner Takes It All kanssa, mutta kuitenkin). Olet ihana ♥
Kiitos Lumille, joka olet ollut aivan loistava virallinen henkinen tukeni koko kirjoittamisprosessin ajan ja olet jaksanut kuunnella minun angstaustani tästä ja etenkin siitä, kuinka Bella ei tottele minua. Niin ja olet koko ajan jaksanut kannustaa minua varmastikin miljoonissa muissakin kirjoitusprojekteissani ja oikestaan kaikessa muussakin. Olet rakas ♥
Kiitos Natural, joka olet myös kestänyt angstiani ja jaksanut aina kehua minua neroksi. Olen kyllä edelleen vahvasti sitä mieltä, että hulluus ja nerous kulkevat käsi kädessä. Ja sinä se aina jaksat niin ikään kannustaa minua kirjoittamisessa. Olet tärkeä ♥

Lisäksi kiitän erittäin paljon kaikkia lukijoita ja eritoten kommentoijia, joiden ihanat ja positiiviset kommentit ovat saaneet minut entistä innokkaampana jatkamaan kirjoittamista

Ja nyt, vihdoin ja viimein, se on täällä. Morsianten sota, viimeinen luku, viimeisen päätöksen aika. Olkaa hyvät, se on loppu nyt. Ehkä. Jos olette kiltisti, saatte vielä epilogin ;)




XII luku
Sadan vuoden yksinäisyys



Gilderoy astui sisään taloon, jossa oli vain muutaman kerran aiemmin käynyt. Leveä hymy komeili miehen kasvoilla, niin leveä, että se paljasti varmasti kaikki valkoisena hohtelevat hampaat. Mies olisi takuulla ollut koominen näky, ellei olisi ollut niin totisen innoissaan.

Verhot ikkunoissa kielivät, ettei talossa olisi ainoatakaan elävää sielua. Mutta Gilderoy tiesi, että siellä oli. Hän tiesi, että Sibylla olisi siellä, siitä kertoi naisen matkaviitta eteisen naulakossa.

Gilderoy totisesti oli nyt iloinen. Rodolphus Lestrange oli ilmoittanut hänelle suunnitelman sujuneen paremmin kuin hyvin. Rodolphus oli saanut Bellatrixin pään käännettyä, ja nämä kaksi olivat nyt jo kihloissa. Gilderoy ihmetteli, kuinka näinkin nopeasti, mutta toisaalta, Bellatrix oli aina ollut nopea käänteissään, joten ei mikään ihmekään. Nainen oli takuulla jo tässä vaiheessa ottanut määräysvallan itselleen, eikä Rodolphuksen auttanut muu kuin nöyrtyä ja totella. Niin huvittavalta kuin se kuulostikin, se oli silti todellisuutta, sillä Bellatrix ei hyväksynyt sitä, että häntä käskytettiin, ei ollut koskaan hyväksynytkään.

Mutta Gilderoy oli nyt vapaa. Vapaa menemään naimisiin Sibyllan kanssa. Vapaa tekemään mitä tahtoi, vailla muistutuksia nuoruuden hairahduksista, siitä pahimman sortin virheestä, jonka hän silloin oli tehnyt. Ei ollut enää Bellatrix Mustaa vaatimassa häntä täyttämään vuosia sitten annettua lupausta. Nyt Gilderoy olisi vain Sibyllaa varten, toista naista ei olisi eikä tulisi.

”Sibylla!” Gilderoy huikkasi.

Hän kuuli kompurointia yläkerrasta ja hetken kuluttua näki Sibyllan laskeutuvan portaita alas tyhjä pullo kädessään. Gilderoy riensi tämän luo. Viimeisillä askelmilla Sibylla horjahti ja olisi pudonnut päistikkaa alas, ellei mies olisi napannut häntä kiinni. Nainen takertui tähän kuin hengenhädässä. Gilderoy nyrpisti nenäänsä inhosta haistaessaan Sibyllan hengityksestä halvan sherryn.

”Roy”, Sibylla mutisi. Hänen kasvonsa olivat vain senttien päässä miehen kasvoista, alkoholin sumentamat silmät kohtasivat täydellisen vaaleansiniset. ”Mitä sinä teet täällä?”

”En ole enää kihloissa Mustan kanssa”, Gilderoy empi. ”Olen nyt vain sinua varten.”

”Kuulepas, Roy, luuletko sinä tosiaan, että minä enää haluan?” Sibylla kysyi.

”Siby-kulta, sinä olet humalassa, puhut aivan hassuja”, Gilderoy totesi.

”Minä... en ole... humalassa”, Sibylla sammalsi.

Gilderoyn kädet pettivät, kun nainen menetti tajuntansa. Sibylla lysähti lattialle. Pullo kalahti pois hänen kädestään ja vieri kauemmas.

Gilderoy seurasi pullon katoamista pöydän alle. Sitten hän käänsi taas katseensa Sibyllaan. Mies huokaisi raskaasti, nosti naisen käsivarsilleen, kantoi tämän makuuhuoneeseen ja asetti hellästi sängylle peiton päälle. Gilderoy perääntyi pari askelta ja katsoi naista. Kaikesta huolimatta Sibylla oli hänen mielestään niin kovin kaunis.


~♥~


Kun Sibylla heräsi, ensimmäinen hänen tajuamansa asia oli hirmuinen päänsärky. Sibylla puristi silmäluomiaan tiukasti yhteen koettaen häivyttää kivun. Vasta jyskytyksen hieman hellitettyä hän tiedosti olevansa vuoteessa.

Miten minä tähän olen päätynyt, Sibylla mietti.

Sibylla raotti silmiään, mutta tajusi heti tehneensä virheen ja painoi silmänsä taas kiinni. Ikkunasta tullut kirkas, sokaiseva valo oli saanut päänsäryn palaamaan kahta kauheampana.

Sibylla lepäsi hetken hiljaa, kunnes viimein uskaltautui jälleen avaamaan silmänsä. Hetken aikaa päässä vain pyöri ja se sai aikaa huonon olon. Valo ei kuitenkaan tuntunut enää niin kirkkaalta.

Pian Sibyllan silmät hahmottivat miehen vaalean hahmon sängyn vierellä. Kesti pienen hetken ennen kuin hän kykeni tunnistamaan tämän.

”Hei”, Gilderoy kuiskasi heikosti. ”Tervetuloa takaisin. Pelästytit minut oikein kunnolla.”

”Mitä kävi?” Sibylla kysyi.

”Sinä...” Gilderoy epäröi, ”menetit tajuntasi.”

Silloin tapahtunut palasi Sibyllan mieleen, jokainen muisto piirtyi selkeänä kuvana verkkokalvolle, kaikki mitä oli sanottu ja tehty. Se sai hennon punan kohoamaan hänen muuten kalpeille poskilleen. Nainen kohotti päätään, vaikka se tuntuikin painavan tonnin.

”Sinä et siis enää ole kihloissa Mustan kanssa?” Sibylla epäili.

”En”, Gilderoy totesi. ”Kuten jo sanoin, me saamme nyt olla rauhassa. Musta on menossa naimisiin Rodolphus Lestrangen kanssa. Minä olen enää vain sinua varten.”

”Ei”, Sibylla pudisteli päätään.

”Siby-kulta, mitä sinä oikein selität?” Gilderoy hämmentyi.

”Minä en halua”, Sibylla totesi. ”Et koskaan kertonut minulle olevasi kihloissa. Petosta kaikki. Tekisit saman uudestaan milloin tahansa.”

”En taatusti tekisi, minä -” Gilderoy yritti.

”Petosta!” Sibylla huudahti. ”Meidän yhteinen tulevaisuutemme ei näytä kovin valoisalta. Sinä juoksisit vain vieraissa joka yö ja unohtaisit minut tyystin. Olen onnellisempi yksin.”

”Minä olen pahoillani”, Gilderoy vielä yritti. ”Anna minulle virheeni anteeksi, Siby.”

”Olen jo antanutkin”, Sibyllan vastasi saaden Gilderoyn täysin hämilleen. ”Annan sinulle anteeksi vain sen vuoksi, että tiedän sen satuttavan sinua. Vaikka et koskaan voikaan tulla tuntemaan sitä samaa tuskaa, mitä minä tunnen ja olen tuntenut.”

”Sibylla, mitä sinä -” Gilderoy aloitti.

”Mene pois”, Sibylla sanoi väsyneenä. ”Minä olen nähnyt sen, enkä jaksa katsoa sinua enää. Mene, katoa elämästäni.”

Gilderoy katsoi hetken naisen siniharmaita, päättäväisiä, mutta väsyneitä silmiä, nousi sitten ylös ja meni hitaasti ovelle. Ovella hän vielä kääntyi katsomaan taakseen, puri huultaan epätoivoisena.

”Sibylla”, Gilderoy sanoi hiljaa.

”Mene”, Sibylla pyysi.

Gilderoy poistui epäröiden.

Sibylla painautui takaisin pieluksille raskaasti huokaisten. Tieto omasta, tehdystä päätöksestä kuvastui naisen silmistä. Hän oli tehnyt juuri niin kuin oli oikein, hänelle itselleen oikein, eikä se kaduttanut häntä lainkaan.


Rakastin sua niin, sä olit armahin
Ja kaikkiin kirjeisiin piirsit nuolet sydämiin
Oli maailma meille luotu, kaunis satumaa
Oli kaikki valmista ja ihanaa
Kultaisen medaljongin kaulaasi pujotin
Sovi huomisesta, sua turhaa odotin
Mietin mikset tullut, pettänytkö lie,
kun ei yhteen kulje tiet

Miksi kaikki rakkaustarinat aina päättyy niin
surun kirvoittamiin kyyneliin
Miksi haipuu rakkaus, sammuu ystävyys
ja saapuu sadan vuoden yksinäisyys


~♥~

A/N2: Nuo lopussa olevat sanat ovat SIG:n kappaleesta Sadan vuoden yksinäisyys. Ja niin, olisiko sille mahdolliselle epilogille lukijoita vai jätänkö laittamatta? Natural ei sitten tiennyt tästä mitään etukäteen (siis epilogista) eikä ainakaan ole jo tässä vaiheessa pakottanut minua jossain vaiheessa sitä tänne laittamaan
« Viimeksi muokattu: 19.06.2011 00:29:18 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
awwwaww, sinä olet tosi rakas kanssa ♥ Hihi, sä olet ihan tosi ihana ja tottakai mä sun virallisena henkisenä tukena toimin :) whii, et tiiäkkään kuinka kiva mieli mulle tuli tosta, ja kyllähän säkin olet aina jaksanu kuunnella mun angstausta ja vaikka mitä :D Hihii, olet ihana ♥

Ja sitten ficciin :) kyllä mulle tuli aikas haikea olo nyt kun tämäkin ficci on loppu ja muutenkin, ja jotenkin mä vaan aina odotin sitä ..and they lived happily ever after ja niin edelleen, mutta joo, onhan se näin kuitenkin parempi. Siis, vaikka mulle edelleen menee sympatiapisteet jotenkin Roylle (hihii, en mä edes tiedä miksi, mutta jotenkin mua vaan aina niin hymyilyttää sen hieman hassut ideat ja jotenkin aaws :D), niin olihan se jotenkin kuitenkin selvää, että näin siinä kuitenkin olisi Sibyllan tuntien käynyt :)

Lainaus
Mies olisi takuulla ollut koominen näky, ellei olisi ollut niin totisen innoissaan.

Haha :D miksi tuo kohta sai mut jotenkin hymyilemään? :D

Lainaus
Kaikesta huolimatta Sibylla oli hänen mielestään niin kovin kaunis.

aawwus aawweus, jotenkin toi oli vaan niin kovin sulosesti sanottu :) Jotenkin kyllä toi Royn kohtalo jäi vähän kurjaksi, koska periaatteessahan hän tuossa omat sotkunsa selvitti ja niin kovasti yritti, mutta silti jäi ihan yksin nalleksi kalliolle :) Okei, mä lopetan manipuloinnin (voiko vielä manipuloida?) ja joo, mutta jotenkin Sibylla tuntui eteenkin tässä viimisessä osassa kovin julmalta, vaikka olihan hänellä toki syynsä. Enkä mä edes tiedä miksi mä aina alan niin kovin sympatisoimaan joitain hahmoja :D

Ja hei, me halutaan ehdottomasti lukea Epilogi kanssa !

En mä oikeen osaa tähän loppuun mitään kovinkaan maailmaamullistavaa sanoa, muuta kuin että tämä oli oikeesti tosi hieno ficci ja nyt on tosi haikeeta, kun sitä ei enää ole :) Ja jollain lailla myös aika "taiteenomainen", siis kun miettii sitä, kuinka jopa aika yksinkertaiset tapahtumat kerrattiin jokaisen hahmon näkökulmasta ja aina sieltä löytyi jotain uutta ja jokaisella oli kuitenkin aina jokin syynsä :) En mä tiedä tajusitko tuota mun selitystä, mutta kuitenkin. Hihi, enkä mä edes tiedä haluanko mä lopettaa tätä viimeisen kommentin kirjoittamista koskaan, mutta kaipa se on pakko jossain vaiheessa.. hei, suuri kiitos sinulle vielä tästä ! ♥
 



sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Hirrrmu suuri kiitos pitkästä kilometrikommentistasi, Lumille-kultaseni (mähän sanoin, että kyllä sä vielä joku päivä siihen pystyt - ja nyt sä sen teit :) ). Ja sä olet tosi ihana, kun aina jaksat kuunnella mun angstausta. Ja sitten nyt kun sä jaksat kuunnella näitä mun rakkaushömpötyksiäni :D Sä olet rakas ♥

Ja sitten asiaan. Usko pois, mulle tuli ihan tosi kummallinen olo laittaa tänne tää viimonen luku. En halua edes kuvitella, mitä käy keskiviikkona Palapelisotkujen kanssa, koska se on vielä rakkaampi lapsi. Tuun varmaan saamaan hysteerisen itkukohtauksen tai jotain vastaavaa ;) Mä en oikeen usko (juuri niin kuin Sibyn tuntien), että hän ois Royn kanssa saanu onnellista satuloppua. Ja koska Roy tosiaan oli tehnyt sen pahimman sortin virheen, pettänyt toisen luottamuksen niin eihän se enää olisi ollut edes mahdollista. Siis saada Sibya meinaan.

Tuo jälkimmäinen kohta, jonka lainasit on miun omastakii mielestäni aivan ihana. Ja Roy jäi nalleksi kalliolle? Voiko sitä nyt nalleksi sanoa - ei mun ainakaan tekisi mieli mennä häntä halaamaan :D Okei, kyllä mä sen epilogin taidan tänne viikon päästä laittaa (eikä puhettakaan siitä, että Natural on jo pakottanut minut sen tekemään!), joten toi siun kommenttis ei sinut tuntien siis jäänyt viimeiseksi ;)

Tosi suuri kiitos vielä kerran, että jaksoit tätä ficciä seurata ja jokaiseen lukuun kommentoida
senna
« Viimeksi muokattu: 19.06.2011 19:51:57 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Nyt tämä on sitten loppu. Sinänsä harmi, mutta on myös ihanaa, kun tietää, mitä tässä sitten loppujen lopuksi kävi.

Luku oli ihana ja loppuratkaisu myös. (vaikkakin surullinen) Siby teki mielestäni aivan oikean päätöksen.

Gilde tietysti murtui, mutta kaipa hän pääsee pian surunsa yli. Mietin vain, että mitäköhän Sibylla ajattelee, kun Lochart saapuu Tylypahkaan opettajaksi...?

Lainaus
”Sibylla”, Gilderoy sanoi hiljaa.

”Mene”, Sibylla pyysi.

Tu kohta jäi jostakin syystä jotenkin erityisesti mieleeni. Se oli jotenkin vain niin ihana. Gilden epätoivo ja Sibyllan torjunta...

Kiitoksia kovasti tästä viimeisestä luvusta ja tietenkin tästä koko ficistä, joka on ollut aivan loistava!

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Jee, kiitoksia paljon kommentistasi, Hermione :) Mä luulen, että jos itte oisin ollut Sibyn tilanteessa, olisin tehnyt tismalleen saman päätöksen. Mutta toivon mukaan en koskaan joudu tuollaisen päätöksen eteen. Tietysti Roy nyt surunsa ylitse pääsee, koska sitten hän alkaa kirjoittaa kirjoja "urotöistään". Whii, tykkään ittekin tuosta siun lainaamastas kohdasta.

Mietin vain, että mitäköhän Sibylla ajattelee, kun Lochart saapuu Tylypahkaan opettajaksi...?
Ehkä vastaus tuohon kysymykseesi löytyy epilogista... ;)

Kiitoksia tuhannesti ihanasta kommentistasi
senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Aaw, suurkiitos ihanaisesta kommentistasi, Bea ♥ Enköhän mie tässä jossain vaiheessa sen epilogin tänne teidän luettavaksenne laita (koska itse asiassa pari nimeltä mainitsematonta henkilöä ovat jo pakottaneet minut sen tekemään...). Ja joo, Chisun Savior on kyllä aivan ihana biisi :)

Mutta asiaan siis. Itse olen tosiaan myös vahvasti sitä mieltä, että Siby teki aivan oikean päätöksen. Mutta olen kuitenkin aina nähnyt Sibyn sillein jännällä tavalla tosi herkkänä ja haavoittuvana, joten ehkä sen vuoksi Royn oli helppo päästä naisen lähelle, naisen, joka ehkä tarvitsi itselleen suojaa. Ja juurikin tuon herkkyyden ja haavoittuvaisuuden vuoksi sitten Siby loukkaantuu niin helposti, joten se oli sitten tervemenoa Roy... ;)

Ja niin, tuo Sadan vuoden yksinäisyys. Mä olen niin samaa mieltä sun kanssasi, että se kuvaa oikein osuvasti Sibyn tunteita. Itselleni muutenkin kyseistä kappaletta laulava yhtye on lähellä sydäntä, jonka vuoksi paljon heidän kappaleitaan kuuntelinkin tätä kirjoittaessani (ja koska en tule koskaan sulattamaan sitä, mitä Inksulle kävi, r.i.p.). Mutta kuitenkin sanoisin, että tuo Laura Voutilaisen Vaarallinen yllätys on tämän ficin The Kappale, koska se oikeasti ihan selkeästi kertoo koko tämän tarinan Sibyn näkökulmasta.


Tuhannet kiitokset pitkästä kommentistasi, lupaan sen epilogin kyllä laittaa
senna, joka kiiruhtaa kohta taas näytelmäharjoituksiin

P.s. Ei siun huumorintajusi ole mustaksi kärähtänyt, ei sitten lainkaan. Tai jos on niin siinä tapauksessa on kyllä minunkin :D Mutta musta huumori on kaikkein parasta huumoria, sen takia näenkin niin monissa leffoissa (Sweeney Todd!) paljon enemmän hauskoja kohtia kuin toiset ;) Ja whii, siul on muuten ihana ava :)


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Olen hieman myöhässä, koska olen täällä kaukaisuudessa, jossa en pääse koneelle (paitsi nyt koska kaikki muut nukkuu:) )

Mutta siis pidin aivan valtavasti tästä lopusta. Jotenkin niin ihana ja kaunis, hieman surullinenkin.
Siby oli jotenkin niin päättäväinen, kun torjui Royn. Minun ainakin käy kumpaakin sääliksi ja olen happy Bellan ja Dolphin puolesta.

Kuvailu oli tässäkin luvussa todella hyvä ja silleen. Osaat kirjoittaa tosi hyvin ja nyt harmittaa kun tämä loppui. Vaikka on kiva tietää miten kaikki päättyi.♥

Ja siitä epilogista: minä käsken sinua lisäämään sen! :D .

Valitettavasti en saa muuta aikaiseksi.

Kiittäen ja kumartaen ihanalle lukukokemukselle ja kirjoittajalle♥.
♥: Natural

Ps. Sinähän voisit kirjoittaa jonkun jatko-osan tähän siitä, kun he (Roy ja Sibylla) töissä Tylypahkassa.... En sitten sanonut yhtikäs mitään (:


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Whii, suuret kiitokset kommentistasi, Natural. Sibyn herkkyyttä ja haavoittuvaisuutta pyrin tuomaan esille ficin edetessä. Roy haavoitti häntä piirun verran liikaa valheillaan, jonka vuoksi Siby niin jämäkästi piti kiinni päätöksestään. Roy puolestaan on vain liian ylimielinen ja itsekeskeinen, joten tämä oli hänelle aivan oikein. Niin kuin Sibykin sanoi Annan sinulle anteeksi vain sen vuoksi, että tiedän sen satuttavan sinua.

Ja kyllä, kyllä, saat sen epilogin tänne joskus, mitä luultavimmin sunnuntaina :)

Kiittäen kovasti
senna

P.s. Ei, sä et sanonut yhtään mitään, etkä ainakaan käskenyt mua kirjoittamaan jatko-osaa tähänkin ficciin (:


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #53 : 26.06.2011 19:46:52 »
A/N: Mamma mia, here I go again! Eli täällä se tulee, epilogi. Jeejee, hyvä senna, nyt saa taputtaa. Nyt tämä ficci viimein saa sen lopullisen päätöksensä :D Kiitokset kaikille lukijoille, kommentoijille, virallisille ja epävirallisille henkisille tuille ja oikeastaan ihan kaikille. Kiitos :) Toivottavasti oli kiva juhannus ja taikaa ilmassa. Whii, ja tässäpä tosiaan sitten tämä epilogi olkaapa hyvätä - ja nyt senna lopettaa kaiken turhanpäiväisen höpöttelyn ja päästää teidät lukemaan :)





Epilogi
15 vuotta myöhemmin



Sibylla istui hämärässä huoneessa pöydän ääressä. Edessään hänellä oli täysin valkoinen teekuppi. Ei ollut ruusuja koristeena, ei kullattuja reunuksia, ei mitään turhanpäiväisiä koristeita. Ympärillä oppilaat kiinnostuneina tai vähemmän kiinnostuneina tarkkailivat teenpurujensa muodostamia kuviota.

Sibylla nousi hiljaa huokaisten ylös ja lähti kiertelemään oppilaiden luona, toisinaan vilkaisten teekuppiin ja kääntäen sitten taas katseensa muualle päätään pudistellen. Jatkuvasti naisen ajatukset harhailivat jonnekin aivan toisiin sfääreihin.

Hieman hänen ja Gilderoyn lopullisen eron jälkeen, hän oli saanut töitä Tylypahkasta ennustamisen opettajana. Sinne Sibylla oli muuttanut, jättänyt menneisyyden taakseen, sulkeutunut torniinsa koettaen häivyttää ikävät muistot. Mutta ei hän niistä varjoista mihinkään päässyt. Vuosien kokemuksen vakuudella hän saattoi sanoa, ettei mitään hyvää tiedossa ollut, että kaikkien tulevaisuus näytti synkältä. Ainoa valonpilkahdus Sibyllan omassa tulevaisuudessa oli se, ettei hän takuulla näkisi Gilderoy Lockhartia tai Bellatrix Mustaa.

Tai niin hän oli silloin luullut.

Kaksitoista vuotta sitten Sibylla oli sattunut lehdestä lukemaan, kuinka Bellatrix Musta, josta siis oli todella tullut Lestrange, oli vangittu, viety Azkabaniin mätänemään tämän käytettyä kidutuskirousta kahteen auroriin. Siellä nainen oli nyt virunut viimeiset kaksitoista vuotta vailla toivoakaan vapautumisesta. Mutta yhtä kaikki, naimisiin tämä oli silti päässyt. Rodolphus Lestrangen kanssa, joka virui Azkabanissa omassa sellissään, vaimonsa vierellä.

Vuosi sitten Sibylla oli ollut tapansa mukaan vaeltelemassa käytävillä myöhään illalla, kun hän oli nähnyt Gilderoyn kävelevän häntä vastaan. He olivat kumpikin jähmettyneet niille sijoilleen ja tuijottaneet toisiaan pitkään. Sitten Sibylla oli käännähtänyt kannoillaan, niksauttanut niskojaan ja kiiruhtanut takaisin torniinsa. Myöhemmin hän oli saanut kuulla Gilderoyn tulleen koululle opettamaan pimeyden voimilta suojautumista.

Sinä iltana Sibylla oli tajunnut, ettei hän ollut ajatellut Gilderoyta aikoihin. Ei hän ollut tahtonut, sillä jo pelkkä miehen nimen kuuleminenkin satutti häntä. Olihan hän vuosien varrella saanut kuulla tästä hieman jos jonkinlaista kertomusta. Siitä, kuinka miehestä oli tullut kuuluisa kirjailija, kaikkien huomion keskipiste, jokaisen keski-ikäisen rouvashenkilön päiväunien kohde. Sellaista oli nyt Gilderoysta saattanutkin odottaa, kerskua nyt muka suurillakin saavutuksillaan. Mutta Sibylla tiesi asian laidan paremmin. Kaikki, mitä Gilderoy kirjoissaan kirjoitti, oli täyttä valetta. Ei tämä todellisuudessa ollut tehnyt mitään niistä urotöistä, mitä väitti tehneensä. Ainoa urotyö, minkä mies oli tehnyt, oli se, että tämä oli ollut yhtä aikaa kihloissa kahden naisen kanssa. Eikä sitäkään nyt urotyöksi saattanut sanoa.

Seuraavana keväänä Gilderoy oli lähestulkoon raahattu pakkopaidassa hullujenhuoneelle tämän menetettyä muistinsa aivan totaalisesti pienoisen onnettomuuden seurauksena. Sibylla oli katsonut tornistaan alas pihamaalle, kuinka valkotakkiset hoitajat olivat vieneet pahasti hourailevaa miestä pois. Hoitajat olivat sanoneet, ettei tämä voisi koskaan saada täydellisesti muistiaan takaisin. Mutta ei sillä, ei Gilderoyta takuulla kukaan edes jäisi kaipaamaan. Ei tämä ollut naimisiin päässyt, eikä tälle lapsiakaan ollut siunaantunut, kuten ei kenellekään heistä.

Siinä sitä nyt sitten oltiin: Gilderoy hullujenhuoneella täysin muistinsa menettäneenä, Bellatrix ja Rodolphus Azkabanin karuissa selleissä ja hän itse, Sibylla, Tylypahkassa opettamassa koululaisille ennustuksen jaloa taitoa. Vaikka ei ennustamisesta mitään hyötyä kylläkään ollut, ei tulevaisuudessa ollut näkyvissä mitään muuta kuin pahoja tai synkkiä asioita. Mutta epäilystäkään ei ollut siitä, kenelle heistä kaikista loppujen lopuksi olikaan parhaiten käynyt. Sibylla tyytyi omaan kohtaloonsa, ei hän ollut menettänyt muistiaan, ei hän virunut Azkabanissa. Ainoa, mikä häntä vain painoi, oli menneisyys.

Sibylla pysähtyi pöydistä yhden luo ja otti teekupin käteensä. Hän pyöräytti kuppia kädessään ja vilkaisi sitten puruja. Hän kiljahti säikähtäneenä ja pudotti kupin takaisin pöydälle. Hänen kätensä löysi välittömästi tiensä väpättävän sydämen päälle, hän vajosi vapaaseen nojatuoliin.

”Kultaseni”, Sibylla kuiskasi, ”sinun kupissasi on kalmakoira.”


~The End~


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #54 : 26.06.2011 19:58:53 »
Hihii, nyt me saatiin sitten epilogikin tänne! Ihan tosi hieno lopetus upealle ficille :) Mä taidan säästää tämän kommentin ilman noita lopetusjuttuja, mutta tämä epilogi oli kyllä hieno :)

Lainaus
Ainoa, mikä häntä vain painoi, oli menneisyys.

Tosi hienosti kuvasit noita Sibyllan tunteita ja aatteita muutenkin, ja jotenkin hienosti kaikki punoutui kuitenkin ihan kirjan mukaan yhteen :)

Supersuuri kumarrus vielä kerran tälle ficille ja iso kiitos !


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #55 : 26.06.2011 20:03:26 »
Jei, kiitoksia kvoasti Lumille :) Tarkoituskin oli saada lopetus sitten punottua mukaan kirjan juoneen, joten tällainenhan tästä sitten tuli - Ja Sibyn näkökulmasta totta kai, sillä Roy on päästään vialla, eikä Bella ja Dolphy tiedä mistään muusta kuin Azkabanin kaltereista, joten Siby oli tähän aivan luonnollinen valinta. Hän kuitenkin oli selvillä asioista ja häntä minun myös käy kaikkein eniten sääliksi näistä neljästä. Siby-parka... Mutta juu, nyt se on loppu ja valmis painumaan arkistojen pohjalle homehtumaan :D

Supersuuri kumarrus ja iso kiitos vain itsellesi
senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #56 : 27.06.2011 16:25:31 »
aivan ihana epilogi! Juu, tuo sopi todlla hyvin kirjan juoneen ja... Ja nyt tämä fici on sitten kokonaan ohi.  :'(

Kiitoksia tästä epilogista koko ficistä.

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #57 : 27.06.2011 16:31:15 »
Jeejee, kiitokset kommentistasi, Hermione. Hyvä, että kelpasi myös epilogi ja juu, kirjan juoneenhan sain sen sitten lopulta jollain tavoin nivottua, koska, koska... Tuntui vain oikein hyvältä kirjoittaa sitä sillä tavoin :) Ja niin, nyt tämä ficci on lopullisesti loppu ja valmiina painumaan arkistojen pohjalle pölyttymään :D Tosiasiassa olo on lähinnä helpottunut, sillä toisinaan oli hetkiä, jolloin epäilin, saanko tätä koskaan ylipäätään valmiiksi. Mutta toisaalta sitten taas ajatus aina mulla on, että jos jotain alottaa niin se pitää myös valmiiksi saada (ja tämä koskee vain kirjoitusprojekteja eikä yhtään mitään muuta!). Ja tulihan se sitten sieltä ja nyt voin keskittyä muihin keskeneräisiin ficceihini sekä julkaisemattomiin pitkiin originaaleihini :)

Kiitos
senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #58 : 27.06.2011 19:09:13 »
Hellouu, minä täällä!

Jeiii, teit sen epilogin, whohoo!

Tykkäsin todella paljon. Sibyllan mietteeet olivat jotenkin... aidon oloisia. Tai siis en oikein osaa selittää.
Nyt harmittaa kun tämä loppui. Mutta pakko sanoa: olet aivan uskomattoman hyvä kirjoittaja.

Kivasti olit saanut iskettyä tämmän epilogin kirjan juooneen, pidin!

Tuo viimeinen lause oli kyllä mahtava lopetus, pidin todella paljon.

Enempää en osaa sanoa kuin: kiitoksia tästä aivan ihanasta jatkoficistä(+ epilogista)! En varmaan koskaan tule tätä unohtamaan, niin hyvä oli.

Natural kiittää, kumartaa, niia, nostaa hattua ja taputtaa ficille ja kirjoittajalle.

Kiitos!


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #59 : 27.06.2011 23:34:49 »
Kiitoksia, Bea-kultaseni. Vai että oikein kirjailija? Enpä nyt sanoisi... Mutta voisihan se oikein kiva olla (lue: en osaa kuvitellakaan itseäni missään muussa ammatissa) :D Hei, tää ficci taisi sekoittaa miunkii pään sillä tavoin, että uskon Sibylla ja Roylla olleen suhteen aikoinaan. Niin ja muuten tuosta lainaamastasi kohdasta. Kun Siby ennen oli kyennyt tulevaisuudessa näkemään positiivisiakin asioita niin Royn petturuuden jälkeen hän näki kaiken vain synkkänä ja pahana. Eli siinä siis syy siihen, miksi rakkaan Sibyn ennustukset ovat aina vain niin kauhean pessimistisiä. Ja hih, se viimonen lause on suoraan Azkabanin vangista ennustustunnilta :D Kiitos ihana ♥

No hei vaan, Natural rakkaani :) Niinhän mä taisin sen epilogin tässä kirjotella aikani kuluksi. Okei, oikeesti se oli pyöriny mun omissa arkistoissa jo ikuisuuden :D Muakin harmittaa, kun tämä loppui, mutta loppujen lopuksi olo on myös aika onnellinen siitä, että sain tämän tosissaan valmiiksi. Ei reaktio tämän kanssa ollut aivan samanlainen kuin mitä tulee olemaan siinä vaiheessa, kun Palapelisotkuihin sen epilogin laitan. Hrr, en halua edes ajatella... Kiitos siulle kaikesta: kehuista, ihanasta kommentista, ystävyydestä ja kaikesta muustakin. Olet rakas ♥

Kiittäen, kumartaen, niiaten, hattua nostaen ja vielä kerran kiittäen
senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.