Kirjoittaja Aihe: Morsianten sota [K11] romance, drama, angst  (Luettu 10687 kertaa)

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Morsianten sota [K11] romance, drama, angst
« : 05.03.2011 00:46:02 »
Title: Morsianten sota

Author: sennamiila

Beta: ei ole

Genre: romance, drama, angst

Rating: K11

Pairing: Punurmio/Lockhart, Bellatrix/Lockhart sekä mahdollisesti muita mainintoja

Disclaimer: Potter-maailma on Rowlingin oma

Quote: Kaksi naista, yksi mies. Kumpi mahtaa voittaa?

Warnings: Kiroilua, alkoholia, viittauksia seksiin

A/N: Siis kuka hullu oikeasti keksii tällaisia parituksia? Ilmiselvästi siis minä – tämä vain lopullisesti todistaa hulluuteni. Jaa, niin, tahdotte siis tietää, mistä tämä idea lähti vai? No juu, niistä näyttelijöistähän se :) Jos joku haluaa lisää tietää niin voin kyllä selittää, mutta se on pitkä tarina. Niin ja omistan tämän ihanaiselle Naturalille (koska sanoit minua neroksi, kun kerroin ideasta ja parituksista ;) ). Osallistuu FF50:een sanalla 015.Rakastavaiset. 4.luvusta eteenpäin tämä osallistuu myöskin PotterWrimo V:een



Hän on menossa naimisiin...
”Minä – me tulemme loistamaan, kaikkien huomio kiinnittyy vain meihin, kultaseni.”
”Mutta miksi sinä tahdot mennä naimisiin juuri minun kanssani?”

… mies on kaikkien naisten päiväunien kohde...
”Sadat muut naiset maksaisivat päästäkseen naimisiin kanssasi, ja sinä valitset minut, kurjan outolinnun rajan tuolta puolen.”

… eikä mikään tunnu pilaavan tätä onnea.
”Et tainnutkaan tietää.”
”Tietää mitä?”

Sitten tulee toinen nainen...
”Tarkoitatko...?”

… joka tahtoo miehen itselleen...
”Sinä olet ollut kihloissa toisen naisen kanssa kaikki nämä vuodet!”

… ja kääntää kaiken ylösalaisin.
”Herää jo lapsellisista unistasi. Miksi kukaan mies edes haluaisi naimisiin sinun kanssasi?”
”Mitä tarkoitat?”
”Voi, kyllä sinä sen itsekin tiedät.”

Mikään ei enää mene niin kuin pitäisi...
”Roy... rakastaa minua.”
”Sinuna en olisi niinkään varma.”

… kaikki tuntuu väärältä...
”Jospa vielä miettisimme hetken.”
”Sinä vain tahdot hänen luokseen!”

… ja menee täydellisesti pieleen.
”En minä tunne sitä naista.”
”Selvästikin näytit tuntevan.”

Yksi mies...
”Rakastatko sinä häntä?”
”Minä... en tiedä...”

… kaksi naista...
”Siby-kulta, sinä olet humalassa, puhut aivan hassuja.”
”Minä... en ole... humalassa...”

… kaksi voimakasta tahtoa...
”Etpä pakene enää kauaa, kyllä minä sinut vielä löydän.”

… kaksi elämää...
”Kysymys on vain siitä, etten halua.”
”Hulluko olet?”

… sotkeutuvat toisiinsa.
”Kuinka säälittävää.”
”Minä en ole säälittävä!”

Kuka saa kenet...
”Joko minä tai hän. Valitse.”

...vai jäävätkö kaikki sittenkin yksin?
”Siis et valitse?”



sennamiila pictures ylpeänä esittää erittäin hullun ideansa:





Maaliskuussa 2011...
”En keksi mitään muutakaan keinoa.”
”Joten ajattelit käyttää vuosien takaista ihastumista hyväksesi?”

… kaikkien elämä saa uuden käänteen...
”Muistanet kaiketi Bellatrix Mustan?”

… kun kohtalo puuttuukin peliin...
”Mitä minä hyödyn tästä?”

… eikä mikään mene kuten on ennustettu.
”Eikä sitä koskaan voi tietää, vaikka hän olisikin miehiin päin.”
”MITÄ?!”
« Viimeksi muokattu: 25.01.2018 20:58:43 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #1 : 05.03.2011 00:52:57 »
Äääh, tää traileri on ihanan jännä, vähä mää ootan kuhan tää alkaa!! Ja tämä paritus ihan oikeesti on ihana! <3 Yhtä ihana ku säki ja kiitos omistuksesta :-* Äääh, mä haluan et tää jo alkaa!

Jännityksestä täristen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Nekotorachan

  • BMTHholic
  • ***
  • Viestejä: 95
  • Fallen fairy
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #2 : 05.03.2011 17:43:55 »
Vattu! Tai siis..äh mä en osaa aloittaa kommenttia. Sä osaat kirjoittaa tosi hyvin! (Paremmin ko mä..-.-') Nnnno oi ettäh, mää niiiiiin rakastan kolmiodraamoja. Jesh niissä on sitä jotain, ja minä vaan kirjoittelen synkkää novillea. Tämä on jotain, tää ficci on nams! Ja tässä on sitä jotain, ja sä osaat. Ite on surkee! Mut kai mää kehityn..


...jossain vaiheessa kehityn. Nno mutta, ihana ficci! : )))))))))))))))) :'D
I won't give up on you
These scars won't tear us apart
So don't give up on me
It's not too late for us
And I'll save you from yourself
And I'll save you from yourself

BMTH - Sadness will never end

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #3 : 06.03.2011 00:07:25 »
Ihihii ! :D
Aluksi kun näin parituksen, tuli oitis mieleeni jotakin aika koomista :D Kolmiodraamat on kyllä ihania, ja ah, paritukset ♥ Ensiksi maistelin hieman oudoksuen, mutta trailerin lukastuani innostuin todella! (:

Lockhart pisti hieman epäilyttämään, vaikka Bella ja Punurmio ovatkin huippuja :D Mutta jotenkin juttu tuntuu silti niin kiinnostavalta ja oikeestaan sellaselta vieraantutulta, kun on harvoin tottunut moisesta lukemaan.

Niin ja hulluudesta puheen ollen, mikäpäs vika siinä loppujen lopuksi on? :D Uskon kyllä, että tulet toiseksi Bellan, Lockhartin tai Punurmion rinnalla (jokainen hullu omalla tavallaan :'D), mutta olisi aika ikävää, ellei keneltäkään löytyisi sitä mainitsemaasi hulluutta keksiä tälläisiä parituksia ! :D Jainiin, kaikki parhaat ovat hulluja, muistathan? ;)

Muuten, kun tossa mainitsit jotain näytteliöistä, niin näytteleekö Lockhartia se traumatisoiva-Kenneth-ilman-paitaa tyyppi? :D En ihan pistäisi päätäni pantiksi, mutta jotenkin tuntuu ihan samalta..


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #4 : 06.03.2011 14:48:23 »
Hui! Täällähän on kommentteja!

Natural: Kiitokset ihana <3 Ja tietty tää siulle piti omistaa, kun kehuit mut neroks, kun kerroin tästä ideasta/parituksista siulle.
Beatrice: Voi kiitos, mä olen aina tiennyt olevani hullu ;)
Nekotorachan: Ooh, kiitokset myös sinulle. Kyllä siekii osaat kirjottaa ja harjotushan tekee mestarin :) Ja niin, aivan, kolmiodraamat ovat ihania, toivottavasti vain onnistun tässä.
Lumille: Kun mä oivalsin tän parituksen, en voinu olla nauramatta ääneen. Siis ihan oikeesti. Mutta kiva, että tykkäsit trailerista ja että kiinnostus heräsi, toivottavasti myös on sen arvoista. Ja niin, eihän hulluudessa ole yhtään mitään vikaa, kysy vaikka keneltä. Tai no, jos et kuitenkaan ihan keneltä tahansa. En kyllä menis vannomaan, että mun hulluuteni välttämättä kalpenis noitten kolmen rinnalla. Mutta mikäs siinä, muistanhan minä toki, että hullut on parhaita. Ja niin, kyllä, Lockhartia näyttelee juuri se Kenneth ”katsokaaolenilmanpaitaa” Branagh, ihan oikeassa olet asian suhteen – mä sain siitä oikeesti ikuiset traumat.

A/N: Hyvin epämääräiset selitykset siitä, mistä tämä ficci (paritukset) sai alkunsa. Siis kun Emma Thompson (Punurmio) oli naimisissa Kenneth Branaghin (Lockhart) kanssa, mutta sitten herra Branagh tutustui nuoreen naiseen nimeltä Helena Bonham Carter (Bellatrix), jätti Emman ja alkoi seurustella Helenan kanssa. Siinä oli se tarina, joka minua inspiroi kaikessa lyhykäisyydessään :) Niin, ja tässä ensimmäinen luku, olkaapa hyvät. Tästä tuli hiukka lyhyt, mutta hieman taustoja ensin ennen kuin päästään sukeltamaan syvemmälle




I luku
Rajan tuolta puolen



Sibylla Punurmio pyörähteli peilin edessä vaaleanvihertävässä mekossaan. Useat kaulaketjut ja rannerenkaat kilisivät toisiaan vasten, sormukset kimaltelivat sormissa.

Sibylla pysähtyi ja katsoi peilikuvaansa. Hän tiesi, ettei ollut kaunis. Jättiläismäiset silmälasit vääristivät hänen kapeita kasvojaan saaden silmät näyttämään luonnottoman suurilta. Taltuttamaton hiuspehko ei parantanut asiaa lainkaan.

Sibylla veti nimettömästään kultaisen sormuksen, jota koristi suuri, punainen rubiini. Hän pyöritteli sormusta sormissaan, tutkaili sen jokaista linjaa huolella. Sisäpuolella hennot sormet erottivat selkeänä kaiverruksen muuten niin tasaista pintaa vasten.


   Gilderoy 1.8.1981


Sibylla tiesi, että monet naiset voisivat vaikka tappaa päästäkseen tuon miehen kanssa naimisiin. Mutta Gilderoy oli valinnut hänet, Sibyllan, kaikkien muiden naisten joukosta, kirkuvasta tyttölaumasta tämä oli valinnut sen ainoan, joka ei ollut kirkunut tai osoittanut muutenkaan minkäänlaista mielenkiintoa miestä kohtaan.

Sibylla ei tiennyt, miksi hänet oli valittu niin monien innokkaampien naisten joukosta. Miksi juuri hänet?

Outolintu, Sibylla oli kuullut joidenkin sanovan ja hän tiesi asian todeksi. Sibylla tiesi aina olleensa erilainen. Se johtui lahjasta, jonka hän oli perinyt isoisoisoäidiltään. Ennustamisen lahjasta. Kenties Gilderoy oli valinnut hänet sen vuoksi. Hän kykenisi ennustamaan heidän yhteisen tulevaisuutensa.

Vielä Sibylla ei kuitenkaan ollut uskaltautunut kurkistamaan kristallipalloon puhumattakaan Gilderoyn aamuisista teekupeista. Hän pelkäsi, että kaikki ei menisikään suunnitelmien mukaan. Sibylla oli nähnyt taustalla piileskelevän, uhkaavan vaaran, mutta hänellä ei ollut aavistustakaan sen laadusta. Se voisi olla mitä hyvänsä.

Mutta hääpäivä oli jo päätetty, eikä mikään voisi pilata sitä. Sibylla oli nyt onnensa kukkuloilla, eikä tahtonut kenenkään riistävän häneltä tuota onneaan. Silti Sibylla pelkäsi, pelkäsi tulevansa jätetyksi alttarille, tulevansa petetyksi. Niin hänelle oli käynyt liian usein. Ihminen, johon hän oli uskonut voivansa luottaa, oli puukottanutkin selkään. Sen vuoksi Sibyllalla ei ollut ystäviä, hän ei enää vain kyennyt luottamaan toisiin. Gilderoy oli ainoa, johon hän luotti.

Kuukauden kuluttua oleva hääpäivä jännitti Sibyllaa, se hänen oli myönnettävä. Eihän naimisiin nyt joka päivä menty, joten ei ihmekään, että pikkuhiljaa lähestyvä päivä jännitti. Se jännittäisi ketä hyvänsä.

Sibylla päätti, että sinä päivänä hänestä tulisi kauniimpi kuin kukaan olisi koskaan uskonut.


**


”Roy?” Sibylla kysyi hiljaa.

Miehen vaaleat kiharat tanssahtelivat näkyviin. Siniset silmät tuikkivat kilpaa valkoisten hampaiden kanssa, posket olivat silkoiset kuin pienellä lapsella. Mies oli niin kaunis, ettei Sibylla saattanut uskoa onneaan.

”Tässähän minä olen”, Gilderoy sanoi. ”Minä eikä kukaan muu. Näytät suorastaan hurmaavalta, rakkaani.”

Sibylla kuitenkin oli näkevinään pienen valheenpilkahduksen miehen silmissä. Nainen tiesi, ettei ollut kaunis. Kaunis kuten toiset naiset. Ei hän edes ymmärtänyt mitä Gilderoy näki hänessä. Mutta Sibylla rakasti miestä, eikä muulla silloin ollut väliä. Ja vain silmänräpäystä myöhemmin oli valheenpoikanenkin jo poissa, ja Sibylla oli kuin ei olisi sitä huomannutkaan.

”Kultaseni?” Gilderoyn ääni tuntui tulevan jostain kaukaa. ”Kuuletko sinä minua?”

Sibylla havahtui taas ajatuksistaan todellisuuteen. Hänen katseensa kohtasi Gilderoyn pyöreät sinisilmät.

”Vaelsin taas rajan tuolle puolen”, Sibylla sanoi utuisella, pehmeällä äänellään.

”Huomasin sen”, Gilderoy hymyili. ”Näitkö tulevaisuuteen? Kenties meidän tulevaisuuteemme?”

”Minä näen jotain synkkää”, Sibylla kertoi ja puistelehti dramaattisesti. ”Jotain vaarallista, joka lähestyy uhkaavasti. En tiedä mikä se on, mutta jotain pahaa.”

”Toivottavasti kyseessä ei ole meidän tulevaisuutemme”, Gilderoy totesi ja hänen hymynsä muuttui hieman epävarmemmaksi.

”Niin minäkin toivon”, Sibylla kuiskasi.

”Siitä tulee hieno päivä”, Gilderoy vakuutti ja otti esiin taas kaikkein leveimmän hymynsä, joka tuntui paljastavan jokaisen hampaan miehen suusta. ”Tiedän sen. Minä – me tulemme loistamaan, kaikkien huomio kiinnittyy vain meihin, kultaseni.”

Sibylla ei tuntunut edes huomaavan Gilderoyn puheita, nainen oli taas kadonnut omiin maailmoihinsa.

”Roy?” Sibylla kysyi hiljaa. ”Miksi sinä tahdot mennä naimisiin juuri minun kanssani? Sadat muut naiset varmasti maksaisivat päästäkseen naimisiin kanssasi, ja sinä valitset minut, kurjan outolinnun rajan tuolta puolen.”

”Et sinä olet kurja”, Gilderoy totesi. ”Hieman erikoinen nainen kylläkin, mutta minä rakastan sinua niin kuin vain mies voi naista rakastaa. Juuri omalaatuisuutesi tekee sinusta kauniin. En minä voisi koskaan välittää kenestäkään muusta samalla tavoin kuin sinusta, Sibylla Patricia Punurmio.”

Gilderoy kietoi kätensä naisen ympärille, ja tämä painoi päänsä miehen rintaa vasten. Sibylla hymyili varovasti itsekseen. Hän oli sillä hetkellä maailman onnellisin nainen.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2011 08:32:30 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #5 : 06.03.2011 16:04:33 »
Vähänkö oli kiva luku!

Mää tykkäsin kovasti ja nyt tärisen jännityksestä ja odottelen jatkoa.
Odotellen, kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #6 : 06.03.2011 17:38:19 »
Oi (:
Tykkäsin tosiaankin tästä, ja saat tosi hienosti kerrottua vähän kuin Sibyllan näkökulmasta kaikenlaisia ajatuksia. Hrrrr, tuli heti sellanen olo että voisi lukea jatkoa vaikka kuika pitkään ja nyt odottelen ihan täpinöissäni seuraavaa osaa! :)



insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #7 : 07.03.2011 18:52:40 »
Tätä on pakko ruveta seuraamaan ihan jo tuon parituksenkin takia, koska wautsi on nimittäin makee! Juonikin vaikuttaa tosi hyvältä ja koukuttavalta. Vaikea lähteä tässä vaiheessa vielä arvioimaan, joten jään odottelemaan innolla jatkoa ^^ Ihanaa, että huomasin tämän jo nyt alkuvaiheessa, niin jaksan sitten seuraillakin ! :D

xoxoxo ins

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #8 : 13.03.2011 20:26:16 »
Natural: Kitooos alieni ;)
Lumille: Kiitän kovasti. Ajattelin, että ois hyvä alottaa tää kertomalla asioita Sibyn näkökulmasta, kun hän kuitenkii periaatteessa on ficin päähenkilö (tietty Royn ja Bellan lisäks, mutta kuitenkin). Niin ja ois kyllä oikeesti ihan tosi pelottavaa tietää tulevaisuus etukäteen :)
Beatrice: Iso kiitos sinulle. Eiköhän se Bella sieltä piakkoin ilmesty ;)
insatiable: Oih, uusi lukija. Kiitän kommentistasi :) Ja joo, tuo paritus nyt on vähän jännä (ja Naturalin mielestä aivan mahtava) ja ajattelinpa katsoa, että mitä siitä sitten oikein saankaan aikaiseksi

A/N: Ja nyt, viikko kulunut ensimmäisen luvun ilmestymisestä, joten nyt pääsette lukemaan toista. Kolmannen kanssa voikin sitten mennä vielä jonkin aikaa, mutta kyllä senkin kimppuun vielä joskus pääsette ;) Kiitän kaikkia puumerkkinsä jättäneitä, jotka ovat saaneet minut jatkamaan innokkaana tämän kirjoittamista.



II luku
Uhka



”Katso. Eikö tämä olisi kaunis?”

Sibylla istui pöydän ääressä Gilderoyn kanssa. Hän näytti suuren hääkakun kuvaa kirjassa. Se oli valkoinen, vaaleanvioletein koristein. Päälle oli taiteiltu hääparin kuva punareunaisen sydämen sisään.

Sibylla ja Gilderoy olivat jo jonkin aikaa selailleet kuvia erinäisistä hääkakuista etsien sitä itselleen sopivaa, mutta sellaista ei vain tuntunut löytyvän. Mutta nyt tuossa kuvassa oli jotakin sellaista, joka sytytti jotain erikoista Sibyllan sisällä.

”Kyllä, kyllä”, Gilderoy vakuutteli. ”Tahdotko sinä sen? Olisiko se hyvä?”

”En tiedä”, Sibylla mietti. ”Emme me ehkä noin suurta tarvitse, kun ei ole paljoa vieraitakaan tulossa. Olisiko tämä sinun mielestäsi hyvä?”

”Täydellinen”, Gilderoy hymyili.

”Otetaan sitten se”, Sibylla sanoi. ”Jos se on sinusta hyvä.”

”Tietenkin se on”, Gilderoy totesi. ”Eikä vain hyvä, se on paras näistä kaikista. Aivan ehdottoman paras.”

”No hyvä”, Sibylla hymyili varovasti.

Gilderoy viittasi yhden liikkeen työntekijöistä luokseen ja ojensi kirjan tälle.

”Me otamme tämän”, Gilderoy sanoi.

”Loistava valinta suorastaan”, vaalea nainen totesi. ”Tämä on ollut nyt tänä vuonna erityisessä suosiossa. Milloin tulette hakemaan kakun?”

”Häät ovat tasan kuukauden päästä”, Gilderoy sanoi. ”Jos vaikka päivää ennen sitä?”

”Se sopii paremmin kuin hyvin”, nainen hymyili. ”Millä nimellä laitan varauksen?”

Gilderoy vilkaisi käsiään vääntelevää Sibyllaa.

”Lockhart”, Gilderoy totesi.

”Selvä”, nainen sanoi. ”Kiitoksia paljon.”

”Kiitos”, Gilderoy hymähti.

Nainen touhotti pois. Gilderoy käänsi katseensa Sibyllaan.

”Mikä sinun on?” Gilderoy kysyi.

Sibylla hätkähti ja kohotti katseensa mieheen, jonka sinisistä silmistä paistoi epäilys, jollaista niissä ei koskaan ennen ollut näkynyt.

”Ei mikään”, Sibylla mutisi. ”Minä vain näen jonkin synkän lähestyvän koko ajan. En pidä siitä. Se ei ole hyvä asia, että se tulee.”

”Siby-kulta, meitä ei uhkaa mikään”, Gilderoy vakuutti. ”Me menemme naimisiin, eikä mikään voi sitä estää. Ei se synkkä, jonka näet lähestyvän, eikä mikään muukaan, en uskokaan. Minä rakastan sinua, eikä sitä asiaa voi mikään muuttaa.”

”Niin”, Sibylla kuiskasi, mutta epäilys silti kalvoi naisen sisintä. Sisäinen silmä oli aina ennenkin tiennyt merkit, joten miksei nytkin? Mutta ei Sibylla tahtonut, että mitään pahaa tapahtuisi. Kun hän kerrankin oli löytänyt onnen.

”Mennäänkö?” Gilderoy kysyi.

Sibylla nyökkäsi. He nousivat ylös, ja Sibylla tarttui miestä käsipuolesta.

Oli arkiviikko ja sen vuoksi Viistokujalla oli erityisen hiljaista. Ihmisiä ei juurikaan näkynyt, kun Sibylla ja Gilderoy kävelivät pitkin harmaata, kivistä katua.

Sibyllan mieli oli levoton. Jokin uhkasi heidän onneaan, hän tiesi sen. Jokin, joka pian paljastaisi itsensä ja pilaisi asiat pelkällä läsnäolollaan. Murskaisi onnen, tuhoaisi kaiken tielleen osuvan ja polkisi sen jalkoihinsa.

Silti Sibylla toivoi, ettei tuo ennustus koskaan toteutuisi. Eiväthän aivan kaikki olleet ennenkään, joten miksi juuri tuo toteutuisi? Sibyllalla oli kuitenkin siitä paha aavistus. Huonot ennustukset olivat aina ennenkin käyneet toteen.

”Olet ollut täysin omissa maailmoissasi koko päivän”, Gilderoy sanoi. ”Haluaisitko mennä jonnekin syömään? Vaikkapa tuonne?”

Sibylla katsoi Gilderoyn osoittaman pienen kahvilan suuntaan ja nyökkäsi sitten hieman epäröiden. Gilderoy lähti viemään häntä sitä kohden, mutta pian heidän matkantekonsa kuitenkin keskeytettiin.

”Gilderoy Lockhart”, ivaa tihkuva ääni kuului heidän takaansa.

Sibylla laski irti Gilderoysta ja pyörähti ympäri. Hänen edessään seisoi tummatukkainen ja tummasilmäinen nainen, joka tarkkaili heitä kuin arvioiden punaiset huulet vääntyneenä vinoon hymyyn. Sibylla vilkaisi Gilderoyta vieressään. Miehen kasvoilla oli tyrmistynyt ilme ja tämän suu oli loksahtanut auki.

”Etkö tunnista minua enää?” nainen kysyi. ”Olitko silloin niin humalassa, ettet kykene siihen? Muistatko edes? Vaikka viime kerrasta pitkä aika onkin, kyllä sinun silti pitäisi. Onneton raukka.”

Naisen äänessä oli jotain sellaista, hyökkäävää uhmaa kenties, joka sai Sibyllan kovin epävarmaksi itsestään. Nainen oli kyllä kaunis, ei ehkä klassisen kaunis, mutta kaunis joka tapauksessa. Jotain pelottavaa tässä kuitenkin oli. Niissä synkissä silmissä ja salaperäisissä kasvoissa. Oliko tämä ehkä se vaara, jonka Sibylla oli nähnyt lähestyvän? Nytkö se oli tullut, valmiina hyökkäämään?

Gilderoy käännähti Sibyllaa kohden. Kauhu ja epätoivo paistoi miehen silmistä, kun tämä tarttui naista lujasti olkapäästä kuin turvaa hakien.

”Minun täytyy nyt mennä”, Gilderoy kuiskasi. ”Nähdään taas.”

”Mihin sinä menet?” Sibylla hämmentyi.

Hän ei kuitenkaan saanut vastausta, sillä Gilderoy oli jo kaikkoontunut paikalta pienen räksähdyksen saattelemana.

Sibylla kääntyi takaisin kohden naista, jonka huulilla karehti pilkallinen hymy.

”Vai pakenet sinä minua, Gilderoy”, nainen sanoi lähinnä itsekseen tuijottaen paikkaa, jossa Gilderoy vielä hetki sitten oli ollut. ”Etpä pakene enää kauaa, kyllä minä sinut vielä löydän.”

Sibylla katsoi silmät ymmyrkäisinä naista, joka kääntyi hänen puoleensa tummia kulmiaan kohauttaen.

”Meitä ei ole esitelty”, nainen tokaisi ja ojensi kätensä, johon Sibylla tarttui hieman epäröiden. ”Bellatrix Musta.”

”Sibylla Punurmio”, Sibylla esittäytyi. ”Mistä sinä tunnet Royn?”

”Olimme tuttuja joskus erittäin kauan sitten”, Bellatrix totesi pitkästyneenä. ”Silloin kun olimme vielä nuoria. Ei hänestä ollut mihinkään, tuskin on nykyäänkään. Mutta hän on kyllä mielenkiintoinen mies. Pakeneva petturi ja valehtelija.”

”Mitä tarkoitat?” Sibylla kysyi varuillaan. ”Miksi sinä Royta edes etsit? Mitä sinä ylipäätään teet täällä?”
« Viimeksi muokattu: 29.03.2011 08:34:44 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #9 : 13.03.2011 21:58:33 »
Awawawawwawawwww, Bellaaaawwwssss <3

Tykkäsin tästä luvusta ja varsinkin Bellsin hyppäämisestä mukaan :)

Mä oon ihan sairaan huono kommentoimaan, pahoittelen syvästi.

Mutta kiitos kuitenkin hyvästä luvusta ;)

Kiittäen ja kumartaen,
Natural

P.S rakentava karkas :(


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #10 : 16.03.2011 16:07:32 »
whii! ♥ Tämä pätkä oli kyllä aivan todella hyvä, ja aloin jo hieman sääliä Lockhartia.. :D Bellan mukaantulo toi ihanasti säpinää ja odottelen jälleen hirmuisesti seuraavaa pätkää  ;)

Äh, olen kyllä oikeesti aika onneton :D Rakentavaa en osaa antaa sitten millään, mutta ainakin voin vielä kiittää tästä upeasta pätkästä !


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #11 : 27.03.2011 21:39:52 »
Natural: Tietenkii Bellsin pitää hypätä kelkkaan mukaan, et saahaan jotain tapahtumaakin aikaseks. Eikä mitään, tuollaiset pienetkin kommentit, että kertoo tykänneensä, piristävät jo kivasti päivää :)
Lumille: Tietty Bellan mukaan pomppaaminen tuo säpinää, kuinkas muutenkaan, kun neiti on mitä on ;) Ja mä en kyllä sääli Lockhartia yhtään, tiiä sit mistä johtuu
Beatrice: No hei siis totta kai Bella-rakkaani pitää tulla mukaan heti alkuvaiheessa, että jotain alkais tapahtuakii. Nimittäin sehän on niin, että missä kyseinen neiti vain sattuukin olemaan niin siellä sattuu ja tapahtuu hieman kaikennäköistä jännää :) Ja Bella on jo valmiiks jumalatar <3

A/N: Koska olen viettänyt eilen unettoman yön (siis ihan tosissaan unettoman, koska kävin aamukymmeneltä nukkumaan) niin laitan nyt yöni aikaansaannoksen tänne, sillä viimein sain aikaiseksi jatkettua kolmatta lukua ja vieläpä kirjoitettua sen valmiiksi. Neljättä lukua tuskin yhtä kauaa tarvitsee odottaa, sillä se on jo melkoisen hyvällä hollilla :) Pahoittelen tämän(kin) luvun lyhyyttä, koetan jatkossa tehdä niistä hiukkasen pidempiä




III luku
Sotkua



”Mitäkö minä teen?” Bellatrix kysyi pilkallisesti virnistäen. ”Olen sentään kihloissa hänen kanssaan.”

Sibyllan maailma jähmettyi paikoilleen, kun sanat lähtivät naisen huulilta. Hän tunsi kummaa huimausta – kuin olisi kokenut vastaavan tilanteen ennenkin. Mutta hän tiesi, ettei ollut. Eihän Sibylla ollut tavannut koko naista aiemmin.

”Ei!” Sibylla henkäisi. ”Sitä sinä et ole!”

”Voi kyllä vain olen”, Bellatrix totesi. ”Miksi minulla muuten olisi sormus sormessani?”

Bellatrix näytti naiselle vasenta kättään, jonka nimettömässä komeili kultainen timanttisormus. Sibylla pälyili hätääntyneenä ympärilleen, mutta ei Gilderoyta  tietenkään näkynyt missään, tämähän oli kaikkoontunut. Bellatrix nauroi ivallisesti toisen hätäännykselle.

”Et sinä voi olla kihloissa Royn kanssa”, Sibylla sanoi päätään kiivaasti pudistellen. ”Et sinä voi. Me olemme menossa naimisiin, minä olen hänen kihlattunsa.”

”Herää jo lapsellisista unistasi”, Bellatrix tokaisi silmiään pyöräyttäen. ”Miksi kukaan mies edes haluaisi naimisiin sinun kanssasi?”

”Mitä tarkoitat?” Sibylla kysyi varuillaan.

”Voi, kyllä sinä sen itsekin tiedät”, Bellatrix sanoi.

”Roy...” Sibylla epäröi, ”rakastaa minua.”

”Sinuna en olisi niinkään varma”, Bellatrix töksäytti.

Sibylla aukoi suutaan kuin kala kuivalla maalla saamatta ääntäkään aikaiseksi. Bellatrix nauroi kylmän ivallisesti, ja naurun sävy sai Sibyllan voimaan pahoin.

”Älä viitsi näyttää noin typerältä”, Bellatrix huokaisi raskaasti. ”Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei sinun kaltaistasi kukaan mies huoli.”

”Roy huolii!” Sibylla kivahti. ”Me olemme kihloissa ja rakastamme toisiamme! Me menemme naimisiin kuukauden päästä!”

”Miksi hän meni sinun kanssasi kihloihin?” Bellatrix kysyi ja kohotti kysyvästi kulmiaan. ”Hän tahtoi vain unohtaa menneet, unohtaa, mitä teki nuorena, unohtaa, että oli jo kihloissa. Unohda hänet, Gilderoy on vain yksi petollinen mies muiden joukossa.”

”En”, Sibylla kieltäytyi. ”Me menemme naimisiin.”

Bellatrix taivutti päätään taaksepäin, puisteli mustia kiharoitaan ja nauroi naurua, joka kaikui kolkkona ja kylmänä sillä hetkellä täysin autiolla Viistokujalla.

”Et sinä voi”, Bellatrix totesi. ”Gilderoy kihlasi minut jo vuosia sitten, joten teidän kihlauksenne ei ole pitävä. Vaikkakin hän oli pienessä sievässä, eikä kyllä niin kamalan pienessäkään, sen tehdessään, kihlaus on aina kihlaus, eikä se siitä miksikään muutu. Ei vaikka kuinka sitä tahtoisit. Minä olen kihloissa Gilderoy Lockhartin kanssa, etkä sinä voi tulla sotkemaan meidän välejämme.”

Sibylla katseli toista naista neuvottomana. Hän ei tiennyt, mitä sanoa tai tehdä. Pelkästään Bellatrixin läsnäolo ja koko olemus olivat vieneet kaiken toivon, kaikki sanat mennessään. Aivot löivät tyhjää, sisäinen silmäkään ei enää suostunut toimimaan.

”Sinä tässä olet minun ja Royn välit tullut sotkemaan”, Sibylla viimein sai sanotuksi.

”Minä?” Bellatrix hämmästyi. ”Kumpikohan meistä ensimmäisenä meni kihloihin hänen kanssaan? Niin, minä se olin. Joten sinä se tässä välit olet sotkenut, sillä minä olen kihloissa Gilderoyn kanssa.”

”Minä en usko sitä”, Sibylla tokaisi.

”Et usko mitä?” Bellatrix kysyi. ”Sitäkö, että olen kihloissa hänen kanssaan? Miksi minulla muka olisi sormus nimettömässäni, ellen olisi? Miksi hän olisi paennut, ellei olisi tiennyt minun tulleen etsimään häntä? Gilderoy on pelkkä pakeneva petturi, ei hän tahdo enää myöntää, mitä nuoruudessaan on tehnyt.”

”Jos Roy sinun mielestäsi...” Sibylla empi, ”on petturi ja valehtelija, miksi sitten tahdot edes olla kihloissa hänen kanssaan ja niin kärkkäästi tavata hänet?”

Bellatrix näytti yllättyvän tyystin Sibyllan kysymyksestä, ei kai ollut odottanut mitään sellaista. Tyrmistys kuitenkin katosi naisen kasvoilta yhtä nopeasti kuin oli tullutkin, sillä ripeästi tämä taas kokosi itsensä. Jäljelle jäi vain omahyväinen hymy.

”Et sinä sitä koskaan ymmärtäisi”, Bellatrix sanoi pitkästyneenä. ”En usko sinun kokeneen niitä nuoruuden riemuja, joita me koimme. Tanssiaisia, salaisia, kahdenkeskeisiä öitä, valvomista yön pikkutunneille saakka, piilossa vaihdettuja suudelmia. Vai oletko muka koskaan kokenut niistä mitään?”

Sibylla pysyi vaiti ja katsoi toista järkyttyneenä. Salaisia, kahdenkeskeisiä öitä, piilossa vaihdettuja suudelmia. Sanat jäivät pyörimään naisen päähän. Kyllä hän tiesi, mitä niillä tarkoitettiin. Salaisia lemmenöitä olisi ollut paljon osuvampi sanavalinta.

”Niin, tiesin sen”, Bellatrix totesi. ”Et sinä ole kokenut niista mitään, etkä kyllä tule koskaan kokemaankaan. Mutta juuri niiden vuoksi minä olen ja myöskin pysyn kihloissa Gilderoyn kanssa, joten sinun on kai parasta heittää hyvästit sulhollesi.”

”Ei...” Sibylla yritti. ”Minä en... Minä...”

”Sinä mitä?” Bellatrix kysyi tuhahtaen. ”Olet pelkkä säälittävä ennustajaeukko. Ei Gilderoy sinussa mitään muuta näe kuin mahdollisuuden paeta menneitä. Siinä hän ei kuitenkaan tule onnistumaan, mikäli se minusta on kiinni. Ja minustahan se tosiaan on kiinni. Hän saa tehdä sen, minkä vuosia sitten jo lupasi. Mutta aivan ensimmäisenä hän saa kyllä luvan kohdata minut silmästä silmään.”

”Ei hän...” Sibylla empi. ”Minä...”

”No mitä nyt vielä?” Bellatrix pyöräytti kyllästyneenä silmiään ja pani kätensä lanteille. ”Eikö asia tullut jo selväksi? Gilderoy on kihloissa minun kanssani ja yrittää vain käyttää sinua unohtaakseen menneisyytensä, unohtaakseen minut. Hän ei ole vielä oppinut, että minkä lupaa, sen myös pitää. Joten sinä voinetkin siis jo alkaa pakkailemaan tavaroitasi.”

Bellatrixin sanat ja tyly äänensävy saivat Sibyllan silmät täyteen kyyneleitä. Ennustaja koetti estää sen, muttei kyennyt. Kyyneleet valuivat poskille, ja kiukkuisena hän pyyhki ne hihaansa. Nyt kaikki oli mennyt pieleen, ennustus oli toteutunut, tuhoaja oli saapunut, kaikki oli mennyt aivan sekaisin.

Sibylla käännähti kannoillaan ja lähti korot kiveä vasten kopisten kohti Vuotavaa noidankattilaa. Bellatrix katsoi naisen jälkeen ivallisesti hymyillen ja lähinnä huvittuneena koko tilanteesta, toisen naisen kiihtymyksestä.

”Niin heikko”, Bellatrix mutisi itsekseen. ”Ei hänestä ole mihinkään, ei hän voi estää, liian herkkä. Ensimmäinen este on tuhottu jo heti alkuunsa. Mutta Gilderoy, sinä et tule tätä menoa saamaan koskaan onnellista satukirjaloppua, jos jatkat valehteluasi jokaiselle vastaantulevalle naiselle. Minua sinä et petä. Saat antaa sen, minkä lupasitkin.”

Bellatrix huokaisi hiljaa ja suuntasi sitten päättäväisen, polttavan katseensa Vuotavan noidankattilan ovelle, joka oli juuri painunut kiinni. Pienen räksähdyksen saattelemana katosi nainen koko kadun synkentäneen tumman seuralaisensa varjon kanssa.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2011 08:37:06 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #12 : 28.03.2011 18:34:03 »
Voi, nyt alkaa jo hieman pelottaa Lockhartin puolesta :D Mikäköhän on sellainen teko, joka saa jopa Bellan lähtemään peräänsä - vaiko onko ilkeily sittenkin Bellan tapa vain osoittaa tunteitaan?

Lainaus
”En usko sinun kokeneen niitä nuoruuden riemuja, joita me koimme. Tanssiaisia, salaisia, kahdenkeskeisiä öitä, valvomista yön pikkutunneille saakka, piilossa vaihdettuja suudelmia. Vai oletko muka koskaan kokenut niistä mitään?”

Voih, jotenkin Bella oli vaan niin ilkeä tässä :D Kävi ihan sääliksi Sibylla-rukkaa, koska no, aika arkaan paikkaan tuossa varmaankin tökittiin. Vaikka eihän Bellan paukauttamiin törkeyksiin nyt niin paljon tarvitakkaan, Lockhart on tainnut moata aika pahasti :'D

Mutta joo, kiitosta kiitosta tästä! Saithan sinä Bellankin viimein tottelemaan :)



Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #13 : 29.03.2011 18:08:40 »
Mitähän mää voisin sanoa?

Siis tykkäsin tästä luvusta ja tälleen. Bella, niin julma, mutta minkäin jumaloin Bellaa.
Kuvailu oli kiva ja mua väsyttää joten en saaa oikein mitää aikaiseksi.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #14 : 02.04.2011 20:39:43 »
Lumille: Jeejee, niin sain Bellan tottelemaan ja olen siitä tosi iloinen :) Ehkä Bella vain tykkää olla ilkeä. Tai sitten... no, saapa nähdä. Miun ainakii käy Sibya sääliks tässä kaikkein eniten. Bells on julma
Beatrice: No voi. Mutta nopeat syö hitaat - eiku mitä? Ja kuten äsken jo totesin niin Bella on tosi julma ja ilkee ihminen, mut ihan kiva välillä kirjottaa tollastakii puolta hänestä. En oo vissiin aiemmin sanonu (ainakaan muistaakseni), montako lukua tässä on. Nyt on viel vähän paha mennä sanomaan, mutta ainakin se kymmenen, mahollisesti enemmäkin (ehkä kolmetoista?) :)
Natural: Hehee, oon nyt ilkeän Bellan linjalla, ei voi mitään. Mutta, mutta, no jaa, enpäs sanokaan vielä mitään, etten vahingossakaan spoilaa ;)

A/N: Ja tästä luvusta lähtien Morsianten sota menee sitten PotterWrimoon, tavoitteena olisi saada aikaiseksi ainakin se 10 000 sanaa kahdessa kuukaudessa, mutta saa nähdä miten käy, koska tämä ei inspaa yhtä paljon kuin tuo toinen wrimo. Niin ja lukekaa sitten päivitetyt alkutekstit, ellette jo ole niitä lukeneet, koska varoituksia on tullut lisää ;) Eipä minul muuta, olkaa hyvät ja nauttikaa. Lupaan alkaa kirjoittaa pidempiä lukuja :)



IV luku
Elämäsi pahin virhe



Ovi paukahti lujaa kiinni Sibyllan astuessa sisään. Nainen käveli hiukan horjahdellen suoraa päätä pieneen keittiöön, otti ylisuuret lasit pois päästään, laski ne kaapin päälle. Hän nojautui matalaa, puista tasoa vasten ja hautasi kasvonsa käsiinsä. Hartiat tärisivät itkun voimasta.

Se ei saanut olla totta, se ei voinut. Eihän Gilderoy olisi voinut tehdä niin hänelle, eihän tämä voinut olla kihloissa toisen naisen kanssa. Mutta tumma nainen oli näyttänyt täysin rehelliseltä huolimatta siitä pilkallisesta hymystä. Mutta miksi se kaikki oli salattu tähän päivään asti?

Sibylla ei kuullut, kuinka Gilderoy asteli epäröiden huoneeseen. Sen vuoksi nainen hätkähtikin rajusti miehen laskiessa kätensä hänen olkapäilleen. Kiireesti Sibylla pyyhki kyyneleensä poskiltaan.

”Sibylla...” Gilderoy sanoi hiljaa.

Hän veti naisen lähelleen ja koetti suudella tätä, mutta Sibylla käänsi kasvonsa haluttomasti pois ja vetäytyi irti miehestä käsivarren mitan päähän vältellen tämän katsetta. Naisen kasvot olivat sulkeutuneet ja torjuvat, sen Gilderoykin kykeni näkemään.

”Mikä hätänä, kultaseni?” Gilderoy kysyi. ”Mikä on vialla?”

”Kyllä sinä sen tiedät”, Sibylla tokaisi.

”Jos tämä nyt johtui siitä äskeisestä niin -” Gilderoy aloitti.

”Mistä muustakaan?” Sibylla kivahti ja käänsi viimein katseensa mieheen. ”Sinä vain kaikkoonnuit pois ja jätit minut yksin keskelle Viistokujaa! Et kertonut edes, minne menit! Häivyit noin vain!”

Gilderoy huokaisi hiukan helpottuneena.

”Minä vain muistin erään asian, mikä minun piti hoitaa jo aikoja sitten”, Gilderoy selitti. ”Nyt se on tehty. Olin vain unohtanut sen täysin ja se äkisti muistui vain mieleen. Olen pahoillani, että hylkäsin sinut mitään sanomatta. Tämä juttu minun piti vain hoitaa. Se oli erittäin tärkeää meidän molempien kannalta.”

”Liittyikö tämä sinun huipputärkeä asiasi mahdollisesti siihen naiseen?” Sibylla kysyi kohauttaen kulmiaan epäilevästi laittaen samalla lasit takaisin päähänsä ja irrottamatta hetkeksikään katsettaan miehestä.

Gilderoy nielaisi kuuluvasti ja tuijotti kihlattuaan epävarmana. Sibylla katsoi takaisin koettaen vaikuttaa kylmältä ja välinpitämättömältä. Kyynelten jälkeensä jättämät punaiset silmänaluset kuitenkin kielivät kaikesta muusta. Vihasta, surusta, pettymyksestä.

”Keneen naiseen...?” Gilderoy epäröi.

”Kyllä sinä sen tiedät”, Sibylla sanoi. ”Siihen naiseen, jonka saavuttua sinä vain kaikkoonnuit, kun lähdit muka erittäin tärkeällä asiallesi ja jätit minut sinne.”

”En minä tunne sitä naista”, Gilderoy yritti.

”Selvästikin näytit tuntevan”, Sibylla tiuskaisi. ”Hänkin tunsi sinut. Hän sanoi, että tunsitte toisenne, kun olitte nuoria, ettei sinusta ollut mihinkään, että olet pakeneva petturi.”

”Minä en...” Gilderoy aloitti, mutta lauseen loppu haipui ilmaan.

”Niin mitä?” Sibylla kysyi. ”Kyllä minä kuulin siitä. Hän kertoi minulle. Bellatrix Musta.”

”Mitä hän kertoi?” Gilderoy hätääntyi. ”Ei kai vaan -”

”Kaiken”, Sibylla tokaisi.

Gilderoyn silmät pyöristyivät järkytyksestä, kasvot kalpenivat huulia myöten. Hän tuijotti Sibyllaa kuin uskomatta korviaan.

”Sibylla-kulta...” Gilderoy kuiskasi. ”Minä olen tehnyt suunnattoman suuren virheen.”

”Selvästikin”, Sibylla tiuskaisi.

”Anna minun selittää”, Gilderoy pyysi.

”No?” Sibylla sanoi kylmästi. ”Selitä sitten. Ei minulla ole koko päivää aikaa olla tässä.”

”Minä olin nuori”, Gilderoy totesi. ”Nuori ja typerä. En lainkaan ajatellut, mitä tein. Ja me... me olimme humalassa, kun minä tein sen. Olin jo pitkän aikaa halunnut tehdä sen, olin rakastanut häntä, mutten ollut uskaltanut sanoa mitään. Silloin sain kerätyksi rohkeuteni ja tehtyä sen. Seuraavana aamuna kaduin tekojani. Koetin unohtaa kaiken, häivyttää ne muistot päästäni. Onnistuinkin. Lähdin pois, eikä hän seurannut minua. Uskoin hänenkin jo unohtaneen. Onnistuin katoamaan, mutta nyt hän on löytänyt minut ja selvästikin muistaa kaiken, tahtoo tuhota kaiken hyvän, minkä olen viimeinkin saavuttanut.”

”Sinä teit jotain muutakin kuin vain tunnustit rakkautesi”, Sibylla sanoi kipakasti.

”Niin teinkin”, Gilderoy myönsi. ”Tein elämäni suurimman virheen sinä iltana ja olen katunut sitä siitä lähtien. Kertoiko... kertoiko hän...?”

”Kaiken”, Sibylla tokaisi.

Gilderoy painoi katseensa lattiaan ja pudisteli epätoivoisena päätään.

”Sinä olet ollut kihloissa toisen naisen kanssa kaikki nämä vuodet!” Sibylla kivahti loukattuna. Ei hänkään nyt kaikkea kestänyt. Tämä oli jo aivan liikaa. Pahempaa kuin yksikään aiempi pilkka, ivasana. Tämä sattui kaikkein eniten.

”Kultaseni, anna minun selittää”, Gilderoy pyysi.

”Sinä selitit jo”, Sibylla tokaisi. ”Olit humalassa, tunnustit rakkautesi Bellatrix Mustalle, kosit häntä, menitte kihloihin, kaduit tekojasi ja katosit. Sitten tapasit minut, kosit minua, etkä koskaan kertonut, että olit jo kihloissa. Se olisi selvinnyt vasta hääpäivänä, jolloin olisi paljastunut, ettemme voikaan mennä naimisiin, koska sinä olet kihloissa yhtä aikaa kahden naisen kanssa. Parempi että se tuli ilmi jo nyt, eikä vasta silloin. En tiedä, olisinko silloin kestänyt sitä.”

”Sibylla-kulta, ehkä meidän olisi parasta...” Gilderoy aloitti.

”Niin mitä?” Sibylla epäili.

”Ottaa hieman lisäaikaa”, Gilderoy sanoi. ”Ehkä teimme kaiken sittenkin liian hätäisesti. Jospa vielä miettisimme hetken, onko tämä sittenkään hyvä ratkaisu.”

”Sinä tahdot vain hänen luokseen!” Sibylla huudahti. ”Et tahdo minua, koska hän on kauniimpi kuin minä! Hyvä on, lykätään häitä, puretaan kihlaus, ei enää koskaan tavata!”

”Älä nyt ylireagoi”, Gilderoy pyysi.

”Ylireagoi?!” Sibylla kiljahti. ”Itsehän sinä olet tämän sopan keittänyt ja nyt väität, että minä muka ylireagoin! Jos niin kerran haluat, puretaan kihlaus! Mene sinä naimisiin sen kauniin lutkasi kanssa!”

”Ei hän ole -” Gilderoy aloitti.

”Olkoon mikä on!” Sibylla kivahti. ”Mene vain naimisiin hänen kanssaan, kun minä en kelpaa. Mene vain, en minä välitä.”

”En minä sitä tarkoittanut”, Gilderoy sanoi.

”Mitä sitten?” Sibylla kysyi kylmästi.

”Sitä vain, että tuon naisen ilmestyminen sekoitti pakan totaalisesti”, Gildeory selitti. ”Tarvitsen miettimisaikaa.”

”Miettimisaikaa siihen, valitsetko hänet vai minut”, Sibylla tuhahti. ”Kyllä minä sinun pelisi arvaan, Roy. Tiesin tämän. Minun ei koskaan pitäisi luottaa kauniiden miesten kauniisiin, mutta ah, niin petollisiin sanoihin. Miksen voinut vain uskoa sisäistä silmääni?”

Sibylla käännähti kannoillaan. Hän tunsi kyyneleiden pusertuvan silmäkulmiin ja virtaavan alas poskille. Nainen puristi kätensä tiukasti nyrkkiin, tunsi kynsien uppoavan kämmenien pehmeään ihoon.

”Hyvä on, minä menen”, Sibylla kuiskasi. ”Ilmoita, kun olet päätöksesi tehnyt.”

Nainen lähti huoneesta. Hetken kuluttua Gilderoy kuuli vain ulko-oven pamahtavan kiinni, sitten kaikki oli taas pelottavan hiljaista.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #15 : 02.04.2011 20:49:57 »
Muahahhaahhaa! Oli varmaan taas tosi vaikeeta arvata, että mää oon täälllä komentoimassa ;)

Tyykäsin luvusta, se oli tollanen jännä, kaikki meni ihan sekasi ja kaikkee. Kuvailu oli kiva.
Jajajajajajajajajajaja... mä en löytänyt virheita ja odotan jatkoa. Ja muahaha, Bella on sotkenut kaikki kuviot!

Ja tuotas noin... mä en keksi mitää sanottavaa, sorry.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural-alieni


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #16 : 02.04.2011 20:55:06 »
Hei, eikä! Varmaan ehkä ensimmäinen kerta, kun tekisi vain mieli pyyhkiä Bella pois kokonaan tarinasta o: Siby-raukka, todellakin. Ehkä hän kuitenkin otti tuon vähän liian vakavasti, sillä tapaus nyt oli kuitenkin vain monen vuoden aikainen juttu ja kaikkea - tosin, tuskinpa siinä tapauksessa Bella olisi vain uhkaillen ilmestynyt kettuilemaan ja paljastamaan koko jutun?

Lainaus
”Sibylla-kulta...” Gilderoy kuiskasi. ”Minä olen tehnyt suunnattoman suuren virheen.”

”Selvästikin”, Sibylla tiuskaisi.

Ja joo, myötätunnot myös Lockhartille :D vaikka hänhän itse onkin koko sotkunsa takana, niin se, että Bella tuhlaa kallista aikaansa ilmoittamalla pienestä virheestä hänen tulevalle vaimolleen, tuskin enteilee yhtään mitään hyvää..

Mutta juu, kiitoksia jälleen kerran tästä! :)


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #17 : 10.04.2011 19:08:11 »
Natural: Joo, se kieltämättä oli tosi vaikeeta :) Toki Bella nyt kaiken sotkee
Lumille: Eijei, ei pyyhitä Bellsiä pois, eihän tästä muuten tulisi yhtikäs mitään. Eikä mitään myötätuntoja Roylle, itsepähän on virheensä tehnyt. Sympatiat nyt heti paikalla ainoastaan Sibylle ;) Niin ja Sibysta muutenkin - kaikki, jotka on Potterit lukenu niin kyllähän sen tietää, että Siby-kullalla on hieman taipumusta asioiden liikadramatisointiin. En nyt sitten ole aivan varma oliko sitä tässä, ehkä se jossain vaiheessa selviää
Beatrice: Juu, taitaapi se Morsianten sota joku elokuva olla. Itse en tosin ole sitä katsonut, mutta juonesta olen sen verran kuullut, että on kyllä aivan erilainen kuin tässä :) Hahaa, nyt mä tulen ja teen sulle aivopesun, että Sibysta tulee kans siun lempparihahmo niinku hää on minunkii. Mutta Roy, eijeijei, kamala hahmo kertakaikkiaan. Ja täysin olen samaa mieltä - sympatioita ei Roylle vaan Sibylle :)

A/N: Varoitan sitten, tämä luku on mahdollisimman sekava, koska kukaan ei enää tiedä mistään mitään, koska kaikki on sekaisin ;) Toivottavasti siitä edes jotain selkoa ottaa ja toivottavasti tykkäätte. Hmh, saas nähdä, kuinka kauan kestää sitten seuraavan luvun kanssa, koska siihen ei ole mitään inspiraatiota. Saatte siis toivoa parasta ja pitää peukkuja pystyssä, että saan idean, ettekä joudu seuraavaa lukua odottamaan ensi vuoteen :)



V luku
Valinnanvaikeus



Gilderoy istui pöydän ääressä. Hän oli painanut kasvonsa käsiinsä. Edessä vaalean liinan peittämällä pöydällä aivan reunalla oli täysin koskematon teekuppi. Tee siinä oli jo väljähtänyttä, eikä sitä voisi enää juoda. Eihän kylmä ja haalistunut tee maistunut miltään.

Ovi kävi, ja Gilderoy avasi silmänsä, kohotti epätoivoiset kasvonsa kuluneesta, vaaleasta kankaasta. Pieni toivonpilkahdus käväisi miehen silmissä. Jos vaikka sittenkin...

”Sibylla?” Gilderoy huikkasi voimattomasti.

Miehen sydän jätti pari lyöntiä väliin ja alkoi sen jälkeen rummuttaa lujaa, kun hän näki tumman naishahmon astuvan sisään keittiöön. Tämä katseli halveksiva ja nyrpeä ilme kasvoillaan ympärilleen pienessä huoneessa. Sitten tummien silmien katse kiinnittyi mieheen pöydän ääressä.

”Gilderoy Lockhart”, Bellatrix totesi.

”Bellatrix”, Gilderoy kähähti vältellen naisen katsetta, ”Musta.”

”Muistathan sinä minut”, Bellatrix sanoi. ”Hetken jo epäilin, että jos et sittenkään.”

”Miksen muistaisi?” Gilderoy kysyi. ”Mielikuvat ovat pysyneet hieman liiankin vahvoina ja selkeinä pääkopassa.”

”No sehän on hienoa”, Bellatrix totesi ja koetti hymyillä mahdollisimman herttaisesti, onnistumatta siinä, sillä hymy ei ulottunut silmiin saakka. Ei ollut varmaan koskaan ulottunutkaan. ”Sitten varmaankin muistat myös selkeästi vuosien takaisen lupauksesi.”

”Lupauksen...?” Gilderoy kohotti epäröivän katseensa naiseen.

Bellatrix heilutteli vasenta kättään Gilderoyn kasvojen edessä, eikä mies voinut olla huomaamatta nimettömässä olevaa sormusta. Hän muisti sen liiankin hyvin. Gilderoy huokaisi raskaasti päätään pyöritellen ja painoi katseensa taas pöytäliinaan.

”Mitä sinä teet täällä, Bellatrix?” Gilderoy kysyi.

”Tulin varmistamaan, että pidät antamasi lupauksen”, Bellatrix sanoi. ”Katosit silloin noin vain, eikä sinua löytynyt enää mistään. Et voi kuvitellakaan mitä tunsin sillä hetkellä, kun näin sinut tänään Viistokujalla. Ja mitä minä kuulenkaan? Että olet mennyt kihloihin toisen naisen kanssa ja menossa vieläpä naimisiin?”

”Niin”, Gilderoy myönsi vaisusti. ”Niinhän minä olen.”

”Vaan kun sinä et voi”, Bellatrix tokaisi. ”Et voi mennä naimisiin kuin yhden naisen kanssa. Et voi mennä naimisiin edes siinä tapauksessa, että olet jo ennestään kihloissa jonkun toisen kanssa. Tässä tapauksessa siis minun.”

”Tiedän sen”, Gilderoy huokaisi. ”Jotain on siis tehtävä.”

”No mahdollisesti jotain on tehtävä”, Bellatrix puuskahti. ”Ehkä sinun olisi valittava.”

Gilderoy roikotti päätään onnettomana, vaaleat kiharat valahtivat silmien peitoksi. Bellatrix katsoi miestä pää aavistuksen verran kallellaan. Sitten nainen nojautui pöytää vasten painaen kämmenensä karheaan liinaan.

”Rakastatko sinä häntä?” Bellatrix kysyi.

”Minä...” Gilderoy änkytti, ”en tiedä...”

”Rakastat vai et?” Bellatrix kysyi. ”Kyllä sinä sen tiedät.”

”Sanoinhan jo, etten tiedä!” Gilderoy huudahti. ”Anna minun olla!”

”Sinun täytyy tehdä valintasi”, Bellatrix tokaisi. ”Joko minä tai hän. Valitse.”

Gilderoy pudisteli tarmokkaasti päätään. Vaaleat kiharat menivät sekaisin, mutta mies ei välittänyt siitä lainkaan, hän vain vältteli naisen katsetta parhaansa mukaan.

”Siis et valitse?” Bellatrixin silmissä välähti. ”Vai et vain pysty sanomaan minulle suoraan, että valitset mieluummin heinäsirkkaa muistuttavan ennustajaeukon kuin minut? Jos sen teet, ei enää kukaan voi kieltää typeryyttäsi. Mitä sinä hänessä muka näet? Eihän hän ole edes kaunis, ei lainkaan sinun tyyppiäsi.”

Gilderoy pakottautui kohtaamaan Bellatrixin tummat, haastavat silmät. Vaikka naisen kasvot näyttivätkin rauhallisilta, Gilderoy tunsi ulkokuoren alla sykkivän vihan, kaunan Sibyllaa kohtaan, näki sen silmien palosta ja poltteesta.

”Mitä?” mies hämmentyi.

”Kysyin, mitä sinä näet ennustajaeukossa”, Bellatrix toisti hivenen kärsimättömänä. ”Miten siedät häntä komean vartesi rinnalla?”

”Miksen sietäisi?” Gilderoy kysyi. ”Kyllä hänkin on kaunis. Omalla tavallaan.”

”Rakastat siis häntä?” Bellatrix varmisti.

”Minä – en!” Gilderoy huudahti. ”Tai siis kyllä! Tai en! Tai siis...”

”Siis mitä?” Bellatrix kysyi raskaasti huokaisten. ”Et osaa vieläkään tehdä itse päätöksiäsi. Tarvitset siis rinnallesi jonkun, joka siihen kykenee. Löytyykö hänestä siihen tarpeeksi voimaa? Mielipiteesi vaihtelevat kerran sekunnissa hämäten lähes ketä tahansa. Ja nuo valheet, joita syötät -”

”Enhän minä -” Gilderoy yritti.

”Kyllä sinä!” Bellatrix huudahti. ”Puhut alinomaa pelkkää paskaa!”

Bellatrix pamautti nyrkkinsä pöytään. Pöytä tärähti iskun voimasta, teekuppi putosi lattialle ja särkyi palasiksi. Gilderoy säpsähti naisen äkisti kuohahtanutta kiukkua. Sinne oli samalla mennyt yksi Sibyllan siroista teekupeista, pirstoutunut lattialle. Gilderoy kohotti katseensa Bellatrixiin.

”Miksi sitten edes haluat minut?” Gilderoy kysyi arastellen.

Bellatrix vaikeni ja katsoi miestä arvioiden pitkän aikaa. Gilderoy tunsi tummien silmien polttavan katseen ihollaan, tuli tunne, että nainen näki hänen lävitseen, päänsä sisälle.

”Et ehkä olekaan niin typerä kuin miltä näytät”, Bellatrix sanoi pehmeällä äänellä. Sitten naisen katse lasittui kuin hän olisi katsonut kaukaisuuteen. ”Muistatko sinä niitä öitä vuosia sitten? Kuutamossa ilmoille laskettuja lupauksia tulevaisuudesta, paremmasta huomisesta? Yön kostuttamaa heinää paljaalla iholla, paljaan selän alla pehmusteena, kuunsirpin valossa säkenöiviä kastepisaroita? Minä en voi unohtaa niitä mielestäni. En ole koskaan kokenut sen kaltaista hurmiota. Tahdon kokea sen kaiken uudestaan ja taas uudestaan.”

”Haluat siis tehdä minusta lelun itsellesi”, Gilderoy tokaisi saaden Bellatrixin salamana naulaamaan katseensa taas häneen. ”Et rakasta minua oikeasti. Tahdot itsellesi vain jonkun, jota käyttää hyväksi, kun yksinäisyys iskee.”

”En toki”, Bellatrix hymähti. ”Et voi kyllä sinäkään kieltää, ettetkö muka olisi nauttinut niistä öistä. En minä tahdo sinusta lelua itselleni. Tahdon vain, että pidät lupauksesi, jonka annoit jo vuosia sitten.”

”En minä voi”, Gilderoy sanoi. ”Minä olen menossa naimisiin Sibyllan kanssa. Meidän täytyy purkaa kihlauksemme, en minä voi jättää Sibyllaa.”

”Ei”, Bellatrix kieltäytyi. ”Me emme pura kihlaustamme. Olen tullut tänne, jotta sinä lunastaisit lupauksesi, joten menet siis ja purat kihlauksesi sen ennustajaeukon kanssa.”

”Johan minä sanoin”, Gilderoy totesi. ”Minä en voi tehdä sitä. Sibylla tuhoutuu, jos sen teen, hän tarvitsee minua. Minä olen antanut lupaukseni hänelle ja sen lupauksen aion myös pitää.”

”Luuletko, että hän yhä tahtoo sinut?” Bellatrix kysyi ovelasti.

”Mitä?” Gilderoy hämmentyi.

”Niin”, Bellatrix myönsi. ”En minä usko, ei sen jälkeen, mitä hän on sinusta kuullut. Voiko olla todellistakaan, että nainen jonka kanssa olit menossa naimisiin, ei tiennyt sinusta juuri mitään? Ei edes sitä, että valehtelet jatkuvasti kaikesta.”

”Mutta... mutta...” Gilderoy yritti.

”Te olette molemmat aivan samanlaisia”, Bellatrix puuskahti. ”Nyt minä käsitän viimein, mikä teidät on ajanut yhteen. Kumpikin epäröi aivan yhtä paljon.”

Gilderoyn katse vaelsi epävarmana ympäri huonetta. Purppuraiset verhot, Sibyllan valitsemat. Punainen matto keskellä lattiaa, Sibyllan valitsema. Lukuisat posliiniset teekupit lasivitriinissä, nekin Sibyllan valitsemat. Koko keittiö muistutti tämän olemassaolosta, siitä, kuinka Gilderoy oli kihlannut hänet. Verhot olivat olleet ensimmäinen asia, jonka Sibylla oli tuonut mukanaan yhteiseen kotiin ja ripustanut ne ikkunoihin.

”No?” Bellatrixin ääni havahdutti Gilderoyn ajatuksistaan. ”Joko olet valinnut? Ethän sinä voi tietää, huoliiko ennustajaeukko sinua enää takaisin, kun on tästä asiasta kuullut.”

”Minä en tiedä”, Gilderoy sanoi.

”Niinpä tietenkin”, Bellatrix tokaisi. ”Ethän sinä koskaan. Ja äsken olit jo niin varma päätöksestäsi, nyt et enää olekaan. Ei teistä edes tulisi mitään, olette kumpikin niin epävarmoja ja saamattomia. Koeta jo päättää, mitä sinä oikein haluat.”

”Minä en halua si-” Gilderoy aloitti.

”Vaiti!” Bellatrix sähähti. ”Mieti, mitä todella haluat. Älä sano yhtään mitään ennen kuin tiedät sen. Älä yhtään mitään.”

”Mutta minä tiedän -” Gilderoy yritti taas.

”Älä!” Bellatrix käski. ”Älä vielä sano mitään. Minä jätän sinut nyt pohtimaan asiaa. Sinun vuoksesi toivon, että valitset oikein.”

”Siis sinut”, Gilderoy tokaisi. ”Sinun mielestäsi oikea valinta olet sinä itse. Valintani on minulle oikea, päätin sitten mitä tahansa.”

Bellatrix nakkasi niskojaan ja lähti huoneesta. Hetken kuluttua Gilderoy kuuli oven käyvän. Hän huokaisi syvään ja painoi otsansa vasten pöytäliinan karheaa pintaa.

Ei hän tahtonut Bellatrixia, hän tahtoi Sibyllan. Mutta Bellatrix ei suostunut kuuntelemaan, hyväksymään kieltävää vastausta. Bellatrixille ei sanottu ei. Ei oltu koskaan sanottu. Miten tästäkään siis voisi ylipäätään selvitä, jos toinen osapuoli ei hyväksynyt kieltävää vastausta? Kaiken lisäksi Gilderoy uskoi, että Sibylla olisi hänelle se oikea valinta.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2011 00:26:46 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #18 : 10.04.2011 19:34:30 »
No johan on!  :) Voi, voi Gilderoy.. Aika hienoa, kuinka sä olet saanut Bellasta tollasen noin.. äh, miksi nyt voisi sanoa? :D tommosen, ehkäpä vain itseään ajattelevan ja jotenkin oikein tommosen :'D Että jotenkin osaa ottaa Bella päähän, mutta jotenkin vaan haluaa hirmusesti päästä lukemaan lisää ja lisää sotkuja ja tietää mitä tässä nyt sitten oikein tapahtuu.
Royn osassa olisi luultavasti kaikkein kamalinta, koska kukapa tietää, mitä siitä seuraa ellei tottele Bellan käskyjä :D Ehkäpä Royn vain on tottuttava osaansa ja elää sitten vain ihan tossun alla.. tai hei, taistelutahtoa nyt!

Lainaus
olette kumpikin niin epävarmoja ja saamattomia


Hihi, mutta tosiaan mä vain koukkuunnun entistä enemmän! :D Toivotaan vaan parasta ja tosiaan pidetään peukkuja pystyssä seuraavalle osalle :)


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Morsianten sota
« Vastaus #19 : 10.04.2011 21:06:35 »
Hei vitsi, tännehän on tullu lisää tätä!

Haa, tykkäsin tästäkin luvusta ja hyvä Bella, älä anna periksi! Joo, siis olet mun mielestä saanut Bellasta sellasen... jännän. Siis tykkäsin siitä kun tässä hän oli sellainen, että hän aikoo saada sen mitä aikoo, just oikee asenne.
Tykkäsin kuvailusta ja ei tämä ollut sekava.

Ja koska olen ihan päästäni sekaisin, lähden nyt pois ämpyttämästä.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural-alieni


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo