Kirjoittaja Aihe: Ennakkoluulojensa kahlitsemat (eivät he kestäneet), S  (Luettu 2786 kertaa)

Winifred

  • Nuorallatanssija
  • ***
  • Viestejä: 498
  • © Sara Sofia
    • Ad surdas auras canere
Title: Ennakkoluulojensa kahlitsemat (eivät he kestäneet)
Author: Winifred
Beta: bbrickless ja Rosy lukaisivat läpi, kiitos murut<3
Genre: Angst, drama, slash
Pairing: James Sirius/Teddy
Rating: S
Disclaimer: Rowling omistaa hahmot ja maailman, minä leikin ilman rahallista palkkiota tai mitään muutakaan. Omakseni en väitä. Nightwish puolestaan omistaa kappaleen.
Word count: 200
Summary: Tämänkin huoneen seinien kolhut olivat kaksi silmäparia laskeneet niin monesti.

A/N: Ottaa osaa haasteisiin: Spurttiraapale II (kierros yhdeksän), Slash10, Yhtyeen tuotanto Nightwishin kappaleella Bless the child.

Tididii. Tää on aika tulkinnanvarainen, mutta itse ajattelin paritukseksi James Sirius/Teddyn, joten tällä mennään. Ja tämä on spurttiraapaleen maanantairaapale, vaikka julkaisu venyikin.

Ennakkoluulojensa kahlitsemat (eivät he kestäneet)

Ne olivat hopeisia kuvioita iholla. Mitättömiä kiemuroita, jotka merkitsivät heille enemmän kuin muut voisivat ymmärtää. Kuvitelmia paremmasta huomisesta, haaveita utukuvista - mutta yhtä kaikki ne pirstoutuivat kohdatessaan todellisuuden samalla tavalla kuin suihkun vesipisarat pyyhkivät mustekynän jäljet iholta.

Molemmat kantoivat yllään omia ennakkoluulojaan, jotka vangitsivat vankiloihinsa. Pelot olivat rakentaneet valtakuntansa pirteiden naamioiden taakse, eikä kummankaan kädet olleet tarpeeksi vakaita poistaakseen niitä. Sanat takertuivat nieluun ja katse kääntyi aina lopulta haalistuneisiin tapetteihin.

Tämänkin huoneen seinien kolhut olivat kaksi silmäparia laskeneet niin monesti. Lapsuuden nauravat muistot täyttivät korvat (kun oltiin vielä ystäviä) ja viime yön tukahdetut huohotukset piirtyivät tärykalvoihin (kun oltiin vielä rakastavaisia).

Ei elämä ole helppoa ja heille se oli aina ollut mahdottomuuksia. Muiden odotukset olivat kasvaneet normeiksi, joiden rikkomisesta rangaistiin - molempien isät olivat sodan sankareita, eihän niiden pojat voisi toisiaan rakastaa.

Joten pää valui käsiin ja sormet tukistivat hiuksia väkivaltaisesti (miksei unelmat voi muodostua todellisuudeksi!) Ja toinen lähti. Turkoosit hiukset katosivat näkyvistä, niistä tuli jonkun toisen omia.

Itku kuoli ennen kuin se edes alkoi, sen sijaan katkeruus juovutti suonia. Lopulta sormet maalasivat lapsuuden sormiväreillä haalistuneeseen tapettiin:

Jos olisin pystynyt kohtaamaan omat ennakkoluuloni, saisin suudella sinua kadulla kaatosateessa, Teddy, enkä keräisi palasia itsestäni tällä pölyttyneellä lattialla.

Luovuttaneena hän nukahti kylmälle lattialle.

How can I ever feel again?
Given the chance would I return?



// Sca siirsi ikärajan alaotsikosta yläotsikkoon
« Viimeksi muokattu: 08.12.2015 22:54:32 kirjoittanut Kristen »
Just keep your head to the sunlight so you won't see the shadows .

I'll be dancing with myself.

Sädekehä

  • Hömelö otus
  • ***
  • Viestejä: 1 180
  • Until you believe
Vs: Ennakkoluulojensa kahlitsemat (eivät he kestäneet)
« Vastaus #1 : 24.02.2011 10:59:22 »
Hmm.. Musta kolmas sukupolvi on harvinaisen tylsä ja jotenkin mulle henkilökohtaisesti kaukainen. Ja väkisinkin tulee sellainen olo, että se vain toistaa kelmien aikaa ihan nimistä alkaen. Silti, onhan se omalla tavallaan hauska lukea heistä, koska eihän Rowling kertonut heistä juuri mitään! James Sirius on mulle aina ollut nimensä mukaan Jamesin ja Siriuksen sekoitus, joka on suosittu ja villi, luultavasti hyvännäköinenkin. Teddyn sitten taas olen kuvitellut sellaiseksi lempeäksi, mutta kuitenkin aikuismaiseksi ja itsenäiseksi. Ja musta sä kuvasit tässä hahmoja kivasti, vaikka James Siriuksen herkkyys ja epätoivo ei nyt aivan vastanneet mun omia käsityksiä. Paritus sinällään on mulle myös aika kaukainen, mutta pidin kyllä heidän välilleen luomastasi tunteesta, joka sitten lopulta olikin liian väärin, eikä sen takia kestänyt.

Kirjoitat muutenkin kauniisti, vaikkakin tällaisia samantyylisiä ficcejä on nykyään miljoonia (kuten allekirjoittaneellakin). Eikä siinä mitään pahaa ole, vähän vaan välillä siihen kiinnittää huomiota, kun kaipaisi sellaista konkreettista, eikä vaan kielikuvia kielikuvien perään. Mutta tässä oli paljon nättejä kielikuvia, ja sinä sait jopa nuo sulkeet toimimaan hienosti, vaikka pelästyinkin jo hirveästi, kun otsikkoonkin oli sellaiset jo laitettu! Mutta hyvin ne toimivat, ja muutenkin tässä oli koko ajan sellainen haikea tunnelma, joka tämän parituksen kohdalla oli hyvin toimiva juttu sekin. Pidin myös siitä epävarmuudesta, epäreiluudesta ja surusta, joka vei tätä kivasti eteenpäin. Pojat tiedostivat jo varhain, ettei heitä hyväksyttäisi, eivätkä he voisi jatkaa näin. Minusta tuo ajatus oli hyvin virkistävä, koska harvoin sitä oikeasti lukee slashin tai femmen kohdalla, että suhde ei toimisi, koska muut eivät sitä hyväksyisi. Hyvä oivallus siis, ja sopi tähän ficciin tosi hyvin!

Ja vaikka alussa vähän nalkutinkin kielikuvista, niin ahh, kyllä tuolla oli monta nättiä kohtaa! Haalistuneet tapetit on tosi kaunis ilmaisu, ja siihen vielä yhdistettynä tuo tilanne, missä kumpikaan ei katso silmiin vaan juuri toisaalle.. aw! Utukuvat oli myös aivan ihana sana, ja paljon muitakin kauniita, riipaisevia oivalluksia tuolta löytyi. Sitten taas kontrastiksi kaikelle herkälle olit tuonut tekstiin normeja, odotuksia, mahdottomuuksia. Ahh, leikeit kyllä sanoilla hienosti, se täytyy kyllä sanoa! (:

Hmm. Lopetus oli musta vähän irrallinen, kun kuitenkin ajattelee tuota alkua ja tapaa, jolla kerroit ja kuvailit kaiken. Se oli niin erityylinen, ja se ehkä jäi hieman häiritsemään. Mutta kokonaisuutena (sekavasta kommentistani huolimatta) pidin tästä tosi paljon, ja vaikka hahmot ei niin lähellä mun sydäntä ollutkaan, oli tällaista vaihteeksi kiva lukea. Kiitos siis oikein paljon! (:
All I wanted was you

Ava by Sinderella

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Ennakkoluulojensa kahlitsemat (eivät he kestäneet)
« Vastaus #2 : 25.02.2011 16:06:04 »
Kolmas sukupolvi on vähän sellainen juttu minulle, että joskus jaksaa ja joskus ei. Tällä kertaa fiilikset tukivat ficcivalintaa, ja kyllä ihan pidin lukemastani :)

Parituksesta en sano mitään, kun en siitä tykkää, mutta muutoin ficci on sekä idealtaan että toteutukseltaan kivan katkera. En ihan ymmärtänyt, miksi tuon parin rakkaus oli niin kiellettyä, ainakaan alussa en ymmärtänyt. Jos kyseessä sitten ovatkin vain ne mainitut ennakkoluulot Jamesin osalta, niin homma saa uutta ulottuvuutta. Siis jos tulkitsin oikein, että James vähän kyseenalaistaa tässä tuota omaa seksuaalisuuttaan ja ne ennakkoluulot liittyvät siihen. Joo, vähän kankealta tuntuu tämä kommentointi ;D

Anyway, parasta tässä ficissä on kuvailu, johon haksahdin täysin. Käytät erikoisia ja karulla tavalla hyvin kauniita kielikuvia, jotka saavat aikaan vahvoja mielikuvia. Pidän siitä, että sanasi antavat tarinalle syvyyttä ja eloa olematta kuitenkaan tekotaiteellisia tai kliseisiä. Hmm... Tämä on ehkä surkein kommentti minulta ikinä, mutta pääasia kai on, että tykkään :)

Eulalia