Kirjoittaja Aihe: Minun särkyi [K11] angst, sairaaladraama  (Luettu 10375 kertaa)

aurore

  • Vieras
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #20 : 31.01.2011 19:16:48 »
Ensiksi, en aivan tajunnut tämän ficin ideaa, mutta pian pääsin kärryille ja tässä luvussa olinkin jo sitten kyyneleet silmissä :--D
Oikein nätisti kirjoitat, Bellatrix nousi sinun ansiostasi paaljon ylöspäin lempparilistassani.
Virheitä en kai bongaillut, mutta en niitä kyllä erityisesti etsinytkään.

Lainaus
”Minun särkyi”, Bellatrix kuiskasi. ”Koita.”
Tää kohta sai palan kurkkuun ja kyyneleet silmiin. Aivan uskomattoman nätisti kirjoitettu.

Eli kertakaikkisen ihana ficci kaikessa surullisuudessaankin. Jatka hyvää työtä ja jatkoa heti kun saat sitä aikaiseksi !  :-*

~ aurore

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #21 : 01.02.2011 09:20:29 »
Hui, täällähän on paljon kommentteja :) Mutta hei, vähän hienoa. Mä vaan en tosin oo sisäistäny sitä, että nyt on koeviikko ja mun pitäs lukee kokeisiin eikä pyöriä täällä ;) Musan koekii meni tänään kyllä niin loistavasti, että...

Beatrice: Iso kiiiiitos <3 Olet ihana

Tuulevi-Hillevi: Juu, antaa tulla vaan ;) Mulla on jonkin sortin ongelma noitten ikkunalautojen kanssa, kun laitan niitä melkeen aina turvapaikaksi. Ja noista pilkuista kyllä tiiän, että niitä voi puuttua, koska pilkku on pahin viholliseni, eikä ikinä tee kuten käsken. Ja ehkä toi Bellan puhe tosiaan oli vähän lapsellista, mut se varmaan tosiaan oli sitä filmausta, et pääsis pois sieltä huoneesta, kun ahdisti, eikä oikein tiennyt miten päin olla. Ja en kyllä ajatellut enempää osia tähän kirjoittaa kuin vain sen neljä, en vaikka rukoilisit polvillasi :) Mut ehkä mä kirjotan itsenäisen jatko-osan (mikä jatko-osa toi muka on?) aiheesta 'entä jos Bellalla olisikin lapsi'

aurore: Kiitos paljon ihanasta kommentistasi. Jatkoa laitan heti kun kerkiän, kun sainkin tälle koeviikolle hieman huonon idean kirjoittaa viimeisen luvun miltei kokonaan uudestaan :) Go minä!

Ja vielä kerran suuret kiitokset kaikille kommenteista
sennamiila, jonka siis pitäisi olla lukemassa äikän kokeisiin, mutta joka seikkailee finissä
« Viimeksi muokattu: 03.02.2011 02:18:51 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #22 : 03.02.2011 02:48:07 »
Hehee, tajusin, että tänne on tullu jatkoa ;D

Tykkäsin kovasti. En ois varmaan koskaan uskonu, että Bella haluaisi oman lapsen, mutta sä saat sen tuntumaan jotenkin niin aidolta. Joo ja rakastin tätä aivan valtavasti!

Mut nyt ei tuu pitkää kommenttia ku äidinkielen puhe odottaa (keksin vihdoin aiheen)

Kiittäen,
Natural
« Viimeksi muokattu: 04.02.2011 04:38:58 kirjoittanut Natural »


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #23 : 04.02.2011 03:10:20 »
Lainaus
Voiko sitä kuunnella?”

”Voi.”

”Voinko minä?”

”Voit.”



Kiitos tästä pätkästä jälleen. :) Todella hienosti saat kaikki asiat nidottua yhteen, ja vasta tässä pätkässä aloin pikkuhiljaa tajuamaan koko juonen ytimen. Hihi, tuun aina ihan täpinöihini kun huomaan, että tälle on tullut jatkoa! :)
Jotenkin saat Bellatrixista kovin 'hellyyttävän', ja tulee jotenkin semmonen Aww-tyylinen. Ei silleen suoranaisesti, mutta jotenkin. Bellatrix on aika usein nähty ns. "pahiksena", joten harvoin tälläseen on saanut tottua :) kiitos ja kumarrus sulle!


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #24 : 25.02.2011 21:28:14 »
Natural: Voih, kiitos paljon kommentistasi. En mäkään välttämättä uskois, että Bella haluais lapsen, mutta no... saas nähdä
Lumille: Kiitus ihan hirveästi. Ihanaa, että Bella saa sympatioita puolelleen
Beatrice: Luit tän kaks kertaa uudestaan? Hui, pelottavaa... Tai ei sinänsä, mutta... No jaa, joka tapauksessa kiitän pitkästä kommentistasi. Toi oli tarkotuksenakii, et asiat paljastuu pikkuhiljaa. Tossa Lumikit -näytelmässä oli ihan sama homma, tosin siinä vaan oli kyllä enemmän niitä muita naisia, eikä sitä henkilöä, joka tässä kulkee Bellana. Ja jännä, miten tosi monet pitää sairaaloita ahistavina. Ite en sairaalassa viime kesänä ollessani kokenu paikkaa juurikaan ahistavaks (tosin voi kyllä johtua siitä, et olin ihan omassa huoneessa ja pääsin viel lasten osastolle, ku olin just täyttäny 16). Mutta lääkärin vastaanotot sen sijaan... Hrr, puistatus

A/N: Ja tässäpä nyt sitten vihdoin ja viimein neljäs ja samalla myös viimeinen luku. Aikaa meni, koska päätin kirjoittaa sen lähes kokonaan uudestaan ja silti tuntuu, että tää feilaa ja pahasti. No, toivottavasti tykkäätte edes vähäsen. Ja tulipas tästä taasen hieman lyhkäinen luku.


Tämä luku osallistuu Musiikkia korville, erilainen songfic -haasteeseen, jonka tarkoituksena on elävöittää tekstiä musiikilla. Eli kun vastaasi tekstissä tulee sana music, voit laittaa tämän kappaleen soimaan. (pisteet sille, joka tietää/tunnistaa laulajan)



IV luku
Painajaisia ja unikuvia



Alhaalla hämyisät katuvalot. Muuten pimeää kaikkialla, varjoja joka puolella. Pelotti. Hänet oli ahdistettu nurkkaan, pois ei ollut enää tietä. Ja siinä seisoi mies. Ruma, vääristynyt mies, joka katseli silmät ilkeästi kiiluen, nauroi likaista naurua.

”Luulitko tosiaan, että rakastaisin sinua?” mies kysyi. ”Ei kukaan rakasta naista, joka ei kykene edes lapsia saamaan. Ei kukaan.”

Miehen nauru kaikui korvissa pitkän aikaa. Se muuttui, liukeni pois. Autot toitottivat torveaan, liikenne joutui jarruttamaan. Ja hän putosi, putosi, putosi...

Bellatrix heräsi omaan kauhunhuutoonsa. Kylmä pelonhiki valui pitkin kasvoja, sydän pamppaili rinnassa, hengitys oli kiivasta ja pinnallista. Uni oli ollut niin todentuntuinen, mitään sen pelottavampaa ei Bellatrix eläissään ollut kokenut. Hetkessä yöhoitaja oli kuitenkin hänen vierellään, pakotti juomaan kitkerää lääkettä, sanoi sen auttavan uneen.

Bellatrix laski päänsä pieluksille. Pikkuhiljaa silmäluomet alkoivat muuttua raskaammiksi, painuivat kiinni, ja Bellatrix nukkui vailla vähäisintäkään muistikuvaa äskeisestä painajaisestaan. Hän vain vajosi yön pimeyteen.


**


Kun Bellatrix seuraavana aamuna heräsi, aurinko paistoi kirkkaana verhottomasta ikkunasta häikäisten suoraan hänen silmiinsä. Alkuun Bellatrix ei lainkaan käsittänyt, missä oli. Sitten hänen katseensa kiersi huonetta ja hän muisti olevansa sairaalassa, omassa huoneessa, jonka oli edellisiltana saanut.

Bellatrixin katse tarkentui ensin yöpöydällä maljakossa oleviin tuoreisiin kukkiin ja niistä sitten nuoreen mieheen hänen vuoteensa vierellä. Nainen oli kuitenkin vielä niin tokkurassa unesta, ettei tunnistanut miestä. Jotain tuttua tässä silti oli.

”Rabastan?” Bellatrix kysyi.

”Ei”, miehen matala ääni vastasi. ”En minä ole Rabastan vaan hänen isoveljensä Rodolphus.”

Niin, niin tietenkin, Rodolphushan se oli, eikä Rabastan. Mutta veljekset olivat aina olleet melkoisen samannäköisiä, kuin kaksoset. Molemmilla pähkinänruskeat silmät, tummat, karkeat hiukset ja selväpiirteiset, kulmikkaat kasvot.

”Kuinka sinä voit?” Rodolphus kysyi.

”Lähettikö veljesi sinut tänne?” Bellatrix tivasi välittämättä lainkaan miehen kysymyksestä.

”Ei”, Rodolphus sanoi. ”Tulin aivan omasta tahdostani.”

”Miksi?” Bellatrix kysyi.

”Tahdoin kuulla, miten jakselet”, Rodolphus totesi.

”Kyllä sinä sen tiedät”, Bellatrix tuhahti.

”Jos puhut ääliöveljestäni niin -” Rodolphus aloitti.

”Kenestä muustakaan?” Bellatrix kivahti.

”Niin”, Rodolphus sanoi. ”Niin tosiaan. Kenestä muustakaan? Olen erittäin pahoillani hänen puolestaan.”

”Niinhän sinä voit olla”, Bellatrix tokaisi. ”Mutta hän ei ole.”

”Ei olekaan”, Rodolphus myönsi. ”Mutta nyt tiedät ainakin, ettei hän ole arvoisesi. Jos Rabastan olisi rakastanut sinua, siis ihan oikeasti rakastanut, hän ei olisi tehnyt näin vaan pitänyt sinut kaikesta huolimatta. Mutta on muitakin miehiä, Bella, muita arvoisiasi -”

”Niin varmasti”, Bellatrix töksäytti. ”Kuka muka haluaa vaimon, joka ei voi saada lapsia? Kuka muka voisi rakastaa sellaista naista?”

Bellatrix katsoi miestä haastavasti. Rodolphus oli hetken hiljaa ja tutkaili päivettyneitä käsiään, kunnes viimein kohotti katseensa naisen silmiin.

”Minä”, Rodolphus sanoi. ”Minä voisin rakastaa sellaista naista.”

Miehen vastaus yllätti Bellatrixin täysin. Niin täysin, ettei nainen hetkeen kyennyt saamaan sanaa suustaan. Hän vain tuijotti Rodolphusta silmät levällään.

”Voisitko...?” Bellatrix yritti. ”Voisitko todella...?”

”Voisin”, Rodolphus vakuutti. ”Kyllä minä voisin. Jos vain huolit minut.”

”Mutta veljesi -” Bellatrix aloitti.

”Vähät hänestä”, Rodolphus totesi. ”Toivon vain, että hän tulee jäämään yksin koko loppuelämäkseen.”

”Minä...” Bellatrix änkytti. ”Minun täytyy miettiä. En voi sanoa mitään... luvata...”

”Mieti niin kauan kuin tarvitsee”, Rodolphus sanoi. ”Ja muista, että heti kun tarvitset minua, minä olen käytettävissä. Olen jo pitkään nähnyt kauneutesi. Sen kauneuden, jota Rabastan ei ole koskaan onnistunut tavoittamaan. Mutta sinä saat miettiä rauhassa, minä en hoputa tai pakota sinua mihinkään mitä et halua.”

”Kiitos”, Bellatrix kuiskasi liikuttuneena. ”Sanon sitten, kun olen tehnyt päätökseni. Mutta siinä voi kestää.”

”Kestäköön vaikka koko loppuelämäsi”, Rodolphus totesi. ”Sillä ei ole minulle merkitystä. Vain sillä on, että välitän sinusta todella paljon, enkä tahdo nähdä kun kärsit veljeni takia.”

Bellatrix nyökkäsi.

”Mutta minun täytyy mennä”, Rodolphus sanoi.

Mies nousi ylös. Hän ojensi kätensä ja silitti Bellatrixin hiuksia.

”Lepää nyt”, Rodolphus kehotti.

Hän kumartui naisen puoleen ja painoi pienen suudelman tämän otsalle. Bellatrix ei kavahtanut kauemmas kuten olisi vielä edellisenä päivänä tehnyt vaan onnistui saamaan jopa huulilleen pienen hymyntapaisen. Mutta sekin oli vain pieni ja teennäinen, pingottunut.

Rodolphus suoristautui ja lähti vilkaisten vielä kerran vuoteessa makavaa naista.

Miehen lähdettyä Bellatrix huokaisi raskaasti ja katsoi pitkän aikaa ovelle kuin toivoen tämän palaavan. Odotuksista huolimatta ovi ei kuitenkaan auennut ja kun se viimein avautui, sisään astuikin Rosanna eikä Rodolphus.

Rosanna hymyili kannustavasti, mutta Bellatrix saattoi huomata, että vain hetkeä aiemmin nuori hoitajatar oli itkenyt.

Kenties joku on kuollut, Bellatrix ajatteli. Ehkä se vanha raskaana oleva nainen. Ja lapsi. Jos lapsi on kuollut...?

”Mikä on vointisi tänään?” Rosanna kysyi.

”Ihan...” Bellatrix mietti pitkään, ”hyvä.”

”No sehän on hieno kuulla”, Rosanna sanoi. ”Elämä hymyilee vai?”

”Kai se jollain tavoin”, Bellatrix totesi.

Bellatrix katseli hetken aikaa täysin hiljaa, kuinka Rosanna kierteli huoneessa, asetteli peittoja paremmin ja varmisteli, että kaikki oli kunnossa. Tämä vaikutti hieman epäröivän, ehkä hiukkasen pelkäävänkin, vältti kosketusta ja katsekontaktia Bellatrixiin. Sitten nuori hoitaja tuli naisen luokse, ja pitkän aikaa he vain katsoivat toisiaan silmiin.

”Se raskaana oleva nainen on kuollut”, Bellatrix tokaisi äkkiä.

Rosanna pysytteli vaiti, mutta Bellatrix näki, kuinka kyyneleet pusertuivat naisen silmiin.

”Entä lapsi?” Bellatrix kysyi hiljaa.

Rosanna pudisti päätään lähes huomaamattomasti.

Bellatrix käänsi katseensa ikkunaan. Aurinko kurkisteli sisään ja tuntui tekevän pilkkaa kaikesta. Bellatrix tunsi, kuinka hänen kurkkuaan kuristi ja hän veti syvään henkeä rauhoittaakseen itsensä.

Tietenkin, Bellatrix ajatteli. Rosanna suree, koska itse saa lapsen, pelkää, että hänelle käy samoin. Mutta hänellä sentään on vielä mahdollisuus.

”Bella”, Rosanna aloitti varovasti, mutta vaikeni sitten kuin seinään.

Bellatrix kääntyi taas katsomaan Rosannaa. Nuori hoitaja puri hermostuneena huultaan ja katsoi Bellatrixia kuin ei tietäisi mitä sanoa.

”Niin?” Bellatrix kysyi hiljaa.

”Onko sinun varmasti hyvä olla?” Rosanna kysyi.

”Olen kunnossa”, Bellatrix tokaisi. ”Se mitä eilen illalla tapahtui, on nyt mennyttä.”

”Mutta -” Rosanna yritti.

”Ei”, Bellatrix pudisteli päätään. ”Se on mennyttä. Unohda kaikki.”

”Se ei ole mahdollista”, Rosanna sanoi.

”Unohda”, Bellatrix vaati. ”Minäkin tahdon vain oikeasti unohtaa.”

Rosanna katsoi Bellatrixia sääliä silmissään.

”Bella, minä -” Rosanna aloitti.

”Niin, niin”, Bellatrix tokaisi. ”Sinä saat kohta lapsen, minä en koskaan. Etkö voi antaa sen jo olla? Olen asiasta itse hyvinkin tietoinen.”

”Olen pahoillani”, Rosanna kuiskasi ja koetti tarttua Bellatrixin käteen.

”Älä”, Bellatrix kivahti ja vetäisi kätensä kauemmas.

”Sinä et ole kunnossa, Bella”, Rosanna sanoi.

”Anna minun olla”, Bellatrix tokaisi. ”Minä olen ihan kunnossa. Tahdon vain olla yksin.”

Bellatrix pakotti hymyn kasvoilleen. Rosanna vilkaisi naista vielä kerran hieman epäillen, mutta poistui sitten äänettömästi huoneesta.

Rosannan kadottua ovesta Bellatrixin väkinäinen hymy haipui saman tien. Hän ei todellakaan voinut hyvin, tiesi sen itsekin. Hänen täytyi kuitenkin näytellä päästäkseen pois sairaalasta, pois sieltä keskeltä harmaata ahdistusta. music

Mielessään Bellatrix oli katkera. Erittäin katkera kaikesta siitä, mitä oli joutunut kokemaan. Hän oli vihainen heille, jotka olivat vieneet häneltä mahdollisuuden omaan lapseen, vihainen Rabastanille, jota oli rakastanut ja jonka kanssa oli toivonut joskus tulevaisuudessa pääsevänsä naimisiin.

Koskaa ei saisi elätellä turhia toiveita, Bellatrix ajatteli. Ja silti olen tehnyt niin. Miksi, voi miksi olen ollut niin typerä? Tulen ikuisesti elämään synkissä painajaisissani vailla toivoakaan paremmista unista.

Bellatrix vavahti muistaessaan yön tapahtumat, kuinka hän olikaan herännyt huutaen painajaisestaan. Hän muisti, kuinka oli pudonnut kohden pimeyttä. Niinhän hänelle oli käynytkin. Bellatrix tunsi putoavansa yhä vain syvemmälle ja syvemmälle, eikä hän pääsisi pois.

Mutta aina oli olemassa Rodolphus. Komean Rabastanin vähemmän komea isoveli, josta Bellatrix ei ollut koskaan välittänyt pätkääkään. Ei hän miehestä piitannut vieläkään, mutta jollain tavoin tämän lyhyt vierailu kuitenkin oli jättänyt jälkensä, saanut olon edes hiukkasen paremmaksi ja Bellatrixin näkemään pienen, mutta erittäin mitättömän kauniimman unen.

Siltikin Bellatrix epäili, pystyisikö enää koskaan luottamaan keneenkään, kaikkein viimeisemmäksi miehiin. Hänet oli rikottu kaikin tavoin, ensin oli viety mahdollisuus lapsiin, sitten oli särjetty sydän.

Bellatrix vihasi maailmaa. Ainoa tapa purkaa vihansa, olisi vain kostaa, laittaa toiset kokemaan se tuska ja vääryys, mikä hänelle oli aiheutettu.

Mutta minä en itke, Bellatrix ajatteli. En enää koskaan.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2011 00:24:11 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minun särkyi, K13
« Vastaus #25 : 25.02.2011 21:54:55 »
Owwww

Tämä oli todella kaunis. Tuo loppu, mä sulin ihan lopullisesti. Kuvailu oli edelleen ihanaa ja tälleen.
Ja ei tämä feilannu ja yhyy tää loppu...
Ja miks mulla on sellanen olo, että tuota biisiä laulaa Helena...?

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minun särkyi, K13
« Vastaus #26 : 26.02.2011 01:41:21 »
!!!

Upea lopetus aivan upealle ficille! Kun laitoin musiikin lopussa soimaan, tuli ihan sellainen sulamisolo.. tiekkö. Aivan ihana biisi (corpse bride !! Ja laulajana tietysti Helena  ;) ) ja tossa jossain 0:55 kohassa alkaa ääni murtua.. awaww ihana! Joskus mä mietin, että miten sä oikein onnistut tässä? *ärrinmurrin*, on niin vaikea sanoin kommentoida mitään, mutta toi biisi rikko mut ihan säpäleiksi. Kiitos, kiitos kiitos! Todella kaunista sitä jotain ♥

If I touch a burning candle I can feel no pain ...


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minun särkyi, K13
« Vastaus #27 : 03.03.2011 18:05:25 »
Natural: Oih, kiitos. Ihanaa, ettei tää siun mielestä feilannu, kun vähän pelkäsin semmoista. Ja kyllä, kyllä, Helenahan se siellä laulelee (mutta mur, ei voittanut sitä Oscaria - eikä minua toki ketuta tai mitään... ;) )
Lumille: Voi kamala, mä menin ihan sanattomaks tosta sun kommentistasi. En mä tiiä, mitä mun pitäs sanoa (tietysti Helena... Onks toi nyt joku vihjaus ;) ). Mun piti kuunnella kappale uudestaan ja se ääni tosiaan murtuu tossa kohassa, minkä mainitsit. Muutenkii rakastan kyseistä kappaletta, kun se saa aina sellasen jännän puristavan tunteen aikaseks. But it seems that I still have some tears to shed...
Beatrice: Voi Beatrice, Beatrice, Beatrice... Mitäköhän mun oikein piti sanoa, kun unohdin jo? Joo, tosiaan, juuri noin mä olen tässä ajatellut noi Bellan ja Rabastanin ja Dolphyn suhdekiemurat ja sit tietty ton, et lapsettomuus aiheutti katkeroitumisen sekä sitä myötä myös liittymisen kuolonsyöjiin. Niin ja Helena ja Corpse Bride, ah, mitä ihanuuttaa <3 Ja sitten tohon loppuun kohta siitä kappaleesta, joka on tossa vastauksessa Lumillelle

kiitän kaikkia tasapuolisesti ja tuhannesti kommenteistanne, olette ihunia <3
sennamiila


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minun särkyi, K13
« Vastaus #28 : 25.03.2011 15:35:44 »
Tosi iso kiitos pitkästä kommentistasi EpikFeil. Ja keksithän sinä näköjään paljonkin sanottavaa :) Joo, aivan, tämä tosiaan kertoo ajasta ennen liittymistä kuolonsyöjiin, koska Bella kuitenkin katkeroitui tuosta, ettei voinut saada lapsia ja näin ja sen seurauksena sitten mahdollisesti liittyi. Halusin myös jonkinlaisen vastauksen, oman näkemykseni Bellan lapsettomuuteen. Rowlingin vastaushan tiedetään: "Eihän niin paha nainen voi olla äiti." Mun mielestä asia ei kuitenkaan ole näin vaan siten, ettei hän yksinkertaisesti voi saada lapsia. Mulla oli tarkotuksenakii, että tässä ficissä asiat paljastuvat pikkuhiljaa, eikä kaikkea kerrota heti - ilmeisesti myös onnistuin siinä. Ja tosiaan, sitähän ihan hyvin voi alkuun uskoa, että Bells on raskaana, koska on ne kaikki vatsan pitelyt ja kivut sun muut. Avoin loppu ja avoin menneisyys oli aivan tarkoituksellista, koska tahdoin antaa lukijalle itselleen pohdittavaa. Omaa tulkintaani tästä en nyt anna, mutta, no, Bellastahan tuli se kuolonsyöjä ja Dolphyn vaimo

Kiitän vielä erittäin paljon kommentistasi, se sai onnellisen hymyn huulille. Ja aivan, Tears to Shed on ihana kappale
sennamiila


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Neponen

  • Kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 38
Vs: Minun särkyi, K13
« Vastaus #29 : 10.04.2011 21:43:39 »
Kerro minulle, oi kerro, miksi kommentoin tätä vasta nyt!
Rakastan tätä, lempificcini täällä!
Tämä on mielenkiintoinen, kerronta loistavaa,
taiteellinen, omaperäinen, hyvä tulkinta..
Kerrassaan mahtavaa!

Pidän kovasti tämän tarinan Bellatrixistä,
hän oli sellainen haikea ja kuitenkin sieltä syövereistä
tunnisti jotain muutakin.. En osaa selittää. (:

Ja tuo tarinan Maisie ja muut hölöttävät rouvat.
Onnistuit täydellisesti niissä hahmoissa! Ne tuntuvat
realistisilta, sellaisilta utelevilta ihmisiltä jotka sanovat ja pölöttävät
kaiken ihan suoraan ja vaikka kiljuvat kurkku suorana asioitaan muille.

”Voiko sitä kuunnella?”

”Voi.”

”Voinko minä?”

”Voit.”

Tuohon vuoropuhelukohtaan rakastuin! Aivan ihana kohta. <3

”On ne rumat jäljet lapset minuunkin jättäneet”, Maisie sanoi. ”Iljettää, aina näkyvät. Viisi kertaa olen raskaana ollut. Kaksi kertaa meni kesken ennen kuin Ricky tuli. Terryhän olisi minut jatkuvasti raskaaksi saattanut, ellei minulla olisi ollut taikasauvaani. Monta kertaa jouduin noitumaan, etten hänen kynsiinsä joutuisi.”

"Hölöpöti Hölöpöti.."

Rosanna kiersi kätensä takaisin Bellatrixin harteille ja lähti viemään tätä pois suihkuhuoneesta. Äkisti Bellatrix kuitenkin pysähtyi.

”Mitä nyt?” Rosanna kysyi.

”Odota”, Bellatrix pyysi.

Hän ravisteli itsensä irti Rosannan otteesta ja meni ikkunalle. Rosanna katsoi naista pelokkaana, mutta Bellatrix vetikin vain ikkunan kiinni.

”Joku voi vielä pudota ja taittaa niskansa”, Bellatrix sanoi.

Tämäkin oli niiiin suloinen kohta, ja hassua kuulla tuollaista Bellan suusta. Mahtavaa.

”Minun särkyi”, Bellatrix kuiskasi. ”Koita.”

Tuon kohdan lukiessani olin ihan varma, että tämä on paras lukemani ficci koskaan!
Sulin tuossa kohtaa ihan lopullisesti. Aww. Tuo kruunaa ihan koko jutun.

Kateeksi käy sinua, kun olet niin hyvä kirjoittaja! Loistavaa tekstiä,
hyvä kokonaisuus ja muutenkin todella omaperäinen idea, ja tätä
lukiessa tuli omalla tavallaan rauhallinen olo.

Kiitos ihan mahdottoman paljon<3
Kiittäen Neponen.
✘Asiasta voidaan tapella!

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Minun särkyi, K13
« Vastaus #30 : 16.04.2011 15:06:44 »
Ihanaa! Tämä oli tosiaankin hyvin surullinen ficci... :'( :'( Mutta myös aivan ihana! Lempikohtani oli:

Lainaus
”Minun särkyi”, Bellatrix kuiskasi. ”Koita.”


Lainaus
Mutta minä en itke, Bellatrix ajatteli. En enää koskaan.

Ihana lopetus!

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minun särkyi, K13
« Vastaus #31 : 23.04.2011 00:36:09 »
Neponen: Nyt meni senna kyllä ihan niin sanattomaksi, ettei osaa sanoa enää yhtikäs mitään muuta kuin että kiitos :)

Hermione: Kiitän taas kommentistasi, ihana olet, kun jaksat ficcejäni kommentoida

Ai niin, ja sitten vielä painotan sitä, että tosiaan on tuon Lumikit -näytelmän pohjalta kirjoitettu, joten osa kunniaa myös Liisamaija Laaksoselle siitä. Toki olen itse myös tapahtumia tähän luonut, eikä kaikki nyt ihan täysin näytelmän kaavaa seuraa, mutta kuitenkin. Ja ulkomuistista vielä noita puheitakin vedin (en toki osaa näytelmää edelleen ulkoa tai mitään... ).Ei saa siis unohtaa tuota hienoa näytelmää, jossa itsekin olen näytellyt tammikuussa 2010. Näyttelin hahmoa, joka tässä ficissä kulkee nimellä Rosanna (kyllä, olin viidentoista ja näyttelin raskaana olevaa naista :D )

Kiitän ja kumarran molemmille kommentoijille ihanista kommenteistanne
senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.