Kirjoittaja Aihe: Minun särkyi [K11] angst, sairaaladraama  (Luettu 9754 kertaa)

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Minun särkyi [K11] angst, sairaaladraama
« : 10.01.2011 16:19:35 »
Title: Minun särkyi

Author: sennamiila aivan itse

Beta: ei vieläkään

Genre: angst, drama

Rating: K11

Pairing: ei ole kuin pari mainintaa, mutta pääroolia vetää Bellatrix

Disclaimer: Row-tädille kuuluvat Bellatrix Musta (valitettavasti), Minerva McGarmiwa, Lestrangen veljekset sekä Pyhän Mungon sairaala. Sennamiilalle kuuluvat loput hahmot, tietokone sekä jälleen kerran uneton yö. Lumikit-näytelmä, jota hän myös julmasti hyväksikäyttää, kuuluu Liisamaija Laaksoselle.

Quote: ”Tiedätkö kun minulta pienenä kysyttiin mikä minusta tulee isona, tiedätkö mitä minä vastasin? Äiti. Äiti minä vastasin aina kaikille. Minusta tulee äiti ja synnytän monta lasta. Niin helvetin naiivia, mutta minä olin pieni tyttö.”

Warnings: kielenkäyttö varmaan joissain kohdin, muttei mitenkään merkittävästi, niin ja sitten puhuminen itsemurhasta sekä sen suunnittelu ja tupakointi, jos halutaan, että siitäkin varoitetaan

A/N: Ja koska olen hullu (kuten Bellakin), aloitan uuden jatkoficin. Tällä kertaa hieman lyhyemmän, vain neljälukuisen (+prologi). Kiitokset alkusanoistakin kuuluvat Liisamaija Laaksoselle, minä vain hieman muokkailin niitä. Niin, ja mehän tehtiin täällä tämä näytelmä vuosi sitten ja minä olin mukana erittäin ylpeänä nuorimpana näyttelijänä
Osallistuu haasteisiin Ficcimaailman Matami Pomfreyt sekä FF50 sanalla 017. Lapset. Viimeinen luku osallistuu Musiikkia korville, erilainen songfic -haasteeseen




Elämässä on monta tapaa lähestyä toista ihmistä...
”Saanko olla utelias ja kysyä?”

On monta paikkaa, joissa voit tuntea yhteenkuuluvaisuutta...
”Se on niin toisenlaista, kun on ammatti ja mies ja kaikki.”

… läheisyyttä, lähimmäisenrakkautta...
”Siinä sitten on niin herttainen hoitaja että.”

Yksi tällainen paikka on sairaala...
”Ne eivät jättäneet minulle mitään.”

Tämä on tarina naisista...
”Jokainenhan itse tietää mielihalunsa.”

… kertomuksia elämästä...
”Sano miten saisi helpoimmin hengen itseltään.”

… totuudesta...
”Kuule, miltä tuntuu olla maho? Niin kuin sinä?”

… sairaalan osastolta 4, huoneesta viisi...
”Minä ihmettelen, miten sinä vielä osaat hymyillä.”

… yhdestä päivästä...
”Kyllä nainen tässä maailmassa saa kärsiä niin paljon tuskaa ja kipua.”

Mitään säästämättä...
”Pelottaako?”

… tai siihen lisäämättä.
”Olkaa kiltti, neiti Musta, tulkaa pois sieltä.”



Sennamiila pictures ylpeänä (tai sitten ei niin ylpeänä) esittää




pohjautuen Liisamaija Laaksosen Lumikit -näytelmään
« Viimeksi muokattu: 25.01.2018 20:36:41 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #1 : 10.01.2011 18:37:35 »
Bellatrix ficci! Ja vielä jatkoficci! Pakkohan tänne on änkee lukemaan ;) Varsinkin kun kirjoittajanaa toimii itse sennamiila !
toi traileri oli toosi mielen kiintonen! Oottelen innolla kunhan tää alkaa ;)

Odotellen Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #2 : 14.01.2011 21:36:19 »
Hoo, Beatrice ja Natural koukutettu, hehee, hieno homma :)

A/N: Ihan tämän päivän kunniaksi (koska rankkaakin rankempi kouluviikko on takana ja sain kiitettävän äikän puheesta) laitanpa tänne nyt sitten lyhyttäkin lyhyemmän prologin. Hieman myöhäinen ajankohta siksi, että pääsin juuri kotiin kaverin synttäreiltä, jossa kyseinen kaveri sattui toteamaan, että 'Bellatrixilla on vähän samanlaiset hiukset ku sulla, mutta ne on vaa enemmän pystyssä'. Mutta joo, tässä siis




Prologi


Nuori nainen istui aution suihkuhuoneen ikkunalaudalla tupakka hampaissaan. Hetkittäin hän puhalteli savua ilmaan ja sitten taas vaipui aatoksiinsa. Mustat ja kurittomat, mutta hoitamattomat kiharat varjostivat kalpeita kasvoja. Tummat silmät tuijottivat ilmeettöminä ulos ikkunasta.

Ei ulkona kyllä mitään nähtävää ollut. Pelkkää harmaata taivasta. Valtavat pilvimassat olivat päivän kuluessa peittäneet auringon näkyvistä ja nyt ulkona tihutti vettä. Se kaikki oli niin masentavaa katseltavaa.

Nainen raotti ikkunaa ja heitti tupakan ulos. Sitten hän nousi hitaasti, horjahti ja otti tukea vaaleasta kaakeliseinästä jättäen siihen pari tummaa sormenjälkeä. Nainen painoi nopeasti käden vatsalleen, irvisti kivusta ja lähti laahustamaan huoneesta pois. Ovi kolahti hänen poistuessaan.

Suihkuhuoneen harmaalle lattialle valui likaista vettä.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #3 : 15.01.2011 15:32:45 »
...ja Bella on just se mitä tähän päivään kaivattiinki. Parhautta hahmojen joukossa.<3

Tähän mennessä ilmestynyt lupaili aika mielenkiintosta tekstiä, prologin tunnelma erottu edukseen. Vielä ei tarvinnut paljastaakaan mitään, joten alku oli vähän elokuvamainen. Just sellainen, jossa alkutekstien musiikki häipyy, ja jäljelle jää vaan kuva naisesta istumassa ikkunalla ja puhaltelemassa savua harmaalle taivaalle. Tykkään ite eniten tämän tyyppisistä lyhyistä prologeista, jos prologi ois oikeen pitkä, niin sehän ois ihan sama kun laittais suoraan sen ekan luvun. Vierastan tosin jonku verran traileri-prolgiyhdistelmää, mut se on vähän makuasia.:) Alkuun nähden tuntuu jotenkin oikealta, että tähän tulis vain neljä lukua. Vähän kuin vain kurkistus siihen elämään, pätkä jossa näytetään, että tällaista se on. Ja jos tiiät lukumäärän etukäteen, varmaan sulla on myös jo kuva juonesta/koko ficci valmiina?

En nyt vaan haluu spoilata tai mitään, pilata iloa (lol, eihän mulla oikeesti oo aavistustakaan mistään) mut jäi sellainen mielikuva että Bella ois raskaana? Se selittäisi sairaalan, mahanpitelyt ja tiivistelmän lauseen jonka taidankin quottaa koska se oli superb.

En oo koskaan nähnyt kyseistä näytelmää, joten en yhtään tiedä juonta tai miten se olis samantyyppinenkään tämän kanssa. :D Mutta tästä eteen päin se onkin siellä katsottaviden listalla. Ollaan sentään Pimeyden voimissa, joten varmaan aika angstista kamaa tulee olemaan. Se sopisikin hyvin vahinkoraskauteen/raiskaukseen eiku mitä. Mutta Bellahan onkin luonnostaan darkkisten kuningatar.

Lainaus
”Tiedätkö kun minulta pienenä kysyttiin mikä minusta tulee isona, tiedätkö mitä minä vastasin? Äiti. Äiti minä vastasin aina kaikille. Minusta tulee äiti ja synnytän monta lasta. Niin helvetin naiivia, mutta minä olin pieni tyttö.”
Kuten sanottu, pidin tiivistelmästä kamalan paljon, ja nyt vaan ootan missä kohtaa se putkahtaa tekstiin. Jään seuraamaan, hoidahan Bellaa hyvin:)

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #4 : 15.01.2011 18:28:08 »
Beatrice: Kiitos. Enpä nyt oikein muuta osaa sanoa :)

Tuulevi-Hillevi: Jepjep, Bella on aikas paras. Ja juu, ficci on kokonaan valmiina, mutta pientä muokkailua sen kanssa pitäisi vielä tehdä. Niin toi Lumikit -näytelmä tosiaan, mä tykkään siitä ihan tosi paljon, oli niin kivaa olla tekemässä sitä (huomasinpa tässä että tänään taisi tulla tasan vuosi sen ensi-illasta). Kaiken lisäksi on aina mukavaa kuulla uusista lukijoista :)


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #5 : 15.01.2011 19:51:20 »
Tykkäsin, vaikka tää oli lyhyt ;)
Enpä oikein keksi muuta.

Jatkoa odotellen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #6 : 15.01.2011 23:06:10 »
Mielenkiintoisen kuuloinen ficci (--:  jään ehdottomasti seuraamaan (:
Bellatrix on kyllä huippuhahmo!


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #7 : 16.01.2011 14:56:47 »
Kiitos paljon kommenteista Natural ja Lumille :)

A/N: Laittelenpa nyt aikani kuluksi tämän ensimmäisen luvun, koska Seitsemän veljeksen lukeminen ei oikeen vaan inspaa (ja sen pitää olla luettuna keskiviikkona eli ei mitään hätää)




I luku
Salattua, kiellettyä



Bellatrix Musta makasi hiljaa sängyssä hypistellen kädessään pergamentinpalaa. Häntä palelsi. Ohut vaaleansininen sairaalakaapu päästi kylmyyden hiipimään keholle. Vaikka nuori nainen kuinka koetti vetää paperinohutta peittoa tiukasti päällensä, ei kylmyys silti hellittänyt. Sairaaloissa oli aina kylmä.

Puolella korvalla Bellatrix kuunteli toisten potilaiden keskustelua. He olivat kaikki niin vanhoja, keski-ikäisiä. Kaikki paitsi hän itse. Mutta siitä Bellatrix ei välittänyt. Hän ei välittänyt enää mistään muusta kuin kivusta ja tuskasta sisällään.

Kipu oli painanut nuorta naista eilisestä asti. Hän oli saanut sen kirjeen. Siinä oli sanottu se kaikki paha, romutettu hänen kauniit unelmansa.

Bellatrix havahtui, kun toiset alkoivat nauraa kovaan ääneen. Voi kuinka hän vihasikaan heitä kaikkia, heidän muka kovia kohtaloitaan ja niistä jaarittelevia, kuivia ääniään. Silti hän enemmän tai vähemmän kiinnostuneena seurasi toisten naisten keskusteluja, löysi niistä ja omasta elämästään yllättävän paljon samaa.

Mutta yhtä kaikki, Bellatrix vihasi sairaalaa, tuota osastoa neljä, huonetta viisi, jossa hän oli viettänyt elämänsä pahimman viikon.

Nauru hiipui hiljaisemmaksi, kun huoneen ovi kävi. Katsomattakin Bellatrix tiesi, kuka oli juuri tullut. Hän oli oppinut tunnistamaan nuo keveät askeleet päivien kuluessa.

”Päivää”, huoneeseen tullut nainen sanoi ystävällisesti. ”Täällä on tupa täynnä niin iloisia tyttöjä. Nauru kuului käytävälle asti.”

Askeleet tulivat lähemmäksi, mutta pysähtyivät jonkin matkan päähän Bellatrixin vuoteesta. Hoitaja oli mennyt katsomaan viereisessä sängyssä olevaa potilasta.

Hoitaja oli ehkä parinkymmenen, Bellatrixin itsensä ikäinen. Kaunis nuori nainen, jonka kasvot hehkuivat elämäniloa. Toisin kuin Bellatrixin. Hoitajan nimeksi Bellatrix muisti Rosanna Reed.

Tuo potilas, jota Rosanna oli mennyt katsomaan, hänet Bellatrix tunsi. Potilas oli opettaja Tylypahkasta, Minerva McGarmiwa. Nainen ei tosiaan ollut elämänsä kunnossa, oli maannut vaiti vuoteessan jo parin päivän ajan. Jotain Bellatrix oli kuullut naisten keskusteluista. Jotta kuudes leikkaus kolmen vuoden sisällä. Nyt Minerva oli kuitenkin alkanut osoittaa merkkejä heräilemisestä.

Bellatrix painoi silmänsä tiukasti kiinni ja koetti vetää peittoaan vielä hieman ylemmäs korvien peitoksi. Hän ei tahtonut kuulla sitä, minkä pian tiesi olevan tulossa. Mutta silti hän kuuli kaiken.

”Kuulkaas nuori hoitajarouva”, eräs potilaista sanoi. ”Saanko olla utelias ja kysyä?”

Bellatrix muisteli naisen ääntä ja koetti saada päähänsä tämän kuvan. Rääväsuu, tuli ensimmäisenä mieleen. Niin, aivan, lyhyet, maantienruskeat hiukset, siniharmaat silmät, kuoppa leuassa. Suu, joka alituiseen joko hymyili tai puhui. Ei kovin pitkä nainen, muttei mitenkään hirmuisen lyhytkään. Nimi taisi olla Maisie Ferland.

”Kysykää pois vaan”, Rosanna kehotti.

”Paljonko on ikää kertynyt?” Maisie kysyi. ”Ei, älkää sanoko, arvuutellaan. Yhdeksäntoista?”

”No ei nyt sentään”, Rosanna hymähti.

”Minä sanoisin, että kaksikymmentäyksi”, toinen, vieraampi ääni sanoi.

Jotain tuttuakin tässä äänessä kyllä oli. Kun Bellatrix hetken aikaa mietti, hän muisti viisikymppisen naisen. Tummat hiukset ja ylpeät silmät. Oma kaapu yllään ja muutenkin niin viimeisen päälle laitettuna kuin olisi menossa juhliin eikä sairaalaan. Nainen oli kysynyt Bellatrixilta oikeaa osastoa, ja hän oli neuvonut. Tosin ei Bellatrixia olisi kiinnostanut. Joka tapauksessa nainen oli uusi, tänään vasta tullut. Oli esitellyt itsensä Tammy Hindsiksi. Ikään kuin Bellatrixia tosiaan olisi kiinnostanut sitä kuulla.

Pätkä keskustelua oli mennyt Bellatrixilta ohi korvien, kun hän oli keskittynyt pohtimaan naista. Mutta hän huomasi, että oli siirrytty jo seuraavaan aiheeseen.

”Ja vauva kohta tulossa?” kuului Maisien kysymys. ”Onko vielä pitkä aika äitiyslomaan?”

”Tämä viikko on enää töitä”, Rosanna vastasi.

”Ja on ensimmäinen?” Maisie jatkoi.

”On ensimmäinen”, Rosanna myönsi.

Ikään kuin tuossa iässä olisi jo montakin ehtinyt tehdä, Bellatrix ajatteli tuhahtaen.

”Kyllä tulee nätti vauva”, Maisien paapatus kantautui taas korviin. ”Se on niin toisenlaista, kun on ammatti ja mies ja kaikki. Kunhan on vain terve lapsi, sitä ei muuta toivo. Eikö näin ole?”

”Kyllä se niin on”, Rosanna sanoi.

Bellatrixin kasvot saivat nyrpeän ilmeen. Hän pystyi niin kuvittelemaan nuoren, kiltin hoitajan nyökkäilemässä vaivaantuneena tunkeileviin kysymyksiin. Jos Bellatrixilta itseltään tuntematon ihminen olisi tullut tuollaista kyselemään, hän olisi vähintäänkin tainnuttanut kyselijän. Mitä hänen asiansa vieraille kuuluisivat?

”Se on niin helppo lähteä perhettä perustamaan, kun asiat ovat mallillaan”, Maisie jatkoi puhumistaan. Bellatrix huokaisi syvään. Eikö nainen osannut olla sekuntiakaan hiljaa? ”Vaan harvalla nuorella sitä ovat asiat kunnossa. Itse kun jouduin avioliiton satamaan ei ollut minulla kuin pelkkiä huolia niskassa. Nykyäänhän se on mennyt niin mahdottomaksi tämä nuorten elämä, ettei kuin kertaheitolla sänkyyn vain, melkein heti kun vain kapaloistaan irtoavat. Totta se on, meilläkin töissä ei johtajan tytär ole kuin neljäntoista ja varmasti on jo jokaisen miehenalun patjana ehtinyt olla ja -”

Bellatrix tunsi hellän tönäisyn olkapäässään. Hän hätkähti, laski peittoaan ja kohotti katseensa. Siinä olivat Rosannan lempeästi hymyilevä suu ja onnellisina tuikkivat, siniset silmät.

”No niin neiti Musta”, Rosanna sanoi keskeyttäen Maisien lörpöttelyn. ”Onko teitä yskittänyt enää? Auttoiko se lääke jota saitte?”

”Kyllä se vähän”, Bellatrix totesi.

”Minä tuon lääkkeiden jaon yhteydessä samanlaisen annoksen kuin eilen niin teidän on helpompi nukkua yöllä”, Rosanna hymyili.

Bellatrix nyökkäsi lähes huomaamattomasti. Sitten Rosannan lämmin käsi oli poissa hänen olkapäältään, ja nainen oli poistunut huoneesta. Bellatrix käänsi taas katseensa seinään.

”Siinä sitten on niin herttainen hoitaja että”, Maisie kehaisi. ”Hänhän on yhtä hymyä koko ihminen, vaikka on viimeisillään tyttö. Ja varmasti on kyllä raskasta selälle niin eipä vaan näytä.”

”Oikein oli viehättävä”, Tammy totesi. ”Kyllä toisia pukee raskaus.”

”Minä ainakin olin loppuaikana niin turvoksissa, ettei jalkaan mahtuneet kuin kumisaappaat”, uusi ääni liittyi mukaan keskusteluun.

Tuon naisen, Sarah Carterin, Bellatrix muisti paremmin kuin kaksi edellistä. Hän sai nopeasti mieleensä Sarahin vaaleat enkelikiharat ja vihreät silmät, joiden taakse tuntui kätkeytyvän paljon salattua kärsimystä. Oikeastaan Bellatrixia houkutti tietää, mitä kaikkea nainen piti sisällään, mutta toisaalta häntä taas ei jaksanut kiinnostaa. Jotain muutakin naisen kasvoissa oli. Ne näyttivät vanhoilta ja kovia kokeneilta, mutta Bellatrix olisi voinut laittaa vaikka päänsä pantiksi, ettei nainen ollut kovinkaan vanha, tuskin paljoa yli kolmenkymmenen. Parhaiten Bellatrixin mieleen palautui Sarahin aitous. Nainen oli niin äidillinen ja huolehtiva, toi mieleen hänen oman äitinsä.

”Se on kaunis katsella nuorta naista”, kuului Tammyn huokaisu. ”Hänestä näkee kyllä, että on onnellinen. Kyllä raskaana oleva nainen on kaunis näky.”

Bellatrix nousi istumaan vuoteensa reunalle, viskasi peiton syrjään, pujotti kengät jalkaansa ja lähti nopeasti ulos huoneesta. Enempää hän ei tahtonut kuulla, tuokin oli ollut jo liikaa.

”Niin tuskaisen näköinen tyttö”, Bellatrix kuuli Tammyn kommentin käytävään saakka. ”Tuli äsken vastaan käytävällä. En heti huomannutkaan miten kalpea... Ja niin väsyneen ja haluttoman näköinen...”

Bellatrix käveli käytävää pitkin suoraan suihkuhuoneeseen. Siitä oli tullut hänen oma turvapaikkansa. Suihkuhuoneen ikkunalaudalle hän kykeni aina käpertymään omaan maailmaansa. Niin hän teki nytkin. Istuutui ikkunalaudalle, veti polvet koukkuun ja kietoi kätensä jalkojen ympärille. Pergamentinpalan hän oli puristanut nyrkkinsä sisään.

”Ei, ei, ei...” Bellatrix kuiski.

Bellatrix kuuli hiljaisen keskustelun pukuhuoneesta ja vaikeni. Hän kaivoi taskustaan savukeaskin, otti yhden tupakan hampaisiinsa ja sytytti sen. Pian keskustelu lakkasikin ja ovi kolahti naisten poistuessa.

Bellatrix avasi nyrkkinsä ja oikoi pergamentin. Kyyneleet vierivät naisen poskille tämän lukiessa punaisella musteella kirjoitettua kirjettä.

”P.s. Vien aamulla kaikki tavarasi sisaresi asunnolle”, Bellatrix luki. ”P.p.s. Unohdin kertoa, että sait kokeesi läpi.”

Pergamentti putosi vapisevista käsistä lattialle. Tupakka seurasi perässä ja sammui osuessaan jostain valuvaan veteen, mutta Bellatrix ei välittänyt. Hän vain painoi päänsä polviinsa. Nyyhkytykset kaikuivat muuten niin hiljaisessa suihkuhuoneessa, ja selkä tärisi itkun voimasta.

”Ei...” Bellatrix itki. ”Äiti, minulle kävi näin. Hän teki minulle... Ja he eivät jättäneet mitään. Minulta on viety kaikki, kaikki.”
« Viimeksi muokattu: 17.01.2011 20:06:42 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #8 : 16.01.2011 15:25:25 »
Tänne on tullu jatkoa! Tykkäsin kovasti ja odotan jatkoa <3

Natural kiittää ja kumartaa


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #9 : 16.01.2011 15:34:06 »
vau! Todella hyvin olit saanut kuvattua tunteita ja kaikkea (:
lisää jatkoa odotellessa. :--)


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #10 : 16.01.2011 16:30:24 »
Oih, kiituksia kommenteista Natural ja Lumille. Jatkoa tulee, kunhan jaksan laittaa. Tällä hetkellä menossa operaatio lue Seitsemän veljestä ennen keskiviikkoa ja tee englannin esitelmä (aiheesta Bellatrix Lestrange :) ) tiistaiksi. Joten katsotaan, että jos sitä joskus niiden jälkeen ehtisi


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #11 : 17.01.2011 18:43:08 »
Ja ilman mitään alkulöpinöitä meen suoraan asiaan :D Saa tunnelma, johon rakastuin prologissa, jatku heti ekan lauseen myötä. Vähän tuo nimi Bellatrix jotenkin toistu siinä alussa, sen ois parissa kohtaa voinu korvata jollakin.
Lainaus
Bellatrix havahtui, kun toiset alkoivat nauraa kovaan ääneen. Voi kuinka hän vihasikaan heitä kaikkia, heidän muka kovia kohtaloitaan ja niistä jaarittelevia, kuivia ääniään. Silti hän enemmän tai vähemmän kiinnostuneena seurasi toisten naisten keskusteluja, löysi niistä ja omasta elämästään yllättävän paljon samaa.
Samassa paikassa olevien ihmisten elämät ennemmin tai myöhemmin punoutuu jotain kautta yhteen. Tykkään myös siitä, et yleensä Bellsistä tehään heti alussa sellanen kauhee psykogodzilla joka alkaa kirkua, riehua ja jaella aakoota heti pienimmänkin poikkipuolisen sanan jälkeen, mut tässä hän on jotenkin ihanan melankolinen.

Lainaus
Kunhan on vain terve lapsi, sitä ei muuta ei toivo.
Pikkutypo vaan, toinen ei pois. Apua, ei ois varmaan kauheen kiva jos potilaat alkais kysellä liian tarkkaan yksityiselämästä. Mut oman kokemuksen mukaan joka osastolle, ja tää pätee ihan kaikkialle, satuu aina vähintään yks tollanen, jonka ensimmäinen tehtävä tuntuu olevan kerätä jokasesta kaikki tiedot muistiin itelleen :P
Lainaus
Siinä olivat Rosannan lempeästi hymyilevä suu ja onnellisina tuikkivat, siniset silmät.
Ois ehkä pärjännyt ilman tuota onnellista, meni aika imeläks mun makuun ;) mutta muuten kumma kyllä tykkään Rosannasta, vaikka se ei oo yhtään sen tyyppinen mistä yleensä luen mielellään.
Lainaus
”Siinä sitten on niin herttainen hoitaja että."
Trailerin perusteella olisin voinut kuvitella tän Bellan ironiseksi sylkäisyksi. :D en siis tarkoittanut et näin ois huonompi!
Lainaus
Bellatrix käveli käytävää pitkin suoraan suihkuhuoneeseen. Siitä oli tullut hänen oma turvapaikkansa. Suihkuhuoneen ikkunalaudalle hän kykeni aina käpertymään omaan maailmaansa. Niin hän teki nytkin. Istuutui ikkunalaudalle, veti polvet koukkuun ja kietoi kätensä jalkojen ympärille. Pergamentinpalan hän oli puristanut nyrkkinsä sisään.
Aivan ihana... Tässä vaiheessa vasta muistin ton pergamentin, ja alko kiinnostaa mitä siellä on. Koko loppukohtaus oli yksinkertasuudessaan hirveen surullinen ja nätti. Tykkäsin paljon koko luvusta, "lyhyys" ei tosiaan haitannut mitään. Harmaa, viileän kostea ja kaunis. Oon iloinen, kun seuraava luku tulee. Kiitos.:)

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #12 : 17.01.2011 20:19:29 »
Beatrice: Kiitos kaunis <3

Tuulevi-Hillevi: Kiituksia paljon pitkästä kommentistasi :) Vähän tuota tekstiä muokkailin ja poistin tuon virheen. Miten en muka ollut huomannut sitä, vaikka niin tarkkaan ja monta kertaa olin tekstin läpi lukevinani? Mutta joo, ihanaa, että tykkäsit

Jatkoa tulee varmaan loppuviikosta, kunhan saan tosiaan tuon Seitsemän veljeksen pois alta, ellen sitten ala kauheasti stressata nuortenteatterin näytelmää (jonka ensi-ilta on tosiaan vasta huhtikuussa) ja opetella paniikissa vuorosanojani (pääroolissa on ihanaa) :D


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #13 : 21.01.2011 14:44:16 »
A/N: Joo eli koska mua on ketuttanut lähes kaikki eilisillasta asti niin itteäni piristääkseni päädyin laittamaan seuraavan luvun tänne. Vähän on vielä lyhyt (taitaa olla hieman lyhyempi kuin edellinen), mutta on paljon asiaa. Seuraavasta luvusta lupaan, että se tulee olemaan pidempi




II luku
Se tuntee huolta tuskistas




Meni pitkän aikaa ennen kuin Bellatrix kykeni kokoamaan itsensä. Hän nousi ylös, poimi kirjeen lattialta ja palasi huoneeseen samaan aikaan, kun hoitajat alkoivat jakaa sinne iltapalaa.

Huoneeseen oli tuotu kuudes sänky, jossa makasi lihava nainen. Tämän iho oli kellastunut ja rasvainen. Bellatrix vilkaisi naista inhoten ennen kuin meni omalle sängylleen.

”Ruoka porsaan kotiin ajoi”, Maisie huikkasi Bellatrixille. ”Petisi meinattiin äsken viedä, kun olit tuntitolkulla poissa, mutta tulithan sinä takaisin, kun vellikellon äänen kuulit.”

Bellatrix mulkaisi Maisieta pahasti, potkaisi kengät pois jalastaan, asettui kyljelleen sängylle ja veti peiton korviinsa.

Hoitajat kantoivat jokaiselle yöpöydälle kupillisen teetä sekä yhden voileivän. Bellatrix kuuli, kuinka tuo ärsyttävän ylpeä nainen, Tammy, alkoi valituksensa siitä, kuinka ei voinut juoda teetä eikä syödä leivän päällä olevaa juustoa ja ties mitä. Ikään kuin ainoa huolenaihe olisi se, mitä sai syödäkseen ja juodakseen.

Hoitajien poistuttua tuli hiljaisuus, kun kaikki keskittyivät iltapalaansa.

Vihdoinkin edes hetki rauhaa tässä huoneessa, Bellatrix ajatteli.

Hiljaisuutta kesti kuitenkin vain sen pienen hetken, kunnes puhe alkoi jälleen. Bellatrix kuuli jonkun kävelevän huoneessa ja pian astioiden kilinää naisen asettaessa astioita tarjoiluvaunuun. Sitten askeleet tulivat taas takaisin.

”Bella”, kuului Sarahin lempeä ääni. ”Koettaisit sinäkin syödä. Tulee muuten heikko olo.”

”Ei ole nälkä”, Bellatrix mutisi.

”Tupakanpoltto vie ruokahalut”, Maisie huomautti.

”Anna olla!” Bellatrix kivahti.

”Annanhan minä”, Maisie totesi. ”Jokainenhan itse tietää mielihalunsa. Se on vaan tupakka sellainen myrkky. Lähdetkö Sarah pesulle ennen kuin suihkuhuoneeseen tulee iltaruuhka?”

”Jos minäkin lähtisin hieman jaloittelemaan”, Tammy vastasi Sarahin puolesta. ”Minä en kyllä vedellä ja saippualla pese kuin jalat ja vartalon. Sitä tässä ammatissa on oppinut käyttämään noita kasvovesiä sen verran, etten kyllä meinaa täällä sairaalassakaan tapojani muuttaa. Kun on vielä liemiä, jotka pitävät ihon kunnossa.”

Niin turhamaista, niin turhamaista, Bellatrix ajatteli pilkallisesti.

”Eiköhän lähdetä, että ehdimme takaisin”, Sarah kehotti ja sielunsa silmin Bellatrix pystyi kuvittelemaan naisen pyöräyttävän silmiään.

”Aletaan painua”, Maisie totesi.

Naiset menivät menojaan ja huoneeseen lankesi hetkellinen hiljaisuus, kunnes kauimmainen sänky narahti.

”Pitäisi kai minunkin ryhdistäytyä ja mennä mukaan”, sanoi ääni, jonka Bellatrix oletti kuuluvan uudelle naiselle. ”Lähteminen vain käy niin hitaasti. Selkä on sen verta oikukas, että jos nopeasti nousen seisomaan niin saatan hetkessä lentää selälleni.”

Bellatrix kuuli raskaat askeleet pois huoneesta ja sitten oven kolahtavan kiinni. Hiljaisuus, viimeinkin.

Bellatrix otti kultaisen sormuksen pois sormestaan ja tutkaili sitä välinpitämättömänä. Hetken sitä katseltuaan hän antoi sormiensa rentoutua. Sormus tipahti kilahtaen lattialle ja vieri sängyn alle.

”Nyt taisi jokin esine tipahtaa lattialle”, Minerva sanoi käheällä äänellä ja jatkoi, kun vastausta ei tullut. ”Sinulta taisi pudota jotain.”

”Antaa pudota”, Bellatrix tokaisi.

Bellatrix nousi ylös ja meni lähelle Minervan vuodetta. Hän tuijotti naista täysin hiljaa pitkän aikaa.

”Sano, miten saisi helpoimmin hengen itseltään”, Bellatrix totesi. ”Tai älä sano mitään. Kuule, miltä tuntuu olla maho? Niin kuin sinä? Eikö sinua ole joskus vituttanut, että ylipäätään olet olemassa? Mitä sinä oikein toivot vielä elämältä, keski-iän ylittänyt, kuivettunut ämmä? Onko sinulla edes koskaan ollut miestä? Sinulla oli varmaan joku kollega siellä koulussa, Tylypahkassa, mutta hänetkin vei joku nuori, kaunis nainen. Eikö näin ollut mitä? Sinä olet juuri sellainen ihminen, että sinulle on käynyt näin. Sellaisen käsityksen minä ainakin olen saanut, kun olen seurannut sivusta nämä päivät. Kuule, miltä tuntuu – on tuntunut – elää kaikki vuodet, ettei mikään ole erityisen hyvin? Kerro, se olisi mielenkiintoista kuultavaa. Oletko pystynyt elämään täysipainoista elämää? Oletko koskaan kokenut miehen kanssa mitään? Eikö sinun ole tehnyt mieli vetää naru kaulaan? Vastaa jos pystyt. Kuule, miten sinä olet elänyt kaikki nämä vuodet? Sinullahan ei ole enää toista rintaakaan. Eikö se niin ollut? Etkö sinä niin kertonut tälle akkalaumalle? Tämähän on pahempi paikka kuin helvetti. Täällä ei saa olla rauhassa hetkeäkään.”

Minerva katsoi Bellatrixia vaiti. Bellatrix katsoi takaisin. Ehkä nuori nainen vain kuvitteli kaiken, mutta hän oli näkevinään toisen silmistä kuvastuvan myötätuntoa.

Bellatrix veti kaapunsa ylös ja näytti Minervalle siteiden peitossa olevaa vatsaansa.

”Katso”, Bellatrix pyysi. ”Minulta revittiin kaikki pois, heitettiin ämpäriin koko kasvitarha.”

Bellatrix tunsi kyynelten polttelevan silmäkulmiaan ja teki kaikkensa saadakseen ne myös pysymään siellä.

”Tiedätkö, kun minulta pienenä kysyttiin mikä minusta tulee isona, tiedätkö mitä minä vastasin?” Bellatrix kysyi. ”Äiti. Äiti minä vastasin aina kaikille. Minusta tulee äiti ja synnytän monta lasta. Niin helvetin naiivia, mutta minä olin pieni tyttö.”

”Mikä estää sitä nyt?” Minerva kysyi. ”Maailma on täynnä lapsia, jotka tarvitsevat äitiä. Ei elämä -”

”Paskapuhetta!” Bellatrix kiljahti. ”Montako lasta sinulla on, mitä? Sinun kaltaisiasi lohduttajia on maailma täynnä. Ja mitä minä sinulle edes puhun? Sairaalle ihmiselle. Hittoako minä sinulle puhun.”

Bellatrix veti kaapunsa takaisin alas ja kääntyi poispäin Minervasta.

”Minä en jaksa elää”, Bellatrix totesi. ”Järjestän itseni pois tästä elämästä. Ei ole enää mitään, minkä vuoksi tämä vielä kannattaisi. Tiedätkö, äitini kuoli kaksi kuukautta sitten. Minä... olin kihloissa... vielä eilen.”

Bellatrix poimi askistaan yhden savukkeen ja sytytti sen.

”Täällä ei saa polttaa”, Minerva sanoi. ”Älä polta.”

Bellatrixin kasvot vääristyivät pidätellystä itkusta. Hän tumppasi tupakan sängynpäätyyn ja heitti sen lattialle. Bellatrix kääntyi taas katsomaan Minervaa.

”Anteeksi”, Bellatrix kuiskasi. ”Anna anteeksi kaikki mitä sanoin. Minä... minä pyydän anteeksi.”

Bellatrix polvistui Minervan vuoteen viereen ja painoi kasvonsa naisen syliin.

”Anna anteeksi”, Bellatrix kuiski. ”Anna minulle anteeksi kaikki. Ymmärrä minua. Sinä olet ainoa tässä huoneessa. Ymmärrä, ymmärrä edes vähän. Ymmärrä vähän.”

Nuori nainen itki hysteerisesti. Minerva silitteli hiljakseen tämän mustia, takkuisia kiharoita, eikä kyennyt itsekään pidättelemään poskille vieriviä kyyneleitä.

”Minä ymmärrän”, Minerva sanoi.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2011 22:53:08 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #14 : 21.01.2011 18:29:12 »
vau! Ihanaa tulla jäässä ja kuuman kaakaon tarpeessa (okei, eihän sitä nyt niin pitkään kävelty mutta joo.. kumminkin ikuisuus :D) ja nähdä, että tälle oli tullut jatkoa :--) kiitos kovasti!

Pätkä oli jälleen kerran todella hyvä, vaikka jotain vienoista jäikin takkuilemaan. Olet hyvin saanut tunteet pintaan kirjoittaessasi, mutta jonkinlainen kipinä puuttui. Siis kipinä, joka laukaisee tunteet ja räjäyttää ruutitynnyrin tiekkö. Helpostihhan tuossa tilassa tunteet porisee, mutta jotain ihan huippukohdanomaista jäin kuitenkin odottamaan.

Mutta kiitos todella tästä pätkästä, odottelen innoissani seuraavaa! :)

ps. bongasin allekirjotuksesi ! :---------) hyvä leffa totta tosiaaan < 3


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #15 : 21.01.2011 18:34:51 »
Lumille: Kiitos kommentistasi. Ja usko pois, mäkin olen tänään ollut ihan jäässä, kun odottelin ulkonoa pakkasessa tunnin, että saisin kyydin koulusta kotiin (sillä minähän en niin pitkää matkaa kävele, en ja sitäpaitsi kyydin piti tulla yheltä ja se tulikin kahelta). Juu, jotain saattoi vielä jäädä takkuamaan, tiiän itekii, ja huippukohta... no, seuraavaan lukuun. Ja jep, Sweeney Todd on aivan ihana leffa <3 koska siinä on Helena Bonham Carter <3 ja se laulaa

Beatrice: Oi, ihanaa <3 kiitos, mitä muutakaan mä voin sanoa. Ja joo, vielä kaksi lukua tulossa jossain vaiheessa
« Viimeksi muokattu: 21.01.2011 18:39:56 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #16 : 21.01.2011 18:58:06 »
Omff!

Miten en oo huomannu tätä!? No jaa, pääasia että lopulta huomasin tänne tulleen jatkoa :) Joo tykkäsin ihan älyttömästi. Ja määki oon ollu tänään koko päivän jäässä. Eka kastuin koulussa ku kaverit viskas lumihankee ja sit en päässy sisälle ku ei ollu avaimia, noh sitten ooteltiin pakkasessa märkänä 2h et pääsin sisälle. Mut tykkäsin tästä kovasti ja jatkoa odottelen.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #17 : 21.01.2011 20:58:57 »
sennamiila, jepjep (: Aluksi katoin leffan joku puoli vuotta sitten ihan vain voidakseni pällistellä Johnny Deppiä ja nähdä vähän lisää useasti huippusaavutuksiin ylittävää Burtonia, mutta innostuin taas tässä pari päivää sitten katsomaan uudestaan ja kuuntelemaan (: jooo öh tuli aika offia, mutta tiiätkö muita leffoja  joissa Helena näyttelee? :D


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #18 : 31.01.2011 16:06:55 »
Natural: Kiitokset sinulle kommentistasi :) Ja juu, ei ole kyllä yhtään kiva palella
Ja Lumille, sinulle vastailinkin jo yksärillä :)

A/N: Koska edellisen osan laittamisesta on kulunut jo jonkin aikaa, laittelenpa nyt kolmannen luvun ennen kuin alan kuunnella kappaleita huomiseen musankokeeseen ja lukea jotain niistä säveltäjistä (joo, aion ihan tosissaan lukea, miks kaikki on niin yllättyneitä?)


III luku
Rikki, poikki, puhki



Bellatrix makasi jälleen vuoteessaan kuunnellen naisten keskustelua. Oli ilta ja nämä olivat jo palanneet suihkusta. Nyt he olivat kaikki, uutta naista lukuunottamatta, kerääntyneet Minervan ympärille.

”Onko sinulla omaisia?” Tammy kysyi.

”Yksi veli”, Minerva vastasi.

”Eikö muita?” Tammy jatkoi.

”Ei”, Minerva sanoi.

”Ai, ai”, Tammy huokaisi. ”Pitäisi sinullakin olla joku läheinen ihminen.”

”Sitä ei saa antaa itselleen periksi”, Sarah totesi. ”Täytyy vain jaksaa elää. Joka aamu on vain omille jaloilleen noustava. Se -”

”Mutta pitää saada purkaa tuska pois”, Maisie keskeytti. ”Ei saa pidätellä tunteitaan. Hitto soikoon, minähän lasken paineet pellolle heti, kun alkaa keittää yli. Kuule, minä uskon, että sinulla on nyt apea mieli. Kuudes leikkaus, niinkö se oli? Sinä olet viisas ja koulujakäynyt, hillitty ihminen, sen minä olen laittanut merkille. Tässä suuna päänä minäkin olen, hitto soikoon ja sinä olet vain pidätellyt itseäsi. Minä kunnioitan ja ihailen sinua. Ihmiseltä on kolmen vuoden sisällä poistettu yli puolet vatsasta, toinen rinta viety ja nyt on taas revitty lisää. Kulkaa, minä ihmettelen, miten sinä vielä osaat hymyillä. Anna tulla tuska pois. Elämä voittaa. Aivan rinnasta riipaisee.”

Pieni hiljaisuus lankesi naisten keskuuteen.

”Minua ei ole revitty, mutta jälkiä on tullut siitä huolimatta”, Maisie jatkoi.

”Sama minulla”, Sarah totesi. ”Molemmin puolin kylkiä on raskausarvet. Ja niitä ei mikään taika poista.”

”On ne rumat jäljet lapset minuunkin jättäneet”, Maisie sanoi. ”Iljettää, aina näkyvät. Viisi kertaa olen raskaana ollut. Kaksi kertaa meni kesken ennen kuin Ricky tuli. Terryhän olisi minut jatkuvasti raskaaksi saattanut, ellei minulla olisi ollut taikasauvaani. Monta kertaa jouduin noitumaan, etten hänen kynsiinsä joutuisi.”

”Minä olen sen puolen elämästäni unohtanut kokonaan”, Sarah huokaisi.

”Älä sano, kun kohdalle sattuu”, Maisie hymähti. ”Ja nuori ihminenhän sinä olet.”

”Minä olen nimittäin leski”, Sarah huikkasi vain kuuntelulla olleelle uudelle naiselle.

”Jaa”, nainen tuumasi. ”No sitä voi vielä monta kertaa rakastua, sitä mieltä minä olen. Eikä se ole kenenkään mukava itsekseen elää. Lapset kun kasvavat niin sitä jää koko lailla yksin.”

”Kyllä se aikaa ainakin minulta vei”, Tammy totesi.

Naiset alkoivat pikkuhiljaa hajaantua Minervan vuoteen ympäriltä omille sängyilleen.

”Oletko sinä ollut naimisissa?” Sarah kysyi epävarmana.

”En ole”, Tammy sanoi. ”En ole koskaan ollut. Kyllä se oli kaunis ajatus minullakin joskus kolmekymmentä vuotta sitten, mutta ajatuksesi se vain jäi.”

Niin kuin minullakin, Bellatrix ajatteli. Aina kuvittelin, että pääsisin naimisiin. Pääsenkö enää? Kuka tahtoo vaimon naisesta, joka ei voi saada lapsia?

Bellatrix vaipui omiin mietteisiinsä, eikä keskittynyt enää lainkaan kuuntelemaan Tammyn selontekoa siitä, kuinka tämä ei enää koskaan luottaisi miehiin. Vasta kun huoneeseen lankesi pitkä ja painostava, kiusallinen hiljaisuus, Bellatrix havahtui.

”Oletko tosissasi, Sally?” Maisie kysyi rikkoen hiljaisuuden. ”Että sinä olet raskaana?”

”Niin on asiat”, Sallyksi kutsuttu uusi nainen sanoi.

”Minkä ikäinen vanhin lapsesi on?” Tammy kysyi.

”Kaksikymmentäviisi täyttää kahden kuukauden päästä”, Sally kertoi. ”Sitten kaksikymmentäkolme on seuraava ja seitsemäntoistavuotiaat kaksoset. Olisi minulla vielä jos elossa olisi niin yksi kolmetoistakesäinenkin, mutta hän kuoli siinä kolmen tunnin ikäisenä. Mitään eivät voineet tehdä. Ja yksitoista vuotta sitten meni kesken heti alkussa, kolmen kuukauden kohdalla.”

”Monennella kuukaudella olet nyt?” Sarah kysyi.

”Seitsemäs alkoi tällä viikolla”, Sally vastasi.

Tämä on niin väärin, Bellatrix huusi mielessään. Tuo nainen, tuo Sally, jolla on ennestään jo neljä lasta ja joka ei ole varmasti paljoakaan alle viidenkymmenen on raskaana. Ja minä, joka olen kahdenkymmenen, en voi koskaan, koskaan, saada omia lapsia. Miksi maailma on näin epäreilu?

Muutama kyynel vierähti Bellatrixin poskelle, mutta hän pyyhkäisi ne kiukkuisesti kaavun hihaan. Sitten hän keskittyi taas kuuntelemaan naisia.

”Koskeeko se koko ajan?” Tammy huikkasi.

”Vähäsen”, Minerva kuiskasi.

”Voi voi, kun ihminen saa kärsiä”, Tammy huokaili. ”Kyllä nainen tässä maailmassa saa kärsiä niin paljon tuskaa ja kipua. Kyllä meitä poloisia elämä koettelee. Ihan itse kutakin.”

Ai todellako? Bellatrix ajatteli pilkallisesti. Katsos kun en ole vielä sitä sattunut huomaamaan.

”Saa nähdä, kuinka pitkään joudun olemaan täällä”, Sally totesi. ”Jos vaikka en pääsekään kotiin enää koskaan. On mielessä käynyt sellainenkin ajatus. Jos vaikka tästä ei hengissä selviäisikään.”

”Älä tuollaisia mieti”, Maisie pyysi, ”synkeitä.”

”Ai ai, miten se ihmisen mieli muuttuu hetkessä riemusta murheeseen”, Tammy totesi.

”Se on sillä tavalla rakennettu”, Sarah sanoi.

”Se on hyvä, kun pystyy tunteensa tuomaan ulos”, Tammy huokaili jälleen. ”Ai ai sentään.”

”Ajatteletteko te koskaan kuolemaa omalle kohdallenne?” Sally kysyi.

Bellatrix muuttui välittömästi valppaammaksi ja alkoi seurata keskustelua tällä kertaa aidosti kiinnostuneena.

”Kyllä se joskus mielessä liikkuu”, Sarah vastasi.

”Minä en ajattele”, Maisie tokaisi. ”Miksipä se siitä tulee ajattelemalla?”

Äh, ole jo hiljaa, Bellatrix ajatteli.

”Minulla se on usein mielessä, jostain syystä”, Tammy totesi.

”Kyllä minäkin sitä olen miettinyt useasti”, Sally kertoi. ”Erityisesti viime aikoina. Mutta ei sitä itseään pystyisi suremaan. Voisivat kotona kyllä olla murheissaan, jos äiti äkisti lähtisikin.”

”Sitä ei tiedä ennen kuin kohdalle sattuu, mitä se kuolema on”, Tammy sanoi.

”Hyvä kun ei tiedä”, Sarah totesi. ”Eihän sitä voisi elää, jos etukäteen tietäisi.”

”Vaan jos oikein sairaaksi tulisi”, Sally sanoi, ”niin menisi sitten kertaheitolla. Ettei jäisi toisten vaivoiksi kitumaan.”

”Ai ai sentään”, Tammy huokaisi. ”Nyt tuli surullinen olotila. Ai ai sentään.”

Bellatrix nousi vuoteesta ja laittoi kengät jalkaansa. Kaikki seurasivat katseellaan nuoren naisen poistumista huoneesta. Oven kalahdus kaikui pitkään muuten niin autiossa ja hiljaisessa käytävässä. Käytävällä ei ollut ketään, Bellatrix näki ainostaan vilahduksen Rosannasta, joka tuli häntä vastaan.

Bellatrix kiihdytti askeleitaan ja meni suihkuhuoneeseen. Siellä oli pimeää, mutta hän ei välittänyt sytyttää valoja. Bellatrix istuutui jälleen niin tutuksi käyneelle ikkunalaudalle ja avasi kirjeensä.

”Tulin juuri kotiin sairaalasta, jossa kerroit järkyttävän uutisen”, Bellatrix luki hiljaa, eikä voinut estää pientä nyyhkytystä kumpuamasta rinnastaan. ”Mietin tulevaa elämääni koko matkan. Tämä on minulle erittäin vaikea ratkaisu, mutta ymmärtänet myöskin minun tunteeni ja siksi on parempi, että kirjoitan nyt heti, mihin olen päätynyt. Bella hyvä, on paras että eroamme. Tiedät, että haluan vaimokseni naisen, joka voi synnyttää lapsia. Perhettä perustaessani se kuuluu suurena osana suunnitelmiini. On parempi, että teen asian selväksi heti niin on helpompi meille molemmille. Haluan purkaa kihlaukseni. Parempi, ettemme enää tapaa, emmekä kirjoita toisillemme. Pikaista toipumista. Rabastan.”

Bellatrix avasi ikkunan ja nousi seisomaan. Liikenteen melu ja pauhu kuuluivat selkeinä alhaalta kadulta, kun tuo nuori nainen kurkotti hitaasti alas.

Siinä samassa suihkuhuoneen ovi aukeni hiljaa, ja Rosanna astui varovasti sisään sulkien oven perässään.

”Teidän tulee kylmä”, Rosanna sanoi hiljaa. ”Neiti Musta, te vilustutte... saatte kuumetta ja...”

Rosannan käsi hapuili taikasauvaa.

”Ei valoa!” Bellatrix huudahti.

Käden liike pysähtyi.

”Ei, ei valoa”, Rosanna lupasi. ”Mutta olkaa kiltti ja tulkaa pois ikkunalta. Se on vaarallista. Te voitte pudota. Tämä on neljäs kerros. Te voitte horjahtaa ja -”

”Taittaa niskanne, niinkö?” Bellatrix kysyi kylmästi ja kurotti samalla yhä enemmän ulos ikkunasta. ”Pelottaako?”

”Eikö teitä pelota?” Rosanna kysyi. ”Olkaa kiltti, neiti Musta, tulkaa pois sieltä.”

”Bella”, Bellatrix tokaisi.

”Bella kiltti”, Rosanna pyysi. ”Minä autan, tule alas.”

Rosanna otti muutaman askeleen kohti Bellatrixia ja ojensi kätensä naista kohden.

”Älä!” Bellatrix huudahti ja sai Rosannan vetämään äkisti kätensä pois. ”Älä koske minuun... Minuun ei saa koskea kukaan. Minä säryn helposti.”

Bellatrix käänsi hitaasti katseensa Rosannaan ja katsoi hoitajaa pitkään.

”Potkiiko se?” Bellatrix kysyi varovasti.

”Potkii”, Rosanna vastasi.

”Potkiiko se nyt?”

”Ei nyt juuri.”

”Voiko sitä kuunnella?”

”Voi.”

”Voinko minä?”

”Voit.”

Rosanna ojensi kätensä uudestaan. Tällä kertaa hetken epäröityään Bellatrix tarttui siihen ja salli naisen auttaa itsensä alas ikkunalta.

Bellatrix hytisi, mutta Rosanna kietoi lämpimät kätensä tämän harteille.

”Mennään pois”, Rosanna kehotti. ”Tulee kylmä.”

Bellatrix seisoi hievahtamatta paikoillaan.

”Saako sitä koittaa?” Bellatrix kysyi.

”Saa”, Rosanna nyökkäsi.

Bellatrix laittoi kätensä Rosannan vatsan päälle. Vaikka käsi olikin jääkylmä, Rosanna ei siitä hätkähtänyt.

”Nukkuuko se?” Bellatrix kysyi.

”Nukkuu”, Rosanna myönsi.

”Minun särkyi”, Bellatrix kuiskasi. ”Koita.”

Bellatrix tarttui Rosannaa kädestä ja vei sen oman vatsansa päälle. Rosanna pelkäsi hieman ja hänen kätensä vapisi, mutta toinen ei tuntunut huomaavan sitä.

”Mennään pois”, Rosanna epäröi. ”Mennään... nukkumaan.”

Rosanna kiersi kätensä takaisin Bellatrixin harteille ja lähti viemään tätä pois suihkuhuoneesta. Äkisti Bellatrix kuitenkin pysähtyi.

”Mitä nyt?” Rosanna kysyi.

”Odota”, Bellatrix pyysi.

Hän ravisteli itsensä irti Rosannan otteesta ja meni ikkunalle. Rosanna katsoi naista pelokkaana, mutta Bellatrix vetikin vain ikkunan kiinni.

”Joku voi vielä pudota ja taittaa niskansa”, Bellatrix sanoi.

Rosanna hymyili epävarmasti.

”Mennään nukkumaan, Bella”, Rosanna kehotti.

He lähtivät yhdessä suihkuhuoneesta ja kävelivät käytävää pitkin kohti huonetta numero viisi. Ennen ovea Bellatrix kuitenkin taas jähmettyi.

”Ei sinne”, Bellatrix totesi. ”Siellä tulee paha. Ne... äänet.”

”Mikä siellä tulee?” Rosanna ihmetteli.

”Paha olo”, Bellatrix sanoi. ”Ja ne äänet... Siellä tulee tuska.”

Samassa yöhoitaja tuli käytävän takaa heidän luokseen ja pysähtyi niille sijoilleen.

”Oho”, nainen hämmästyi. ”Anteeksi -”

”Bella ei pysty nukkumaan”, Rosanna selitti. ”Hänelle täytyy järjestää toinen huone.”

”Ne äänet pelottavat”, Bellatrix sanoi.

”Pian pääsette nukkumaan”, yöhoitaja lupasi.

”Niin”, Bellatrix nyökkäsi.

Yöhoitaja tuntui vaistoavan tilanteen vakavuuden, tuli lähemmäs ja otti Bellatrixia kädestä. Rosanna laski irti tuosta nuoresta naisesta.

”Tule Bella, saat rauhallisen huoneen”, yöhoitaja totesi. ”Pääset nukkumaan.”

”Kiitos”, Bellatrix kuiskasi.

”Mennäänkö?” yöhoitaja kysyi.

”Mennään”, Bellatrix sanoi ja kääntyi vielä Rosannan puoleen. ”Kauniita unia.”

”Sinulle myös”, Rosanna totesi.

Bellatrix lähti yöhoitajan mukaan, mutta saattoi vielä kuulla, kuinka Rosanna veti terävästi henkeä ja kuiskasi ilmoille sanat: ”Hyvä luoja, minun ikäiseni.”
« Viimeksi muokattu: 31.01.2011 16:21:23 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Minun särkyi
« Vastaus #19 : 31.01.2011 19:13:50 »
...vittu. Kirjotin pitkän kommenti, vaihdoin yhteensopivuusnäkymään ennen viimeistä lausetta ja whääm, kaikki poissa! Ei sillä että tää ois perseestä.  SCHEISSE. Anteeks kieli, mutta ny kannatan Maisieta ja sanon et antaa tulla vaan ;) helpotti jo, eikun uuestaan... *sigh*

Eli. Suihkuhuone, turva- ja pakopaikka, saa mun symppikset. Suljetussa yleisessä tilassa ei tosiaan selvii järjissään jos ei löydä itelleen yhtään rauhansoppea.

Lainaus
”Ruoka porsaan kotiin ajoi”, Maisie huikkasi Bellatrixille. ”Petisi meinattiin äsken viedä, kun olit tuntitolkulla poissa, mutta tulithan sinä takaisin, kun vellikellon äänen kuulit.”
...miten mulla on just tän tyyppisiä kokemuksia joistain nimeltämainitsematoomista ihmisistä. Oot onnistunu kehittään Maisien hahmon just nappiin.

Rakastuin loppuun. Jotenkin vaan samastuin siihen, Bella on just sellanen ihminen, joka purkais vitutuksensa ja omat ongelmansa halveksimalla toisia, sitte murtuis ja jälkeen päin hävettäis, ylpeys ois loukattu. Ja Minerva on just se, jonka tässä roolissa, pitääki olla, jotenki tää loppu sai mut melkee itkemää. Välil voisit käyttää enemmän pilkkua, tai ainakin Äiti, minä sanoin aina kaikille.  tohon. Ja tätä lausetta ehin summarysta asti oottaa, nyt se viimein tuli, ja aivan oikeessa paikassa.<3

3.
Lainaus
”Mutta pitää saada purkaa tuska pois”, Maisie keskeytti. ”Ei saa pidätellä tunteitaan. Hitto soikoon, minähän lasken paineet pellolle heti, kun alkaa keittää yli. Kuule, minä uskon, että sinulla on nyt apea mieli. Kuudes leikkaus, niinkö se oli? Sinä olet viisas ja koulujakäynyt, hillitty ihminen, sen minä olen laittanut merkille. Tässä suuna päänä minäkin olen, hitto soikoon ja sinä olet vain pidätellyt itseäsi. Minä kunnioitan ja ihailen sinua. Ihmiseltä on kolmen vuoden sisällä poistettu yli puolet vatsasta, toinen rinta viety ja nyt on taas revitty lisää. Kulkaa, minä ihmettelen, miten sinä vielä osaat hymyillä. Anna tulla tuska pois. Elämä voittaa. Aivan rinnasta riipaisee.”

Pieni hiljaisuus lankesi naisten keskuuteen.

”Minua ei ole revitty, mutta jälkiä on tullut siitä huolimatta”, Maisie jatkoi.
:D oon muute huomannu, toi on monesti ihan totta, et tollaset ihmiset sit kuitenki salaa ihailee niitä, jotka pystyy siihe johonki mihin ne ei. Ja sit toi vaivaantunu hiljaisuus... jotenki tule vähän oma mummo mieleen...

Lainaus
Tämä on niin väärin, Bellatrix huusi mielessään. Tuo nainen, tuo Sally, jolla on ennestään jo neljä lasta ja joka ei ole varmasti paljoakaan alle viidenkymmenen on raskaana. Ja minä, joka olen kahdenkymmenen, en voi koskaan, koskaan, saada omia lapsia. Miksi maailma on näin epäreilu?
Jotenki niin uus ja vieras ajatus: Bella, joka suree sitä, ettei voi saada lapsia. Bella, kylmä ja kova, mielipuolinen, Bella, jonka kuvittelis ennemmi SYÖVÄN lapsen ku pitävän sylissä ja rakastavan. Mut tän ficin myötä oon alkanu aika lail ihastua tähän ajatukseen.

Loppu oli - taas - paras osa koko lukua.. Aluksi tuntu vähän oudolta, et Rosanna oli niin epävarma, mut, ei ihmekää, nuori hoitaja ja tollasia tilanteita ei kummiskaa tuu varmaa nii paljo eteen... Bellan mielipuolipuoli pääsi taas paremmin oikeuksiinsa, tykkäsin kylö siitäkin. Puhe oli kyl vähän, pikkulapsimaista, se ei oikeen kuitenkaan sopinu siihen... (jee, oisko vaikka eka rakentava) Mut tuli mieleen et saattohan se olla - filmaustaki. Keino päästä pois niiden ämmien keskeltä. Jos oli ni ainakin toimi.

Lainaus
”Minun särkyi”, Bellatrix kuiskasi. ”Koita.”
Herrajumalka nainen, määhän rakastan sua tän lauseen myötä..  Lukujen lyhyys tuntuu jo sopivalta, saa nähdä sit, onko viimenen vähän pidempi. Ihan rehellisesti, voisin lukee tätä vaika miten pitkälle. Mutta neljään osaan suunniteltu on paras jättää just siihen neljään osaan, ettei tuu niitä surkeita jatko-osan jatko-osia, (mulla on aiiikas paljon ennakkoluuloja PotC nelosen suhteen :s) mut senhän sä ofc tiiätkin, ja voit varmasti luvata ettet julkase jakto-osia vaikka mä roikkuisin polvillani pyytämässä. Paitis oma päätöshän se on, lää. Go girl. Me luetaan. Tsemppiä.