Kirjoittaja Aihe: 7 Deadly Sins (K-11) [One-shotteja kuolemansynneistä]  (Luettu 4689 kertaa)

PurpleHorizon

  • Supernaturalisti
  • ***
  • Viestejä: 131
Kirjoittaja: PurpleHorizon
Nimi: 7 Deadly Sins
Ikäraja: K-11
Henkilöt: Omat hahmoni (huom! minäkertoja kaikissa, mutta silti on eri henkilöt)
Genre: No tätä on kyllä hemmetin vaikee luokitella
Disclaimer: Minun pikku tarinani = )
Summary:  "Jesus died to forgive our sins. Dare we make his martyrdom meaningless by not committing them?"

A/N: Seitsemän kuolemansyntiä on aina ollut mulle kiinnostava aihe, joten miksei kirjoittaa siitä ficciä. Täi no tämä on kylläkin originaali. Toivottavasti pidätte.



Ylpeys
Naapurustoni on muuten mukava ja rauhaisa elinpaikka, mutta ikävä kyllä naapurini ovat perseestä. Kotikulmien omat juoruämmät järjestävät viikoittaisia "kirjakerhoja", joissa keskustellaan sille päivälle luetusta kirjasta. Paskat, sanon minä.

He juoruavat ja puhuvat pahaa toisista. Eikö lähimmäisenrakkaus sano heille mitään? Mutta minä voin kertoa, etten aio ottaa osaa sellaiseen lapselliseen touhuun. On naurettavaa pilkata toisia sillä tavalla. Yrittää nyt pönkittää omaa itsetuntoansa haukkumalla muita ihmisiä: ystäviä, naapureita, sukulaisia tai tuntemattomia. Heidän sietäisi hävetä. Eivätkö ne naiset kunnioita itsejään tarpeeksi kunnioittaakseen muita?

Minä sen sijaan käytän arvokkaan vapaa-aikani leipoen, ommellen ja kirjoittaen runoja sekä novelleja. Kehtaankin jopa sanoa, että yleissivistykseni on niin paljon parempi kuin juoruämmien. Ja minun leivokseni pärjäävät kilpailuissa. Sijoitun aina ensimmäiselle sijalle. Mieheni on monta kertaa kertonut minulle, kuinka upea ihminen olen. Välillä onnistun jopa ylittämään itseni. Ompelin tyttäreni häihin, jotka minä suunnittelin, valkoisen pitsimekon. Kaikki henkäisivät ihastuksesta, kun hän astui alttarille komean miehensä luokse, jonka valinnassa minä olin auttanut häntä.

Nuorempana olin vanhempieni suosikki. Meitä oli viisi lasta, mutta minua rakastettiin eniten. Sehän on tietenkin ymmärrettävää, sillä olenhan sisäisesti kaunis ihminen. Hyvät teot palkitaan, eikö totta?
Onnistuin saamaan miehekseni jalkapallojoukkueen kapteenin. Asumme hienossa omakotitalossa. Olemme molemmat töissä. Ja olen raskaana toistamiseen.

Voisiko elämä sujua enää paremmin minulta?



Kateus
Vihreät silmät. Siniset silmät. Ruskeat silmät. Vaaleat hiukset. Mustat hiukset. Punaiset hiukset. Ruskeat hiukset. Amerikkalainen. Eurooppalainen. Australialainen. Aasialainen. Afrikkalainen. Pitkä. Lyhyt. Paksu. Laiha.
 
Miksi minä olen erilainen? Miksei minulla voi olla samanlaista äitiä kuin hänellä? Tai isää, joka ostaa kaikki maailman tavarat pikkuprinsessallensa? Miksei minun siskoni ole tuollainen missi? Miksei koirani käyttäydy yhtä nätisti ja pärjää kilpailuissa?

Miksi minä?

Olenko muka huonompi ihminen kuin hän? Onko tämä jonkin sortin rangaistus teoistani?

Hän saa aina kaiken! Rakkautta, rikkautta, rahaa, mainetta.

Aina kun hän astuu huoneeseen, valkoisten hampaiden kiille sokaisee pojat. Säkenöivät kutrit heiluvat kevyesti, hypnoottisesti juuri sopivan kokoisen, tarpeeksi muodokkaan lanteen keinuessa puolelta toiselle. Silmät ovat sielun peili. Tai ainakin niin sanotaan. Hänen silmänsä tuikkivat kuin taivaan tähdet. Onko hänen sielunsa siis puhdas, viaton? Minun silmäni ovat tylsät, rumat ja kalseat. Olenko siis huono ihminen?

Miksei hänen poikaystävänsä ole minun poikaystäväni? Enkö muka ole tarpeeksi kaunis muille? Eivätkö muka muotoni ole tarpeeksi hyvät? Onko minulla liikaa mahassa, reisissä ja liian vähän rinnoissa?

Hänhän on älykäs. Hän pärjää koulussa. Hän tulee saamaan hyvän ammatin. Minun keskiarvoni ei ole niin hyvä. Olen siis paljon tyhmempi kuin hän. En tule ikinä saamaan ihanaa perhettä. En tule saamaan upeaa elämää. Minä kuolen yksinäisenä, katkerana.



Viha
Vaimoni on pahin lutka maan päällä!

"Oh, Daniel! Sinä olet Se Oikea. Sinua minä rakastan! En välitä muista! Haluan mennä naimisiin kanssasi ja elää lopun elämääni onnellisena."

Ja kuinka kävikään? Niin sanottu elämäni rakkaus karkasi toisen miehen kanssa maailmalle jättäen minut puille paljaille. Päivät pitkät mietin, miten eri tavalla asiat olisivat voineet mennä, jos olisin ollut skarppina.

Se alkoi vähitellen. Ex-vaimoni oli yhä useammin pitkillä työmatkoilla, mutta rahantulo ei kasvanut. Sen jälkeen pientä riitaa alkoi muodostua. Huomasin, että tililtäni puuttui rahaa, mutta en minä niitä ollut käyttänyt. Nainen kertoi, että hän oli tilannut meille matkan, mikä olisi selittänyt mammonan hupenemisen. Mutta minä olinkin viisaampi. Se saatanan huora oli varastanut minun rahojani rakastajaansa, ah-niin-ihanaa Robertoa varten. Kun he sitten karkasivat yhdessä, oli tililläni vain muutama ropo jäljellä.

Naiset. Jumalan pahin virhe.

Jos joskus näen kummankaan vastenmielisen pärstän, en vastaa enää teoistani. Vaikka mitä se maksaisi, he tulevat katumaan sitä päivää, kun raivostuttivat minut! Tulen saamaan kostoni ja siitä tulee suloinen! He molemmat tulevat anelemaan polvillansa anteeksiantoa, jota ei heru. He saavat kokea saman sydäntä rikkirepivän tuskan kuin minä.



Laiskuus
Usein ihmiset luulevat minua hidasjärkiseksi. Tyhmäksi. Mutta ei, sitä minä en ole. Olen älykäs. Minulla on vapaa tahto. Tiedän millainen maailma todella on.

Leikkitoverini hiekkalaatikossa kutsuu minua ilonpilaajaksi ja tylsäksi. Olenko muka harmaa, jos en halua työntää käsiäni hiekkaan? Se ei sovi minulle.

Vanhempani huutavat, jos en tee kotitöitä. Miksi pitäisi? Joku muu hoitaa ne kuitenkin aikanaan.
Minun ei tarvitse tuhlata aikaani sellaiseen.

Opettajat jäkättävät, kun en tee läksyjäni. Minä osaan asiat jo. Ja sehän kuluttaisi vain paperia, lyijyä tai tietokoneella mustetta.

Työnantajani sanoo, että olen kyvytön laiskiainen, joka ei saa mitään tehtyä oikein. Olen ihminen, jolla on tunteet. Miksi minun muutenkaan pitäisi osata käyttää kassakonetta? Joku muu tekee sen minun puolestani, jos pyydän.

Vaimoni valittaa, kun en saa sitä pystyyn. Onko se minun vikani? Seksi on muutoinkin aivan liian yliarvostettua. Se ei anna mitään uutta enää.

Veljeni toteaa, että olen yksinäinen. Minun pitäisi hakeutua muiden ihmisten seuraan. Miksi pitäisi? Ihmiset ovat vain valehtelevia, syntiä tekeviä paskapäitä.

Siskoni lapset nauravat enollensa ja tuntevat sääliä. Olen kuulemma vain vanhus, jonka elämällä ei ole tarkoitusta.

Teen ihmisille palveluksen. Olenhan sen velkaa. Pillereiden ottaminen käy työstä, yliannostus on kuin kymmenen työvuotta ilman lomaa. Mutta kun panostaa, siihen pystyy. Ehkä he hiljenevät lopulta. Ei enää ikuista valitusta.



Ahneus
Minun maailmani. Luotu betonista, lasista ja tuskanhiestä.

Olen huipulla.

Minun yritykseni. Koottu unelmista, tavoitteista ja valinnoista.

Alapuolellani kuhisee työntekijöitä kuin muurahaisia. Yläpuolellani on vain taivas. Kaikki mahdollisuudet ovat vielä avoinna. Saan itse luoda rajat. Olen oman itseni herra. Olen Jumala.

Mutta se ei riitä, sillä haluan lisää.

Hallitsen vasta yhtä yritystä, mutta niitähän on maailmassa satoja, tuhansia. Niin monia! Voisin omistaa ne kaikki, mikäli haluaisin. Kaikki mistä unelmoin on vain yhden puhelinsoiton päässä.
Mainetta ja kunniaa. Kaikki, mitä mies tarvitsee elääkseen.

Raha ei ole ongelma. Raha ei ole ikinä ollut ongelma. Sillä saa onnea.

Ongelma on koti. Vaimo, joka jäkättää ja valittaa. Ei ymmärrä maailman menoista mitään. Omat lapset, jotka ovat vain taakka olkapäillä. Vaativat huomiota, aikaa. Ei minulla ole sellaiseen varaa. Kuka muka perhettä tarvitsee! Siitä ei ole lainkaan hyötyä! Minun "perheeni" on yritykseni. Rakas pienokaiseni, jota aion vaalia tunteella, rakkaudella. Kyllä se naisen heitukka ymmärtää vielä jonain päivänä olevansa vain tielläni.

Pieni este, jonka voi raivata tieltä kuin puun.



Ylensyönti
Elämässäni on vain yksi pahe. Makean nälkä. Se on kyltymätön ja ainainen.

Ja tietenkin mitä sen jälkeen tapahtuu.

Perheestäni on huvittavaa, että asun lähes tulkoon jääkaapin luona, mutta olen silti hoikka.

Hassua, eikö totta?

Suklaakuorrutteiset munkit, sipsit, limonadi, karkit, suklaalevyt ja jäätelö. Ne ovat ruokia, joita en voi vastustaa. Mutta eikö liiallisesta makeasta lihoa? Totta, mutta minä löysin keinon nauttia herkuista hoikkana. Se ei vaadi kuin vain vähän sormia tai hammasharjaa. Nykyään en tarvitsee kumpaakaan.

Harjoittelu tekee mestarin.

Olen minä kyllä oppinut itsehillintääkin. Osaan rajoittaa makeaa. Sen sijaan syön roppakaupalla pasteijoita, karjalanpiirakoita ja muita suolaisia herkkuja. Ei liikaa makeaa mahan täydeltä. Välillä koulun aiheuttaessa stressiä saatan lipsahtaa syömään, jonka jälkeen seuraan haikean ja alakuloisen olotilan aika, mutta suklaa vie sen pois.

Ystäväni tietävät totuuden laihuuteeni. Heistä olen sairas mieleltäni, en fyysisesti. Oma mielipiteeni on, että he kuvittelevat, näkevät harhoja. Enköhän itse tietäisi, jos jokin on vialla? He ovat liian huolehtivaisia. Arvostan sitä, mutta olen kunnossa. Olen täysin terve!


 
Himo
Olen vielä nuori. Elämästä pitää nauttia. Kaikkea pitää kokeilla. Jonain päivänä se on liian myöhäistä.

Kyllä minä tiedän.

Elämäni aikana olen kaatanut satoja naisia. Edestä. Takaa. Rajusti. Hennosti. Rakastavasti. Kylmästi. Ja muutamia miehiäkin.

Siinä on vain jonkin sortin viehätys, kun katsoo alapuolellaan huohottavaa hahmoa, painaessa intohimoisia suudelmia ympäri kehoa ja työntyessä sisään. Se on sanoinkuvaamatonta.

Ei sellaisesta nautinnosta voi luopua! Olen kuullut monta kertaa sanottavan, että siitä pitää nauttia, mitä on. Ja minähän nautin.

Olen tehnyt se autossa, suihkussa, keittiön pöydällä, vaatekaupan sovituskopissa ja jopa kerran häissä morsiamen kanssa.

Ja minulla on munaa kertoa, että ajattelen sitä myös koko ajan. Siinä ei ole mitään pahaa. Vilkas mielikuvitushan on hyvästä, eikö vain?

Olen myös tehnyt sen monen kanssa yhdellä kertaa. Meillä on ollut mukana lelujakin. Tietty lapsenomaisuus ja tiimityöskentely ovat arvostettuja piirteitä.

Minä vain hyödynnän kaiken, mitä saan. Sitä ei ikinä tiedä milloin viimeiset hetket ovat käsillä. Elä, kuten olisit kuolemassa.



A/N: Kommentit on aina arvostettuja. : )
« Viimeksi muokattu: 06.12.2014 14:17:54 kirjoittanut Pyry »

Noruz

  • pandafanaatikko
  • ***
  • Viestejä: 136
  • KH-kaudella
    • Love♥Shine- Noruzin blogi
Vs: 7 Deadly Sins, K-13
« Vastaus #1 : 31.12.2010 11:53:20 »
 Onneks päätin lukee yhtäkkii tän, koska A/N vaikutti jo mielenkiintoselta. Enkä pettynyt!

Mahtava aihe! Ja repesin tolle Himolle. (Ei pitäis lukea novelleja ennen kuin on juonut aamukahvin.)

Mut siis! Loistavasti kirjotettu, noi hahmot oli mielenkiintosia ja kuvailu todellakin toimi, vaikkei sitä ollut mitenkään ylenpalttisesti. Minä-kertojan takia se ei haittaa. :D

Khii, toivoisin kyl jatkoa, koska tää oli niin hyvin kirjotettu! Varsinkin, kun en löytänyt yhtäkään virhettä. ;D

Kiitos aamun piristyksestä~
Nyt se on virallista. ♥

PurpleHorizon

  • Supernaturalisti
  • ***
  • Viestejä: 131
Vs: 7 Deadly Sins, K-13
« Vastaus #2 : 31.12.2010 20:00:59 »
Kiitos kommentistasi, Noruz ; )

Kiva, että tykkäsit. Mä kirjotin suurimman osan yöllä ja aamulla himon. En mäkään ollut juonu vielä aamukahvia =) Kuinka hauskaa elämä olisikaan ilman kahvia ; DDD

Mä en oikein tiiä oisaisinko jatkaa tätä millään tavoin. Voinhan mä tietenkin yrittää, mutta lopputulos saattais olla pettymys. Mä oikein osasin jo oottaa, että ensimmäisessä kommentissa mainittais niistä miljoonista virheistä, joita en oo huomannu.. Well life is full of surprises.

Kiitos vielä kerran.

Ikirouta

  • nollapeli
  • ***
  • Viestejä: 96
  • 1366
Vs: 7 Deadly Sins, K-13
« Vastaus #3 : 07.01.2011 21:40:17 »
Sait minut lipomaan hermostuksissani vaseliinin huulistani, niin hyvä tämä oli!
Voi, kuinka tahtoisin itsekin osata kuvailla noin ihanasti mutta samalla niin hillitysti. Siitä hermostuminen  ja vaseliinin syönti.

Seitsemän kuolemansyntiä ON tosiaan mielenkiintoinen aihe, siitä olen ollut halukas monesti kirjoittamaankin jotakin, en ole vain koskaan saanut aikaiseksi mitään mielenkiintoista ja...
Lopetankin ennen kuin menee itsesääliksi.

Anteeksi, en osaa näin illalla, varsinkin kun mahakipu on lannistanut myös verbaalisen inspiraationi, yhdyn Noruziin. Jatko olisi kyllä enemmän kuin ihanaa!

Kiitos vielä ainakin satatuhatta kertaa ;-)

PurpleHorizon

  • Supernaturalisti
  • ***
  • Viestejä: 131
Vs: 7 Deadly Sins, K-13
« Vastaus #4 : 10.01.2011 17:54:13 »
Kiitos erittäin paljon, Ikirouta.

Tiiätkös, toi kommentti "Voi, kuinka tahtoisin itsekin osata kuvailla noin ihanasti mutta samalla niin hillitysti" sai mut hymyilemään. Itse oon ollu sitä mieltä, etten oo kovinkaan hyvä kirjoittaja, mutta toi piristi ja kohotti itsetuntoa suuresti!!! Harjoitus tekee mestarin.. (mä oon siitä vielä todella, todella kaukana.)

Ja kiitos vielä kerran =)

Kuukiipijä

  • Kuuhullu
  • ***
  • Viestejä: 12
  • Why is the dark behind the moon?
Vs: 7 Deadly Sins, K-13
« Vastaus #5 : 22.01.2011 09:52:12 »
Tämä oli jo kolmas tarinasi, jonka luen sinulta. Taso ei ole todellakaan laskenut, parantunut vain huimasti!

Seitsemän kuolemansyntiä on todellakin hyvin mielenkiintoinen asia! Olen samaa mieltä siinä kanssasi. Olen siis todella kiitollinen, että kirjoitit originaalin siitä.

Kuukiipijä pahoittelee lyhyttä kommenttia, mutta on todelle kiitollinen saatuaan lukea näin hyvän originaalin!
Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass.

PurpleHorizon

  • Supernaturalisti
  • ***
  • Viestejä: 131
Vs: 7 Deadly Sins, K-13
« Vastaus #6 : 28.01.2011 19:28:21 »
Kiitos Kuukiipijä.

Ei se mitään, vaikka onkin lyhyt kommentti. Ne ovat oikeastaan aika kivoja =)

TheWriter

  • ***
  • Viestejä: 19
  • There are writers and there are writers
Vs: 7 Deadly Sins, K-13
« Vastaus #7 : 14.02.2011 20:59:22 »
*reps* ah niin ihana roberto :'D ja ei elämä toi himo, tulee vähä mieleen semmonen peruspoika ; ) ei mut vähän tää on hyvä !!!!
-TheWriter- 
There will be beauty from the pain <3

PurpleHorizon

  • Supernaturalisti
  • ***
  • Viestejä: 131
Vs: 7 Deadly Sins, K-13
« Vastaus #8 : 14.02.2011 21:01:26 »
Kiitti =DD

Toi ah-niin-ihana Roberto oli aivan pakollinen lisä tonne tarinaan!! ;D Ja juuh, toi himo on kyllä jotain niin... xD Mutta joo, kiitoksia kommentista ja kiva, että tykkäsit. 

TiiviTaavi

  • *
  • Viestejä: 2
  • Create your own world.
Vs: 7 Deadly Sins, K-13
« Vastaus #9 : 24.03.2011 19:12:48 »
Oiiii. Seitsemän kuolemansyntiä! Oikein järkytyin, kun näin, että täällä oli siitä originaali. Selailin tuossa hieman hämmentyneenä ja eksyksissä näitä osioita ja löysin sitten tämän. (Tein tunnuksen vasta tänään, joten tämän käyttö on hieman haparoivaa) Tuo aihe on jo pitkään kiinnostanut minua.

Tykkäsin todella paljon tästä tarinastasi! En oikein osaa päättää lemppariani näistä. Ehkä viha tai laiskuus tai ahneus tai kenties himo, jolle rupesin nauramaan. Se oli vain niin hauska!

No en oikein osaa sanoa enää mitään ihmeellistä tähän. :)


PurpleHorizon

  • Supernaturalisti
  • ***
  • Viestejä: 131
Vs: 7 Deadly Sins, K-13
« Vastaus #10 : 21.04.2011 10:23:57 »
Kiitoksia oikein paljon, TiiviTaavi =)

Sori, etten oo vastannu tohon kommentiisi, vaikka kirjoititkin sen melkein kuukausi sitten :S Oon ollut todella laiskalla päällä Finin suhteen. Kiva, että tykkäsit ja sain sinut nauramaan Himolla =DD Se on totta, että kuolemansynnit on kiinostavia.

Ugh, mä en osaa vastata mitään ihmeellistä : DD Mutta joo, kiitoksia kommentista!