Kirjoittaja Aihe: Nuorten viettelykset [K11, 63/63 VALMIS 12.12.12]  (Luettu 87515 kertaa)

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #80 : 06.12.2011 00:41:27 »
Swizzy: Oho, mikä kommentti! Outoa että tuntui lyhyeltä, koska kyllä se ainakin mun koneen kirjoitusohjelmalla oli ihan saman pituinen kuin kaikki muutkin luvut tähän mennessä...  :-\ Siitä helvetin mustasta, että Jamesin äiti a) ei ollut kunnolla vielä tajunnut sitä ja b) on joka tapauksessa tosi tottunut Jamesin kielenkäyttöön. Toisissa perheissä on niin. Mä tiedän, se kuulostaa munkin mielestä oudolta, mutta niin se vaan on. :D Ja hei, James oli kirjeitä kirjoittaessaan 11 vee, ei se varmaan ihan loppuun asti ajatellut. ;D Ja öö, vaikka Sirius ei minkään kirjan mukaan pelaisikaan huispausta, niin daa, ei niin kauheen moni muukaan. Mutta kyse on velhoperheen lapsesta, kai se nyt lentää osaa. ;D Kiitos kommentista!

Tonks: Joo, neljä huutomerkkiä ihan vaan korostamassa Siriuksen innostusta. ;) Kiitos!

FanGirl: Kiitos kommentista!

Ledi: Joo, Jamesin vanhemmat tuntuu olevan kaikkien mielestä just tollaset symppistyypit, tollaset jotka kattoo poikien toilailuja läpi sormien ja pudistaa päätään hymyillen. :D Kepposmestareita, totta kai! Kiitos kamalasti kommentista! ;)



Ja nyt TAAS uusi luku. Mä laitan näitä nyt sellaseen tahtiin, että yritän päästä jouluun joululoman aikana. ;) Tuskin onnistuu, mutta ajatus on tärkein, vai mitä? :D Luku kuusitoista, olkaa hyvät, ja muistakaahan taas kommentoida (ootte olleet siinä viime aikoina mukavan aktiivisia).



Lapissa kaikki kukkii nopeasti
Maa, ruoho, ohra, vaivaiskoivutkin


Vesa-Matti Loiri: Lapin kesä


Kuudestoista

Kesä meni turhan nopeasti ohi. Ennen kuin Lily ehti huomatakaan, Petunia oli palannut kuukauden kestäneeltä häämatkaltaan ja hänen piti auttaa muuttamisessa. Lily teki sen teoriassa ihan hyvillä mielin, mutta Petunian tapauksessa muuttamiseen meni pitkälti toista viikkoa, mikä taas vei aikaa Jamesin, Katin ja muiden ystävien tapaamiselta. Muuton jälkeen oli enää alle kuukausi aikaa ennen kuin heidän pitäisi palata Tylypahkaan. Herra ja rouva Evans vaativat Lilyä pysymään loppuajan kotona, sillä lily oli ilmoittanut ettei tulisi jouluksi kotiin.

”Tämä on minun viimeinen vuoteni Tylypahkassa. Tahdon ottaa siitä kaiken ilon irti.”

Tylypahkan kirjeiden mukana tuli ilmoitus, että Lilystä oli tehty johtajatyttö – asia, jota oli aika vaikea selittää jästivanhemmille, mutta jonka he kuitenkin jotenkuten ymmärsivät. James kertoi, että Remuksesta oli tehty johtajapoika, mikä teki vuodesta ainutlaatuisen: kertaakaan aikaisemmin eivät olleet johtajaoppilaat ollet samasta tuvasta.

James ei päässyt loppukesästä käymään Lilyn luona, mutta he sopivat tapaavansa kelmien kanssa Viistokujalla elokuun viimeisellä viikolla. Katilla oli niin paljon tekemistä kotona ettei hän ehtinyt ostoksille vaan tilasi tavarat kotiin, joten ilman kelmejä Lilyn olisi pitänyt mennä yksin.

Lily istui Vahvahquon jäätelöbaarissa odottamassa Jamesia ja muita. Hän oli ensitöikseen käynyt vaihtamassa jästirahaa kaljuunoiksi ja ostanut joitain henkilökohtaisia tavaroita, joita ei halunnut Siriuksen nähden ostaa liikojen kysymysten takia. (Hän muisti kun viidennellä luokalla joku tyttö oli tehnyt sen virheen että oli ostanut henkilökohtaisia tavaroitaan ollessaan Tylyahossa Siriuksen kanssa. Tapauksen jälkeen tavarat eivät olleet enää niin kovin henkilökohtaisia.)

Punapää katseli ympärilleen kadulla ja hymyili vastaan tuleville koulutovereille. Muutama pysähtyi juttelemaan, mutta ei kovin pitkäksi aikaa. Toiset menivät ohi vain nopeasti nyökäten, ja jotkut, kuten Severus Kalkaros, eivät edes vilkaisseet häneen päin.

Lily huokaisi ja muisti, miten Severus oli loukannut häntä pari vuotta aikaisemmin. Kuraverinen. Tyttö ei voisi koskaan antaa sitä anteeksi, vaikka kuinka olisikin aina välillä halunnut makoilla Sevin kanssa nurmella ja jutella syvällisiä niin kuin aina ennen. Mutta Lily tiesi nyt, mitä mieltä Severus hänestä oikeasti oli, eikä voinut enää luottaa tähän. Ystävä, joka valehteli päin naamaa ja haukkui pahimmalla mahdollisella tavalla, ei ollut ystävä lainkaan.

”Lils!” huusi tuttu ääni ja herätti Lilyn synkistä ajatuksistaan. Hän käänsi päätään ja näki Jamesin vilkuttavan parin kymmenen metrin päässä. Hän hymyili leveästi, nousi paikaltaan ja lähti kävelemään poikaystäväänsä kohti.

James kaappasi Lilyn lämpimään karhunhalaukseen ja painoi huulensa tämän huulille. Jälleen oli kulunut melkein kolme viikkoa siitä kun he olivat nähneet viimeksi. Lily sulki silmänsä ja antoi tilanteen viedä mennessään. Hän ei ollut myöntänyt itselleen, kuinka ikävä hänellä oli ollut Jamesia ja tämän suloisia, omalla tavallaan herttaisia suudelmia, jotka olivat niin varovaisia että Lilyä melkein nauratti. Luuliko poika vieläkin että hän juoksisi pakoon kiroten tämän pään kurpitsaksi?

”Kas niin, hyvä herrasväki, jokos sitä olisi imuteltu tarpeeksi?” Siriuksen huvittunut ääni keskeytti heidät ja Lily tunsi poskiensa punehtuvan. Hän oli kokonaan unohtanut että muutkin kelmit olivat tulossa.

”Herra Mustalla ei ole paljon varaa puhua. Sinä vain juokset luutakomerosta toiseen, ja minä sentään vain tervehdin tyttöystävääni!” Jamesia ei tilanne näyttänyt vaivaavan lainkaan, joten Lilykin päätti rauhoittua. Ne olivat vain Jamesin ystäviä, ei kummempaa.

”Luutakomerosta toiseen? Totta kai! Mitäs herra Potter sitten kuvitteli? Että eläisin samanlaisessa selibaatissa kuin sinä?”

Remus näytti tavallista nuhjuisemmalta hymyillessään Lilylle. ”Älä välitä”, hän sanoi Jamesin ja Siriuksen jatkaessa kiistelyään. ”Ei tämä edes oikeastaan koske sinua. Kunhan sanailevat.”

”Eikä tuo ole edes mitenkään vakavaa”, Peter lisäsi kun he lähtivät kulkemaan Säilä&Imupaperia kohti. ”Olisit nähnyt sen kerran, kun James viitsi yrittää saada Siriuksen naisseikkailut kuriin. Siinä sitä lensi ärräpäitä ja kaikkea muuta kivaa!”

”Okei, no mutta mitä teille kuuluu? Teitä ei ole näkynyt sitten Portsmouthin”, Lily pisti väliin ja antoi Siriuksen ja Jamesin taustalla kuuluvan kinastelun mennä omalla painollaa.

”Joo, no James on kyllä pitänyt tarkkaa huolta siitä ettei me olla satuttu paikalle kun te olette Pottereilla”, Peter nauroi. ”Silloin edellisenä päivänä kun olit menossa heille ensimmäistä kertaa James piti meille valtavan puhuttelun, että 'älkää tulko' ja 'älkää tehkö sitä ja tätä ja tuota'. Meille se ei ollut mikään ongelma, mutta Sirius olisi halunnut olla paikalla.”

Remus nauroi ja avasi kaupan oven. ”Meidän piti keksiä hänelle kunnolla tekemistä ettei hän olisi mennyt kotiin. Pelasimme varmaan kolme tuntia huispausta!”

Lily tunsi syyllisyyttä siitä että James oli käskenyt ystävänsä hänen vuokseen pois. ”Olen pahoillani”, hän sanoi, ”ei teidän olisi tarvinnut.”

”Älä suotta anteeksi pyytele”, Peter lohdutti. ”Se oli ihan hauskaa.”

”Vielä hauskempaa olisi ollut kertoa Lily-kukkaselle kaikkia hauskoja pikku yksityiskohtia tästä meidän Jamiesta”, Sirius puuttui puheeseen Remuksen alkaessa kaivaa kirjalistaa esiin. ”Et uskokaan kuinka monesta jutusta jäit paitsi!”

”Ei se mitään, äiti hoiti jutun puolestasi”, James murahti ja pyöritti silmiään.

Lily madalsi ääntään Siriuksen mennessä etsimään uutta huispauskirjaa ja Remuksen ja Peterin mennessä varmistamaan ettei tämä riko mitään. ”Lily-kukkanen?”

James naurahti. ”Se on Siriuksen lempinimi sinulle. Hän on käyttänyt sitä meidän sisäpiirin jutuissa jo tokaluokalta asti. Sitä paitsi se sopii sinulle mielestäni oikein hyvin”, hän lisäsi ja painoi suukon tytön päälaelle. ”Ei ihme, että sinut on nimetty niin kauniin kukan mukaan.”

”Tai sitten äidilläni vain on pahempi pakkomielle puutarhanhoitoon kuin professori Dumbledorella”, tuhahti Lily, joka oli viime vuosina alkanut kritisoida vanhempiensa nimivalintoja. ”Äiti on floristi, ja minusta on aika kornia, että jatkuvasti kukkien kanssa työskentelevä nimeää lapsensa kukkien mukaan. Tiesitkö että meillä oli joskus kultakala nimeltä Amaryllis?”

”Onhan se aika outoa, mutta sinun kohdallasi se on onnistunut hyvin. Petunialle olisin kyllä valinnut jonkun toisen nimen”, James nauroi ja sai Lilynkin nauramaan. ”Tule, mennään kysymään muodonmuutoskirjoja.”

Iltapäivällä Sirius tarjosi porukalle välipalan Vuotavassa Noidankattilassa, ja päätti pitää maljapuheen siitä, kuinka hän oli ”tyytyväinen, että Sarvihaara sai vihdoinkin kokea miltä tuntuu pitää naista kainalossa” ja ilmoitti tahtovansa sitten  ensimmäisen lapsen kummiksi. Lily tunsi kalpenevansa ja James mulkaisi poikaa pahan kerran, minkä Sirius ohitti olankohautuksella ja jatkoi siitä, että aikoisi pitää vastaavanlaisen puheen syyskuun toisena päivänä aamiaisella.

Lilyllä, Jamesilla ja Remuksella meni koko loppupäivä yrittäessään saada Siriuksen perumaan aikeensa samalla kun Peter piti tämän puolia. Kuin ihmeen kaupalla he saivat Siriuksen lupaamaan ettei mitään puhetta tulisi, mutta jotenkin Lilyllä oli paha aavistus että hänen täytyisi sulkea Siriuksen suu vielä jollain tapaa. Hän ei vieläkään täysin luottanut Siriukseen mitä tuli ei niin vakaviin asioihin.

Illalla Lily pakkasi matka-arkkuaan haikein mielin ajatellessaan, että lähtisi kahden päivän päästä Tylypahkaan viimeistä kertaa. Samalla hän kuitenkin iloitsi päästessään taas linnan käytäville, hän näkisi ystäviään, pääsisi liemien oppitunneille, saisi vielä viimeisen kerran kokea Tylypahkan kurpitsajuhlan ja pääsisi omaan makuusaliinsa, josta oli tullut hänelle kodin veroinen paikka viimeisten kuuden vuoden aikana.

Lily avasi huoneensa ikkunan päästääkseen pöllönsä ulos ja jäi sitten haukkaamaan raitista ilmaa, jossa tuoksui jo syksy. Naapurin vaahteran lehdissä oli jo keltaista, takapihan ruusut pudottivat kuihtuneita terälehtiään. Taivas oli pilvinen, Lily aavisti että yöllä sataisi. Hän huokaisi ja sulki ikkunan. Alkaessaan nukkumaan hän mietti, milloin aika oli alkanut kulkea niin nopeasti.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2011 00:51:51 kirjoittanut Salla »
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Tonks

  • Vieras
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #81 : 06.12.2011 11:01:14 »
Ihana luku <3

Ei ollu kirjotusvirheitä nii et olis pistäny silmään (noe tietenkää mitä mä luulin), mut yhen virheen huomasin:
Lainaus
sillä lily oli ilmoittanut
Lily isolla alkukirjaimella. Varmaan huolimattomuusvirhe ;)

Oli aika kiva, et ne tapas Viistokujalla. Olis kuitenki kiva tietää mitä ne "henkilökohtaset tavarat" on. Mut jos et kerro, ni se lisää tähän enemmän sellasta -- ei ehkä ihan jännistystä mut sensuuntasta.

Heräsin just ja rakentava on viel koisimas.

~Tonks

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #82 : 06.12.2011 12:02:26 »
Nyt ei kyllä ole toivoa yhtä pitkästä kommentista. Mutta yritän saada edes jotain järkevää aikaiseksi.

Ensinnäkin haluaisin sanoa, että tämä on niin hyvä, että mä söin jo suklaakalenterin suklaani lukiessani. (mulla on hullu tapa syödä karkkia vaan (synttäreitä yms. poikkeuksia lukuunottamatta) hyvien kirjojen, leffojen ja vastaavan viihteen kanssa, esim. Potterien)

Tällä kertaa en kyllä löydä pienintäkään valittamisen aihetta, mutta enhän minä täydellisyyten pyrikään. Eli hieno oli, paikoitellen myös sai mut naureskelemaan. Mustakin oli kiva kohtaamispaikaksi tuo Viistokuja. Oli tavallaan yllättävää että Remus oli valittu johtajapojaksi (yleensähän se on kaikissa James), mutta positiivista.

Löysin pari kirjoitusvirhettä, toinen niistä tuo minkä Tonks jo mainitsikin, mutta:
Lainaus
Lily istui Vahvahquon jäätelöbaarissa odottamassa Jamesia ja muita.
Mun mielestä se kirjoitetaan Vahvahqo, tarkistan vielä. Jep, kirjakin on sitä mieltä.

Tykkäsin taas, jatkoa toivoisin!

Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #83 : 08.12.2011 20:09:39 »
Miten on käynyt niin, että mä olen onnistunut ignooraamaan sulta kaksi kokonaista lukua?  :o

Ensinäkin, ihanaa että sä kirjotat nykyään näin usein <3 Rakastan sun kirjoitustyyliä, lyhyitä ja pitkiä kuvailuja ja sellaisia hassuja pikku yksityiskohtia. En viitsis laittaa tähään kaikkia kohtia, jotka sai mut hymyilemään, koska sitten tästä "rakentavasta" kommentista tulis loppujen lopuksi pelkkää quotea..

No ei tästä tullutkaan sitten kovin ihmeellinen kommentti, koska sun tekstistä on aika mahdoton löytää kritisoitavaa. Kirjoittelehan pian jatkoa <3
The girl, who has dreams of.

FanGirl

  • Vieras
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #84 : 08.12.2011 21:05:19 »
Tää on ihana! Mä rakastan Kelmejä ja olen iloinen että niillä kirjoitetaan. Jatkoa!

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #85 : 08.12.2011 23:55:06 »
Oii, taas oli hyvä luku...  ;D  Onko mulla joku pakkomielle tai jokin muu vastaava ongelma tän alotuksen kaa, kun alkaa aina jollain turhalla sanalla... No joo, nevermind, sun ficciäshän täällä ollaan kommaamassa eikä arvostelemassa mun kommentinalotussanoja...
 
Elikkäs, vaikka pitäs lukee matikankokeeseen, mitäs siitä tulikaan..? Taas vaihteeks täällä kommaamassa... Ja yöllä. Tästähän muodostuu jo perinne.  ;D  Mutta no siitä luvusta... Taas ihana kappale siihen alkuun, rakastan tota, se vaan on niin tunnelmallinen...  ;D  Voivoi James, kuinkas sitä ollaan kaverit hätistetty Siriuksen lapsenvahdeiks Lilyn kyläilyreissun ajaks... Tsot tsot, jos nyt ajateltaisiin Remusta ja Peteriäkin, ei varmaankaan olisi kiva kyhjöttää kolmes tuntia kovalla luudalla... Mutta jotenkin sopi vaan niiiiin hyvin Jamesin luonteeseen...  ;D  Olen sanonut tämän jo miljoona kertaa, mutta kaikki hahmot ovat täydellisen IC:itä tässä, aplodit siitä. ;) Varsinkin Sirius.  ;D  Ihanaa, porukka pääsee jo Tylypahkaan, rakastan niitä ainaisia käytäväseikkailuja, jokka kaikissa kelmificeissä on tärkeitä. Mitäsköhän Kat Tylypahkasta tuumailee..?  ;D
 
Mutta pari virhettä bongasin, mutta kun uusiks luin, ei pompannu silmiin kun toi Tonksin jo mainittema... Musta siellä oli viel toinenkin... Just tää on raivostuttavaa, kun virheet näkee ekalla kerralla, mut kun pitäs quotettaa, nii ne onki kadonnu maanpäältä... -,-
 
Ja vielä loppuun, että ihanaa, jos saat joulun jouluun, koska se on ihanaa lukee joulusta joulunaikaan...  ;D  Ja samaa haastetta yritän omankin ficcini kans toteuttaa...
 
Mutta joo, jatkoa?  ;D
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #86 : 10.12.2011 19:03:45 »
ihihihi!11 sori olen Matti Myöhäinen mutta täällä taas!

Omenapuut!! Tykkään sellaisista arkisista mutta sillä tavalla hienoista koristeista, ja jotenkin lyhdyt tuovat mieleen sellaisen kauniin kesäiltahämärän ja hienot, muttei turhan prameat juhlat. Petunian pukua oli kuvattu hauskasti; nainen on ainakin myöhemmällä iällä niin koruton, että prinsessahäät ihan hyvin saattoivat olla hänelle joku tärkeä rajapyykki, ja no vaikka siskot nyt sanovat ihan suoraan jos toinen on hankkimassa rumaa pukua, ovat Lilyn ja Petunian välit niin kivahtavat, että tuskin Petunia olisi ottanut kuullakseen jos Lily olisi jotain puvusta heittänyt. Muutenkin oli tavallaan hienoa miten häävieraiden puvut esimerkiksi olisivat Jamesin silmään tavallisia, velhoillehan koristelu esimerkiksi ei ole homma eikä mikään, ja taikaväen juhlissa asukokonaisuudetkin ovat varmasti näyttävämpiä, varsinkiin rikkaiden sellaisten, kuten Pottereiden esimerkiski.

Lilyn ja Petunian välit, noh. Tavallaan on hienoa että tässä on mukana se, miten heidän välinsä eivät ole ruusuiset, mutta jotenkin - no Lily oli ihan iloinen ja sellainen ymmärtäväinen kuitenkin, mutta olisin odottanut Petunialta muutakin kuin pienen pilkahduksen silmässä, edes vilpittömän kiitoksen.

Haha James ja Sirius ovat ihania. : D James on tosiaan aika säälimätön mutta ihanalla tavalla; hän on kyllä mukava kun huvittaa ja todellinen äidin poika, mutta ei silti jaksa huolehtia esimerkiksi sellaisista asioista että kuunteleeko muita tarpeeksi - Sirius taas pistää äänensä kuuluviin ja laittaa kuuntelemaan. Sekin on jotenkin hauskaa, miten teet hahmoista persoonalliset ja IC:t; siinä, missä James on hiljainen tai ainakin rauhallinen, on Sirius arvaamaton ja varsinainen hölösuu, koko ajan puhumassa jos on puhuakseen ja jotenkin hellyttävä.

Lainaus
Lapsenomainen ääni oli vaihtunut teini-ikäisen pojan syväksi murinaksi ja pyöreys poskilta oli kadonnut pyykkilautavatsan saapuessa kuvioihin, mutta pohjimmiltaan hän oli edelleen sama Sirius kuin seitsemän vuotta sitten.
Told ya! Oikeasti sulin tälle, Sirius on kaikessa kokeneisuudessaan ihanan lapsellinen sellaisessa ärsyttävällä mutta söötillä tavalla hihi awwww!

Lainaus
ja kahdesta suusta kuului vastaus ”kyllä, äiti”.
AWAWAW! Tykkäsin ihan kamalana siitä, miten asioita kerrottiin myös rouva Potterin näkökulmasta, ja sitten tämä oli siihen niin hieno lisäys; kuitenkin se on ihan puhdas äiti-lapsi -suhde, niin rakkauksineen kuin vihoineenkin. Söpöääää!

Lainaus
sillä lily oli ilmoittanut ettei tulisi jouluksi kotiin.

Tuo johtajaoppilasjuttu oli vähän hämäävä; valvojaoppilaitahan on kuitenkin jästimaailmassakin, ei ehkä johtajaoppilas mutta samalla tavallahan sekin selitetään, ja kun tupia kerta on vain neljä, on hassua ajatella, ettei samasta tuvasta muka _koskaan_ ennen olisi ollut molempia. Kuitenkin hieno pointti sinänsä että se olisi harvinaista, mutta ihan ennennäkemätöntäkö - tuskinpa.

Samaten Severukseen viittava pätkä oli sinänsä jotenkin turhan yksiselitteinen; voihan se olla niinkin, mutta minä en ainakaan usko että koko ystävyys olisi katkennut siihen yhteen sanaan, vaan että todella siinä oli kaikkea muuta.

Mutta sulin kuitenkin karhunhalauksille ja omalla painollaan kulkeville kinoille ja kellertävälle syksylle - tässä oli jo sellaista nostalgiafiilistä loppuvaiheessa, etten malta edes odottaa kunnollisia kouluaikoja! Muutenkin pysähdyin itse asiassa viime viikolla jostain syystä nauramaan ihan kamalana tälle ficin nimelle kun se viittaa niin kaikkeen likaiseen, etten jaksa odottaakaan. Tämä fic on aika täynnä kelmikliseitä, mutta dialogi on huvittavaa ja teksti hyvää ja no, eiväthän kliseet olisi niin käytettyjä jos ne olisivat pohjimmiltaan läpimätiä. ; )

Lisäääääääää! Oot paras. ♥
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #87 : 10.12.2011 23:20:41 »
Tonks: Itse asiassa en ajatellut sen tarkemmin että mitä ne henkilökohtaiset tavarat oli... Mutta, kiitos, sain uuden juoni-idea. ;) Kiitos mielettömästi siitä ja muutenkin kommentistasi!

Swizzy: Remus siksi, että mua itseäni ärsyttää se että Jamesista tehdään johtajapoika, vaikka se ei ollut edes valvojaoppilas. :) Kiitos, ja joo, korjaan tuon Vahvahquon Vahvahqoksi - jos jaksan. :D

L.E: (ihastelen taas sun loistavaa nimimerkkiä) Kiitos kommentista! :)

FanGirl: Et todellakaan oo ainut, kuten varmaan oot jo huomannut. :D Kiitos!

Ledi: Älä ny, perinteet on kivoja, vai mitä? Mustakin tuntuu että kun pitäis tehä läksyjä niin mä vaan aina ajaudun kirjoittamaan tätä tai dataamaan muuten... :D Ja joulu jouluun, totta kai. Yritys hyvä kymmenen. ;)

Lils aka Matti Myöhäinen: Omenapuut ja lyhdyt oli tähän lukuun mulla sellainen pienen pieni must-yksityiskohta, joka onneksi onnistui. Petuniasta sen verran, että se nyt on Petunia ja vihaa Lilyä niiiiiin pohjattomasti ettei se voinut edes kiittää. Ilkeän isosiskon stereotypia tai jotain. Ite tykkäsin kans kun kirjoittelin tuota Jamesin äidin osaa, kun mun mielestä on kiva tunkeutua toisten pään sisään, vaikka sitten omien fiktiivisten hahmojenkin. :D Eikä tässä ollut vielä kaikki mitä mulla on Severuksesta sanottavana, joten älä tuomitse vielä! Voi kuule, odota vaan kun päästään kouluun ja pois vanhempien valvovien katseiden alta... ;) Kiitos tuhannesti kommentista, oot ihanin.  :-*



Juu ja nyt mulla on sitten sellanen tilanne että vaikka mun alun perin piti laittaa jokaisen luvun kohdalle nimen omaan suomenkieliset lyriikat, niin osaan en oikein ole löytänyt sellaisia, jotka olis ollut mielekkäät ja silti suomenkieliset. Että jatkossa tulee sitten sekä suomen- että englanninkielisiä lyriikoita. Muista yritän pysyä poissa. :D



Siis fakta on se
Et täs kaupungis on vaa yks seriffi
Ja se oon mä


Jare & Ville-Galle: Pienissä häissä feat Märkä-Simo


Seitsemästoista

”Lily kiltti, muistathan kirjoittaa? Ja ole ihmisiksi, muista velvollisuutesi vaikka vietätkin aikaa Jamesin kanssa. Muista, että voit edelleen perua sen mitä sanoit joulusta, olisi niin mukavaa jos olisit kotona...”

”Tiedetään, äiti.”

Junan pilli vihelsi ja viimeisetkin oppilaat rynnivät sisälle vaunuihin. Lily lähetti äidilleen avoimesta ikkunasta lentosuukon ja sulki sitten ikkunan, varoen ettei siitä vilkuilevan uuden ensiluokkalaisen tytön sormet jäisi väliin. Tyttö vilkaisi suurilla silmillä Lilyä ja näyttäen pelästyneeltä nähdessään johtajatytön merkin hänen kaavussaan hän pudotti vahingossa vieressä istuvan tytön käsilaukun lattialle. Lily vain hymyili, nosti laukun takaisin penkille ja katosi sitten käytävälle juuri kun juna lähti liikkeelle. Hänet valtasi tuttu haikeus ja odotuksen ilo, jännitys ja tieto siitä, että pääsisi taas pian kouluun. Kesä oli ollut ihana, mutta hän kaipasi jo Tylypahkaa.

Johtajatytön ja -pojan velvollisuudet alkoivat jo matkalla. Heidän oli määrä tavata valvojaoppilaat ja selventää näille mitä heidän työnkuvaansa kuului. Lily oli kuullut Amyltä, että tämän pikkusisko Ann oli nyt valvojaoppilas, joten hänen ”kannattaisi olla varuillaan”, kuten Amy oli asian ilmaissut. Ann oli hyvin suulas, eikä pitänyt Lilystä kovin paljon vaikka olikin tälle aina ystävällinen. Lily ei keksinyt mitään, mistä Ann voisi hänet käräyttää, joten hän ei osannut pelätä mitään.

Lily törmäsi Remukseen vasta aivan valvojaoppilaiden vaunuosaston ovella, missä poika oli häntä odottamassa.

”Valmis?” Remus kysyi käsi oven kahvalla ja kohotti kulmiaan. Totta puhuen Lilyä kyllä jännitti, hän ei ollut mikään puhujaihminen, mutta hän nyökkäsi silti ja huokaisi.

”Tuskin se minua tappaa.”

Lily oli oikeassa, mutta kaukana henkinen kuolema ei kyllä ollut. Valvojaoppilaat tuntuivat pahenevan vuosi vuodelta. Lily oli ihan varma, ettei itse ollut kaksi vuotta sitten ollut samanlainen kakara kuin hänen edessään olevat neljä tyttöä ja neljä poikaa, jotka huusivat, nauroivat, heittelivät paperitolloja ja sulkakyniä eivätkä olleet huomaavinaan Remusta, joka yritti flunssan jäljiltä heikolla äänellään saada huomion.

”Onko täällä paikalla kahdeksan valvojaoppilasta vai lauma mölyapinoita?!” Lily kajautti kun ei kestänyt enää. Yksitellen kaikki hiljenivät ja kääntyivät katsomaan häntä suu ammollaan, jolloin hän tajusi nolona ettei ollut huutanut koskaan julkisesti – paitsi Jamesille, tietenkin. ”Istukaa alas ja käyttäytykää arvonne mukaan. Varmasti Dumbledorella oli joku syy valita teidät kaikkien muiden joukosta.”

Ihme kyllä kaikki tottelivat, ja ohjeiden antaminen ja käytävävuorojen jakaminen sujui loppujen lopuksi vaivatta. Remuksen selittäessä paikoista, jotka valvontakierroksilla olisi syytä tarkastaa, Lily antoi katseensa kiertää viisitoistavuotiaissa. Hän oli tunnistavinaan joitain tuttujensa pikkusisaruksiksi, ja joistain, kuten Regulus Mustasta, hän oli sataprosenttisen varma. Regulus oli tietyllä tavalla yhtä viehättävä kuin veljensäkin, mutta hänessä oli jotakin Mustan suvulle ominaista luihuutta, josta Lily sai kylmiä väreitä. Pojan mustat silmät olivat yhtä häijyt kuin serkullaan Bellatrixilla, mutta niissä oli myös jonkinlaista pientä surumielisyyttä, mikä teki niistä yhtä aikaa pelottavat ja petollisen suloiset.

”Siinä taisikin olla kaikki”, Remus tokaisi ja sai Lilyn palaamaan takaisin maan pinnalle. ”Onko jollakin jotain kysyttävää? Mitä tahansa? Kaikkea saa kysyä – omalla vastuullaan tietenkin.”

Pieni naurunhyrähdys kiersi nuorten parissa, kunnes Ann nosti kätensä. Remus antoi hänelle puheenvuoron ja tyttö osoitti sanansa suoraan Lilylle.

”Onko totta että sinä seurustelet nyt James Potterin kanssa?”

Osastoon tuli hiiren hiljaista, kun kaikki odottivat henkeään pidätellen Lilyn vastausta. Remus kääntyi katsomaan kulmat koholla johtajaoppilaspariaan ja antoi rohkaisevan hymyn, mutta se ei tuntunut auttavan. Lily oli kuin jähmettynyt paikalleen. Kysymys oli yllättänyt hänet täysin – hän ei ollut odottanut sitä edes Annilta, vaikka jälkikäteen ajatellen se oli jotenkin hyvin tämän tapainen.

Lily avasi suunsa sanoakseen jotain oikein nasevaa takaisin, mutta muutti viime hetkellä mieltään ja totesi vain ”on totta. Muita kysymyksiä?”

Muita kysymyksiä ei tullut, ja Lily ja Remus päästivät heidät vapaiksi. Lähtiessään ystävänsä kanssa viimeisenä Lily kuuli Puuskupuhin valvojaoppilaiden neuvottelevan keskenään.

”Olet minulle kolme kaljuunaa auki.”

”Enkä ole!”

”Oletpas! Minä sanoin 'ennen kuin päästään takaisin kouluun', ja Annin juttujen perusteella he alkoivat jo kesällä!”

”Uskotko sinä muka Annin sanaan?”

”Sen sisko on Lilyn paras kaveri. Kyllä se tietää seurusteleeko se Potterin kanssa.”

Lily ei ollut uskoa korviaan. Hän päätti mennä suunnitelmiensa vastaisesti käymään kelmien vaunuosastossa keskustelemassa poikaystävänsä kanssa. Oli ilmennyt, että Lily ei ollutkaan kaikesta ihan niin perillä kuin oli kuvitellut.

Remuksen saapuessa osaston ovelle Lily kiilasi hänen edellään sisään ja jäi seisomaan ovelle ärtyneen näköisenä. Sirius ja James pelasivat velhoshakkia matkalaudalla ja Peter nuokkui puolinukuksissa ikkunan vieressä. Remus sulki oven samalla hetkellä kun Jamesin lähetti söi Siriuksen toisen tornin.

”Saatana!”

”Kas, hei Lily!” James sanoi aidosti iloisen kuuloisena, ja Lily olisi sulanut pojan lapselliselle hymylle ellei hän olisi ollut niin hämmentynyt ja kiukkuinen. ”Mikä on? Onko jotain tapahtunut?”

”Tiesitkö sinä, että meistä on käynnissä vedonlyöntejä?” Lily tivasi ja Remus meni istumaan penkille napaten jonkun italiankielisen moottoripyörälehden Siriuksen laukusta.

James näytti vähän hämmentyneeltä ja katsoi kun Sirius siirsi ratsunsa niin että hän sai syötyä sen. ”Mitä hemmettiä sinä oikein meinaat? Syötät minulle kaikki nappulasi!” Sitten hän kääntyi katsomaan Lilyä. ”Tiesin että niitä on, mutta en todellakaan kuinka paljon. Siriuskin otti niistä osaa yhteen.”

”Mutta hävisin”, Sirius mutisi miettiessään kiivaasti parempaa siirtoa. ”Veikkasin kaksi päivää hutiin.” Hän siirsi kuningatartaan yhden ruudun vasempaan. ”Shakki.”

”Mutta mikseivät ihmiset voi elää omaa elämäänsä?” Lily kysyi turhautuneena ja lysähti lattialle penkkien väliin. ”Miksi heidän pitää tunkeutua meidän elämäämme?”

James virnisti pelilaudalle ja siirsi lähettiä. ”Shakki ja matti.” Sitten hän jätti Siriuksen kiroamaan yksinään ja kiinnitti huomionsa kokonaan Lilyyn. ”Et voi väittää, ettet muka itse koskaan tunkeutuisi toisten elämään. Et ehkä vedonlyönnin kautta, mutta muuten. Kaikki niin tekevät!”

Lily ei voinut muuta kuin myöntää pojan olevan oikeassa. Hän nousi, suikkasi Jamesille pikaisen suukon ja meni sitten ovelle. ”Ai niin muuten”, hän kääntyi ja loi tähän hieman ahdistuneen silmäyksen, ”tiedoksesi että Tylyahoon mennessä meistä tietää jo luultavasti kaikki. Ainakin jos juttu kiertää yhtä nopeasti kuin yleensä.”

Hän ei jäänyt odottamaan vastausta vaan sulki oven suunnaten kohti omaa vaunuosastoaan.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2011 00:41:43 kirjoittanut Salla »
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #88 : 11.12.2011 11:39:41 »
Ihana luku taas. En nyt oikein osaa muuta sanoa kuin että tykkäsin. Ihan kaikesta. Vedonlyönneistä, valvojaoppilaskohtauksesta, shakista, kaikesta tosiaan. Enkä osaa edes perustella miksi. Oli jotenkin vaan ihana. Virheitäkään tästä ei löydy, se on kiva, lukeminen on positiivisempaa silloin.
Ja jatkoa tietysti!
Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #89 : 11.12.2011 11:55:45 »
Söpöä. : D Valvojaoppilaat olivat hauskoja; tai siis yleensä ihmiset ficeissä ovat pikkuvanhoja tai hauskalla tavalla lapsellisia tai keskittyvät liikaa akuismaisiin ihmissuhteisiin ja kaikkeen, vaikka oikeasti useimmiten viisitoistavuotiaat ovat vanhempien silmään aika lapsellisia (kuitenkin tuo tavaroiden heitelly ym. on ihan tuttua hommaa, joten : D) ja se oli hauska yksityiskohta! Tykkään kun tässä ficissä on tällaisia pieniä sivujuttuja jotka ovat ihan vaan itsessään ilman suurempia selittelyjä todenmukaisia ja hyviä yksityiskohtia.

Remus johtajaoppilaana on jotain aika mielenkiintoista; Jameshan se oli, mikä yleensä sekoittaa pakkaa, muttasitten taas tässä, kun James ja Lily ovat jo valmiiksi yhdessä ja rakennelma on erilainen, Remus johtajapoikana Lilyn pariksi on tosi siisti yksityiskohta vaikka vähän häiritseekin. Kuitenkin Remus on aika söötti ja vieläpä flunssanjälkeinen ääni, tuitui!

Lily on aika ristiriitainen hahmo, mutta vika taitaa olla enemmän itse ihmisessä kuin sinun kirjoittamisessa; tyttö poukkoilee aina ajatuksissaan ihan mihni sattuu eikä tunnu osaavan päättää että onko iloinen ja vai vihainen, ja James kun vielä on sellainen, jolle on vaikea mököttää kun se on niin hassu. Tykkäsin tavallaan aika paljno tuosta Lilyn loppuletkautuksesta - se oli vähän sellainen kliseinen ja luvun loppuhuipentamiseen tosi usein käytetty, mutta toimihan se kuitenkin ja lopetti tämän hauskasti. Vaikka lukusi ovat lyhyitä, ne ovat sellaisia pieniä kokonaisuuksia ja hyväntuulisia vieläpä!

Hihi pidän pidän, jatkoa, murunen. ♥
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #90 : 12.12.2011 00:05:24 »
Love this! <3 (Tainnut sanoa tuon aiemminkin... Joops, olen, mutta se on totuus... :)) Aivan ihana olet, kun kirjoitat jatkoa näin nopeasti! <3 <3 (Nimim. Sydänten liikakuluttaja...)
 
Eli järkevyys sanoi morjensta vaan ja hasta la vista, eli kommentti on aika töks... Mutta vaikket ymmärräkkään, niin ihkutampa vähän... Lilyn äiti oli ihana! Niin äitimäinen ja ylisuojeleva, onhan tyttönen jo 17...  Ja vedonlyönti, perfect!
 
Lainaus
”Saatana!”

”Kas, hei Lily!” James sanoi aidosti iloisen kuuloisena, ja Lily olisi sulanut pojan lapselliselle hymylle ellei hän olisi ollut niin hämmentynyt ja kiukkuinen.
Voi voi Sirrerukkaa, ei paljoa huomiota saanut... Ja jotenkin niin repesin tälle... Osasin vaan kuvitella tilanteen, Sirius kiroamassa shakkilaudan ääressä ja Jamesilla menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...  ;D
 
Mutta, sain suhteellisen järkevän läjän asiaa, joten kuittaanpa tästä jatkopyynnön kera... Eli jatkoaaa!  ;D
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #91 : 13.12.2011 15:16:25 »
Hah, vihdoinkin Tylypahkaan, tätä mä olen jostain oudosta syystä odottanut koko ajan - ei tietenkään sillä, että sun muut luvut olisivat mitään muuta kuin loistavia!

Toi Ann oli ihan loistava hahmo kaikessa ärsyttävyydessään, jotenkin musta tuntuu, että käyttäytyisin tuollaisessa tilanteessa ite aivan samoin  ;D Ja Regulus on mahtava kaikessa siinä vaarallisuudessa, joka tuntuu leijuvan kaikkialla sen ympärillä.. Mutta älä jooko anna sen tehdä tässä ficissä mitään liian karmeaa?

Jostain syystä mun kieroutunut huumorintaju repesi kohdassa, jossa Remus ottaa käteensä Siriuksen italiankielisen moottoripyörälehden. Raukka tahtoisi varmaan olla missä tahansa muualla kuin kuuntelemassa Lilyn huutoa Jamesille. Ja Sirius parka, joka jää varmaan elämänsä ensimmäisen kerran vaille huomiota :D

Jamesin ystävät tuntuvat pyörivät tässä ficissä, mutta missä Lilyn ystävät ovat? Missä on se aivan ranskalainen tyttö?

The girl, who has dreams of.

Tonks

  • Vieras
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #92 : 13.12.2011 18:44:29 »
Juu-uh, ihana luku.

Mä rakastan sun kirjotustyyliä <333

Jatkooaa!!

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #93 : 13.12.2011 21:11:33 »
Swizzy: Kiitos, mäkin tykkään tästä luvusta, vaikka se kirjoittaessa vähän tökkikin. ;)

Lils: Remuksen flunssanjälkeinen ääni oli ihan sua varten kirjoitettu, ettäs tiedät. Ja kuten mä jo sanoinkin, mua häiritsee se että James on johtajaoppilas, koska se ei ollut valvojaoppilas ja sitä rataa... Kiitoksia huimasti, murunen.  :-*

Ledi: Mulla oli ihan sairaan hauskaa kun mä kirjoitin niitä kahta keskustelua päällekkäin... :D Jotenkin se vaan sopi mun mielestä niiden kahden luonteille, varsinkin kun Lily oli paikalla. Kiitos kommentista!

L.E: Joo, nyt aletaan päästä tässä ficissä kunnolla vauhtiin. ;D Moottoripyörälehti siksi, että Sirius ja moottoripyörät on ♥ ja italiankielinen siksi, että Sirius on kolunnut englanninkieliset jo läpi. Äläkä nyt kuule hätäile, mä en oo vielä oikein päässyt niihin asti, mutta tässä luvussa tulee taas Kat kuvioihin, ja on seuraavassakin aika hallitsevassa osassa.

Tonks: Kiitos taas hurjasti!



Ihanaa, että mulla on teidän vakkarikommentoijat, niin voi jo rutiininomaisesti kirjoittaa vastauksia. :D Ja sitten: Vannon pyhästi, että yritän tosissani saada sen joulun jouluun, mutta näillä näkymin ei tuu onnistumaan. Älkää kuitenkaan lannistuko, kyllä se sieltä ennen pitkää tulee! Tässä joka tapauksessa seuraava luku, ihan vain teille, rakkaat!  ;)



But our friends are back
So let's rase a cup


Glee cast: We are young


Kahdeksastoista

Jamesista oli ihanaa astua taas Tylypahkan suurista tammisista ovista sisään. Tuntui kuin hän palaisi kotiin. Hän ei voinut pidätellä kasvoilleen syttyvää iloista hymyä, minkä takaisinpaluu sai aikaan Kaikki oli juuri niin kuin hän muisti ja niin kuin se oli ollut jo monta sataa vuotta; eteisaulan suuri pahkasika virnisti tuskissaan kuten aina, haarniskat seisoivat asennossaan ja yhdellä seinustalla oli tutut tiimalasit, jotka oli taas kesän aikana tasattu niin, että jokaisessa oli tasan saman verran kiviä. Tiimalasien vieressä oli tuttu punainen samettiverho, jonka takaa paljastui oikotie Tähtitorniin, kuten jokainen itseään kunnioittava koululainen varsin hyvin tiesi.

Kuitenkin takaisinpaluussa oli sellaista haikeutta, jota ei ollut aikaisemmin ollut; James, Sirius, Remus, Peter, Lily ja kaikki muutkin uudet seitsemäsluokkalaiset palasivat nyt viimeistä kertaa kouluun. Jamesille oli tullut todella nostalginen olo, kun hän oli katsellut junan käytävillä harhailevia ensiluokkalaisia, ja todennut Siriukselle että he olivat vanhoja.

”Miten niin vanhoja?” Sirius oli järkyttynyt. ”Olemme seitsemäntoista, miehiä parhaassa iässä! Koko elämä on vielä edessä, ja sinä sanot että me olemme vanhoja!”

”Ei kun ihan oikeasti”, James tivasi. ”Katso nyt noita. Muistatko kun me ekaluokkalaisina ihailimme seitsemäsluokkalaisia, matkimme heitä ja halusimme olla kuin he?” Sanat alkoivat upota Siriukseen ja James katsoi parasta ystäväänsä silmiin. ”Sirius, me ollaan saavutettu se nyt. Me OLLAAN seitsemäsluokkalaisia, koulun vanhimpia. Nuo ekaluokkalaiset katsoo nyt MEITÄ samalla tavalla kuin me katsottin niitä toisia seitsemän vuotta sitten.”

Sirius oli hetken harvinaisen hiljaa tuijottaen yhtä pientä poikaa, joka oli jäänyt hihastaan kiinni vastakkaisen vaunuosaston ovenkahvaan. Remuskin katsoi poikaa ja oli jo aikeissa mennä auttamaan, mutta poika pääsikin omin avuin irti. Peter jatkoi tuhinaa penkillä.

”Voi Merlin”, Sirius kuiskasi järkyttyneenä. ”Me ollaan vanhoja.”

Sirius oli kuitenkin unohtanut vanhuutensa varsin nopeasti, ja nyt kun he jonottivat väentungoksessa pääsyään suureen saliin hän flirttaili tytölle, joka vaikutti Jamesin mielestä etäisesti tutulta ja jonka hän arveli olevan vain joku puuskupuh joka oli muuttunut kesän aikana niin paljon että herätti Siriuksen kiinnostuksen. James huokaisi ja pyöritti silmiään kuullessaan kesän aikana keksityn uuden kaskustelunavauksen ensimmäistä kertaa käytännössä. Se kuulosti vielä pahemmalta kuin silloin kun se keksittiin.

"Sirius Musta, nuorin ja komein koko Britanniassa. Palveluksessanne, neiti ..?"

Tyttö katsoi Siriusta halveksien ja samassa James muisti kuka oli kyseessä. Sirius ei ollut vielä huomannut mitään, mutta Remus sen sijaan oli ja katsoi innoissaan kuinka Sirius pian saisi köniinsä – kuvainnollisesti tietenkin. Uusi vanha tuttavuus ei näyttänyt edelleenkään pitävän kelmin tavasta kohdella naisia.

”Kat”, tyttö sanoi ja Sirius kalpeni silmissä. Ilmeisesti hänkin muisti nyt sen päivän, kun oli nähnyt Katin ensimmäistä kertaa – joskin toiset ihmettelivät, miten sitä kirousryöppyä voisi unohtaa koskaan. James sen sijaan puhkesi nauruun ja läimäisi ystäväänsä selkään.

”Hauska nähdä taas – neiti Kat”, hän sanoi ja iski silmää. ”Lily kertoikin että olet näillä main. Mitä Ranskaan kuuluu?”

”Oikein 'yvää, kiitos kysymästä”, Kat totesi, mulkaisi vielä kerran pahasti Siriusta, joka luikki nauravan Remuksen toiselle puolelle ja hymyili sitten Jamesille aurinkoisesti. ”Ja onneksi olkoon, 'erra James. Lily ei tainnut olla mikään 'elppo pala, vai mitä?”

”No ei todellakaan”, James hymähti ja nauroi jälleen. ”Mutta en olisi halunnutkaan sitä muuten. Lily on täydellinen juuri sellaisena kuin on, enkä välitä yhtään siitä että hän kirosi minut ensimmäiset kuusi vuotta.”

Kat hymyili vieläkin leveämmin. ”Tedän sen, James. Muuten olisit luovuttanut jo viisi ja puoli vuotta sitten, oui?”

”Luultavasti.”

”Neiti Williams!”

Kat ja James kääntyivät katsomaan ovelta huutelevaa professori McGarmiwaa, joka viittoi Katia tulemaan luokseen.

”Lajittelusi suoritetaan ilmeisesti ennen kuin ekaluokkalaiset tulevat”, James totesi. ”Sinun on varmaan parempi mennä ettei McGarmiwa hermostu. Onnea lajitteluun!” Hän kätteli tyttöä huvittuneen muodollisesti. ”Toivottavasti olet rohkelikko.”

”Toivotaan näin”, Kat sanoi. ”Vous voyez plus tard, James!''

**

Kuten James oli arvellutkin, he keräsivät Lilyn kanssa paljon katseita ja herättivät monenlaisia tunteita istumalla vieretysten käsi kädessä Rohkelikon tupapöydässä. Kun Ann vähän matkan päässä aika suureen ääneen kailotti kavereilleen sitä kuinka hän oli arvannut että Lily ja James alkaisivat ennen pitkään seurustella, Lily punastui korviaan myöten ja James kumartui kuiskaamaan jotain hänen korvaansa hymy huulilla. Korpinkynsien pöydän keskivaiheilla kävi valtava kuhina ja Lily näki viidesluokkalaisen juoruilijan Rita Luodikon katselevan heitä silmät kiiluen ja mitä ilmeisimmin ajattelevan niitä mahtavia juoruja, jotka tästä vielä saisi aikaan.

”Tästä ei seuraa mitään hyvää”, Lily totesi jälkiruoka-aikaan vieressään istuvalle Alicelle, ja päydän toisella puolella Amy katsoi häntä pahoittelevasti. ”Tekisi joskus mieli kuristaa Luodiko, mutta en tiedä, joskus häneltä kuulee ihan hyviäkin juttuja.”

”Kuten mitä?” Alice kysäisi hymyillen kuitenkin puoliksi ja laittoi lautaselleen lisää siirappitorttua. ”Voin kyllä käydä kuristamassa hänet puolestasi. Tai pistää Frankin asialle.”

Lily naurahti. ”Ei tarvitse.” Hän vilkaisi Luodikon suuntaan ja näki tytön, joka oli ollut junassa, sen jonka sormet jäivät melkein ikkunan väliin ja joka nyt istui kuuntelemassa tiiviisti Ritan juttuja. Hänestä oli tullut siis korpinkynsi. ”Tuota ekaluokkalaista käy kyllä sääliksi. Turmeltuu raukka jo ensimmäisenä päivänä. Korpinkynnessä olisi ollut niin paljon parempiakin ihmisiä kuin Rita Luodiko.”

”Mutta huomatkaa kuitenkin että Rita on korpinkynsi”, Amy sanoi. ”Ehkä hän on tarpeeksi fiksu lopettaakseen ajoissa.” Lily ja Alice katsoivat molemmat häntä et-ole-tosissasi -ilmeellä. ”Tai sitten ei.”

”Ihanaa, että yrität ajatella muista aina niin positiivisesti, Amy, mutta tuo ei päde Rita Luodikon kohdalla”, Alice sanoi ja Lily nyökytteli vieressä. ”Hän on syntynyt tuollaisena, ja hän rakastaa tuota luonteenpiirrettä liikaa päästäkseen siitä irti. Voimme vain toivoa että vanhuuden päivinään hän istuu kiikkutuolissaan ja on ylpeä siitä että ei saavuttanut elämässään mitään. Paitsi sen että hän tulee luultavasti pilaamaan vielä monen ihmisen elämän.”

Lily nosti lasiaan ja hymyili. ”Malja pilatuille elämille”, hän sanoi ja Amy ja Alicekin hymyilivät ja nostivat lasinsa. ”Mutta asiasta toiseen”, hän jatkoi sitten laskiessaan lasinsa alas. ”Onko kukaan nähnyt Katia? Hänet lajiteltiin erikseen, mutta se tehtiin Jamesin mukaan jo ennen ekaluokkalaisia...”

Amy rypisti kulmiaan mutta Alice vain kohautti olkiaan ja kaatoi itselleen lisää kurpitsamehua. ”Kai hän vain päätyi Luihuiseen ja kipitti sinne häpeissään niin ettemme me huomanneet. Sen jälkeen ihana Regulus Musta tappoi hänet traagisesti koska tyttönen istui tämän jalon Mustan suvun jäsenen viereen ja siksi emme ole nähneet Kat-parkaa sen jälkeen.”

”Niin siinä on ihan varmasti käynyt”, Amy nauroi, Lily pisti merkille, että koko keskustelun ajan Amy oli vähän väliä vilkaissut Jamesin vieressä istuvaa ja juttelevaa Remusta. Lily ei osannut sanoa, mutta jotenkin hänestä tuntui että Remuskin oli kurkannut aina välillä vaivhkaisesti, mitä Amy teki. Hänestä se oli aivan äärettömän suloista, ja samalla todella raivostuttavaa, sillä eikö nyt kahden aikuisen ihmisen täytyisi osata ilmaista tunteitaan toisilleen? Tosin mikä hänkään oli sanomaan, kun oli peittänyt tunteensa Jamesilta yli puoli vuotta – ja itseltään kuusi.

**

Lily astui muiden mukana pois suuresta salista tarkistettuaan ensin että valvijaoppilaat ottaisivat ekaluokkalaiset vastuulleen. Hän meni ensimmäisten joukossa ja oli törmätä Katiin kääntyessään yhdestä kulmasta ensimmäisiin ylösmeneviin portaisiin.

”Kat! Missä ihmeessä olet ollut! Olin jo huolestua.”

Kat vältteli hänen katsettaan ja mumisi jotain sen suuntaista kuin ”jossain”. Hän näytti pettyneeltä ja oli hiljaisempi kuin koskaan sinä aikana kun Lily oli hänet tuntenut. ”Kat? Miten lajittelu meni?”

Ranskatar katsoi vihdoin suoraan ystävänsä vihreisiin silmiin, ja pettymys ja itseviha paistoivat siniharmaista silmistä niin vahvana että Lilyn teki mieli ottaa askel taakse.

”Luihuinen”, Kat sylki sanat suustaan. ”Se 'alvatun 'attu teki minusta luihuisen!”
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Ameeba

  • Tirppa
  • ***
  • Viestejä: 46
  • meh
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #94 : 13.12.2011 22:03:40 »
Lainaus
Tosin mikä hänkään oli sanomaan, kun oli peittänyt tunteensa Jamesilta yli puoli vuotta – ja itseltään kuusi.


Tää on niin suloinen kohta. Heij, jatkoa pian?
I'm here for the pizza ( *3*)

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #95 : 14.12.2011 17:30:16 »
Ihana luku (taas)!

Odotan innolla Amy/Remusta, kuulostaa mahtavalta. Ihmettelinkin, miten aiot saada joulun jouluun, koska nythän ficci menee vasta syyskuussa, kun koulu alkoi. Ihan inhimillistä jos ei onnistu.

Tuo kohta, missä Sirius yrittää iskeä Katia, oli hyvä. Mitä jos Kat alkaisikin seurustella Reguluksen kanssa? No ehkä ei kuitenkaan. Yllätyin hirveästi siitä, että Katista tuli luihuinen, mutta yllättävät juonenkäänteet on kivoja. Onhan Katissa ehkä jotain luihuismaisia piirteitä (Siriuksenvastaisuus), mutta tämä on hieno esimerkki siitä, että luihuisetkin voi olla hyviä (ei edes täyttä fanonia, R.A.M., krhm). Tai sitten teetkin Katista petturin, joka nousee ystäviään vastaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että yksi Peter Piskuilan riittää kelmien aikakaudelle. Joten luihuinen-rohkelikko -ystävyyttä kannatan. Tai yllätä minut taas, keksi jotain kivaa.

Yksi pieni kirjoitusvirhe etsi silmäni:
Lainaus
Tedän sen, James.
Pitäisi varmaan olla tiedän.

Jatkoa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #96 : 14.12.2011 18:57:31 »
Hej på dej! Kerrankin luen päivällä, tai no illalla... Mutta ihana osa taas oli, ja oli niin söpö se kohta, kun James tajusi olevansa seniori... Ja Sirius, aww, käykö taas vähän hitaalla...
 
Lainaus
Kaikki oli juuri niin kuin hän muisti ja niin kuin se oli ollut jo monta sataa vuotta; eteisaulan suuri pahkasika virnisti tuskissaan kuten aina, haarniskat seisoivat asennossaan ja yhdellä seinustalla oli tutut tiimalasit, jotka oli taas kesän aikana tasattu niin, että jokaisessa oli tasan saman verran kiviä.
Tuo aiheutti totaalirepeämisen... Pahkasian irvistys ja onnistuin taas ajattelemaan haarniskojen seisomisen kaksimielisesti...  ;D
 
Mutta joo, ihanaaa! Ei se mitään, jos joulu menee vaikka ensi vuoteen, yrittänyttä ei laiteta...  ;D  Mutta jatkoa!
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #97 : 18.12.2011 21:19:13 »
Ameeba: Hyvä, koska kirjoittaessa tuntui siltä että kyseinen kohta olisi vähän plääh, mutta onneksi toimiin. :) Kiitos!

Swizzy: Oon kuule miettinyt kans tuota Kat/Regulusta, mutta pitää nyt katsoa mihin suuntaan tämä kehittyy. Voi olla että sitä tulee, voi olla että ei. ;)

Ledi: Öö joo, en ollut ite ajatellut sitä noin, mutta nyt kun sanoit... ;D Pitää varmaan tästä lähtien miettiä vähän tarkemmin mitä kirjoitan...  ::) kiitos kommentista!



Huhhuh, se olis luku yhdeksäntoista. Enjoy!



Ei mitään hätää
Jos ei omat voimat riittäneet
Ei mitään hätää
Se olen minä joka voi kuivata sun kyyneleet


Samuli Edelmann: Ei mitään hätää


Yhdeksästoista

”Miten ihmeessä Katista tuli luihuinen?”

Kello oli jo reilusti yli kahden ja aamulla olisi ensimmäinen koulupäivä, mutta seitsemäsluokkalaisten rohkelikkotyttöjen makuusalissa ei nukuttu. Kaikki päivittelivät Katin päätymistä kaikkein ennalta-arvaamattomimpaan tupaan: Lily oli järkyttynyt, sillä oli ollut aivan varma että Katista tulisi rohkelikko tai korpinkynsi; Alice oli pelästynyt omasta vitsistään ja siitä, kuinka se liippasi niin lähelle toteutta (ilman sitä kuolemaosuutta, tietenkin); Amy istui sänkynsä reunalla ja järkeili tapansa mukaisesti miettien valinnan syitä; makuusalin neljäs tyttö Lottie, hiljainen tyttö jonka kaikki kaverit olivat enimmäkseen puuskupuheja, ei tuntenut Katia mutta kuunteli tyttöjen selostusta silti aivan yhtä yllättyneen oloisena ja katsoi kun Lily marssi ympäri huonetta selvitellessään ajatuksiaan.

”No onhan hän ovela”, Alice puuskahti. ”Ette voi väittää etteikö se olisi totta.”

”Mutta hyvällä tavalla ovela”, Lily pisti väliin. ”Ei todellakaan siten niin kuin luihuiset ovat ovelia.”

”Totta.”

”Ja sitä paitsi jos ollaan ihan tarkkoja”, Amy sanoi verkkaisesti ja punnitsi sanoja mielessään, ”niin missään ei oikeastaan sanota että Luihuiseen päätyvät ovat pahalla tavalla ovelia tai jotenkin epäluotettavia. Miettikää nyt”, hän jatkoi välittämättä muiden kahden epäuskoisista älähdyksistä. ”Voitteko nimetä yhdenkin luihuisen, joka ei olisi Katin tavoin ovela, arvoilleen lojaali, loistava vaikeuksista luistamisessa ja kuitenkin hyvä ystävä?”

Alice näytti mietteliäältä ja alkoi hyväksyäkin ajatuksen, mutta Lily tuhahti ja pyöräytti silmiään.

”Allekirjoitan kaiken muun paitsi viimeisen. Selvä, voi olla että luihuisista löytyy niitäkin jotka ovat oikeita ystäviä, mutta Severus Kalkaros on lopullisesti pilannut mielikuvani luihuisista.”

”Lily, Kalkaros on yksi ihminen”, Alice totesi, ja oli jo selvästi Amyn kannalla. ”Ei kannata perustaa tietojaan yhden ihmisen varaan. Sitä paitsi”, hän kääntyi kulmat kurtussa Lilyyn päin ja vaihtoi sujuvasti puheenaihetta, ”en ymmärrä, miksi vieläkin kannat kaunaa siitä, että hän sanoi sinua kuraveriseksi. Sirius kutsui sinua siten jatkuvasti ennen kuin James kiinnitti sinuun huomionsa.”

Punapää meinasi alkaa väittää vastaan, mutta sulki sitten suunsa ja lysähti sängylleen. Hänellä oli huono omatunto siitä, että ei ollut kertonut koko totuutta edes parhaille ystävilleen, mutta mennyt oli mennyttä, eikä Lilyllä ollut aikomustakaan kertoa ainakaan nyt, mitä Severus Kalkaros oli tehnyt.

”Selvä, sovitaan sitten että luihuiset voivat olla hyviäkin.” Lily mulkoili Alicea ja Amya ja nappasi villasukat avonaisesta matka-arkustaan. ”Mutta en siltikään ymmärrä miten Kat muka sopisi Luihuiseen. Olen kuullut, että se on kolkoin kaikista tuvista, että siellä ei ole juuri ollenkaan sellaisia tiiviitä yhteisöjä niin kuin muissa tuvissa. Kat ei sovi sinne ollenkaan! Hän on sitä tyyppiä, joka kaipaa läheisyyttä, tarvitsee ystäviä ja nimenomaan OIKEITA ystäviä – ”

”Puhutkohan sinä nyt itsestäsi vai Katista?” Amy kysyi kuin ohimennen ja haukotteli. ”Rauhoitu nyt Lily. Kyllä Kat pärjää. Hän on loistava sopeutuja.” Hän nappasi meikkipussinsa ja meni vessaan pesemään hampaita.

”Niin kai sitten.”

”Kerro minulle yksi asia”, Alice kuiskasi tullessaan istumaan Lilyn viereen sängylle. ”Olen miettinyt sitä oikeasti jo tosi pitkään... Oliko siinä jotain muutakin, siinä että katkaisit välisi Severukseen?”

Lily katseli hiljaa muualle ja piti epätoivoisesti kiinni haavoja, joita Alice nyt yritti kaikin voimin saada auki. Hän oli jo jättänyt sen kaiken taakseen, jatkanut eteenpäin ja lähes unohtanut, eikä Lily olisi koskaan uskonut, että hänen paras ystävänsä tahtoisi saattaa hänet takaisin sille lankulle jolta hän oli jo kerran meinannut hypätä. Lankulle, jolta samainen ystävä oli auttanut Lilyn takaisin laivaan – vaikkei Alice sitä toki itse tiennytkään.

Amy tuli takaisin ja vaihtoi pyjaman päälleen, ja yhä vain Lily oli hiljaa. Alice seurasi vierestä sanomatta hänkään sanaakaan. Alice oli juuri siksi hyvä ystävä, hän sanoi oikein silloin kun piti, oli hiljaa kun piti ja sanoi 'turpa kiinni' silloin kun piti. Lily istui ja tuijotti tyhjyyteen samalla kun muistot vierivät hänen mieleensä repien haavoja auki yksi kerrallaan. Sanat, ajatukset, uhkaukset ja teot... Amy vilkaisi Lilyyn hieman hulestuneena, ja Alice ravisti huomaamattomasti päätään. Lottie rupesi kaikessa hiljaisuudessa nukkumaan, ja pian Amykin sulki pylvässänkynsä verhot.

Vielä senkin jälkeen, kun Amyn verhojen takaa oli alkanut kuulua hiljaista tuhinaa ja kaikki se vaitiolo oli alkanut painaa tärykalvoja, Lily istui hiljaa kyynelten alkaessa virrata kavoille. Hänen mielessään pyöri kaikki ne muistot, hyvät ja pahat, kaikki mitä he olivat Severuksen kanssa kokeneet. Naurut ja riemut, kyyneleet ja huudot. Kaikki se heitti kuperkeikkaa Lilyn pään sisällä, eikä hän voinut sille mitään, hän saattoi vain istua ja itkeä hiljaa.

Lily tiesi, ettei hän kauaa voisi pitää sitä kaikkea vain omana tietonaan, että hänen olisi kerrottava jollekin. Mutta ei hän voinut, hän ei antaisi itsensä kaataa sitä taakkaa kenenkään toisen harteille. Kuitenkin se kaikki oli liikaa kestettäväksi. Aivan liikaa, ja nyt Lily itki sitä ulos. Se ei auttaisi paljon, mutta hetken aikaa kuitenkin. Sen verran, että hän ehtisi nukahtaa ja unohtaa kaiken taas hetkeksi.

**

Lily ei kertonut kenellekään sinä iltana. Hän ei kertonut seuraavana aamunakaan, eikä koko viikolla. Alice meinasi aina välillä kysäistä siitä, mutta jätti kuitenkin joka kerralla asian sikseen. Lily kertoisi kun se aika tulisi – tosin jos Lilyn senhetkisiä ajatuksia piti alkaa toteuttaa, sitä aikaa ei tulisi koskaan. Ei ainakaan ennen kuolemaa.

Totta puhuen Lily unohtikin melkein kaiken, varsinkin silloin kun hän oli Jamesin kanssa ja sai muuta ajateltavaa. Ei hän unohtanut tietenkään lopullisesti, mutta piilotti muistot lähes yhtä hyvin kuin ennen Katin lajittelua. Lilyn onnistui elää täysin normaalisti, nauraa muiden mukana kuten yleensäkin, olla kuin yksikään haava ei olisi auennut. Kaikki se eikä James huomannut mitään erityistä.

Tai niin Lily ainakin kuvitteli.

Vaikka James ehkä näyttikin siltä ettei hän huomaisi, tosiasia oli se että koska yhdeksänkymmentä prosenttia hänen valveillaoloajastaan meni Lilyn katseluun, niin totta kai hän huomasi ettei kaikki ollut aivan niin kuin piti. Ne olivat pieniä juttuja – silloin tällöin esiin putkahatava alakuloisuus, pieni ja lähes huomaamaton metallinen sävy muutoin niin kauniissa naurussa, ajoittainen katseen välttely. Ei mitään suurta, mutta se sai silti Jamesin huolestumaan ja epäilemään että oli itse tehnyt jotain väärin.

”Mikähän Lilyllä oikein on?” hän mietti ääneen myöhään perjantai-iltana makoillessaan selällään sängyllä Peterin ja Siriuksen pelatessa räjähtävää näpäystä samalla kun Remus viimeisteli senpäiväistä liemien esseetä monimutkaisista vastamyrkyistä. ”Hän on ollut tosi kummallinen koko viikon.”

Remus kohautti olkiaan kastaessaan mustekynänsä pulloon. ”Mistä sitä koskaan tietää. Tytöt on välillä sellaisia.”

”Tai sitten sillä on se aika kuukaudesta”, Sirius totesi väliin voitettuaan jälleen yhden pelin. ”Voin kokemuksesta sanoa että se on yleisin syy siihen että tytöt on omituisia.”

”Ehkä.” James huokaisi ja kääntyi vatsalleen seuraamaan peliä. ”Muuten, olen miettinyt aika paljon yhtä juttua.”

”Sarvihaara on miettinyt? Pelottavaa.”

”Mitä juttua?” Peter mutisi keskittyneenä. ”Et kai meinaa ruveta ukkomieheksi?”

”En vielä vähään aikaan. Mutta kuunnelkaas nyt”, James odotti että saisi kaikkien ystäviensä huomion ja jatkoi sitten: ”Eikö olisi aika siistiä, jos me tiedettäisiin milloin kukakin tylypahkalainen missäkin on? Siis reaaliajassa? Että meillä olisi joku keino, millä voitaisiin tarkistaa ettei jonkun salakäytävän luona ole silminnäkijöitä kun me tarvitaan sitä?”

Peter näytti siltä ettei tajunnut oikeasti mitään, mutta Sirius ja Remus vaihtoivat innostuneen katseen ja unohtivat kaikki korttipelit ja koulutyöt keskittyen nyt vain Jamesin suunnitelmaan.

”Tehdään kartta! Sellainen missä on kaikki Tylypahkan paikat – ”

” – ja ihmiset – ”

” – ja salakäytävät!”

"Ei kun siis häh?"

Remus ponkaisi ylös lattialta etsimään jotain loitsukirjoja joissa oli ollut joitain tilanteeseen sopivia, joskin hyvin vaativia taikoja. Sirius ja James sen sijaan tuijottivat Peteriä väsyneinä tämän ainaiseen kykyyn olla tajuamatta mistä oli kyse ennen kun se väännettiin rautalangasta.

"Oikeasti, Peter, missä maailmassa sinä oikein elät?"
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


SamiPetteri

  • Korpinkynsi
  • ***
  • Viestejä: 62
  • Larry Stylinson
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13]
« Vastaus #98 : 19.12.2011 03:40:26 »
Ihanaa, tähän on tullut jatkoa!

Tykkään todella paljon sinun hahmoistasi, varsinkin niistä jotka olet luonut itse. Ihania persoonia kaikki, varsinkin Kat, josta toivoisin kuuluvan enemmän ;) jookosta? Ja tietty Lily/James on niin aww, että voisinpa kutsua sitä lempparikseni^^  Yhden tai kaksi virhettä huomasin, mutta eivät olleet niin suuria että enään muistaisin;)

Tuo oli ovela veto keksiä tuo Kelmien kartan teko, haluan kuulla siitä(kin) ;D

SamiPetteri *poistun kiittäen, ja pyytelen anteeksi kommentini laadusta*
eksyneenä vektoriavaruudessa

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Ihana luku (taas) <3 Kat oli ihana. Ei, ethän laita Lilyä haikailemaan Sevvien perään puolta ficciä? Nooh, vaikka Severus ihana onkin, ei Lilyn sillä päätään vaivata tarvitsisi... Muttamutta, mitäs se Sev onkaan tehnyt, jos tässä ficissä ei ole Voldea? Pisti oikein miettimään...
 
Lainaus
"Oikeasti, Peter, missä maailmassa sinä oikein elät?"
Voi, ei, repesinkö...  ;D  En vain tiedä, mikä oli niin hauskaa... Mutta repesin silti. Niin loistava lopetus tälle luvulle!  ;D
 
Lopetan tämän kommentin tähän, ja se tavallinen jatkopyyntö jääkin sitten sinulle...  ;D
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy