Kirjoittaja Aihe: Maailma on meidän Epilogi lisätty K-11 L/J  (Luettu 9453 kertaa)

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Maailma on meidän 4. luku ilmestynyt
« Vastaus #20 : 10.10.2010 12:57:58 »
Ihana luku oli. Minä tykkäsin... ja paljon.

Anteeksi näin lyhyt kommentti...

Tutti frutti kiittää ja kumartaa


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Kika

  • ***
  • Viestejä: 143
Vs: Maailma on meidän 4. luku ilmestynyt
« Vastaus #21 : 10.10.2010 14:25:20 »
HarryPotterFan4Ever ja tutti frutti: Kiitos kommenteistanne,
korjasin virheen  :)
Vain kahdelle sielulle näyttää se saman muiston, riippuvaisen toinen toisestaan. Ja ajankin myötä, erottuaan, ei se poistu piilottamallakaan.

Kika

  • ***
  • Viestejä: 143
Vs: Maailma on meidän 4. luku ilmestynyt
« Vastaus #22 : 10.10.2010 22:16:53 »
Tässä olisi sitten viides luku. Päätin kirjoittaa sen vielä tänään loppuun, sillä saattaa olla, etten pääse aivan heti jatkamaan tätä. Toivon kuitenkin löytäväni aikaa jostakin rakosesta  :D
Tämän luvun omistan erityisesti HarryPotterFan4Everille ja tutti frutille, jotka aina jaksavat kommentoida, kiitos siitä heille  :D

Pahoittelen, että tämä saattaa olla hieman lyhyempi, mutta pidemmittä puheitta: Olkaa hyvät ja nauttikaa!


5. luku

“Minne te oikein menitte niin myöhään eilen?” Kysyi Jessy Siriukselta kädet lanteilla aamiaiselle mennessämme.
“Olen pahoillani, kultaseni, mutten voi kertoa. Salaisuus nimittäin”, Sanoi Sirius ja jatkoi, “Mistä lähtien sinä olet välittänyt säännöistä?”

Jessy, joka oli punastunut kultaseni -sanan kohdalla (mikä oli todella harvinaista, Jessy ei yleensä ikinä punastunut), vastasi nyt:
“En minä niistä välitäkään. Vaan teistä, olin oikeasti huolissani.”

Sirius pysäytti Jessyn riuhtaisten tätä kädestä, käänsi tytön itseensä päin ja painoi aivan nopean suukon tämän huulille.
“Sitten huolehdit aivan turhaan”, Sirius kuiskasi tytön korvanjuureen.

Jessy oli mennyt aivan sanattomaksi, eikä kyennyt alkaa väittelemään Siriuksen kanssa, joka nyt hymyili omahyväisen näköisenä.

“Voi ei, Remus!” Dora parkaisi, ja ennen kuin kukaan oli ehtinyt ihmetellä, tyttö oli lähtenyt juoksemaan kohti sairaalasiipeä.

James loi Siriukselle hyvin huolestuneen näköisen katseen. Aivan kuin hän olisi yrittänyt viestiä tälle jotakin. Sirius sanoi vain:
“Voimme kysyä sitten Remukselta.” James nyökkäsi, emmekä minä, Alice tai Jessy ymmärtäneet yhtikäs mitään.

***

“Anteeksi, Onkohan Remus täällä?” Kysyin huolestuneena matami Pomfreyltä.
“Kyllä vain, kultaseni, mutta hänen olisi nyt parasta vain antaa levätä”, Pomfrey sanoi ja oli jo sulkemassa sairaalasiiven ovea, kun itsepintaisesti työnsin jalkani väliin ja änkesin väkipakolla sisälle.

Kiirehdin Remuksen sairaalasängyn viereen Pomfreyn tuhahteluista huolimatta.
“Kuinka voit?” Kysyin Remukselta.
“Ääh, ihan hyvin. Älä turhaan kanna minusta huolta”, Remus sanoi, ja tunsin hänen äänensä olevan väsynyt.
“Anteeksi, Remus. Tämä on nyt vähän tahditon kysymys tällaisella hetkellä, mutta lupaathan olla suuttumatta. Ja ennen kaikkea vastata rehellisesti?” Dora kysyi.

Remus ihmetteli, mitäköhän tytöllä mahtoi olla mielessään.
“Lupaan”, hän vastasi, “En tietenkään suuttuisi sinulle.”
“Oletko ihmissusi?”

Remus nousi istumaan sairaalasängylleen. Hän ei käsittänyt mistä tyttö saattoi tietää.
“Miten niin?” Remus kysyi.
“Lupasit vastata rehellisesti”, Dora jankutti itsepintaisesti. Poika nyökkäsi. Hän ei tiennyt mitä hänen olisi kuulunut sanoa tai tehdä. Entä jos tyttö vihaisi häntä nyt?

Yllättäen, täysin pojan odottamatta tyttö syöksyi halaamaan poikaa rutistaen kunnolla.
“Kiitos, että olit rehellinen minulle”, tyttö sanoi.
“Mikset ole kertonut aikaisemmin? Tiedät, että voit luottaa minuun, olisin tukenut sinua. Aina”, Dora sanoi painaen hellän suudelman pojan huulille.

Remus oli hölmistynyt ja sanaton. Oliko mahdollista, että joku pystyi ymmärtämään häntä kaikesta huolimatta, pitämättä hänen ihmissusipuoltaan pahana asiana, kirouksena? Tuo tyttö oli kyllä aivan mahdottoman ihmeellinen.
“Kiitos itsellesi”, Remus sanoi, “Rakastan sinua, niin paljon etten osaa kertoa.”

Dora hymyili ja painoi vielä yhden suudelman pojan huulille, mutta joutui sitten lähtemään sairaalasiivestä, sillä Pomfrey oli tullut häätämään hänet.
“No niin, eiköhän aika ole jo mennyt?” Hän kysyi.
“Hei sitten”, Dora vilkutti vielä Remukselle.

Remuksesta tuntui, kun kaikki maailman huolet olisivat kaikonneet, ainakin hetkiseksi. Hän päätti olla kysymättä, mistä Dora tiesi, sillä hän ei välittänyt. Pääasia oli, että tyttö oli hyväksynyt hänet siitä huolimatta.

***

“Dora, toin sinulle leivän, koska et ehtinyt aamiaiselle”, selitin tytölle ja ojensin hänelle leivänpalasen.
“Miksi sinulle tuli niin kiire? Oliko Remuksella jokin hätänä?” Kysyin huolissani.
“Ei oikeastaan, kiitos leivästä”, Dora sanoi ja lähti kohti omia tuntejaan. Meillä muilla olisi Liemiä, joten lähdimme löntystämään tyrmille päin.

Liemien tunneilla oli kauhea sekamelska, sillä Peter oli kaatanut vahingossa patansa, joka oli ollut puolillaan hänen epäonnistunutta yritystään, mikä nyt ruskeana, haisevana massana valui pitkin luokkaa. Oppilaat pomppivat hysteerisinä pöydillä ja kiljuivat. Ilmeisesti Kuhnusarviokin oli saanut jo tarpeekseen, sillä päätti antaa koko luokalle lopputunnin vapaaksi.

“Ei mennyt ihan hyvin”, totesi Jessy Alicelle ja Lilylle kävellessään pois luokasta.
“Eipä mennyt, ei”, yhtyi Sirius keskusteluun.

Peter oli saanut siltä tunnilta jälki-istuntoa, jotenka käveli siitä syystä nyt mieli apeana muiden mukana.
“Kyllä se siitä”, sanoi James taputtaen ystäväänsä olkapäälle.

Seuraava tunti oli muodonmuutoksia. Se sujui kaikkien onneksi paremmin, kuten oikeastaan koko loppupäiväkin. Viimeiseltä tunnilta - joka oli ollut taikuuden historiaa - pääsimme hieman etuajassa, sillä kaikki olivat saaneet tehtyä muistiinpanonsa etuajassa.

“Mitä jos menisimme kaikki katsomaan Remusta?” Ehdotti Sirius, joka oli nähnyt Doran ja pyytänyt tätä mukaan.
“Mikäs siinä”, kaikki myöntyivät.

“Miksi Remus itse asiassa joutui sairaalasiipeen?” Kysyin Jamesilta.
“Tuota, sattui eräs pienimuotoinen vahinko”, hän vain vastasi.

En kehdannut kysellä enempää, joten saavuimme kaikki yllättävän hiljaisuuden vallitessa sairaalasiipeen.

“Ei, ei kyllä onnistu”, sanoi Pomfrey jollekin. Kurkistimme kaikki ovesta sisään, ja huomasimme puheen olleen tarkoitettu Remukselle.
“Mutta kerro miksi? Voin jo ihan hyvin”, Remus vänkäsi vastaan.
“Ääh, luovutan. Lähde sitten, mutta lupaa, että jos sinua alkaa vaikka huimaamaan, tulet heti takaisin!” Pomfrey vaati.
“Hyvä on”, Remus sanoi.

“Harmi, taisimme myöhästyä”, Sirius ilmoitti. Remus oli aikalailla yllättynyt nähdessään koko joukkion ovien ulkopuolella.
“Ei vaan, mahtavaa, että pääsit pois” James sanoi virnistäen ystävälleen.

“Mitäs sitten tehdään?” Kysyi Jessy.
“Noo, mitenkäs olisi vaikka läksyt?” Kysyin.
“Hyvä on sitten, senkin tylsimys”, sanoi Alice, ja päätimme lähteä kaikki kirjastoon, vaikka Sirius pitikin tarkasti kiinni läksyttömästä linjastaan.

“Meidän pitää kyllä lähteä nyt huippausharjoituksiin”, ilmoitti James Siriukselle. Kaksikko poistui kirjastosta, emmekä me muut kadehtineet yhtään, sillä ulkona oli alkanut sataa.



Illalla, kun olimme kerääntyneet takkatulen ääreen, James ja Sirius saapuivat viimein harjoituksista aivan litimärkinä.
“Huh, taidan käydä vaihtamassa vaatteet näin ensitöiksi”, James ilmoitti, ja Sirius oli samaa mieltä.

Hetkisen kuluttua pojat saapuivatkin jo oleskeluhuoneeseen. James istahti minun viereeni, ja huomasin, että hän tuoksui todella hyvältä sateen jälkeen. Kavahdin hieman ajatuksiani, eihän minun olisi kuulunut sitä miettiä? Jotenkin minulle tuli aivan kamalan outo tunne, olisin vain halunnut käpertyä Jamesin syliin.

“Oletteko huomanneet, että kurpitsajuhliin on enää viikko?” Kysyi Sirius.
“Kyllä vain, kuomaseni. Mitä on mielessäsi?” Kysyi James.
“Niin, eikö olekin sopimatonta, ettei minulla ole vieläkään paria, ja on sentään tyttöjen vuoro kysyä?” Ilmoitti Sirius dramaattisella äänellä.
“Omapahan on vikasi, kun et ole yhtään pyyntöä hyväksynyt”, James sanoi. Sirius tuhahti, muttei sanonut enää mitään.

Huomasin Jessyn punastuneen hieman, ja löin tähän kysyvän katseen. Hän vain pudisti päätään. Itse muistin koko kurpitsajuhlat vasta nyt, joten en ollut tietenkään pyytänyt pariakaan. Ja nyt kaikki hyvät olivat jo tietysti viety. Ellei sitten… Hassu ajatus kipusi päähäni. Entä jos James..? Ei, ei hän kuitenkaan… Vaan entä jos sittenkin?

Päätin tekeväni päätöksen aamulla, jos ajatukseni olisivat silloin selvemmät.

“Tulisitko minun parikseni?” Kysyi Dora Remukselta.
“Tietysti”, Remus vastasi hymyillen lempeästi.
“Ihan epäreilua! Kuutamolla on pari ennen minua!” Sirius nyrpisti.
“Itse asiassa…” Peter aloitti pienellä äänellään.
“Mitä, sinullakin? Kuka”, Sirius kysyi muka-säikähtäneenä.
“Tuota, eräs puuskupuh, Tina”, Peter sanoi punastuen. Sirius tuhahti kovaan ääneen ja me muut nauroimme.
Vain kahdelle sielulle näyttää se saman muiston, riippuvaisen toinen toisestaan. Ja ajankin myötä, erottuaan, ei se poistu piilottamallakaan.

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Maailma on meidän 5. luku ilmestynyt
« Vastaus #23 : 11.10.2010 15:35:57 »
Uusi luku, ihanaa...
Dora/Remus on suloinen.
Kai sinä jossain vaiheessa kerrot, kuinka Dora sai tietää, että Remus on ihmissusi. Se jäi hiukan häiritsemään. Teksti oli sujuvaa ja helppolukuista...
Kiitos taas tästä ihanasta luvusta.
Ja suurkiitos, että omistit miulle<3

Tutti frutti kiittää ja kumartaa
« Viimeksi muokattu: 12.10.2010 19:25:04 kirjoittanut tutti frutti »


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: Maailma on meidän 5. luku ilmestynyt
« Vastaus #24 : 11.10.2010 21:05:29 »
Oi, tosi hyvä luku! ;D

Toi kun Remus ja Peter sai Siriusta ennen parit oli hyvä veto. Muutenkin hyvä luku. Kertoja oli välillä hakusessa, mutta kyllä siitäkin selvittiin. Hienoa, jos Lily edes aikoo harkita Jamesin pyytämistä niin se on jo edistystä.

H♥rryP♥tterFan4Ever


P.S. Kiitos oikein paljon omistuksesta♥ Toivottavasti aikasi riittää tämän jatkamiseen :)


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Kika

  • ***
  • Viestejä: 143
Vs: Maailma on meidän 5. luku ilmestynyt
« Vastaus #25 : 12.10.2010 22:54:14 »
Kiitos molemmille kommenteistanne <3
tutti frutti: Tarkoituksenani on vielä kertoa, kuinka Dora sai tietää  ;)
HarryPotterFan4Ever: Pahoittelen epäselvyyksiä.  :-[
Jatkoa tulee mahdollisimman pian, mutta lähden parheeni kanssa nyt syyslomaksi Ruotsiin,
joten jatkoa olisi tulossa aikasintaan vasta sen jälkeen. Mutta mikä estää ottamasta
kirjoitusvihkoa mukaan, jos vaikka ideoita sattuisi syntymään  ;)

Kiitos vielä kommenteistanne<3
Kika
Vain kahdelle sielulle näyttää se saman muiston, riippuvaisen toinen toisestaan. Ja ajankin myötä, erottuaan, ei se poistu piilottamallakaan.

bööö

  • Fici-koukussa. <333
  • ***
  • Viestejä: 79
  • Kauneus on kaunista, mutta Draco on hottia! NAM!
Vs: Maailma on meidän 5. luku ilmestynyt
« Vastaus #26 : 14.10.2010 12:07:24 »
Sorry Kika! Älä vihaa mua, vaikka en oo kommentoinut!!!!
On aivan ihana!!!!
Toi Remus/Dora on niiin paras.
Dora on tooosi sulonen!
Ethän sä oo ilkee, ja paljastat jossain vaiheesa miten Dora sai tietää...
Ja Lilyn ajatukset on tosi mielenkiinotsia.
Toivottavasti se koht lämpenee Jamesille.
Mut toi Sirius/Jessy on yli sulosta!
Se on niinkun kaikkein parasta!
Herkullista suoraan sanottuna! Njam.
Tuleehan jatkoa???
Muuten minä saatan seota!
Tai no en ole varma olenko jo seonnut valmiiksi.
Jatkoa?!?!
Koka muuten joku saa varata hautapaikan itselleen...

Bööö kiittää runsaiden (onnen?) kyynelten kanssa, Kikaa ja Maailma on meidän.
Väärinkäsityksiä & lemmenliemiä. (tähtitorni)
Hi everyone, this is Draco. (valvojaoppilaiden kylpyhuone)
Why you don't love me, like I love you? (valvojaopp...)
Dream comes true, before deed destroyed it. (tähtitorni)
Pokkapokeri. (kielletty metsä)
Kylmätalvi. (hunajaherttua)
Minä, sinä ja leikkimökki. (valvojaopp...)

Kika

  • ***
  • Viestejä: 143
Vs: Maailma on meidän 5. luku ilmestynyt
« Vastaus #27 : 15.10.2010 20:33:36 »
Bööö: Kiitos kommentistasi, tässä luvussa tulee selitys, ainakin jonkunlainen.
Itsekin pidän Siriuksen ja Jessyn jutusta, on se vaan niin vaikeaa niille kahdelle  ;)
Jamesin ja Lilyn suhde tulee kehittymään, muttei vielä ihan tässä luvussa, olen säästänyt
sitä tarkoituksella. Sille on jo paikka ja kohtaus tiedossa  ;D
Olin ahkera ja kirjoitin kuudennen luvun. Seitsemättä lukua aloitin myös kirjoittamaan,
sillä siihen minulla on jo joitakin kohtia valmiina...
Mutta ei siitä siis sen enempää, vaan nauttikaa tästä!


6. luku

Heräsin hirmuiseen päänsärkyyn. Olin kyllä nukkunut ihan hyvin, mutta välillä minulla vain oli tällaisia päiviä.
“Huomenta, unikeko”, toivotteli Jessy kampauspöydän luota.
“Huomenta”, vastasin heräämisestä vielä käheällä äänellä.

Katsahdin ympärilleni. Dora tuhisi vielä sängyssään, mutta Alice kuului olevan suihkussa, ainakin veden lorinasta päätellen.
“Taidan käydä Pomfreyn luona hakemassa jotain päänsärkyyn”, sanoin Jessylle.
“EI”, Jessy kiljaisi. loin häneen ruman katseen, joten hän päätti selittää:
“Jos menet sinne, hän ei päästä sinua ikinä pois sieltä, joten anna minun hakea sitä sinulle.”
Nyökkäsin, sillä en halunnut jäädä sairaalasiipeen. Sain olla onnellinen tällaisista ystävistä.

Alice oli tullut jo suihkusta, joten kävin äkkiä pesemässä hampaani. Dorakin herännyt, mutta oli vasta hieromassa silmiään.
“Kuka herätti?” Hän kysyi sekavasti.
“Jessy pelasti henkeni”, selitin, enkä ollut varma oliko hän ymmärtänyt.

Puin vaatteet ylleni ja päätin lähteä alas oleskeluhuoneeseen odottamaan Jessya. Pian hän saapuikin jo jonkinlainen pullo kädessään.
“Ota tästä yksi hörppy, sen pitäisi auttaa kuulemma”, hän selitti.
“Okei, kiitos”, kiitin Jessya.
“Eipä mitään, mutta lähden nyt takaisin valmistautumaan”, Jessy vielä sanoi ja alkoi nousemaan portaita.

Nautin oleskeluhuoneesta yksin, mutta kuulin pian poikien makuusalin oven avautuvan. Katsoessani sinne päin huomasin Jamesin kävelevän rappusia alas. Muistin eilen miettineeni tanssiaisia, ja olin päätynyt kysymään Jamesia.

“Tuota… haluaisitko tulla kurpitsajuhlien tanssiaisiin kanssani”, kysyin hiljaa, kun poika oli ehtinyt alas, aika lähelle sohvaa jolla istuin.
“Oikeastiko?” James kysyi kuin ei olisi uskoa korviaan.
“Niin”, vastasin, mutta lisäsin nopeasti, “kavereina.”

James näytti hetken aikaa miettivän, mutta myöntyi lopulta:
“Kai se käy. Eräs korpinkynsi, Fanny, oli kyllä kysynyt minua jo, mutten luvannut hänelle vielä mitään.
“Voit kyllä mennä hänenkin kanssaan jos tahdot”, sanoin hänelle, mutten tarkoittanut sanoja sydämessäni. Miksi ihmeessä minusta tuntui, että joko James tai ei sitten kukaan?
“Katsotaan sitten”, poika vastasi ja vilkutti hyvästiksi lähtiessään aamupalalle.

Miksi helvetissä olin mennyt sanomaan niin? Löin itseäni mielessäni, enkä edes tiennyt, miksi halusin tanssiaisiin juuri Jamesin kanssa. Hänhän oli itsekkäin tuntemani ihminen. Okei, kulunut tekosyy, olihan poika kasvanut henkisesti jo tämän vuoden alussa, eikä aivan vähää!

 Päätin lähteä itsekin aamupalalle, ehkä saisin paremmin selvää ajatuksistani, kun olisin kylläinen.



Aamiaisella istui Jamesin vastapäätä, ja pian Sirius astelikin jo pojan viereen istumaan. En oikein tiennyt miten päin olla, kun ystäväni eivät olleet siinä. Puraisin palan sämpylää, joka oli vielä vastaleivotun tuoksuista ja lämmintä.

Kun olin syönyt, tajusin vasta nyt olevan lauantai. Päätin lähteä oleskeluhuoneeseen takaisin, sillä minulla ei ollut mitään tekemistä tälle päivälle. Kaikki läksyt olin hoidellut jo eilen, emmekä olleet sopineet tyttöjen kanssa mitään. He olivat vasta vähän aikaa sitten tulleet syömään, joten en jäänyt odottamaan.


Muotokuva-aukko avautui, ja huomasin poikien tulevan sisään tyttöjen kanssa samaan aikaan.
“Minne te Doran ja Remuksen jätitte?” Kysyin huomatessani heidän puuttuvan.
“Kuutamolla oli jotain asiaa Doralle”, Sirius selitti ja suunnisti Peterin kanssa ylös.
“Tulemme kohta”, Jessy ja Annie sanoivat ja alkoivat hekin nousemaan portaita meidän makuusaliimme.

“James”, sanoin varovasti. Minua hävetti jankuttaa, mutta oli turhauttavaa olla tietämättä, että saisinko edes koko tanssiaisparia.
“Kerro”, hän sanoi.
“Niistä tanssiaisista… Anteeksi, tämä on todella tyhmää… Oletko jo päättänyt?”
“Olen”, James sanoi, selvästi vain kiusatakseen minua pitkittämällä, “Hyväksyn sinun pyyntösi.”
“JES”, en voinut olla kiljahtamatta. Sitten katsoin punastuen ympärilleni ja jatkoin:
“Siis, voit kyllä mennä hänenkin kanssaan… Fannyn siis…”

James katsoi huvittuneesti minuun ja hymyili.
“Minne Remus ja Dora meni?” Kysyin nopeasti.
“Eipäs vaihdeta puheenaihetta! No, jos välttämättä haluat tietää, niin kirjastoon.”
“Okei.”

***

“Anteeksi kun toin sinut tänne…”
“Ei se mitään, Remus. Ymmärrän kyllä että haluat tietää, minäkin haluaisin, jos olisin sinä”, Dora vastasi minulle. Me kuiskailimme, sillä joitakin oppilaita oli tekemässä läksyjään.

“Tämä on sitten todella tyhmää, ethän naura minulle?” Dora kysyi minulta jatkaen;
“Aloitetaan vaikka siitä, että olin pienenä todella kiinnostunut ihmissusista. Nyt olen näköjään isompanakin, vaikka vain hieman eri tavalla”, Dora sanoi naurahtaen, enkä voinut kuin luvata olla nauramatta. Hän oli niin suloinen.

“Kun… Eräänä iltana ette palanneet oleskeluhuoneeseen, ja katselin sitten ikkunasta ulos, en nähnyt kuin kuun, se oli täysi…” Dora aloitti jatkaen:
“Se oli sitten jo viime vuonna. Luulin kyllä aluksi erehtyneeni…”
“Jatka vain”, kannustin.
“No, huomasin, että olitte itse asiassa jokainen täysikuun valaisema yö jossain… Vetelin tyhmiä johtopäätöksiäni, mutta täytyy tunnustaa, etten koskaan saanut tietää kuka teistä oli ihmissusi. Joskus jopa luulin, että te kaikki olisitte…”

Minä pidätin nauruani, mutta hymyä karkasi vähän. Dora oli niin herttainen.
“Ja yhtä asiaa en vieläkään ymmärrä. Jos vain sinä olet, niin miten muut ovat, tuota…”
“Selviytyneet minulta?” Kysyin.
“Niin”, Dora vastasi painaen päätään alaspäin, kuin hävetäkseen.
“Sitä en voi kertoa, mutta älä turhaan vaivaa sillä päätäsi”, sanoin.

Tartuin Doraa kädestä. Oli vielä asioita, joita halusin tietää;
“Näitkö ikinä mitään?”
Dora näytti kummastuvan kysymystä. Okei, ei se välttämättä aivan sieltä selvimmästä päästä ollutkaan.

“Tuota… En. En ikinä edes sinua. En tiennyt missä sudet, kuten yhdessä vaiheessa luulin, olisivat. Enkä tiedä vieläkään. Pihalla ei koskaan liikkunut kukaan, paitsi sinä ja Pomfrey tällipajun luona. Olin tietysti varma, ettei muut sinua jättäisi, olisi niin heidän tapaistaan salata olevansa ihmissusi ja vähintäänkin tukea sinua olemalla paikalla, mutten kuullut sisältäkään mitään ääniä. Ja toiset olivat melkein aina hyvässä kunnossa pieniä pintanaarmuja ja mustelmia lukuun ottamatta. Siitä päättelinkin, että he eivät olleet susia.”

“Rikoit siis sääntöjä meidän takiamme kulkemalla yöt ympäriinsä?” Kysyin uteliaana.
“No vähän niin”, Dora tunnusti, enkä voinut kuin hymyillä.
“Oletko kertonut muille”, kysyin. Tähän halusin tietää ehkä eniten vastauksen.
“En. Ikinä”, Dora sanoi.
“Kiitos”, sanoin, ja nousin tuoliltani pitäen Doraa yhä kädestä.

***

“Jessy hei, mitäs se punastuminen eilen illalla oli?” Kysyin ystävältäni, kun olimme kaikki tytöt oleskeluhuoneen sohvalla.
“Ei mitään. Minulla oli vain niin kuuma, että posket ehkä punehtuivat”, Jessy selitti epätoivoisesti.
“Jaa, Sirius taisi olla niin kuuma”, kiusasi Alice Jessyn vieressä, mutta tiesin sen olevan aivan totta.
“Pyydä häntä pariksesi”, ehdotin hymyillen. Jessy oli jättänyt vastaamatta Alicelle, mutta parkaisi minulle:
“Ei ikinä, Lily! Vain kuolleen ruumiini yli, tai se on oikeastaan aika helppoa… Suostun vain, jos sinä pyydät ensin Jamesia pariksesi”, Jessy teki mielestään ovelan vedon.
“Ikävää tuottaa sinulle pettymys, kultaseni, mutta taisin pyytää jo”, sanoin kuin ohimennen.

Jessyn ilme oli näkemisen arvoinen. Ensin hän ei ollut sisäistää sanojani. Sitten hänen ilmeensä vaihtui epäuskoiseksi, ja viimein hänen silmistään paistoi kauhu.
“MITÄ?” Hän parahti. Nauroin hänen ilmeelleen sykkyrässä.
“Harmin paikka, tuolta Sirius tuleekin jo, ollapa hyvä ja mennä pyytämään”, osoitin Jessylle portaikkoa. Alicellakin oli kysyvä ilme, mutta hän tyytyi vain kohauttamaan olkiaan.

Surkean näköisesti Jessy käveli pojan luokse ja mutisi pyyntönsä kääntyen takaisin.
“Hei, älä nyt vielä karkaa kun en ole ehtinyt vastatakaan”, Sirius huusi Jessyn perään. Tyttö marssi kuitenkin mielenosoituksellisesti sohvalle.

Sirius oli seurannut Jessya ja käveli nyt tämän eteen.
“Jessy Angela White, suostun tanssiaispyyntöösi”, hän lausui juhlallisesti. Jessy vain tuhahti, mutta huomasin hänen silmiensä hymyilevän kuitenkin.
“Onnea nyt teillekin, kun viimeisetkin saivat parin”, Alice sanoi.
“Etkö sinä sitten aio osallistua?”
“Itse asiassa en, Dumbledore myönsi minulle sen päivän vapaaksi, joten käyn Frankin luona kylässä”, Alice sanoi hymyillen.

“Meillä on sitten vielä tämä päivä ja huominen vapaana, joten tehtäisiinkö jotain?” Kysyi sohvan luokse pelmahtaneet Remus ja Dora. Katsoin kelloa, ja se näytti vasta puolta päivää.
“Mitä itse haluatte”, sanoin.
“No, mitä jos tekisimme retken keittiöön?” Kysyi Sirius.
“Mikäs siinä, pidetään pienimuotoiset juhlat”, James innostui. Kaikki suostuivat, sillä ulkona satoi taas, joten sielläkään ei olisi mitään tekemistä.

Me jäimme tyttöjen kesken koristelemaan oleskeluhuonetta, ja pojat lähtivät keittiöön. Olimme juuri saanet paikat valmiiksi, kun pojat tulivat sylit täynnä kaikkea mahdollista ja mahdotontakin.

Taioin musiikin soimaan, käänsin valot himmeälle, ja pojat laskivat tarjottavat pöydälle. Ensimmäiset oppilaat, jotka muotokuva-aukosta astuivat olivat viidesluokkalaisia, ja päättivät jäädä mukaan.
“Saanko luvan?” Kysyi James painaen huulensa kädelleni. Suostuin, sillä hauskaahan tänne oltiin tultu pitämään. Huomasin myös muidenkin lähteneen jo tanssimaan, ja nauru raikui oleskeluhuoneessa.

“Nämä ovat sitten vähän niin kuin pikkukurpitsajuhlat“, sanoi James minulle, ja hymyilin hänelle. Huomasin kaikkien muidenkin rohkelikkojen liittyneen mukaan, eli  nämä olivat siis Jamesin “pienimuotoiset” juhlat.

Kaikilla oli hauskaa, eivätkä pojat ihme kyllä olleet tuoneet mitään alkoholipitoista tarjottavaa. Ilmeisesti Siriuskin oli todella kasvanut. Tai sitten Remus oli pistänyt hänelle hanttiin, jostain syystä pidin jälkimmäistä vaihtoehtoa uskottavampana.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2010 22:26:46 kirjoittanut Kika »
Vain kahdelle sielulle näyttää se saman muiston, riippuvaisen toinen toisestaan. Ja ajankin myötä, erottuaan, ei se poistu piilottamallakaan.

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Maailma on meidän 5. luku ilmestynyt
« Vastaus #28 : 16.10.2010 18:47:25 »
Minä kiitän.
Teksti on edelleen sujuvaa ja mukavaa lukemista. Muutaman virheen löysin, mutta en nyt jaksa etsiä niitä. Ehkä meilaan ne sulle myöhemmin.
Anteeksi tämmöinen (minulle normaali) sekavuus.
Mutta siis tiivistettynä
Tykkäsin, luku oli hyvä.

Tutti frutti kiittää ja kumartaa


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: Maailma on meidän 5. luku ilmestynyt
« Vastaus #29 : 16.10.2010 20:07:17 »
Jee, uus luku! Anteeksi, lyhyt kommentti. On pakko mennä katsomaan biisikärpästä, mutta kuitenkin tykkäsin tästä tosi paljon, välit taitaa jo nesi luvussa hiukan lämmetä, eiks nii?? ??? Kiitos ihanasta luvusta :-*


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Kika

  • ***
  • Viestejä: 143
Vs: Maailma on meidän 5. luku ilmestynyt
« Vastaus #30 : 16.10.2010 22:18:12 »
Kiitos kummallekin kommentoijalle <3
Tutti frutti: kiitän jos viitsisit etsiä  :D
HarryPotterFan4Ever: jotain sen tapaista olin ajatellut;) Kunhan tästä kerkiän lisää kirjoittamaan ;D

Kiittäen sydämellä kommenteista
Kika
Vain kahdelle sielulle näyttää se saman muiston, riippuvaisen toinen toisestaan. Ja ajankin myötä, erottuaan, ei se poistu piilottamallakaan.

bööö

  • Fici-koukussa. <333
  • ***
  • Viestejä: 79
  • Kauneus on kaunista, mutta Draco on hottia! NAM!
Vs: Maailma on meidän 5. luku ilmestynyt
« Vastaus #31 : 17.10.2010 20:43:10 »
Taas oon tainut olla vähän hidas... *pyytää anteeksi*
Toivottavasti kommentin pituus korvaa sen hitauden...
Mut entistä loistavampi tarina!

“Aloitetaan vaikka siitä, että olin pienenä todella kiinnostunut ihmissusista. Nyt olen näköjään isompanakin, vaikka vain hieman eri tavalla”, Dora sanoi naurahtaen, enkä voinut kuin luvata olla nauramatta. Hän oli niin suloinen.
Onpa vähän sulosta!
“Rikoit siis sääntöjä meidän takiamme kulkemalla yöt ympäriinsä?” Kysyin uteliaana.
“No vähän niin”, Dora tunnusti, enkä voinut kuin hymyillä.
“Oletko kertonut muille”, kysyin. Tähän halusin tietää ehkä eniten vastauksen.
“En. Ikinä”, Dora sanoi.
“Kiitos”, sanoin, ja nousin tuoliltani pitäen Doraa yhä kädestä.
Toi Dora/Remus on jotain niin kaunista. Dora on tollanen viaton ja sulonen.

“James”, sanoin varovasti. Minua hävetti jankuttaa, mutta oli turhauttavaa olla tietämättä, että saisinko edes koko tanssiaisparia.
“Kerro”, hän sanoi.
“Niistä tanssiaisista… Anteeksi, tämä on todella tyhmää… Oletko jo päättänyt?”
“Olen”, James sanoi, selvästi vain kiusatakseen minua pitkittämällä, “Hyväksyn sinun pyyntösi.”
“JES”, en voinut olla kiljahtamatta. Sitten katsoin punastuen ympärilleni ja jatkoin:
“Siis, voit kyllä mennä hänenkin kanssaan… Fannyn siis…”
Mut Lily lämpeni Jamesille. awww...
Toi Lilyn "JES" on niiiiiin sulonen!!!

Surkean näköisesti Jessy käveli pojan luokse ja mutisi pyyntönsä kääntyen takaisin.
“Hei, älä nyt vielä karkaa kun en ole ehtinyt vastatakaan”, Sirius huusi Jessyn perään. Tyttö marssi kuitenkin mielenosoituksellisesti sohvalle.
Sirius oli seurannut Jessya ja käveli nyt tämän eteen.
“Jessy Angela White, suostun tanssiaispyyntöösi”, hän lausui juhlallisesti. Jessy vain tuhahti, mutta huomasin hänen silmiensä hymyilevän kuitenkin.
Sit Jessy/Sirius = <333
Toi: "Jessy Angela Whit, suostun tanssiais pyyntöösi" on niiiin jamesmainen lause. <3

Mä tykkään myös tost Alice/Frank, joten sit kun Alice menee Frankin luo, niin sun pitää kuvailla sitä oikein söpösti. Okei?

Pari virhetttä pisti silmään:
“Ei se mitään, Remus. Ymmärrän kyllä että halut tietää, minäkin haluaisin, jos olisin sinä”, Dora vastasi minulle.
Varmaan: ...että haluat tietää...

He olivat vasta vähän aikaa sitten tulleet syömään. joten en jäänyt odottamaan.
'...tulleet syömään, joten en...

Sit oli viel:
“Ja yhtä asiaa en vieläkään ymmärrä. Jos Vain sinä olet, niin miten muut ovat, tuota…”
vain pienellä.

Noi 'pikkukurpitsajuhlat' oli loistava idea.
Mäkin pidän todennäköisenä että Sirius ei ole kasvanut, vaan Remus kielsi alkoholin... xD
Oon huomannut, että Sirius rupee käyttäytyy jamesmaisesti. xD

Mut loistava tarina ja ainoa mitä voisit tehdä mun mieliks on = JATKOOO!!!

Bööö kiittää runsaiden (onnen?) kyynelten kanssa, Kikaa ja Maailma on meidän.
Väärinkäsityksiä & lemmenliemiä. (tähtitorni)
Hi everyone, this is Draco. (valvojaoppilaiden kylpyhuone)
Why you don't love me, like I love you? (valvojaopp...)
Dream comes true, before deed destroyed it. (tähtitorni)
Pokkapokeri. (kielletty metsä)
Kylmätalvi. (hunajaherttua)
Minä, sinä ja leikkimökki. (valvojaopp...)

Kika

  • ***
  • Viestejä: 143
Vs: Maailma on meidän 5. luku ilmestynyt
« Vastaus #32 : 17.10.2010 22:30:10 »
Kiitos paljon kommentistasi, bööö. <3
Lupaan laittaa jatkoa taas niin pian kuin saan, mutta olen vasta kirjoittamassa,
sillä seuraavasta luvusta olisi ainakin tarkoitus tulla hieman pidempi.  ;)
Kiitos paljon virheistä, kun viitsit laittaa ne minulle  :)
Mutta siis, yritän olla ahkera :D

Kommentistasi kiittäen
Kika
Vain kahdelle sielulle näyttää se saman muiston, riippuvaisen toinen toisestaan. Ja ajankin myötä, erottuaan, ei se poistu piilottamallakaan.

Kika

  • ***
  • Viestejä: 143
Vs: Maailma on meidän 5. luku ilmestynyt
« Vastaus #33 : 19.10.2010 23:08:45 »
Tässä olisi 7. luku. Siitä oli tarkoitus tulla pidempi kuin muista, mutten sitten tiedä.
Vähän sekava voi olla, pahoittelen sitä syvästi  :'(
Mutta olkaa hyvä ja nauttikaa!


7. luku

Tunnelma oleskeluhuoneessa oli jännittynyt. Erityisesti Jamesin ja Siriuksen osalta, sillä tänään käytäisiin suuri Rohkelikko-Luihunen huispausottelu.

Pojat pitivät kiirettä aamiaiselle, eivätkä puhuneet varmaan puoliakaan siitä mitä yleensä. Se oli heiltä todella harvinaista, mutta toisaalta kyllä ymmärrettävääkin.

Aamiaisella kaikki rohkelikot vislasivat ja taputtivat käsiään Jamesin ja Siriuksen astuessa saliin. Se näytti tuovan hieman väriä poikien poskille.
“Joukkue, puolen tunnin päästä kentällä!” James ilmoitti saaden vastaukseksi jonkinlaista myöntyvää mutinaa.

Syötyään pojat kiirehtivät kentälle. Otteluun oli enää muutama minuutti, ja suurin osa luihustenkin pelaajista oli jo valmiina. Katsomot olivat jo täynnä oppilaista jotka huusivat jo nyt kannustushuutojaan, minä ja ystäväni muun muassa.

Kun pillin vihellys kuului pelin alkamisen merkiksi, kaikki pelaajat syöksyivät huimaavaa vauhtia ilmaan. James alkoi tähystämään sieppiä, samalla kun luihusten etsijä, Regulus Musta kiersi kenttää toisesta päästä. Sirius toimi lyöjänä, ja olikin jo täydessä vauhdissa.

Pian kuului ääni, joka ilmoitti rohkelikkojen johtavan, mutta peli oli pian tasoissa. Kukaan ei ollut loukkaantunut vielä vakavasti, onneksi, joten peli pyöri täyttä häkää.

Rohkelikko johti pian 70-50, mikä ei ollut Jamesin mielestä tarpeeksi hyvä. Hän oli näkevinään kultaisen vilahduksen, mutta huomasi sen nopeasti vain joksikin heijastukseksi, joka oli peilautunut auringosta jonkun puuskupuhin silmälaseista.

Kun James seuraavan kerran kiinnitti huomiota pisteiin, hän huomasi ikäväkseen luihusten johtavan 140-90. Hän ei voinut käsittää miten joukkueella meni yhtäkkiä näin huonosti, sillä harjoitukset olivat sujuneet aivan loistavasti. Jännitin rohkelikkojen pelaajien puolesta, sillä olin päässyt kunnolla mukaan pelin ideaan ehkä ensimmäistä kertaa elämässäni.

Pian James huomasi siepin vilahtavan korpinkynsien katsomon luona. Tällä kertaa hän tiesi ettei ollut erehtynyt, ja suuntasi sinne. Hän tiesi Reguluksen huomannen siepin myös, joten yritti kiihdyttää mahdollisimman nopeasti vauhtiaan. Toinen poika oli häntä aivan aavistuksen edellä, ja James oli juuri ohittamassa tämän, kun joutui väistämään ryhmyä, jonka ilkeästi virnuileva Bellatrix oli lyönyt häntä kohden. Olin kiljaissut säikähdyksestä, ja sain tuntea häpeällisesti varmasti jokaisen rohkelikon silmät selässäni. Ainakin Alice ja Jessy virnuilivat ilkeästi.

Pienoisesta viivästyksestä huolimatta James saavutti nopeasti poikaa. Hän oli kadottanut siepin, mutta paikansi sen nopeasti katsomalla Reguluksen suuntaan. James päätti kokeilla syöksyä suoraan alaspäin, jotta pääsisi ohittamaan pojan alapuolelta. Sivuilta se ei olisi onnistunut, sillä kummallakin puolella lenteli luihusten pelaajia.

James kohottautui taas syöksyyn, ja huomasi päässeensä melkein vaivatta toisen eteen. Hän oli tyytyväinen kuultuaan rohkelikkojen hurraukset katsomosta. Sitten hän huomasi siepin vaihtaneen suuntaa, joten James joutui tekemään jyrkän käännöksen. Regulus oli seurannut perässä, mutta Jamesilla oli etulyöntiasema. Hän kurkotti…
“Sieppi on James Potterilla! Rohkelikko voittaa pistein 240-180!” Kuulutti Remuksen ääni, joka oli juontamassa peliä.

Koko katsomo lukuun ottamatta luihusia räjähtivät yhteen suureen hurraahuutoon. James  oli erittäin tyytyväinen peliin, vaikka eroa pisteiden määrässä olisi voinut olla enemmänkin.


Illalla oleskeluhuoneessa oli taas vaihteeksi juhlat. Kaikki juhlivat oikein olan takaa voittoa, jota varten oli harjoiteltu ehkä enemmänkin kuin yleensä. Tai mistäs minä sen tiesin, en ollut kovin kummoisesti perehtynyt koskaan huispauksen ihanuuksiin.




Viikko oli kulunut normaaliin tahtiin, jos ei lasketa pieniä muutoksia, joita kurpitsajuhlien odotus ja mennyt huispauspeli oli tuonut tullessaan. Oppilaat saivat hieman vähemmän läksyjä, jotta opettajillekin jäisi enemmän aikaa suunnitella juhlallisuuksia. Koulun jälkeen niitä vähiäkin läksyjä sitten tehtiin ystävien kanssa, eikä niissä kauaa nokka tuhissut.

“Kaikkia vapaaehtoisia salin koristelijoita pyydetään saapumaan aulaan puolen tunnin päästä. Kaikki loppupäivän tunnit on peruttu koristeluiden takia”, Kuului Dumbledoren syvä ääni kuulutuksessa.

Kaikki oppilaat ryhtyivät kiljumaan ja pakkasivat nopeasti laukkunsa ja tarvikkeensa kiirehtien pois luokasta ennen kuin opettajat ehtisivät jakaa läksyjä.

“Menettekö koristelemaan salia?” Kysyin tytöiltä ja kelmeiltä kulkiessamme pois luokasta.
“Totta kai!” Kaikki sanoivat yhteen äänen.
“Hienoa! Mutta Alice, tulisitko kanssani ensin kirjaston kautta, sillä minun pitää palauttaa aikamoinen kasa kirjoja.”
“Okei.”
“Me menemme jo edeltä”, muut ilmoittivat, “nähdään aulassa!”
“Joo”, huusin Alicen kanssa samaan aikaan.

“Lily, haittaako paljon jos menen jo edeltä?” Alice kysyi, sillä olin juuttunut ikävästi jonoon.
“Ei, mene vain”, sanoin. Eihän jono hänen syynsä ollut.
“Kiitos.”

Kun pääsin viimein pois jonosta, suuntasin kohti aulaa. En ymmärtänyt, miten kaikki koulun oppilaat olivat sattuneet samaan aikaan kirjastoon. Kaipa hekin olivat ajatelleet hankkiutua kerralla koulutöistä eroon.

Kävelin porraskäytävää alaspäin. Tai oikeastaan se oli laahustamista, sillä minua vaivasi aivan kauhea väsymys. Eilen oli tullut valvottua aivan liikaa, sillä olimme jääneet tyttöjen kanssa pelaamaan jotain outoa peliä kelmien kanssa. Mutta hauskaa se oli ollut.

Astuin viimeiselle askelmalle - ja vain voidakseni lentää nenälleni. Kirosin siinä itsekseni jonkin aikaa, kun päätin, ettei yksinvalittamisesta olisi kuitenkaan mitään hyötyä. Niinpä nousin takaisin ylös ja jatkoin matkaani aulaa  kohden.

“Lils, hei! Voisitko jelpata vähän?” Jessy kysyi painavannäköisen laatikon takaa. Huomasin, että muutkin kantoivat laatikoita saliin, eivät aivan yhtä suuria tosin.
“Totta kai, mutta mitä ihmettä sinulla oikein on siinä?”
“Hmm, vain joitain tarvikkeita kurpitsajuhlaan. Koristeita kai.”
“Miksi et leijuta sitä?”, Kysäisin hieman ihmetellen.
“Ääh. Tiedät, miten huolimaton olen loitsiessani. Laatikko voisi silloin löytyä jonkun varpaiden päältä.”

Autoin Jessya mukisematta, sillä minua ei todellakaan huvittanut alkaa korjailla ja selitellä mahdollista vahinkoa.
“Hyvä on, otan toiselta puolelta kiinni.”
“Kiitos.”

Ponnistelimme yhtä aikaa, mutta laatikko ei hievahtanutkaan.
“Äh, yritetään uudestaan. Lasken kolmeen”, Jessy ilmoitti.
“Okei.”
“yksi, kaksi, kolme - nyt!”
“Ei voi mitään, ei liikahdakaan…”

“Hei, mitäs sinä nyt?” Jessy parahti, kun näki minun repivän laatikkoa auki.
“Kunhan tarkistan, mitä täällä on…”

Pian sain viimeinkin laatikon auki, ja kurkotin reunan yli nähdäkseni sisälle.
“IÄÄKK!” Kirkaisin, sillä olin saada sydänkohtauksen.
“Hitto“,  Kuulin Siriuksen valittavan noustessaan ulos.
“Ei onnistunut tällä kertaa, anturajalkasein”,  James haukotteli suoristautuessaan jaloilleen.
“Mitä helvettiä te siellä teitte?” Jessy rääkyi.
“Kunhan ajattelimme yllättää teidät”, Sirius virnisti.
“No siinä te todella onnistuitte”, marisin. Sydän tykytti yhä todella lujaa.
“Anteeksi, Lily. Sirius pakotti”, James pahoitteli.

Ratkesin nauruun, James oli kuulostanut niin säälittävältä, ja sitä paitsi koko tilanne oli aivan hulvaton.
Huomasin joidenkin luovan huvittuneita katseita meitä kohden, ja pian kaikki aulassa katsoivat meitä neljää, kun nauroimme aivan kippurassa.

“No niin, etteköhän ole nauranut jo aivan tarpeeksi, voisitte tulla auttamaan koristelussa”, Alice huikkasi salin ovelta.
“Joo”, vastasin kuin pikkulapsi riemuiten ja riensin saliin. Olin aina tykännyt koristella paikkoja, koska pääsi heti näkemään luomaansa tunnelmaa.

Sali oli mahtavan näköinen, kaikki olivat keskittyneet koristeluun, eikä sitä ollut tunnistaa samaksi paikaksi. Kurpitsoita ja himmeitä, oransseja lyhtyjä oli ripustettu seinille, ja niiden liekit elävöittivät salia tuomatta kuitenkaan liikaa valoa, vaan juuri sopivasti. Lisäksi sinne oli taiottu melkein aidon näköisiä lepakkokoristeita lentelemään. Tekohämähäkinseitit - vai oikeat, en tiennyt kummat - olivat laitettu nurkkiin ja muihin tarpeeksi syrjäisiin mutta kuitenkin näkyviin paikkoihin niin, etteivät ne vahingossa pääsisi rikkoutumaan.

“Vau”, henkäisin. Katselin lumoutuneena salia, jossa oppilaat, professorit ja kotitontut häärivät sulassa sovussa.
“Eikö vain”, James hymyili vieressäni. Hän laski kätensä hartioilleni, mutten ravistanut sitä pois.

Pian huomasin Doran, joka tuli täysin oranssihtaviin koristenauhoihin sotkeutuneena luokseni.
“Oletteko nähneet Remusta?” Hän kysyi.
“En”, vastasin jatkaen kysymyksellä, “miten olet noin pahasti solmuun päätynyt?”
“En ole ihan varma… Kunhan etsin kaikkia söpöjä koristeita ja löydyin sitten yhtäkkiä laatikoista. En pistä pahakseni jos haluatte auttaa…”

Aloin selvittämään sotkua, kun huomasin Remuksen astelevan erään koristekasan takaa. James oli huomannut myös hänet, sillä huusi ystävälleen:
“Kuutamo hei, sinua kaivataan!”

Remus tuli luoksemme, ja kun hän alkoi selvittelemään nauhoja Dorasta, päätin kylmästi hylätä heidät Jamesin kanssa.
“Julmaa”, kuulin Remuksen mutisevan, mutta luulen ettei poika pistänyt yhtään pahakseen.


Ilta oli mennyt nopeasti, ja pian sali olikin valmis. En halunnut jäädä tarkastelemaan sitä sen paremmin, säilyisipähän jotakin yllätystä huomisellekin.

Illalla päätin ottaa vielä kaikki vaatteet ja muut valmiiksi huomiselle, etten varmasti unohtaisi mitään. Suihkuunkin olin päättänyt  mennä vielä ennen nukkumaan menoa, ettei aamulla tulisi liian kiire. Ilmeisesti muut tytöt olivat päätyneet samaan ratkaisuun, ja pian vaatteet lentelivätkin pitkin makuusalia.
“Mitkä vaatteet laitan?” Kysyi Jessy turhautuneen kuuloisena vaatekaapin luota.
“Laita se kaapu, jonka ostit Tylyahosta”, ehdotti Alice.
“Mitä, mikä kaapu”, kysyin, sillä en ollut tiennytkään.
“Äh, ostin yhden juhlakaavun, mutten oikein tiedä…” Jessy sanoi kaivaen kuitenkin vaatemöykyn kaapistaan.
“Ihana!” Henkäisin Jessyn levitettyä mekon eteensä.
“Laita se”, sanoi Dorakin omalta vaatekaapiltaan.

Kaapu oli tehty pääosin harmaanoranssista sametista joka ei kiiltänyt. Se sopi erittäin hyvin mekkoon, jossa oli sitten vielä himan tummempaa harmaata liukuvärjätyssä helmassa. Harmaa ja oranssi oli sekaisin, mikä korosti ja pehmensi kumpaakin väriä. Mekko oli kauniisti muotoilu. Hieman oikean puolen takaa lähti kauniisti tehty koristelu helmaan, joka oli pelkästään tummasta harmaasta.

Jessy näytti pukua vielä päällänsä, ja huomasin sen korostavan hänen parhaita puoliaan. Se teki Jessysta myös hieman pidemmän näköisen, mikä minua vähän harmitti, hän oli muutenkin ollut aina minua pidempi.

“Kai minä otan sitten tämän”, Jessy sanoi. Dora ja Alicekin olivat saaneet pukunsa valittua. Minä olin päättänyt laittaa huomenna punertavan juhlakaavun jossa oli mustat, leveät hihat ja korsettiosa.



Aamulla heräsimme ajoissa, ja koska olimme käyneet eilen pesulla, jäi meille vain hiustenlaitto ja meikkaaminen tehtäväksi. Minä värjäsin huuleni mekon sävyisellä punaisella ja kiedoin hiukseni hieman sotkuiseksi nutturaksi. Jessy taas oli suoristanut hiuksensa aivan suoriksi, ja ne laskeutuivatkin sileänä verhona alaselkään. Doralla oli hiukset taas aivan päinvastoin. Hänen ruskea polkkatukkansa oli tupeerattu aivan pörröiseksi, mutta se sopi todella hyvin tytölle, joka oli muuten meikannut aivan minimaalisesti.

Jessy oli päässyt vauhtiin, hän oli laittanut aivan tulipunaista huulipunaa, mustaa kajalia, harmaata luomiväriä sekä vaaleaa puuteria.
“Taidat todella pitää Siriuksesta”, sanoi Alice hymyillen peilin kautta samalla kun laittoi itselleen ripsiväriä.
“Miten niin”, kysyi Jessy.
“Koska laittaudut häntä varten noin hyvin.”
“No itse et laittaudu paljoa vaikka sinulla on jo Frank.”
“Ei Dorakaan. Mutta sinä laitat kaiken peliin kiinnittääksesi hänen huomionsa.”
“Ehkä.”

Tässä vaiheessa kaikki meistä alkoivat puhumaan päällekkäin niin, ettei siitä saanut mitään selvää. Käytin tilaisuutta hyväkseni ja lähdin oleskeluhuoneeseen.

Alhaalla oleskeluhuoneessa James oli jo valmiina. Hän oli odottamassa minua, ja kun tulin hänen luokseen kysyen missä muut kelmit olisivat, hän vastasi:
“Jäivät valmistautumaan. Herätin muut vasta kun olin valmis, joten sain tehdä kaiken rauhassa.” Naurahdin Jamesille.
“Meillä muut jäivät vielä säheltämään, mutta ovat luultavasti aivan pian valmiit.”

Pian poikien makuusalin ovi aukesi.
“Hiton sarvihaara, et sitten  yhtään aikaisemmin viitsinyt herättää?”
“Pahoittelen. Ei ollut vahinko.” Sirius mulkaisi ystäväänsä todella ilkeällä katseella, muttei jaksanut alkaa vänkäämään enää asiasta. Ihmettelin, miten hän saattoi olla näin nopeasti valmis, mutta luulen hänen vain luulleen, että Jessy olisi jo valmis…

Kun viimeisetkin olivat valmiit, lähdimme kohti suurta salia, joka takuulla vastaisi kaikkien odotuksia. Kun sitten astuimme sisään, saimme hämmästyä valtavasti. Pitkiä pöytiä ei ollut jätetty edes aamiaiselle, vaan tilalla oli pieniä, neljän hengen pöytiä. Istuin Jamesin, Doran ja Remuksen kanssa samaan pöytään, kun Peter, Tina, Jessy ja Sirius istuivat viereiseen.

Alice oli lähtenyt heti aamulla. Hän oli muuttanut viimehetkessä suunnitelmia pojan kanssa, ja he olivat menossa käymään pienellä risteilyllä. Dumbledore oli myöntänyt hieman ylimääräistä vapaata, sillä oli kuitenkin viikonloppu. Alice palaisi siis jossain puolenpäivän paikkeilla huomenna.

***

“Hei, Frank!” Kiljuin ihmismassan yli. Siitä tuntui olleen ikuisuus kun olin viimeksi nähnyt pojan.
“Alice, ihana nähdä sinua pitkästä aikaa”, Frank sulki minut syliinsä ja painoi suudelman huulilleni päästyään ihmismassan läpi. Suudelma oli pitkä ja siinä tuntui molemminpuolinen kaipaus.

“Tule, laiva lähtee tunnin päästä”, sanoi Frank, ja minä tartuin hänen oikeasta käsivarrestaan kummillakin käsilläni.
“Vain jos saan vielä yhden suudelman”, sanoin pojalle. Frank painoi suudelman suulleni ja lähdimme kulkemaan kohti satamaa.

Jouduimme kävelemään pitkää tunnelia laivaan, joka tuntui kestävän melkein loputtomiin.
“Mitä vanhempasi sanoivat kun kerroit, että lähdemme yhden yön risteilylle?”
“En kertonut. He eivät olisi välttämättä pitäneet ideasta, että lähden jästien risteilylle kanssasi. Vaikka siis muuten ovat aivan myytyjä sinulle. Koko sen ajan kun olit koulussa he vain jankkasivat, että ‘olisipa kiva nähdä taas sitä tyttöä’ ja ‘harmi kun hän ei päässyt samaan aikaan kanssasi Tylypahkasta’, Olet vieläpä kuulemma aivan liian vastuullinen minunlaiselleni tohelolle.

En ehtinyt vastata, kun saavuimme viimeinkin laivaan. Päätimme ensiksi viedä varusteemme hyttiin, jotta voisimme lähteä käymään ravintolassa, josta meille oli varattu lounas.

Hytti oli tilava ja oikein viihtyisän näköinen. Siellä oli valtava sänky, yhdistetty WC ja suihku sekä jästien televisio.
“Voi ei, taisit käyttää aivan liikaa rahojasi tähän”, sanoin pojalle. Minulla oli hetken huono omatunto, sillä en halunnut Frankin joutuvan käyttämään liikaa rahaa minuun.
“Noo, aloittelevanakin aurorina tienaa ihan mukavasti, sitä paitsi mikään rahamäärä ei ole liikaa maksettu, jos vain saan viettää sillä ostetun ajan sinun kanssasi”, Frank vastasi, ja aloin melkein itkemään, niin kauniisti se oli sanottu.
“Rakastan sinua”, kuiskasin.
“Niin minäkin sinua, hassu”, Frank vastasi pörröttäen hiuksiani ja painaen suukon päälaelleni.

Laiva lähti pian ja saimme seurata sen lähtöä ravintolan ikkunasta. Kiitin onneani, että olin täyttänyt jo 17.
“Ottaisimme lasilliset viiniä, jotain mikä ei ole liian hapanta muttei liian makeaakaan. Jokin puolihapan”, sanoi Frank tarjoilijalle, joka kantoi pian lasit pöytään.
“Sinulle”, Frank sanoi nostaen maljan.
“Meille”, vastasin, ja hörppäsimme samaan aikaan laseista.

Lounaan jälkeen menimme ulkokannelle. Nojasin kaiteeseen, ja tuuli pörrötti hiuksiani.
“Onko sinulla kylmä”, kysyi Frank vierestäni.
“Ei oikeastaan”, vastasin hänelle.

Frank tuli viereltäni taakseni ja painoi minut syliinsä. Seisoimme siinä pitkän aikaa, kunnes päätimme, että voisimme kiertää laivalla olevia pieniä liikkeitä.

Ilta sujui meiltä myös todella hyvin. Vietimme aikaa kierrellen ja käyden kaupoissa, ja Frank osti minulle yhden avattavan kaulakorun, johon laittoi sitten oman valokuvansa. Minä ostin hänelle muuten samanlaisen, mutta siinä missä minun kaulakorussani oli kaksi kyyhkyä, hänen kaulakoruansa koristi leijona.

Ravintoloissakin kävimme, ja niissä soitettiin rauhallista musiikkia, jonka mukaan ihmiset tanssivat. Mekin kokeilimme käydä tanssimassa, ja kun pääsimme vauhtiin, emme halunneetkaan enää lopettaa. Frank oli todella hyvä tanssija, ja uppouduin täysin hänen ruskeisiin silmiinsä.

Kello oli ylittänyt puolenyön jo reilusti, kun päätimme viimein suunnata hyttiimme. Laiva ei ollut onneksi keinunut paljoakaan, joten minulle ei ollut tullut huono olo.
“Kiitos kun olet olemassa, rakastan sinua todella paljon”, kuiskasin Frankille hänen kainalostaan kun olimme käpertyneet sänkyyn.
“Minäkin sinua, Alice. Hyvää yötä”, Frank kuiskasi painaen huulensa huulilleni ennen kuin nukahdin.

***

“No niin, arvoisa juhlaväki”, Dumbledore aloitti puheensa, “Tänään kuuluu pitää hauskaa, joten ette joudu tyytymään tavalliseen puuroon ja paahtoleipään. Hyvät neidit ja herrat, Olkaa hyvä ja käykää kiinni!”

Päädyssä oleva suuri pöytä alkoi täyttyä kaiken sorttisesta ruoasta; se notkui piirakoiden, hienojen leipien ja niiden täytteiden, erilaisten suolaisten alkupalojen sekä kaikenlaisten juomien painosta. Kuten arvata saattaa, kaikki oppilaat lähtivät ryntäämään sitä kohden.
“En taida lähteä vielä hakemaan ruokaa, siellä on niin kova tungos”, sanoin Jamesille. Perhoset lensivät vatsassani kun ajattelin, että saisin olla koko päivän hänen kanssaan. Hetkinen, saisin?

Kun kaikki kelmit olivat rynnänneet hakemaan aamiaista aloin ajattelemaan, Jamesia lähinnä. Annoin ajatuksieni vaellella pojan ruskeissa silmissä, mustissa ja sotkuisissa hiuksissa sekä vahvassa, lihaksikkaassa vartalossa.
“Dora… James…” Aloitin vaikeana, en oikein tiennyt miten päin olla.
“Niin, mitä hänestä?” Dora kysyi lempeästi. Tiesin voivani luottaa häneen sataprosenttisesti, Jessylle en olisi ikimaailmassa mennyt sanomaan seuraavaa asiaani, onneksi hänkin oli hakemassa ruokaa.
“Taidan olla ihastunut häneen.”
“Jatka vain”, Dora kehotti.
“Tai… Tai… rakastunut häneen…”

“Keneen Lily on rakastunut?” Kuulin äänen takaani. Tunnistin sen olevan katsomattakin James. Muutuin kasvoiltani tulipunaiseksi, ainakin siitä kuumottelusta päätellen. Toivoin, ettei James ollut kuullut yhtään enempää keskustelustamme.
“En, tuota… ei mitään sinulle kuuluvaa…” Sanoin kasvot mahdollisimman poispäin käännettyinä.

Jessy, joka oli tullut muiden kelmien perässä, huusi varmaan niin kovaa kuin pystyi:
“Jes! Olen niin odottanut tätä!”
“Ja odotukseksi saa jäädäkin…” Mumisin, “Ainakin jos se minusta riippuu.”

“Tässä, Lily. Ole hyvä”, sanoi James ja laski lautasen eteeni.
“Miksi…?”
“Ajattelin tuoda sinulle aamupalan, koska olisit joutunut muuten odottamaan niin kauan”, James sanoi, ja olin näkevinäni hänen silmissänsä kyyneleen, ennen kuin hän käänsi kasvonsa ja pakotti ne hymyyn, jonka vain minä huomasin olevan väärä, ei onnellinen. Kuinka olisinkaan vain halunnut painaa huuleni hänen huulilleen ja suudella hänen huolensa pois, mutta kaiken jälkeen en voinut olla edes varma siitä, että rakastiko hän minua enää. Eihän hän edes surrut välttämättä sanojeni takia. Kaiken minun kylmyyteni takia.

“Kiitos”, sanoin hiljaa pojalle kun kaikki muutkin olivat istuneet paikoilleen. Remuskin oli tuonut Doralle aamiaisen, samaten Peter Tinalle, Jessyhän oli ollut hakemassa omaansa Siriuksen kanssa.
“Ei se mitään”, James vastasi hymyillen. Minä kärsin, olisin halunnut itkeä Jamesin puolesta. Ei ollut oikein, että hän joutui kärsimään tuskaa, jota hän ei ollut ansainnut.

Kyynel vierähti poskelleni, mutta kuivasin sen heti toivoen, ettei kukaan ollut ehtinyt nähdä sitä ja keskityin ruokaani.

James oli koonnut lautaselleni kaikkea mahdollista, joten maistelin kaikkea. Lautasella oli niin paljon ruokaa, että jaksoin hädin tuskin syödä puolet siitä ennen kuin olin aivan täynnä.
“Etkö syö enempää?” James kysyi minulta lopetettuani ruokailun.
“En, anteeksi, mutta olen aivan täynnä.”
“Voinko minä sitten ottaa siitä?” James kysyi.
“Totta kai, ole hyvä vain”, sanoin hymyillen hänelle pienesti. James noukki haarukallaan ruokaa lautaseltani, ja saatoin vain ihmetellä hänen ruokahaluaan. Mutta aina kun poika vilkaisi minuun hymyillen, sisältäni vihlaisi. Miksi hän hymyili jos joutui kärsimään, ajattelin toistamiseen jokainen kerta hänen hymyillessään. Se ei ollut oikein.

Kun kaikki olivat saaneet vatsansa täyteen, Dumbledore alkoi puhumaan. Samalla hetkellä kaikki lautaset ja juomalasit pöydistä katosivat.
“No niin, seuraavaksi olisi vuorossa hieman ohjelmaa pareittain. Pyytäisinkin nyt jokaista paria tulemaan vuorotellen lavalle. Kukin pari vuorollaan saa esittää aivan minkälaisen esityksen tahansa, ja paras esitys valitaan voittajaksi. Siis aivan mitä vain. Ketkä haluaisivat aloittaa?”

Muutama käsi nousi ylös salissa, ja ensimmäinen pari koostui puuskupuhien Ninasta ja Danielista. He esittivät jonkin kappaleen jota en tuntenut, mutta heidän lauluäänensä oli loistava. Pari saikin aivan suunnattomat suosionosoitukset, ja he kävelivät tyytyväisinä pois lavalta.

Ensimmäisen esityksen jälkeen todella moni muukin pari oli vapaaehtoinen, ja pian lavalla olikin käynyt jo todella monta laulavaa tai jotakin ohjelmaa muille vetänyttä paria. Jessy ja Sirius olivat pyytäneet musiikkia ja tanssineet sitten sen tahdissa. Kaverina nolottaa ehkä myöntää, mutten olisi ikinä uskonut Jessyn osaavan tanssia niin hyvin.

Kun tuli Doran ja Remuksen vuoro, he lausuivat yhdessä runon, joka oli todella kaunis. Jos sen olisi lukenut jostakin, ei olisi ikinä pystynyt arvaamaan, että sen oli tehnyt kaksi eri henkilöä, niin hyvin sen säkeet sointuivat toisiinsa.

Viimein meidätkin otettiin lavalle. En olisi oikeasti halunnut, mutta James oli yli-innokkaana viitannut koko ajan. Me emme olleet suunnitelleet mitään, joten seisoin vain hieman nolostuneena lavan reunalla katse Jamesin silmissä. Yhtäkkiä James alkoi laulamaan. Koko laulun ajan hän piti katseen tiukasti silmissäni. En ollut ikinä kuullut mitään niin kaunista. Hän lauloi minulle pitkään jotakin herkkää kappaletta, ja kun se viimein loppui, minä itkin liikuttuneena. Kuulin, kuinka moni muukin salissa itki.
“Kiitos”, kuiskasin itkusta käheällä äänellä ja minun oli pakko halata häntä. Hän ei vastannut halaukseeni.
“Kiitos”, kuiskasin kuitenkin vielä uudestaan. Ja koko sali huokaisi yhdestä suusta.

Vilkaistessani opettajien pöytään päin huomasin myös Minervan pyyhkäisevän silmäkulmaansa.

“Kaunista. Vaikka tarkoituksenahan oli nimenomaan pariesitys, antakaamme poikkeuksen vahvistaa tällä kertaa säännön”, Dumbledore sanoi, ja pyysi pian uuden parin lavalle. Se oli Peter ja Tina. He lauloivat, eikä Peterin ääni ollut oikeasti yhtään hassumpi. Jamesin oli kuitenkin paljon parempi.

Jäljellä oli enää muutama pari, ja kun kaikki olivat viimein saaneet esityksensä esitettyä, oli palkintojen jako:
“Koska kaikki parit olivat mielestäni todella hyviä, en ala jakamaan kenellekään mitään erityistä palkintoa. Joten palkinnoksi saatte koko maanantain ylimääräiseksi vapaapäiväksi.” Joka ikinen noita ja velho opettajia lukuun ottamatta hurrasi salissa. Ketään - joitain luihusia lukuun ottamatta - ei näyttänyt haittaavan, ettei mitään yksittäistä palkintoa jaettu.

Ohjelman jälkeen meillä oli juhlapäivällinen, jonka jälkeen meillä oli pari tuntia vapaata. Minä vietin oleskeluhuoneessa jutellen muiden rohkelikkotyttöjen kanssa, sillä Jessy oli jäänyt johonkin Siriuksen kanssa ja Remus sekä Dora olivat menneet poikien makuusaliin. Tina ja Peter olivat puuskupuhien luona, ja James oli luultavasti muiden rohkelikkojen poikien luona.

***

“Jessy, tulisitko käymään täällä?” Huusi Sirius minua.
“Selvä, anteeksi, Alex”, hyvästelin korpinkynsikaverini ja Seurasin Siriusta tarvehuoneeseen. Olin tytöistä varmasti ainut, joka siitä tiesi, ja Sirius selvästi ihmetteli, kun en kysynyt mikä se oli. Ikävä tuottaa pettymys, ajattelin.

“Niin?” Kysyin pojalta, sillä hän ei ollut sanonut vielä mitään.
“Tuota… Oletko Alexin kanssa hyväkin ystävä?” Sirius kysyi.
“Jos ajattelit tarkoittaa, että onko meidän välillämme jotakin, niin ei ole”, vastasin hieman närkästyneenä jatkaen, “Sitä paitsi, se ei kuulu herralle millään muotoa, vaikka välillämme olisikin jotain, koska mielestäni en ole velvollinen selittämään sinulle mitään. En ole tyttöystäväsi.”
“Mutta entä jos haluaisin, että olisit?” Sirius kysyi, enkä todella ymmärtänyt, mitä hän haki sillä.
“Mitä tarkoitat?” Kysyin.
“Tätä”, Sirius sanoi painaen huulensa omilleni. Aluksi menin aivan lukkoon, mutta vastasin lopulta suudelmaan. En osannut sanoa kuinka kauan olin halunnut maistaa hänen huulensa omillani, ja painauduin tiukemmin häntä vasten.
“Sitten se kuuluu sinulle”, mumisin suudelman lomasta, ja hän naurahti kevyesti.

***

Viimein koitti illallinen, jonka jälkeen olisi luvassa tanssiaiset. Illallinen sujuikin oikein nopeasti, ja pian kaikki pöydät olivat kadonneet tieltä. Kun elävä orkesteri alkoi soittamaan, James tuli hakemaan minua tanssiin. Suostuin heti, ja tanssimmekin niin monta kappaletta kuin jaksoimme ennen kuin päätimme hakea juotavia. James ei ollut puhunut minulle mitään ylimääräistä, ja syytin siitä itseäni. Mutta ystävänähän minä olin häntä parikseni pyytänytkin, yritin lievittää syyllisyyden tuntoani.

Kun tanssiaisia oli jatkunut pari tuntia, Dumbledore sulki valtavat verhot orkesterin edestä ja alkoi puhumaan:
“Kiitos paljon kaikille juhlallisuuksiin osallistuneille. Nyt pyytäisin kaikkia 14-vuotiaita ja nuorempia siirtymään omiin oleskeluhuoneisiin, joissa heillä jatkuu omat juhlat.” Pikkuiset lähtivät kiltisti tuvanjohtajien perään vanhempien jäädessä vielä saliin.

“Sitten, arvoisat oppilaani, rokataan!” Dumbledore huusi innoissaan kuin pikkulapsi, ja lähestulkoon kaikki oppilaat alkoivat kieppumaan villisti sen tahdissa. Huomasin myös, kuinka James oli muiden kelmien seurassa ja yritti pitää hauskaa. Minua sattui, vaikka luulin kyllä ettei hän enää edes muistaisi  aamuista asiaa. Oliko hän luullut, että todella rakastaisin jotakin toista?

Yhtäkkiä kyyneleet vain alkoivat valua silmistäni. En tiennyt mitä tehdä, en saanut niitä loppumaan, joten päätin juosta nopeasti pois salista. Suuntasin ulos, sillä halusin raikasta ilmaa. Ulkona oli pimeää ja synkkää. Siellä satoi kaatamalla, mutten antanut sen haitata kompuroidessani ulkona. Olin juuri tulossa rannalle, kun joku tarttui käteeni.
“Lily, mikä sinulle tuli äsken? Lähdit noin vain kesken juh-”
“Päästä minut!” Huusin kurkku käheänä Jamesille.
“En ennen kuin olet kertonut mikä sinulle tuli.” James pysyi lujana ja tiesin, ettei minulla olisi muuta vaihtoehtoa kuin kertoa.

“Aamulla siellä pöydässä”, aloitin itkien, “Minä satutin sinua todella pahasti-”
“Et sinä”, James sanoi, mutta hän oli kääntänyt kuitenkin kasvonsa poispäin.
“Kuuntele. Tiedän, että satutin sinua. Eikä ollut oikein, että yritit nauraa ja olla kuin mitään ei olisi sattunut vaikka sydämesi varmasti oli halkeamaisillaan. Sinä vain nauroit vaikka kannoit tuskaa sisälläsi. En ymmärrä, mikset voinut vain antaa kyyneleiden tulla, huutaa ja raivota minulle, sillä se todella olisi ollut oikein. Miksi?” Kysyin itkien. Kyyneleni vain purkautuivat, enkä saanut niitä hallittua.
“Usko jo, sinä et-” James aloitti mutta keskeytin hänet:
“James, minä satutin sinua, ei voi olla niin vaikeaa ymmärtää! Helvetti minä olen ollut tyhmä, James. Minä RAKASTAN sinua!” Huusin kyynelteni seasta ja painoin huuleni suoraan hänen huulilleen, ehkä hieman liian rajusti, mutten voinut mitään.

Sade ja myrsky riehuivat ympärillämme, mutta me emme edes huomanneet sitä. James tuoksui todella hyvälle, ja hiuksistamme valui vettä, mutta mikään ei pystynyt keskeyttämään sitä suudelmaa, joka syveni koko ajan. James painautui paremmin minua vasten ja tiesin, että hän rakasti minua. Hän antoi jokaisen sisälleen patoamansa päivän, kuukauden ja vuoden jona rakasti minua vapautua suudelmassamme. Ja minä todella rakastin häntä.

Siitä sateisesta illasta lähtien tiesin, että joka ikinen elämäni päivä tulisi kuulumaan hänelle.

Ikuisesti.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2010 20:00:31 kirjoittanut Kika »
Vain kahdelle sielulle näyttää se saman muiston, riippuvaisen toinen toisestaan. Ja ajankin myötä, erottuaan, ei se poistu piilottamallakaan.

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: Maailma on meidän 7. luku ilmestynyt!
« Vastaus #34 : 20.10.2010 14:38:35 »
Sieltä se kauan odotettu ensisuudelma tuli. Koko luku oli ihana.

Varsinkin nuo juhlat. James tosissaan vaikutti siltä että se loukkaantui kun Lily sanoi että rakastaa jotakin, James ei tainnut tajuta, että se oli juuri James jota Lily rakasti.
 Loppu oli todella ihana, mielikuva pysyy aivan varmasti päässäni. Mielestäni ficci voisi loppua tähän, ellei sinulla ole jotain parempaa jatkoa...

Kiitos kuitenkin,
rakkaudella
HarryPotterFan4Ever


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Maailma on meidän 7. luku ilmestynyt!
« Vastaus #35 : 20.10.2010 15:58:22 »
Koko luku oli ihana ja aivan kuten HarryPotterFan4Ever sanoi tulihan sieltä se odotettu ensisuudelma. Edelleen pidän Dorasta ja Remuksesta paljon. Sirius ja Jessykin olivat oikein suloisia. Ja Alice ja Frank olivat... minun järkevämpi puoli on lähtenyt lomalle enkä enään keksi adjektiiveja...
Vaikka en James/Lily parituksesta niin paljon tykkää niin tässä se toimi...
Muutama virhe osui silmämän, mutta en ala niitä nyt etsiä tähän. Ehkä myöhemmin.
Mielestäni ficci voisi loppua tähän, ellei sinulla ole jotain parempaa jatkoa...

Samaa mieltä olen..

Tutti frutti kiittää ja kumartaa


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Kika

  • ***
  • Viestejä: 143
Vs: Maailma on meidän 7. luku ilmestynyt!
« Vastaus #36 : 20.10.2010 20:30:42 »
HarryPotterFan4Ever ja tutti frutti:
Kiitos oikein paljon kommenteistanne, olen iloinen jos piditte  :D
ficin todellakin on tarkoitus loppua tähän, mitään jatkoa en ole kaavaillut.
Aloin jo uutta ideaakin kehittelemään, tosin eri parituksella tällä kertaa.

Kiittäen vielä kerran teitä sydämestäni,
Kika
Vain kahdelle sielulle näyttää se saman muiston, riippuvaisen toinen toisestaan. Ja ajankin myötä, erottuaan, ei se poistu piilottamallakaan.

bööö

  • Fici-koukussa. <333
  • ***
  • Viestejä: 79
  • Kauneus on kaunista, mutta Draco on hottia! NAM!
Vs: Maailma on meidän 7. luku ilmestynyt!
« Vastaus #37 : 20.10.2010 22:25:42 »
Sori, sori, sori...
Anteeks et oon taas vähän myöhässä vastaukseni kanssa!
Pari mogaa löysin, mut ei ne mun maailmaa kaatanut:

Jessyhän oli ollut hakemassa omaansa Siriuksen kanssa.
Varmaan: ...Jessy hän oli...

Minä vietin oleskeluhuoneessa jutellen muiden rockelikkotyttöjen kanssa
...Rohkelikkotyttöjen kanssa...

ja Seurasin Siriusta tarvehuoneeseen.
Seurasin = pienellä (seurasin).

jääneet tyttöjen kanssa pelaamaan jotain outoa peliä kelmien kanssa.

Toi on mun mielestä vähän oudosti kirjotettu.
Ite kirjottaisin vaikka: jääneet tyttöjen kanssa pelaamaan jotain outoa peliä, minkä kelmit opettivat.
Tai: jääneet tyttöjen kanssa pelaamaan jotain outo peliä, mitä kelmitkin pelasivat.

Aloin selvittämään Sotkua, kun huomasin Remuksen astelevan erään koristekasan takaa.
Sotkua = pienellä (sotkua).

Mut noi nyt vaan pisti silmään. Tää tarina oli kummiskin täydellinen!
Oikeesti! Vihdoin Lily ja James sai ensisuudelmaan toisilleen.
Sit toi Alice/Frank kohtaus oli upeesti kirjotettu!
Aiks söpöö...

Mull oli 3 lempi kohtaa: (kerron ne sekalaisessa järkässä)
I:
Olin kiljaissut säikähdyksestä, ja sain tuntea häpeällisesti varmasti jokaisen rohkelikon silmät selässäni. Ainakin Alice ja Jessy virnuilivat ilkeästi.

II:
“IÄÄKK!” Kirkaisin, sillä olin saada sydänkohtauksen.
“Hitto“,  Kuulin Siriuksen valittavan noustessaan ulos.
“Ei onnistunut tällä kertaa, anturajalkasein”,  James haukotteli suoristautuessaan jaloilleen.
“Mitä helvettiä te siellä teitte?” Jessy rääkyi.
“Kunhan ajattelimme yllättää teidät”, Sirius virnisti.
“No siinä te todella onnistuitte”, marisin. Sydän tykytti yhä todella lujaa.
“Anteeksi, Lily. Sirius pakotti”, James pahoitteli.

III:
“James, minä satutin sinua, ei voi olla niin vaikeaa ymmärtää! Helvetti minä olen ollut tyhmä, James. Minä RAKASTAN sinua!” Huusin kyynelteni seasta ja painoin huuleni suoraan hänen huulilleen, ehkä hieman liian rajusti, mutten voinut mitään.

Noi on niin parhaat kohdat!
I: Se tykkää, se ei tykkää, se tykkää, se ei tykkää... *rallataa innoissaan*
II:Vähän läppä! Mitäköhän ne siellä laatikossa teki?
III:Toi on niin ihana! Ja mikä parasta: Se on Dramaattinen! *draama kuningatar valloillaan*

Mut nyt en ehi kirjottaa enempää...
Pitää mennä nukkumaan...(ainakin pois koneelta)
Mä en tykännyt sen ficistäs!
MÄ RAKASTIN SITÄ! (toivottavasti James ei kuullut ja käsittänyt väärin) :P

Bööö kiittä runsaiden (onnen?) kyynelten kanssa, Kikaa ja Maailma on meidän.
Ps. on turha varmaan kertoo, et haluun JATKOA!
Väärinkäsityksiä & lemmenliemiä. (tähtitorni)
Hi everyone, this is Draco. (valvojaoppilaiden kylpyhuone)
Why you don't love me, like I love you? (valvojaopp...)
Dream comes true, before deed destroyed it. (tähtitorni)
Pokkapokeri. (kielletty metsä)
Kylmätalvi. (hunajaherttua)
Minä, sinä ja leikkimökki. (valvojaopp...)

Kika

  • ***
  • Viestejä: 143
Vs: Maailma on meidän 7. luku ilmestynyt!
« Vastaus #38 : 21.10.2010 20:07:39 »
Kiitos kommentistasi, bööö <3
Kiitos kun etsit virheet, ja se viimeinen lempikohtasi oli myös minun
lempikohtani.  ;) Eihän se mitäänvaikka James kuulikin,
rakastakaamme yhdessä häntä!   :D
Jatkoa en enää kirjoita, syvästi pyydän anteeksi, kiitos että olisit
kuitenkin halunnut sitä vielä  ;D
Rakkaudella Kika
Vain kahdelle sielulle näyttää se saman muiston, riippuvaisen toinen toisestaan. Ja ajankin myötä, erottuaan, ei se poistu piilottamallakaan.

bööö

  • Fici-koukussa. <333
  • ***
  • Viestejä: 79
  • Kauneus on kaunista, mutta Draco on hottia! NAM!
Vs: Maailma on meidän 7. luku ilmestynyt!
« Vastaus #39 : 24.10.2010 16:15:32 »
Täh?
Eiks tähän tuu enään jatkoa?
Voi, voi, voi,voi...
Mitäs minä nyt teen?!?
Ei minulla ole muuta elämää kuin tämä!!!
Jos et aloita uutta ficiä...

Bööö
Ps. Jos jatkoa ei tule, niin sinuna laittaisin ton vikan osan loppuun; "LOPPU!"...
Väärinkäsityksiä & lemmenliemiä. (tähtitorni)
Hi everyone, this is Draco. (valvojaoppilaiden kylpyhuone)
Why you don't love me, like I love you? (valvojaopp...)
Dream comes true, before deed destroyed it. (tähtitorni)
Pokkapokeri. (kielletty metsä)
Kylmätalvi. (hunajaherttua)
Minä, sinä ja leikkimökki. (valvojaopp...)