Kirjoittaja Aihe: Muistanko sinut vielä huomenna (K-11, Sirius/OfC, draama, 9/9)  (Luettu 9029 kertaa)

Ginger

  • Vieras
Otsake: Muistanko sinut vielä huomenna
Kirjoitti: Täti Gin
Ikäraja: K-11 //zougati muokkasi vastaamaan uusia ikärajoja
Paritus: Sirius/OfC
Genre: Draama (anXt vs romance)
Haaste: Fandomnano 2010 - sanatavoite 10 000, lukutavoite prologi + 9; Tavoita tunnelma
Teema: Damien Rice - 9 crimes
Summaus: ”Azkaban imee kaikki onnelliset muistot pois. Tarpeeksi onnellinen menneisyys jonkun kanssa ja koko henkilö pyyhkiytyy pois kuin häntä ei olisi ollutkaan.” - Miettien mennyttä, luku 5.
Sirius istuu Azkabanissa vuodesta toiseen ja ankeuttajat ajavat häntä hitaasti hulluuden partaalle. Hän yrittää löytää keinoja pysyä järjissään ja järjestelee päättäväisesti muistojaan oikeille paikoille. Hän ei itse edes tajua, että hetki hetkeltä hän unohtaa kokonaan Sen Ainoan Rakkautensa.
Erään AU-parisuhteen tarina.
Disclaimer: Ylistän Rowlingia, joka loi Pottermaailman, jolla nyt leikin ilman rahallista korvausta. Mitä että tunnista Rowlle kuuluvaksi, olen itse lisännyt soppaan. Fikkaa heistä jos haluat.
Kirjoittaja huomauttaa: Minut haastoi Anonyymi blogissani tekemään flikin tämän piisin perusteella. Koska olen fanivideopisneksen kuitenkin jättänyt, päätin tehdä fikin, koska kappale oli niin inspiroiva!
Luvut jätän tällä kertaa tavanomaista (+2500) lyhyemmiksi, pituus vaihtelee n. 300 sanasta ylöspäin.





Prologi



Kun herään ensimmäistä kertaa sellissäni selväjärkisenä, en muista missä olen. Katselen tiilenpäitä ja ajattelen olevani jälki-istunnossa, Voro on kalauttanut minulta tajun kankaalle ja passittanut tyrmään häpeämään. Jostain kaukaa kuuluu vaikerrusta ja muistan, en ole ollut jälki-istunnoissa vuosiin, minä valmistuin Tylypahkasta Sarvihaaran, Kuutamon ja Matohännän rinnalla. Sitten kylmyys iskee takavasemmalta ja puukottaa suoraan selkääni.

Lily ja James. Kuolleet.

Peter. Kuollut. Minun sauvastani.

Voimakas, sekava kikatus purskahtaa ulos suustani, aika hullutuksia minäkin olen taas keksinyt, tämä on unta vai mitä? Eihän Matohäntä koskaan altistaisi pikku-Harryä vaaralle, ei hän pettäisi ikinä Pottereita. Hän on minun ystäväni, enkä minä koskaan kohottaisi sauvaani häntä vastaan. Mekö muka tappaisimme toisiamme, mikä vitsi! Kaikki on vain unta. Vai mitä?

Minä nauran nauramasta päästyäni, mutta seinät eivät muutu tutuiksi, sänkyni ei pehmene, eikä minulle tule lämmin. Nauran, kunnes olen hikinen ja tärisen nurkassa. Tunnen jokaisen säikeen jännittyvän sisälläni, kun tajuan, että kaikki tämä tapahtuu todella. James on kuollut. Niin on Peterkin. Ja se kaikki on minun syytäni. Jossain ulvoo kuoleva eläin ja yritän käskeä sitä vaikenemaan, kunnioittamaan itsesyytöksiäni, kun tajuan, että se olen minä itse joka ulisee.

Selässäni värisee ja tajuan, että sellini ohi on juuri lipunut ankeuttaja.

Jossain vaiheessa käsiini tartutaan ja minut raahataan sellistäni pois, heitetään kivilattialle kuin teurastetun sian hyödyttömät sisäelimet. Odotan jonkun astuvan päälleni. Minun ylitseni saisi kävellä kokonainen armeija, jos se toisi Jamesin takaisin. Yritän kohottaa katseeni ja pyytää minua viisaammilta velhoilta apua. Kai he tietävät, miten voisin vaihtaa henkeni parhaan ystäväni omaan.

”Sirius Rigel Musta”, he sanovat ja sanat puuroutuvat korvissani. ”...on todettu syylliseksi...” Yritän katsoa ympärilleni, nähdä kuka minut tuomitsee kuolemaan. ”Murhaaja. Miten vastaatte?”
”Syyllinen.”

Lily ja James. Kuolleet. Minun takiani.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2015 22:43:54 kirjoittanut zougati »

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #1 : 20.07.2010 10:37:35 »
Kaunista.

Ficin tunnelma oli onnistunut. Riipaiseva, ahdistunut, itkettävä. Kappale sopii tähän täydellisesti, eikä se yhdistettynä prologiin ole kaukana itkusta. Kirjoitat hyvin.

Lainaus
Lily ja James. Kuolleet.

Peter. Kuollut. Minun sauvastani.

Voimakas, sekava kikatus purskahtaa ulos suustani, aika hullutuksia minäkin olen taas keksinyt, tämä on unta vai mitä? Eihän Matohäntä koskaan altistaisi pikku-Harryä vaaralle, ei hän pettäisi ikinä Pottereita. Hän on minun ystäväni, enkä minä koskaan kohottaisi sauvaani häntä vastaan. Mekö muka tappaisimme toisiamme, mikä vitsi! Kaikki on vain unta. Vai mitä?

Kaunein kohta kaikista, ihana. Pidän siitä, miten Peteristä ajateltiin kerrankin hyvää. Mekö muka tappaisimme toisiamme, ihana. Tulen todellakin lukemaan tämän loppuun. Ihana.
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

Ginger

  • Vieras
Muistanko sinut vielä huomenna 1/9
« Vastaus #2 : 21.07.2010 12:07:09 »
Ah, Lily! Kiitän kommentistasi!
Tämän fikin tyyli ei pysy kyllä valitettavasti vakiona vaan se ailahtelee Siriuksen mukana. Et kiitti vaan sulle paineista  ;) Fikkiversumini on vähän kiero, tämä sijoittuu siihen todellisuuteen, jossa Peter ei oikeasti ollutkaan paha (vaikka Sirius niin luulee).





   1. crime



Havahdun kylmään. Kuinka kauan olen maannut tässä? Tunnin, päivän, kuukauden, vuoden? Avaan silmäni ja nousen puoliksi istumaan, käsiäni kivistää. Selli on uusi, tässä on pieni ikkuna, joka päästää lumihiutaleet sisään kalterien välistä. Paleltaa, olisi helpompi nukkua. Pakotan silmäni pysymään auki, minä olen nyt hereillä ja siihen on pakko olla jokin syy.

Lily ja James ovat kuolleet.

Yökkään, kun muisto palaa mieleeni elävänä ja mustavalkoisena. Sellin lattialle muodostuisi oksennusläikkä, jos minulla olisi vatsassa jotain, mikä voisi tulla ulos. He ovat kuolleet, minun syytäni. Uusi yökkäys ja romahdan hervottomana selälleni. Kuinka monta kertaa minä olen käynyt nämä samat ajatukset lävitse? Kuinka monta kertaa olen vain kaatunut pitkäkseni ja unohtanut kaiken vain muistaakseni kaiken seuraavalla silmien aukaisulla uudestaan?

Keskity, Sirius, minä käsken itseäni. Sinä olet nyt hereillä. Siihen on oltava jokin syy. Tunnen surua, tietysti, sillä ystäväni ovat kuolleet, mutta pahin epätoivo on laantunut. Ankeuttajat ovat kai poissa, mutta miten kauan? Käytävältä kantautuu naisen hiljainen ääni.

Maa vetää minua puoleensa, mutta onnistun nousemaan ylös. Polveni tuntuvat huterilta, kun hoipun oven luokse ja katson ulos silmikon kohdalta. Jonkin toisen sellin vieressä istuu ylväs nainen pitkä, smaragdinvihreä kaapu päällään. Averyn teinivaimo, tuhahdan, kysymässä mieheltään neuvoa. Miksei kukaan ole täällä puhumassa minulle? Missä Remus on? Missä on...

Susan. Nimi täyttää minut kuin roihuloitsu, tunnen sormieni syttyvän tuleen ja sydän alkaa hakkaamaan kiivaasti rinnassa. Hänen kasvonsa piirtyvät tarkasti mieleeni kuin hän olisi koko ajan seisonut edessäni, mutta sumuverhon takana ja näkyvyys on muuttumassa takaisin selkeäksi. Muistan pitkät kultaiset hiukset, itsepäiset silmät ja määrätietoisen hymyn. Missä hän on? Miksi hän ei ole täällä?

Minä en haluaisi häntä tänne, samassa ajattelen. Tämä ei ole oikea paikka hänelle. Minä kieltäytyisin ottamasta häntä vastaan, mutta hän inttäisi vartiat pyörryksiin ja pelottelisi ankeuttajat karkuun. Tunnen, miten villat niskassani nousevat pystyyn kaiken sen saastan keskellä. Hän tuli katsomaan minua, minä tiedän, että tuli. Hän on niitä naisia, jotka haluavat kysymyksiinsä vastauksia, vaikka sitten joutuisivat matkustamaan vaaralliseen velhovankilaan. Milloin hän oli täällä? Miksen minä muista? Pinnistän aivoni äärimmilleen ja pakotan sumuverhon syrjään, kuulen rouva Averyn lähtevän.



”He sanovat, että sinä et muista minua, mutta suoraan sanottuna minä en usko.”

Makaan tokkurassa kahleiden keskellä ja tuijotan keskellä huonetta istuvaa naista. Hän on aika kaunis, vaalea ja sinisilmäinen, mutta hän istuu suorassa kuin joku olisi työntänyt taikasauvansa hänen takalistoonsa. Kaikki muut näiden seinien sisällä ovat kalpeita, mutta hän on hunajan värinen ja hehkuu, kuten naiset hehkuvat, kun heidän vatsansa on pystyssä ja napa pompannut ulos lovestaan.

”Tämä kaikki on sinulle varmasti jotain sairasta leikkiä”, nainen sanoo ja nauraa sitten, vaikkei ole iloinen.

”Leikkiä?” minä toistan.

”Leikkiä”, hän toistaa. ”Sirius?”

Sirius. Se on minun nimeni. Nostan päätäni hieman korkeammalle. Nainen olettaa, että minä tiedän hänen nimensä, mutta minä en muista sitä. Hän näyttää vähän Mabelilta, mutta voisi hän olla Eleonorakin. Hän näyttää naiselta, joka ei anna anteeksi väärää nimeä. Hän laskee kätensä mustan kankaan verhoamalle vatsalleen ja tervehtii lasta, pyytää sitä rauhoittumaan. Minä erotan vauvan liikkeet vaatteen läpi. Siinä on jotain tuttua, aivan kuin olisin nähnyt tilanteen aiemminkin. Liljoja.

”Sirius, teitkö sinä sen?” hän kysyy ja kauniit kasvot vääristyvät irvokkaiksi. ”Tapoitko sinä Peterin? Koska minä en usko-”

”Jahtasin rottaa, olisin jahdannut vaikka maailman ääriin”, minä kerron välittömästi, sillä sen minä muistan aina. ”Seisoimme sauvat vastakkain ja hän räjähti, kuoli pelkurin kuoleman.”

Hän pidättelee kyyneleitä, koska ei halua itkeä. Haluan antaa hänelle nenäliinan, mutta minulla ei ole. Kahleet hiertävät ranteitani.

”Joten se siitä sitten?” hän sanoo ja nousee seisomaan niin, että musta kaapu heilahtaa vaikuttavasti. ”Etkö sinä edes kadu?” Minä kallistan päätäni, en ymmärrä mitä hän tarkoittaa, sillä minä en kadu mitään. ”Minä tiesin aina, että sinä olet sika. Miksi minä unohdin sen?”

Nainen ei tiedä mitään unohtamisesta. Minä unohdan, enkä minä saa päättää mitä haluan muistaa. Tunnen suuttumuksen heräävän rinnassani ja yritän ponnistaa, nousta seisomaan kaikista kettingeistä huolimatta. Hän ottaa askeleen taakse, mutta säntää sitten luokseni, vaikka minä voisin taittaa hänen niskansa kuin kissanpennulta. Hänen huulissaan on jotain tuttua, ne osuvat suulleni tarkoin harkitulla tavalla.

”Minä annan sille nimeksi Sarah Vega.”

Vartijat säntäävät huoneeseen kiskoakseen naisen pois. Hän haluaisi pyristellä vastaan, mutta suostuu sitten lähtemään ilman tappelua. Minä näen, miten pitkät kultaiset hiukset laskeutuvat hänen selälleen ja haluan silittää niitä. Tämä on viimeinen kerta, kun nainen tulee. Hänen nimettömässään on väärän miehen antama sormus ja minä kutsun häntä Susieksi.




Havahdun siihen, etten saa kunnolla henkeä. Minun oma Susanini, halpamainen äkäpussini. Tunnen vatsahappojen äitelän maun kieleni juuressa ja kaadun lautavuoteelleni. Kuinka kauan siitä on, kun minä näin hänet? Päivistä ei saa täällä selvää, en ole tehnyt edes puolittaista kalenteria heräämisistäni. Hän oli niin pyöreä, niin säteilevä, niin raskaana.

Minusta tulee isä, jos ei ole jo tullut. Avaan suuni naurahdukseen, kun kuvittelen sen, se on pieni ja vaaleanpunainen ja minun vereni virtaa kaikkialla sen suonissa. Kun se avaa suunsa ja huutaa tervehtiäkseen maailmaa, tunnen suunnatonta ylpeyttä. Kymmenen täydellistä varvasta, kymmenen fantastista sormea. Hänellä on äitinsä silmät ja minun tumma tukkani.

Olen ojentanut käteni kuin pitelisin näkymätöntä nyyttiä, kun sydämeni särkyy tuhansiksi kappaleiksi. Minä en tule koskaan näkemään sitä, sillä en ikinä antaisi tuoda lastani näiden muurien sisälle. Yritän äkkiä nousta laverilta ja kavuta pienelle ikkunalle. Onnistun puolittain ja meri-ilma paiskautuu suolaisena vasten kasvojani, mutten näe muuta kuin ylös muurautuvaa tiilta, en edes horisontin kapeaa viivaa. Lokki kirkaisee. Tuolla jossain ovat minun naiseni.

Hän antaa sille nimeksi Sarah Vega. Vega, Lyyran tähdistön päätähti, minun suosikkini. Minä en koskaan ajatellut, että saisin lapsia nuorena, mutta kyllä minusta isä piti jossain vaiheessa tulla. Kuvittelin, että opettaisin heille jokaisen tähden taivaan kannella, kertoisin parhaat tarinat ihmissusiöistä, veisin heidät pelaamaan huispausta Jamesin lasten kanssa. Minä olen täällä neljän seinän sisällä ja minun naiseni piti vieraan miehen sormusta. Joku muu opettaa minun tyttärelleni mistä löytää Vegan ja Siriuksen, minä en saa nähdä hänen ensimmäistä lentoaan luudan selässä.

Käytävästä tulvii selleihin kylmempää viimaa, mitä ikkunoista koskaan voisi – ankeuttajat ovat jälleen kierroksella. Arvaan niiden herkuttelevan Averyn muistoilla, ne vievät jokaisen iloisen hetken mennessään. Yritän vetäytyä nurkkaan pieneksi ja säälittäväksi läntiksi, yritän verhota tajuntani siihen vieraan mieheen tuskaan. Minä en kasvata tytärtäni, mutta häntä ne eivät voi minulta viedä. Kymmentä täydellistä varvasta, kymmentä fantastista sormea.

Tunnen, miten sumu laskeutuu taas ajatusteni päälle ja siristelen silmäni, jotta erottaisin mielikuvan tarkemmin, minun Susanini pitelemässä kiinni vastasyntyneestä kääreestä. Siniset silmät, hahtuva tummaa tukkaa. Se huutaa huutamasta päästyään, koska se on isän kaunis tyttö. Meillä olisi voinut olla piha, valkoinen aita ja pari gäätää. Minä olisin opettanut tytölle, mistä löytyy Vega ja Sirius.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2010 18:34:17 kirjoittanut Ginger »

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #3 : 21.07.2010 14:09:10 »
Aaa rakastan tätä ficciä. Sinun Siriuksesi on ihana, täydellinen. Kuvailu on hirveän kaunista, realistista, aitoa, katkeraa, se tekee tästä ficistä ainutlaatuisen. Susan on tosi mielenkiintoinen OC, pidän siitä. Minun oma Susanini, halpamainen äkäpussini. Aivan ihana kohta, tykästyin. Kuvailutyylisi tekee tästä ficistä hirveän kauniin ja realistisen, muuttuipa se tyyli mihin tahansa - se on kuitenkin sinun tyyliäsi.

Se, miten lopetuksessa toisti aikaisempaa vaihetta, oli jotenkin erilainen kuin yleensä. Ei sellainen typerä klisee, se sopi siihen ja tiivisti ajatukset samanlaisiksi.

Mitä voin enää sanoa? Loistava.
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #4 : 21.07.2010 22:52:53 »
.

Ja näin vältämme kökön aloituksen kommentille.(niin varmaan)

Mä tykkään Sirius/OFC.stä. Tosin tykkään parittaa sitä myös Remukselle, Jamesille tai Lilylle, mutta parhaan Sirius-ficcini olen lukenut juurikin tuolla ensimmäisellä parituksella, joten... *paineita, paineita* Noniin mutta siis pointti varmaan kävi selväksi? Niin ja Sirius-ficci ilman James/Lilyä... jotain uutta, jes. Lisäksi aihe on mielenkiintoinen, ksoka Azkabanista ei juuri kirjoiteta ja sitten shaylin ajatus katkesi jälleen kesken lauseen.

(kommenttia kirjoitettu 20 minuuttia...)

Prologi oli mielenkiintoinen. Todella mielenkiintoinen. Ensinnäkin, ei-niin-luuseri-Peter <3 En minä sitä hahmoa rakasta, mutta vaihtelu virkistää.

Lainaus
Voimakas, sekava kikatus purskahtaa ulos suustani, aika hullutuksia minäkin olen taas keksinyt, tämä on unta vai mitä? Eihän Matohäntä koskaan altistaisi pikku-Harryä vaaralle, ei hän pettäisi ikinä Pottereita. Hän on minun ystäväni, enkä minä koskaan kohottaisi sauvaani häntä vastaan. Mekö muka tappaisimme toisiamme, mikä vitsi! Kaikki on vain unta. Vai mitä?

Minä nauran nauramasta päästyäni, mutta seinät eivät muutu tutuiksi, sänkyni ei pehmene, eikä minulle tule lämmin. Nauran, kunnes olen hikinen ja tärisen nurkassa. Tunnen jokaisen säikeen jännittyvän sisälläni, kun tajuan, että kaikki tämä tapahtuu todella. James on kuollut. Niin on Peterkin. Ja se kaikki on minun syytäni. Jossain ulvoo kuoleva eläin ja yritän käskeä sitä vaikenemaan, kunnioittamaan itsesyytöksiäni, kun tajuan, että se olen minä itse joka ulisee.
Mä en nyt osaa sanoa yhtään mitään muuta: :-*

Sitten mainitsen tähän väliin että tuo biisi oli kiva. Kuuntelin sen kahdesti. Kolmesti. Joo. Eikun neljästi.

(...kommenttia kirjoitettu 10 minuuttia lisää...)

Lainaus
Kuinka monta kertaa olen vain kaatunut pitkäkseni ja unohtanut kaiken vain muistaakseni kaiken seuraavalla silmien aukaisulla uudestaan?
Mulla oli paljonkin sanottavaa tästä pätkästä mutta se sitten jotenkin katosi. Enivei, koakoan ajatuksiani ja koitan saada sanottua että tykkään tästä sun kuvailusta, aidon tuntuista ja sellaista kamaa mitä Sirius olisi voinut Azkabanissa ajatellakin. ja tuo tätä edeltänyt oksennutrefleksi tyhjälle mahalla... ei kiva. Se on ehkä ällöttävintä maailmassa, jsut sellasta mitä tapahtuu Azkabanissa joka toinen minuutti. :D

Lainaus
Tunnen, miten villat niskassani nousevat pystyyn kaiken sen saastan keskellä. Hän tuli katsomaan minua, minä tiedän, että tuli. Hän on niitä naisia, jotka haluavat kysymyksiinsä vastauksia, vaikka sitten joutuisivat matkustamaan vaaralliseen velhovankilaan. Milloin hän oli täällä? Miksen minä muista? Pinnistän aivoni äärimmilleen ja pakotan sumuverhon syrjään, kuulen rouva Averyn lähtevän.
Lainaus
Hän näyttää naiselta, joka ei anna anteeksi väärää nimeä.
Musta ihan tuntuu että tulen pitämään Susiesta ja ylempi lainaus nyt vain oli yleisesti ihana.

Lainaus
Minä olisin opettanut tytölle, mistä löytyy Vega ja Sirius.
Ihana nimi tytöllä! ja sitten lopetan kommentin luovasti awwwwiella. :-X

(... eihän siihen mennyt kuin 36 minuuttia, mikä sensaatio.)

Jään odottelemaan jatkoa ja keräämään voimia seuraavaa kommenttia varten!(joka tulee olemaan aivan samaa laatuluokkaatoivottavasti vähän tätä parempi)
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Ginger

  • Vieras
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #5 : 24.07.2010 16:48:10 »
Kommentteja <3 Selkeytän tätä fikkiä vielä silleen, eli aika Azkabanissa kulkee koko ajan kronologisesti eteenpäin.

Lily, minun Siriukseni on puoli-itsekäs kakkiainen, joka tekee asioita ja liehittelee ihmisiä silloin kun se sille itselleen sopii  :P Ihanaa, että näet siinä tyypissä jotain hyvää  :) Kiitos kommentistasi  :-*

sha, yritän leikkiä, että ymmärsin pointtisi  ;D Arvaa vain kuinka monta kertaa itse olen kuunnellut 9 crimesin :) Susie on niitä hahmoja, joista tykätään tai ei tykätä. Olen kuullut monta kertaa, että hän on ärsyttävän täydellinen ja liian nätti jne jne jne. Itse olen hahmolle täysin sokea, koska se on ollut messissä siitä lähtien, kun luin LP:n 12½ vuotiaana ja keksin vähän omaa kivaa ^^ Vega on aika rakkaus  :-* Kiitos kommentistasi!



2.crime



”Musta hei, iltapalalle!”
   Pääni notkahtaa pystyyn ja pakotan silmäni auki. Istun taas nurkassa, vaellan sinne silloin kun en ymmärrä mistään mitään. Niitä hetkiä on tullut aina vain useammin ja minusta tuntuu, että olen sekoamassa. Jokainen järkevä ajatus tuntuu lipeävän pois ulottuviltani ja silloin kun saan ankeuttajilta hetken rauhan, tajuan aina uudelleen ja uudelleen, että James ja Lily ovat kuolleet. Jossain vaiheessa luultavasti hirttäydyn vankilakaapuuni.
   Sellini oven pienestä luukusta työnnetään sisään tarjotin, jolla olevassa leivässä kuhisee pieniä toukkia ja viiniin on kuollut kärpänen. Lihaa on puolikkaan makkaran verran, syön sen ensiksi ja yritän olla haistamatta hometta ja sen seassa luikertelevaa elämää. Viime aikoina ei ole ollut varaa nirsoilla, olen oppinut kiertämään oksennusrefleksin. Vartijat liikkuvat viimeisellä kierroksella ennen ankeuttajien partiota. Kuulen, miten Grizzlie koputtaa puuta ja avaa sitten oven.
   Näkymätön muuri tönäisee minut selälleni ja pakottaa minut seinää vasten. Kahleet, niihin joudun enää vain kaksi kertaa viikossa, kiertyvät keskiruumiini ympärille ja sitovat minut maahan. Grizzlie pyytää anteeksi, hän ei haluaisi vangita minua enää yhtään enempää, mutta jos karkaan käytävälle vielä toistamiseen, hän saa potkut. En minä toisaalta ymmärrä, miten hän pystyy tulemaan Azkabaniin joka päivä, kun voisi jäädä kotiin nukkumaan ja syömään suklaata.
   ”Minä toin sinulle peiton, kas tässä”, hän hymyilee ja kaivaa sitten kaapunsa alta resuisen lakanan.
   ”Kiitos.”
   Edes Azkaban ei ole kyynistänyt Grizzlietä. Hän on jo ikäloppu valkoisesta hiuspesästä päätellen, mutta hän jaksaa edelleen uskoa, että kaikki vangit ovat täällä syyttä. Minun tekee mieli haukkua hänet idiootiksi, sillä monet käyttäisivät tilaisuutta hyväkseen, jos saisivat mahdollisuuden tappaa Grizzlien ja paeta. Joskus jopa minä. Silti hän antaa sen kaiken heille anteeksi ja hymyilee hampaatonta hymyä, tuo lisäpeittoja ja ylimääräisen pikarillisen viiniä.
   ”Sinä et koskaan kertonut mitä tapahtui, kun palasitte Krakovasta”, Grizzlie sanoo äkkiä ja juottaa minulle vettä leilistään.
   ”Krakovasta?”
   Olenko minä koskaan ollut Krakovassa? Järkeni asettelee vielä muistipalikoita paikalleen, jos en ajattelisi, voisin väittää nukkuneeni vaipoissa vielä vuosi sitten ja kaataneeni ensimmäisen naisen sänkyyni, kun olin kaksi. Lapsuus, helvettiä, Tylypahka, pelastukseni, auroriakatemia, edessä loistava tulevaisuus. Vasta kylmien faktojen jälkeen sijoitan ihmiset paikoilleen. James ja minä lähdimme Krakovaan koulutukseen, olimme siellä kuukauden. Lily oli tulla hulluksi huolesta ja Susie haukkui minua itsekkääksi.
   ”Tässä, ota pala”, Grizzlie kuiskaa ja syöttää minulle väkipakolla pääsiäisen jälkeistä liian makeaa suklaata.
   Vatsani kiittää ja tunnen lämmön palaavan hetkeksi kaikkiin jäseniini. Jos Grizzlie vain tekisikin kaiken hyvää hyvyyttään, mutta ei, hän on sosiaalipornonarkkari, joka kuuntelee mielellään jokaisen vangin surutarinan. Mitä traagisempi, sitä enemmän saa makeaa. Minun luokseni hän palaa, koska olen kuulema menettänyt kaikkein eniten. Ymmärrän sanat aina kun kovertava tunne palaa rintaani – on kuin joku kiskoisi sydäntä pois rinnastani. Sitä kutsutaan ikäväksi.
   Yritän joskus vitsailla siitä; toki minun paras ystäväni kuoli, kun toinen ystäväni puukotti häntä selkään ja mikäs tässä, kun en enää saa olla kihlattuni kanssa, mitäs sinulle kuuluu, mutta se tuntuu teennäiseltä. En pysty vähättelemään elämääni, vaikka unohdankin sen hetki hetkeltä. Sanelen kaiken Grizzlielle, jotta hän jonain päivänä kertoisi minulle kaiken ja muistaisin taas kuka todella olen.
   ”Krakova...” rykäisen. ”Se oli jotain se.”



On satanut viikon yhtä mittaa, ja seuraava viikko tulee olemaan samanlainen. James ja minä istumme passipaikalla ja yritämme pysyä lämpiminä läpimärissä kaavuissa. Harjoitusvastuksista ei ole kuulunut mitään, ja otteeni alkaa herpaantua. Tällaisina päivinä vihaan auroriakatemiaa, vihaan kansainvälistä vaihto-ohjelmaa, vihaan kapakaloja alushousuissani.
   ”Kuule, minä kuulin, että me saamme lomaa kurpitsajuhlien ajaksi”, James hymyilee äkkiä ja hyppii jalalta toiselle. ”Pääsemme takaisin Englantiin.”
   ”Varo vaan, Harry ei enää edes tunne sinua”, naurahdan, muuta James ottaa sen vakavasti.
   ”Luuletko niin?”
   ”Äh. Lilies on kuitenkin näyttänyt pojalle sinun kuvaasi ja soittanut sinun ääntäsi hyrrältä”, minä vakuutan ja lyön häntä harteille.
   ”Tuntuu vain, että minä olen maailman huonoin aviomies, kun olen täällä ja hän siellä ja koko tämä Voldemort-tilanne käy päälle täydellä voimalla.” James puristaa kätensä nyrkkiin ja lyö itseään reisille. ”Mitä jos heille on käynyt jotain? Mitä jos kuolonsyöjät ovat hyökänneet ja Lily on haavoittunut vain koska minä en ollut siellä pitämässä hänestä huolta?”
   ”Lily on iso tyttö, eikä Voldemort voi löytää heitä niin kauan, kun teillä on se salaisuusloitsu”, rauhoitan Jamesia. ”Ja sitä paitsi, Kuutamo ja Matohäntä katsovat heidän peräänsä, kun he liikkuvat ylipäätänsä jonnekin. Ja tytöt, eivät tytöt edes päästä heitä yksin mihinkään.”
   James ei rauhoitu ja hän hyppii kuin sähköjänis siinä vaiheessa, kun väijytys laukeaa ja kolme harjoitusvastusta iskee kimppuun takaapäin, viisi edestä. Olisimme voittaneet heidät, jos minua ei olisi alkanut aivastuttaa. Opettaja katsoo meitä pettyneenä ja passittaa sitten vaihtamaan kuivaa päälle.
   Krakovan Suojelutaikuuden akatemia on suuri, ikäloppu kartano, jossa on kymmeniä huoneita. Minä jaksan edelleen katsella ympärilleni ja ihailla sitä taiteen määrää, liikkuvia nymfipatsaita, tanssivia lumoojattaria. Ainut vika on se, ettei lämmintä vettä saa mistään ja öisin on kylmää kuin Morganan siveysvyössä. Haluan kaivaa villasukat esiin ja ahtautua niiden sisään koko vartalollani.
   Kun palaan suihkusta, löydän Jamesin pakkaamassa kiireellä matka-arkkuaan. Aina välillä hän hankaa hiuksiaan ja lisää sitten uuden laskostetun viitan jo valmiiksi korkean pinon päälle. Huomaan, että hän on jo ottanut Lilyn ja Harryn kuvan yöpöydältään pois. Minun omani on edelleen täynnä tavaraa, sulkakyniä, tyhjäksi jäänyttä kirjoituspapereita, jopa kulmistaan rutistunut kuva Susiesta, jonka leikkasin lehdestä. Hän iskee silmää ja hymyilee, minä muistan sen päivän, jolloin hän juoksi koekuvauksiin.
   ”Hei, pistä tavarat pinoon, me lähdemme kahden tunnin päästä”, James hoputtaa minua. ”Me pääsemme kotiin, Sirius!”
   Kotiin kuulostaa kaukaiselta paikalta. Romahdan vuoteelleni ja nappaan lennosta kuvan käteeni. Susie iskee minulle silmää ja virnistää leveästi, jos hän vain kehtaisi, hän nuolisi huuliaan kameran edessä. Jaksan aina kiusata häntä koko mallitouhusta, sillä hän ei pidä siitä itsekään. Hän haluaa suunnittelijaksi. Siistin rypyt yhdellä pyyhkäisyyllä pois, jolloin kuvan nainen väistää kättäni.
   ”Pitäisikö meidän ilmoittaa tulostamme etukäteen?” James kysyy ja sulkee arkkunsa.
   ”Miksi niin? Kurpitsakokolla he ovat, kuten sovittiin. Yllätetään heidät.”
   Ehkä on vähän sääli, että James menetti aikanaan niin rutkan siivun seikkailunhaluaan mennessään naimisiin Lilyn kanssa. Hän aina sanoo, ettei halua aiheuttaa vaimolleen yhtään ylimääräistä tuskaa, joka saattaisi olla seurausta hänen tyhmistä tai uhkarohkeista tempuistaan. Kun minä menen naimisiin, minä en ainakaan jämähdä paikoilleni. Enkä minä usko, että Susie pitäisi siitä.
   Ajatus kouraisee vatsaani. Siinä on jotain jännittävää, jotain täysin väärää, jotain ehdottoman vaarallista. En ole pitänyt itseäni mitenkään naimisiin menevänä tyyppinä, mutta viime vuodet ovat herättäneet minut ajattelemaan, että varmastikin lähden kelmeistä ensimmäisenä ja jalat edellä. Eikö kaikkea pitäisi yrittää kokeilla ennen kuin kuolee, jopa avioliittoa? Tiedän myös, mitä James tarkoittaa. En minä halua, että naiseni joutuu itkemään vuokseni.



Kokko palaa korkeana ja ihmiset sen ympärillä istuvat hiljaa kuin olisivat ruumiinvalvojaisissa tai jossain. Harry leikkii Peterin morsmaikun paksujen jalkojen välissä pienellä lelugäädällä, jonka sai syntymäpäivälahjaksi. Tuli leiskuu hänen ympyräsilmälaseistaan ja hän nauraa, näen muutaman helmen värisen hampaan. Olemme sopineet, että James menee ensin. Lilyllä on suurempi ikävä.
   Hän astuu hitaasti esiin varjoista, mutta kukaan ei aluksi huomaa. Lopulta Lily nostaa katseensa ja hänen vihreät silmänsä laajenevat kuin räjähtämäisillään oleva noidankattila. Lily nousee seisomaan, muttei osaa kävellä, James marssii hänen luokseen ja nappaa rusentavaan syleilyyn. Pikku-Harry huomaa hänet ja yrittää nousta pystyyn, hän päristelee pienellä kielellään isiä, jolloin James nostaa poikansa ryhmähalaukseen.
   Minun ja Susieni välissä on kurpitsakokko, jonka liekit peittävät hänen kasvonsa melkein kokonaan näkyvistä. Hän katsoo Lilyä ja Jamesia pitkään, näen miten kulmakarvat nousevat haikeina ylöspäin ja hän yrittää hymyillä, mutta vaikka hampaat näkyvät, hän ei ole iloinen. Sen sijaan hän halaa itseään ja keinuu vähän edestakaisin, kumartuu kuuntelemaan, mitä toinen ystävä, Mary, hänelle sanoo. Minä en malta olla astumatta esiin, minä haluan hänet käsiini. Nyt.
   Susan ei ole yhtä hidas mitä Lily, hänen leukansa nousee salamana ylös ja samassa hän seisoo omilla jaloillaan, loikkii istuinten yli ja hyppää syliini sellaisella vauhdilla, että melkein horjahdan kumoon. Hän on aivan liian pitkä ja minä ihan liian lyhyt, hänen jalkansa kietoutuvat ympärilleni ja painavat kylkiluitani vasten keuhkojani. Hän ei maistu miltään muulta kuin itseltään ja sormeni uppoavat hänen hiuksiinsa. Minä en lähde mihinkään, en enää ikinä.
   Susien suutelussa on se huono puoli, että kun sen aloittaa, sitä ei halua lopettaa ennen kuin kummatkin makaavat voipuneina sängyn vieressä lakanoihin kääriytyneinä. Karkovan yöt pitkittyvät kerralla yhdeksi pimeäksi ajatukseksi, jota haluan paeta lämpimään vuoteeseen, en puoliliekillä palavan kurpitsakokon äärelle. Suukotan Susien kauemmas ja vilkaisen sitten Lilyä onnellisena puristavaan Jamesiin. Remuskin hymyilee puolittain, Peter ei ole vielä tullut. Parhaat ystäväni. Ehdimme nähdä huomennakin, päätän, ei maailma ehdi yhdessä yössä loppumaan.




”Mitä sitten tapahtui?” Grizzlie kysyy ja hieroo känsäisiä käsiään yhteen, hän ei tunnu välittävän äkkinäisestä kylmyydestä.
   ”Minä...” aloitan ja yritän tavoittaa jotain aivojeni perukoilta. ”Minä en muista.”
   ”Miten niin et muista?”
   En ehdi vastata, kun sellini ovelle ilmestyy Munchie Knop, velhovartijoista se vähemmän miellyttävin. Hän rykäisee ja kysyy mitä Grizzlie oikein tekee, komentaa sitten vanhuksen häipymään sellistäni, koska ankeuttajien kierros alkaisi pian. Odotan, että minut vapautetaan kahleistani, mutta mitään ei tapahdu, he vain poistuvat paikalta. Peittoni on jäänyt laverille ja kiviseinä on valettu jäästä.
   Yritän muistaa miltä tuntui seisoa kurpitsakokon liekkien lämmössä, pidellä Susania sylissä. Nuolen hampaankolostani viimeiset nokareet suklaata, annan ajatusten tulla yksin minulle. Me kaikkoonnuimme hänen asunnolleen, jossa minä huomasin hänen kasvoillaan olleen ruhjeen, pienen siteen toisessa kädessä. Hän ja Cara –  Peterin nainen – olivat joutuneet kuolonsyöjien piirittämäksi, oli ollut ihme, että he olivat onnistuneet pakenemaan. Hän oli melkein kuollut, kun minä olin harjoittelemassa jossain Merlinin selän takana.
   Muistan, että sinä yönä pujotin sormuksen hänen sormeensa. Sinä yönä heräsin kesken unien ja mietin, miksi Peter ei ollut ollut kokon luona, kuten oli sovittu, hänen piti katsoa Lilyn ja Harryn perään. Sinä yönä minä en herättänyt Susieta kun nousin, sinä yönä minä käynnistin moottoripyöräni ja lähdin yksin katsomaan, miten maailma loppui yhdessä yössä.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2010 01:37:35 kirjoittanut Ginger »

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #6 : 24.07.2010 17:32:09 »
Oi, jatkoa.

Lainaus
Istun taas nurkassa, vaellan sinne silloin kun en ymmärrä mistään mitään.
Kaunis kohta heti näin alussa. Kirjoitustaitosi on edelleen sykähdyttävä.
Lainaus
Lapsuus, helvettiä, Tylypahka, pelastukseni, auroriakatemia, edessä loistava tulevaisuus.
Tässä olisin erotellut osan ehkä puolipisteillä tai jotain, hirveän sekavasti laitettu.

Tästä ficistä todella saa kylmiä väreitä, varsinkin, kun kuuntelee nine crimesia taustalla. Olet taitava ja tässä ficissä on sitä jotakin, joka saa itkemään joka kerta ja iajdeiajd. Viimeisin sanoista on oikeastaan ainoa, mitä minusta juuri nyt saa irti.

Ei herranjumala tuo kursivoitu kohta. Tätä ennen olin säästellyt vähän, mutta kurpitsakokon aikaan purskahdin itkuun. Voi luoja. Olet saanut näin lyhyeen ficciin niin paljon tunnelmaa, kaikkea... Olen oikeastaan vain sanaton.

Loppu oli järkyttävä - hyvällä tavalla järkyttävä. En säästellyt kyyneliänikään, kirjoitat vain niin uskomattoman hyvin. En tiedä mitä sanoa, en ollenkaan. Ihailen suuresti.

"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #7 : 24.07.2010 20:57:29 »
Ihanan nopea julkaisutahti. Sitten kun vielä osaisin kommentoida yhtä hyvin.

Niin ja pointti oli se, että pidin parituksesta. :D Selittämään opetteleminen on kyllä mun must-do-listalla! Ja no mutta siis, eihän nyt Siriukselle muuta kuin täydellinen kelpaa.

Huomasi kyllä, ettei Grizzlie ole ollut Azkabanissa ankeuttajien aikaan, voi hyvänen aika mikä ukko. Suloinen oikeastaan. Piru Sirreä mihinkään kahleisiin laittaa, höh. Mutta niin, mietiskelen vain että miksei tuo ottanut animaagimuotoaan päästäkseen kahleista.

Lainaus
Silti hän antaa sen kaiken heille anteeksi ja hymyilee hampaatonta hymyä, tuo lisäpeittoja ja ylimääräisen pikarillisen viiniä.
Voi ihana.

Lainaus
Jos Grizzlie vain tekisikin kaiken hyvää hyvyyttään, mutta ei, hän on sosiaalipornonarkkari, joka kuuntelee mielellään jokaisen vangin surutarinan. Mitä traagisempi, sitä enemmän saa makeaa. Minun luokseni hän palaa, koska olen kuulema menettänyt kaikkein eniten. Ymmärrän sanat aina kun kovertava tunne palaa rintaani – on kuin joku kiskoisi sydäntä pois rinnastani. Sitä kutsutaan ikäväksi.
No ei se sitten ollutkaan niin ihana. Pöh. Siriukselle kasvaa pömppiski ja kaikkee ... okei. Ei. Mutta niin, osaat kirjoittaa aitoja tunteita ja saada lukijan tuntemaan myötätuntoa, mikä on tietysti ihailtavaa. Ja tykkään tästä vähän koruttomammasta tyylistä, sopii vankilateemaan.

Lainaus
Hän ei maistu miltään muulta kuin itseltään ja sormeni uppoavat hänen hiuksiinsa. Minä en lähde mihinkään, en enää ikinä.
   Susien suutelussa on se huono puoli, että kun sen aloittaa, sitä ei halua lopettaa ennen kuin kummatkin makaavat voipuneina sängyn vieressä lakanoihin kääriytyneinä. Karkovan yöt pitkittyvät kerralla yhdeksi pimeäksi ajatukseksi, jota haluan paeta lämpimään vuoteeseen, en puoliliekillä palavan kurpitsakokon äärelle.
Pitkä lainaus, mutta tässä vaan oli sitä jotakin. Olen aika sanaton, kuten huomanet.

Lainaus
Sinä yönä minä en herättänyt Susieta kun nousin, sinä yönä minä käynnistin moottoripyöräni ja lähdin yksin katsomaan, miten maailma loppui yhdessä yössä.
No eipä siihen lisättävää, muuta kuin että palvon sua ja kirjotustyyliäsi. :-*
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 739
  • Janne on mun sankari.
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #8 : 25.07.2010 06:04:40 »
Gin, mä olen sanaton. Tätä tapahtuu oikeestaan melkeinpä ainoastaan vaan sun tekstejä lukiessa, mikä jo todistaa jotain.

Ja tää on kaunis ja ihana ja saa tytön aika herkäks <3 Tää kaikki kuvailu ja ihan kaikki, noi muistot ja Grizzlie. Kaikki vaan toimii ja haluaisin vaan, että Sirius pääsis pois tuolta. Todellakin sitä myötätuntoa. *pyyhkäisee kyyneleen pois* Ehkä osaks tästä herkkyydestä voi syyttää väsymystä, mutta kyllä sä osaat.

Ja Susie. Tykästyin tohon hahmoon ihan heti, taas yks sun upeita luomuksia. Ja näkeehän Sirius vielä joskus Vegan? Pelkkä Vegaki ois riittäny nimeks, koska se on hieno. Mulla on silti ihan semmonen tunne, että kaikki päättyy surullisesti.

Ihailen jälleen syvästi sun kirjotustaitoa ja hahmoja ja pyytelen seuraavaa lukua. Niin, ja noi pätkät on just sopivan pitusia, tunnelmaki säilyy koko ajan.

Mya Musta
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Ginger

  • Vieras
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #9 : 26.07.2010 14:58:04 »
Ah, jesss, ekstrahärö ja ekstralyhyt lukuni suostui valmistumaan <3 Kiitos #jumalapelin väelle ilmiintymistiedoista!

Lily, totta, puolipisteytys olisi varmasti selkeyttänyt lausetta. Haluan kuitenkin painottaa, että eivät ne tästä selkene vaan menevät vain enemmän sekaisin ajan kuluessa  :) Elä itke, tai ota ainakin nenäliina! Kiitos kommentistasi  :-*

shayl, mutta kun ei se oikeasti ole täydellinen :D Se on välivaltainen ämmä! Mitä animaagimuoto olisi hyödyttänyt? Sirius näki nälkää, oli voimaton, ja hänet oli edellisellä paon yrityksellä saatu kiinni. Kiitos kommentistasi  :-*

Mya, rakkaani, kiva nähdä näin Potterpuolella :) Sarah Vegasta voit oppia lisää PotterNanon aikana, kun kirjoitan viimein loppuun (niin varmaan) pitkän fikkini, joka on ollut kesken vuodesta 2004 ^^ Kiitos kommentistasi!  :-*



Leave me out with the waste
This is not what I do
It's the wrong kind of place
To be cheating on you

Damien Rice - 9 crimes



3.crime

On satanut viikkotolkulla. Jatkuva ropina ikkunaa vasten hermostuttaa minua. Tässä sellissä ikkuna on suurempi ja kaikki vedet valuvat sisälle, kastelevat minut vaikka kyhjötän kauimmaisessa nurkassa. Olen juuri noussut kylvystä, kun joku koputtaa oveen, Susie on aikaisessa. Yritän hieroa itseni lämpimäksi käsivarsillani, mutta sormeni ovat kangistuneet niin kieroon asentoon, etten pysty kääntämään niitä koskettamaan itseäni. Kiedon nopeasti pyyhkeen ympärilleni ja loikin ovelle. Kuumeen noustessa tärinä on pahinta.



Painan ovenkahvaa hyväntuulisesti vihellellen ja tiedän samassa, että se on virhe. Näinä aikoina pitää katsoa aina ensin ovisilmään ja tarkastaa kuka sisään pyrkii. Jos huonosti käy, avaa oven kuolonsyöjälle, tai mikä pahinta, entiselle tyttöystävälle. Niitä minulla on monta kymmentä, mutta tämä yksi sattuu olemaan aivan omaa luokkaansa – kaunis ja kostonhimoinen.
   ”River, mitä ihmettä?”
   ”Hei Sirius.”
   River Mapel on aina ollut niitä ihmisiä, jotka puhuvat kovaan ääneen, vilauttavat reittä päästäkseen jonon ohi ja puukottavat toista selkään silloin kun se heille itselleen sopii. Hän on päällekäyvä, kovakourainen ja pelottavan älykäs, edelleen kuin lihaksi tullutta seksiä tulipunaiseen kaapuun pukeutuneena. Hän tuijottaa minua kuin olisi valmis riisuutumaan siihen paikkaan jos vain pyydän. Ei ihme, että kävin hänen kanssaan ulkona Tylypahka-aikoina.
   ”Mitä hittoa sinä täällä teet?” kysyn ja työnnän oven paremmin väliimme.
   ”Liikuin lähistöllä ja ajattelin pistäytyä.”
   ”Sinä et pistäydy”, huomautan. ”Mitä sinä haluat?”
   ”Kyllä sinä tiedät.”
   Periaatteessa tämä on kuin jostain huonosta jästien pornoelokuvasta, joita katsoimme kesälomalla Remuksen luona, kun olimme 13. River heittää kaavun päältään, heilauttaa karamellinvärisiä hiuksiaan ja paljastaa vaaleanpunaiset pitsiset, läpinäkyvät alusvaatteet, jotka peittävät ne intiimeinä pidetyt kohdat juuri ja juuri. Rintaliivit ovat selvästikin kokoa liian pienet. Minä vihaan vaaleanpunaisia alusvaatteita.
   ”Pue päällesi, Riv”, huokaisen ja hieron sitten nenääni sormillani.
   Puoli vuotta sitten tämä olisi ollut aika makoisa tilanne, oli kangas sitten vaaleanpunaista tai ei. Puoli vuotta sitten olisin heittänyt oman pyyhkeeni menemään ja toivottanut hänet sisään sen enempää kuolonsyöjiä miettimättä. Puoli vuotta sitten en ollut vielä tajunnut, että rakastan omaa räkättiäni. Se olematon jäänne villeistä poikamiesvuosistani ehdottaa kolmen kimppaa ja ammun sen välittömästi alas muistuttamalla itseäni siitä, miten paljon River ja Susan vihaavat toisiaan.
   River katoaa edestäni vaimeasti poksahtaen ja samassa takanani kuuluu terävä viuhahdus kuin joku heiluttaisi ilmassa ruoskaa. Kun käännyn katsomaan mitä tapahtui – kiroan luonnollisesti sauvattomuuttani, sillä hengenlähtö saattaa olla lähellä – ilmiintynyt River loikkaa suoraan kaulaani ja työntää kielensä syvälle kurkkuuni. Pisteet hänelle päättävisyydestä, ennen kuin otan kiinni hänen hartioistaan ja työnnän kauemmas.
   ”Sirius, hei, minä tulin vähän... ajoissa.”
   Kaikista niistä tilanteista, joiden vuoksi olen sanonut ”tämä ei ole sitä miltä näyttää” tämä on kyllä kaiken huippu. Yhden silmänräpäyksen ajan Susan seisoo avatun oveni raossa ja vain tuijottaa meitä siniharmaat silmät suurina. Hetkeä seuraa hänen sauvakätensä äkkiänäinen liike, joka singauttaa Riverin seinälle kuin riivatun lapsen, pitää hänet ripustettuna ylhäällä kuin jonkin irvokkaan taulun. Ehdin vetää henkeä, kun tajuan, että Susie ei hellitä.
   ”Suze, päästä hänet irti!” karjaisen harhautukseksi ja yritän napata naiselta sauvan pois.
   ”Älä käytä minusta sitä nimeä!” Susan kivahtaa välittömästi, jolloin River tömähtää lattialle.
   ”Susie...”
   Menen liian lähelle liian nopeasti. Tunnen Susanin avokämmenen kasvoillani ennen kuin edes huomaan sen kohoavan iskuasentoon. Arvaan, että minulla on huomenna hitonmoinen musta silmä. Hän kääntää minulle selkänsä ja yritän tarttua kiinni taakse ojennettuun käteen, mutta hän rimpuilee irti kuin ankerias spagettikastikkeessa. Ehdin juosta hänen peräänsä ovelle, kun olen törmätä naapuriini rouva Charlestoniin ja tunnen viileän ilmavirran nivusissani.
   Käyn kiskomassa sohvan alta jalkoihini housut Riverin virotessa henkiin lattialla. Hän pitelee päätään, yskii ja kiroaa Susieni nimeä. Muutama valokuvakin on pudonnut seinältä hänen päälleen. Minulla ei ole aikaa tai mielenkiintoa varmistaa hänen hyvinvointiaan. Huudan hänelle puolijuoksusta, että hänen on parasta olla häipynyt, kun palaan takaisin.
   Rappukäytävässä on kylmä ja betoni läiskähtelee hyytävänä paljaita jalkapohjiani vasten. Ulkona sataa rankasti, jos minulla oli paita, se olisi jo märkä. Katon oikealle, vasemmalle, sitten taas toiseen suuntaan ja yritän miettiä minne minun Susieni on säännänyt. Se lahopää ei ole suutuspäissään kuitenkaan kaikkoontunut, hän vihaa sitä enemmän kuin minua. Merlin, en minä halua, että hän vihaa minua.
   Lähden summanmutikassa juoksemaan alan Sullivan Streetiä, väistelen ojien huumeneuloja ja rikottuja pulloja. Paikallinen kassialma, Sandy McFae, heiluttaa minulle kättään ja kysyy olenko kylmissäni. Vastaan: en, tuskissani. Kaadun kohmeisena asfaltille ja revin auki polveni, kun huomaan tutun häivähdyksen vaaleaa – Susan juoksee juuri erään pubin nurkan taakse.
   Olen nopea, kun sitä todella vaaditaan, jopa ilman kenkiä. Taivas huuhtoo hikeni mennessään ja olen taas horjahtamaisillani, kun olen törmätä häneen. Susan seisoo tiiliseinää vasten ja itkee lohduttomasti. Minun syytäni, ajattelen, vaikkei se kirjaimellisesti pidäkään paikkansa. Jos minua ei olisi, hän ei itkisi. Kun hän tajuaa minut, hän lopettaa ja irvistää, peruuttaa muutaman askeleen kunnes törmää roskapönttöön. Minua alkaa paleltaa.
   ”Miksi?” hän sylkäisee. ”Miksi sinä teit sen?”
   ”Susie...”
   ”Älä Susiettele minua!”
   ”Se ei ollut sitä mitä luulet!”
   ”Se oli tasan sitä mitä luulen!” hän ärjäisee ja heittää märät hiukset pois silmiensä edestä. ”Mikä hitto sinua vaivaa, Sirius? Eikö minussa ole sinulle tarpeeksi? Vai tykkäätkö sinä vain hyppyyttää minua jonkin kirotun kepin nokassa?”
   Hänellä on päällään pitkä musta viitta, joka on avautunut edestä. Alla on tulipunainen hame, suosikkini, sekä valkoinen paita, jota hän kutsuu toimistovaatteeksi. Sade kastelee sen ja tekee kankaasta läpinäkyvän, erotan mustat rintaliivit. Hänkin vihaa vaaleanpunaisia alusvaatteita.
   ”Miksi hitossa sen piti olla River?” hän uikuttaa, vaikka yrittää pitää leukaansa ylpeästi pystyssä. ”Sinä tiedät, mitä River on minulle tehnyt!”
   Susan ojentaa toisen jalkansa suoraksi, kuten aina ajatellessaan onnettomuuttaan. Hänestä olisi voinut tulla jotain, jos hänen polvensa ei olisi mennyt rikki viimeisenä kouluvuotena. Juuri River survaisi luistimensa sen lävitse. Muistan, miten veri pulppusi jäälle ja jätti siihen pisaroivan vanan, kun kannoin Susanin sairaalasiipeen niin nopeasti kuin jaloistani pääsin.
   ”Minä en tehnyt mitään, hän vain ilmestyi paikalle, kun minä-”
   ”Minulla on silmät päässä!” Susan huutaa itsepäisesti, kuuntelematta minua.
   ”Käyttäisit sitten niitä!” hermostun itsekin.
   ”Sinä pelehdit Riverin kanssa vaikka minä... Vaikka me...” Susan päättää pidättää hengitystään kootakseen ajatuksensa. ”Minä en halua nähdä sinua enää ikinä, en IKINÄ SIRIUS MUSTA!”
   Viimeiset sanat hän ulvoo niin, että koko maailma voi ne kuulla, ja minä näen hänen silmistään, että tällä kertaa hän tarkoittaa sitä, tämä oli hänen viimeinen pisaransa. Ei hän voi, ei hän saa, hän on minun äkäpussini, kävelevä sydänkohtaukseni, jujupussini, minun-
   ”Mutta minä rakastan sinua.”




En ole koskaan aiemmin sanonut sitä ääneen.
Jos puhun jotain ääneen, niin ehkä minulle tulee taas lämmin. Hän yrittää väittää vastaan, mutta murtuu sitten lopulta. Kääriydyn luisevaksi palloksi sellini nurkassa. Ei hän koskaan halunnut kuulla mitään muuta. Miksei tämä kylmyys lopu? Lupaan, etten koskaan jätä häntä. Kuumeen noustessa tärinä on pahinta.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2010 15:08:38 kirjoittanut Ginger »

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #10 : 26.07.2010 16:52:01 »
Oi tämä on ihana<3
Rakastan niiin Siriusta<3
3. luku oli varsinkin ihana. "Minä rakastan sinua" lause on vain niin, niin ihana lause juuri Siriuksen suusta.
Luen jatkossakin. Jatkoa siis!


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 739
  • Janne on mun sankari.
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #11 : 26.07.2010 20:27:49 »
Lainaus
Jos huonosti käy, avaa oven kuolonsyöjälle, tai mikä pahinta, entiselle tyttöystävälle.

Tää lause oli vaan niin Sirius.

Muutenki luku oli taas todella hyvä, eikä ainakaan vielä liian epäselvä. Ja tuo River... Mulla on vähän semmonen olo, että voisin kuristaa sen  ::) eli jälleen kerran onnittelut onnistuneen biatchin luomisesta.

Taidan alkaa harkita päikkäreitä, kun ei ajatus luista, jos vaikka paremmin seuraavalla kerralla?

Lainaus
Kuumeen noustessa tärinä on pahinta.

Tossa oli jotain kaunista <3 tai siis lopetus kokonaisuudessaan oli kaunis, mutta tuo kruunasi sen.

Mya Musta
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #12 : 27.07.2010 00:33:14 »
No animaagimuoto olisi hyödyttänyt sen että ankat(ankeuttajat) ei olis voinut viedä sen muistoja. ;)

No öö. Sait mut kuuntelemaan liikaa 9 Crimesia. Kolme lausetta, tunti kirjoitusta. Nyt oikeesti ryhdistäydyn. Tää luku oli vähän sellanen, että mulla on kyllä siitä paljon ajatuksia, mutta sitten en taas oikein osaa sanoa mitään...

Ah, uusia puolia Susiesta. Aika klisee reaktio, etten sanoisi, mutta toisaalta myös se loogisin joten annan sulle anteeksi(mutta vaan tän kerran koska petit mut sen Puolikkaiden suhteen!) ja ööää. Sirius nyt oli taas vaan niin Sirius ja River oli aika perus Sirren exä. En siis analysoi niitä enempää en edes jaksaisi.

Siirtykäämme lainailun ihmeelliseen maailmaan.

Lainaus
On satanut viikkotolkulla. Jatkuva ropina ikkunaa vasten hermostuttaa minua. Tässä sellissä ikkuna on suurempi ja kaikki vedet valuvat sisälle, kastelevat minut vaikka kyhjötän kauimmaisessa nurkassa. Olen juuri noussut kylvystä, kun joku koputtaa oveen, Susie on aikaisessa. Yritän hieroa itseni lämpimäksi käsivarsillani, mutta sormeni ovat kangistuneet niin kieroon asentoon, etten pysty kääntämään niitä koskettamaan itseäni. Kiedon nopeasti pyyhkeen ympärilleni ja loikin ovelle. Kuumeen noustessa tärinä on pahinta.
Siis no toi nyt vaan on ehkä mun top-5 parhaat luvun aloitukset ever listalla. Jotenkin vangitsevaa, pakottaa jatkamaan lukemista(siis sen lisäks että sä pakotit) ja myös hyvin Siriusmaista. Nice job, chérie.

No niin minä en jaksa lainata mitään tuosta muistosta koska se nyt vaan oli kokonaisuudessaan ihana(kaikessa kliseisyydessään, mutta sitähän nämä wnb-pettämiskohtaukset aina on) ja bla bla bla, ylistän sua siitä joskus myöhemmin, ja eteenpäin sanoi... en tiedä, joku jossain.

Lainaus
En ole koskaan aiemmin sanonut sitä ääneen. Jos puhun jotain ääneen, niin ehkä minulle tulee taas lämmin. Hän yrittää väittää vastaan, mutta murtuu sitten lopulta. Kääriydyn luisevaksi palloksi sellini nurkassa. Ei hän koskaan halunnut kuulla mitään muuta. Miksei tämä kylmyys lopu? Lupaan, etten koskaan jätä häntä. Kuumeen noustessa tärinä on pahinta.
No niin mun silmissähän ymmärrettävästi vilkkuvat sydämet vähän hankaloittaa tätä kommentoimista, mutta siis, viehättävää että tuo "kuumeen noustessa tärinä on pahinta" toistui niin alussa kuin lopussa, hihihi minä huomasin heti ja okei vaikenen nyt.

Kiitos ja hei. (Onnistuinko saamaan kommenttinarkkarin tyytyväiseksi edes siihen asti että saat kirjoitettua sen luvun Puolikkaisiin ja sovitettua tekosi? Hienoa.) :-*
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Ginger

  • Vieras
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #13 : 27.07.2010 23:09:15 »
Hei taas kaikki! Lintsin laitteita on nyt koeteltu ja pääsin takaisin kirjoittamisen pariin. Kiitos sanasodasta jumalapelin väelle!

HPF4E, kiitän kommentistasi :-*

Mya, rakkaani, River on yksi mun ekoista biatcheista, muut kalpenee sen rinnalla. Tykkään siitä hurjasti! Kiitos kommentistasi  :-*

sha, mutta eihän se voi olla aina animaagimuodossa, vähemmästäkin alkaa posset ihmetellä ;) Yhyy, olen paha ihminen :( ko petän kaikki puheeni! River ei ole mikään perus exä! Se on Thö Exä! Mikä ei kylläkään tässä tekstissä tule esiin mutta köh joo...  Luuletko, että narkkis tyytyy koskaan vain yhteen annokseen? Kiitos kommentistasi  :-*



4.crime

Tämä on rutiinia, ne sanovat. Meidän pitää kävellä siistissä rivissä, tai menetämme sielumme, emme saa äännellä, emme keskustella, emmekä ainakaan koskettaa toista.

On suihkupäivä.

Minulla ei olisi voimia pitää silmiä auki, mutta seuraan silti jästejä raiskannutta ja silpponutta velhoa, sillä meidän välissämme roikkuu paksu, metallinen, ruosteinen ketju, joka ei saa koskettaa maata. Jos se koskettaa, hyvästi sielu.

Meidän vaatteemme loitsitaan päältämme.

Vasemmalla puolellani kylpee maagisessa pisarapilvessä vanha, runneltu nainen. Hänen rintansa riippuvat jossain vyötäisten kohdalla ja kyljessä kulkee lukuisia arpia. En halua tuijottaa, hän huomaa pakenevan katseeni ja virnistää hampaattomalla suullaan.

Hänen nimensä on Vega, hän sanoo.

Olen aina ajatellut, että jos joskus saan lapsia, voisin antaa tytölle nimeksi Vega. Siinä on jotain persoonallista, jotain, joka yhdistää sen minuun. Sitten todellisuus palaa takaisin päähäni, en minä enää lapsia tule saamaan, minä olen nyt täällä, enkä minä pois pääse. Se ainut, jonka kanssa olisin ikinä voinut kuvitella lisääntyväni, on kai jo jatkanut elämäänsä.

Meillä oli hauskaa, sen minä muistan.

Näen alleni muodostuvan ruskean lammikon, jossa liikkuu tuhatjalkaisia ja pihtihäntiä. Ystäväni hämähäkki pakenee vesivirtaa pieneen, kivilattiaan hakattuun reikään, mutta saa pian kokea hukuttavan yllätyksen, kun vahtivelhot antavat huuhtelukäskyn. Pisarat ilmassa lisääntyvät, ne ovat kuin pieniä muistoja lumisateesta parempian vuosien varrelta, sulavat iholle ja vierivät sitten pakoon. Suihkupäivinä minua ei palella.

”Käännös vasempaan. Jatkakaa.”

Käännymme ympäri, jolloin näkymättömät sienet, karheat ja kuluneet hierovat ihomme rikki kainaloista ja nivusista. Uskallan katsoa kauemmas ympärilleni, jolloin näen muukalaisia, lommoposkia, hakattuja, seinää päin juosseita, umpihulluja. Kuolonsyöjistä pahimpia ei näy, he luultavasti viruvat edelleen selleissään ja saavat niskaansa saavillisen yötä ja hallaa. Nämä muut eivät ole niin pahoja, mutta jokaisella on jokin syy olla täällä. Mietin, onkohan kukaan heistä aiheuttanut oman ystävänsä kuoleman?

”Kato tota, Sirius Musta, tappoi kolmetoista jästiä yhdellä kirouksella.”

Sävähdän sanoja ja yritän nähdä kuka puhui. Se oli joku uusista, joku, joka ei ollut täällä vielä kolme suihkukertaa sitten. Olen joutunut jättämään kaksi välistä, sillä vartioiden mielestä olin liian arvaamaton, liian sekaisin. Muistan maanneeni laverin alla ja järsineeni omaa kättäni. Minulla on edelleen pari mukavaa mustelmaa esiteltävänä. Sanat ovat jääneet kaikumaan kaakeleihin. Kolmetoista jästiä. Yhdellä kirouksella. Mutta minä en ole tappanut jästejä. En kertaakaan, en koskaan eläessäni. Minä olen täällä, koska räjäytin petturin taivaantuuliin, alistun kohtalooni, koska minun takiani Lily ja James ovat kuolleet. Mutta mistään jästeistä minä en syytä niskoilleni ota.

”Kuka noin on väittänyt?” minä supatan edessäni puhdistautuvalle Vegalle.
”Kaikkihan sen tietävät”, vanha noita naurahtaa ja vilauttaa sitten minulle kolmea jäljellä olevaa alahammastaan. ”Sinä olet pahemman luokan murhaaja.”
”Minä olen murhannut rotan, en ainuttakaan jästiä.”
”Hah!”, hän käkättää. ”Muisteles nyt vähän, poika, teet itestäsi vielä pyhimyksen!”

En minä mitään sädekehää halua, mutta en minä ketään muuta ole tappanutkaan. Olen kysymässä tarkennusta, kun kainaloihini tartutaan ja minut kiskotaan pois jonosta, kahleet Vegan ja silppojan välissä yhdistyvät. Päädyn pimeään selliin, pimeämpään kuin aiemmat. He sanovat, että ehkä näin opin olemaan juttelematta jonossa. Joku sylkee niskaani ja sanoo, että olen saasta.

Ankeuttajat tulevat pian.

Suljen silmäni ja päätän, että tämä minun pitää muistaa. Suihkun jättämät pisarat vierivät edelleen alastomalla vartalollani ja ne kihelmöivät mukavasti. Muista, Sirius, muista. Lily ja James ovat kuolleet. Lähdet Peterin perään. Ethän sinä vahingossakaan voinut tappaa mennessäsi paria jästiä. Mokia sinä sen sijaan olet tehnyt aina, joskus jäänyt niistä kiinnikin. Olen muistamaisillani murhan, kun mieleeni tulee jotain muuta.



”Minä haluan kertoa Jamesille”, huomautan ja venyttelen sitten päivän kivettämiä lihaksiani.
   ”Mutta minä en halua kertoa Lilylle ja se, että sinä menet lavertelemaan Jamesille on suoraan verrannollista sen kanssa, että Lily saa tietää!”
   ”Tiedätkö sinä edes, mitä suoraan verrannollinen tarkoittaa?”
   ”Minä en ole tyhmä.”
   ”Et niin, olet vain yksinkertainen.”
   ”Sisäsiitospentu.”
   ”Blondi-irkku.”
   ”Ole hiljaa.”
   Susan istuutuu turhautuneena alas, ottaa käteensä sohvatyynyn ja pyörittelee sitä hajamielisesti. Hänen hiuksensa ovat tänään lyhyet, melkein samaa mittaa kuin omani, ja hän yrittää olla hieromatta niitä, sillä yksikin kosketus ja hän saattaisi kasvattaa ne takaisin vanhaan mittaansa. Katselen lomittain olevia polvia, niiden alta alkavia valkoisia nahkasaappaita ja huokaisen sitten. Onko minulla koskaan ollut valinnanvaraa?
   ”Hyvä on, minä en kerro Jamesille.”
   ”Minä en vain... ole valmis.”
   ”Me olemme kaksi aikuista ihmistä, mitä se heille kuuluu palaammeko me yhteen vai emme?”
   ”Sinä tiedät, että Lily on viimeisimmillään raskaana ja hän saisi varmasti halvauksen! Minä en kestäisi, jos vauvalle kävisi jotain!”
   ”Ei sille käy, se on vahvaa tekoa.”
   Kumarrun suutelemaan Susietani suulle. Hän maistuu nälkävuosille ja salaatille. Hän yrittää sanoa jotain, luultavasti että meillä ei ole aikaa tällaiseen tai että vastahan me aamulla teimme sen suihkussa, mutta minua ei kiinnosta, olen liian kiinnostunut hänen kaulastaan, painan hänet alleni sohvalle, jotta voin painaa häntä ja lopettaa turhat ajatuset. Olen juuri saanut housut pois hänen jaloistaan, kun Jamesin pää ilmestyy takkaan.




Se ei ole kaipaamani muisto, mutta hymyilen silti. Ankeuttajat pääsevät juhlapöytään.

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #14 : 27.07.2010 23:32:37 »
Tiekkö, mä tajusin vasta nyt mitä toi nimi niinku tarkottaa. :D Olenko ehkä hidas tai jotain? Ennen olin ihan että "joo, kiva nimi, mistäköhän se tulee, en tiedä, en jaksa miettiä, antaa olla", ja sitten nyt 9 Crimes valaisi mut ja käsitin... Okei ei siitä sen enempää.

Tässä luvussa(kuten alla mainitsenkin) paljastu ainakin mulle Susiesta uusia puolia, mik on tietysti aina kivaa, pitää mielenkiinnon yllä. Lisäks oot ihku kun ujutat tänne mukaan aina muita hahmoja, kuten vanginvartija viimeluvussa ja Vega tässä. Se on kivaa. Vaikka Vega oliskin aika ällö, tai niinku oikeesti, kolme hammasta alaleuassa ._____. No, ei ainakaan tartte harjata hampaita turhan usein! Ja oli kiva kun sen nimi oli just Vega. Ja Azkabanin tyyliin sopi tuo että Kuolarit ei pääse suihkuun ollenkaan ja muut sitten vaan kaikki kerralla ja näin. Mut siis lopussa musta oli outoa että Siriukselle ei taiottu vaatteita takasin päälle ennen kun se heitettiin eristyskoppiin, mutta kyllähän sekin vankilan tyyliin passaa ja äääh. Ajattelet kaiken paljon pidemmälle kun mä ja siks tää teksti tässä on aivan turhaa. Joten siis, lainailuun, yayyy!

Lainaus
Kuolonsyöjistä pahimpia ei näy, he luultavasti viruvat edelleen selleissään ja saavat niskaansa saavillisen yötä ja hallaa.
Ihana vertaus, yötä ja hallaa. ˆˆ

Lainaus
Ethän sinä vahingossakaan voinut tappaa mennessäsi paria jästiä. Mokia sinä sen sijaan olet tehnyt aina, joskus jäänyt niistä kiinnikin.
Anteeksi, tiedän ettei sais nauraa tällaisessa yhteydessä, mutta... liikaa teetä, kenties?

Lainaus
”Minä en ole tyhmä.”
   ”Et niin, olet vain yksinkertainen.”
   ”Sisäsiitospentu.”
   ”Blondi-irkku.”
Sopii tuolle kaksikolle tuo dialogi kuin nenä päähän, täytyy sanoa. Mä tykkään sanavalmiista ja hitusen ylpeistä hahmoista, ja tässähän niitä on kaksi, joten nam. Mutta jotenkin Susie ei vaikuttanut ennen ihan sellaselta että laittaisi Lilyn edun omansa edelle, en tiedä, tuntuu oudolta Susien yhteydessä. Mutta toisaalta onhan se hyvä että hahmoista tulee esille uusia puolia. Sisäsiitospentu on muuten ihana sana. :D

Lainaus
Se ei ole kaipaamani muisto, mutta hymyilen silti. Ankeuttajat pääsevät juhlapöytään.
Voi Sirius :(

Ja jatkoa kiitos. :-* (Puolikkaisin ensin!)
« Viimeksi muokattu: 27.07.2010 23:40:30 kirjoittanut shayl »
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #15 : 27.07.2010 23:35:55 »
Ihana. Toi loppu oli varsinki hyvä toi kun James pää ilmestyi takkaan. En ehdi nyt kommentoida enempää, mutta kai riittä että pidin oikein kovasti :)Taas kerran


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 739
  • Janne on mun sankari.
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #16 : 28.07.2010 02:29:48 »
Oivoi. Oivoivoivoivoivoivoivoi. Ei Siriuksen sielua saa viedä  :'(

Tää oli taas tosi hyvä, kuvasit hyvin ton vankilameiningin, joka sopi juuri hyvin Azkabaniin, tavallisilla ihmisillä, siis jästeillä tommoset keinothan vankiloissa olis ihan liikaa, mutta musta on jotenki aina tuntunu, että velhoilla on tavallaan tiukemmat lait ja rikkeistä rankaistaan enemmän. Kun ei ole mitään sakkojakaan, vaan laitetaan suoraan istumaan.

Sirius oli tässä jotenki enemmän hereillä tai järjissään jollain tavalla. Johtuisikohan sitten siitä, että pääsi vähän jaloittelemaan ja 'suihkuun'. Ajatukset oli suht selkeitä. Ehkä. Ja voi Vega....

Lainaus
Muistan maanneeni laverin alla ja järsineeni omaa kättäni. Minulla on edelleen pari mukavaa mustelmaa esiteltävänä.

Surullista :(

Lainaus
Se ei ole kaipaamani muisto, mutta hymyilen silti. Ankeuttajat pääsevät juhlapöytään.

Sä osaat aina lopettaa luvut hyvällä tavalla. Joskus se on jotain koukuttavaa, ja joskus se vaan on tämmönen yksinkertanen mahtava lause.

Kiitos, lisää :)

Mya Musta
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Ginger

  • Vieras
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #17 : 28.07.2010 23:29:51 »
Läppäristä loppuu justiinsa akku.

shayl, parempi myöhään kuin ei milloinkaan  ;) Mää oon valitettavasti omien hahmojen tehtailija, sorry kun viljelen niitä joka paikassa  :D Susie on kieltämättä vähän itsekeskeinen, mutta hänellä on ne neljä tärkeää ihmistä, joiden eteen hän tekee mitä vain. Ei ketään muuta.  :-* Kiitos kommentistasi!

HPF4E, kiitos kommentistasi  :-*

Mya, tuliluikurani, luultavasti siitä se täysijärkisyys johtuu  :-* Kiitos kommentistasi!



5.crime



Joskus, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, voi kuulla, miten toisiinsa törmänneet vartijat puhuvat keskenään. Se on tarpeeksi harvoin, sillä muuten minua ei kiinnostaisi, miten Pølsse on löytänyt outoja punkkeja alavatsastaan – miten harvahampainen elähtänyt vanginvartija Azkabanista voi saada satiaisia? – tai Viktor on miettinyt uusien tekohampaiden hankkimista. Ne harvat täysijärkisemmät äänet ovat merkki siitä, että joku on vielä elossakin, että kaikki eivät vielä osoita mielipuolisuuttaan kirkunalla ja naurulla. Minäkin.
   Viktorin tunnistaa siitä, että hän raapii kulkiessaan taikasauvalla seinää. Silloin kaikki vaikenevat pelosta ja jäävät kuuntelemaan, miten pienet palat laastia putoavat kiviselle lattialle, jotkut toivovat, että jonain päivänä seinä on niin puhki kulutettu, että se romahtaa. He eivät tiedä, että ohi kävellessään Viktor mumisee jatkuvasti paikkaus- ja vahvistusloitsuja. Se paskiainen.
   Sanjid on aivan uusi ja hän vielä viheltelee kävellessään. Meille vangeille hän ei puhu, mutta työtovereilleen kyllä, käyttää hirnuvaa englantia ja kimakoita vokaaleja. Joskus olen nähnyt vilaukselta hänen kasvonsa, kun hän on työntänyt minulle tarjottimeni, hänen kulmakarvansa ovat kirkkaankeltaiset ja pystyssä kuin pehkollinen salamoita. Nyt huomaan taas uuden yksityiskohdan, hänen vihreiksi lakatut kyntensä, kun proteiinipommi hapanleipä ilmestyy eteeni kuin tyhjästä. Sokeritoukat viljapaakkujen seassa ovat suosikkejani.
   ”Katos, Sanjid, kierroksella taas vai?”
   ”Moi Vik!”
   Kohotan leukaani kiinnostuneena ja hilaudun aivan oven viereen. Siemaisen samalla viiniä – ah, pari kärpästä, päivä sen kun vain paranee – ja keskityn kuuntelemaan. Ehkä joku vielä lipsauttaa mikä vuosi nyt on.
   ”Luulin jo, että sä lähdit sen heitukkas luokse”, Viktor nauraa. ”Aika tylyä jättää morsmaikku yksin ystävänpäivänä.”
   ”Älä sano, se vaan innostuu siitä, että mä vaarannan täällä itseni. Saan aika hyvää lempee, kun menen tänään kotiin.”
   Ystävänpäivä. Onko tänään todellakin ystävänpäivä? Tyrskähdän tahtomattani, se on ollut pyhistä se kaikkein turhin aina siitä lähtien, kun sitä on jostain syystä juhlittu. En ikinä ymmärtänyt niiden korttien ideaa tai että miksi piti tuhlata rahoja tulipunaisiin ruusuihin ja tavallisiin suklaatryffeleihin, jotka vain sattuivat olemaan eri tavalla muotoillussa rasiassa. Hymy, se taitaa olla kuukauden ensimmäinen, Azkabanin ulkopuolella minä tunsin naisen, joka oli kanssani täysin samaa mieltä ystävänpäivästä. Vietimme yhdessä sen elämäni parhaimman.



Koko päivän on satanut lunta vaakatasossa ja minä seison yksin vartiossa. Lasken minuutteja siihen, kun Tauron tulee päästämään minut vapaalle, ja Tauron ilmestyy tunnetusti kaikkialle vartin myöhässä. Opettajat sanovat, että hän ei selviä kentällä viikkoakaan hengissä, vaan joudumme jossain vaiheessa kaapimaan Tauronin sekalaisia jäänteitä Viistokujan asfaltista. Saarnat ovat yleisluonteiltaan aina yltiöpositiivisia. Miksi minä taas halusinkaan päästä ehdottomasti sisään auroriakatemiaan?
   Kun Tauron viimein tulee, en ole varma mitä haluan tehdä. Kaikkoonnun ja ilmiinnyn pieneen luukkuuni, heitän lumiset vaatteet niskastani. Haluan tehdä jotain ja olen aikeissa pölyttää Jamesille, kun havahdun kalenterini merkintään. Ystävänpäivä, kaikista päivistä juuri tänään. Voihan Merlinin pöksyjen riippuva takaluukku. Valkoisessa puurossa seistessä sitä ei edes tajunnut. Voi kun olisin voinut jäädä suloiseen tietämättömyyteen.
   Mitä minä nyt oikein sitten teen? Ystävänpäivä on kuin täysi seis seuraelämälleni – kaikki naiset ovat omilla deiteillään, James lähentelee raskaana olevaa pikkukukkaansa, Remus naida napsuttelee omaa tutkijanaistaan ja Peter syöttää herkkuja omalle mussulleen. Ystävänpäivä on täysin väärä päivä olla sinkku. Kai sitä voi aina vetää pienet kännit tuliviskillä, jos mikään muu ei auta.
   Olen juuri romahtanut sohvan upottavaan nurkkaan, siihen kohtaan, josta puuttuu jousi pohjasta, kun takkani alkaa kipunoida vihreällä liekillä. Kuka minulle nyt pöllyttää, ajattelen, vai ovatko Lilyn hormonit mahdollisesti ylikierroksilla ja James tarvitsee turvapaikkaa. Petyn vähän, kun näen mustan pehkon sijaan valtoimenaan hulmuavat vaaleat kiharat. Hyppään polvilleni maagisesti leijuvien kasvojen eteen.
   ”Sirius?” Susan kysyy ja kääntää sitten vähän päätään.
   ”On nimeni”, virnistän ja otan paremmin tukea lattiasta. ”Kuinka voin palvella?”
   ”Et niin mitenkään”, hän sanoo heti, mutta minä erotan miten hän järsii alahuultaan.
   ”Anna tulla, kyllä minä kestän.”
   ”Minulla on tylsää”, Susan huokaisee ja pöyhii sitten hiuksiaan.
   ”Noinko puisevat treffit?”
   ”Kuka tässä ehtii treffeillä käymään”, Susan tokaisee happamesti. ”Ja sitä paitsi ystävänpäivä on täysin väärä päivä olla sinkku.” Hymyilen, taisin itsekin ajatella juuri noin. ”Tiedäthän, Lily on Jamesin kanssa ja Mary leikkii kuitenkin jotain kahlejuttua Remin kanssa ja minä en halua edes ajatella Caraa ja Peteriä.” Hän huokaisee ja imee sitten alahuultaan. ”Joten, olen tylsistynyt. Joten ajattelin, että koska sinä kuitenkin olet sinkku, niin ehkä sinä haluat tulla pitämään minulle seuraa. Mutta jos olet sopinut jotkut tosi kuumat tärskyt, niin-”
   ”En ole”, vastaan nopeasti ja puhallan hiukset pois silmieni edestä. ”Ei toivoakaan siitä. Kyllä minä voin sinun luoksesi tulla.”
   ”Oikeasti?”
   ”Tottakai”, nauran. ”Sitä varten ystävät ovat.”
   ”No hienoa, minä leivon meille jotain syötävää.”
   ”Minä sanoin, että tulen, ei tarvitse ruveta uhkailemaan.”
   ”Haista lohikäärmeen perna, Sirius.”
   ”Minäkin sinua.”
   Vartin päästä minä seison paremmassa kaavussani Susanin ovella ja pyörittelen käsissäni pullollista hehkuviiniä. Koputan ja hän avaa oven kahden sekunnin kuluttua. Pitkät hiukset ovat nyt kiinni, ja hänen kasvonsa ovat paljaat, ei meikkiä missään. Se saa hänet näyttämään jopa vähän väsyneeltä, tai niin väsyneeltä, miltä 19-vuotias noita voi näyttää. Pussimaiset juoksuhousut putoavat melkein hänen päältään ja telttamainen harmaa T-paita ei tee hänelle oikeutta.
   ”Hei sinä”, hän tervehtii ja hymyilee sitten minulle kaikilla valkoisilla hampaillaan. ”Sinä tulit.”
   ”Tietysti minä tulin”, sanon ja nappaan hänet sitten halaukseen. ”Miksen tulisi?”
   Hän katsoo minuun ja tiedän mitä hän ajattelee. Koska meillä on historiaa puolen maailman tarpeisiin, koska me olemme suudelleet, käpelöineet, ilmeisesti harrastaneet seksiäkin. Minä ainakin uskon niin, sillä viimeiseksi mainitusta on kyllä todisteita, mutta ei vain ainuttakaan muistikuvaa. Ei olisi pitänyt juoda niin paljon Lilyn ja Jamesin häissä. Katson Susania ja tiedän hänen ajattelevan samaa asiaa.
   ”Minä toin viiniä”, esittelen äkkiä ostostani. ”Ei tätä päivää kestä selvinpäin.”
   ”Uuu, tämä on namia”, hän sanoo ja ottaa minulta pullon. ”Haluatko heti lasillisen?”
   Minä nyökäytän päätäni kiivaasti ja seuraan sitten häntä asunnon sisäpuolelle. Paikka on valtava verrattuna omaan metri kertaa metri murjuuni, jossa mahtuu juuri ja juuri kääntymään ja jossa voi maata sängyllä, pestä tiskejä ja ottaa jotain samalla kylmäkaapista. Se on sympaattinen murju. Susanin kämppä sen sijaan on avara ja täynnä valkoisia asioita, kirjahyllyssä on kymmeniä kuvia hänestä ja tytöistä, hänestä ja hänen isästään, hänestä ja minusta.
   Havahdun ja otan kultakehyksisen kuvan käteeni. Se on otettu kouluaikana ja meillä on molemmilla päällä naurettavat esiintymisasut. Minä nöyryytin itseäni silloin hänen vuokseen, liityin luisteluporukkaan ja pukeuduin ihonmyötäisiin trikoisiin. Ihminen on aika idiootti 17-vuotiaana. Myöhäisteiniminä vilkuttaa minulle ja virnistää, se nuorempi Susie kääntyy suukottamaan valokuvani poskea.
   ”Se oli hauska reissu vai mitä?” Susan sanoo ja ojentaa minulle viinilasin.
   ”Se oli elämäni tuskaisimpia kokemuksia, enkä halua keskustella siitä enempää”, lyön asian lukkoon.
   ”Sinä olet kamalan jyrkkä.”
   ”Ehkä minä vain haluan pitää jotkut asiat yksityisinä.”
   Keskustelu jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Tyhjennämme viinipullon aika nopeasti, Susan osaa halutessaan olla melkoinen sieni, ja siirrymme siitä sitten kermakaljaan ja hänen leipomiinsa kakkupaloihin, jotka eivät oikeastaan maistu mitenkään erityisen pahoilta. Oikeastaan ne eivät maistu miltään, mutta hän ei sitä tajua, sillä itse suullisen haukattuani kehotin häntä tyhjentämään koko kermavaahtovaraston leivosten päälle.
   ”Minä vihaan ystävänpäivää”, Susan tuhahtaa ja nuoleskelee pitkää etusormeaan.
   ”Niin minäkin. Mikä sinun tekosyysi on?”
   ”Eikö kaikkien pitäisi koko ajan kailottaa, että rakastan rakastan, miksi siihen tarvitaan oma erityinen päivänsä?” hän kysyy ja siirtyy sitten imemään keskisormeaan. ”Ihan kuin se olisi jotenkin ookoo olla kylmä koko vuoden kunhan yhtenä päivänä muistaa antaa rakkaalle nallekarhun, jonka mahassa lukee 'olet erityinen.'”
   Minä en saisi kiinnittää huomiota hänen käsiinsä tai suuhunsa, mutta kun pidän hänen kielestään, kun se kiemurtelee esiin ja nappaa kermavaahtoryppään sormien taitekohdasta. Tunnen nykäyksen nivusissani, taidan käydä vähän ylikierroksilla. Pakko vaihtaa aihetta edes puolittain, haastaa vaikka riitaa jos ei muu auta. Muuten tämä päättyy vielä nolosti.
   ”Kuinka monelle sinä sitten lähettäisit sen lemmenkarhun, jos et voisi muuten osoittaa, että välität?” heitän ja se toimii, Susan unohtaa sormensa ja tuijottaa minua.
   ”Kysytkö sinä ihan tosissasi kuinka montaa ihmistä minä rakastan?”
   ”Ehkä.”
   ”Isälle”, hän sanoo sitten ja siirtää poninhännästä vapautuneet kiharat syrjään. ”Lilylle. Marylle. Caralle.” Hänen katseensa lasittuu hieman. ”Rakastan neljää ihmistä. Eikö se kuulosta aika säälittävältä?”
   ”Ei minusta.”
   Me puhumme neljä tuntia ja viisi minuuttia siitä, miten rakastamme ystäviämme. Susan sanoo, että tappaisi Lilyn takia ja minä kerron, että kuolisin Jamesin puolesta. Hän sanoo, ettei osaa enää muodostaa uusia ystävyyssuhteita, että hänellä on vain nämä kolme, jotka ovat pysyneet hänen kanssaan ensimmäisestä vuodesta Tylypahkassa lähtien, vaikka hän ei aina ymmärrä miten kukaan heistä jaksaa toinen toistaan. Minä sanon, että minussa on samaa vikaa, voin käydä kaljalla X:n ja Y:n kanssa, mutta en luota elämääni kenenkään muiden kuin kelmitoverieni käsiin.
   Me katsomme toisiamme ja tajuamme taas, miten samanlaisia olemme. Tilkka tuliviskiä, jonka jälkeen heittelemme toistemme niskaan noloja muistoja. Hänen olkapäätään kivistää, minä hieron sitä, valitan niskaani, hän katsoo sitä ja sanoo, että ihan hyvältä se näyttää. Kun tulee aika, jolloin pitää painua nukkumaan, minä laahustan ovelle ja kiinnitän viitan niin hitaasti kuin vain osaan ja hän suukottaa poskeani. Jäämme tuijottamaan toistemme huulia ja seuraavana aamuna herään hänen vierestään ilman vaatteita, muisti tallella.




Haukkaan uuden palan leivästäni, tunnen, miten larvat narskuvat hampaitani vasten. Se oli elämäni paras ystävänpäivä. Mitähän Susielle mahtaa kuulua? Miksemme me enää yrittäneet uudelleen? Seksi oli hyvää. Ehkä minä olisin rakastunut häneen jonain päivänä.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2010 01:36:18 kirjoittanut Ginger »

Ginger

  • Vieras
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #18 : 30.07.2010 01:32:55 »
Näemmä en ole tarpeeksi inspiroiva kommentteja ajatellen, mutta mikäs tässä, ette te tästä eroon pääse  :)



6.crime

Tässä päivässä on jotain outoa. Kun saan silmäni auki ja raajani ojennettua suoriksi, minulla ei ole ihan niin kylmä kuin yleensä. Tuntuu siltä, kuin päälläni olisi jokin näkymätön suoja, joka estää ankeuttajien sormia tavoittamasta minua. Se antaa minulle voimaa ja pystyn nousemaan seisomaan, asetan elämäni järjestykseen helpommin kuin vuosiin. Olen Sirius Musta, kaksikymmentä jotain vuotta, olin opiskelemassa auroriakatemiassa ennen kuin jouduin kiven sisään. Tapoin petturi Peter Piskuilanin, mutten kolmeatoista jästiä. Minun paras ystäväni on James Potter, jo edesmennyt. Kipu rinnassani on laantuvaa, mutta pysyvää sorttia.
   Tässä päivässä on jotain outoa. Syy ei ole ruoassa, sillä se on yhtä madonsyömää kuin aina ennenkin, eikä toukkia ole tarpeeksi täyttämään vatsaani. Se ei ole pieni auringonpaiste, joka jotenkin taistelee tiensä selliini kalterien välistä, sillä se ei ole lämmin ja se sattuu silmiin. Eikä syy todellakaan ole murahtelevassa vanginvartijassa, joka kävelee  sellini ohi ja paukuttaa oveeni päättäväisellä kiihkolla.
   Tässä päivässä on jotain outoa, ja olen varma, että olen ajatellut näin joskus aiemminkin. Milloin näin tapahtui viimeksi, sitä on vaikea sanoa, siitä on voinut kulua yhtä hyvin vuosi siinä missä viikko. Päivillä ei ole täällä väliä, ne sulautuvat toisiinsa, kunnes kaikki on yhtä tunnotonta massaa. Mutta ei tänään. Tänään minä tunnenkin jotain. Jos vain tietäisi mistä se johtuu.
   Kuulen, miten toinen vartija kävelee käytävällä. Kuulostelen askeleita, ne ovat kevyitä ja samanaikaisesti voi kuulla, miten taikasauva läiskähtelee avokämmentä vasten. Karen, minä arvaan, skunkin peräaukon näköinen noita, joka vie tajun yhdellä sauvan hievahduksella. Minä pelkään häntä vähän, mutta ainakaan hän ei teeskentele, että olemme pelkkää ummettunutta ilmaa. Kutsun häntä varovasti nimeltä.
   ”Onkos joku vikana, mätäpaise?” hän kysyy minulta silmikon läpi.
   ”Mietin vain, että mikä päivä tänään on”, vastaan viattomasti ja virnistän sitten vuosia sitten tummuneilla hampaillani.
   ”Mitäs se sinua liikuttaa, siellä virut lopun elämäsi kuitenkin.”
   ”Olisit niin ystävällinen.”
   Kauniisti pyytäminen uppoaa Kareniin kuin häkä. Kuulen, miten hän vaihtaa painoa jalalta toiselle ja haroo sitten hermostuneena jalkakarvojaan. Hän on niitä naisia, joille äiti on opettanut, että kärsivällisyys on hyve ja kysyttäessä vastataan kauniisti. Hän osaa olla ilkeä ja ruma sanoissaan, mutta en ole koskaan kuullut hänen suustaan rumia kehotuksia, sellaisia, joita ylivartija Knop laukoo.
   ”Heinäkuun kolmastoista, tiistai”, Karen vastaa viimein. ”Onkos sinulla synttärit, mitä?”
   ”Hääpäivä.”



”Kun James pyysi minua uskotuksi miehekseen, minä tiesin heti mitä ihana Lily ajattelee!” kajautan taikasauva kurkulla ja hymyilen niin, että kaikki kääntyvät katsomaan minua ja minun jälkeeni kukoistavaa morsianta. ”Hän ajatteli, että Merlin, tuoko pitää puheen meidän häävastaanotollamme.” Pidän harkitun tauon ja kuuntelen hiprakkaisia hurraahuutoja. ”Joten teen parhaani nolatakseni heidät molemmat.”
   ”Sirius...”, kuulen kunnianeitsyen mumisevan lautasliinaansa, vaikka ei Susan itsekään osaa olla nauramatta.
   ”Joten, minä olen tuntenut Jamesin sellaiset kahdeksan vuotta. Hirvenkarvan verran enemmän, mitä hän on ollut rakastunut tähän punapäähän tässä.” Siirrän hiukset pois silmiltäni. ”Lilyllä kesti kuutisen vuotta rakastaa häntä takaisin. Jaksan edelleen miettiä, että entä jos Lily ei olisikaan pudonnut huispauskatsomosta, entä jos Jamesistä ei olisi tullut hänen omaa henkilökohtaista Lancelotiaan, olisimmeko tässä tänään.” Näen Lilyn vanhempien näyttävän järkyttyneiltä, parasta vaihtaa puheenaihetta. ”Minä henkilökohtaisesti en ymmärtänyt, mitä James näki Lilyn kaltaisessa tiukkapipossa. Sitten, ajan kanssa sain huomata, miten ystävällinen meidän Lilymme on, miten hän jaksaa puolustaa heikompia ja pitää meistä kaikista huolta. Nyt minä ymmärrän, miksi he ovat täällä tänään.” Kohotan pikariani ja odotan, että muut tekevät samoin. ”Lilyn ja Jamesin malja.”
   ”Lilyn ja Jamesin malja!”
   Lilyn silmiin on kohonnut kyyneleitä, olen onnistunut suunnitelmassani. Halaan heitä, jonka jälkeen seuraa Susanin pulppuava kunnianeitsyen puhe, johon Mary jatkuvasti puuttuu ja estää naista sekoamasta sanoissaan, pistää pysymään asiassa. Oikeastaan minä haluaisin kuulla tarinan siitä, miten he kaikki lähtivät rintaliiviostoksille sen jälkeen, kun joku kotitonttu oli pilannut ne kaikki, mutta siinä vaiheessa malja taas nousee ja seremoniamestari ilmoittaa, että on aika avioparin ensimmäisen yhteisen loitsun.
   Kaikki on melko jäykkää ja kompelöä, heillä on vaikeuksia tarttua yhtäaikaa taikasauvaan ja kohottaa se sitten oikealle korkeudelle. Duettona puhumisen he sentään hallitsevat, he valitsivat ensimmäiseksi taiakseen onnellisuusloitsun. Olkaa yhtä onnellisia tänä päivänä, kuten mekin olemme, he sanovat, ja seuratkoon onnemme teitä vuodesta toiseen, tapahtui mitä tapahtui. Sisälleni leviää jokin karvamatomainen ja haluan uuden drinkin. Jossain vaiheessa iltaa tuntuu hyvältä idealta pyytää Susieta tanssimaan.

Rakastan häitä.

Käsivarsieni välissä on jokin lämmin ja pehmeä. Haluan syleillä sitä pienestä ohimoiden jyskytyksestä huolimatta, se jäykistyy, kun kierähdän tiukasti sitä vasten. Onko se Tara? Mindy? Cloecassidy? Avaan silmäni ja havainnoin haaleansiniset silmät, luomiin liimautuneen ripsivärin, valtoimenaan tyynylle leviävät kiharat. Susan tuijottaa minua säikähtäneenä ja kierähtää sitten kauemmas kuin olisi saanut sähköiskun.
   ”Mitä hittoa...?” mutisen, sillä mitä hittoa?
   Susan tuijottaa edelleen minua ennen kuin kääntyy katsomaan itseään. Hänen yläruumiinsa näyttää paljaalta peiton alla, hänen pitää varmistaa mitä hänellä on päällään. Pupillit suurenevat sen verran, että arvelen vastauksen olevan ”ei mitään.” Tunnen liinavaatteiden hankautuvan vasten aamukuntoani, kappas, taidan olla itsekin alasti. Tajuan viiden sekunnin päästä, että alastomuus on usein seurausta seksistä.
   ”Olimmeko me...?” aloitan.
   ”Makasimmeko me...” hän puolestaan haparoi.
   Ei. Eihän se ole mahdollista. Minä en ikinä harrastaisi seksiä Susanin kanssa. Se on kuin jokin kirjoittamaton sääntö – jos entinen tyttöystävä on jäänyt parisuhteen aikana korkkaamattomaksi, niin sitä ei hitto vie korkata suhteen jälkeenkään. Katson häntä ja kiivaan hengityksen aiheuttamaa näyttävän poven ylös-alas -liikettä. Kai minä nyt muistaisin, jos olisin ottanut hänet omakseni? Pääni kumisee tyhjyyttään. Susan on jo aloittanut pitkän ei ei ei ei ei -mantransa, hän käärii ympärilleen lisää peittoa kuin haluaisi hukuttautua niihin. Melkein viuhahdan ja peitän itseni päiväpeitteellä. Silloin huomaan lakanassa punaisen jäljen. Merlin, ei vielä tätäkin...
   ”Kiltti sano, että sinulla on täti punaiset...”
   ”Luuletko, että minä pidän ajatuksesta?” hän tiuskaisee. ”Luuletko, että minä halusin, että neitsyys lähtee niin, etten varmasti muista sitä?” Hän vilkaisee minuun epäluuloisesti. ”Muistatko sinä siitä mitään?”
   ”En ajatustakaan. Sinä?”
   ”En yhtäkään.”
   ”Ehkä me emme-”
   ”Kolotuksesta päätellen kyllä taisimme.”
   Koko surkuhupaisa tilanne taivuttaa meidät makuuasentoon sängylle. Nämän nöyryytyksen minä muistan ikuisesti.




”Haloo, markkinoilleko lähdit?” Karen kysyy ja tönäisee sitten jalkoihini tarjottimelta unohtuneen makkaran.
   ”En, ajattelin vain. Kiitos.”
   Poimin lihaan verrattavan tuotteen ja käyn laverille istumaan. Yksi yö Susanin kanssa, enkä minä edes muista sitä. Yksi onnellinen päivä vuodessa, Lilyn ja Jamesin lahjoittama, jota ankeuttajat eivät voi viedä minulta pois. Haukkaan lenkistä palasen, tässä päivässä ei ole mitään outoa. Tämä päivä on minun.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2010 17:55:53 kirjoittanut Ginger »

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 739
  • Janne on mun sankari.
Vs: Muistanko sinut vielä huomenna
« Vastaus #19 : 31.07.2010 10:30:22 »
Sä todellakin olet inspiroiva ja kommenttien arvoinen, myönnän olevani laiska ja kaikkea, nyt yritän edes ihan vähän hyvittää :D

Luku oli ihana ja todella surullinen. Susanista tosiaan oppii koko ajan paljon uutta ja koko ajan se vaikuttaa enemmän ja enemmän juuri siltä oikealta Siriukselle. Ja olin jopa hämmästynyt, että Susie oli jäänyt Siriukselta 'korkkaamatta', ei ehkä ihan Siriuksen tapaista, mutta silti niin sopiva juttu. Sä vaan kirjotat niin hyvin, että kaikki sopii, enkä mä oo ikinä huomannut mitään ristiriitaisuuksia. Mä nyt koitan taas selittää, vaikka just heräsin yli kaks tuntia ennen herätyskellon soittoa, koska näin fini-painajaisia  :o aika järkyttävää, en saanu enää unta.

Lainaus
Tässä päivässä on jotain outoa. Kun saan silmäni auki ja raajani ojennettua suoriksi, minulla ei ole ihan niin kylmä kuin yleensä. Tuntuu siltä, kuin päälläni olisi jokin näkymätön suoja, joka estää ankeuttajien sormia tavoittamasta minua. Se antaa minulle voimaa ja pystyn nousemaan seisomaan, asetan elämäni järjestykseen helpommin kuin vuosiin. Olen Sirius Musta, kaksikymmentä jotain vuotta, olin opiskelemassa auroriakatemiassa ennen kuin jouduin kiven sisään. Tapoin petturi Peter Piskuilanin, mutten kolmeatoista jästiä. Minun paras ystäväni on James Potter, jo edesmennyt. Kipu rinnassani on laantuvaa, mutta pysyvää sorttia.

Jos tyydyn vain tähän alun ylipitkään lainaukseen. Heti toi eka lause, olin jo hetken ihan peloissani, että nyt on tapahtunu jotain todella pahaa, mutta onneksi ei. Tuo oli itseasiassa pieni shokki, kaksikymmentä jotain vuotta, vaikka tietysti se on niin, jotenkin sitä tulee aina ajateltua, että Sirius on tuolla jotain neljäkymmentä suurinpiirtein, en tiedä mistä se johtuu, taas joku oikosulku. Ja tuo viimeinenkin lause on ihan rakkaus.

Selitin taas jotain järkevää ja nyt menen syömään mysliä :D Pistäppä seuraava luku, jos olisin jo sen verran hereillä, että saisin kommentin aikaiseksi.

Vielä edellisestä luvusta laittoman pitkä lainaus

Lainaus
   ”Sirius?” Susan kysyy ja kääntää sitten vähän päätään.
   ”On nimeni”, virnistän ja otan paremmin tukea lattiasta. ”Kuinka voin palvella?”
   ”Et niin mitenkään”, hän sanoo heti, mutta minä erotan miten hän järsii alahuultaan.
   ”Anna tulla, kyllä minä kestän.”
   ”Minulla on tylsää”, Susan huokaisee ja pöyhii sitten hiuksiaan.
   ”Noinko puisevat treffit?”
   ”Kuka tässä ehtii treffeillä käymään”, Susan tokaisee happamesti. ”Ja sitä paitsi ystävänpäivä on täysin väärä päivä olla sinkku.” Hymyilen, taisin itsekin ajatella juuri noin. ”Tiedäthän, Lily on Jamesin kanssa ja Mary leikkii kuitenkin jotain kahlejuttua Remin kanssa ja minä en halua edes ajatella Caraa ja Peteriä.” Hän huokaisee ja imee sitten alahuultaan. ”Joten, olen tylsistynyt. Joten ajattelin, että koska sinä kuitenkin olet sinkku, niin ehkä sinä haluat tulla pitämään minulle seuraa. Mutta jos olet sopinut jotkut tosi kuumat tärskyt, niin-”
   ”En ole”, vastaan nopeasti ja puhallan hiukset pois silmieni edestä. ”Ei toivoakaan siitä. Kyllä minä voin sinun luoksesi tulla.”
   ”Oikeasti?”
   ”Tottakai”, nauran. ”Sitä varten ystävät ovat.”
   ”No hienoa, minä leivon meille jotain syötävää.”
   ”Minä sanoin, että tulen, ei tarvitse ruveta uhkailemaan.”
   ”Haista lohikäärmeen perna, Sirius.”
   ”Minäkin sinua.”

Ihana, kuten koko luku.

Mya Musta
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala