Kirjoittaja Aihe: I hate you, I love you [K-11] Lily/James, KESKEYTETTY  (Luettu 19302 kertaa)

Kika

  • ***
  • Viestejä: 143
Oi jee <3 Nyt tulin aivan kärsimättömäksi!
Tahtoo tietää lisää siitä siskosta!  :D

malttamattomana
Kika
« Viimeksi muokattu: 15.10.2010 22:52:46 kirjoittanut Kika »
Vain kahdelle sielulle näyttää se saman muiston, riippuvaisen toinen toisestaan. Ja ajankin myötä, erottuaan, ei se poistu piilottamallakaan.

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Kiitos kommenteista Vaarallinen komentoija ja Kika. Kyllä siitä siskosta pian tulee, vähintään 7. luvussa. Nyt ei oikein ole inspiraatiota, kun on kaikkea muutakin, mutta viidennessä luvussa tapahtuukin jo jotain. Tai en sano varmasti, mutta kuitenkin.
 Jasministä ja Lucycstäkin on tulossa sitten ekstra, jos jaksan kirjoittaa...


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

ElkQ

  • Vieras
Heeei!
Tää on kiva. tykkäsin:)
mutta joo jatkoa pyydän.

ElkQ

ssenja-

  • ***
  • Viestejä: 65
Rupesin vasta lukemaan tätä mutta tää vaikuttaa tosi hyvältä! :D
En itse oikein paljon lue James/ Lily ym. kelmi parituksii mutta tää on kiva.
Lisää jatkoa pian..

Camiela

  • ***
  • Viestejä: 367
Tämä oli tosi hyvä!
Mitään rakentavaa en jaksa alkaa kirjoittamaan, mutta oikein selvää tekstiä on!
Odotan jatkoa innolla ja jos pystyt niin mahd. nopeasti!! :D


Camiela

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Kommentteja, vau! :D

ElkQ, hienoa, jos tykkäät. Jatkoa yritän väsätä.
ssenja-, Kiva, jos miellyttäää. Sanon toisen kerran, yritän tehdä jatkoa.
Camiela, kiitos. Yritän, mutta on kokeita ja yksi viikonloppu menee kokonaan pois koneen ääreltä. Yritän saada 5. luvun ennen uuttavuotta:)

Kiitoos kun piristitte päivääni kommenteilla!

// Seko yhdisti tuplapostauksen

Joo, tota, mulla olis nyt betan puutetta kun mun beta ei taida olla enää asiasta kiinnostunu. Laitoin tän nyt tähän enkä betan etsintä topiciin kun joku saattais huomata aikaisemmin.  :-\
Elikkäs vaatimuksia:
-yli 13v(kaikki finissä taitaa olla)
-pitäis hiukan ymmärtää Potterin maailmaa
- Ja kielioppia tarvitaan jonkin verran

Ajattelin, että beta vois auttaa mua tän kanssa ja sitten muissa mun jatkoficeissä. Olisiko kiinnostuneita? Yksärillä tai tänne voi ilmoittaa kiinnostuksen.  :-*


Ja betanhan minä löysin :D
« Viimeksi muokattu: 27.12.2010 20:24:27 kirjoittanut HarryPotterFan4Ever »


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
I hate you, I love you [K-13] extra!
« Vastaus #46 : 31.12.2010 23:12:22 »
A/N: Laitoin nyt extran Jasminista. Aika samanlainen kuin Elainen esittely.


Jasmin Hopkins

- Jasmin on syntynyt 2. tammikuuta. 1960 Exeterissä, Englannissa
- Jasminin hiukset ovat pitkät, kiharat ja ruskeat ja hänellä on siniset silmät
- Hän on ruumiinrakenteeltaan pitkä ja normaalipainoinen.
- Hän on vasenkätinen
- Hänellä on vasemman silmän alla luomi (oli tarpeellinen tietoXD)

Jasminin perhe
Jasminin perheeseen kuuluvat äiti Matilda (puoliverinen), isä Percy (puoliverinen), isäpuoli Samuel (jästi) sekä kaksi pikkuveljeä.

Pikkuveljet
James Hopkins

James on nyt 14- vuotias rohkelikko. Jamesilla on yönmustat hiukset ja kirkkaansiniset silmät. Hiukset ovat yleensä sekaisin, mikä tekee Jamesista nuoremman Siriuksen, eli selkokielellä naistenmiehen. James on luonteeltaan kuitenkin ystävällinen ja auttaa mielellään toisia rohkelikkoja läksyissä. Mikään hikke James ei kuitenkaan ole, hän vain oppii nopeasti. Päinvastoin kuin Jasmin, James pitää opiskelemisesta ja pitää koulutusta erittäin tärkeänä.

Matt Hopkins
Matt on nyt 12- vuotias rohkelikko.  Mattilla on veljensä tapaan mustat hiukset ja kirkkaansiniset silmät. Hiukset eivät ole aina sekaisin, kuten Jamesilla, mutta kuitenkin aika kurittomat. Matt on ahkera koulussa, niinhän he ovat aina kun ovat pienempiä. Matt kuuluu muun perheensä tapaan rohkelikkoon. Matt on luonteeltaan kepposteleva ja kuitenkin hän on hyvä kuuntelija. Ja hän keppostelee vain kun siihen on aihetta ja tilanne sopiva. Matt viihtyy isossa ihmiskakassa eikä kaipaa kauheasti omaa seuraa.

Tätä et tiennyt Jasmin Hopkinsista
- Jasminillä on isäpuoli Samuel, hänen oikea isänsä on velho ja tämä asuu Lontoossa. Hän ja Jasminin äiti erosivat kun Matt oli syntynyt, sillä Percy oli kyllästynyt Matildan tapoihin ja haki eroa.
- Jasminillä ei ole puoliveljiä tai siskoja.
- Jasmin seurusteli Siriuksen kanssa, mutta he kuitenkin erosivat ystävinä.
- Jasmin ei ole käynyt peruskoulua, hänen vanhempansa opettivat hänet lukemaan ja kirjoittamaan.
- Jasmin tappelee usein veljiensä kanssa, varsinkin Jamesin, joka saarnaa aina koulutuksesta
- Jasmin pitää elokuvien katsomisesta, se on ainoa jästiasia josta hän tykkään oikeasti.
- Jasmin pitää erityisesti velhobändeistä ja vapaa - ajalla hänellä on yleensä joku fanipaita päällä.
- Kun James vahingossa kirosi Jasminin, Jasmin luuli, että oli vain nukahtanut. Häneltä jäi välistä monta kuukautta, mutta parani yllättäen. Iltaisin hän käy tukiopetuksessa, opettelemassa ne asiat jotka jäivät väliin.
- Jasmin on erityisen läheinen Lilyn kanssa, vaikka he ovat kuin toistensa vastakohtia, Lily pitää opiskelemisesta ja Jasmin ei kauheasti välitä koulusta.
- Jasmin tapasi tytöt kun näki kaksi samanikäistä vaunuosastossa ja meni sinne (muualla oli kylläkin tilaa, mutta Jasmin valitsi juuri sen vaunuosaston missä Lily ja Lucy olivat.)




ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Kika

  • ***
  • Viestejä: 143
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #47 : 02.01.2011 10:38:05 »
Ihana kun tänne on extraa tullut, aamua piristi mukavasti^^
Tottakai jatkoakin topivon nopeasti, mutta nämäkin ovat mukavia lisäyksiä, joita lukee aina mielellään!  :)

Kiittäen, Kika
Vain kahdelle sielulle näyttää se saman muiston, riippuvaisen toinen toisestaan. Ja ajankin myötä, erottuaan, ei se poistu piilottamallakaan.

DRACOHANNA

  • Mrs. Malfoy
  • ***
  • Viestejä: 35
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #48 : 22.01.2011 23:59:21 »
Voi ihanaaa :) makeaa tekstiä, kiva lukea!
toivottavasti lilyn ja jamesin välillä pian tapahtuisi jotain ;)
lilyjames

xoxo DRACOHANNA

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #49 : 23.01.2011 13:20:58 »
Apua, enkö tosiaan ole vielä kommentoinut tätä? Voi minua huolimatonta ihmistä :-[ Olen kuitenkin lukenut ekstran jo aikoja sitten. :- [ voi olen huolimaton, tai sitten panen syyksi omat ficcini ja koulukiireet. Jatkoa odottelen (tällrkin ficillesi) mahdollisimman pian ja toivon samaa kuin DRACOHANNA eli että Lilyn ja Jamesin välillä tapahtuis jotain... Siis muutakin, kuin ikuisia haukkumisia :D

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #50 : 23.01.2011 14:20:46 »
Vau, kommentteja! :D

Kika, extrathan julkaisen takia, että löytäisin ispiksen :D Kiva, että piristi.
DRACOHANNA, kiva, että sinäkin eksyit tänne. Kyllä seuraavassa luvussa (varmaankin) jotain tapahtuu ;D Pitää kehitellä jotain jännää...
Vaarallinen komentoija, saat anteeksi. Ikuinen haukkuminen ei taida koskaan täysin loppua, mutta se kyllä vähenee pikkuhiljaa ;D Kiitos piristävästä kommentistasi :-*

Kiiots vielä kaikille. Kävi vähän tyhmästi, kirjoitin ainakin sivun, mutta tietysti se sitten hävisi, joten jouduin aloittamaan viidennen luvun uudestaan. Seuraavassa luvussa ollaakin sittenn Tylyahossa ja se on aika arvaamaton paikka se ;D...


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Merrrí

  • ***
  • Viestejä: 577
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #51 : 28.01.2011 22:26:36 »
Jotenkin minusta tuntuu etten osaa kommentoida tätä mitenkään, vaikka pitäisi kait tätä betata joskus? :D

Eli eli.. Olen aika harvoin lukenut tällaisia, missä Lily ja James ovat yhdessä ja nyt kun luin sellaisen... En oikein osaa sanoa mitään. En ole suuri hetin ystävä, mutta osaan sen ainakin sanoa, että tässä tapahtumat menivät varsin nopeasti. Tarkoitan sitä, että kahden ensimmäisen luvun aikana Lily vihasi sydämensä pohjasta Jamesia, mutta jossakin vaiheessa se muuttui, ja multa taisi mennä kokonaan ohi se, miten näin kävi. Mutta ei siitä enempää :)

Kaikki tutut ihmiset ovat tässä varsin omanlaisiansa (sanoo ihminen joka on lukenut liikaa ficcejä), joten siinä olet onnistunut hyvin. Ja myös näiden OC- hahmojen kanssa olit onnistunut. Joten toivoisin heitä pyörivän tässä enemmän kuin vain tämä perus kolmikko. En kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö tämä olisi hyvä, päinvastoin :) Myös nuo hahmokuvaukset olivat hyvin kirjoitettuja, syventävät hieman lisää näitä hahmoja.

Muutamia virheitä nappasi silmään, nyt kun luin tämän toisen kerran läpi, mutta arvaa kuka muisti ottaa matkaan ne virheet? Niin. Ehkä joskus kun olen taas muistavaisemmalla tuulella, niin voisin kertoa sulle niitä.

Eipä mulla kait muuta, tulin vain ilmoittamaan, että olen lukenut ja tulen jatkossakin lukemaan. :)
Merrrí kiittää ja kuittaa. Ja toivoo, että saat kirjoitettua taas pian sitä jatkoa ^^

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #52 : 29.01.2011 10:28:45 »
Kiitti Merrrí
No joo, aika sekavan olen tästä kasannut  ;D Eka ja toka luku on sellaisia ihme lukuja ai ai, nolottaa kun katsoo miten sekavia ne on
Mut noista sivuhahmoista tulee enemmän ja mä päätän välillä keskittyä johonkin muuhun kuin Lilyyn ja Jamesiin (selityksen makua) ainakin seuraava luku on enemmänkin Elainesta kertova. Jotain extrassa saattaa paljastua itse tarinassa myös ;)

Kaikille: Yritän tässä sitten kasailla sen viidennen luvun, koska siinä on tosiaan mennyt toosi kauan. Yksi sy taitaapi olla, että kirjoitin vihkoon alun ja sitä sitten koneelle, mutta en ollut oikein tyytyibäinen joten poistin sitten koko viidenne luvun (sitä oli jo sivu). Aloitin siis ihan uudelta pohjalta. Elainen isosiskosta saattaa tulla jotain...


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #53 : 05.02.2011 21:11:19 »
Uuden luvun pitäisi tulla lähipäivinä, lähetin sen just Merrrílle. Olin kipeä pari päivää niin sain sen kirjoitettua :D


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #54 : 07.02.2011 06:19:13 »
A/N: Noniin, tämän(kin) luvun kasaamisessa on mennyt jonkin aikaa. Laitoin nyt lukujen alkuun päivämäärät (lähinnä itseäni varten) koska minulla on joskus vaikea itse hahmottaa missä kuukaudessa mennään. Tässä on hiukan (tai enemmän) lisää Elainesta. Ja aika angstinen luku tämäkin on, nimestä voi päätellä. Ja kiitos betalleni Merrrílle, joka on nopea betaaja ja hyvä vieläpä. Toivottavasti ette pety... :-\
 
5. osa: Viimeinen toive
Lauantai 20. marraskuuta 1977

Taivaalta tuprutti lunta. Se värjäsi taivaan valkoiseksi eikä taivaan sinistä väriä näkynyt melkein ollenkaan. Ensilumi oli vakuuttava näky, se muutti tutunkin maiseman aivan erilaiseksi. Kaikki tuttu muuttui tuntemattomaksi, kun valkoinen lumipeite laskeutui sen päälle. Valkoisen maiseman rikkoi siellä täällä olevan kaksiväriset huivit.
 Oli rohkelikon punaista ja kultaista, korpinkynnen sinistä ja pronssista, puuskupuhin keltaista ja mustaa ja luihuisen vihreää ja hopeista. Ne olivat pääasiassa kasoissa, joihin kuului yleensä samanvärisiä huiveja. Siellä täällä oli yksinäisiä huiveja, mutta hekin löysivät pian seuraa. Kulman takana oli joukko rohkelikon väreissä olevia nuoria tuijottamassa nuorta tyttöä, joka seisoi yksin postitoimiston edessä.
”Miksi Lucy seisoo tuossa yksin?” Sirius kysyi ja katsoi kysyvästi Lilyä ja Jasminia.
”Ei me tiedetä, Remus on kai lähettämässä kirjettä”, Lily sanoi. ”Mutta miksi hän ei ottanut Lucya mukaan?” Sirius ja James vilkaisivat merkitsevästi toisiinsa. Lily ja Jasmin eivät onneksi huomanneet.
”Minne Peter muuten katosi?” James kysyi ja katsoi ympärilleen. ”Hän oli tässä ihan äsken.”
”En tiedä, hän huikkasi, että näki jonkun kaverinsa ja meni hänen kanssaan kermakaljalle”, Sirius sanoi.
”Voisitteko te kaksi olla hiljaa”, Jasmin sanoi, ”nyt tapahtuu jotain.”
Sirius ja James unohtivat keskustelunsa ja katsoivat nyt Remusta, joka tuli ulos postitoimistosta. Lucyn kasvoille tuli hymy, jota tytötkään eivät olleet nähneet sitten hänen äitinsä kuoleman. Remus kietoi kätensä Lucyn ympärille.
”Hitsit, miksi oikeasti Remus ei ole kertonut meille yhtään mitään? Ystäväthän kertovat toisilleen kaiken!” Sirius sanoi närkästyneesti. ”Ainakin siinä jästikirjassa, jonka minä luin lomalla!”
”Sirius, se kirja, jonka annoin sinulle, kertoi, että tytöt kertovat ystävilleen kaikki salaisuutensa!” James sanoi ja alkoi hekottaa. ”Ymmärsit aika väärin, Anturajalka.”
”Olkaa hiljaa!” Lily sanoi.
”Hmp, miksi et kertonut, että se kertoi tytöistä, James?” Sirius sanoi hiukan matalammalla äänellä.
”Luulisi sinun huomaavan. Kirjan nimi oli Mitä tyttöjen päässä liikkuu? Opas pojille. Oletko oikeasti noin huono lukemaan?”
 Sirius mulkoili Jamesia. ”Mistä minä olisin sen voinut huomata.”
 
***

Lucylla oli lämmin Remuksen kainalossa. Hänelle tuli siitä jotenkin hyvä olo. Hänestä todella välitettiin, Lucysta ei ollut tuntunut niin sitten äidin kuoleman. Kyyneleet meinasivat tulla Lucyn silmiin hänen ajatellessa äitiä, mutta hän työnsi ajatuksen sivummalle. Äidin ajattelemiseen olisi toinen aika. Remus johdatti heidät Kolmeen Luudanvarteen ja tarjosi Lucylle kermakaljat. Kuitenkin, vaikka Lucyn olo oli mukava Remuksen seurassa, hänestä tuntui, että joku tarkkaili häntä salaa. Lucy käännähti ympäri tiskillä, mutta ei nähnyt ketään joka olisi tuijottanut häntä. Hän kääntyi takaisin ja huomasi, että Remus oli saanut juomat.
”Mennään vaikka tuonne istumaan”, Lucy ehdotti ja viittoi pöytää, joka oli kaukana mekkaloivista miehistä. Remus nyökkäsi hyväksyvästi ja he menivät istumaan pöytään. Remus ojensi Lucylle kermakaljan. He molemmat olivat hiljaa.
”Miksi näytit niin surulliselta ennen kuin tulimme tänne?” Remus kysyi Lucylta ja nojautui hiukan hänen suuntaansa.
”Mietin äitiä”, Lucy vastasi. ”Hän oli minulle tosi rakas, enkä näe häntä enää koskaan.” Lucyn äänestä kuului tuska.
Remus oli kuullut muilta tytöiltä Lucyn äidin murheellisesta kuolemasta. Tyttö oli ollut aivan alamaissa kun saapui kouluun. Äiti oli kuulemma kuollut pari päivää ennen Tylypahkaan tuloa. Lucy oli kyllä niellyt todella hyvin surunsa, sillä Remus ei ollut melkein ollenkaan huomannut tytössä mitään erikoista. Remus ei tiennyt mitä sanoa. Hän kuitenkin tarttui Lucyn vapaaseen käteen ja puristi sitä lujaa.
”Kiitos, Remus”, Lucy kuiskasi hiljaa ja pyyhki silmiään toisella kädellä.
 
***
Elaine istui kirjastossa ja tuijotti edessään olevaa kirjaa. Miksi läksyt eivät tahtoneet edistyä? Yleensä hän sai tehtyä kaikki läksyt tuosta vaan, mutta nyt hän ei vain pystynyt. Ehkä se johtui yksinäisyydestä. Elaine oli melkein aina tehnyt läksyt Lucyn tai Lilyn kanssa, joskus Jasminin kanssa. Mutta nyt kun hänen pitäisi tehdä läksyt yksin siitä ei tullut mitään. Elaine työnsi kirjat sivuun.
”Mitä sinä täällä teet?” tutun kuuloinen ääni kysyi Elainelta. Elaine kääntyi ja näki seitsemäsluokkalaisen korpinkynnen edessään. Pojalla oli vaaleanruskeat hiukset ja ne olivat hiukan pörröiset. Päällään hänellä oli aivan tavalliset vaatteet. Pitkähihainen paita ja farkut. Elaine ei tuntenut poikaa, vaikka oli törmännyt tähän pari kertaa käytävällä.
”Läksyjä. Tai ainakin yritän tehdä niitä”, Elaine vastasi pojalle. ”Mikä sinun nimesi olikaan?”
”Philip, sano vain Phil”, Phil sanoi ja istuutui Elainen viereen. ”Miksi et mennyt Tylyahoon?”
”Piti tehdä läksyjä. Enkä minä jaksanut mennä sinne, kun Lu on Remuksen kanssa, Lily varmaan Jamesin, Jasminin ja Siriuksen kanssa. Peteristä en tiedä”, Elainen selitti. ”Miksi et ole itse mennyt Tylyahoon?”
”Äh, siihen kyllästyy aika nopeasti. Aina vain ne samat kaupat ja samat tyypit. Eikä yksin oikein huvita mennä. Lee on vain Felician kanssa”, Phil sanoi. ”Samaten kaikki muut korpinkynnet ovat jossain haahuilemassa, eikä minua taida oikein kiinnostaa mitä he tekevät kahdestaan.”
Elaine pärskähti. Korpinkynnet eivät olleet kylläkään sellaisia tyyppejä, jotka tekisivät sellaisia tempauksia kuin rohkelikot ja luihuiset. Puuskupuhit eivät uskaltaneet uhmata opettajia.
 
 Oikeastaan puuskupuheilla uskallusta riitti ja he olivat innokkaita oppilaita, ainakin Elainen mielestä. Mutta he olivat jotenkin sisäänpäin sulkeutuneita. Elainen sisko, Elena ei ikinä kertonut isosiskolleen mitään salaisuuksia. Elainella ei ollut minkäänlaista ajatusta mitä 14- vuotiaan tytön päässä liikkui. Elyas taas oli aivan omaa luokkaansa.
 Olisi luullut, että kaksoset lajiteltaisiin samaan tupaan, mutta ei. Ulkonäöltään poika ei muistuttanut ollenkaan Elainea. Mustat hiukset, Elainella oli vaaleat. Molemmat omistivat kuitenkin ruskeat silmät, se oli heidän sukunsa tunnusmerkki. Kaikilla oli aivan samansävyiset silmät. Elyas oli pienenä muistuttanut Elainea paljonkin. Molemmat sellaisia itsenäisiä ja viihtyivät omassa rauhassa. Kun Tylypahkaan meno koitti, heidän välinsä hiukan huononivat. Elaine ei tiennyt mistä se johtui. Tuvat saattoivat olla yksi syy siihen.
”Elaine, oletko siellä?” Phil kysyi ja ravisti Elainea hellästi olkapäästä.
”Äh, joo olen. Olin vaan ajatuksissani”, Elaine sanoi säpsähtäen pojan kosketusta. ”Minä varmaankin menen Rohkelikkotorniin jos sopii.”
”Se käy ihan hyvin. Nähdään taas joskus!” Phil sanoi, nousi ylös ja lähti kohti länsitornia, missä Korpinkynnen tupa sijaitsi. Elaine nappasi olkalaukkunsa ja lähti päinvastaiseen suuntaan.
 Laukun hihna hiersi Elainen olkapäätä ja tulleessaan Rohkelikkotorniin hänen toinen olkapäänsä oli kipeä. Hän heitti laukun oleskeluhuoneen nurkkaan ja rojahti mukavan pehmeään nojatuoliin. Yläkerrasta kuului hihitystä ja hänen teki mieli mennä sanomaan, että jotkut tahtoisivat olla hiljaisuudessa, mutta päätti sitten jättää asian siihen.
 Yksin oli niin… yksinäistä. Elaine oli aina tottunut olemaan ihmisten keskellä eikä hän viihtynyt yksin. Tietysti hänen pitäisi opetella olemaan yksin, aikuisena ei käyty enää kouluja. Neljä sisarusta oli opettanut Elainella, että hekin olivat hänelle tärkeitä vaikka Elyas oli joskus todella ärsyttävä.
 Elaine oli niin uppoutunut ajatuksiinsa, ettei huomannut miten pieni ruskea pöllö koputti ikkunaan. Hän havahtui, kun joku pieni ensiluokkalainen tuli oleskeluhuoneeseen.
”Pitäisikö tuo pöllö päästää sisään? Sillä on kirje”, tyttö sanoi ja Elaine melkein hyppäsi tuolista ylös ja kiiruhti avaamaan ikkunan. Sisälle tulvahti kylmää ilmaa.
”Adelé!” Elaine huudahti ja otti pienen pöllön syleilyynsä. Adelé on heidän perhepöllönsä, se oli sisukas ja vei kirjeet aina perille asti. Elaine sulki ikkunan ja meni istumaan nojatuoliin.
Hän irrotti pöllön pikkuruisesta jalasta kirjeen, jonka päälle oli kirjoitettu hänen isänsä käsialalla: Elaine Bara
Elainen isä ei usein lähettänyt kirjeitä. Miksi nyt hän olisi muuttanut tapojaan? Hiukan epälevänä Elaine avasi kirjekuoren.
 
Hei Elaine,
Tiedän etten usein kirjoita sinulle, mutta minun oli aivan pakko. Muistahan, miten ennen koulun alkua Lora oli kipeä. No, nyt siitä on tullut pahempi ja hänellä on joku vakava sairaus jota ei voi mitenkään parantaa. Voisitko kertoa hellävaraisesti Eloinelle, Elyakselle, Eleanorille ja Elenalle? Opettajallekin olisi hyvä ilmoittaa, sillä Lora haluaisi nähdä teidät kaikki. Hän on hyvin heikko. Minä en tiedä kuinka paljon hänellä on tarkalleen aikaa, mutta ei ainakaan viikkoa enempää. Tulisit kotiin.
Isäsi,
William

 
Kirje putosi lattialle. Lora oli ollut sairas, mutta hän ei ollut tiennyt, että se oli näin vakavaa. Elainen sisällä syttyi paniikki. Ei edes viikkoa enempää, äiti kuolisi. Hän oli vasta 34- vuotias. Ei äiti saanut kuolla! Elaine yritti rauhoittua, pitäisi kertoa sisaruksille ja McGarmiwalle. Kunpa he saisivat luvan lomaan.
 Elaine nousi tuolista, nappasi kirjeen lattialta ja lähti ylös makuusaleja kohti juuri kun muotokuva-aukosta tuli sisälle ihmisiä. Kaikki tulivat Tylyahosta takaisin. Kaikki olisivat linnassa.
 Elaine oli oven takana josta kuului tyttöjen kikatusta. Hän koputti varovasti.
”Eleanor?” hän sanoi ja avasi oven. Tytön istuivat lattialla ja kaikilla oli iloinen ilme. Elaine katsoi siskoaan, joka oli melkein täydellinen kopio hänestä itsestään.
”Mitä nyt, Elaine?” Eleanor kysyi hilpeällä äänellä, hymy kasvoillaan. Hymy kuitenkin haihtui kun hän katsoi Elainea. ”Ei kai mitään ole sattunut?”
”Äiti on sairas, kuolemasairas. Meidän pitää lähteä kotiin. Pakkaa hiukan tavaroita mukaan ja kirjoita McGarmiwalle, että tulisi tänne. Minun täytyy etsiä muut”, Elaine sanoi yrittäen olla tyyni.
”Äiti? Selvä. Amanda, antaisitko sulkakynän ja pergamenttia? Nähdään vartin päästä täällä, Elaine”, Eleanor sanoi päättäväisesti, vaikka hätäännys kuului hänen äänensä läpi.
 Elaine sulki oven ja kapusi alemmas poikien ovelle. Kukaan ei ollut makuusalissa. Hän juoksi portaat alas.
”Elaine, me ihmettelimme missä sinä olit? Onko jotain tapahtunut?” Elaine oli melkein törmännyt Lilyyn. Lily oli märkä ja hän oli vielä ulkovaatteissa. James seisoi hänen takanaan, Sirius ja Jasmin hiukan kauempana.
”Äiti on sairas, hän kuolee pian. Minun pitää mennä kotiin. Oletko nähnyt Eloinea?” Elaine sanoi ja meni Lilyn ohi.
”Joo, istuu takan ääressä. Pidä kiirettä, Elaine”, Lily sanoi ja päästi ystävänsä ohi.
”Eloine! Mene ylös pakkaamaan ja tule vartin päästä tänne!” Elaine huusi veljelleen, joka kääntyi häntä kohti.
”Mitä ihmettä sinä puhut?” Eloine kysyi. Hänen ystävänsä näyttivät yhtä hämmästyneiltä kuin hän itse.
”Äiti on kuolemassa ja me menemme kotiin. Eleanor kertoo McGarmiwalle. Pakkaa mukaan vain vaatteita”, Elaine selitti taas kerran. ”Haen Elyaksen ja Elenan.”
”Ok. Päästäkää ylös!” Eloine huusi ja kipusi nopeasti ylös. Elaine ryntäsi muotokuva-aukosta ulos ja juoksi kohti keittiötä. Hän saapui pieneen, lämpimään käytävään. Yksi ovi oli auki ja siellä hääräsivät kotitontut. Hän juoksi käytävää eteenpäin ja tuli ison mäyrän kohdalle.
”Minun on aivan pakko päästä sisään. Elenalle pitää kertoa”, Elaine huohotti.
”Ei tunnussanaa, ei sisäänpääsyä”, mäyrä sanoi.
”Mutta kun äiti on sairas, hän kuolee pian, ja Elenan on pakko saada tietää”, Elaine sanoi. Mäyrä katsoi häntä ja nyökkäsi pienesti.
”Tästä ei sitten kerrota kenellekään”, se sanoi.
”Kiitos.”
 
Puuskupuhien oleskeluhuone oli kodikas. Seinät olivat ruskeaa tiiliä ja huoneessa oli iso takka. Oleskeluhuoneesta lähti kaksi käytävää makuusaleihin. Nojatuoleissa ja sohvilla istuvat puuskupuhit ihmettelivät Elainea. Rohkelikko puuskupuhien tuvassa oli varsin outo ilmestys. Elenaa ei nähnyt oleskeluhuoneessa joten Elaine meni toiseen käytävään. Neljännen oven kohdalla hän koputti ja astui sisään odottamatta vastausta.
 Huoneessa oli viisi tai kuusi tyttöä. He kaikki makasivat sängyillään ja lukivat jotain kirjaa. Elena katsoi ihmeissään siskoaan.
”Mitä sinä teet täällä?” tyttö kysyi.
”Pakkaa tavarat, vain vaatteita. Me menemme kotiin. Älä kysele. Tule kymmenen minuutin kuluttua Rohkelikon oleskeluhuoneen eteen tavaroinesi. Selvä?” Elaine sanoi. Elena nyökkäsi, hyppäsi sängyltään ja alkoi keräillä vaatteita pieneen reppuun. ”Nähdään pian.”
Elaine huokaisi, kun sulki oven ja viiletti ulos puuskupuhien keskeltä. Miksi ihmeessä tupien piti olla niin kaukana toisistaan?
 Hän juoksi, käytävillä olevat tuijottivat häntä. Hän ei välittänyt. Hän oikaisi parin salakäytävän kautta ja olikin pian länsitornin juurella. Hänen edessään oli suuri ovi jossa oli pronssinen kotka kolkutin.
Hengissä hengittämättä, kylmempi kalma kättä; ei koskaan janoinen, juo vain aina, eikä haarniska paljon paina.* Mikä se on?? Ääni ei tullut kotkasta, mutta Elaine oli varma, että juuri kotka sen sanoi.
”Hitto, näitä korpinkynsien arvoituksia”, Elaine kirosi hiljaa ja yritti miettiä. Pian turhaantuneisuus valtasi hänet ja hän polki lattiaa jalallaan. ”En minä tiedä!”
”Elaine! Mitä sinä täällä teet?” kuului Elainen takaa tuttu ääni. Elaine käännähti ympäri ja tuijotti Philiä.
”En pääse sisään ja minulla on asiaa Elyakselle”, Elaine sanoi. ”Voisitko vastata tuohon kysymykseen?”
”Tietysti. Hmm.. luulenpa, että se on kala”, Phil sanoi.
”Erinomaista päättelykykyä”, kotka sanoi ja ovi aukesi. Phil ja Elaine ryntäsivät sisään.
 
Korpinkynnen oleskeluhuone oli myös mukava ja kodikas. Tuolit olivat tummansinisiä ja seinällä roikkui iso kotkan kuva. Oleskeluhuone oli täynnä. Suurin osa istui lattialla. Elaine vilkuili ympärilleen ja pian huomasikin kaksoisveljensä.
 Elaine lähti tottuneesti kohti pientä pöytää, jossa Elyas pelasi velhoshakkia. Elyaksen ilme oli näkemisen arvoinen, kun hän huomasi siskonsa omassa tuvassaan.
”Laine, mitä sinä täällä teet?” Elyas kysyi ymmällään ja keskeytti pelin. Elaine joutui selittämään neljättä kertaa.
”Äiti on tosi sairas, me mennään kotiin. Pakkaa nopeasti, vain vaatteita. Ja tule sitten Rohkelikon oleskeluhuoneen eteen. Aikaa viisi minuuttia”, Elaine sanoi ja huomasi veljen kasvoilta järkytyksen.
”Selvä, minä tule pian”, Elyas sanoi.
 
Elaine seisoi muotokuva-aukon edessä. Eleanor, Elena, Elyas ja Eloine hänen vierellään. Kaikilla oli pieni reppu mukana ja he odottivat McGarmiwaa. Portaista kuului askelia ja pian tuvanjohtaja tulikin näkyviin. Hänellä oli säälivä ilme kasvoillaan.
”Te pääsette kotiin, korkeintaan viikoksi. Tässä on läksynne. Tulkaa, menemme professori Dumbledoren työhuoneen hormin kautta. Saatan teidät kunnes olette varmasti turvallisesti perillä. Tulkaahan”, McGarmiwa sanoi ja muut huokaisivat vapautuneesti. Tunnelma oli kevyempi, kun he kävelivät ripein askelin kohti Dumbledoren työhuonetta.
 
Dumbledore odotti heitä siellä ja piteli käsissään pientä kuppia, jossa oli vihreää jauhoa.
”Menette hormiverkolla suoraan kotiinne. Sovin asian isänne kanssa. McGarmiwa saattaa teidät. Sinä, Elyas voisit olla ensimmäinen”, Dumbledore sanoi ystävällisesti. Elyas astui eteenpäin ja otti purkista hiukan hormipulveria, sillä sitä se oli. Hän astui takkaan, Hänen piti kumartua, ettei olisi lyönyt päätään.
”Pihlajakuja 18!” Elyas sanoi selvästi ja vihreät liekit tulivat hänen eteensä. Sitten Elyas oli kadonnut.
”Elaine, sinun vuorosi”, Dumbledore sanoi. Elaine nappasi hyppysellisen hormipulveria ja meni takkaan.
”Pihlajakuja 18!” hän sanoi selvästi ja huomasi pian miten kieppui ympäri ja ympäri. Hän näki veljensä kasvot ja vaivoin pysäytti kiepunnan. Hän hyppäsi ulos takasta ja pudisteli vaatteitaan. Elyas seisoi hiukan kauempana. Hänen isänsä oli sohvalla odottamassa heitä.
 
Siitä oli pitkä aika, kun Elaine oli viimeksi nähnyt William Baran. Miehen parta oli kasvanut. Leukaa ei peittänyt enää sänki, vaan parta oli ihan kunnon kokoinen. Silmänaluset olivat tummat. Ruskeat, kiharat hiukset eivät kiiltäneet ja ne näyttivät elottomilta. Ryhti oli huono. Silmälasit roikkuivat nenällä. Elainen isä oli ollut hänen lähtiessään hilpeä ja iloinen. Nyt hän näytti kärsivän tuskasta, jota ei voinut jakaa muiden kanssa.
 Elaine istui isänsä viereen ja halasi häntä. Elyas oli takan edessä vastaanottamassa Elenan, Eleanorin ja Eloinen. Viimeisenä takasta tuli McGarmiwa.
”Minerva, tulitko saattamaan lapset?” William kysyi ja ryhdistäytyi hieman. Hän hymyili pitkästä aikaa nähdessään vanhan ystävänsä.
”Tulin ja varmistamaan, että teillä on kaikki hyvin. Minun on kyllä pakko mennä, pian tulee ilta ja minulla on valvontavuoro. Sano lämpimät terveiset Loralle”, McGarmiwa sanoi. William nyökkäsi ja nousi sohvalta ylös.
”Tehdäänpä teille päivällistä”, hän sanoi. Elena ja Eleanor vilkaisivat toisiaan.
 
William teki perusruokaa. Hän ei koskaan ollut hyvä kokki. Elaine tiesi sen, joten hän auttoi isäänsä. Elena ja Eloine menivät huoneisiinsa, Eleanor meni olohuoneeseen katsomaan tv:tä ja Elyas auttoi Elainea, vaikka ei hänestä paljon apua ollut, sähläsi vain.
"Lora, nyt olisi ruoka!" William huusi makuuhuoneen suuntaan. Pian Elainen äiti asteli hitaasti, mutta hymyillen keittiöön.
 
 Lorasta näki, ettei hän ollut terve. Hän näytti pahemmalta kuin William. Hän oli laihtunut, vaatteet vain roikkuivat hänen päällään. Vaaleiden hiusten joukosta erottui harmaita hiuksia ja silmät olivat jotenkin kuolleet. Lora oli todellakin kuolemansairas. Silti, vaikka joka askel olikin tuskaa, leveä hymy ilmestyi Loran kärsineille kasvoille, kun hän näki kaksi lastaan ja miehensä keittiössä.
”Äiti!” Elaine huudahti ja ryntäsi halaamaan äitiään, pian Elyas liittyi seuraan ja kyyneleet valuivat molempien kasvoilta. Heidän äitinsä taputti heitä molempia päälaelle ja sanoi sitten:
”Ei hätää. Kokkasitteko te ihan itse?”
”Joo, minäkin autoin”, Elyas sanoi ylpeästi kuin pikkulapsi. Hän virnisti. ”Syödäänkö me vai ei?”
 
Elena, Eloine ja Eleanor eivät osoittaneet liikuttumisen merkkejä nähdessään kuolevan äitinsä, mutta Elaine tiesi, että se kosketti heitä. He olivat aina olleet hiukan sisäänpäin sulkeutuneita. Päivät kuluivat, Elaine ei jälkeenpäin muistanut noista päivistä melkeinpä mitään. Kaikki päivät olivat samanlaisia, äiti lepäsi, muut katsoivat tv:tä tai kävivät tuttujen luona. Elaine ei tiennyt mitä oli kuvitellut. Ehkä ikimuistoisia hetkiä äidin kanssa tai jotain. He olisivat käyneet ulkona ja nauraneet. Nyt taloa hallitsi suru, jonka jokainen aistisi jos astuisi sinne.
 
Torstai 25.marraskuuta 1977
Oli kulunut viisi päivää siitä, kun he olivat palanneet kotiin. Elaine tiesi, että se lähestyi, äidille kävi joka päivä vaikeammaksi kävellä keittiöön. Hänen kärsimyksensä näkyi. He istuivat pöydän ääressä illalla, juttelemassa. Kaikki olivat paikalla.
”Minun täytyy kertoa eräs asia teille”, Lora sanoi yllättäen. William nosti katseensa vaimoonsa ja Lora vastasi miehensä katseeseen. ”Minun on pitänyt kertoa se jo jonkin aikaa. Teillä on vielä yksi sisko.”
 Elaine katsoi isäänsä ja sitten veljeään. Oliko heillä muka sisko, josta he eivät olleet tienneet? Muut näyttivät yhtä hämmästyneiltä.
”Hän on nyt 19- vuotias, annoimme hänet pienenä pois. Olimme vasta 15- vuotiaita. Yrittäkää ymmärtää”, Lora sanoi.
 
Seuraavana yönä Elaine pyöri sängyssään. Oli viileä ilta ja hän hytisi kylmästä. Se isosisko- juttu häiritsi häntä. Vain kaksi vuotta häntä vanhempi. Se oli outo ajatus, hän oli aina ollut perheen vanhin lapsi. Miksi äiti ja isä eivät olleet aiemmin kertoneet? Tietysti isä tiesi asiasta. Hänen ilmeensä kertoi sen.
”Mutta miksi ette kertoneet aiemmin?” Elyas kysyi aivan kuin olisi lukenut Elainen ajatukset.
”Me emme halunneet kertoa teille siskosta jota ette voineet tavata. Emme tienneet missä hän on. Emmekä tiedä edelleenkään. Velhoperheessä kuitenkin”, William vastasi. ”Ja nyt kaikki nukkumaan. Hop hop.”
 
Perjantai 26. marraskuuta 1977
Yöllä koko perhe kuuli miten Lora mutisi jotain unissaan. Elainea se pelotti. Hän kuitenkin jäi nukkumaan, isä kyllä huolehtisi äidistä. Aamulla isä ei ollut alhaalla, kun Elaine saapui keittiöön. Elyas tuli hänen perässään.
”Isä? Äiti?” Elaine huhuili, sillä mistään ei kuulunut mitään ääniä.
”Tulkaa tänne”, isä sanoi makuuhuoneesta. Ääni pelästytti Elainen. Se oli epätoivoinen ja surullinen, samaan aikaan.
 
Makuuhuoneessa Lora oli sängyssä peiton alla ja William istui tuolilla hänen vieressään. Lora oli kalpea, kalpeampi kuin ennen ja hänen hengittämisensä näytti olevan vaikeaa. Elaine tajusi liiankin nopeasti, että äiti kuolisi. Tänään.
”Elaine ja Elyas, teidän täytyy luvata?”, Lora sanoi käheällä äänellä.
”Mitä meidän täytyy luvata?” Elyas kysyi.
”Että etsitte siskonne. Häntä ei ole vaikea löytää”, Lora sanoi. ”Hei pikkuiset.” Hän osoitti sanat ovensuuhun ilmaantuneille Elenorille, Elenalle ja Eloinelle. Kaikki kerääntyivät sängyn ympärille.
”Luvatkaa”, Lora sanoi.
”Me lupaamme”, Elyas sanoi ja Elaine huomasi kyynelten valuvan veljensä kasvoilla. Lora hymyili ja sulki silmänsä. Viimeisen kerran.
 
A/N2: Tää oli aikas angstinen, tästä vaan tuli tällainen. Ja Lilya ja Jamesia taitaa olla luvassa seuraavassa luvussa.
* en todellakaan ole keksinyt tuota itse, siis arvoitusta. Se on kopioitu J.R.R. Tolkienin kirjasta Hobitti eli sinne ja takaisin. Osa varmaan tunnistikin sen. Ja kommenteista tykkään. :D
« Viimeksi muokattu: 13.09.2011 18:10:16 kirjoittanut Feliicia »


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Vs: I hate you, I love you [K-13] Uusi luku tullut 6.2!
« Vastaus #55 : 16.02.2011 14:06:56 »
Hups, olin kyllä lukenut luvun aikoja sitten, mutta en varmaan ollutkaan kommentoinut. Muistini petti, kiitos kun muistutit!
 Luku oli ihana. Ääh, en mä saa mitään kunnon ajatustakaan, olen nyt hyyyvin vähäpuheinen. Ilmestyn jossain vaiheessa kunnollisen ajatuksen kanssa. :) Pidin ja jatkoa kehiin!! :D

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13] Uusi luku tullut 6.2!
« Vastaus #56 : 16.02.2011 16:07:42 »
Vaarallinen komentoija, sinä päätit sitten tulla kommentoimaan. Tule joskus kunnolisen ajatuksen kanssa. Jatkoa on hiukan kirjoitettu...


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Camiela

  • ***
  • Viestejä: 367
Vs: I hate you, I love you [K-13] Uusi luku tullut 6.2!
« Vastaus #57 : 16.02.2011 21:46:33 »
Heipähei,
Luin tässä jatkoa ja pidin, vaikka kaikki tapahtuikin kovin nopeasti... Mutta ei se mitään!! ((;
Oikein mukavaa oli lukea ja pakko myöntää, että  tuo isosisko juttu oli jännä : ))

Minä haluaisin ainakin jatkoa,
Camiela
« Viimeksi muokattu: 17.02.2011 16:37:54 kirjoittanut Camiela »

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13] Uusi luku tullut 6.2!
« Vastaus #58 : 17.02.2011 15:54:25 »
Camiela, kiva, että säkin kommentoit. Toi tapahtui aika nopeasti (mutta Wordissä näytti pidemmältä), mut emmä jaksanut oikein viipyä missään sen kauempaa. Kiitos! :-*


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13] Kuudes luku 4.6.!
« Vastaus #59 : 04.06.2011 11:26:04 »
A/N: Nyt sain tän 6. luvun betalta ja laitan sen jänne koulujen loppumisen kunniaksi. Tää on lyhyempi kuin muut ja muutenkin tälläinen väliluku. :)
Hyvää kesää!! :D


6. osa: Epämääräistä hengailua
Lauantai 20.marraskuuta 1977
 
Lily ei tajunnut miksi ihmeessä hän seurasi Siriusta ja Jamesia Jasminin kanssa ympäri Tylyahoa. Se oli vain jotain sekoa, koko päivä kului hirveän nopeasti. He vain tarkkailivat miten Remus ja Lucy kulkivat kaupasta kauppaan. Lily alkoi jo väsyä siihen, ei Lucya nyt aivan pakko ollut seurata. Eivät hekään olleet seuranneet kun Sirius ja Jasmin olivat menneet ensitreffeilleen. Siriuksella oli joku pakkomielle seurata Remusta. Lilya alkoi jo epäilyttää mitä Siriuksen ja Remuksen välillä oli. Toivottavasti ei mitään, mistä Lucy ei pidä. Lily tajusi mitä ajatteli ja hylkäsi sen heti. Ei tuollaista voinut ajatella.
”Lils, tuntuuko sinustakin, että tämä on turhaa?” Jasmin kysyi Lilylta kun pojat tirkistelivät Hunajaherttua ikkunasta Lucyn ja Remuksen tekemisiä.
”Joo, en tajua miksi me edes ollaan täällä noiden kanssa. Mennäänkö Kolmeen Luudanvarteen? Ei, nuo meitä tarvitse”, Lily sanoi ja virnisti. ”Hei, kävisikö teille, että me mentäisiin Jasin kanssa Kolmeen Luudanvarteen, ette te meitä täällä tarvitse.”
”Joo, menkää vaan”, Sirius vastasi edes katsomatta Lilyyn. ”Hei, James katso mitä ne nyt tekee!” Lilya ei oikeastaan kiinnostanut katsoa mitä Remus ja Lucy tekivät.
”Nähdään sitten illalla oleskeluhuoneessa”, Lily sanoi ja he lähtivät kohti Kolmea Luudanvartta, joka sijaitsi vähän matkan päässä. Lily ja Jasmin jättivät ihan hyvillä mielin Siriuksen ja Jamesin tirkistelemään Lucya ja Remusta.
”Tajuatko sinä edes miksi me roikuttiin noiden kanssa puolipäivää?” Jasmin kysyi.
”En, ja tuskin tarvitsee. Joskus tarvitsen kuitenkin tauon noista kahdesta”, Lily sanoi. ?Kaikki Kelmit ovat mahdottomia.”
”Joo, paitsi Remus, onneksi sillä on edes hiukan järkeä päässä. Sen takia siitä varmaan tulikin valvojaoppilas”, Jasmin järkeili.
 
Tultuaan Kolmeen Luudanvarteen tytöt tilasivat kermakaljat. He menivät istumaan pöytään, josta näki ulos. Kadulla näkyi pääasiassa tylypahkalaisia ja joitakin opettajia. Kermakalja lämmitti ihanasti.
”Mitä aiot tehdä joululomalla?” Jasmin kysyi Lilyltä heidän katsoessaan ulos.
”Varmaan menen kotiin. Tai sitten jään tänne”, Lily sanoi poissaolevasti. ”Entä sinä?”
”Me mennään perheen kanssa lomalle Australiaan, ollaan siellä koko loma”, Jas sanoi ja hänen äänestään kuuli miten tyttö oli innoissaan matkasta.
”Äh, joudun sietämään Seviä koko loman ja hänen anteeksipyyntöjään. Äiti luulee, että hän on poikaystäväni, vaikka ei ole koskaan ollutkaan. Petunia on vielä pahempi”, Lily sanoi jo aivan maassa. Severus oli tehnyt anteeksiantamattoman teon, eikä voisi koskaan korvata sitä.
 Kuraverinen.
Se soi vieläkin Lilyn päässä öisin. Hän oli loukkaantunut, että Severus oli noin vain mennyt sanomaan sen, vaikka oli monta vuotta sanonut, että oli Lilyn puolella. Mikään ei koskaan voinut korvata sitä.
”Lils! Herätys! Etkö kuullut kun kysyin miksi nykyään siedät Jamesia?” Jas sanoi ja heilutti kättään Lilyn edessä.
”Häh? En tiedä, päässäni naksahti, kai olen seonnut. Minulle on okei, että me ollaan kavereita”, Lily sanoi. Jas katsoi häntä merkitsevästi.
”Tiedät, ettei se riitä Jamesille. Et pääse hänestä ikinä eroon.”
 
***
Remus kohottautui kohti Lucya ja kuiskasi tämän korvaan hiljaisella äänellä:
”Älä katso, mutta Sirius ja James ovat tirkistelleet meitä jo jonkin aikaa.”
 Lucy ei katsonut ikkunaan mikä olisi tietenkin paljastanut heidät. Houkutus oli kuitenkin suuri. Missähän Lily ja Jas olivat? Heidänhän piti olla Jamesin ja Siriuksen kanssa.
 Remus ei tiennyt miksi Sirius ja James seurasivat häntä, hänen mielessään kuitenkin käväisi, että he vahtivat häntä. Mutta hän ei aikonutkaan tehdä Lucylle mitään. Hän ei koskaan vahingoittaisi Lucya tai muita tyttöjä.
”Mentäisiinkö jo me takaisin koululle? Tylyahoon kyllästyy helposti”, Lucy sanoi.
”Käy minulle”, Remus sanoi ja he nousivat ja lähtivät. Tullessaan ovesta ulos hän oli näkevinään kahden hahmon katoavan kulman taakse. Hänen piti hillitä itsensä ettei olisi heti syöksynyt Jamesin ja Siriuksen kurkkuun. Hänen luottamuksensa kahteen ystäväänsä romahti aika tavalla alaspäin. Hän ei saanut olla edes yhtä viikonloppua rauhassa. Remus oli ärsyyntynyt. Hän ei kuitenkaan halunnut näyttää sitä Lucylle. Hän saattaisi kaikki vaaraan. Täysikuuhun oli enää kolme päivää. Hän ei jaksanut elää tällä tavalla. Aina piti salata kaikilta minne meni. Sirius, James ja Peter olivat selvittäneet mikä hän oli, auttoivat jopa häntä. Remus ei koskaan unohtaisi sitä.
 Hän muisti äitinsä surulliset ja järkyttyneet kasvot, kun heille oli kerrottu ettei Remusta voitu parantaa. Isä oli katsonut häntä säälivästi. Remus oli ollut vasta yhdeksän, hän oli ollut vielä lapsi, eikö hän ollut tajunnut millaisia asioita joutuisi käymään läpi. Vanhemmat suhtautuivat häneen yliholhoavasti. Hän ei saanut edes poistua talosta yksin. Se oli hänelle liikaa. Hän karkasi öisin kotoa ja  meni metsään. Vaikka ei olisi saanut. Hän halusi osoittaa vanhemmilleen ettei ollut avuton.
 Ja kun heille kerrottiin, että Armando Dippet ei päästäisi häntä Tylypahkaan, hän lähetti rehtorille kirjeen. Mutta vastaus tulikin Albus Dumbledorelta. Remus oli itkenyt kirjeen luettuaan. Juuri Dumbledorea oli kiittäminen, että Remus pääsi Tylypahkaan, vaikka olikin ihmissusi.
 Mutta hän oli pettänyt Dumbledoren. Siltä hänestä tuntui. Sirius, James ja Peter olivat saaneet hänen suojamuurinsa heilumaan. He selvittivät hänen salaisuutensa, ja hänen yllätykseen, eivät hylänneet häntä. Päinvastoin. He käyttivät monta vuotta siihen, että voisivat viettää Remuksen elämän pahimmat yöt hänen kanssaan.  Mutta samalla hän saattoi kaikki vaaraan. He eivät menneet enää niin usein Rääkyvään Röttelöön, vaan he olivat Kielletyssä Metsässä. Jos joku koululainen tulisi sinne Remus ei antaisi sitä itselleen anteeksi.
 
***
Lily tuki kainalosta Jasminia, joka hoippuroi epävarmasti kohti edessä olevia, tuttuja hahmoja. Jasmin oli selvästikin ottanut liikaa tuliviskiä, Lily ajatteli. Hänhän oli ihan kekkulissa. Lily tunnisti helposti kauempana olevat pojat, James ja Sirius olivat varmaankin saaneet tarpeeksi Lucyn ja Remuksen katselusta, tai sitten he olivat tulleet huomatuiksi.
”James! Sirius! Auttakaa nyt helvetissä! Jas on painava!” Lily huusi, vaikka ei ajatellut, että olisi huutanut niin. Ei ollenkaan hänen tapaistaan. Sirius ja James kääntyivät, huomasivat Jasin ja ottivat molemmat Jasin kainalosta kiinni.
”Vai on neiti täydellinen alkanut käyttämään rumia sanoja?” Sirius sanoi ja virnisteli Lilylle. ”Minä jo vähän odotinkin sitä.”
”Äh, ole hiljaa Sirius. Voisitteko vain kantaa hänet Rohkelikkotorniin ja häipyä?” Lily kysyi ja tunki kädet taskuihinsa.
”Viedään hänet Rohkelikkotorniin, Anturajalka. Mennään sitten vaikka kiusaamaan luihuisia”, James sanoi.
”Hyvä idea, Sarvihaara. Jas, ei sinun olisi tarvinnut tehdä tuota”, Sirius sanoi kun Jas antoi Siriukselle märän pusun poskelle. Jas ei ilmeisesti tajunnut mitä teki, hymyili vain hölmösti.
”Mutta khun minä halusin”, Jas sopersi epäselvästi.
”Joo, on tosi kiva, että osoitat kiintymyksesi, mutta kannattaisiko tehdä se selvin päin?” James nauroi Siriuksen typertyneelle ilmeelle.
”Mitä muuten Lu ja Remus tekivät?” Lily kysyi välttäen puheenaiheen, joka saataisi muuttua huonompaan suuntaan.
”No, ei mitään erikoista. Lähtivät vähän aikaa sitten. Päätettiin lähteä takaisin koululle”, James sanoi. ”Ja sitten sinä laitoit meidät kantamaan Jasia. Etkö voisi auttaa edes vähän?”
 
Heillä ei mennyt kauaa päästä kouluun, mutta portaat olivat eri asia. Lilyn yllätykseksi James ja Sirius menivät kuin yhteisestä sopimuksesta salakäytäviä pitkin, ja pian he olivatkin Lihavan Leidin edessä. He lausuivat tunnussanan ja raahasivat Jasin sisään. Sirius otti Jasin kainalosta lujemmin kiinni kun James ja Lily menivät edeltä. Ja saman tien Lily törmäsi Elaineen. Elainen kasvot olivat hätääntyneet.
”Elaine, me ihmettelimme missä sinä olit? Onko jotain tapahtunut?” Lily kysyi ja otti Elainea kiinni käsivarsista.
”Äiti on sairas. Hän kuolee pian. Minun pitää mennä kotiin. Oletko nähnyt Eloinea?” Elaine kysyi ja Lily päästi ystävästään irti. Hän huomasi Eloinen istuvan takan luona.
”Joo, istuu takan ääressä. Pidä kiirettä, Elaine”, hän sanoi ja katsoi, miten Elaine juoksi veljensä luo. Hän selitti hänelle nopeasti ja ryntäsi sitten ulos muoto-kuva aukosta.
”Mistä tuossa oikein oli kyse?” Sirius kysyi heidän takaansa.
”Elainen äiti on sairas. Hänen pitää mennä kotiin. Sirius, vie Jas sohvalle, jooko?” Lily sanoi päättäväisesti Siriukselle. ”Voi Elaine- raukka.”
”Älä muuta sano. Katsos sieltä kyyhkyläiset tulevatkin”, James sanoi ja osoitti muotokuva-aukkoa. Lucy ja Remus kiipesivät käsikynkässä sisään. Lucy hymyili Lilylle, mutta huomasi kuitenkin Elainen puuttuvan. Remuskin tähyili ympärilleen.
”Missä Elaine on?” Lucy kysyi.
”Hän lähtee kotiin. Lora on sairas. Siis sairaampi kuin yleensä”, Lily sanoi.
”Elaine- parka. Minun pitäisi mennä mukaan”, Lucy sanoi ja irrotti otteensa Remuksesta. ”En voi antaa sen kestää sitä yksin.”
”Lu”, Remus sanoo hellästi ja ottaa Lucya kädestä. ”Kyllä hän kestää. Niin kuin sinäkin kestit. Autamme häntä sitten kun hän tulee takaisin. Istu Lucy.”
Lucy istui tottelevaisesti lähimpään nojatuoliin. Hänen katseensa kuitenkin kääntyi makuusaleihin vievin portaihin kun Elainen pikkusisko Eleanor juoksi portaita alas.
”El! Tule jo!”
Pian Eloinekin ryntäsi portaita alas selässään reppu. Molemmat näyttivät hiukan hätääntyneiltä. He ottivat toisiaan kädestä kiinni. Lucy katsoi kun sisarukset kapusivat heidän ohitseen muotokuva-aukosta ulos.
”Kyllä he sen kestävät, Lu. Keskity vaikka meidän taikajuomien aineeseen, joka pitää palauttaa ylihuomenna”, James sanoi ja virnisti. ”Lils on kai tehnyt omansa jo kaksi viikkoa sitten.”
”James, minä tein sen viikonloppuna kun te huitelitte jossain. Miksi jätätte kaiken aina viime tippaan?” Jas katsoi hölmönä eteenpäin. Lily tiesi hyvin, että hänen ystävänsä sammuisi pian ja aamulla tyttöjen kylpyhuone olisi varattu. ”Lucy, vietäisiinkö Jas sittenkin yläkertaan? Täällä ei ole kylppäriä.”
 

Sunnuntai 21.marraskuuta 1977
Sunnuntai aamu valkeni kylmänä ja lumisena. Lily näki makuusalin ikkunasta, miten jotkut ensiluokkalaiset olivat jo menneet tekemään lumipalloja.
 Häntä hymyilytti kun hän muisti lumisodan toisella luokalla. He olivat olleet niin nuoria. Eivät tajunneet mitä oli meneillään. Koko ajan hän oli jossakin ja tappoi ihmisiä. He olivat turvassa Tylypahkassa. Voldemort ei uskaltaisi sinne kun Dumbledore on rehtori.
 Lily katsoi, miten aurinko nousi Tylypahkan tilusten ylle. Hän ei ollut ennen tajunnut miten paljon maailmassa tapahtui. Joka päivä moni kuoli ja uusia syntyi. Hän ei tiennyt kuinka kauan seisoi siinä ikkunan edessä ja tuijotti aurinkoa ja lapsia pihalla. Miksi hän ei enää voisi leikkiä viattomana tästä kaikesta? Tieto tosiaan lisää tuskaa.
 
Onneksi oli sunnuntai, nimittäin Jas oli koko aamupäivän kylpyhuoneessa purkamassa pahoinvointiaan pois. Lily yritti sulkea yökkimisen äänen korvistaan, mutta ei voinut. Elainesta ei ollut kuulunut mitään. Hän ei ollut lähettänyt edes kirjettä. Lily istui oleskeluhuoneessa, joka oli melkein autio. Jotkut kolmasluokkalaiset pojat pelasivat nurkassa velhoshakkia, mutta muita ei ollut paikalla. Kello olikin vasta kahdeksan aamulla.
 Portaikosta kuului ryminää ja Sirius ja James ryntäsivät oleskeluhuoneeseen naamallaan pahaa tarkoittava ilme. Molemmilla oli jonkinlaisia makeisia kädessään.
”Ette kai te aio mennä taas kiusaamaan nuorempianne?”! Lily nousi nojatuolista ja laittoi kätensä lanteilleen. ”Jotenkin minusta tuntuu, että minun pitäisi estää se.”
”Jaa, että meidän johtajatyttö pääsee sitten vauhtiin?” Sirius sanoi. ”Älä kuvittele. Ei me niitä satuteta. Leikitään vain vähän.”
”Miksi en oikein luota sanaasi Sirius?” Lily kysyi. ”Ettekö voi millään keksiä muuta tekemistä?”
”Emme”, James ja Sirius sanoivat kuorossa. ”Nähdään Lils”, James lisäsi vielä kun he tunkeutuivat Lilyn ohitse ja menivät Suureen Portaikkoon. Lily huokaisi.
 
Jotenkin hänestä tuntui, että tästä ei tulisi koskaan loppua. Sirius ja James olisivat ikuisesti kelmejä. Remus olisi aina kiltti ja Elaine taas luova. He olivat sellaisia. Mutta miten kauan sitä jatkuisi? Kuinka kauan veisi ennen kuin hän saisi nukkua rauhassa ilman pelkoa, että aamulla hänelle kerrotaan, että joku on kuollut? Lily toivoi, että hänen lapsensa eivät joutuisi kokemaan sitä. Se oli kammottavaa.
 Kuitenkin helpotti tietää, etteivät ne harvat asiat muuttuneet. Mutta joidenkin oli muututtava.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2011 18:10:45 kirjoittanut Feliicia »


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry