Kirjoittaja Aihe: I hate you, I love you [K-11] Lily/James, KESKEYTETTY  (Luettu 19303 kertaa)

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Name: I hate you, I love you
Author: Feliicia
Beta: Merrrí luvuissa 1-4 MISSYOU
Genre: romance, fluffy, angst, drama
Pairing: Lily/James
Rating: K-11
Words: 14 381
Summary: Miksi juuri James oli se joka vangittiin? Miksi en yrittänyt pelastaa häntä? Miksi? Olenko niin huono noita etten osaa edes ystävää pelastaa? James kuitenkin tietää, että rakastan häntä. Se on tärkeintä jos hän...

Vastuunvapaus: En omista henkilöitä enkä paikkoja. Kaikki henkilöt kuuluvat Rowlingille, paitsi tietysti itsekeksimäni, enkä saa tästä minkäänlaista rahallista korvausta
Varoitukset: Ensimmäisten lukujen laatu ei ole mitään mahtavaa  ;D
A/N: Ficci sijoittuu Lilyn ja Jamesin viimeiseen vuoteen Tylypahkassa. Kaikenlainen palute on tervetullutta

Ilmestyneet luvut:
1. luku: Luovuttamista
2. luku: Epävarmuutta
3. luku: Lentämistä ja putoamista
4. luku: Yllätyksiä tai ei ehkä sittenkään
5. luku: Viimeinen toive
6.luku: Epämääräistä hengailua
7. luku: Asiat muuttuvat

Henkilöt: Ja se, että Philistä ja Elainen sisaruksista on kuvia, ei tarkoita, että ne on jotenkin tärkeitä. Mä vaan vähän innostuin...
James Potter
Sirius Musta
Peter Piskuilan
Remus Lupin
Lily Evans
Lucy Stones
Jasmin Hopkins
Elaine Bara
Severus Kalkaros
Phil
Elyas Bara 17v
Eleanor Bara 15v
Eloine Bara 14v
Elena Bara 14v


Traileri

Mitä tapahtuu kun toinen vihaa...
”Minä vihaan häntä! Vihaan vihaan vihaan!”

Ja toinen rakastaa?
”No, miten on, prinsessa? Lähdetkö huomenna Tylyahoon kanssani?”

Entä kun vihdoin rakastavaiset saavat toisensa…
”Minä tosissani pidän sinusta”
”Minä tiedän sen”

Kaikki särkyy…
”Miten voit tehdä noin?”
”Miksi huudat minulle?”

Näkevätlö he enää toisensa...
”Minä en tiedä rakastanko sinua enää”
”Minäkään en tiedä, mutta kai meillä on vielä mahdollisuus?”


Vai onko liian myöhäistä?
”Ei, James! Ei!”
”Lilyy!”

Saanen esitellä...
                           ...I hate you, I love you
« Viimeksi muokattu: 15.07.2015 13:47:22 kirjoittanut Feliicia »


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Kukkamaaria

  • ***
  • Viestejä: 350
  • Keisarinna
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #1 : 22.06.2010 15:05:54 »
Traileri oli aika mielenkiintoinen :) asetelma on aika sama kuin kaikissa Lily/James ficeissä, ensin he vihaavat toisiaan ja sitten rakastavat. Ainakin trailerin perusteella... mutta jatka ihmeessä, haluan lukea lisää :)
But hey, isn´t it fun at the end of the day,
When everyone looks like me?
-Sonata Arctica -Cloud Factory

♥5.6.2011, 19.9.2012, 3.11.2014, 17.7.2018 & 18.6.2020♥

Tales By Kukkamaaria

Ava by Dolls

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #2 : 23.06.2010 09:53:47 »
Kiitos kommentisstasi Kukkamaaria. :) On totta, että Lily/James tarinat ovat ylensä sellaisia, että ensiksi he vihaavat toisiaan ja sitten rakastavat. Tuntuu kuitenkin hyvältä saada edes jonkinlaista kommenttia, kun tämä on ensimmäinen pitkä ficcini. Jatkoa tulee kunhan saan kirjoitettua sen ja betan pitää vielä bedata se, sillä kirjoitan aikas paljon virheitä. Kiitos kuitenkin. :)


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #3 : 27.06.2010 22:27:50 »
Tähän alkuun sanon, et tykkään Lily/Jameseist..
Mut samal mä myös toivon, ettei tää oo sellanen perinteinen ja tavallinen Lily/James. Se alkaa tympii, jos kaikki on samanlaisii.
Jään innol oottaan, mitä täs tulee tapahtuun ja tuleeks tästä vaa yks tavallinen fikki, vai vaa mieleenpainuva Lily/James.

NeitiMusta.
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #4 : 28.06.2010 14:38:32 »
A/N: Eli nyt vihdoinkin sain tämän ekan luvun kirjoitettua koneelle. Kommentit ovat edelleen tervetulleita. Omasta mielestäni tässä on ehkä hiukan liian kuvailua, mutta valmis tämä kuitenkin on.

1. osa: Luovuttamista
Keskiviikko 8.syyskuuta. 1977

“Minä vihaan häntä! Minä vihaan, vihaan, vihaan!” punapäinen tyttö mutisi. ”Vihaan, vihaan, vihaan!”

Punatukkainen tyttö istui sairaalasiivessä. Hänen ympärillään oli kaksi muuta tyttöä. He kaikki istuivat vuoteen äärellä.

 Vuoteessa makasi ruskeahiuksinen, noin 17- vuotias tyttö. Tytön kasvot olivat kalpeat ja ilmeettömät. Hiukset  olivat suorat ja ne olivat kuin verhot kasvojen molemmilla puolilla. Tytön silmät olivat kiinni. Ympärillä istuvat tytöt keskustelivat hiljaa.

 ”Ketä sinä oikein vihaat, Lily?” kysyi vaaleatukkainen tyttö.

 ”Voi, Elaine. Eikö se ole selvää?” kysyi kolmas tyttö.

 ”James Potter” Lilyksi kutsuttu punapää sanoi.

 ”Mitä?” molemmat sanoivat kuin yhdestä suusta.

 ”Häntä minä vihaan” Lily sanoi. ”Hän sai Jasminin tuohon kuntoon” tyttö jatkoi ja viittasi sängyssä makaavan ystäväänsä päin.

 ”Pian Jasmin on kunnossa” Elaine sanoi.

”Niin, Lily. Turha sinun on syyttää Potteria. Jas on aivan kohta kunnossa” Lucy sanoi. Hänen äänensä värisi. Hän ei itsekään uskonut sanojaan.

 Siinä samassa ovi sairaalasiiven päädyssä avautui ja noin 20-vuotias hoitaja tuli sisään.

 ”Olen pahoillani, mutta vierailuaika on päättynyt” nainen sanoi.

 ”Selvä, matami Pomfrey. Me lähdemme” Lucy sanoi ja kiskoi Lilyn ylös, sillä hän ei halunnut jättää ystäväänsä. ”Minun pitääkin tehdä se Pimeyden Voimilta Suojautumisen aine. Ja Lily, saat auttaa minua”

 Tytöt vilkaisivat vielä liikkumatonta ystäväänsä ja lähtivät sairaalasiivestä.

***

Rohkelikon oleskeluhuoneessa neljä poikaa istui takkatulen ääressä.

 ”Hopkinsin onnettomuus ei ollut sinun vikasi, James” Sirius sanoi. ”Oli hänen oma vikansa, että tuli loitsun tielle”

 ”Kiitti Anturajalka, mutta se oli minun syyni” James sanoi.

 ”Sarvihaara, koulua on käyty viikko ja sinä alat jo nyt aikuistua” Sirius sanoi. ”Vai mitä, Kuutamo?”

Toinen pojista, joka ei ollut osallistunut keskusteluun nosti katseensa ja sanoi:

 ”Minusta James tekee aivan oikein kun on pahoillaan siitä onnettomuudesta. Ja on kyllä sinunkin pikku hiljaa aikuistuttava. Et voi loputtomiin räjäytellä vessoja.”

 ”Sehän oli onnettomuus, vai mitä Matohäntä?” Sirius puolustautui. Matohäntä mumisi jotain epäselvää ja sitten Sirius valitti:
 ”Eikö kukaan ole minun puolellani?” Muut pudistivat päätään. ”Selvä. Kukaan ei näytä puolustavan minua joten minä taidan lähteä etsimään parempaa seuraa. Nähdään joskus” hän nousi tuolista ja lähti harppomaan kiukkuisena kohti muotokuva-aukkoa. Kävellessään kuudesluokkalaisten tyttöjen ohi he huokailivat ja katsoivat uneksuvasti Siriusta. Sirius väläytti tytöille hymyn ja meni käytävään. Kolme tyttöä tuli häntä vastaan, mutta he eivät huokailleet, vaan jatkoivat keskusteluaan huomaamatta häntä. Heitä en taida voida hurmata, Sirius ajatteli. Vaikka komea olenkin.

***

Kun James näki ketkä tulivat muotokuva-aukosta, hänen teki mieli juosta suoraan poikien makuusaliin, mutta silloin Lily olisi luullut häntä pelkuriksi. Niinpä James istui paikallaan, vaikka järki sanoi, että hänen pitäisi nopeasti paeta.

 James oli ollut kauan ihastunut Lily Evansiin. Hän oli jopa pyytänyt tyttöä pari kertaa ulos, mutta hän oli aina kieltäytynyt. James ei edes muistanut kuinka monta kertaa Lily oli huutanut hänelle.

 Tytöt istuivat erääseen nurkkaan keskustelemaan hiljaa tai he oikeastaan jatkoivat keskusteluaan, joka oli alkanut jo sairaalasiivessä. James lähestyi tyttöjä varovaisesti, vaikka Remus ja Peter pudistelivat tiuhaan tahtiin päitään.

 ”No miten on prinsessa? Lähtisitkö viimein kanssani ulos?” James kysyi ja pakotti kelmimäisen virneen kasvoilleen. Lily kääntyi tuolissa, nousi seisomaan ja sitten:

 ”Miten sinä kehtaat näyttää naamasi minulle, Potter?! Kaiken sen jälkeen mitä olet tehnyt! Ensin satutat Jasia niin pahasti, että hän joutuu sairaalaan ja sitten vielä kysyt, että tulenko kanssasi ulos! No, en todellakaan tule!” Lily karjui niin, että koko oleskeluhuone katsoi heitä. Lily käänsi Jamesille selkänsä ja istuutui takaisin paikalleen.

Elaine ja Lucy katsoivat Jamesia myötätuntoisesti; Lily ei ollut koskaan ennen huutanut Jamesille noin pahasti. Lucy ja Elaine tiesivät, että James oikeasti piti Lilystä, mutta Lily näytti vihaavan häntä koko sydämestään. James kääntyi pettyneenä ja meni takaisin muiden kelmien luo.

 ”Saisit olla Jamesille vähän kiltimpi” Elaine sanoi.

”Miksi ihmeessä? Minua oikeasti ärsyttää se, että Potter vainoaa minua. Eikö hän ymmärrä, että minua ei kiinnosta?” Lily sanoi kärttyisästi.

 ”Mutta etkö voisi sanoa sen hänelle kiltisti?”

”Katso nyt poikaa!” Lucy sanoi.

 Lily ei katsonut James Potteriin, ei edes vilkaissut hänen suuntaansa, sen sijaan Lily nousi ylös ja sanoi ystävilleen:

”Menen nukkumaan. Hyvää yötä!” Lily katosi tyttöjen portaikkoon. Elaine nousi mennäkseen perään, mutta Lucy tarttui hänen käteensä ja veti hänet takaisin alas. Vaaleat hiukset heilahtivat kun Elaine istui takaisin paikalleen.

***

Lily sulki makuusalin oven takanaan. Ehkä hiukan liian väkivaltaisesti, sillä ovi paukahti pahaenteisesti. Lily istui sängylleen. Miksi kaikkien piti pitää James Potterista? Kaikki paitsi minä ihailevat häntä. Lily tarvitsi nyt kylmän suihkun, jossa voisi ajatella rauhassa. Tyttöjen kylpyhuone sijaitsi poikien kylpyhuoneen vieressä, joten jos joku poika on suihkussa tytöt saavat tietää, että hän on siellä. Joskus - pari vuotta sitten – pojat olivat räjäyttäneet suihkujen välisen seinän, kun molemmissa suihkuissa oli ihminen – Tässä tapauksessa Sirius ja Jasmin – kaiken lisäksi he olivat olleet seurusteleva pari. Sirius oli lopettanut suhteen eikä Jasmin ollut moksiskaan. He olivat kuulemma sopineet sen aikoja sitten. Lily muisti sen helposti. Ylhäältä oli kuulunut pamaus ja viitosluokkalaiset tytöt olivat kirkuneet. Kun Lily oli rynnännyt ylös, hän näki miten Jasmin säntäili ympäri makuusalia ja kirkui: ”Minä tapan sinut Sirius Musta!” Sirius oli yrittänyt tulla tyttöjen makuusaliin pelkkä pyyhe päällään, mutta olikin tippunut alas oleskeluhuoneeseen sillä pojat eivät päässeet tyttöjen tiloihin.

 Lily nukkui edelleen siinä samaisessa makuusalissa Lucyn, Elainen ja Jasminin kanssa. Tietysti siellä asui vielä kaksi muuta tyttöä: Helen Brown ja Sandra O’Smith. Ne kaksi tyttöä olivat kuin nenä ja suu. He kulkivat koko ajan yhdessä supatellen. Muut tytöt ja he eivät olleet kovin läheisiä, vaikka he nukkuivat samassa makuusalissa. Tarvittaessa heistä sai kyllä juttukaverin.

Lily sulki suihkun ja meni takaisin makuusalin puolelle. Hän harjasi punaiset hiuksensa, koska yön aikana ne menisivät helposti takkuun, eikä hän halunnut nolata itseään jos aamulla tulisi kiire. Lily meni sänkyynsä ja laittoi pylvässängyn verhot kiinni. Tämä päivä oli ollut pitkä. Ensin oli se Jasminin onnettomuus, Potter oli ampunut häneen jonkinlaisen kirouksen. Jasmin oli kuitenkin joutunut sairaalakuntoon eikä – ihme kyllä – Potter ollut saanut minkäänlaista rangaistusta. Huomenna viimeistään.

 Makuusalin ovi aukeni.

 ”Lily, nukutko sinä?” Elaine kysyi hiljaa ovelta.

 ”Nukun”

 Elaine hymähti ja sulki sitten varovaisesti makuusalin oven.

***

Elaine asteli alas muiden luo. Itse asiassa Lucyn, Jamesin, Remuksen ja Peterin. Sirius ei ollut vieläkään palannut oleskeluhuoneeseen. Remus luki Loitsujen käsikirja 7:ää, Peter kirjoitti Taikajuomien ainetta, Lucy katsoi odottavasti Elainea ja James tuijotti tyhjää.

 ”Hän nukkuu. Tai ainakin sanoi niin” Elaine sanoi. Oikeasti Lily pohtisi maailmaa, eikä Elainen tarvinnut sanoa sitä ääneen.

 Ihme kyllä muut kolme tyttöä tulivat paremmin toimeen niin sanottujen Kelmien kanssa kuin Lily. Se saattoi johtua siitä, että James kuului Kelmeihin ja hän ärsytti Lilyä kysymällä tätä treffeille noin päivän välein.

 ”Ehkä minä luovutan” James sanoi synkkänä ja kaikki neljä kääntyivät häneen.

 ”Et kyllä luovuta!” kaikki huusivat yhteen ääneen.

 ”Kuka ei luovuta?” kuului ääni muotokuva-aukosta.

 ”James” Remus sanoi. ”Hän aikoo luovuttaa Evansin suhteen”

 ”Ja ei muuten hitossa käy!” Sirius huusi ja unohti siltä seisomalta heidän riitansa. Hän huusi niin kovaa, että koko oleskeluhuone kaikui. Onneksi olohuone oli tyhjä. Nuorimmat olisivat varmaan pelästyneet. ”Jos minä en saa seuraa se ei tarkoita, että sinun pitäisi luovuttaa, Sarvihaara!”

 ”Se ei johdu siitä, että sinä et saanut seuraa vaan siitä, että sinä Lily huusi Jamesille tänään kun et ollut paikalla” Lucy avasi ensi kertaa suunsa. Sirius katsoi anteeksipyytävästi Jamesiä, mikä oli hyvin harvinaista, sillä Sirius ei yleensä pyytänyt keneltään anteeksi.

 ”Mennäänkö nukkumaan?” Elaine kysyi muilta. Muut nyökyttelivät unisesti paitsi James.

”Jään vielä hetkeksi tänne” hän sanoi. Muut katsoivat toisiaan ja kipusivat sitten ylös portaat, jotka johtivat makuusaleihin.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2011 18:03:21 kirjoittanut Feliicia »


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #5 : 28.06.2010 14:41:28 »
Jos joku olisi niin ihana ihminen tai velho tai noita ja jaksaisi laskea tuon sanat.
Kiitos kommentista NeitiMusta se, että tästä tulisi mieleenpainuva, saa nähdä vasta kun koko fic on valmis. Toinen ja Kolmas luku on kirjoitettu jo käsin eli ne ilmestyvät tänne jossain vaiheessa.


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #6 : 28.06.2010 21:14:51 »
Kun sinä kerran kommentoit melkein KAIKKIA minun tekstejäni niin otan minäkin nyt itseäni niskasta kiinni ja yritän väsätä jonkinlaisen kommentin.
 Pidin. James on hyvin jamesmainen tässä ja Lilykin oli ihana<33 Voisi vielä vilkaista Jamesia ja huomata että se on oikeesti pahoillaan *vink, vink* ;) Mutta seurailen ficciäsi ja edistymistäsi. Tralerissa oli muuten muutama virhe...

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #7 : 28.06.2010 21:30:34 »
Vaikuttaa hyvältä. Haluun ehottomasti tietää mitä tapahtuu.

Hahmot oli tosi omanlaisiaan, eli James tekee jotain kelmimäistä, Lily huutaa sille ja James on oikeesti pahoillan, mitä Lily ei vihaan-James-Potteria-ikuisesti- ajatuksissaan huomaa. Kuvailuu ois ehkä voinu olla vähän enemmän, mut sitä kyl varmaan ehtii tulla myöhemmissäki luvuissa, eli jään ootteleen jatkoo.

Ja sit haluisin myös muutaman lainauksen laittaa: (Sirresta, koska se on vaa ihana ♥)
Lainaus
”Jos minä en saa seuraa se ei tarkoita, että sinun pitäisi luovuttaa, Sarvihaara!”   
Tää oli jotenki tosi hellyyttävä lause, vaikka Sirre taitaa kyl vähän valehdella, koska kylhän se sais kenet vaa sen ihanal ulkonäöl ja charmil.. ;)

ja
Lainaus
Sirius katsoi anteeksipyytävästi Jamesiä, mikä oli hyvin harvinaista, sillä Sirius ei yleensä pyytänyt keneltään anteeksi. 
Tääki oli tosi sulonen.. :D

Jään kyl innoissaan tänne ootteleen, miten tää tarina etenee ja mitä tapahtuu. (Ja toivon taas, ettei tästä tuu perus James/Lily) Ja ootaan tulevist luvuist vähän enemmän kuvailuu, mut tykkäsin ehottomasti. Vaikuttaa mielenkiintoselt.

NeitiMusta. :D
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Kukkamaaria

  • ***
  • Viestejä: 350
  • Keisarinna
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #8 : 28.06.2010 21:31:12 »
Jatkoa, jota en ole ollenkaan huomannut! :o miten saatoin olla niin huolimaton? :o mutta tästä lähtien olen paljon tarkempi ja tarkistan tämän joka toinen päivä onko tullut jatkoa :D Tykkäsin todella paljon :) kirjoitusvirheitä en bongannut ja tekstisi on sujuvaa :)
Jatkoa piankin tulossa? ;)
But hey, isn´t it fun at the end of the day,
When everyone looks like me?
-Sonata Arctica -Cloud Factory

♥5.6.2011, 19.9.2012, 3.11.2014, 17.7.2018 & 18.6.2020♥

Tales By Kukkamaaria

Ava by Dolls

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #9 : 29.06.2010 13:16:13 »
Kiitos kommenteista.
Vaarallinen kommentoija, en ole oikein katsastanut tuota traileria. Kyllä siinä varmaan muutama virhe on. Kiitos kuitenkin.
NeitiMusta, kuvailua oli kieltämättä hiukan vähän, mutta yritän lisätä sitä. En ole oikein hyvä kuvailemisessa joten katsotaan miten käy. Sirius taisi hiukan kyllä valehdellä tuossa ensimmäisessä lainauksessa, mutta onhan james hänen paras kaverinsa.
Kukkamaaria, jatkoa on tulossa kunhan ehdin kirjoittaa sitä. Heinäkuu-Elokuu vaihteessa jatkoa ei ole tulossa, sillä olen pitkällä leirillä, mutta siihen on vielä aikaa. Toinen luku on jo kirjoitteilla koneelle.
Jatkoa siis tulossa viimeistään 27.heinäkuuta, jos olen ahkera. Kiitos vielä kaikille kommenteista, on helpottavaa tajuta, että edes joku pitää tekstistäni.


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: I hate you, I love you [K-13]
« Vastaus #10 : 01.07.2010 16:21:59 »
Tää vaikuttaa kyllä hyvältä, että varmasti jään seurailee jatkoa...
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13] 2. osa ilmestynyt!
« Vastaus #11 : 02.07.2010 17:17:11 »
Kiitos kommentistasi Anaid :)
A/N: Nyt sain tämän toisen luvun valmiiksi ja ihmekyllä reilusti etuajassa. Tässä on sitten aika paljon takaumia. Yrittäkää saada selvää. Sitten vielä mainitsen, että omistan tämän luvun Vaaralliselle komentoijalle , sillä kun aloin itse lukemaan ficcejä luin juuri hänen ficcejään.(Toivottavasti olet tyytyväinen) ja ne innostivat minua kirjoittamaan omiaa ficcejä. Kiitokset hänelle.
 Tämä luku on aika lyhyt, mutta mielestäni se on hyvä näin. Kuvailua on takaumissa aikas paljon ja toivon ettei se sekoita teitä. Seuraavassa luvussa, lupaan, että on enemmän tapahtumia. Ja nyt Bon Apetit!(tai jotain) nauttikaa!
 Kommentit ovat edelleen tervetulleita!


2. osa: Epävarmuutta 
Keskiviikko 8. syyskuuta. 1977

Kuului kahden makuusalin oven sulkeminen. Vasta kun James oli varmasti yksin, hän uskalsi näyttää tunteensa itselleen. Hän painoi päänsä käsiinsä.
 
Miksi maailman piti olla näin julma? Miksi Lily ei ymmärtänyt…ymmärtänyt, että hän rakasti Lilyä? Hän oli yrittänyt osoittaa kiintymystään, mutta Lilyy ei vain ymmärtänyt.
 James oli rakastanut noita kirkkaanvihreitä, mantelinmuotoisia silmiä, siitä hetkestä lähtien kun oli nähnyt ne ensimmäisen kerran.

Oli aurinkoinen ilta. 1. syyskuuta 1971. Keskellä mitä ihaninta maalaismaisemaa kohosi linna. Linna oli vanha, keskiaikainen. Siinä oli useita torneja. Ja kaikista pikku ikkunoista kajasti kutsuva, lämmin valo. Linnaan pääsi kahta reittiä: veneellä, järven yli, joka oli musta ja varmasti syvä tai kiertämällä järven hevosvaunuilla.
 
Järvi kiilteli hienoisessa auringonvalossa, kun pieni venejoukko kulki sen yli. Ensimmäisessä veneessä istui riistavartija Ogra. Ogra oli hieman tavallista miestä leveämpi ja pidempi. Hänellä oli pörröinen musta parta ja pörröiset mustat hiukset. Vaikutelman rikkoi kuitenkin se, että hänellä oli ruskeat, äidilliset silmät. Ogra vaikutti pelottavalta, mutta oikeasti hän oli sisimmäältään hyvinkin kiltti. Ogran vieressä istui apulainen nimeltä Rubeus Hagrid.
 Rubeus oli selvästi nuorempi, muttei hänkään ollut enää mikään poikanen. Hänellä oli hieman Ograa pienempi parta ja pitkät, pörröiset hiukset. Molemmat olivat mustia. Heitä olisi voinut luulla veljiksi, koska molemmat olivat isokokoisia ja molemmilla oli parta. Hagridilla oli mustat tuikkivat silmät, joissa oli sama äidillinen pilke kuin Ogran silmissä. Rubeus oli melkein yhtä leveä ja pitkä kuin Ogra, vaikka Ogra oli häntä selvästi vanhempi parisen kymmentä vuotta. Heidän veneensä oli kolme kertaa isompi kuin muiden veneet.
 Muissa veneissä istui pelokkaan näköisiä ensiluokkalaisia. Kaikki tuijottivat ihmeissään linnaa, joka tuliisi olemaan heidän kotinsa seuraavat seitsemän vuotta. Näihin lapsiin kuului myös James Potter.
 James istui veneessä kahden muun pojan kanssa. He olivat Sirius Musta ja Remus Lupin. Pojat keskustelivat hiljaa näkemästään, mutta vaikenivat kun veneet osuivat rantaan. Oppilaat kävelivät Ogran ja Hagridin johdolla kohti linnan portteja.

 He astuivat porteista sisään ja heidät otti vastaan tiukan näköinen nainen, jonka ruskeat hiukset oli sidotti nutturalle pään päälle. Nainen esitteli itsensä professori McGarmiwaksi ja hän oli juuri aloittanut työt Tylypahkassa, kun muodonmuutosten opettajan paikka oli vapaana. Professori McGarmiwa johdatti heidät tilusten läpi linnan sisälle. Sieltä he menivät Eteishallin kautta pieneen huoneeseen. Professori selitti heille mitä heidän piti tehdä, ja poistui hetkeksi salin puolelle jättäen tulokkaan hetkeksi keskenään. Kun professori  tuli takaisin, hän järjesti oppilaat parijonoksi ja johdatti heidät Salin puolelle.
 
Oppilaat ihmettelivät Salia. Se katto oli taivas. Tai ainakin näytti siltä. Joku selitti, että se oli lumottu. Salissa istui satoja muita oppilaita, kaikilla päällä mustat kaavut ja kravatti. Ensiluokkalaiset asettuivat seisomaan korokkeelle kasvot muita oppilaita kohti.
 Professori alkoi lukea nimiä kääröstään ja oppilaat astuivat vuorotellen eteen ja sovittivat vanhaa Lajitteluhattua. Hattu jakoi joka vuosi uudet oppilaat tupiin, jotka olivat: Rohkelikko, Puuskupuh, Korpinkynsi ja Luihuinen. Nyt oli vuorossa Lily Evans. Tytöllä oli leiskuvanpunaiset hiukset ja vihreät silmät. Hänet lajiteltiin Rohkelikkoon. Sitten tulivat Remus Lupin ja Sirius Musta, jotka lajiteltiin myös Rohkelikkoon. Pieni rotalta näyttävä poika, Peter Piskuilan meni myös Rohkelikkoon, vaikka ei näyttänyt kovinkaan rohkealta. Sitten oli Jamesin vuoro. Hattu ehti tuskin koskettaa Jamesin päätä ennen kuin se jo huusi:
”ROHKELIKKO!”
James otti hatun päästään, ojensi sen professorille ja silloin hän näki hänet.
 Lily Evans istui Rohkelikkojen pöydässä ja taputti kohteliaasti, kun Rohkelikolle saatiin uusi jäsen. James katsoi tyttöä, tuijotti suoraan tämän kirkkaanvihreisiin silmiin.

 Jamesista tuntui kuin tämä voisi hukkua noihin silmiin. Juuri silloin Lily Evans kääntyi häneen päin ja tuijotti takaisin. James tiesi, että noita silmiä hänen tulisi rakastaa. James tiesi, että heillä olisi yhteinen tulevaisuus edessä. Tyttö ei vain itse tainnut tajuta sitä sillä hän katsoi Jamesia kummastuneena. James tajusi, että seisoi keskellä Salia ja kaikki tuijottivat häntä. James istui nolona Siriuksen ja Remuksen viereen. Hyvä alku koulu-uralle, hän ajatteli.


Silloin vasta hän oli tajunnut, että hän todella piti – ei rakasti – tuota tyttöä. Ja nyt seitsemän vuotta myöhemmin tyttö ei vieläkään osoita minkäänlaisia tunteita häntää kohtaan. Paitsi tietysti kaikki se viha, jota Lily levittää ilmaan, kun huutaa Jamesille.
 James ei ymmärrä. Tekeekö hän jotain väärin? Pitäisikö hänen muuttua? Jättää kelmi-jutut sikseen ja keskittyä ainoastaan Lilyyn? Siihen hän ei pystyisi. Pitäisi olla toinenkin vaihtoehto. Mutta kun ei ollut.
***
Lily ei millään saanut unta. Elaine ja Lucy nukkuivat jo, mutta Lily ei vain saanut unta. Lily ajatteli Potteria. Potter oli viimeaikoina mennyt ärsyttäväksi, mutta se ei antanut Lilylle syytä huutaa Potterille entistä pahemmin. Lily muisti selvästi miten he olivat nähneet ensi kerran.


Hän seisoi keskellä Suurta salia. Kaikki muut oppilaat tuijottivat häntä. Vatsanpohjassa oli perhosia, selvästi. Muutamia oppilaita oli jo lajiteltu ja Lilyn vuoro koittaisi pian. Niinhän se koitti. Hänen nimensä sanottiin. Lily astui eteenpäin ja istahti puiselle jakkaralle.
 Professori McGarmiwa asetti hatun Lilyn päähän ja tyttö tärisi niin, että ei huomannut, että muutkin huomasivat sen. Hattu mietti hetken. Sitten se kysyi äänellä, josta Lily oli varma, että vain hän kuuli.
 ”Rohkelikko vai Korpinkynsi?” Lily ei tiennyt mitä vastata. Niinpä hän sanoi:
”Korpinkynsi” se tuntui houkuttelevammalta. Hattu oli hiljaa ja huusi sitten koko Salille:
”ROHKELIKKO!”
Lily ei ymmärtänyt. Hänhän oli valinnut Korpinkynnen. Lily ojensi hatun professorille ja liittyi rohkelikkojen joukkoon eli siihen vasemmanpuoleiseen hurraavaan pöytään.
 Lily seurasi muita oppilaita, kun heidät lajiteltiin. Hän pani merkille mustatukkaisen pojan. Pojalla oli pörröiset, hivenen takaa sojottava hiukset. Hänellä oli myös pyöreät silmälasit. Hän näytti aika… suloiselta.
 Poika lajiteltiin Rohkelikkoon. Juuri kun hän oli antamassa hatun professori McGarmiwalle, hänen kätensä tyrkkäsi hatun professorin käteen ja hän siirtyi tuijottamaan Lilyä. Pojan nimi oli James Potter, se hän tiesi. Poika tuijotti häntä hetken jaa vasta silloin Lily tuijotti takaisin.
 
Pojalla oli hämmästyttävän ruskeat silmät. Itse asiassa silmät olivat pähkinänruskeat. Lily ei tiennyt mitä ajatella tuosta ”suklaasilmästä”. Toisinaan hän halusi tietää pojasta enemmän. Toisinaan hän halusi pitää etäisyyttä. Poika huomaisi tuijotuksen – Lily ei ollut ainoa joka tuijotti häntä – ja istuutui nolona Sirius Mustan ja Remus Lupinin viereen.


 Se oli kyllä huvittavaa. Ensin James – ei siis Potter – vaikutti söpöltä ja hiljaiselta suklaasilmältä, mutta osoittautuikin oikeaksi Kelmiksi. Se tarkoitti, että kiusasi luihuisia ja vaihtoi tyttöjä kahdessa päivässä. Sirius kylläkin vaihtoi tyttöjä tiuhaan tahtiin. Muut eivät.
 Lopulta Lily nukahti muiden tyttöjen tuhinaan.
***
Torstai 9.syyskuuta. 1977
Aamu ei sujunut hyvin. James heräsi liian myöhään.
 ”Anturajalka, mikset herättänyt minua?”
”En viitsinyt herättää sinua, kun näit niin ihania unia” Sirius vastasi suihkusta, hitunen ivaa äänessään.
 ”Miten niin?” James kysyi samalla kun kiskoi pyjamaa päältään.
 James ei muistanut, että olisi nähnyt unia, Paitsi tietysti se yksi uni. James hymyili kun napitti paitaansa niin, että nappi meni väärin napinreikään. Sirius tuli suihkusta ja sanoi:
”Mumisit jotain ja kieriskelit sängyssäsi. Muuten minulla on hyppytunti ja sinun tuntisi alkaa viiden minuutin kuluttua”
 ”Mikset heti sanonut?” James huusi hädissään ja joutui niin sanotun paniikin valtaan. Hän kiskaisi housut hätäisesti jalkaansa. ”Hienoa myöhästyn varmasti!” hän mutisi itselleen. Hän heitti laukun olalleen ja lähti hiukan ärtyneenä makuusalista.
 James meni puolijuoksua portaat alas ja suoraan käytävälle. Nyt olisi Taikajuomia ja se olisi tyrmissä eli oli juostava kakki portaat alas. Hänen hiuksensa lensivät puolelta toiselle, mikä oli pojalta – tai nuorelta mieheltä – varsin huvittava näky.

James huohotti kun hän vihdoin saapui tyrmiin. Hän koputti varovaisesti luokkahuoneen oveen ja astui sisään.
 ”Anteeksi, että olen myöhässä” hän huohotti.
 ”Ahaa, herra Potter. Ihmettelimmekin missä viivyit” professori Kuhnusarvio sanoi.
 ”Nukuin pommiin” James huohotti.
 ”Selvä, poikaseni. Noniin, tänään teemme parityötä. Paras pari saa kutsun ensi viikon illalliseni. Noniin, sitten vain töihin. Ohjeet ovat taululla. Tyttö – Poika parit, mielellään” Kuhnusarvio sanoi.
 James vilkaisi Remusta. Kuutamo istui pulpetissa Lucy Stonesin kanssa. Kaikki muut olivat jo jakautuneet pareihin paitsi James ja… ja Lily.
 Lily istui pulpetissa aivan yksin. Hän näytti huolestuneelta. Jamesin olisi tehnyt mieli suudella hänen huolensa pois, mutta silloin Lily olisi vihannut häntä vielä enemmän kuin nyt. Niinpä James tyytyi menemään tytön viereen.
 ” Saanko istua?” hän kysyi varovasti, sillä pelkäsi, että Lily alkaisi taas huutamaan.
  ”Saat” Lily mutisi.

James istuutui varovaisesti. He alkoivat tehdä äänettömästi lientä, joka oli määrätty tehtäväksi. Lily luki ohjeita ja antoi ainekset Jamesille, joka pudotti ne kattilaan. Välillä Lily joutui korjaamaan Jamesin keitoksia, jos hän oli vaikka lisännyt yhden hämähäkin liian vähän tai sekoittanut liian monta kertaa myötäpäivään.
 ”Jaahas, herra Potter ja neiti Evans. Huippuoppilaani. Mitä olette saaneet aikaan?”
 ”Liemi on vielä puolivälissä, mutta” Lily aloitti.
 ”Se on aivan ohjeiden mukainen! Te olette täydellinen työpari!”
James väläytti Lilylle epävarman hymyn ja tyttö vastasi hymyyn yhtä epävarmana.

« Viimeksi muokattu: 13.09.2011 18:04:06 kirjoittanut Feliicia »


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: I hate you, I love you [K-13] 2. osa ilmestynyt!
« Vastaus #12 : 02.07.2010 17:46:06 »
Aah! Uusi luku! Tykkäsin. Oli paljon parempi kuin ensimmäinen :) Ja kiitos TODELLA paljon omistuksesta. Olen ylpeä siitä, että sain edes jonkun kirjoittamaan ficcejä :) Samalla tavalla minä itsekin aloitin.
 Aluksi tämä tuntui samanlaiselta kuin muut kelmificit, mutta toisessa luvussa yllätyin ja positiivisesti! Jännää, että Lily olikin aluksi tykännyt Jamesista! Lily taitaa jo hieman lämmetä hänelle, vai?? Kiitos vielä kerran omistuksesta.

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13] 2. osa ilmestynyt!
« Vastaus #13 : 04.07.2010 11:17:56 »
kiitos oikein kovasti Vaarallinen komentoija, kommenttisi piristi ihanasti tylsää päivää ja hymy pyrki väkisinkin huulille. :)
  Lily on tosiaan nuorempana ollut ihastunut Jamesiin, mutta unelma taisi kaatua kun James alkoi kiusata Severusta. Lily tosiaan lämpeää  pikkuhiljaa Jamesille, mutta ei ole vielä oikein varma. Kolmanne osan pitäisi olla kohta valmis, tai no en ole oikestaan kauheasti kirjoittanut sitä vielä, mutta se on kumminkin tulossa. Nyt kun on kesä niin se ei välttämättä tule ihan pian. mutta kiitos kommentistasi!


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: I hate you, I love you [K-13] 2. osa ilmestynyt!
« Vastaus #14 : 04.07.2010 11:35:09 »
Uusi lukija kukkuloi täällä.
Ihan kivalta kuulostaa.
Jään seurailemaan mitä tapahtuu
Odottelen innolla jatkoa, joka tulee toiovttavasti pian  ::)

~Lauranood
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13] 2. osa ilmestynyt!
« Vastaus #15 : 04.07.2010 11:37:37 »
KiitosLauranood, jatkoa tulee pian, kunhan saan kirjoitettua sen ja lähetettyä betalle :)


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13] 2. osa ilmestynyt!
« Vastaus #16 : 05.07.2010 16:09:51 »
Olisi muuten kiva jos lukisitte myös toiset tarinani koska kukaan ei ole kommentoinut niitä Katsokaa profiilistani ne. anteeksi , kun mangun, mutta haluaisin niillekin lukijoita kun tällä saattaa kestää vielä hiukan


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: I hate you, I love you [K-13] 3. OSA ILMESTYNYT!!!!
« Vastaus #17 : 10.07.2010 09:39:05 »
A/N: No niin, vihdoinkin tämä tuli valmiiksi. Tässä luvussa tapahtuu aika paljon.

3. osa: Lentämistä ja putoamista
Keskiviikko 6. lokakuuta. 1977

”Kuten hyvin tiedätte, tämän vuoden jälkeen suurin osa meistä lähtee Tylypahkasta. Tämä on siis meille viimeinen mahdollisuus voittaa pokaali ja saada joukkueen nimi siihen” James selosti joukkueelleen.
 Joukkue istui pukuhuoneessa. Joukkueeseen kuului luonnollisesti James. Hän pelasi etsijää. Lily, Jasmin ja Angelica olivat jahtaajia, ja koska Jasmin oli edelleen sairaalasiivessä Sandra O’Smith pelasi hänen tilallaan.
 Angelica oli pienikokoinen kolmasluokkalainen tyttö. Hänellä oli olkapäihin ulottuvat mustat hiukset ja ruskeat silmät. Angelica oli James löytö, ja hän onkin hyvä pelaaja. Hän on nopea liikkeistään ja on yleensä ensimmäisenä syöttämässä.
 
Sirius ja Elone Bara olivat lyöjiä. Elone on neljäsluokkalainen. Hän on Elainen pikkuveli. Elone on lihaksikas – vaikka onkin vasta 14 – ja hän voi lyödä Ryhmyn toiseen kenttäpäätyyn. Sirius taas on nopea ja yleensä puolustaa omia joukkuetovereitaan. Hän ei pysty aivan samaan kuin Elone, mutta on selvästi nopeampi.
 Cameron on pitäjä. Hän on viidesluokkalainen rohkelikko. Cameron ei ole lihaksikas kuten Elone, mutta hän on nopea ja hyvä torjumaan.
 
 James määräsi harjoitukset kolmena iltana viikossa. Joukkue alkoi treenata ahkerasti, sillä ensimmäinen peli olisi jo marraskuussa. He pelaisivat korpinkynttä vastaan, jolla oli uusi kapteeni.
 ”No kai me heidät päihitämme” Sirius sanoi eräänä lokakuun iltana Jamesille harjoituksien jälkeen.
 ”En ole niinkään varma. Heillä on uusi kapteeni” James sanoi.
 ”Se on helppo nakki” Sirius sanoi virnistäen. ”Se ”kapteeni” on Penelope Bones. Hän on meidän vuosi kurssilla. Ei ole mikään urheilullinen. Hänet taidettiin valita vain siksi, että hän on hitonmoisen hyvä koulussa” Sirius selosti. ”Ja hän on jahtaaja” Sirius vastasi Jamesin kysyvään ilmeeseen.
 ”Eikö hän ole se jonka kanssa seurustelit viidennellä?” James sanoi ja naurahti. ”Annoit pakit, koska tajusit, että hän on liian hyvä koulussa sinulle. Ja sitten aloit olla Jasminin kanssa” nyt hän jo hytkyi tikahdutetusta naurusta.
 ”Taisi muuten olla. Hyvä huomio. Jasmin taas… no hän jätti minut kun te räjäytitte suihkujen välisen seinän” James nauroi nyt niin lujaa, että muut oleskeluhuoneessa olevat tuijottivat heitä kummastuneina.
 ”Ja sitten… sitten hän tuli poikien makuusaliin pelkkä pyyhe päällään ja sanoi, että tappaa sinut” James sanoi ja rauhoittui jo hiukan. ”En vain tajua mitä hauskaa siinä oli”

***
Sunnuntai 31. lokakuuta. 1977

Lily lensi. Hän todellakin lensi. Pienenä se olisi tuntunut mahdottomalta, mutta ei nyt. Kaikki oli niin selvää: hän lensi ja oli noita. Olo oli kuin pikkutytöllä, joka vihdoinkin on tarpeeksi pitkä päästäkseen isoihin huvispuistolaitteisiin. Hänellä ei ollut luutaa, eikä siipiä, mutta silti hän oli ilmassa. Sitten taivaanrannasta nousi aurinko. Aurinko häikäisi Lilyä, ja hän joutui nostamaan kätensä kasvojensa peitoksi ettei sokaistuisi.
 Aurinko huokui lämpöä ja voimaa. Se kutsui Lily luokseen. Sanattomasti. Lily ei voinut tehdä muuta kuin lähestyä aurinkoa. Hän olisi halunnut pitää etäisyyttä, sillä hän pelkäsi ettei näkisi auringon jälkeen enää mitään. Silti hän lähestyi aurinkoa, vaikka hänen aistinsa kielsivät sen.
 
Matka auringon luo kesti ikuisuuden, tai ainakin siltä se tuntui. Aurinko kietoi kätensä Lilyn ympärille. Lilystä tuntui, että tässä olisi maailman turvallisin paikka. Sen säteet lämmittivät ihanasti, kun Lily kietoi omat kätensä sen ympärille. Lily katsoi suoraan aurinkoon, pelkäämättä, että se sokaisisi hänet. Kun hän katsoi tarkemmin hän huomasi jotakin. Sillä oli kasvot ja kasvot kuuluivat James Potterille.

Lily heräsi hätkähtäen. Hän oli nähnyt kummallista unta. Siinä oli ollut hän ja James Potter. Potter oli oikeastaan ollut aurinko ja hän oli halannut sitä aurinkoa! Ei Lily, keskity. Älä ajattele Potteria. Tänään on kurpitsajuhla ja ensi viikolla on tärkeä peli, älä ajattele Potteria, hän hoki mielessään.
 Lily nousi sängystä ja meni kylpyhuoneeseen. Miksi minä ajattelen Potteria? Hän kysyi peilikuvaltaan. En kai pidä hänestä? Ei, ei, minä vihaan häntä. Tai en ihan vihaa, mutta en pidä hänestä. En sillä tavalla.
 Hän meni takaisin makuusalin puolelle ja katsoi muita tyttöjä. He nukkuivat vielä. Lily menee vaatekaapille. Hänellä ja Jasminillä on yhteinen kaappi. Muut kaksi kaappia kuului Lucylle ja Elainelle sekä Helenille ja Sandralle. Hän puki itsensä ja poistui vähin äänin makuusalista.

Kello oli vasta kuusi aamulla eikä siis olohuoneessa ollut vielä ketään. Lily istahti tuoliin takan äärellä. Se oli hänen lempituolinsa. Vaikka monet muutkin pitivät siitä. Se oli melkein aina varattu.
 Lily yritti nukahtaa, vaikka tiesi sen olevan mahdotonta. Hän halusi nähdä uudelleen sen unen, mutta ajatus nähdä Potter uudestaan ei houkuttanut.

***
Elaine ravisteli Lilyä, joka oli nukahtanut nojatuoliin.
”Lily, herää!” hän toisteli. ”Kello on viisi vaille kahdeksan!”
Lily heitti peiton päältään. Hetkinen, nukuinko minä? Miksi päälläni on peitto, vaikka en nukahtanut peitto päälläni? Lily kysyi itseltään. Joku on varmasti laittanut se päälleni sillä aikaa kun nukuin.
 ”Lily, kello on viisi vaille kahdeksan! Sinulla on viisi minuuttia aikaa syödä ja mennä PVS-tunnille!” Elaine sanoi äidilliseen sävyyn.
”Joo, joo El! Älä nyt huuda” Lily sanoi ja nousi seisomaan. ”Minä menen!”
 Matkalla Saliin muut oppilaat nauroivat Lilylle sillä hänen paitansa repsotti omituisesti ja mekko oli rypyssä. Eivätkä hänen hiuksensakaan olleet missään edustus kunnossa.
 
Hän ehti juuri ja juuri napata pöydältä pari leipää ennekuin ruoka katosi. Hän juoksi niin nopeasti kun pystyi Rohkelikko torniin ja nappasi sieltä laukkunsa. Miksi minä en ottanut sitä aiemmin mukaan? Hän ajatteli. Sitten hän rynnisti suoraan neljänteen kerrokseen missä pidettiin Pimeyden Voimilta Suojautumisen tunti.
 Ovi oli juuri sulkeutumassa kun Lily ehti laittaa jalkansa väliin. Hän istui Elainen viereen, sillä Lucy oli omaksunut istua Remus Lupinin vieressä.
 ”Mitä Lu tekee Remuksen vieressä?” Lily kysyi Elaineltä.
”En tiedä. Hän ei ole sanonut mitään. Yhtenä iltanakin hän katosi tornista ja tuli tuntien päästä takaisin” Elaine kuiskutti samaan aikaan kun professori Damone paasasi pimeyden kirouksista.
”Luulen, että Lucy on vihdoin löytänyt vertaisensa. Katso nyt heitä!” Lily sanoi. Lucy hymyili koko ajan, vaikka professori puhui tappokirouksesta.
”Nyt kyllä hän joutuu kuulusteluun!” Elaine sanoi muka vaarallisella äänellä.
”ja voisikohan neiti Bara kertoa ajatuksistaan myös meille?” professori Damone kysyi tyttöjen takaa. Hän oli hiipinyt arvaamatta viimeisien pulpettien taakse. ”Kertoisitteko minkä takia velho, josta puhuimme tunnin alussa, tappoi itsensä eikä vastustajaansa?”
”No, hänellä oli taikasauva housujen takataskussa” Elaine sanoi vakavana. ”Hän siis oli vetämässä taikasauvaa takataskustaan, mutta lensikin istumaan ja räjäytti itsensä” Elaine sanoi.
”Ehkä velhoille ei enää kannata myydä housuja, jossa on takataskut” James sanoi tyttöjen edestä. Koko luokka räjähti nauruun ja professori yritti turhaan estellä heitä.
”Tunti on päättynyt!” professori huusi ja meni huoneeseensa hermoheikkona. Oppilaat poistuivat iloisena siitä, että ruokatunti tuli puolituntia etuajassa.

”Minä vihaan PVS- tuplatunteja!” Lily valitti toisille seitsemäsluokkalaisille rohkelikoille. ”Kaksi tuntia teoriaa ja vielä tunti käytäntöä! Opettaja on niin ärsyttävä, että voisin laittaa hänet leivänpaahtimeen!”
”Mikä on leivänpaahdin?” James kysyi. Lily oli suostunut istumaan Jamesia vastapäätä, mikä miellytti Jamesia kovasti.
”No se on sellainen laite johon jästit laittavat leipää ja sitten raudat lämmittävät leipää ja siitä tulee rapeaa” Lily selosti. ”Aivan normaalia”
”Voisit välillä tutustua velho-kulttuuriin”, James sanoi virne kasvoillaan. ”Esimerkiksi minun kanssani” hän lopetti lauseensa.
”Tyhmä!” Lily nauroi leikkisästi. ”Yrität taas iskeä minut!”
”En, prinsessani. Tarjoan vain auttavaa kättä” James sanoi ja ojensi kätensä Lilyä kohti. Lily kuitenkin kopautti Jamesia päähän kädessään olevalla kirjalla. James veti kätensä ja nousi ylös:
”Au” hän sanoi ja lähti juoksemaan kohti Eteishallia. Voi ei, nyt hän loukkaantui, Lily ajatteli. Menen perään.
”Tähtitorniin tai järven rannalle” Sirius sanoi” Luultavasti järven rannalle” hän sanoi kuin lukien Lilyn ajatukset.
”Kiitos, Sirius” Lily mutisi ja lähti juoksemaan kohti ovea. ”Nähdään Loitsuissa!” hän huikkasi ja katosi Eteishallin väkijoukkoon.

***
James istui järvenrannassa. Hän oli yksin ajatuksiensa kanssa. Miksi Lily ei pidä minusta? Miksi Lily löi minua päähän? Sattuu hirveästi. Saan varmaan kuhmun tai jotain. Minäkö tein jotain väärää? Minä rakastan häntä. En tiedä tunteeko hän samoin, mutta silti. Rakastan hänen hiuksiaan ja silmiään. Rakastan hänen vartaloaan ja kasvojaan. Rakastan hänen hymyään ja nauruaan. Rakastan kaikkea hänessä. Jopa sitä, että hän tulistuu helposti. Rakastan hänen ääntään. Olen rakastunut. Ensimmäisestä luokasta lähtien olen pitänyt – ei, ollut ihastunut häneen – mutta vasta viime vuoden alussa aloin rakastamaan häntä.
 Punatukkainen tyttö istui Jamesin viereen rannalle. Ennen kuin James ehti avata suutaan Lily sanoi:
”Anteeksi. Ei ollut tarkoitus satuttaa”
”Et sinä satuttanut. Minä ole pahoillani kun ärsytin sinua”
”Satutinpas”
”Et satuttanut”
”Satutinpas. Sinusta vuotaa verta. Siitä mihin löin. Kirjan kulma taisi osua siihen. Odota, minulla pitäisi olla paperia taskussa” Lily sanoi ja alkoi kaivella taskujaan.
”Oletko sinä noita vai et?” James kysyi katsellessaan Lilyä.
”Olen, olen, mutta en ole hyvä parannusloitsuissa. Voisin vain pahentaa asiaa. Tässä. Imutus!” Lily sanoi ”Nyt se imee verta paremmin”
Lily painoi nenäliinan Jamesin päälaelle, joka oli värjäytynyt verestä punaiseksi. Molemmat olivat hetken hiljaa, mutta James rikkoi hiljaisuuden:
”Miksi sinä kumautit minua kirjalla?” hän kysyi. Lily katsoi polviaan.
”En minä tiedä. Ehkä suutuin kun kutsuit minua prinsessaksi. Olen kuitenkin pahoillani”
Kyynel vierähti Jamesin poskea pitkin. Se oli ensimmäinen kyynel, jonka Lily oli nähnyt Jamesin vuodattavan.
”Voi James!” Lily sanoi ja pyyhkäisi kyyneleen Jamesin poskelta. ”Haluan olla ystäväsi. Ehkä myöhemmin voimme seurustella. Minun on totuttava etten enää vihaa sinua” James nyökkäsi. He nousivat ja kävelivät loitsujen tunnille. Lily piti edelleen nenäliinaa Jamesin otsalla.
Kurpitsajuhla oli aivan tavallinen. Lily ja James istuivat vierekkäin ja juttelivat toisilleen. Muut ihmettelivät minkä oli saanut heidät tekemään aselevon. He nauroivat ja juhlivat kunnolla.

***
Maanantai 15. marraskuuta. 1977
Sää oli aurinkoinen ja lumi heijasti valoa ihanasti. Tylypahka oli hiljainen ja yksinäinen. Kaikki oppilaat istuivat katsomossa, huispauskatsomossa. Kentällä lensi seitsemän punaista ja seitsemän sinistä täplää. Sekä neljä palloa. Molemmissa päädyissä oli kolme maalisalkoa. Rohkelikko johti 50-0. Lily oli tehnyt maaleista kaksi.
 James tähysi kultasiepppiä, mutta ei löytänyt sitä. Välillä hän silmäili Korpinkynnen etsijää jos tämä olisi löytänyt sen, mutta hänkään ei ollut löytänyt sitä.
 Peli kesti vielä kymmenen minuuttia. Puoli tuntia. Rohkelikko johti nyt 170- 10. Pelaajat olivat jo aika väsyneitä, mutta James sai lisää puhtia kun näki kultaisin vilauksen Korpinkynnen kenttäpäädyssä. Hän nojautui eteenpäin ja sai tuntea sen ihanan tunteen, joka syntyi vain kun kiihdytti luudan sen huippunopeuteen. Sivusilmällä hän näki miten Korpinkynnen etsijä kiihdytti kohti häntä.
 Koko kenttä pysähtyi kun kaikki pelaajat seisahtuivat katsomaan etsijöiden kamppailua. James kurkotti. Hänen sormensa hipaisivat sieppiä, mutta sitten Korpinkynnen etsijä tönäisi hänet sivuun. James tönäisi häntä ja nyt hän melkein sai siepin kiinni, mutta kirkaisu toisesta päästä hämäytti hänet. Lily.

« Viimeksi muokattu: 13.09.2011 18:05:15 kirjoittanut Feliicia »


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: I hate you, I love you [K-13] 3. OSA ILMESTYNYT!!!!
« Vastaus #18 : 10.07.2010 12:02:12 »
I H A N A <3
Pidin, todella hyvin kirjoitettua. Oli kyllä vähän outoa, että ensin se löi ja sitten ne olikin ylimpiä ystäviä. mutta älä minun sopotuksestani välitä, koska kunhan nipotan, sillä pidin paljon.

Jatkoa toivoisin, nopeasti kiltti :D

~Lauranood
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: I hate you, I love you [K-13] 3. OSA ILMESTYNYT!!!!
« Vastaus #19 : 10.07.2010 13:07:03 »
Hei, jälleen hyvä lukiu :) . Pidin hyvin paljon, se et Lily lähti Jamesin perään oli ihanaa... Ehkä se alkaa sittenkin kohta jo lämmetä.... Mutta, kiitokset luvusta. :) Jatkoa mahdollisimman pian, kiitos!