Kirjoittaja Aihe: Ice Age: Illan tullen, S, pieni Diego/Sid  (Luettu 4957 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Ice Age: Illan tullen, S, pieni Diego/Sid
« : 18.06.2010 02:14:03 »
Nimi: Illan tullen
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Fandom: Ice Age
Tyylilaji: No minulla ei ole aavistustakaan mitä tämä on. Tälläistä ystävyydestä kertovaa. Ehkä pientä slashia :)
Yhteenveto: "Mä olen iloinen, että sä olet mun ystävä, Diego."
Hahmot/paritukset: Diego/Sid
Vastuuvapaus: Hahmot eivät kuulu minulle!
A/N: Katselin tänään Ice Agea ja jostain syystä olen ihastunut nimenomaan Sidin ja Diegon ystävyyteen. Sid kun on niin ihana hömppä ja Diego enemmänkin tunteidensa piilottaja. Ajattelin sitten kirjoittaa heistä tämmöisen tarinan. Ja Sidin laitoin puhumaan puhekielellä ja lisäsin nuo h:t tuonne lisäämään tunnetta hahmoon. :)

Illan tullen

"Tää aurinko vaan paishtaa, korkealla niin! Kohta she kuitenkin lashkee vaan!" laiskiaisen laulu kantautui Diegon korviin iloisena ässä suhahtaen tavalliseen tapaan. Sapelihammastiikeri pyöräytti silmiään jatkaen hidasta tallusteluaan. Pian Sid jo tuli hänen viereensä tapittaen häntä kiinnostuneena.

"Mihinkäsh sitä ollaan nyt matkalla?" Sid uteli ja Diego antoi hänelle pienen ärsyyntyneen silmäyksen.
"Kunhan kuljen eteenpäin. Tiedäthän, joskus voi kulkea vailla määränpäätä", Diego selitti kärsivällisesti ja Sid pysähtyi hetkeksi katsoen hänen peräänsä.

"Tosi jännää!" laiskiainen huudahti ja kiirehti taas kissaeläimen viereen. "Mutta oikeeshti, onko jokin hätänä? Lähdit vaan niin äkkiä Manun ja mun luota, että aattelin jonkin olevan pielesshä."
Diego vilkaisi yllättyneenä toista, joka vaikutti olevan aidosti huolissaan.

"Olen kunnossa. Halusin vain hetken olla yksin..." Diego sanoi hiljaa ja kulki eteenpäin kasvot nyt synkistyneinä.

"Vai niin. Onko shulla ikävä shun laumaa? Tiedäthän muita khissaeläimiä", Sid kysyi tajuamatta lähteä ja jättää ystäväänsä pohtimaan asioita yksin.

Se oli toisinaan hyvin ärsyttävää, ettei Sidillä aina ollut tilannetajua, mutta Diego oli jo tottunut siihen piirteeseen, että olisi ollut outoa, jos Sidillä olisi äkkiä ollutkin kaikki hallussa. Diego piti ystävästään tämän kaikista vioista huolimatta, jos niitä vioiksi voi sanoa.

Mutta Sidin kysymystä pohtiessaan häntä inhotti. Hänellä ei ollut tosiaankaan ikävä laumaansa. Muiden raakuus ja johtajan palvonta eivät enää kiehtoneet häntä. Hän oli löytänyt uuden perheen Sidin ja Manun luota. Hän oli oppinut mitä tosi ystävyys merkitsee eikä hän halunnut luopua siitä niin pehmolta kuin se saattoi kuulostaakin.

"Ei", hän vastasi Sidille. "Ei oikeastaan."
"Kiva kuulla!" laiskiainen huudahti ja kapsahti tiikerin kaulaan.

Diego jähmettyi lähes kauhuissaan. Hän ei ollut vieläkään tottunut Sidin äkillisiin hellyydenosoituksiin. Hänen rintaansa levisi kyllä miellyttävä lämpö, mutta pääosin hänestä tuntui vielä epämukavalle. Sapelihammastiikerit eivät olleet läheisyydessä hyviä. Tappelu oli ollut heidän tapansa osoittaa toveruutta. Täällä tappelu ei tullut kysymykseenkään, mutta ei Diego sitä juuri kaivannutkaan.

"Mä jo ehdin pelätä, että sä hylkäät lauman! Meille tulish sua ikävä!" Sid sanoi vetäytyessään ja katsoi Diegoa hymyillen epätasaisella hammasrivistöllään. Diego hymähti.
"En minä tässä ole minnekään menossa", hän sanoi rauhoittavasti ja toverukset jatkoivat matkaansa hiljaisuuden vallitessa heidän välillään.

"Kuule Diego", Sid aloitti rikkoen hiljaisuuden. Diego katsoi ystäväänsä kysyvästi. "Alkaa tulla jo pimeä. Jäädäänkö johonkin vai käännytäänkö takaishin?"
Diego kohotti katseensa taivaalle ja tosiaan taivas alkoi muuttua jo tummansiniseksi ja ensimmäiset tähdet näkyivät taivaalla.
"Etsitään joku suojaisa paikka", Diego sanoi ja toverukset alkoivat etsiä sopivaa paikkaa, johon voisi jäädä yöksi.

He löysivät kalliosta mukavan syvennyksen johon he asettuivat tyytyväisinä. Diego laski päänsä tassujensa päälle ja sulki silmänsä.
"Diego?"
Diego avasi silmänsä ja huomasi tuijottavansa suoraan laiskiaisen silmiin. Diego kavahti taaksepäin hieman pelästyneenä. Sitten hän siristi silmiään ärtyneenä.
"Oliko ihan pakko? Mitä nyt?" Diego ärähti, mutta vastaukseksi Sid osoitti taivaalle. Ja Diego kohotti katseensa ja pieni henkäys pääsi hänen suustaan.

Taivas oli täynnä tähtiä. Ne loistivat kirkkaina pieninä valopisteinä heidän yläpuolellaan muodostaen erilaisia kuvioita, kun taas toiset olivat epämääräisissä rykelmissä. Toiset olivat himmeämpiä kuin toiset, mutta yhtälailla ne kaikki muodostivat luonnollisen kauniin kokonaisuuden. Laiskiainen ja sapelihammastiikeri katsoivat näkymää aivan yhtä haltioituneina.

Sitten Sid istahti Diegon viereen. Hän kohotti yhden isoista kynsistään taivasta kohti.
"Äiti-laiskiainen opetti joshkush tähtikuvioishta, mutta mä en muista enää ainuttakaan", Sid sanoi hiljaa, hieman haikeana.
"Ei se mitään", Diego vastasi katsoen ystäväänsä hieman hämmentyneenä. Sid katseli yhtä taivaalle ajatuksiinsa uppotuneena. Viimein hän kuitenkin käänsi katseensa takaisin tiikeriin ja tämän hehkuviin vihreisiin silmiin.

"Mä olen iloinen, että sä olet mun ystävä, Diego", Sid kuiskasi ja painoi päänsä kissaeläimen kylkeä vasten. Diego jännittyi jälleen, mutta hiljalleen hän rentoutti lihaksensa, kuitenkin tuntien olonsa hieman epämukavaksi, mutta toisaalta hän oli iloinen Sidin läheisyydestä, vaikkei myöntänytkään sitä itselleen.

Sid silitti toisella kädellään ystävänsä pehmoista turkkia ja sulki sitten silmänsä. Diegokin sulki omansa, tuntien miellyttävästi toisen ruumiinlämmön kehoaan vasten.

"Sid, tästä ei sitten sanaakaan Manulle."

"Ei tietenkään, Diegoshein."

Hetken päästä kuului enää vain laiskiaisen kuorsaus ja sapelihammastiikerin hiljainen tuhina.


A/N: Siinäpä se oli. Yllätyin muuten kovasti, kun en löytänyt ainoatakaan Ice Age -ficciä täältä. Kommentteja tahtoisin!
« Viimeksi muokattu: 10.08.2012 17:11:10 kirjoittanut Sokerisiipi »

Spud

  • Vieras
Vs: Illan tullen, S
« Vastaus #1 : 18.06.2010 23:41:43 »
Voi ei tää oli niin söpö että hymyilen varmaan koko illan :: D
Sid oli niin Sid kuin vain mahdollista ja Diegokin ihan Diego.
Lainaus
"Äiti-laiskiainen opetti joshkush tähtikuvioishta, mutta mä en muista enää ainuttakaan", Sid sanoi hiljaa, hieman haikeana.
"Ei se mitään", Diego vastasi katsoen ystäväänsä hieman hämmentyneenä.
Voi mikä herttaisuus, tää oli tämmönen haikeen ihana kohta- äwwws

Tämä oli suloisen lyhyt tämmöinen herttain väkäväkäkäkä en osaa kommentoida taas lainkaan, mutta kovin tykkäsin tästä. Kiitoksia tästä mukavuudesta !

Kupla

  • Perisokea
  • ***
  • Viestejä: 916
  • So tell me, what is there to fear?
Vs: Illan tullen, S
« Vastaus #2 : 19.06.2010 15:14:40 »
Ahih, täällä taitaa olla toinen koko loppuillan hymyilevä lukija. :D

Tämä oli ensimmäinen lukemani Ice Age -ficci, mutta täytyy sanoa, että jos kaikki ficit olisivat näin onnistuneita, niin en muita ficcejä enää lukisikaan! Sid ja Diego ovat oikein suloisia ihan ystävinäkin, ja täytyy sanoa, että sait loistavasti molempien hahmojen luonteet esille tekstissäsi.

H:t ja puhekieli Sidin suusta kruunasivat kyllä koko ficin. Tunnelmaan ei olisi varmasti päässyt yhtä hyvin mukaan, ellei Sid olisi ollut niin tunnistettava. Itse asiassa kuulin päässäni kaikki Sidin vuorosanat (ei sillä, että olisin montaa kertaa Ice Ageja nähnyt, mutta Sidin suomenkielinen ääni on vaan niin tarttuva), ja ne olivat tosiaan Sidin suuhun sopivia ja onnistuneita. Se vaan jäi vähän mietityttämään, että onko nuo H:t lätkitty vaan satunnaisesti tiettyihin sanoihin, koska kaikkien S:ien kumppanina tuota H:ta ei ole. En kyllä muista, suhauttaako Sid jokaista S:äänsä.

Lainaus
Diego laski päänsä tassujensa päälle ja sulki silmänsä.
"Diego?"
Diego avasi silmänsä ja huomasi tuijottavansa suoraan laiskiaisen silmiin.
Täytyy tämä nostaa oikein erikseen esille siinä mielessä, että näin sen ihan animaationa pääni sisällä. ;) Todella Ice Age -tyylinen kohta.

Lainaus
Sitten kuului enää vain laiskiaisen kuorsaus ja sapelihammastiikerin hiljainen tuhina.
Lopetus oli vähän äkkinäinen, enkä välttämättä oikein pidä 'sitten'-sanan käytöstä tässä tilanteessa. Sitten kuitenkin viittaa aivan välittömään tapahtumaan, ja tuskin he molemmat sammuivat kuin saunalyhdyt parissa sekunnissa! :D Ehkä parempi olisi sen tilalle 'hetken päästä' tms. Mutta, ficci on sinun ja päätös on sinun, mielipide vain minun. ;)

Kiitos tästä ficistä, nyt täytyy kiiruhtaa valmistelemaan televisionurkkausta prinsessahäitä varten!
I think I saw you in my sleep, darling,
I think I saw you in my dreams, you were
stitching up the seams on every broken promise
that your body couldn't keep.
I think I saw you in my sleep.
La Dispute: Such Small Hands

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Illan tullen, S
« Vastaus #3 : 19.06.2010 17:57:09 »
Kivaa, kommentteja :)

Spud: Kiitos kommentistasi. Hyvä juttu, että hahmot olivat omia itsejään. :)

Kupla: Joo, tuo Sidin puhetyyli oli jo kyllä heti ekana mielessä, että laitan sen puhekielelle, koska ei se tuntuisi lainkaan Sidiltä, jos se puhuisi kirjakieltä. Ja mäkin kuulin ne vuorosanat päässäni xD Ja nuo H:t ei ole lätkitty satunnaisesti sinne. En käyttänyt niitä kaikkein lyhimmissä sanoissa, koska silloin muistaakseni se suhahdus ei kuulu niin selvästi tai laisinkaan.
Lopetus oli vähän outo minunkin mielestäni. Tai siis ajattelin alunperin lopettaa ficin noihin vuorosanoihin, mutta sitten tuli pakottava tarve lisätä vielä jotain. Voisi tosiaan kuulostaa järkevämmältä tuo 'hetken päästä' tai joku vastaava tai poistan sen kokonaan... Ääh, kyllä lopetukset osaa melkein aina olla hankalia :D Mutta juups, ihanaa kun kommentoit!

Jinmuru

  • Fangirl
  • ***
  • Viestejä: 1 323
  • Ava (c) Okakettu
    • Tumblr
Vs: Illan tullen, S
« Vastaus #4 : 23.06.2010 21:44:52 »
<3_________________<3

Onneks en oo ainoa, joka on mieltynyt näiden kahden ystävyyteen. <3 Todella suloinen ficci oli. <33

Lainaus
Sid silitti toisella kädellään ystävänsä pehmoista turkkia ja sulki sitten silmänsä. Diegokin sulki omansa, tuntien miellyttävästi toisen ruumiinlämmön kehoaan vasten.

"Sid, tästä ei sitten sanaakaan Manulle."

"Ei tietenkään, Diegoshein."

Awwws, niin Ice Age kun vaan olla ja voi! :D

Kiitos paljon tästä ja kirjoita ihmeessä lisää tätä fandomia! ^^

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Illan tullen, S
« Vastaus #5 : 14.02.2011 00:31:44 »
Lainaus
"Sid, tästä ei sitten sanaakaan Manulle."

"Ei tietenkään, Diegoshein."
Ja koska Sid on Sid se kertois heti seuraavana päivänä ultranopeudella kaiken Manulle, koska ei se raukka kuitenkaan muistais lupaustaa.

Höm... Tuntuu tyhmältä aloittaa kommentti lainauksella, mutta tuo vaan on niin suloinen kohtaus. Jotenkin niin ice agemäinen, ettei rajaa. Kuten tuo Kuplankin mainitsema kohta kanssa. Sen vain näki silmiensä edessä pyörimässä. TUli jotenkin taas olo, että haluaisi vain mennä törkeesti tonne pikkuveljen huoneeseen, läimästä perseensä sen sängyn laidalle ja vaan alkaa kattomaan välittämättä, että se itikka nukkuu, videoo. Varsinkin nyt Ice age tai  tai Hercules. Äää, ei pitäis ajatella! Kuitenkin takasin tähän ficciin. Pidän sin kirjotustyylissä, kuten siinä yksärissä mainittin. Se on eläväinen ja saa kyllä hahmot ja niiden tolailujen / sanojen / eleiden tuomat tilanteet päähän, kun mitkäkin eteenpäin rullaavat valokuvat, jotka luo pienen animaation silmien eteen. Samoin hahmot ovat todella omia itsejään. Siellä on pilkahdus sin omaa, semmosta syventävää, vaikka hahmot ovat kyllä jo alkuperäisessä vallan suloisia ja syvällisiä. Ja siellä on se oma alkuperäinen kaiku. Semmonen, joka todella luo noi hahmot ja saa ne tuntumaan siltä. Voih, miksei finissä todella ole enempää Ice age -ficcejä.

Ah, piti vielä mainita tuosta H:n laittamisesta Sidin puheeseen mukaan oli erinomainen keksintö. Se oli juuri oikeissa kohdissa ja pystyin oikeasti kuvittelemaan hatarasti (siitä on nii kovin pitkä aika, kun oon nähny Ice agen) mielessäni kaikumaan Sidin äänen. Niin sulonen niin sulonen, ettei rajaa. Olin kuolla aawitukseen, että oikeesti joku osaa kirjottaa näin kauniisti ja ihanasti ja ja ja. ♥ *ruskapoika sekosi*

Kirjoita ihmeessä lisää Ace ice ficcejä. Ja ennen kaikkea Sid/Diego parituksella. Se on niin sulosta. <3 Kiitos tässä :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Kodamagnet

  • Vieras
Vs: Illan tullen, S
« Vastaus #6 : 15.02.2011 18:05:55 »
Oi, olin jo melkein unohtanut koko leffasarjan olemassaolon mutta sitten pisti silmään tuo paritus ja fandom niin oli pakko, aivan pakko lukea!
Kuvailit tosi hienosti koko pätkän, ja pystyin näkemään Diegon ja Sidin oikeastikin lukiessani tätä.
Pitäisi katsoa kakkos- ja kolmososatkin. Ykkösen olen katsonut tosi monta kertaa, mutta kahta muuta en ole katsonut minuuttiakaan. :)
Moni kehuu niitä, että varmaan pitäisi..

Mutta vielä ficistä, tykkäsin sen rennosta ja kevyestä tunnelmasta. Vaikka Diego muistaakseni on aika ärtsyä sorttia, tässä häntä oli hellyyttävä lukea hieman pehmeämpänä.
Suloista, kertakaikkisen suloista! :D

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: Illan tullen, S
« Vastaus #7 : 29.03.2011 18:05:53 »
Awww! Siis kertakaikkiaan avian mahdottoman söpö!  :-*Ice Agesta ei tosiaankaan ole melkein yhtäkään ficciä. Harmi. :-\
Lainaus
"Oliko ihan pakko? Mitä nyt?" Diego ärähti, mutta vastaukseksi Sid osoitti taivaalle. Ja Diego kohotti katseensa ja pieni henkäys pääsi hänen suustaan.

Taivas oli täynnä tähtiä. Ne loistivat kirkkaina pieninä valopisteinä heidän yläpuolellaan muodostaen erilaisia kuvioita, kun taas toiset olivat epämääräisissä rykelmissä. Toiset olivat himmeämpiä kuin toiset, mutta yhtälailla ne kaikki muodostivat luonnollisen kauniin kokonaisuuden. Laiskiainen ja sapelihammastiikeri katsoivat näkymää aivan yhtä haltioituneina.

Sitten Sid istahti Diegon viereen. Hän kohotti yhden isoista kynsistään taivasta kohti.
Tuo oli ihana, just Diegon tapaista ärähtää tolleen. :D
Ja Sidin ässät ja puhekieli oli kyl onnistuneita. Sä tosiaan kerroit Sidistä ja Diegosta, ne oli ihan itsensä.
Kiitos, huomenna on varmaan taas kiva virne jos kuulen mitään tähän viittaavaa :D


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

hiihaanna

  • Tyhjäntoimittaja
  • ***
  • Viestejä: 268
Vs: Illan tullen, S
« Vastaus #8 : 03.04.2011 17:43:06 »
Ice Ageakin finissä. :) Diego on suosikkihahmoni, eikä Sidistä voi olla pitämättä, sellainen hyväntahtoinen höntti.
"Sid, tästä ei sitten sanaakaan Manulle."
"Ei tietenkään, Diegoshein."

Ihana. Ja hyvä kun oivalsit laittaa h:t tekstiin, Sid on paljon helpommin aistittavissa.  Diego on niin omiaan jäykkyyksineen ja ärähtelyineen.
Mutta ehkä se pieni tiedostamaton Sidistä pitäminen kasvaa joskus Diegossa. Tulipa outo lause :D
kiitos ^^
-hiihaanna

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Illan tullen, S
« Vastaus #9 : 06.04.2011 19:00:06 »
Just äsken löysin ihanan fici samasta aiheesta, ja hehkutin, miten onnellinen oon.
Ja sitten seuraava<3

Eli tota joo, valtava kiitos sullekin Sidin ihanasta puhetyylistä.
Mulle tuli niin hirvee halu kattoo niitä leffoja, kun luin tän :D

Kuulen ihan Sidin äänen mun päässä ::) Tosi elävää...

"Sid, tästä ei sitten sanaakaan Manulle."

"Ei tietenkään, Diegoshein
."
Tyypillishtä Sidiä, että lupaa käshi shydämellä, mutta unohtaa koko lupauksen ja juoruaa Manulle ;D

Niinhän se menee ::)

Eli siis etenkin Sid oli niin IC ja hauska, pöhkö laiskiainen kuin voi vaan olla<3
Ja Diegokin...hurmaava jälleen kerran :D

Lisäää, pyydän, anelen, tuleehan sitä joskus? :-\
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: Illan tullen, S
« Vastaus #10 : 15.04.2011 13:48:17 »
Aww, Diego...  :-* söpöä!
Tosi ihanasti kirjotettu ja hirveen todentuntuista! Pystyin näkemään ne telkkarintuudulla kävelemässä jääkaudella ja nukkumassa luolassa.... siis aivan loistava ficci! Luin läpi useemmankin kerran ja aina piti vaan lukee uudestaan :D
Diego on elokuvissakin todella sympaattinen ja ehdottomasti mun lempihahmo ja onnistuit tuomaan vielä enemmän esille sen piilotettua rakkautta -RAKASTAN!  :-*
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Ice Age: Illan tullen, S, pieni Diego/Sid
« Vastaus #11 : 30.05.2013 20:27:03 »
Kkampanjasta, iltaa! o7

Ensinnäkin aivan ihana fandom ja vielä mahtavempi "paritus" <3 tää menee kyllä mulle täysin ystävyysficcinäkin, mutta ainahan sitä on kiva ajatella slässiä johonkin väliin :P

Pikkasen ehkä finglismiä havaittavissa, kuten "Diego antoi hänelle pienen ärsyyntyneen silmäyksen", joka suomeksi olis "Diego silmäili/mulkaisi/katsahti häntä ärtyneesti" tai "Se oli toisinaan hyvin ärsyttävää, ettei Sidillä aina ollut tilannetajua", joka suomeksi olisi "Oli toisinaan hyvin ärsyttävää, ettei Sidillä aina ollut tilannetajua" tjsp ;) mutta ei nyt varsinaisesti häiritsevissä määrin.

Ja miksei häiritse? Siksi, koska ficci elää ja vie mukanaan. Mä ainakin näin selkeesti sieluni silmin tilanteen, jopa hahmojen ilmeet, Diegon säpsähdyksen (ja tietysti silmienpyörittelyn <3) ja melkein haistoin epävarmuuden, jota Sidin läheisyys aiheutti. Mutta ehkä epävarmuuttakin enemmän se sai aikaan niitä lämpimiä tuntemuksia, joita Diego-parka ei taida aivan täysin (vielä) osata käsitellä, aws <3

Näitä vois kyllä lukea lisääkin, varsin tavallisesta elämästä kertovia, mutta kuitenkin älyttömän hyvin tulkittuja ja kuvailtuja ja suoraan syvälle syrämeen osuvia. Kiitos! ;D
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Ice Age: Illan tullen, S, pieni Diego/Sid
« Vastaus #12 : 30.08.2016 23:18:36 »
Selailin sun listausta ja tämä osui silmään, koska en muista ennen nähneeni Ice Age -ficciä. Ja onneksi huomasin tämän, sillä tämä oli tosi ihana!

Oot kyllä tavoittanut leffan tunnelman tässä täydellisesti ja tämä voisi olla suoraan kirja-adaptaatio elokuvasta. Kuvailu ja dialogi on tosi osuvaa ja hahmot IC. Komppaan muita tuon dialogin aitouden kanssa, molempien hahmojen puhe sopi niiden suuhun mainiosti! Itsekin ihan kuulin Sidin äänen päässäni tätä lukiessa ja suhisevat ässät toimivat kivasti.

Minäkin olen tosi tykästynyt tähän kaksikkoon ja siihen, että ne ovat ystäviä erilaisuudestaan huolimatta. Tässä tekstissä varsinkin ne tasapainottivat toistensa luonteita kivasti. Molempien luonne on kyllä kuvattu niin osuvasti! Sid on ihana höpöttäessä omiaan ja tykkäsin kamalasti noista äidin opettamista tähtikuvioista, joista ei sitten kuitenkaan muistettu mitään. Ja Diego on ihana, kun ei hermostu Sidin höpinöihin vaan antaa toisen puhua sen minkä tahtoo. Tässä tulee kivasti ilmi tuo Diegon hyväntahtoisuus kovan ulkokuoren alla. Musta Diego on ollut aina tosi ihana hahmo juuri siksi, että on oikeasti paljon pehmompi, kuin mitä antaa ulospäin näkyä.

Lainaus
"Mä olen iloinen, että sä olet mun ystävä, Diego", Sid kuiskasi ja painoi päänsä kissaeläimen kylkeä vasten. Diego jännittyi jälleen, mutta hiljalleen hän rentoutti lihaksensa, kuitenkin tuntien olonsa hieman epämukavaksi, mutta toisaalta hän oli iloinen Sidin läheisyydestä, vaikkei myöntänytkään sitä itselleen.

Naww tämä on niiin suloinen! Ihana Diego mörri, joka salaa tykkää Sidistä <3 Tämä kohta kiteyttää niin hyvin tämän kaksikon suhteen!

Tämä on tosi ihana ja suloinen teksti! Tosi kiva lukea tällaista viatonta hömppää, näistä tulee aina niin mahdottoman hyvälle tuulelle!

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Ice Age: Illan tullen, S, pieni Diego/Sid
« Vastaus #13 : 29.09.2016 00:29:53 »
Aijai, kaunista.
Näistä kahdesta vois lukea loputtomiin, Diego on niin ihanan rajoittunut/pidättyväinen, ja Sid vaan ottaa ja halailee ja on niin suorasukainen, että Diegolla on vähän väliä epämukava olo... mistäköhän johtuu eikun ;D
Niin väärin kuin se onkin, näitä ei vaan voi olla shippaamatta :'D
Kiitokset tästä, oli kiva pikku palanen hyvää mieltä.

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Ice Age: Illan tullen, S, pieni Diego/Sid
« Vastaus #14 : 10.03.2017 23:44:01 »
Etsiskelin tuossa jotain ystävyysaiheista luettavaa ja kommentoitavaa Kaiken maailman kommentteja -haasteen innoittamana ja päädyin listaukseesi ja bongasin sieltä tämän. Hoksasin, että olen tainnut tämän joskus muinoin lukeakin, joten eiköhän nyt olisi hyvä sauma kommentoida!

Ice Age on minusta ihana. Etenkin se ensimmäinen, kun se on mulla parhaiten muistissa, vaikken kyllä sitäkään ole nähnyt aikoihin. Onpa ihanaa lukea Ice Agesta! Nyt tekisi vain kovasti mieli katsoa se eka, kun tämän ficin lukeminen muistuttaa mua siitä, miten ihania ja hassuja hahmoja siinä leffassa onkaan. Tämän ficin myötä on helppo palata leffan tunnelmiin ja maisemiin, kun hahmot vaikuttavat varsin IC:ltä tai ainakin hyvin tunnistettavilta. Repliikkejä lukiessa ihan kuulee Diegon ja Sidin äänet. Minusta on kivaa, että Sidin ässäsuhinat ovat päässeet tähän mukaan. Niiden ansiosta Sidin puheen kuuleminen käy vieläkin helpommin. Ihanat ässäsuhinat. ♥

Sid on muutenkin ihana hahmo, niin leffassa kuin tässä ficissäkin. Niin välitön ja rakastava ja vähän pöhkö hassuine juttuineen. Ja ihanan tilannetajuton! En ihmettele, ettei Diego oikein ole innoissaan Sidin laumanikävöimisuteluista, mutta ihanaa kuitenkin, että se tykkää Sidistä kaikista "vioista" huolimatta. Eihän Sid pahalla, ja ei se olisi oma rakastettava ittensä, jos se olisi perustavanlaatuisesti erilainen. Diegokin on ihana ja jotenkin minulle tosi samaistuttava hahmo, koska minä yleensä kartan fyysistä läheisyyttä kaikkien muiden paitsi seurustelukumppanin kanssa ja olen muutenkin joissakin asioissa vähän pidättyväistä sorttia. ;D Sid ja Diego ovat tosi erilaisia, ja minusta on aivan ihanaa, että he ovat kuitenkin ystävystyneet ja että Diegokin alkaa pikkuhiljaa rentoutua Sidin seurassa, vaikka äkilliset hellyydenosoitukset yhä säikäyttävätkin. Hyvä osoitus siitä, miten erilaisuus ei välttis ollenkaan merkitse sitä, ettei voisi tulla toimeen tai jopa ystävystyä. Erilaisuudestahan voi saadakin vaikka mitä. Diego esimerkiksi saa läheisyyttä, jota sapelihammastiikereillä ei ole tapana jaella toisilleen, ja oppii ehkä jollakin tavalla jopa pitämään siitä. Loppu on suloinen, kun Sidin lämpö tuntuu Diegosta miellyttävältä. Ja tuo, ettei sitten hiiskuta Manulle, voi että! ;D Sopii Diegoon, se kun on niin yksityinen persoona kovalla ulkokuorella. Ihanaa, että Sid saa kuorta vähän murrettua.

Ja varmasti muuten Sidkin saa jotain ystävyydestään Diegon ja Manun kanssa. Tulee mieleen tuo, kun Sid haikeana tähyilee tähtiä ja muistelee äitilaiskiaisen sanoja. Onneksi Sidin ei tartte potea yksinäisyyttä nyt, kun sillä on oma pieni lauma.

Kiitokset tästä iltapalasta! -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 092
  • Kurlun murlun
Vs: Ice Age: Illan tullen, S, pieni Diego/Sid
« Vastaus #15 : 25.07.2021 16:19:33 »
Kommenttiarpajaisista tervehdys! 8)

En ole muistaakseni lukenut Ice Agesta aikaisemmin ficcejä ja kiinnostuin jo siksi. Lisäksi ne elokuvat, ainakin ensimmäinen, pursuavat nostalgiaa niin paljon, että ihan hymyilytti lukea tätäkin. Kaiken lisäksi luin repliikit hahmojen äänillä ja ai että miten autenttista tuo puheen nuotti molemmilla. xD

Manu, Sid ja Diego kyllä ovat niin erikoinen trio ettei paremmasta väliä, ja vaikka etenkin Sid joutuu usein roastaamisen kohteeksi, kyllä sen kaverit siitä välittävätkin. <3 Ainakin elämä olisi rutkasti tylsempää ilman Sidin töhöilyjä. Diegolla on hänelläkin pehmeä puolensa, joka kuitenkin on syytä piilottaa. Etenkin Sidiin liittyvissä asioissa. :D

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Ice Age: Illan tullen, S, pieni Diego/Sid
« Vastaus #16 : 09.09.2022 19:06:33 »
Eipä oo juurikaan tullut Ice Agesta luettua ficejä, mutta ehkäpä juuri siksi tämä vetikin mua puoleensa, kun satuin bongaamaan. Hahmojakaan en oo aiemmin aatellutkaan lainkaan shippimielessä mutta heidän välinen vuorovaikutuksensa ja kemiansa on kyl just mun lempparisettiä! Todella hyvin olit kirjoittanut sitä tähän, Sid tunkee vähän päälle ja vaikka se ei ihan Diegon mieleen olekaan, yhteinen sävel lopulta löytyy. Tähtitaivaan katseleminen yhdessä on jopa romanttista, oih ♥ Sid on kyllä semmonen valloittava idiootti joka osaa myös pehmittää Diegon kaltaisia jöröjä ;D Vaikka vähän ärsyttäisikin siinä ohessa. 

Lainaus
Ja Sidin laitoin puhumaan puhekielellä ja lisäsin nuo h:t tuonne lisäämään tunnetta hahmoon. :)
Tää oli erittäin hyvä valinta! Mä pystyin ihan kuulemaan Sidin äänen mielessäni (ja Diegon myös), jopa vaikka siitä on ties kuinka monta vuotta kun viimeksi olen nähnyt yhtäkään Ice Agea. Ei olis Sid tosiaan Sid jos se puhuis kirja/yleiskieltä eikä ässät välillä suhisisi :)

Lainaus
"Sid, tästä ei sitten sanaakaan Manulle."
Ei tietenkään, eihän sitä missään nimessä voi tommosesta edes mainita Manulle ;D Ihana kun tästäkin piti vielä erikseen muistuttaa/sopia. Vaikka ehkeipä asia olisi Manua loppujen lopuksi juurikaan kiinnostanut... :D

Kiitos tästä somasta palasesta. Oli ihan jopa yllättävänkin kiva palata hetkeksi tämänkin leffasarjan ja sen hahmojen pariin.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中