Kirjoittaja Aihe: Aamukasteen viitan pudotessa (S, Ginny/Luna, fluffy, drama)  (Luettu 3090 kertaa)

Dolls

  • ***
  • Viestejä: 2 081
Nimi: Aamukasteen viitan pudotessa
Ikäraja: S
Paritus: Ginny/Luna
Summary: Aamuhetkiä kasteviittojen pudotessa auringon kutittelemilta niityiltä.

A/N: Koinpas tässä herätyksen että FF10:n deadline on täällä pian, ja päätin nopeasti rykäistä jotain saadakseni edes neljä ficciä kokoon. Daphne (aka Trav aka Hilja) heitti haasteen: [20:16] <@Hilja> Haluan että siihen sisältyy meri, kesy, hiukset, etäisyys, savuke ja aamutunnit. Kiitos, tämä on myös omistettu sinulle <3
FF10: Auringonnousu, sekä femme10


Aamukasteen viitan pudotessa


Ginny heräsi aina samaan aikaan, aamuauringon venytellessä säteitään valkeiden verhojen välistä, kutitellessa tyttöä liian lyhyen peiton alta pilkistäviin kantapäihin ja vaaleanpunaisiin kynsiin. Rikkinäinen herätyskello näytti ikuisesti puoli neljää, mutta Ginny vain tiesi kellon olevan saman verran kuin viimeksikin herätessään Lunan vierestä. Hän nousi istumaan puusängyn narahtaessa vaarallisesti, ja Ginny vilkaisi varovasti vieressään rauhallisesti hengittävää tyttöä peläten tämän heräämistä.

Toinen tyttö ei kuitenkaan herännyt aikaiseen aamuaurinkoon, vaan käänsi kylkeään hipaisemalla kylmillä jaloillaan Ginnyn pohkeita. Kylmät väreet kiirivät pitkin tytön selkää, aina niskaan asti ja saivat Ginnyn pudistamaan hienoisesti päätään. Punaiset hiukset oli koottu sotkuiselle nutturalle takaraivolle, sieltä täältä pilkisti hapsuja kuin haluten tervehtiä aurinkoa ja uutta aamua. Tyttö venytteli olkapäitään ja nosti kermanvaaleat jalkansa sängyn laidan yli lattialle. Taas hän vilkaisi varovasti vaaleampaa tyttöä, ennen kuin nousi sängystä seisomaan epätasaiselle puulattialle.

Ginny hiipi varpaillaan ikkunan ääreen, mahdollisimmin pitkin askelin vältelläkseen sekä vanhojen ullakon lattiapuiden narahtelua että niiden kylmää kosketusta vasten hänen lämpimiä varpaitaan. Hän avasi varovasti suuren ikkunan, työnsi valkeat verhot tieltään ja kapusi istumaan ikkunalaudalle. Aurinko valaisi Saukkonummen kokonaan, herätellen kasveja varistamaan öisen kasteviittansa pois ja nousemaan uuden päivän tanssiin. Ginny siristeli silmiään, valo oli niin kirkas että sattui ja kutitti, houkutteli petollisesti avaamaan silmät ja sulkemaan ne uudestaan todeten, että aurinko oli todellakin kirkas tänäkin aamuna.

Varovasti hän kurottautui nappamaan eilen illalla räystäskouruun asettamiaan savukerasiaa ja sytytintä. Hän kopeloi kädellään, kunnes löysi etsimänsä ja nosti ne syliinsä varovasti. Vaaleanpunainen, liian suuri yöpaita painui vasten hänen ihoaan, vieden suojan pois koukistetuilta polvilta. Tyttö ei välittänyt, vaan avasi savukerasian, sytytti yhden ja asetteli tavarat takaisin räystäskouruun. Hän veti syvät henkoset ja ripotteli tuhkaa tahalleen päälleen hymyillen, tietäen että Luna rakasti sivellä sormillaan tuhkat pois paidalta ennen kuin riisui paidan kokonaan pois.

Ginny katsahti nukkuvaa tyttöä, joka oli levittäytynyt Ginnyn puolelle sänkyä hamuten toista tyynyä. Lunan unissaan luomat liikkeet olivat terävämpiä kuin hereillä ollessaan, ja Ginny seurasi tytön liikkeitä niin tarkasti että unohti tupakan kokonaan ennen kuin se oli palanut melkein loppuun asti. Mielessään sadatellen hän tumppasi tupakan reiteensä ja heitti sen räystäskouruun. Hän nuuhkaisi sormiaan, hymyili ja katsahti taas Lunaa, joka oli vetänyt molemmat tyynyt päänsä alle.

Etäisyys heidän kahden välillä oli suurin juuri Lunan nukkuessa. Juuri Lunan nukkuessa, sillä niinä aniharvoina kertoina kun toinen heräsi ennen Ginnya, tämä hiipi sormillaan tytön solisluita ja lantiota. Herätti pehmeillä suudelmilla, jotka tuntuivat lainehtivan Ginnyn uniin meren mukana jota vasten hän juoksenteli kukkaseppele kaulassaan kuiskien toisen nimeä.

Ginny hätkähti hieman Lunan huokaistessa kovaäänisesti, ja sytytin hänen sylistään putosi ikkunasta alas. Tyttö työnsi päänsä ulos ikkunasta ja katsahti auringon kutittelemalle etupihalle, muttei erottanut sytytintä vihreän nurmen seasta.

”Mhmm..” kuului Ginnyn takaa. Tyttö katsahti taakseen, ja näki Lunan venyttelevän raukeasti vaaleat hiukset purkautuneena kahdelta pitkältä letiltä. Hänen eiliset ripsivärinsä olivat levinneet silmien alle, huulikiilto maistui edelleen suussa pitkien suudelmien jälkeen.

Ginny hiveli sormellaan hetken valkeita verhoja ennen kuin nousi ylös ja otti askeleet takaisin sängylle.

Ja Ginny suuteli unen pois Lunan silmistä, antoi tämän nuuhkia tupakan tuoksun pois paidasta ennen kuin antoi ajatustensa omasta kesyyntymisestään sekoittua Lunan hiuksiin ja unettomiin haaveisiin.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2014 22:19:29 kirjoittanut Unohtumaton »
darling i'm a nightmare dressed like a daydream

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Aamukasteen viitan pudotessa
« Vastaus #1 : 16.06.2010 09:46:50 »
Päätin kommentoida vasta tänään, vaikka eilen sainkin tämän luettua. Otsikko suorastaan kutsui lukemaan ja parituskin oli alkanut tulla jo tuttu minulle, joten miksikäs ei?

Hm, suloinen ja kesätunnelmallista tekstiä. Aamutunnit, savukkeen polttaminen ikkunalaudalla ja rikkinäinen herätyskello. Pidin tekstisi yksityiskohdista ja kuvailusta. Teksti oli elävä, hehkui kesää ja aamuaurinkoa. Se soljui tökkimättä, vaikka minun olikin jotenkin hieman vaikea kuvitella, että Lunalla leviää ripsiväriä (en tiedä miksi). :D

Lainaus
Ja Ginny suuteli unen pois Lunan silmistä, antoi tämän nuuhkia tupakan tuoksun pois paidasta ennen kuin antoi ajatustensa omasta kesyyntymisestään sekoittua Lunan hiuksiin ja unettomiin haaveisiin.
Pidin kovasti viimeisestä lauseesta, siinä oli niin ihanaa kuvailua ja sanavalintoja, että ihan hymyilyttää väkisinkin.

Suloista ja kesäistä tekstiä, kiitos kovasti.
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Dolls

  • ***
  • Viestejä: 2 081
Vs: Aamukasteen viitan pudotessa
« Vastaus #2 : 31.07.2010 01:05:43 »
Kommentteihin vastausaika! =) (samalla kun tuijotan FK:ta)

Kiiruna: tätä ei oltu kommentoitu kun se hukkui heti muiden ficcien alle, tyypillistä tuuriani :----) Kiitos ihan kamalasti kehuista, menin ihan hämilleni! Ginnyn tupakat, hmh, mä en tiedä miksi mutta mulle oli ihan helppo kuvitella Ginny savuke kädessä. Mun mielikuvituksen mukaan se on aina ollut hiukan kapinallinen ;D savukkeet kuuluivat myös haasteeseen, joten... Kiitos virheiden korjaamisesta, oon tosi laiska betauttamaan lyhyitä tekstejä mutta näköjään pitäisi, hui kun niitä oli paljon!

Kiitos kehuista ja quottauksista, arvostan tätä! o/

Upsila, kiitos todella paljon kommentistasi! Varsinkin viimeisen lauseen kehuista, käänsin ja väänsin sitä kauan ennen kuin sain sen asettumaan! Ihana kuulla että se miellytti! =) Ripsiväristä, öö, mä en muista mitä ajattelin sitä kirjoittaessani. Jotain pientä yksityiskohtaa taisin hakea, ja mielikuvitukselleni ripsiväri oli yksi parhaista vaihtoehdoista.

Kiitos sullekin paaaljon kommentista, arvostan sua tosi paljon kommentoijana! o/
darling i'm a nightmare dressed like a daydream

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: Aamukasteen viitan pudotessa
« Vastaus #3 : 31.08.2010 20:00:45 »
Todella suloinen ja kauniisti kirjoitettu fic. Kielikuvat, tapahtumat, ajatukset, kaikki oli hirveän realistista. Tekstissä oli sellainen utuinen sävy, tiedäthän sen olon kun herää aikaisin aamulla, kuuden maissa, ja ulkona on syksyisen raikasta ja vähän sumua? Juuri sellainen fiilis tästä ficistä tuli, ja teki mieli melkeinpä kaivaa jostain villasukat esiin, pukeutua yöpaitaan ja hypätä ulkoilmaan fiilistelemään.

Virheitä en ahkerasta etsinnästä huolimatta löytänyt, mutta sanantoisto häiritsi kovasti. Tyttö-sana on ylipäätänsä sellainen, että sitä on vaikeaa mennä korvaamaan millään, mutta esimerkiksi niin ficcailussa erikoinen sana kuin räystäskouru, pisti silmään ihan vaan sen takia, että sitä käytettiin ainakin kolme kertaa lyhyen ficin aikana. Muutenkin tässä oli vähän sellaista, että peräkkäisissä lauseissa ilmaistiin samat asiat samalla tavalla, ja korvaavia pronomineja ja synonyymeja olisin kaipaillut.

Lainaus
Punaiset hiukset oli koottu sotkuiselle nutturalle takaraivolle, sieltä täältä pilkisti hapsuja kuin haluten tervehtiä aurinkoa ja uutta aamua

Tämän tapaiset lausahdukset olivat hirveän nättejä ja jäivät oikein mieleen, paransivat tunnelmaa ja kietoivat siihen yhä tiiviimmin. Juuri tällaiset asiat tekivät tekstistä niin realistisen kaikessa unenomaisuudessaan.

Todella, todella kaunis fic.
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Aamukasteen viitan pudotessa
« Vastaus #4 : 12.09.2010 12:57:42 »
Ihanaa, pääsen vihdoinkin kommaan jotain raapaletta pidempää, nyt vois saada jotain sanottuakin :P
Mutta siis, tää paritus ei kuulu lemppareihin, oikeestaan ainoo femme mitä luen (ja sitäkin ihan älyttömän harvoin) on Ginny/Hermione. Mutta pakko myöntää, että tässä tää toimi.

Kuvailit hienosti tota aamua, aurinko, herääminen. Kaikki Ginnyn ajatukset meni aamun kautta, ja se teki tästä pirteen ja mulle tuli kauhee ikävä kesää.

Lauseet oli hienosti muodostettuja, lyhyitä ja sellasia, että mä jopa ymmärsin ne, mutta silti todella kauniita.

Ainoo asia, joka jäi mua vähän häiritseen, oli toi Ginnyn polttaminen. Joo, tekeehän se useista tarinoista hienoja ja näin, ja olihan se aika mielenkiintonen pikkuseikka, mutta se on silti aikamoinen klisee. Jotenkin se ei Ginnylle vaan sopinu, ei tähän muuten niin suloseen ficciin. Okei, se oli kyllä osa tota Hiljan haastetta, mutta kuitenkin.

Mutta siis, näin selkeemmin: loppujen lopuks oikein ihana fic (:

~Rins



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Aamukasteen viitan pudotessa
« Vastaus #5 : 26.12.2010 18:11:54 »
Hih.

Muta tuntuu että oon lukenut tän jo jokus aiemminkin, mutta ei se mitään, korjataan puute kommentoidaan nyt. Ginny/Luna on söpö paritus, oikeastaan niitä ainoita, joissa Ginnystä tykkään. Luna sopii hyvin pehmentämään Ginnyn paljon kovempaa olemusta - ainakin sellainen kovempi kuva minulle on punapäästä jäänyt. Tässä G ei nyt ihan niin kova ollut, mutta jollain tapaa ainakin eri lailla suloinen kuin Luna. Myös nuo tässä ficissä esiintyneet rutiinit, kuten heräämisaika, sopivat Ginnyyn todella hyvin, samoin tupakanpoltto (oikeastaan erityisesti se). Kaiken kaikkiaan nuo vastakohtaisuudet juuri luovat parin viehätyksen. Luna oli myös täydellisesti oma itsensä, uninen, keveä ja kaikkea, tykkäsin!

Pidin kovasti kerrontatyylistä, se oli kevyt kuvailuistaan huolimatta, ja näin talven keskelläkin sai aikaan sellaisen lämpimän raukean ja kesäisen olon, mitä harva ficci saa aikaiseksi. (Ja samalla itkettää koska kesään on niin pitä aika.) Rauhallisesta tunnelmasta huolimatta tunnelma ei käynyt myöskään tylsäksi, mikä oli erityisen kivaa, koska niin kuitenkin helposti käy. Olen myös iloisesti yllättynyt Ginnyn näkökulmasta, se oli oikeastaan aika kiva - ehkä vielä joskus lämpenen kyseiselle neidille.

Lainaus
Vaaleanpunainen, liian suuri yöpaita painui vasten hänen ihoaan, vieden suojen pois koukistetuilta polvilta
suojan?

Lainaus
Hänen eiliset ripsivärinsä olivat levinneet silmien alle, huulikiilto maistui edelleen suussa pitkien suudelmien jälkeen.
Jos kritiikkiä pitää antaa, se olisi tämä. En jotenkin vain voi kuvitella Lunaa meikkaamaan, ainakaan huulikiilto ei jotenkin vain minusta istu hänelle, ei ollenkaan. Niiden pesemättä jättäminen kyllä, kun tuo on kuvattu niin haaveilevana ja hajamielisenä, mutta jotenkin en vain pidä ajatuksesta Lunasta pakkelit naamassa, ainakaan ihan tavallisena päivänä.

Lainaus
Toinen tyttö ei kuitenkaan herännyt aikaiseen aamuaurinkoon, vaan käänsi kylkeään hipaisemalla kylmillä jaloillaan Ginnyn pohkeita.
Jotenkin rakastuin tähän kohtaan! Ehkä se on tuo arkisuus, tunnelma, en edes tiedä. Kuitenkin, kylmät jalat ja kaikkea, hih. <3

Lainaus
Hän veti syvät henkoset ja ripotteli tuhkaa tahalleen päälleen hymyillen, tietäen että Luna rakasti sivellä sormillaan tuhkat pois paidalta ennen kuin riisui paidan kokonaan pois.
Tykkään tykkään tykkään! Vihjailut on ihania kun ne saa mahdutettua sallitun tai K7:n rajoihin, usein musta paljon kutkuttavampia kuin sellaiset suorat, joita näkee korkeamman ikärajan ficeissä. Myös tuo mielikuva Lunasta löytämässä Ginnyn tupakoinnista hyviäkin asioita ja sivelemässä tuhkia pois punapään paidalta oli ihana, jotenkin kauhean lunamainen!
Hih. Kiitos vielä tästä ja kirjoita toki lisää femmeä! <3
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

kuumakisu

  • ***
  • Viestejä: 1 088
  • sourwolf
Vs: Aamukasteen viitan pudotessa
« Vastaus #6 : 05.01.2011 02:28:53 »
Yhyy, olipas sulo ficci. ♥ Idk femme ei oo ihan mun juttu, eikä varsinkaan tää paritus, mut sait tän toimimaan. :D Mulle jäi tosi raukee ja ihana fiilis tästä, tuli ihan jotkuu omat aamu mieleen joistain asioista.

Lainaus
Tyttö työnsi päänsä ulos ikkunasta ja katsahti auringon kutittelemalle etupihalle, muttei erottanut sytytintä vihreän nurmen seasta.

Auringon kutittelema, lol apua miten sulo. ♥ tuitui!
Nää mun kommentit on aina ihan omaa luokkaansa, mut en mä halua alkaa analysoida näit tekstejä puhki ja pilalle. :D Riittää, kun sanon että awww tuitui♥
après moi, le déluge

nnora

  • neiti Lupin
  • ***
  • Viestejä: 484
  • ava by raitis
Ihanan suloinen aamuinen ficci! :)

Tässä oli paljon ihania kuvailuja ja erilaisia ihania lauseita, taitavasti käytettyjä sanoja(kuten alla olevassa lainauksessakin on) tai siis öö.. ihanan kevyitä ja taitavia lauseita. Tai jotain, en osaa selittää.

Lainaus
Aurinko valaisi Saukkonummen kokonaan, herätellen kasveja varistamaan öisen kasteviittansa pois ja nousemaan uuden päivän tanssiin.

Tämä oli ehkä koko ficin suloisin ja ihanin kohta, mutta tämä oli kaiken kaikkiaan tooosi taitavasti kirjoitettu :) Luna oli hyvin IC nukkuessaankin, ja he olivat molemmat tosi suloisia ja niin edelleen, mutta kuitenkin Ginnystä(apua, meinaan koko ajan kirjoittaa täällä Lily!) oli tehty hiukan kovis koska hän poltti. Minun mielikuvissani hän on aina kiltti ja suloinen eikä aina vastaa sitä mitä Rowling on kirjoittanut tai minä muut häntä pitää. Käytit ihanasti erilaisia sanoja ja kuvailit hyvin auringon säteilevää voimaa ja kasteenraikasta kesäaamua. Rikkinäinen herätyskello oli ihana. Apua, mä käytän koko ajan sanaa "ihana", mutta tämä nyt vaan sattuu olemaan niin IHANA.

Ginny/Luna -paritus oli kirjoitettu luontevasti ja sopi hyvin ficin tunnelmaan, en osaa kuvitella muuta paria tähän. En niin femmestä välitä, mutta tässä se oli tosi hyvä, ja kutkuttavasti vaikkei ficissä mitään tapahtunutkaan niin oli niitä viittauksia! Oh, ihanaa.

Mä tykkäsin tästä ficistä tosi tosi paljon, eniten siksi, että tämä oli tosi taitavasti kirjoitettu, näppäriä sanavalintoja ynnä muuta. Kiitos lukukokemuksesta, tämä oli ihana!
suurin aarre on ymmärrys rajaton