Kirjoittaja Aihe: Suosikkinäyttelijäsi? || keskustelua suosikkinäyttelijöistä  (Luettu 59211 kertaa)

Fell

  • Vieras
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #20 : 29.07.2010 23:02:08 »
Yleisestikin Twilightin näyttelijät on kaikki sellasia, että en kyllä osaa sanoa suoraan että kuka heistä on miellyttävimmän näköinen :D
KELLAN LUTZ! ♥ Hopeamitalisijalle Patz, pronssille Jackson Rathbone  n__n Naisista viis, mieskomeutta Cullenien tapaan ennemmin! :,D


Lainaus
Kellään muulla sellaista ykkössuosikkinäyttelijää, jonka fani on henkeen ja vereen?
Hugh Grant.
Mulla ei oikeastaan ole paljoakaan lempinäyttelijöitä, mutta Grant korvaa niiden puutteen täydellisesti - se asettaa riman niin korkealle, ettei mun tule katsottua samalla tavalla pelkän näyttelijän takia kenenkään muun leffoja :,D Mä pidän montaakin näyttelijää ulkonäöltään aika samoilla tasoilla kuin Grant (joka tosin on loppujen lopuksi kaikkein kuumin silmäkulmaryppyineen ♥), mutta näyttelijöinä mä en kiinnitä kehenkään muuhun niin paljoa huomiota :p Ihan ehdoton lempparini, Grant-fani oon varmaan hautaan saakka :,D ♥

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 739
  • Janne on mun sankari.
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #21 : 29.07.2010 23:38:05 »
Yleisestikin Twilightin näyttelijät on kaikki sellasia, että en kyllä osaa sanoa suoraan että kuka heistä on miellyttävimmän näköinen :D
KELLAN LUTZ! ♥ Hopeamitalisijalle Patz, pronssille Jackson Rathbone  n__n Naisista viis, mieskomeutta Cullenien tapaan ennemmin! :,D

Jackson Rathbone vetää selkeesti pisimmän korren ja osaa todellakin näytellä! Kattokaa vaikka netistä tai jostain Criminal Mindsin kuluvan kauden 20. jakso muistaakseni, Rathbone vierailee siinä. En muuten tykkää tai seuraa sarjaa ollenkaan, mutta pitihän se katsoa mimmoseen rooliin herra on laitettu ja miten pärjää ;) Ja oli kyllä muuten aivan mahtava!

Kellään muulla sellaista ykkössuosikkinäyttelijää, jonka fani on henkeen ja vereen?

Mullahan onkin justiinsa toi Johnny Depp, on aina pakko nähdä kaikki leffat missä se esiintyy ymsyms. Tietenkin komea, mutta oikeasti osaa todella myös näytellä. Ja on suhteellisen hyvä roolimalli mielestäni, eipä ainakaan ole otsikoissa esim. ryyppäämisen takia :)
Ja taitaa olla myös vähän Bruce Williskin kyllä semmonen, vaikkei ihan yhtä suuressa mittakaavassa, koska sen koko tuotantoa ei ole niin pakkomielle nähdä.

Ja toi Robert Pattinson asia... Musta se on ruma, ei voi mitään :D enkä nyt tällä halua loukata LD:tä tai ketään muutakaan, mutta mä en vaan tykkää ja mun on aina pakko ihmetellä sitä perunaa joka on sen nenän tilalla. Ja tosiaan se näytteleminen. Twilightiin olis varmasti löydetty parempikin pääkaksikko. KStew voi olla ihan hyvä joissakin muissa elokuvissa (en oo nähny muita), mutta Twilightiin se ei tosiaan oo panostanut, vaan se näytteleminen on jotenkin niin jäykkää ja vaivaantunutta ja todella epä-Bellamaista (oon lukenu kirjat muutamaan kertaan ja rakastan niitä, mutta oon tähän mennessä ollut pettynyt kahteen ekaan elokuvaan, epäilys menettelee ja olin tosi tyytyväinen ettei sitä oltu täysin murhattu, koska se on mun lempikirjani), kuten myös Pattipojan näytteleminen, se vasta jäykkä onkin! Nielassu jonkun ihmeen rautakangen.. Ja ne rintakarvat on melko järkyt, ykkösessä se oli sentään joutunut ajelemaan ne pois :D Ehkä jos Robbie vähän rentoutus, nii sitä voiski kattella... Aivan ja se ääni, se on liian hento/heikko/naisellinen Eddielle ;D Joo, pääsin taas suosikkiaiheeseeni, mutta en ehkä jatka enempää, koska tämä ei kuitenkaan kuulu tänne. Ja toivottavasti en tosiaan loukannut ketään aika jyrkillä mielipiteilläni. Ihmeekseni oon kuitenki huomannu tykkääväni Taylor Lautnerista jos se ketään helpottaa  ::)
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Narina

  • Utopisti
  • ***
  • Viestejä: 148
  • Keittiösaksisyndrooma...
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #22 : 01.08.2010 23:14:37 »
Hmmm, ennen kuin uppoudun monologiini tuhansista lempinäyttelijöistäni, sanon kai nyt sitten minäkin sanasen noista Twilightin näyttelijöistä, joista ollaan jo jonkin verran puhuttu... :)

Eli siis henkilökohtaisesti inhoan Kristen Stewartia, vaikka kukas minä olen arvostelemaan - noita neitokaisen huippuroolisuoritusleffoiksi mainittuja elokuvia kun en ole nähnyt. (Ainoastaan Twilightin kolme ensimmäistä osaa, Zathura ja Operaatio luvaton vai mikä lie on tullut katsottua...) Jotenkin minuun ei vain iske se, että tytöllä on sama ilme koko ajan päällä ja se, miten tyttö puhuu koko ajan sellaisella samalla jännällä, tosi tunnistettavissa olevalla äänellä... Pidän Stewartia mielenkiintoisena ihmisenä ja inhoni perustuukin ehkä kaikkein varmimmin siihen, että kyseisen henkilön Bella-tulkinta on ihan syvältä... Kirjoissa kun Bella kuvataan helposti kiihtyväksi, punastelevaksi, eloisaksi ihmiseksi, kun taas Kristen näyttää New Moonissakin ilman Edwardia onnellisemmalta kuin Twilightissa silloin kun on Edwardin kanssa ja umpirakastunut... Oikeastaan näin äkkiseltään tulee ainoastaan mieleen Twilightin huvimajatanssikohtaus, jossa olen Stewartista pitänyt...

Ja mitä taas Robert Pattinsoniin tulee, rakastan hänen ilmeitään... :) Kyseisellä jätkällä on vaan ihan äärettömän ilmeikkäät kasvot! Onhan se muutenkin tosi omaperäisen näköinen sa sitä rataa, mutta ne ilmeet vaan on jotenkin söpöjä... :) Ja ennen kuin leimaan itseni ihan hirveäksi Pattinson-ihkuttajaksi, niin on pakko sanoa, että olen pettynyt jätkän näyttelijänkykyihin... Pistää vähän miettimään, että tykkäisivätköhän tytöt siitä läheskään yhtä paljoa, ellei jätkä olisi näytellyt Edwardina? Pidän Pattinsonia yhtenä niistä näyttelijöistä, jotka saavat aina samanlaisia rooleja ja mm. Remember Me:n nähtyäni minulle tuli sellainen olo että "voi elämä". Jotenkin olisi kivaa, jos näyttelijät pystyisivät oikeasti vetämään kameran edessä useammanlaistakin kuin yhtä roolia... Mutta joo, eihän Pattinson ole vielä kovin monessa leffassa ehtinyt näytelläkään... Ehkä se työskentely vielä tästä paranee.. :)

Lainaus
Lainaus
Mielipiteitä, eikä kenenkään tarvitse vetää hernettä nenään, mutta mun mielestä se näyttelee yhtä hyvin kuin näkkileipä.
Ja sitä mä just ihmettelin, kun Robert vetää ihan törkeen mahtavan roolin Edwardina, varsinkin epäilyksessä kun Edwardin luonne tulee viimeinkin kunnolla esille.


Siis ihan vielä oma kantani tähän: Mielestäni Pattinson on loistava valinta Edwardiksi. Jätkän pitää vain tehdä ihan hirveästi töitä, että se pääsee siitä Edward-imagosta eroon. En kuitenkaan menisi sanomaan, että Pattinson vetää "törkeän mahtavan roolin Edwardina" - varsinkaan, kun mielestäni Edwardin rooli oli käsikirjoitettu juuri Epäilykseen ihan hirmu tönköksi... Eli ehkä tuo joidenkin ihmisten näkemä näkkileipämäisyys Edwardissa johtuu juuri siitä, että Rosenberg ei osaa muuttaa kirjoja elokuvamuotoon? :)

*

Okei, vihdoinkin pääsen sitten topicin aiheeseen. XD

Oma, henkilökohtainen näyttelijäsuosikkini on Johnny Depp, jonka joku täällä onkin jo maininnut... Minulla ei ole mitään hullua fanitusta päällä tai mitään, mutta arvostan tyypin näyttelijäntaitoja ihan suunnattomasti. Mies on osannut ottaa hoidettavakseen niin omaperäisiä, outoja ja fantastisia rooleja, että tyypille ei kyllä varmana käy sillä tavoin, että kaksi hänen esittämäänsä henkilöhahmoa muistuttaisi jollakin tavoin toisiaan. Hulluus, ulkopuolisuus, omaperäisyys ja kahjous nyt tietysti ovat tekijöitä, jotka yhdistävät Deppin roolihenkilöitä, mutta jostakin syystä tuollaiset henkilöt sattuvat kiehtomaan minua. :) Ja se hulluuskin on yleensä eri asteista ja erilaista - henkilöiden persoonat, maailmat ja taustat ovat täysin erilaisia. Olen nähnyt miehen elokuvista Saksikäsi Edwardin, Finding Neverlandin, Liisan Ihmemaassa, Cry-Babyn, (Corpse Briden), alun Sweeney Toddista, Don Juan DeMacron, Jalin ja suklaatehtaan, kaikki Piratesit ja Pienen suklaapuodin, ja pakko kyllä sanoa, että roolit, joita hän on niissä vetänyt, ovat ainutlaatuisia, upeita ja yksinkertaisesti loistavia. (Osa tästä saattaa tosin johtua siitä, että aika monet noista ovat enemmän tai vähemmän fantasialeffoja, joissa Depp esittää jotakin fantasiaörkkiä, mutta onpahan mies sitten valinnut hienoja, omaperäisiä rooleja itselleen... C:)

Naisnäyttelijöistä on pakko mainita Helena Bonham-Carter, jonka näyttelijätyö Pottereissa, Liisassa Ihmemaassa, Apinoiden planeetassa, Sweeney Toddissa, (Corpse Bridessa) ja Jalissa ja suklaatehtaassa on ollut oikein omaperäistä, vahvaa ja sykähdyttävää. Bonham-Carterin roolisuoritukset ovat voimakkaita, toisistaan eroavia ja enemmän tai vähemmän hulluja, ja ne vain jotenkin kiehtovat... Erilainen näyttelijä ja hienot roolihenkilöiden tulkinnat... :)

Toinen brittinaisnäyttelijäsuosikkini on Kate Winslet, jonka Oscar-voittoleffa Lukija odottaa katsomistaan yöpöydälläni... Vaikka Winslett näyttää monissa rooleissaan samanlaiselta (=ihanan arkisen nätiltä), eikä hän ole näytellyt yhtä oudoissa elokuvissa kuin kaksi edellistä suosikkiani, pidän hänestä. Winsletin roolihenkilöt Tahrattomassa mielessä, Titanicissa, Finding Neverlandissä ja Järjessä ja tunteessa ovat niin erilaisia, ettei heitä voi sotkea toisiinsa (toisin kuin esim. äsken kritisoimani Pattinsonin, joka esittää ensimmäisessä elokuvassa väärinymmärrettyä vampyyria ja toisessa väärinymmärrettyä teiniä...). Kaikki edellisessä lauseessa luettelemani elokuvat sisältyvät elokuvien top 20 -listalleni, joten on ehkä aivan ymmärrettävää, että pidän näiden leffojen pääosassa loistavasta ihmisestä... :)

Brittinäyttelijöistä on mainittava vielä mahtava Ewan McGregor, johon rakastuin erityisesti Moulin Rouge!n nähtyäni... Kuka olisi uskonut, että Obi-Wan Kenobi osaa laulaa?! XD Kaveri vaan on yksinkertaisesti ihan äärettömän symppis... Ei ehkä kumminkaan päädy ihan kärkeen suosikkinäyttelijöideni listalla, mutta ihan äärettömän mahtava tyyppi joka tapauksessa...<3

Nuroemman sukupolven edustajista mainitsen kolme ihmistä (sattuvat muuten olemaan kaikki jenkkejä): Channing Tatum, Amanda Baynes ja Ed Westwick. Kaikki ovat ihan äärettömän lupaavia näyttelijöitä, vaikka ovatkin aika harvoissa leffoissa vasta ehtineetkin näytellä... Channing Tatumiin ja Amanda Baynesiin rakastuin erityisesti "She´s the Man"-leffan katsottuani.

Channing Tatumia ihastelin myös leffassa "Step Up" (elokuva on muuten täydellinen osoitus siitä, että Twilightin käsikirjoittaja Melissa Rosenberg oikeasti osaa käsikirjoittaa... New Moon ja Eclipce vaan jostakin syystä ovat ihan totaalisia floppeja...); jätkä tanssi ihan järkyttävän herkullisennäköisellä tavalla! Vähän häiritsee, kun jätkä on kasvattanut pidemmät hiukset itselleen esim. "Haikein terveisin"-leffaa varten (joka pitäisi muuten katsoa...), ja jostakin syystä tuntuu, etta Tatum jää myös historiaan "yhtä roolia" vetävänä henkilönä... Tällä hetkellä pidän kuitenkin jätkästä aika paljon... ;)

Amanda Baynesin leffoja taas olen nähnyt tuon mainitsemani lisäksi kaksi kappaletta, eli Hairspray on tullut katsottua ja samoin What a Girl Wants (tai jotain sinnepäin). Neitokainen on pirteä, energinen ja hupaisa, ja mielestäni erityisesti She´s the Manin pääroolin vedettyään Baynes jää historiaan (Minäkö melodramaattinen? En toki! XD).

Ja mitä taas Ed Westwickiin tulee, siitä ei edes puhuta... Jätkä on vakavassa vaarassa tulla myös aika "persoonattomaksi" näyttelijäksi, koska on niin persoonallinen (mikä logiikka?!), ja erityisesti Gossip Girlin Chuck Bassin roolia vedettyään, hänen on aika vaikea päästä eroon imagostaan... Olen tyypiltä katsonut leffat S.Darko ja 100 Feet, ja niiden tunnelma on ollut sellainen, että Ed Westwick on sopinut niiden näyttelijäkaartiin aika loistavasti... Westwickissä on kuitenkin joka tapauksessa jotakin ihan äärettömän herkullista ja jätkä sattuu olemaan ihan äärettömän suloinen, joten hänestä on vain ihan pakko pitää... XD

Lisäksi on pakko mainita ihan äärettömän hienona näyttelijänä Tobey Maguire, joka hämästyttää ilmiömäisen hienona Hämähäkkimiehenä kolmessa viimeisimmässä Spidenman-elokuvassa... Siinä on oikeasti ihminen, joka niin osaa näytellä ja sopii rooliinsa! Kaikki ne sen liikkeet ja ilmeet ja kaikki ja yksinkertaisesti vau! Mun rippipappini sanoi, että joidenkin näyttelijöiden pitäisi jättää näytteleminen yhden tähtiroolin jälkeen siihen (puhuttiin Taru Sormusten Herra -leffan näyttelijöistä erityisesti...), ja jos jonkun niin pitäisi tehdä, se on kyllä Maguire... Se vaan on niin Spiderman, ettei sitä voi kuvitella enää mihinkään toiseen rooliin... <3

Eipä tässä nyt sitten kai muuta sanomista ole... Vähän venyi tämä viesti, mutta mitäs siitä... XD Toivottavasti en onnistunut olemaan liian sekava... C:

- Narina
"Söin porkkanoita päivän ja pelastin maailman."
(Kuusiraajainen purppuratähti)

Phanny

  • slightly mad
  • ***
  • Viestejä: 448
  • ready for my close-up
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #23 : 21.08.2010 20:55:39 »
Oijoijoi mikä topic... Paljon puhetta Tvaikuista (hyihyi), tässä mun mielipiteitä:

Kristen Stewartia inhoan varsinkin juuri kyseisissä leffoissa. Varmaan tärkein syy Bellainhooni, joka lopulta johti koko sarjan inhoamiseen. Niin puiseva että huhhuh. Täytyy myöntää, etten Epäilystä ole nähnyt ihan vain säästääkseni itseäni pettymykseltä. Kaikki tytön ärsyttävät maneerit: silmien räpyttely, huulen pureminen jne eivät hevillä saa minua raahautumaan leffaan.

Tosin Kristenin puolesta täytyy sanoa, että Runaways-leffassa teki hyvän suorituksen. Kuitenkin Tvaikku-rooli on saanut hänet minun silmissäni menettämään uskottavuutensa näyttelijänä. Älkää tappako ;D

Robert Pattinsonin ihanuutta en ole koskaan tajunnut. En jotenkin usko, että syy hänen ihkuttamiseensa löytyy näyttelijästä itsestään, vaan ihan vain siitä Edwardin roolista. Ei vastaa hetkeäkään mielikuvaani Edwardista, paremmin rooliin olisivat sopineet vaikka Ian Somerhalder   ja Paul Wesley Vampire diariesista.

Sitten omia suosikkejani:

Jude Law on aivan upea.  Ihanat silmät ja hymy ja loistava näyttelijäkin... Suosikkileffani häneltä varmaan Päämääränä Cold Mountain.

James Deaniin rakastuin tänä kesänä jouduttuani viikoksi mökille, jonka videokokoelmaan sattui kuulumaan kaikki miehen leffat (kokonaista kolme, vau). Aivan upea näyttelijä edellä aikaansa ja traaginen kuolema :'( Hänestä olisi voinut tulla jotain niin suurta... Miehen leffoista suosikkini varmaan Eedenistä itään.

Ewan McGregor. Upea lauluääni, ihanat silmät ja hymy (vau, miten monipuolisia perusteita)... Teoriani mukaan on käytännössä mahdotonta katsoa Moulin Rouge ja olla rakastumatta Ewaniin. Kuitenkin pidän miehestä myös muissa elokuvissa, esim The ghost writerissa ja I love you Phillip Morrisissa (suloinen blondina <3). Tietenkään Star warseja unohtamatta ;D

Gerard Butlerista aloin pitää nähtyäni miehen Phantom of the Operassa (jonka kuukauden aikana katsoin 17 kertaa). Älyttömän hieno ääni hänelläkin :) Muista leffoista voisin mainita 300:in (This is SPARTAAA!!) ja Ps, I love youn.

Hugh Jackman. Tämä kuulostaa varmaan tosi tyhmältä, mutta aloin pitää hänestä vuoden 2009 Oscareiden jälkeen. Olen nähnyt avausbiisin aivan liian monta kertaa, että se olisi enää tervettä ;D Ja tietty se musikaalinumero...

Muita: Gregory Peck, Johnny Depp, Ben Barnes jne.

Naisista suosikkejani ovat Penelope Cruz, Kate Winslet, Audrey Hepburn, Elizabeth Taylor ja Natalie Portman.

Varmasti muitakin löytyy, mutta säästän näppäimistöä ja jätän tähän xD
-Miimii
freedom is just another word
for nothing left to lose

Verbal Jint

  • ultimate hecc
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hecc this
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #24 : 27.08.2010 04:27:06 »
Oi voi voi. Tulee pitkä lista kirosanoilla höystettynä.

Ensimmäisenä minun on aivan pakko mainita sellainen italialais-irlantilaista alkuperää oleva jenkkinäyttelijämies kuin Zachary Quinto. Sen lisäksi, että se mies on aivan helvetin jumalaisen näkönen, jätkä osaa myös näytellä! Mulla on koneella varmaan sen kaikki tv-sarjavierailut (joita on jotain... 10?) ja So NoTORIous, joka on sarjana aivan helvetin paska, mutta Zach pelastaa sen aivan täysin näytellessään Tori Spellingin iranilaissyntyistä homoystävää. Mutta toki suurin syy hehkutukseeni on tv-sarja nimeltä Heroes. En luultavasti sitäkään sarjaa olisi kakkoskaudelta eteenpäin katsonut ellei Zacharyn hahmo olisi niin saakelin seksikäs (vähän dextermäinen tosin, mutta dexter on myös tosi smexy) ja niin saakelin hyvä. Ja ehdottomasti pakko mainita Zacharyn valkokangasdebyytti Star Trekin Spockina, oijoijoijoijoi sitä ihkutuksen määrää, en usko että haluatte kuulla (;

Okei, seuraavaksi täytyy mainita uusin näyttelijärakkauteni, irlantilainen Cillian Murphy. Aivan kaikkia leffoja en häneltäkään ole nähnyt vielä (edes Batman Beginsiä en ole kokonaan katsonut D: shame on me) mutta leffat kuten Red Eye (kaihdan Yölento-nimeä), Sunshine, 28 päivää myöhemmin ja Inception ovat kertoneet aivan tarpeeksi minulle siitä, että kyseessä on aivan liian aliarvostettu näyttelijä, jolla on kykyjä vaikka ja mihin. Nyt kun sais vielä katsottua Breakfast on Pluton niin voisin kuolla onnellisena.

Michael C. Hallin mainitsen lähinnä Dexterin ja Gamerin takia. Yhden jakson olen myös Mullan alla -sarjaa katsonut, ja täytyy ehdottomasti sekin sarja hankkia kokonaisuudessaan vielä. Mike on aivan tajuton Dexterissä sarjamurhaajana, en ole koskaan nähnyt mitään niin loistavaa. Anteeksi Zachary, mutta kyllä taitaa Mike viedä 6-0. Gamerissä hän on myös kovin ihana sekopää.

Alan Rickman minun on pakko mainita siitä syystä, että miehellä on a) aivan jumalainen ääni ja b) aivan jumalaiset näyttelijäntaidot. Die Hard on jotain niin legendaarista että oksat pois, Potterfilmatisoinneissa aivan täydellinen Snape (olkoonkin että vähän turhan vanha siihen hahmoon, mutta vitut siitä, täydellinen silti). Sweeney Todd myös vakuutti, sori vaan Deppi, Rickman vei kyllä mun silmissä estradin. (toisaalta en oo ikinä Johnny Deppistä pahemmin välittänyt. Loistava näyttelijä muttei oikein minkään näkönen mun silmissä)

Sitten pitää pari naistakin mainita, Helena Bonham-Carter nyt on itsestäänselvyys kaikilla loistavilla Burton-rooleillaan sekä Bellatrixinä (täydellisempää roolitusta siihenkin saa hakemalla hakea).

Mutta se johon aion taas keskittyä, on Alexa Vega. Pienempänä tuli katsottua Robert Rodriguezin lastenleffatrilogia Spy Kids moneen kertaan, mutta syy, miksi rakastuin täysin Alexaan, on Repo! The Genetic Opera, joka on ehkä 2000-luvun paras kauhuleffa + että se on scifiä ja musikaalia samassa. Lempigenret tuli siinä listattuna. Alexa tekee ehkä elämänsä parhaan roolin siinä leffassa Shilo Wallacena, ja ai perkele miten upea ääni sillä naisella on.

Gerard Butler on ollut kauan jo lempinäyttelijöitäni, voisin väittää, että ainakin 5 vuotta. Siitä asti kun Oopperan kummituksen ensimmäistä kertaa näin elokuvateatterissa. Harvemmin löytää miestä joka meinaa aiheuttaa orgasmin pelkällä lauluäänellään. Myös leffat kuten Ps. I Love You, Dracula 2000/2001 ja Gamer on lisännyt rakkauttani kyseiseen näyttelijään. Oikeasti, jumalainen mies.

Rhys Ifansiin tykästyin kovin nähtyäni ...ei, en Notting Hilliä, vaan Adam Sandlerin komedian nimeltä Little Nicky. I mean, c'mon, jos saatanan poika näyttäis Rhysilta, oisin jo Helvetissä. Mut ei sillä, Rhysilta oon muitakin loistavia ja vähemmän loistavia leffoja nähnyt kuten The Boat that Rocked (AHH<3), sekä Mies joka putosi taivaalta (oiskohan ollut ton niminen, tuli eräs yö telkkarista ja oli sit pakko valvoa ja kattoa se leffa koska Rhys). Eniten tässä odotankin marraskuuta kun Deathly Hallows pt 1 tulee elokuviin. Hän kun tosiaan näyttelee Ksenofilius Lovekivaa (;

Christopher Lee on ollut jo kauan lempinäyttelijöitäni. Ei ulkonäkönsä, vaan äänensä ja näyttelijäntaitojensa vuoksi. Toki hän oli nuorempana ihan komea, mutta ai jumankauta vanhoissa Hammerin Draculoissa hän tihkuu jotain käsittämätöntä seksiä, vaikkei hän oikein muuta tee kuin on vampyyrimainen. Jotain siinä silti on. Vanhempana hän on esiintynyt loistavasti mm. pienissä rooleissa Tim Burtonin leffoissa, uudemmissa Star Warseissa, sekä TSH:ssa, vaikka ne leffat ovatkin minun mielestäni niin jumalattoman tylsiä etten oo jaksanut kuin ykkösen katsoa puoliksi. Anteeksi kaikki TSH-fanit.

Tästä onki sitten pakko mainita toinenkin Dracula-näyttelijä, ehkä se legendaarisempi. Nimittäin Bela Lugosi. Tästä herrasta oonki jo useamman vuoden pitänyt kovasti, vaikka en nähnytkään 1931 tehtyä Draculaa kuin vasta parisen vuotta sitten. Hänen katseessaan on jotain uskomattoman vangitsevaa, vaikka leffan taskulamppuefektit silmien kohdalla ovatkin aika... hauskoja. Itselläni on hyllyssä neljä Belan leffaa, kyseinen Dracula (joka oikeasti on niin loppuunkulutettu ettei se keskeltä enää toimi D:), White Zombie ja kahden muun nimeä en edes enää muista.

Sitten päästään saksalaisiin/itävaltalaisiin lempinäyttelijöihini joihin lasken sellaiset ihmiset kuin Til Schweiger, August Diehl, Christoph Waltz, Gedeon Burkhard sekä Diane Kruger. Ensinnäkin, he kaikki näyttelevät Quentin Tarantinon uusimmassa elokuvassa Inglourious Basterds (kieltäydyn käyttämästä suomenkielistä nimeä edelleen), mutta Schweiger esimerkiksi oli kovin ihana King Arthurissa, August mm. Väärentäjässä ja Love in Thoughtsissa (näyttelee myös Angelina Jolien uusimmassa leffassa, Saltissa), Christophia en ole nähnyt IB:n lisäksi muualla kuin Poliisikoira Rexin eräässä -97 tehdyssä jaksossa sekä Green Hornetin trailerissa, puhumattakaan Der Humpinkista joka vei yöuneni kuukaudeksi. Dianen muistan National Treasure -leffasta (jossa tosin näytteli myös kaikkien aikojen inhokkinäyttelijäni Nicolas Cage -.-).
오빠는 네가 너무 밉다
오빠는 네 말 듣기 싫다

Tiara

  • lätkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 479
  • Lady Red
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #25 : 27.08.2010 08:46:48 »
Kate Winslet on mielestäni yksi maailman loistavimmista näyttelijöistä.
Hän eläytyy hyvin rooliin ja muuttuu hetkessä aivan toiseksi ihmiseksi. Se on mahtavaa, miten hän on ensin esimerkiksi yksinhuoltajaäiti Finding Neverlandissa ja sitten yhtäkkiä uranainen The Holidayssa. Kate on oikeastaan ollut yksi idoleistani jo 9-vuotiaasta asti ja vieläkin minä ihailen hänen näyttelijänlahjojaan.

Nicole Kidman on myös aivan mahtava näyttelijä.
Hän oli aivan loistava Moulin Rougessa ja Lumotut sisaret elokuvassa, jossa hän esittää hieman villimpää siskoa.  Diamonds are a girls best friend - kohtaus on aivan mahtava, kiitos Nicolen!

Taylor Lautner on minun mielestäni juuri täydellinen Jacob ja hän todella osaa näytellä.  Epäilyksessä hänen näyttelijäntaitonsa olivat vain parantuneet ja minusta hän esittää esimerkiksi vihaista Jacobia täydellisesti. Hän todellakin varastaa ainakin minun huomioni Twilighteissa. Taylor oli hyvä myös Villi Tusina kakkosessa, vaikka hän olikin sivuroolissa, eikä hahmosta saanut paljon irti.
Lisäksi poika on tooodella söpö. :)

On toki vielä monia muitakin, kuten mahtava Helena Bonham-Carter, joka on enemmän kuin loistava Bellatrixin roolissaan. Muita hänen elokuviaan en ole nähnyt vielä, mutta uskon että hän on hyvä niissäkin.  Tom Feltonista tuskin voi sanoa muuta kuin että hänellä todella on näyttelijänlahjoja! Apua unohtuikohan joku...  ::)


Diamonds
Are a Girl's Best Friend  ♥

sprig

  • Sprii G
  • ***
  • Viestejä: 435
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #26 : 27.08.2010 16:03:31 »
Muistattehan, että pelkkä listaus ei ole toivottavaa vaan näyttelijöistä saa myös keskustella.
The happiest man is he who learns from nature the lesson of worship.

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 739
  • Janne on mun sankari.
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #27 : 27.08.2010 18:37:24 »
Nyt kun The Vampire Diaries on vihdoin rantautunut Suomeen, niin mitäs mieltä olette sarjan näyttelijöistä?

Itse tykkään ihan älyttömästi Damonista, eli Ian Somerhalderista, enkä voi millään uskoa, että mies on jo 31! Siis tietenkään se ei ole vanha, mutta kun se vaan näyttää suurinpiirtein joltain kaksvitoselta ja kaverit sanoo ihan samaa. Ja ne lihakset, huhhuh, pakko sanoa, että mies on nyt lisättävä omalle lempinäyttelijälistalleni, sillä kuitenkin kaiken sen ulkonäön taustaltas löytyy ihan helvetisti taitoa. Myös kun jotain haastatteluja on tullut katsottua tuubbarista, niin sillä on ihan älyttömän hyvä huumori ja se on älykäs ja... Nonnijuu. Ja kyllä, oon kohta katsonut koko ekan kauden netistä, ihan vaan Ianin takia :D Paul öö Wesleystä en niin kauheasti tykkää, siis on kai silläkin vaikka kuinka komeet lihakset, mutta mulle tulee niin mieleen Twilight, että ei oikeen... Ja sitten taas Elena, se näyttelee myös ihan hyvin, oliks sen näyttelijän nimi joku Nina? Ja Jeremy, Elenan pikkuveli on kovin hellyyttävä, siis semmonen sulonen, muttei ehkä yhtä kuuma kun vampyyrit. Nämä ovat minulla jääneet päälimmäisinä mieleen (tietysti), mitenkäs muilla? :) Onko joku muu kattonut netistä eteenpäin jaksoja?
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Niphredil

  • Matkijanärhi
  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #28 : 28.08.2010 18:39:21 »
Lainaus
Jotenkin vaan ihmetyttää kun kaikki on sillee "iiiik johnny on niiiiin hottiss!!!!!", eikä sitten laisinkaan kiinnitetä huomiota siihen mitä se osaa. Okei, kyllähän se häiskä mielestäni näyttää hyvältä ja saahan sen ääneen sanoa, mutta näyttelijässä pitäisi noteerata muutakin. Minun mielestä.

Samaa mieltä, EpikFeil!

Ulkonäkö hämää paljon, ja sitten unohtuu se tärkein asia, näytteleminen. Siihen kuuluu muuntautumiskyky, ja jos aletaan vertaamaan esim. Pattinsonia, jonka roolit ovat olleet hyvin saman tyyppisiä kaikki ja Deppiä, joka veti Hatuntekijän, Gilbert Grapen ja Jack Sparrow'n täysin eri planeetoilta olevat roolit kaikki ilmiömäisen hyvin, lopputulos lienee selvä ja vertaaminen turhaa.  ;) (Ja mielipiteeni Pattinsonin ulkonäöstä ja aurasta jääköön arvailujen varaan; en halua vihaista Pattinson-fanilaumaa kannoilleni janoamaan kostoa... ;))

Omia ehdottomia suosikkejani ovat em. Johnny Depp ja  Helena Bomham Carter. Parhaita et voi sanoin kuvata, mutta etteköhän ihmiset ymmärrä mitä haen takaa.  :)

Tässä tärkeimmät.
With love & take car(e),

     Niph

P.S. Pakko mainita Alan Rickmanin upean syvä ääni ("Absolem...") ,vaikka en hänestä muuten erityisemmin pidä. (No, paha sanoa, en ole Potterien lisäksi häneltä nähnyt kuin leffan jossa näytteli eunukki-enkeliä... ;D) Kalkaroksen rooliin  :D hän eittämättä oli loistava, mutta tyyppi vaan jotenkin... on inha.

Sprig muokkasi lainauksen toimimaan.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2010 18:31:04 kirjoittanut sprig »
"There are many things that I would like to say to you but I don't know how."

Penber

  • Vieras
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #29 : 29.08.2010 11:09:20 »
Taylor Lautner on minun mielestäni juuri täydellinen Jacob ja hän todella osaa näytellä.  Epäilyksessä hänen näyttelijäntaitonsa olivat vain parantuneet ja minusta hän esittää esimerkiksi vihaista Jacobia täydellisesti. Hän todellakin varastaa ainakin minun huomioni Twilighteissa.Lisäksi poika on tooodella söpö. :)

Täysin samaa mieltä :--). Varsinki tuon söpöyden kanssa.

Michael C. Hallin mainitsen lähinnä Dexterin ja Gamerin takia. Yhden jakson olen myös Mullan alla -sarjaa katsonut, ja täytyy ehdottomasti sekin sarja hankkia kokonaisuudessaan vielä.

Oijoi! Hall on kyllä niin mahtava Dexterinä! Varsinki just sen takia, että ko. hahmo eroaa totaalisesti MA-sarjan Davidistä. Tuossa jos missä näkee tämän herran muuntautumiskyvyn. Nii ja todellakin suosittelen MA-sarjan katsomista enemmä ku yhden jakson voimin! Mielestäni Hall kehittää hahmoaan siinä uskomattoman hyvin :--). Davidin kehitystä ekasta jaksosta vikaan on todella mielenkiintoista seurata.

Ewan McGregor. Upea lauluääni, ihanat silmät ja hymy (vau, miten monipuolisia perusteita)... Teoriani mukaan on käytännössä mahdotonta katsoa Moulin Rouge ja olla rakastumatta Ewaniin. Kuitenkin pidän miehestä myös muissa elokuvissa, esim The ghost writerissa ja I love you Phillip Morrisissa (suloinen blondina <3). Tietenkään Star warseja unohtamatta ;D

Uusin rakkauteni, Ewan McGregor<3. Itse näin tosiaan hänet Moulin Rougessa ekan kerran ja aluksi en pitäny miehen äänestä, mut nyt tykkään siitä ihan hemmetisti! Ja varsinki tuo laulu! Ah! Miten ihana mies. Ton Haamukirjottajan haluisin itseki nähdä, iha vaa Ewanin takia :'D. Ja Phillip Morrisissa Ewan oli uskomattoman suloinen. Meinasin iha itkeä ;___;. Ja Obi-Wan Kenobiks just loistava. En osaa muutaku ihQttaa :'D.

Mut hei, mitä mieltä ihmiset on siitä, että ulkonäkö arvostellaan myös sen kaiken muun ohessa? Onko se jotenkin liian pinnallista? Pitäisikö näyttelijän arvostelu jättää vain näyttelemiseen sen tekniikoihin ja muuhun, sekä unohtaa tällaiset ulkoiset seikat?

Santtu

  • maniacdancer
  • ***
  • Viestejä: 637
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #30 : 12.09.2010 12:51:55 »
Näyttelijä ei ole hyvä jos se on söpö. Piste.

Tarkoitit kai, että näyttelijä ei ole hyvä jos se on vain söpö? Nimittäin jos et tarkoittanut, olen eri mieltä kanssasi! ;D Näyttelijä voi olla hyvä vaikka se olisi söpö, otetaan nyt vaikka se kaikkien tuntema Johnny Depp. Se on übersöpökomea ja yks maailman lahjakkaimmista näyttelijöistä jonka tiedän! Ihanan muuntautumiskykyinen ja muutenkin.

No siis meikä fanittaa ihan tosissaan kolmea näyttelijää. Nimittäin Johnny Deppiä, Al Pacinoa ja Michael Madsenia. Kaikki on miehiä kyllä juu. En nyt mitään überpitkää selostusta jaksa jokaisesta kirjoittaa, koska on flunssa ja näin, mutte kuitenkin.

Johnny Depp nyt on todellakin yksi maailman lahjakkaimmista näyttelijöistä, jonka minä tiedän. Muuntautumiskykyinen niin ulkönäöllisesti, aksentillisesti (onkohan se edes sana!) sekä elekielellisesti (tuonkin sanan olemassaoloa epäilen, mutta flunssa ei auta aivotoimintaa), lahjakas, samaistuu helposti rooleihinsa ja valitsee kiinnostavia rooleja... ja onhan se komeakin. Lempiroolisuorituksiani ovat mm. Jack Sparrow, Saksikäsi Edward, Donnie Brasco, Ed Wood ja Sweeney Todd. Tietysti muutkin roolit ovat olleet mahtavia, mutta nuo ovat minusta parhaat.
Al Pacino sitten. Lahjakas näyttelijä, pukeutuu hyvin (sen ihanat puvut ja nam), mahtavat roolisuoritukset, mielenkiintoiset roolit, komea mies, ihana kun se suuttuu ja huutaa tyypeille, ihan kuin viini (paranee vanhetessaan - vaikkakaan minä en ole mikään viinien maistelija, ei edes ikä riitä, niin kyllä minä tykkään useimmista Pacinon uudemmista rooleista kuin vanhoista, vaikkakin Scarface ja Kummisetä on legendoja). Ja lempiroolisuorituksia on Michael Corleone, Tony Montana, Carlito Briganto, Frank Slade, Walter Burke ja Lefty Ruggiero. Harmi vain, että mies tuntuu melkein joka roolissaan kuolevan, heh heh.
Michael Madsen taas... ihana mies. Rakastuin tähän tyyppiin Reservoir Dogsin katsottuani, ihanat (hullut) roolivalinnat, mahtava ääni, hyvännäköinen (jokainen noista on hyvännäköinen!), mahtava näyttelijä... Blood Raynessa Madsenin heviletti oli kyllä jotain parhautta. Lempiroolisuorituksia Mr. Blonde, Budd ja Sonny Black (näitä on sen takia vähän, etten ole ehtinyt nähdä kovinkaan monta elokuvaa, mutta on niitä kyllä enemmän kuin kolme nähty!).

Minusta mainittavan arvoisia näyttelijöitä on myös Victor Rivers, Jim Carrey, Alan Rickman ja Richard Gere. Sori, aivotoiminta on nyt vähäinen enkä osaa oikein ottaa keskusteluun sen pahemmin, kun taas tervehdyn flunssasta niin tulen keskustelemaan tänne enemmänkin.
If my answers frighten you
then you should cease asking scary questions.

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #31 : 12.09.2010 14:12:47 »
Kyllä ulkonäkö liittyy näyttelemiseen tosi paljon. Siis ei sillä että pitäis olla kaunis, mutta kyllä sillä ulkonäöllä on usein väliä. Mun kertoma esimerkki on vaan yksi, mut mulla on tosi heikko kasvojentunnistus ja mua oikeasti raivostuttaa, kuinka niin useissa ohjelmissa ja elokuvissa käytetään näyttelijöitä, jotka ei oo persoonallisen näkösiä. Ei siinä mitään, ei kaikkien tarvis, muttakun ne ihmiset näyttää niin usein niin samanlaisilta (varsinkin miehet) että en mä niitä ikinä tunnista. Olis ees vähän eroavaisuuksia, ja sillälailla erinäköisiä etteivät näyttäisi ihan "tavallisilta". ;D Paitsi jos näyttelytyyli on persoonallinen ja erikoinen, niin siitäkin voi tunnistaa, mutta tosi harvoin on.
Varsinkin päänäyttelijän on munmielestä hyvä olla jollain tavalla erottuva. Ei välttämättä tosi kaunis, mut ulkonäössä jotain jolla eroaa massasta.

Ja mulle on myös tärkeetä että näyttelijä (tai ylipäätään julkkis) on persoonaltaan mukava, eikä sellanen pissipää (justinbiebercough). Mä en todellakaan halua tukea ja ihailla sellasta ihmistä, joka on inhottava muita kohtaan ja luulee itsestään liikoja. Henkisesti söpöä (Rob ja Kristen! ♥ ) näyttelijää on ihana seurata :D


Angelika

  • Vieras
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #32 : 13.09.2010 21:53:40 »
Mya Musta ja witko komppaan teidän mielipiteitä, Ian Somerhalderia ei tosiaan millään uskois 31-vuotiaaksi. Se mies on luotu vampyyrin osaan, just tuo witkon mainitsema intensiivinen katse on jotain sellasta, mitä kaikilta ei löydy, yksi niistä mystisistä x-tekijöistä, jotka erottaa näyttelijän muista. Ianin kasvoissa on muutenkin jotain tosi kiehtovaa ja ne lihakset... Ja mies osaa kyllä näytellä, taitava tyyppi on ja mainitsinko jo uskomattoman ulkonäön? Haha, en osaa kuvitella Iania enää muussa kuin pahiksen roolissa, kiitos Vampyyripäiväkirjojen.  

Pakko mainita Johnny Depp, josta täällä on ollut myös puhetta, Johnny on tosiaan sellanen ikikomea tyyppi, ajatonta komeutta mielestäni. 46-vuotiaaksi en kyllä miestä suostuisi uskomaan millään, ellei se olisi ihan todistettu fakta. Ja lisäksi, kaikki hahmot on todella erikoisia ja Depp on sulautunut tosi moneksi, erilaiseksi hahmoksi. Esimerkiksi Jack Sparrown tavallaan humoristisenkin hahmon esittäminen onnistuu Johnnylta mahtavasti.

Joo, otanpa minäkin kantaa tähän näyttelijöiden ulkonäkö -kysymykseen. Kyllähän omaperäinen ja mieleenpainuva ulkonäkö on eduksi, vaikka ei klassisen komea tai kaunis olisikaan. Lady Dynamiteen yhdyn tässä, persoonallisuus ulkonäössä on todellakin hyödyksi näyttelijälle. Mutta, jos heppu on todella taitava, en usko, että ulkonäkö välttämättä paljoa painaa, sillä yleensä persoonallisen roolisuorituksen tekevästä näyttelijästä jää myös ulkonäkö mieleen. Ja tässäkin yhdyn jälleen Lady Dynamiteen, näyttelijän luonne kyllä myös vaikuttaa.

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #33 : 13.09.2010 22:03:21 »
Joo, otanpa minäkin kantaa tähän näyttelijöiden ulkonäkö -kysymykseen. Kyllähän omaperäinen ja mieleenpainuva ulkonäkö on eduksi, vaikka ei klassisen komea tai kaunis olisikaan. Lady Dynamiteen yhdyn tässä, persoonallisuus ulkonäössä on todellakin hyödyksi näyttelijälle. Mutta, jos heppu on todella taitava, en usko, että ulkonäkö välttämättä paljoa painaa, sillä yleensä persoonallisen roolisuorituksen tekevästä näyttelijästä jää myös ulkonäkö mieleen. Ja tässäkin yhdyn jälleen Lady Dynamiteen, näyttelijän luonne kyllä myös vaikuttaa.
Jep ja...no, ulkonäköhän on se johon ekana kiinnittää huomiota, joten kyllä jollain tasolla on oltava kiinnostavan näköinen että jaksaa seurata ja tutustua lähemmin siihen näyttelytaitoon, joka harvoin hyppää esille heti niinkuin ulkonäkö. ;D
Ja ei se, että on edes kaunis, mutta jos kauneudellaan uppoo massaan.. Minä esimerkiks oikeasti tykkään Robert Pattinsonista näyttelijänä ja ihmisenä, ja osasyy on se, että ulkonäkö on niin mieleenpainuva ja erikoinen, joka siis on mun tapauksessa tosi iso juttu, koska tosiaan en tunnista kasvoja ja vielä huonommin tunnistan miehiä toisistaan. Ja tää mies erottu ihan samantien!

Ja Kristen Stewart on ehdolla Oscareihin, Oscar-gurun antamien huhujen(ko) mukaan, kuulkaas. Welcome to The Rileys -leffan sivuosassa, vaikka Kristen on siinä kyllä melkolailla pääosassa.... ;D
i ♥ her


Lizlego

  • Vieras
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #34 : 19.10.2010 13:17:39 »
Musta tuntuu, että se on kyllä toisinpäin. Karisma ja taito tekee näyttelijästä komean tai kauniin ja saa ihkuttamaan, muttei toisinpäin. Vaikka naama olisi kuinka lutuinen ja ihana, jos taito ja karisma puuttuu, se on ihan sama eikä tee lähtemätöntä vaikutusta tai aiheuta järjetöntä kuolausta.  Se on enemminkin tuskaa katsoa kivaa naamaa, jossa ei sitten muuta olekaan eikä se saa unohtamaan sitä, jos tyyppi tai tyttö ei osaa näytellä. Häikäisyn pitää tapahtua myös taidoilla ja taitojen täytyy istua elokuvan tai sarjan tai kohtaustason tunnelmaan.

Tikkis

  • Mrs. Black
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 451
  • Ava Fractalta <3
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #35 : 19.10.2010 14:19:10 »
Kyllä täytyy myöntää minunkin, että Johnny Depp ja edesmennyt Heath Ledger ovat kyllä aivan täysin vakuuttavia näyttelijöitä. Musta nämä kummatkin osaavat eläytyä rooliin kuin rooliin. Mun mielestä en oo koskaan pettynyt kummankaan suoritukseen missään leffassa. Täydet kunnioitukset vaan herroille, jotka todellakin osaavat eläytyä. Harmi, ettei Ledgerin upeaan tuotantoon saada enää jatkoa :<

Naisista on sitten vaikeampi sanoa, kun jotenkin en kiinnitä niihin niin paljoa huomiota. Kappas vain :D
Mutta mielestäni kyllä Jennifer Aniston on hyvä näyttelijä. Frendejä paljon seuranneena! Onhan se hyvä muissakin. The Break-Up oli surkea leffa, mutta päänäyttelijöiden suoritukset eivät siitä kyllä huonoa tehnyt vaan itse kirjoitus.

Mitä sitten tulee siihen, ketkä on mun suosikkeja ulkonäöllisesti niin munkin täytyy nolona myöntää, että Taylor Lautner on melko söpö. (Nyt jo hävettä, kun kerroin sen!) Ja sitten ihanaakin ihanampi Simon Baker, uuh!

Täällä oli kiivasta keskustelua Twilight- näyttelijöistä. Minusta Pattinsonissa ei ole vikaa. Mun mielestä se toimii Edwardina ihan hyvin. Oishan se jo ihan epäuskottavaa, jos leffaan saataisiin joku jumalaisen upea ilmestys, jota ei oikeasti voisi olla olemassakaan. Tärkeimpiä mulle siinä leffassa on kuitenkin eleet ja ilmeet, ja ne toimii! En itsekään pidä ulkonäöllisesti Pattinsonia mitenkään syötävänihanana, mutta rooli se on, mikä merkkaa.
Stewart taas ei mielestäni sovi rooliin. Ei siihen mielikuvaan, mikä mulla on Bellasta. En väitä, etteikö nainen osaisi näytellä. Siinä on vain jotain sellaisia piirteitä, mitkä saa vaan mun ihoni kananlihalle. En tiedä, onko sen sitten käsketty olla sellainen siinä roolissa, mutta joo. Siitä en kyllä jostain syystä pidä. Oon kyllä nähnyt vaan Panic Roomin tuon Twilightin lisäksi ja siinä hän kyllä oli mielestäni erittäin vakuuttava ja hyvä. Luulen kirjan vaikuttavan siis jonkin verran tuohon Bellan rooliin.

Tulipa muuten mieleen, että onko teidän mielestä näyttelijä vakuuttava näyttelijä joka alalla, jos siltä on nähty vain tietyn alan leffoja? Voisitteko esimerkiksi kuvitella Hugh Grantin olevan hyvä toimintasankari? Tai Brad Pittin huumorihemmo?
Aina ei sanoja tarvita.
Vain katse alaston.

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 739
  • Janne on mun sankari.
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #36 : 19.10.2010 15:20:20 »
Voisitteko esimerkiksi kuvitella Hugh Grantin olevan hyvä toimintasankari? Tai Brad Pittin huumorihemmo?

Brad Pittillä taitaa itseasiassa olla muutama vähän humoristisempi leffa jonka ikäväkseni olen nähnyt :D Hugh Grant taas toimintasankarina.. Huhhuh, se vois olla jo aika paksua ;D Vaikka voishan sitä koittaa vaikka Danielin tilalle Bondiksi, ainakin olis paremman näkönen ;)

Mitä ihmiset ajattelette Jared Letosta? Tuleeko ekana mieleen bändi vai elokuvat? Kuinka monta leffaa ootte herralta nähneet? (Nyt kun tuntuu tää Leto-buumi olevan meneillään)
« Viimeksi muokattu: 19.10.2010 15:22:00 kirjoittanut Mya Musta »
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #37 : 19.10.2010 16:03:42 »
Oma suosikkinäyttelijäni ylitse muiden on Johnny Depp. Mies osaa eläytyä aivan häikäisevästi omiin rooleihinsa, ja pidän erityisesti Jack Sparrow'n roolista, joten olen nähnyt Pirates of the Caribbean -elokuvista tähän mennessä ilmestyneet - ja neljättä odotan vesi kielellä. Olen myös nähnyt häneltä Jali ja suklaatehtaan, Sweeney Toddin, Cry Babyn sekä Saksikäsi Edwardin. Hänellä on sitä jotain uskomatonta karismaa ja taitoa mukautua eri rooleihin, tuoda niihin jotain uutta (eikä häntä uskoisi ikinä 46-vuotiaaksi ellei toisin tietäisi).

Pidän myös paljon Peter Facinellista, johon ihastuin ensimmäisen kerran katsoessani Twilight -elokuvaa. Hän on todella komea ja pystyy ylläpitämään Carlislen roolia todella hyvin, hän ikään kuin puhaltaa hahmoon kirjoissa kuvatun lempeän ja lämpimän luonteen. Lisäksi hänen roolinsa Nurse Jackie -TV-sarjassa on jotain niin... ihanaa. Hän on tuonut tohtori Cooperin hahmoon sitä huumoria, mille käyn aina nauramaan. Lisäksi hän näyttää aivan uskomattoman nuorelta, joltain kaksikymppiseltä (lähemmäs ehkä kolmekymmentä?) mutta anygays, hän on 37-vuotias. Niinpä niinpä. :D

Hugh Grant on myös kärjessä, ihan ainostaan Notting Hill -elokuvan roolisuorituksensa ansiosta. Ihastuin häneen todella, hänessä on jotain sellaista karismaa joka saa (ainakin minut) kiinnittämään katseeni suoraan häneen. Hän vain ottaa elokuvan ja roolinsa haltuunsa.

Yhden elokuvan perusteella olen myös ihastunut suunnattomasti Lucy Liuhun, jonka roolisuoritus Charlien enkelit -elokuvassa sai minut katsomaan myös elokuvan Shanghai Noon, joka on suoraan sanottuna hieman naurettava, mutta naisen roolisuoritus on siinä hyvä. :D

Sitten: Orlando Bloom, jossa on sitä jotakin! Lord of the Rings -elokuvissa hän ihastutti Legolasin roolissa; hän tosiaankin toi roolisuorituukseensa sitä tiettyä haltiamaisuutta ja sopi vain muutenkin niin lämminhenkisen, mutta myös nasevan Legolasin rooliin. Lisäksi hänen suorituksensa Will Turnerina Pirates of the Caribbean -elokuvissa oli aivan ihana! Hän pelasi hyvin yhteen Johnny Deppin kanssa ja rooli oli loistava myös ihan yksinäänkin tai Elizabethin kanssa, hän osasi eläytyä niin hienosti omaan rooliinsa ja sai puhallettua Williin merirosvon pojan henkeä. Lisäksi hän osasi ilmentää eri tunnetiloja aivan mahtavasti. Sydän itkee verta, kun hän ei jatka elokuvasarjassa. :( Lisäksi olen nähnyt Troija -elokuvan, jossa mies esittää Parista, enkä voi kuin ihailla miehen kykyä muuntautua roolista toiseen.
Ava © flawless

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 739
  • Janne on mun sankari.
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #38 : 19.10.2010 21:05:30 »
Lainaus
Lainaus
Mitä ihmiset ajattelette Jared Letosta? Tuleeko ekana mieleen bändi vai elokuvat? Kuinka monta leffaa ootte herralta nähneet? (Nyt kun tuntuu tää Leto-buumi olevan meneillään)
Elokuvat. Aina ja ikuisesti. Vaikka se voittaisi miljoona Grammya, keksisi uuden lyömäsoittimen ja myisi enemmän levyjä kuin Michael Jackson, niin silti mä pitäisin sitä ensisijaisesti näyttelijänä. Joskus 90-luvun puolivälissä fanitin sitä ja Claire Danesia ihan täysillä Niin sanottu elämäni-sarjan takia ja sit kun Jared siirtyi vähitellen elokuviin, jatkoin sen uran seuraamista. Vaikka 30 Seconds To Mars onkin nykyään hirmuisen suosittu, niin silti mä jotenkin pidän sitä pelkkänä sivuprojektina ja toivon, et Jared palais vielä joskus aktiivisemmin elokuvien pariin. Se on nimittäin ihan lahjakas kaveri silläkin saralla. On 30STMkin ihan hyvä bändi, varsinkin kahdesta ekasta levystä tykkään (kolmannessa ne vaikutti olevan vähän hukassa itsensä kanssa).

Mä oon tutustunu Leton elokuviin vasta tässä ihan lähiaikoina, eka minkä näin oli itseasiassa Aleksanteri joskus pari vuotta sitte ja silti pidän sitä ehkä enemmän näyttelijänä :D Vaikka onki aika selvää että se on näyttelijä ja laulajakitaristi ihan tasapuolisesti ja keskittyy tällä hetkellä enemmän musiikkiin.. Vaikka onha nytte jossain kaupungeissa tullu teattereihin Mr. Nobody Jared Letolla varustettuna ;) (mutta ei tietenkään täällä....) Mä en oo vielä onnistunu saamaan käsiini noita kokonaisia albumeja, mutta ei ne mun mielestä mitenkään hukassa tunnu olevan kolmannella levyllä, ihan mahtavia biisejä :D Niinku ne aikasemmatki kyllä.
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

kkid

  • ***
  • Viestejä: 4
  • fagotti
    • LJ
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #39 : 22.10.2010 20:46:28 »
Musta tuntuu, että se on kyllä toisinpäin. Karisma ja taito tekee näyttelijästä komean tai kauniin ja saa ihkuttamaan, muttei toisinpäin. Vaikka naama olisi kuinka lutuinen ja ihana, jos taito ja karisma puuttuu, se on ihan sama eikä tee lähtemätöntä vaikutusta tai aiheuta järjetöntä kuolausta.  Se on enemminkin tuskaa katsoa kivaa naamaa, jossa ei sitten muuta olekaan eikä se saa unohtamaan sitä, jos tyyppi tai tyttö ei osaa näytellä. Häikäisyn pitää tapahtua myös taidoilla ja taitojen täytyy istua elokuvan tai sarjan tai kohtaustason tunnelmaan.
Voi Liz, mä en vois olla enempää samaa mieltä! Jos nyt miettii esimerkiksi jotain Al Pacinoa tai Humphrey Bogartia, niin eihän niitä kumpaakaan voi hyvällä tahdollakaan sanoa komeaksi/söpöksi/hyvännäköiseksi/lutuiseksi, mutta hitto vie minkälainen määrä karismaa niissä kummassakin on! Molemmat herrasmiehet on sellaisia, että vetivätpä he minkä roolin tahansa, niin mulla menee aina kylmiäväreitä. Vastaavasti maailmassa on tukku sööttejä näyttelijöitä, joiden ihkutusta mä en vain kykene tajuamaan, kun niissä ei ole tippaakaan karismaa. Karisma ja ulkonäkö ei tietenkään sulje toisiaan pois, mutta pelkkä ulkonäkö harvemmin riittää.

Preach! Mua potuttaa kun vähemmän imartelevalla naamavärkillä varustetut näyttelijät, kuten Philip Seymour Hoffman ja Steve Buscemi, tuppaavat ihmisiltä unohtumaan. Kummatkin äijät ovat vetäneet huikeita roolisuorituksia, Hoffman Capotessa ja Buscemi Reservoir Dogsissa, mutta silti kaiken maailman zacefronit ja camerondiazit aina kiilaavat edelle. Oikeutta rumille!

Notta joo. Mulla ei kovin montaa ehdotonta suosikkia ole, sillä tykästyn näyttelijöihin aika hitaasti, mutta Marlon Brando on mainittava ihan ekana. Monille Brando tuo mieleen pumpulit poskissa mumisevan Vito Corleonen, mutta tyypin yli puoli vuosisataa kestäneeseen repertuaariin kuuluu aika monta muutakin hahmoa. Joku siinä Brandon yleisessä habituksessa ja järjettömän karismaattisessa sekä intohimoisessa tyylissä näytellä vaan vetoaa muhun, ja olen ollut herraan lääpälläni jo useamman vuoden ajan. Toisaalta silläkin saattaa olla jotain osuutta asiaan, että mä olen muutenkin heikkona vanhemman Hollywoodin miehiin. Välillä aina iskee armoton vitutus ja angsti kun äijä on ollut kuolleena jo useamman vuoden, enkä koskaan päässyt näkemään sitä läpilyöntiä mikä tuli The Wild Onen, Julius Caesarin ja The Young Lionsin myötä. Ah ja voih. Psst! Tänään Apocalypse Now Teemalta, katsokaa ihmeessä.

Toinen rakkauteni on Robert Downey Jr. Joo, RDJ:stä tykkääminen on ollut muodissa Sherlock Holmesista lähtien, mutta mä yritän boostata egoani ajattelemalla kuuluvani niihin spesiaaleihin ~alkuperäisfaneihin~. RDJ vakuutti meikäläisen rooleillaan Chaplinissa, Kiss Kiss Bang Bangissa, Zodiacissa sekä nyt myöhemmin Iron Maneissa ja Herlokki Solmusessa. Mä vaan rakastan sitä äijän vähän maanisen oloista ja höpöttävää tapaa näytellä. RDJ myös tuo kaikkiin hahmoihinsa sellaista tietynlaista hienovaraista komiikkaa, mikä ei ihan jokaiselta näyttelijänplantulta onnistu. En malta odottaa uutta Sherlock Holmesia ja Due Datea!

Lyhyemmin muista miesnäyttelijöistä mainitsemisen arvoisia ovat Edward Norton, Viggo Mortensen, Jake Gyllenhaal ja Colin Firth. Norton loisti Fight Clubissa ja American History X:ssä, Mortensenin muistan ikuisesti Aragornina ja Eastern Promisesin Nikolaina, ja Gyllenhaalin parhaisiin kuuluu upea Donnie Darko, Brokeback Mountain sekä (taas kerran) Zodiac. Firth on ollut kestosuosikki jo Love Actuallysta lähtien. ♥

Naisten puolelta lista on vähän lyhyempi, mutta Julianne Mooren aion vielä joskus viedä vihille. Bongasin aikoinaan neidin ensi kertaa Magnoliasta, ja olen siitä lähtien yrittänyt enemmän tai vähemmän seurata Mooren uraa. Punapäät on ihania. Natalie Portman ja uudempana tuttavuutena Christina Hendrickson jaksavat myös aina ihastuttaa.

Onko täällä muita vanhan Hollywoodin faneja? :)
- Fuckin'... What the fuckin' fuck... Who the fuck... Fuck this fuckin'... How did you two fuckin' fucks... Fuck!
- Well, that certainly illustrates the diversity of the word.
The Boondock Saints