Kirjoittaja Aihe: Twilight: Yhdessä ikuisestikko? Luku 5! (14.8) | K-11 Jacob/Renesmee  (Luettu 4765 kertaa)

Merkku

  • Vieras
Nimi: Yhdessä ikuisestikko?
Author: Merkku
Beta: CandyApple
Fandom: Twilight
Genre: Romance
Ikäraja: K-11
Paritus/Päähenkilöt: Jacob/Renesmee ja muita norm. parituksia
Summary: Juoksin, juoksin ja juoksin. Kaiken tämän tein vain Renesmeen tähden. Ja Bellan joka ei välttämättä ole enään kohta elossa.
Disclaimer: Kaikki mitkä tunnistatte kuuluvan Meyerille on hänen. Juoni ja tekstit ovat minun.
Warnings: Spoilaa ehkä vähän Aamunkoita. Kiroillaan jonkin verran.
A/N: Eli tämä on ensimmäinen ficcini jtn. toivon rakentavaa. Ja sitten pyydän että kerrotte haluatteko että jatkan ficciä.


Trailer

He lähestyivät hienossa muodostelmassa

"Jacob mene!"
"Mutta..."
"Nyt menet ja pelastat lapseni!"

Pako jatkui Rio de Janeiroon...

"Miksi me lähdimme?"
"Äitisi pakotti meidät lähtemään ja hän teki sen sinun takiasi."

...mutta ketäs siellä nähtiin

"Täti! Ja setä!"
"Nessie! Ja jacob..."

Kysymys sateita

"Missä ovat vanhempasi?"
"En tiedä etkö muka näe heitä!?"

Muutaman vuoden päästä

"Haluan tietää ovatko he elossa!"
"Eivät he enään asu Forksissa!"
"Haluan silti tietää mitä tapahtui!"

Ja miten se jatkuu sen saatte tietää myöhemmin

"Nessie!"



A/N: Kommanttia! Aika lyhyt traileri mutta luvusta teen pidemmän!
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 21:27:05 kirjoittanut Beyond »

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Yhdessä ikuisestikko? K-13
« Vastaus #1 : 24.05.2010 18:35:01 »
Aika lyhyt traileri tosiaan, ja sen perusteella on mahdoton sanoa että pidänkö vai en.
Joka tapauksessa idea kuulostaa ihan mielenkiintoiselta.  ;)
Pilkkuvirheitä oli muutamissa lauseissa, joten sun kannattaa varmaan hankkia beta ficciisi.
Laita jatkoa vaan, jään seurailemaan.
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Merkku

  • Vieras
Yhdessä ikuisestikko? luku 1 24.5
« Vastaus #2 : 24.05.2010 20:53:25 »
Vanamo: Kiitos kommentistasi! yritän etsiä betaajan.

Eli sain väsättyä ekan pätkän toivottavasti pidätte! Sekin on vähän lyhyt.

1. Luku
Pako

BellsPoV

Jacob ja Renesmee nukkuivat lumisella niityllä teltassa. En vieläkään tajunnut miten Renesmee pystyi nukkumaan Jacobin kuorsatessa vierellä. Edward ja Carlisle katselivat lumen tuloa, joka suli tavatessaan maanpinnan. Kuulin kuinka Jacob ja Renesmee alkoivat heräillä. Pitäisi mennä sanomaan Renesmeelle muutama asia. Mutta vasta kohta, kunhan Renesmee olisi herännyt kunnolla. Silloin Jacob käveli ulos teltasta.

"Lumi pysyy jo maassa", Jake huikkasi. Kävelin vamppyyri vauhtia teltalle ja olin siellä yhdessä sekuntissa.
"Renesmee!" huikkasin. "Niin, äiti?" hän vastasi."Laita nämä vaatteet päälle", sanoin ja heitin hänelle norsunluun värisen mekon ja Renesmee vaihtoi vaatteet nopeammin kuin kukaan ihminen olisi pystynyt. Annoin hänelle myös repun jossa oli luottokortti Jacobille ja tyttärelleni, väärennetyt passit heille, ajokortti Jacobille, lappu jossa luki "Rio de Janeiro" ja matkaliput Rioon.

"Ota tämä reppu selkääsi", sanoin ja nappasin hänet syliini. Katsoin hänen medaljongiaan jossa oli minun, Renesmeen ja Edwardin kuva.
"Olemme aina yhdessä", tokaisi Renesmee. "Olemme yhdessä sydämmissämme, mutta kun sanon sinä ja Jacob lähdette pois." Tyttäreni nosti pienen kätensä poskelleni ja ääneton EI tuli kovempana kuin huuto mieleeni. Renesmeen silmät kostuivat. " Et sano vielä mitään Jakelle. Vasta sitten kuin annan luvan." kuiskasin. Renesmee näytti ymmärtävän sen.

Kannoin Renesmeen sylissäni kehällemme joka koostui Siobhanin laumasta, Amunin laumasta, nomandeista, Culleneista ja Katen perheestä. Joukkoon liittyi Jacob susihahmossaan ja kymmenkunta muuta sutta.
Edward katsoi minua ja pyysi saisiko Renesmeen syliinsä. Annoin Renesmeen hänelle. Silloin kuulimme askelia kun Volturit lähestyivät. He tulivat metsästä yksitellen, muodostelmassa.

JakePoV

Katsoin Voltureja jotka lähestyivät hitaasti ja pysähtyivät aukion toiseen laitaan. Tunsin kuinka Bella levitti kilpensä ympärillemme. Ainakin Nessie oli turvassa. Carlisle ja Volturien johtaja jonka nimi oli kai Aro tai jotain sinnepäin, olivat syventyneet syyttelemään toisiaan. Silloin Bella sanoi minulle: " Jacob nyt lähdet Renesmeen kanssa pakoon. Renesmeellä on keinot jolla pääsette pois maasta. Huolehdithan pienestä tytöstäni." Edwardin ilme oli hämmentynyt kuten luultavasti minunkin.
 Bella tuli ja halasi minua. Värähdin hiukan hänen kylmyyttään. Bella näytti siltä, että olisi itkenyt jos se olisi ollut vain mahdollista. Edward tuli myös. Hän tuli lapani kohdalle ja nosti Nessien niin ylös kuin ylettyi ja Nessie kiipesi karvojani pitkin lapaluideni väliin. " Hyvästi Jacob veljeni... poikani!" Silmistäni taisi vierähtää kyynel maahan.
 "Nyt Jacob mene!" "Mutta..." vänkäsin vastaan. " Nyt menet ja pelastat lapseni!" Hän raivosi ja läimäytti minua kovaa lavalle. Lähdin juoksemaan kohti metsää. Pois aukealta. Renesmee tukisti karvojani todella kovaa. Kuulin hänen nyyhkytyksensä. Haukahdin.

"Äh, Jake anna olla. Minun täytyy vain rauhoittua! Kyllä äiti ja isä selviävät hengissä!" Hän huusi ja hakkasi toisella kädellään selkääni.  Uikutin.
"Ups! Anteeksi Jacob!" hän pahoitteli. Tuhahdin. Ei se minua sattunut minä vain säälin häntä. Perhana! Mitä minä teen jotta saisin hänet paremmalle tuulelle. Ei se varmaan onnistu tänään. Olimme jo saapuneet lentokentän lähelle. Laskin Nessien alas ja lähdin pusikkoon. Muuntauduin takaisin ihmiseksi ja otin vaatteeni jalkaremmistäni. Puettua menin Renesmeen luokse. "Katsotaan mitä repussasi on." sanoin ja aloin tutkia repun sisältöä. Sieltä löytyi väärennetyt passit, väärennetty ajokortti minulle, luottokortit meille molemmille, kuva minusta, Nessiestä, Bellasta ja Edwardista, lappu jossa luki: "Rio de Janeiro" ja liput Rioon. "Nessie meidän täytyy lähteä, koska lento lähtee ½h kuluttua!" "Selvä", huokaisi Renesmee.

Päästyämme koneeseen Nessie alkoi nyyhkyttää:"Entä jos he eivät selviä hengissä?" Vastasin: "Luultavasti he selviävät hengissä. Ainoa jonka Volturit olisivat tappaneet oli sinä." En uskonut tuota itsekkään, mutta yritin kuitenkin. "En usko toivottomia lohdutus yrityksiäsi!" Renesmee huusi ja siirtyi penkinvälin kauemmas. Loppumatkalla Nessie ei puhunut minulle mitään joka oli varsin outoa. Päästyämme kuitenkin lentokentältä hän kysyi minulta missä me nukumme. "Etsimme lähimmän hotellin ja yövymme siellä", minä kerroin hänelle.

Löydettyämme hotellin kysyin huonetta 2 henkilölle. "Neljännessä kerroksessa on kaksi yhden henkilön huonetta vapaana. Ainoat huoneet jotka meillä on." Vatstasi vastaanottovirkailija.
"Otamme ne", sanoin ja maksoin huoneemme pankkikortilla jonka olin löytänyt Nessien repusta. Kannoin Renesmeen huoneeseensa ja toivotin hänelle hyvää yötä. Kun olin kömpinyt oman huoneeni säntkyyn kuulin koputuksen ovelta. Kävin avaamassa oven ja näin Renesmeen matkalla ostamassani pyjamassa. "Saisinko tulla nukkumaan viereesi, kun en osaa nukkua yksin. "Tottakai!" mumisin hänelle vastaukseksi. Suljin oven Nessien kömpiessä sänkyyni. Menin nukkumaan hänen viereensä.

A/N: Kommenttia
« Viimeksi muokattu: 03.06.2010 16:58:01 kirjoittanut Merkku »

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Yhdessä ikuisestikko?
« Vastaus #3 : 24.05.2010 21:07:14 »
Kun luin ton alkukommenttisi, missä kerroit väsänneesi tämän tunnissa, mietin hetken että viitsinkö edes lukea.
Tuli vaan jotenkin sellainen vaikutelma, että olet kirjoittanut tätä asenteella "Nopeesti hyvä tulee, sori, se on vähän lyhyt ja silleen..."

Olet selkeästi ihan hyvä kirjoittaja, mutta kuvailua saisi olla roimasti enemmän ja juoni kulkee vähän liian nopeasti.
Virheitäkin oli, joten sanon vielä uudestaankin, että beta kannattaa todella hankkia!
Oma teksti kannattaa myös lukea itse useampaan kertaan, kaikkia virheitähän on omasta tekstistä tosi vaikea löytää, mutta huolimattomuusvirheet kuten
Lainaus
Jakob
, saa sillä tavoin pois.

Enemmän siis kuvailua ja selkeämmin selitettyjä tapahtumia niin hyvä tulee!  :)
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Merkku

  • Vieras
Vs: Yhdessä ikuisestikko? Luku 2
« Vastaus #4 : 25.05.2010 19:50:55 »
Kiitos Vanamo! Kiitos!

Uusi luku!

Luku 2
Grillikylkeä


NessiePoV

Aamulla heräsin lämpöisen Jacobini vierestä. Hän oli ottanut minut viereensä yöksi, vaikka minä olin ilkeillyt hänelle. Tunsin kuinka Jacob alkoi heräillä! Painoin käden hänen poskelleen ja vilautin kuvan minusta anteeksi pyytämässä. "Ei se mitään", Jake totesi, "Pakeneminen oli vaikeaa meille molemmille." Huokaisin: "Kiitos!"

Vasta silloin aloin katsella ympärilleni. Huone oli pieni, mutta valoisa. Pääni yläpuolella oli suuri pronssin värinen lukulamppu. Nousin sängystä ja tassuttelin valkoisesta ovesta seuraavaan huoneeseen.

 Sekin oli valoisa, mutta hieman suurempi kuin aikaisempi huone. Huoneessa oli 32 tuumainen televisio, 2 isuttava sohva ja sohvapöytä. Seuraava huone oli pieni kylpyhuone, jossa oli suihku, WC-pönttö, lavuaari ja peilikaappi.

 Kuulin kuinka Jake kolisteli olohuoneessa ja kysyi: "Tilaisimmeko jotain syötävää?" "Eikö olisi luovutusverta?" kyselin. "On vain ihmisruokaa", Jacob ilmoitti. "Noh, tilaa jotain 'hyvää' huonepalvelusta", huokaisin.

Jacob tilasi perunoita ja grillikylkeä,  jonka toi Rosalieta muistuttava nainen. Hän oli hoikka blondi, mutta ei yhtään niin kalpea kuin vamppyyri. Jacob otti ruuat ja maksoi, mutta silti nainen seisoi ovella ja kysyi onko Jake isäni. "Ei", valehtelin, "hän toi minut vain tänne lomalle." Jacob oli kuin veli minulle. Äiti oli sanonut, että en saa pettää Jakea, koska hän on leimautunut minuun. En tiedä mitä se tarkoittaa, mutta Jakea on mahdotonta pettää. Häntä oli niin helppo rakastaa. "Ahaa, selvä" Nainen vastasi. Hän flirttaili MINUN Jacobilleni!

Paiskasin oven päin naisen naamaa. "Miksi sinä noin teit?" Jacob uteli. "Hän FLIRTTAILI sinulle! Etkö muka huomannut?" raivosin Jakelle. "Oletko vähän mustis" Jacob virnisti. "En!" tiuskaisin hänelle päin naamaa. "Tulisit kuitenkin syömään" Jacob maanitteli. "Tulen sitten, mutta vannon etten tykkää tästä ruuasta yhtään!" Kävelimme sohvapöydälle ja Jacob avasi ruokalaatikot. "Hmm... Tuoksuu hyvältä!" Jacob huokaisi. "Ihmisveri tuoksuu paremmalta", tokaisin.

 "Maistaisit kuitenkin" Jacob ruinasi ja tarjosi grillikylkeä jonka otin epäillen vastaan. Puraisin puolet grillikyljestä. Veri on parempaa, jopa peuran. Söin kuitenkin koko grillikyljen ja otin toisenkin. Hei tämähän on hyvää! Maistuu possunvereltä, vähän... "Taidat tykätä kuitenkin!" Jacob hymyili. "Ei tämä ole hullummpaa!" nauroin takaisin.

Kun olimme syöneet maukkaita grillikylkiä, Jacob kysyi: "Lähdetäänkö kauppaan, koska sinulla ei ole kuin nuo vaatteet?" "Ei shoppailla niin pitkään kuin Alicen kanssa menee aikaa shoppaillessa." Kun tuli mainittua Alice mietin kuinka muille oli käynyt. Otin Jakesta kiinni ja väläytin taistelun lopputuloksesta kysyvän kuvan. "En tiedä kulta, en tiedä" Jacob melkein itki, mutta lopulta kokosi itsensä.

JacobPoV

Kun Nessie kysyi miten muille Culleneille oli käynyt, meinasin purskahtaa itkuun. Luultavasti he ovat kuolleet. Mutta entä Alice ja Jasper, jotka lähtivät ennen Volturien tuloa? Ovatkohan he elossa? Jos ovat, missä he ovat? Alice, kaikkein siedettävin vamppyyri Bellan jälkeen ja Jasper joka sai oloni aina rauhalliseksi.

 "Jacob, tiedätkö mitä Alicelle ja Jasperille on käynyt?" Renesmee kysyi. "Mietin juuri samaa. Mutta nyt lähdemme lähimpään ostoskeskukseen." "Selvä" Nessie huokaisi. Otin mukaani luottokortit ja huoneidemme avaimet ja tilasin taxin. Keltainen taxi saapui hotellimme pihaan 7minuutin kuluttua tilauksestani. Noustuamme kyytiin huikkasin: "Lähimpään ostoskeskukseen!"

Matka oli todella lyhyt ja ostoskeskus todella iso. Menimme ensimmäiseen vaatekkauppaan jonka näimme. Vaatekaupassa kuului huuto:

"Renesmee!
         Ja Jacob...."

A/N: Kommenttia! Rakentavaa kiitos aloittelijalle!

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Yhdessä ikuisestikko?
« Vastaus #5 : 25.05.2010 20:03:33 »
Ooh, varsin mielenkiintoinen entä jos -vaikutelma tulee... Toivotaan että Cullenit selvisi...

Mutta hei, oliko se Alice kun oli siellä ostarilla!? Toivottavasti. Kaikki olisi niiin paljon kivempaa jos olisi muitakin Cullneita.

Ja rakentava karkas, sori. Mut jatkoa odottelen.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Yhdessä ikuisestikko?
« Vastaus #6 : 25.05.2010 20:07:03 »
Heeih, täähän menee jo jännäksi..  ;)
Toivottavasti Cullenit selvisivät.
Tässä oli kuvailua jo enemmän, mutta kyllä sitä saisi olla vielä ehkä hitusen lisääkin.
Virheitä bongasin jonkin verran, mutta niitä taisi olla vähemmän kuin viime luvussa.
Oli jotenkin hassua, kuinka Nessie suuttui Jakelle naisen flirttailusta, tavallaan se oli musta jotenkin huvittavaa, ei hajuakaan miksi, varmaan johtuu osittain siitä että Renesmee on vielä niin pikkanen.. x))
Luku oli aika lyhyt, mutta osasit jättää sen hyvään kohtaan.
Jään odottelemaan jatkoa..
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Yhdessä ikuisestikko?
« Vastaus #7 : 25.05.2010 20:13:21 »
Pidän kovasti!
Ihania lukuja, tosin voisivat olla pitempiä ja kuvailua voisi olla enemmän. Mutta ihan hyvä näinkin!
Jatkoa vain nopeasti. Kiitos.  :)

En-nu

  • Vieras
Vs: Yhdessä ikuisestikko?
« Vastaus #8 : 25.05.2010 20:40:53 »
i like it........kumpa kaikki menis hyvin

Merkku

  • Vieras
Vs: Yhdessä ikuisestikko?
« Vastaus #9 : 25.05.2010 20:46:11 »
Salla: No hyvä että joku edes tykkää :) Arvailla saa mutta totuutta en kerro  :-X Kiitos ja kumarrus kommentistasi!
Vanamo: Kiitus! Otin kommentistasi opikseni ja yritin pistää enemmän kuvailua. Kiitos sinulle paljon rakentavistasi se auttaa minua todella paljon. Minä mietin pitkään laitanko sen flirttailusta suuttumisen siihen kun se on niin pieni. No nää kaks ekaa on ollu aika väsäilyjä, mutta minusta 2 on huomattavasti parempi kuin 1luku. Kiitos sinun!
Lööperiikka: Yritän saada kuvailuja ja pituutta lisää. Kiitos sinullekkin kommentistasi
En-nu: Kiitusta kommentistasi

kuriwe

  • Vieras
Vs: Yhdessä ikuisestikko?
« Vastaus #10 : 26.05.2010 07:21:09 »
Ihan ok fic. Paria asiaa vain kommentoisin:
Vuorosanat vois alkaa aina uudelta riviltä eikä lauseen keskeltä. Se selkeyttäis lukemista.
Kuinka vanha Renesmee on? BD:ssä sehän on tosi pieni... Sitä vain, että miten sellanen pieni henkisesti 7(?) vuotias tietää mitään flirttailusta? Ja muutenkin saa sellaisen kuvan, että se on vähintään joku 12 vuotias. (Sori jos on vaan mun mielipide :D)

Muuten hyvä fic! Jatka samaan malliin.

Merkku

  • Vieras
Vs: Yhdessä ikuisestikko?
« Vastaus #11 : 26.05.2010 07:59:54 »
Kuriwe: Selvä teen seuraavaan ficciin näin että pistän vuorosanat rivin alkuun;) Joo Renesmee tuntuu ehkä vähän vanhalta... Kiitoksia sinullekkin kommentistasi

CandyApple

  • wonderwoman
  • ***
  • Viestejä: 221
  • I'm a broken doll and you're the puppeteer.
Vs: Yhdessä ikuisestikko?
« Vastaus #12 : 26.05.2010 17:48:39 »
Tää on tosi hyvä ficci!
Kirjotat hyvin, pieniä kirjoitusvirheitä tosin on
aika paljon ja kuvailua toivoisin enemmän!
Mutta jos kaipaat betaa, niin mä voisin mielellän
ryhtyä betaksi  :)
Eli jos kiinnostaa niin yksärillä saat mut
kiinni!
Mut jatkoa mä kuitenkin toivoisin pian  ;)

♥:llä, Candy
I don't know who invented high heels, but all women owe him a lot.
-Marilyn Monroe-

Merkku

  • Vieras
Yhdessä ikuisestikko? Luku 3
« Vastaus #13 : 29.05.2010 20:47:34 »
A/N: Kiitos betalleni CandyApple:lle! Mutta lopetetaan jaarittelut ja näytetään luku

Luku 3
Tunteita

JacobPoV

"Alice täti! Jasper setä! Olette hengissä! Mitä te täällä?" kiljui Renesmee onnesta soikeana.
"Näin näyn, jossa Bella kirjoitti 'Rio de Janeiro' lapulle. Silloin päätin tulla tänne. Tai siis en tähän kauppaan vaan Rioon", Alice selosti ihmeen iloisena.

"Mutta miksi Bella ei ole mukana? Ainoastaan sinä ja Jacob", Alice uteli Renesmeeltä
"Etkö ole nähnyt?" kysyin Alicelta. Eihän Alice tietenkään sitä livenä nähnyt. Alicella oli sellainen kyky, jolla näkee tulevaisuuteen. Mutta minua hän ei näe, koska olen ihmissusi. Alice pyöritti surullisena päätään:
"En ole nähnyt muista Culleneista mitään pitkään aikaan. En vaikka kuinka yritän! Siksi minua pelottaa mitä heille on tapahtunut." Hitto! Kuvittelin, että Alice tietäisi.

"Rauhallisesti Jacob! Tunnen kuinka kiihdyt! Et voi muuttua keskellä ostoskeskusta!" Jasper kuiskasi minulle rauhallisena. Rauhan tulva tulvahti sisälleni. Orgh! Että vihasin tätä Jasperin kykyä! Kiihdyin taas.
"Rauhassa", Jasper kuiskasi taas ja päätin rauhoittua. Ei olisi ollut fiksua muuttua isoksi ruskeaksi sudeksi keskellä ostoskeskusta!
"Kiitos Jasper!" hymähdin tyynesti. Jasper nyökkäsi asiallisena.

"Mutta nyt kun olemme kaikki kauppakeskuksessa, ostamme Renesmeelle ja Jacobille uusia vaatteita!" Alice riemuitsi nauraen. Murahdin. Nyt viivymme sittenkin kokopäivän ostoskeskukasessa. Jee... Renesmeenkään ilme ei ollut kovin ilahtunut. Hän otti pienellä kädellään kädestäni kiinni ja väläytti kuvan Alicesta etsimässä hänelle vaatteita.

"Alice", Nessie sanoi suloisella äänellään, "voisimmeko jakautua niin, että sinä ja minä menisimme yhdessä naistenvaate kaupoissa. Jake ja Jasper-setä kahdestaan miestenvaatteita etsimässä." Ilmeeni oli vähän hölmistynyt. Renesmeekö tuota ehdotti? Miksen ollut tuota itse keksinyt? Ei tarvitse kestää Alicea ja naistenvaatteita. Ja miesten muotivaatteita.
"Pärjäättekö te?" Alice kysyi.

"Ei, odottakaa katson tulevaisuuteen", ja samassa Alice tuijotti suoraan eteenpäin mitään näkemättömin silmin.
"Renesmee, se ei onnistu", Alice sanoi hymyillen mulkoillen minuun.

"Miksi ei?" Renesmee kysyi ihmeissään. Niin miksi ei? Olinko päättänyt jotain minkä Alice oli nähnyt?
"Muuten Jacob ei osta vaatteita, joilla voisi näyttäytyä ihmisten ilmoilla!" Alice tiuskaisi närkästyneenä.
"Selvä, mutta nytten lähdetään, jotta keretään hotellille nukkumaan", huokaisin jo valmiiksi peloissani ja kyllästyneenä shoppailukierroksesta. Jihuu, shoppailemaan Alicen kanssa.

Kiertelimme ensin suuria ja pieniä vaatekauppoja. Sovitusta, sovitusta, sovitusta. Renesmeelle ostimme muutaman T-paidan, joissa oli jotain englanninkielistä tekstiä, farkut ja hupparin. Nyt oli minun vuoroni. ORG!
"Olenko ikinä sanonut, että vihaan käydä kaupassa kanssasi, Alice?" Kysäisin vihaisesti Alicelta. Alice ei edes vavahtanut kylmää äänensävyäni.

"Olet. Useammin kuin Jazz pitemmän elämänsä varrella", hän tokaisi minulle tyynesti. Että se tyttö osasi. Tai noh vampyyri.

"Mutta nyt marssit sovituskoppiin ja tulet näyttämään minulle jokaista näistä", Alice luennoi ja ojensi minulle ainakin puolet kaupan miestenvaatteista. Noh jätän jokatoisen sovittamatta. Ei sitä kukaan huomaa. Yh! Turkoosit shortsit! En edes kokeile! Puin khakinväriset polvihousut ja menin Alicen näkyville.

"Ihan hyvät! Ne ainakin otetaan!" Alice sanoi selvästi mielissään. Kun olin kokeillut melkein kaikkia vaatteita, sanoin Alicelle:
"Kaikki sovitettu! Ostetaan nämä", näytin käsivarrellani olevaa pinoa "ja noita ei osteta!" osoitin sateenkaaren väristä kasaa sovituskopin nurkassa. Alice meni katsomaan.

"Näitä et edes kokeillut!" Alice huomautti, osoittaen turkooseja shortseja ja keltaista T-paitaa. Hemmetti! Miksi vampyyrit ovat niin tarkkanäköisiä? Perkele!!!!

"Enkä tule kokeilemaan! Nyt lähdemme Nessien kanssa hotellille!" huusin Alicelle. Pienempikin volumi olisi riittänyt. Kaikki kaupan asiakkaat kääntyivät tuijottamaan meitä. Minä tyhmä ääliö!

"Itseasiassa ette. Tulette taloomme. Se on isohko, keltainen puutalo syrjässä kaupungista. Renesmeekin pääsee metsästämään." Alice määräsi. Noh kai sitä on mentävä.

"Okei, mutta haemme tavaramme hotellista", huokaisin Alicen yli-innokkuudelle. Nyt sitten nukkumaan vampyyrien keskelle! Mahtavaa! Itseasiassa se on ihan kiva juttu.

"JASPER! Minun tunteeni nyt heti rauhaan!!!" saatanan Jasper! Miksi tunteeni eivät saa ikinä olla rauhassa?
"Tule Renesmee mennään", tokaisin Renesmeelle, jonka silmät kiiluivat ilosta. No just! Se haluaa nukkumaan ja asumaan Alicen ja Jasperin luo.

"Viemme teidät hotellille ja odotamme autossa pihalla", Jasper kertoi.
"Onko teillä muuten jotain ihmisruokaa? Minä nimittäin en selviä pelkällä verellä!" huomautin ivallisesti.
"On, on", Alice hihkui ja tanssahteli uudelle punaiselle volvolle, "tämä on uusi autoni! Sisään vaan!"

Hotellillamme menin yksin huoneeseemme, koska Nessie oli halunnut jäädä puhumaan Alicelle. No, ainakaan Alice ei tullut mukaan. Otin huoneeni avaimen ja työnsin avaimen lukkoon. Käänsin avainta ja ovi aukesi hiljaa. Hain sisältä Nessien repun. Muuta meillä ei kai ollutkaan. Menin palauttamaan avaimet sille samalle tytölle, joka oli tuonut illallisemme. Taas se flirttaili! Ajattelin ja menin volvolle. Avasin oven ja astuin sisään.
 
"Muistitko ottaa kaikki tavarat?" Nessie kysyi minulta suloisesti.
"Eihän meillä ollut muuta kuin reppusi, jonka Bella sinulle antoi", hymyilin hänelle takaisin.
"Selvä, voimme lähteä Alice!" Renesmee hihkaisi. Hän taisi odottaa, että näkisi talon. Ja pääsisi metsästämään, jonne minunkin olisi kai pakko mennä mukaan. Alice ajoi kovempaa kuin Bella tai minä, joten maisemia oli turha yrittää katsella. Lopulta kuulin kuinka saavuimme hiekkatielle. Katsoin ulos. Metsää ja paljon! Ainakin on tilaa metsästää, eikä Jasperin ja Alicen tarvitse pysytellä aurinkosäällä sisällä.

Ihanteellinen paikka vamppyyreille. Sitten näin valtavan (suuri ei riitä kuvaamaan), keltaisen puutalon. Juuri sellaisen josta Bella olisi tykännyt. Siinäkin oli yksi seinä pelkkää lasia. Tyypillistä.
"Mitäs pidätte?" Alice kysyi uteliaana.

"Se on ihana!" Renesmee huusi ja juoksi ovelle odottamaan, jotta pääsisi sisälle tutustumaan taloon. Hymyilin. Pieni Renesmee jättimäisen puutalon ovella. Nessie näytti niin pieneltä. Alice meni avaamaan Renesmeelle oven.

"Tee tutkimusretki!" Alice hymähti ja samantien Nessie katosi talon uumeniin. Kävelin talolle hitaasti. Tutkin talon myöhemmin, mutta nyt lähdemme metsästämään!

NessiePoV

Talo oli sisältä aivan ihana. Siinä oli kolme kerrosta! Ensimmäisessä kerroksessa on keittiö, ruokasali, olohuone, WC ja kylpyhuone. Toisessa kerroksessa on myös kylpyhuone ja WC, mutta muuten se on täysin erilainen. Alakerta oli sisustettu valkoisesta lämpimän ruskeaan. Toinen kerros oli taas valkoisesta vihreään ja siellä oli kaksi makuuhuonetta. Mitä kolmannessakerroksessa sitten on? Mietin kiivetessäni valkoisia rappuja ylimpään kerrokseen. Siellä oli makuuhuoneita ja työhuone, plus WC ja kylpyhuone. Värit olivat siellä taas valkoisesta siniseen. Ihana talo! Ja täällä minä asuisin jonkinaikaa.

"Renesmee! Lähdemmekö metsästämään?" Kantautui Jacobin huuto alakerrasta. Nyt vasta tajusin, että minulla oli jano!

"Lähdetään! Minulla on kaamea jano!" huusin Jacobille juostessani rappusia alas. Ups! Kaaduin portaissa suoraan Jaken syliin.

"Kiitos!" Kiitin häntä sydämeni pohjasta. Se tästä olisi puuttunutkin, että olisin lentänyt rähmälleni maahan.

"No niin, mennään nyt!" Jake huikkasi laskiessaan minut maahan.
"Mennään! Minä odotan tuossa pihalla suttani!" hymyilin hänelle ja juoksin pihalle. Pian hän jo ilmestyi pusikosta.Lähdimme juoksemaan pimeään metsään. Otin vainun puumasta ja Jacob seurasi minua.
"Mun puuma!" huusin. Rakastin puumia. Lämmin vähän ruosteinen maku. Nam! Siellähän se puuma olikin.

 Eikä vain yksi vaan seitsämän puumaa. Hyökkäsin yhden kimppuun imin siitä verta. Kuulin Jacobin ulvahduksen, mutta en jaksanut välittää. Kun olin juonut puuman kiviin käännyin sinne mistä ulvahdus oli äsken kuulunut.

"EIH!" huusin kun näin kuinka loput kuusi puumaa olivat Jacobin kimpussa. Susi oli täynnä puumia. Juoksin suden luokse ja aloin tappamaan puumia. Mikä tämä ihana veren tuoksu on? Ei Renesmee se on Jake, sitä sinä et halua imeä kuiviin! Taistelin janoani vastaan.

A/N: Kommenttia?

Merkku

  • Vieras
Yhdessä ikuisestikko? Luku 4!
« Vastaus #14 : 03.06.2010 16:54:24 »
Luku 4
Vieraita


Renesmee? Missä Renesmee? Ai saatana, kun kylkeen sattuu! Yritin avata silmät ja katsoa kuinka pahasti kyljelleni oli käynyt. Mutta ei, en saanut silmiä auki! Tunsin kuinka joku tunnusteli kylkeäni.

"Siinä on iso ja syvä haava. Muutama kylkiluukin on luultavasti poikki", se oli... äh en tiedä kenen ääni se oli. Kuulin jonkun nyyhkytyksen. Renesmee. Yritin sanoa hänelle, että ei ole hätää ja lohduttaa häntä, mutta sekään ei onnistunut. Tämä on saakelin tuskaista ja inhottavaa! Olisinpa kuollut!

"Hänelle määrätään kuusi kuukautta lepoa luumurtumien takia. Ompelen haavan kiinni ja tuen murtuneet luut", sanoi taas ääni jota en tunnistanut.
"Selvä. Hoida Jacob mahdollisimman hyvään kuntoon. Kun olette tukeneet haavan voitte lähteä", se oli Alice.

"Hanellä myös tuntuisi olevan kova kuume", taas se tuntematon ääni. Mitä he nyt vastaisivat hänelle? 'Hän on ihmissusi joten hänellä on korkea ruuminläpö' niinkö?
"Hän on ihmissusi", kuului Alicen ääni. Mitäää?? Hän meni paljastamaan ihmiselle mikä olen!?

"Ilmankos yritin vaistomaisesti kartella häntä. Ei kai hän ole parantuessaan vaarallinen?" kysyi taas se ääni. Mitä tämä on?
"EI OLE!!" kuului Renesmeen suusta. "Hän on kuin isoveljeni eikä hän ikinä satuttanut äitiäni tai isää!"

"Selvä, selvä! Rauhoitu! Jos aion vaimoni kanssa asua täällä on kai totuttava ihmissuteen saman katon alla", tutuksi tullut ääni ketoi. Mitä? Hekö ovat muuttamassa meille? Ehei! Nyt tunsin kuinka kylkeni sidottiin. Huusin.
"Hän alkaa toipua. Kuuletko minut?" tyyppi sanoi ja jatkoi sitomistani.

"Olen Mark ja vaimoni Lilian on alakerrassa", täällä kertaa tunsin Markin kädet ja ne olivat todella kylmät. Hän oli siis vampyyri. Vihdoin sain silmäni auki! Näin hänet. Hän oli vain vähän Alicea pidempi mies, jolla oli mustat lyhyet hiukset. Hänen ihonsa oli vaalea kuten vampyyrien yleensäkin. Etsin katseellani Nessietä. Hän istui tuolilla kaukana minusta.

"Tule Renesmee tänne!" pyysin, mutta Nessie pyöritti päätään.
"En, en voi", hän nyyhkytti "silloin metsässä kun tapoin puumat ympärilläsi ja haistoin haavan, meinasin tappaa sinut. Tulen vasta sitten kun sinut on sidottu kunnolla ja olen varma, että voin vastustaa kiusauksen." Vasta silloin huomasin katsoa minkä väriset silmät Markilla oli. Hänen silmänsä välkkyivät toffeeta. Onneksi!
"Taisit jo huomata, että mekin olemme vegetaristeja", Mark hymyili. Nyökkäsin.
"No niin. Nyt olet paketoitu. Et nouse sängystä kuuteen kuukauteen", hän tokaisi.

"Paranen nopeammin kuin ihmiset", huomautin "Joten en ole vuodelevossa niin pitkään", Sanoin ja ajattelin samalla, kuka tekisi minulle ruuat, koska kukaan heistä ei syönyt paitsi Renesmee. Miten Renesmee oli selvinnyt tapahtumasta syömättä minua? Sitä täytyisi kysyä Nessieltä kun olemme kahden.
"No minä asun samassa talossa, joten kerron sinulle kun saat nousta", Mark huokaisi. Hän vilkutti ja lähti alakertaan. Katsoin taas Nessietä.

"Voitko nyt tulla?" kysyin häneltä. Renesmee pohti hetken ja haistoi ilmaa.
"Tulen, ja anteeksi Jacob!" Renesmee nyyhkytti vieläkin.
"Minä paranen, joten turha huolehtia! Mutta olet silti minulle halin velkaa!" hymyilin Nessielle. Hän hymyili alakuloisesti ja tuli halaamaan minua. Halasin toisella kädellä takaisin, koska toinen oli täynnä haavoja tai siis arpia tällä hetkellä. Mahani alkoi kurista! Alice alkoi nauraa.

"Vaikka olet kuinka telonut itsesi, sinulla on silti kaamea nälkä. Jos saan arvata!" Alice nauroi edelleen helisevää nauruaan. Minä olen ihminen, tai noh puoliksi, ja hän vampyyri, silti hän kehtasi nauraa vatsalleni ja minun nälälle! Alice on ilkeä! Okei nyt kuulostan jo pikkulapselta...

"No sitten voisit tehdä minulle sapuskaa!" nauroin itsekin. Au! Nauraminen sattuu kylkeen...
"No joo... Kokeilen! Ruuanlaittotaidoistani en kuitenkaan ole varma! Tule Renesmee!" Alice tuumi. Noniin ja nyt jäisin yksin! Mälsää! Taas pikkulapsi saapui... Sitten tytöt lähtivät sulkien oven perässään. Ei en sittenkään ole yksin! Vampyyri oven takana. Luulutavasti kuvittelee etten tiedä hänen olevan siellä. Päätin vähän nopeuttaa tapahtuman kulkua.

"Tule nyt sinä sisälle, äläkä seiso oven takana!" huusin vaikka tiesin hänen kuulevan vaikka kuiskaisin. Naisvampyyri astui sisään. Todella solakka brunette noin 168cm pitkä. Hän näytti nololta, todella nololta.
"Miten tiesit, että olin oven takana?" ilmeisesti Markin vaimo Lilian kysyi minulta vieläkin nolona. Virnistin.
"Eikö miehesi kertonut?" kysyin muka ihmeissäni. Ei hän tietenkään olisi kerennyt kertoa. Kai...
"Mitä hänen olisi pitänyt kertoa?" Lilian ihmetteli, "Hetkonen! Haiset koiralle..." Lilianilla oli järkyttynyt ilme kasvoilla. Hän taisi tajuta mikä olen. Huokaisin.

"Ei minua tarvitse pelätä! Olen asunut puolet elämästäni vampyyrien kanssa. Rauhoitu!" tyynnyttelin. Silloin Mark ilmestyi ovesta ja asteli vaimosa viereen.

"Miksi noin järkyttynyt ilme?" Mark kysyi vaimoltaan ennen kuin tajusi.
"Ei hän ole vaarallinen!" Mark jatkoi, "Renesmee näytti kaiken minulle." Kaikenko? Kaikenko kaiken? Jopa sen miksi olemme tääällä?

"Senkö myös miksi olemme täällä Nessien kanssa?" puin ajatukseni sanoiksi. Oho! Eivät he tiedä, että Nessie on lyhennys Renesmeestä. Lyhennys jota Bella niin vihasi. Heillä näytti kestävän hetki ennen kuin tajusivat, ketä tarkoitin.

"Ei hän sitä näyttänyt koska ei tiennyt antaisitko sinä", hän kertoi, "mutta haluatko kertoa meille?"
"Parempi jos Nessie näyttää sen. Ymmärrätte paremmin", huokaisin. Hmm.. Täällä tuoksuu grillattu makkara! Nam! Vaistosin kuinka tytöt kävelivät rappuja tuomaan minulle ruuan. Ovi avautui.


"Mitäs pidät?" Alice kysyi kun olin syönyt kuusi grillimakkaraa.
"Hyvää!" mussutin syödessäni seitsämännen makkaran loppuja.
"Hei muuten Lilian, oletko joskus tavannut ihmissusia, koska tunnistit minut hajun perusteella?" kysyin silkasta mielenkiinnosta.

"Olen", Lilian aloitti," Kolme vuotta sitten asuimme Alaskassa. Minulle kerrottiin, että siellä tapettiin kaltaisiani ja tottakai menin ottamaan selvää kuka tai ketkä tappoivat luojani. Luojani oli nimeltään Diana. Hän ei kunnioittanut ihmiselämää toisin kuin minä. Joten ihmissudet tappoivat hänet. Kun minä ilmestyin paikalle yksi susista katosi pensaikkoon ja ilmestyi ihmisenä takaisin. Hän kertoi minulle, että on ihmissusi. Minä kuvittelin, että minäkin kuolen. Silloin mies sanoi 'Emme tapa sinua, koska olemme nähneet aikaisemminkin tuollaisen kultasilmäisen lauman ja yksinäisen miehen.' Hän puhui jotain, että he olivat sopineet sopimuksen yhden kultasilmäisten vampyyrien lauman kanssa.Johtajan nimi oli kuulemma Tanya. Ja se kultasilmäinen mies, joka oli ollut siellä noin viikon oli ajatustenlukija." Tiesin kenestä hän puhui. Edward. Bella kertoi minulle joskus kuinka Edward oli lähtenyt Alaskaan, pakoon Bellan veren tuoksua.
"He päästivät minut menemään ja asuin vuoden Tanyan porukoissa. Mutta sitten lähdin ja näin Markin", hän päätti tarinansa.

"Renesmee näyttäisitkö heille aukion tapahtumat?" kysyin Renesmeeltä. Alice tiesi mitä oli tulossa. Hän tiesi myös, että Alaskassa vieraillut kultasilmäinen vampyyri oli hänen veljensä. Kun Renesmee näytti Lilianille aukio kohtauksen Lilian vakavoitui.
 
"Eli voi olla, että Tanya on kuollut?" hän kysyi.
"Näin on", vastasin rauhallisena, "ja Renesmeen vanhemmat, sukulaiset ja kaverit. Susi veljeni ja muut. Jopa Volturit, mutta sitä ei edes Alice näe."
"Tarkoitat Renesmeen luojaa?" Mark kysyi.



A/N: Kommenttia? Risuja ja ruusuja? Kiitos Betalleni! <3

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
Vs: Yhdessä ikuisestikko? Luku 4! (3.6)
« Vastaus #15 : 07.06.2010 21:21:08 »
ah pakko kommentoida no siis tää on aivan mahtava! :) Yks pyyntö mulla olis siis jos saan pyytää nii älä lopeta tätä surullisesti okei pliis ? JATKOA PIAN :D ;D

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Yhdessä ikuisestikko? Luku 4! (3.6)
« Vastaus #16 : 08.06.2010 11:48:43 »
Ihana on, oon tosi koukussa!
Komppaan dramaqueenia, eli plz älä lopeta tätä surullisesti!
Jatkoaa!!!
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Merkku

  • Vieras
Vs: Yhdessä ikuisestikko? Luku 4! (3.6)
« Vastaus #17 : 08.06.2010 21:29:52 »
dramaqueen: No sen näet sitten ajallaan ;) Mutta ennen sitä kaikkea tapahtuu jotain muutakin välissä  ;D Ja jatkossa kestää jonkinaikaa koska Betani on lomalla ja itsellänikin on aika paljon tekemistä kesällä. Muuta kyllä seuraava luku pomppaa tänne viikon kuluessa  ;)

Anaid: Ihanaa lukijoita! Mä kun kato jo kerkesin kuvitella, että kukaan ei lue. Noh sinäkin näet lopun ajallaan. Samaan aikaan kuin muutkin  ;D

Mutta jatkoa tulossa heti kun kerkiän sitä laittaa!

Merkku

  • Vieras
Vs: Yhdessä ikuisestikko?
« Vastaus #18 : 12.08.2010 20:27:00 »
Ihmiset hei! Sorry kun on kestänyt koko kesä, ettei yhtään lukua ole saapunut! Nyt alan kirjoittaa ahkerammin kun aikaa on taas :) Lähetin juuri 5 luvun Betalleni betattavaksi. Ja ANTEEKSI vielä kerran teille jotka olette tätä lukeneet. (jos yksikään lukee)

Merkku

  • Vieras
Yhdessä ikuisestikko? Luku 5! (14.8)
« Vastaus #19 : 14.08.2010 12:32:52 »
Tässä se nyt sitten on. Ei tapahdu juurikaan mitään

Luku 5


JakePoV

"Ei vaan hänen isäänsä ja äitiään biologisesti. Etkö muka ole kuullut hänen sydämen lyöntiä? Huomannut punaisia poskia? Haistanut verta hänen suonissaan?" kysyin. Ei ilmeisesti, koska hän ei ole kysynyt asiasta enempää.
"En ole kiinnittänyt asiaan huomiota. Tuskinpa sinäkään Lilian kultaseni?" Mark kysyi kauniilta vaimoltaan.

"Ehei en! Haistoin veren, mutta kuvittelin sen olevan ihmissuden!" hän vastasi nopeasti. Hänen kasvonsa näyttivät aikaisempaa valkoisemmilta. Kuvittelinko vain? En, en kuvitellut.
"Miten se voi olla mahdollista?" he kysyivät yhteen ääneen. Miksi minun piti selittää kaikki? Noh, selitinpä kuitenkin.

"Bella oli silloin vielä ihminen. Vampyyri mies, Edward siitti Renesmeen. Raskaus oli todella lyhyt. Ei lähelläkään normaalia yhdeksää kuukautta ja synnytyskin oli vaikea. Renesmee alkoi repiä itseään vatsan läpi ulos. Edward rikkoi hampaillaan kohdun, joka oli kuin vampyyrin iho", kertoilin kunnes minut keskeytettiin. Keskeyttäjä oli Mark.
"Eli hänen äitinsä kuoli silloin", hän totesi.

"Niin minäkin luulin, mutta onneksi Edward jaksoi toivoa ja levitti ruiskulla myrkkyään suoraan sydämeen. Bella selvisi ja Renesmee voi varmaan näyttää kuvan vanhemmistaan?" kysyin Nessieltä, joka nyökkäsi ja käveli hämmentyneen näköisen pariskunnan luo.

NessiePoV

"Antakaa kätenne'', kuiskasin Markille ja Lilianille. He näyttivät todella hämmentyneiltä. En kai minä noin outo ollut? Heidän ilmeensä sanoivat toista. Tunsin kylmät kädet lämpimissä käsissäni. He katsoivat minua kummastellen.

"Olen lämmin kuten varmaan huomasitte? Minussa on verta hei! Kuvittelisi vampyyrien tajuavan lämmön johtuvan verestä!" Olisi kai aika näyttää kuva vanhemmistani. Vanhempani... Kavaltavat kyyneleet! Näytin heille kuvan ensin isästäni ja sitten äidistäni. Aloin nyyhkyttämään ja vedin käteni pois heidän käsistään.

"Tule tänne Nessie!" turvaa uhkuva ääni sanoi minulle. Menin istumaan suurelle, valkoiselle pedille Jaken viereen. Hän silitti minua lohduttavasti selästä. Kyyneleeni valuivat silti.
"Olen nähnyt tuon miehen!" kuului yhtäkkiä Markin huudahdus. Missä? Vain vähän aika sitten?
"Siitä on tosin jo vuosia", hän jatkoi ja intoni lopahti, "Näin silloin koko lauman. Isäsi Edwardin, suuren miehen Emmetin, joukon johtajan Carlislen, Carlislen sielunkumppanin Esmen ja blondin naisen Rosalien. Se oli ennen kuin näin Lilianin silloin kun olin yksinäinen vaeltaja. Pelasimme pesäpalloa. Renesmee isäsi oli nopea, jopa vampyyriksi."

"Tiedän!" sopersin. Isäni, setäni, tätini, äitini! He kaikki ovat voineet kuolla! Eih, tätä en ajattele enempää!
"Kuinka vanha oikeastaan olet Renesmee?" Lilian uteli. Olin vastaamassa, mutta Jacob kerkesi ensin.
"Henkiseltä iältään noin 10 vuotta." Niin kai... Luulisin...
"Kasvaako hän?" Lilian jatkoi ristikuulustelua.

"Kasvaa, mutta kasvu pysähtyy jossain kuuden vuoden jälkeen, jolloin hän näyttää 18 vuotiaalta", Jake selitti.
"Ja hän kasvaa todella nopeasti! Täytyy lähteä vaatekauppaan! Kuka tulee mukaan?" Alice intoili. Voi jee... Minä ainakin joudun lähtemään, ihan varmasti.
"Minä haluaisin lähteä pitkästä aikaa shoppailemaan vaatteita", Lilian ilmoitti, "Voisimme pitää tyttöjenillan!"
"Hyvä idea ja pojat saavat pitää hauskaa keskenään!" Alice säesti. Mur! Minä nirhaan teidät! Rauhoitu Nessie! Hyvää he vain tarkoittivat, vaikka siitä ei tulisikaan niin hauskaa.
"Okei", myönnyin.
"Jes! Kiitos Nessie!" Alice ilakoi, "Nyt menemme shoppailemaan ja sen jälkeen elokuviin tai jonnekin!" Silloin Jake heitti minulle säälivän katseen. Ilta tulisi olemaan pitkä.

* * *

"Tämä mekko on ihan kuin luotu sinulle! Ja tuo paita!" Alice selitti. Tätä oli jatkunut koko illan. Olimme jättäneet pojat kotiin ja nyt olimme arvatkaas missä. Shoppailemassa...
"Mennään nyt kokeilemaan vaatteita ja sitten kyllä haluan jotain syötävää ennen elokuvia", huokaisin Alicelle.
"Tottakai, mutta nyt sovittamaan!" Alicen typerä virnistys ei kadonnut vieläkään.

 "Ota muuten vielä tuo Lilian!" Alice jatkoi. Sitten vaatteita kainaloissamme läksimme sovittamaan. Otin vihreän mekon, sinisen pitkähihaisen T-paidan ja muutamia farkkuja.
"Minä maksan kaikki!" Alice vaati ja otti vaatteemme. Kassa oli tyhjä, joten pääsimme nopeasti kaupasta ulos suureen ostoskeskukseen.

"Nyt menemme kyllä syömään", vaadin Alicelta. Mitenköhän Jaken ilta oli sujunut? Nyt saavuimme jonkun pitseerian eteen.
"Mitä otat?" Alice kysyi samalla kun istuimme ihmisvauhtia pöytään. Vilkaisin listaa.
"Salamipitsan" ilmoitin.

Kun ruokani saapui pöytään ja aloin syömään Alice kysyi:
"Minkä elokuvan katsomme?"
"En tiedä. Katsotaan sitten paikanpäällä" pohdin ajatuksissani. Auh! Veitseni vinkui kovaäänisesti lautasta vasten. En saanut suurta pitsaani kokonaan syötyä, kun lopulta päädyimme katsomaan jotain hömppäelokuvaa. Kohta olisi kuitenkin kotiinlähdön paikka.

JakePoV

Illasta tuli pitkä. Jätkät päättivät, että katsomme jonkun komedian. Kysyin löytyisikö talosta olutta.
"Ei taida, mutta käyn kaupassa hakemassa. Kuinka vahvaa?" Jasper kysyi.
"Kolmosta", vastasin hänelle. Jasper lähti kauppaan mustalla autollaan. Mark katsoi minua.
"Älä ota montaa, että et tule kauheaan humalaan", hän huomautti.
 
Vastasin:"En, en!" Silloin ovi kolahti. Jasper oli palannut. Kohta ilmestyi jo huoneeseen. Hänellä oli kolmosolutta ja sipsejä mukana.
"Kiitos!" sanoin hänen antaessa minulle oluen ja sipsipussin.
"Ei se mitään. Minkä elokuvan katsomme?" Jasper kysyi. Katsoin suurta elokuvahyllyä.

"Katsotaan tuo 'You Don't mess whit the Zohan'", sanoi Mark. Jaa no... Olen kyllä nähnyt sen, mutta ihan sama. Elokuva ketoi sotamiehestä, joka ei tunne kipua. Mutta hän ei halunnut enään sotia, vaan tehdä maailmasta 'silkinpehmeän'. Älytön hömppäelokuva. Elokuva kesti noin kaksi tuntia. En saanut juoda kuin kaksi olutta. Kun olisin halunnut lisää Jasper ei suostunut antamaan sanoi vain, että muuten tulisin liian humalaan. Ja kun yritin nousta hakemaan olutta en päässyt ylös, kun sattui niin helkatisti!

  Ovi kolahti! Tytöt ovat kotona. Kohta he jo pyyhälsivät huoneeseen.
"Menemme nyt huoneeseeni! Pärjäättekö?" Alice kysyi.
"Olemme pärjänneet tähänkin asti joten..." vastasin.
"Hyvä! Nähdään aamulla Jazz!" Alice huusi ja sulki oven. Miksi vasta aamulla? Eihän vampyyrit nuku...