Kirjoittaja Aihe: Run Away 36. luku 10.09! [Kelmit, het, K-11]  (Luettu 56578 kertaa)

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) || 24. luku 19.08
« Vastaus #80 : 25.08.2007 11:30:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Natabogi"
Cirilla: Niin, Amyhän olisi voinut saada pakkaa sekaisin, mutta uskon, että eräs toinenkin henkilö voi saada... Korjasin tuon toistelun (: Kiitos kommentista!
Vihjaatko jotain tuolla? (;
En malta odottaa! (:

Vau mikä luku!
Olen todella otettu! Olet saanut taas yhden aivan mielettömän luvun aikaan.
Enkä edes huonoja kohtiakaan löytänyt. Steph vähän vaikuttaa oudolta.. Mutta ehkä hänestä vielä saadaan selville jotain (?)
Tokihan suru musertaa, mutta noh, ei siitä sen enempää (:

Kuinka pitkään olet tätä kirjoittanut?
Siis ajallisesti?
Tuli vain mieleen että olen tainnut lukea tätä jo aika pitkään.. ehkä..
Osaat todella kirjoittaa, jopa todella mielenkiintoisesti. Ehkä olen jo tätä sanonut aiemmin (:
Ajattelin vain sanoa uudelleen. Eli tämä esittää piristävää kommenttia (;

Mutta pitäisikö tästä luvusta vielä jotain sanoa?
No jos haluat lisää kommenttia niin sano vain (: Jos jotain puuttuu tästä niin sano, niin keksin lisää (:

Cir*Katwi Kiittää


ps. ainiin pidin erityisesti tästä:

Lainaus käyttäjältä: "Natabogi"
”Minulle ei ole muita kauniita tyttöjä kuin sinä”, Sirius sanoi hiljaa.
”Entä minä?” Lily sanoi mukamas murtuneena Jamesin vierestä.
”Lily, sinä nyt olet aivan tämän yläpuolella!” Sirius vannoi. Mischan loukkaantuneen ilmeen huomatessa tämä sanoi uudelleen: ”Mutta sinä olet kaikkein kaunein.”
”Sinä senkin kaksinaamainen paskiainen!” Lily huudahti mutta nauroi.
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

Natabogi

  • ***
  • Viestejä: 42
    • http://natabogi.vuodatus.net
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) || 24. luku 19.08
« Vastaus #81 : 30.08.2007 19:36:41 »
Wiltzu: Stephanie ja Remus alkoivat "seurustelemaan" luvussa 21. Tai ainakin silloin tapahtui parivaljakon ensisuudelma :> Kiitos kommentista!
sirius musta: Kiitos hirveästi! (:
SutsannaP: Lisää tulossa nyt, eli aika kauan kesti jälleen kerran... :/ Kiitos kommentista!
Nuuhku: Kiitos :>
Wilwarin: Jep, osui ja varsinkin upposi :D Kiitos kommentista!
Scar: Kiitos kommentista! (:
Herm-oo-nini: Kiitos! :> Minäkin olin hieman haikea Amyn takia, vaikka itse sen kuoleman päätinkin. :'D
Emit: Luku 23 oli kyllä täysin pohjanoteeraus. Ja ei, en vihaa sinua :> Olen vain onnellinen, että sanot rehellisen mielipiteesi:> Kiitos kommentista!
Cirilla: Kiitos kommentista! Kyllähän minä sillä vähän vihjaan jotain, esimakua seuraavassa luvussa... Stephaniesta selviää vielä monia asioita! ;> Ajallisesti kirjoittanut? Apua, en ole koskaan miettinyt! Aloitin varmaan viime vuoden kesällä hahmoittelemaan tätä tarinaa, kirjoittamaan aloitin varmaan viime vuoden syksyllä... En kyllä löisi päätäni pantiksi tästä asiasta, saatan muistaa väärinkin :>

A/N: Heipä hei ja täällä taas, tosin hieman myöhässä! Tämä luku oli hirveän vaikea kirjoittaa, ei ollut yhtään kirjoitusfiilis, mutta kyllähän täältä nyt jotain sitten syntyi, mutta laatu ei kyllä ole mitään kauhean hyvää. Mutta kuitenkin, yritetään parantaa seuraavaan lukuun. :)


Luku 25
Stephanien sairaus



Tylypahka ei ollut muuttunut mitenkään, kuten Mischa oli jo arvannutkin. Durmstrangissa oli aina vaihtunut joka ikinen vuosi  pöydät, tai...
Oikeastaan Mischa oli iloinen, että Tylypahka ei ollut muuttunut,  sillä olisi ollut hirveää, jos luokkahuoneet olisivat vaihtaneet paikkaa tai muuta vastaavaa, sillä Tylypahkan luokkahuoneiden oppimisessa oli mennyt hirveän kauan aikaa.
Mischa käveli Lilyn ja Stephanien kanssa kohti Rohkelikon tupahuonetta, eikä voinut hymyillä mielessään. Hän oli saanut Lilyn ystäväkseen ja saanut välinsä Stephanien kanssa kuntoon. Ilman heitä hän ei ollut mitään. He toivat hänen elämäänsä iloa ja turvallisuutta. Amyn kuolema oli ollut järkyttävää ja saanut hänet tajuamaan, että mitä tahansa voi sattua, milloin vain. Ikinä ei kannattanut jossitella, vaan hyökätä suoraan asiaan.
”...mutta minä en ymmärrä,  miksi ihmeessä Kelmit jäivät vielä hortoilemaan Tylypahkan käytäville, vaikka kello on taas pian yli sallitun rajan?” Stephanie marmatti hiljaa Lilylle ja Mischakin heräsi ajatuksistaan.
”Kyllähän sinä heidät tiedät, taas he miettivät jotain kepposia”, Lily sanoi ja ei voinut pitää vihaista äänensävyä pois äänestään. ”Toivottavasti he eivät tee mitään typerää!”
”Kelmit vai? Milloin he olisivat tehneet jotain typerää?” Mischa kysyi sarkastisesti ja Lily ja Stephanie nauroivat hänelle. He kävelivät hetken hiljaa Tylypahkan hämärillä käytävillä, kunnes joku sanoi heidän takanaan: ”Hei Lily!”
He kaikki kolme kääntyivät ja näkivät kaksi tyttöä takanaan. Toisella oli hyvin pitkät, hieman kiharat hiukset ja suuret, vihreät silmät. Tytön hymy oli hieman liian leveä, se antoi hänestä vähäjärkisen kuvan.
Toinen tyttö oli poikamaisen näköinen. Hänellä oli hyvin vaaleat hiukset ja ne olivat vain viisi senttiä pitkät. Hänellä oli tummansiniset silmät ja pieni, vino hymy.
”Isabella ja Chloe! Miten hauska nähdä teitä!” Lily sanoi iloisesti, mutta Stephanie ja Mischa huomasivat heti, ettei Lily oikeasti tarkoittanut sitä.
”Niin sinuakin!” Isabella, se hieman tärähtäneet näköinen totesi. ”Minulla oli sinulle hieman asiaakin, mutta taisin jo unohtaa sen!”
”Isabella tarkoitti kysyä, että voisitko sinä auttaa häntä muodonmuutoksen läksyissä”, Chloe pyöritti silmiään Isabellalle. ”Kuinka kukaan voi olla noin höperö?”
”Minä voin olla”, Isabella nauroi. ”No, miten on, Lily?”
”Tottakai minä voin auttaa”, Lily lupasi hieman vastahakoisesti. ”Kirjastossa, huomenna lounaan jälkeen?”
”Sopii mainiosti”, Isabella huokaisi helpotuksesta.
”Etkö sinä olekin Stephanie?” Chloe kysyi yhtäkkiä Stephanielta.  
Stephanie hämmentyi ja nyökkäsi silmät suurina. ”Olen, miten niin...?”
”Ei, älä pelkää, ei mitään negatiivista”, Chloe nauroi. ”Tai itse asiassa on. Sabrina puhuu sinusta paljon. Ja Remuksesta.”
”Aivan, eikö hän olekin Korpinkynnen huispausjoukkueen kapteeni?” Mischa kysyi liittyen keskusteluun.
”Kyllä, hän on hieman ihastunut Remukseen”, Isabella sanoi iloisesti. ”Ei oikein tykännyt, kun kuuli teidän seurustelevan. Mutta hän pääsee siitä yli.”
”Toivottavasti”, Stephanie tokaisi ja kaikki heistä kuulivat hänen äänessään mustasukkaisuutta.
 Chloe vilkaisi nopeasti Stephanieta. ”Me taidammekin tästä lähteä...”
”Kiitos paljon, Lily!” Isabella toivotti iloisesti ja vilkutti tomerasti. Chloe lähti johdattamaan ystäväänsä kohti Korpinkynnen oleskeluhuonetta.
Mischa, Stephanie ja Lily olivat kaikki hetken hiljaa ja tuijottivat näitä kahta tyttöä kunnes he hävisivät heidän näköpiiristään. Sitten Mischa rikkoi hiljaisuuden: ”Hei sitten, Isabella!” tämä toivotti liian pirteästi ja hymyili idioottimaisesti.


”Steph, mikä tämä on?” Mischa kysyi Stephanielta ja näytti isoa vihkoa, jonka kannessa luki vinolla käsialalla: Yrttitieto.
”Se on Remuksen, luin siitä muistiinpanoja”, Stephanie vastasi tyynen rauhallisesti.
”Miksi?” Mischa kysyi epäillen. Stephaniehan oli ollut jokaisella yrttitiedon tunnilla, miksi hän siis luki niitä uudelleen, vieläpä Remuksen vihosta?
”Tiedäthän, Remus kirjoittaa hyvin paljon tunneilla, paljon enemmän kuin itse asiassa pitäisi, joten lainasin sitä häneltä. S.U.P.E.R:ta varten”, Stephanie sanoi.
”Sinäkin alat jo lukea niihin?” Mischa kauhistui. ”Miksi ihmeessä? Lilyn minä vielä ymmärrän, mutta että sinäkin?”
”Kaikki meistä ei tosiaan halua reputtaa”, Stephanie sanoi nyrpeästi ja nappasi vihon Mischan kädestä. ”Ja jos se haittaa sinua, vien sen heti pois. Niin helppoa se vain on.”
Stephanie marssi pois ja jätti hämmästyneet Mischan ja Lilyn jälkeensä.
”Mitä minä tein väärin?” Mischa kysyi hiljaa.
”Luulen, että se ei johdu sinusta, Mischa”, Lily sanoi hiljaa ja osoitti Amyn vanhaa petiä, joka oli nyt oudon tyhjillään. Sieltä oli haettu kaikki hänen tavaransa pois.
”Niinpä niin”, Mischa sanoi lannistuneesti. ”Miten me voimme auttaa häntä, jos hän ei puhu?”
”Minä en tiedä”, Lily kuiskasi hiljaa ja istui omalle sängylleen.
”Mungon hoitajat käskivät minun vievän Stephanie sinne, jos tilanne menee pahaksi, mutta on hirveää sulkea ihminen sellaiseen paikkaan kuin sairaala”, Mischa sanoi surkeana. ”Paitsi, jos hän todella alkaa menemään surkeaan kuntoon.”
”Eikö hän jo ole?” Lily kysyi heikosti. Hän aavisti, että Stephanie oli enemmän hajalla kuin antoi ymmärtää, mutta ei jaksanut alkaa kinastella siitä asiasta Mischan kanssa. Häntä väsytti.


”Mitä sinä aiot tehdä Stephanien kanssa, Kuutamo?” James kysyi Remukselta Tarvehuoneessa. He olivat tulleet sinne keskustelemaan ja suunnittelemaan uutta pilaansa, jonka oli tarkoitus järisyttää koko Tylypahkaa. Pila oli jo keksitty, mutta toteutus oli hieman hankalampaa.
”En ainakaan jätä häntä yksin”, Remus sanoi ehdottomasti, sellaisella kovuudella, että Sirius, James ja Peter pelästyivät. ”Se olisi liian raukkamaista!”
”Eikä olisi”, Sirius väitti. ”Jos sinä alat kärsimään siitä, se on ainut oikea vaihtoehto, Remus.”
”Minä en kärsi siitä”, Remus kiisti itsepäisesti, ja muut Kelmit katsoivat toisiaan varovaisesti.
”Oletko varma, Kuutamo?” Peter kysyi hiljaa.
”Miksi en olisi? Stephanie on ihana tyttö, joka palaa varmasti normaaliksi ennen pitkää.”
”Niin, eri asia kuinka kauan siinä menee...” James mutisi.
”Stephanie on normaali jo parissa päivässä”, Remus sanoi ja yritti hymyillä urheasti ystävilleen. ”Ja mitä sitten, jos hän ei puhu minulle Amystä? Ei hänen ole pakko! Jos hän haluaa ensin itse päästä siitä yli..”
”Niin, Kuutamo, sinunhan asia se on”, James myönsi. ”Mutta pitäisiköhän meidän pikkuhiljaa hiipiä takaisin poikien makuusaliin? Kello on jo pian yksi.”
”Ehkä olisi parempi mennä”, Peter sanoi. ”Minä nukahdan pian tähän nojatuoliin.”


Seuraavana aamuna Lily heräsi kovaan kolinaan. Hieman vihaisena hän yritti paikantaa väsyneillä silmillään kolinan aiheuttajaa, mutta ei nähnyt mitään. Unihiekka oli tarttunut hänen vihreisiin silmiin liian tiukasti. Yrittäen hieroa sitä pois, Lily huomasi samalla Mischan saapuvan huoneeseen pelkkä pyyhe ympärillään, suihkunraikkaana.
”Huomenta, unikeko”, Mischa toivotti iloisena. ”Valmiina ensimmäiseen koulupäivään joulun jälkeen?”
”Miksi sinä olet noin pirteä?” Lily kysyi unisesti.
”Koska minä vain olen tällainen”, Mischa sanoi pirteästi ja kiskoi vaatteita ylleen. ”Muuten, missä Stephanie on?”
”Mistä minä sen tietäisin?” Lily tokaisi närkästyneenä ja nousi sängystään. ”Oliko hän edes yötä täällä?”
”Sepä olikin loistava kysymys, Li”, Mischa sanoi mietteliäästi ja katseli itseään samalla peilin kautta. ”Kun minä en muista tai sitten en tiedä.”
”Sinäpä olet nerokkaalla päällä”, Lily tokaisi ja katosi vuorostaan vessaan.  
Mischa kohautti olkiaan ja katsoi haikeasti Stephanien petiin. Hän ei voinut olla ihmettelemättä, missä tämä nyt meni, sillä yleensä Stephanie ei ollut aamuvirkku – mutta toisaalta, ystävän kuolema voisi muuttaa tilanteen. Mischa oli salaa onnellinen, ettei Stephanie ollut tehnyt mitään typerää, eikä hänen pitänyt olla se ihminen, joka passittaisi ystävänsä Pyhään Mungoon.  Stephanie vihaisi häntä koko lopunikäänsä.


”Missä ihmeessä se on, James?” Sirius kysyi tuskastuneena ja penkoi matkalaukkuaan suurin elein ja etsi jotain suurella epätoivolla.
”Mikä sinulta nyt jäi kotiin?” James sanoi huokaisten. Siriuksella oli paha tapa jättää jotain tärkeää Pottereille loman jälkeen.
”Ne viinat!” Sirius sanoi äänellä, joka tarkoitti, että piti Jamesia aivan tyhmänä. ”Ne, mitkä me laitoimme minun laukkuuni ja salakuljetimme Tylypahkaan, joko alkaa hälyttämään siellä pään sisällä?”
”Aivan, ne!” James huudahti ja ryhtyi auttamaan etsimisessä Siriusta. ”Emmekö me laittaneet ne tuohon...?”
”Laitoimme, sepä se!” Sirius huudahti vihaisesti. ”Joku on varastanut ne!”
”Luuletteko te, että joku olisi käynyt täällä asti varastamassa viinaa, jonka olemassa olosta ei tiedä muut kuin me?” Remus naurahti poikien selän takaa.  ”Mahdotonta, mutta se ei nyt ole tärkeää. Meidän pitää kiirehtiä aamupalalle.”
”Mutta me tarvitsemme sitä pilaamme”, James ulvahti ja nousi pois Siriuksen matkalaukun päältä.
”Me saamme sitä kyllä, jos me haluamme”, Remus tokaisi. ”Nyt aamupalalle, vauhtia!”


Mischa ja Lily istuivat jo aamupalalla ja olivat juuri voidelleet leipänsä, kun Kelmit saapuivat suureen saliin.
”Eikö Stephanie olekaan täällä?” Remus sanoi hieman pettyneesti ja istui Lilyä vastapäätä. ”
”Ei.. Siitä tulikin mieleeni, onko kukaan teistä nähnyt häntä tänään?” Mischa kysyi huolestuneesti. Muut katsoivat Mischaa hieman pelokkaasti.
”Miten niin?” Peter kysyi kummissaan.
”Hän ei ollut aamulla enää sängyssään”, Mischa selitteli ja katsoi muiden huolestuneita ilmeitä. ”Se ei tarkoita sitä, että hän on hypännyt tähtitornista alas. Ehkä hän on vain mennyt kirjastoon, tai...”
”Tai sitten hän on hypännyt tähtitornista alas”, Sirius mutisi ja Mischa potkaisi häntä pöydän alla. Siriuksen onneksi Remus ei ollut kuullut tämän sanoja.
”Minä menen nyt tarkistamaan, onko hän kirjastossa”, Remus sanoi päättäväisesti ja nousi ylös penkiltä.
”Hei! Mutta ethän sinä ole edes syönyt aamiaista”, Lily huudahti huolestuneena.
”En juuri välitä syödä sitä”, Remus hymyili Lilylle. ”Mutta kiitos kuitenkin.”
He muut katselivat typertyneinä Remuksen perään.
”Stephanie ei ole pian ainut sairas täällä”, James ennusti heikosti.


Remus melkein juoksi kirjastoon. Häntä huimasi ajatus, että Stephanie oli yksin miettimässä ongelmiaan. Remus uskoi, että Stephanie osaisi olla itsetuhoinen, jos haluaisi olla sitä. Remuksen mieleen piirtyi kuva yksin itkevästä Stephaniesta, joka valitteli ääneen, miksi kukaan ei rakastanut häntä. Ja sitä kuvaa Remus ei halunnut antaa Stephanielle. Hän olisi tämän kanssa vaikka tyttö ei haluaisi sitä.
Kirjastossa Stephanie ei kuitenkaan ollut. Turhautuneena Remus jäi vain seisomaan paikalleen ja yritti laskea mielessään kymmeneen, ettei huutaisi kiukusta. Mihin yksi Stephanie voisi kadota?
”Ai, hei Remus”, kuului hieman heiveröinen ääni.
Remus käännähti leveä hymy huulillaan kohti ääntä, mutta sai pettymykseen huomata tämän olevan Sabrina. Sabrinakin taisi huomata pettymyksen Remuksen kasvoilta, sillä tämä punastui heleästi.
”Ei ollut tarkoitus häiritä, oli vain tarkoitus moikata pitkästä aikaa..” Sabrina takelteli.
”Ei se häiritse, oikeasti”, Remus vakuutteli ja häpesi itseään. Sabrina oli ollut jo kauan puhumatta hänelle, ja nyt kun hän tuli tarjoamaan sovinnon kättä, hän olisi pettynyt. Ei sellainen käynyt päinsä.
”Mitä sinulle kuuluu?” Sabrina kysyi hiljaa. ”Tai, ei varmaan hyvää, kuulin Amystä...”
”Se oli hirveää”, Remus myönsi. ”Mutta en ole se, joka sen on ottanut raskaimmin.”
”Ai, minä luulin, että kun...”
”Ei, Stephanie otti sen hieman raskaasti.”
”Stephanie?” Sabrina tokaisi ihmetellen. Hän ei muistellut tuota tyttöä hyvällä, sillä hän oli juuri se, joka löi viimeisen niitin Sabrinan ja Remuksen lopulle. ”Miksi hän otti sen raskaasti?”
”Olivathan he ystäviä”, Remus muistutti myös hieman tokaisten. Hän ei pitänyt Sabrinan asenteesta Stephanieta kohtaan. ”Itse asiassa etsin juuri Stephanieta. Oletko nähnyt häntä?”
”En”, Sabrina pahoitteli ja hymyili Remukselle, joka huokaisi ja jatkoi matkaansa. ”Ja toivottavasti en näekään”,  Sabrina jatkoi hiljaa, niin ettei Remus kuullut hänen sanojaan.


”Missä ihmeessä se ämmä on?” Mischakin alkoi hermostua odotellessaan tunnin alkua. McGarmiwa saattoi saapua luokkaan hetkellä millä hyvänsä, mutta Stephanieta ei kuulunut missään.
Remus saapui juosten luokkaan ja katsoi nopeasti ympärilleen, ja huokaisi. Hän käveli tavanomaiselle paikalleen luokan perälle ja kuiskasi edessä istuvalle Mischalle: ”En nähnyt jälkeäkään hänestä.”
”Ei voi mitään, toivotaan parasta”, Mischa kuiskasi hätäisesti, kun McGarmiwa syöksyi ovesta sisään.
”Hiljaisuus, kiitos!” McGarmiwa sanoi ensitöikseen ja kiiruhti luokan eteen. ”Tänään on pelkkä teoriatunti, sulkakynät ja pergamentit esiin!”
Luokasta kuului huokauksia ja pergamentin kahinaa, kun  oppilaat tuskastelivat tulevaa tylsää tuntia.


Kun McGarmiwa oli saarnannut ja kirjoittanut taululle jo puoli tuntia tylsästä aiheesta, luokanovesta kuului hento koputus. McGarmiwa ei vaivautunut ensin avaamaan, sillä luuli sen varmasti olevan pilaa, mutta hetken päästä joku ryskytti sitä täydellä voimalla.
”Sisään!” McGarmiwa komensi ja taukosi kirjoittamisesta.
Sisään pelmahti sekaisen näköinen Stephanie. McGarmiwa kohotti kulmiaan ja oli aloittamassa hyvin pitkää saarnaa, kunnes huomasi miten Stephanie käveli paikalleen.
”Neiti Braintown, oletteko te... kunnossa?” McGarmiwa kysyi katsellen huolestuneena Stephanieta, joka heilui käytävän toiselta puolelta toiselle puolelle.
Stephanie alkoi hihittämään hiljaa samalla, kun istui Mischan viereen. ”Miksei minulla olisi? Toisin kuin tuollaisella vanhalla harpulla!” Stephanie suorastaan huusi ja räjähti nauramaan niin rajusti, että putosi tuoliltaan.
Kaikki katsoivat järkyttyneenä Stephanieta, joka nauroi maassa kieppuen.
”Hän on humalassa!” Lily kuiskasi voiden pahoin.
”Mitä.. Miten...” McGarmiwa aloitti, mutta Mischa oli nopeampi.
”Minä vien hänet sairaalasiipeen, professori”, Mischa sanoi häveten Stephanien puolesta ja nosti tämän pois lattialta ja kiiruhti puoliksi kantaen ystäväänsä ulos ovesta.


”Mitä ihmettä sinä olet mennyt tekemään?” Mischa raivosi Stephanielle, samalla kun kantoi tätä kohti sairaalasiipeä.
”Eikö thyttö shaa pithää enää hauskhaa?” Stephanie sammalsi ja horjahti samalla.
Mischasta tuntui, että hän alkaisi pian itkemään. Miksi Stephanie oli sotkenut asiansa näin pahasti? Varmasti McGarmiwa lähettäisi jonkinlaisen rangaistuksen Stephanielle. Ehkä hän vaatisi jopa potkuja?
Mischa parahti hiljaa, ja tunsi kuinka kuumat kyyneleet valuivat hänen kasvoilleen. Miksi Stephanie ei vain suostunut puhumaan Amystä ja menisi vaikka... semmoiselle psykologille, mitä jästit käyttivät, kun olivat masentuneita? Ehkä hänen olisi paras vaatia, että Stephanie joutuisi Mungoon. Ehkä hän siellä saisi päänsä sisäiset asiat selvitettyä.


”Herranjestas, mitä on tapahtunut?” Matami Pomfrey kiljaisi kun näki Mischan ja Stephanien sairaalasiiven ovella. Stephanie matki hiljaa: ”Herranjestas!” ja naurahteli itsekseen sen päälle.
Mischa laski Stephanien pedille ja kuiski kiivaasti matami Pomfreylle: ”Hän on juonut päänsä täyteen!”
”Mitä ihmettä?” Matami Pomfrey kummasteli vieläkin. ”Tänäänhän on arkipäiväkin ja kaikkea!”
 ”Tiedän”, Mischa aneli hiljaa, ”Mutta voisitko sinä kenties.. pyytää, että hänet otettaisiin Mungoon? Hän on ollut kuin eri ihminen sen jälkeen, kun ystävämme kuoli..” Mischa kuiskaili ja nyyhki.
”Kuin eri ihminen, vai?” Matami Pomfrey toisti mietteliäästi. ”Millä lailla eri ihminen?”
”Hän käyttäytyy, kuin mitään ei olisi tapahtunut, mutta välillä on taas aivan maassa”, Mischa yritti selittää ja kuunteli samalla toisella korvalla, kuinka Stephanie hekotteli itsekseen vieläkin.
”Outoa”, Matami Pomfrey mutisi. ”Kyse on varmaankin vakavalaatuisesta masennuksesta...”
Mischa kuunteli vain puolikorvalla, mitä Matami Pomfrey mutisi. Hän kuitenkin joutui olemaan se henkilö, joka lähettäisi Stephanien Mungoon. Hän tavallaan petti ystävänsä. Eikä se tuntunut hyvältä. Ja hän joutuisi kertomaan sen kaiken muillekin.


”Ehkä se tekee vain Stephanielle hyvää”, Lily yritti ehdottaa Mischalle, mutta tämä mulkaisi Lilyä takaisin vihaisesti.
”Minä ainakin vihaisin sellaista ystävää koko loppuikäni ajan, sellaista, joka pakottaisi menemään Mungoon”, Mischa sihisi. ”Älä yritä lohduttaa, kun et osaa.”
Lily katsoi loukkaantuneena Mischaa ja nousi Rohkelikon oleskeluhuoneen upottavasta, punaisesta sohvasta kiihtyneenä ja harppoi tyttöjen makuusaliin. James huokaisi, mulkaisi Mischaa ja pyysi tyttöjen makuusalin oven edessä seisovalta tytöltä apua päästäkseen ylös tyttöjen makuusaliin. Hämmästyneen näköinen tyttö leijutti Jamesin portaat ylös.
”Me tiedämme, että sinulla on paha olo, mutta onko sitä pakko purkaa jokaiseen lähellä olevaan?” Sirius ehdotti tuimasti Jamesin kadottua. Hänen vieressään istuva Mischa katsoi Siriusta kiukkuisesta.
”Mutta koska te ette pysty lohduttamaan minua, miksi yritätte? Antaisitte vain olla!”
”Selvä!” Sirius tokaisi ja nousi myös lähteäkseen poikien makuusaliin.
Mischa jäi yksin tuhisemaan nojatuoliinsa kiukkuisena. Kukaan ei ymmärtänyt. Tämä oli hänen ja Stephanien välinen asia. Asia, joka oli syöpynyt hänen päähänsä jo Durmstrangin alkuvuosista lähtien. Hän menisi nyt nukkumaan, mutta aamulla hän kertoisi kaiken Siriukselle. Aivan kaiken.

Kevyet askeleet kaikuivat käytävällä. Pari hämähäkkiä juoksenteli nurkasta toiseen, mutta Chloe ei huomannut niitä. Oli liian pimeää huomata mitään. Oli liian myöhäistä reagoida mihinkään. Väsymys painoi Chloen silmiä.
Notkein ja pitkin askelein hän harppoi kohti Rohkelikon oleskeluhuonetta. Huudettuaan Lihavalle Leidille viisi minuuttia, tämä suostui heräämään.
”Salasana?” Lihava Leidi kysyi unisesti, eikä jaksanut huomata, että Chloe ei ollut hänen tuvasta.
”Melkein päätön Nick”, Chloe vastasi itsevarmasti.  Leidi heilahti sivuun, päästäen luvatta hiippailevan tytön sisään.


**

A/N2: Kommentit piristäisivät päivää.  :)
« Viimeksi muokattu: 12.09.2007 18:13:31 kirjoittanut Natabogi »
I'm gonna run away and never say
goodbye

Quiraffi

  • *
  • Viestejä: 1
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) * 25. luku 30.08
« Vastaus #82 : 31.08.2007 15:01:35 »
Oioioioioioioiii! Jatkoa!

Mitenköhän Stephanien käy? Olisin odottanut enemmän toimintaa. Mutta toivottavasti tulee pian jatkoa. *Ei malta odottaa* :D

Lainaus
”Hän on juonut päänsä täyteen!”
”Mitä ihmettä?” Matami Pomfrey kummasteli vieläkin. ”Tänäänhän on arkipäiväkin ja kaikkea!"
Hih.! ;D

Quiraffi kiittäen ja kumartaen hyvästä ficistä.
The meeting of two personalities is like the contact of chemical substances; if there is any reaction, both are transformed
- Moshe Dylan

"Niisku aikoo näyttää meille härvelinsä!"
"Aikooko Niisku todella näyttää meille härvelinsä?"

emit

  • ***
  • Viestejä: 33
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) * 25. luku 30.08
« Vastaus #83 : 31.08.2007 17:12:07 »
toisin ku sanoit, laatu ei ollu heikko, vaan hyvä. tapahtumia ooli tarpeeks, tosin ehkä hieman enemmän ois voinu olla. dialogi oli taas sujuvaa, hyvin kirjotettua ja ihanaa. äh. muuta en sitte keksikään.

Lainaus
Lily katsoi loukkaantuneena Mischaa ja nousi Rohkelikon oleskeluhuoneen upottavasta, punaisesta sohvasta kiihtyneenä ja harppoi tyttöjen makuusaliin. James huokaisi, mulkaisi Mischaa ja lähti tyttöystävänsä perään.

joo, tosta sen verran, että eihän pojat pääse tyttöjen makuuhuoneeseen, vai pääseekö?
Make it stop. Show me an easy way out.
Avatar by isnani: http://www.rupertandemma.org/media/graphics/avatars.php
Keys are made to open locks.

sirius musta

  • ***
  • Viestejä: 43
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) * 25. luku 30.08
« Vastaus #84 : 01.09.2007 10:29:40 »
LISÄÄÄ!!!!!  mooore!!! MeEeEera!! jeesus kristus sentään sä oot vitun hyvä kirjottaa, en malta odottaa jatkoa! ps. sirius on kingi siitä en tingi
Minne sinä muuten olet menossa?” Kalkaros yritti vaihtaa puheenaihetta.
”Tylypahkaan”, Lucius vinkkasi. ”You know…”
”Älä ota tikkaria”, Kalkaros sanoi happamasti.
”Kyllä sinä tiedät, ettei sieltä ulos ilman tikkaria selviä”, Lucius vastasi.

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) * 25. luku 30.08
« Vastaus #85 : 01.09.2007 16:42:13 »
Härregyyd :o
Olen vaikuttunut! Lisää tällaista! (:

Lainaus käyttäjältä: "Natabogi"
Asia, joka oli syöpynyt hänen päähänsä jo Durmstrangin alkuvuosista lähtien. Hän menisi nyt nukkumaan, mutta aamulla hän kertoisi kaiken Siriukselle. Aivan kaiken.

Lainaus käyttäjältä: "Natabogi"
”Salasana?” Lihava Leidi kysyi unisesti, eikä jaksanut huomata, että Chloe ei ollut hänen tuvasta.
”Melkein päätön Nick”, Chloe vastasi itsevarmasti. Leidi heilahti sivuun, päästäen luvatta hiippailevan tytön sisään.

Nämä kaksi vihjailevat jotain.. Jotain hyvin outoa.. Mutta mitä?
Tämähän käy ihan jännäksi! Jännitys on käsin kosketeltavissa.
Mieletöntä! (:

Aika outoa sinänsä, miten suru vaikutti Stephiin, mutta toki jos tuolla on jotain sisempänä (;
Tarkoitan sitä, että tuossa ensimmäisessä quotessa vihjaillaan. Vihjaileeko se Stephin menneisyyttä?
Olen aika varma, että joko Stephin tai Mischan.
Hmm.. Mielenkiintoista (:

Tämä loppui kyllä liian lyhyeen! Sen takia en voi mitään muuta kuin kerjätä lisää jatkoa???

Cir*Katwi Kiittää[/color]
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

sirius musta

  • ***
  • Viestejä: 43
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) * 25. luku 30.08
« Vastaus #86 : 02.09.2007 10:14:04 »
kyllä tää on paras ficci mitä olen lukenut,, ja elämä ei jatku ennenkuin on jatkoa tullut. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Minne sinä muuten olet menossa?” Kalkaros yritti vaihtaa puheenaihetta.
”Tylypahkaan”, Lucius vinkkasi. ”You know…”
”Älä ota tikkaria”, Kalkaros sanoi happamasti.
”Kyllä sinä tiedät, ettei sieltä ulos ilman tikkaria selviä”, Lucius vastasi.

Ceatrix

  • ***
  • Viestejä: 59
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) * 25. luku 30.08
« Vastaus #87 : 02.09.2007 12:26:37 »
Hympsis... Jos et jatka, niin loppu tulee  :o  Elikkäs jatkelehhan. Ja tietty, yritä saada yhtä pitkiä pätkiä kuin ennenkin. Tai tulee kuula kalloon  :o  :o

nuuhku

  • ***
  • Viestejä: 73
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) * 25. luku 30.08
« Vastaus #88 : 03.09.2007 16:07:56 »
hyvä hyvä hyvä =) jatkoa odottelen ^^

~nuuhku

justiinsa (:

Scar

  • ***
  • Viestejä: 69
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) * 25. luku 30.08
« Vastaus #89 : 04.09.2007 19:53:56 »
Tykkäsin taas kovasti jatkosta! Joten enköhän ruinaa lisääkin jatkoa..?  ;D

~Scar
We fly, of course! LUNA LOVEGOOD

COLIN // GSD

Ffup

  • ***
  • Viestejä: 6
    • http://www.foorumi.info/pelitys
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) * 25. luku 30.08
« Vastaus #90 : 06.09.2007 22:36:51 »
Ah, ihana fic! Rrrrrrrrakastan yli kaiken Kelmificcejä, ja tämä on hyvä sellainen.
Hmmm, mitään rakentavaa ei hirveästi tähän aikaan illasta synny, se meni jo nukkumaan.
Apua, mitäköhän Mischa aikoo kertoa Siriukselle?? Toivottavasti ei mitään hirmuisen kamalaa..
Jatkoa odottelen, ja toivottavasti tulee pian. :>

Natabogi

  • ***
  • Viestejä: 42
    • http://natabogi.vuodatus.net
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) * 25. luku 30.08
« Vastaus #91 : 12.09.2007 18:34:40 »
Quiraffi: Kiitos paljon kommentistasi! :>
emit: Kiitos kommentista! Korjasin tuon virheen tekstiin, eihän ne pojat päässytkään sinne tyttöjen makuusaliin ihan helpolla. :>
sirius musta: Kiitos paljon :)
Cirilla: Hmm, ainakin toinen vihjailuista selviää seuraavassa osassa! Kiitos kommentistasi (:
Ceatrix: Jatkan, etten vain saa kuulasta kalloon :D
nuuhku: Kiitos kommentista, jatkoa tulee nyt!
Scar: Kiitos kommentista! :>
Ffup : Kiitos kommentistasi! :>


A/N: Huh, ja taas yksi osa tulossa! Tällä kertaa inspiraatio iski ja jatkoa syntyi melko vaivattomasti, pitkästä aikaa. Toivottavasti se jatkuu vielä ^^


Luku 26
Onnellinen – ainakin vielä


Peter heräsi uuteen aamuun. Auringonsäteet tulvivat ikkunaverhojen takaa voimakkaina ja paistoivat suoraan häntä päin. Siristäen silmiään hän siirtyi unisena ikkunalaudalle istumaan ja katselemaan, haaveilevana ulos ikkunasta.
Lumi oli vieläkin maassa – olihan tammikuu – ja auringonsäteet heijastuivat valkeasta hangesta voimakkaina ylöspäin. Keli oli loistava lumisodalle, pari ensiluokkalaista olivat jo aloittaneet sodan Tylypahkan suunnattomien tiluksien pihalla.
Hitaasti pukien Peter mietti mielessään vieläkin sen kuolonsyöjänaisen puheita. Olisiko hän onnellisempi kuolonsyöjänä? Olisiko hänellä paremmat mahdollisuudet selvitä?
Tuskinpa, Peter hymyili mielessään. Heillä kaikilla oli vakavia ongelmia jo Tylypahkassa, joten millaisia ne oikein olisivat vieraassa maailmassa? He kaikki tulisivat ennemmin tai myöhemmin kuolemaan, se oli aivan varmaa, mutta vain he itse pystyivät vaikuttamaan siihen, kuinka kuolisivat. Se ajatus ei masentanut Peteriä, päinvastoin. Ainakin hän voisi kuolla ylpeänä, puolustaen aatettaan viimeiseen asti.


Iloisena kulkien suurta salia kohti Peter suorastaan nauroi jokaiselle vastaantulevalle ihmiselle. Hän oli saanut omat ongelmansa ratkottua, olisi paljon kivempaa siis kuunnella muidenkin ongelmia ja yrittää auttaa heitä siinä. Ehkä he kaikki muuttuisivat sellaisiksi... kuin ennen. Ennen näitä kaikkia ongelmia,  jotka olivat sekoittaneet heidän päänsä.
Yhtäkkiä Peterin hymy hyytyi. Häntä vastaan tuli Beata itse kaikessa hulluudessaan – mitä hän tekisi? Piiloon ei enää ehtinyt, mitään ei ollut tehtävissä -
Mutta Beata oli kuin Peteriä ei olisi ollutkaan olemassa. Ylpeästi ohi kävellen tyttö ei edes vilkaissut Peteriä. Miettien, pitäisikö olla ärtynyt vai onnellinen, Peter astui suureen saliin. Hän ei halunnut välittää Beatasta. Tyttö oli sentään mielisairas! Mutta silti hänen mielessään mellasti ajatus siitä, että tyttö oli sentään välittänyt hänestä, oli mielisairas tai ei. Nyt hänellä ei ollut sitäkään. Millaista olisikaan seurustella, jos hän liittyisi kuolonsyöjiin...?


”Huomenta vain, Peter”, Mischa toivotti unisesti ja istui Peteriä vastapäätä. Peter silmäili Mischan tummia silmänalusia.
”Et nukkunut hyvin?” Peter kysyi myötätuntoisesti. Mischa katsoi hetken vakavana Peteriä ja huokaisi syvään.
”En todellakaan. Painaa liikaa se tosiasia, että minulla ei taida olla enää seuraelämää eilisen kiukutteluni tähden...”
”Tuskinpa he nyt sellaista tekisi”, Peter lohdutti ja katsoi hieman varoittavasti Lilyä ja Jamesia, jotka saapuivat heidän näköpiiriin. James vastasi katseeseen hieman tuimasti, aivan kuin moittien, eikä Peter ollutkaan enää niin varma siitä anteeksiannosta. Hänen helpotukseen James ja Lily istuivat heidän viereensä.
”Huomenta”, Lily sanoi hiljaisena eikä katsonutkaan Mischaan päin.
”Huomenta”, Mischa kuitenkin vastasi ja yritti tavoittaa Lilyn katsetta, turhaan.
”Minä olen todella pahoillani, riittääkö?” Mischa sanoi ja yritti vieläkin ponnekkaasti, mutta Lily oli itsepäinen pitämään katseensa vaaleanvihreässä omenassa, jonka oli juuri noukkinut hedelmäkulhosta. Mischa tarttui molemmin käsin Lilyn kasvoihin ja käänsi ne väkipakolla itseensä.
Lily kiljaisi ja yritti riuhtoa kasvojaan irti, mutta Mischa piti kiinni. James oli juuri syöksymässä pöydän toiselta puolelta auttamaan Lilyä, mutta sitten Mischa kiljahti raivokkaasti.
”Sinä puraisit minua!” Mischa sanoi perin pohjin järkyttyneenä, tuijottaen kädessään olevaa pientä haavaa, josta tihkui hiljalleen verta.
”Olisi kannattanut päästää irti”, Lily sanoi nenäkkäästi, mutta ei pystynyt kauaa olemaan vihainen. ”Sattuuko siihen?”
”Ei”, Mischa nauroi. ”Tämähän on hieno lisä arpikokoelmaani. Onpahan jotain esiteltävää lapsenlapsille. 'Tämän arven aiheutti verenhimoinen punapää, Lily Evans, myöhemmin Potter.'”
Lily punastui Mischan sanoista ja James naureskeli tyytyväisenä.
”Tuo nimi kuulostaa niin upealta. Lily Potter”, James sanoi nautiskellen joka sekunnista.
”Niin kuulostaa”, Siriuskin myönsi. ”Mutta voisin lyödä vetoa, että te ette ikinä pääse alttarille asti.”
”Miten sinä voit sanoa noin?” James kysyi ällistyneenä ja hieman suuttuneena. ”Omalle veljellesi?”
”Tarkoitin vain, että sinä olet kuollut Lilyn toimesta jo paljon aikaisemmin kuin menet naimisiin”, Sirius virnisti ja katsoi punastunutta Lilyä.
”Eiköhän meidän olisi jo aika mennä tunnille?” Lily sanoi vaisusti eikä pystynyt katsomaan toisia heidän huvittuneisiin silmiin.
”Sirius? Olisiko sinulla kenties hetki aikaa?” Mischa sanoi Siriukselle, kun muut nousivat tupapöydästä. Vilkaisu tytön haaleansinisiin silmiin kertoi välittömästi Siriukselle, että kyse oli jostain tärkeästä.
”Totta kai”, Sirius vastasi sydän pamppaillen ja toivoi hartaasti, että kyse ei ollut heidän suhteestaan – mitä hän tekisi, jos Mischa kertoisi saaneensa tarpeekseen heidän seurustelustaan?
Sirius istui hiljaisena ja odotti, kunnes Mischa alkaisi puhua.
”Tätä ei ole helppo kertoa”, Mischa aloitti vaivaantuneena ja Siriuksen sydän sai lisäsyyn pamppailla yhä kovemmin ja kovemmin. ”Halusin kertoa sinulle syyn, miksi olin eilen niin tuohtunut.”
”Eikö mitään sen pahempaa?” Sirius sanoi helpottuneena.
”Mitä sinä sitten luulit, että aion kertoa?” Mischa kysyi tuohtuneena. ”Kyllähän tämäkin on jo paha!”
”Anteeksi”, Sirius sanoi rauhoittavasti ja Mischa ei jaksanut jauhaa asiasta sen enempää, vaan hyppäsi omaan tarinaansa.
”Niin, olenhan kertonut, että minä ja Stephanie olemme tunteneet toisemme jo todella kauan?” Mischa katsoi kysyvästi Siriusta ja jatkoi tämän nyökättyä. ”Ihan pienestä pitäen meidän oli oltava toistemme kanssa, halusimme sitä tai emme. Tuntuu, kuin äitimme olisivat.. pakottaneet siihen, jollain kummallisella tavalla”, Mischa kertoi ja rypisti otsaansa. ”He osasivat olla todella pelottavia sen suhteen, mitä minun ja Stephanien riitelemiseen tuli. He pakottivat meidät aina sopimaan, vaikka emme olisi halunneet edes sitä...”
”Niin?” Siriuksen oli pakko kysyä. ”Ehkä he halusivat teidän vain olevan hyviä ystäviä. Ja miten tämä liittyy eilisiltaan?”
”Olin juuri tulossa siihen”, Mischa sanoi hiljaa. ”Minun äitini ja Stephanien äiti ovat olleet myös ystäviä hyvin nuoresta pitäen. Siinä on jotain outoa. Kerran kysyimme Stephanien kanssa, mitä he tekivät nuoruudessaan, ja he menivät todella kummallisiksi.”
”He kuitenkin olivat vain olleet vastuuttomia eivätkä halunneet kertoa teille, ettette ottaisi mallia heistä”, Sirius sanoi viisaasti.
”Niin mekin luulimme. Mutta sitten mietimme Stephanien kanssa yhtenä tylsänä iltana, että onko siinä taustalla jotain muutakin... Ei sillä, että valittaisin siitä, että olen Stephanien ystävä tänäkin päivänä”, Mischa sanoi paljonpuhuvasti. ”Mutta sitten muistimme äitiemme tunnuslauseen meidän kasvatuksessamme.”
”Mikä se on?” Sirius uteli. Hänestä oli upeaa kuulla Mischasta hieman syvällisempääkin tarinaa.
”Pidä aina kiinni sopimuksista. Outoa, vai mitä?”
”No en nyt tiedä.”
”Me olimme Stephanien kanssa sopineet, ettemme ikinä jättäisi toisiamme omien ongelmien varaan, joten minusta tuntuu höhlästi, että olen todella pettänyt hänet. Rikkonut koko kasvatustani vastaan.”
”Mischa”, Sirius sanoi komentelevalla äänensävyllä saaden Mischan hätkähtämään. ”Sinä et hylännyt Stephanieta. Sinä vain autoit häntä. Se oli oikein.”
”Kunpa minustakin tuntuisi tuolta”, Mischa sanoi surullisena. ”Äiti tappaisi minut jos saisi tietää.”
”Ei Soheila sinua tappaisi”, Sirius sanoi ja suuteli nopeasti Mischaa huulille. ”Hän rakastaa sinua, aivan kuin minäkin.”
Mischa punastui hieman ja hymyili hieman vapaammin kuin aikoihin.


Koulutuntien jälkeen Kelmit, Lily ja Mischa menivät oleskeluhuoneeseen tekemään läksyjä – niitä oli kasattu hirveästi seiskaluokkalaisten päälle, ja jopa Lilyllä oli vaikeuksia niiden tekemisessä.
Sirius ja James lopettivat ensimmäisinä läksyjen tekemisen, vedoten heidän luonnonlahjakkuuteen, joka sai Mischan ja Lilyn vaihtamaan tuskastuneita silmäyksiä. Seuraavaksi Peter, joka vetosi tyhmyyteensä, ja ansaitsi täten aplodit Siriukselta.
”Vihdoinkin hän sen tajuaa”, Sirius lausui arvokkaasti ja väisti Peterin heittämän koulukirjan.
”Minäkään en tähän pysty”, Mischa sanoi tuohtuneena. ”McGarmiwalle saa nyt riittää hieman lyhyehkö essee!”
”Sinä et ikinä pääse tuolla lailla S.U.P.E.R:tä läpi”, Lily varoitti ja yliviivasi jälleen yhden lauseen omasta esseestään.
”Sitten en pääse”, Mischa sanoi, mutta näytti kuitenkin hieman huolestuneelta. ”Pitäisiköhän minunkin alkaa jo pänttäämään niihin kokeisiin?”
”Mitä vielä!” Sirius huudahti. ”Sinä seurustelet minun kanssani, joten olet yhtä luonnonlahjakkuus kuin minäkin!”
”Selvä. Minä alan lukemaan niihin jo tänään”, Mischa sanoi ja Lily naurahti.
”Minä ainakin olen jo aloittanut”, Remus vastasi ja tarkasti Muodonmuutoksia Matelijoille – kirjasta jotain tietoa. ”Toisin kuin nuo kolme. He luottavat onneen.”
”Emme onneen, vaan - ” James aloitti, mutta ei ehtinyt loppuun saakka, kun Lily ja Mischa sanoivat yhteen ääneen: ”Tiedämme, luonnonlahjakkuuteen! Ei sitä tarvitse toistella!”
”Heitä vain harmittaa, kun ovat noin tyhmiä”, Sirius kuiskasi kovaa Jamesille ja Mischa osui kirjalla Siriukseen.


 
Ilta koitti nopeammin kuin kukaan edes ehti tajuamaan hämärtymistä – kun Lily nosti viimeinkin päänsä ylös koulukirjojen yltä, ulkona oli pilkkopimeää. Kellokin oli jo kahdeksan.
Lily katseli ympärilleen ja muisti, että muut olivat lähteneet jo pois oleskeluhuoneesta; Mischa opiskelemaan kerrankin tyttöjen makuusaliin ja Kelmit omille teilleen, jälleen kerran. Ja kerrankin kun Lily olisi kaivannut niin paljon Jamesin seuraa. Hän suorastaan janosi sitä. Hän oli riippuvainen siitä.
Se oli pelottavaa todeta. Hän oli aina ollut todella itsenäinen ja ylpeä siitä. Muut roikkuivat pojissa, mutta hänen ei tarvinnut. Hän saattoi keskittyä muihin asioihin, eikä tarvinnut koko ajan miettiä sitä toista osapuolta, joka oli ajan tasalla kaikesta, mitä ajatteli.
Mutta olihan Jamesin kanssa seurustelussa hyvätkin puolensa. Poika on turvallinen ja osasi arvostaa Lilyä sellaisena, kuin tämä olikin – ei arvostellut, ei ollut kiusaamassa eikä tuomitsemassa. Vaan tukemassa Lilyä kaikessa.
Yhtäkkiä Lilyn tuli kauhea ikävä päästä Jamesin syliin vain istumaan, olemaan silitettävänä. Koulupäivä ja läksyjenteko oli ollut hirveän raskasta, ja nyt hän joutui vielä olemaan yksin- se ei vain ollut reilua. Hän halusi Jamesin – nyt eikä huomenna. Mutta millä hän kertoisi sen Jamesillekin?
”Vihdoinkin sinä olet lopettanut”, James astui oleskeluhuoneeseen juuri sillä hetkellä ja hymyili Lilyn helpottuneelle ilmeelle. ”Kaipasitko minua?”
”Et tiedäkään”, Lily sanoi ja veti pojan sohvalle istumaan ja kampesi itsensä tämän syliin. Oli niin helppoa olla siinä, mitään tekemättä ja nauttia vain Jamesin vahvasta läsnäolosta. Hän halusi vain nojata Jamesin lihaksikkaaseen rintakehään.
”Joko sait kaiken tehdyksi?” James kysyi hiljaa, silitellen Lilyn punaisia hiuksia.
Lily nyökkäsi hieman, ja James ymmärsi Lilyn haluavan olla hiljaa, ja se sopi hänelle aivan mainiosti. Aina ei tarvinnut sanoa, kuinka paljon toisen läsnäolo merkitsi. Joskus sen saattoi tajuta ilman sanojakin.


”Ei tästä tule yhtään mitään ilman Sarvihaaraa, menen kiusaamaan Mischaa”, Sirius sanoi hilpeästi tarvehuoneessa. Kelmit olivat tulleet sinne suunnittelemaan uusinta pilaansa, mutta siitä ei tänä iltana tullut yhtään mitään.
”Etkä mene, hän opiskelee, eikä silloin saa häiritä”, Remus sanoi ja Sirius näytti tälle kieltä.
”Minä ainakin menen jo”, Peter sanoi päättäväisesti. ”Naiset odottavat.”
”Oletko piilottanut naisia luutakomeroon, Matohäntä?” Sirius kummasteli uteliaana.
”Ei minun niitä tarvitse piilotella. Ja ei niitä kyllä ole kuin yksi...”
”Harmillista, tiedän kyllä”, Sirius pudisteli päätään. ”Olisi mahtavaa mennä naimisiin kolmentoista tytön kanssa, mutta ei! Meidän täytyy tyytyä vain yhteen!”
”Oletko menossa siis Mischan kanssa naimisiin?” Remus päätteli huvittuneesti.
 ”Kuka sellaista väitti?” Sirius sanoi pahoinvoivan näköisenä. ”Ei sopisi minulle!”
”On sitä hullumpaakin kuultu”, Peter tokaisi hiljaa ja mietti naista, joka tarjosi hänelle uraa kuolonsyöjänä. Se jos mikä oli hullua!
”Matohäntä, oletko sinä kunnossa?” Remus kysyi hieman huolestuneesti. Peter heitti nopeasti kasvoilleen hymyn.
”Ei ole, mietin vain mitä aion sanoa Beatalle”, Peter sanoi ja rypisti otsaansa. ”Hän on nykyään niin outo...”
”Oletteko te yhdessä vai ette?” Sirius sanoi kyllästyneesti.
”Kun minä en tiedä!” Peter vingahti.
”Herranjestas, mies hyvä, selvitä se!”


Peter mietti Siriuksen sanoja kävellessään hitaasti kohti kirjastoa, josta uskoi lukutoukkamaisen Beatan löytyvän. Hän ei ollut edes varma olisiko halunnut puhua tälle, mutta kai hänenkin oli joskus pakko kohdata suurin painajaisensa ja käyttäytyä kuin mies. Mies, jota yksikään nainen ei pompattaisi.
Mutta miten mies määriteltiin? Peter mietti ja potkaisi tyhjää ilmaa edessään. Oliko se täydellistä itsenäisyyttä,  älytöntä rohkeutta ja täysipäiväistä ryypiskelyä? Hän ei siinä tapauksessa halunnut olla mies. Hän halusi vierelleen naisen, jonka kanssa jakaa niin huonot kuin hyvätkin päivät. Hän ei halunnut olla uhkarohkea. Sellaiset ihmiset kuolivat monta kymmentä vuotta aikaisemmin kuin viisaat miehet, jotka eivät sännänneet koko ajan pelastamaan maailmaa hirviöiltä. Hän ei halunnut juoda koko ajan. Siitä tuli muutenkin vain huono olo.
Mutta Beataa hän kaipasi. Tai ei oikeastaan Beataa, vaan tyttöä, johon hukuttaa surut. Ehkä hän tekisi kuin Sirius, luutakomerosta luutakomeroon eri tyttöjen kanssa, mutta sitä ennen hänen oli pakko selvittää pari asiaa Beatan kanssa.
Beata istui kirjaston syrjäisimmässä nurkassa ja katsoi haaveillen tulevaisuuteen. Peter jäi tarkkailemaan häntä kirjahyllyn takaa ja katseli hetken häntä kuin lumoutuneena. Beata oli nätti, siitä ei ollut kieltäminen, mutta persoonallisuus oli kuitenkin pelottava. Mutta hän oli mies, ja kohtaisi pelkonsa. Nyt tai ei koskaan.
Juuri kun Peter oli menossa kirjahyllyn takaa juttelemaan Beatalle, tyttö sai muuta seuraa. Bellatrix Musta, Lucius Malfoy ja Severus Kalkaros liittyivät hänen seuraan, ja tämä nelikko jutteli hiljaa, mutta vilkkaasti jostain asiasta. Sitä Peter ei kuullut, sillä hän lähti karkuun. Hän ei ollut kuin mies.


”Nyt saa kyllä luvan riittää”, Mischa sanoi itsekseen tyttöjen makuusalissa, jossa ei ollut ketään muuta sillä hetkellä. Tai no, Lily ei ollut siellä silloin, koska muita ei tällä hetkellä hänen kanssaan nukkunutkaan. Huone oli hieman liian iso heille kahdelle, mutta Stephanie palaisi pian, toivottavasti.
Mischa huokaisi ja läimäytti lujaa Muodonmuutos-kirjansa kannen kiinni. Hän oli saanut tämänpäiväisen kiintiönsä täyteen opiskelusta. Hänestä tuntui, että opiskelu tulisi pian häneltä korvista ulos, jos hän joutuisi lukemaan vielä rivinkin.
Mischa heitti kirjansa heidän makuusalin hyllylle ja ryntäsi portaat alas. Hän aikoi etsiä itselleen juttelukaverin, jonkun joka puhuisi jostain muusta kuin opiskelusta..
Oleskeluhuoneessa ei ollut kuin James ja Lily, eikä Mischa viitsinyt häiritä heitä, sillä pari oli niin uppoutunut toisiinsa. Itsekseen hymyillen Mischa jatkoi matkaa. Hän etsisi Siriuksen käsiinsä. Ainakaan hän ei opiskelusta puhuisi.


Peter ja Sirius olivat jo lähteneet Tarvehuoneesta, kun Remus läjähti siellä sijaitsevalle sohvalle makaamaan. Hän sulki tuskallisen hitaasti silmänsä ja yritti olla miettimättä tulevaa täysikuuta. Se otti aina hänen voimilleen, niin fyysisesti kuin henkisestikin. Kelmit olivat tänäkin vuonna menneet Tällipajuun yhdessä, valmiina kokemaan sen iltaisen Remuksen muodonmuutoksen. Mutta Sirius ja James ei olleet enää niin innostuneita siitä, eikä Remus voinut heitä syyttäkään. Heillä oli omat menonsa, omat tyttöystävänsä ja omat murheensa, kyllä paraskin ystävä silloin etääntyy.
Remus mietti hetken Stephanieta ja mietti mitä tytön mielessä liikkui. Olisiko hän sitä mieltä, että oltuaan näin kauan erossa, heidän olisi paras erota? Olihan Stephanie aiheuttanut hänellekin monta murhetta, mutta silti Remus välitti hänestä. Hän ei halunnut erota, mutta kuuntelisiko Stephanie häntä?
Kaikki tuntui kaatuvan hänen niskaansa ja hän huokaisi kerran oikein syvään. Kaikki kyllä selkenisi, mutta millainen hinta sillä olisi? Jos hän jotain oli oppinut seitsemässä vuodessa, niin sen, että kaikelle oli hintansa. Mitään kunnollista ja kestävää ei tästä maailmasta ilmaiseksi saisi.
Mutta minkälaista tuhoa hän tekisi, jos alkaisi nyt pessimistiksi? Hirveää, hän tiesi sen itsekin. Hänen täytyi olla vahva, ystäviensä ja ennen kaikkea itsensä tähden- Hänellä ei ollut varaa olla synkeä, vaan tukea ja olla miettimättä omia murheitaan. Ne voisi selvittää muulloinkin. Tärkeintä oli keskittyä olemaan iloinen siitä, mitä hänellä nyt oli.


Mischa käveli käytävillä ja kirosi kovaan ääneen sitä, että kerrankin kun hän halusi seuraa, sitä ei löytynyt, ei sitten mistään. Ei vaikka hän olisi etsinyt kissojen ja koirien kanssa. Häntä harmitti, lievästi sanoen.
Kirjastossa Sirius ei ainakaan olisi, sen hän tiesi. Sirius ei ikinä ollut kirjastossa. Hän varmaankin sai pahoinvointia niin kauheasta kirjamäärästä, Mischa ajatteli mielessään. Muuta selitystä hän ei sille keksinyt. Ellei Sirius ja Matami Prilli...?
”Hei, sinähän olit... Mischa, ellen väärin muista?”
Mischa kääntyi katsomaan taakseen ja ihmetteli, kuka muu oli näin myöhään seikkailemassa käytävillä. Hän hieman yllättyi nähdessään Chloen todella lyhyet ja melkein valkoiset hiukset ja tummansiniset silmät.
”Oikein muistit”, Mischa sanoi ja ei pystynyt peittämään yllätystä äänestään.
Chloe tuli lähemmäs häntä ja hymyili vinosti. ”Tiedätkö, aina kun etsii tiettyä ihmistä sitä ei ikinä löydä?”
”Mitä..? Sinäkin!” Mischa sanoi vielä yllättyneempänä. ”Minulla on aivan sama ongelma! Ketä sinä etsit?”
”Isabellaa, tietenkin”, Chloe sanoi ja nyrpisti todella kapeaa nenäänsä. ”Hän ei sitten ikinä osaa olla eksymättä, ja yritän löytää hänet ennen kuin McGarmiwa tekee sen. Entä sinä?”
”Siriusta”, Mischa kuittasi lyhyesti. Häntä vielä arvelutti Chloe, eikä halunnut paljastaa mitään ylimääräistä tuolle tytölle.
”Aivan, sinähän seurustelet hänen kanssaan?” Chloe sanoi ja jatkoi nähtyään Mischan nyökkäävän: ”Uskomatonta, että hän on nyt vakiintunut. Ei olisi ikinä uskonut!”
”En minäkään”, Mischa sanoi hieman nyrpeästi. Hän oli jo hieman kyllästynyt kuulemaan tuota samaa joka tytöltä.
”Ei minään loukkauksena kuitenkaan, eikö se ole vain mahtavaa sinulle?” Chloe sanoi ja nosti toista ohutta kulmakarvaansa ärsyttävästi.
”Todella mahtavaa”, Mischa sanoi ja katsoi haastavasti Chloeta silmiin. Tyttö vastasi siihen hätkähtämättä ja hymyili vinosti.
”Missä muuten sinun ystäväsi Stephanie on?” Chloe sanoi ovelasti. Mischa arvasi heti, että tämä tiesi totuuden, mutta halusi kuulla sen hänen suustaan.
”Sairaalassa, hän masentui”, Mischa sanoi halveksuvasti, ja hänen vihansa jatkoi vain kasvamistaan, kun näki Chloen reaktion hänen sanoihinsa.
”Voi ei! Mistä hän nyt masentui?”
”Hänen ystävä kuoli vähän aika sitten, kuten varmasti tiedät”, Mischa sanoi tuimana.
”Kyllä minä Amyn tunsin. Miksi sinä et sitten ole masentunut tai maassa, jos Stephanie on?”
”En tuntenut Amyä niin hyvin kuin Stephanie. Miksi se edes kiinnostaa sinua?”
”Olen vain utelias ihminen”, Chloe sanoi ärsyttävään tapaansa ja käänsi selkänsä Mischalle.
 

Talsiessaan kohti Korpinkynnen tupaa Chloe oli erittäin tyytyväinen itseensä. Hän oli jättänyt jälkensä Mischa Heyesiin, eikä tämä varmasti unohtaisi tätä kohtausta hetkeen, mikä oli vain plussaa Chloelle.
Chloe oli hyvin innokas pimeyden voimilta suojautumisessa, ja hän aikoi opiskella auroriksi. Erittäin kiinnostunut hän oli Grindelwaldin menneisyydestä, ja olikin tutkinut asiaa monelta kantilta ja monista kirjoista. Hän oli oppinut tutkimustapansa ja innostuksensa vanhemmiltaan, jotka olivat maininneet joululomalla jotain äärimmäisen kiinnostavaa Chloelle, kun tämä oli kertonut uusista oppilaista. Heyes ja Braintown. Toisin kuin Mischa ja Stephanie kuvittelivat, heidän perheissään ei kaikki ollut hyvin. He elivät onnellisessa kuplassa, jossa mikään ei ollut rikkinäistä tai huonoa. Mutta Chloe puhkaisisi tuon typerän kuplan.


***

A/N2: Tiedätte varmaan, että haluan  kommentteja? :>
« Viimeksi muokattu: 23.09.2007 09:55:56 kirjoittanut Natabogi »
I'm gonna run away and never say
goodbye

sirius musta

  • ***
  • Viestejä: 43
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) 26. luku 12.09!
« Vastaus #92 : 12.09.2007 19:30:08 »
sie oot mun jumala! *palvoo*. lisää!!!! anelen, tää oli taas loistava luku niinku muutki
Minne sinä muuten olet menossa?” Kalkaros yritti vaihtaa puheenaihetta.
”Tylypahkaan”, Lucius vinkkasi. ”You know…”
”Älä ota tikkaria”, Kalkaros sanoi happamasti.
”Kyllä sinä tiedät, ettei sieltä ulos ilman tikkaria selviä”, Lucius vastasi.

Ffup

  • ***
  • Viestejä: 6
    • http://www.foorumi.info/pelitys
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) 26. luku 12.09!
« Vastaus #93 : 12.09.2007 19:31:16 »
Ah, VIHDOIN jatkoa. : )
En oikein muistanut, mitä viime jaksossa oli tapahtunut, kun siitä oli aika pitkä aika, mutta kyllä lopulta ne alkoivat muistua.. : >
Vaikea uskoa, että Lily puraisi Mischaa. Hupaisaaaaaaa.
En oikein tajunnut tuota Stephanien ja Mischan äitien juttua..? Noh, pitää lukea se joskus vielä uudelleen, niin ehkä tajuan. :P
Awwwww, Lilyn ja Jamesin kohta oli ihana. <3 Lily kaipasi Jamesin syliin. : )
Chloe vaikuttaa kyllä erittäin inhottavalta tyypiltä.. Ehkä hän on ihastunut Siriukseen? Minkäköhän "onnellisen kuplan" Chloe aikoo puhkaista? Mikä ei ole hyvin Stephanien ja Mischan perheissä?
Jatkoa odotellen. : >
Ffup kiittää ja kumartaa.

emit

  • ***
  • Viestejä: 33
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) 26. luku 12.09!
« Vastaus #94 : 12.09.2007 20:17:47 »
voi ei. miks kaikkien ain täytyy pilaa toisten onni?  :(  vihdoinkin ku mischalla ja siriuksellaki menee hyvin, tulee chloe ja aiheuttaa mischalle huolia. plääh.

Lainaus
Kelmit olivat yhdessä tänäkin vuonna menneet Tällipajuun yhdessä, valmiina kokemaan sen iltaisen Remuksen muodonmuutoksen.

kaks kertaa sana yhdessä.

muita virheitä en sitten löytänytkää, eli taas kerran täydellistä tekstiä, kuten niin useasti ennenkin. on se niin epäreilua, että toiset on luonnonlahjakkuuksia ja toiset vaan niin tyhmiä :D

opiskelukohtaus ja lilyn kaipuu parhaita osia tällä kertaa.

kiitos. jatkoa taas?
Make it stop. Show me an easy way out.
Avatar by isnani: http://www.rupertandemma.org/media/graphics/avatars.php
Keys are made to open locks.

Ceatrix

  • ***
  • Viestejä: 59
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) 26. luku 12.09!
« Vastaus #95 : 13.09.2007 21:57:47 »
Jos tekisit näin: 1. Kirjoita kuumeisesti jatkoa (ellei ole jo valmis) ja laita se HETI. 2. Anna meidän lukea se TAI...!

nuuhku

  • ***
  • Viestejä: 73
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) 26. luku 12.09!
« Vastaus #96 : 14.09.2007 12:52:06 »
jälleen hyvä luku! päättypäs se jännään kohtaan =) jatkoa odottelen

~nuuhku

justiinsa (:

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) 26. luku 12.09!
« Vastaus #97 : 15.09.2007 19:56:18 »
Hui!
Tämä todellakin menee todella jännittäväksi (:
o: ja kaikkea vielä voi tapahtua..
Chloe? Mikähän tyyppi tämä ihminen oikein on?
Ihan ihme? Joku outo?
Joka yrittää tehdä kiusaa?
Ihan friikki?
Seko?
Joo menipäs taas (:

Tykkäsin tästäkin jatkosta!
Osaat niin hyvin!
Kirjoitat todella jännittävästi (:

Mihinkähän suuntaan tämä kallistuu /:
Jääpähän nähtäväksi (:
Haluan niin kovasti tietää että mitä tässä tulee tapahtumaan (:

Nyt ei kyllä enempää tule kirjoitettua (:

Cir*Katwi todellakin kiittää tästä jatkosta ja jää innolla odottamaan lisää
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

suklaasammakko

  • ***
  • Viestejä: 17
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) 26. luku 12.09!
« Vastaus #98 : 18.09.2007 17:08:34 »
Uutta jees!
Vau, upee luku. Lily ja James onniin sulosia. ;> <3
Hei täähän menee ihan jännäks. Tuo Chloe on ihan ihme tyyppi. ;o Mitähän se aikoo. Outoo.
Ja tuo Mischan kertomuskin oli mielenkiintonen. Toivottavasti selviää lisää siitä piakkoin.
Tuossa Stephanien reaktiossa oli varmaan jotain muutakin alla kun pelkkä masennus? (tai sitten ei) Mutta toivottavasti siitä kuullaan lisää.
Hihhahaa, miulta ei sitten irtoo mitään järkevää. : DD
Joo, oikeesti tosi hyvä luku ja jatkoa taas odottelen.

-suklaasammakko
Please, please forgive me,
But I won't be home again.

Synagooganuoli

  • ***
  • Viestejä: 88
Re: Run Away (Kelmit, het, K-13) 26. luku 12.09!
« Vastaus #99 : 22.09.2007 23:14:34 »
Mukavaa, kun oli tullut jatkoa... :) Odottelen vielä lisää, sillä olen ahne ja kyltymätön...

Rakentavaa on sitten turha multa odottaa ainakaan nyt. Se meni varmaan pihalle, joten.... Näät sen varmaan sitten myöhemmin...  ;)
Kai jotkut synkät päivät oisin voinut vaihtaa pois,
vaan missä niitä kukaan valoisampiin vaihtaa vois?
Me saatiin nämä kortit ja ne kortit vähenee…