Kirjoittaja Aihe: Unohtumaton Kesä 6. eli viimeinen luku 18.6.!!! [(L/J) K-11 Prologi+6/6]  (Luettu 14310 kertaa)

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Author:Anaid, eli mä
Rating:varmaa joku K-11
Genre:Romance ja jtn Adventure ja ehk Draama. En oikein osaa nimetä näit...
Beta:Snouk, kiitos hänelle!
Pairing:Ainakin näin aluks Lily/James ja ei tiiä mitä muuta keksin tän ficin aikana
Summary: Lily muuttaa Yhdysvalloista Englantiin, tapaa Jamesin rakastuu tähän ja kumpikaan ei tiedä toisen olevan velho/noita.
Ja tää on sitte mun eka ficci, joten aika kamalaa tekstii on  tulos...Kommentteja olis silti kiva saada! Jos tykkäätte laitan lisää lukuja tulemaan.


Unohtumaton kesä

Prologi


”Herätys, Lily, kohta ollaan perillä!”
Heräsin isosiskoni Petunian ääneen. Mietin hetken, missä oikein olin. Hetkessä kaikki palautui taas mieleeni. Olimme tulleet lentokoneella entisestä asuinpaikastani Yhdysvaltojen Kaliforniasta uuteen kotimaahani, Englantiin.  Minä siis olen Lily Evans, punahiuksinen ja vihreäsilmäinen 17-vuotias tyttö. Ja ai niin, olen myös noita. Minulla ei ollut aiemmin mitään hajua taikavoimistani  (okei, olin tehnyt pienestä pitäen kaikkia outoja juttuja, joita kukaan muu ei ollut osannut, mutta silti), kunnes täytettyäni 11 tuli meille kotiin joku vanha herra kertomaan, että olin saanut oppilaspaikan San Franciscon noitaopistosta. Hän kertoi minulle ja vanhemmilleni, kuinka maailmassa elää paljon noitia ja velhoja jästeiltä (eli ei-taikovilta ihmisiltä) salassa. Niin minä aloitin taikuuksien opiskelun.
Kävin tyttöjen taikasisäoppilaitosta kuusi vuotta, kunnes vanhempani halusivat muuttaa Englantiin.
Tässä minä siis istuin, autossa Englannin maaseutumaisemien vilahdellessa ohi. Muuttaisimme pieneen kylään nimeltä Umpula-Ipistö, jossa asukkaita on noin 300. Syksyllä menisin Tylypahka-nimiseen taikakouluun, jossa on sekä tyttöjä että poikia. Minua inhotti tulla Kalifornian hiekkarannoilta tällaiseen sateiseen maahan ja sellaiseen pieneen kylään, ettei siellä ole edes kirjakaupaa. Mitäköhän tästäkin tulee...


Puoli valtakuntaa kommenteista! :)
« Viimeksi muokattu: 26.03.2015 03:40:21 kirjoittanut Kaapo »
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Unohtumaton Kesä UUSI!
« Vastaus #1 : 17.02.2010 19:41:08 »
Eli eka jaksoo tulee... Nyt!

Luku 1


Tässä se nyt oli, meidän uusi kotimme. Se oli kieltämättä todella sievä. Ryntäsimme Petunian kanssa yläkertaan katsomaan huoneitamme. Minun huoneeni oli vihreä ja avara, juuri sellainen, josta olin haaveillut. Siinä oli ikkuna, josta näkyi läheiselle pellolle. Siellä oli tilava vaatekaappi, valkoinen kirjoituspöytä, valkoinen iso sänky, jossa oli vihreä päiväpeite. Siellä oli myös iso kirjahylly kirjoilleni. Nyt se oli kuitenkin aika ahdas, sillä se oli täynnä pahvilaatikoita, joissa oli tavaroitani. Otin taikasauvani esille ja lennätin kaikki tavarani paikoilleen. Kirjat lensivät kirjahyllyyn, vaatteet vaatekaappiin, päiväkirja tyynyn alle ja loput tavarat kirjoitus pöydän laatikoihin. Sitten menin auttamaan Petuniaa. Hän kun ei osannut taikoa. Häneltä kuluisi paljon kauemmin aikaa tavaroiden paikalle laittamiseen, kuin minulta.

   ”Kuka siellä?” Petunia huusi koputettuani huoneeni viereisen huoneen oveen.
”No kukakohan?” vastasin sarkastisella äänellä.
”Ai hei Lily tule vain sisään!” hän huikkasi. Astuin sisään sisareni huoneeseen. Se oli samanlainen kuin minun, paitsi Petunian kirjahylly oli hieman pienempi kuin minun. Ja siinä missä minun huoneeni oli vihreä, Petunian huone oli persikanpunainen. En ollut koskaan pitänyt siitä väristä, mutten ollut maininnut siitä Petunialle.
”Ajattelin, että haluaisit apua tavaroiden järjestelemisessä”, selvitin Petunialle asiani.
”Kiitos Lily, se olisi ihanaa!” Petunia huokaisi helpottuneena. Muutaman sauvanheilautuksen jälkeen Petuniankin tavarat olivat paikallaan.

   Ajattelin mennä läheiselle rannalle, jonka olin nähnyt tullessamme aikaisemmin päivällä.
Olin kysynyt Petuniaa mukaani, mutta hän ei ollut jaksanut tulla, hän oli jäänyt mieluummin löhöämään riippukeinuumme ja lukemaan kasaa Seventeen-lehtiä, jotka olin hänelle lainannut.
Olin pukenut päälleni vihreät bikinit, joissa oli valkoisia pieniä tähtiä. Bikinien päälle olin vetäissyt mustan olkaimettoman mekkotunikan. Mukanani oli myös vihreä laukku, jossa oli vihreä pyyhkeeni, aurinkorasvani ja -lasini. Taikasauvaani en ollut ottanut mukaan, sillä en uskonut tarvitsevani sitä. Hiukseni olin laittanut ponnarille.

   Löydettyäni sopivan paikan auringonottoon, levitin pyyhkeeni hiekalle, vedin tunikani pois, rasvasin itseni, työnsin aurinkolasini nenälleni ja laskeuduin makaamaan selälleni silmät kiinni. Mietiskelin kaikkea sitä, mitä kaipasin Kaliforniasta: ystäviäni ja hiekkarantoja kaipasin ehkä eniten.
Hetken päästä rauhani kuitenkin rikkoutui. Kaksi mustahiuksista poikaa oli tullut rannalle heittelemään palloa. He näyttivät suunnilleen minun ikäisiltäni. Heillä ei ollut paitoja, jolloin heidän hyvät vatsalihakset näkyivät.Toinen pojista oli lyhythiuksisempi kuin toinen, hän myös haroi hiuksiaan yhtä mittaa. Toisella pojalla oli pitkät hiukset ja hän näytti sydäntenmurskaajatyypiltä.  Mietiskelyni keskeytti poikien äsken heittelemä pallo, joka lensi suoraan viereeni. Kuulin pitkähiuksisen pojan naureskelevan toiselle.
”Et sitten parempaa tutustumiskeinoa keksinyt Sarvihaara? Sori vaan kamu, mutta tuo on jo aika säälittävää.”, poika huusi toiselle.
”No mennään sitten juttelemaan hänelle, jos sinua niin kovasti kiinnostaa!”, hän jatkoi ilkkumista.
Hetken päästä pojat olivat jo luonani. En voinut olla huomaamatta, kuinka hyvännäköinen Sarvihaaraksi kutsuttu poika oli pähkinänruskeine silmineen.
”Moi, mä oon Sirius ja tää täs, joka halus niin kovasti tutustuu suhun, on James”, pitkähiuksinen poika esittäytyi Jamesiksi kutsutun punastuessa hänen vieressään.
”Hei minä olen Lily ja muutin juuri Kaliforniasta”, esittäydyin hymyillen. En uskaltanut kertoa olevani noita, sillä James ja Sirius eivät varmana olleet velhoja. Juttelin Siriuksen kanssa hetken aikaa, James kun ei saanut sanaa suustaan. Huomatessani hänen katsovan itseäni, käänsin kasvoni maahan poskeni punaisina hehkuen. Sitten kello oli jo niin paljon, että minun täytyi hyvästellä pojat ja lähteä kotiin. Kotimatkalla ajattelin poikia ja varsinkin Jamesia, johon tunsin olevani hieman ihastunut. Hänen silmänsä olivat niin ihanat, niin kuin myös hänen vatsalihaksensa ja mustat, pörröiset hiuksensa.

Kommenttia Plz?!
« Viimeksi muokattu: 14.06.2010 12:06:11 kirjoittanut Anaid »
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Julie

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Unohtumaton Kesä UUSI!
« Vastaus #2 : 18.02.2010 16:33:51 »
Wau mikä ficci!

Alku oli jo todella hyvä, parhaita Lily/James ficcejä, mitä olen lukenut!

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Unohtumaton Kesä UUSI!
« Vastaus #3 : 18.02.2010 18:17:00 »
Päädyin minäkin sitten lukemaan uutta Lily/James -ficciä, vaikka olin kavereille luvannut jättää ne vähän vähemmälle... Heh.  ::)

Idea tässä ficissä oli todella ihana, joskin aika tavallinen.  :-X Vaikka vielä tavallisempi olisi ollut se perinteinen Lily-vihaa-Jamesia-mutta-tajuaakin-sitten-rakastavansa-tätä -tyyli, joten tämä on silti mukavaa vaihtelua.

Ja - älä nyt pahastu, tämä on tarkoitettu antamaan rakentavaa palautetta - kyllä tästä huomasi, että tämä on ensimmäinen ficcisi. Kirjoitusvirheitä löytyi aika paljon, samoin kuin rivitys on vähän kummallista. Itseäni häiritsivät erityisesti Jamesin ja Siriuksen puhekieli, joka oli kyllä totta puhuen aika töksähtelevää. Suosittelisin betan hankkimista, ihan näistä kirjoitusvirheistä puhuen, ja luvutkin voisivat olla jonkin verran pidempiä, että pääsee kunnolla maailmaan mukaan.

Ethän jooko nyt pahoita mieltäsi, ajattelin vain kerrankin antaa jollekin kunnolla rakentavaa palautetta...  :-\

Mutta ylipäätään tykkään siis ficin ideasta, sekä ajatuksesta, että Lily on jenkki. Tykkään myös siitä että Lilyllä ja Petunialla on hyvät välit eikä sellaiset kuin kirjat antavat ymmärtää. Vähän toki häiritsi, että kaikki Lilyn omistama on vihreää, mutta se on vain sivuseikka.

En malttaisi odottaa että seuraava luku tulisi meidänkin luettavaksi, enkä varsinkaan osaa arvata, mitä jatko tuo tullessaan. Missäköhän vaiheessa Lily ja James saavat tietää toistensa olevan velhoja ja miten? No, se jää nähtäväksi. Älähän pidä meitä enää kauan jännityksessä!

Oho, tulipa pitkä kommentti... No, joskus näinkin päin.  :D

Kiitos ja kumarrus!

Salla

i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Unohtumaton Kesä UUSI!
« Vastaus #4 : 18.02.2010 20:08:02 »
Salla//Joo, kiitti palautteest, jostai kiven kolost se Beta pitäis varmaa kaivaa...
Joo en pahastu. Tiiään tää on just tämmönen Lily/James tarina, minkälaisia vaik kuinka paljon. :-X Mut pidän niist niin paljon, et piti itekki yrittää... ja jatkoo tulee jossain vaihees. Nyt lähen hiihtolomalle, sillo en varmaa ehi paljoo kirjottaa, vaikka kone tuleeki mukaan...

Julie// Kiitti kommentist!

« Viimeksi muokattu: 17.03.2010 18:07:29 kirjoittanut Anaid »
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Snouk

  • ***
  • Viestejä: 1 998
Vs: Unohtumaton Kesä
« Vastaus #5 : 16.03.2010 21:07:12 »
Koska lupauduin nyt betaamaan tämän, voisin huomauttaa kaikista virheistä jo alkuun. Niitä kyllä löytyi aika paljon, mutta ei hätiä mitiä! Senhän takia meidät on keksitty, ja ensimmäiset ficit eivät kovinkaan usein ole niitä parhaimpia. Kirjoittajana on tarkoitus kehittyä, ei eka ficci voi olla mikään mestariteos. Siitä se lähtee.  ;)

Prologista korjattavat asiat:

Herätys Lily, kohta ollaan perillä!”
Alleviivattujen sanojen väliin tulee myöskin pilkku. Aina, kun sanotaan jotakin, ja sen jälkeen korostetaan puhuteltavaa nimellä tms., käytetään pilkkua, nimeä ja jälleen pilkkua, mikäli lause yhä jatkuu. (Esimerkiksi "Huomenta, isä, miten voit?" Kyseiset voi myös kirjoittaa eri lauseiksi > "Huomenta, isä. Miten voit?" tai "Huomenta. Isä, miten voit?")

Mietin hetken, missä oikein olen. Hetkessä kaikki palautui taas mieleeni. Olimme tulleet lentokoneella entisestä asuinpaikastani Yhdysvaltojen Kaliforniasta uuteen kotimaahani, Englantiin.
Alleviivatun sanan kuuluu olla imperfektissä, koska sana 'mietin' on myös. Oikeastaan, tuo voi olla sekä preesens että imperfekti, mutta koko loppu kappale on imperfektissä. Prologissa oli sekoitettu imperfektiä ja preesensiä, mutta hyväksyttävästi. Preesensiin oli laitettu asiat, jotka pätevät edelleen (Lily on 17-vuotias, hänellä on sisko jne.) ja imperfektiin ne, jotka ovat jo tapahtuneet (muuttivat, ajoivat...).

Minulla ei ollut aiemmin mitään hajua taikavoimistani  (okei, olin tehnyt pienestä pitäen kaikkia outoja juttuja joita kukaan muu ei ollut osannut, mutta silti),
Alleviivattujen sanojen väliin pilkku, sillä kyseessä on konjuktio. Ensimmäinen okei -sana tulisi alkaa isolla kirjaimella, sillä kyseessä on kokonainen virke. Täten suluissa olevan osan tulisi loppua pisteeseen.

Hän kertoi minulle ja vanhemmilleni, kuinka maailmassa elää paljon noitia ja velhoja jästeiltä(eli ei-taikovilta ihmisiltä) salassa.
Tässä ei muuta erikoista, mutta ennen ensimmäistä sulkumerkkiä on jäänyt välilyönti tekemättä. En ole aivan varma, kuinka ei-taikovilta tulisi kirjoittaa, mutta veikkaan tuon olevan ihan oikein. Tietysti selvempää olisi sanoa taikomattomilta tai ihmisiltä, jotka eivät taio. 

Kävin tyttöjen taikasisäoppilaitosta kuusi vuotta kunnes vanhempani halusivat muuttaa Englantiin.
Alleviivattujen sanojen väliin pilkku.

Tässä minä siis istuin, autossa Englannin maaseutumaisemien vilahdellessa ohi. Muuttaisimme pieneen kylään nimeltä Umpula-Ipistö, jossa asukkaita on noin 300. Syksyllä menisin Tylypahka nimiseen taikakouluun, jossa on sekä tyttöjä että poikia. Minua inhotti tulla Kalifornian hiekkarannoilta tällaiseen sateiseen maahan ja sellaiseen pieneen kylään, ettei siellä ole edes kirjakaupaa. Mitäköhän tästäkin tulee.
Aivan sataprosenttisen varmaksi en osaa sanoa, mutta mielestäni ensimmäinen alleviivattu kirjoitetaan Tylypahka-nimiseen. Koitin netistäkin katsoa, mutten oikein löytänyt. Mikäli sitä ei kirjoiteta noin, kirjoitetaan se mielestäni Tylypahka -nimiseen. Viimeisen alleviivatun perään kysymysmerkki, tai kolme pistettä.

Nyt olen aivan liian väsynyt korjaamaan ensimmäistä lukua, mutta teen sen piakoin! Heitäpäs sitä yksäriä.
"Whenever I'm sad, I just stop being sad and be awesome instead!"
-Barney Stinson

Snouk

  • ***
  • Viestejä: 1 998
Vs: Unohtumaton Kesä UUSI!
« Vastaus #6 : 17.03.2010 17:22:43 »
Hohhoi, uusi päivä ja virkeä ei ihan-niin-väsynyt mieli! Huomauttelen nyt ensimmäisen luvun virheistä.

Ensimmäiseksi voisin mainita kyllä siitä, että käytät tavallaan kahdenlaista kappalejakoa samaan aikaan. Eli jos jätät väliin tyhjän rivin (mikä on paljon suotavampaa kuin pelkkä rivinvaihto), ei tarvitse tehdä ylimääräisiä välilyöntejä kappaleen alkuun. Jos taas vaihdat vain riviä, on jätettävä sormenlevyinen rako kappaleen alkuun, kuten käsinkirjoittaessakin. Suosittelen kuitenkin tyhjän rivin jättämistä, sillä koneella lukiessa se on paljon selkeämpää.

Toisekseen aloin miettiä, miksi ihmeessä värjäät kirjoittamasi viestit yms. violeteiksi? Se on oikeastaan hieman häiritsevää, sillä kaikki kuitenkin näkevät, kuka viestin on kirjoittanut. Ei kannata käyttää turhaan värjäystä, sillä ainakin minut se sekoittaa.

Minun huoneeni oli vihreä ja avara, juuri sellainen josta olin haaveillut.

Konjuktio 'joka' taipuu tässä tapauksessa 'josta', eli pilkku alleviivattujen sanojen väliin.

ja loput tavarat kirjoitus pöydän laatikoihin. Sitten menin auttamaan Petuniaa.
Kirjoituspöytä on yhdyssana.

Häneltä kuluisi paljon kauemmin aikaa tavaroiden paikalle laittamiseen, kuin minulle.

Minulle kuuluisi olla myöskin minulta, sillä ensinnäkin käyttämäsi muoto on väärin, ja koska 'hän' on tuossa muodossa, kuuluu 'minunkin' olla.

”Kuka siellä?”, Petunia huusi koputettuani huoneeni viereisen huoneen oveen.
”No kukakohan?”, vastasin sarkastisella äänellä.
”Ai hei Lily tule vain sisään!”, hän huikkasi.
”Ajattelin, että haluaisit apua tavaroiden järjestelemisessä.”, selvitin Petunialle asiani.
”Kiitos Lily, se olisi ihanaa!”, Petunia huokaisi helpottuneena.
Ei pilkkuja perään, paitsi neljännessä vuorosanassa. Jos käytät perässä huuto- tai kysymysmerkkiä, pilkkua ei tule enää. Pistettä vuorosanoihin ei edes laiteta, sillä lainausmerkin jälkeen tuleva pilkku korvaa sen. Itse virkehän ei vielä ole loppunut, koska sen jälkeen kerrotaan, kuka kyseisen sanoi. Jos taas vuorosanan jälkeen ei samaan lauseeseen tule mitään, käytetään pistettä, huuto- tai kysymysmerkkiä, vuorosanan perässä, eikä pilkkuja tule.

Ja siinä missä minun huoneeni oli vihreä, Petunian huone oli persikan punainen.

Mikä -sanan eteen pilkku. Persikanpunainen on mielestäni yhdyssana, koska niin on esimerkiksi myös punaruskea, vaaleansininen yms.

Mietiskelin kaikkea sitä, mitä kaipasin Kaliforniasta: ystäviäni ja hiekka rantoja kaipasin ehkä eniten.
Hiekkaranta on yhdyssana.

Kaksi musta hiuksista poikaa oli tullut rannalle heittelemään palloa.
Toinen pojista oli lyhyt hiuksisempi kuin toinen, hän myös haroi hiuksiaan yhtä mittaa. Toisella pojalla oli pitkät hiukset ja hän näytti sydäntenmurskaaja tyypiltä. 
Mustahiuksinen ja lyhythiuksinen yhteen. En ole varma, oliko vastaavia kohtia tekstissä enemmänkin. Pitkät hiukset tulevat tosin erikseen. Viimeinen kolmen sanan rimpsu on tietääkseni myös yhdyssana, joka kirjoitetaan mielestäni täysin yhteen, sydäntenmurskaajatyyppi.

Mietiskelyni keskeytti poikien äskön heittelemä pallo, joka lensi suoraan viereeni. Kuulin pitkä hiuksisen pojan naureskelevan toiselle.
”Et sitten parempaa tutustumis keinoa keksinyt Sarvihaara?
Koska teksti ei ole puhekielellä, tuossa olisi parempi lukea 'äsken'. Tuossa on jälleen pitkähiuksinen kirjoitettu erikseen, ja tutustumiskeino on myös yhdyssana.

En voinut olla huomaamatta, kuinka hyvän näköinen Sarvihaaraksi kutsuttu poika oli pähkinänruskeine silmineen.
Yhdyssana.

Täältä löytyy selvästi yhdyssanavirheitä, vähän pilkkuvirheitä ja muita pikkuisia. Kannattaa harjoitella yhdyssanojen muodostusta. täällä voi treenata oikeinkirjoitusta. Mutta betahan minä olen, joten ei hätää.  ;)

Tarinana tämä on ihan ok, mutta kannattaa tosiaan tehdä pidempiä lukuja, ellei julkaisutahti ole nopeaa. Tsemppiä.  :)
"Whenever I'm sad, I just stop being sad and be awesome instead!"
-Barney Stinson

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Unohtumaton Kesä
« Vastaus #7 : 17.03.2010 17:27:22 »
Ääh, jo on pilkuntarkkaa! Mun mielestä teksti kulki hyvin ja lauseet olivat rakeenteeltaan kivoja. Pidin tästä todella paljon ja odotan jatkoa. (Varasinkin sen takia pidin tästä, koska tämä on hieman erilainen kuin muut lukemani Lily/James ficit.)

Sanoo
Vaarallinen Komentoija

Snouk

  • ***
  • Viestejä: 1 998
Vs: Unohtumaton Kesä
« Vastaus #8 : 17.03.2010 18:20:07 »
Ääh, jo on pilkuntarkkaa! Mun mielestä teksti kulki hyvin ja lauseet olivat rakeenteeltaan kivoja.

Anteeksi vain, mutta pakko nyt takertua tähän. Virheellistä tekstiä ei ole koskaan mukavaa lukea, mikäli luonnostaan kiinnittää huomiota oikeinkirjoitukseen. Sitä paitsi betaan tätä ficciä, joten minun kuuluu huomauttaa jokaisesta virheestä, joka silmiini sattuu. Se on pilkuntarkkaa. Betasta ei ole mitään hyötyä, jos teksti ei tule virheettömäksi.
"Whenever I'm sad, I just stop being sad and be awesome instead!"
-Barney Stinson

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Unohtumaton Kesä
« Vastaus #9 : 17.03.2010 18:46:14 »
Snouk// Kiitti

Vaarallinen kommentoija// niin kuin snouk sanoi, hän on betani, joten silloin hänen hommansa on olla pilkunviilaajana, mutta kiva ku tykkäsit esikoisestani!

Ja jatkoo tulee varmaan piakkoin, ku toi beta on hankittu.

Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Unohtumaton Kesä
« Vastaus #10 : 17.03.2010 19:27:25 »
No, ensiksi voin sanoo, ettei tää ollut sellainen perinteinen kelmifcci, mistä siis suunnattomasti plussaa  ;)
Oli piristävää huomata, että Lilyn ja Petunian välit olivat paremmat kuin kirjassa ymmärretään. Uudesta näkökulmasta myös paljon plussaa, tätä ei voi ehkä kovin perinteisesti sanoa.
Muutama juttu mua jäi vaan vähän häiritsemään Sirius-James-keskusteluissa. Sirius toisti mielestäni aika monessa lauseessa "Sarvihaara". Se on ehkä pelkästään mun oma  mielipide,  joten sen voi jättää omaan arvoonsa ;DD
Kirjoita pian jatkoa..
The girl, who has dreams of.

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Unohtumaton Kesä
« Vastaus #11 : 18.03.2010 08:31:37 »
Noin ja nyt  tulee uusi osa, toivottavasti saan näit lukui tulee nopeemmin ku Snouk suostui armollisesti betaamaan ;D

Luku 2
Heräsin aamulla auringonpaisteeseen. Nousin sängystäni ja kävelin ikkunan ääreen. Katselin pellolle ja pian sinne ilmestyi kaksi tuttua hahmoa: ne pojat rannalta, James ja Sirius. Ajattelin, että voisin mennä moikkaamaan heitä, ei minulla muutakaan tekemistä ollut, ja pojat olivat vaikuttaneet mukavilta. Varsinkin James. Vaihdoin nopeasti valkoiset farkkushortsit ja punaisen topin päälleni, ja juoksin keittiöön syömään pikaisesti yhden jogurtin. Sitten hyppelin pellolle, missä pojat makasivat maassa naureskelemassa.

”Mitä ihmettä te teette?” kysyin huvittuneena. He näyttivät aivan pikkulapsilta.
”Me katotaan pilvii”, James selitti, eilisen ujoutensa unohtaneena.
”Kato, James, tuol on delfiini!”, Sirius hihkaisi osoittaen pientä pilvenhattaraa taivaalla.
”Te olette aivan sekopäisiä!” nauroin ja istahdin poikien seuraksi maahan.

Päivät kuluivat. Pian muutostamme oli jo kulunut kaksi viikkoa. Välini poikiin ja erityisesti Jamesiin lämpenivät päivä päivältä, tosin Sirius oli aina siellä missä Jameskin, joten mitään ei päässyt tapahtumaan. Olin aika varma, että James piti minusta, sillä huomasin hänen katsovan itseäni silloin tällöin hieman unelmoiva ilme kasvoillaan. Olen myös varma, että olin itsekin jäänyt kiinni tuijottamasta hänen käsi- ja vatsalihaksiaan, sekä hänen pörröisiä sysimustia hiuksiaan.

   Eräänä päivänä James ja Sirius kertoivat, että he järjestäisivät bileet Jamesilla, jonka vanhemmat lähtisivät sukuloimaan jonnekin hevonkuuseen. Sen verran tunsin jo poikia, että Sirius oli karannut kotoaan ja tullut asumaan parhaan ystävänsä luokse, jonka vanhemmat olivat ottaneet tämän avosylin vastaan. He kävivät jossakin sisäoppilaitoksen tyylisessä paikassa koulua, mutta heistä näki, etteivät he halunneet puhua aiheesta. En udellut sen enempää, sillä en itsekkään haluaisi kertoa vanhasta koulustani ja sen oppilaista, sillä oli velhojen lakien vastaista kertoa meistä jästeille. No, joka tapauksessa, pojat aikoivat kutsua pari parasta ystäväänsä, näiden tyttöystävät, Siriuksen tyttöystävän ja tietenkin minut.

”Petunia, saanko lainata käsilaukkuasi?” kysyin astuessani sisareni huoneen ovesta sisään. Hämmästyin nähdessäni siskoni ja jonkun pojan suutelemassa, joka tosin näytti enemmän kuolan vaihtamiselta. Petunialla ei ollut koskaan ollut poikaystävää. Minä kylläkin olin ollut pari kertaa jonkun jästipojan kanssa, mutta että PETUNIA?!
”Lily, voisitko olla ystävällinen ja koputtaa ensi kerralla?” Petunia sanoi muka herttaisella äänellä.
”Juu, anteeksi Petunia ja – öh?”
”Vernon, Vernon Dursley”, poika esittäytyi.
”Niin, Lily, oliko sinulla jotain asiaakin?” Petunia kysäisi minulta.
”Ai niin, joo, Petunia, voisitko lainata sitä punaista laukkuasi?” kysyin.
”Ai sitä, jonka ostin Macy´s:ltä? Tietysti! Olet sitten menossa bileisiin, vai?” Petunia kysyi
”Joo James ja Sirius järjestää, ku niiden porukat lähtee jonnekin”, vastasin. 
”Uuu…James…”, Petunia kiusoitteli.
”Älä viitsi Petunia!” minä sanoin punastuen. Olimme erittäin läheisiä Petunian kanssa, joten olin kertonut hänelle kaiken Jamesista ja ihastuksestani häneen.
”No, oli miten oli, täs se laukku nyt on. Pidä hauskaa!” Petunia toivotti.
”Kiitti, Petunia!” vastasin ja säntäsin ulos sisareni huoneesta.

Menin Jamesin luokse ilta kuudeksi, niin kuin olimme sopineet. Minulla oli punainen olkaimeton mekko ja siihen sopivat kengät ja Petunialta lainaamani laukku.
”Moi, Lily!” James tervehti avatessaan minulle oven.
”Kuutamo ja Matohäntä ovat täällä jo tyttöfrendiensä kanssa, enää odotetaan Siriuksen naista”
Tiesin, että Kuutamo ja Matohäntä olivat lempinimiä Jamesin ja Siriuksen parhaille kavereille. James oli Sarvihaara ja Sirius Anturajalka. Kun Siriuksen ”nainen” viimein saapui paikalle, aloitimme juhlat.

”Mhitäh, the olitthe pisthäneeth tohon juomaanh?” minä mokelsin otettuani ”pari” ryyppyä poikien juomasta. En minä ensimmäistä kertaa kännissä ollut, ehei, minulla oli ollut paljon railakkaita juhlia ystävieni kanssa Kaliforniassa.
”En minäh mithään. She olih Anthurajalkah”, James mokelsi takaisin. Istuimme kahdestaan sohvalla. Sirius oli lukittautunut Anastasiansa kanssa huoneeseensa, Matohäntä, oikealtaan nimeltään Peter, oli sammunut ja hänen tyttöystävänsä lähtenyt ja Remus alias Kuutamo oli mennyt puutarhaan tyttöystävänsä Mandyn kanssa.
”Jamesh, minä thavallaan pidän sinhusta”, minä sanoin ja suutelin Jamesia. Hän vastasi suudelmaan ja minä kiedoin käteni hänen niskansa taakse.
”Niin minäkin pidän sinusta, Lily. Todella paljon”, hän mutisi jo selvemmin, aivan kuin olisi yrittänyt sanoa sen niin, että minä varmasti ymmärtäisin.


”Hih, katsokaa nyt heitä! Tämä pitää valokuvata!”
”Sirius, hienotunteisuus ei ole koskaan ollut vahvoja puoliasi”
Havahduin ääniin korvani juuressa. Päätäni särki aivan jumalattomasti. Mietin, missäköhän mahdoin olla, kun en muistanut mitään. Selvä, siis eilisiltana oli ainakin tullut juotua ja kunnolla. En jaksanut vielä avata silmiäni. Pikku hiljaa mieleeni palautui muistoja eilisestä. Siriuksen ja Jamesin bileet. Heidän ystävänsä Kaatuma ja Mutahuntu – ei – Kuutamo ja Matohäntä. Näiden tyttöystävät. Jollain erittäin vahvalla terästetty booli. Muut olivat jossakin ja minä ja James istuimme kahdestaan sohvalla. Sen enempää en muistanut. Avasin hitaasti silmäni ja nousin istumaan.

”Katsokaa, Lilytar herää!” kuului Siriuksen innostunut ääni.
”Joo, herään kyllä, mutta pidä Sirius pienempää ääntä”, mutisin silmät sirrillään kirkkaasta valosta, jota nyt tulvi ikkunoista.
”Oi, Lilyllä taitaa olla pikkuinen krapula!” Sirius hihkaisi
”Joo, ja sen takia sinun kannattaisi pitää pienempää ääntä”, sanoi Siriuksen vieressä oleva poika, jonka tunnistin Remukseksi.
”Oi, anteeksi Lilytar!” Sirius kuiskasi nyt äänellä, jota hädin tuskin kuuli.
”Tosi fiksua, Sirius, mutta miksi te halusitte ottaa musta kuvan?” ihmettelin.
”No, en nyt tiiä, miten tämän sanoisi, mutta sinä ja James makasitte ERITTÄIN epäilyttävässä asennossa tuossa sohvalla”, Sirius sanoi, onnistumatta peittää virnettään.
Katsoin viereeni sohvalle ja näin  Jamesin vielä nukkuvan siinä todella sikeästi. Yhtäkkiä muistin loputkin illan kulusta ja karahdin tulipunaiseksi.
”Hah, minähän arvasin, että jotain tapahtui!” Sirus riemuitsi.
”No, voi miten mukavaa”, mutisin. Yhtäkkiä ryntäsin vessaan ja annoin kunnolla ylen.
”James, mitä sinä olet tehnyt, sinä panit Lilyn paksuksi!” kuului Siriuksen kauhistunut huuto olohuoneesta.
”Mitä?!” huusi James kauhistuneena. Lähdin kävelemään olohuonetta kohti aikomuksenani selvittää Siriukselle, ettei tämä ollut aamupahoinvointia, mutta Remus ehti ensin.
”Sirius, Lilyllä on Krapula”, hän selitti kärsivällisesti. ”Kun on krapula, oksentaa. Ja sitä paitsi ei aamupahoinvointi heti ensimmäisenä aamuna ala”.
”No huh, minä jo säikähdin, että Jamesista tulee isä, ja sitten hänen Kelmi-päivänsä ovat ohi, kun hän joutuu päivät pitkät vaihtelemaan vaippoja.”, Sirius huokasi dramaattisesti.
Tässä vaiheessa James oli saanut päätään sen verran selvitettyä, että pystyi selvittämään Siriukselle, ettei eiliseen liittynyt mitään muuta kuin yksi kännipusu.
”No ainakin te nuoleskelitte, joten tästä saan jutun juurta vielä pitkäksi aikaa.”, Sirius riemuitsi.

Kun olin saanut särkylääkettä, otin laukkuni ja lähdin raahustamaan rankkasateessa kotiin masentuneena siitä ajatuksesta, että päätyisin kuuntelemaan vanhempieni saarnaa siitä, kuinka vahingollista alkoholi oli nuorelle ihmiselle. Mutta, kun saavuin kotiin, kaikki muut ajatukset pyyhkiytyivät mielestäni nähdessäni talomme, tai sen, joka oli ollut talomme.

Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Unohtumaton Kesä
« Vastaus #12 : 18.03.2010 17:24:47 »
Oo, jatkoa <3
Ensinäkin virheitä sun muita oli vähemmän kuin ekassa luvussa ja prologissa.
Kuvailua jäin vähän kaipailemaan, sekä kirjakielisiä repliikkejä. Mutta kyllä tuo puhekielikin menetteli, jatkahan pian <3
The girl, who has dreams of.

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Unohtumaton Kesä
« Vastaus #13 : 22.03.2010 17:44:04 »
Mutta, kun saavuin kotiin, kaikki muut ajatukset pyyhkiytyivät mielestäni nähdessäni talomme, tai sen, joka oli ollut talomme.

Ääh, ei tollaseen kohtaan saa jättää!!!!!!!!... Nyt saat tehdä jatkoa entistä nopeemmin, kun en jaksa oottaa et saisin tietää, mitä Lilyn talolle on käynyt!
Ilkee....Kiroan sut Avada Kedavralla ja heitän ruumiin Azkabaniin! Perun sanani, sillä et voi kirjoittaa jos olet kuollut ;D :D

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Unohtumaton Kesä
« Vastaus #14 : 23.03.2010 19:47:26 »
joo, sori ku en oo kirjottanut, meen heti kirjottaa!!!
Kiva ku ees joku tykkää... :)
Anaid
« Viimeksi muokattu: 25.03.2010 20:37:21 kirjoittanut Anaid »
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

lollypop

  • Vieras
Vs: Unohtumaton Kesä
« Vastaus #15 : 24.03.2010 15:16:56 »
JATKAJATKAJATKA!!! Oikeest, ei tommosee paikkaaa saa lopettaa!! joo ja khyll mäkin tykkään täst ficist, et jatka! Mutt aluks oli vähä liia kliseist... mut lopus se oli hyvä :)
lollypop :)

Welmasein

  • Makeisprinsessa
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Unohtumaton Kesä
« Vastaus #16 : 24.03.2010 16:55:00 »
uu. tää on kiva, tosin puhekieli häirihtee pikkasen, vaikka ite oonki sitä kirjottanuki ja puhun, mutta en tiiä oliko tuohon aikaan tiiettykää koko puhekieltä, varmaan on...


jatkooo ooootaaaan!
Me ihmiset emme tule maailmaan, vaan maailma tulee meille. Syntyessään ihminen saa koko maailman lahjaksi.

Jostein Gaarder - Enkelimysteerio

Welmasein

  • Makeisprinsessa
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Unohtumaton Kesä
« Vastaus #17 : 25.03.2010 15:58:17 »
ai niin... ei huomaa että on eka ficci, koska kirjotat nii hyvin, sanoisinko että jopa paremmin ku minä ite
Me ihmiset emme tule maailmaan, vaan maailma tulee meille. Syntyessään ihminen saa koko maailman lahjaksi.

Jostein Gaarder - Enkelimysteerio

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Unohtumaton Kesä
« Vastaus #18 : 25.03.2010 16:11:50 »
Mitäs Lilyn talolle on tapahtunu?  :D Haluun mahollisimaan pian tietää vastauksen siihen.

Mä tykkään tästä ideana tosi paljon, koska tää ei oo samanlainen ku muut fikit, missä James rakastaa Lilyy, Lily torjuu sen varmaan miljoona kertaa, sit James "pääsee yli" eli ottaa jonkun muun ja sit Lily huomaa, et se rakastaaki sitä. Se on osa syy miks tykkään tästä. Ja tykkään myös siitä, et Lilyllä ja Petunialla on hyvät välit, vaikka en oo Petuniasta koskaan oikeen tykännykkään. Ja hyvää on myös, et Lily tulee Suuren Lätäkön takaa.

Sitten.. ainoo mikä häiritsi, oli repliikkien puhekieli. Musta sellasta on jotenkin tosi raivostuttavaa lukee. Ja yleensä se ei ees sovi kirjakielel kirjotettuun muuhun tarinaan. Kirjotusvihreitä tässä tokassa luvussa oli huomattavasti vähemmän ku ykkösluvussa, mikä on plussaa. Luvut sais tietty olla vähän pidempii..

Lainaus
Heidän ystävänsä Kaatuma ja Mutahuntu – ei – Kuutamo ja Matohäntä. 
Huvittavaa.. :D

Haluun ehottomasti tietää, miten näitten hahmojen väliset suhteet kehittyy.. :D

NeitiMusta. :D

Jatkoo vaan mahollisimman äkkii.
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Unohtumaton Kesä
« Vastaus #19 : 25.03.2010 19:48:38 »
Kiitos kaikille kommenteista! Ne piristää ihanasti

Luku 3
Kun olin saanut särkylääkettä, otin laukkuni ja lähdin raahustamaan rankkasateessa kotiin kuuntelemaan vanhempieni saarnaa siitä, kuinka vahingollista alkoholi oli nuorelle ihmiselle. Kun saavuin kotiin, kaikki muut ajatukset pyyhkiytyivät mielestäni nähdessäni talomme, tai sen, joka oli ollut talomme.

Se oli kammottava näkymä; puolet talostamme oli murskana ja raunioiden päällä leijui vihreä pääkallo, jonka suusta työntyi käärme aivan kuin se olisi ollut kieli. Pimeän piirto. Voldemortin ja kuolonsyöjien merkki. Tiesin, mitä tämä tarkoitti. Petunia, Isä, Äiti. Poissa. Tämä ei voinut olla totta. Ei vain voinut.
 
Kyyneleet ryöpsähtivät silmiini. Pian kuulu iso räsähdys, kun parikymmentä velhoa ilmiintyi paikalle. He olivat varmasti auroreita, pimeyden velhojen metsästäjiä. He osoittelivat hetken aikaa sauvoillaan ympärilleen, varmistaen, ettei vaaraa enää ollut. Sitten eräs nuori noita huomasi minut ja lähti kävelemään minua kohti.

”Hei, oletko sinä Lily Evans?” hän kysyi lempeästi lähestyessään hitaasti minua. Nyökkäsin, sillä en saanut sanaakaan suustani.
”Tämä siis oli sinun kotisi?” hän kysyi astuessaan viereeni. Nyökkäsin taas ja nyt puhkesin parkuun. Niin, minun kotini. Minun perheeni.
”Varo, May, se voi olla kuolonsyöjien ansa”, varoitti yksi auroreista.
”Kokeillaan paljastustaikaa”, ehdotti toinen.
”Se ei ole tarpeen”, sanoi möreä-ääninen aurori muiden takaa.
”Muistatte varmaan, että minä kannan valheenpaljastinta taskussani, ja tuo tyttö tosiaan on Lily Evans.”
”No hyvä. May, sinä voit jäädä tytön luokse Vauhkomielen kanssa sillä välin, kun me menemme tutkimaan talon”, määräsi aurori, joka taisi olla johtaja. Minä en saanut lopetettua nyyhkäyksiäni, ne vain jatkuivat ja jatkuivat.

Hetken päästä talomme oli tutkittu ja Pimeän piirto häivytetty, etteivät jästit huomaisi sitä. Onneksi oli pilvistä.
”Löysimme jäännöksistä kaksi ruumista. Naisen ja miehen. Molemmat olivat suurin piirtein 40-vuotiaita”, ilmoitti johtaja. Kaksi ruumista. Isän ja Äidin. Ei Petunian.
”Oletteko aivan varmoja, että – niitä - oli vain kaksi?” sain sanottua. En pystynyt käyttämään sanaa ruumis. Nyyhkytys oli loppunut, toistaiseksi. Kyyneleet valuivat silti kasvoilleni.
”Kyllä, olisiko pitänyt olla enemmän?” johtaja kummasteli.
”Minun sisareni olisi pitänyt myös olla kotona”, sanoin hiljaa.

”Lily!” kuului kiljaisu jostain meidän takaamme. Käännyin ja näin Petunian juoksevan itkien suuntaamme. Helpotuksen aalto pyyhkäisi ylitseni. Petunia ainakin oli kunnossa.
”Petunia! Oletko kunnossa? Missä sinä olet ollut?” En voinut estää kysymysten tulvaa.
”Joo, Lily, oon ihan kunnossa. Pääsin karkuun. Olin takapihalla, kun kuulin jotain hälyä etupihalta. Se merkki, jonka sinä olet näyttänyt teidän lehdestänne, ilmaantui talon ylle. Sitten hätäännyin ja lähdin juoksemaan karkuun”, Petunia selitti yhä itkien.
”Luojan kiitos, että edes sinä olet kunnossa”, minä huokaisin ja syöksyin Petunian kaulaan.

”Olettehan te tytöt nyt varmasti kunnossa?” May varmisti ties kuinka monennen kerran.
”Kyllä me pärjäämme” vastasin meidän molempien puolesta. Aurorit olivat tutkineet talomme rauniot ja olivat nyt lähdössä. Minä ja Petunia olimme hyvästelemässä heitä. Olin soittanut hetki sitten Jamesille ja Sirukselle, ja pyytänyt, että pääsisimme sinne pariksi yöksi. En ollut kertonut syytä, se oli sellainen asia, joka piti kertoa kasvotusten.
”No, hei sitten tytöt. Lähettäkää kirje, jos tarvitsette apua”, hän vielä varmisti huolissaan.
”Hei vaan! Älä huoli, May, kyllä me jotain keksimme”, vakuutin hänelle. May heilautti kättään, kääntyi kannoillaan ja katosi poksahduksen saattelemana.

”Hei, James, kiitti ihan hirveesti, että pääsimme Petunian kanssa tulemaan teille”, kiitin Jamesia, kun hän tuli avaamaan.
”Ei siinä mitään, Lily. Mitä on tapahtunut?” James kysyi huolissaan johdattaessaan meitä olohuoneeseen, jossa Sirius jo odotti meitä.
”Karkasiko Evansinkin sisarukset kotoa ja muutti Jamesille asumaan niin kuin meikäläinen?” Sirius kysyi leppoisasti. Petunia purskahti itkuun. Kyyneleet valuivat minunkin poskilleni.
”Ei, Sirius, me ei karattu, vaan meidän vanhempamme murhattiin”, pystyin juuri ja juuri sanomaan, ennen kuin purskahdin hillittömään itkuun. Sirius kalpeni. James ryntäsi halaamaan minua.
”Voi, Lily, olen niin pahoillani”, James sanoi ja suukotti minua päälaelle.
”Joo, sori siit äskeisest”, Sirius pyysi anteeksi nolona.
”Ei se mitään, Sirius, ethän sinä voinut tietää”, vastasin Siriukselle irrottaessani Jamesin hellävaroin itsestäni ja siirtyessäni lohduttamaan Petuniaa.

Oli ilta. Jamesin vanhemmat olivat saapuneet kotiin pari tuntia sitten ja pojat olivat selittäneet tilanteen heille. Herra ja rouva Potter lupasivat, että saisimme Petunian kanssa asua heillä niin kauan kuin oli tarve. Huomasin, että Petunia tunsi olonsa hieman ulkopuoliseksi, hän kun ei tuntenut Jamesia ja Siriusta yhtä hyvin kuin minä. Vernonkin oli lähtenyt Lontooseen tänä aamuna ja tulisi takaisin vasta huomisaamuna. Olin miettinyt pitkin päivää Petunian turvallisuutta. Asetin Petunian vaaraan ollessani hänen lähellään. Jos hänetkin tapettaisiin, se olisi minun vikani. En pystyisi elämään sen kanssa. Olin tehnyt päätökseni. Nyt minun pitäisi vain kertoa se Petunialle ja saada hänet suostumaan suunnitelmaani. Kävelin huoneeseen, jonka Potterit olivat antaneet minulle ja Petunialle. Kuten arvasin, Petunia istui siellä ikkunan ääressä katsomassa ulos ikkunasta. Kyyneleet valuivat hänen poskilleen. Kävelin ääneti hänen viereensä ja kiedoin käteni hänen ympärilleen lohduttavasti.
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James