Kirjoittaja Aihe: Takapenkin kyyhkyläiset [K-11, D/Hrm, Romance, fluff]  (Luettu 9089 kertaa)

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Takapenkin kyyhkyläiset [K-13, D/Hrm, Romance, fluff]
« Vastaus #20 : 30.12.2012 12:42:37 »
telluooo, kiitos itsellesi!

jaina, hih, kiitos! Kirjoittaessa mulla ei välttämättä ole muuta ideaa kuin tässäkin bussipysäkki. Kaikki tulee aika yllätyksenä itsekin, että on edes keksinyt tekstin kuluessa, että eiiii ei ne tapaa täällä, ne onkin jo naimisissa ym!

Upsila, ihana kommentti! Kiitos. Kyllä itsekin kaipaa välillä, että kirjoittaa juuri tämmöistä kepeää fluffia ja ei siinä tarvitse mitään kummoista isompaa sisältöä olla, kunhan siitä jää hyvä mieli lukijalle! :)

MissGlitter, Ihana, kiitos kommentistasi!

GuruLove, jos tuota joskus vielä innostuisi tulevaisuudessa kirjoittamaan. Se on nimittäin jäänyt aika pahasti jo aikoja sitten.. :D Kiitos kommentistasi!

Cherryelatte, kiitos! Olet kaivanut melkein "kaikki" mun vanhat tekeleet jostain, että ihan huvittaa kun nämä nousee taas tuolta juoksuhaudoistaan, mutta piristävää itsekin selailla näitä. Kiitos monista kommenteistasi tämmöiselle fossiilillekin! :)

niiina
Dramione

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Takapenkin kyyhkyläiset [K-11, D/Hrm, Romance, fluff]
« Vastaus #21 : 30.08.2020 15:02:02 »
Tervehdys Kommenttiarpajaisista, ja onnittelut voitosta! :-* Voittosi tiimoilta halusin ehdottomasti sivistää itseäni Dramionella, koska tiedän sen olevan sinulle rakas ja tärkeä paritus. Halusin myös tutustua johonkin, mitä en yleensä lue. En muista, olenko koskaan lukenut Dramionea, joten tässä tulikin sivistystä kerrakseen! Tämän tekstin valitsin siksi, että tällä on niin hauska ja mielikuvia herättelevä nimi.

Minun henkilökohtainen ongelmani oikeastaan kaikissa Dracon sisältävissä parituksissa on se, etten yleensä voi sietää Dracoa. Heti perään on kuitenkin todettava, että arvostan sitä, miten tässä tarinassa Draco on selvästi tunnistettavissa omaksi itsekseen eikä hänestä ole tehty mitään siloteltua kultapoikaa. Draco on tässä omanarvontuntoinen, sanavalmis ja vähän koppavakin, juuri sellainen jollaisena hänet kirjoista muistan. Nämä tutut luonteenpiirteet yhdistettyinä herkempään ja hellempään Dracoon saivat minut jotenkin tavoittamaan Dracon hahmona paljon paremmin kuin yleensä! Tarkoitan siis sitä, että vaikka tämän tarinan Dracossa edelleen on selvästi tunnistettavissa niitä piirteitä, joista en Dracossa pidä, Draco näyttäytyy myös tosi inhimillisessä valossa sen ansiosta, että hän aidosti rakastaa Hermionea ja välittää tästä. Draco huolehtii Hermionen nesteytyksestä ja siitä, ettei raskaana oleva Hermione turhaan rasita itseään, ja vaikka Draco tekee sen itselleen ominaisella tavalla huokuen itsevarmuutta ja pilkettä silmäkulmassa, siitä kuitenkin välittyy se, miten tärkeä Hermione (ja yhteinen lapsi) hänelle on. Jotenkin nautin tällaisesta inhimillisestä Dracosta, jossa on myös rakastava puoli, nimenomaan kun se yhdistetään Dracolle ominaisiin luonteenpiirteisiin! Hienoa työtä siis. :)

Nautin myös kovasti Hermionen ja Dracon välisistä sananvaihdoista, pienestä piikittelystä ja vitsailusta. Piikittely on hauskaa, kun se tapahtuu hyvässä hengessä, ja näistä hahmoista oikein huokuu se, että he ovat samalla sivulla huumorintajunsa kanssa ja arvostavat toisiaan piikeistä huolimatta. Molemmat hahmot ovat tosi sanavalmiita, ja sekin välittyy tästä tekstistä mainiosti. Suosikkiheittoni on varmaankin tämä:
“Sinun housuissasi roikkuva tavarakin on vauvalle vaarallisempi kuin minun käsilaukkuni”, Hermione mutisi hiljaa Dracon takana.
Hahaa. ;D Voi Dracoa, kun laukun kantaminenkin herättää huolen ja suojeluvaiston vaimoa ja vauvaa kohtaan! Jotenkin voin lisäksi hyvin kuvitella, että Hermione suhtautuu raskauteensa jalat maassa -asenteella, turhia hötkyilemättä. Hermione on sillä tavalla järkevä ja maanläheinen.

Kiitos tästä hyvän mielen tarinasta, tykkäsin! :) -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Takapenkin kyyhkyläiset [K-11, D/Hrm, Romance, fluff]
« Vastaus #22 : 09.09.2020 16:04:11 »
Waulish, kiitos ihanasta kommentista! Ehkä saan sinutkin käännytettyä. ;) Juu, mulla ei oo tapana oikeastaan koskaan kirjoittaa Dracoa sellaisena kun hänet suurimmaksi osaksi kirjoissa kirjoitettiin, vaikka näin silloinkin hahmossa paljon muuta sekä syvällisyyttä kun kirjat eteni. Draco on ollut mulle kyllä jostain syystä melkein aina yksi suosikki - hahmo, vaikka en toki voi sietää mitään kiusaamista tai muuta, mutta kai juuri se, että näen hänessä paljon muutakin. Sitten taas nämä kaksi, nään nämä juuri näin kun tässä tekstissä. Molemmat on sanavalmiita, omaavat myös sitä huumorintajua sekä heillä on joku kipinä, mikä toimii. En tykkää muuttaa Dracon luonnetta kuitenkaan liikaa, koska hän on mielestäni vähän piikittelevä, itsevarma ja sellainen uhoaja tilanteissa, mutta se taas luo miljoonat mahdollisuudet näille kahdelle. Joten tervetuloa jatkamaan tutustumista, jos tässä et tukehtunut Dracon ällöttävyyteen. ;) Mun Draco on kiva! :D Ainakin joskus.

Mukava kuulla, että olet pitänyt tekstistä ja sen huumorista, piikittelystä yms. Naurahdin ihan kun katsoin itse, kuinka lyhyt tämä teksti oli! Miten en nykyään osaa kirjoittaa tämmöisiä, vaan noi uusimmat on kilometritavaraa! Näissä lyhyissäkin on oma taikansa. Mutta siis, kommentistasi tuli todella hyvä fiilis, iso kiitos sulle! <3


niiina
Dramione

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Takapenkin kyyhkyläiset [K-11, D/Hrm, Romance, fluff]
« Vastaus #23 : 04.09.2021 20:12:21 »
Vaikka onkin jo vanhempi teksti, tätä on hauska lukea! :D Dracon ja Hermionen keskinäinen sanailu on herkullisen väreilevää ja silti kotoisaa; kaikesta huomaa, että ei vauvan tulo ole vaikuttanut keskinäiseen vipinään ainakaan heikentävästi! ;)

Oli jotenkin hauska huomata, miten tällainen jästiarki tekee Dracon kärsimättömäksi ja kitiseväksi, ja samalla taikamaailma kulkee huomaamattomasti mukana vaikkapa viilennetyn juomapullon muodossa. Luulen, että Dracoa taitaa vähän jännittää appivanhempien tapaaminen nyt, kun on vauvauutinenkin kerrottavana. Tai ainakin minulle heräsi tästä mielikuva, että he ovat menossa kertomaan tärkeää uutista uusille isovanhemmille ihan henkilökohtaisesti. :)

Hermione saa varmasti moneen kertaan pyöritellä silmiään Dracon ylitsevuotavalle itsevarmuudelle, mutta auttaako siinä muuta kuin myöntää, että tämä on oikeassa - kun kerran on? ;) Mitähän mahtoi bussikuski tykätä tästä parituntisestä? ::)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~