Kirjoittaja Aihe: Sherlock Holmes, “Tuo on kiristystä, Watson.” S SH/JW dialogi | Sherlock Holmes/John Watson  (Luettu 3124 kertaa)

iittaliia

  • ***
  • Viestejä: 93
  • by prootage
Nimi: “Tuo on kiristystä, Watson.”
Kirjoittaja: Iittaliia
Beta: tuhisija korjasi pilkkuvirheitä, kiitos siitä
Paritus: Sherlock Holmes/John Watson
Ikäraja: S
Genre: Huumori? Fluffy
Fandom: Sherlock Holmes
Disclaimer: Hahmot kuuluvat Arthur Conan Doylelle, minä vain leikin
A/N: Suunnittelussa mukana aina yhtä avulias Kalla, kiitos siitä.

~~~

“Holmes, oletko nähnyt sitä harmaata liiviäni, jota käytin viime viikolla?”
“Olen kyllä.”
“Koska? Missä?”
“Sinun päälläsi, viime viikolla.”
“Hehheh, todella hauskaa, Holmes. Oletko nähnyt sitä sen jälkeen? Silloin kun riisuin sen?”
“Tarkoitat kai minä riisuin sen. Se taisi lentää jonnekin sängyn alle.”
“No sinusta onkin paljon apua.”
“Väitätkö itse että olisit katsonut minne se lensi? Sinulla taisi olla jotain muuta tekemistä, mikä vei huomiosi.”
“…”
“Olen vain rehellinen.”
“Joka tapauksessa, minä katsoin jo sängyn alta. Ei ollut siellä. Ja mitä luultavammin se on siellä, mistä en tajua etsiä.”
“Kuten esimerkiksi?”
“Sinun vaatekaapis-, hetkinen. Jos tarkkoja ollaan, sinun vaatekaappisi on kaikista varmoin paikka mistä se löytyy. Sinä kun olet niin usein ‘lainaamassa’ vaatteitani.”
“Väitätkö minua varkaaksi? Minua, Sherlock Holmesia?”
“Väitän.”
“Otan tuon kunnianloukkauksena.”
“Sehän on mukava kuulla. Kuinka monta kertaa sinä olet haukkunut minua ties millä nimityksillä? En nyt rupea tarkemmin luettelemaan tai tässä menee koko ilta. Kertoisitko nyt vain rehellisesti oletko lainannut harmaata liiviäni?”
“Ehkä.”
“Miten niin ehkä?”
“En ole aivan varma oliko se lainaamani liivi juuri tuo harmaa liivi mistä puhut, vai kenties se hiilenharmaa. Tai saattoi se hyvin olla se vaaleanharmaakin, en sano varmaksi. Myös todennäköisyys sille, että lainaamani liivi olikin musta, on kohtuullisen suuri.”
“Holmes. Olen väsynyt. Olet valvottanut minua aika lailla viime päivien aikana. Haluaisin mielelläni nukkumaan. Mutta en voi mennä ennen kuin löydän sen liivin.”
“Miksi et?”
“Minulla on tapaaminen huomenna. Kaikki muut liivini ovat likaisia.”
“Jos olisin sinä, menisin etsimään sitä vähäpätöistä vaatekappaletta, jota ilman et selviä tapaamisestasi.”
“Minä sain paremman idean. Saat etsiä sen liivin puolestani. Minä menen nyt nukkumaan, että olen pirteä huomenna. Hyvää yötä.”
“Älä luulekaan, että etsisin sen puolestasi. Itsepäs olet sen hukannut.”
“En voi tietenkään pakottaa sinua tekemään palvelusta, mutta totean vain, että sinun on ihan turha tulla nukkumaan samaan vuoteeseen kanssani ennen kuin se liivi on löytynyt.”
“Tuo on kiristystä, Watson.”
“Niin on. Olen jo aika hyväkin siinä. Olen saanut oppia itse Sherlock Holmesilta, kiristyksen mestarilta.”
“Et voi estää minua tulemasta nukkumaan omaan sänkyyni.”
“En ehkä minä, mutta luulen, että naapurin vanha rouva lainaa mielellään rottweileriaan siihen tarkoitukseen. Koira paralle tekisi varmasti hyvää nukkua pehmeän patjan päällä.”
“Et ole tosissasi, Watson. Vaihtaisitko minut rottweileriin?”
“Vaihtaisin, mutta tosin vain niin pitkäksi aikaa, että nielet ylpeytesi ja tuot sen liivin minulle.”
“…”
---
“Hyvää yötä Holmes.”
“…”
“Ei sitten.”
---
“Watson, oletko huomannut, että olohuoneen lattia on pirun kova?”
“Holmes, minä nukuin.”
“Hyvähän sinun on sanoa.”
“Itsepähän valitsit kohtalosi.”
“Itsepähän vaihdoit minut rottweileriin.”
“Itsepähän veit liivini.”
“…”
“Tunnustaisitko viimein?”
“En.”
“Holmes…”
“Minä yritin tehdä sinulle palveluksen.”
“Kerro toki.”
“Vein sen liivin pesulaan, kun se näytti niin nuhjuiselta. Sillä välin, kun sitä pestiin, kävin teellä viereisessä kahviossa. Jouduin pienimuotoiseen sanaharkkaan viereisen pöydän korston kanssa, ja hän läikytti teen paidalleni.”
“Ja tämähän on siis se sama pienimuotoinen sanaharkka, minkä aikana nenäsi melkein murtui?”
“Ei, tämä on eri tapaus.”
“Selvä, jatka toki.”
“Yritin siistiä itseäni, mutta tee ei lähtenyt. Joten sain idean.”
“Puit juuri pestyn puhtaan liivini likaisen ja märän paitasi päälle?”
“Aivan niin.”
“No missä se nyt on?”
“Se onkin vähän monimutkaisempi juttu.”
“…”
“Matkalla kotiin oikaisin puiston kautta. Siellä oli paljon lapsiperheitä, ja yhden pienen tytön leija oli tarttunut puuhun. Hänen tukevahko isänsä ei saanut sitä alas, joten ollakseni kohtelias ja avulias, minä kiipesin hakemaan sen sieltä. Kun sain sen irti, hyppäsin alas. Ilman liiviä. Se oli takertunut johonkin oksaan, ja oli aivan riekaleina. Nyt kun tunnustin, voisitko ystävällisesti heivata tuon koiran jonnekin muualle? Haluaisin nukkua.”
---
“Holmes.”
“Niin, Watson?”
“Olet uskomaton.”
“Olen aina ollut samaa mieltä.”
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 01:47:47 kirjoittanut Yukimura »

Vida

  • Paras nakki
  • ***
  • Viestejä: 714
  • thank you for nothing, you useless reptile
Vs: “Tuo on kiristystä, Watson.” S SH/JW dialogi
« Vastaus #1 : 07.02.2010 22:52:23 »
Hehei, taas uusi! Ihanaa, kun olet nyt kirjoitellut näitä näin tiuhaan tahtiin, mä kyllä luen ja kommentoin oikein mielelläni. ^^

Lienee turhaa sanoa taas, jo kolmatta kertaa, että henkilöt ovat tässä niin omanlaisiaan? :--D  No, sanoin sen silti, koska niin se vain on. Tämä dialogi on niin hersyvää ja niin täynnä nerokkaita pikku oivalluksia, että ah. <3  Mä tykkään todella paljon.

Lainaus
“En ole aivan varma oliko se lainaamani liivi juuri tuo harmaa liivi mistä puhut, vai kenties se hiilenharmaa. Tai saattoi se hyvin olla se vaaleanharmaakin, en sano varmaksi. Myös todennäköisyys sille, että lainaamani liivi olikin musta, on kohtuullisen suuri.”
“Holmes. Olen väsynyt. Olet valvottanut minua aika lailla viime päivien aikana. Haluaisin mielelläni nukkumaan. Mutta en voi mennä ennen kuin löydän sen liivin.”
Tsst, ensin repesin tuolle Holmesin näsäviisastelulle ja sitten tuolle "olet valvottanut minua aika lailla viime päivien aikana". Mitenhän lie on valvottanut. ^^

Lainaus
“Watson, oletko huomannut, että olohuoneen lattia on pirun kova?”
“Holmes, minä nukuin.”
“Hyvähän sinun on sanoa.”
“Itsepähän valitsit kohtalosi.”
“Itsepähän vaihdoit minut rottweileriin.”
“Itsepähän veit liivini.”
Tässä on tätä dialogia parhaimmillaan. Aivan ihana kohta. :--)

Nämä mun kommentit on aika turhanpäiväisiä, mutta en oikein parempiakaan saa aikaiseksi. Sanon kuitenkin kauniin kiitoksen tästä ja toivon saavani lukea lisääkin [pian]. :--)


Vida
Älä opi etsimään tekosyitä olla kirjoittamatta ennen kuin opit kirjoittamaan.
~ Carlos Ruiz Zafón


Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Vs: “Tuo on kiristystä, Watson.” S SH/JW dialogi
« Vastaus #2 : 08.02.2010 15:50:03 »
olipas vaan söpö. Ja hahmot tosiaan oli ihan itsensä oloisia, että hyvin olet onnistunut. Tosi ihana pieni pätkä. :D

Olen tunnetusti niin hiton hyvä kommentoija. Mutta mahtavaa työtä, tää oli tosi sulonen. :)

~Vaivaiskoivu

Tuhisija

  • Vieras
Vs: “Tuo on kiristystä, Watson.” S SH/JW dialogi
« Vastaus #3 : 09.02.2010 19:39:52 »
Jee, lisää dialogia ja Holmesia (oikeesti, mun pitäs kattoo se leffa, mut en tiiä onks se enää kauaa tääl mein elokuvateatterissaaa. Eikä mul oo kyl rahaakaan..).

Mut tämäkin oli ihana, kuten muutkin Holmes dialogisi.  Pidin siis tästäkin :D

Lainaus
“En ole aivan varma oliko se lainaamani liivi juuri tuo harmaa liivi mistä puhut, vai kenties se hiilenharmaa. Tai saattoi se hyvin olla se vaaleanharmaakin, en sano varmaksi. Myös todennäköisyys sille, että lainaamani liivi olikin musta, on kohtuullisen suuri.”
Tää oli hyvä repla, pisti hymyilyttämään.

Ja Watsonin päähänpisto naapurin rottweilerin tuomisesta heille valtaamaan heidän sänkynsä, voi ei.  Mistä sä oikein keksit sen?  Ja sitä tuttua, minua miellyttävää vihjailua oli tässäkin, mistä pidin taas kerran.  Joo, mutta mä tykkäsin tästä ja kiitos taas :)

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Vs: “Tuo on kiristystä, Watson.” S SH/JW dialogi
« Vastaus #4 : 12.02.2010 19:32:53 »
Ihanaa dialogia! Juuri sellaista, joka saa hyvälle tuulelle ja hymyilemään. Aina tiesi, kuka sanoi mitäkin, ja itse tarina oli hauska. Tykkään tällaisesta kinastelusta. :D Molemmat henkilöt olivat kyllä kovin suloisia ja vielä IC:itäkin. Kiitos siis tästä! :)
I've got blisters on my fingers!

pvc-pullo

  • ***
  • Viestejä: 52
  • It's not lying if they make you lie
Vs: “Tuo on kiristystä, Watson.” S SH/JW dialogi
« Vastaus #5 : 14.02.2010 10:11:56 »
Hihii ^^


Aivan mahtava ja hauska.
Loppu oli ihan paras  :D