Kirjoittaja Aihe: Arttu & Jesse (k-11)  (Luettu 11981 kertaa)

Skaber

  • ***
  • Viestejä: 29
Arttu & Jesse (k-11)
« : 16.01.2010 18:45:33 »
// Alaotsikko: Slash, romance LUKU 6-7 VALMIS!!!!

Nimi: Arttu & Jesse
Kirjoittaja: Skaber
Genre: Slash, Romance, Drama
Ikäraja: k-11
Summary: Voiko vuosien veljeydeltä tuntuneen ystävyyden puitteista löytyä jotakin vielä suurempaa, paremmalta tuntuvaa?

A/N: Voih, Arttu ja Jesse. Pitkäaikaiset poikaystäväni vuoden takaa. Arttu & Jesse oli vuotiksessa yksi sen hetken suosituimpia novelleja, ja vaikka itse kestänkin enää lukea koko stoorista pelkästään tietyt kohdat, niin kyllä tälle on aina mun sydämessä tilaa. Vuotiksessa tän ikärajana oli k-15, mutt kun tarkastelin tämän foorumin ikärajasääntöjä, niin kyllä pitäisin tämän täällä k-11 -tasolla. SUURKIITOS henkilöille, joiden ominaisuuksilla ja omaisuudella olen inspiraationi liekkiä ruokkinut. Eli tarina on kokonaan valmis, laitan loppuja lukuja tänne jos niin haluatte. Enjoy! <3


Luku.1 - Odottamatta -
 

  Mikäs tässä kävellessä, kolme kilometriä kouluun, tuuli puhaltaa tarkoin aseteltua tukkaa päin metsää ja pakkasta on ainakin 600 astetta. Ei saatana, voiko viikko enää huonommin alkaa? Kirottu herätyskello, meni aamun valinnaisetkin sivu suun. Kirottu mutsi, kirottu fleda ja kirottu maanantai..

  Mutta ah, mikä siunattu koulu! Lämpöinen patteri johon nojata, iloiset, huomenta toivottavat kaverit ja kohta lempiaine, englanti.
“Moro, Arttu”
Tutun äänen kuullessani käännyin rinnakkaisluokan tytöistä poispäin. Kohtasinpa nuo samat, vaaleanruskeat silmät ja kurittoman pehkon, niin kuin joka ikinen kouluaamu tähänkin asti. Paras kaverini Jesse, yhtä energisenä kuin aina.
“Mooi. Miten meni viikonloppu?” kysyin nauraen. Jesse biletti aina kun pystyi ja ehti koululta ja urheiluiltaan, ja sattumoisin sillä ei ollut viimeviikonloppuna ensimmäisiäkään treenejä.
“Haha, ei puhuta siitä. Missäs kutussa sä olit kuviksentunnilta? Laitoiksä taas hiuksii kaks tuntii?” Jesse virnuili.
“Paraskin puhumaan, vitun metro! Hei ootas, sult karkaa pari suortuvaa ohimoilta...” sanoin ja kohotin kättäni. Jesse läpsäisi sen alas, ja suki suklaanruskeaa tukkaansa.
“Äläpäs koske siihen.” Jesse iski silmää. “Sitä paitsi, mä en voi olla oikaisematta sua nyt. Meistä kahdesta sä olet se, jolle verkkarit ja vääränsävyinen huppari on murhaa.”
“Vitun pelle, mä pelaan fudista. Verkkarit on ihan jees. Ja mikä sä oot värisilmästä puhumaan, senkin sateenkaari.”
   
 Tämä oli tätä maanantaiaamua. Toisaalta, ilman viikonloppukeskustelua tätä olisi voinut luulla miksi tahansa aamuksi. Joskus ihmiset luulivat että mä ja Jesse tapeltiin, kun me puhuessamme haukuttiin ja kirottiin joka välissä ja pahoinpideltiin toisiamme lievästi ja korotettiin ivallista ääntä. Joka päivä opettajat käskivät irrottaa Jessen kurkusta, ja Jesse määrättiin jättämään mun kynsiminen sikseen. No ei me nyt ikinä oltu toisiamme kunnolla hakattu, mehän oltiin ystäviä. Mutta tottahan nuoren miehen piti johonkin voimansa ja energiansa purkaa, eikö totta? Sitähän varten tuo Jesse tuossa hymyilikin typerästi kuin mikäkin kuuluisuus. Rinnakkaisluokan tytöt näyttivät harmistuneilta kun olin unohtanut ne jutellessani Jesselle. Hahhah, siitäs saivat.
 
“Onks meil sanakoe? Mä en oo lukenu yhtää.” Jesse valitti. Se loisti taideaineissa ja äidinkielessä, mutta vieraat kielet ei ollut sen vahvimpia aloja. Niin, toisin kuin mun. Huokaisin, kaivoin englanninkirjan repusta ja aloin kuulustella Jesseä. Kyllä se muutaman sanan oppisi kymmenessä minuutissa, ennen tunnin alkua. Ja jos hyvin kävi, Lahti pitäisi testin vasta tunnin lopussa. Tosiaan, kielet eivät olleet Jesselle helppoja, mutta se oli vain pieni kivenmurikka sen tiellä taiteen maailmaan. Edes meidän kuviksen opettaja ei ollut yhtä hyvä piirtämään! Jesse keskustelisi värien ja muotojen avulla, sen tekemät kuvat kertoi tarinan yksityiskohtaisesti, vaikkei Jesse olisikaan ikinä osannut kertoa sitä millään kielellä. Mullakin pöytälaatikot pursuivat sen tekemiä piirustuksia, ja rakastin joka ikistä. Jopa sitä, jossa oli mun pikkusiskon kilpikonna kaulahuivi kaulassa. Jesse rakasti myös musiikkia, se soitti rumpuja ja pianoa, ja mun käsittääkseni se osasi säveltääkin. En ollut kyllä ikinä kuullut sen tekemiä biisejä, mutta mulla oli tunne, että jos joskus kuulisin, rakastuisin kappaleeseen vaikka se olisi miten huono. Mutta ei se olisi huono, nyt puhuttiin sentään Jessestä.
   “Risteily?” Katselin Jessen kasvoja, kun se yritti muistella. Sen silmät olivat suljetut, ja otsa kurtussa. Hölmön näköistä. Se oli hetken ihan samannäköinen kuin kuusi vuotta sitten kolmosluokalla, kun kuulustelin siltä jotain tuoli-sanaa. Jesse hieroi naamaansa, ja käski skipata risteily-sanan.
“Ei tästä tuu nyt vittu yhtään mitään. Pänttää hetki, osaat kirjottaakki ne sit” sanoin. Jesse haistatti mulle, ja nappas kirjan itselleen. Mä siirsin katseeni vaivalloisesti Jessestä käytävällä liihottaviin kasiluokkalaisiin tyttöihin, ja unohduin miettimään omiani katsellessani ketkuttavaa tyttölaumaa.
  Jessen arvosanat ei kärsisi, se katsoisi kuitenkin multa kaikki vastaukset. En tajunnut, miksi se luuli tällä kertaa tekevänsä sanakokeen rehellisesti ja opiskeli sanoja kuin hullu. Kysyin Jesseltä, että odottiko se Lahdelta yksityiskyttääjää jokaiselle sanankokeentekijälle, mutta se oli kuin ei olisi kuullut mitään. Huokaisin, ja sain jo nousta ylöskin, kun Lahti käyskenteli käytävää pitkin kohti vitosluokkaa. Se oli typerän näköinen keski-ikäinen nainen, mutta yksi parhaista opettajista koko koulussa. Se oli hervottoman hauska ihan vahingossa, toisinaan se vaikutti ihan siltä kuin se olisi vähän aineissa. Se ei koskaan rähjännyt meille, ei edes mulle ja Jesselle. Ehkä se tajusi että meidän tappelu oli pinttynyt niin syvälle sydämeen, ettei sitä saanut sieltä kiskottua. Joskus se kyllä käski pitämään pienenpää metakkaa, vaikka olikin varmasti hauskaa pistää Jesse sanomaan isyydelleen morjens. Eikä Lahti antanut edes paljoa läksyä, ja sen kokeetkin olivat piis ov keikkejä.

“Voi nyt vittu!” Jesse huusi Lahden nenän alla. Sen sanakoe oli mennyt aivan ketuiksi.
“Jesse, sä käytät ihan turhaan noin voimakkaita ilmauksia.” Lahti höpötti. Jesse tuhahti.
“Nyt kuules erehdyt, mä en saanut yhtäkään oikein.” Jotkut luokkalaiset ilmaisivat mielipiteensä Jessen suorituksesta. Tämä vilkaisi muuta luokkaa, ja katsoi sitten muhun, valmiina vaihtamaan turhautuneen katseen. Mutta mä olinkin aivan muissa sfääreissä, katsoin Jesseä monttu auki.
“Ei yhtäkään oikein? Sä taoit niitä äsken välkällä viistoist minuuttia!” Ihmettelin.
“Tänään ei jaksanut keskittyä” se huokaisi lopullisesti ja nojasi päätään taakse.
“Mikset kattonu multa?”
“No oisko se ollu sust vai siistii?” Jesse nauroi. Koe ei selvästikään haitannut sitä enää yhtään.
“Lähinnä mä tarkotin sitä, että sä olet joka ikisessä sanakokeessa ennen tätä päivää katsonut multa vastaukset.”
“Tänään ei käynyt mielessä. Vähän tärkeämpiä asioita mielessä, kuin jotkut sanakokeet.”
“Niin kuin mitä?”
“Ei sillä ole väliä.” Jesse sanoi äkkiä vakavana. Mä en enää vastannut, vaan siirryin keskittymään Lahden opetukseen infinitiivimuodosta. Samassa tajusin, että kyseessä oli perusmuodon ja to-partikkelin liittokielioppi. Voi tsiisus, me oltiin ysillä ja opiskeltiin englannin perusmuotoa.
  Ajatukseni harhailivat Jesseen, joka teki tunnollisena tehtäviä. Mitä helvettiä se oli oikein sanonut? Se oli tänään ihan outo. Tuommoinen käytös ei ollut sille ominaista, normaalisti se olisi katsonut multa vastaukset ja leijunut menestyksestään lunttaajana. Mitä hittoa se oli oikein viikonloppuna tehnyt? Missä se oli ollut ja kenen kanssa ja mitä oli tapahtunut? Eihän nyt yksi sanakoe mitään tarkoittanut, mutta jos se olisi koko päivän ihan merkillinen, niin kysyisin siltä kyllä jotakin. Jossakin vaiheessa tajusin, että Jesse ei tehnyt englantia vihkoonsa, vaan piirsi auringonlaskuja ja tähtitaivaita.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

  Rävelsin Jessen vinyylisoitinta ja pistin Scorpionsit soimaan. En mä sille mitään ollut sen kummallisesta käytöksestä sanonut, mutta se oli kysynyt ihan itse mua niille koulun jälkeen. Sanoi että tarvitsee apua yhteiskuntaopinläksyissä.
Istahdin Jessen isolle vihreälle lattiatyynylle ja kumosin reppuni sisällön lattialle. Jos kerran jotain yhteiskuntaoppia tehtäisiin tänään ihan urakalla, niin miksei verryteltäisi saman tien matikan-, enkun-, ja bilsanläksyillä.
 
  “Tuu nyt tänne sieltä vitun ääliö, mä en voi auttaa sua jos sä nukut” käskin Jesseä. Ahdistuneen urahduksen saattelemana se kampesi itsensä ylös sängystä ja rojahti lattialle. Jessen huone oli pieni ullakkohuone, jonne mahtui juuri ja juuri kolme ihmistä samalla kerralla. Suurimman osan huoneesta täytti rumpusetti, ja kun sinne oli ahdettu vielä syntikka ja 120-senttinen sänky, ei tilaa ollut paljoa jäljellä. Pöytää ei ollut, vain korkea, kapea lipasto, jonne Jesse tunki kaikki tilpehöörinsä ja piirustuksensa. Lipastoa oli kiva kopeloida, joka kerta sieltä löytyi jotakin, minkä olemassaolosta en ollut ikinä tiennytkään. Yläkerrassa oli Jessen huoneen lisäksi pikkuruinen wc, ja vaatehuone, jossa Jesse säilytti mittaamatonta kudearsenaaliaan. Vaikka tilat eivät olleet ruhtinaalliset koonsa puolesta, mä tykkäsin tosi paljon olla Jessellä. Sen huone oli eriskummallinen yhdistelmä vallattomuutta ja rauhallisuutta vaaleanruskeine seinineen ja riemunkirjavine tekstiileineen, se oli kuin olisi astunut johonkin toiseen maailmaan. Jessen maailmaan. Harva koulukavereista oli käynyt Jessellä, se sanoi ettei halunnut puolituttujen tahraavan sen huoneen taikaa. En ollut ihan varma, oliko se silloin sanonut sen vitsillä vai tosissaan, mutta jossain syvimmässä kolkassani lause oli liikuttanut mua. Se oli samalla sanonut, että koska mä olen osa Jessen elämää, mä kuulun tänne ihan samalla lailla kuin se vihreä tyyny, jonka päällä aina istuin. Joku olisi voinut pitää lausetta kummallisena, mutta mä tiesin paremmin. Se oli varmaan kauneinta mitä kukaan oli mulle koskaan sanonut, ja silloin mä tiesin että Jesse oikeesti välitti musta. Mä en vastannut sille, mutta se tajusi kyllä miten paljon lause mulle merkitsi.
 
 “Sanoisikohan Savolainen mitään, jos piirtäisin sen yhteiskuntaopin työn?” Jesse mietiskeli laskiessaan yhtälöpareja.
“Suosittelen kirjottamaan sen. Sitä paitsi et sä siitä sen vähemmällä duunilla pääsis, ihan yhtä paljon sun pitäis tietää yritysmuodoista muutenkin. Millon sen pitikään olla valmis?” Katsoin Jesseä. Se selasi vihkoa, ja löysi sivun, jolla oli ohjeet ja deadlinet työlle.
“Perjantaina.” Se voihkaisi.
“Meillä on hyvin aikaa. Mä voin  sanella sulle ja sä kirjotat. Kyllä sä voit sinne kuvia piirtää, sä saat plussaa niistä” rohkaisin. Jesse haroi sotkuista tukkaansa, ja katsoi muhun.
“Mitä sä oikee pupellat. Sulla on huomenna ja torstaina harkat, mullaki on torstaina pianotunti ja sunki pitäis tehä tää työ.”
“Mä oon tehny sen jo.” Mainitsin. Jesse ärähti mitään sanomatta kuin luolamies, ja syventyi taas yhtälöihinsä. Se oli ollut koko päivän vähän merkillinen, kuten aamulla uumoilin. Ehkä kaksi tehtävää oli tehnyt koko päivän aikana.
  Olin kuullut sivusta kun yksi meidän luokkalainen Laura oli maininnut kavereilleen, että Jesse oli piirtänyt aamun kuviksentunneilla liekehtivän sydämen, vaikka aiheena oli ollut matkakohde. Jesse oli kuulemma tehnyt kuvaa viikonloppuna, ja sai Puustiselta luvan viimeistellä sen koulussa. Laura, joka oli ollut umpikusessa Jesseen koko yläasteen ajan, oli ihan varma, että Jesse oli vihdoin ymmärtänyt yhteyden heidän välillään, ja purki nyt tukahdutettua tunnetta luomalla rakkaudessa roihuavan sydämen. Tieto ihmetytti mua. Käsittääkseni Jesse ei juuri nyt haaveillut kenestäkään, kaikkein vähiten jostain Laurasta, kyllä se nyt mulle semmoiset asiat kertoi aina. Ihan uteliaisuuttani kävin yhdellä välitunnilla salaa kuviksenluokassa. Etsin laatikon, jossa luki “9. lk val. pitkä” ja avasin sen. Typerää, ettei se ollut lukossa, mutta enpähän valittanut. Puustinen, opettaja, ei kai koskaan laittanut laatikoita lukkoon keskellä päivää. Löysin kansion, jossa oli Jessen nimi, ja avasin sen. Päällimmäisenä oli jokin typerä tekniikkatyö, jossa oli kahdeksan jotain ötökkää erilaisilla kynillä piirrettyinä.   
  Nostin sen pois, ja hengitykseni katkesi.
  Kuva ötökkätyön alla oli älyttömän kaunis, huolellinen A3-kokoinen piirustus. Jos Jesse tuolla kuvalla jotain tunteita pyrkikin ilmaisemaan, niin viimeinen niistä olisi ihastuminen. Kuvassa oli kyllä sydän, ja liekkejä, mutta itse tunsin sitä katsoessani tuskaa, epätoivoa, ikävää, ja kipua. Tausta oli tumman purppuranpunainen, reunoja kohti melkein musta. Keskellä kuvaa oli tummanpunainen sydän, joka oli sidottu piikkilankaan, ja se vuoti verta. Sydäntä ahdistelivat oranssiset, vihaiset liekit, ja jos kuvasta olisi kuulunut ääntä, korvani olisivat räjähtäneet tuskanhuudoista. Olin läimäyttänyt kansion kiinni, heittänyt sen laatikkoon ja juossut luokasta ulos.

  “Mikset sä tee mitään? Mitä sulla oikein on mielessä?” Jesse ihmetteli. Mä olin tuijotellut ikkunasta ulos viimeiset kymmenen minuuttia tekemättä ensimmäistäkään infinitiivitehtävää.
“Mä vaan mietin syviä. Ootsä Jesse kusessa johonkuhun?” Kysyin suoraan. Jesse hätkähti kysymystä, ja katsoi muhun ällistyneenä.
“Kai mä nyt sulle ensimmäisenä olisin kertonut. Mistä sä tollasta päättelet? Ootko sit ite vai?” Jesse ei valehdellut. Muttei myöskään antanut vastauksia.
“En mä, mut kuulin vaan kun Laura sanoi tänään niille toisille muijille että sä olit aamulla piirtänyt jotain sydäntä. Mulla vaan mielenkiinto heräs.” Olisi tarpeetonta mainita Jesselle, että olin nähnytkin sen kuvan. Jesse pärskähti nauruun. Nauru oli jotenkin merkillistä, vaikkei Jesse näyttänytkään esittävän.
“Kyllähän mä kirjoitin äikässäkin aineen murhaajista ja skitsofreenikoista, mut en mä silti halua ketään tappaa. Sä oot vainoharhanen, Arttu. C’mon, joku Laura!” Jesse räkätti lattialla. Kun se sanoi sen tuolla lailla, asia muttuikin äkkiä typeräksi ja täysin mielettömäksi.
“No ei susta ikinä tiiä” kuittasin. Jesse heitti mua tyynyllä, ja käski keskittyä siihen perusmuotoon. Se kääntyi selälleen, ja venytteli haukotellen makeasti. Jessen vihreänruskea raitaneule nousi muutaman sentin, ja paljasti kaistaleen valkoista ihoa lantion seudulta. Voi hiton perkele, mikä mua vaivasi? En saanut silmiäni irti Jessen alavatsasta, vaikka yritin pakottaa katseeni muualle. Vitun Jesse, tee nyt jotain! Juuri kun tajusin että hengitykseni oli hyvää vauhtia kiihtymässä läähätykseksi, Jesse pelasti päiväni ja nousi istumaan. Se ei ollut onnekseni huomannut mun tukalia viittä sekuntiani, vaan otti kynän käteen ja vihon syliin, ja katsoi mua odottavan näköisesti.
“No? Mitä pitää tehdä?” Pakotin silmäni irti Jessen vaaleanruskeasta spanielinilmeestä, ja aloin ladella sille muistiinpanoja omasta vihostani. Verkkokalvojani kärvensi edelleen valkoisten farkkujen yläreuna ja kermanvärinen iho sen yläpuolella.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

AN: Toinen luku on vähän eri matskua kuin ykkösluku, ja niille, jotka pitivät erityisesti ensimmäisen luvun selkokielisyydestä ja helppolukuisuudesta, tämä voi vaatia vähän ajattelua. Henkilökohtaisesti, mitä pidemmälle kakkoslukua kirjoitin, sitä paremmin ymmärsin luovani ihanaa, herkkää, rakastettavaa poikaa, ja Jessen ensimmäisestä omasta luvusta tuli parempi kuin olisin uskonut. Luvassa alkoholia, tarkoitukseni ei ole yllyttää ketään käyttämään.

Arte: Kiitos! Kuten äsken notesissa mainitsin, tämä on vähän eri tavaraa kuin Artun arkipäiväiset mielenliikkeet, mutta toivottavasti jaksat lukea! Olen samaa mieltä nimestä, mutta aikanaan tämä oli Vuotiksessa samalla nimellä, joten en voinut pistää omaa lastani nimenvaihtoon (vaikka sitä harkitsinkin). Kerrohan mielipiteesi myös Jessen ajatuksista! <3
Resonanssi: Kiva kun luit! Joo, en mä niitä kaikkia tänne kerralla pistä, sitä mukaa kun ihmiset niitä janoaa. Kiinnitän huomiota kappalejakoihin kakkosluvussa. Palataan!<3


Luku 2. - Antautuminen -
 

   Arttu oli lähtenyt, ja mä makasin sängyllä tuijottaen tuoreita yhteiskuntaopin muistiinpanoja, mitään ajattelematta. Kotona ei ollut ketään muuta, joten sain nauttia hiljaisuudesta. Yleensä kun äidin kälinältä ei päässyt minnekään pakoon, talokin oli perkele niin pieni. Äidillä oli onneksi tänään neljän päivä, ja me päästiin Artun kanssa maanantaisin jo yhdeltä. Katsoin kelloa, kymmenen yli kolme. Oih, autuutta.
  Isäkin oli vielä töissä, vaikka ei sitä olisi huomannut edes samassa huoneessa.  Hiljainen kaveri. Se oli töissä paikallislehdessä valokuvaajana, ja minne se ikinä menikin, sillä oli meidän tuhansien eurojen järjestelmäkamera mukanaan. Se teki työkseen sitä, millä se voitti rahaa kaikenmaailman kilpailuissa. Mielentilasta riippuen äiti sanoi aina isän joko elättävän meidät tuolla hienolla ja taiteellisella ammatillaan, tai itsensä elättävän isän sillä aikaa kun isä räpsi joutavuuksia. Tiedä sitten mikä on totta, vaikka äiti itse kyllä taisi tienata pitopalvelullaan kohtuullisesti.
  Ei, oikeasti ei kiinnostanut pätkän vertaa, kunhan vain raha virtasi. Joojoo, olin pinnallisuuden perikuva.

  Vaikka Arttu kyllä väitti muuta. En jaksanut käsittää, miten me oltiin vieläkin parhaita kavereita. Se oli ainoa ala-asteen kaveri jolle enää nykyään edes puhuin, ja jumalauta, me oltiin oltu samassa päiväkodissakin! Tunsin Artun vanhemmat melkein yhtä hyvin kuin omani, ja jos sillä olisi ollut kultakala, se varmaan tulisi aina kerjäämään rapsutuksia.
  Mutta niin se oli aina ollut, enkä osannut edes kuvitella pienintäkään mahdollisuutta, ettei se enää joskus olisikaan niin.

  Käännyin sängyllä selälleni ja heivasin vihon pääni alta lattialle. Paitani nousi taas muutaman sentin ylös, ja paljasti alavatsan. Iholla kihelmöi vieläkin Artun hätääntynyt, paniikkinen himoava katse.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

  “..Se oli ensimmäinen tapa, mutta yleensä tää toinen tapa on teidän ikäisille vähän helpompi. Yksinkertaisesti vain vaihdetaan termien paikkaa, jolloin x-luvut on yhtälön toisella, ja nämä pelkät luvut toisella puolella, ja yhtälön ratkaiseminen vasta kunnolla alkaa. Vaikea osa on muistaa etumerkit, jotka vaihtuvat…”
 
   Ja blaa blaa blaa blaa. Ketä jaksoi kiinnostaa? Silmäluomeni lupsahtelivat, enkä jaksanut keskittyä matikanopettajan hepreankielisiin lauseisiin. Asetuin pulpetille makaamaan ristien käsivarteni pääni alle, ja suljin silmäni suosiolla.

  Ei kestänyt kauaakaan, kun muutenkin hälisevää, surisevaa untani jo häirittiin. Joku tökki minua olkavarteen, enkä pitänyt siitä ollenkaan. Avasin silmäni urahtaen, ja sydämeni pomppasi kurkkuun kun näin Artun makaavan millin päässä itsestäni ja tökkivän minua sormella. Se katsoi suurilla vihreänruskeilla silmillään muhun. Vähän saman värisillä kuin omani. Artulla tosin oli vielä enemmän vihreää. Sammaleenvihreää.
  “Eikö yhtälöt innosta? Eilenki teit niitä niin antaumuksella!” Arttu kiusoitteli, tökkimistä lopettamatta. Tajusin äkkiä, ettei Artun tökkiminen haitannut minua enää yhtään, ja että sen lämpö hehkui muhun kuin lämpöpatteri.
  Mitä Arttu olikaan sanonut? Jotakin yhtälöistä ja antaumuksesta. Antaumuksesta? Antautumisesta? Niin kuin siinä jenkkileffassa ne teki sitä huulipunamainosta. ‘Antaudutko tunteillesi?’ Tunteille? Olisiko Arttu vihdoin tajunnut sen tunteen, kun se puhui antautumisesta? Vai miettikö sekin sitä huulipunamainosta? Huulipuna. Huulet. Artun huulet. Artun kauniit, pehmoisen näköiset huulet..
 “Jesse?!”
 Mitäh? Voi nyt vittu, taisin nyt antautua haluille vähän liiaksikin. Typerä, typerä, typerä idiootti. Oliko Arttu huomannut? Se katsoi mua kuin sekopäätä.
 “Täh? Sori, huomio herpaantu. Ei oo keskittyminen ihan kympissä tähän aikaan aamusta. Mitä sä sanoit?” Yritin olla kepeä ja jokapäiväinen. Tai asiahan oli sitä. Ei siis kepeä, vaan jokapäiväinen. Ei paska.
 “Kysyin vaan, että mihin katosi yhtälöinto. Väsyttääkö?” Arttu virnisti. Teki mieli huokaista pallea pihalle ja nauraa riemusta. Arttu ei ollut huomannut.
 “Arvaa vaan miten paljon. Tein eilen sitä kirottua työtä kahteen. Ei sais nuorella, kasvavalla miehellä niin lyhyeksi jäädä yöunet.”
 “Nuorella ja kasvavalla. Eipäs nyt Jesse ylpistytä.”
 “Nuorta et voi kieltää, kun sä oot vanhempi. Mut joo, tuskin mä tästä enää mihinkään kasvankaan, aikuisruumishan tässä on jo käsillä. Ainakin tietyistä paikoista, eiks niin?” Virnuilin ja iskin silmää. Ruumiinosaläppä oli erittäin kuivaa ja siihen tuli turvautua vain erittäin vakavassa hätätilanteessa, joten samassa toivoinkin, etten olisi turvautunut juuri siihen, - vaikka sen teinkin melko pienimuotoisesti verrattuna hirveimpiin kuultuihin letkautuksiin -  sillä Arttu tajuaisi. Eikö tajuaisikin?
 Arttu naurahti. Eikö se nyt vittu muka tajunnut?! Mikä sen oivallyskyvyssä oli tänään vikana?
 “Eipäs nyt Jesse ylpistytä.” Arttu toisti, ja päätään pudistellen syventyi matikkaan.
 
  Pitäisikö tässä kiittää jotain korkeampaa voimaa vai huolestua Artun hoksottimista? Eikö tämä nyt ollut ilmeistä kuin päivänpaiste? Selvää pässinlihaa? Halusin Arttua niin paljon, että teki mieli purra pulpettia ja katkaista hampaat. Halusin parasta ystävääni niin paljon, että pelkkä vilkaisu noihin täydellisiin, virheettömiin, elämäniloisiin kasvoihin sai minut unohtamaan hengittämisen merkityksen, sai minut harhailemaan ajatuksissani helvetti soikoon huulipunamainoksiin, olisi saanut minut vaikka hyppäämään pää edellä maailman reunalta alas! Ja tuo sokea paskiainen ei suvainnut tajuta sitä.

   Niinpä. Miten se nyt voi olla mahdollista, että kaksi kersaiästä asti toisensa täydellisesti tunteneet pojat ovat viisitoistavuotiaina siinä tilanteessa, että he himoitsivat toisiaan kuin kiellettyä hedelmää? Ja miten voi vielä kaiken lisäksi käydä niin, että toinen näistä pojista ei tajua toisen, eikä edes omaa himoaan, ja toinen tajuaa molemmat? Mikä kirottu psykologian ja ihmismielen sääntökirjan poikkeusrivistön huomiopykälä salli tällaisen tilanteen?
     Ei mulla siinä sikäli mitään. Elin elämäni onnellisinta aikaa. Rakastin olla Artun lähellä, enkä oikeastaan ikinä mitään muuta tehnytkään. Tai ollut kenenkään muun lähellä. Se vain, että.. olisin halunnut olla vielä lähempänä. Lähimpänä. Ja niin olisi Arttukin. No c’mon, kato nyt noita sen suuria, vauhkoja silmiä, niistä näkee senkin minkä värisiä Skittlesejä sen tekee mieli! Ja mä en muka pystyisi lukemaan niistä sitä tappavaa ymmärtämättömyyden usvaa kun se ei käsitä mitään. En muka pystyisi samalla lukemaan sitä, että se mitään, jota Arttu ei käsittänyt, oli puhdasta himoa mua kohtaan.
 
     Olin tajunnut sen jo muutama viikko sitten. Olin ensimmäisinä päivänä ollut kai ihan yhtä lost kuin Arttukin nyt. Olin ihmetellyt, miksi Arttu oli ruvennut katsomaan muhun erilailla. Ei mitenkään inhoavasti tai mitenkään muutenkaan negatiivisella tavalla, vaan mielenkiintoisella tavalla erilailla. Arttu ei puhunut erilailla, ei käyttäytynyt eikä elehtinyt erilailla. Se vain katsoi erilailla.
      Meni pari päivää, ja huomasin itsekin katsovani Arttua erilailla. Ensin ihmettelin, että mitäs helvettiä tämä nyt meinaa, oltiin oltu elinikä kavereita, ja nyt alettiin katsoa toisiamme erilailla. Ihmettelin, että mitä se Arttu nyt oikein miettii. En kuitenkaan sanonut mitään, vaan annoin tilanteen rauhassa kyteä. Päätin katsoa, kehittyykö tilanne.
     Ja voi veljet mihin tilanne johtikaan! Artun silmät loistivat päivä päivältä kirkkaammin, himosivat tunti tunnilta villimmin, ja kärsivät epätietoisuudessa viikko viikolta sietämättömämmin. Omien tunteideni oletin kasvavan Artun tunteiden kanssa rinta rinnan, joka päivä saman verran. Omani vain kasvoivat sisäisesti, tai sitten Arttu oli oikeasti niin puusilmä, ettei kyennyt oivaltamaan paljonko on yksi plus yksi.
 
     Huolimatta raastavasta kiihkosta ja halusta Arttua kohtaan, samaan aikaan oli kasvanut mittaamaton pelko siitä, että Arttu joskus, ikinä saisi tietää tunteistani. En tiennyt tarkkaan miksi. Tai tiesin, mutta se ei käynyt järkeen. Eihän Arttu nyt voisi mua noin vain jättää, feidata, hylätä vain sen takia, että mä halusin sitä? Siksi, että välitin siitä enemmän ku kenestäkään, enkä piitannut enää muiden seurasta? Mehän oltiin ystäviä, entäs sitten vaikka olisinkin niin homo ettei homompaa? Kyllä Arttu nyt sen ymmärtäisi. Ja kun vielä ymmärtäisi omatkin tunteensa, niin olisin maailman onnellisin poika maailman täydellisin poika vierelläni.
     Senkuin homottelisivat.

 Homo. Lyäsh, sana maistui edelleen vieraalta suussani, vaikka olin pyöritellyt sitä vaikka kuinka kauan. Ei pahalta, mutta.. vieraalta.
 
  Niinpä, olin oravanpyörässä. Suurin, hartain, ja ainoa mitään oikeasti merkitsevä toiveeni oli, että Arttu ymmärtäisi kaiken kuin kirjaan kirjoitettuna, ja antautuisi tunteilleen, kuten minä olin jo tehnyt. Samalla kuitenkin pahin ja hirvittävin pelkoni oli, että Arttu joskus saisi selville mitä tunsin sitä kohtaan, ja seurauksena tästä jättäisi minut yksin saastaiseen homouteeni, eikä suostuisi myöntämään tosiasioita.
 
    Katselin Arttua kun se teki matikkaa, ja mietin varmaan miljoonatta kertaa, mitä kävisi jos kertoisin. Mietin, miten Arttu reagoisi. Tyhjää, Arttu saattoi tappaa mut tai muuttaa Kiinaan, tai mitä tahansa siltä väliltä. Mietin, mitä Arttu sanoisi. Tyhjää, Arttu oli sanallisesti niin ennalta arvaamaton. Luovutin vaikeilla osa-alueilla, ja siirryin siihen, minkä miettimisessä olin paras. Mietin Artun huulia. Voi luoja, mitkä huulet olivatkaan. Mietin, miten suutelisin noita täydellisiä huulia, ja miten ne suutelisivat takaisin. Miten Artun huulet avaisivat minulle ovia tunnetiloihin, joista en ollut koskaan edes kuullut. Mietin Artun silmiä. Mietin, miten Arttu katselisi minua, sen silmät loistaisivat kirkkaasta himosta ja hallitsemattomista tunteista ja mielihaluista. Mietin, miten Artun kasvot vääntyisivät nautinnolliseen huudonpidätykseen, kun tekisin hänelle asioita, joita kukaan ei ollut koskaan Artulle tehnyt.
 
    Hyrr, ehkei ollutkaan hyvä idea miettiä semmoisia, sillä oloni alkoi siinä matikanluokan etupulpetissa tuntua epämiellyttävän tukalalta. Sitä paitsi Arttu katsoi mua taas vähän varautuneesti. Turvaudun tällä kertaa pokerinaamaan, ja kysyvään ilmeeseen.
 “Mitä?” Olin toivoton. En ikinä koskaan pystyisi tällä menolla selvittämään asiaa.
 “Mikä ihme sua riivaa tänään, Jesse? Sä kyyläät mua koko ajan” Arttu kuulosti huvittuneelta.
 “Ei tässä mitään, lukittaa vaan,” vastasin.
 “Nähtävästi. Sul on pääs vikaa”
 “Ite oot kusipää”
 “Ite oot vaan kusessa muhun.”
  Meinasin pudota penkiltä. Perkeleen Arttu, etkö voisi edes hetkeksi joskus hellittää tuota typerän sananvalinnan pakkomiellettä? Keräsin itseni.
 “Mitäs sitte vaikka olisinki? Sähän vaan tykkäisit.” Pelasinko liian kovilla panoksilla?
 “Ja taas sä rupeet ylpistyy. Sä oot sit kans niin toivoton, Jesse.”
 Olin niin toivoton..

----------------------------------------------------------------------------------

    Viikko meni samoissa kuvioissa perjantaihin asti. Ei mitään järisyttävää tapahtunut, mutta en selvästikään pystynyt pitämään tunteitani täysin salassa, sillä Arttu esitti joka päivä useampaan kertaan kysymyksen ‘mikä sua vaivaa’. Viikko sitten samaan aikaan olin menossa tapaamaan serkkuani Amberia, joka oli ehdottomasti paras ystäväni heti Artun jälkeen. Serkkuni isä oli englantilainen, ja Amber oli Suomessa vain reilu kuusi kuukautta joka vuosi, joten näin häntä aina kun mahdollista. Amber oli ikäiseni tummatukkainen ihana tyttö, hyvin paljon itseni kaltainen; toisinaan hiukan liiankin tarkkanäköinen ja varma. Me olimme tehneet sitä samaa kuin aina tavatessamme; kaljoiteltu, kuunneltu ja soitettu musiikkia, katsottu elokuvia ja vain pyöritty kaupungilla, ja lauantai-iltana keskusteltu henkevyyksistä.
  Amberin kanssa viettämäni lauantait olivat mielenkiintoinen rutiini, ei tahallinen, mutta jotenkin me siihen aina päädyttiin. Keskellä yötä villin päivän jälkeen me alettiin pohdiskella syvällisyyksiä. Tänä viikonloppuna pääaihe oli ollut Arttu. Amber oli alkanut kysellä siitä vitun sydämestä jonka piirsin siellä. Amber halusi tietää kaiken, kuten tavallista. Tottakai se tunsi Artun, nehän oli nähnyt vaikka kuinka monesti ja olin kertonut Amberille kaiken parhaasta ystävästäni. Siihen asti kaiken paitsi villin ihastumiseni häneen.
 
  Amber oli laittanut minut lupaamaan. Puhuisin Artun kanssa ennen kuin näkisin serkkutyttöni taas.
  Vitun Amber.
 
  Perjantai. Tämän viikonlopun viettäisin kotona, varmaan läksyjä tehden, oli jäänyt vähän rästiin. Mutta perjantai-ilta. Ne oli aika usein varattu vapaaseen, huolettomaan viisitoistavuotiaan jätkän ajanviettoon. Ylös, ulos, ja kaupunkiin reput kilisten. Toisinaan se oli helmikuussa vähän huono idea, pakkasta kun oli usein ilta yhdentoista aikaan enemmän kuin kymmenen astetta, mutta eihän nyt pieni lumentulo ja hillitty miinusastelukema mitään haitannut. Pitkät kalsarit ja tumput niskaan ni kyllä pärjättiin. Ja viinahan se lämmittää.

    “Jesse hei, montaks sul on?” Arttu laskeskeli juomisten määrää.
“Kaks sikspäkkii lonkeroa. Kai sä toit jotain vahvempaa litkua?” kysyin, ja otin Artun repun tutkiakseni sen sisältöä.
“Herra on hyvä ja lepuuttaa silmää vaan,” Arttu sanoi ja korkkasi ensimmäisen lonkeroistani. ‘Jaetaan viinat’. Joskus se sopimus oli perseestä, silloin kun olin vaivalla hankkinut vähän keskikaljaa, ja joutunut niistä puolet antamaan Artulle. Mutta pidin sopimuksesta hymyillen kiinni, totta kai viinatonta kaveria autettiin. Ja kun sopimuksesta piti kiinni, tuli palkituksi näillä illoilla, kun sai korvaamatonta kultajuomaa tylsän oluen sijaan. Ja kaikki vain siksi, että Arttu sattui olemaan olemassa, ja mun paras ystävä. 
     “Arttu, sä olet tuonut mut taivaaseen. Joko aloitetaan, vai odotetaanko viel Läävää?”
Läävää sai aina odottaa. Paikalla oli jo Jore, Pöde ja Krisu mun ja Artun lisäks, ja alustava porukka yleensä kasvoi aina parilla kimmalla jotka joku soitti seuraksi. Mutta sanattomasti sovittu diili oli, että ilman kaikkia kutsuvieraita juhlia ei aloitettu.
  “Odotetaan Läävää, Arttu ei kaada tippaakaan siitä lonkerosta ennen ku se on täällä,” Pöde varoitti rastojensa takaa.
  “Joo, kyl se koht saapuu. Kauan siit Arttu on ku viimeks olit juomas?” Krisu kysyi.
  “Viime kerta oli ennen jouluu. Ihan hyvää tekee näin vaihteeksi taas.” Arttu kohotti tölkkiään, josta ei ollut vielä hörpännyt.
  “Tätähän voisi jo kutsua melkein absolutismin rajaksi,” Jore pohti.

    Oli siinäki nporukka. Minä ja Arttu, joukon neidit, toisin sanoen ulkonäöstään piittaavat, Pöde ruutupöksyineen ja rastahiuksineen, Krisu ja sen ainaiset säbäverkkarit sekä Jore ja sen viisaat kommentit kaikkien naisten kuolaamien vaaleiden kiharoiden heilautuksen saattelemana. Vielä kun Läävä mustan hevilettinsä kanssa saapuisi paikalle, niin jengi olisi koossa. Jengi, ou gaad mitä teinejä mekin oltiin. No, niitähän me oltiin, mutta kukaan ei ikinä käyttänyt sitä sanaa. Erinäinen porukka, tosiaan. Harva uskoi silmiään kun näki meidät ekaa kertaa kuudestaan jossain. Luulisi että me jotenkin oltiin vertaistuen puutteessa, tai oltaisiin kaivattu vähän enemmän omanlaista seuraa. Pödekin kasvissyöntinsä ja mielenosoitustensa kanssa, eikä meistä kukaan kuunnellut heviä niin kuin Läävä, tai koskaan pelannut mitään niin vannoutuneesti kuin Krisu salibandya. Välillä sitä itsekin ihmetteli, että miten tässä oikein ollaan.

  “Arttu, Arttu, Arttu, hidasta nyt vähän, saatanan doku!” nauroin, kun Arttu otti vastaan yllytyksen maailman pisimmästä viinahuikasta. Nousin, ja pyrkimykseni oli mennä riuhtaisemaan Artulta pullo kädestä ja näyttää miten maailman pisimmät huikat suoritetaan. Matkalla kuitenkin horjahdin vähän ja menin suosiolla istumaan lähimpään penkkiin.
 “Hähhäh, paraskin puhumaan, Jesse” Arttu sanoi, ja käveli luokseni tarjoten hörppyä suosiolla. Otin tarjouksen vastaan ja pian tunsin taas miten alkoholi poltteli ruokatorvessa. Tai jossain se poltteli. Annoin pullon takaisin; tarkoitukseni ei ollut vetää olkia. Olin laatinut loistavan suunnitelman. Tänään antaisin Artulle ensimmäisen shotin palavaa himoani. Eli käytännössä sanoisin ‘Arttu, minä..’, ja jänistäisin. Mutta johonkin oli pyrittävä, en voinut pettää Amberia.
 
  Arttu istui viereeni, olimme vähän syrjässä muista neljästä.
“Jesse kuules,” se aloitti.
“Mm-mh?” vastasin nerokkaasti.
“Sä oot ollu tän koko viikon ihan friikki, ja mä luulin että olisit normalisoitunut edes kaljaillasta jätkien kanssa. Nyt ei auta enää minkäänlaiset selittelyt, mä haluan kuulla syyn tälle järjenvastaiselle toiminnalle.”
“Sä oot kännissä,” sanoin värittömästi Arttuun katsomatta. Reiteni ja jotkin kylkilihakseni olivat alkaneet täristä jännityksestä. Nytkö sitä vietiin?
“Vitut olen, ite oot,” Arttu kuittasi. Totta, eihän tässä missään kännissä vielä oltu, mutta takaraivossa surisi jo mukavasti. Se antoi Artulle uhkarohkean ja estottoman persoonan, ja oli päiviä, kun sitä oli mukava ja raikastava seurata. Tänään ei ollut sellainen päivä.
“Ei me täs mitään voida keskustella, jätkät kuulee,” puolustelin.
“Eihän kuule kun mennään kauemmas.”
“Ne tulee perässä.”
“Pistetään ne liekaan.”
“Mitä vittua sä selität?” Katsoin Arttua suoraan silmiin.
“Katso ja kunnioita mun nerokkuutta.” Arttu kaivoi repustaan avaamattoman viinan, ja meni parin penkin päähän Joren ja muiden luo.
“Kundit hei, vartioikaa meiän reppuja hetki, me käydään Jessen kanssa pienellä lämmittelylenkillä. Saatte avaa tän mun vikan, mut älkää juoko kokonaan.”
 Arttu tuli takaisin kun muut alkoivat tapella Artun pullosta.
“Tuu nyt ni mennään,” Arttu hymyili ja tarjosi käden nostaakseen mut ylös penkistä. Tartuin siihen, pakottaen itseni unohtamaan, mitä parin minuutin päässä saattaisi tapahtua.

 “Pirun kaunis yö.” Katselin taivaalle. Me pysähdyttiin yhden kukkulan päälle, josta me nähtiin heti, jos joku kundeista keksis lähteä meidän perään, mutta alhaalta ei mitenkään voinut nähdä pimeälle kummulle puiden väliin. Oli siinäkin paikka puiselle kukkulalle, keskellä kaupunkia. Katuvalojen yläpuolelta näki tähdet hyvin. Kellokin oli jo varmaan aika paljon.
“Niin on.” Arttu sanoi katse mussa. Aikoiko se nyt oikeasti riistää musta jotain tunnustuksia? Mä en kyllä auttaisi sitä yhtään.
“Miten on?” se kysyi.
“Mikä?” kysyin takaisin.
“Mikä sulla on ollut koko viime viikon?”

  Huokaisin. Kai tässä nyt jotain vastauksia piti antaa, olin ilmeisesti onnistunut surkeasti kätkemään harhailevat tuntemukseni ja ajatukseni.
“Mä olin viime viikonloppuna Amberilla.” Huomasin, että kylmän alkoi huomata paremmin ilman huutavaa kaveriporukkaa ja valoja. Arttu ei hoputtanut. Se vaan seisoi mun vieressä ja katsoi. Katsoi taas se sama kiiltävä ilme silmissään. Hurr, ei saanut katsoa takaisin.
“Me juteltiin, niin kuin aina kun me tavataan. Juteltiin kaikkea syvällistä, ja viime lauantaina mä satuin kertomaan sille jotain, mistä en oo kellekään kertonut aikaisemmin. Yhdestä tosi tärkeästä jutusta. Ei se oo mikään paha juttu, tai ei musta ainakaan, mut vähän kumma silti.” Ihan säikähdin sanatulvaani. Mikä kirottu voima ajoi mut suoltamaan kuin lähde, ilman kunnon käskyä tai edes halua siihen? Arttu vaan katsoi mua, sen silmät villiintyi koko ajan. Se katsahti tärisevää kroppaani.
“Onks sul kylmä?” se kysyi.
“No vittu eiks sul muka oo, tääl on arktinen ilma.” Suljin silmäni ja vasta kunnolla tajusin, miten kylmä mulla oikeesti olikaan. Tungin käteni farkkujen taskuihin, josko sormet vähän lämpenisivät. Äkkiä Arttu liikahti lähemmäs, ja järkytyin niin paljon että lakkasin hytisemästä. Arttu tuli ihan mun viereen, oli varmaan sentin päässä, ja kiersi suoraan mun eteen.

  En välittänyt enää, miten paljastavaa käytökseni oli, en vain voinut sille mitään.
Tunsin käden olallani. Lämpimän, varman käden.
Sitten toisen toisella olallani. Kehoni hylkäsi kaikki biologian luennot siitä, miten keuhkot hengittävät automaattisesti. Arttu tuli koko ajan lähemmäs. Kylmäkin alkoi kaikota, Artusta hehkui lämpö.
 Arttu huokaisi hyvin hiljaa. Se oli enemmän henkäys. Tunsin sen kasvoillani, ja lämpö pyyhki poskiani.
 Arttu siirsi toista kättään alemmas. Ruumiini alkoi taas tärisemään, ei kylmästä, vaan jännityksestä. Käsi liukui aina vain alemmas selkääni pitkin, kunnes pysähtyi tarkasti ohuen takkini reunan alapuolelle. Toinen käsi alkoi liukumaan niskaani, ja yhtäkkiä nopea liike kiskaisi minut aivan kiinni Arttuun, ja varmasti elämäni parhaaseen suudelmaan.
  Sekosin. Menetin järkeni. En ollut ikinä kokenut enkä tuntenut mitään vastaavaa.
Avasin suuni Artun kostealle, kokeilevalle kielelle, ja tartuin Artun kasvoihin molemmin käsin.
  Tässä se oli. Parempana kuin olisin koskaan uskonut tai pystynyt kuvittelemaan. Arttu, siinä, mun edessä, mussa kiinni ja täysin mun omana. Mun oma, rakas, kaunis Arttuni helvetin taitavasti suudellen. Silitin Artun hiuksia ja kasvoja, kosketin sen kaulaa ja niskaa niin kuin olin aina halunnut koskettaa. Tästä hetkestä olin nähnyt unta. Tästä hetkestä olin unelmoinut niin monta viikkoa. Tästä hetkestä olisin ollut valmis antamaan oikean peukaloni, ja nyt sainkin sen Artun omasta tahdosta, romanttisena, kauniina hetkenä, joka käsitti sillä hetkellä koko maailmani.
 Joka loppui äkkiä kuin seinään. Arttu henkäisi irrottautuen minusta, ja astui monta askelta taaksepäin. Se katsoi muhun säikähtäneenä. Mä seisoin nerokkaasti kädet koholla kuin pitelisin Artun kasvoja vieläkin. Silmäni olivat täynnä kysymyksiä.
  Mitä tää nyt meinas? Miksi Arttu näin teki? Eikö se pitänytkään suudelmasta? Oliko se vain jokin vitsi? Miksi Arttu oli säikähtänyt?
  Vastauksia en saanut. Arttu juoksi alas kukkulalta, ja pikaisen repunhakulenkin jälkeen kiisi puiston poikki kotiin päin.
  Mä jäin kukkulalle, ja kello oli puoli neljä kun äiti soitti ensimmäisen kerran.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


« Viimeksi muokattu: 06.12.2014 14:03:20 kirjoittanut Pyry »

syysvilja

  • tuulentuivertama
  • ***
  • Viestejä: 292
    • The In-Between
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #1 : 16.01.2010 20:36:01 »
Tämähän oli ihan mielenkiintoinen! Vaikuttaa aika perusteinislashiltä, mutta ainapa ne on yhtä mukavia, joten en syyllistä (: Kieli oli välillä minun korvaani vähän.. omituista, mutta kuitenkin toimi sitten kokonaisuutena ihan hyvin. Hahmoihin rakastuin, tottakai, voisin itsekin ottaa tuollaisen huoneen nurkkaa pölyttämään :'D

Mutta tosiaan, tähän aikaan rankan viikon jälkeen minusta ei saa enempiä mehuja puristettua, pahoittelen.
Pidin siis kyllä ja luen mielelläni jatkoa, jos se sinulla valmiina kaiken lisäksi on! : )
we'll be glowing in the dark

Skaber

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #2 : 16.01.2010 22:13:20 »
Natte: Totta puhut, tämä on pelkkää perusteinislashia. Novellin kielestä pyrin tekemään mahdollisimman hyvän kopion kotipaikkakuntani nuorison käyttämästä kielestä, karsien kuitenkin liiat kirosanat pois; toisin sanoen en yhtään ihmettele että se voi jonkun korvissa kuulostaa kummalta =DD Positiivinen kommentti on aina positiivinen kommentti, vaikkei se olisikaan hirveän "mehukas" =D Kiitos että luit, toivottavasti jaksat lukea novellin loppuun asti! <3

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #3 : 17.01.2010 04:12:05 »
Tämä oli kiva pätkä, kivaa rentoa tekstiä, johon ei kauheasti tarvinnut keskittyä ja saattoi vain rentoutua. Ihan mielenkiintoisilta vaikuttavat hahmot, natten sanoin aika perusteinislashiltä vaikuttavaa kamaa. Sopivasti, kaipailenkin juuri jotain tällaista luettavaksi. Jessen huone vaikuttaa kivalta ja tykästyin pojan piirustustaitoihin, samaten myös Artun kieli-intouteen.

Novellin nimi on aika tylsä, mutta nimien keksiminen on kyllä vaikeaa. Tykkäsin puhekielisyydestä, se sopi tähän. Kivan teinimäistä hommailua.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #4 : 17.01.2010 10:36:00 »
kyllä haluisin loppuja lukuja, muttei paljon kerralla, koska muuten en jaksa lukea

tää on hyvä, mut kappalejaot vois olla selvemmät
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #5 : 17.01.2010 13:01:01 »
Kiinnostava ja vahva juoni ja sympaattiset henkilöt. Toivottavasti jatkat pian, odotan mielenkiinnolla!
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Soni

  • ***
  • Viestejä: 122
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #6 : 24.01.2010 16:17:39 »
Todellakin jatkoa. Tämä on äärimmäisen hyvä. Kerronta kulkee ihanan vaivattomasti, eikä ole sellainen perus slash, vaan omanlaisensa hyvällä tavalla. Olet onnistunut välttämään kliseisyyden tunnun tekstistäsi ;D.

 En koe että yksikään luku olisi ollut vaikea luettava tai vaikea selkoinen. Ei ole oikeasti minkään laista negatiivista(siis sellaista rakentavaa tai huomautusta jostain outoudesta) sanottavaa tällä haavaa.
Minun aasini eivät vaivaudu käyttämään siltoja, ne lentävät.

Skaber

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #7 : 24.01.2010 17:09:49 »
Joo, okei nyt ihmiset.

Miks kukaan ei oo kertonu mulle että kolmosluku ei tullu tänne kokonaan? Eikö tosta tajua että se on katki?

Aaah, voi kun ihanaa =D

A/N: Kun julkaisin kolmosluvun Vuotiksessa, pahoittelin Notesin yhteydessä sitä, että kolmosluku on friikki, ja lupasin ettei ne muutu sellaisiksi. Näin jälkeenpäin luen kolmoslukua kaikkein eniten, se on varmaan paras luku näistä kaikista kuudesta ja risoista. Tämä on se vaihe, kun Artun ja Jessen persoonien pitäisi ruveta kunnolla erottumaan toisistaan, kumpikin omalla tavallaan vastustamattomana. Ja vaikka ette sitä huomaisikaan, niin mun on pakko sanoa, että totta; Arttu ja Jessehän ovat siis täysin immuuneja laskuhumalalle ja krapulalle. No, ei se ole niin justiinsa. Kiitos Vertille, joka ennenkuulumattoman huonosti betasi kolmosluvun kaksi ekaa sivua. <3
Joo, ja nyt tää on siis kokonainenkin.. *nolo*. Fin ei ilmeisesti ime tota tekstiä yhteen viestiin samalla lailla kuin Vuotis.., no tästä lähin laitan luvut omissa viesteissään.

Elfmaiden: Kiitos palautteesta! Jatkanhan toki, ja jatkan loppuun asti hyvällä tahdilla jos ihmiset niin haluavat. Kiva että tykkäät, ja toivottavasti jaat mielipiteesi myös kolmosluvun jälkeen! <3


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Luku.3 -Halu-


Niinpä niin, kuinka voikaan elämä kääntyä yhdessä pirullisessa illassa täysin päälaelleen. Yks pienen pieni itsehillinnänkadottamismomentti, ja kaikki on ylösalaisin. Perkele.
Onneksi oli sentään viikonloppu. Pari päivää aikaa. Täytyi soittaa Jesselle. Mä en ollut mikään luuseri joka luistaa puhumistilanteista, vaikka eilen sieltä kukkulalta juoksinkin alas. No vittu, mä säikähdin! Vähemmästäki saa laakin.

 Jesse ei ollut lähtenyt perään. Olikohan se lähtenyt ollenkaan kotiin? No ei se nyt mikään tyhmä jätkä ollut. Eikä muut sitä sinne ois jättäny. Kai.

  Mä en tajunnut, mikä muhun oli mennyt. Yhtäkkiä vaan Jesse oli tuntunut niin rakastettavalta, kauniilta ja vastustamattomalta. Varmasti sillä viinalla oli ollut jotain tekemistä sen kanssa. En ollut ajatellut, että siinä olisi jotakin outoa tai väärää, ihan varmasti se viina esti sen. Olin vain nähnyt edessäni kauniin olennon, josta ei voinut pitää käsiään irti.
  Mutta mitä väliä sillä on, miten kaunis Jesse oli?! Koko hetki ei muuta ollutkaan kuin outoa ja väärää. Niin outoa, että huippufyysikot pyörtyisivät, jos tietäisivät. Niin väärää, että joskus miljoona vuotta sitten kruununprinsessan ja tallipojan romanssikin oli oikeampaa.
 Enkä mä edes tykännyt Jessestä sillä lailla, sehän oli mun paras ystävä! Ei ystävät yhtäkkiä vaan lankea toistensa syliin.
 Ja miksi Jesse oli käyttäytynyt niin? Suudellut ja halannut takaisin, ihankuin se olisi halunnut sitä. Ja sitten kun mä tajusin mitä olin tekemässä, sain vuosisadan sydärin ja karkasin. Se oli jäänytkin siihen niin tyrmistyneenä, että voisin vannoa sen oikeasti halunneen ja kaivanneen sitä. Luullen, että niin oikeasti tapahtui. Vaikkei tapahtunut. Ei ollut voinut.

 Se kaikki oli mun rajatulle ymmärrykselleni liikaa. Viikon mittainen kummallisuus, tuijotus, hassut kommentit ja epäselvät eleet, se vitun sydänmaalaus kuvisluokassa, auringonlaskut matikanvihossa, salamyhkäinen avautuminen Amberille, ja vielä intohimoinen suudelma kaiken huipuksi. Ja mistään en tajunnut mitään. Mistä kaikki johtui, miten ne liittyivät toisiinsa, mistä ne olivat saaneet alkunsa ja mitä ne ylipäätään olivat.
 
 Katsoin kelloon. Seitsemän aamulla. Olinko mä istunut siinä sängyllä niin kauan? Ei se paljoa yli puolenyön silloin ollut kun mä puistosta kotiin lähdin. En ollut nukkunut sekuntiakaan. Tuskin Jessekään.
 
 Valitsin puhelimeni pikavalinnoista ensimmäisen, ja painoin vihreää luuria. Kissa piti nyt nostaa pöydälle, muuten tapahtuis kauheita. Mä sekoaisin, Jesse sekoais, ja meidän ystävyys kariutuis. Se oli mun paras ystävä, enkä tosiaankaan halunnut menettää sitä, vaikka osa musta, erittäin pieni kylläkin, käski olla enää ikinä edes katsomatta Jesseen päin.
 “Jesse.” Olin niin ajatuksissani, että kesti sekunnin tajuta sen vastanneen. Yhtäkkiä en saanut sanaa suustani. Mitä muka voisin sanoa?
 “Mä..” Niin, mä mitä? Koita nyt Arttu kusipää sanoa jotain!
 “Arttu? Mitä sä änkytät siel?”
 “Sori. Meiän pitää nähä tänään, tuutko ulos heti vai meille myöhemmin?” kysyin. Puhuin nopeasti, enkä voinut pitää silmiäni auki, Jessen ääni kuulosti niin pehmoiselta ja uupuneelta. Se ei vastannut heti mitään.
 “Jesse?” hoputin. Langan toisesta päästä kuului katkonainen huoahdus.
 “Tuol on aika kylmä. Voin tulla teille myöhemmin, yhdeksän aikoihin?” Sen ääni katkeili, ja se hengitti tosi tiuhaan. Itkikö se? Jesse ei edes yrittänyt peitellä sitä, ja yhtäkkiä jossakin rintakehäni uumenissa vallan otti hyökyvä kipu. Jesse oikeasti itki.
 “Okei, nähdään sitten,” sanoin nopeasti ja löin puhelimen kiinni.
 
 “Arttu?”
 Hätkähdin sängyllä, josta en ollut liikahtanutkaan moneen tuntiin.
 “Miten sä sisälle pääsit? En kuullu kelloo.” Yritin pitää ääneni mahdollisimman vakaana, mutten voinut katsoa Jesseä silmiin.
 “Sun vanhemmat lähti samal ku mä tulin. Kuulemma jonnekki messuille.”
 “Ainiin.”
 “Parempi näin.”
Niinpä, ehdottomasti parempi näin. Mulla, tuskin Jesselläkään, ei ollut mitään hajua siitä, mihin tämä keskustelu veisi. Parempi ilman yleisöä.
 Jesse istui sohvalle huoneeni toisella laidalla. Se katseli kovinkin kiinnostuneena mun leffahyllyä. Se ei tosiaankaan näyttänyt siltä että aikoisi sanoa yhtään mitään ennen mua.
 No joo, pakkohan mun oli myöntää, että kuka tahansa voisi kyrssiintyä sellasesta mitä mä eilen Jesselle tein. Mut mikä nimenomainen syy Jessellä siihen oli?
 
  Plääh, josko lopettaisin arvailun ja itsekseni pohtimisen, ja kysyisin suoraan Jesseltä itseltään. Senhän takia sen olin siihen pyytänyt.
  “Jesse?”
 “No Arttu.” Auts.
 “Mitä eilen oikeen tapahtu?” Kysyin loistavasti. Jesse katsoi mua suoraan silmiin, ja rintalastaani vihlaisi. Jos katse voisi tappaa…
 “Olit niin kännissä ettet edes muista?” se kysyi hiljaa.
 “Sä tiedät ettei kumpikaan meistä ollut niin kännissä ettei muistais.”
 “Miks sä sit kysyt?” Hyvä kysymys.
 “Okei, esitän kysymyksen toisella tavalla. Eilen, kun me suudeltiin siellä kukkulalla, ja kun mä juoksin sieltä äkkiä pois, mitä sä ajattelit siitä silloin ja mitä sä ajattelet siitä nyt?” Mitä vittua mä yritin selittää? Jesse käänsi katseensa pois.
 “Ihan samaa mä ajattelen siitä nyt kuin silloinkin. Se oli uskomattominta mitä mä oon ikinä kokenu, ja oon ikuisesti kiitollinen jollekin korkeammalle taholle että sain sen kokea. Mut samalla mua ihmetyttää et miks sä juoksit pois. Mua vituttaa ja suututtaa se, et sä et nää asioiden oikeita laitoja, et sä oikeesti oot niin puusilmä, että kaikki pitää vääntää rautalangasta.” Jesse hautasi päänsä käsiinsä eikä sanonut enää mitään.      
  
  Oliks tässä keskustelussa mitään järkeä? Mä en tajunnut mitään mitä se puhui. Sanat juuttuivat mun kurkkuun, vaikka olisin halunnut selittää Jesselle jotenkin. Sen poskella vieri pari kyyneltä. Siihen ihan oikeesti sattu. En tajunnut, mikä siihen sattui, miksi se suudelma oli sille niin tärkeä, en ymmärtänyt sitä ollenkaan. Tajusin vain, että Jessen teki älyttömän kipeää, ja että kyyneleisin kasvoin se näytti järkyttävän kauniilta. Niin herkältä ja haavoittuneelta, aivan erilaiselta kuin mitä se koulussa ja yleensäkin julkisesti antoi ymmärtää. Nyt Jesse oli vain Jesse, poika ilman maskeja, ilman pönkitettyä egoa, ilman kaikkea, millä se peitti todellisen itsensä.

 En kestänyt enää vain katsoa, en voinut. Millainen tane mäkin olin, en osannut edes lohduttaa kun toinen itki! Tämän ajatuksen rohkaisemana nousin, kävelin hitaasti Jessen luo, ja kiersin käsivarteni sen ympärille. Se oli Jesselle liikaa, ja se ei pystynyt pidättelemään itkuaan enää senkään vertaa, mitä se äsken oli pystynyt. Jesse käpertyi mun kainaloon, ja antoi itsensä itkeä.
  
  Silittelin siinä Jessen olkapäätä ja hiuksia monta minuuttia, annoin sen kastella mun paidan kyyneliin, ja nojautua muhun koko painollaan. Se tärisi ja koitti kai saada aikaan jotain sanoja nyyhkytyksensä väleissä.
 “Hysss..” sanoin hiljaa. “Kaikki järjestyy.” Niinpä, mikään ei jää perseelleen, aurinko paistaa taas jokin päivä, kaikilla pilvillä on hopeareunukset, blää blää. Vittu mä olin paska tässä. Jessekin ilmeisesti ymmärsi sen, sillä se kampesi itsensä ylös mun kainalosta ja katsoi muhun punaisilla ja turvonneilla silmillään.
 “Vittu järjestä sitten! Tee jotain! Sä oot muutenkin kaiken paskan alku ja juuri, sun pitäis ruveta korjaamaan jälkiäs, kun kaikki kerran niin hyvin järjestyy!” Sen ääni oli säälittävästi kimakka, ja sen sanat oli jäätäviä. Yritin maalata kasvoilleni mahdollisimman vilpittömän ilmeen katsoessani Jesseen.
 “Jesse, mä tein väärin juostessani alas sieltä, mä tiedän. Mut miks se vaikuttaa suhun noin? Ei suudelma ole iso niin iso asia, sä tiedät että sä oot mun paras ystävä vaikka mä juoksisin neljä kertaa päivässä sun luota panarissa pois.” Kertomani katkeili, kun yritin järjestää sanoja oikein päin ja ylipäätään saada niitä ylös kurkusta.
  Jessen ilme meni sana sanalta epätoivoisemmaksi. Kyyneleet eivät olleet vieläkään loppuneet.

  Se nosti kätensä ja silitti mun päätä pari kertaa.
 “Mikä sua oikein estää näkemästä?” se kysyi. Kuulosti ihan kuin se olisi kysynyt lähinnä itseltään. “Mikä tässä on ongelmana? Miksei kaikki vaan voi sujua? Mikset sä voi hyväksyä ja ymmärtää?” se lateli kysymyksiään.
 “Jesse..” aloitin, tarkoituksenani vaatia selitystä suoraan ja selkeästi. Jesse keskeytti mut.
 “Ole hiljaa,” se sanoi. Aika tylyä, ajattelin, mutta ajatukseni katkesi, kun tunsin kämmenen kyljelläni. Pelkkä t-paita päällä lämmin käsi oli lamauttava.

  Mikä vittu mua vaivasi? Miks Jesse vaikutti muhun näin? Jäin itselleni aika ajoin housut nilkoissa kiinni tuijottamasta Jesseä, ja miettimästä sen upeutta ja kauneutta. Eikä viinalla nyt voinut selittää sitä taivaanomaista suudelmaa. No vittu teini-ikä, mielialaheittelyt ja automaattinen identiteetti-etsiskely, jonka lomassa jokainen mahdollinen vaihe käytiin läpi kerran. Vitun terveystiedonmaikka, et sitten viitsinyt kertoa että kuuluiko parhaan ystävän haluaminen niihin vaiheisiin. Voi paska.
 
  Jesse seurasi tarkkaan liikkeitäni, mutta varoi menettämästä katsekontaktia kovin pitkäksi aikaa. Mä en saanut silmiäni irti sen intensiivisestä tarkkailusta. Ne silmät olivat edelleen turvoksissa ja itkuiset, mutta hysteerinen nyyhkytys ja kyyneltulva oli jo ohi. Vasen käsi silitti mun kylkeä minimaalisen pienesti, mutta vahvalla ja varmalla otteella.
  “Arttu. Kerro mulle, milt tää tuntuu.” Jesse näki suoraan mun läpi. Tai siltä se ainakin tuntui. Se tiesi tasan tarkkaan, miltä sen käsi mun kyljellä tuntui, mutta helvetti jäätyis ennen kuin Jesse lakkais vaatimasta multa vastausta tohon kysymykseen. Siispä ainoa vaihtoehtoni oli yrittää vastata. Ja niin kuin eilenkin illalla oli käynyt, hetken mielijohteesta päätin esittää asian suoraan.
 “Hyvältä,” henkäisin. Kaduin sitä melkein heti, vaikka leimahdus Jessen silmissä ja otteen varmeneminen kyljellä, joiden huomaaminen teki helvetin gutaa, olivatkin kiitollinen palkkio sanastani. Etsä nyt nähnyt, Jesse? Tässä se ongelma oli, mä en hallinnut itseäni silloin, kun sä rupesit sopimattoman estottomaksi.
 “Nimenomaan,” Jesse sanoi lyhyesti ja laajensi kätensä liikettä tuodessaan sen seuraksi toisen. Älä nyt Jesse kiltti pahenna tätä! Hengitykseni katkeili, ja Jessen suorastaan nälkäinen tuijotus saisi mut varmaan kohta hyökkäämään sen kimppuun.

 “Vieläkin?” Jesse kysyi. Ihan kohta mä sekoaisin taas. Ääni mun päässäni käski pistää pelin poikki.
Hullu, kohta käy niin kuin eilen, ja tilanne vaan pahenee! Tämän ajatuksen seuraksi saapui toinen, epäröivämpi ajatus, joka aaltoili Jessen käsien liikkeiden tahdissa.
Hei, se on alkukantainen vietti, sitä kuuluu totella. Tosi mahtavaa.
Mut et sä ole homo, ja tässä on nyt vaakalaudalla vähän enemmänkin!
Mut tää tuntuu niin saakelin hyvälle!
Mut samalla väärälle. Lopeta!
Eihän, vaan niin oikealle.
 
  “Joo,” vastasin hiljaa Jessen kysymykseen. Käsivarteni, jonka lihaksien piti olla tahdonalaiset, alkoi liikkua Jessen kättä kohti. Jesse taisi vähän hämmentyä sekä vastauksestani, että liikkeestäni. Liu’utin kättäni Jessen kyynärvartta pitkin sen olkapäälle, sitä kaulaa hipaisten leualle, ja jätin sen siihen. Jessen iho oli lämpöinen, niin kuin sen kädet, jotka omani rohkaisemana ottivat keskiruumiillani lisää pinta-alaa rintakehältä ja vatsalta. Voi vittu jumalauta mä pyörtyisin kohta.
 “Mikä siinä on niin vaikeaa hyväksyä?” Jesse kuiskasi. Se kumartui mua kohti, ja väisti pääni jotta pääsi lähemmäs mun korvaa. “Sano se ääneen.”
 En tiedä oliko se ollut jokin Jessen juoni vai mun oma reaktio, mutta täysin huomaamattani olin painautunut sohvalla lähes makuulle käsinojan päälle.
 “Sano se ääneen.” Joo, varmaan sanoisin ääneen sen mikä me molemmat tiedettiin varmasti kuin vuoret, ja jos sanoisin sen ääneen tekisin asiasta vain kiusallisen. No niinpä, eikö se jo ollut?
 Jesse suurin piirtein makasi mun päällä. Ehkä se oli tahallaan painanut mut käsinojaa vasten. Tajusin, että se oli mun mielestä lähinnä huvittava ja miellyttävä yksityiskohta.
 
 “Miksei sitä voi myöntää? Sano se ääneen,” Jesse toisti mun korvaan niin hiljaa, että se tuskin itsekään sitä kuuli. Sivelin sen kasvoja pienesti, ja suljin silmäni. Olin yksinkertaisesti liian halukas pistämään kapuloita enää rattaisiin. Nautin tilanteesta suunnattomasti, Jesse tuntui paremmalta kuin mikään ja sen kädenliikkeiden edessä kovinkin luu olisi taipunut. Jesse käänsi päätään hieman, ja sen huulet kosketti mun korvaa. Sen suu ei liikkunut, mutta tunsin sen värisevän hengityksen, ja ymmärsin vihdoin monta asiaa.
 
 Ensinnäkin Jesse halusi tätä. Se suunnitteli tätä ja se vei tätä, se nautti tästä ja halusi tätä. Toiseksi se näytti luulevan että mäkin halusin. Tai niinhän mä halusin, mutta en olisi halunnut haluta. Helvetti soikoon. Halusin tätä niin perkeleesti, mutta tiesin pitäväni tätä myöhemmin vääränä. Kolmanneksi Jesse oli epävarma. Se pelkäsi, etten sanoisikaan sitä ääneen. Se pelkäsi olevansa väärässä. Se oli epävarma taidoistaan, olettamuksistaan ja luuloistaan.
 Ja se jos mikä todisti, että Jesse oli tosissaan.
 Jesse tosissaan halusi tätä. Se oli koko ajan tilanteen tasalla, se suunnitteli liikkeensä ja sanansa, se tiesi mitä teki. Toisin kuin minä.

  Mutta keskustella ehtisi myöhemminkin, eikö totta? Viettiä piti seurata. Eihän se sukua jatkaisi niin kuin sen perimmäinen tarkoitus kuului, mutta kai sillä silti jokin henkevä syy oli?
 Keskustella ehtisi myöhemminkin. Nyt tärkeää oli sanoa vain se, minkä sanomiseen Jesse mua oli koko ajan kehottanut.
 Ja juuri sopivasti Jesse hengähti korvaani ja esitti käskyn neljännen kerran.
“Sano se ääneen..” Peli oli menetetty, miksi siis enää ruveta valehtelemaan?
“Mä haluan sua,” kuiskasin, ja nostin Jessen päätä muutaman sentin. Ehdin pikaisesti nähdä sen silmissä jotakin elämää suurempaa, ennen kuin tajuntani jokaisen sopukan täytti vaativat huulet ja kuuma kieli, upeampana ja uskomattomampana kuin muistin.

  Kokemus oli järkyttävä. Samanlainen kuin eilen, mutta kuitenkin niin erilainen. Sama Jesse siinä oli, samat uskomattomat huulet ja kädet. Mutta tänään ei etenemistä näyttänyt estävän mikään, ja se jos mikä pelotti mua.
 Ei takkeja rajoittamasta kätten alueenvaltausta. Ei kylmyyttä turruttamassa kehoja. Ei alkoholia sumentamassa aivoja. Ei kavereita nurkan takana odottamassa. Ei lähenevää paniikkikohtausta jonka olisi voinut luottaa pysäyttävän leikin viime tingassa.

 Eipä tietenkään. Nyt oli vaan minä ja Jesse t-paidoissa ja farkuissa, sekä hillitön himo.

  Jessen kädet olivat vallattomat kulkiessaan hiljalleen pitkin mun kehoa, ne siveli mun vatsaa ja kylkiä, ja toinen hakeutui selvästi tielleen kohti mun kaulaa. Sormet löysi herkän ihon solisluun kuopan laitamilta, ja mun koko keho värähteli. Jessen huulet maistuivat kyynelistä suolaisilta, ja se vain lisäsi armotonta tunnetilaani. Sen toinen käsi jollakin uskomattomalla tarkkuudella löysi mun vaaleansinisen paidan alareunan, ja vaivoin sain pideltyä itseni kiemurtelemasta. Sen pianistinsormet hakeutuivat vikkelästi paidan reunan alle.
 Ihoani kihelmöi. Jessen käsi oli ovela ja uskomaton, kun se viiletti kiihkeästi mutta rauhallisesti paljasta ihoani pitkin rinnan ja vatsan päällä. Sormenpäät olivat kuumat ja pehmeät, ja muutaman rintakehäkierroksen jälkeen ne jäivät farkkujeni reunan yläpuolelle lepäämään juuri siihen kohtaan, jossa iho tekee pudotuksen ja herkkenee.
 Jesse pysähtyi. Se antoi suudelman soljua rauhassa loppuun asti, mutta nousi sitten katsomaan mua silmiin.

  Tuntui että se katsoi suoraan mun ailahteleviin tunteisiin. Näki mut paremmin kuin kukaan. En tienny yhtään, miltä näytin, mutta ei siinä vaiheessa edes kiinnostanut. En saanut ajatuksestani kiinni, en pystynyt keskittymään akuutteihin kysymyksiin, vaan tunsin vain halua suudella Jesseä uudestaan ja jatkaa aloittamamme luku loppuun asti. Keskustella voisi edelleenkin myöhemmin.
 Jessen katse oli lämmin ja onnellisen näköinen. Se antoi katseensa liukua ohimolta hiusrajalleni, ja nenänvartta pitkin poskelle, josta se kaarsi leuan kautta huulille. Jesse puraisi omaa huultaan, ja nosti kätensä mun solisluulta mun kasvoille. Se siveli mun huulia ja poskia, ja suljin silmäni vain nauttimaan kosketuksesta lantiollani ja kasvoillani. Jesse kumartui suutelemaan mun kasvoja joka puolelta.
 “Vieläkin?” se kysyi hiljaa suudelmien lomassa. Vitun Jesse, älä kiduta mua.
 “Joo..” ähisin. Ihan hävetti.
 “Sä oot niin upea..” Jesse kuiskas mun kaulaa vasten. Tunsin miten se tärisi, yhtälailla kuin minäkin.
 “Jesse..”
 “Mm..?”
 “Älä leiki mun kanssa.”
 “Mä sun?”
 “Nimenomaan. Umh, jatketaan nyt vaan, äläkä sano enää mitään.”
 “Sä oot niin helvetin upea..” Ite olet, ajattelin. Eikä Jesse enää sen jälkeen sanonutkaan mitään.
 
  Äkkiä Jesse tarttui paitani alareunaan, ja kiskaisi sen pääni yli. Heti perään vikkelämmin kuin salama se tarttui omaan paitaansa, ja riisui senkin. Molempien silmissä leimahti, ja sen jälkeen mikään ei enää pidellyt meitä.

 Eikä sanoja tarvittu.

-------------------------------------------------------------------------

 Mä olin keittiössä. Talo oli vieläkin tyhjä, ja Jesse palloili jotain mun huoneessa. Mä kittasin jääkaapista Jaffaa bokserisillani, ja mietin mitä sanoisin Jesselle.

 Pakko oli sanoa jotain. En voisi vaan lähettää sitä himaan sanoen “kiitti, loistavaa käsityötä”. Tiesin tulevani tekemään jotain vielä paskamaisempaa kuin eilinen karkaus, mutta kaikki yksityiskohdat sotivat liikaa toisiaan vastaan.
 Mä en ollut homo. En millään lailla ollut lätkiintynyt Jesseen, enkä halunnut sitä muussa kun fyysisessä mielessä ja sitäkin vain silloin kun Jesse pisti mun hormonit hyrräämään lämpimällä läheisyydellään. Kyllähän sitä side silmillä ottaisi käteen vaikka hevoselta, ja äskeinen oli hyvin verrattavissa sokeuteen. Ei sillä että Jesse olisi verrattavissa hevoseen, mutta ymmärrätte kyllä.
 Mutta mä en ollut homo. En vain ollut, ja se piti hyväksyä. Jos Jesse nyt näki jollain tavalla palavasti rakastavansa mua, niin se pääsisi kyllä yli tästä. Vaikken ollut homo, en ollut myöskään idiootti. En aikonut jättää Jesseä, aioin säilyttää meidän ystävyyden juuri niin kuin se oli aikaisemminkin ollut, vaikka se olisi viimeinen tekoni. En luopuisi Jessestä.

 Kävelin takaisin yläkertaan Jaffapullo kädessäni. Jesse löytyi mun huoneesta makaamasta sohvalta vatsallaan, juuri niin kuin olin sen jättänyt. Farkut se sentään oli saanut kiskotuksi jalkaan.
 Onnellinen hymy sen kasvoilla sai mut melkein tuntemaan huonoa omatuntoa aikeistani. Mutta ei, nyt täytyi pysyä lujana, mitä nopeammin, sen kiltimpi olisin.
 “Jesse?” En varmaan koskaan kyllästyisi Jessen nimeen. Paska vaan että nyt siihen liittyi jotain muuta kuin mielihyvää ja intohimoa.
 “No Arttu,” Jesse vastasi. Nyt sen ääni kuitenkin oli tulvillaan hymyä ja lempeyttä.
 Huokaisin vähän, ja menin sohvan luo hakemaan farkkuni. En uskaltanut katsoa Jesseen. Jätkä seurasi mun liikkeitä kun vedin housut jalkaan, muttei sanonut mitään.
 Istuin vaitonaisena sängylleni, ja painoin pääni käsiini. Jesseen sattuisi niin.
 “Arttu?”

 Jesse nousi edelleen puolialastomana sohvalta, ja käveli mun viereen sängylle.
 “Mikä on?” se kysyi. Lempeällä ja hiljaisella äänellä.
 “Jesse, mä oon niin helvetin pahoillani,” sanoin. Jesse taisi vähän häkeltyä, ja olin varma että sen mielessä ainakin käväisi se mitä tulisin sanomaan.
 “Tota noin.. mistä?” se kysyi rohkeasti ja vakaasti.
 Nostin katseeni Jesseen. Sen kasvoilla oli vielä hippunen iloa ja onnea, joita pelko ja epäusko työnsivät tieltään pois. Rintaani vihlaisi. Anteeks, Jesse.
 “Mä tiedän mitä sä haluat. Mä tiedän nyt mitä sä ajattelet ja toivot. Mut mä en voi antaa sulle mitään niistä.”
 Ehdin nähdä miten Jessen silmissä välkähti, ennen kuin se kääntyi äkkiä ja käveli ikkunan luo.
 “Miten niin et voi?” se kysyi.
 “Jesse. Mä en ole homo,” vastasin. Se kuulosti kauhealta, sen keskustelun jokainen sana riipi korviani ja tajuntaani kuin ruoste. Jesse vääntelehti ikkunan edessä, ja yritti kerätä itsensä.
 “Mä.. mä luulin..”
 “Joo, kai niin hetken olikin. Mutta niin ei ole oikeasti. Se, että lämmin ruumis saa teinikundin hormonit hyrräämään ei tarkota sitä että mä olen kusessa parhaaseen ystävääni.” Aika pirun tylyä. Mutta Jesse parantuisi pikemmin kun sai äkkiä kaiken niskaansa, eikä epäselvyyksiä tulisi. Sen ruumis tärisi.
 “Arttu, voiko tämä enää kliseisemmäksi mennä? Mä ihan oikeesti, tosissani, vakavissani luulin että se ois voinu mennä niin, luulin oikeesti että sä vihdoin olisit tajunnut. Ja mä olin sulle vain hyvä seksi ja loppu.” Sanat hyysivät päässäni, tunsin miten kylmä ääni teki itsehillinnästäni huurretta. En estänyt kyyneleitä, en halunnut, enkä olisi pystynytkään.
 “Jesse, sä tiedät et niin ei ole. Sä olet mun paras ystävä nyt ja oot aina ollut, ja sä olet aina. Sä pääset yli, mä tiedän. Me ollaan ystäviä, eikä mua haittaa. Kaikki järjestyy kyllä. Kunhan vaan, annat mulle anteeksi..” Puhe juuttui matkalla huulilleni. Jesse kääntyi ikkunalla, ja meni kasvonsa peittäen pukemaan paidan päälleen.
 “Eli mikään ei merkitse mitään, niinkö?” Jesse katsoi muhun. Se ei itkenyt, mutta sen katse oli täynnä kylmää pettymystä ja epätoivoa. Se oli pahempaa kuin kyyneleet.
 “Kylläpäs merkitsee, ja sä tiedät sen, Jesse,” sanoin paksulla äänelläni. Aloin kohta jo suuttua, tunsin miten paskamainen raivo kupli noustessaan.
 “Arttu, kun asiat on näin, mä tiedän sen,” Jesse alkoi korottaa ääntään. “Mä hyväksyn ja ymmärrän ja tiedän kaiken, kaiken muun paitsi sen, mikset sä voi ymmärtää myös. Miks vitussa sun pitää olla tollanen ääliö, etkä tajua asioita, vaikka sulle annetaan todisteet saatana silmien eteen! Ja sit siitä viel kärsii muutki ihmiset!”
 “Sä kuvittelet jotenki tietäväs mitä mä oikeasti tunnen, niinkö? Säkö tiedät mitä mun tunteet oikeasti sanoo, ja mä kuitenkin olen kuuro niille?!” En voinut uskoa Jesseä. Ei tässä näin voinut käydä!
 
 Jesse katsoi muhun pitkään hiljaa, ja kääntyi sitten ovelle päin.
 “Sä olet kans yks vitun idiootti,” se sanoi, ja häipyi ovesta.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2010 19:50:48 kirjoittanut Arte »

miukeli

  • Blaubeere
  • ***
  • Viestejä: 497
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #8 : 24.01.2010 21:31:57 »
Aivan loistavaa työtä! Harmittaa ku en ennemmin huomennu, mut eipä nyt ole kuitenkaan myöhästä.
 
Sul on upee tapa kirjottaa, käytät sellasii ilmasuja ja kuvauksia joita mäki rakastan. Tää ei missään kohtaa tunnu mitenkään kököltä tai sisällöttömältä. Aivan upeesti kuvaat tunteet ja tilanteet, kirjotus tapas on just sellanen, jota mä yleensä pyrin ite käyttää. Jokaisella tyypillä on selvästi oma persoonansa.

Ehkä hieman nopeasti etenee, mutta toi Artun tajuamattomuus korvaa sen. Useimmissahan tarinois tunnustuksen jälkeen ollaan niin ihastuneita että... Tässä kuitenki oot luonu syvyyttä sillä, et toinen ymmärtää, toinen ei.

Jesse on ihana, vähän niinku mä. Englanti on mulle myrkkyä ja kuvis on mun suosikki (miks muuten olisin kuvispainotteisel luokal? ;D)Jesse on muutenki se henkilö, johon mä automaattisesti samaistuin, se on aidoin.

Arttu on normaalimman tuntunen, sillee peruskiva, mut ei erikoisempi. Ei siis huonol taval, se vaan tuntuu tasapainottavan tot Jessee hyvin.
Iha aa, että tää on jo valmis, toivon erittäin paljon lisää osia! Kiitos näistä, todella upeaa kirjoitustyötä!

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #9 : 25.01.2010 12:51:25 »
No, minä kommentoin taas kun kivasti pyysit :)
Tosin en ihan tiedä, mitä sanoa...
Kerronta oli upeaa ja intensiivistä, teksti helppolukuista. Aidontuntuista.
Tunnelataus oli todella vahva ja loppu sai surumieliseksi.
Kiinnyin ja samastun Jesseen enemmän ja siksi toivon, että Arttu avaisi silmänsä toisen toivomalla tavalla. Luettavaksi kuitenkin (toivottavasti...!) jää, miten käy...
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Dominic

  • pesukarhuotus
  • ***
  • Viestejä: 78
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #10 : 26.01.2010 02:30:25 »
Otsikko on tylsä, mutta en todellakaan kadu että luin siitä huolimatta. Mä tosiaan olen huono kommentoimaan, mutta ilmoitampa silti että luin ja pidin. Ja jatkokaan ei tekisi pahaa (:
BANG,BANG shoot 'em up, the party never ends

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #11 : 26.01.2010 15:44:25 »
jäi mielenkiintoiseen kohtaan, en nyt  oikein osaa sanoa pidinko todella vai enkö.

mutta jatko olisi kivaa.
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #12 : 26.01.2010 17:41:03 »
Näin ekana voisin sanoa, että aika mukavaa tekstiä. Helppolukuista ja silleensä. Yks juttu vaan häiritsee; puhekielisyys vaihtuu välillä kokonaan kirjakieleksi. Musta tulee minusta. Jossakin kohtaa sen huomas tosi hyvin, mut sitten se taas liukeni vanhaan.

Hahmot on hyviä, perus teinislash-tekstien poikia (: Mutta kukas niistä ei tykkäis. Hahmot on mukavan selkeitä ja ne eroaa toisistaan ja jännäks tän tekee sen, että ne ei ajattelekaan välttämättä ihan samalla tapaa. Ettei ne yhtäkkiä olekaan ihan in lööv toisiinsa ja pane toisiaan hulluiksi. Se olis niin normaalia :D

Tässä kolmannessa luvussa oli jotain tosi herkullisia kohtia! Melkein näin sieluni silmin pojat ja... 8 ))) Ah.

Että ihan mukavaisaa tekstiä, jatkoa vaan (:
akinnah
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

Skaber

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #13 : 26.01.2010 19:03:56 »
miukeli: Ihanaa että oot samaistunu Jesseen! Itse tas olen aivan alusta asti ollut toivottoman heikkona Arttuun; sokea, hurmaava nuori mies, niin raivostuttavan jääräpää ja typerä, mutta silti maailman upein. Voi apua, jos sun mielestä nyt etenee nopeesti ni 5. ja 6. luku on todennäkösesti sulle luotijunaa. Mutta 4. luku on mun mielestä odottamisen arvoinen!! Kommentoihan sitäkin =) Kiitos kun luit! <3

Elfmaiden: Kiva kun jatkat lukemista! Hivelee mun egoa. Toivottavasti, kunpa vaan toivottavasti tarina loppuukin mieleiselläsi tavalla, ja jaksat hymyillä kun stoori on ohi. Kiitos kun luit, ja kommentoihan taas! <3

Dominic: Olen ihan samaa mieltä, otsikko on järkyttävän tylsä! Karkottaa varmasti monet kokeneet finiläiset, jotka ovat harjaantuneet päättelemään tarinoista seikkoja otsikkojen perusteella; tylsä, persoonaton otsikko = tylsä, persoonaton tarina. Kiva että pidit, kommentoihan vielä! <3

Resonanssi: En oikein tiedä oonko tyytyväinen tähän reaktioon, toisaalta on mahtava tunne tietää että mun tarina ei ole joko niin että kaikki rakastaa aivan kybällä, tai et kaikki syvästi vihaa, vaan että se luo jos ei ristiriitaisia niin vähintään epäselviä tunnetiloja. Toivottavasti mielenkiinto riittää loppu lukuihin myös! Kommenttia? <3

akinnah: Oho! Ensimmäinen joka huomauttaa tollasesta, en oo itekään kyllä pistäny merkille. Oisko sulla hyviä esimerkkejä, mä en ite tajua mistään kuitenkaan mitään =D Mulla on kyllä hyvä selitys tälle; ihmisten puhe on 1900-luvun myötä muuttunut ihan törkeän paljon nopeammaksi kuin mitä se on ennen ollut. Ihmiset puhuvat nykyään 50% nopeammin kuin mitä vielä 1800-luvulla (ja tämä on muuten täysi fakta!), joten sanoistakin pyritään tekemään mahdollisimman helppoja ja nopeita. Siksi jokapäiväisessä puhutussa puhekielessä valtaosa persoonamuodoista on lyhennettyjä. Jos oot ite kirjottanu, niin tiedät ettei novellia voi kirjottaa muodossa: "Ja sit Onni meni kouluun jos maikka kysy et hei mites läksyt Onni oli sillee et ai vittu unohtu no maikka sit siihe et noni jälkkää ja sit Onni heitti sille sentterin ja lähti menee" (kärjistetty esimerkki, en tarkoita loukata).  Kirjoitetun kielen on pakko olla yksinkertaista, helppolukuista ja ihmisystävällistä, mutta jos sen heittää kokonaan kirjakielellä, tietyissä tapauksissa se saattaa hioa yleiskuvan särmää liikaa (kuten kokisin Artun ja Jessen kohdalla). Toki novelli voi olla puhekielessäkin yksinkertainen ja helposti luettava, mutta koska itse käytän puhekielessänikin toisinaan sanoja minä ja sinä, niin puhe- sekä kirjakielen sekoittaminen tuntuu luontevalta. En tiedä mistä päin suomea oot kotoisin, mutta omilla kotikulmillani tämä on aika yleistä. Tai sitten voi olla että mä olen ollut huolimaton (surprise!).
 Aika kamala puolustuspuhe kyllä =D Kiinnitän  huomiota asiaan, ja tulevissa novelleissa pistän merkille. Kiitos, että oot ollu tarkkana! Kiitos myös kolmosluvun siirapin kehumisesta, seksipätkät on mun erikoisalaa (tsekkaa Pöytälaatikossa one-shot nimeltä Birthday Sex ;) Jaksahan lukea vielä jatkossakin! =) <3

Skaber

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #14 : 26.01.2010 19:14:36 »
A/N: Joo, vastailin kommentteihin tossa omassa viestissään. Kiitos tuhannesti kaaaaaikille jotka on lukeneet, mutta SPECIAL THANKS goes to KOMMENTOIJAT, luonnollisesti.
Okei, edellisiin lukuihin verrattuna Pettymys voi olla vähän tasapaksu ja tylsä, mutta sen ansiosta tarinassa on se mulle itelleni rakas kontrasti. Teidän mielestänne tasapaksu ja tylsä tai ei, kielensä puolesta ja sen panostuksen puolesta, jonka Pettymykseen pistin, tämä on mun toplistalla Artun ja Jessen luvuista. Jesse oli paljon vaikeampi saada tuntemaan aggressiivista vihaa ja katkeruutta kuin Arttu, mutta toisaalta Jesse oli helpompi saada tuntemaan epätoivoa, murhetta ja laiminlyödyksi tulemista. Okei, mutta; Enjoy! <3

  

   Luku 4. -Pettymys-

   Suljin oven takanani. Potkaisin kengät jalasta ja harpon portaita pitkin suoraan yläkertaan. Äiti huusi perääni jotain, mutten kuullut mitään. Korvissani kohisi ja näköäni sumensi, lattia tuntui keinuvan jalkojeni alla. Nojauduin oveen huoneessani, hengitin epätasaisesti ja hysteerisesti.
 
 Nyt tarvittiin jotain purkausta. Heitin hupparini sängylle ja pistin kaikki valot pois. Melkein juoksin rumpusettini taakse ja hapuilin kapulat käteeni. Suljin silmäni, vaikken nähnyt muutenkaan lähes mitään siinä pimeydessä. Hengitin muutaman kerran syvään ja aloin ottamaan kokeilevaa tuntumaa basariin. Tum, tum, tum.
 Kiihdytin tahtiani, ja päästin tomit ja symbaalit mukaan tuohon kauniiseen rytmin harmoniaan, jonka en ikinä uskonut oikeasti lähtevän omista käsistäni.  
 Päästin kaiken tunteen vuotamaan, käteni tuntuivat toimivan lähes itsenäisesti, hakkasin settiä kuin hullu niin että lihaksiin sattui.

 Kaikki tuntui niin lopulliselta. En nähnyt sekuntiakaan eteenpäin, kaikki minkä piti olla vakaata ja varmaa näytti kadonneen, tuntui kuin edessä olisi vain sokeaa usvaa johon piti rakentaa oma tulevaisuutensa uudestaan.
 En osannut ajatella järkevästi, missään ei ollut enää mitään pointtia.

 En tiennyt, oliko kulunut minuutteja vai tunteja, mutta lopetin rummutukseni kesken ja suuntasin pois huoneesta miniatyyrivessaani. Lukitsin oven, ja hanan jääkylmälle kääntäen huuhdoin kasvoni moneen kertaan. Vesi oli suloisen kylmää, muttei silti poistanut sairaudenomaista tunnetta ruumiistani. Nostin pääni ja jäin tuijottamaan itseäni peilistä.
 
 Ihmettelin, miksi pääni ei vilissyt toinen toistaan epätoivoisempia miksi-sanalla alkavia kysymyksiä. Ihmettelin etten itkenyt. Näin peilistä vain päättäväisyyttä ja sanoinkuvaamatonta raivoa, mutten tippaakaan surua.
 
 En jaksanut tätä samaa kuviota enää. Kaiken oli muututtava. Miten muka voisimme olla enää sen pellen kanssa missään tekemisissä, saatikka ystäviä? Enkä itsekään pystyisi siihen, Arttu oli tunteeton itsekäs kusipää, enkä hevillä antaisi näin kovaa iskua anteeksi. Kaikki mistä välitin, jokainen asia elämässäni, jota ennen olin rakastanut, tuntui nyt merkityksettömältä ja turhalta. Sisällöstä oli tullut täyttöä. Tärkeästä oli tullut mitätöntä.

 Mulkaisin peiliä vielä kerran, ennekuin painelin takaisin huoneeseeni. Rojahdin sängylle ja kiskoin peiton korviin. Makasin siinä hiljaisuudessa monta minuuttia raivosta kihisten kunnes kuulin askeleita portaista. Perkeleen äiti, et sitten paremmin viitsinyt ajoittaa noita tulemisias?

 Oveeni koputettiin.
“Jesse?”
“Hä?” melkein huusin. Ovi aukesi ja äiti jäi karmin viereen tuijottamaan. Huokaisin, ja nostin peiton korkeammalle. En jaksanut nyt yhtään mitään keskusteluja imuroinnista ja läksyistä, halusin tuon kirotun naisen vaan yksinkertaisesti painuvan helvettiin oveltani.
“Mä laitoin sun tilille rahaa, mut se on sitä maanantaista parturia varten, et älä tuhlaa sitä heti huomenna,” äiti ilmoitti. Tosi akuuttia ja elintärkeää.
 “Ältsin kiva,” sanoin pilkallisesti. Lähtisi nyt vittu hyvän sään aikana.
 “Ja sä voisit siivota ton laatikostos. Karseen näköstä.” Äiti sulki oven perässään ja lähti jolkottamaan portaita alas. Nostin pääni sänkyni uumenista ja katsahdin lipastoa. Se tursui kaikkea tilpehööriä, enimmäkseen piirustuksia, nuotteja sekä irtokyniä ja -pyyhekumeja, mutta seassa oli myös huiveja, kirjoja, koruja, vöitä ja kaikennäköistä pientä ja turhaa. Se oli aivan sekaisin, ja itsekseni mietin että se ehkä jopa kannattaisi siivota. Ei tässä kuolemantylsässä lauantaissa muutakaan tekemistä ollut, ja jotain ajateltavaa piti saada. Halusin mielikuvani irti Artusta.
 

“Äiti!! Onks meil mitää kansioita?!” huusin alakertaan parinkymmenen minuutin päästä aloitettuani siivousurakan.
 “On meil kai jotain, montaks sä tarviit?” kuului vastaus.
 “En tiiä, niin monta ku mahollista!”
 Noin tunnin uurastuksen jälkeen olin lajitellut piirustuksia, nuotteja ja julisteita pinoihin, ja jaotellut omaisuuteni laatikoihin. Kun laittaisin kuningasideakansioni syntikan alle, lipastoon tulisi paljon enemmän tilaa.
 Äiti kävi tuomassa kansiot, ja järjestelin paperilappuset niihin.
 
 Kun olin saanut viisi laatikkoa kuudesta järjestettyä kolmessa tunnissa, juhlistin viimeistä laatikkoa ananasmehulasillisella. Avasin laatikon, ja kurkkasin sinne. Lisää piirustuksia, ruskeat pilottilasit, pari matikanmonistetta, kuulakärkikyniä, pieni pino jotain dekkarisarjaa, helmirannekoru ja suorakulmion muotoinen laatikko. Mikäs ihmeen laatikko tuo oli, en muistanut milloin viimeksi olin koskenutkaan siihen. Otin ruskean lippaan käteeni ja avasin sen jäykkien saranoiden vastaan jynnätessä. Se oli täynnä valokuvia. Otin pinon ja katselin ensimmäistä kuvaa. Nostin kuvan pois ja katsoin toista. Nostin senkin pois ja katsoin kolmatta. Selaillessani kuvia ymmärsin parikin asiaa. Ensinnäkin ne olivat lapsuuskuvia parhaillaan kymmenen vuoden takaa. Toisekseen joka ikisessä kuvassa olin minä ja Arttu. Minä ja Arttu ekana koulupäivänä. Minä ja Arttu ekaluokan päättäripäivänä. Minä ja Arttu naamiaissynttäreille lähdössä. Minä ja Arttu rakentamassa lankkulentokoneita meidän vajan luona. Minä ja Arttu lähdössä kutosluokalta. Minä ja Arttu kotikaupungin jokavuotisessa ulkoilmakonsertissa vuonna 2007.
  Mitä pidemmälle pinkkaa selasin, sen tuoreemmiksi kuvat muuttuivat, ja sitä kauniimmiksi ja toisilleen tärkeämmiksi pojat niissä muuttuivat. Hymyt levenivät, ilmeet muuttuivat onnellisemmiksi ja katseet herkemmiksi. En pystynyt enää pitämään itseäni kurissa, vaan kyyneleet puskivat pakolla läpi. Pinon viimeinen kuva oli meidän konfirmaatiopäivästä. Artulla oli ruudullinen paita ja sillä oli punainen ruusu kädessä, jota se roikotti mun hartialla. Me katsottiin toisiamme ja naurettiin. Aurinko paistoi ja Artun hiukset kiilsivät. Se näytti niin onnelliselta. Kyynel tipahti kuvalle mun ja Artun väliin.
 Kaikki tuntui hajoavan käsiin sillä sekunnilla. Suljin silmäni ja päästin tunteeni viimein valloilleen. Itkin, itkin niin kauan että pääni oli kipeä, itkin niin kauan etten enää jaksanut itkeä.
 
 Mitä enää oli jäljellä? Kuinka kauan menisi että elämässäni olisi taas sisältöä? Kuinka kauan menisi että unohtaisin sen ihmisen, joka oli ollut koko elämäni jokaisena päivänä tähän asti, ihmisen, jota ilman en olisi se joka nyt olin. Kaikki mitä elämässäni rakastin, tuntui olevan kaukana, multa väkisin riistettynä, ja mut itse oli pistetty vastuulliseksi siitä.

-------------------------------------------------------------------------------------

 Maanantai-aamu. Mieletön halua lähteä kouluun, mutta vähintään yhtä mieletön halu jäädä kotiin sängynpohjalle ja olla käymättä missään muutamaan vuoteen.
 Mutta aina niin ihanaiset vanhemmat ovat jälleen valmiina pelastamaan päivän!
“JESSE!! Sun pitää lähtee kouluun!!!!”
 Voi luoja, miten olinkaan kestänyt viisitoista vuotta sitä samaa turhanpäiväistä kälätystä ja merkityksetöntä louskutusta.
 “Joojoo!!” huusin tyynyyni. Nousin sängystä ja laahustin vessaan herättämään itseäni. Olin jo puolisen tuntia aikataulusta myöhässä, koulu alkaisi vartin päästä, mutta vittujako sillä oli väliä enää tässä vaiheessa. Parikymmentä minuuttia sinne tai tänne, ei Puustinen suuttuisi. Pesin naamaani monta minuuttia ja harjasin hampaitani huoneessani samalla kun puin. Heitin vihaiset vahat hiuksiin ja nappasin repun.

  Olin koulusta melkein puoli tuntia myöhässä, ja kuviksenmaikka Puustinen katsoi kuin katsoikin tuimasti kulmiensa alta pahoitellessani myöhäistä saapumista. Harpoin ihmisten vilkuillessa luokan läpi normaalille paikalleni Artun viereen, kuitenkaan tähän katsomatta. En sanoisi sille kirotulle solumuodostelmalle enää ikinä yhtään mitään. Hain laatikosta kansioni, ja jatkoin aihetyötä täyden hiljaisuuden vallitessa. Arttu lainasi pyyhekumiani ja minä hänen teroitintaan refleksinomaisesti niin kuin jokaisena tuntina aina ennenkin, emme vain kommunikoineet millään tavalla.
  Koko päivän se jatkui, kuljimme käytävillä peräkanaa ja kävimme ruokatunnilla kahdestaan, silti mitään sanomatta ja toisiimme katsomatta.
 
  Päivän viimeisellä tunnilla, joka oli ruotsia, Arttu avasi suunsa yhtäkkiä ja odottamatta. Olin niin tottunut hiljaisuuteen, että ihan hätkähdin.
“Näinkö me aiotaan jatkaa koko loppukevät?” Arttu katsoi mua ilmeettömästi. Olin hetken hiljaa. Mitä mä sille sanoisin? Tuijotin sitä silmiin ja yritin turhaan synnyttää itsessäni raivoa. Lauantaisesta huolimatta olin edelleen sulaa noiden silmien edessä, ja se jos mikä vasta vitutti.
 “Mulla ei ole mitään sitä vastaan,” sanoin, ja käänsin katseeni takaisin lukukappaleeseen, jota meidän kuului suomentaa. Arttu piti katseensa mussa, ja mietti jotakin. Mun puolesta saisi luikkia helvettiin koko jätkä, varsinkin tällä hetkellä mua raivostutti harvinaisen paljon Artun kusipäisyys ja oma typerä saamattomuuteni jonka takia en voinut vastata Artulle yhtä voimakkaan kusipäisesti. Se olisi ansainnut sen. Ensin se suutelee mua, sit se feidaa mut, sit se taas myötäilee ja on leikissä mukana suorastaan vaarallisen innoissaan, sit se suurin piirtein heittää mut ulos niiden kämpästä, sit se on kun ei oliskaan, ja nyt se syyllisti mua. Ei siis mitään rotia.
 “En mä halua valehdella sulle, Jesse. Eikö näin kuitenkin ole parempi, kuin että olisin antanut sulle turhia toiveita ja parin kuukauden päästä ilmoittanut ettei sittenkään. Nyt me kuitenkin voidaan vielä olla kavereita.” Arttu taisi ihan oikeasti kuvitella niin. Näinkö oli parempi? Turhia toiveita? Voidaan vielä olla kavereita? Mikä helvetti tota jätkää riivasi?
 “Jaa voidaan vielä olla kavereita? Jos sä tätä kutsut kaveruudeksi niin aika huonossa jamassa taitaa sun ihmissuhteet olla,” vastasin katse ruotsinkirjassa. Arttu ärähti ja löi kädellään pöytään, juuri niin hillitysti ettei kukaan muu luokassa kiinnittänyt siihen huomiota, mutta juuri niin vaikuttavasti että tajusin sen olevan turhautunut.
 “Se oli vain seksiä, Jesse! Meidän ystävyyden pitäis olla paljon syvempää ja tärkeämpää! Mä en voi oikeesti tajuta että sä osaat olla noin itsekäs!” Arttu puuskahti. Sen äänestä kuuli, miten paljon ongelmia sillä oli pitää äänensä normaaleissa desibeleissä. Mutta sillä samalla hetkellä multa katkesi pinna. Minäkö olin itsekäs?? Minä, joka olin loukkaantunut parhaan ystäväni ensin epäreilusti ja kylmästi käytettyä mua kuin jotain tavaraa, heitettyään mut pois kuin vanhan lelun ja sen jälkeen vielä syyllistänyt mua koko episodista, olin meistä kahdesta se itsekäs?
 “Hassua että sä sanot noin, koska juuri samalla lailla mä olen tässä koko viikonlopun ajatellut susta. Mielenkiintoista että sä pidät meidän ystävyyttä syvänä ja tärkeänä, mutta kuitenkin sä käytät sitä hyväkses kuin pummi halpaa naista. Mä en voi käsittää mikä sussa saa toimimaan noin.” Puhuin taas yli äyräiden, mutten jaksanut välittää tai katua. Katsoin Arttuun. Se tuijotti mua silmät kiiluen, sormet rummuttivat pöydällä. Se ei sanonut pitkään aikaan mitään, mutta sen silmistä näin miten vihainen se oli. Sen katse viilsi mua kuin veitsi, ja mitä enemmän muhun sattui, sitä enemmän mä vihasin sekä Arttua että itseäni. Arttu nosti leukaansa ja lopetti sormiensa rummutuksen pöydällä.
 “Painu Jesse helvettiin mun elämästä,” se sanoi, ja kääntyi takaisin kirjaan.
 En voinut tehdä muuta kuin tuijottaa. En saanut ääntä kurkustani, korvissani kohisi. Silmiäni alkoi kirvelemään, ja tunsin äkkiä mieletöntä halua poistua luokasta. Nostin kättäni, ja kosketin sillä kevyesti Artun poskea. Sormenpäitäni kihelmöi, kun irrotin katseeni Artusta, joka ei ollut huomaavinaan kosketustani. Nousin tuolista, kaappasin kirjani ja reppuni, ja kävelin ulos luokasta, kuulematta opettajan tai muiden oppilaiden kysymyksiä tai huutoja perääni.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

  “Noh, mitäs laitettais?” purkkaa mässäävä blondi kampaajatyttönen kyseli tuolini takaa kampaillen niskavillojani. Katselin tummanruskeaa vallatonta pehkoani.
 “Mikä sun nimi on?” kysyin tytöltä. Se oli itseäni ehkä viisi vuotta vanhempi, jos sitäkään. Se katsahti muhun virnuillen peilin kautta.
 “Titta. Ootsä miettinyt mitään valmiiks?” Titta tiedusteli. Mietin hetken ja punnitsin vaihtoehtojani. Lopulta valitsin jännittävimmän vaihtoehdon.
 “Titta, tee musta tunnistamaton.”
 “Annatsä tän ihan mun käsiin?” Titta pyöritti silmiään.
 “Joo. En usko että se on hyvä idea, mut se siinä viehättääkin.” Iskin tytölle silmää peilistä.
 “Okei, ryhdytään hommiin sitten,” Titta hymyili mulle ja lähti sekoittelemaan jotain värejä verhon taakse.
 
 ‘Painu Jesse helvettiin mun elämästä.’
 Lause hakkasi kalloni sisäseinämää kuin kasvain. Kuulin korvissani sen pehmeän äänensävyn, johon olin tottunut yhdistämään kiusoittelevan läpän, sarkastisen hauskanpidon ja huvittuneen hekotuksen. Noh, Arttu saisi mitä halusi. Mä painuisin helvettiin sen elämästä, todellakin painuisin. En puhuisi sille enää ikinä mitään, enkä edes katsoisi siihen päin. Aloittaisin kokonaan uuden sivun elämästäni, unohtaisin sen turhan ihmisen, ja olisin aivan uusi Jesse.

 Titta tuli takahuoneesta sekoittaen astiaa, jossa oli valkoista väriä.
 “Ootsä nyt varma tästä?” se kysyi vatkaten astiaa. Olin hetken vielä hiljaa miettien, mutta olin jo tehnyt päätökseni. Vaikka Arttu tulisi mulle polvillaan rakkauttaan tunnustamaan, olisin painunut helvettiin sen elämästä.
 “Oon varma. Hoida hommas, Titta, äläkä kysele,” vastasin, ja hymyilin Titalle.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

  Maksoin Titalle, kiitin sitä ja astelin liikkeestä ulos vetäisten hupun päähäni. Huomenna kaikki sen saisi nähdä, olin kuin jostain kalifornialaisesta surffielokuvasta. Titta oli kai joku nero tai jotain, muistutin itselleni että viiden vuoden päästä menen kosimaan sitä naista.
   Matkaa kotiin oli parisen kilometriä, ja matkalla vastaan tuli tosi paljon tuttuja. Onneksi olin pistänyt päälleni ainoan mustan hupparini, jossa mua ei tunnistettu niin helpolla; yleensä kuljeskelin värikkäissä vaatteissa jotka näkyivät kilometrien päähän. Oli vielä aurinkoinen päivä, ja sain hyvän tekosyyn asettaa mahtavat peilipokat nenälle. Vielä napit korviin ja saisin mennä rauhassa kotiin.

   Loppupuolella matkaani näin Artun. Jähmetyin säikähdyksestä, ja tarkensin katseeni kolmeen ihmiseen, jotka näin suoraan edessäni. Arttu oli siellä Krisun ja Pöden kanssa. Ne seisoskeli ringissä sen näköisenä, että olivat vain törmänneet toisiinsa, että jatkaisivat pian matkaa kukin taholleen. Pöden naama oli suoraan muhun päin, ja rukoilin ettei ne tunnistaisi mua ja alkaisi huutelemaan että tuu Jesse tänne. Mun tie kaartuisi Leppäkujalle noin meidän puolivälissä, ja niin kaartuisi Artunkin, jos se oli menossa kotiin. Askelsin rauhallisesti eteenpäin yrittäen olla mahdollisimman näkymätön.
   Näin Artun moikkaavan jätkille juuri kun olin saavuttamassa Leppäkujaa, ja lähtevän kävelemään mua kohti. En millään erottanut sen ilmeestä, huomasiko se mut. Käänsin katseeni lopulta pois, ja ripein askelin suuntasin kohti kotia.
  
   Saavuin tyhjään kotiin, ja kiireettömästi otin kengät pois. Katselin voitonriemun- ja vihansekaisin tuntein itseäni ja uutta näköäni eteisen peilistä ennen kuin astelin yläkertaan. Tartuin kemiankirjaan, mutta huomasin parin minuutin jälkeen etten ollut lukenut sanaakaan. Tuijotin vain sitä samaa kohtaa ajatukseni vain yhdessä.
   Tunsin kyyneleen vierivän poskelleni, ja siitä tipahtavan kirjan sivulle. Vihaisesti herpaannuin horroksestani, ja pyyhin silmäni.
   Hitto soikoon, sen jätkän takia mä en enää ensimmäistäkään itkua poraisi.

syysvilja

  • tuulentuivertama
  • ***
  • Viestejä: 292
    • The In-Between
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #15 : 26.01.2010 20:51:09 »
Jesse-rukka! Nyt munkin alkaa olla helppo samaistua toiseen, miten monta tuollaista uhmakasta 'katoan sun elämästäsi nyt kertaheitolla' -kohtausta mullakin on mahtanut olla. Tässä luvussa kerronta oli musta oikein sulavaa ja hyvää, ja tuota akinnah'n esille nostamaa puhekieli-kirjakieli-sekoittelua jotenkin vähemmän. Mielestäni tässä on kivaa realiteetin tuntua, tai siis, ettei heti ollakin mystisesti ihan lääpällään siihen toiseen ja sitten vain painiskellaan sen kanssa että miten kertoa muille.
Eikä ollut minusta mitenkään kovin tasapaksua, ihan tuollaista soljuvaa tekstiähän tuo (:

Kai ensi jaksossa tapahtuu jotain järisyttävää? Sitä odotellessa!
we'll be glowing in the dark

Historiusa

  • ***
  • Viestejä: 38
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #16 : 26.01.2010 21:41:16 »
Mulle nämä "ei potteria"-ficit on todella uusia ja lukenut tälläsiä vasta pari. Tää ficci herättää just sitä kiinnostusta jota tarvitsinki että voin sanoo et voit olla ylpee tästä ficistä. Jäin koukkuun heti kun sain luettua tämän ficin osat jotka oli jo tullu että todellakin jatkoa odotellessa! :D

Hisse

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #17 : 27.01.2010 15:26:28 »
tää oli ihana :)

arvoasteikolla 9 pistettä kymmenestä.

jatkoa
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Sonjapoika

  • Rotanhännän kantaja
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Make me happy
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #18 : 27.01.2010 16:40:42 »
Loistava kertakaikkiaan! Niin todentuntuinen ja tunnepitoinen, että karmaisee! Loistava, loistava, loistava. Ainut sopiva sana kuvailemaan tätä.

Rakastan tarkastella tätä tarinaa kummankin pojan ajatuksista ja AAAAA MITEN YLISTÄISIN SUA KIVEMMIN? D:

Joka tapauksessa;

Täydellistä.

Jatkoa pian!

Rakkaudella; Sonja
♥ Kurnau, neiti kaihomieli.

tar

  • Vieras
Vs: Arttu & Jesse (k-13)
« Vastaus #19 : 28.01.2010 18:07:38 »
Aloin lukemaan tätä ehkä siitä, kun olit julkaissut toisen luvun ja nyt rohkaistuin kommentoimaan. :--D

Tykkään tästä todella paljon, päähenkilöt on ihan nappiin ja juoni on tosi mielenkiintoinen ja odotan jatkoa innolla.
Jäi mietityttämään, että millaiset niistä Jessen hiuksista tuli, mut ehkä se selviää sitten ensi luvussa.