Kirjoittaja Aihe: Twiligth: Sunset Glow K-11 VÄLIAIKAINEN TAUKO | Suora jatko Aamunkoille, uusin osa 1.3  (Luettu 39039 kertaa)

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #20 : 14.01.2010 18:38:37 »
Oooi, sulosta! :) Pidin tästäkin kovasti, ainoa häiritsevä asia oli se, että adoptointi onnistui epäaidon helposti ja nopeasti. Vaikka mitäs mä nyt Amerikan systeemieistä tiedän, ja tottakai tarinan kannalta oli tärkeää päästä suoraan asiaan...

Jatkoa kiitos! :)
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

Hayles

  • ***
  • Viestejä: 129
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #21 : 14.01.2010 22:17:22 »
Em ja Rose sai vauvan :)

Oon kade sille vauvalle... olisipa Emmett munkin isä ;)

Jatkoa heti kun vain mahollista!!!

Love, Hayles
20/3/2011 Kill the party with me and never go home

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #22 : 15.01.2010 20:39:12 »
mariamo: Kiitos huomautuksesta  ;) En olis ite älynnyt.
E_Bella, minnamoi ja riippuvainen: Emmettiin tulee tota isällisyyttä vähän lisää myöhemmissä osissa, joten odotelkaas kun päästään ensinmäisiin vaipanvaihtoihin.  :D Ja Alicen suunnitelmista saadaan tietää enemmän vitosessa.
offcorse: En minäkään tiedä miten se menee Amerikassa, mutta ajattelin se olisi helpommin kirjoittaa. Kuvitellaan näin, että Carlisle käytti niitä suhteitaan, nopeuttaakseen prosessia, ja kun otetaan vielä mukaan ne raha-asiat laskuun, niin Carlisle varmaankin auttoi niissäkin. :D
Hayles: Et varmaan ole ainoa. Itse toivoisin olevani Rosalien tilalla  ;D

Jatko on jo työn alla, seuraavassa osassa on Charlien hautajaiset.

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #23 : 16.01.2010 10:33:52 »
Noniin, tässä tämmöinen nysä-osa Charlien hautajaisista.
Toivottavasti tykkäätte, seuraavassa osassa (5) siirrymme ajassa pari kuukautta eteenpäin.

4. Osa Hautajaiset


BPoV

Me kaikki valmistauduimme Charlien hautajaisiin Cullenien talolla. Muistotilaisuus pidettäisiin siellä kirkon jälkeen. Koko alakerta oli täynnä sinisiä hyasintteja, Charlien lempikukkia. Muistotilaisuuteen tulisi vain muutama ihminen, Renée ja Phil, Clearwaterit, Blackit ja muutama Charlien työkaveri.
“Bella, miten voit?” Edward kuiskasi hiuksiini, ottaen takaapäin lantiostani pehmeästi kiinni. Katsoin murheellisena Charlien kuvaa, joka oli laitettu pianon päälle. Huokaisin ja käännyin kohti Edwardia.
“Sekunti sekunnilta kohti ikuisuutta. Charlien on nyt parempi olla.”, sanoin ja hymyilin hiukan.
“Tämä saattaa kuulostaa ilkeältä, mutta ehkä näin on parempi.”
“Äiti, äiti! Alice pakottaa minut pukeutumaan tuohon.” Renesmee juoksi luokseni ja otti minun jalastani kiinni ja jäi roikkumaan siihen. Alice, joka seisoi huoneen toisessa päässä,  näyttäen turhautuneelta. Hänen toisessa kädessään roikkui musta hame, jossa oli vihreä vyötärönauha.
“Kultaseni, mikäs vika tuossa hameessa on? Sehän on oikein sievä.”, sanoin ja irrotin tyttäreni nilkastani, nostaen hänet syliini. Katsoin hänen ruskeisiin silmiinsä kysyvästi ja hän laittoi käden kaulalleni. Näin oma kuvani mielessäni.
“Haluan olla yhtä nätti kuin sinä.” Renesmee kuiskasi korvaani ja hymyili suloisesti. Katsoin vaatetustani jonka Alice oli minulle valinnut, päälläni oli musta kietaisumekko, sekä musta hartiahuivi. Kenkäni olivat valkoiset avokkaat. Laskin Renesmeen alas ja kyykistyin hänen puoleensa.
“Se ei ole mahdollista, koska olet jo. uskaltaisin jopa väittää sinua paljon nätimmäksi.” sanoin ja otin hellästi kiinni Renesmeen hartioista. Renesmee vilkaisi isäänsä ja nappasi hameen Alicen käsistä tyrannin elkein. Hän avasi vessan oven, mutta kääntyi ympäri.
“Tämä ei jää tähän.” hän mutisi ja osoitti sormellaan Alicea, joka pidätteli naurua. Vessan ovi pamahti kiinni ja Edward katsoi minua hämmästyneenä.
“Häh?” kysyin katsoin toinen kulma koholla mieheeni
“Hän muistuttaa niin hämmästyttävän paljon sinua” Edward naurahti ja antoi minulle nopean suukon.
“Neeh.” hymähdin ja kohautin olkapäitäni. Katsoin taas pianon päällä olevaa kuvaa ja mietin, miten voin olla näin huoleton, vaikka tänään olisi isäni hautajaiset. Kai se johtui siitä, etten pystynyt itkemään. Epäitkeminen oli kamalaa, joten kai alitajuisesti yritin välttää sitä. Jos pystyisin itkemään, tilanne olisi varmaankin täysin toinen. Huokaus.

Tuijotin Charlien valkoista arkkua aurinkolasieni takaa. En voinut uskoa, että minun isäni makasi tuolla ahtaassa laatikossa kuolleena. Tämä oli niin epärealistista. Kävelin käytävää pitkin Edwardin käsipuolessa ja Renesmee piti toisesta kädestäni kiinni katse lattiassa. Menimme istumaan kolmanneksi ensimmäiselle penkkiriville. Katselin vieläkin suljettua arkkua. Olin halunnut sen olevan kiinni, en olisi kestänyt nähdä häntä. Olisin murtunut täysin.
Alice istui Renesmeen viereen ja otti tyttöä kädestä, Jasper istui Alicen viereen vain hetkeä myöhemmin. Katsoin olkani yli ja etsin katseellani äitiäni. En nähnyt häntä missään, joten totesin hänen olevan vielä matkalla. Emmett ja Rosalie istuivat aika takana vauvan kanssa, Esme ja Carlisle vieressään. Samassa Jacob ja hänen isänsä Billy tulivat kirkon kaariovesta sisään. Käänsin pääsi takaisin alttarille päin ja katsoin suurta maalausta mikä oli maalattu alttarin päätyyn. Siinä oli kaksi enkeliä jotka pitivät käsiään yhdessä ja lensivät kohti taivaan portteja. Katsoin Edwardiin ja hän katsoi minua. Itkin taas sisäisesti, mutta kokosin itseni Renesmeen takia. Tunsin koputuksen selässäni ja käännyin ympäri.
“Bella, oletko se sinä? Mitä sinulle on tapahtunut?!” Renée huusi puolittain mutta hiljensi ääntään ja katsoi kasvojani hämmentyneenä. Aivan niin, emmehän ole nähneet minun ja Edwardin häiden jälkeen. Hän ei ollut nähnyt vielä vampyyrina.
“Hei äiti.” kuiskasin vastaukseni ja nousin ylös ja halasin äitiäni penkin yli. Hän oli niin lämmin.
“Miten voit?”, hän kuiskasi ja silitti poskeani. Hän ei näköjään huomannut ihoni kylmyyttä, koska oli palelluttanut kätensä kymmenen vuotta sitten Alaskassa.
“En oikein tiedä.” kuiskasin takaisin “Sinä?”
“En tiedä.”
Katselin ympärilleni ja etsin Philiä. En nähnyt häntä ja katsoi äitiini kysyvänä, samassa tajusin ettei hän nähnyt silmiäni aurinkolasien takaa.
“Missä Phil?” kysyin ja istuin takaisin penkille
“Hänen mielestään olisi ollut jotenkin sopimatonta tulla minun Ex-mieheni hautajaisiin.” äiti hymähti ja katsoi arkkuun päin. Nyökkäsin ymmärtäväisenä.
“Oletko sinä Renée?” jäykistyin ja katsoin kysymyksen esittäneeseen Renesmeehen.
“Olen. Kukas sinä olet, pikkuinen?” Renée kysyi ja Renesmee hymyili suloisesti.
“Hän on Nessie. Minun veljentyttäreni.” Edward liittyi keskusteluun ennen kuin Renesmee paljastaisi liikaa. Renesmee katsoi häneen hämmentyneenä, mutta muisti sitten. Hän hymyili Renéelle joka nyökkäsi hyväksyvästi. Käännyin Renesmeen kanssa eteenpäin papin saapuessa alttarille. Koko seremonian ajan pidin lujasti kiinni Edwardin kädestä ja katsoin enkelimaalausta.

Hayles

  • ***
  • Viestejä: 129
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #24 : 16.01.2010 11:04:46 »
Jippii, jatkoa!!

Renesmee on aivan ihana<3 Luku oli muutenkin tosi hyvä, surullinen, muttei liian surullinen. Hassua, että Renéé ei ihmetellyt enemäpää tuota Bellan ulkonäköä... Njaa, sivuseikka. Luku oli ihana, siitäei pässe yli eikä ympäri :) <3 <3

Odotan innolla jatkoa!!!

Love, Hayles
20/3/2011 Kill the party with me and never go home

anskuu

  • ***
  • Viestejä: 132
  • in you i trust
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #25 : 16.01.2010 13:06:43 »
Tänne eksyin jostain ja päätin nyt tulla kommentoimaan  ;)

Kun tuota ensimmäistä lukua luin, niin huomasin että tämä muistutti hieman Forever Youngia, ficciä jota A-nuu suomentaa. Sekin siis kertoo Aamunkoin jälkeisestä ajasta.
Luin kaikki neljä lukua, ja rakastuin tähän ihan täysin  :D Rakastan näitä ficcejä, joissa kerrotaan Aamunkoin jälkeisestä ajasta.  Eli ilmottaudun lukijaksi ;D

Ja sen verran vielä, että jotain pikkuvirheitä huomasin (yksi kirjain puuttuu yms.), mutta se ei kyllä haitannut lukemista.
I'm ready to crawl on my knees to know it all

kkaro

  • Band Enthusiast
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Aussie Rap Never Dies
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #26 : 16.01.2010 15:34:25 »
Huomasin tän vasta nyt(oikeestaan eilen kun pistin suosikeihin odottamaan lukemista), ja tää on ihan sairaan hyvä. ((=

Kirjoitustyylisi on ihana, jotenkin vaan niin kiva.((:
ja kyllä luen tätä  jatkossakin, en edes virheitä löytäny. (Ei sen puoleen että olisin edes ettinykkään) ;'PP

JATKA ;'DDD

~kkaro♥
but that's none of my businness..

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #27 : 16.01.2010 21:50:15 »
hei! taas uus luku! :) tykkään ku tulee nii reippaasee tahtii lisää! :) oli kiva väliluku! huomasin 3 kirjotusvirhettä mut en nyt ehdi niitä etsiä :) mutta ne ei haitannu lukemistä! :)

minnjou♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #28 : 16.01.2010 22:15:21 »
Oikein kiva idea. Nyt sitten odottamaan miten ihmis vauva sopeutuisi vampyyri perheeseen. Hauska ajatus....

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #29 : 16.01.2010 23:51:24 »
Jotenkin ihana luku <3 Vaikka  olikin samalla surullinen :)
Mut olit kivasti kuvaillut ja muutenkin oli mieleeni tää luku tosi paljon. ;) Rakentavaa en saa oikein sanottuu, mutta itse en lukiessani huomannnut mitään virheitä jotka olisi haitannut lukemista. :)
Jotne toivoisin vain yksinkertaisesti jatkoa ;)

NiNNNi
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #30 : 17.01.2010 20:29:02 »
Sain kuin sainkin tämän valmiiksi tämän päivän puolella. Olen ottanut tavoitteeksi pysyä lukijoita aina yhden osan edellä, joten tänään olen rustannut kaksi osaa valmiiksi ;D Hurraa.
Mutta, enjoy;


5. Osa, Muutoksia

BPoV

Oli kaksi kuukautta hautajaisista. Olemassaoloni ei ollut muuttunut juurikaan, minulla ei vain ollut isää enää. Edward oli jatkuvasti kyselemässä miten voin. Nytkin istuin valkoisella sohvalla Cullenien talolla Edward vieressäni. Katselimme kun Emmett ja Renesmee pelasivat kesken jäänyttä nyrkkeilypeliään. Molemmat istuivat lattialla. Olin aikaisemmin sanonut Emmettille, ettei antaisi Renesmeen voittaa. Tyttö varmasti huomaisi ja siitä olisi riemu kaukana. Jacob oli keittiössä ryöväämässä jääkaappia ja tuli kohta olohuoneeseen Esme perässään. Esmellä oli kädessään vanha liina, jonka laittoi sohvan käsinojalle. Sekunnin kuluttua liinan päällä makasi voileipä.
“Ai, huppista. Kiitti Esme.” Jacob naurahti ja Esme lähti silmiään pyöräyttäen ja vinosti hymyillen takaisin keittiöön. Luultavasti siivoamaan. Katsoin Jacobiin joka alkoi mussuttaa leipäänsä hyvällä ruokahalulla. Hän oli oleillut täällä aamu kymmenestä asti. Eli siis koko päivän, kello oli jo kuusi illalla. Jaken hiukset olivat taas kynitty lyhyiksi, se oli kokonaan Alicen syytä. Jake meni vain vähän vitsailemaan näyttävänsä moppitukkaiselta hevarilta ja seuraavassa hetkessä hänen vähän yli hartioiden pitkät hiuksensa olivat kadonneet. Oikeastaan, sopihan tuokin tyyli hänelle aika hyvin.
“Jakey kato! Minä olen voitolla!” Renesmee hihkui ja väänteli pelikonsolin ohjaimia käsissään ja tuijottaen 58 tuumaista telkkaria. Emmett näytti hämmästyneen ja epätoivoisen risteytykseltä.
“Perhanan lapsi..” Emmett mutisi ja yritti antaa Renesmeen hahmolle oikean koukun, mutta Renesmee väisti sen ja nauroi makeasti. Renesmee oli kasvanut parissa kuukaudessa pari senttiä pidemmäksi, ja näytti nyt arviolta neljävuotiaalta.
Jacob huomasi jalkojensa juureen ilmestyneen pienen konttaavan olennon, jonka hän nosti syliinsä. Ella nauroi vauvamaisesti Jacobille joka teki ilmeitä. Pian Rosalie lysähti Edwardin viereen sohvalle ja katsoi Ellaa.
“Tuon kokoiseksi hän on hyvä piiloutumaan.” hän naurahti ja katsoi Jacobia, joka oli laittanut Ellan istumaan jalkojensa päälle ja hän hypytti jalkojaan ylös ja alas. Ellalla näytti olevan hauskaa.
“Uskon sen.” huokaisin ja katsoin tyttäreeni, joka antoi armoniskun Emmettin hahmolle. Renesmee nosti kätensä ylös voiton merkiksi ja hurrasi kovaäänisesti Emmettin näyttävän samalla tytölle hapanta naamaa.
“Pelataanko vielä? Jookojookojooko??” Renesmee hihitti ja hyppäsi Emmettin syliin.
“Okei, vielä yksi.” Emmett huokaisi ja vaihtoi pelin asetuksia.
“Vouu, hei Rose täällä on vuoto, toistan täällä on vuoto!” Jacob sanoi ja nyrpisti nenäänsä ojentaen  Ellaa Rosalieta kohti. Rosalie alkoi nauraa katketakseen Emmettin hirnuessa taustalla.
“Minähän en tänään enää vaihda yhtään vaippaa, Emmettin vuoro.” Rosalie nauroi ja painui syvemmälle sohvaan, Emmettin lopettaessa nauramisen.
“Mitä se blondi sohvalla sanoi?” Emmett sanoi hitaasti ja antoi pelin ohjaimet Edwardille joka jatkoi Emmettin puolesta peliä.
“Ei iskää, ei se osaa!” Renesmee marmatti ja samalla hänen hahmonsa ja tiukan jabin olkapäähän. Renesmee hymyili ilkikurisesti ja alkoi jakaa oikeita koukkuja.
“Sanoin, että sinä saat luvan vaihtaa vaipan. Olet tehnyt sen viimeisten parin kuukauden aikana vain kolmetoista kertaa. Ja kyllä, minä olen laskenut.” Rosalie sanoi ja näytti kieltä Emmettille joka pyöräytti silmiään. Tuohon hänellä ei olisi vastaan sanomista. Renesmee hurrasi tyrmätessään Emmettin hahmon.
“Hei ottakaa tämä tyttö nyt? Tuntuu, että tuolla mätänee jokin.” Jacob sanoi selvästi hengitystä pidättäen ja huoneeseen tullut Esme nappasi Ellan syliinsä ja suuntasi kohti vessaa.
“Ei, kyllä minä sen voin vaihtaa.” Emmett sanoi ja nappasi tyttärensä Esmen käsistä. Esme nyökkäsi ja hymyili. Ella alkoi parkua.
“Noniin, mennään sitten, haisuli.” Emmett sanoi ja avasi vessan oven ja sulki sen perässään. Hetken oli hiljaista ja kaikki katsoivat Edwardin ja Renesmeen peliä.

“Tehtävä suoritettu.” Emmett sanoi ja antoi Ellan Rosalien syliin. Ella alkoi vääntelehtiä ja ynistä enteillen huutoa. Emmett siirtyi vähin äänin takaisin Renesmeen viereen pelaamaan.
“Edward, mitä tätä lasta vaivaa?” Rosalie sanoi ja heijasi Ellaa hiljaa käsissään.
Edward oli hetken hiljaa ja hymyili sitten katsoen minuun.
“Tyttö haluaa Bellan syliin.” Edward kuiskasi ja suuteli hiuksiani. Mitä? Halusiko tuo suloinen olento minun luokseni? Hymyilin leveästi ja nousin ylös ottaakseni Ellan syliini. Ella lopetti vääntelehtimisen sen sileän tien kun hän pääsi syliini. Rosalie katsoi minuun ja lysähti takaisin sohvalle. Minä istuin myös takaisin Edwardin viereen. Ella nukahti ja alkoi tuhista hiljaa.
“Minulla on ilmoitusasiaa.” Carlisle sanoi ja tuli takanani seisovan Esmen vierelle. Kaikki kääntyivät katsomaan häntä hämmästyneinä ja Emmett laittoi pelin ‘pause’ asentoon. Renesmee hyppäsi Edwardin syliin ja kosketti tämän kaulaa.
“Myöhemmin, nyt kuunnellaan Carlislea. Ei se peli minnekään mene” Edward supatti Renesmeen korvaan. Alice ja Jasper tulivat yläkerrasta aika sotkuisen näköisinä ja Jasperilla oli napitettava paita juopon napilla. Emmett ja Jacob purivat molemmat huulta etteivät räjähtäisi nauruun ja herättäisi Ellaa.
“Niin mikä nyt on niin tärkeää, että..” Alice aloitti närkästyneenä ja suki hiuksiaan vähän parempaan kuosiin. Emmett pakotti itsensä katsomaan muualle ja tukahduttamaan naurun ja kaikki vitsit mitkä nyt vain sattui keksimään. Alice pyöräytti silmiään ja veti Jasperin mukanaan lattialle istumaan.
“Minulta kysyttiin eilen töissä kuinka vanha olen.” Carlisle sanoi ja huokaisi hiljaa. Emmett henkäisi sarkastisesti ja laittoi kätensä draamaeleisesti suunsa eteen. Hänen silmänsä olivat pyöristyneet typerän näköisiksi. Carlisle pyöräytti silmiään.
“Jatka” sanoin ja heijasin Ellaa vähän käsivarsillani
“Meidän täytyy muuttaa. Minun täytyisi olla 10-vuotta vanhempi kuin oikeasti olen. Ihmiset alkavat huomata.” Carlisle huokaisi ja suoristi selkäänsä. Oli hiljaista, ainoa ääni joka kuului oli Jacobin raskas hengitys ja Ellan hiljainen tuhina.
“Minne?” Jacob sanoi värittömästi ja vilkaisi Renesmeehen. Jacobille tuotti tuskaa olla tytöstä erossa parikin päivää, saati sitten muuttaisimme pois.
“Älä huoli, Jacob. Emme muuta kauas. Tiesin muuton olevan edessä ja olen lähettänyt työhakemuksia läheisiin kaupunkeihin.“ Carlisle sanoi ja otti Esmeä vyötäröltä. Me kaikki katsoimme Carlislea kysyvästi.
“Me muutamme Oregonin osavaltioon, Astoriaan. Se on vähän yli kahdensadan kilometrin päässä Forksista, mutta silti turvallisen välimatkan päässä. Jacob, sinä pääset sinne juoksemalla parissa tunnissa.”
Muut katsoivat hämmentyneinä Carlislea, minä katsoin Edwardia. Miksi hän ei ollut kertonut minulle tästä mitään?
“Joten, mitä sanotte?” Carlisle sanoi hymyillen. Kaikki nyökkäilivät ja katsoivat Jacobia, joka hänkin lopulta nyökkäsi. Eihän se välimatka niin paljon ole.
“Koulun vuoksi, me kaikki asumme samassa talossa.” Esme sanoi hymyillen vähän omahyväisesti. Sitten muisti, että minunhan olisi aloitettava lukio. Naurahdin itsekseni, tuntui siltä, että olisin jäänyt luokalleni.
“Saanko minäkin aloittaa koulun?” Renesmee kysyi hymyillen aurinkoisesti ja katsoi Carlisleen.
“Saat mennä esikouluun viiden kuukauden kuluttua, kun olet 5-vuotiaan tasolla.” Carlisle hymyili pörröttäen samalla Renesmeen hiuksia, joka alkoi heti haroa joka suortuvaa omalle paikalleen. Tätinsä tyttö, ajattelin virnistäen vähän.
“Entäs siitä eteenpäin?” kysyin katsoen appeeni “Renesmeehän kehittyy edelleen. Mitä järkeä on laittaa tyttö kuukaudeksi kouluun?”
Carlisle naurahti ja katsoi Edwardiin. Edward hätkähti ja huomasin hänen pitävän Renesmeestä lujemmin kiinni.
“Edward selittää sinulle myöhemmin”, Carlisle lupasi ja Edward nyökkäsi minun katsoessa häneen kummastuneena.

Myöhemmin samana iltana mökillä;

Pakkasin vaatteita vaatehuoneesta isoihin mustiin matkalaukkuihin. Päätin suosiolla ‘unohtaa’ pakata muutamia samettisia iltapukuja joita en koskaan kuitenkaan tulisi käyttämään. Avasin yhden pukupussin ja otin sieltä sileän, silkkisen, punaisen yöpuvun. Se laskeutui kauniisti alas ja kaula aukkokaan ei ollut mikään järjettömän suuri. Miksi en ollut käyttänyt tätä, tämähän oli upea? Tunsin lämpimän hengityksen niskassani ja hymyilin itsekseni ja käännyin ympäri.
“Missä Rouva Cullen on tuota luomusta piilotellut?” Edward kysyi ja otti minua lanteilta. Naurahdin vähän.
“Se tuoksui silkiltä. Välttelin sitä tässä huoneessa, en tiennyt että silkistä voi saada aikaan jotain mitä voisin pitää.” naurahdin uudestaan ja heitin tuon vaatekappaleen yhdeksi mytyksi avonaiseen matkalaukkuuni. Käännyin ja jatkoin vaatteiden ‘mukaan-ei mukaan-hyi kamala’ lajittelua. Tunsin käsien otteen tiukentuneen aavistuksen verran lanteillani ja Edward painoi huulensa kaulalleni.
“Kulta, nyt täytyy pakata, jos lähdemme huomenna.” naurahdin ja avasin taas uuden pukupussin josta pilkotti jokin pitsinen hirvitys. Tämä menisi hyi kamala/ei mukaan pinoon joka oli kasvanut oven nurkalla jo Renesmeen pituiseksi.
“Jos niin tahdot.” Edward kuiskasi korvaani ja antoi nopean suukon poskelleni ja meni pakkaamaan omia tavaroitaan.
“Minä sain pakattua.” kuului hiljainen ääni vaatehuoneen ovelta. Vaatekasa oli kuin olikin yhtä korkea kuin Renesmee. Tyttö vilkaisi valtavaa vaatekekoa ja hyppäsi sinne.
“Alice-täti on valinnut kamalan paljon ihan hupsuja vaatteita.” tyttö totesi ja muotoili vaatekasasta itselleen jotain tuolinmuotoista ja jäi löhöämään siihen.
“Hyvä. Tätisi ei ole vielä tartuttanut sinuun vielä suvaitsevaisuutta pitsiin” naurahdin ja viskasin sen mustan pitsisen hirvityksen Renesmeen kasvoille ja hän alkoi nauraa.
“Eikä tartutakaan.” Edward mutisi itsekseen ja heitti matkalaukkuunsa kasan khakihousuja. Eikö tuolla miehellä ole muuta kuin khakeja? Naurahdin itsekseni.
“Mitä kaikkea sinun vaatehuoneesi kätki sisäänsä?” kysyin Renesmeeltä, joka ei vastannut. Katsoin kummastuneena tyttäreni muotoista kohoumaa mustan pitsisen iltapuvun alla. Puvun alta kuului hiljaista tuhinaa.
“Hänellä on ollut pitkä päivä.” Edward kuiskasi, käveli kasan luo ja otti Renesmeen käsivarsilleen ja lähti kantamaan tätä huoneeseensa. Missähän tyttö huomenna nukahtaisi?
« Viimeksi muokattu: 22.01.2010 19:40:02 kirjoittanut Virheellinen »

kkaro

  • Band Enthusiast
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Aussie Rap Never Dies
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #31 : 17.01.2010 21:14:12 »
Menin sanattomaks, joten eipä ole mitään rakentavaa. ((:
Ihana uus luku, ja se oli vieläkin ihanempaa, kun tää oli niin pitkä! Lisää näin pitkiä! ;'DD

Minkähänlaista siellä uudessa koulussa on hmm.. ((=

Jatkathan...?♥ ;'PPP

~kkaro
but that's none of my businness..

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #32 : 17.01.2010 21:39:33 »
Tää on aivan ihana! : ) Rakastan tätä arjen kuvausta, aina ei tarvitse tapahtua jotain supersuper dramaattista. Musta nää "tavallisemmat" tarinat on parhaita : )

Jatkoa äkkiä kiitos jookos?
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

E_Bella

  • Vieras
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #33 : 17.01.2010 22:14:25 »
tämä luku oli kivan pitkä! <3
tää 'arjen kuvaus' oli kivaa vaihtelua..
ei rakentavaa, heh... 
jatkoa vain toivoisin.. =D
~E_Bella~

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #34 : 17.01.2010 22:32:49 »
Ihana tuo Rosalien ja Emmettin vauva. Rakentavaa ei nyt vaan rakennu :D
Pursun intoa ajatellessa mitä siellä uudessa koti kaupungissa tapahtuu.

Jatkoa odotellen Arosalie

Hayles

  • ***
  • Viestejä: 129
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #35 : 18.01.2010 13:09:51 »
Aww, ihana luku jälleen kerran<3<3<3 :)

Renesmee on kyllä niin ihana. Ja tuo Rosen ja Emmettin vauva<3

Jatkoa nopeasti<3

Love, Hayles
20/3/2011 Kill the party with me and never go home

Xafir

  • Vieras
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #36 : 18.01.2010 15:08:58 »
=) Kiva ficci, tykkään!
Hieman yhdyssanavirheitä löytyi, mutta muuten sujuvaa tekstiä. Kuvailet hienosti asioita ja tapahtumia!

Jatkoaaa

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #37 : 18.01.2010 15:23:35 »
Luin nää kaikki putkeen ja oli mahtava! Ilmottaudun uudeksi lukijaksi.
Ihanaa, kun Rose ja Emm adoptoi ton Ellan (: Ja Nessie on kanssa niin suloinen <3
Tykkään ihan hirveesti ja toivon jatkoa!
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #38 : 19.01.2010 14:38:13 »
Kiitos kommenteista taas kerran :D

6. Osa, Astoria

RePoV

“Renesmee, aika herätä.” kuulin kuiskauksen kaukaisuudesta aina uudestaan ja uudestaan. Raotin toista silmääni ja näin äitini naaman kymmenen sentin päässä omastani. Hänen kasvoillaan oli todella hölmön näköinen virnistyksen tapainen hymy. Ynähdin ja vedin peittoni pääni yli. Pian äiti veti peiton pois ja laittoi sen yhdeksi mytyksi sänkyni toiseen päätyyn.
“Nouse nyt ylös niin ehdit syödäkin jotain.” äiti huokaisi ja nosti minut istumaan. Haukottelin vähän ja katselin ympärilleni. Huoneeni oli autio, vain oven vieressä oli kaksi suurta matkalaukkua. Ainoa huonekalu huoneessani oli sänkyni. Äiti katosi huoneestani keittiöön, josta tulvi nenääni herkullinen tuoksu. Lähdin raahustamaan kohti keittiötä, jossa isä heitti omeletin lautaselle, ja laittoi lautasen pöydälle. Äiti istui pöydän ääressä tarkastellen kynsinauhojaan.
“Hyvää huomenta prinsessa.“ isä sanoi pirteän oloisesti minun hypätessä korkealle tuolille vaivattomasti. Nukuin hyvin. ajattelin ja isä nyökkäsi tyytyväisenä kadoten ulos muutamien matkalaukkujen kanssa. Katsoin äitiin kysyvästi.
“Isäsi meni viemään matkatavaroita mummin ja ukin talolle. Hän tulee pian takaisin.” äiti sanoi ja nojasi kyynärpäällään pöytään pitäen kämmentä poskellaan. Nyökkäsin ja pistin suuhuni taas palasen omeletista.
“Jännittääkö muutto?” äiti kysyi taas ja teki toisella sormellaan spiraalikuviota pöytään. Pudistin päätäni ja viimeistelin aamupalani. En ollut kamalan puhelias aamuisin tai muutenkaan. Mieluummin näytin. Äiti nyökkäsi ja minä hyppäsin tuolilta alas ja kävin pukemassa aamulla valitut vaatteet päälleni. Farkut ja keltaisen paidan, jossa oli perhosen kuvia.
“Joko täällä ollaan valmiina?” äiti kysyi kurkaten oven raosta ja minä nyökkäsin hänelle. Äiti otti matkalaukkuni ja suunnistimme kohti olohuonetta, missä isä odotti meitä molemmissa käsissään kaksi matkalaukkua.
“Renesmee, sano hei mökille. Emme näe tätä paikkaa pitkään aikaan.” isä sanoi ja annoin katseeni kiertää ympäri mökkiämme. Kaikki huonekalut olivat poissa, ainoastaan ruokapöytä ja tuolit olivat jääneet paikoilleen. Painoi käteni seinään ja sanoin mökille hyvästit. Astuimme ovesta ulos, kiipesin äidin reppuselkään ja lähdimme juoksemaan kohti mummin ja ukin taloa.

“Me näemme sitten perillä.” isä sanoi äidille ja antoi tälle pusun. Äidin täytyisi ajaa oma autonsa Astoriaan ja isän oma Volvonsa. Minä joutuisin matkustamaan koko uuvuttavan 200 kilometriä Emmett-sedän, mummin ja Ellan kanssa Emmett-sedän maasturilla, missä jo istuin. Äiti kääntyi puoleeni ja avasi maasturin oven.
“Ennen kuin huomaatkaan, olette perillä. Yritä ottaa vaikka päiväunet.” äiti sanoi ja halasi minua, antaen suukon otsalleni.
“Miten voin nukkua jos Ella huutaa kuin vuorileijona koko matkan?” kysyin ja viittasin nyt jo huutavaan Ellaan. Äiti hymyili minulle osaanottavasti ja antoi vielä pikaisen suukon otsalleni ja katosi autoonsa. Isäkin kävi antamassa otsalleni suukon ja lähti ajamaan Volvollaan ukin Mersun perään. Äiti lähti ajamaan isän jälkeen, mitä taas seurasi Alice-tädin keltainen Porsche ja Rosalie-tädin BMW. Viimeisenä me lähdimme ajamaan kohti Astoriaa. Vilkaisin vielä taloon ja kuiskasin hyvästit.

“Hiljentäkää tuo lapsi!” huudahdin Ellan kiljuessa vieressäni. Mieleeni tuli elävältä nyljettävä porsas.
“Nessie, en tiedä yhtään mikä häntä vaivaa!” Esme sanoi turhautuneena ja tarjosi Ellalle tikkaria, joka sylkäisi sen heti suustaan Emmett-sedän auton harmaalle verhoilulle. Katsoin tikkaria ja sen jälkeen Emmett-setään, joka oli keskittynyt ajamiseen, eikä ollut huomannut tikkarionnettomuutta. Esme katsoi minuun anovasti ja repäisin tikkarin verhoilusta irti. Harmikseni siitä kuului pieni ääni.
“Renesmee. Sano että otit sen tikkarin paidastasi, etkä verhoilusta. Rose tekee minusta koiranmuonaa.” Emmett sanoi hitaasti ja katsoi taustapeilistä suoraan minua silmiin.
“Äiti on kieltänyt valehtelemasta.” sanoin ja hymyilin vinosti, antaen tikkarin Esmelle, joka heitti sen ulos auton ikkunasta. Tikkarista kuului pieni klonks kun se kohtasi takaa tulevan auton tuulilasin.
Ella jatkoi huutamista. Mummi kokeili antaa hänelle ruokaa, yritti heijata turvaistuinta (tosin aika kömpelösti etupenkiltä käsin), tarjota tuttia.. listaa voisi jatkaa loputtomiin, kaikki oli kokeiltu.
“Soita Edille. Ehkä hän on tarpeeksi lähellä kuullakseen Ellan.” Emmett-setä ehdotti.
“Totta kai hän kuulee. Ihmisetkin viereisissä autoissa kuulevat tuon palosireenin.” tuhahdin ja laitoin käteni puuskaan. Mummi pyöräytti silmiään ja näppäili nopeasti puhelimeensa isän numeron, joka vastasin ensimmäisellä hälytyksellä.
“Esme, hei. Kuinka kaukana olet? Ella ei lopeta huutamista, pystytkö kuulemaan hänen ajatuksensa?” Esme kysyi epätoivoiseen sävyyn
”Valitan Esme. Olemme moottoritiellä, en pysty keskittymään kunnolla. Täällä on liikaa ajatuksia.” kuulin isäni vastaavan ja huokaisin. Olin niin väsynyt.
“Okei, selvä. No.. kai me yritämme keksiä jotain. Hei.” Esme huokaisi ja sulki puhelun.

Vielä puolenkin tunnin kuluttua Ella huusi täyttä päätä ja minulta alkoi mennä hermot.
“Onnittelut uudelle isälle, vauvallanne on toimivat keuhkot.” totesin kuivasti ja kuulin setäni tuhahtavan. Pistin isältäni saaman mp3 soittimen nappikuulokkeet korviini. Musiikki oli täysillä, mutta Ellan huuto kuului vieläkin. Yritin etsiä jotain menevää musiikkia, missä olisi kova tempo. Luovutin kappaleen numeron 167 kohdalla. Eihän täältä löytynyt muuta kuin Debussyä ja jotain Mozartia? Kiitti vaan, isä. Huokaisin ja katsoin Ellaan, sitten soittimeen. Laitoin toisen kuulokenapin Ellan korvaan. Soittimesta kuului Debussyn Clair de Lune. Esme katsoi minuun hymyillen leveästi ja minä hymyilin takaisin. Laitoin toisenkin napin Ellan korvaan ja kuuntelin järkyttyneenä hiljaisuutta.
“Jumala siunatkoon Ranskalaisia säveltäjiä.” kuiskasi setäni, joka myöskin nautti hiljaisuudesta. Ellan silmät sulkeutuivat ja avautuivat aina uudestaan ja uudestaan väsyneesti. Kosketin Ellan kättä näytin hänelle kuvia virtaavista puroista, laiduntavista eläimistä ja kaikesta kauniista. Pian Ella nukahtikin.
“Renesmee. Sinä olet nero.” mummi kuiskasi ja pörrötti hiuksiani. Miksi kaikki ovat aina ensimmäisenä hiusteni kimpussa? Huokaisin ja aloin sukia suortuvia oikeille paikoilleen.
“Tiedän. Ella taisi olla vain väsynyt, mutta ei pystynyt nukkumaan kunnolla metelin takia.” päättelin ja nojasin päätäni ikkunaan. Ella ei ollut ainoa jolla oli ollut ongelmia metelin kanssa. Esme nyökkäsi ja käänsi katseensa eteenpäin. Tuijotin hetken ohi viliseviä puita ja nukahdin.

Heräsin siihen kun auto nytkähti paikoilleen. Olimme jonkin sillan alkupäässä ja katselin ikkunasta ulos kummastuneena. Näin kyltin jossa luki Megler Bridge. Nyt katsoin mummini olan ohi ja näin edessä paljon autoja. Emmett-sedän auto nytkähti taas eteenpäin parikymmentä metriä ja näin kyltin ohi paljon vettä ja toisella puolella siltaa oli paljon taloja.
“Missä olemme?” kysyin ja katsoin kummastuneena ulos.
“Tuo tuossa on Atlantin valtamerta. Renesmee, me asumme täällä nyt, tämä on Astoria.” Esme sanoi hymyillen. Katsoin kummastuneena merta joka ulottui niin pitkälle, ettei sinne nähnytkään. Auto liikahti taas, mutta nyt se jatkoi matkaansa sillan yli. Pian olimmekin toisella puolella ja ajoimme kaupungin läpi. Talot olivat paikoittain vanhoja ja idyllisiä, toiset taas olivat juuri rakennettuja ja uudenaikaisia. Ajoimme kaupungin ulkopuolelle asfaltoitua tietä pitkin. Puut olivat kauniita kuusia, sekä mäntyjä ja osat puista olivat hyvin vanhoja ja niistä oli lähtenyt kaarnat pois. Käännyimme pian hiekkatielle, joka oli jokseenkin samantapainen kuin Forksissa.
“Renesmee, tuo on uusi kotimme.” Esme sanoi ja nyökkäsi vasemmalle puolelle jonne Emmett-setä käänsi autonsa ja pysäytti sen sille varatulle asfaltti alueelle, joka oli tehty pihaan. Hyppäsin autosta ulos nähdäkseni talon paremmin. Se oli valkoinen, kolmikerroksinen talo jossa oli pieni etupiha, isoja ikkunoita ja kolmen auton talli, jossa oli äidin, isän ja ukin autot. Alice-tädin ja Rose-tädin autot olivat parkkeerattu samaiselle asfalttialueelle, missä me olimme nyt. Koko piha oli aidattu vähän minua pidemmällä puska-aidalla. Etupihalla oli talon ovelle asti tehty kivetys. Äiti tuli ulos ruskeasta ulko-ovesta ja juoksi luokseni ja sulki minut halaukseen.
“Hei kultaseni. Miten matka meni?” äiti kysyi ja silitti hiuksiani hellästi.
“Ella huusi suurimman osan ajasta, mutta mä sain hänet rauhoittumaan.” sanoin ylpeänä ja katsoin kantokoppaan siirrettyä mp3-soitintani kuuntelevaa vauvaa. Äiti nosti kätensä pörröttääkseen hiuksiani, mutta katsoin häneen varoittavasti ja hän veti kätensä pois.
“Noh, käyhän katsomassa huonettasi. Mene portaat ylös, sitten mene vasemmalle ja toinen ovi oikealta.” äiti sanoi ja osoitti etu-ovea. Juoksin ovelle ja pääsyin eteiseen, joka avautui valtavaan valkoiseen olohuoneeseen, missä oli takka, suuri telkkari ja punainen sohva. Joka paikka oli täynnä pieniä väriläiskiä, kukkasia, vaaseja, koristeita ja muuta turhaa. Isän piano oli myös tuotu tänne, luultavasti muuttokuorman mukana. Olohuone avautui koskikokoiseen tupakeittiöön, mikä oli täytetty uudenaikaisilla keittiövälineillä.
“Mitäs pidät? Minä sain valita sohvan.” Alice-täti naurahti j kurkkasi nurkan takaa katsoen minua silmiin.
“Aika Esmemäinen” totesin ja katsoin vasemmalla puolellani olevaa portaikkoa. Katsoin Aliceen, joka nyökkäsi ja kipaisin portaat ylös. Miten se menikään.. vasemmalle ja toinen ovi oikealta? Portaikon varrella oli tätieni, setieni ja isän päättäjäislakki -kokoelma Kun pääsin ylös, olin pitkän käytävän alkupäässä, jonka toisessa päässä oli toinen olohuone. Katsoin oikealle ja näin portaat, jotka veivät kolmanteen kerrokseen.
Katsoin vasemmalle ja näin kaksi ovea. Saisin nurkkahuoneen, se enteilisi kahta ikkunaa. Olin aina halunnut kaksi ikkunaa! Kipaisin ovelle muutamassa sekunnin sadasosassa ja avasin oven. Huone oli keskikokoinen, mutta tarpeeksi iso minulle. Huoneessa oli kuin olikin kaksi pientä, mutta idyllistä ikkunaa. Seinät olivat valkoiset, varmaan siksi, että saisin maalata ne itse myöhemmin. Sänkyni oli minua puolitoista kertaa pidempi ja siinä oli vaaleanpunaiset lakanat. Oven vieressä minua odotti valtava vaatekaappi. Vaatekaapin oveen oli laitettu kokovartalopeili. Huone oli luultavasti näin vähänsisustettu, että saisin sisustaa siitä itse mieleiseni. Huokaisin ja suljin oven. Menin toisessa päässä huonetta olevalle ikkunalle ja katsoin ulos. Huoneestani oli suora näkymä tiheään metsään, jonka taivaanrannalla näkyi valtava, loputon, sininen meri.

--

Kuinka moni teistä suuttuu jos hyppään jossain vaiheessa ajassa pari vuotta eteenpäin? :D
« Viimeksi muokattu: 22.01.2010 19:40:31 kirjoittanut Virheellinen »

Hayles

  • ***
  • Viestejä: 129
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #39 : 19.01.2010 15:51:02 »
Lainaus
“Jumala siunatkoon Ranskalaisia säveltäjiä.” kuiskasi setäni, joka myöskin nautti hiljaisuudesta.

En revennyt, en :D

Oli jälleen ihana luku!! Jatkoa tähän nopeasti! Eikä mua haittaa jos pomppaat pari vuotta eteenpäin. Kunhan tulee jatkoa!!

Love, Hayles
20/3/2011 Kill the party with me and never go home