Kirjoittaja Aihe: Twiligth: Sunset Glow K-11 VÄLIAIKAINEN TAUKO | Suora jatko Aamunkoille, uusin osa 1.3  (Luettu 39040 kertaa)

Virheellinen

  • Vieras
Title: Timeless happiness
Author: Minä eli Virheellinen
Rating: K-11
Fandom: Twilight
Pairing: Normaali paritus
Genre: Romantiikka, draama ja huumori
Disclaimer: Hahmot kuuluu Stephenie Meyerille, - muutamaa omaani lukuun ottamatta - mutta teksti on minun.
Warnings: Kiroilua paikoin. Ei kai muuta.
Summary: Suoraa jatkoa Aamunkoille.
A/N: Tämä on toinen ficcini, esikoiseni nimi on Evening Glow. Yhtenäisyyksiä saattaa löytyä, mutta yritän välttää. Tämän kirjoitan ihan yksin, ilman oikolukijaani. Katsotaan miten onnistuu. Kommentit on kivoja :D


//Firdilien muokkasi fandomin otsikkoon

Osa 1. Uusi alku

BPoV

Katsoin kattoon ja huokaisin. Miten kaikki voi kääntyä näin äkkiä vaihtua helvetistä taivaan suloiseen untuvaan? Käännyin oikealle kyljelleni ja katsoin aviomieheeni. Hittolainen, minähän alan jo pitää siitä sanasta.
“Edward?” kysyin ja silitin kädelläni hänen paljasta rintakehäänsä. Hän katsoi kattoon niin kuin minä kolmekymmentä sekuntia sitten ja hymyili.
“Kerro huolesi.” Edward naurahti
“Sitä sanaa en suostu käyttämään enää hetkeen. Oloni on täysin huoleton ja ihana” kierähdin siippani rintakehän päälle ja hipaisin huulillani hänen huuliaan.
“Minä rakastan sinua”
“Minäkin sinua”
Hymyilin ja suutelin häntä hivellen hänen rintakehäänsä. Yhtäkkiä hän lopetti ja nosti minua hellästi olkapäistä ylöspäin. Katsoin häntä ensin hämmentyneenä, kunnes kuulin hiljaisen haukotuksen mökkimme toisesta päästä ja ponkaisin ylös ja suuntasin kohti valtavaa kälyni rakentamaa vaatehuonetta ja etsin päälleni mustanharmaat farkut ja vaaleanvihreän poolopaidan. Edward oli pukenut päälleen jo aikoja sitten tummat khakihousut. Hänellä ei mennyt kahta sekuntiakaan etsiä itselleen harmaata t-paitaa.
“Äiti? Isi?” kuului pieni kuiskaus vaatehuoneen ulkopuolelta. Hymyilin leveästi ja pian syleilinkin jo Renesmeetä, rakasta tytärtäni.
“Hyvää huomenta unikeko” kuiskasin ja suutelin tytärtäni otsaan. Renesmee hymyili ja haukotteli pienesti. Seinäkello näytti puoli kymmentä aamulla. Edward oli vieressäni ja silitti Renesmeen ruskeita laineikkaita hiuksia. Laskin tytön alas ja polvistuin tytön puoleen, niin teki myös Edward.
“Minä menen tekemään sinulle aamiaista. Tiedän, minäkin sinua” Edward kuiskasi ja hänen äänensä kuulosti siltä, että hän hymyili. Edward pörrötti Renesmeen hiuksia ja liisi kohti keittiötä. Renesmee hymyili suloisesti ja liisi isänsä perässä kohti keittiötä. Naurahdin ja menin itsekin keittiöön, ollen siellä jo pari askelmaa otettuani, vaikka keittiö sijaitsi melkein toisella puolella taloa. Kätevää ajansäästöä. Vaikka mihin tarvitsisin ajansäästöä jos olin olemassa ikuisesti? Teknisesti ottaen en ollut hengissä. Naurahdin uudestaan ja istuin pöydän ääreen.
“Mikä sinua noin naurattaa?” Edward kysyi ja heitti Renesmeen omeletin kätevästi paistinpannulla ympäri.
“Rakkaani, teen oivalluksia.” sanoin ja hymyilin hänelle.
“Olisi todellakin helpompaa vain lukea ajatuksesi.” Edward naurahti ja laittoi Renesmeen omeletin lautaselle ja antoi lautasen tytölle, joka alkoi ahnaasti syödä ruokaansa. Ainoa ihmisruoka, jota tyttö ilomielin söi, oli omeletit. Se oli ollut myös raskausaikani ainoa ruoka jonka sain alas. Katsoin tyttöä ja hymyilin. En eilen olisi uskonut istuvani tässä, katselemassa tyttöni ruokailua ja Edwardin tiskaamista. Hymyilin itsekseni, taas. Tämä päivä tulisi olemaan yhtä hymyä. Renesmee ojensi kätensä minua kohti ja ojensin omani hänen kämmentään vasten. Hänellä oli näytettävää. Näin mielessäni Carlislen, Esmen, Rosalien, Jasperin, Emmettin ja Alicen kuvat, kuin dian.
“Menemme sinne hetki kun olet syönyt aamiaisesi.” vastasin tyttöni ilmeiseen kysymykseen.
“En jaksa. Olen aivan täynnä” Renesmee sanoi ja väänsi kasvoilleen koiranpentukatseen, joka toimi yleensä vain Esmeen. Minä olin ollut myös yksi niistä pikkutytöistä joka on käyttänyt tuota katsetta. Katsoin Edwardiin kysyvästi ja hän pudisti päätään.
“Narraat tyttöseni, et ole läheskään täynnä vielä. Ei Emmett-sedän PS3 katoa minnekään, ellei setäsi siis häviä jotain rallia.” Edward naurahti ja pörrötti taas tytön hiuksia. Vain minun oli mahdollista päästää valkoisia valheita Edwardille, koska hän ei voinut lukea ajatuksiani. Paitsi siis silloin kun työnsin mystisen kilpeni pois itsestäni. Sen takia, tai ansiosta, ei myöskään Volturien paholaiskaksoset voineet vahingoittaa minua tai rakkaitani eilen. Muisto oli kuin puukonisku kuolleeseen sydämeeni ja käänsin pääni pois irvistäen tuskasta. Edward oli vieressäni sekunnissa, kun hän oli nähnyt minuun sattuvan.
“Mikä hätänä rakkaani?” Edward kysyi ja polvistui puoleeni ja alkoi silittää poskeani. Renesmee käytti hetkeä hyväkseen ja karkasi huoneeseensa pukeutumaan.
“Muistelin eilistä.” huokaisin ja painoin pääni Edwardin olkapäälle jonka kädet siirtyivät silittämään selkääni.
“Se on ohi, Bella. Volturit hävisivät, me voitimme. Kaikki on kunnossa.” Edward kuiskasi korvaani ja jatkoi selkäni silittelyä. Vaihdoin asentoa niin, että otsamme ja nenämme kohtasivat.
“Tiedän. Mutta silti..” kuiskasin niin hiljaa, että sen olisi helposti tulkita henkäykseksi. Edward painoi huulensa huuliani vasten ja suutelimme hiljaa ja hellästi. Kuulin kuuluvan yskäisyn takaani ja irtauduin rakkaastani hymyillen.
“Olen valmis, mennään jo!” Renesmee hihkaisi ja tanssahteli ulos ulko-ovesta. Tyttö oli pukenut päälleen pitkän valkoisen villapaidan ja farkut. Minä ja Edward nousimme ylös ja juoksimme käsi kädessä tyttäremme perään.

RoPov

“He lähtivät tulemaan!” Alice hihkaisi tanssahteli portaat alas olohuoneeseen Jasper vanavedessään. Minä istuin sohvalla, kanavia läpi käyvän rakkaani Emmettin kainalossa. Jalkani olivat ristissä sohvapöydällä, Emmettin jalkojen vieressä.
“Joko Nessie on syönyt?” Esme kysyi Alicelta joka kurkkasi tulevaisuuteen, missä luultavasti näki Renesmeen kieltäytyvän ruoasta. Alice nyökkäsi ja Esme näytti vähän pettyneeltä. Hän oli harjaannuttamassa ruoanlaittotaitojaan. Olivat kuulemma ruostuneet 90 vuoden aikana pahasti. Yhtäkkiä näimme Carlislen liitävän Esmen luo ja suutelevan häntä nopeasti poskelle. Sitten hän olikin jo kadonnut ulko-ovesta ja kuulimme hänen autonsa käynnistyvän ja lähtevän pihatieltämme.
“Oliko hänellä muurahaisia housuissa vai mitä juuri tapahtui?” Emmett kysyi ja laittoi kaukosäätimen sohvan käsinojalle. TV oli jäänyt jollekin autokanavalle. Kaikki katsoivat Aliceen joka oli jähmettynyt paikoilleen. Jasper talutti Alicen viereemme sohvalle istumaan ja antoi tälle kynän ja paperia.
“Alice, mitä sinä näet?” Jasper kysyi äänessään selvästi huolta. Häntä ahdisti nähdä Alice noin apaattisena.
“Tulipalon. Ihmisiä ja loukkaantuneita. Verta” Alice sanoi ja alkoi piirtää katsoen vieläkin jähmettyneenä ja katsoen lasittunein silmin jonnekin kauas. Kaikki katsoivat paperiin johon alkoi muodostua viisikerroksinen talo ja ihmisten muotoja.
“Tunnistan tuon talon. Se on Forksin keskustassa.” sanoin ja kosketin paperia ja näytin kohtaa mihin Alice oli piirtänyt katukyltin.
“Main Street”
“Näen Charlien elvyttämässä.. vauvaa” Alice henkäisi ja pudisti päätään. Näky loppui ja hän halasi lattialle polvistunutta Jasperia. Kuulimme takaoven käyvän.
“Emmett-setä, voidaanko pelata sitä nyrkkeilypeliä?” Nessie huudahti ja hyppäsi Emmettin syliin. Ensin Emmett näytti huolestuneelta, mutta väänsi kasvoilleen hymyn ja nyökkäsi. Tyttö kosketti Emmettin kaulaa ihmetellen ja katsoi meitä kaikkia vuorotellen.
“Mitä on tapahtunut?” Bella kysyi ja katsoi Edwardiin, joka oli pysähtynyt, kasvoillaan saman tapainen ilme kuin Alicella äsken.
Edward kääntyi Bellaan päin ja halasi tätä. “Bella, Forksissa on iso tulipalo Main Streetillä. Isäsi on siellä.”
“Minun täytyy mennä sinne.” Bella sanoi ja henkäisi suureen ääneen ja pinkaisi kohti autotallia Edward perässään. Nessien käsi oli vieläkin Emmettin kaulalla.
“He tulevat pian takaisin, lupaan sen.” sanoin Nessielle ja otin tämän syliini. Emmett hymyili vinosti ja meni etsimään kaapista Nessien toivomaa nyrkkeilypeliä.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2015 08:48:43 kirjoittanut plööt »

mouu

  • ***
  • Viestejä: 117
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #1 : 09.01.2010 18:16:05 »
Uusi ficci !
Ihan kiva :) Pari virhettä löysin;

Lainaus
Ei Emmett-sedän PS3 katoa minnekään. Ellei setäsi siis häviä jotain rallia.
Tossa jälkimmäisessä virkkeessä on ainoastaan sivulause, joten omaan korvaani kuulostaisi paremmalta jos yhdistäisit nämä kaksi pilkulla.

Lainaus
Bella kysyi ja katsoi Edwardiin, joka oli pysähtynyt, kasvoillaan saman tapainen ilme kuin Alicella äsken.
Tuo tulee yhteen ;)

Mutta jatkahan!
mouu
team Edward♥
Dramione♥

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #2 : 09.01.2010 19:25:34 »
Todella hyvä! Kielioppi on lähes moitteetonta, ja kerronta elävää. Musta on kiva lukea ficcejä, jotka mukailee kirjaa. Oon kyllästyny niihin lukuisiin tarinoihin, joissa kaikki on ihmisiä jne. Eli jatka ihmeessä!
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #3 : 09.01.2010 20:26:18 »
Oi taas ihana ficci (tai no sen alku :D ) ! :) tykkäsin  ja oottelen jatkoa :)  huomasin kyl vähä samantapaisuuksii tän ja forever young -ficin kans... tosin se voi olla kyl sattumaaki (:

minnjou
"Disco is back, motherfuckers!"♥

Hayles

  • ***
  • Viestejä: 129
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #4 : 10.01.2010 00:17:06 »
Ihana :)

Rakastan Aamunkoin jälkeiseen aikaan sijoittuvia ficcejä! Ja Renesmeetä, tottakai!
Tuo tulipalo kuulostaa jännältä. Ehkä vain omiin korviini, mutta...

Lainaus
“En jaksa. Olen aivan täynnä” Renesmee sanoi ja väänsi kasvoilleen koiranpentukatseen, joka toimi yleensä vain Esmeen. Minä olin ollut myös yksi niistä pikkutytöistä joka on käyttänyt tuota katsetta. Katsoin Edwardiin kysyvästi ja hän pudisti päätään.
“Narraat tyttöseni, et ole läheskään täynnä vielä. Ei Emmett-sedän PS3 katoa minnekään. Ellei setäsi siis häviä jotain rallia.” Edward naurahti ja pörrötti taas tytön hiuksia.

Tää oli ihana :) Emmett- setä :D

Jatkoa nopeasti tulemaan!!

Love, Hayles
20/3/2011 Kill the party with me and never go home

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #5 : 10.01.2010 00:31:53 »
Ihana! <3 Kuten Hayles sanoi, minäkin rakastan Aamunkoin jälkeiseen aikaan tapahtuvia ficcejä. :) Ja perus Emmett. xD Ihana, jälleen.
Toivoisin jatkoa. ;)
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #6 : 10.01.2010 01:30:21 »
Mielenkiintoni heräsi  :D
Jotain pieniä virheitä löysin, en jaksa niitä metsästellä enää.
Minäkin pidän tosi, tosi paljon Aamunkoi jälkeisistä ficeistä.
Joten jään seurailemaan. ;)
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #7 : 10.01.2010 14:52:41 »
Oi taas ihana ficci (tai no sen alku :D ) ! :) tykkäsin  ja oottelen jatkoa :)  huomasin kyl vähä samantapaisuuksii tän ja forever young -ficin kans... tosin se voi olla kyl sattumaaki (:

minnjou

Huomasin kans kirjoittamisen jälkeen, että toi alku on ihan niinku Forever Youngista :D Yritin muunnella sitä joten kuten vähän toisenlaiseksi. Mutta nyt seuraavasta osasta (joka itää vielä päässäni) lähtien tämä on täysin erinlainen kuin FY. Joten älkää huoliko, en ala kirjoittaa kopiota.  ;)

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #8 : 12.01.2010 20:56:30 »
Kiitos paljon palautteesta :D TÄytyy näin alkuun varoittaa, että tässä osassa vaihtuu kertoja aika usein. Toivottavasti pysytte perässä.

2. Vauva

BPoV

“Tämä ei ole totta. Edward, sano, että vampyyrit voivat sittenkin nukkua ja näen painajaista?” sanoin ja puristin kaksin käsin Edwardin harmaan Volvon rattia ja pujottelin moottoritiellä muiden autojen ohi kaahaten reippaasti yli sallitun rajan.
“Rakkaani, tiedän, että sinulla on kiire tarkastamaan isäsi työn laatua, mutta jos me nyt ajamme kolarin, saatamme hiukan myöhästyä.” Edward sanoi rauhallisesti ja katsoi minua silmiin. Murahdin hiljaa ja hölläsin kaasujalkaani. Vihasin sitä, kun hän oli oikeassa.
“Mikä sen kadun nimi olikaan? Mountain Street?” kysyin Edwardilta ja ajoin Forksiin vievästä risteyksestä.
“Main Street”
Painoin taas kaasujalkaa. Edward katsoi minua hämmentyneenä ja purin alahuultani. .
“Siellä on Forksin poliisiasema, ei mitään kerrostaloa!” huusin keuhkoni tyhjiksi ja painoin kaasun pohjaan asti. Onneksi tiellä ei ollut kuin muutama sunnuntai ajelija. En voinut hidastella, jos olisi pieninkin mahdollisuus sille, että menettäisin isäni, Forksin poliisipäällikön, joka olisi varmasti asemalla.
“Eikös Rose tunnistanut talon kerrostaloksi? Voiko vampyyrit erehtyä? Hitto!” huusin ja Edward sipaisi etusormellaan poskeani. Huokaisin ja käännyin kohti keskustaa, jonne ohitsemme kaahasi paloautoja ja ambulanssi. Taivas varjele, ambulanssi! Joku oli loukkaantunut!
Kun käännyin tielle, jonka olisi pitänyt viedä asemalle, tie oli eristetty pahaisella narulla. Ja sitä pahaista narua piti totella, hitto vie! Parkkeerasin Volvon tien sivuun ja juoksin vampyyrivauhtia nurkan taa, jossa Edward otti minua kädestä kiinni ja pysäytti minut. Vinkaisin, kun näin koko aseman ilmiliekeissä, haavoittuneita ja vakavasti palaneita ihmisiä joka puolella. Sivusilmällä näin Carlislen laittavan huovan ruumiin päälle ja juoksevan toista potilasta kohti. Käännyin Edwardin kylkeen kiinni ja haukoin henkeäni. Hitto, kaipaan kyyneliäni!
“Kuuletko isäni ajatuksia missään päin?” puhuin Edwardin paitaan ja Edward alkoi silittää hiuksiani. Hän ei vastannut ja huusin hänen paitaansa vasten. Ei Charlie voinut olla kuollut? Sysäsin kilven pois itsestäni. En voisi mitenkään puhua juuri nyt. Edward, kulta. Onko isäni k.. täällä? En pystynyt edes ajattelemaan sitä sanaa.
“Ei. En kuule häntä. Olen niin pahoillani Bella.” Edward kuiskasi hiuksiini. Huusin taas saadakseni paineen pois kurkustani. Paineen jonka olisi pitänyt tulla kyynelinä ulos kyynelkanavistani.
Yht’ äkkiä Carlisle tuli luoksemme ja laittoi kätensä olkapäälleni. Pidin kaksin käsin kiinni Edwardin farkkutakista ja käännyin Carlislea kohti.
“Sinä. Missä on isäni?” En meinannut saada sanoja suustani.
“Olen pahoillani. Hän elvytti vauvaa, mutta pyörtyi äkkiarvaamatta. Hänen keuhkoissaan oli liikaa häkää, ja häkä pääsi rasituksen takia muihin elimiin. En voinut tehdä mitään, olen niin pahoillani.” Carlisle sanoi lempeään, mutta pahoittelevaan ääneen. Päässäni ei ollut mitään muuta kuin raivoa. Raivoa siitä, ettei melkein 150-vuotta lääkärin työtä harjoittanut voinut pelastaa isääni. Huomasin Edwardin käsien puristuvan ympärilläni. Katsoin Edwardia silmiin rauhoittavasti.
“Ehkä teidän olisi syytä mennä kotiin.” Carlisle kuiskasi hiljaa ja otti kätensä pois olkapäältäni.
“Ehkä. Ehkä meidän pitäisi.” Edward myönsi ja alkoi taluttaa minua kohti Volvoaan. Minä vain katsoin tyhjin silmin menneisyyteen.



APoV

Katsoin Jasperin kultaisiin silmiin ja sen jälkeen katsoin jokaista ihmettelevää silmäparia vuoronperään. Olin nähnyt näyn, missä Carlisle peittelee Charlien liikkumattoman ruumiin lakanalla ja juoksee kohti toista potilasta, Bellan huutaessa tuskasta Edwardin paitaan. Tämä ei voinut olla totta, ei Charlieta. Juuri kun kaikki oli ollut niin täydellisen ihanasti? Katsoin taas odottavia silmiä ja asia iskeytyi mieleeni. Charlie Swan, kuollut. Tunsin palan kurkussani ja painoin pääni sohvalla kanssani istuvan aviomieheni olkapäälle ja halasin tätä. Voi Bella-raukkaa..
“Alice, mitä sinä näit?” Jasper kuiskasi korvaani ja tunsin koko kehoni rentoutuvan. Huokaisin hiljaa ja vetäydyin irti hänestä. Tunsin kulmakarvojeni välissä olevan “huolirypyn” ja katsoin murheellisesti Jasperiin.
“Emmett, voitko viedä Nessien hetkeksi ulos leikkimään?” katsoin Emmettiin ja yritin vääntää kasvoilleni jonkin asteisen hymyn. Emmett nyökkäsi ymmärtävästi, laittoi pelin “pause” asentoon ja kaappasi Nessien olkapäällensä, tytön nauraessa riemusta.
“Mikä hätänä?” Esme kysyi hitaasti ja jokaisessa hänen sanomassaan tavussa paistoi huoli. Katsoin lattiaan surullisena ja Jasper antoi hellän suukon poskelleni, ja nyökkäsi rohkaisevasti. Nostin katseeni ja avasin suuni puhuakseni, mutta suustani ei päässyt ääntä.
“Se on okei, Alice. Kerro vain.” Jasper kuiskasi korvaani ja silitti hellästi alaselkääni. Rentouduin taas täysin ja päästin loputkin ilmat keuhkoistani.
“Charlie on kuollut. Charlie Swan on kuollut. Näin Carlislen peittelevän hänen liikkumattomaan ruumiinsa huovalla.” sain sanat ulos suustani. Esme veti nopeasti henkeä keuhkoihinsa ja lysähti voimattomana vapaana olevaan valkoiseen nojatuoliin. Rosalie jätti oman nojatuolinsa ja siirtyi kyykkyyn Esmen viereen ja silitti tämän kättä.
“Miten? Milloin?” Esme takerteli
“Palossa, luulen.” vastasin hiljaa
Kuulimme oven käyvän ja katsoimme tulijoita. Bellan kasvot olivat kivettyneet ilmeettömiksi ja Edward piti hänen vyötäröstään kiinni vasemmalla kädellään, nojaten kasvojaan Bellan hiuksiin. Ed, me tiedämme. Minä näin sen. Edward nyökkäsi pienesti Bellan hiuksiin.
“Näköjään tiedätte.” Bella tokaisi ja irtautui Edwardin otteesta suunnaten vapaalle nojatuolille.  Kaikki nyökkäsivät hiljaa, mutta kukaan ei uskaltanut sanoa osanottojaan. Se olisi tehnyt asiasta liian virallisen.
“Edward?” Bella kysyi vieläkin ilmeettömänä. Alle sekunnissa Ed oli kyykyssä vaimona edessä.
“Mitä tapahtui? Miksi isäni meni pois? Mistä kaikki sai alkunsa?” kysymykset tulivat tulvana Bellan suusta.
“En ole varma, että oletko tarpeeksi vah..”
“USKALLAKKIN SANOA SE SANA JA REVIN JOLTAIN PÄÄN IRTI! KERRO!” Bella huusi ja hänen kurkustaan kuului vaimeaa murinaa. Edward katsoi Bellaa järkyttyneenä, hän ei ole ikinä huutanut hänelle noin. Jasper katsoi kohti Bellaa, joka rentoutui välittömästi. Mieliala-mieheni oli vähän auttanut.
“Hyvä on, minä kerron. Tämä on suoraan Carlislen ajatuksista.” Edward aloitti. “Sosiaaliviranomaiset olivat tuoneet tyttövauvan asemalle pois väkivaltaisen äitinsä luota. Vauvan piti mennä ensin Seattleen ottoperheeseen, mutta perhe muutti mielensä.”
“Kamalaa” Rose henkäisi ja näytti närkästyneen ja huolestuneen sekoitukselta.
“Niin. Joten vauva tuotiin takaisin Forksiin ja hänen kohtalonsa oli täysi mysteeri. Vauva oli Charliella, kun vauvan biologinen äiti tuli poliisiasemalle, ase toisessa kädessä, ja toisessa kädessään vyötärölle sidotun omatekemän pommin laukaisin. Nainen oli ottanut luultavasti jotain huumausainetta Hän vaati vauvaa takaisin itselleen, ja jos ei saisi, hän räjäyttäisi aseman. Samalla kun muut poliisit yrittivät neuvotella naisen kanssa, nainen pyörtyi ja laukaisin osui lattiaan. Loput tiedättekin, Bella olen niin..” Edward veti henkeä
“Tiedän kulta. Minä olen myös.” Bella sanoi ja halasi miestään. Rosalie ja Esme haukkoivat henkeä ja halasivat toisiaan. Jasperilla oli tiukka ote minusta, ja minulla Jasperista. Olimme kaikki järkyttyneitä.
“Mikä hätänä? Miksi mummi ja Rose-täti epäitkee?” Nessie kysyi ja hyppäsi sohvalle viereeni. Emmett juoksi suoraan Rosalien luo ja silitti hänen hiuksiaan.
“Kullanmuru.. on tapahtunut jotain pahaa.. “Bella aloitti ja kertoi Renesmeelle koko tarinan. Jasper ei yrittänytkään parantaa huoneen ilmapiiriä. Huone oli täynnä epätoivoa, ja surua.



BPoV

“Eli.. ei enää ukkia?” Renesmee kysyi minulta ääni täristen. Hänen silmänsä olivat kostuneet kyynelistä, mutta hän ei itkenyt. Kadehdin hänen itsehillintäänsä. Otin paremman asennon sohvalla ja nojasin Edwardiin.
“Ukki on nyt paremmassa paikassa.” Edward kuiskasi hiljaa ja silitti Renesmeen sileitä ja lainehtivia hiuksia. Hiuksia jotka ovat peritty suoraan Charlielta. Hymyilin hieman sille ajatukselle, että vaikka Charlie oli siirtynyt eteenpäin, hänestä oli silti jäänyt tänne jotain.
“Hymyilet.” Edward kuiskasi ja otti minua taas vyötäisiltä. Hymyilin uudestaan ja nostin Renesmeen syliini ja annoin hänelle suukon päälaelle. Samassa kuulimme oven käyvän ja Carlisle astui sisään. Hän katsoi Edwardia merkitsevästi ja huomasin Edwardin nyökkäävän pienesti.
“Bella olen..” Carlisle aloitti
“..pahoillasi. Älä viitsi, ei se sinun syytäsi ollut” sanoin ennen kuin hän jatkoi yhtään pidemmälle. Tiesin, että jossain vaiheessa olemassaoloani minun täytyisi kohdata Charlien kuolema ja hautajaiset ja kaikki. Tai sitten päinvastoin Charlien pitäisi kohdata minun teeskennelty kuolemani, kun täyttäisin 30 ja olisin vieläkin 18 kesäisen näköinen. Parempi näin.
“Hautajaiset.. Alice, minä en millään jaksaisi. En usko mielenterveyteni riittävän järjestämään..” huokaisin hiljaa ja katsoin Aliceen joka nyökkäsi pienesti ja hymyili.
“Miten vauva voi?” lattialta kuului Rosalien huolestunut kysymys ja Emmett hänen vieressään kiersi kätensä hänen olkapäidensä ympäri.
“Tyttö voi hyvin. Hänen tilansa on vakaa ja keuhkoja puhdistetaan paraikaa kaikesta tomusta. Ilman Charlieta hän ei voisi niin hyvin kuin nyt.” Carlisle sanoi ja katsoi minuun. Minä katsoin takaisin, mutta hyvin hämmentyneenä. Oliko isäni pelastanut vauvan? Vau.
“Hyvä.” Rosalie totesi ja painoi päänsä Emmettin olkapäälle. Kukaan ei sitä ääneen sanonut, mutta pidimme oman, henkilökohtaisen hiljaisen hetkemme Charlie Swanille.



RoPov
Olimme menneet iltapalalle Emmettin kanssa ja juoksimme kilpaa pitkin metsää. Haistoin parin mailin päässä karhun, niin taisi myös Emmett kun me molemmat pinkaisimme eteenpäin. Kun olimme tarpeeksi lähellä kuulin kahden sydämen sykkeen. Hyvä, ei tarvinnut jakaa. Yllätimme karhut ja hyppäsin pienemmän naaraan kimppuun ja tapoin sen vaivatta. Lämmin veri tulvahti kurkkuuni ja auttoi pieneen janon liekkiini. Kun olin lopettanut, heitin raadon vieressä virtaavaan jokeen.
“Emmett.. olen vähän miettinyt sitä vauvaa” sanoin arkaillen miehelleni. Emmett pyyhkäisi suupieliään hihaansa ja heitti ison uroskarhun raadon jokeen.
“Mietit näköjään vieläkin.” hän totesi ja käveli vierelleni. Osoitin joen varrella olevaa isoa kiveä ja kävelimme sinne istumaan.
“Tehdään tästä helppo yhteenlasku, okei?” sanoin ja heitin Manoloni kiven vierelle ja katsoin mieheeni joka hymyili leveästi.
“Seksikö sinulla mielessä?” Emmett lohkaisi ja otti kädestäni kiinni nauraen makeasti “Mutta en saa mieleeni sitä, miten se liittyy siihen vauvaan.”
Pyöräytin silmiäni ja huokaisin.
“Ainahan se, mutta nyt pyydän täyttä keskittymiskykyäsi. Muuten ei tipu viikkoon.” naurahdin ja laitoin jalkani veteen. Heiluttelin niitä vähän ja otin tukea vapaalla kädelläni kivestä, millä istuin. Emmett nyökkäsi nopeasti.
“Eli. Me emme voi saada lapsia, olen käynyt läpi kaikki vaihtoehdot läpi, mutta en ole löytänyt mahdollisuutta saada biologista lasta. Joten ainoa vaihtoehto on adoptoida.” huokaisin ja katoin Emmettiäni silmiin. Hänen silmänsä olivat vähän tummemman kultaiset kuin minun. Emmett nyökkäsi.
“Okei, tuon olen päätellyt itsekin. Mikä on neidin pointti?”
“Se vauva. Hän on ilman äitiä ja isää, me olemme ilman vauvaa joten ajattelin että.. me voisimme..” sanoin hiljaa ja hymyilin pienesti. Tiesin Emmettin haluavan lapsia, mutta tämä tuli silti aika äkkiä..
“Okei.”
“Anteeksi? Sanoitko sinä juuri “Okei.”?” sanoin ja uskoin hymyni ylettyvän korviini asti.
“Sanoin. Haluan lapsen kanssasi enemmän kuin mitään muuta. Rakastan sinua.” Emmett sanoi niin hitaasti, ikään kuin varmistaen, että ymmärtäisin joka sanan.
“Voi. Hyvänen. Aika. Me saamme vauvan!” kiljuin ja halasin Emmettiä ja hän halasin minua. Näin onnellinen ole ikinä ollut.
“Voi räkä” Emmett totesi ja päästi minusta irti. Minä katsoi häntä vähän säikähtäneenä.
“Meidän täytyy keksiä tytölle nimi” Emmett nauroi hiljaa
« Viimeksi muokattu: 12.01.2010 21:18:51 kirjoittanut Virheellinen »

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #9 : 12.01.2010 21:13:02 »
Kiva luku :) Alussa oli surullinen kun Charlie kuoli :(
Mutta loppu oli taas ihana kun ne päätti adoptoida sen vauvan. :D Ja olit onnistunu tekeen ainakin minun mielestäni Emmettistä ja Rosaliesta hyvin aidon tuntuiset. ;)
Mut pienen virheen pongasin:
Lainaus
Noin Carlislen piettelevän hänen liikkumattomaan ruumiin huovalla
Pitäiskö olla ''näin ja ''peittelevän'' ::)
Jatkoa odottelen innolla :)

NiNNNi
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

E_Bella

  • Vieras
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #10 : 12.01.2010 22:40:51 »
Lainaus
“Anteeksi? Sanoitko sinä juuri “Okei.”?” sanoin ja uskoin hymyni ylettyvän korviini asti.
“Sanoin. Haluan lapsen kanssasi enemmän kuin mitään muuta. Rakastan sinua.” Emmett sanoi niin hitaasti, ikään kuin varmistaen, että ymmärtäisin joka sanan.
“Voi. Hyvänen. Aika. Me saamme vauvan!” kiljuin ja halasin Emmettiä ja hän halasin minua. Näin onnellinen ole ikinä ollut.
“Voi räkä” Emmett totesi ja päästi minusta irti. Minä katsoi häntä vähän säikähtäneenä.
“Meidän täytyy keksiä tytölle nimi” Emmett nauroi hiljaa
repesin totaalisesti.. ainakin tähän aikaa yöstä/iltaa.. ::) ;D
jatkoa toivoisin,         <3

~E_Bella~

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #11 : 12.01.2010 23:36:17 »
Tämähän on ihana!
Rakastan ficcejä, joissa ei ole suuria ristiriitoja alkuperäisen tarinan kanssa. Tässä kaikki ovat vampyyreja ja otat huomioon kirjassa tapahtuneet asiat. Ihanaa! Lisäksi paneudut selvästi kirjoittamiseen ja kielioppi on melkein moitteetonta. Käyttämäsi kieli on rikasta ja kuvailevaa, etkä harpo tapahtumasta toiseen liaan nopeasti. On ihmisiä, jotka pitävät kirjoittamisesta ja kykenevät tuottamaan luettavaa tekstiä. Sitten on myös ihmisiä, jotka pitävät kirjoittamisesta ja kykenevät tuottamaan hyvää tekstiä. Mitä ilmeisemmin kuulut jälkimmäiseen :)
Eli siis paitsi että aihe ja tarina ovat mielenkiintoisia, niin osaat myös kertoa sen hyvin. Toisin sanoen osaat kirjoittaa, ihan oikeasti :) (voi että olen kateellinen... tiedän osaavani kirjoittaa hyvin kun keskityn, mutta liian harvoin jaksan keskittyä)

Odotan siis jatkoa ja kiitän kovasti!
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #12 : 13.01.2010 14:17:13 »
NiNNNi: Kiitos huomautuksesta :D Mulla saattaa joskus jäädä sanoista kirjaimia pois tai mennä kirjaimet väärään järjestykseen.
E_Bella: Oho, en edes tiennyt, että joku voisi oikeasti nauraa tuolle. :D Kiitän.
offcorse: Tässähän ihan punastuu, kiitos. :)

Jatkoa tulee heti, kun pieni pääni keksii sen. Kyllä siellä jo jotain itää, mutta tähtään saamaan sen valmiiksi viikonloppuna.

~Virheellinen

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #13 : 13.01.2010 14:50:33 »
Oooi, tää oli ihana luku <3
Tuli hieman surullinen olo ku Charlie kuoli :(
En saa mitään järkevämpää sanotuksi, joten odotan jatkoa :D

- loveya, maria
« Viimeksi muokattu: 13.01.2010 16:12:30 kirjoittanut mariamo »
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

Hayles

  • ***
  • Viestejä: 129
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #14 : 13.01.2010 15:26:20 »
Mullekkin tuli vähän surullinen fiilis kun Charlie kuoli  :(
Mutta sitten kun siirryttiin tuohon Rosalien PoV:hen niin johan alkoi hymyilyttää...

Lainaus
“Voi räkä” Emmett totesi ja päästi minusta irti. Minä katsoi häntä vähän säikähtäneenä.
“Meidän täytyy keksiä tytölle nimi” Emmett nauroi hiljaa 

Mä niin rakastan Emmettiä!<3<3

Jatkoa, mahd. pian!

Love, Hayles
20/3/2011 Kill the party with me and never go home

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #15 : 14.01.2010 09:48:06 »
Äh hitsit. Lupasin teille jatkon viikonlopuksi, mutta se nyt ei onnistukkaan.

Koska jatko tulee nyt  ;D


3. Hymyä ja hymyä


APoV

“Oih! Ihanaa!” huudahdin kun palauduin näystäni. Hymyilin leveästi ja katsoin takaovesta sisälle tulevaa pariskuntaa, Rosea ja Emmettiä.
“Onneksi olkoon! Tämä on ihanaa, joko olette päättäneet nimen? Minä voin auttaa ja..” pulisin tohkeissani, mutta puheeni keskeytyi Emmettin litistäessä huuleni etusormen ja peukalonsa väliin.
“Arvostamme tuota, mutta saammeko kertoa itse?” Emmett kysyi ja otti Rosea vyötäröltä. Rose hymyili todella leveästi ja hänen silmänsä tuikkivat kuin kaksi tähteä.
“Emmpff!” yritin puhua, mutta huulet katkaisivat äänen pääsyt ulos. Jasper oli pian vierelläni ja katsoi Emmettiin varoittaen.
“Okei, okei.” Emmett mutisi ja otti sormensa pois pyöräyttäen silmiään 360 astetta. Venyttelin hetken suutani ja hymyilin Roselle. Rose ja Emmett menivät keskemmäs suurta olohuonettamme ja pyysivät kaikki istumaan valkoisille sohvillemme. Hyppäsin Jasperin kanssa nopeasti isoimmalle sohvalle ja valtasimme sen. Istuin risti-istunnassa ja Jasper laittoi oikean kätensä hartioideni päälle. Emmett yskäisi saadakseen kaikkien huomion. Hänen otteensa Rosalien vyötäröstä löystyi vähän.
“Minä ja Emmett olemme päättäneet, että haluamme adoptoida.” Rose aloitti ja hymyili vieläkin hyvin leveästi ja katsoi Emmettiä nopeasti silmiin.
“Me voisimme antaa sille tyttövauvalle kodin.”
Carlisle pysyi hetken ilmeettömänä, mutta hymyili sekuntien kuluttua melkein yhtä leveästi kuin tupla mummiksi kohta tuleva Esme.
“Sehän on mahtavaa! Menen heti tekemään pari puhelua ja.. olettehan varmoja tästä? Se on iso askel.” Carlisle oli hypännyt ylös nojatuolista, missä oli hetki sitten istunut. Rosalie katsoi Emmettin ja nyökkäsi. Carlisle pinkaisi kohti työhuonettaan ja kohta yläkerrasta alkoi kuulua puheensorinaa.
“Missä nuoripari?” Emmett kysyi ja katsoi ympärilleen etsien Edwardia, Bellaa ja Nessietä.
“He lähtivät kotiin. Nessie alkoi olla aika väsynyt ja Bella on vieläkin järkyttynyt.” Esme vastasi ja Emmett nyökkäsi. Carlisle tuli pian alas hymyillen ja Rosalie hymyili hänelle takaisin. Vampyyrin suupielet eivät näköjään ihan heti väsy.
“Sosiaaliviranomaiset tarkistavat ensin taustanne, mutta kaikki on kunnossa, eikö Jasper?” Carlisle aloitti ja katsoi ohitseni Jasperiin joka nyökkäsi. Jasper kävi muuttamassa tietomme aina kun muutimme.
“Huomenna menette sairaalaan katsomaan vauvaa ja allekirjoitatte muutamia papereita. Sitten te olette äiti ja isä.” Carlisle lopetti ja hymyili
“Jo huomenna? Vau, tämähän käy äkkiä.” Rosalie naurahti ja halasi Emmettiä
“En malta odottaa huomista!”


BPoV

“Olisipa huominen jo ohi” huokaisin ja lysähdin selälleni Edwardin ja minun valtavalle parisängylle. Edward laskeutui kyljelleen vierelleni ja silitti poskeani. Käänsin päätäni häntä kohti ja laitoin sormeni mahani päällä ristiin. Huomenna minun täytyisi soittaa Renéelle. Hän ja isä erosivat jo kauan sitten, mutta tiesin uutisen järkyttävän. Katsoin Edwardia silmiin. Hän näytti kärsivältä.
“Onko kaikki hyvin?” kuiskasin ja yritin etsiä vastausta hänen silmistään. Silmien ympärillä oli haalean tummat mustat renkaat ja silmät olivat muuttaneet väriä vähän tummemmiksi.
“Ei. Sinä olet surullinen joten olen minäkin. En kestä nähdä sinua noin apaattisena.” hän sanoi pehmeästi ja silitti poskeani hivellen samalla peukalollaan alahuultani. Yritin hymyillä vähän, mutta tiesin sen näyttävän väkinäiseltä, joten käänsin pääni pois.
“Edward, sinulla on jano. Käy metsästämässä, minä pärjään kyllä.” sanoin ja tuijotin kattoa. Vasta aamulla olin tuijottanut samaista kohtaa katossa täydellisen onnellisena ja huolettomana, nyt kaikki oli muuttunut.
“Älä luulekaan, että jätän sinua nyt yksin. Puhu, voin olla hetken oma Oprahisi” Edward hymähti ja siirsi kätensä poskeltani ristittyjen kätteni päälle mahalleni.
“Ole mieluummin Dr.Phil. Hän on niin symppis.” naurahdin vähän, tällä kertaa se ei kuulostanut väkinäiseltä.
“Puhu.”
“Okei. Aamulla katsoessani tuota kattoa, olin onnellinen. Nyt olen surullinen. Minulle ei varmaan voida suoda yhtä onnellista ja huoletonta päivää?” huokaisin ja käänsin taas pääni kohti Edwardia
“Edward, minut on tuomittu olemaan onneton.”
“Älä sano noin. Onhan meillä Renesmee ja toisemme.” Edward kuiskasi ja kieräytti minut kyljelleni. Kasvomme olivat muutaman sentin päässä toisistaan.
“Tiedät, etten tarkoittanut sitä.” kuiskasin ja nostin toisen käteni Edwardin poskelle.
“Minulla on maailman ihanin tytär ja.. edes sanat eivät voi edes kuvata sinua.”
Edward hymyili ja otti kasvoni käsiensä väliin ja suuteli minua hellästi. Seuraavaksi havahduin taas aamulla, mutta nyt en halunnut katoa siihen demoni-kattoon. Katsoin vain kauniin Edwardini silmiin ja hymyilin.
“Minulla on ehkä maailman paras henkilökohtainen terapeutti” kuiskasin ja painauduin kiinni Edwardini kylkeen. Olin alkanut elpyä.


EmPoV

“Mitä minä oikein puen?” Rosalie mutisi itsekseen tuota lausetta aina uudestaan ja ravasi ympäri vaatehuonetta.
“Minulle ei niin väliksi, vaikka jäisitkin noin.” naurahdin ja nyökkäsin kohti Rosalieta, joka oli saanut päällensä pelkästään pitsiset alushousut ja siihen sopivat rintaliivit.
“Heko heko, Emmett. Pukisit sinäkin nyt jotain. En minäkään nyt niin väliksi, mutta sosiaali-täti saattaisi säikähtää.” Rosalie naurahti ja huitaisi sormellaan kohti boksereitani, joissa oli kirahvin kuvia.
“Mitäs vikaa näissä on? Eikös tämä ole sitä designia?” tuhahdin sarkastiseen sävyyn ja menin vaimoni seuraksi vaatehuoneeseen etsimään farkkuja ja jonkinlaista t-paitaa. Löysin kohtalaisen pian pesussa haalentuneet farkut ja valkoisen t-paidan.
“Ei Emmett, älä luulekaan. Sinä laitat nämä.” Rosalie naurahti ja antoi minulle harmaan kauluspaidan, mustanharmaat khakihousut ja vihreä/valkoraidallisen kravatin.
“Vain kuolleen tuhkani yli.” totesin happamesti
“Aha, pakotatko minut siis tekemään sen?” Rosalie murahti pyöräyttäen silmiään “Pue ne, meidän on kohta lähdettävä. Tiesin jo hävinneeni joten puin Rosalien minulle antamat vaatteet päälleni.
“Katso nyt minua! Näytän ihan..” sanoin ja levitin käsiäni ja pyörähdin ympäri Rosalien edessä
“Hiton komealta?” Rosalie sanoi ja suuteli minua pikaisesti ja astui askeleen taakse päin
“Entäs minä?” hän kysyi ja pyörähti sirosti ympäri lainehtivien vaaleiden hiusten seuratessa Rosen pään liikkeitä. Hänellä oli päällään silkkinen punainen kietaisupaita, valkoiset farkut ja jaloissaan hänellä oli hienostuneet mustat avokkaat viiden sentin korolla.
“Vau.” henkäisin ja kävelin vaimoni luo ja otin häntä vyötäisiltä.
“Tiedän. Ja me saadaan tänään vauva.” hän kuiskasi, suudelleen minua taas nopeasti ja otti minua kädestä suunnaten kohti huoneemme ovea.
“Mennään hakemaan vauvamme.”

Parkkeerasin maastoautoni sairaalan pihaan ja katsoin Rosalieen. Hän näytti vähän jännittyneeltä ja veti syvään henkeä ja katsoi minuun. Hymyilin hänelle rohkaisevasti ja hän hymyili takasin. Astuimme autosta ulos ja kävelimme toistemme luo. Otin Rosea kädestä ja lähdimme kävelemään kohti sairaalan aulan ovea. Ovet avautuivat kun olimme tarpeeksi lähellä niitä, ja heti astuttuani sairaalan valtavan kokoiseen valkoiseen aulaan, näin virallisen näköisen vanhan naisen seisoskelemassa ilmoittautumistiskin äärellä. Hänen hiuksensa olivat tiukalla nutturalla, kasvojen iho oli ohut ja vähän ryppyinen ja päällään hänellä oli musta jakkupuku, sekä kädessä harmaa työlaukku.
“Te varmaan olette Herra ja Rouva Cullen?” hän kysy meiltä suu tiukkana viivana.
“Nuorempi versio. Sanokaa vain Emmett ja Rosalie.” sanoin ja ojensin kättäni häntä kohti, mutta hän ei tehnyt elettäkään kätelläkseen, joten vedin käteni niskan taa. Rosalie naurahti hermostuneesti.
“No mennään sitten katsomaan vauvaa.” hän sanoi ja lähti korot kopisten kohti hissejä. Minä imitoin hänen hevosen askellusta muistuttavaa kävelyään ja Rose hihitti hiljaa. Täti painoi hissin nappia ja kohta kuuluikin jo plink ja astuimme hissiin.
“Herra Cullen, painaisitteko seitsemänteen kerrokseen?” täti kysyi suu edelleen yhtenä viivana. Nyökkäsin ja painoin seiskaa. Pidin vieläkin Rosalieta kädestä ja täti mulkaisi käsiämme, muttei sanonut mitään. Hissi pysähtyi ja astuimme ulos. Suuntasimme kohti lastenosastoa ja Rosalie alkoi taas tehdä jotain ihme joogahengityksiä.
“Annan teille vähän aikaa. Huoneessa pitäisi olla hoitaja vauvan kanssa.” täti sanoi ja osoitti kädellään kohti huonetta numero 9. Rose katsoi minuun ja hymyili kauniisti. Huoneen yhdeksän ovelle päästyämme avasin oven Rosalielle ja näytin ritarillisesti kädelläni eleen astua sisään, pidin silti vieläkin toisella kädelläni kiinni hänen kädestään.
“Onpas täällä.. pinkkiä.” Rosalie totesi ja katsoi tuolille kasattuja vaaleanpunaisia huopia, pöydällä olevia vaaleanpunaisia ruusuja ja ikkunassa olevia kukkakuvioisia pinkkejä verhoja. Hänen katseensa kuitenkin pysähtyi hoitajaan huoneen toisella puolella. Hoitajalla oli sylissään noin kolmekuinen tyttövauva.
“Te olette varmaan äiti ja isä.” hän kuiskasi ja tuuditti vauvaa puolelta toiselle. En pystynyt näkemään tytön kasvoja kunnolla, koska ne olivat piilossa huovan takana.
“Hän nukkuu.” hoitaja kuiskasi taas. Rosalie irrotti kätensä kädestäni ja astui askeleen kohti hoitajaa ja vauvaa.
“Haluatko?” hoitaja kysyi. Hänen pitkät ruskeat hiuksensa olivat ponihännällä ja päällään hänellä oli vihreänturkoosi paita- ja housut. Hänen nimilapussaan luki ´Annie Wood, harjoittelija`. Annie nousi ylös ja käveli Rosalien luo nopein, mutta varmoin askelin ja antoi tytön Rosalien syliin.
“Varo päätä”
Kävelin Rosen vierelle ja vihdoin näin nukkuvan tyttövauva kasvot. Hän oli hyvin vaalea, melkein yhtä vaalea kuin vampyyrit ovat. Hänellä oli pitkät ripset ja lyhyt punertava tukka. Rosalie henkäisi ja naurahti vähän.
“Hei vauva. Me tässä vain, äiti ja isi. Hei.” Rose oli yhtä hymyä. Mitä sipaisin vauvan poskea ja hymyilin. Hän oli niin kaunis vauva.
“Annan teille hetken.” Annie sanoi ja poistui huoneesta. Rosalie ei varmaan edes huomannut, hän oli niin vauvan lumoissa.
“Oletko miettinyt nimeä?” kuiskasin Rosalien korvaan ja kurkkasin hänen olkapäänsä yli, pitäen toista kättäni Rosen olkapäällä ja toisen käden etusormella silittelin vieläkin vauvamme poskea. Vauva hymyili unissaan ja Rose hymähti vähän.
“Hän on niin suloinen. Voi luoja.” henkäisin ja siirsin vähän vaaleanpunaista huopaa hänen kasvoiltaan.
“Ella. Hän näyttää ihan Ellalta, eikö näytäkin?” Rosalie kuiskasi ja heijasi vauvaa hitaasti käsivarsillaan. Ella. Hän tosiaan näytti ihan Ellalta.
“Tervetuloa Ella Elise Cullen.” kuskasin ja siirsin käteni Rosalien lantiolle ja suutelin tämän poskea.
“Elise?” Rosalie kysyi kummastuneena, muttei irrottanut katsettaan vauvasta.
“Esmen ja Carlislen sekoitus. Kun Bellalla ja Edwardillakin on se ihmeen Renesmee Carlie..” naurahdin, ja niin naurahti myös Rosalie.
“Aika kirjoittaa paperit.” tädin kimakka ääni kuului ovelta ja pilasi hetken. Henkäisin syvään vähän ärtyneenä ja käännyimme Rosen kanssa tätiin päin, joka piti käsissään papereita ja yhtä kynää. Täti käveli luoksemme ja antoi minulle paperit. Luin ne nopeasti läpi ja vedin nimeni alle. Rosalie ojensi vastentahtoisesti vauvan sylistään minun syliini . Katsoin Ellan kasvonpiirteitä ja nyt huomasin korkeat poskipäät ja alahuulen, joka oli vähän paksumpi kuin ylempi. Söpöä. Katsoin Rosalieen joka täytti kaavakkeita ja kohtaan nimi hän raapusti Ella Elise Cullen. Katsoin taas Ellaan ja hän oli avannut silmänsä. Silmät olivat väriltään jään siniset, täydellisen lumoavat.
“Rose, katso. Ella hymyilee.” kuiskasin ja Rose oli vierelläni hetkessä. Täti oli onneksi vähän omissa maailmoissaan, eikä huomannut Rosalien nopeaa liikettä. Ella hymyili minulle pienesti ja katsoi minua suoraan silmiin sinisillä silmillään.
“Tuo jos mikä jättää sinutkin sanattomaksi.” Rosalie kuiskasi ja ojensi papereita tätiä kohti.
“Jaahas, tämä on tällä selvä. Onnea uusille vanhemmille.” Täti totesi vähän happamaan sävyyn ja poistui huoneesta. Rosalie ja Ella hymyilivät kilpaa ja jäimme siihen katselemaan toimiamme ja hymyilemään. Hetken kuluttua lähdimmekin sitten kohti suurta seikkailua, perheenä.


RoPoV

Vau, minä olin nyt äiti. Mikä kummallinen tunne, lämmin. Käänsin ylävartaloni taakse katsoakseni Ellaa. Hän nukkui Renesmeen vanhassa turvaistuimessa ja kuorsasi hiljaa.
“Ei olla tunnettu edes kahta tuntia, mutta käyttäytyy jo saman lailla kuin sinä. Pieni possuni.” kuiskasin Emmettille joka kääntyi kotiin vievälle hiekkatielle.
 Minua vähän jännitti kaikkien reaktio, mutta lopulta totesin sen voivan olla vain hyvä. Uumoilin Alicen käyneen jo lastentavaraliikkeessä hakemassa Ellalle jotain omia tavaroita. Edwardin vanha huone muuntautui hetkessä Ellan huoneeksi, siitä piti Alice huolen. Todennäköisesti huone oli jo valmiina. Emmett kääntyi pihaan ja ajoi auton talliin. Astuin ulos autosta ja avasin auton takaoven ja siirsin Ellan varovaisesti Renesmeen vanhaan kantokoppaan.
“Kohta sinun ei tarvitse enää ikinä käyttää mitään toisten vanhoja juttuja. Saat ihan omat.” kuiskasin Ellalle. Hän ansaitsisi vain parasta.
“Valmiina?” Emmett kysyi ja otti kantokopan jossa Ella nukkui vieläkin sikeästi.
“Valmiina.”
« Viimeksi muokattu: 14.01.2010 09:59:51 kirjoittanut Virheellinen »

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #16 : 14.01.2010 12:57:10 »
Kiva luku taas kerran :) I like it !
Mut tos yhes kohtaa oli hieaman likaa ja sanoja...
Ja ton 'ajoi auton talliin' ois voinut laittaa ' ajoi autotalliin'

Jatkoa odotan :P

- loveya, maria
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

E_Bella

  • Vieras
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #17 : 14.01.2010 15:14:35 »
nyt Rose ja Em 'sai' vauvan!   ;)   mitäköhän Em keksii?  Jos nyt ylipäätään keksii mitään hauskaa.. xD
jatkoa odottelen! ^^

~E_Bella~
« Viimeksi muokattu: 14.01.2010 17:20:43 kirjoittanut E_Bella »

riippuvainen

  • Vieras
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #18 : 14.01.2010 16:56:06 »
Ihana, että Rose sai lapsen!! Toivotaan, että Em ei iha täysin pilaa sitä kuitenkaan.. :DD
Jatkoa! =))

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Timeless happiness K-13
« Vastaus #19 : 14.01.2010 17:37:07 »
jee! uus luku :D tai no uude luvut! :D tää on kiva ficci ja ootan innolla jatkoo... haluun tietää mitä alice on sille vauvalle keksiny ja mitä kaikkee emmett vielä touhuu :D

minnjou♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥