Kirjoittaja Aihe: Harper's island, Alusta loppuun | S | romance | 4xRaapale | Trish/Henry  (Luettu 4095 kertaa)

A.M.Charlotte

  • Epäsosialinen tatti.
  • ***
  • Viestejä: 144
  • © A.M.Charlotte
    • A.M.C.:n kootut teokset
Title: Alusta loppuun.
Author: A.M.Charlotte
Beta: hahaa, ei ole.
Rating: S
Pairing: Henry/Trish
Genre: Romance, ehkä minimaalinen angst. 4xRaapale
Fandom: Harper's Island
Discalimer: HI:n käsikirjottajat sekä muut heput. En tienaa tästä rahaa tai mitään, puhtaasti teidän ärsytykseksenne.  ::)
A/N: Jotkut toivoivat uutta HI -ficciä, ja tässä olisi semmoinen. Toivottavasti tässä ei ole ns. pakonomaisuutta, vai miten sen nyt sanoisi. x] Let's see what u like. :)




HIEKKALAATIKOLLA

- Saanko lainata ämpäriäsi? pinkin sadetakin omistava tyttö kysyi minulta.

- Äiti sanoi etten saa lainata sitä tuntemattomille, vastasin totuudenmukaisesti.

Tyttö istui viereeni ja taputti lapiollaan hiekkaa. Katselin hänen touhujaan, kun hän alkoi koota hiekkakasaa. Hän teki siitä sileän ja tökkäsi muutaman kivenmurikan kasan keskelle. Se näytti tökeröltä.

- Voidaanko me olla ystäviä?

Mietin hetken, mutta vastasin myöntävästi.

- Kiva, voitko nyt sitten lainata ämpäriäsi minulle? tyttö kysyi tyytyväisenä.

Annoin ämpärin hänelle kiltisti. Hän kiitti ja alkoi lappoa ämpäriin lisää hiekkaa. Sitten hän käänsi sen ympäri ja lausui lorun, otti ämpärin pois ja löysi täydellisen hiekkakakun. Hän näytti tyytyväiseltä, ja minä iloiselta uudesta ystävästäni.


TAPAAMINEN

Hyvännäköinen. Kaunis. Enkeli. Mitä muuta hänestä voi sanoa yhdellä vilauksella? Vuosiin emme olleet tavanneet, mutta nyt hän saapui samaan lukioon. Ruskea tukka oli ponihännällä, meikki virheetön ja ilme kuin turistilla. Hän kulkeutui nuorten, meluavien huligaanien mukana vastakkaiseen suuntaan kuin mihin hän pyrki.

Jäin katsomaan hänen peräänsä lumoutuneena. Oppilaat katosivat luokkiinsa, eikä hän tiennyt minne mennä. Näemmä historianopettajakaan ei osannut auttaa häntä. Käytäville oli tullut yhtäkkiä rauhallista.

Historianluokan ovi kolahti kolkosti kiinni, jättäen nuoren naisen ongelmineen ulkopuolelle. Hän huokasi syvään, tutki paperinippua ja otti uuden suunnan. Hän ei huomannutkaan minua.

- Hei Trish, sanoin hänen pyyhältäessä ohitseni.

- Henry? hän oli oikeasti yllättynyt.


KOSINTA

Hengitys huurusi pakkasilmassa. Maa oli täynnä lunta, joka kimalteli katulamppujen valossa. Taivas oli mennyt pilveen, eikä romanttista tähtitaivasta näkynyt. Toisaalta sillä ei ollut mitään merkitystä.

Samettinen rasia tuntui painavan povitaskussani monta kiloa. Trishin nenä oli herttaisen punainen, samoin kuin rohtuneet huulet. Mikään hänessä ei voisi olla vialla. Hän irtautui minusta suudelman jälkeen, ja lähti hymyillen jatkamaan matkaansa.

- Trish! huusin hänen peräänsä.

Hän kääntyi ympäri ja näki minut polvillani. Olin ottanut painavan rasian taskustani, mutta nyt se tuntui kevyeltä kuin höyhen. Hymyilin väkisinkin ilosta.

- Tuletko naimisiin kanssani?

Hän ei liikahtanutkaan. Näin vain kuinka hänen silmänsä kimalsivat, kunnes tunsin hänen syöksyvän syliini.


HÄÄT

Kaikki oli valmista yksityiskohtia myöten. Ansat oli viritetty, vieraat saatu saarelle sekä häät valmistettu. Jos he vain tietäisivät, mikä verilöyly oli tulossa. Ajatus kutkutti mieltäni. Salainen suunnitelma. Olo oli kuin palkkamurhaajalla.

Seisoin terassilla ja katselin puiden takaa aukenevaa merta. Viereiselle pöydälle laskeutui lintu. Sillä oli kirkkaankeltainen höyhenpeite ja kimeä viserrys. Nostin käteni pöydälle, lintu ei huomannut. Se nokki keksinmuruja hyppien pahaa-aavistamattomana käteni luo.

Puristus. Lintu jäi nyrkkiini vangiksi. Nostin sen silmieni korkeudelle ja tarkkailin sen hätääntynyttä katsetta, näin kuinka se anoi apua. Puristin yhä lujempaa, linnulta alkoi loppua happi, kunnes se kuoli. Heitin sen kaiteen yli tunteettomasti. Juhlat voisivat alkaa.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 02:20:18 kirjoittanut Yukimura »
so what if u could see the darkest side of me?
wanna see?

suigintouh

  • ***
  • Viestejä: 9
  • ₪ ø lll •o.
Vs: Alusta loppuun
« Vastaus #1 : 05.12.2009 21:49:59 »
Tätä lukiessa mun tunnelma oli kolmen ensimmäisen aikana sellainne "aaaw vähän söpöjä : )" mutta sitten ton neljännen aikana sellainen "MIKSI HENRY MIKSI ;_____;" : DD. Että ainakin tää herätti tunteita!

Ensimmäinen oli tosi söpö, oon aina tykännyt lukea sellaisia ficcejä joissa on jotkut hahmot lapsina. Tossa on just sellanen ihana lapsenomanen tunnelma, joka tekee siitä söpön- ja tavallaan tosi surullisen, jos ottaa huomioon ton viimeisen raapaleen.
 Toinen raapale loppuu mun  mielestä vähän äkisti, tota tilannetta olisi voinut jatkaa ihan vähän eteenpäin. Tohon loppuun olis voinut lisätä vaikka vähän niiden keskustelua tai vaikka vielä lisää Henryn fiiliksiä tai jotain : D. Mutta toimiva ja söpö oli tämäkin, vaikka loppui vähän yhtäkkiä (vähän niinkuin Harper's islandin jaksot, ne loppui aina silleen yhtäkkisesti : D).
 Kolmas oli suloinen myös, Henry on aivan ihana ;___;. Tai no heh olis jos ei olis tollaine kauhee murhaaja (mun teoria Henrystä on se, että se on vähän ns. mielenvikainen, ja Wakefieldin kannustus murhaajaksi ei oikein tee Henryn mielelle hyvää - Wakefieldin takia Henrylle ihmisten tappaminen on ihan hyväksyttävä asia, koska  se ei pysty erottamaan hyvää pahasta. okei tää on ehkä vähn ot:tä mutta ei mahda mitään...),
 Neljäs onki sitten tavallaan ihan kauhee - kolmesse ensimmäisessä on sellainen ihana tunnelma, Henryllä ja Trishillä on asiat hyvin jne mutta sitten Henryllä onkin synkät suunnitelmat :<.
 
Tää fic vois tavallaan olla kooste asioista, jotka johti noihin häihin ja tv-sarjan tapahtumiin. Eli hyvää työtä, oot hienon ficin kirjoittanut! Ei ollut mun mielestä yhtään pakonomainen tai mitään, tää on vain yksinkertaisesti hyvä !
In the middle of a gunfight,
In the center of a restaurant,
They say, "Come with your arms raised high!"

Hayles

  • ***
  • Viestejä: 129
Vs: Alusta loppuun
« Vastaus #2 : 06.12.2009 01:02:32 »
Wooow.

Rakastan Harper's Islandia ja oli ihan peestä kun se loppui. Tämä ficci oli mahtava ja mullekkin tuli just semmonen" Miksi, Henry, miksi?!"- fiilis.

Tykkäsin eniten tuosta ekasta. Heh,teulee ihan oma lapsuus mieleen. Jollain kierotuneella tavalla, siis. Mutta pidin erittäin, erittäin paljon tästä. Kirjoitusvirheitä en löytänyt, tosin en niitä etsinytkään, mutta...

Lisää tämmöisiä.

Oikeasti!

Love, Hayles

Ps: pahoittelen sekavaa kommenttiani. Kello nyt on mitä on.
20/3/2011 Kill the party with me and never go home

A.M.Charlotte

  • Epäsosialinen tatti.
  • ***
  • Viestejä: 144
  • © A.M.Charlotte
    • A.M.C.:n kootut teokset
Vs: Alusta loppuun
« Vastaus #3 : 06.12.2009 10:52:41 »
suigintouh: Kiitos kommentista!! Tokassa raapaleessa mä hain varmaan jotain dramaattisuutta siihen, siksi se loppui niin nopeasti.  ;D Mul on se vika, et pitäs olla dramaattista ja silleen, ei sitä varmaan kukaan muu kyllä ymmärrä. :,D Aattelin kanssa et tää ois kooste, tai "elämänkerta" niiden hetkistä. Se piti kirjoittaa alkusepityksiin, mutta hoksasin sen vasta kun olin lähettänyt tämän, enkä jaksanut alkaa muokata. Kaikki sen kumminkin tajuavat. Mahtavaa että pidit! Kiitos vielä kerran! ^^

Hayles: Jeij, säkin tykkäsit!  :) Katotaan kirjottelenko näitä vielä lisää, seuraava tulisi varmaan eri parituksella, tämä oli toinen Henry/Trish fic. Saapa nähdä. Paljon kiitoksia kommentoinnista! ^^

A.M.C.
so what if u could see the darkest side of me?
wanna see?

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Alusta loppuun
« Vastaus #4 : 06.12.2009 12:07:18 »
Vau! Aivan mahtava! Miten neljään raapaleeseen saakaan mahdutettua noin tarkkoja kuvailuja ja suuria tunteita! :o
Onneks saatiin lisää näitä HI-ficcejä!
Tuon neljännen raapaleen viimeinen kappale oli mahtava. Menin ihan sanattomaks :)
Toivottavasti saadaan lisää näitä ficcejä! Vaikkapa parituksella Abby/Jimmy ;) ::)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

A.M.Charlotte

  • Epäsosialinen tatti.
  • ***
  • Viestejä: 144
  • © A.M.Charlotte
    • A.M.C.:n kootut teokset
Vs: Alusta loppuun
« Vastaus #5 : 07.12.2009 19:16:42 »
katriqqq: Hienoa että pidit tästäkin! Ja kiiros kommentoinnista! ^^ Olen mietiskellyt jo uutta HI -ficciä, mutta siihen ei luultavasti tule Abby/Jimmya paritukseksi, he eivät ole lempiparini. Seuraavassa [jos ilmestyykään] tulee olemaan lampiparitukseni.  :) Saatte nähdä ketkä he ovat.
so what if u could see the darkest side of me?
wanna see?

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Alusta loppuun
« Vastaus #6 : 13.12.2009 20:22:51 »
Heti kun huomasin että sä olit kirjottanu uuden HI - ficin, varsinkin tällä parituksella, niin mun oli pakko tulla lukeen.

Toi eka oli sulonen, ja kaks seuraavaa kans.

Viimenen oli karmee, ihan karmee. Mua rupes ärsyttään ja surettaan ja kaikkee mahdollista. Miten se kehtas tappaa pienen lintuparan :( Siitä mä en tosin voi syyttää sua, se kuulu tähän.
Se oli muuten hyvin kirjotettu, mutta hieman häiritsi se kuinka suoraan sä kirjotit:
Lainaus
Puristin yhä lujempaa, linnulta alkoi loppua happi, kunnes se kuoli.
"kunnes se kuoli". Toi oli kauhee tollanen töks. Sen kun olisit sanonu paremmin, niin mä olisin pitäny koko kirjotusta tyyliin täydellisenä.

Vaikka tosin, mä olisin toivonu että toi viimesin olis käsitelly Trishin kuolemaa, siitäkin huolimatta että sun koko edellinen ficcis siihen perustukin. Mutta kuitenkin, koska tää käsitteli Trishin ja Henryn koko yhteistä aikaa, niin sen lopun olis pitäny kans olla mukana.
Mä tykkäsin näistä kokonaisuutena tosi paljon, kiitos.

~teinirinsessa



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

A.M.Charlotte

  • Epäsosialinen tatti.
  • ***
  • Viestejä: 144
  • © A.M.Charlotte
    • A.M.C.:n kootut teokset
Vs: Alusta loppuun
« Vastaus #7 : 14.12.2009 19:27:36 »
teinirinsessa: Tää fic onkin lojunut tällä osastolla jo jonkun aikaa, mutta kiva että huomasit ja löysit!  :) Jos sä vikas raapalees tunsit kaiken ton, niin sitten olin onnistunut työssäni! Sen olikin tarkoitus olla inhottava. Itekkin oon huomannut että kirjotan asiat suoraan, ja se häiritsee muakin. Ensiksi luen täällä joitain hienoja kuvauksia, sitten avaan oman työni ja tunnen suurta häpeää.
Kohta minkä lainasit, niin myönnän että sitä oisin voinu miettii uudestaan. Omista teksteistä onkin vaikea löytää jotain korjattavaa, kun ei ole lukenut sitä ulkopuolisen silmin. Beta siis tarpeeseen. Vika kappale ei käsitellyt Trishin kuolemaa samasta syystä jonka mainitsitkin; edellinen fic oli omistettu kokonaan sille. Ajattelin sen toistavan liikaa itseään enkä halunnut kirjoittaa siitä. Oikeastaan en olisi edes tiennyt, mitä olisin siihen rustannut.
Kiitos kommentistasi, ja hyvä että kokonaisuus miellytti!  :)

A.M.C.
so what if u could see the darkest side of me?
wanna see?

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Alusta loppuun
« Vastaus #8 : 15.12.2009 15:16:34 »
Hiekkalaatikolla
oi tämä oli söpö! vaikken yleensä näistä lapsijutuista välitäkään, niin tämä oli ihan jees. Hirveän yksinkertaisia ajatuksia, varsinkin tuolla Henryllä, kun sanoo ensin että ei saa lainata tuntemattomalle ämpäriä ja sitten kun trish kysyi 'ollaanko ystäviä' niin sitten henry suostuu :D ! Onhan trish edelleen tuntematon, mutta näinhän ne lapset ajatukset kulkevat.

Tapaaminen
tämäkin oli kiva, pidin!

Kosinta
ihana, pidin kovasti! henryn ajatukset trishistä olivat niin suloisia ja söpöjä.

Häät
sanokaa sitten hulluksi, mutta tämä oli mielestäni paras. Ja synkin, totta kai. Jotenkin tämä muistutti kaikista eniten sitä Harper's Islandin tunnelmaa. Viimeinen lause oli ihanan dramaattinen.

Kuten ehkä pystyykin arvaamaan, pidin näistä kaikista! :)
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Minnie

  • ***
  • Viestejä: 3
Vs: Alusta loppuun
« Vastaus #9 : 24.02.2010 19:54:47 »
Harper's island<3<3<3 Tykkäsin kaikista, paitsi kolmannessa minua häiritsi hieman ne henryn suloiset ajatukset. Kun olin itse ajattellut että jo kosiessaan Trishiä, Henry suunnitteli jo ilkeitä juttujaan. Tai siis, jos se oli lapsesta asti ikäänkuin rakastanut Abbya, en koskaan uskonut sen rakastaneen Trishiä oikeasti. Mutta voisihan se niinkin olla, se oli vain oma kuvitelmani. Jos siellä olisi ollut jotain mainintaa Abbysta, olisin ollut täysin tyytyväinen. Vaikkapa jotain pientä siellä täällä olisi tehnyt todentuntuisemmaksi.
Mä tykkäsin sun noista dramaattisista kohdista, kakkonen loppui juuri hyvin. Ja varsinkin viimeinen lause neljännessä oli ihanan synkkä. Tosin jäi mietityttämään että miten ihminen voi saada linnun kiinni käsillä? Mutta tää on kyllä jo pilkunviilausta, tarinaahan tää oli. :D Kirjoitat tosi hyvin. :)

A.M.Charlotte

  • Epäsosialinen tatti.
  • ***
  • Viestejä: 144
  • © A.M.Charlotte
    • A.M.C.:n kootut teokset
Vs: Alusta loppuun
« Vastaus #10 : 26.02.2010 22:35:01 »
Taas ollu pientä taukoa Finistä ja se luultavasti vielä jatkuukin. Tulin kumminkin vastailemaan arvokkaisiin kommenteihinne.  :)

jaina: Mahtavaa, että pidit! Kiitos kommentoinnista!  :)

Minnie: En koskaan tullut ajatelleeksi asiaa tuolta kannalta, jonka otit esille kolmannesta raapaleesta. Täysin loogista, ja nyt kysyn iteltäni että miki, miksi en ajatellut tarkemmin? Myönnän kymmenet epäkohdat näissä ficeissä, mutta täydellistä ei koskaan saakaan. Ainakin opin miettimään ja lukemaan tekstin tarkemmin läpi monen monta kertaa.  ;D Kiitos kommentoinnista!

A.M.C.
so what if u could see the darkest side of me?
wanna see?