Kirjoittaja Aihe: Twilight: Tähden sirpaleet, Viimeinen osa, K-11 Rosalie&Emmett  (Luettu 10696 kertaa)

Smile^

  • Vieras
Author: Minäpä minä, eli Smile^
Rating: K-11
Genre: angst, hurt, fluff
Beta: ei ole
Disclaimer: Hahmot Meyerin, tarina on minun :)
Fandom: Houkutus, Twilight
Pairing: Loppuun en oo suunnitellu, mutta aattelin Rosalie/Emmett jossain vaiheessa
Summary: Rosaliella on väkivaltainen isä. (Summary kusee, tiedän, mutta lukekaa toki :D)
KAIKKI IHMISIÄ
Sisältää väkivaltaa
Nykyaikaa eletään tässä ficissä
Koko aijan Rosalie PoV

1. Minä en itke

Makasin lattialla sikiöasennossa. Tärisin kauttaaltaan ja pelkäsin seuraavaa ääntä oven takaa niin paljon, että en edes uskaltanut hengittää kunnolla. Tummanpunainen veri tahri kauniit kullankeltaiset hiukseni, mutta minä en liikkunut, pelkäsin liikaa noustakseni.
Kasvoihini, kylkiini ja vatsaani sattui, mutta kun kuulin kuorsauksen olohuoneen suunnalta, uskalsin nousta hiljaa ylös, päästämättä ääntäkään. Tämänpäiväiset iskukerrat olisivat ohitse, olisin turvassa tämän illan, jos vain pysyisin hiljaa, enkä herättäisi isää. Hiivin vessaan, laittamatta kumminkaan valoja päälle. Katsoin itseäni peilistä, näytin kamalalta.
Vasen poskeni oli turvonnut ja suussa maistui rauta ja suola, veren maku. Oikeaan silmään ja silmäkulmaani sattui, siinä ei kumminkaan näkynyt mitään, huomenna siinä olisi varmasti iso mustelma. Nenästäni valui vielä vähän verta, mutta ei niin paljon kuin aluksi. Vartalonikin oli kauttaaltaan mustelmissa, toiset olivat kellertäviä, melkein parantuneita, toiset taas mustia, ihan uusia.
Avasin hanan ja pistin siitä valumaan kevyesti haaleaa vettä. Pesin kasvot varovasti ja vingahtelin samalla kivusta kun koskin vääriin kohtiin kasvoista. Huuhtelin veret pois hiuksistani. Olisin halunnut käydä suihkussa, mutta siihen ei ollut mahdollisuutta, isä olisi voinut herätä.
Nappasin muutaman arkin vessapaperia ja menin pyyhkimään sillä lattiani. Heitin verisen paperin pois ja kävin makaamaan sängylleni, käpertyen peiton alle sykkyrään. Huokaisin syvään ja koetin ummistaa silmäni, muistojen palatessa mieleeni.
Isä oli ennen ollut mukava ja rakastava perheenpää. Hän oli rakentanut minulle oman majan takapihalle ja korjannut autoa, sekä muuta isille tyypillistä hommaa. Hänellä oli vakituinen työpaikka pankissa, elämä oli hymyillyt ja huolet olivat vain painajaisia. Lama oli kumminkin saapunut nurkan takaa ja työt olivat menneet alta. Samaan pakettiin tulivat avio-ongelmat ja raha pula. Isän juominen alkoi, nykyään se on jo päivittäistä, niin kuin pahoinpitelykin. Viimeinen pisara äidille oli ollut se, että erään riidan päätteeksi isä oli lyönyt häntä kasvoihin. Sinä yönä äiti lähti, ottaen mukaan kaksi veljeäni, minua hän ei koskaan tullut herättämään, eikä hän koskaan ole vaivautunut selittämään minulle, miksi jätti minut tänne. Ei sen puoleen, että tahtoisinko häntä tavata, sellaista vihaa ja katkeruutta kannan sisälläni. Toisaalta mielessäni pyörii paljon kysymyksiä, jotka tahtoisin sylkäistä vasten hänen kasvoja, syyttä häntä asioista ja nähdä että hän oikeasti näkee mitä on minulle tehnyt. Hassua kyllä, en ole niin vihainen isälle kuin äidille. Isää minä pelkään, äitiä kohtaan tunnen vai hirveää katkeruutta.
Olisin halunnut itkeä pahan olon pois, itkeä kivun pois.
Mutta minä en itke. Olen vahva ihminen ja minä en itke näin arkipäiväisen asian takia. Tiedän että se ei saisi olla arkipäiväistä, mutta isänihän hakkaa minua joka päivä.
Minä en itke.


Heräsin aamulla siihen, että olin vahingossa nojannut kädellä poskeeni, johon sattui hirveästi. Nousin hiljaa ylös ja jäin vähäksi aikaa istumaan paikoilleni, kuunnellen talon hiljaisuutta. Ääntäkään ei kuulunut. Nousin ylös ja hiivin hiljaa keittiöön kylmän lattian osuessa jalkapohjiini. Jäin seisomaan paikalleni, kuunnellen uhkaavaa hiljaisuutta.
”Isä?” Kuiskasin aamukäheydellä ilmaan. Mistään ei vieläkään kuulunut mitään, joten päätin lähteä kiertämään taloa läpi, jos isä löytyisi sittenkin jostain.
Loppujen lopuksi jouduin kumminkin toteamaan, että isä ei ollut kotona. Todennäköisesti hän oli yöllä lähtenyt ryyppy reissulle ja makasi nyt ojan pohjassa sammuneena.
Nyt kun kerrankin minulla oli aikaa ennen koulun alkua, päätin käydä suihkussa, lämmin vesi rauhoittaisi mukavasti. Tallustin vessaan ja katsoin itseäni peilistä, näytin järkyttävämmältä kuin eilen. Poskeni oli turvonnut niin, että silmä oli melkein painunut kiinni. Vasemman silmän päällä oli kuin olikin kirjava mustelma, sekin silmä oli melkein turvonnut kiinni, en melkein nähnyt mitään.
Suihkun jälkeen puin päälleni pitkähihaisen hupparin ja farkut. En haluaisi että kukaan näkisi vammojani, varsinkaan Emmett.
Kuivasin hiukset nopeasti pyyhkeeseen ja kietaisin ponihännän niskaan. Katsoin itseäni peilistä, ja totesin että ponihäntä ei peittänyt kasvojani tarpeeksi. Otin hiuslenkin pois ja hiukset heilahtivat kasvoilleni. Avasin oven ja kauhukseni sen takana seisoi isä.
”Huomenta isä.” Kuiskasin hiljaa lattialle, enkä uskaltanut katsoa hänen vihasta vääristyneitä kasvoja.
”Saatanan idiootti! Sinä täällä vaan suihkuja otat kun rahasta on muutenkin pulaa!” Hän sokelsi huutaen ja löi minua kasvoihin, niin että kaaduin maahan ja käperryin seinää vasten nurkkaan. Painoin pään alas ja nostin käteni suojellakseni kasvojani. Ihan niin kuin se mitään auttaisi. Hän tarttui kouralliseen hiuksiani, nosti päätäni niin, että näkisi tuskaiset ja pelokkaat kasvoni.
”Tajuatko sinä ollenkaan mitä olet tehnyt?” Isä huusi vasten kasvojani ja haistoin alkoholin, sekä tupakan.
En saanut mitään vastattua, irvistin vain kivusta. Hän löi pääni seinään ja tarttui ranteestani kiinni ja väänsi sitä väärään suuntaan.
”HÄH? TAJUATKO?” Jos hän vääntäisi vähänkään lisää, ranne napsahtaisi poikki.
”Anteeksi isä!” Kiljahdin kivun kyyneleet silmissä, maistaen raudan maun suussani ja veren valuessa ohimoani pitkin leukaan.
”Helvetin idiootti.” Isä sihisi vihaisesti, potkaisi minua vielä kerran vatsaan ja meni keittiöön hakemaan jotakin vettä vahvempaa. Kamppailin kipua vastaan, olisin vain halunnut jäädä tähän makaamaan ja itkemään, joka paikkaan sattui niin. Tiesin kumminkin, että jos jäisin tähän, isä saisi taas ylimääräisen syyn tulla hakkaamaan minua. Nousin pystyyn vaivalloisesti, livahdin eteiseen ja vedin tennistossut nopeasti jalkaan. Häivyin nopeasti ulos ja rupesin kävelemään tuttua metsäpolkua kouluun. Onneksi ei tarvitsisi mennä vielä vähään aikaan kotiin, menisinhän töihinkin ennen sitä. Tänään pitäisi olla palkkapäiväkin.

A/N: Tälläne tuli nyt kyhättyä. En tiedä edes onko kauheen hyvä, mut kommentoikaa, olkaa kilttejä<3 Jatkoa vai ei?
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 17:14:10 kirjoittanut Kaapo »

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: Tähden sirpaleet, osa 1. tullut 18.10.2009
« Vastaus #1 : 18.10.2009 17:58:53 »
JATKOA. mun kävi sääliks Rosalieta.. )--::
Kirjoitusvirheitä en löytänyt. Jatkoa.
Toivottavasti joku pelastais Rosien isältään. )-:
Aika ilkeetä Rosalien äidiltä.. Ottaa veljet mukaan ja jättää tyttö isänsä luokse. )-:
JATKOA.
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Tähden sirpaleet, osa 1. tullut 18.10.2009
« Vastaus #2 : 18.10.2009 18:48:37 »
ihana!<3 rose parka =( taas yks ficci lisää mitä on pakko alkaa lukemaan (:

löysin yhen virheen tosta lopusta "Kamppailin kipu_ vastaan" pitäis vissiin olla kipua! (: muita virheitä en löytäny
"Disco is back, motherfuckers!"♥

Smile^

  • Vieras
Vs: Tähden sirpaleet, osa 1. tullut 18.10.2009
« Vastaus #3 : 18.10.2009 19:10:48 »
Liinalotta: Jatkoa tulee, koitan kirjottaa nopeesti :) Kiitos kommentista!

minnamoi: Virhe korjattu, kiitos huomautuksesta! :) Ja paljon kiitoksia kommentista!

Karkkiunelma

  • purkan metsästäjä.
  • ***
  • Viestejä: 90
  • ava by Lady Dynamite
Vs: Tähden sirpaleet, osa 1. tullut 18.10.2009
« Vastaus #4 : 18.10.2009 19:39:06 »
Minä sanon, että JATKOA!
Rosalieta käy niin sääliksi, kun isä vaan hakkaa.
Toivottavasti Emmet tulee ja pelastaa sen. ;)
Ei kai tässä muuta, mutta jatkoa!

Karkkiunelma
Crash, crash, burn let it all burn.
This hurricane chasing us all underground.  <3

_Joutsen_

  • Volturi kingi
  • ***
  • Viestejä: 72
  • "Harjoitus tekee mestarin" Aamunkoi, Bella
Vs: Tähden sirpaleet, osa 1. tullut 18.10.2009
« Vastaus #5 : 18.10.2009 20:00:11 »
Mun piti vaan vilkasta mikä tää on, mutta heti jäin koukkuun, hitto soikoon!
Nyt mulla on miljoona ja sata ficciä seurattavana! Risakie parka, toivottavasti Emmett tulee j aVetää sen isiltä hampaat kurkkuun!
I’ll seek you out,
Flay you alive
One more word and you won’t survive
And I’m not scared of your stolen power
I see right through you any hour

Blue foundation- Eyes on Fire

Smile^

  • Vieras
Vs: Tähden sirpaleet, osa 1. tullut 18.10.2009
« Vastaus #6 : 20.10.2009 11:54:05 »
Karkkiunelma: Kiitos kommentista, saa nähdä tuleeko se Emmett sitten pelastamaan ;) Jatkoa siis tulossa.
_Joutsen_:Jep, sama ongelma. Mulla on kanssa vaikka mitä ficcei seurattavana, en ees muista mitä seuraan :D Kiitos ku kommasit.
Eara: Joo, aattelin Rosalieta ja Emmettii kirjottaa, ku en ite ainakaa oo paljoo sellasia ficcejä huomannu. :) Mut jatkoa tulee, kiitos kommentista. :P

Eli KIITOS KIITOS KIITOS kommenteistaa! :D Jatkoa tulee jo varmaan tänään, tai sitten huomenna, sillä nyt ku oon syyslomalla, niin on aikaa kirjotella :) Sanoinko jo, että kiitos kommenteista? :D:D

Smile^

  • Vieras
Vs: Tähden sirpaleet, osa 1. tullut 18.10.2009
« Vastaus #7 : 20.10.2009 13:07:13 »
Toisen luvun sain nyt kyhättyä. Kommentteja kiitos! :) Seuraavassa luvussa saattaa kestää, sillä mulla ei oo kauheesti ideoita, mitä siihen pistäis. Mut kyl mä senki saan varmasti tällä viikolla tehtyy  :D

2. Varastohuone

Koulussa oli samanlaista kuin ennenkin. Muut jättivät minut rauhaan, enkä minä taas halunnut tehdä heidän kanssaan yhteistyötä.
Ihmiset ovat liian uteliaita. Tämä on minun asiani, eikä kuulu muille mitenkään. He väittävät että voivat auttaa, mutta jos he voisivat, en istuisi tässä puolinaamaa turvonneena. Se siitä avusta sitten.
Jostain kumman syystä Emmettin seura riitti minulle paremmin kuin hyvin. Hän ei ollut samanlainen kuin muut. Hän oli lämpimämpi ja myötätuntoisempi. Hän oikeasti vaikutti siltä että haluaisi tietää mitä minulle kuuluu. Hän osaa myös piristää minua, vaikka olisikin ollut huono päivä. Harmi vain, että Emmett ei käy samaa koulua kanssani, hän on vain samoissa työvuoroissa kuin minä, mutta onhan sekin parempi kuin ei mitään? En varmaankaan olisi selvinnyt näistä viikoista ilman Emmettiä, enkä edes tajua miten olin selvinnyt nämä vuodet ilman häntä. Silti minä pelkään, että hän satuttaa minua. Hän satuttaisi minua jo kääntämällä selkänsä. Pelkään myös, että hän osoittautuu samanlaiseksi kuin isänikin. Olihan hänkin joskus mukava ja ihana, mutta nyt hän lyö minua päivittäin. Emmetthän ei ole vielä kahdeksaatoista, joten hän ei saa juodakkaan. Mitä sitten, kun hän vetää ensimmäiset kännit?
Kello pirisi koulun päättymisen merkiksi. Minä havahduin mietteistäni ja nousin nopeasti ylös korjaamaan tavaroitani. Nostin laukun olalleni ja ohitin opettajan huolestuneeksi muuttuneet kasvot.


Koulun jälkeen suunnistin rouva Mankinsonin kaupalle. Hän, niin kuin Emmettkin oli kysellyt ruhjeitteni syytä. Kerron vähän väliä uskomattoman kuuloisia tarinoita siitä, kuinka olin jälleen kerran kaatunut. Pistin kaikki kömpelyyden piikkiin, jota en edes omistanut.
Sitä se juuri olikin. Uskon, että rouva Mankinson alkaa tulla epäluuloiseksi, koska töissä en ollut ollenkaan kömpelö. Niinpä jouduin vähän väliä tiputtamaan laatikoita tahallaan.
Rouva Mankinson oli kyllä todella mukava nainen, erittäin äidillinen. Minä pidin hänestä, vaikka hän oli välillä turhan utelias.
”Hei.” Sanoin rouva Mankinsonille kun astuin ovesta sisään.
”Hei. Miten on päivä kulunut?” Hän kysyi minulta huolissaan ja katsoi kasvojani surullisena lasien takaa.
”No mites tässä. Aloitanko heti?” Vastasin vaisusti, kiertäen hänen kysymyksensä. Yritin luoda hymyn kasvoilleni, mutta se sattui kipeään poskeeni.
”Vaihda vain asu. Mitä sinulle on käynyt?” Sanoinhan että hän on utelias. Tai ehkä se on vain sitä että hän on niin äidillinen ja huolissaan minusta siksi.
”Kaaduin… taas. Tiedäthän sinä kömpelyyteni.” Mutisin, saaden tilaisuuden olla katsomatta häntä silmiin, sillä kaivoin työasua tiskin alta ja kävelin takahuoneeseen.
Vaihdoin työasun päälle ja laitoin omat vaatteeni lokerikkoon. Kävelin varastoon, Emmett oli jo siellä.
”Moi Rose!” Hän huudahti ja kääntyi hymyillen. Hymy valahti ja tilalle vaihtui järkytys, kun hän huomasi kasvoni.
”Mitä sinulle on tapahtunut?” Hän kysyi ja katsoi minua kuin peura ajovaloissa. Emmett käveli luokseni, kohotti kätensä koskettaakseen kasvojani, mutta minä kavahdin kauemmas.
”Ei mitään.” En katsonut häntä silmiin, kävelin vain ohitse ja rupesin pakkaamaan laatikoita.
”No ei tuo näytä siltä että tuo ei olisi mitään. Kyllä sinä voit minulle kertoa.” Hän sanoi ja tuli nojaamaan hyllyihin, katse hakeutuen silmiini.
”Enkä voi.”
”Etkö sinä luota minuun?”
”Tottakai luotan.”
”Mikset sinä sitten kerro?”
”En voi.” Tuli vähäksi aikaa hiljaista.
”Kuka sinua on hakannut?” Emmett kysyi ääni vihaa tihkuen.
”Ei minua olla hakattu.” Sanoin värähtäen, vältellen hänen katsettaan.
”Onhan, kuka sinua hakkaa?”
”Ei kukaan, minä kaaduin.”
”Kukaan ei saa mustaa silmää kaatuessaan.”
”No minäpä sain.”
”Kuka sinua hakkaa? Minä kostan sille!”
”Etkä kosta!” Kiljahdin. Juuri sitä minä en halunnut. En halunnut, että hänestä tulee samanlainen. En halunnut, että hän vajoaisi niin alas. Emmett katsoi minuun järkyttyneenä, eikä sanonut vähään aikaan yhtään mitään.
”Sinä siis myönnät?” Emmett sanoi hiljaa.
”Äääh… Enkä… Ei minua…” Änkytin, olin puhunut itseni pussiin.
”Kerro nyt.”
”Emmett. Olet todella tärkeä ystävä minulle. Olet ainut kehen luotan, mutta silti minä en voi puhua tästä asiasta sinulle. Voitko lakata olemasta niin utelias, jos jo kerran sanoin että en halua kertoa.” Sanoin tiukasti. Isä tappaisi minut jos saisi tietää, että olin kertonut. Olin ehkä satuttanut häntä sanoillani, mutta minä en peruisi niitä. Jos kerran mikään muu ei tehoaisi kuin ilkeät sanat.
”Minä haluan vaan auttaa." Emmett sanoi surullisen kuuloisena. Yritin nostaa laatikon maasta hyllyyn, mutta ranteeseeni sävähti kipu ja laatikko tippui maahan.
”Ai hitto.” Sanoin hiljaa ja tartuin ranteeseeni.
”Mikä tuli?” Emmett kysyi huolissaan.
”Ranteeseen vaan sattuu. Taitoin sen eilen.”
”Laitetaan siihen side. Odota, haen sen sulle.” Emmett sanoi jähmeän kuulloisena, ehkä vähän vihaisena. Hän häipyi kaupan puolelle ja kuulin hänen ja rouvan Mankinsonin puheen.
”Mitä tapahtui? Kuulin kun jotakin tippui.” Naisen ääni kuiskasi.
”Rose tiputti laatikon, taittoi kuulemma ranteensa eilen.” Miehen ääni sanoi.
”Mitä hänelle on oikeasti käynyt? Hän ei taida puhua minulle ihan totta.”
”En tiedä. Luulen että häntä on hakattu.” Paiskaisu, kun lääkekaappi lämäytettiin kiinni.
”Voi sitä tyttö raukkaa. Kuka niin voisi tehdä niin herttaiselle lapselle?” Mankinson kuiskasi säikähtäneenä.
”En tiedä, mutta minä aion kostaa sille joka niin tekee.” Ovi kävi, ja Emmett astui sisään.
”Löytyi.” Hän virnisti ja käveli luokseni. Minä hymyilin hänelle takaisin, vaikka minua huolestutti. Hän ei saisi ikinä tietää mitä oli käynyt. Hän rupesi laittamaan sidettä käteeni, suloinen keskittynyt ilme kasvoillaan. Hän katsoi kättäni, minä katsoin häntä.
”Noin.” Hän sanoi ja käänsi katseensa minuun.
”Kiitos.” Sanoin ja katsoin häntä takaisin. Kumpikin vain tuijotti toista, hän minua huolestuneena ja minä taas häntä surullisena. Ihan kuin hän olisi yrittänyt löytää vastauksen silmistäni ja äkkiä minulle tulikin tunne että haluaisin kertoa hänelle. En tiennyt kauan olimme siinä tuijottaneet, aika tuntui pysähtyneen kokonaan.
”Viiden minuutin päästä tulee uusi lasti tuonne taakse. Voitteko käydä hakemassa sen?” rouva Mankinsonin ääni rikkoi kuplamme.
”Joo, heti.” Emmett sanoi säpsähtäen.
”Tottakai.” Minä vastasin ja lähdin kävelemään takaovelle, Emmett perässäni.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2009 12:07:08 kirjoittanut Smile^ »

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: Tähden sirpaleet, OSA 2. tullut 20.10.2009
« Vastaus #8 : 20.10.2009 13:11:56 »
Tää oli tosi hyvä. Jatkoo nopeesti!!!!
Rose parka, tosin toi huppari ja farkut ja isän humalainen murre vaivas. Ei kai 1920/1930 luvulla ollu sellasia?
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

Smile^

  • Vieras
Vs: Tähden sirpaleet, OSA 2. tullut 20.10.2009
« Vastaus #9 : 20.10.2009 13:19:55 »
Culliina: Kiitos kommentista :) Tää ei ookkaan 1920 luvulta, vaan iha nykyaikaa... Voisin sen itseasiassa merkkaa tonne ylös, nii ei tuu sitte väärinkäsityksiä :) Kiitos ku huomautit! :P

Karkkiunelma

  • purkan metsästäjä.
  • ***
  • Viestejä: 90
  • ava by Lady Dynamite
Vs: Tähden sirpaleet, OSA 2. tullut 20.10.2009
« Vastaus #10 : 20.10.2009 17:16:18 »
Kivaa jatkoa. :)
Voi Rose parkaa.. Voi, kun se lutottais Emmettiin.
Hyvä luku oli. Jatkoa taas, kun ehdit.

Karkkiunelma
Crash, crash, burn let it all burn.
This hurricane chasing us all underground.  <3

Smile^

  • Vieras
Vs: Tähden sirpaleet, OSA 2. tullut 20.10.2009
« Vastaus #11 : 20.10.2009 18:29:48 »
Karkkiunelma: Kiitos kommentista! :) Itseasiassa jatkoa tulis NYT! :D

3. Sittenkään niin erilainen?
”Siinä teille palkat. Hyvää työtä olette taas tehneet.” rouva Mankinson sanoi hymyillen ja ojensi setelinipun minulle. Olin pyytänyt rahani käteisenä, onneksi se sopi hänelle. Emmettillä se meni suoraan tilille.
”Kiitos.” Sanoin hymyillen, vaikka se sattuikin turvonneeseen poskeen.
”Joo, kiitos.” Emmett sanoi rouva Mankinsonille.
”Kiitos itsellenne. Nähdään sitten huomenna taas.” rouva Mankinson sanoi hymyillen, mutta katsoi minua kumminkin huolestuneena.
”Nähdään.” Sanoin ja astuin raikkaaseen ulkoilmaan. Lähdin kävelemään ripeää tahtia kotiin, ulkona oli jo kylmä ja pimeää. En pitänyt pimeästä, joutuisin kävelemään metsätietäkin.
”Hei odota!” Emmett huusi ja juoksi minut kiinni. ”Mentäisiinkö kävelylle?”
”Johan me kävellään.” Naurahdin hänelle ääni väristen ja tungin kädet hupparin taskuihin. Että kun täällä oli kylmä.
”Kyllä sinä tajusit mitä tarkotin.” Emmett sanoi hymyillen, nenänpää ja posket punaisina.
”En minä oikein tiedä. Täällä on kauhean kylmä ja jäätyisin varmaan puolimatkasta.” Naurahdin. Olisin kyllä halunnut mennä hänen kanssaan kävelylle, mutta minulla oli oikeasti kylmä. Mutta oliko sittenkään järkevää tutustua häneen enempää? Enemmän minä vaan itseäni satuttaisin jos hän kyllästyykin seuraani ja lähtee pois. Entä jos hän viihtyykin seurassani, mutta hänestä tulee samanlainen kuin isästä?
”Saat mun takin. Tulisit nyt.” Emmett anelin ja tarttui lujasti kiinni olkavarteeni. Riuhtaisin itseni vapaaksi ja katsoin häntä säikähtäneenä.
”Älä koske minuun.” Sanoin käheästi ja peräännyn muutaman askeleen.
”Sori! Ei minun tarkoitus ollut… Sori.” Emmett sanoi nopeasti, säikähtäneenä hänkin.
”Mun pitää nyt mennä… Nähdään huomenna.” Mutisin ja käännyin lähteäkseni.
”Hei älä mene vielä! Olisin vaan tahtonut mennä sinun kanssa kävelylle.” Emmett sanoi itkuisen ja pahoittelevan kuuloisena.
”Minun pitää oikeasti nyt mennä.”
”Mitä minä tein väärin? Olen pahoillani jos tein jotain. En tee enää, sano vaan, niin minä korvaan tämän sinulle jotenkin.”
”En halua että sinusta tulee samanlaista.” Sanoin ja lähdin juoksemaan polulle, jättäen hämmästyneen Emmettin taakseni. Hänen käden ote oli ollut niin samanlainen, uhkaava. Pysähdyin vasta, kun en nähnyt muuta kuin metsää. Tämä oli todella kolkko tie, enkä tykännyt ollenkaan kävellä täällä pimeällä, kun lamppujakaan ei ollut. En tiennyt minne olisin voinut mennä, isä saattaisi vielä olla kotona. Jos hän olisi, saisin ’kunnon selkäsaunan’ siitä että olen ollut näin myöhään ulkona. Hän ei muista että olen töissä siellä kaupassa. Toisaalta hän saattaa olla jo mennyt juomaan, joten kotona on ehkä turvallista. Päätin käydä katsomassa oliko ketään kotona.
Päädyin takapihallemme ja tunsin itseni typeräksi kurkkiessa ikkunoista sisälle. Siellä ei näkynyt liikettä, tv olisi varmasti päällä jos isä olisi kotona. Voisi se päällä olla, vaikka isä ei olisikaan kotona. Kaivoin avaimen taskustani ja kävelin etupihan puolelle. Katsoin tielle ja näin isän hoipertelemassa taloamme päin. Hän ei huomannut minua. Näpräsin sormet kohmeessa oikeaa avainta.
”Hei, Rose!” Humalainen huuto kuului tieltä, aika kaukaa minusta. Sain kuin sainkin oven auki ja lämäytin oven lukkoon perässäni. Seisoin pimeässä hetken ihan hiljaa, peläten mitä seuraavaksi tapahtuu. Päästäisinkö isää sisälle vai en?


A/N: Mulle tuli järkyttävä inspis ja oli pakko ruveta kirjottaa, hope u like it! ;) Nii ja kommatkaa, kommatkaa. I <3 kommentteja<3<33 :)
Nii, ja anteeks et tää luku on näin lyhyt, halusin vaa jättää toho kohttaan, pitää vähä jännityksessä ;D
« Viimeksi muokattu: 24.10.2009 12:09:23 kirjoittanut Smile^ »

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Tähden sirpaleet, OSA 3. tullut 20.10.2009
« Vastaus #12 : 20.10.2009 20:24:18 »
Ooooooi! ihanii taas nää uudet luvut...<3 toivottavasti rose luottai emmettiin ja kertois sille mitä on tapahtunu tai jotain...

hitsit! miks mä en osaa kirjottaa näin hyvin, tekis nii mieli tehä joky angsti jutska mut siit tulis nii huono et kaikki vaa naurais :( :DD

jaja virheitä on huomannu! (: jatkoa pian?

minnjou
"Disco is back, motherfuckers!"♥

Smile^

  • Vieras
Vs: Tähden sirpaleet, OSA 3. tullut 20.10.2009
« Vastaus #13 : 21.10.2009 12:38:31 »
minnamoi: Sunki kannattaa yrittää kirjottaa! Mäki olin aluks tosi huono, kiitä onnees ku et oo lukenu niitä mun ekoja teoksia :D Jatkoa tulee varmaan pian, kiitos ku kommasit :)

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: Tähden sirpaleet, OSA 3. tullut 20.10.2009
« Vastaus #14 : 21.10.2009 16:20:22 »
NÄIN NOPEESTI JATKOA!! Olin vaan yhen päivän poissa niin jo on tullut kaks lukua.. Ei voi nopeudesta syyttää. :--D
Mutjoo. IHANIA LUKUJA. Hitot, oisin odottanu Emmettin ilmettä kun Rosie ois kertonut sille kuka sitä hakkaa. x__x'
Näenhän mä semmoisen luvun joskus? *puppy eyes*

Mua häiritsee Rosalien kirjakieli (tosin joo, se on hieno tyttö ja niin edespäin). Mut ei siitä enempää.

KIITOS, JATKOA!!
virheitä en kattonut/löytänyt. (-:
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

Smile^

  • Vieras
Vs: Tähden sirpaleet, OSA 3. tullut 20.10.2009
« Vastaus #15 : 21.10.2009 17:27:24 »
Liinalotta: Joo, mähän sanoin et järkky inspis iski :D Todennäkösesti tuut sellasen luvun näkemään, mitään en uskalla luvata, ku en oo suunnitellu edes miten tää loppuu.
Huomasin kans et mua häiristee ku se puhuu kirjakieltä... Voisin vaihtaa sen puhekieleen? Vaikka se onki hiano neiti ja yms, nii nykyaikaa täs ficis eletään. :)
Kiitos kommentista, meenki tästä vaihtaa puhekieleen nää :D

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Tähden sirpaleet, OSA 3. tullut 20.10.2009
« Vastaus #16 : 21.10.2009 17:35:36 »
Jee, taas hyvä osa!!! Mutta mua taas häiritsee suunnattomasti just toi puhekieli. Se tuntuu tässä niin oudolta kun ei Twilightissäkään ole puhekieltä ja jotenkin en voi kuvitella noita henkilöitä puhumassa tollatti. Ja loppujen lopuksihan nämä tapahtumat eivät sijoitu suomeen ja englanninkielisissä maissa nuo murteet menevät vähän eri tavalla :D Mutta joo.
Äkkii se kohta kun Emmett saa tietää et Rosee hakataan. IIh, ootan sitä reaktioo iha sairaast.
Jatkoo?
There are no rules in dreaming.

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Tähden sirpaleet, OSA 3. tullut 20.10.2009
« Vastaus #17 : 21.10.2009 21:30:50 »
minnamoi: Sunki kannattaa yrittää kirjottaa!

nii tai sit ei :D tai no voinhan yrittää mut en niitä kyllä tänne asti uskalla lähetellä, ehkä sitte joskus vaik sinne sun sivuille :D jos ees alotan mitää... vois iskee se inspis joskus :D

mut joo samaa mieltä Earan kanssa... et se on parempi se kirjakieli... (:

toivottavasti jaadaan taas pian jatkoa! jooko?
"Disco is back, motherfuckers!"♥

vampirecobra

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Tähden sirpaleet, OSA 3. tullut 20.10.2009
« Vastaus #18 : 21.10.2009 22:18:10 »
Hyvä! jatkoo vaan! ee tuu oikeen mitään hirmu järkevää, mutta ainaski tiedät, että lukijakuntaa löytyy...

Smile^

  • Vieras
Vs: Tähden sirpaleet, OSA 3. tullut 20.10.2009
« Vastaus #19 : 22.10.2009 18:55:35 »
Kiitos taas ihanista kommenteista  :-*

Mutta mulla on nyt ongelma. Seuraava luku olis valis, mutta mä en nyt tiedä pistänkö mä ne puhumaan kirjakieltä vai puhekieltä. Vai teenkö mä sen silleen, että Rosalie kirjakiletä, muut puhekieltä? Nimittäin humalaiselle sopis musta paremmin puhekieli. Kirjakieli kuullostais liian sivistyneeltä. Emmettillä saattaa mennä se kirjakieli, mut sillekki saattais sopii enemmän puhekieli.

Eli haluutteko nyt auttaa mua? Eli kirja- vai puhekieltä? Kaikki puhumaan samalla tavalla, vai vaan osa puhumaan esim. kirjakieltä?