Kirjoittaja Aihe: Twilight: Ihmissusi rakkautta Viimeisen luvun toinen puoli tullut 13.7!! | K-11, J/B,  (Luettu 14289 kertaa)

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Ihmissusi rakkautta

Author: LiinaLotta
Pairing: Bella/Jacob, ja muut normiparitukset. Lopussa paritukset muuttuvat, katsokaapas sitten..
Rating: K11
Fandom: Twilight, Uusikuu.
Genre: Fluff, romance, lievää angstia, ehkä humour. ö_ö'
Disclaimer: En omista henkilöitä tai paikkoja tai mtn, mutta juoni on omaa käsialaani.. En saa korvausta tästä, muuta kuin hyvän mielen.
Warnings: Kiroilua, ehkä tungen väkivaltaa vähän mukaan.. Spoilaa Uusikuuta, älä aloita lukemaan ficciä, jos et ole lukenut Uusikuuta. Tai jos luet, niin se on sitten omalla vastuullasi.
Summary: Bella on surullinen Edwardin lähdöstä, mutta saa lohtua Jacobilta. Bellan ja Jacobin välille syntyy romanssi..
A/N: Otsikko vähän huono, mutta en keksinyt muutakaan. : (( Tuli mieleen eräänä päivänä, että voisinpa kirjoittaa tämmöisen.. Ensimmäinen ficcini siis, että juu. Hahmot saattavat olla OoC, mutta siitä saa huomauttaa. Kommenttia saa antaa, ja huomauttakaa virheistä, kiitush. Toivon, että tämmöistä ficciä ei ole kirjoitettu, en halua, että minut leimataan matkijaksi, yhhyh. ):


----------------------------------------------------------------------------------------

Luku 1 – Päätös

BPOV

Kävelin kohti La Pushin rantaa, että pääsisin ajattelemaan.
Oli ollut jo erittäin lähellä, etten antautunut Jacobille. En ole semmoinen tyttö, joka ottaa heti uuden p-poikaystävän – pusersin sanaa kauan mielessäni, ennen kuin sain sanottua sen.

Pian meri tulikin minua vastaan. Hytisin kylmästä, olin tullut rannalle topilla. Tuuli vihmoi korviani, ja samalla kuulin jonkun huutavan nimeäni. Katsoin taaksepäin, mutten nähnyt siellä ketään. Ehkä olin kuvitellut äänen, ajattelin. Miltähän tuntuisi uida..

Astuin eteenpäin, ja otin kengät jalastani. Kävelin kohti vettä, kunnes tunsin veden jalkojeni alla. Vesi tuntui kylmältä kylmiä jalkojani vasten. Tähysin taivaanrantaan. Näin auringon nousevan, sillä olin lähtenyt aikaisin La Pushiin. Charlie oli lähtenyt kalaan, joten ajattelin kerrankin lähteä yksikseni miettimään asioita, kuka nyt kotona jaksaisi kökkiä.

Charlie oli varoitellut susista – niin kuin niistä muka vaaraa olisi. Sen perheen – en saa ajatella sitä nimeä, en saa ajatella sitä nimeä, en saa.. CULLENEIDEN. Nimi jysähti kovana sydäntäni vasten, ja muistin kaikki hauskat muistoni heidän kanssaan, jotka olin kokenut vähässä ajassa.
Kaaduin alas. Kivi nirhaisi käsiäni, mutten tuntenut koko nirhaisua. Tuntui, kuin olisin tunnoton. Ehkä menetin tuntoni, kun hän lähti.
Nousin huterana ylös, peläten kaatuvani.

Taas kuulin nimeäni huudettavan, tällä kertaa selvemmin..
” BELLS! ”
Katsahdin taas taaksepäin, hivenen epävarmana, mikä siellä oli. Ehkä Jacob tulisi..

Kuulin karjahduksen, ja hätkähdin. Pian näkyviini asteli Jacob, joka juoksi minun luokse.
” Bells! Olethan sinä kunnossa! Luulin että olet.. ” Jacob keskeytti puheensa, kun huomasi risaisen käteni. Jacob pöyristyi, ja kysyi käheällä äänellä;
” Jaa sitä on ruvettu itsetuhoisiksi? ”
” EN! Etkö muka muista minun kömpelyyttäni..? ” Kysyin vuorostani.
Jacob mietti hetken, ja naurahti. Osaisinpa lukea ajatuksia, kuten…
” Niin, ajattelin kysyä, haluaisitko tulla kanssani kalliolle? ” Jacob kysyi, keskeyttäen ajatukseni, minun onnekseni. Kalliosta tuli mieleeni salainen niitty, se, jossa Ed..
” Öö.. Bells? Oletko kunnossa? ” Jacob kysyi taas, lievästi huolestuneen näköisenä.
” Olen ”, vastasin, varmaan liian nopeasti Jacobin mielestä, sillä hänen silmissään välähti jotain.

Välillemme laskeutui syvä hiljaisuus. Yritin miettiä, mikä se tunne oli, mikä välähti Jacobin silmissä.
” Taasko ajattelet sitä.. Iilimatoa? ” Jacob sanoi, painottaen sanaa iilimato. Hätkähdin, ja poskiani alkoi kuumottaa.
” Hmm.. Yritän saada sinulle muuta ajateltavaa ”, Jacob kuiskasi hitaasti.

Tunsin lämpimät, pehmeät huulet huulillani. Hämmästyin, ja vetäydyin kauemmas.

” JACOB! Mitä sinä teet? ” Tiuskaisin vihastuneena.
” Maistoin sinun huulikiiltoasi ”, Jacob vastasi sarkastisesti, niin kuin minä käyttäisin huulikiiltoa!

” Tiedät hyvin että minä- ” aloitin, mutta Jacob keskeytti lauseeni – taas kerran.
” Tiedän, tiedän, tiedän, että et käytä huulikiiltoa ”, Jacob sanoi tylsistyneenä tilanteeseen.
” Miksi estelet minua? Iilimato lähti jo perheineen, mikset valitsisi- ” Jacob sanoi hitaasti.
” Minua? ” Jacob sanoi lopun nopeasti.

Hämmennyin, ja vetäydyin entistä kauemmaksi, pistäen käteni puuskaan.

” Bells.. ” Jacob aloitti taas lauseensa, jonka keskeytin nostamalla käteni ilmaan.
” Anna minun ajatella ”, sanoin tuskastuneena. Miten voisin sanoa Jacobille hienovaraisesti, etten ota uutta p-p-POIKAYSTÄVÄÄ heti eroni hänen kanssaan..

” Jacob. ” aloitin lauseeni sanomalla hänen nimensä, hitaasti.
” Minä.. En voi ottaa uutta poikaystävää heti eroni jälkeen! ” sanat takertuivat toisiinsa, sen verran nopeasti sanoin lauseeni.

Jacob tulistui, ja sanoi; ” Taidat vielä kaivata iilimatoa? ”
Jacobin sanat satuttivat, ja käperryin kasaan, nyökäten hiljaa.

” MIKÄ SAATANAN MORAALINVARTIJA SE IILIMATO ON?
SINÄ SAAT TEHDÄ MITÄ VAIN – SAMOIN KUIN HÄNKIN! LAKKAAT AJATTELEMASTA HÄNTÄ, JA.. ” Jacob alkoi täristä, lujaa. Peräännyin äkkiä kauemmaksi. Pian Jacob räjähti, ja muuttui sudeksi. Jacob raateli ajopuun palasen. Palaset lentelivät ympäriinsä rantaa, ja juoksin kauemmaksi. Jacob lakkasi tärisemästä, ja juoksi metsään.

Katselin Jacobin juoksemista metsään, kunnes hän katosi näkyvistä. Katselin ympärilleni, ja tajusin olevani kallion alapuolella. Lähdin kiipeämään kallion huipulle.

Istahdin alas, ja katselin merta tyytyväisenä. Tämä on mukava paikka, tosin mukavampi on salainen niitty, jossa..

” Bells. ”
Jacob kipusi viereeni istumaan, ja näytti anteeksipyytävältä.
” Anteeksi. Minun ei olisi pitänyt olla tuollainen.. ”
” Ei se haittaa ”, sanoin hymyillen.

Hiljaisuus laskeutui yllemme. Jacob aukaisi suutaan, kuin aikoisi sanoa jotain. Sama toistui uudemman kerran.
” Bells. Minä.. rakastan sinua ”, hän sanoi käheällä äänellään.
” Minä.. Sinun ei tarvitse sanoa mitään ”, Jacob jatkoi nopeasti.

Jacob laski huulensa huulensa huulilleni, ja suuteli minua.

-----------------------------------------------------------------------------------------

A/N2: Täytyy myöntää, aika tönkköä tekstiä. Jatketaanko tarinaa vai ei – se on teidän päätettävissänne. Jossain vaiheessa sotken Edwardin mukaan tähän soppaan, mutta siihen saattaa mennä viitisen lukua. Luvut pitenevät jossain vaiheessa.. Jos viitsit lukea tänne asti, niin voisit ystävällisesti laittaa kommenttia.. n_n’
raah,kun on vaikiaa pistää jtn KURSIVOINTIA VÄLIIN!! (iilimato pitäisi olla kursivoitu, mutta ei kun ei..)
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 18:08:10 kirjoittanut Beyond »
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Ihmissusi rakkautta
« Vastaus #1 : 01.06.2009 13:51:09 »
Jaa että tällasta. ((:

Joo, ihan kiinnostavaa tekstiä. Jatkas vain, lukijaksi ilmoittaudun.
Kiit♥s.

Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Annabelle

  • ***
  • Viestejä: 409
Vs: Ihmissusi rakkautta
« Vastaus #2 : 01.06.2009 15:16:22 »
Ihan mielenkiintoinen, ihan mielenkiintoinen.

Ideoita sinulla todellakin on, mutta välillä se ajatus kulkee nopeampaa kuin kirjoitus. Tiedän, se on erittäin vaikeata muodostaa päässä olevat jutut järkevästi paperille - trust me, kokemuksen syvällä rintaäänellä voin todeta, että se tuppaa joskus olemaan ylenpalttisen haastavaa. Hidasta vähän tahtia, ja kelaa juttuja uudestaan ja uudestaan, jospa asian voisi kirjoittaa eri tavalla.

Kuvailua voisi ehkä enemmän olla; ulkonäköjä, tuntemuksia, ajatuksia.. Sekin voi joskus olla älyttömän vaikeaa, mutta ei sitä joka väliin tarvitsekaan tunkea ;)

Tämä ei kuitenkaan ollut huono, ei laisinkaan! Olen lukenut hyvin paljon kehnompia ficcejäkin, ja jos tämä oli kerran ensimmäisesikin, tämä oli loistava sellainen! Oikeinkirjoitus ja kielioppi hyvin hallussa, joskin mikä minä olen sanomaan, kun en itsekään osaa mitenkään hyvin kirjoittaa. Kappalejakoa voisi vähän petrata, sekä joissain kohdissa, kuten vuorosanoissa, välilyöntejen käyttöön voisi kiinnittää huomiota, niitä on näköjään vahingossa tullut muutamaan otteeseen vähän ylimääräisiä.

Pointit kaikista vinkeistä nyt katosivat, mutta ehdottomasti jään seuraamaan, odotan innolla jo miten tätä jatkat!

- Annabelle

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Ihmissusi rakkautta
« Vastaus #3 : 01.06.2009 17:11:01 »
Luin, vaikkakin suoraan sanottuna inhoan Jacob/Bella -paria. Edward/Bella vain on niin täydellinen, etten voi särkeä sitä. Jos nyt kuitenkaan en ajattele tätä parin kamaluutta, niin olihan tämä aika mielenkiintoinen ja voisin hyvinkin lukea tätä pidemmällekin. (kunhan et laita Bellaa valitsemaan Jacobia, silloin en nimittäin kykenisi lukemaan... :D)

Minua ehkä hivenen häiritsi nuo välit lainausmerkkien jälkeen ja niitä ennen, mutta tämähän on sinun tapasi kirjoittaa, joten mikäpä minä olen tässä valittamaan. Pilkkuvirheitä taisi olla jossain, mutta kadotin ne jo. Pilkun puuttumisia, pilkku vaikkei pitäisi – kumpaakin muistaakseni oli. :)

Kokonaisuudessaan hyvä, kiitän.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2009 15:08:08 kirjoittanut Amanecer »
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Zino

  • Vieras
Vs: Ihmissusi rakkautta
« Vastaus #4 : 02.06.2009 00:07:51 »
täytyypä sanoa, että, ohhoh.  :o Olin jo jotenkin kyrsiintynyt finiin, kun kaikki tunkivat tänne vain Ed/Bellaa, jota minä henkilökohtaisesti inhoan. Mutta sitten olitkin kirjoittanut tänne Jacob/Bellaa! Meinasi silmät poksahtaa päästä. :'D

Mutta kiva saada tätäkin tänne, koska tykkään tästä parituksesta ihan mahdottomasti ja niin myös Jacobista. (Ed on ihan hyhhyh minusta..) Jos vaikka sitten jatkelet?  ;D

Minsk

  • ***
  • Viestejä: 32
Vs: Ihmissusi rakkautta
« Vastaus #5 : 02.06.2009 08:45:58 »
Ihana idea! Kirjoitusvirheitä taisi olla hiukan, en ole varma...
Tiedän, etten osaa kommentoida, mutta kuitenkin...
Kiitos ja jatkoa!
"I think she's having hysterics, maybe you should slap her."

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: Ihmissusi rakkautta
« Vastaus #6 : 02.06.2009 09:55:15 »
No kiva keksintö kirjoittaa J/B parituksella! Itse vihaan sitä yli kaiken, mutta halusinpa lukea tämän kuitenkin. Toivon, että Edward tulee mukaan, ja hän näkee, että Bella ja Jake on yhdessä jnejne. Hohoohohooo, olen kamala! Mutta olen aina halunnut tietää, mitä Edward tekisi siinä tilanteessa.

Ihan hyvin kirjoitettu, sillleen normisti. Vähän nopeasti tapahtumat meni tuossa lopussa. Haha, nauroin siinä, kun Jake sanoi, että se maistoi vähän vain Bellan huulikiiltoa!  :D

Jään odottamaan jatkoa!  ;)
another stranger

entinen vohveli

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Ihmissusi rakkautta
« Vastaus #7 : 02.06.2009 21:41:59 »
jatka, hyvältä vaikutti
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

Chaplet

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Ihmissusi rakkautta
« Vastaus #8 : 03.06.2009 08:39:58 »
Jep jep.  Kuten muutkin ovat kommentoineet tapahtumien nopeaa kulkua, niin minustakin saisi vähän, mutta ei kuitenkaan liian paljon, kuvailla sitä.

Muuten ihanaa luettavaa, minäkin ilmoittaudun lukijaksi. <3  :D

Ajattelin JOSKUS ehkä itsekkin kirjoittaa tänne ficin. Ajattelin siitä sellaisen kammottavan surullisen. :)
Itse olen enemmän sellainen, että tykkään lukea/kirjoittaa itkettäviä asioita.
My problem.

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: Ihmissusi rakkautta
« Vastaus #9 : 03.06.2009 15:01:04 »
Suklaamurunen : Wuhuu, eka lukija. :D
Annabelle : Juu-u, virheitä tuppaa tulemaan tsiljoonia, ja ajatukset lentää sinne tänne.. Kiitos vinkeistä. :D
Noora. : Lopun olen jo päättänyt, ja tiedän, miten se menee, ja se on omasta mielestäni ihana, mutta pitää keksiä jotain väli osiakin.. Juu, en ole mikään mestarikirjoittaja ( ja se näkyy näissä vastauksissakin, yhdyssanavirheitä on monia, epäilen ). Betaa ajattelin hakea, josko kukaan haluaisi.. :D
Zino : Mukavaa, että pidät. :D
Minsk : Samoin, kiitos sinulle. :D
vohveli : Juu, J/B ei ole minunkaan lempiparitukseni, mutta tulipa tämmöinen idea, joka jäi vaivaamaan päätäni, kun en pistänyt sitä paperille..
Kotitonttu : Kiitos, jatkoa on tulossa juuri nyt..
Chaplet : Kuten sanoin, kuvailu ei ole mun juttuni, mutta yritän kuvailla parhaani mukaan. 8D Pistä ihmeessä oma ficcisi tänne, min ilmouttaudun lukijaksi etukäteen. :D:D



A/N: Tässäpä taas uusi luku.. Nyt teen takauman, etteivät jutut mene liian nopeasti.. Onko se takauma? No, joka tapauksessa, Jaken näkökulmasta.. Ihmissusi hommelit jätän ns. ”pois”, tai siis, en käsittele niitä mitenkään erityisesti. ö_ö’ Tiätenkin Jake on ihmissusi, mutta en kerro niistä hirveesti. Tai no, aloitanpa kummiskin siitä kohtauksesta, missä Bella löysi ”salaisen niityn”, jossa on Laurent. YRITÄN muutella reploja, ettei ole samat kuin kirjassa.. Enjoy.


Luku 2 - Kipu

JPOV

(Noin 1-2 kuukautta aikaisemmin)


Höristin korviani, aivan kuin kuulin jotain. Kyllä, olin oikeassa.

Kuulin, haistoin ja näin, kuinka Bella astui niitylle. Hän tuupertui polvilleen, ja oletin, että hänelle olisi sattunut jotain. Valmistauduin lähtemään hänen luokseen.

” Ei, Jacob. Et saa mennä vielä hänen luokseen.. ”
Sam käski.

Siinä samassa nenääni tulvahti kylmä, kitkerä haju. Tämän hajun olen haistanut ennenkin.. Mutta missä?

” Vampyyri. ”
Paul vahvisti epäilyni todeksi. Kyllä, vampyyri, mutta onko se vihamielinen – vai ei?

Hetken päästä Bella näytti tunnistavan hänet.
” Laurent ”, hän huudahti.

Vampyyri näytti kysyvältä hetken aikaa, kunnes tunnisti tytön.
” Bella? ” hän kysyi, ja käveli pari askelta eteenpäin.

” Tuntuu että he ovat ystäviä.. Emmekö voisi lähteä? ”
Embry nurisi, hän ei pitänyt vampyyreista ollenkaan.
” Tiedän, että jotain on vialla.. ”
Mutisin, kuin itsekseni.
” Jacob, oletko varma? Et ole ollut mukana pitkään.. ”
Paul aloitti.

” Seurataan tätä vähän aikaa ”,
Sam mietiskeli.

Bella nousi ylös, ja kysyi; ” Mitäs sinä teet täällä? Eikö sinun pitänyt olla Alaskassa.. ”
Hän sanoi mutisten lopun. Vampyyri mietti hetken, ja sanoi:
” Niinhän minun piti, mutta.. En jaksa heidän pidättäytymistään ”,
hän sanoi, hymyillen ilkikurisesti.

” Sinä.. ” Bella aloitti, muttei päässyt loppuun, kun näki Laurentin silmät. Ne lähenivät mustaa.
Bella perääntyi askeleen, ja tuntui, kuin olisi kuullut ohjeita päänsä sisällä.

” Älä tee tätä ”, hän kuiskasi hiljaa.
” Hmm, Bella, sinulla kävi tuuri. Tietäisitpä, mitä Victoria on kaavaillut sinulle.. Mutta nyt saat helpon kuoleman ”, Laurent sanoi hitaasti.

Bellan lihakset jännittyivät, aivan kuin olisi valmiina juoksuun. Laurent nuuhkaisi ilmaa, ja sanoi:
” Ihan vesi herahtaa kielelle.. ”
Bella perääntyi taas pari askelta, mutta kaatui.

” Ja tässäkö on kyse ystävyydestä? ”
Ajattelin vihaisesti.
” Hyvä on, olin väärässä ”,
Embry myönsi vastahakoisesti.

” Hyvä on, mennään pelastamaan tyttö.”
Vihdoinkin järkevää puhetta Samilta!

” No.. Miksi Victoria tappaisi minut? ” Bella yritti viimeistä oljenkortta.
Laurent pysähtyi.
” Kumppani kumppanista, sinun Edwardisi tappoi Jamesin. Victoria janoaa kostoa ”,
Laurent sanoi mietiskellen.

” Missä muuten Cullenit ovat? Kävin heidän talollaan, ja se oli tyhjänä.. Ja miten ihmeessä he pystyivät jättämään sinut tänne? Etkös ollut heidän lemmikkinsä? ”
Vampyyri kysyi taas, aivan kuin unohtaen, että hänellä oli jano.

Bellan kasvoilla häivähti kipu.
” He.. Käyvät täällä usein. ”
” Niinkö? ” Laurent kysyi kiinnostuneen näköisenä, kunnes hänen kasvoilleen häivähti anteeksipyytävä ilme.
” Tästä Victoria ei pidä.. ”Hän kuiskasi hitaasti, ja uppoutui omiin maailmoihinsa.

Bella nousi pystyyn, ja juoksi pakoon. Aivan kuin se auttaisi!

Laurent katsahti Bellaan, ja lähti tytön perään. Hän hypähti tytön eteen, ja sanoi:
” Jaa yritit pakoa? Siitä ei hyvä seuraa.. ”
Vampyyri lähestyi Bellaa verenhimoinen katse silmissään.

” Nyt! ”
Sam mietti lujaa.

Lähdimme juoksemaan kohti vampyyria, joka näki meidät.

Vampyyri näytti hetken hätääntyneeltä, kunnes älysi juosta.

Bella näytti järkyttyneeltä, kuin ei olisi ennen sutta nähnyt. Aivan kuin hän olisi tuntenut minut, vaikka olenkin sutena. Näytinkö muka niin itseltäni?

” Jacob ”,
Sam ärähti, ja käänsin katseeni saman tien vampyyrin loittonevaan selkään, jota ei enää pian näkyisi.
Lähdimme juoksemaan vampyyrin perään. Saimme pian vampyyrin näkyviin, mutta hän mutkitteli, ja teki kaikenlaisia jippoja.

” Jakaannutaan ”,
Sam mietti nopeasti
” Embry ja Paul, menkää te länteen. Minä, Jacob ja Jared menemme itään. ”

Lähdimme juoksemaan itään päin, ja pian pääsimme vampyyrin edelle.
” Piiritetään se! ”
Mietin innokkaasti.
” Se on aika vaarallista.. Mutta tehdään se”,
Sam ajatteli hitaasti.

Nopeasti, piiritimme vampyyrin. Hän näytti järkyttyneeltä.
” Hyökätkää kukin omalta suunnalta”,
Sam ajatteli.

Aloimme repiä vampyyria kappaleiksi hampaillamme. Pian vampyyria ei ollut.

Juoksin takaisin niitylle, katsomaan, olisiko Bella siellä.
Ei, en nähnyt häntä enää.

Olin nähnyt Bellan kasvoilla niin paljon kipua, että pelkäsin hänen puolestaan.
Oliko muka sen iilimadon lähtö niin kova paikka?

En voinut ymmärtää, miten paljon Bella rakasti häntä.


A/N2: Taisi tulla jopa lyhyempi kuin edellisestä luvusta. :D
Jotenkin vaikea keksiä takaumia.. Mutta jos yrittäisi keksiä vielä yhren takauman.
Kommenttia, ja juu, kirjoitusvirheitä taisi olla aika mukavasti tässäkin. 8D
Mä en ymmärrä, mutten saa mitenkään niitä ajatuksia KURSIVOITUA!!! anteeksi, tiedän että on virheitä, ja paljon.. voi huoh. tätäkään en saa lihavoitua. Säälittävää. :D:D Joo, olen smailien ystävä. (:
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

Minsk

  • ***
  • Viestejä: 32
Vs: Ihmissusi rakkautta 2. luku tullut 3.6!
« Vastaus #10 : 03.06.2009 16:36:38 »
Ihana taas. Kiitokset siitä. Jatka.
"I think she's having hysterics, maybe you should slap her."

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: Ihmissusi rakkautta 2. luku tullut 3.6!
« Vastaus #11 : 03.06.2009 20:10:34 »
Jatkoa, jes! Oli kiva tuollainen takauma. Tämäkin kohta on kiva lukea Jacobin näkökulmasta.

Saat kursivoitua tai tummenettua siten, että maalaat haluamasi kohdan tekstistä ja sen jälkeen painat yllä olevia "paksua beetä" tai "vaakaa iitä" hahahaa hyvät nimet noille! Toivottavasti ymmärsit!  :D

Muuten, en löytänyt yhtään virheitä, pointsit siitä!  :)

Jatkoa?  ;)
another stranger

entinen vohveli

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Ihmissusi rakkautta 2. luku tullut 3.6!
« Vastaus #12 : 04.06.2009 15:25:27 »
Jatkoa, jes! Oli kiva tuollainen takauma. Tämäkin kohta on kiva lukea Jacobin näkökulmasta.

Saat kursivoitua tai tummenettua siten, että maalaat haluamasi kohdan tekstistä ja sen jälkeen painat yllä olevia "paksua beetä" tai "vaakaa iitä" hahahaa hyvät nimet noille! Toivottavasti ymmärsit!  :D

Muuten, en löytänyt yhtään virheitä, pointsit siitä!  :)

Jatkoa?  ;)

Pääsin Vohvelia lainailemaan. ((:
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Ihmissusi rakkautta 2. luku tullut 3.6!
« Vastaus #13 : 04.06.2009 15:57:23 »
Hahaa, minäkin meinasin ensin ruveta lainailemaan Vohvelia, mutta ajattelin sitten kuitenkin kirjoittaa ihan itse – tulee tästä sitten samanlainen kommentti tai ei. :D

Minustakin oli mukava lukea tämä kohta Jacobin näkökulmasta. Olen joskus miettinytkin (juu, minä mietin tällaisia turhia asioita, joilla ei ole tavallaan mitään merkitystä), ryntäsikö Jake joukkoineen vain sattumalta paikalle ja näki Bellan, olivatko he jahdanneet vampyyria jo ennen tulemistaan vai katselivatko he kenties juuri tällä tavalla sivusta, kunnes päättivät hyökätä. Emmehän me tiedä, mitä Meyer on ajatellut, mutta sinä ainakin sait tehtyä tästä ihan järkeenkäypää.

Minäkään en tainnut löytää kirjoitusvirheitä, en ainuttakaan. Joten jatkoa sitten vain odotellaan... ;)
« Viimeksi muokattu: 21.07.2009 15:19:34 kirjoittanut Amanecer »
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Ihmissusi rakkautta 2. luku tullut 3.6!
« Vastaus #14 : 04.06.2009 19:35:11 »
Lisää jacobin näkökulmaa ( en tiiä miten ton vois sanoo : D )
Jacob on mun lemppari koko twilight sarjassa, siks kai tykkään tästä Jacobin näkökulmasta kirjotetusta: )
jatka pian ♥ !
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: Ihmissusi rakkautta 2. luku tullut 3.6!
« Vastaus #15 : 05.06.2009 16:14:57 »
Minsk : Kiitos kommentistasi. (:
vohveli & Suklaamurunen : Äh, siis, ymmärrän, miten lihavoin tai kursivoin, se teksti pomppii sinne tänne ( poingpoing ). Siis ei sillä tavalla, se kelautuu alkuun vaikka mitä yrittäisin. Jhes, ei yhtään virheitä - toivottavasti ei ole tässäkään.
Noora. : Kiitos. (:
Kotitonttu : Kiitush. Katsotaan, saatan ehkä jatkaa Jaken näkökulmasta jos keksin..

A/N: Jippijajei, kiitush, ihuna kirjani Uusikuu! Keksin takauman – joka on Uusikuusta, mutta silti. JOTAIN siihen pitää lisätä, jtn se on Jaken näkökulmastah<3 Reploja yritän – tai yritin – muuttaa taasen kerran, etteivät ole kirjan toistoa.. Eilen illalla mielessäni oli joku uusi kohtaus, mutta – jumankauta- unohdin sen, MIKSEN PISTÄNYT SITÄ MUISTIIN HETI?? :( Jokatapauksessa, tässäpä uusi luku. Ainiin. Tämä kohtaus on kirjassakin tuon niittykohtauksen jälkeen, että silleen. Aikajanassa mennään, tai jtn. :D Kiitush, ihana irl kamuni, hän auttoi keksimään tuon luvun nimen.

Luku 3 – Erimielisyyksiä


JPOV
( edellisen takauman jälkeen.. )





Tuuli suhisi korvissani. Tällä kertaa halusin olla yksin.

Tuntui kipeältä nähdä Bella niin.. haavoittuvana. Ymmärsin kyllä, että häneen sattui.
Mutta niin kovaa.. en käsittänyt sitä.

Paiskasin kiven mereen.

Hemmetin verenimijä, miksi se edes tuli koko Forksiin? Olisi pysynyt siellä-missä-olikaan.

Onneksi nyt se on poissa. Toivottavasti lopullisesti.

  Lähdin kalliolta poispäin ja muuntauduin sudeksi.

” Jake! ”
Embry kutsui.

” Näimme sen.. oranssihiuksisen verenimijän! Pidämme kokouksen sinun luonasi, parempi tulla ”,
Embry jatkoi.

Lähdin juoksemaan kohti kotia.

Rakastan juoksemista. Pidän siitä, kun tuuli ulisee korvissa.. Viileä ilmavirtaus kulki ohitseni.

Muuntauduin jälleen ihmiseksi.
Näin muiden odottavan minua, ja lähdimme kohti taloa.
Jotakin epätavallista pihassa on..

Samassa huomasin sen. Punaisen auton.
Bellan auton.

Pyyhälsin muiden ohitse, kohti Bellan auton ikkunaa.
” Mitä hemmettiä sinä täällä teet? ” sähähdin Bellalle.

Bella katseli hetken minua epäuskoisena, kunnes kuiskasi nimeni.
Eikö hän ollut ihmistä ennen nähnyt?
” Mitä sinä haluat? ” kysyin hitaasti, tavuttaen.
” Haluan.. jutella kanssasi ”, Bella sanoi hiljaa.

” Tässähän minä olen! Puhu! ” sanoin ärsyyntyneenä tilanteeseen.
” Kahdestaan! ” Bella sähähti minulle.

Katsahdin taakseni. Sam nyökkäsi minulle hitaasti.
Muut lähtivät Samin perässä sisälle taloon.

” Niin? ” sanoin, vähän tyynemmin kuin äsken.
Bella veti henkeä, ja sanoi; ” Tiedät kyllä, mitä haluan kuulla. ”

Halusiko hän kuulla paskasta elämästäni? Vampyyrin tappamisesta? Ihmissutena olemisesta? Leimautumisesta? Miten nypitään nenäkarvat?

Hiljaisuus jatkui.

” Tule. Mennään kävelylle? ” Bella kysyi rykien.
En vastannut, vaan lähdin kävelemään hitaasti kohti metsää.

Bella tuli viereeni kävelemään. Näin hänen kasvoillaan kasvavan raivon.

Kiristin tahtiani niin, että pääsin Bellan tielle tukkimaan polun. Käännyin Bellaan päin.
” Hoidetaan tämä pois alta ”, sanoin käheästi, puhumattomana oleminen kostautuu käheällä äänellä.
Bella oli hiljaa, aivan kuin odottaen jotain. Tiesin, mitä hän odotti.

” Ei, tämä ei ole sitä minä luulin – ja mitä sinä luulet. Tämä on aivan eri juttu ”, sanoin väsyneenä.
” Mitä.. se sitten on? ” Bella kysyi hitaasti.
” En voi kertoa ”, vastasin jämerästi.

” Minä luulin, että olemme ystäviä ”, hän sanoi surullisen kuuloisesti.
” Niin me oltiinkin ”, sanoin painostaen verbiä.

” Sinä et siis ilmeisesti kaipaa enää ystäviä. Nyt kun sinulla on Sam ja muut.. ” Bella sanoi kitkerästi.
” En ymmärtänyt häntä aiemmin. ”
” Ja nyt ymmärrät – hallelujaa! ” Bella vastasi nopeasti.

” Ei tämä ole Samin syytä. Muut ja Sam auttoivat minua niin hyvin kuin pystyivät ”
” Auttoivat? ” hän toisti epäillen.

” Jake.. Etkö voisi kertoa mitä on tapahtunut? Ehkä voisin auttaa sinua? ”
” Kukaan ei voi auttaa minua ”, sanoin katkerana.

” Tekikö Sam sinulle jotain? Mitä? ” Bella vaati vastausta, silmät kyynelissä.
Yhtäkkiä Bella kohotti kätensä minua kohti, kuin antaakseen halin.
” Älä ”, sanoin.
” Älä syytä Samia tästä jutusta ”, sanoin perään.

” No ketä sitten? ” Bella kysyi vihaisena.
” Sitä sinä et halua tietää ”, pärskähdin.
” KYLLÄ HELVETISSÄ! ” Bella parahti.
” Kerro nyt heti kenen syy tämä on – ellei se ole sinun mahtavan, jumalaisen Samisi? ” Bella jatkoi.

Hetken hiljaisuus viivähti.

” Omapa on vikasi ”, sanoin vihainen kiilto silmissäni.
” Syylliset ovat sinun ihanaiset, haisevat, saastaiset iilimadot ”, jatkoin vihaisesti.

Bellan kasvoille tuli kipu. Hän lyyhistyi maahan, kuin pidellen sydäntänsä. Kuin hänen sisällään olisi revennyt jotain..

” Minä varoitin sinua ”, sanoin hitusen kitkerästi.

” Oletko sinäkin alkanut kuunnella Billyn taikauskoisia höpinöitä? ” Bella kysyi etsien pilkallista sävyä.
” Hän tietää asioista enemmän kuin arvasinkaan ”, sanoin.
” Pliis. Säästä minut tuolta. ” hän sanoi pilkallisesti.
 
Katsoin häneen silmät raivoa täynnä.
” Sam ei tee mitään. Syytä verenimijöitäsi – Culleneita. Joskus asiat seuraavat toisiaan.. Ja sitten on liian myöhäistä. ”
” Mikä on myöhäistä? Mistä sinä syytät.. Culleneita? ” Bella kysyi ääni täristen.
 
Painauduin lähemmäs Bellaa ja tiuskaisin: ” Siitä, että he ovat olemassa. ”
Bella häkeltyi, kuin kuullen jotain päänsä sisällä.

Aloin täristä. Muistin kaikki niksit, miten sain pidettyä raivoni hallinnassa.
Lopetin tärisemisen.
” Ihan sama. En jaksa riidellä tästä kanssasi. Eikä ole mitään väliä, kun vahinko on tapahtunut. ”

” Mikä hemmetin vahinko? ” Bella huusi silmät leimuten.
En värähtänytkään.
” Lähdetään takaisin. ”
Lähdin kävelemään takaisin taloa kohti.
” Takaisin Samin luo? ” Bella sanoi.
” Niinkin voisi ajatella.. ”

Bella juoksi kiireesti perääni.
” ODOTA! ” hän huusi.
” Mene kotiin. Emme voi olla enää yhdessä. ”
hänen silmiin kihosi kyyneliä.
” Teetkö sinä.. bänksit? ”
Tyrskähdin.
” En. Siinä tapauksessa voisin sanoa, että pysytään ystävinä. Nyt en voi sanoa mitään, kuin hyvästi ”, sanoin heilauttaen kättäni.
” Minä.. tarvitsen sinua! ” Bella sanoi hiljaa.
” Olen pahoillani. ”

Bella mietti sanojaan itku kurkussa.
” Anna anteeksi, etten.. pystynyt tuntemaan sinuun samoin kuin sinä minuun. ”
Hän jatkoi: ” Ehkä minä voisin muuttua. Anna aikaa.. Kunhan et jätä minua nyt. En kestä sitä. ”

Minua alkoi ahdistaa. Ojensin kättäni häntä kohti.
” Älä ajattele noin. Älä syytä itseäsi, ei tämä ole sinun syytäsi. Tämä liittyy minuun, ei sinuun. Sinulla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. ”
” Sinulla.. on joku uusi ”, Bella hoksasi, tosin väite oli väärä.
” Bella. Oikeasti. En kelpaa sinun ystäväksesi. En ole.. hyvä. ”
” Kuka niin väittää? Sinä olet hyvä, Jacob! ” Bella sanoi kovaa.

” Tiedän mikä olen. Anteeksi. ”
Lähdin perääntymään, kohti taloa.

”.. On riidellyt Jaken kanssa. Hän saattaa olla järkyttynyt. Juu. Heihei ”, kuulin Billyn sanovan puhelimeen.

Kaikki oli lopussa.

A/N2: Tämän tekemiseen kesti pitkään. Tai siis pidempään kuin nuo kaksi edellistä. ö_ö
Huomauttakaa virheistä, kts, tiedän, että niitä on paljon.. Jos jaksoit lukea tänne asti, niin kommentoi saman tien. :) Uusikuuta selailin samalla, kun tein tätä, en muistaisi muuten koko hommaa. ö_ö’

Ps: jotenkin tyhmää nostella tätä. ö_ö'
« Viimeksi muokattu: 05.06.2009 17:58:55 kirjoittanut Liinalotta »
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Ihmissusi rakkautta 2. luku tullut 3.6!
« Vastaus #16 : 05.06.2009 17:27:27 »
JES !!!  jatkooo ♥  kiitti!!
tää Jacobin  näkökulmasta kirjotettu juttu on nii parasta ♥
jatkeleppa taas, kiitti tästä ♥
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Ihmissusi rakkautta 2. luku tullut 3.6!
« Vastaus #17 : 05.06.2009 17:51:42 »
Nyt minäkin huomasin, että jatkoa oli tullut. Varmaan unohdit merkitä uuden luvun tulon tuohon otsikkoon? ;) Huomaa helpommin siitä.

Vaikka tämä onkin Jacobia ja Bellaa, niin tämä on todella hyvä. Luen tätä mielelläni ja odottelen mielenkiinnolla jatkoa. Ja muun asian puutteessa etsin tässä sitten kirjoitusvirheitä. Kiitettävän vähän olit niitä tännekin pukannut. ;D


Lainaus
Lähdin kalliolta poispäin, ja muuntauduin sudeksi.
Tuosta pilkku pois, sama tekijä ja -sanan kummallakin puolen (tjsp :D).

Lainaus
Bella katseli hetken minua, epäuskoisena, kunnes kuiskasi nimeni.
Tuosta voisi tuon pilkun ottaa pois.

Lainaus
Katsahdin taakseni. Sam nyökkäsi minulle, hitaasti.
Tuossa on kai sama juttu kuin edellisessä.

Lainaus
Kiristin tahtiani, niin, että pääsin Bellan tielle tukkimaan polun.
Minä en laittaisi tuohon pilkkua. :)

Lainaus
” Minä luulin, että olemme ystäviä ”, hän sanoi surullisen kuuloisesti.
Tuonne taas kuuluisi pilkku.

Lainaus
Painauduin lähemmäs Bellaa, ja tiuskaisin: ” Siitä, että he ovat olemassa. ”
Ensimmäisestä kohdasta pilkku pois, toiseen se pitäisi lisätä.

...Kun ei keksi muuta sanottavaa, pitää tyytyä tällaiseen turhaan(ko) pilkunviilaukseen. Ja nimenomaan pilkun. ;D

Lainaus
” Kerro nyt heti kenen syy tämä on – ellei se ole sinun mahtavan, jumalaisen Samisi? ” Bella jatkoi.
Tuossa ei ole virhettä, mutta hajosin, johtuen siitä, että luin ”mahavan” mahtavan sijaan. :D

Kiitoksia erittäin paljon. ;)
« Viimeksi muokattu: 21.07.2009 15:16:46 kirjoittanut Amanecer »
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: Ihmissusi rakkautta 3.luku tullut 5.6!
« Vastaus #18 : 05.06.2009 18:01:51 »
Kotitonttu : Kiitos. Jos nyt keksin, niin teen Jaken näkulmasta.. (:
Noora. : Hah, kiitush, korjasin virheet, ja otsikkoon on merkattu kolmas luku. :D  Pilkkuvirheet on ne vaikeimmat - pukkaan niitä jokaväliin.
// Jotenkin tuntuu että tuollakin on pilkkuvirhe. ome.
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: Ihmissusi rakkautta 3.luku tullut 5.6!
« Vastaus #19 : 05.06.2009 18:13:34 »
Jatkoa tuli! Kiitoksia vaan!  :D

Itse en virheitä huomannut, mutta se taisi olla vain sitä, kun ehdit jo korjaamaan ne mitä Noora sinulle kertoi. No, eipä sitten enempää.

Taas oli kiva lukea Jacobin näkökulmasta tätä, mutta olisin ehkä odottanut enemmän kuvailuja siitä tuskasta, kun Jake joutuu kertomaan, että hän ei voi enää olla Bellan ystävä. ymsyms. Jos ymmärsit!

Jatkoa!  ;)
another stranger

entinen vohveli