Kirjoittaja Aihe: Nuorten viettelykset [K11, 63/63 VALMIS 12.12.12]  (Luettu 88287 kertaa)

Rentun Ruusunen

  • Vieras
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 42]
« Vastaus #260 : 30.05.2012 13:29:17 »
Minusta jotenkin tuntuu, että en osaa kasata mitään järkevää kommenttia, mutta tässä tämä nyt on. Sirius oli kyllä loistavin hahmo tässä. Toi pään kallistus juttu oli ihanin. Niitä tietämättömiä.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Nuorten viettelykset [Lily/James + Kelmit, K13, luku 42]
« Vastaus #261 : 01.06.2012 00:01:18 »
Ei, ihana Sirius!!! <3 S.A.A.L.I.S. ja K.U.P.P.I.K.O.K.O. :'D Ja toi:

”PETERILLÄ ON NAINEN!”

”Sirius, ole hiljaa. Peter, jatka.”
xDDDD aivan mahtava! :D

Ja toi puhelin-juttu :DDD Aivan mahtava lisä :D aloinki oikeestaan miettiä, et miten Peter pystyy soittamaan Olivialle, ku tuskin sillä on puhelinta...

pakko sanoo, et hieman erilainen tilanne, ku mä yleensä kuvittelen nuo muodonmuutosten alut. Niissä noi muut on valmiiks eläimiä ja Sirius on Remuksen vieressä koirana Remuksen silitettävänä, et Remus saa jotain puuhaa käsilleen ennen sitä ja jotain lohtua kosketuksesta kaveriin :D mut toi Remuksen kommentti oli hieno :D ”Nähdään aamulla, kaverit”

*kiittää luvusta kumartuen ja jää odottamaan innoissaan uutta lukua* :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Swizzy: Kääk, mä ihan luulin että tämä on kepeä huumoridraamaficci! :o Eikö tää olekaan? Voi surkeus... ;D No, en ilmeisesti osaa sitäkään enää. Aina ei voi voittaa. :D
Olivia: Joo, mun Olivia (teen näin eron sun ja mun Olivian välillä :D) tuntuu olleen monelle vähän ristiriitaisia tunteita herättävä hahmo, mutten usko että hänestä enää kuullaan. Pitää nyt katsoa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
sateenkaarinalle: Joo, todellakin saa toivoa. Pakko myöntää, että suurin osa tämän ficin tapahtumista pohjautuu johonkin mitä teidän kommenteista olen löytänyt. :) Toiveet on nyt varsinkin kesä-heinäkuun aikana erinomaisen tervetulleita, kun sitten syksylle tarvitsen kuitenkin extrainspiraatiota. ;)
L.E: Kyseisessä kohdassa kihersin itsekin hetken jos toisenkin. Sirius on vaan niin Sirius, ei siitä pääse yli eikä ympäri.
kukkula: Lisää Lily/Jamesia on kyllä tulossa sitten syksyllä, mutta en osaa sanoa yhtään milloin ja missä muodossa. Lily/James on kuitenkin mun pääelinkeino (?), joten en mä voi sitä tällä tavalla kokonaan syrjäyttää. Joten on tulossa, käsivällisyyttä vain! :)
Ledi: Sirius ja rakkauspakkaus samassa lauseessa, sait just mun aivot surisemaan... Ah! Voisin kirjoittaa tuosta vaikka mitä, mutta pysyn suunnitelmissani enkä kirjoita mitäääääään. Ahdistavaa. Mutta joo, oot ihana. :D
Myself: Thomyasta on tulossa kyllä lisää, pikemmin kuin osaatte aavistaakaan, ja katsotaanpa miten teidän naamat sitten vääntyy! Muhahaha.. Oon paha kun vihjailen ja kerron sitten että jatkoa tulee vasta syksyllä! ;D
Semi-riccio: Aw, kiitos! Tollasta palautetta on aina yhtä mukava saada!
Chelsey: Ei sillä rakentavalla niin väliä, jokainen kommentti on mulle yhtä arvokas. :)
Rentun Ruusunen: Sirius vaan yksinkertaisesti osaa olla hellyyttävä ja ärsyttävän suloinen, niin että ei siitä oikeastaan muuta voi kirjoittaakaan... :D Kiitos kommentista!
Anturajalka93: Mä oon taas aina kuvitellut sen muodonmuutoksen just tollaseksi, että ne juttelee ihan niitä näitä että Remus sais ainakin hetkeksi aikaa jotain muuta ajateltavaa. :) Kai siitä on jokaisella vähän erilaiset mielikuvat. Ja lyhenteitä keksittiin pikkusiskon kanssa paljon puolenyön jälkeen ihan hysteerisessä tilassa, mutta yllättävän hyvän vastaanoton ovat saaneet. Lupasin joskus alkuluvuissa (?) että niitä tulee lisää, eikä tämäkään nyt tähän jäänyt. ;)

A/N: Nini, nyt on sitten aika pistää tämä virallisesti TAUOLLE. Kuten varoittelinkin, tauko kestää nyt ainakin sen kesäkuun, voi olla että menee heinäkuun lopulle saakka, koska olen lähdössä kahden viikon Euroopanmatkalle. Mutta viimeistään sitten kun koulu alkaa aion palata tämän pariin, ja tauko loppuu heti kun saan seuraavan luvun valmiiksi. Ette uskokaan kuinka pahalta tauon laittaminen muuten tuntu noin monen ihanan kommentin jälkeen, muttamutta...

Kommenttia saa edelleen ja pitääkin laittaa, ja erityisesti TOIVEITA saa tähän ficciin liittyen esittää joko tässä tai sitten yksityisviestillä. En lupaa toteuttaa kaikkia niistä, mutta olisi ainakin mielenkiintoista saada tietää, mitä te tahtoisitte lukea. :) Joten nyt, hyvät ystävät, areena on teidän.

Ihanaa kesää kaikille, enjoy it if you can älkääkä polttako itseänne auringossa! 8)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


MiNi

  • Vieras
Mää en oo kommannu tänne pitkään aikaan. Sniif. :'(. Ja nytkin kännykällä.

Pidin siitä, että annoit Peterille oman luvun ^^. Ja se puhelinnumerokeskustelu :'). Pitkää tai rakentavaa et saa, sillä muuten kännykkä pimahtais ;D

Ja jos ei inspaa niin tännepäin voi lähettää yksärii, sillä minulla on ylivilkas mielikuvitus :D. (Voisin ehkä perustaa inspiraatio palvelun, jonne tarvitsisi vain kertoa taustatietoa fikistä niin ideoita satelee täältäpäin ;D )

MiNi
« Viimeksi muokattu: 05.06.2012 17:50:29 kirjoittanut MiNi »

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Siis on tää kepeä huumoridraamaficci, mut ei liian sellanen. Välillä tää on raskaampaa, mut ei tää nyt mitään raskassoutusta oo silti että sellanen sopiva.

Toiveista en sitten tiedä... Remus/Amy, joku siirappiklimppi. :D

Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Ahh, pistit tauolle.  :(  Mutta kun sä oot sä niin uskon ettet jätä tätä tähän. (I rely on you!) Katos kun toooosi monet ficit loppuu aina taukoon ja siks en ookkaan Lumipallookaan tauolle pistäny vaikka inspis on ollu välillä kuussa bailaamassa.  ;D


Ahh, mulla on aina omia teorioitani ja ideoitani kaikkien muitten ficceihin ja välillä päästän ne ihan kaapista uloskin. Mulla ois toiveina joku nainen (tai mies ;D ) Severukselle ja joku järkyttävä, yllättävä yksityiskohta (Sevvie on homo!) josta kaikki yllättyy, mitä sää nyt oot aikas paljon tehnyt. Tai et se Daniellen lapsi ei oiskaan Siriuksen jajajaja... Okei, laske se kukkapurkki, lähden suosiolla! ;D


Juu, Siriusta ja rakkauspakkausta voi käyttää vapaasti (se on vapaata riistaa niinkun Siriuskin, nääs  ;D ) Ja Lily/Jamesiakin haluan, tahdon ja kerjään, keinolla millä hyvänsä (kohta tulee uhkailu ja kiristys, varos vaan!) ;D


Ledi, joka ei halua yhtäkään kedavratusta niskaansa hulluista ideoistaan
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Olivia

  • Homo harakka
  • ***
  • Viestejä: 238
  • 365 päivää <3
Auuu... Harmisttaa kun viettelykset jää tauolle! :( Toivottavasti on vaan kesäkuun! :)

Sorge mun kommaus jäi juskos kauan sitte kesken olipa lyhyt, nyt kyllä häpeen!

Toivottavasti vietät hienon kesäloman, ilman kirjotuksen pakkoa. Ymmärrän täysin ettei kesällä ehi kirjottaa kun haluu tavata kavereita ja sillee... (kuulostanpa toopelta) noo kuitenkin olet kyllä ansainnu lomas!

~Olivia
« Viimeksi muokattu: 30.06.2012 22:01:05 kirjoittanut Olivia »
Kuin pienet sadepisarat kimmeltävät kauniina kirkkaana kevätaamuna. Tuhansina pieninä pilkkuina maassa ne jotka säkenöivät ja kääntävät maisemaa ylösalaisin.
Tekstini ovat vain kalpeita. Tekstejä, jonka aurinko on jättänyt valaisematta.

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Voi harmi, tauko  :(

Tietenki saat tauotella (?) jos siltä tuntuu, mutta tämä täällä ainakin odotti jo suuresti 43. lukua. Mutta eiköhän se ajallaan ilmesty kun sun tauko on ohi, eikö?  :)

Toiveita? Ääh, mä olen ihan mielettömän huono tämmösissä. Mun juonenkäänteet on kun suoraan jostain Lemmen Viemästä, ihan yhtä todenperäisiä ja toimivia. Mutta taisit jossain sivulauseessa luvata (tai ehkä ilmoitit harkitsevasi, mikä on mulle sama kuin lupaus  ;D) spinoffin Willistä. Se olis tietty toiveena, Will on mahtava hahmo. Ja samoin Remus ja Amy, hihihihihihi   ;D Ja tietysti sitä vanhaan kunnon Lilyä ja Jamesia, joka onnistuu sulta aina tosi osuvasti ;)

Hauskaa lomaa sulle!
The girl, who has dreams of.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Juu, pidä taukoo rauhassa, ja pidä hyvä kesä! :D Ei sitä aina voi olla kirjoittamassa, vaikka se onkin ihanaa :D Tietenkin harmi, ettei kesällä pääse lukemaan tätä, mutta aina se palkitaan sitten aikanaan, syksyllä sitten viimeistään :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

SparrowCat

  • ***
  • Viestejä: 33
  • Perustelijoiden kuningatar
Elikkäs, nyt yritetään aloittaa tää jotenkin järkevällä tavalla (järkevällä?? Mahdotonta...)

Joo, siis, tämä oli ensimmäinen fikki, jonka luin, kun tänne eksyin. Nyt vasta uskaltauduin rekisteröitymään ja kommaaamaan tätä...

Eli eli... Tämä on yksi parhaimmista fikeistä, jonka olen ikinä lukenut! Sun kirjoitustapa on... eh, en keksi adjektiivia kuvaamaan sitä :D Mutta saat tylsimmänkin asian kuvailtua mielenkiintoisesti (ei sillä, että olis ollut tylsiä kohtia). Juonenkäänteet on mahtavia, Kat joutui luihuiseen, Danielle on raskaana, Sirius lopetti naisten jatkuvan iskemisen, Jamesilla onkin veli... Tää on siis niin PARAS fikki... Hahmot on niin hyviä, varsinkin Kat, siitä tykkään tosi paljon vaikkei se olekaan oikein väleissä Kelmien ja muiden kanssa.

Täytyy sanoa, että repesin kohdassa: "PETERILLÄ ON NAINEN!" :D Tulee heti mieleen mä, tuollaisesta lausahduksesta :D

Joo, mä nyt en oikein osaa kuvailla, kuinka mahtava tää fikki on... Kaikki on vaan niin TÄYDELLISTÄ, tai no ei ihan, mikään ei oo täydellistä. Siitä ajatuksesta en kauheesti pitänyt että Jampalla on veli, mutta kun ajattelee, ettei sitä oliskaan, niin tuntuis vähän oudolta. Luin tosta Gwenog Jonesista... Siitä pidin aivan paljon, kun Gwenogistahan tulee se huispaaja (:

Jaa, ei tuu nyt mitään mieleen... Pahoittelen kommenttini sekavaa laatua, mutta pidän tästä fikistä aivan älyttämästi! Ole rauhassa tauolla, jaksan odottaa...

SparrowCat (:
I'm just a cute cat or a weak sparrow, don't hurt me

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Hei tämähän oli hyvää kesäluettavaa. Aloitin tän jo joskus aikaisemminkin, mutta se sitten tyssäs jostain syystä sillon. ???
Hyviä juonenkäänteitä ja yllätyksiä löytyi aina sillon tällöin, mikä sai  mut juuttumaan koneen ääreen.
Ihania OC hahmoja ja mahtavat kelmit <3 ! Eikä tietenkää saa unohtaa armasta Lilyä ja Porshmoutin (miten se nyt kirjoitettiinkaan) bileitä jotka oli kaiken pahan hyvän alku ja juuri.

Sirius vakavana ja tulos isäksi.. Jälkimmäisen kuittaan helposti, mutta vakavassa oli jo vähän sulateltavaa.

Remus on piilo romantikko! awwss.. Kuin jostain traagisesta rakkaushömppä elokuvasta se joululomalle lähtö ja sitten se sateenvarjo... *sulaa vahaa*

Jamesin tuntematon veli... help! JA yritti vielä iskeä pikkuveljensä tyttökaverin!!! James vaikuttaa yllättävän kypsältä, kun se seurustelee, Lilyn seura tekee sille hyvää.  ;)

Peter palkjasti todellisen luontonsa 41. luvussa, sulonen kuinka kuunteli ja lohdutti Oliviaa ja sitte oli aivan hämmentynyt, kun sai puhelinumeron.. tuitui

Mut joo, nyt pitää lopettaa ennen kuin mä sekoan täysin.

Teksti oli hyvää, vaikka siellä täällä oli pieniä virheitä, jotka toki ei haitannut lukemista.

Jatkoa odotellen, jahka tauko päättyy
Jahma
Demons and Angels

ava by Swizzy

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
MiNi: Mulle saa aina laittaa yksärillä omia ideoita tän suhteen, koska vaikka mulla olisikin tarkka suunnitelma tälle (mitä mulla ei ole, ylläri) niin sitähän voi aina muuttaa johonkin päin. :)
Swizzy: Amy/Remus -siirappia on tulossa, koska toiveita on tullut useammalta taholta. :D Tosin en uskalla luvata milloin, ja voi olla ettei ainakaan ihan heti.
Ledi: Eiei, kaikki ideat on hyvä. Ja vaikkei tuo joskus pian tuleva juonikäänne ollutkaan sun listassa, sain siihen idean sun viestistä, joten syytän/kiitän sitten sua. :D Tiedät kyllä mistä mä puhun sitten kun se aika tulee. Severuksen homouteen en vielä ota mitään kantaa, se hahmo on vähän työn alla, vaikea kun on. :D (Ja tiedoksesi että mulla ei ollut mitään aikomustakaan lopettaa tätä, ja joo. Tässä ollaan. :))
Olivia: Kiitos, loma tuli tosiaan tarpeeseen - joskin sen jälkeen oli tosi vaikeaa alkaa kirjoittaa ja piti lukea ainakin kymmenen lukua ennen kun muistin mitä tässä on tapahtunut. ;D Miten voi unohtaa oman ficcinsä tapahtumat!?
L.E: Vai sillä lailla. Taisin tosiaan mennä jotain sen suuntaista lupailemaan... No, ei kai siinä muukaan auta, katotaan jos saan sen syksyn aikana jossain välissä rustattua. Look for my owl!
Anturajalka93: Kaikki saa mun loman tuntumaan jotenkin aika jännältä kun jäävät odottamaan seuraavaa lukua, jotenkin tosi julkkisfiilis tulee. Ei ehkä ihan ansaitusti mutta kuitenkin. :D Mutta olen palannut (ja palanut, mutta siitä ei puhuta).
SparrowCat: Ensinnäkin rakastan sun nimimerkkiä. Toisekseen musta on ihanaa kun tähän saa koko ajan uusia kommentoijia ja aaaah. Kolmannekseen hyvä että juonenkäänteet on hyviä, koska kun ne aina ekana tulee mieleen on sellanen argh-olo ja pitää miettiä miljoona vuotta että onnistuuko tää ja voiko tätä ylipäätään laittaa. (Miljoona vuotta = noin kolmekymmentä sekuntia.) Kiitos miljoonasti!
Jahma: Hei kiitos, tosi ihanaa saada kommentteja ja, kuten jo SparrowCatille mainitsin, uusia kommentoijia. :) Kannattaako mun nyt iloita että sä tykkäät Peteristä, koska en halua olla ainoa!!
onski: olit itse asiassa ajoittunut erittäin hyvin, koska me lähdettiin pari päivää sun kommentin jälkeen. :D Hyvää kannattaa tosiaan odottaa, mutta en tiedä tarkoitetaanko sillä sanonnalla tarkalleen ottaen mun ficciä... ;)

A/N: Ette usko miten hyvältä tuntuu tulla takaisin. Ja olisin tullut takaisin noin kolme viikkoa sitten ellei mun koneella olisi yhtäkkiä lakannut toimimasta netti. Kirjoitin sitten kolme lukua valmiiksi, ja koska netti ei mun koneella vieläkään toimi, mun pitää siirtää tämäkin muistitikun kautta erittäin riskialttiisti perheen yhteisellä koneella. JA lisäksi, koska mua harmittaa mielettömästi usean viikon lisäviive, laitan kerralla KAKSI lukua viettelyksiä, koska te ootte ansainneet sen kun odotitte koko pitkän kesän! Enjoy - if you can!



How can I help it
How can I help it
How can I help what you think


Mika: Grace Kelly


Neljäskymmenes kolmas

He istuivat ränsistyneessä keittiössä ja katsoivat että Remus varmasti söi koko leivän. Ensimmäinen aamu täysikuun jälkeen oli aina pahin. Valo siivilöityi huonosti likaisesta ikkunasta, jonka äskettäin taikateipillä korjattu ruutu helisi pakkastuulen puhaltaessa tavallista navakammin. Peter naputti lohjenneilla kynsillä pöydänkanteen ja värisi välillä kylmästä, mutta satunnainen kulmien rypistys ei paljastanut pojan ajatuksista mitään. Sirius yritti väliin heittää väsyneen vitsin, mutta yhteenkään ei tullut kunnollista vastausta. James sen sijaan painiskeli mielessään mitä jos -kysymyksillä.

Thomyaksen palattua maailmankartalle Lilyn ja Jamesin välit olivat muuttuneet. Lily oli selvästi varautuneempi kuin ennen, eikä oikein tuntunut osaavan päätellä, salasiko James jotain vai ei. Tytölle oli mainittu isommasta salaisuudesta, josta puhuttaisiin Tylypahkassa, ja Lilyn ilmeistä huomasi välillä, ettei tämä ollut varma halusiko sittenkään tietää. Tilanne hermostutti Jamesia hirveästi, eikä heillä sitä paitsi ollut oikein tilaisuutta olla kahden ennen kuin Lily edellisenä päivänä lähti viettämään loman viimeiset päivät Amyn luona.

James oli alkanut katua lupaustaan kertoa Lilylle. Miten tämä suhtautuisi ensinnäkin ihmissuteen, toisekseen kolmeen teiniin jotka vapaaehtoisesti viettivät aikaa ihmissuden kanssa täysikuina, ja kolmannekseen rekisteröitymättömiin animaageihin? Mitä jos Lily menisi paniikkiin? Jos hän järkyttyisi ja hätääntyneenä kertoisi kaikille? Entäpä jos Lily tahtoisi erota?

Ja sitten oli vielä Remus ja muut kelmit. Miten he suhtautuisivat salaisuuden jakamiseen? Jamesilla ei ollut hajuakaan, kuinka paljon Remus oli kertonut Amylle, mutta tasapuolisuuden nimissä Amynkin kannattaisi olla paikalla jos tilannetta lähdettäisiin purkamaan. Ja jos Lilylle ja Amylle kerrottaisiin, Alice saisi tietää kuitenkin jossain vaiheessa, ja Daniellen tilanteessa kertominen olisi luultavasti ihan reilua, kun otti huomioon että tyttö parka joutuisi elämään Siriuksen kanssa loppuikänsä. Noin suunnilleen.

Tilanne tuntui mutkistuvan mitä enemmän James sitä vain ajatteli. Mitä jos Remus ei tahtoisi että tästä puhuttaisiin tytöille, tai ylipäätään kenellekään? Oli vain yksi keino saada tietää.

James liikahti levottomasti. ”Olen miettinyt.”

Toiset eivät juuri reagoineet. Remus kääntyi kyllä katsomaan häntä nakertaessaan leipäänsä väsyneenä, mutta Peter vain pyöräytti silmiään ja jatkoi naputtelua.

”Monellako aivosolulla?” Sirius yritti, mutta James vain mulkaisi häntä. ”Ei sitten.”

”Ensin pari kartoittavaa taustakysymystä”, James sanoi Peterin ja Siriuksen vaihtaessa katseen, joka tarkoitti ”mistä helvetistä hän on oppinut noin hienoja sanoja?” James kääntyi Remukseen päin. ”Tietääkö Amy pienestä karvaisesta ongelmastasi?”

”Tietää.”

”Tietääkö joku muu?”

”Tietää”, Remus tunnusti, ”kerroin Lilylle joskus vuosi sitten. Tai no, hän arvasi sen, en voinut ruveta kieltämäänkään.”

No, se kieltämättä helpotti asiaa ainakin hiukan. Kaikki menisi niin paljon helpommin jos Lily vain arvaisi heidän leikkivän hengellään joka kuukausi. James huokaisi. ”Oletko kummallekaan kertonut meidän osallisuudestamme täysikuuöinä?”

”Amy kysyi sitä kerran”, Remus näytti epäileväiseltä. ”Sanoin vain että te autatte. Miten niin? Aiotko kertoa Lilylle tai jollekin?”

”Niin, no, minusta se olisi vähän niin kuin reilua. Tai siis Sirius ainakin tietää millaiseksi Lily meni kun sai tietää Thomyaksesta – ”

”Tiedän millaiseksi itse menin”, Sirius keskeytti edelleen katkerana, ”eikä se ollut kivaa. Miten Lily pärjäsi niin vähällä huutamisella? Tehän olette melkein naimisissa tai jotain!”

”Ei olla. Mutta joka tapauksessa voitte arvata, ettei Lily ollut hyvillään siitä etten ollut kertonut. Ja tämä on kuitenkin paljon isompi asia. Ja Amyllekin pitäisi mielestäni kertoa. Mietitään nyt”, James jatkoi itsepäisesti kun näki että Sirius oli sanomassa jotain. ”Kuvittele että olet tyttö ja seurustelet Remuksen kanssa ja Remus kertoo sinulle että 'terve, olen ihmissusi ja kaverini ovat rekisteröitymättömiä animaageja'. Miten itse reagoisit? Kerro se sitten kymmenellätuhannella, koska et oikeasti ole tyttö.”

Siriuksen kasvoilla oli kuvotusta heijastava ilme, ja hän oli hetken hiljaa. Sitten hän kääntyi hitaasti katsomaan Remusta. ”En minä voisi tuon kanssa seurustella! Se on Remus! Ei kelmit seurustele keskenään, se on luonnotonta!”

”Sirius, nyt ei ole kyse siitä että seurustelisitko sinä Remuksen kanssa vai et!” James turhautui ja mietti, oliko toinen kuunnellut sanaakaan. Seuraavaksi hän yritti vedota Remukseen. ”Jos Lily ja Amy kerran tietävät jo siitä, että sinä olet ihmissusi, kuinka nopeasti luulet heidän alkavan miettiä minne me kolme muuta katoamme täysikuina? Ja miten he reagoivat siihen ettemme kertoneet heille?”

”Voi helvetti”, Remus huokaisi ja painoi kasvot käsiinsä. ”Tästä seurustelujutusta on paljon enemmän vaivaa kuin uskoisi.” Hän kurkkasi sormiensa lomasta. ”Siitä puheen ollen, entäs Danielle?”

”En minä seurustele Daniellen kanssa!” Sirius sanoi ja oli selvästikin edelleen hysteerisessä tilassa. ”Meille vain tulee yhteinen vauva.”

”Tässä tapauksessa se on sama asia”, Peter puuttui puheeseen mutta jatkoi edelleen sormien naputtamista välinpitämättömästi. ”Jos ruvetaan tyttöystäville kertomaan niin vauvankantajillekin pitää kertoa, ja se laskee mukaan Daniellen. Ja sitten on vielä Alice.”

”Mitä Alicesta? Onko hän sinulle raskaana tai jotain?”

”Idiootti. Alice on aina selvillä kaikesta. Jos hänen parhaat ystävänsä tietäisivät jotain tällaista, kauanko luulet että häneltä kestäisi saada kaikki selville? Hän on sentään Alice.”

Kaikki olivat hiljaa ja tulivat omassa mielessään siihen tulokseen, ettei vaihtoehtoja tainnut olla kamalasti. Remus heitti viimeisen palan leipää suuhunsa ja pureskeli sitä tympääntyneenä ajatellessaan tilannetta. Pakoreittiä ei yksinkertaisesti ollut. Jos hän kieltäytyisi, sanoisi ettei kukaan saa sanoa halaistua sanaa, tytöt saisivat silti tietää, ja seuraamukset olisivat luultavasti entistä pahemmat. Ja totta oli, että Jamesin tilanne oli jo valmiiksi aika tukala, joten apu ei olisi pahitteeksi.

”Se on sitten ilmeisesti vähän niin kuin pakko, vai?” Peter puki kaikkien ajatukset sanoiksi. ”Onko heille pakko kertoa että minä muutun rotaksi?”

Sirius tyrskähti. ”Miksei? Sehän kuvaa syvintä olemustasi loistavasti!” Peter näytti hänelle keskisormea. ”Heh. Mutta hehän kysyvät joka tapauksessa ensijärkytyksen jälkeen. Eikä sinulla ole pahinta osaa! Minun pitää paljastaa Daniellelle että olen täynnä kirppuja!”

He nousivat ja tekivät lähtöä Siriuksen ja Peterin tapellessa siitä kummalla tulisi olemaan tukalammat oltavat. Vaikka kivi oli jo osin vierähtänyt Jamesin sydämeltä, hän saattoi silti aistia Remuksen epämukavuuden ja tunsi syyllisyyttä jo pelkästään siitä että oli koko paljastusasiaa ehdottanut. Mutta kuten Peter oli sanonut, se oli nyt pakko.

”En siltikään pidä koko ideasta”, Remus mutisi, kun he ilmiintyivät Godrickin notkoon ja Sirius ja Peter juoksivat sisälle lämpimään. James vilkaisi ystäväänsä.

”Tiedän. Anteeksi.”

”Älä. Tiesin että tämä tulee joskus.” He menivät toisten perässä sisälle juuri kun Sirius selitti rouva Potterille valheellista tarinaa siitä, mitä he olivat edellisenä iltana tehneet.

”...ja sitä naista katsoessa suoraan sanottuna unohti ihan kaiken muun kuin se– ”

”Sirius, montako kertaa sinua on kiellettävä yksityiskohtien kertomisesta ennen kuin oikeasti lopetat?” rouva Potter keskeytti kuvotuksen ilme kasvoillaan. ”Olin jo melkein ehtinyt unohtaa miten yksitoikkoinen teinipoikien ajatusmaailma voi olla.”

”Miten sen voi unohtaa?” ohi harppova Thomyas kysyi ylimielisesti.

”Tämä ei ole vielä mitään!” Sirius huudahti saman tien välittämättä miehestä tuon taivaallista. ”Sen sijaan et varmaan halua tietää, mitä me tänä iltana tulemme ajattelemaan ja tekemään, koska me menemme jatkoille!”

”Menemmekö? Huomennahan palataan Tylypahkaan”, Remus muistutti ja yritti vähän vaisusti vastustaa vedoten krapulaan kulissien ylläpitämiseksi.

Vastarinta oli turhaa. James saattoi vain miettiä, miten selviäisi oksentamatta seuraavan päivän hormipulverikyydistä.



Olis joskus se totta
Tai oikeeta asiaa
Mä voisinkin kuunnella sua


Gimmel: Blaah blaah blaah


Neljäskymmenes neljäs

Jos Lily jotain oli lomalta palatessaan odottanut, niin ei ainakaan joka puolelta kuuluvaa supinaa. Mihin tahansa hän, Amy tai Alice ensimmäisen kahden tunnin aikana menivätkään, ne harvat oppilaat jotka joko olivat palanneet kouluun tai viettäneet loman linnassa tuntuivat katsovan heitä, aivan kuin tietäisivät heistä jotain ylimääräistä. Edes Alice, joka yleensä oli juoruista selvillä ennen kuin ne ehtivät edes lähteä liikkeelle, ei tällä kertaa tiennyt mistä oli kysymys.

”Tämä on todella turhauttavaa”, hän nurisi kun he menivät varhaislounaalle ensimmäisten joukossa. Muita rohkelikkoja ei vielä näkynyt, mutta se ei ollut mikään ihme. Sen sijaan pari korpinkynttä maleksi häiritsevästi rohkelikkojen tupapöydän lähistöllä. ”Ihan kuin olisin menettänyt puolet aisteistani tai jotain...”

”Hei tytöt!” yksi korpinkynsistä, viidesluokkalainen Rita Luodiko, huikkasi tekopirteästi kun he lähestyivät. Kaikki kolme olivat saman tien varuillaan.

Luodiko oli koko koulussa tunnettu karmivasta kyvystään saada selville ihan mitä tahansa. Kukaan ei tiennyt, miten hän sen teki, mutta jotenkin hänen onnistui kuulla aina ensimmäisenä salasuhteista, seurustelevista pareista, tupien sisäisistä skandaaleista, jopa joidenkin kokeiden tulevista kysymyksistä. Kaikki rohkelikot, luihuiset ja puuskupuhit sekä suurin osa korpinkynsistä karttoivat Luodikon seuraa aina kun se vain oli mahdollista, mutta se ei estänyt juorujen syntymistä. Päin vastoin. Tytönpahasella tuntui olevan loistava mielikuvitus, eikä hän pelännyt laittaa liikkeelle niin järjettömiä huhuja, ettei kukaan varmasti voinut vastustaa niitä vaikka tietäisikin niiden varmasti olevan valhetta.

Nyt Luodiko hyppeli Lilyn, Amyn ja Alicen luo teennäiset nukenkiharat olkapäillä heiluen sormissaan niin pitkät punaiset kynnet, etteivät ne missään tapauksessa voineet olla oikeat. Luodiko oli edellisenä kesänä saanut silmälasit, mutta se ei tehnyt hänestä yhtään vähemmän vastenmielisen näköistä – ainakaan näiden rohkelikkotyttöjen silmissä. Lily aavisti heti, ettei tästä ainakaan mitään kovin hyvää voinut seurata.

”Hei Rita!” Alice sanoi asettaen kasvoilleen mahdollisimman leveän ja teennäisen hymyn, ja Lily oli varma että se sattui jo poskiin. ”Hyvää uutta vuotta! Miten lomasi meni?”

He yrittivät vaivihkaa ohittaa Ritan ja päästä pöytään istumaan, mutta siitä ei oikein tullut mitään. ”Voi, se meni oikein hyvin!” Rita kikatti kuin parhaallekin vitsille ja katsoi sitten Amya. ”Kuulin että sinullakin meni hyvin, Clarkson. Sait varmaan ihanan yllätyksen tapaninpäivänä, vai?” Tyttö iski silmää välittämättä lainkaan Alicen ilkeästä katseesta tai Amyn punastumisesta ja jatkoi kääntyen Lilyyn päin. ”Oi, Evans, minun onkin pitänyt kysyä sinulta yhtä juttua, sinä kun kuljet nykyisin niin paljon Potterin kanssa.”

Luodikon tietäväinen katse ärsytti Lilyä suunnattomasti, mutta hän hymyili silti petollisen suloisesti ja vastasi: ”Miten voin auttaa, Rita?”

”Juttu on nyt niin”, Rita sanoi salaperäisesti, otti Lilyä käsikynkästä ja istui tämän kanssa tupapöydän päähän, ”että olen kuullut huhuja. Liittyen Sirius Mustaan.” Luodiko jäi odottamaan sanojensa vaikutusta ja Lily päätti näytellä innostunutta Amyn ja Alicen istuessa pöydän toiselle puolelle.

”Älä nyt! Kerro ihmeessä.”

”Ajattelin että voisitko sinä vahvistaa todeksi yhden kiivasta keskustelua herättäneen seikan.” Rita piti jälleen tauon, ja tilanteen dramaattisuus sai Lilyn melkein suunniltaan raivosta koko ihmistä kohtaan. ”Olen näet kuullut, että yhdellä Mustan niin sanotuista hoidoista olisi pullat uunissa, jos tiedät mitä tarkoitan.”

”Ja kuka sinulle kertoi niin?”

”Minulla on lähteeni.”

Vaikka Lilyllä ei ollut aikomustakaan paljastaa Luodikolle totuutta, ei pienintäkään, hän oli ihan varma että nopea vilkaisu Amyn ja Alicen vähän järkyttyneisiin kasvoihin oli paljastanut hänet. Luodiko kohotti odottavasti kulmiaan, ja Lily meni hetkeksi sisäiseen paniikkiin. Entä jos hän sanoisi jotain väärin ja pilaisi kaikki mahdollisuutensa kieltää koko asia? Jos Luodiko keksisikin jonkun keinon puristaa hänestä totuus? Lily oli kuullut hurjia juttuja Luodikon niin kutsutuista keinoista, joista osa oli erittäin kyseenalaisia ja vielä suurempi osa ihan varmasti keksittyjä, mutta hän ei tahtonut ottaa riskiä.

”Kuule”, Lily sanoi aika vaikeana ja vältti katsomasta korpinkynttä silmiin – joskin hänestä tuntui, ettei se ainakaan kovin paljoa auttanut. Luodiko tuntui höristävän korviaan kuin hevonen ja toi jostain syystä Lilyn mieleen Petunian. ”Minä en ole kuullut mitään sellaista.”

Lily ei ollut varma, oliko Luodikon pettymys aitoa vai oliko sekin samaa draamaa kuin kaikki muukin tytössä. ”Etkö? Voi, se on kovin harmillista!”

”Eikö vain olekin?” Lily näki sivusilmällään, kuinka Amyn ja Alicen hartiat rentoutuivat hivenen ja hädin tuskin huomattavasti hänen sanojensa myötä. Oltiin siis jo toivottavasti selvillä vesillä. ”Kyllä minä luulen että olisin kuullut jos jotain sellaista olisi meneillään. Uskothan minua?”

”Ilman muuta”, Rita lupasi ja iski silmää. ”Mutta lupaathan ilmoittaa minulle jos kuulet jotain?”

Voi että kuinka Lily inhosikaan tuota ihmistä! ”Aivan varmasti.”

”Ihanaa!” Ja Luodiko nousi teennäisen iloisena ylös ja kipitti hämmästyttävän nopeasti tiehensä, kun otti huomioon että hänen kotelomekkonsa oli löysimmilläänkin erityisen tiukka – ja sitä paitsi Lily oli kuullut, että se oli tehty lohikäärmeennahasta. Ja heti kun korpinkynsitytön silmä vältti, Lily esitti oksentavansa pahemman kerran.

”Hienosti hoidettu, Lily”, Alice sanoi vähän ihailevasti ja Amy hänen vieressään nosti vesilasiaan kunnioittavasti. Lily tuhahti eikä oikein tiennyt mitä ajatella.

”Luuletteko että hän nieli sen?”

”Todellakin”, Amy sanoi varmana ja alkoi ottaa ruokaa lautaselleen. ”Sinä olit koko ajan tilanteen herrana. Ei epäilystäkään etteikö hän olisi uskonut jokaisen sanan. Sillä mitä syytä sinulla hänen mielestään oli ruveta valehtelemaankaan?”

He ryhtyivät syömään, mutta melkein saman tien Frank saapui suureen saliin ja Alice hyppäsi kirkaisten pystyyn. Lily katseli, kuinka hänen paras ystävänsä juoksi pitkän pojan syliin ja aloitti jokakertaisen suutelurituaalinsa, joka teki sivustakatsojat aina yhtä vaivaantuneiksi. Eikä hän kyllä voinut olla miettimättä sitäkään, että mitä tapahtuisi jos ne kaksi joskus eroaisivat. Kuinka kauan Alice pysyisi enää siinä vaiheessa hengissä? Lily torjui ajatuksen nopeasti. Alice ja Frank olivat itsestäänselvyys, ja maailmanloppukin tulisi nopeammin kuin heidän eronsa.

Amykin hymyili katsoessaan heitä kahta, mutta sitten sekä hän että Lily saivat muuta ajateltavaa, kun kelmit palasivat kouluun kuka enemmän ja kuka vähemmän metelillä.

Ensimmäisenä tuli tietenkin Sirius. ”Arvon neidit, olen jälleen käytettävissänne!” hän huusi astuessaan kynnyksen yli ja sai palkakseen niin raikuvat aplodit kuin kourallisesta oppilaita vain lähti sekä muutaman haaveilevan huokauksen puuskupuhien pöydästä. Siriuksella tuntui riittävän energiaa vaikka muille jakaa, ja hän oli käynyt suukottamassa niin Lilyn ja Amyn kuin Alicenkin ja jopa Frankin poskea ennen kuin James, Remus ja Peter astuivat edes näköpiiriin.

Peter ei näyttänyt aivan yhtä pirteältä kuin Sirius, mutta tervehti tyttöjä kuitenkin hyväntuulisesti ennen kuin selvä pahoinvoinnin aalto iski häneen ja hänen oli pinnisteltävä pitääkseen itsensä kurissa. Lily ei voinut olla miettimättä, kuinka kovasti pojat olivat mahtaneet juhlia uutenavuotena kun Peter oli edelleen tuossa kunnossa. Remus sen sijaan tuli uupuneena mutta varsin ilahtuneena Amyn viereen istumaan ja otti tämän saman tien kainaloonsa. Siinä vaiheessa Lily käänsi katseensa Jamesiin, joka tuli juuri hänen luokseen.

James ei suoraan sanottuna ollut parhaimmillaan. Silmien alla oli isommat pussit kuin Remuksella, toinen silmäkulma näytti olevan vähän auki ja hiukset olivat vielä tavallistakin sotkuisemmat. Mutta silti James hymyili sädehtivästi kuten aina Lilyn nähdessään, ja vaikka he olivat olleet toisistaan erossa vain pari päivää Lily ei voinut kieltää etteikö hänellä olisi ollut poikaystäväänsä ikävä.

”Hei”, James sanoi vähän käheällä äänellä ja istui Lilyn viereen juuri samalle paikalle, josta Rita Luodiko oli noin viisitoista minuuttia aikaisemmin lähtenyt. He katsoivat toisiaan hymyillen.

”Hei”, Lily vastasi ja nojasi päänsä Jamesin olkaan. Takki haisi epäilyttävästi alkoholille, mutta sen Lily oli jo osannut aika hyvin arvata. Jo Peterin huonovointisuus paljasti sen. ”Teillä oli ilmeisen hauskaa?”

”Ei yhtä hauskaa kuin eilen illalla jatkoilla. Siriusta ei olisi saanut sängystä ylös ilman kolmea kupillista vahvaa kahvia. Kofeiini ei taida tehdä hänelle oikein hyvää”, James naurahti ja silitti Lilyn poskea. Sitten hän nosti tätä leuasta ja kohtasi vihreät silmät muka pettyneenä. ”Missä minun uudenvuodensuukkoni on?”

Lily pyöräytti silmiään mutta suuteli Jamesia harvinaisen intohimoisesti, kun otti huomioon että he olivat paikassa jossa oli muitakin ihmisiä. Lily ei yleensä halunnut Alicen tavoin kuherrella julkisilla paikoilla, mutta tällä kertaa hän ei pahemmin välittänyt. Ehkä se johtui siitä, ettei hän ollut viitsinyt kuherrella Jamesin kotona kun pojan vanhemmat olivat paikalla, tai siitä, että suuri sali oli edelleen melkein tyhjä, mutta joka tapauksessa Jamesilla ei ollut sen sortin suudelmasta mitään valittamista.

”Johan sitä ollaan kieli toisen kurkussa heti kun vain kotoa päästään.”

”Thomyas, saanko kysyä mitä helvettiä sinä teet Tylypahkassa?” James kääntyi todella ärsyyntyneenä katsomaan isoveljeään Lilyn punastuessa vieressä. ”Eikö sinulla muka jo ollut niin kamala kiire takaisin Unkariin vai mihin lie ollutkaan?”

Thomyaksen ylimielinen ilme ei ollut omiaan lieventämään Jamesin yhä kasvavaa kiukkua miestä kohtaan. Oikeastaan Jamesia ärsytti veljessään ihan joka ikinen asia, eikä kaikkein vähiten se tosiasia, että he tosiaan olivat veljeksiä, halusi hän sitä tai ei. Kulunut viikko oli ollut aivan hänen sietokykynsä rajoilla.

”Tulin tapaamaan professori Dumbledorea”, Thomyas totesi kuin muina miehinä. ”Gwenog tosiaan haluaa tänne, ja ajattelin tehdä vähän järjestelyitä.”

”Voi kun kiva”, James totesi ilkeästi. ”Mitä jos sitten menisit? Hallista viidenteen kerrokseen ja eteläkäytävän päästä vasemmalle. Salasanan saat keksiä ihan itse.”

Thomyaksen mentyä edelleen ylimielisesti hymyillen kukaan seurueesta ei ollut kovin hyvällä tuulella. Amy, joka ei ollut Thomyasta vielä tavannut, ymmärsi nyt mitä Lily oli tarkoittanut sanoessaan edellisenä iltana, että Jamesin veli oli hankala.

”Vai että sellainen tapaus”, Amy mutisi. ”No, sinne meni. Älä huoli James, ei sinun enää tarvitse häntä kestää.”

Kuinka väärässä voi ihminen ollakaan.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 43&44, I'm back!]
« Vastaus #272 : 11.08.2012 15:50:21 »
Hei jes, uutta lukua!

Oli se Rita jo pentunakin näköjään juoruakka  ;)

Miksi Thomyasin pitää tulla sotkemaan siihen justiin, kun Lilyllä ja Jamesilla oli vähä herkempi hetki. Toki ennenkuin luin kuka se oli, luulin sitä Siriukseksi ::)

Hyvät luvut oli ja virheitä ei löytynyt.

jatkoa odotellen
Jahma
Demons and Angels

ava by Swizzy

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 43&44, I'm back!]
« Vastaus #273 : 11.08.2012 18:36:29 »
Hih, jatkoa!

Lainaus
”Ensin pari kartoittavaa taustakysymystä”, James sanoi Peterin ja Siriuksen vaihtaessa katseen, joka tarkoitti ”mistä helvetistä hän on oppinut noin hienoja sanoja?”
:D

Luodiko on varmaan inhottavin ikinä, vaikka laskettaisiin mukaan Thomyakset ja Kalkarokset ja kaikki. Oot onnistunut tekemään Luodikosta(kin) hienosti oman itsensä.

Ja awwww Lily/Jamesia! ♥

Jatkoa jookosta?



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Pric

  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 43&44, I'm back!]
« Vastaus #274 : 11.08.2012 23:49:51 »
uusi kommentoija täällä terve :)                                                                           täytyy sanoa että oon hurrrjan ilonen että oot tullut takasin !!  Oon suhteellisen uusi fikkien kanssa, en ollu kiinnostunu niistä ja ajattelin että ne on vaan sellasille ns. Ylifaneille eikä mua kiinnostanu ottaa selvää. Voi, kuinka väärässä olinkaan ! Ensimm-isen lukemani fikin myötä ( joka oli toyhdon rakkaus kirjekuoressa, ihana fikki ja yks lemppareista) tavallaan koukutuin harry potter- fanfictioon, erityisesti kelmi- sekä Lily/James paritukseen ! En ookkaan koskaan tainnu lukea muunaiheisia fikkejä, eikä ne oikeen kiinnostakkaan, ainakaan vielä, hevoskotka sentään nekin varmaan alkaa jossain vaiheessa kiinnostaa mua. Nyt takasin pääaiheeseen. Oon lukenut tätä sun fikkiä keväästä asti, ja olin tooosi pettynyt kun jäit kesä"tauolle''. Äsken ku tulin finiin muutenvaan, koska oon yksin kaverinluona hoitamassa koiraa, tuli niin tylsää että aioin tulla tänne piristämään itteeni. Olin niin iloinen ja yllättynyt, voi luoja, saakelin ilonen että oot takasin tän mahtifikin kanssa ja peräti lisänny 2 lukua ! Ootan innolla sitä että kun koulu alkaa, pääsen pakenemaan tänne kesken tuntien, lukemaan uusinta osaa ja myös vanhoja. Taas hukkasin pointin, mut tän sekavan kommentin tarkotuksena oli kertoo sulle, että mä luen tätä.  koska kirjotan tätä kommenttia kännykällä, en saa laitetttua tähän riviväliä, joten kirjotan kaiken putkeen. Ekaks, tykkään sun Peteristå. Ja se on paljon, en oo missään fikissä kyennyt työntämään sen menneisyyttä taakse ja olemaan vihaamatta sitä, tykkään siitä tässä ( johtuisko siitä, ettäntässä ei oo voldea ?) . Myös James on ihana <3 mun lempikelmi. Thomyas on aika karmiva ja vähän pelottava, se saa mun lempiparituksen L/J suhteen rakoilemaan. En tykkää Amysta, musta se on jotenkin tosi mitäänsanomaton. Remus on ihana, niinkun aina. Sirius on ihana, tosi oma ittensä ja tuleva isä ??! En vaan voi kuvitella ikuinen poikamies-Sirreä isänä. Tykkään sun kirjotustyylistä kovasti. No, taidanpa lopettaa tän hullun sekavan kommentin tähän. Ja jos saan pyytää, pidempiä lukuja, kiitos ! Vietin just ainakin vartin oikolukemalla ja korjaamalla tätä tekstiä ku en osannu mitään kirjottaa oikein !
If you play your cards right
you can change the world

SuklaaKissa

  • ***
  • Viestejä: 427
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 43&44, I'm back!]
« Vastaus #275 : 13.08.2012 10:11:54 »
LISÄÄÄÄ!

Okei, ja asialliseen kommentointiin. Jäin aivan täysin koukkuun tähän ficciin. Kerronta on sujuvaa ja tasapainoista (ei se pieni Lily/James-painotteisuus haittaa), kirjoitusvirheitä on harvassa ja kuvailu on monipuolista ja hauskaa. Tilanteet ovat realistisia (kaikki voi mennä pieleen), juonenkäänteet yllättävät kerta toisensa jälkeen, vaikka ovatkin (ihan riittävän) realistisia.

Hahmoja on kieltämättä paljon, mutta jotenkin kaikki on saatu pysymään melko hyvin mukana. James ja Lily ovat juuri sellaisia kuin miksi minä heidät miellän, Sirius ehkä hieman vastuuttomampi, ainakin aluksi. Hän on kuitenkin kehittynyt kaikista eniten, jos näin voi sanoa. Peter - paljon parempi näin kuin canonin mukaan! Hänestä olisi kyllä saanut olla hieman enemmän asiaa jo aieminkin, mutta jos sitten tulevaisuudessa...
Remus on ehkä hieman pehmeämpi ja vähemmän looginen kuin mitä odotin, mutta rakkaushan tekee ihmeitä.
En odottanut Lilyn ystäviltä ja muilta sivuhenkilöiltä kovin palhjoa, joten he yllättivät iloisesti. Voisi luulla, että Amy, Alice ja Danielle olisivat alkuperäisiä hahmoja, joista on selitetty ummet ja lammet, niin hyvin heidän luonteensa ja taustansa selviää.

Pakko vielä kertoa, miksi tämä loppujen lopuksi koukuttaa. Kirjoitat niin, etten ainakaan minä edes huomaa, missä kohtaa luku vaihtuu ja asiat etenevät - tarina tuntuu kulkevan aivan mutkattomasti, kuin sillä olisi oma tahto.

Kiitos ihanasta ficistä ja pieni pyyntö - saisiko lisää? Vaikka 100- 200 lukua?
« Viimeksi muokattu: 13.08.2012 13:37:31 kirjoittanut SuklaaKissa »

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 43&44, I'm back!]
« Vastaus #276 : 13.08.2012 15:56:36 »
Sää oot vaihatnu nickiäs! Arvaa miten kattoin kun huomasin jonkun Scaramouchen kirjottaman fikin johon olin kommentoinu niin olin ihan whaaaaat..? mutta kun kattoin fikin nimen niin tajusin et oot vaan vaihtanu nickiäs... Kun suunnistan fikkarin nimen perusteella  ;D  Ei sillä että Scaramouche ei ois kiva, vähän piti tarkastaa et kirjotin oikein  ;D


Mutta ihan asiaan.  Sä et tiiä kuinka loikin ilosta kun huomasin et oot jatkanu.  ;D  Sen alkuhämmennyksen jälkeen.  ;D  Voi että olin innoissani!  ;D  Juu. Nyt kommaan tällein metrinä, koska haluun kommentoida vähän yksityiskohtasemmin, koska mulla on aikaa.

Luku 43. Noi kelmien täysikuuaamut on ihania. Remus on sellanen kun oletanikin, väsynyt ja vaisu. Niin kyllä määkin olisin jos olisin aluks yön rellestäny sutena (olisko muuten pikkusenkaan kivaa?). Muut kelmit on mukavan välittäviä ja jotenkin ne puhuu syvällisempiä kun muutoin. Toi Remuksen reaktio Jamesin kertomiseen oli tosi realistinen ja kärsin kauheesta alemmuuskompleksista kun luen sun täydellisistä hahmoistas... :< Nojoo, kukaan ei oo seppä syntyessään, kai ;D

Lainaus
”Monellako aivosolulla?”
Niimpä, sitä sietää kysyä  ;D

Lainaus
”Mitä Alicesta? Onko hän sinulle raskaana tai jotain?”

Olis muuten ollu aika käänne  ;D

Lainaus
”...ja sitä naista katsoessa suoraan sanottuna unohti ihan kaiken muun kuin se– ”
...Sirius...  ;D

Lainaus
”Sen sijaan et varmaan halua tietää, mitä me tänä iltana tulemme ajattelemaan ja tekemään, koska me menemme jatkoille!”
...Sirius...  ;D

Pontti oli että mahtava luku, tosi hienosti kirjotettu ja huumoria oli. P.S. Thomyaksen sisääntulo tässä luvussa oli ihana. Thomyas on kovaa vauhtia nousemassa mun suosikkien kärkikaartiin sun OC:istas  ;D

Luku 44. Niinkuin muutkin ovat jo huomanneet, olit Luodikon rakentanut hienosti, oikein mainiosti, tosin häiritsevä on vaan Luodikon etunimi, joka sattuu oleen sama kun mun kaverilla ja tulee heti mieleen vaan se  ;D  Mutta voin suoraan syyttää Rowlingia, jos nyt syyttämistä on  ;D  Jaja Alicen ja Frankin suutelu muitten edssä... Hyi, se on kamalaa kun ihmiset nuolee julkisella paikalla niin on sillain, enkatsoenkatsoenkatso... Kauheen ilkeetä kaikille muille... (ficeissä se on söpöö  ;D )

Lainaus
Ensimmäisenä tuli tietenkin Sirius. ”Arvon neidit, olen jälleen käytettävissänne!” hän huusi astuessaan kynnyksen yli ja sai palkakseen niin raikuvat aplodit kuin kourallisesta oppilaita vain lähti sekä muutaman haaveilevan huokauksen puuskupuhien pöydästä. Siriuksella tuntui riittävän energiaa vaikka muille jakaa, ja hän oli käynyt suukottamassa niin Lilyn ja Amyn kuin Alicenkin ja jopa Frankin poskea ennen kuin James, Remus ja Peter astuivat edes näköpiiriin.
Kyllä se Sirius kerkiää...  ;D

Lainaus
Kofeiini ei taida tehdä hänelle oikein hyvää
Ilmeisesti...  ;D

Lainaus
”Johan sitä ollaan kieli toisen kurkussa heti kun vain kotoa päästään.”
THOMYAS <3 (Se vaan on paras! Siis Lilyn ja Jamesin ja Siriuksen jälkeen)

Lainaus
”Gwenog tosiaan haluaa tänne, ja ajattelin tehdä vähän järjestelyitä.”
Niin että mitä? *kaksimielinen virne*

Juu, tämäkin oli tosi hyvä, L/J:täkin oli tarpeeksi näissä kahdessa ja odotellen Jamesin paljastusta...  ;D  Ei niinkun kaksimielisesti. Koulu ei tee mun mielikuvitukselleni mitenkään hyvää...  ;D

Mutta hei, pitkä (lainaus)kommentti, jatkoo sen vastineeks pyytelisin, kiitoskiitoskiitos näistä kahesta  ;D

Ledi


//mmuoks. Miten mää oikeesti tapan noita lainauksia? korjasin oikein :)
« Viimeksi muokattu: 13.08.2012 15:58:20 kirjoittanut Ledi »
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

jjanni

  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 43&44, I'm back!]
« Vastaus #277 : 14.08.2012 15:53:50 »
Luin tän alkukesästä & nyt kun vihdoin sain luotua itsekin tunnukset tänne, niin päätin sitten kommentoidakin (:
Aww, oon niin rakastunut tähän! Kaikki hahmot on just oma ittensä ja juonikin on mitä mahtavin. Joka päivä oon tän kesäkuun alusta asti käynyt kattomassa, aluks lukemassa ja sitten tarkistamssa, että joko olet jatkanut. Jäin siis suoraansanottuna koukkuun jo ensimmäisissä luvuissa. En voi kyllä muuta sanoo, kun, että aww ihana <3

En osaa antaa rakentavaa palautetta, joten ehkä kaikkien parhaaksi päätän olla edes yrittämättä.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 43&44, I'm back!]
« Vastaus #278 : 16.08.2012 21:27:20 »
Jahma: Toki Siriuskin olis voinut sanoa sen, pitää pistää korvan taakse... ;) Kiitos kommentistasi!
Chelsey: Joo no joudut vielä vähän aikaa odottaa että tytöille kerrotaan, ja siitä tuleekin sitten aika pitkällinen prosessi. :D Jotkut ei päästä toisiaan vähällä!
Swizzy: Luodiko oli iso ongelma, koska se on mikä on, mutta hyvä että onnistui. :) Kiitos!
Pric: Uudelle lukijalle tervetuloa, jatkoa on tässä.
SuklaaKissa: haha, ihan sataa lukua tähän ei enää tule, mutta jatko-osan kanssa yhteensä ehkäpä. :)
Ledi: Ahihi, sait mut taas nauramaan kippurassa! Ihana. Sun kommentit on parasta ja saa mut aina kirjoittamaan saman tien lisää. <3
jjanni: Mistä näitä uusia lukijoita oikein tulee? :D



Mä olen kyllästyny kuvia katsomaan,
Kyllästynyt sivusta seuraamaan ja elämään jossakin
Mä en vielä ole toivoa heittänyt


Juha Tapio: Anna pois itkuista puolet


Neljäskymmenes viides

Vaikka Lily ja James olivat miltei koko päivän toinen toisensa kyljessä kiinni, kumpikin tunsi heidän välillään olevan jännitteen. Nyt kun he olivat taas Tylypahkassa, kysymys siitä Jamesin ”suuresta salaisuudesta” painoi Lilyn mieltä koko ajan raskaammin, ja kun tilaisuutta jäädä kaksin kesken ei löytynyt, tyttö alkoi käydä aina vain mietteliäämmäksi. Lilyn hiljaisuus ja silloin tällöin poissaoleva katse saivat Jamesin ahdistumaan, sillä vaikka hän tiesi mistä ne johtuivat, se ei tehnyt tilannetta yhtään sen helpommaksi.

Lisäksi oli se kuiskuttelu, joka ei ollut lakannut vaikka Luodiko ehkä olikin Lilyä uskonut. Vahinko oli jo ehtinyt tapahtua, ja Sirius oli kaikkein pahimmin kuiskuttelun kohteena. Tytöistä tuntui pahalta, sillä he tiesivät mistä oli kyse, toisin kuin Sirius, joka tapojensa mukaan yritti saada itselleen jonkun jonka kanssa ”vaihtaa kokemuksia”, kuten Remuksella nätisti oli tapana sanoa näistä tytöistä. Kelmit olivat kaikki yhtä hämmentyneitä, kun tuollaista tyttöä ei vielä päivälliseen mennessä ollut ilmaantunut.

”Mikä kaikkia vaivaa tänään?” Sirius mutisi vähän ennen päivällistä, kun koko porukka oli paennut poikien makuusaliin. James makoili sängyllään pää Lilyn sylissä, Amy punasteli Remuksen kainalossa, Peter lojui sängyssään puoliunessa ja Alice seisoi vaivaantuneena paikallaan ja yritti miettiä minne mahtuisi istumaan. Sirius itse oli jälleen kasannut peitot kaikista neljästä sängystä yhteen nurkkaan ja käpertynyt sinne koiramaiselle kerälle. ”Tai siis kun yhtään ainutta tyttöä ei tunnu kiinnostavan että olen taas paikalla, mikä on ihan tyhmää, koska kyseessä olen kuitenkin minä! Ja sitä paitsi koko ajan on outo tunne että minusta supistaan selkäni takana.”

Lily ja Amy vilkaisivat toisiaan. ”Niin, no, selkäsi takana, mutta myös vähän vähemmän hienovaraisesti”, Lily uskalsi mainita. Kaikki neljä poikaa siirsivät uteliaat katseensa häneen. ”Kas kun Rita Luodikolla on sormensa pelissä.”

Neljä turhautunutta huokausta. ”Mitä hän tällä kertaa on keksinyt?” Sirius valitti ja hieroi silmiään käsillään. ”Onko minulla taas joku itse keksitty sukupuolitauti kuten viidennellä luokalla?”

Alice rykäisi. ”Tällä kertaa sinun vanha hoitosi odottaa lasta”, hän sanoi epäalicemaisen pahoittelevaan sävyyn, sillä yleensä hän oli se joka mässäili juoruilla kaikkein eniten. Tämä ei kuitenkaan enää ollut millään tavoin hauskaa, sen huomasi kaikkien kalvenneista kasvoista ja huolestuneista otsanrypistyksistä.

”Kertoiko joku sille lehmälle – ”

”Ei. Sirius, rauhoitu, miksi ihmeessä me olisimme kertoneet?” Amy sanoi tasaisella äänellä ja sai Siriuksen hiljentymään. ”Hän kyllä kysyi Lilyltä siitä...”

Amy toisti koko keskustelun sanasta sanaan, jonka jälkeen kaikki vakuuttivat ettei kukaan syyttänyt Lilyä. Sen sijaan kaikki olivat yhtä mieltä siitä, että Luodikon kyseenalaiset keinot alkoivat tuntua jo vähän liian kyseenalaisilta, varsinkin kun otti huomioon, ettei kukaan muistanut että Luodiko olisi ollut lähimaillakaan esimerkiksi silloin kun Sirius oli Tylyahopäivinä livahtanut Daniellen luo.

”Mutta tokihan voi olla niinkin että hän on vain keksinyt koko jutun omasta päästään”, James järkeili ja Remus myönsi ajatelleensa ihan samaa. ”Tai siis että Sirius, et voi väittää etteikö tämä koko kuvio ollut tavallaan ihan odotettavissa, kun ottaa huomioon – ”

”Joo joo, tajusin”, Sirius sanoi yllättävää kyllä vähän häpeissään ja oikeastaan myös aika vaivaantuneen näköisenä. ”Eikö siitä ole kuitenkin keskusteltu jo ihan tarpeeksi? Olen oppinut läksyni, niin uskomattomalta kuin se minun sanomanani kuulostaakin. Ja mitä Luodikoon tulee, tähän juoruun suhtaudutaan ihan samalla tavalla kuin kaikkiin aikaisempiinkin: suoriin kysymyksiin epäsuorat vastaukset, mahdollisimman paljon huumoria peliin niin totuus ei kuulla läpi.”

Ja juuri sitä tekniikkaa soveltaen koko porukka selviytyi päivällisen loppuun saakka. Lilyn oli myönnettävä että Sirius oli joiltain osin aika nero. Loppujen lopuksi kukaan heistä ei edes kiinnittänyt huomiota ympärillä aina silloin tällöin kuuluvaan sipinään ja supinaan, vaan heillä oli oikeasti hauskaa eivätkä he huomanneet opettajien pöydässä tapahtunutta muutosta, ennen kuin rehtori nousi seisomaan ja koko sali hiljeni kuuntelemaan alta aikayksikön.

”Tervetuloa takaisin kouluun, rakkaat oppilaat”, Dumbledore hymyili yhtä isällisesti kuin aina, ja jokainen tunsi jälleen kerran olevansa oikeasti tervetullut. ”Näin uuden lukukauden alkuun minun on ilmoitettava, että professori Konnankoukku on erään harmillisen sattumuksen seurauksena päättänyt yllättäen jättää virkansa.”

Kuului erinäisiä suosionosoituksia. Konnankoukku ei ollut yhdenkään oppilaan suosikki, ja lisäksi tuo keski-ikäinen mies huhujen mukaan yritti vietellä joitain tyttöjä. Lily näki Rita Luodikon katseesta, kuinka korpinkynsi keksi kiireen vilkaa juoruja tästäkin tapauksesta.

James sen sijaan antoi katseensa kiertää opettajien pöydässä. Hän pysähtyi järkyttyneenä nähdessään Konnankoukun seuraajan. ”Ei...”

”Mitä?” Sirius sipisi, mutta James vain tuijotti opettajien pöytää.

”Onneksi”, rehtori jatkoi, ”hänen paikkansa pimeyden voimilta suojautumisen opettajana on ottanut professori Jones, joka luultavasti myös nuorentaa meidän muiden mieliä ymmärtämään teidän mitä kummallisimpia tempauksianne. Tervetuloa, professori!”

Erityisesti koulun tytöt osoittivat suosiotaan tyylilleen uskollisesti kauluspaitaan ja farkkuihin pukeutuneelle, kieltämättä poikkeuksellisen hyvännäköiselle professori Thomyas Jonesille samalla, kun James tuijotti veljeään vihaisena. Sirius katsoi suu auki opettajaa, Remus ja Peter olivat vain ja ainoastaan järkyttyneitä eivätkä Lily, Amy ja Alice oikein tienneet mitä ajatella. Mitä ihmettä oli juuri tapahtunut?

Päivällisen päätyttyä James ja muut yrittivät kiireen vilkkaa päästä Rohkelikkotorniin kukin omista syistään, mutta he eivät olleet päässeet edes ensimmäisiä portaita puoleenväliin kun James jo kuuli Thomyaksen huutavan nimeään. Hän pysähtyi kiukusta kihisten, viittasi muut menemään edeltä ja kääntyi sitten katsomaan uutta opettajaansa. Yllätyksekseen hän huomasi, että Lily jäi hänen kanssaan – hän oli luullut että tytöllä oli kiire nukkumaan että olisi seuraavana päivänä virkeänä koulussa.

”Niin, professori?” James sanoi hampaidensa välistä ja yritti kaikin voimin olla kiroamatta Thomyasta, joka tuntui nauttivan tilanteesta suunnattomasti. Ohi kulkevat luihuistytöt katsoivat Thomyasta kaihoisasti, vähän samalla tavalla kuin yleensä katsottiin Siriusta, ja hidastivat tahtiaan tuntuvasti ennen kuin jatkoivat haaveillen matkaansa kohti tyrmiä. Jamesia vain kuvotti.

”Mukava yllätys, vai mitä?” Thomyas ilkeili ja Jamesin mielestä kinusi verta nenästään.

”Riippuu kenen kannalta, professori.”

”Et siis pidä siitä siitä että olen täällä?”

”En, professori.”

”Lakkaa kutsumasta minua professoriksi.” Thomyas oli yhtäkkiä aika hermostunut. Lily melkein säikähti, mieshän oli nopeampi mielialanmuutoksissaan kuin Sirius pahoina päivinään. ”Tämän keskustelun ajaksi. Tämä on tarpeeksi vaikeaa jo muutenkin.”

”Älä nyt hulluja puhu”, James mutisi sarkastisesti, mutta toinen ei kuunnellut tai kiinnittänyt huomiota.

Thomyas vilkaisi Lilyä, kuin pyytääkseen tätä poistumaan, mutta Lily tuijotti kylmästi takaisin ja pysyi päättäväisenä paikoillaan. Hän ei alistuisi Thomyaksen käskettäväksi ihan helposti.

”Kas kun Dumbledore sattui mainitsemaan vapaasta opettajanpaikasta, kun keskustelimme niitä näitä sen jälkeen kun olin saanut Gwenogille paikan täältä.” Thomyas näytti oikeastaan pahoittelevalta, mikä sai Lilyn epäluuloiseksi. Mitä mies oikein yritti? ”Ja siinä minä sitten pohdiskelin tilannettani. Ei rahaa, ei paikkaa minne mennä, pahat vieroitusoireet niskassa.” James katsoi viileän yllättyneenä veljeään. ”Kyllä, olen ollut ilman sätkiä nyt kolme päivää, ja tiukkaa tekee. Sitä paitsi minä ihan oikeasti tahdon tutustua veljeeni.”

”Ja sinusta se käy parhaiten koulussa kun opetat minua?”

”Ei varsinaisesti. Mutta olisin ainakin lähistöllä, jos vaikka päättäisit antaa anteeksi.” James ei vastannut mitään, tuijotti vain ilmeettömästi kiviportaita, ja Lily toivoi että joku sanoisi edes jotain. Hiljaisuus venyi ahdistavasti, eteisaula tyhjeni kunnes paikalla olivat vain he ja pari vähän matkan päässä maleksivaa luihuista, ja Lily mietti että hänen pitäisi käyttää johtajatytön oikeuksiaan ja tiedustella poikien aikeita, jotka eivät voineet olla hyviä. Mutta hän ei tehnyt mitään.

”Äitisi mainitsi, että tahtoisit osata soittaa kitaraa”, Thomyas sanoi hiljaa, kokeilevasti, ja James kohotti katseensa yllättyneenä keskustelun saaneesta käänteestä. Lily oli jo ollut ihan varma että James räjähtäisi. ”Tahtoisitko että minä opetan?”

James kohautti välinpitämättömän näköisenä olkiaan, ja Lilyn teki mieli huokaista. Helpotuksesta vai turhautuneisuudesta, hän ei ollut ihan varma. Sanattomasta sopimuksesta he käänsivät professori Jonesille selkänsä ja lähtivät kiipeämään portaita kohti Rohkelikkotornia. Kumpikaan ei tahtonut viettää yhtään liikaa aikaa hänen kanssaan.

”Sinä tiedät mistä löydät minut.”

Tyhjässä hallissa kaikuva ääni sai Jamesin pysähtymään, mutta vain sulkeakseen hetkeksi silmänsä, laskeakseen kymmeneen ja sanoakseen ”kyllä, professori”. Sitten hän jatkoi matkaansa, ja Lily vilkaisi olkansa yli Thomyasta, muttei ollut millään uskoa näkemäänsä.

Tummista silmistä putosi kylmyyden keskeltä komeille kasvoille yksi ainoa kyynel.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Lily•

  • Vieras
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 45]
« Vastaus #279 : 16.08.2012 22:48:04 »
Ei herran jumala. Oon lukenut kaikki luvut, mutta en ole kommentoinut kertaakaan. Voihan Sirreä. Paineita, kun ei saa tyttöjä. James on ihana mursu rakas!!! James ja Sirius ovat oikeastaan lempi hahmoni tässä. Thomayas(?) on aika mielenkiintoinen hahmonen.
Rakentava nukahti.

Lily
« Viimeksi muokattu: 16.08.2012 22:49:58 kirjoittanut Lily• »