Kirjoittaja Aihe: Twilight: Jäähyväiset, K-11, E/B, Drama  (Luettu 3576 kertaa)

Lerosa

  • ***
  • Viestejä: 250
  • Ava by Rebecca Lupin
Twilight: Jäähyväiset, K-11, E/B, Drama
« : 28.04.2009 19:40:06 »
 Title: Jäähyväiset
Author: Lerosa
Genre: Drama
Pairing: B/E
Fandom: Twilight
Rating: K11
Summary: Tämä sattuu enemmän kuin mikään ikinä...

A/N: Eli Newmoonin alku kun Edward jättää Bellan. Toivottavasti tykkäätte.


"Mennään kävelylle", sanoin Bellalle, katuen jo etukäteen sitä mitä olin tekemässä.
"Hyvä on", hän sanoi tavallista vaisumpana. Tartuin hänen käteensä ja lähdin johdattamaan meitä metsään. Sitten pysähdyin ja käännyin katsomaan hänen masentuneita kasvojaan.

"No niin, nyt puhutaan", Bella sanoi yrittäen kuulostaa urhealta, mutta näin, että hän esitti. Vedin syvään henkeä ja sanoin: "Bella, me lähdemme", kunpa hän vain tietäisi kuinka paljon sanani korvensivat sisintäni. Hän veti syvään henkeä ja kysyi: "Miksi jo nyt? Enää yksi vuosi-" "Bella, nyt on korkea aika", keskeytin hänet. "Kuinka pitkään me voisimme asua Forksissa muutenkaan? Carlisle näyttää hädin tuskin kolmekymmenvuotiaalta, ja väittää olevansa jo kolmenkymmenenkolmen. Meidän pitäisi, joka tapauksessa aloittaa alusta jossain muualla", lopetin ja tarkkailin hänen kasvojaan jotka näyttivät kysyviltä.

Hän tuijotti minua, ja minä tuijotin takaisin yrittäen saada silmiini mahdollisen paljon kylmyyttä.
Kun puhuit meistä-", hän sanoi kuiskaten. "Tarkoitin minua ja perhettäni", jatkoin urheasti yrittäen kätkeä tuskaa äänestäni.

Hänen kasvoillaan näkyi paniikin lisäksi myös hämmästystä.
"Hyvä on", hän sanoi. "tulen mukaan".
 "Et voi. Se paikka... Ei sovi sinulle", selittelin parhaani mukaan.
"Tuo on naurettavaa. Sinä olet parasta mitä minulla on", Bella sanoi lähes anovasti.

"Minun maailmani ei ole sinua varten", sanoin kylmästi.
 "Se mitä Jasperin kanssa tapahtui... se ei merkinnyt mitään Edward! Ei mitään!" hän huusi sydäntä särkevästi
"Aivan sehän oli täysin odotettavaa", sanoin hiljaisesti, mutta päättäväisesti.

"Sinä lupasit! Phoenixissa sinä lupasit jäädä-"
 En antanut hänen jatkaa vaan sanoin: "Kunhan se olisi sinun etujesi mukaista"
"Eikä!" hän huusi ja jatkoi: "Tässä on kyse minun sielustani eikö olekin?
Carlisle kertoi minulle, mutta minä en piittaa sielustani, Edward. En tippaakaan! Sinä saat viedä sieluni. Ilman sinua en tee sillä mitään- se on jo sinun!"

Katsoin maahan ja huokaisin, vihaisin itseäni sen takia mitä nyt tekisin.
"Bella, minä en halua sinua mukaani" sanoin hiljaa ja selkeästi, mutta olisin voinut kuolla sen takia mitä sanoin. Sen suurempaa valhetta ei olisi olemassakaan. Ikinä.

"Sinä... et... halua...minua", hän sanoi sanat kuulostellen ääneen saattoivatko ne olla totta. "En", sanoin yksinkertaisesti sydän murtuen, mutta en antanut sen näkyä.
Hän katsoi minua, kuin kuolemaisillaan, mutta samalla päättäväisenä.

"No sehän muuttaa asian", hän sanoi ontosti, alistuneena...
"Tietenkin minä rakastan sinua aina... omalla tavallani. Mutta äskeinen tapaus sai minut tajuamaan, ettei tämä voi jatkua. Koska minä en enää jaksa teeskennellä olevani jotain muuta kuin olen. Minä en ole ihminen"
Kuinka annoin niiden sanojen lipua huuliltani hänen korviinsa? Olisin voinut kuolla.

"Olen antanut tämän jatkua liian kauan, ja nyt kadun sitä"
"Älä, älä tee tätä", hän sanoi valkoisena ja pyörtymäisillään.
"Sinä et ole minulle hyväksi", sanoin valehdellen sillä hänhän oli parasta mitä minulle oli koskaan tapahtunut.

Hän sanoi jotain, mitä hädin tuskin kuulin. Pyysin häntä pysymään turvassa ja sitten pokerinaamani petti. Tunteet alkoivat valua silmiini niin, että ne suorastaan paloivat rakkaudesta ja puhuin hänelle vieläkin, vaatien häntä pysymään elossa ja turvassa. Lupasin itsekin ettei hän enää ikinä kuulisi tai näkisi minua.

"Hyvästi Bella", sanoin ja lähdin etenemään syvemmälle metsään.
Kuulin hänen seuraavan minua ja hän huuteli nimeäni. Olin jo kääntymässä, kun kuulin hänen itkevän, mutta jatkoin matkaani käyttäen siihen kaiken itsehillintäni.
Ja sitten en enää kuullut häntä, ja jatkoin matkaani pois hänen luotaan.
Ikuisesti.

Fin.

Kommentteja?



-Lerosa

« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 14:23:44 kirjoittanut Kaapo »
Everybody left me behind...

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Jäähyväiset
« Vastaus #1 : 28.04.2009 20:31:01 »
Yhyy... Ihana. Tää on ihana. *liikuttunut ja pahasti*
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

Cappi

  • Vieras
Vs: Jäähyväiset
« Vastaus #2 : 28.04.2009 20:39:30 »
Tuota noin... mua ihmetyttää täs yksi asia. Miksi sä kopiot noi puheenvuorot suoraan uudestakuusta? Täs oli vaan ihan muutama sun oma puheenvuoro.. tästä olis tullu paljon parempi jos olisit keksiny noi puheenvuorot itse! Idea oli hyvä: kirjoittaa Edwardin näkökulmasta ku se jättää Bellan.. mut nyt meni päin metsää ku kopiot noi puheenvuorot uudestakuusta. Ensin ku luin tätä olin et: öömm.. noi sanat muistuttaa pahasti siltä ku ne ois kopioitu suoraan kirjasta. Sit ajattelin tarkistaa asian, hain oman kirjan ja sain todeta et sä olit oikeasti kopioinu ne. Mä sain tästä sen kuvan et kirjoitit siks koska kaikki muutkin kirjoittaa. Jooh, muuten tää oli sillein hyvä ku osasit kuvailla Edwardin tunteita hyvin. Harmittaa noi kopioidut puheenvuorot. Toivottovasti et saanu musta mitään kauheaa kuvaa, et en osaa muuta ku valittaa jne. d:

Löysin pari virhettä:

Lainaus
Kun puhuit meistä-"
Tuosta taitaa puuttua lainausmerkit? ----> ''

Lainaus
Hän sanoi jotain, mitä hädin tuskin kuulin.
Tää mua häiritsi sikana, miten mukamas se 'hädin tuskin' kuuli? Jos vampyyrit ylipäätänsä kuulee sellaisia ääniä mitä ihmiskorvin ei kuule, ja ne kuulee myös monien mailien päähän? =)

- Cappi.

SnowCherry

  • Vieras
Vs: Jäähyväiset
« Vastaus #3 : 28.04.2009 20:53:28 »
En jaksanut alkaa lukemaan loppuun asti (ei oikeastaan johdu ficistä, oon vaan niin poikki just nyt), joten kommentoin ihan pikapikaa yhen jutun, joka mua häiritsi.

- Laitapas seuraavaan ficciin puheenvuorot OMILLE RIVEILLE! Se helpottaa lukemista kummasti.

Ja sitten eräs lause:

Vedin syvään henkeä ja sanoin: "Bella, me lähdemme", kunpa hän vain tietäisi kuinka paljon sanani korvensivat sieluani.

Tämä olisi kannattanut kirjoittaa näin:

Vedin syvään henkeä ja sanoin: "Bella, me lähdemme." Kunpa hän vain tietäisi kuinka paljon sanani korvensivat sieluani.

Lisäksi tuo "sieluani"-sana vähän ihmetytti, koska Edwardhan ajattelee, ettei vampyyreilla ole sielua ollenkaan.

Minua myös häiritsi se, että olit kopioinut puheenvuorot suoraan kirjasta. Ficistä olisi tullut omaperäisempi, jos olisit keksi nyt ne itse (:

Anteeksi jos valitan kamalasti, en halua haukkua kirjoittajan taitojasi pystyyn, minua vain väsyttää ja haluan hieman antaa rakentavaa kritiikkiä (:

Lerosa

  • ***
  • Viestejä: 250
  • Ava by Rebecca Lupin
Vs: Jäähyväiset
« Vastaus #4 : 29.04.2009 08:04:14 »
Kiitos kaikille kommenteista ;D
Tosiaan se sielu sana oli aika tyhmä ja laitoin tilalle jotain järkevämpää.
Itse halusin kopsata kirjasta, koska se kuulostaa minusta aidommalta silloin.
Mitä jos edward sanoisi "Joo, me häivytään" tms...
Mutta kiitos kritiikistä



-Lerosa
Everybody left me behind...

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Jäähyväiset
« Vastaus #5 : 29.04.2009 21:09:22 »
Oivoi. Itku.. *nyyhkytis*
Kaunista. Aivan mahdottoman kaunista. : )
Anteeksi, ei tule tämän järkevämpää kommettia. : ))
~Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Lerosa

  • ***
  • Viestejä: 250
  • Ava by Rebecca Lupin
Vs: Jäähyväiset
« Vastaus #6 : 30.04.2009 07:37:20 »
Kiitos kommentista suklaamurunen.
Hyvä vaan jos kelpasi


-Lerosa
Everybody left me behind...

mellonami

  • ***
  • Viestejä: 194
Vs: Jäähyväiset
« Vastaus #7 : 03.03.2010 19:37:53 »
tämä on hyvä:) hyvin olet Edwardin näkökulmasta kirjoittanutolenko minä niin surkea kirjoittaja, ettei kukaan kommentoi?
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Jäähyväiset
« Vastaus #8 : 27.03.2010 11:05:55 »
Minäkin sanon sen, minkä monet muut ovat jo sanoneet.  ;)

Eli teksti oli kaunista ja tunteikasta yms., mutta liian suoraan kirjasta. Oliko mun mitään järkeä kirjottaa tätä kun muut ovat jo saman sanoneet.. no joo.. oli mun! x)
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥