Kirjoittaja Aihe: Twilight: Speeding Cars, K-11 SPOILAA NM  (Luettu 6015 kertaa)

Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Twilight: Speeding Cars, K-11 SPOILAA NM
« : 20.04.2009 14:43:17 »
Author: Vaivaiskoivu
Rating: K-11
Genre: Angst
Fandom: Twilight
Pairing: Bella/Edward, Jacob/Bella
Warnings: Hieman OoC toimintaa, SPOILAA UUTTAKUUTA, jos et ole lukenut, juokse äkkiä karkuun!
Disclaimer: En omista mitään, biisi on Imogen Heapin ja hahmot Stephenie Meyerin

A/N Tälläinen syntyi, kun kuuntelin kyseistä biisiä eräänä iltana. Jacobin näkökulma, kertoo siis, mitä olisi tapahtunut, jos Bella olisi löytänyt Edwardin liian myöhään, ja Volturit olisivat ehtineet tappaa Edwardin.
Kommentit erittäin tervetulleita. Ensimmäinen julkaistu ficcini ikinäkoskaan, joten olkaa armollisia



JPoV


Soitin Swanien ovikelloa. Charlie avasi oven, kuten olin odottanutkin. Minut nähdessään hän hymyili väsyneesti.
»Ai, hei Jake.»
»Terve, Charlie. Onko Bella kotona?» kysyin, vaikka tiesin jo vastauksen.
»Missäpä muuallakaan», Charlie vastasi huokaisten ja päästi minut ohitseen.
»Hän on huoneessaan. Kuten aina», hän jatkoi hiljaa, kun lähdin nousemaan portaita.

          Here's the day
          you hoped would never come
          Don't feed me violence,
          just run with me
          Through rows of speeding cars


Kaipasin niitä aikoja, kun Bella tuli luokseni La Pushiin hymyillen leveästi. Kun istuimme autotallissa iltamyöhään, jutellen kaikesta maan ja taivaan välillä. Hänen naurunsa soi päässäni, jossain mielen perukoilla, tavoittamattomissa.
Mutta sitten hän katosi kolmeksi päiväksi sen verenimijä-tytön mukaan. Elämäni pisimmät kolme päivää. Muistin hämärästi Charlien hätääntyneen äänen, kun hän soitti minulle, kysyen tiesinkö jotain Bellan olinpaikasta.
Sitten, kun hän viimein tuli takaisin, hän oli pahemmassa kunnossa kuin syksyllä.  Kalpea, säikähtäneen näköinen ja haavoittuva.

          Sleeping pills,
          no sleeping dogs
          lie never far enough away
          Glistening in the cold sweat
          of guilt

          I've watched you
          slowly winding down
          for years
          You can't keep on like this
          Now is as bad of time as any

Bella istui sängyllä polvet sylissään, heijaten itseään. Hän tuijotti seinää mitään näkemättä, silmät sameina. Kyyneleet olivat kuivuneet hänen poskilleen, ja silmien alla oli tummat varjot. Hän näytti kuoleman väsyneeltä, kuin ei olisi nukkunut palattuaan lainkaan. Eikä varmaan ollutkaan.
»Bella, et sinä voi jatkaa näin», sanoin. Hän ei vastannut. Istuin huokaisten sängyn jalkopäähän.

          The papercuts,
          the cheating lovers
          The coffee's never strong enough
          I know you think it's more
          than just bad luck


»Se oli niin lähellä», Bella kuiskasi, niin hiljaa, etten ollut varma, olinko kuullut omiani.
»En ehtinyt ajoissa», hän jatkoi. Hänen silmänsä olivat kiinni, hän hengitti katkonaisesti,
nyyhkyttäen. Kiedoin käteni hänen ympärilleen.

          There, there, baby
          It's just text book stuff
          It's in the abc of growing up
          Now, now, darling
          Oh don't lose your head
          'cause none of us were angels
          And you know I love you, yeah


Menin Swanielle taas seuraavana päivänä. Charlie oli edelleen masentunut, hän oli varmasti tosi huolissaan Bellasta. Olinhan minäkin.
Bellan huoneen ovi oli kiinni. Koputin, ja kuulin jonkin kolahtavan lattialle. Raotin ovea. Silmäni suurenivat kauhusta.
»EI, Bella!»
Bella oli kumartunut nostamaan pudottamaansa suurta, kiiltävää veistä. Hän otti sen käteensä, ja oli jo kohottamassa sitä yläpuolelleen, ennen kuin syöksyin nappaamaan veitsen hänen kädestään.
»Ei, Jacob, anna se takaisin!» Bella huusi täristen raivosta. Pitelin veistä korkealla, ettei hän ylettyisi siihen. Hän repi paitaani, hakkasi rintaani raivoissaan kuin pikkulapsi, hän todella halusi veitsen takaisin.
»Ei, Bella, minä en anna sinun tehdä pahaa itsellesi», sanoin jämäkästi. Mitä minä
tekisin maailmassa ilman häntä?

          There, there, baby
          It's just text book stuff
          It's in the abc of growing up
          Now, now, darling
          Oh don't kill yourself
          'cause none of us were angels
          And you know I love you, yeah


»Minä en halua elää ilman- » Bellan lause katkesi kesken, kun hän lysähti lattialle, nyyhkyttäen hysteerisesti. Laskeuduin hänen viereensä, pitelin häntä sylissäni, ja kuiskasin:
»En anna sinulle tapahtua mitään pahaa.»
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012 20:27:10 kirjoittanut Vanilje »

Annabelle

  • ***
  • Viestejä: 409
Vs: Speeding Cars
« Vastaus #1 : 20.04.2009 16:06:40 »
Oi, tämä biisi on ihana ! Olen ollut tähän kusessa lievästi sanottuna monta vuotta !

Ficci oli itsessään ihan hyvä, tykkäsin ideasta, ja oli kiva lukea vaihteeksi fanonia. Loppu vähän tössäsi, sillä siinä kaikki tapahtui niin nopeasti, eli hitaampi tahti hitaalle hämäläiselle oli ollut jees ;D

Rivijako oli vähän outo, sekä nuo lainausmerkit, kun eivät ne olleet ne "originalit" hanhensilmät.

Pähkinänkuoreen litistettynä, oli ihan hyvä ficci, varsinkin ensimmäiseksesi ! Kirjoitat selvästi ja oikeinkirjoituksen hanskaat. Jatka ihmeessä kirjoittelua, odotan sinulta jo uusia tuotoksia !

- Annabelle


SnowCherry

  • Vieras
Vs: Speeding Cars
« Vastaus #2 : 20.04.2009 18:24:47 »
Hmm, mitäköhän minä oikein sanoisin tästä? :--D Tässä nyt ensimmäinen korjaus:

>>Bella, et sinä voi jatkaa näin>> sanoin.

- Minua häiritsi nuo punaisella merkityt kohdat, koska ne eivät olleet ne »originaalit» hanhensilmät, kuten Annabelle jo aikaisemmin sanoi. Laitan tähän nyt oikein kirjoitettuna tuon lauseen.

»Bella, et sinä voi jatkaa näin», sanoin.

Kuten huomaat, tuon viimeisen hanhensilmän (kuten myös heittomerkkien) jälkeen pitäisi tulla pilkku. Tätä virhettä toistui melkein jokaisessa (ellei jokaisessakin) vuorosanassa.

- Lisäksi vähän ihmettelin tuota, että Bella aikoi viillellä itseään. En osaa jotenkin kuvitella Bellaa viiltelemässä? Ehkä se johtuu siitä, että Houkutus -sarjassa ei ole tapahtunut mitään niin traagista (paitsi kun Edward jätti Bella, mutta ei sekään niin traagista ollut kuin se, että Edward olisi kuollut), että Meyer olisi kirjoittanut sellaista (tuskinpa hän muutenkaan olisi kirjoittanut sellaista).

- Pidin kovasti tuon kappaleen sanoituksista, ne ovat kivat (:

- Olisin kaivannut tuohon loppuun vielä jotain, nyt tuntui kuin se olisi jäänyt kesken. Se vain jotenkin töksähti. Muutenkin olisin kaivannut tähän ehkä vähän enemmän sisältöä (pituutta esimerkiksi), mutta oli mukava lukea välillä tällainen lyhytkin ficci ^^

Noniin, nyt jätän sinut rauhaan tällaisen romaanimittaisen kommentin jälkeen 8D Ja tarkoituksenani ei ollut haukkua tätä ficciä pystyyn, annoin vain hieman rakentavaa ;) (Rakastan rakentavan kommentin antamista :D)
« Viimeksi muokattu: 20.04.2009 20:21:47 kirjoittanut SnowCherry »

Viola

  • ***
  • Viestejä: 71
Vs: Speeding Cars
« Vastaus #3 : 20.04.2009 19:03:23 »
Jostain syystä pääni hakkaa tällä hetkellä tyhjää, mutta yritän nyt kommentoida jotakin kun kerran tämän luinkin!
Ensiksi: pidin ficin ideasta, vaikkakin olen sitä mieltä että eihän rakas Edwardimme saa kuolla : D
Mutta juu, oli mielenkiintoista lukea tällainen vaihtoehtoinen lopetus Uusikuuhun. Jotenkin myös pidin tuosta, että ficci oli kerrottu Jacobin näkökulmasta, vaikka en Jacobista hahmona erityisesti pidäkään. Tai itseasiassa en tiedä : D Välillä inhoan heppua ja välillä taas pidän hänestä. No jaa, mutta siis oli mukava lukea jotakin välillä Jacobinkin näkökulmasta ja tähän ficciin se sopi hyvin.

Kyseinen biisi myös tuki ficciä hyvin, siitäkin pidin erityisesti. (:
Häiritsemään jäi myös minua nuo lainausmerkit, jotenkin vain hyppäsivät silmiin tekstit kun ne olivat niin isot : D
Tunnelma oli kivan onnistunut ficissä, jäi haikea olo.
Lyhyys ei minua oikeastaan haitannut, ehkäpä siksi että olen tänään tosi väsyneellä päällä, enkä kovinkaan pitkiä tekstejä jaksa sisäistää.
Mutta siis tämä oli kiva (:
It's sad the map of the world is on you
The moon gravitates around you
The seasons escape you
& I always was, always was one for crying
I always was one for tears

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Speeding Cars
« Vastaus #4 : 20.04.2009 22:14:54 »
Oi, nätti. Tuli itku silmään. :' )

Hyvin kirjoitit, sanat juoksivat karkuun joten en saa tähän muuta, varsinkaan rakentavaa.
ihana miljoonasti, kiitos triljoonasti.
Kiit♥s.
~Suklaamurunen
Kaunis... ♥
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Vs: Speeding Cars
« Vastaus #5 : 21.04.2009 16:00:25 »
Kiitos kaikille kommenteista!

Annabelle Kiitos kommenteistasi, tykkään itsekkin biisistä aivan hirveästi : ) Olen hirveän huono keksimään tarinoille loppuja, ja niistä tulee yleensä aina juuri liian nopeasti eteneviä (lievää selittelyn makua) Hyvä kun huomautit rivijaosta, kirjoitin tämän alunperin Notepadiin, ja unohdin korjata rivijaot siirrettyäni tämän tänne. Korjasin sen nyt : )

SnowCherry Kiitos rakentavasta kommentoinnista, sitä ei tule koskaan liikaa : D Ja nyt vihdoin keksin tavan saada nuo kunnon hanhensilmät ilman oikeanpuoleisia numeroitakin, että sain nekin korjattua : D

Viola Samaa mieltä ollaan, molemmissa : D Ei Edward saa kuolla, enkä minäkään osaa päättää, tykätäkkö Jakesta vaiko ei : D

Suklaamurunen Kiitos sullekkin : )
« Viimeksi muokattu: 21.04.2009 17:04:33 kirjoittanut Vaivaiskoivu »

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Speeding Cars
« Vastaus #6 : 06.07.2009 00:08:00 »
Bella viiltelemässä on kieltämättä aika outoa. Jonkin kalliolta hyppäämisen voisi vielä ymmärtää (tiedän, kulutettu  idea, mutta ensimmäinen, joka tuli mieleen), mutta en usko oikein, että Bella voisi tuolla lailla satuttaa itseään veitsellä. Muutenkin loppu töksähteli hieman ja tuli fiilis, että olisit halunnut saada tämän postattua tänne vain mahdollisimman nopeasti.

Hieman erilainen lopetus Uusikuulle. Surullisempi, paljon surullisempi sellainen. Luin tämän jo joskus entisten lainausmerkkien aikaan, mutta tulinpahan nyt vielä kommentoimaan. Onhan tämä näin paljon parempi. Tällaiset virheet vielä kuitenkin löytyivät.

Lainaus
»Ai, hei Jake»
»Terve, Charlie. Onko Bella kotona?» kysyin, vaikka tiesin jo vastauksen.
»Missäpä muuallakaan» Charlie vastasi huokaisten ja päästi minut ohitseen.
»Ai, hei Jake.»
»Terve, Charlie. Onko Bella kotona?» kysyin, vaikka tiesin jo vastauksen.
»Missäpä muuallakaan», Charlie vastasi huokaisten ja päästi minut ohitseen.

Eli, jos ei tule johtolausetta perään, niin piste hanhensilmien sisäpuolelle. Jos taas tulee, niin pilkku hanhensilmien ulkopuolelle. Tiedän, ettei selityksistäni saa usein selvää, mutta josko nyt onnistaisi? Samaa virhettä taisi toistua useinkin, ainakin tuota jälkimmäistä.

Kiitos. :)

- Amanecer

Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: Speeding Cars
« Vastaus #7 : 08.07.2009 16:18:29 »
Miksenhän minä en ole tätä ennen huomannut? No, mutta kuitenkin. Minusta tämä oli kiva ja mielenkiintoinen. Minä en niinkään ajatellut, että Bella olisi viiltelemässä, vaan suoraan sanoen tappamassa itsensä. Ja minusta se ei nyt niin outoa ollut, tai siis olihan se sillä tavalla, mutta kun miettii, että Bella ei pysty elämään ilman Edwardia, niin voihan hänellä olla vähän itsetuhoiset ajatukset, jos Edwardia ei enää ole.

Mutta minä pidin.  ;)
another stranger

entinen vohveli

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Speeding Cars
« Vastaus #8 : 08.07.2009 16:59:52 »
Oli pakko lukaista tämä läpi, kun näin, mitä Author's Notessa luki, koska olen juuri nyt itse kirjoittamassa (hieman) samantapaista ficciä (tosin Bellan näkökulmasta).  Tämä oli surullinen, mutta silti hyvä.  Kirjoitus oli hyvää.  En keksi nyt muuta, jatka kirjoittelemista :)

Tessuu

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Speeding Cars
« Vastaus #9 : 08.07.2009 17:32:46 »
oih..pakko myöntää että luin tän nimenomaan biisin takia :-[
mutta tä oli ihana:D
jotenkin outoa ajatella bella veitsi kädessä,mutta sopi tuohon:D
hyvin kirjotettu:)

lähde

  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Speeding Cars
« Vastaus #10 : 09.07.2009 21:51:40 »
Mä tykkään laulusta tosi paljo. :) ei oo ensimmäinen kerta ku oon itkeny sitä kuunnellessa. :) Ja kyynel tuli silmään nytkin :') Kuten edellä mainittu, Bella veitsi kädessä on vähän vaikea kuvitella, koska itse ajattelin että Bella kuolisi Italiaan jos Edwardkin kuolisi. Että ei palaisi takaisin. Ja tämä kirjoitus itse asiassa inspiroi minua kirjoittamaan juuri tuon kyseisen tapahtuman. :D hmm.. :D

Kiitos kuitenkin todella paljon! :) Oli ihana <3
Elämä ei jatkuisi. Kukaan ei voisi korjata rikottuja sydämiä, haudata puhjenneita suruja. Kukaan ei voisi unohtaa, mutta kukaan ei pystyisi muistamaan. Elämä ei jatkuisi. Vaikka mitä ikinä sanottiinkaan, rakkaus oli ikuista. Se kesti ja kärsi, se tuhosi ja rikkoi. Mutta todellinen rakkaus ei koskaan kuollut. Todellinen rakkaus oli ikuista.

Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Vs: Speeding Cars
« Vastaus #11 : 12.07.2009 22:45:50 »
Kiitos tosi paljon kaikille kommetoineille, palautteenne on olleet tosi ihanan rakentavia! Kaunis kiitos ja kumarrus : D

Vohveli, itsekin ajattelin Bellan enemman itsemurhaa suunnittelemaan, en niinkaan viiltelemaan : D Mutta tosiaan tuo Lahteen (skandinaaviset aakkoset, teita kaipaan) nakokulma, etta Bella olisi kuollut sinne Italiaan myos, olisi kylla ollut myoskin hyvin mahdollinen. Tassahan (jos joku ei tajunnut) oli kyse siita, etta jos Bella ei olisi ehtinyt Edwardin luo ajoissa, ja tama olisi ehtinyt paljastua ja Volturien olisi pitanyt tappaa Edward. Tama tarina oli sitten minun tulkinta tuon tilanteen jatkosta : D

Mutanttiorava

  • Mutanttininjaorava
  • ***
  • Viestejä: 180
  • ;)
Vs: Speeding Cars
« Vastaus #12 : 18.08.2009 07:08:50 »
 :'( :'( :'( Itken hieman tätäkin ficciä lukiessa, huono homma ku pitäs kouluun lähtee taas   :'(

Kerranki joku on kirjottanu sinänsä (ainaki mun mielestä) todenmukaisesti mitä Bella tekis, sillä mä yleensä oon ficeissäni ajatellut, että se on itsetuhoinen..

Se mikä ei tapa, vahvistaa... tai sattuu vitusti!

iira

  • Vieras
Vs: Speeding Cars
« Vastaus #13 : 22.08.2009 23:12:08 »
En ole aikaisemmin lukenut Twilight saga ficcejä ja päätin kokeilla. Ehkä hieman huonona ajankohtana koska väsyttää ja pitäisi mennä nukkumaan eikä lukea ficcejä ja tämä nyt oli ensimmäinen mikä näytti lukukelpoiselta. Niinhän tämä olikin. Harmiksi vain en voi sietää Jacobbia, niin itsekäs kusipää että ää oksat pois. Eikä tämäkään ficci muuttanut mielipidettäni hänestä.

En kyllä kerinnyt tajuamaan jutun ideaa tässä ja olisin mielelläni kyllä tykännyt tietää mitä Edwardille tapahtui jnejne.

Ei silti yhtään huonoa luettavaa, jatka vain kirjoittamista niin hyvä tulee 8)

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Speeding Cars
« Vastaus #14 : 23.08.2009 00:38:01 »
ompa ihana ♥ Jacob on ihana, varsinkin nuo viimeiset lauseet
Lainaus
Minä en halua elää ilman- » Bellan lause katkesi kesken, kun hän lysähti lattialle, nyyhkyttäen hysteerisesti. Laskeuduin hänen viereensä, pitelin häntä sylissäni, ja kuiskasin:
»En anna sinulle tapahtua mitään pahaa.»
»
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Vs: Speeding Cars
« Vastaus #15 : 23.08.2009 18:42:56 »
Iira, kiitos kommenteistasi. En itsekkään niin pidä Jacobista, tämä vain tuntui luonnolliselta kirjoittaa hänen näkökulmastaan  :)

Kotitonttu, kiitos  :) Mukava tietää, että joku piti tuosta lopusta, en ole hirveän hyvä keksimään loppuja, ja tuo omasta mielestäni vähän tökkäsi. (enkä hirveästi usko että Jake sanoisi noin  :D) Mutta kiva että pidit  :)