Kirjoittaja Aihe: Twilight: Made by: Bella & Edward Osa 3/3, VALMIS, S  (Luettu 14402 kertaa)

SnowCherry

  • Vieras
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 2/3
« Vastaus #20 : 02.04.2009 16:07:40 »
Kuurankukka ~ Sinullahan tuli pitkä kommentti, kiitos ^^ Mahtava kuulla, että tämä ficci on helppolukuinen (tai ylipäätään luettava!), koska minulla on ollut hirveitä paineita, tuntuu siltä kuin en osaisi kirjoittaa enää ollenkaan. Ja ihana sana, välipalaficci, aww :D Ja ensimmäiseen osaa ei sen takia päässyt kunnolla sisään, koska se oli periaatteessa vain prologi, siinä oli vain tarkoituksena se, että Bella ja Edward saavat esitelmäaiheensa :--D
Amy Malfoy ~ Kiitos kehuistasi (: Ja kiitos kun ilmoitit tuosta virheestä, sen kuului olla »kirjoitan sen». Korjasin sen nyt oikein ^^ Ja tosta vihko-sanan taivutuksesta, itse yritin kirjoittaessa miettiä miten se taipuisi. Jos joku viisas tietää miten se oikeasti taivutetaan, niin voisi ystävällisesti ilmoittaa ^^ Jatkoa tulee mahdollisimman pian, kuten aina :--D
Vaivaiskoivu ~ Kiitoksia! Kaikki loppuu aikanaan, ehkä keksin vielä jotain tämän tyylistä kirjoitettavaa, niin saat sitten lukea (;

bbelamoi

  • ***
  • Viestejä: 8
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 2/3
« Vastaus #21 : 02.04.2009 16:49:18 »
Todella kiva lukea tätä, odotan jatkoa  ;D
"TEAM JASPER because everything is bigger in texas"

Viola

  • ***
  • Viestejä: 71
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 2/3
« Vastaus #22 : 02.04.2009 20:13:57 »
Oho, tulipas jatkoa nopeasti!
Pidin tästä tokasta osasta kovasti, jotenkin tosi suloinen luku : D
Eikä loppu ollut mitenkään kökkö, vaan hauska!
Harmi tosiaan, että ficci loppuu jo seuraavassa osassa, mutta niinhän se vain on, ei makeaa mahan täydeltä(:

Mutta siis, pidin jälleen kerran kovasti!
It's sad the map of the world is on you
The moon gravitates around you
The seasons escape you
& I always was, always was one for crying
I always was one for tears

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 2/3
« Vastaus #23 : 05.04.2009 18:02:28 »
Oivoi ku ihana.. <33 Nauroin välissä... <33

Rakentavaa ei irtoa, jatkoa...

~Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

SnowCherry

  • Vieras
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 2/3
« Vastaus #24 : 05.04.2009 19:44:40 »
bbelamoi ~ Mukavaa, että nautit tämän lukemista :D Kiitos kommentistasi.
Viola ~ Kiitoksia! Itse en kyllä todellakaan pidä tuosta ihan vikasta rivistä, niiiiiiin tylsä ja se todellakin on kökkö :--D
Suklaamurunen ~ Oi, kiitos kommentistasi ^^ Ja älä huoli, ei minultakaan aina rakentavaa irtoa, ei se ole niin vakavaa (:

Täytyy myöntää, että en ole edes aloittanutkaan vielä kirjoittamaan kolmatta osaa... Se toivon mukaan ilmestyy tällä viikolla :-D Nyt minä lähden siivoamaan ja sitten lukemaan Humisevaa harjua, heippa ^^

SnowCherry

  • Vieras
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 2/3
« Vastaus #25 : 06.04.2009 09:45:01 »
Noniin, sain kirjoitettua uuden osan melko nopeasti, luulin itse että se ilmestyisi vasta loppuviikosta :--D Ja anteeksi, tässä osassa Edward ja Bella ovat tosi OOC, sekä tuo esitelmä saattaa olla todella tylsä, mutta yrittäkää kestää :'D
    Toivottavasti tämä osa on vähän pidempi kuin nuo muut ^^ Ja muistakaa kommentoida! Varsinkin nyt, kun tämä on vihdoin valmis (: Myös virheistä pitää ilmoitella, jos siellä niitä on. Luin kyllä tekstin kerran läpi, mutta en tiedä jäikö niitä sinne vielä.
    Kiitoksia muuten kaikille, ketkä ovat lukeneet tätä ja niille, jotka ovat ilmoitelleet olemassaolostaan kommentoimalla!

3/3

Edward avasi hopeisen Volvonsa oven ja auttoi minut sieltä ulos. Hän otti penkiltä laukkuni ja heitin sen olalleni. Lähdimme kävelemään kohti koulua minun puristaessani äidinkielenvihkoa käsissäni.
    »Mitä jos meidän esitelmämme on liian... outo? Jos se paljastaa liikaa?» kysyin täristen jännityksestä. Ensimmäinen tuntimme oli äidinkieltä, tulisimme esittämään esitelmät tällä tunnilla.
    »Se on aivan hyvä, muistatko kun Alice luki sen? Hän piti siitä», Edward muistutti, mutta se ei auttanut minua yhtään.
    »Edward, jos et ole sattunut huomaamaan, Alice on vampyyri.»
    »Aivanko totta?» hän kysyi esittäen hämästynyttä ja virnisti lopuksi. Huokaisin syvään.
    Päästessämme luokkaan Mike tuli luoksemme ensimmäisenä.
    »Miten teidän esitelmän teko sujui?» hän kysyi minulta. Edward tarttui vyötäröltäni tiukemmin kiinni.
    »Hyvin. Emme vain keksineet mitään havainnollistavia kuvia tai esineitä.»
    »Emme mekään», Mike vastasi. Keskustelumme tyrehtyi siihen ja Edward veti minut paikallemme. Istahdimme alas opettaja Masonin astellessa luokkaan.
    »Mikä hätänä?» kysyin ja tartuin hänen kylmästä kädestään kiinni.
    »Minua ärsyttää Mike – kuinka hän vieläkin luulee, että saisi sinut omakseen?» Edward sanoi madaltaen ääntään.
    »Rauhoitu, Edward. Sinä tiedät, että en suostuisi olemaan hänen kanssaan, vaikka maailma tuhoutuisi.»
    Edward naurahti.
    »Kyllä minä sen tiedän.»
    Opettaja oli pyytänyt ensimmäisenä Ericin ja Elisabethin luokan eteen. He olivat ensin lukeneet lyhyen tekstin vihostaan, joka oli kestänyt vain vaivaisen minuutin, ja sen jälkeen heillä olisi ollut piirtoheitinkalvo, jossa olisi ollut yksisarvisen kuva. Tilanne päättyi siihen, että piirtoheittimen lamppu rikkoutui, eikä mistään saatu toista tilalle. Eric ja Elisabeth menivät noloina paikoilleen. Seuraavana oli vuorossa Mike parinsa kanssa, he kertoivat viisi minuuttia kuinka taruja kentaureista olivat syntyneet, millä aikakaudella niiden oltiin kerrottu elävän ja millaisia ne olivat. Kuulin jonkun kuorsaavan takanani.
    Kun meidän vuoromme pian tuli, tunsin sydämeni tykyttävän ulos rinnastani. Edward varmasti kuuli sen ja tarttui kädestäni vetäen meidät luokan eteen. Silmäilin vihkoa käsissäni ja tärisin hieman. Olin aina inhonnut ylimääräistä huomiota, kuten esitelmätilaisuuksia tai juhlia, joissa olin syntymäpäiväsankarina. Inhosin sitä, kun kaikki tuijottivat.
    »Kröhöm...» selvitin kurkkuani yrittäen kerätä itseäni. Lopulta, kun arvelin olevani valmis, aloitin lukemaan.
    »Vampyyrit ovat hyvin yleisesti populaarikulttuurissa käytettyjä, mytologiaan ja kansanperinteeseen kuuluvia taruolentoja. Vampyyrien on uskottu juovan ihmisten ja eläinten verta, ja heillä on kerrottu olleen usein yliluonnollisia voimia, kuten ajatustenlukukykyä tai toiseen olomuotoon muuttumista.» Vilkaisin Edwardiin takanani, joka piirsi taululle hyvin aidonnäköistä kuvaa Draculasta.
    »Sana vampyyri tulee mitä luultavimmin turkinkielen sanasta oupir, joka tarkoittaa verenimijää.» Vilkaisin luokkaan, joka katseli meitä selvästi kiinnostuneena. Huh, tämähän meni hyvin.
    »Vampyyrien on myös kerrottu kulkeneen öisin ja saalistaen ihmisiä. Ne ovat kykeneet lentää ja ne nukkuivat päivisin maan alla tai linnoissaan ruumisarkuissa.» Tämä kuulosti ihan oikeasti friikiltä. Kuvittelin Edwardin nukkuvan ruumisarkussa tai muuttumaan lepakoksi, ja se sai minut tirskahtamaan.
    »Auringonvalon on kerrottu saaneen vampyyrien ihon höyrystymään ja muuttaneen heidät tuhkaksi. Vampyyrien selviä tunnusmerkkejä ovat kulmahampaat, kalpea ja kylmä iho, sekä yliluonnollinen kauneus. Vampyyreillä ei tarujen mukaan ollut peilikuvaa, eikä niitä voinut valokuvata tai filmata.
    »Vampyyreihin on yleisesti liitetty krusifiksit, vihkivesi ja valkosipuliköynnökset. Heidät on voinut tappaa iskemällä vaarna heidän sydämensä läpi.
    Vampyyrimyyttien mahdollisia syitä ovat muun muuassa katalepsia – sairaus, joka aiheuttaa syvän tajuuttomuustilan, josta herääminen saattaa kestää viikkoja. Potilas voitiin tässä tilassa kehittämättömän lääketieteen aikana luulla kuolleeksi, jonka takia heidät saatettiin haudata elävältä. Arkussa he saattoivat nälissään syödä omaa lihaansa, jonka takia ruumis oli verentahrima, kun hauta huutojen takia aukaistiin. Tämä vahvisti uskoa vampyyreihin.» Yskäisin avaten lisää kurkkuani, jotta ääneni kuuluisi paremmin. Käänsin katseeni taakse ja huomasin Edwardin viimeistelevän vampyyrin kuvaansa taululle ja se oli upea, todella aidonnäköinen.
    »Myös kalmovarkaat olivat yksi mahdollinen syy vampyyrimyytteihin. He kuljeskelivat öisin hautausmaalla, varastivat haudoista ruumiita ja myivät niitä lääkäreille tutkittaviksi. Kun haudat myöhemmin avattiin, ja ne olivat tyhjiä, pääteltiin, että vampyyri oli noussut haudasta imeäkseen verta. Myös epämuodostumat tai muut poikkeamat kasvoissa  tai kehossa ovat mahdollisesti antaneet vaikutteita vampyyrimyyteihin.
    Vampyyreita on käytetty elokuvissa ja kirjallisuudessa paljon. Yksi tunnetuin populaarikulttuurin vampyyri on Dracula, jota Edward takanani piirtää.» Juuri silloin Edward laski liitunsa alas ja astui viereeni. Kuva oli todella upea, en tiennyt, että Edward oli noin mahtava piirtäjä. Tai missä hän nyt ei olisi upea, ajattelin tuhahtaen. Olisinpa minäkin yhtä hyvä jossain.
    »Ja vaikka vampyyreihin ei enää varsinaisesti uskota, ne ovat silti säilyttäneet vahvan asemansa myyttisinä hahmoina keskuudessamme», lopetin tekstin lukemisen. Ensin luokassa oli aivan hiljaista, kunnes opettaja avasi suunsa.
    »Vau, Bella ja Edward... Se oli upea esitelmä. Ja tuo kuva on todella hieno», hän sanoi tarkastellen Draculan kuvaa takanamme. Luokka antoi meille pienet aplodit kävellessämme paikallemme.
    »Sehän meni hyvin, vai mitä?» Edward kuiskasi.
    »Niin meni, paremmin kuin uskoinkaan. Oliko ääneni tarpeeksi kuuluva?»
    »Se oli, ja todella selkeä myös.» Onneksi, yleensä ääneni tapasi tällaisissa tilanteissa täristä ja yleensä kukaan ei saanut puheistani mitään selvää.
    Vielä muutama pari ehti lukea esitelmänsä, ennen kuin tunti soi päättymisen merkiksi.
    »Jatketaan seuraavalla äidinkielentunnilla lisää! Sitten vuorossa ovat...» Emme jääneet kuuntelemaan opettaja Masonin selitystä, vuoromme oli jo mennyt.
    Edward lähti käymään sisarustensa luona, Alice oli palavasti eilen halunnut kuulla, kuinka esitys loppujen lopuksi meni, vaikka en tajunnut miksi – luulin hänen nähneen sen ennalta. Emmettin mielestä koko tilanne oli ollut huvittava, eikä Jasperkaan pystynyt hillitsemään hymyään, kun hän lukenut tekstin Edwardin äidinkielenvihosta. Ilmeisesti hänestä oli ollut huvittavaa kuvitella, että Edward lukisi sellaista tekstiä omasta itsestään, kun puolet siitä oli täyttä humpuukia.
    »Se teidän esitelmä meni tosi hyvin», kuulin Jessican sanovan vieressäni. Käännyin katsomaan häneen.
    »Niin joo.»
    »Olen tässä ajatellut, että Edwarhan on tosi kalpea ja todella komea... Hänhän menisi hyvin vampyyrista!» Jessica sanoi ja purskahti nauramaan omalle vitsilleen, samalla, kun minä jäykistyin.
    »Mutta eihän vampyyrit kulje päiväsaikaan, ja olen varma, että Edward ei nuku ruumisarkuissa, joten tuskinpa.» Vihdoin pystyin rentoutumaan, vaikka Jessica kikatti vieressäni omalle jutulleen. Jos hän vai tietäisi. Totuus on tarua ihmeellisempää, ajattelin ja lähdin etsimään Edwardia virnistys huulillani.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2009 20:20:55 kirjoittanut SnowCherry »

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 3/3, VALMIS
« Vastaus #26 : 06.04.2009 14:25:27 »
Voivoi... Ihana. Sori en kommannu tota edellistä, se jäi... Mut molemmat oli hyviä, muutama kirjoitusvirhe otti silmään, muuten tää oli mahtava... Ja ihana aihe... Toi esitelmä oli hyvä... En mä saa tähän mitään muuta...
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

cynthia

  • ***
  • Viestejä: 21
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 3/3, VALMIS
« Vastaus #27 : 06.04.2009 15:36:13 »
Hahaa, tää oli hyvä, parempi kun edelliset luvut. Parani vaan loppua kohden... :D
Unelmoiminen on paras tapa luoda todellisuutta

SnowCherry

  • Vieras
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 3/3, VALMIS
« Vastaus #28 : 06.04.2009 15:59:56 »
{samba} ~ Kiva että pidit, kiitoksia (:
cynthia ~ Haha, luultavasti se johtui siitä, että pääsin asiaan vasta viimeisessä osassa (; Kiitos sullekin!

masque

  • Vaito Nainen
  • ***
  • Viestejä: 44
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 3/3, VALMIS
« Vastaus #29 : 06.04.2009 16:27:03 »
Hehee.. ;D Mahtava idea. En voi muuta kuin nauraa täällä.
Muutenkin sopivan mittainen. Juuri tällaisen halusinkin lukea. ;)
Öhmph.. Mitään rakentavaa en nyt ikävä kyllä löydä, mutta pidin siis kovasti. :)
Kiitos!

Cappi

  • Vieras
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 3/3, VALMIS
« Vastaus #30 : 06.04.2009 16:39:27 »
Jaa-a, mitä voisin sanoa? Tämä on ollut kokonaisuudessaan aivan loistava ficci, olet osannut kirjoittaa loistavasti näinkin lyhyen tarinan. Monesti ficcit vaan jatkuvat ja jatkuvat, harva osaa lopettaa ficcin näin lyhyen. Okei, eli itse lukuun. Pidin tästä luvusta valtavasti - vaikka se olikin viimeinen luku. Hajosin parissa kohtaa aika pahasti, vika ei ole sinun vaan minun. Ei saisi lukea yhtään mitään väsyneenä.. Löysin pari kirjoitusvirhettä ja ajattelin ne tähän laittaa:


Lainaus
Vampyyrien on uskottu juovan ihmisten ja eläinten verta, ja heillä on kerrotty olleen usein yliluonnollisia voimia, kuten ajatustenlukukykyä tai toiseen olomuotoon muuttumista
Pitäisikö tuossa lukea kerrottu eikä kerrotty? Ps. Mitenköhän mulle tulee tuosta 'yliluonnolisia voimia' ja 'ajatustenlukukykyä' mieleen et Edward olis keksiny ne?

Lainaus
Yskäisin avaten lisää kurkkuani., jotta ääneni kuuluisi paremmin
Tuo pilkku ei varmaan kuulu tuonne?

Näissä kohdissa hajosin, ja syytän siitä väsymystäni..

Lainaus
»Kröhöm...»
Tässä repesin, taidan olla oikeasti liian väsynyt.

Lainaus
Kuvittelin Edwardin nukkuvan ruumisarkussa tai muuttumaan lepakoksi, ja se sai minut tirskahtamaan.
Hajosin. Voin sieluni silmin kuvitella Edwardin pienenä lepakkona, tai sitten nukkumas mustassa arkussa, jossa on sisällä punaiset satiini päällysteet.

Okei, tässä mun suu oikeasti loksahti auki ja silmät meinas tippua päästä:

Lainaus
»Olen tässä ajatellut, että Edwarhan on tosi kalpea ja todella komea... Hänhän menisi hyvin vampyyrista!» Jessica sanoi
Kun luin tätä kohtaa olin et: omqomqomq. Hetken jo luulin et Jessica arvais mikä Edward on.

Noniin, nyt täytyy todella jättää 'hyvästit' tälle ficcille. Mutta, jokainen hyvä ficci loppuu aikanaan.. odotan sulta jatkossa lisää Houkutus -ficcei! Ja jos niitä ei ala näkymään heitän sua haasteella. Usko pois, mulla ideoita riittää.. mutta, nyt lopetan ettei tästä kommentista tuu ihan kauhean pitkää. O.o

Oli mahtavaa lukea tätä ficciä,
Cappi. :---)

Cappi

  • Vieras
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 3/3, VALMIS
« Vastaus #31 : 06.04.2009 19:26:28 »
Okei, tiedän ettei saisi kahtaa kertaa kommentoida mut mun on pakko.

Lainaus Riikulta:

Lainaus
Eikö se ola vaarna? Uurna on mun tietojen mukaan joku kuppi... Olenko väärässä
Et ainaskaan mun mielestä, eiks uurna ole se mihin laitetaan ihmisen tuhkat poltto hautauksessa? =)
« Viimeksi muokattu: 06.04.2009 19:30:59 kirjoittanut Cappi »

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 3/3, VALMIS
« Vastaus #32 : 06.04.2009 20:19:54 »
Voi hitsi kun oli jo viimeinen osa.

Ihana... ; ))

~Suklaamurunen

Sori ettei irtoa rakentavampaa... : ))
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

SnowCherry

  • Vieras
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 3/3, VALMIS
« Vastaus #33 : 06.04.2009 20:29:07 »
Kiitoksia kaikille kommentoijille! Cappi, kiitos kun ilmoitit virheistä, korjasin ne heti (: Ja kiitos sinullekin Riiku, vaarnahan sen piti olla :--D
    Hyvä kun olette pitäneet tästä ^^ Tulen varmasti kirjoittelemaan vielä lisääkin Houkutus -aiheisia ficcejä (; Anteeksi, olen laiska, enkä jaksa vastata kaikille henkilökohtaisesti :'>

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 3/3, VALMIS
« Vastaus #34 : 06.04.2009 21:41:30 »
Minusta tuo esitelmä ei ollut yhtään tylsä, jotenkin se oli niin tarunomainen ja muuta... Kiva kun sait tän vikan luvun tähän! Edward nukkumassa ruumisarkussa se vasta oliskin näky... ;D
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

minnyyy

  • Vieras
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 3/3, VALMIS
« Vastaus #35 : 07.04.2009 13:55:18 »
Kokonaisuudessa aivan loistava ficci! :D Tykkäsin ideasta ihan älyttömästi. Kiitos tästä.  :)

Viola

  • ***
  • Viestejä: 71
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 3/3, VALMIS
« Vastaus #36 : 07.04.2009 14:18:06 »
Tykkäsin tosi paljon tästä vikasta luvusta, kiva kun jatkoa tuli näin nopeasti (:
Mulla on tällä hetkellä aivot totaalisesti jäässä, joten mitään kummosta kommenttia musta ei nyt valitettavasti irtoa : D Ihana ficci, hieno päätösosa(: Kiitos!
It's sad the map of the world is on you
The moon gravitates around you
The seasons escape you
& I always was, always was one for crying
I always was one for tears

Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 3/3, VALMIS
« Vastaus #37 : 07.04.2009 19:27:11 »
Ihana lopetus!! Voi vitsi, nyt se loppu! Mahtava, repesin tolle lopulle. Hyvin kirjoitettu ja mahtava juoni ja muutenki ihana :D Lisää tämmöstä!


rakentava otti ja suksi kuuseen :)

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 3/3, VALMIS
« Vastaus #38 : 07.04.2009 20:04:32 »
Voisin sanoa, että tämä viimeinen luku oli paras kolmesta. Ei, ei esitelmä ollut ollenkaan tylsä, vaan hyvin todellisen tuntuinen ja realistinen, sellainen.. luonteva. Mutta tän ficin kokonaisuus oli muutenkin miellyttävä, ja kuten jo äsken sanoin, luonteva. Voin hyvin kuvitella Edwardia piirtämässä Draculaa taululle ;D Osasit musta just oikeaan kohtaan, tätä olisi ollut tyhmä pitkittää, ja repesin minäkin hieman tuolle lopulle.. Ehdin jo ajatella ett nyt Edward paljastu, mutt onneks ei. Tätä oli kiva lukea, toivottavasti kirjoittelet vielä lisääkin. Kiitokseni, ja anteeksi kun kommenti ei ollut kovinkaan rakentavaa ;)
Einmal ist keinmal


SnowCherry

  • Vieras
Vs: Made by: Bella & Edward Osa 3/3, VALMIS
« Vastaus #39 : 07.04.2009 20:24:38 »
Awwh, kiitoksia kaikille ihanille kommentoijille! Olette ihania! ♥

Kuurankukka, hyvä jos osasin lopettaa oikeaan kohtaan ja muutenkin tuo viimeinen osa onnistui ^^