Kirjoittaja Aihe: Twilight: Juokset taas, S E/B  (Luettu 2986 kertaa)

LND

  • ***
  • Viestejä: 374
  • Luihuisista luihuisin Korpinkynsi
Twilight: Juokset taas, S E/B
« : 22.03.2009 11:44:30 »
Title: Juokset taas
Author: LND
Pairing: Edward/Bella
Rating:  S
Fandom: Twilight/Houkutus
Genre: Angst? Songfic
Disclaimer: Henkilöt Stephenie Meyerin, kappale kotiteollisuuden.
Summary: Bella on nuori vampyyri; Edward tuntee olonsa voimattomaksi
A/N: Taas raiskaan sanoituksia, Tämän tavaan alla. Sanat sai mut heti ajattelemaan Edwardia ja sitten tuli tälläinen sekametelisoppa. Lyhyeksi jäi  :-[

Juokset taas

Kuun ja auringon
välissä olento on,
käärmeen kasvot ja
rippeet enkelin.


Siinä sinä seisot, janoisena. Voisit ottaa kiinni kenet tahansa kenen sydän vielä sykkii, jopa isäsikin. En kuitenkaan usko, että sen koiran veri kelpaisi sinulle; sinulla on parempi maku. Aina, kun otan askeleen sinua kohti, otat askeleen kauemmas. Sydäntäni riipaisee nähdä, että sinä haluat vastustaa minua, ettet sinä enää tunne minua niin kuin ennen. Sihiset minulle hiljaa.

Olit ennen tätä enkeli. Nyt jäljellä on vain rippeet, jos niitäkään. En uskonut, että sinusta tulisi tällainen. En vieläkään kuule ajatuksiasi, mutta kokemuksesta tiedän että haluaisit lähteä. Et kuitenkaan lähde suunnittelemallesi teurastusreissulle, yrität muistaa kuka olet ja kuka minä olen. Minulla kai on vieläkin valtaa sinuun.

Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa
Se hakee vertaistaan.
Pieni ihminen ristii kätensä
rukoillakseen.


Nuuhkaiset ilmaa ja silmäsi sulkeutuvat. ”Ei Bella”, kuiskaan, vaikka tuuleekin ja tuuli vie ääneni, tiedän sinun kuulevan. Lähdet juoksuun, minun on juostava perässäsi; lupasinhan etten anna sinun muuttua hirviöksi. Näen viimein sen mitä sinäkin. Tartut naiseen tämän olkapäästä ja kuulen ikävän naksahduksen.

Mutta rukous on
vain mutina tuulessa
ei sitä kukaan kuule ja
jos jostain joskus löytyy jumala
ei se lapsekseen, kuvakseen minua tunnista.


Naisen kädet ovat ristissä, hän rukoilee, mutta kukaan ei kuule. Kuuntele. En tee mitään. Katson kuinka imet naisen kuiviin. Nostat katseesi minuun, etkä sihahda kuten oletin. Silmäsi ovat kirkkaan punaiset, voihkaisen hiljaa.

Minulla ei ole mitään syytä uskoa niin kuin Carlisle. En edes ymmärrä kuinka hän voi uskoa, että meillä on mahdollisuuksia päästä taivaaseen kuollessamme. Kun Jumala katsoo maailmaa ja näkee minut, hänet, meidät, hän jää tuijottamaan tunnistamatta meitä enää. Meidän ihmiselämästämme ei jää paljon mitään jäljellä. Uusikerros maalataan vanhan päälle ja vain joistakin kohdista näkyy läpi vanha maalikerros. Ei Jumala tunnista minua siksi samaksi pojaksi, joka syntyi reilu sata vuotta sitten.

Unohduksen sylistä nousee
raudanharmaalle taivaalle
lintujen parvet
kun tuuli levittää tomua yllemme
pelkään kuolemaa
ei kukaan kulje täällä vetten päällä
pelkään kuolemaa ja pelkään elää täällä.


Se miten olet unohtanut kaiken, tai ainakin melkein, on saada minut hulluuden partaalle. Hengitän kuitenkin syvään ja uskottelen itselleni sen menevän vuodessa, tai kymmenessä ohi.
Juokset taas, tulen perässä.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014 14:25:54 kirjoittanut Beyond »
Vaikka olisi valoisaa, on silti pimeä
Vaikka olisi lämmin, on silti kylmä
Ja vaikka olisi miljoonan ihmisen keskellä, on silti yksin.

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Juokset taas
« Vastaus #1 : 22.03.2009 12:03:36 »
Oi, ihana. <33

Onko one-shot? Vaikuttaa vähän siltä. : )

Aika monessa ficcissä bellasta tulee vampyyrinä just tuollainen: Se unohtaa kuka ja mikä on, juoksee vain veren perässä ja Edward yrittää saada siitä lopun. </'33
« Viimeksi muokattu: 30.03.2009 20:45:56 kirjoittanut Suklaamurunen »
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Juokset taas
« Vastaus #2 : 22.03.2009 13:10:22 »
Ei tällästä saa kirjottaa. Mä en tykkää näistä. Miks Bellan pitää olla sellanen kamala verenhimoinen vampyyri? olis edes vegetaristi...

Sitten muuta. Tää oli ihan sujuvaa tekstiä, tykkäsin, vaikken juonesta pitänytkään. Noi sanotukset oli ihan kivoi. Mä en saa enää muuta järkevää, tulin just laivalta, ja viime yön nukuttu 5 tuntii... Et sillee. Jos olisin ihan selvä päästäni, ni täs olis paljon enemmän kaikkee järkevää...
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

Phodos

  • ***
  • Viestejä: 53
Vs: Juokset taas
« Vastaus #3 : 22.03.2009 22:57:10 »
todella kauniisti kirjoitettu, surullinen fiilis tarttui. kiitos tästä !
you are my life now.

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Juokset taas
« Vastaus #4 : 05.07.2009 23:25:29 »
Äijj, liian surullinen. Käy Edwardia sääliksi. Ensin hän rakastuu ihmiseen, joutuu vaaroihin suojellakseen häntä, vihdoin ja viimein suostuu muuttamaan rakastettunsa vampyyriksi haaveenaan iankaikkisuus hänen kanssaan, ja sitten kaikki menee pieleen. En osaa selittää tätä monimutkaista ajattelutapaani, mutta joku saattoi ymmärtää.

Tykkäsin siis todella paljon. Kiitos.

- Amanecer


...Ja öh, tämänkin luin jo monta kuukautta sitten. Kommentoiminen vain jäi tässäkin.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Juokset taas
« Vastaus #5 : 16.03.2010 18:44:59 »
Kirjoitat tosi hyvin, vaikka tää olikin surullista luettavaa. Harmi että Bellasta tuli tässä ficissä tollanen ilkeä tai miten sen nyt sanois. Mutta tykkäsin silti, jatkoakin voisi lukea tähän (mieluummin vähän onnellisempaa tekstiä).. <3 : )
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥