Kirjoittaja Aihe: Twilight: Tähden kuolema (B/E, K-11, Angst, Houkutus)  (Luettu 6861 kertaa)

MOLLY

  • Vieras
Tähden kuolema

Author:Molly
Rating: K11
Fandom: Twilight
Genre:Angst
Pairing: Bella/Edward
Beta: Johku ja Rebecca Lupin
Summary: Edward on kuollut ja Bella muistelee.
A/N: Koulussa kuvistunnilla kirjoitettu

Tähden kuolema

   Juoksen. En tiedä, minne olen matkalla, mitä etsin tai mitä tahdon. Katson tähtistä taivasta.
   Tunnen, miten kyyneleet nousevat silmiini, mutta kiellän niitä, sillä minun on oltava vahva.
   Kuulen äänesi päässäni ja muistan, kun kerroit minulle elämästä, kerroit sinun elämästäsi, meidän elämästämme.
   Puut kaartuvat kohti taivasta ja toivon, että pääsisin suojaan niiden alle, mutta mikään ei voi tarjota minulle suojaa, kuin sinä.
   Muistan, kun sanoit, että minun ei tarvitse pelätä, väitit, että sinulle ei käy mitään. Väitit niin kahdesti ja ensiksi se oli totta. Oli hölmöä luulla, että pärjäisit vielä toisellakin kerralla, mutta ehkä luotin sinuun liikaa. Ehkä jaksoin uskoa sinuun liikaa.
   Mutta ei se todellisuudessa mikään ihme ole, että uskoin ihmeeseen. Sinä olit ihme, minun ihmeeni, mutta myös muidenkin ihme. Meillä piti olla ihana tulevaisuus. Se oli ennalta nähty, mutta sitten teit valinnan, joka muutti kaiken.
   Voi, kun olisit vain ehtinyt kuulla sen ennen kuin lähdit. Ja voi, kun olisit vain kuunnellut minua. Minä käskin sinua jäämään, minä pyysin sinua jäämään ja minä rukoilin, että jäisit, mutta ei.
   Sinä olet aina tehnyt omat valintasi ilman muita. Miksi sinun täytyi aina olla niin jääräpäinen, miksi? Kunpa olisit edes hitusen verran kuunnellut minua. En olisi tässä nyt yksin.
   Muistan kullanväriset silmäsi, jotka leiskuivat toisinaan. Muistan täydelliset huulesi, jotka kaartuivat usein ihanaan hymyyn, kun kerroit minulle elämäsi yksinkertaisimmista asioista ja nauroit avoimesti tyhmille kysymyksilleni.
   Paitsi ehkä kysymykseni eivät olleetkaan niin tyhmiä.
   Suljen silmäni ja näen mielessäni täydelliset kauniit kasvosi. Se on liikaa ja kaadun maahan. Vihdoin silmäni tulvivat yli.
   Takerrun viimeiseen muistooni sinusta. Siihen, kun suutelit minua ja vakuutit, että kaikki menisi hyvin. En ehkä uskonut sinuun silloinkaan.
   Kun kuulin sinun kuolleen, en uskonut, mutta kun näin liekit, minun oli pakko uskoa. Sisälläni ollut kipinä ikään kuin sammui ja katosi.
   Silmäni rävähtävät auki ja näkevät taas tähtisen taivaan.
   Mutta nyt tajuan, että minun tähteni on sammunut ja kuollut lopullisesti.
   Huokaan hiljaa.
   ”Minä rakastan sinua Edward”, lausun vihdoin hänen nimeensä.
   Nyt ei tarvitse enää kuin miettiä, miten pääsen hänen luokseen.
   Oli hän taivaassa tai helvetissä.

A/N: Kommentoikaa kiitos sekä risuja että ruusuja. Kappalejaot on nyt saatu kuntoon.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 14:25:42 kirjoittanut Kaapo »

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #1 : 12.02.2009 18:56:21 »
Tämä oli aivan uskomaton. Olen ihan sanaton...
Ihana pikku ficci, minulla tuli jo tippa linssiin. :D
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

MOLLY

  • Vieras
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #2 : 12.02.2009 19:00:09 »
Kiitoksia paljon. Ihanaa, että tämä koskettaa jotain muutakin kuin betaani. :)

Johku

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #3 : 12.02.2009 20:41:19 »
Olen huono antamaan rakentavaa palautetta, mutta tässä oli jotain koskettavaa. Pidän tavastasi kirjoittaa. :)


{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #4 : 13.02.2009 15:24:12 »
Tällästä ei sais kirjottaa, sori vaan... Edward EI saa kuolla, liian ihana...

Sitte muuta... Aivan ihana. Osaat hyvin kirjottaa. Mä nautin, ku luin tätä, aihe ei vaan ollut kovien mieluinen.

Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #5 : 13.02.2009 23:59:32 »
todella hyvin kuvasit sitä mitä Bella olisi tuossa tilanteessa ajatellut. Sait sen tuntumaan ensin surulliselta, sitten ahdistavan surulliselta ja lopulta tappavalta. Tehokas yhdistelmä :)
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!

MOLLY

  • Vieras
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #6 : 14.02.2009 21:56:16 »
Kiitos kommenteista. Joo Edwardia ei tosiaankaan saisi tappaa... Hyvä jos sain Bellan ajatukset tuntumaan todellisilta. :)

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #7 : 14.02.2009 22:22:44 »
Tämä on kyllä täyttä angstia. Minusta todella koskettava ficci, nuo Bellan ajatukset tuntui tosi todellisilta ja inhimiellisiltä. Minustakaan Edwardia ei saa tappaa, ja onneksi se meni oikeasti niin ettei Edward kuollut. Tykkäsin tästä, jäi haikea tunnelma. Minusta tässä oli myös jotain kaunista runomaisuutta, kiitos paljon :-*
Einmal ist keinmal


MOLLY

  • Vieras
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #8 : 15.02.2009 14:07:59 »
Kiitos kommentista. Minun pitää kai pikkuhiljaa alkaa uskomaan että olen hyvä kirjoittaja.

Dunja

  • ***
  • Viestejä: 83
  • xoxo
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #9 : 17.02.2009 15:45:49 »
Joo! Oot hyvä kirjottaja! Ihana, mutta "oikeesti" noin ei sais koskaan käydä. Tosi hyvin osasit kuvata Bellan tunteita. Vaikka olikin aika lyhyt, niin silti hyvä.

MOLLY

  • Vieras
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #10 : 17.02.2009 19:09:37 »
Kiitos taas kerran kommentista!  :-* Oottakaa vaan miun seuraavaa ficciä ;)

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #11 : 20.02.2009 08:23:00 »
tuleeko sellanenki??? Ihanaa!!!!
If I say you're the one would you believe me?

Johku

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #12 : 20.02.2009 09:18:49 »
Minäkin odotan seuraavaa ficciäsi. :)

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #13 : 20.02.2009 09:51:05 »
Tämä oli huomattavasti parempi, kuin aiempi, tuo Palavat silmät (tms) -ficcisi. Kuvailit hyvin Bellan tunteita, muutamista lauseista pidinkin.

En kyllä toisaalta osaa vielä päättää, pidänkö tästäkään vai en. Kaipa se kallistuu pitämisen puolelle. : D Häiritsi hieman, kun ficci perustui suurinosaan lyhyisiin lauseisiin, mutta kaipa se oli niin tarkoitettukin ja toi jotain tiettyä tunnetta tekstiin.
Mutta edelleen painotan ulkoasua. Ficci näyttää pelkältä tekstiklöntiltä ilman  kappalevaihtoa, ja sen sisennyksiä. Betasi ehkä korjasi kirjoitusvirheitä, mutta ulkoasuun kannattaa panostaa, laittaa vaikkapa toiselle "betalle" joka voi hoitaa kappalevaihdot. :D Tämä seikka ei välttämättä kaikkia häiritse, mutta oman opiskelialani takia olen aika tarkka tästä.

Lainaus
Puut kaartuvat kohti taivasta ja toivon, että pääsisin suojaan niiden alle, mutta mikään muu ei voi tarjota minulle suojaa kuin sinä.
Tässä tuli sellainen mieleen, että muu-sanalla viitataan siis puihin ja Edwardin suojasta kun puhuttiin, tuli sellainen käsitys, että Bella puhui Edwardista "muuna". Tai siis. Bellahan pitää Edwardia ihmisenä, eli hän ei puhuisi hänestä niin "epäkunnioittavasti". Eli olisin laittanut lauseen kutakuinkin näin:

"Puut kaartuvat kohti taivasta ja toivon, että pääsisin suojaan niiden alle, mutta mikään ei voisi* tarjota minulle suojaa niin kuin sinä."
Voin olla väärässäkin, en ole mikään beta, mutta tämä tuntuisi oikeammalta. Lisäksi mielestäni voi-sanan lisäksi kuuluu si. Toivottavasti tajuat kömpelöstä selityksestäni jotain. :D

Mutta jos minulta kysyttäisiin, kuinka Bella reagoisi Edwardin kuolemaan, hän ei todellakaan pidättelisi itkua väkisin.

Täytyy kyllä vielä kehaista tuota otsikkoa. Se on nimittäin aika osuva ja vielä sidoksissa itse tekstiinkin, kun kuvasit tähden sammumista.

Seuraavaan ficciin painottaisin myös tosiaan sitä ulkoasua – se nimittäis saa ihmeellisen paljon dramaattisuutta ja tunnetta itse tekstiin! Ja lukeminenkin helpottuu, ettei tarvitse pyöritellä silmiä tekstissä ja hukkua sen sekaan.

Mutta siis hyvä ficci oli, paremmin kuvailtu, mikä oli hyvä.

Sinuna kyllä piiskaisin vähän betaasi huolellisempaan työhön. Mutta älä kerro betallesi, että minä käskin tehdä niin. D:
Kuka muuten on betasi? Sen voisi lisätä myös alkuun.


Päksy

  • ***
  • Viestejä: 75
  • Don't promise me forever, just love me day by day.
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #14 : 21.02.2009 16:26:30 »
Tää on tosi hyvä! ...vaik mie en ikinä tappais Edwardia, en vaik pakko olis : D oot sie kyl hyvä, usko pois<3

ehhhhm, taas hieman puolueellista? :D mut mie oon, ainaki siulle : P<3
Its the heart and the soul
And the body and the brain
Driving me insane
But the wind and the land
And the fire and the rain
Always stay the same



MOLLY

  • Vieras
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #15 : 21.02.2009 18:47:17 »
Niihä sie oot... Kiitos kommentista :)

BastillaShan

  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sirius + Minä = Jakautunut persoonallisuus
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #16 : 23.02.2009 21:23:08 »
Koskettava ja kaunis. Mä menin lähes tulkoon sanottomaksi tästä.
Mä en nyt osaa sanoa enempää kuin, että tää oli aivan loistava. :)

-Bastilla Shan-
The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And must follow, if I can,
Pursuing it with eager feet,
Until it joins some larger way
Where many paths and errands meet.
And whither then? I cannot say.
-The Old Walking Song-

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #17 : 21.03.2009 21:17:06 »
Itku tuli silmään. :' (

Onneksi Edward ei ole oikeasti kuollut... </'33
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #18 : 10.06.2009 10:42:27 »
No voi ei, itken taas kerran (Selvä... itken melkein kaikissa Twilight ficeissä) . Oli kaunis ja surullinen, hieman epätoivoinen ja jotenkin... en osaa selittää. Niisk, onneksi Edward oikeasti elää.

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: Tähden kuolema (B/E, PG-13, Angst)
« Vastaus #19 : 10.06.2009 20:36:26 »
Koskettava.
Muuta en osaa sanoa. ö_ö
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen