Kirjoittaja Aihe: Mitä voikaan saavuttaa oveluudella? || kelmit, S, raapalesarja, draama  (Luettu 3096 kertaa)

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Nimi: Mitä voikaan saavuttaa oveluudella?
Kirjoittaja: Arte
Päähenkilöt: Sirius, James ja Remus
Ikäraja: S
Tyyli: draama
Yhteenveto: "Mitä luulet, suostuuko Kuutamo siivoamaan meidän jälkemme liemitunnilla?"

Osallistuu: spurttiraapalehaaste, Kolme kertaa kun... -haaste

A/N Silmiini sattui sopivasti ideatiedostooni hamstraama aihe "3 paperilappua", kun pohdin, mistä voisin tehdä kolmen raapaleen sarjan spurttia varten. Tämä nyt tulee pari tuntia myöhässä, mutta sainpahan kuitenkin tehtyä. Ennen en ole kelmeistä kirjoittanutkaan, ja tämä oli ihan hauska kokemus. Heihin osaa samaistua, sen verran on tullut ficcimaailmaa koluttua.


Mitä voikaan saavuttaa oveluudella?

1.

Siriukselta Jamesille

Mitä luulet, suostuuko Kuutamo siivoamaan meidän jälkemme liemitunnilla?

Jamesilta Siriukselle

Anturajalka, sinä kelmi, meinaatko taas sotkea keitokset Ruikulin päälle? Ja vetää minut mukaan? Ja päästä vielä tilanteesta kuin koira veräjästä? Onnea yritykseen, kamu. Mutta mitä arvokkaaseen kysymykseesi tulee, kyllä Kuutamo suostuu. Hän on niin kiltti. Ja voimmehan aina uhkailla tai luvata jotain.

Siriukselta Jamesille

Voi Sarvihaara, suunnitteletko taas Kuutamo-paran kiltteyden hyväksikäyttöä? Lisää toteutumattomia lupauksia ja perättömiä uhkauksia?

Jamesilta Siriukselle

Aivan niin, mitäs muutakaan? Sitä paitsi meillähän on aina hyvät tarkoitusperät... Hei! Miten niin minä muka käytän hyväkseni! Pidä suusi, Anturajalka, kukahan tätä taas ensiksi ehdotti?

Siriukselta Jamesille

Matohäntä?


2.

Remukselta Siriukselle

Sirius, mitä te suunnittelette Sarvihaaran kanssa?

Siriukselta Remukselle

Miten niin? Voi Kuutamo, miksi aina syyllistät meitä, vaikka olemme puhtoisia kuin vastapestyt koiranpennut ja viattomia kuin kissakalat?

Remukselta Siriukselle

Se, että käytät sanaa kissakala ja koiranpentu samassa lauseessa ja kirjoitat ”voi Kuutamo”, takaa, että olette aivan varmasti suunnittelemassa jotain. Mitä se on? Ja voit muuten olla varma, että minähän en tule siistimään jälkiänne. Minä tein sen jo viime viikolla, ja sitä ennen, ja ties montako kertaa aiemmin. Minä. En. Tee. Mitään. Teidän. Hyväksenne.

Siriukselta Remukselle

Tsot tsot, Kuutamo, eipäs hermostuta siinä.


3.

Remukselta Jamesille

Kerro.

Jamesilta Remukselle

Ollaanpas sitä kohteliaita. Mitä minun nyt pitää kertoa?

Remukselta Jamesille

Älä yritä. Sirius paljasti salaiset suunnitelmanne varalleni. JA näin pikaisen katseesi hänen suuntaansa.

Jamesilta Remukselle

Ei me mitään kummempia suunnitella. Kunhan vain pidetään liemien tunnilla vähän hauskaa. EI SINUN KUSTANNUKSELLASI, jos sitä pelkäät.

Remukselta Jamesille

Saanen arvata, että hauskanpitonne liittyy jotenkin Kalkarokseen sekä siihen, että minä pelastan teidät pulasta – jälleen kerran.

Jamesilta Remukselle

Kuvitelmasi saattavat osua oikeaan suuntaan.

Remukselta Jamesille

Kuutamo kiittää Sarvihaaraa informoinnista haluten huomattaa, ettei Anturajalka kertonut yhtään mitään.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 18:25:24 kirjoittanut Arte »


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Laurensa

  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Mitä voikaan saavuttaa oveluudella?
« Vastaus #1 : 08.02.2009 13:48:30 »
Tosi hyvä. Mibä aninaskin tykkäsin. Toi Remuksen via kommentti irrotti kyll parhaat naurut. Hyvä et porukat ei oo kotona. Pitäisivät hulluna ku itekseni täällä hykertelen.
Elämässä on kaksi tärkeää asiaa. Viisaus ja luotettavuus. Luotettavuus on sitä, että pitää lupauksensa ja viisaus sitä, että ei koskaan lupaa mitään.
 Mun UniCreaturet

Dudley Dursley

  • ***
  • Viestejä: 54
Vs: Mitä voikaan saavuttaa oveluudella?
« Vastaus #2 : 10.02.2009 08:24:57 »
Minun kyllä piti kommentoida jo aikaisemmin, mutten sitten kiireessä alkanut mitään sen kummempia näpyttelemään.
Mutta voi kuinka minä pidin tästä, kaikki kolme nuorta herraa oikein puhkuivat kelmiluonteitaan. Eli hahmot olivat erittäin IC:eet, ja tykkäsin hirmuisesti juuri tuosta oveluudesta.
Ja tuo Siriuksen "Tsot tsot, eipäs hermostuta siinä", oli aivan uskomatoman ihana lopetus toiselle raapaleelle.
Tämä oli oikein mukava kokonaisuus, eikä mitään moittimista kerta kaikkiaan ole.
Loistava lukukokemus, kiitän.
nonaah teki avan
"Mikä on metsäasian yleisempi nimitys?"

Silinteri

  • Ankkakonna
  • ***
  • Viestejä: 348
  • Voittamaton poika
    • Ananasmania
Vs: Mitä voikaan saavuttaa oveluudella?
« Vastaus #3 : 11.02.2009 15:52:49 »
Tykkäsin hirveästi, olit saanut kelmien luonteet paistamaan noinkin lyhyistä lappusista erittäin selvästi. Luulen, että olisin arvannut Jamesin, Remuksen ja Siriuksen henkilöllisyydet ilman heidän nimiään. Tämä jätti oikein mukavalle mielelle, kiitos siitä. :D
▲   ▲   what is a man but the sum of his memories? we are the  stories we live! the tales we tell ourselves!