Kirjoittaja Aihe: Twilight: Palavat silmät (Edward/Bella K-11 Deathfic)  (Luettu 4349 kertaa)

MOLLY

  • Vieras
Palavat silmät

Fandom: Twilight
Author:MOLLY
Genre:Angst, Romance
Rating: K-11
Pairing: Edward/Bella
Summary: Bella vaatii Edwardilta liikoja.
A/N: Teki vaan mieli väsätä jonkinlainen one-shot Twilightista. Kirjoitettu Bellan näkökulmasta.
Warnings! Deathfic

//Firdilien muokkasi fandomin otsikkoon


Istuin yksin huoneessani odottaen Edwardia.
   Mietin toisinaan yhä, miten olin rakastunut vampyyriin. Ehkä se oli kohtalon johdatusta. Olin päätynyt Forksiin ja Edward sattui olemaan siellä.
  Ikkunalta kuului koputusta ja säntäsin avaamaan sitä.  Edward pujahti sisään täydellisillä huulillaan kareillen hymy.
   "Mitä nyt?" kysyin Edwardilta miettien, mitä tuo hymy saattaisi merkitä.
   "Carlisle antoi minulle luvan... tehdä sinusta meidän kaltaisemme", Edward puhui hiljaisella, kauniilla sointuvalla äänellään, ja tällä kertaa vielä hyvin hitaasti.
   "Oikeastiko?" kysyin niin innoissani, että Edward sävähti.
   "Ihan oikeasti Bells", hän vastasi hymy hieman hälvenneenä, mutta äänessä kareili niin paljon iloa, että tajusin, mitä hän ajatteli.
   "Milloin muutos tapahtuu?" kysyin sitten asiallisesti. Edward hätkähti rajusti ja käänsi mustat silmänsä sitten minuun.
   Tajusin siinä samassa, ettei hän siis ollut syönyt tänään.
   "Mitä haluaisit Bella?", Edward kysyi.
   "No tämä ilta olisi oikein mukava ehkäpä..." vastasin katsomatta Edwardia silmiin.
   "Tänään vai?" Edward kysyi astuen lähemmäksi.
   "No kun sinulla nyt on lupa ja kouluakaan ei enää ole..." vastasin aika hiljaa, mutta tällä kertaa käänsin katseeni Edwardiin. Edward liikkui viereeni niin nopeasti, että tuskin näin hänen liikkuvan.
   "Oletko valmis kuoleman suudelmaan, Isabella Swan, ikuinen rakkaani?" hän kysyi hiljaa silmät mustina ja totisina. Ääni oli kuitenkin vakaa.
   "Olen minä, Edward Cullen, ikuinen rakkaani", vastasin Edwardille. Tiesin, että olisin voinut keksiä jotain omaperäisempääkin, mutta se oli helpoin tapa vastata.
   Edward kumartui minua kohti, suuteli otsaani, nosti minut syliinsä ja lensi ikkunasta yöhön ja metsään.
   Tajusin, että pitäisin varmaan aika paljon ääntä, koska muutos sattuisi.
   Edward laski minut pehmeälle saniaismatolle ja suuteli minua. Ja kerrankin hän antoi minun vastata suudelmaan kunnolla, koska hän tiesi, että sillä ei enää olisi väliä.
   Hän irrottautui minusta, ja tunsin hänen hampaidensa lävistävän kaulani ja huusin. Mikään muu elämässäni ei ollut sattunut niin paljon. Taistelin tuskaa vastaan, sillä tiesin kaiken tuskan olevan tämän arvoista. Näin saisin Edwardin ikuisesti omakseni.
   Mutta yhtäkkiä tajusin, että hän ei lopettaisi.
   Kuulin, kuinka hän imi vertani niin kovan kiihkon vallassa, ja tajusin, että hän ei pystyisi lopettamaan. Minä olin niin kova pala.
   "Edward lopeta... pyydän... ole niin kiltti", voihkin katkonaisesti. Minusta tuntui että hän ei edes kuullut minua.
   Silmäni täyttyivät kyynelistä, jotka alkoivat sitten valua vuolaina poskille. Yhtäkkiä tajusin, että olin itse aiheuttanut tämän pyytämällä Edwardia puremaan minua, kun hän ei ollut syönyt.
   Yritin katsoa häntä silmiin viimeisen kerran ja onnistuinkin, mutta kullanruskeiden silmien sijasta näin palavat ja viininpunaiset silmät.
   Viimeinen ääni, jonka eläessäni kuulin, oli Edwardin raastava tuskanhuuto, kun hän tajusi, mitä oli tehnyt. Ja viimeinen asia, jonka tunsin, oli Edwardin kylmä käsi kädessäni, ja hänen marmorinviileät huulensa huulillani.
   "Anteeksi Bella", hän kuiskasi nyyhkyttäen.
   Katsoin vielä viimeisen kerran häntä silmiin. Ne eivät olleet enää palavat. Ne olivat kuolleet.
   Mutta muistin ne viininpunaisina ja palavina.

A/N: Sain betani juuri kiinni joten nyt tämä on betattu.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2016 13:15:50 kirjoittanut Beyond »

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #1 : 08.02.2009 00:26:37 »
Kirjoitusvirheitä löytyi heti alusta alkaen. Kannattaa hei pistää betalle – kovasti virheitä.
Lisäksi ulkoasu. Rivinvaihdot. Teksti on nyt pelkkää helinää ja hankala lukea:

Lainaus
Istuin yksin huoneessani odottaen Edwardia.
Mietin toisinaan yhä, miten olin rakastunut vampyyriin, ehkä se oli kohtalon johdatusta. Kohtalo heitti minut Forksiin ja Edward sattui olemaan Forksissa.
Ikkunalta kuului koputusta ja säntäsin ikkunalle. Avasin ikkunan ja Edward pujahti ikkunasta sisään täydellisillä huulillaan kareillen mitä täydellisin hymy.
 "Mitä nyt?" kysyin Edwardilta, miettien mitä tuo hymy saattaisi merkitä.
"Carlisle antoi minulle luvan... tehdä sinusta meidän kaltaisemme." Edward puhui hiljaisella, kauniilla sointuvalla äänellään ja tällä kertaa vielä hyvin hitaasti.
 "Oikeastiko?" kysyin niin innoissani, että Edward sävähti.
"Ihan oikeasti Bells." hän vastasi hymy hieman hälvenneenä, mutta äänessä kareili niin paljon iloa, että tajusin mitä hän ajatteli.
"Milloin muutos tapahtuu?" kysyin sitten asiallisesti.
Pitkä lainaus. Paljon samojen sanojen toistoa, laitoin nekin punaisella. Saattoi olla enemmänkin pelkästään tuossa pätkässä virheitä, mutta kuitenkin. Virheiden ja huonon "ulkoasun" takia melko hankalalukuista.
Lisäksi – miksi Edward hymyili leveästi kertoessaan uutisen? Edwardhan on nimenomaan Bellan muuttamista tiukasti vastaan, luultavasti hän olisi enemmänkin vihainen Carlislen "luvasta" muuttaa Bella. Eli tässä esiintyy siis hieman OOC:ttä.
Tapahtumat meni vähän liian hälinähä vaan ohitse. Unohdit kuvailla ja lukiessa jää helposti vähän  "mitäh?"-fiilis, kun tuntee yhtäkkiä jäävänsä jälkeen ficistä. Yhtäkkiä oltiin metsässä ja yhtäkkiä Edward jo puree.

Lainaus
Yritin katsoa häntä silmiin viimeisen kerran ja onnistuinkin mutta kullanruskeiden silmien sijasta näin palavat ja viininpunaiset silmät.
Viininpunaiset? Milloin Edwardista tuli ihmisverenimijä? Tai siis ihmisverta juovilla vampyyreillähän on viininpunaiset ja joo, Edward juo nyt Bellan verta, mutta ymmärsin, että ihmisverta on juotava pitempään, ennenkuin silmien väri vaihtuu. En tiedä, tämä on vain oletusta – ainakaan Houkutuksessa Edwardin juodessa Bellan verta, hänen silmiään ei kuvailtu punaisiksi.

Lainaus
"Anteeksi Bella" hän kuiskasi kun hänen kyyneleensä tippuivat kasvoilleni.
Edes Meyerin vampyyrit eivät voi itkeä.

Edwardin reaktio Bellan kuolemaan oli aika – heikko. Minusta tässä olisi saanut olla enemmän Edwardin luonnetta esillä, ei hän vain huutaisi kerran ja sano anteeksi vaan jotain vähän muutakin. SPOIL uuttakuutta: Edwardhan sanoi, että tappaisi itsensä, jos Bella kuolisi. Ja jos Edward tappaisi itse Bellan... /SPOIL LOPPUU.

Anteeksi tiukka kritiikki, minä en oikein pitänyt. :\ Mutta harjoitus tekee mestarin, kunhan ensin virheet on osattu korjata.
Läpiluitko tätä edes itse?


//Varoita sitten OOC:deisyydestä, itse en tahtoisi lukea  ficciä, jossa hahmot ovat OOC:tä. (: Ellei sillä ole jokin tarkoitus.
///Ja pilkkuvirheitä löytyy rutkasti ficistä vielä. Pistäpä koko teksti uusiksi betalle ja käske hänen korjata kaikki virheet, eikä vain niitåä, jotka mainitsin ja sen lisäksi käske betan pistää myös kappalejaot = tuo huomattavasti näköä tekstille ja on helpompi ja miellyttävämpi lukea.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2009 00:36:07 kirjoittanut Rebecca Lupin »


MOLLY

  • Vieras
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #2 : 08.02.2009 00:31:24 »
Joo kirjoitusvirheet on nyt korjattu. Ja minä tiedän kyllä, että Edward on Bellan muuttamista vastaan mutta OOC:hän on ihan sallittua ja kiitos kritiikistä. Ja joo tiedän että Edwardin reaktio oli aika vaisu ja heikko olen lukenut Uusikuun.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2009 00:38:30 kirjoittanut MOLLY »

Dunja

  • ***
  • Viestejä: 83
  • xoxo
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #3 : 17.02.2009 16:10:35 »
Muuten ihan hyvä, mutta oli himan vaikea lukea. Johtuen luultavasti siitä, että tuossa ei ollut mitään kappaleita. Lyhyt ja ytimekäs ficci, jossa ei ole mitään pahaa, mutta hieaman enemmän kuvailua ja ne kappaleet olis saaneet tästä vielä paremman.

Päksy

  • ***
  • Viestejä: 75
  • Don't promise me forever, just love me day by day.
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #4 : 21.02.2009 16:15:33 »
Hei! Täähän on hyvä! (...jopa siihen nähdenkin et vaikka omista ihmistentapattamisista huolimatta olen Bellan tappamista vastaan!)
Oot hjuuuva :p<3

(puolueellistako? :D)
Its the heart and the soul
And the body and the brain
Driving me insane
But the wind and the land
And the fire and the rain
Always stay the same



MOLLY

  • Vieras
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #5 : 21.02.2009 18:48:13 »
No olkoot puolueellista oot (melkei) eka joka sanoo tätä hyväks ;)

Päksy

  • ***
  • Viestejä: 75
  • Don't promise me forever, just love me day by day.
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #6 : 22.02.2009 18:42:59 »
 :D jos haluisin, voisin ruveta ilkeeks ja huomauttaa pikkuasioista, mut en oo ilkee ainakaa siulle, ni en huomauta : D sitä tarkotin puolueellisuudella : D ...ja kokonaisuutena tää on hyvä, mitä nyt Bellan tappamine oli huono asia :D
Its the heart and the soul
And the body and the brain
Driving me insane
But the wind and the land
And the fire and the rain
Always stay the same



Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #7 : 26.02.2009 14:45:33 »
Noh, en oiken tajunnut, että Bella kuoli ja sitten se Edwardin (sana hukassa) reaktio oli aika... Laimea... Mutta silti oli hyvä ^^


Edit// Shit.. kirjotus virhe resktio=reaktio
« Viimeksi muokattu: 12.03.2009 16:16:48 kirjoittanut Nabi. »
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

mapwe

  • thö gerruvampire
  • ***
  • Viestejä: 541
  • oh whoa ow
    • blogiblogiblogi
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #8 : 26.02.2009 15:06:01 »
Tämä oli jännä. Hyvin kirjoitettu, erillainen, uusi. Tykkäsin, tuo loppu oli paras.

Lainaus
Katsoin vielä viimeisen kerran häntä silmiin. Ne eivät olleet enää palavat. Ne olivat kuolleet.
"Lets just say I'm good at the rodeo"- Gerard Way
"Gerards lips are slimy"- Frank Iero

If we sing these words we'll never die 20032011

Slytherin!

MOLLY

  • Vieras
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #9 : 28.02.2009 01:48:22 »
Kiitos kommenteistanne! :)

naomii

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #10 : 11.03.2009 17:36:03 »
Tämä olikin yksinkertainen ja kiva ficci, niinkuin joku olikin jo kommentoinut ' lyhyt ja ytimekäs ' ;)

Idiela Cullen

  • Vampyyri
  • ***
  • Viestejä: 33
  • Playing with fire
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #11 : 11.03.2009 19:37:52 »
Mä ainakin tykkäsin tästä vaikka kappalejaot olisivat helpottaneet lukemista! Tietenkin olist voinut tehdä tästä vähän pidemmän, koska idea on hyvä, mutta kyllä tämäkin kelpaa! Kirjoitusvirheitä en jaksanut haravoida hirveän tarkasti, mutta ei niitä pahemmin tullut vastaan! Joo ja mitä muutkin on kommentoinut niin toi Edwardin reaktio..Eikö Edwardin reaktion pitäisi olla paljon järkyttyneempi, koska hän teki jotain mitä ei voi antaa itselleen koskaan anteeksi? Onhan kyseessä sen henkilön kuolema, joka on hänen syynsä elää. Mieluummin yliampuva kuin sellainen ''no voi ei, nyt se kuoli'' reaktio :D mutta hyvä ficci! kirjoita vaan rohkeasti lisää! :)
It's impossible to you, not impossible to me.

SnowCherry

  • Vieras
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #12 : 14.03.2009 10:23:42 »
Hmm... En oikein tiedä mitä sanoisin tästä, muut ovat jo kertoneet asioita mistä olisin tahtonut mainita. Tässä olisi voinut hieman hidastaa tahtia, kaikki eteni todella nopeasti. Myös Edwardin reaktio Bellan kuolemaan oli todella laimea, kuten muut ovat jo sanoneet.
    Mutta, tämä oli ihan mukavaa luettavaa :D Kiitos tästä ^^

MOLLY

  • Vieras
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #13 : 16.03.2009 08:06:14 »
Olen suunnitellu väsääväni tähän jonkinlaisen epilogin jos kerkeän.

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #14 : 16.03.2009 14:32:30 »
Jee! Haluan epilogin!!! Mulla on nyt nin tylsää ku ei oo tullu paljoo mihinkään ficciin jatkoa... ^^
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #15 : 17.06.2009 21:10:35 »
Hmm... olen lukenut aikaisemminkin, nyt tulin kommaamaan. Ihan kiva fic sinänsä, mutta että Edward otti tommosen riskin? Herranjestas...

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Palavat silmät (Edward/Bella PG-13-R Deathfic)
« Vastaus #16 : 21.12.2009 20:51:30 »
Ethän suutu jos minäkin toistelen muutamia asioita ? Siis voin sanoa, että nyt on tulossa sekä kritiikkiä että kiitosta.

Jos aloitettaisiin "huonommista" asoista ? (:

Ensinnäkin monesta kohtaa puuttui pilkut. En nyt jaksa laittaa niitä tähän. ( Olet varmaan jo korjannut ne, mutta uudelleen vilkaisu ei nyt oikein huvita)

Ja sitten pari asiaa toistui.

Niin, ja luonteenkuvailu jäi toodella lyhkäiseksi.

Jätän tähän kritiikit, jos nyt niitä edes oli. ( En viitsi mainita monta, kun kerran monet on jo sen tehneet )

Mutta kiitosta voin huoletta laittaa. (:

Teksti oli sujuvaa, ei töksähdellyt. Ja mainitsen jälleen, että pidän raa`asta. Tosin jäi vähän hämmästyttämään se, miksei Bella reakoinut mitenkään ihmeellisesti vaikka Edwardilla oli mustat silmät. Mutta Btw..

Tästä ei tullut rakentava, eikä tästä ole mtn hyötyä sinun tulevalle kirjoittajan uralle. ^^ Mutta antaa olla. Minun aivoni ei oikein toimi kello 21, eikä varsinkaan ärsyttävän koulupäivän jälkeen. Pahoitteluni.
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die