Kirjoittaja Aihe: Fanart5: Severus - 1/5  (Luettu 5972 kertaa)

Sha

  • Severus Kärmys
  • ***
  • Viestejä: 382
  • de D'Nash
Fanart5: Severus - 1/5
« : 02.01.2009 13:34:47 »
Tänne siis kokoan fanart5-työni ja aiheenani oli:

Severus Kalkaros

047. Sauva S. Kyllä, mallista ja kyllä, Alan Rickmanin mallista. Ensin piirsin yhden kuvan ilman mallia, mutta halusin samantien haudata sen, koska siitä tuli niin kamala. Sen takia päädyin käyttämään mallia (ja tulen vastaisuudessakin käyttämään). Noo, mitä tästä nyt sanoisi. No tyytyväinen olen suurimmaksi osaksi, varsinkin kasvoihin. Käsi on ehkä hieman kärähtänyt, sovitaan että siihen on osunut jokin loitsu ;D Ja taustaan olisi voinut panostaa enemmän, mutta en vain enää jaksanut, sori.
Olen saanut kuulla tuosta taustasta, joten tässä S vielä taustaton versio!

Tsiih. Kommenttia? ^^


// Illusia lisäsi ikärajat.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2012 10:14:31 kirjoittanut Illusia »
Kädet kiertyy käsiin, huulet hakee suudelmaa.

"Lakkaa hymyilemästä ja liity seuraamme, Severus!"

Cora

  • Valencianista
  • ***
  • Viestejä: 733
  • Sí.
Vs: Fanart5: Severus - 1/5
« Vastaus #1 : 02.01.2009 16:00:35 »
Vau, oli ensimmäinen reaktioni tähän. Miten joku voi osata piirtää noin hyvin... :D

Tykkään tästä tosi paljon. Kasvot ovat aivan upeat, ei oikeasti voi saada noin hyvää jälkeä puukynillä. Hiukset on aidonnäköiset ja tyksin noita silmiä erityisesti. Jostain syystä jäin tuijottelemaan tuota sauvaa, liian aito :D Ja tietenkin se on ihan mallinsa näköinen!  Ja kivaltahan tuo "savu" näyttää, tykkään varsinkin tuosta pääkallosta siinä.

Tausta olisi voinut olla mielenkiintoisempi, mutta toisaalta, jos siellä olisi tapahtunut liikaa, se olisi saattanut viedä huomion Sevistä ^^ (se oli hieno rakentava krittiikki :'D)

Hienoa työtä, lisää näitä ;)

Sirina Black

  • Queen of the Beasts
  • ***
  • Viestejä: 4 172
  • Love is a killer that never dies.
Vs: Fanart5: Severus - 1/5
« Vastaus #2 : 02.01.2009 16:47:18 »
Uuu, Severuksestakin joku piirtelee... I'm very happy... Ja kateellinen kun joku osaa piirtää noin hyvin.
Hyvin aidon näköinen kuva, upeasti väritetty. Aivan kuin olisin katsonut valokuvaa.

Uusia kuvia jään odottelemaan kuola valuen.  ;D
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.

Dhralan

  • ***
  • Viestejä: 14
  • käsivarsilla sanoja
Vs: Fanart5: Severus - 1/5
« Vastaus #3 : 02.01.2009 16:49:16 »
Ohoh, onpa upea.  :o
Tuota hmm, sopiiko pyytää sitä kuvaa mistä olet ottanut mallia? Tai siis no yleensä jos alan kommentoimaan mallista piirrettyjä niin haluaisin nähdä myös alkuperäisen. Sanoisin muuten että älä piirrä jatkossa mallista,  osaat kyllä muutenkin piirtää. :} Ja sitä paitsi minulta ei heru hirveästi rispektiä (ketä kiinnostaa?) jos mallista piirretään, vaikka olisivatkin näin jumalaisen näköisiä.

Noh, kirjoitanpa nyt jotain yleisesti (voin kirjoittaa lisääkin jos viitsit sen mallin lätkäistä esille. :b). Avasin tämän topsan heti ihan jes!-fiiliksissä, koska Severus on suosikkihahmoni. Ja vielä kun tämä oli näin huippu! Väritys on ihan tajuttoman hyvä, vaikka tuo sininen viitta/kaapu onkin vähän karu. Niin tai tuohan on ilmeisesti niinkuin musta kaapu ja tuo sininen on vain niitä vaaleampia kohtia, mutta saisi olla kyllä minun silmääni sitä mustaa enemmän ja tummuutta muutenkin. Onhan tuo ihan mielettömän upeasti väritetty laskoksineen kaikkineen ja ehdottomasti kyllä hallitset puuvärien käytön.
   Silmätkin ovat todella upeat, mutta hei, ovatko ne oikeasti ruskeat? Olen aina kuvitellut ne ainakin mustiksi ja tuntuu niinkuin ne olisivat kirjassakin olleet, mutta en kyllä ole ihan varma. No hienot silmät kuitenkin ja silmäluomet ovat todella upeasti väritetyt.
   Nenä on hyvin rickmanmainen, mutta jotenkin siitä alaspäin ja tuo pään ja leuan muoto ei ihan mene yksiin Alanin kasvojen kanssa. Ja siis voi luoja en tiedä miksi tuota nenän ja ylähuulen välissä olevaa aluetta sanotaan, mutta sekin voisi olla parempi. Jokin vähän mättää. Huuletkin saisivat olla ehkä vähän runsaammat. En tiedä johtuuko juuri tuosta pienehköstä suusta, mutta leuka näyttää sen takia vähän liian pitkältä. Nojaa, pikkuvikoja. Olisin btw henkilökohtaisesti tykännyt aavistuksen tummemmista kulmakarvoista, tai ainakin että ne olisivat tummemmat tuossa lähempänä nenänvartta.
   Nojoo, mutta siis hiukset ovat aivan upeat ja muutenkin koko setti on palvonnan arvoinen. Tuo tausta... Noh, voisi olla parempikin. En tiedä olisiko jopa ollut parempi ilman mutta eipä se nyt niin menoa haittaa. Onneksi se nyt edes on yhteydessä tuohon Severukseen (silmien väri), se oikeastaan saa sen pelittämään.

   Mut ohan se upea. Olen jo itse asiassa tehnyt syntiä kun olen pettänyt itselleni tekemäni lupauksen olla kommentoimatta mallista piirrettyjä, mutta ei tässä nyt muu auttanut. Severus kuitenkin ja semmosta. Ah. <3 Olisin btw itsekin halunnut piirtää FanArt5:n Severuksesta, mutta olin liian hidas. Hyvä vaan, koska saapahan kattella sitten tämmöstä upeaa settiä.
   Anteeksi muuten kauheasta nipotuksesta ja pikkuasioihin takertumisesta, mutta kun on pakottava tarve keksiä jotain sanottavaa kun tämä oli muuten niin vietävän upea! :}
Kuninkaan kruunu on yhtä kirkas kuin alamaistensa silmät,
valtiaan suuruus mitataan kansansa heikoimman osasta.

Sha

  • Severus Kärmys
  • ***
  • Viestejä: 382
  • de D'Nash
Vs: Fanart5: Severus - 1/5
« Vastaus #4 : 02.01.2009 17:06:08 »
Oii, kiitos kaikille kommenteista! 

Cora: Kiitoos! Aluksi ajattelin tuohon savuun lohikäärmettä, mutta sitten pääkallo tuntuikin loogisemmalta siinä :D Äh, olisi sittenkin pitänyt tehdä se mallinmukainen tausta, tosin siinä olisi taas mennyt pari iltaa lisää^^

Travers: Kiitos paljon! Lisää kuvia kyllä tulee, ihan varmasti ;)

Sirina Black: Oo kiitos kommentista! Kiva että pidit ^^

Dhralan: Ahh, meinasin pyörtyä nähdessäni kommenttisi :D Eli kiitos siitä näin jo heti alkuun! Ajattelin, että en laita mallikuvaa näytille, koska tällä kertaa ei ollut tarkoitukseni tehdä aivan samannäköistä kuin mallissa. Mutta toki saat nähdä sen :) Tässä siis mallikuva. Ja ei, en osaa piirtää ilman mallia :D Olen ihan tajuttoman kriittinen omia töitäni kohtaan ja varsinkin, jos en ole käyttänyt mallia, en näe töissäni mitään julkaisemisen arvoista. Sitten masennun ja päädyn taas piirtämään mallista. Tiedän kyllä, että piirtämällähän sitä oppisi piirtämään, mutta kun olen vain jumittunut tähän tyyliin... Seliseli :D Jännää muuten miten löysit tuolta asioita, joita itsekin mietin. Mietin pitäisikö tuota vaatetta tummentaa vielä enemmän, koska tosiaan se taisi olla enemmän musta kuin sininen. Ja mietin myös kulmakarvojen tummentamista, mutta mallikuvassa ne olivat suht vaaleat. Leukaa tosin muotoilin itse haluamani muotoiseksi, sillä mallikuvassa se oli kovin pyöreä ja halusin Severukseen vähän enemmän kulmikkuutta (voi jestas kun on nyt termit hukassa... :'D). Tosiaan, taustaan olisi voinut panostaa enemmän ja nyt se on alkanut häiritä minuakin. No, ehkä seuraavaan työhön teen vähän paremman taustan. Äläkä syyttä pyytele anteeksi, hienoa kuulla rakentavaa kommenttia, siitähän sitä kehittyy ^^
Kädet kiertyy käsiin, huulet hakee suudelmaa.

"Lakkaa hymyilemästä ja liity seuraamme, Severus!"

Dhralan

  • ***
  • Viestejä: 14
  • käsivarsilla sanoja
Vs: Fanart5: Severus - 1/5
« Vastaus #5 : 02.01.2009 17:22:21 »
Tuo taustaton versio ei muuten ainakaan minulla toimi.
Niin ja hemmetin ihana mallikuva, pitää kyllä tallentaa tuo koneelle. :}

Niin ja sellaista pitää vielä sanoa, että Severus ei näytä katsovan tuohon piirtoon/mikä savuhaituva onkin. Ja muutenkin kun nyt vertailee niin eroja tietenkin tulee enemmän esiin, mutta itsekin mainitsit että muokkailit joitain kohtia ihan tarkoituksella. Nenä olisi esim. saanut olla hallitsevampi. Ja näköjään nuo silmät olivat tuossa ihan selkeästi ruskeat niin ei sitten niistä sen enempää. :b Mutta kaunistakaunista.

//Juu, kyllä ilman taustaa on parempi. :b
« Viimeksi muokattu: 03.01.2009 13:25:13 kirjoittanut Dhralan »
Kuninkaan kruunu on yhtä kirkas kuin alamaistensa silmät,
valtiaan suuruus mitataan kansansa heikoimman osasta.

nukkekoti

  • Ananas
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Majere. <3
Vs: Fanart5: Severus - 1/5
« Vastaus #6 : 02.01.2009 21:57:35 »
Tuntuu typerältä edes painaa ''vastaus''-painiketta kun pään sisällä pyörii vaan vauohovau-sarja :o
Olen kyllä katsellut muitakin töitäsi, ja tiedän että osaat käyttää kynää, etenkin lyijykynää, mutta nam vielä puuväreillä! Itse pidän kyllä ehkä enemmän tuosta taustattomasta versiosta, muttei taustallinenkaan pahalta näytä. Joku kasvonpiirteissä tarttui silmiin, mutta silti aivan upea työ.
Pidän Severuksen silmistä erityisesti.

:)
Sans lui, je ne peux pas vivre.

gabriela

  • ***
  • Viestejä: 175
  • Rise and shine, Sammy!
Vs: Fanart5: Severus - 1/5
« Vastaus #7 : 03.01.2009 15:28:28 »
Upea teos, ei voi muuta sanoa. Ihailin tätä jo harhakuvassakin, mutta en kommentoinut sinne mitään.
Sinulla on kuitenkin tässä työssä se sama ongelma, mikä minullakin (en tiedä onko tarkoituksella); en saa ikinä töitä näyttämään siltä mitä pitäisi. Kyllähän tästä työstä tunnistaa Kalkaroksen, mutta jos tarkoituksesi oli saada Kalkaros näyttämään Alan Rickmanilta, niin siinä olet epäonnistunut. ^^ Silmät on se, joka aina kusee.

En siis yhtään vähättele piirrustustaitojasi, enkä tiedä, oliko tässä nyt tarkoitus tehdä oma tulkinta vai mitä. Muuten piirrustus on kyllä kerrassaan loistava, väritysjälki on mukavaa, tosin itse en hirveästi tykkää siitä, että puukynien jälki näkyy noin vahvasti. Sekin nyt on vaan minun mielipiteeni. ^^ Minä olisin mielelläni nähnyt tästä myös sen toisen käden, mikä tuossa mallikuvassa on, mutta toimii tämä näinkin.

Kalkaroksella on ehkä hitusen leveämpi suu, mutta se nyt on niin pieni asia, etten siihen takertuisi.

Odotan innolla lisää töitä. ^^
time is running out

Musta-Anturajalka

  • ***
  • Viestejä: 142
Vs: Fanart5: Severus - 1/5
« Vastaus #8 : 04.01.2009 15:05:57 »
Ohhoh! : o *hetken hiljaisuus, jonka aikana yritän ryhdistäytyä*
Ei mutta oikeasti, mahtavaa piirustus- ja väritysjälkeä! 
    Sanoit olevasi Severuksen kasvoihin tyytyväinen. Niin minäkin piirtäjänä olisin, mutta mielestäni tältä Severukselta puuttuu jotain.. Severusmaisuutta. Tekniikka on kyllä ihan hallussa, mutta en oikein tiedä, että mikä Severuksen kasvojen piirteitä muuttaa. Olisit voinut ehkä korostaa enemmän joitain Severukselle ilmeisiä kohtia, kuten nenää (ehkä koukumpi nenä tms.) tai jotain muuta. :) En osaa sanoa. :)
    Mutta joka tapauksessa. Mahdottoman tarkasti olet värityksenkin puolesta tämän tehnyt. Aivan kuin olisi valokuvaa katsellut. ;)
    (Muuten. Siinä vaiheessa, kun aloin katselemaan tän kättä ja taikasauvaa, mun suu loksahti kunnolla auki. Mä en ikinä osain tehä noin tarkasti. : o Kadet on mun mielestä erityisen hankalia piirtää. Ja joo. Vau, ei voi muuta sanoa!)

Odotan innolla sun muita töitä! Hienoa, että näitä on jopa 5. : o Vautsi.

~Musta-Anturajalka

Mystery

  • Näkijä
  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Fanart5: Severus - 1/5
« Vastaus #9 : 05.01.2009 00:20:09 »
Oooo,  sä teit sen.  :o Upea!  :-*
Nyt vain jään odottelemaan Dracoa/Harryä.  :D Mut ei oo kiire.
In Joy and Sorrow.

Hallow

  • muinaisjäännös
  • ***
  • Viestejä: 226
  • *snort*
Vs: Fanart5: Severus - 1/5
« Vastaus #10 : 11.01.2009 20:13:02 »
 :o :o :o :o
*järkyttynyt*
upeea!
 :o :o
HYVÄÄ JOULUA! : D

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Fanart5: Severus - 1/5
« Vastaus #11 : 18.01.2009 22:24:37 »
Toistan kommentillani edellisiä... Mutta piti tulla itsekin ylistämään piirrustustaitojasi. Ensinnäkin käsi+sauva ovat upean tarkkoja, voisipa luulla valokuvaa katsovansa. Hiukset olivat erittäin aidonnäköiset, ja kasvot kaikessa komeudessaan loistavan hienosti piirretty. Severus näyttää tuossa kyllä hitusen vanhalta, mutta kun mallista otettu, niin melkein väkisellähän se vanhemman näköiseksi menee. Olen samaa mieltä kuin Dhralan, kyllä sinä voisit ilman malliakin piirtää :D Älä ole liian kriittinen itseäsi kohtaan ;) Voisitkos piirtää kuvan vaikkapa nuoresta severuksesta, uskon kyllä että sinun taidoillasi siitä tulee varmasti hieno. Odotan mielenkiinnolla seuraavaa kuvaasi :)
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

öoliver

  • Vieras
Vs: Fanart5: Severus - 1/5
« Vastaus #12 : 19.01.2009 16:02:33 »
Onpas upea työ. Sehän on ihan Severuksen näköinen (duh). Mitään lisättävää ei minulla ole edellisiin kommentteihin. Jään odottamaan lisää :D

Petturi

  • ***
  • Viestejä: 23
  • entinen Anamorphic
Vs: Fanart5: Severus - 1/5
« Vastaus #13 : 20.01.2009 23:16:32 »
Aivan mielettömän upeasti tehty. Varsinkin nuo vaatteet, herranjestas sentään.
Hieman nakersi, ettei se ollu aivan Alan Rickmanin näköinen (oletin, kun se oli mallista), mutta näemmä olet laittanut siihen oman mielikuvasi :)

Pidin, todella paljon. Aivan älyttömän kaunis työ.
Sinulla on suuri taito, kun osaat piirtää tällaisia. Lisää siis, kiitos.

Petturi.
Ota haaveilija,
liikaa vaativa,
kuvitelmissaan seikkailija.