Kirjoittaja Aihe: Blumsteri, Neville/Luna, S, one-shot, raapale  (Luettu 2081 kertaa)

weiff

  • ***
  • Viestejä: 283
  • Three Words, Eight Letters and I'm Yours
Blumsteri, Neville/Luna, S, one-shot, raapale
« : 21.10.2008 20:36:37 »
Title: Blumsteri
Author: weiff
Genre: jaa-a! :DD
Pairing: Neville/Luna
Rating : Sallittu
Summary: Ehkä Nevillekin miettii.
Disclaimer: Row omistaa hahmot, kiitos siitä hänelle
A/N: Haha, Nevillest tuli nyt tämmöne kuka puhuu tällee, selventävää :O!! :DDDD Ainii ja blumsteri on kukka stadin slangil!


Blumsteri

Mä istuin siin tsiigaamas, ku mont muijaa käveli mun ohi. Olihan siin aika monii helmi chiksei, mut ei sitä oikeet.
Sit mä kuulin sen naurun mun korvis, ja oli ku jotku urut ja linnut ois alkanu lepattaa siin mun pään vieres. Jumalauta mikä mekkala. Mut mä tunsin jotai sisälläni, sit se käveli mun ohi ja väläytti mulle sellasseen smailin mitä en voi koskaa unohtaa.
Se heitti pari kliffaa taikaa, muijat sen ympäril skriinas. Sit se taas kyysas muo, mä smailasin sille sillee et mun stendat näky. Näytti varmaa ku olisin sitrist juonu. Se kyyras muo hetke ja käänty pois.
Samal seki oli poissa.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 17:20:15 kirjoittanut Scarlett »
Just trust me

Elfalas

  • Rouva Valas
  • ***
  • Viestejä: 557
  • Die mit dem Tod tanzt
Vs: Blumsteri
« Vastaus #1 : 22.10.2008 01:21:03 »
Mää en ymmärtäny mittään, mut tähä kellonaikaa viihyttävä kokemus. n______n Luen uuelleen aamulla ja koitan keksii rakentavvaa.


// Niin siis. Tämä on tosi mielenkiintoinen ratkaisu, ja mielenkiintoiset ratkaisut on aina hyvä juttu. Ylistän ideaa, sillä en olisi osannut ajatella Nevilleä kaappistadilaiseksi. Siitä tulee jotenkin jännää särmää hahmoon, kun siihen ottaa uutta näkökulmaa. Ja blumsteri. Loistava sana. Blumsteriblumsteriblumsteri. Se voisi olla Dumbledoren pikkuveljen nimi. Albus, Aberforth ja Blumsteri.
xD Sitten toisaalta yleisö tässä taitaa rajautua kovin pieneksi, kun ei me ymmärretä noita slangisanoja.

Tunnelman tässä ehkä ymmärtää vaikkei sanoja niin. Neville erittelee todellisuutta varsin eläväisin kielenilmauksin, antaa vähän sellaisen vaikutelman että yrittää esittää kovaa, vaikkei ole sinne päinkään. Tämä pätkä oli minusta melkoisen fluff, ainakin alkupuolella, ja sitten loppuun äkkiä tuo "Samal seki oli poissa". Töks. Sellainen häviävän lyhyt hetki jonkun elämää ja maailmankuvaa. Kyllä mää tästä tykkäsin, ja kirjakielellä tästä olisi tosiaan jäänyt uupumaan sitä kuuluisaa charmia.

Blumsteri.
Blumsteriblumsteriblumsteri.
Joo, kiitos. ^^'
« Viimeksi muokattu: 23.10.2008 18:52:29 kirjoittanut Elfalas »

Jennea

  • Vieras
Vs: Blumsteri
« Vastaus #2 : 22.10.2008 13:41:12 »
Jo otsikon nähdessä, olin iso kysymysmerkki. Taidan todellakin olla niin juntti, etten ymmärrä sanaakaan jostain stadin slangista. Täällä päin kun sellaista kieltä ei käytetä. Ja jotenkin minua aina ärsyttää, jos koulussakin joku käyttää slangia, sillä siitä huomaa, ettei se tule luonnostaan. Sellainen kieli ei vain sovi tänne.

Sitten itse ficciin. Kyllä minä muutaman sanan ymmärsin, puolet arvasin ja loput jätin pimentöön. Siitä huolimatta tykkäsin. Mukavan erilainen pätkä. Tällaisia olisi kivempi lukea lisääkin, jos saisi suomennoksen siihen vierelle ;) No ei ehkä sitä tarvitse. Kirjoittele kuitenkin lisää näitä!

Tikkis

  • Mrs. Black
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 453
  • Ava Fractalta <3
Vs: Blumsteri
« Vastaus #3 : 23.10.2008 17:57:51 »
Haha :D
Tää suoraan sanottuna kuulosti kamalalta. Oliko vähän rumasti sanottu? :D
Ei vaan idea on aika hauska. Muut tuskin on ruvennu stadin slangilla kirjottelee? Oon ylpee ku jäi hämäräks vaan toi yks sana. Skriinas? Mä veikkaan et se on nauraa, mutta varma en ole.
Oikein ovela.
Nevillellä on aika mahtipontiset ajatukset. Vau.
Että tämmönen kommentti joooo.

Tikkis kiittää.
Aina ei sanoja tarvita.
Vain katse alaston.