Kirjoittaja Aihe: Elämän eliksiiri, S  (Luettu 3165 kertaa)

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Elämän eliksiiri, S
« : 15.10.2008 13:31:51 »
// Alaotsikko: raapale, FF10: Syntymäpäivä, Hrm/Ron, lievä fluffy

Title: Elämän eliksiiri
Author: sugared
Genre: angst, fluffy
Pairing: Hermione/Ron
Rating: S
Disclaimer: Hahmot ovat J.K. Rowlingin omaisuutta.
A/N: Tällainen vähän töksähtelevä raapaleenrumilus. Eikä siitä sen enempää.

*****

Elämän eliksiiri

Asialistoja, aikatauluja, vaikutusvaltaisten velhojen käyntikortteja. Rypistynyt onnittelukortti. 36, luki kulmassa kultakirjaimin. Ei mikään juhlimisen arvoinen lukema. Kolmenkymmenenkuuden ja naimaton.
Hermione siirtyi seinäpeilin eteen. Tuimat poimut otsassa,  rusottavat posket. Hopeanharmaita hiuksia kastanjanruskeiden rinnalla.
Nainen avasi niskaan sidotun tiukan nutturan. Raskaat kiharat valahtivat olkapäille. Hän väläytti hymyn kuvajaiselleen. Peili oli armoton, se heijasti takaisin epätoivoa ja kurjuutta. Hän ei ollut enää kaunis.
Kortti oli matkalla roskiin, kun Hermione tajusi, ettei tiennyt sen lähettäjää.
Taitteen alta paljastuivat tutut harakanvarpaat.
Hän suoristi selkänsä ja vilkaisi peiliin. Otsan uurteet olivat silenneet, huulet kaartuneet onnelliseen hymyyn. Ei tarvittu rasvaimua, ei tarvittu elämän eliksiiriä. Tarvittiin vain postikortti ja nimikirjaimet R.W.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 13:30:52 kirjoittanut sugared »

her shaking shaking
glittering bones

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Vs: Elämän eliksiiri
« Vastaus #1 : 16.10.2008 17:18:01 »
Ikäraja pitäisi merkitä otsikkoonkin, kiitos. ^^

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Elämän eliksiiri, S
« Vastaus #2 : 29.06.2018 17:44:09 »
Päädyin tämän tekstin pariin, kun etsiskelin Kommenttibingoa varten luettavaa keskustelualuetta stalkkaamalla. Nimi sai minut kiinnostumaan ja klikkaamaan tämän auki. :)

Tämä on ihana, pieni välipala, jotenkin tosi toimiva tällaisena raapalemittaisena ja mutkattomana! Hermionen tunnelmiin on helppo samaistua, koska kukapa ei murehtisi ajan kulumista ja vanhenemista. On kurjaa, ettei Hermione pidä 36-vuotispäiväänsä juhlimisen arvoisena, mutta se on myös samaistuttavaa. Itse ainakin usein mietin, että olen jo näin ja näin vanha enkä ole saavuttanut mitään vaan pikemminkin menettänyt.

Mutta synttärikortti Ronilta, aww! Ihanaa, miten lopulta noinkin pieni asia piristää Hermionen. Tai no eihän se mikään pieni ole vaan oikeastaan aika suuri, koska ei ole mikään itsestäänselvyys, että joku muistaa ja välittää.

Kiitoksia tästä, pidin! :) -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Elämän eliksiiri, S
« Vastaus #3 : 16.09.2018 17:46:01 »
Tämä rapsu on tosi osuva esimerkki siitä, miten suuri vaikutus pienimmilläkin teoilla voi olla! Hermione oli tässä tosi samaistuttava. Itse kullekin tulee tuollaisia hetkiä, kun pitää itseään huonona ja epäviehättävänä ja ettei kukaan tällaista varmaan huoli, kun itseäkin tympii. Mut sitten saakin kohteliaisuuden odottamattomalta taholta, ja kaikki on toisin. Ihana sanoma <3 Pidin!

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 439
  • ava by Rosmariini
Vs: Elämän eliksiiri, S
« Vastaus #4 : 05.01.2020 18:14:21 »
Kommenttikampanjasta hei!

Tämä oli hurjan ihastuttava pikkuraapale. Mukavasti olit käyttänyt listauksia, niistä näin lyhyt teksti sai paljon sisältöä ja taustaa itseensä. Ihana, että Ronin syntymäpäiväkortilla oli tuollainen vaikutus Hermioneen. Peiliin katselu ja vanhentumisen miettiminen on tuttua itse kullekin.

Lainaus
Ei tarvittu rasvaimua, ei tarvittu elämän eliksiiriä.
Itsevarmuuden palaamiseen ei tosiaan tarvita mitään hokkus pokkusta.

Kiitos tästä söpöydestä! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Dokumentti

  • ***
  • Viestejä: 1 324
Vs: Elämän eliksiiri, S
« Vastaus #5 : 18.01.2020 13:40:44 »
Päädyin valitsemaan tämän kommenttiarpajaisten kautta, koska voin samaistua ikäkriiseilyyn tällä hetkellä hyvin vahvasti. :D

Tämä ei tuntunut niin lyhyeltä tekstiltä kuin todellisuudessa on, sillä asioista sai hyvin kiinni ja kuvailu oli siltä osin hyvin onnistunut.
Tiukka nuttura on varmasti Hernionelle sopiva tuossa iässä ja peilin armottomuus hyvinkin tuttua itse jokaiselle ajoittain.
Onneksi Hermionea piristi Ronin onnittelukortti ja hän muisti tarkistaa keneltä kortti on! Tuollaiset pienet teot tekevät paljon, kun ne vain tulevat oikealta ihmiseltä. :)

Kiitos tästä söpöstä pätkästä! :)
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: Elämän eliksiiri, S
« Vastaus #6 : 09.02.2020 11:13:38 »
Waulish: Hauskaa, että päädyit nappaamaan tämän luettavaksesi (silloin 2 vuotta sitten; taivas, kun olen huono vastaamaan kommenteihin)! Huomaa, että tämä on kirjoitettu 10 vuotta sitten, kun 36 on mun mielestä ollut ilmeisesti "tosi vanha". :'') Muistelen tyyliin googlettaneeni, että missä iässä ensimmäisiä harmaita hiuksia voi ilmaantua. :DD Mutta niin kuin sanoitkin, kyllä sitä itsekin välillä ikäkriiseilee ja miettii, mit kaikkea olisi pitänyt saavuttaa! Mahtavaa, että tykkäsit tästä wanhasta pikkurapsusta. Iso kiitos kommentista!

Sokerisiipi: Ihanaa, kun tykkäsit! Ja juuri niin! Miten eri valossa sitä voikaan itsensä nähdä, kun katsookin välillä jonkun toisen näkökulmasta. Kiitos paljon kommentista!

Kelsier: Kiva kuulla, että tykkäsit! Toivotaan, että Hermione myös vastaa korttiin! :D Kiitän kovasti kommentista!

Dokumentti: Hahaa, voihan ikäkriisit! On kyllä ihan kauheeta, kun joskus väsyneenä, stressaantuneena ja naama talven kuivattamana katsoo peiliin... Ihanaa, että tykkäsit tästä, ja iso kiitos sullekin kommentista!

her shaking shaking
glittering bones