Kirjoittaja Aihe: Kidesokeria | S, Herm/Fred, fluff. LUKU 3!  (Luettu 8032 kertaa)

miisa

  • ***
  • Viestejä: 208
  • © miisa
Kidesokeria | S, Herm/Fred, fluff. LUKU 3!
« : 11.08.2008 00:07:29 »
Title: Kidesokeria
Author: miisa
Pairing: Hermione/Fred
Genre: Fluff
Rating: S
Summary: "Olin yllättänyt itseni viime kesänä katselemassa Frediä useaan otteeseen. Pian poika ilmestyi uniini ja huomasin olevani ihastunut häneen."
A/N: Hermionen näkökulmasta kirjoitettu. Minulle iski jostakin yht'äkkiä inspiraatio kirjoittaa Hermionesta ihastumaan jompaan kumpaan kaksosista, vaikka en oikeastaan välitä tästä parituksesta liiemmin. Joten tässä tulos. Ömm, Hermy on tässä 13, joten Fred on 15. Otsikko on joku niin random ja kaukaa haettu kuin olla ja voi, pyydän sitä anteeksi.


Luku 1.

Aamuauringon ensimmäiset säteet leikkivät härnäten kasvoillani tiedostaakseen aamun koittaneen. Automaattisesti käänsin kylkeäni välttääkseni valon heijastumisen silmäluomiini. Joku riuhtaisi verhot syrjään ikkunan edestä ja huone alkoi tulvia auringon valosta.

"Hermione, nouse jo!" Ginnyn ääni kuului korvani vierestä. "Kello on jo kymmenen." Tyttö lisäsi ja alkoi repiä untuvapeittoa päältäni kovakouraisesti.

"Hyvä on, Ginny, minä herään!" Murahdin alistuneena ja kohottauduin sängyn reunalle istumaan.

Haukottelin raukeasti ja venyttelin samalla käsiäni. Ginny kiskoi sinisen t-paidan päänsä yli ja huikkasi menevänsä edeltä aamupalalle. Nyökkäsin punapäiselle tytölle, joka poistui huoneesta painaen oven vaimeasti kolahtaen kiinni perässään. Räpyttelin vielä hetken silmiäni ja haroin sormilla hiuskuontaloani, ennen kuin kumarruin matka-arkkuni ylle etsimään jotain päälle pantavaa.

Astelin hiukan tomuiset rappuset alakertaan, jossa Weasleyn perhe, ja Harry, istuivat aamiaisen ääressä. Katseeni viivähti Harryn molemmin puolin istuvien kaksosten selissä, enkä voinut estää hymyn kohoamista poskilleni.
Kiersin pöydän ja istuin Pearcyn ja Ginnyn väliin, Harrya vastapäätä.

"Huomenta, Harry." Sanoin pirteästi ja aloin kauhoa puuroa lautaselleni.

"Huomenta." Harry vastasi hymyillen ja kääntyi takaisin Fredin ja Georgen puoleen, jotka keskustelivat vilkkaasti.

Aloin lusikoida puuroa mietteliäänä suuhuni. Silmäni hakeutuivat lähes automaattisesti tutkimaan kaksosia, kuten joka ainut aamu ennen tätäkin aamua.
Heillä oli päällään täsmälleen samanlaiset, hieman rispaantuneet, valkoiset t-paidat, joissa komeili mustalla värillä kuvioitu lohikäärme. Leiskuvan punaiset hiukset olivat pörrössä yön jäljiltä ja molempien kasvoilla säteili identtinen virne. Ruskeiden silmien ympärille muodostui muutama naururyppy, jotka vastasivat toisiaan täydellisesti. Huokaisin hiljaa ja annoin unelmoivan katseeni pysähtyä Frediin.

Olin yllättänyt itseni viime kesänä katselemassa Frediä useaan otteeseen. Pian poika ilmestyi uniini ja huomasin olevani ihastunut häneen.
Viime lukuvuoden päätyttyä odotin vimmatusti kesälomaa, koska Ron oli kutsunut minut Kotikoloon, mikä tarkoitti sitä, että näkisin Frediä muuallakin kuin Tylypahkassa.

"Hermione?" Hätkähdin rajusti poksahtaessani takaisin maanpinnalle vaaleanpunaisista pilvilinnoistani Ronin äänen saattelemana. "Sinulla on puuroa sylissäsi."

Kasvoni saavat hennon punaisen värin huomatessani pudottaneeni täyden lusikallisen puuroa farkuilleni.

Tunsin kaikkien katseet itsessäni ja kuulin naurun pärskähdykset korvissani rouva Weasleyn ojentaessa minulle hyväntahtoisesti talouspaperia. Pyyhin housuni nopeasti puhtaaksi ja virnistin muille leveästi.

"Freddie, Georgie, kitkekää menninkäiset puutarhasta, kun olette syöneet." Rouva Weasley rikkoi hiljaisuuden.

Freddie. Hymyilin rouva Weasleyn käyttämälle kutsumanimelle.

"Miksi?" Fred parkaisi. "Miksi aina minä ja George? Miksi ei vaikka Ron? Tai Percy? Tai Gin-"

Rouva Weasley loi tuiman katseen Frediin, saaden tämän hiljenemään kuin taikaiskusta. "Koska he saavat muita hommia!"

Fred tuhahti hiljaa ja veljekset söivät vaiteliaina leipänsä loppuun. He nousivat yhtä aikaa pöydästä ja suunnistivat ulko-oven kautta puutarhaan. Katselin ikkunasta ulos odottaen kaksosten ilmaantuvan takaisin näköpiiriini. En ollut uskoa silmiäni nähdessäni vain toisen punapään kumartuvan kiusaamaan menninkäisiä. Fred.
En tiedä mikä minuun iski, mutta tajusin, että nyt on oiva tilaisuus kertoa Fredille mitä häntä kohtaan tunnen. Kaksoset ovat aina yhdessä, minne tahansa menevätkin, joten tämä saattaa olla ainut tilaisuuteni!

Hotkin nopeasti puuroni loppuun, kiitin rouva Weasleytä ja harpoin puutarhaan epävarmoin askelin. Pysähdyin Fredin viereen ja tämä käänsi uteliaana katseensa minuun.

"Fred..." Toisin ihastukseni nimen arasti, katse omissa kengänkärjissäni. "Minä... Minä pidän sinusta! Enemmän kuin ystävänä!" Sanat ryöppysivät huuliltani ja nostin katseeni kohtaamaan lempeät ruskeat silmät.

Fred virnisti hieman vaivautuneen oloisena. "Hermy." Poika aloitti virne suupielessä. "Ihan kiva, että sinä kerroit minulle, mutta minä olen George."

Ei voi olla totta!

"Fred on luutavajassa. Itse asiassa hän tuleekin juuri tuolta."

Tämän on pakko olla joku Fredin kepponen minulle! Käännähdin salamana ja kuinka ollakaan, Fred käveli puutarhaan kahden luudan kanssa.

Fred vilkaisi minua hymyillen tyrkätessään toisen luudista veljelleen. "Ajateltiin käydä Georgen kanssa lentämässä, kun ollaan kitketty menninkäiset." Poika tokaisi hilpeänä. "Haluatko sinäkin?"

Mokani tärähti tajuntaani, kasvojani kuumotti ja veri kohisi korvissani.
Olin paljastanut tunteeni väärälle kaksoselle!

Mutisin kohteliaasti jotain kieltäytymisen tapaista Fredille ja Georgelle ja ryntäsin kasvot helakan punaisina pois puutarhasta, kiroten mielessäni itseni maan syvimpään rakoon.

Miten en saattanut tunnistaa kaksosia näin tärkeällä hetkellä?

***

Kommentit ovat kivoja ja tervetulleita. Jatkoa tulee, jos kaivataan. Ja saatte kyllä lähetää minut Azkabaniin, jos siltä tuntuu, no problem!:---)
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 21:08:26 kirjoittanut Beelsebutt »

Hopeaprinssi

  • Vieras
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #1 : 11.08.2008 11:14:40 »
Tämähän oli ihan kiva  :D

Idea on hauska ja paritus toimii. Itseasiassa Hermionen parittaminen jommallekummalle/molemmille kaksosille on suurinpiirtein ainoa hetparitus, josta oikeasti pidän. Joten tietenkin tämä piti lukaista heti, kun huomasin mikä paritus otsikossa komeilee. Jos siis ymmärsin oikein, sinä aiot jatkaa tätä, eikö totta? Kuinka pitkää olet tästä suunnitellut? Miten vain, täällä ainakin ilmoittautuu yksi immeinen, joka olisi valmis lukemaan lisääkin tätä tarinaa, sen verran kutkuttavaan kohtaan tässä luvussa jäätiin.
Nimi on suloinen, janoan saada tietää mistä se tulee?  ;)

Kadehtin kirjoitustyyliäsi. Se on juuri sopivan kertova ja yksinkertainen tällaiseen tekstiin, toisin kuin omani. Itse aina sorrun turhaan jaaritteluun ficeissä, joten minä en ikimaailmassa saisi aikaiseksi näin toimivaa ja hyvätempoista ficciä. Joissain kohtaa teksti tosin oli ehkä jopa liian yksinkertaista, ja jotkut kohdat menivät turhan nopeasti, joten hieman sitä kuvailua voisi lisätä, muttei liikaa. Se saattaisi tehdä tekstistä turhan tylsää luettavaa.
Juoni on hauska, ainakin tähän mennessä, ja pidin tuosta Hermionen mokasta  ;D. Voin niin kuvitella miltä hänestä tässä kohtaa tuntuu. Vähän hassulta tosin tuntui tuo, että hän vain pääti mennä kertomaan Fredille, itse en ainakaan kehtaisi vain suinpäin rynnätä tunnustamaan tunteitani. No, ehkä sillä on jotain tekemistä sen kanssa, että hermione on Rohkelikko  :P.

Jokatapauksessa, pidin tästä.
Jatkoa?
Kiitos.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2008 11:22:10 kirjoittanut Hopeaprinssi »

miisa

  • ***
  • Viestejä: 208
  • © miisa
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #2 : 11.08.2008 14:33:21 »
Kelmikiti, kiitos kommentista ja mukava kuulla, että pidät ideasta! :)

Taika-ankka, kiitos sinullekkin kommentista! Ja tosiaan, tälle paritukselle ei löydy kauheasti ficcejä. Mukava kuulla, että idea kelpaa sinullekkin! :---)

Hopeaprinssi, aww pitkä kommentti, joten kiitos siitä! Mukava kuulla, että tästä parituksesta tässä ficissä näköjään pidetään: ) Eiköhän jatkoa ole nyt luvassa, kun sitä pyydettiin noin kauniisti! ;) Pituudesta en vielä osaa sanoa, katsoo nyt miten saan kiteytettyä näitä jatkoajatuksiani paperille. Veikkaan, että ainakin muutama luku tulee. Kovaa kiirettä en kuitenkaan aio pitää, sillä en halua turhan hätiköityä jälkeä... : )

Ficin nimi koki aika pitkän tarinan. Halusin ehdottomasti jonkun suomenkielisen suloisen sanan, mutta päähäni ei tullut mitään tarpeeksi suloista ja samalla omaperäistä. Avasin winampin ja selailin kappalelistaa ja kappaleiden nimiä, jos niistä saisi väännettyä jotain. Sieltä sitten pilkisti Sugar-niminen kappale. Siitä sitten suomensin sanan Sokeri (kuinka nokkelaa ;D), mutta se kuulosti turhan yksinkertaiselta. Aloin miettimään kaikkia sokerilajeja tomusokerista sokerikuutioihin ja päädyin sitten tavalliseen kidesokeriin. Pelkkä kidesokeri kuulosti mielessäni jokseenkin tyhmälle, joten lisäsin loppuun aan ja voilà, otsikosta tuli kidesokeria.

Hm, itse sorrun juuri tällä kirjoitustyylilläni muutamiin turhan hätiköityihin kohtiin, kuten mainitsitkin... ;D Oikeastaan tämä juoni saikin alkunsa juuri tuosta Hermionen mokasta. Tuolla ryntäyksellä taitaa tosiaan olla tekemistä sen kanssa, että Hermionen tupa on Rohkelikko ja hän kadotti järkensä hetkeksi tunteittensa edestä! ;D


Kaikille nyt sitten tiedoksi: luvassa on jatkoa ja kiitos vielä kommenteista!

miisa

  • ***
  • Viestejä: 208
  • © miisa
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #3 : 15.08.2008 23:16:34 »
Luku 2.

Kihisin kiukusta marssiessani suorinta tietä Ginnyn huoneeseen. Paiskasin oven raivokkaasti kiinni saaden seinällä olevat taulut heilumaan uhkaavasti ja ne alkoivat sättimään minua kilpaa röyhkeästä käytöksestäni.
Heittäydyin sängylle pitkin pituuttani ja painoin kasvot tyynyä vasten. Kyyneleet kirvelivät silmissä, mutta en aikonut itkeä.

Miten saatoin olla niin tyhmä? Miksi sillä tavalla vain ryntäsin pää kolmantena jalkana laukomaan totuuksia? George on aivan varmasti kertonut Fredille mitä menin möläyttämään ja nyt he nauravat minulle katketakseen.


Ajatukset pyörivät mielessäni saaden aikaan kivuliaasti tykyttävän päänsäryn. Huokaisin raskaasti ja nostin kasvoni tyynystä. Nostin sormet ohimoilleni ja hieroin varovaisesti halkeamaisillaan olevaa kalloani.
Suljin silmäni hiljaa voihkaisten.

Typerä minä. Typerä George. Typerä Fred.

Ovi kolahti ja Ginny kurkisti huoneeseen.

Typerä Ginny.

"Hermione, onko kaikki hyvin?"

"Juu on. Päätäni vain alkoi särkeä." Pakotin teennäisen hymyn huulilleni.

Punapää loi minuun merkillisen katseen ja astui huoneeseen vetäen oven perässään kiinni. Hän käveli huoneen poikki istumaan sängylleen risti-istuntaan, tummanruskeat silmät suunnattuna minuun.
Liikahdin levottomasti Ginnyn haukan katseen alla ja mietin kuumeisesti olikohan kaksoset jo kuuluttaneet koko perheelle minun tähän päivään asti tarkoin varjellun salaisuuteni.

"Tulit aika ryminällä yläkertaan." Ginny aloitti varovaisesti. "Oletko varma ettei mitään ole sattunut?"

Katsoin Ginnyn huolestuneisiin silmiin ja kohottauduin hitaasti istumaan. Otin tyynyn syliini ja aloin hellästi silittää kankaan pintaa. Vasta kun olin silottanut tyynyliinasta kaikki rypyt annoin Ginnyn silmien tavoittaa omani.

"Hermy?"
"Kaikki on hyvin, Ginny. Mitään ei ole sattunut. Johan sanoin, että päätäni vain särkee."
"Selvä, mutta jos haluat puhua jost-"

Ärtymys leimahti sisälläni. Eikö Ginny ymmärtänyt että en halunnut puhua?

"Etkö sinä tajua, jos minä sanon kaiken olevan hyvin? Eikö se mahdu kalloosi? Jätä-minut-rauhaan!" Katsoin ystävätärtäni silmät leimuten, suu kapeana viivana.

Ginny räpsäytti silmiään kerran tai pari ja liukui sängyltänsä hitaasti katse räsyisen maton reunassa.

"Minä vain-"

"Häivy!" Karjaisin kasvot tiilenpunaisina ja ennen kuin tajusinkaan, Ginny oli luikkinut huoneesta ja paukauttanut oven perässään niin lujasti kiinni, että yksi tauluista putosi lattialle kimeän kirkunan saattelemana.

Katsoin kolhiintunutta ovea ja tunsin omantunnon pistoksen. Hienoa, Hermione.

Olin huutanut Ginnylle ilman kunnon syytä. Tyttöhän oli vain halunnut tietää onko minulla kaikki hyvin. Itse olin tämän taikaliemen keittänyt. Itse olin oikopäätä juossut väärän kaksosen jalkoihin vannomaan ikuista rakkautta. Ginnyllä ei ollut tämän asian kanssa osuutta eikä arpaa.
Minun täytyisi pyytää Ginnyltä anteeksi mitä pikimmiten.

Laskeuduin sängyltä ja kävelin hitaasti ovelle. Vetäisin sen auki ja avautuva näky sai minut kiskaisemaan oven nopeasti takaisin kiinni. Sydän tykyttäen nojasin jännityksestä pingottuneena selkä ovea vasten ja toivoin hartaasti, että rappustasoa kiipeämässä olleet kaksoset eivät olisi huomanneet mitään.
Typerä toive. Todella typerä.

"Mikä tuota riivaa?" Kuului Fredin kysyvä ääni.
George hymähti ilkikuriseen sävyyn.

Painoin silmäni lujasti kiinni ja rukoilin, että veljekset jatkaisivat rappusten kiipeämistä kohti omaa huonettaan puimatta asiaa enempää.

"Ehkä kannattaisi kysyä?" George ehdotti viattomasti. "Jos sillä on vaikka jotain sydämellään."

Poika painotti laiskasti viimeistä sanaa.

Minä tapan sinut, George! Tapan! Pyydän Hagridia lahjoittamaan muutaman räiskeperäisen sisuliskon ja annan niiden syödä sinut! Sitten elvytän sinut jäännöksistäsi ja annan niiden liskojen syödä sinut uudestaan!


"Mitä tuo tarkoitti?"
"Unohda."
"Kerro!"
"Unohda nyt vain kiltisti, Freddie."
"Kerro tai noidun sinut rupisammakoksi. Rumaksi sellaiseksi, niin rumaksi, että et saa ikinä edes toisesta rupikonnasta tyttöystävää poikaystävästä puhumattakaan."
"Unohda. Ja sitä paitsi minä en pidä pojista sillä tavalla."
"Minä varoitin, Georgie."
"Et sinä saa taikoa lomalla sen enempää kuin minäkään."
"... Hemmetti."

Kaksosten äänet loittonivat ja nielaisin helpottuneena. Valahdin rennommin ovea vasten. Avasin silmäni ja annoin veljesten keskustelun lipua tajuntaani hitaasti, mutta varmasti. Kuulemani perusteella George ei ollut kertonut Fredille. Äsken poika ehkä vihjaili epäsuorasti, mutta hän ei ollut kertonut! Hypähdin rappuun ja kiirehdin alakertaan etsimään Ginnyä.

Tyttö istui keittiönpöydän ääressä ja luki Päivän Profeettaa vilkaisemattakaan minuun saavuttuani keittiöön.
Vaihdoin vaivaantuneena painoa jalalta toiselle. Yritin piilottaa kasvoni ruskean hiuspehkoni taakse ja mietin kuumeisesti mitä sanoisin ja kuinka Ginny mahtaa suhtautua anteeksipyyntööni.

"Anteeksi, Ginny. En olisi saanut tiuskia sinulle sillä tavalla. Käyttäydyin tosi tyhmästi." Henkäisin ja kurkistelin hiussuortuvieni lomasta tulenpunaisten hiusten suuntaan.

Ginny ei vastannut vaan taitteli lehden rauhallisesti kiinni. Hän nosti katseensa minuun ja huomasin pienen hymyn leikittelevän tytön suupielessä.

"Saat anteeksi."

Hymyilin säteilevästi ja loikkasin Ginnyn kaulaan. "Kiitos, Ginny!"

Kaikki oli nyt raiteillaan. Tai olisi niin kauan, kun George vaikenisi meidän keskeisestä pikku salaisuudestamme.

Ihana Ginny. Ihana George. Ihana Fred.

Päänsärky oli tiessään.

***
A/N: Tässä nyt sitten toinen luku. Hermionen jälkipuintia edellisen luvun mökäytyksestään. Tässä olen pohtinut, että ficin edetessä ikäraja saattaa nousta vähän, mutta ei paljoa. Katsoo nyt millä eväillä jatketaan. Kaksosten dialogi on toivon mukaan selkeä. Tätä dialogia perustelen sillä, että pojat olivat rapussa ja Hermione kuulosteli oven takaa mitä nämä mahtavat puhua, joten minusta tuntui jokseenkin typerältä kuvailla paremmin ilmeitä ja äänen sävyjä. Kertokaahan miten se lyhyenä dialogina siellä välissä toimii.

Kommentit ovat yhä kivoja, oli ne millaisia tahansa! :)

miisa

  • ***
  • Viestejä: 208
  • © miisa
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #4 : 16.08.2008 11:18:58 »
Kelmikiti, kiitos kommentista jälleen! :D Ja tuosta Hermionen käytöksestä sen verran, että ihastuminen saa joskus tekemään typeriä asioita ja tunteet ovat pinnassa ;D

Taika-ankka, kiitos kommentista sinullekkin! Jatkoideat onkin minulla jo suunnitteilla, tosin en tiedä miten nopeasti saan luvun kirjoitettua, sillä maanantaina alkaa koulu ja se verottaa vähän ajasta. Innoittavaa kuulla, että tässä oli useampikin hyvä kohta! ;D

Herski

  • Malfoyn vaimo
  • ***
  • Viestejä: 350
  • Dramione ♥
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #5 : 16.08.2008 22:45:26 »
Mukava fic ! :) Mielenkiintoinen paritus! Ja se saikin minut lukemaan tätä ficciä !
Ja hyvä että tulin lukemaan. Todella kiva ficci.
Toivottavasti laitat pian jatkoa,sillä taisit saada minusta vakituisen lukian tähän ficciisi!

Jatkoa odotellessa... ;)


- Herski -
DRAMIONE ♥

miisa

  • ***
  • Viestejä: 208
  • © miisa
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #6 : 16.08.2008 23:22:44 »
Herski, kiitos paljon kommentistasi ja lukemisesta! :) Kuten tuossa aiemmin Taika-ankalle sanoin, jatkoa on suunnitteilla, mutta en ole varma milloin saan sen kirjoitettua, koska tuo koulu alkaa tosiaan maanantaina. Pyrin ainakin siihen, että viikon päästä viimeistään olisi kolmas luku luettavissa, ellei käy niin surkeasti että ajatukset katoavat koulun myötä (mikä on kyllä aika epätodennäköistä).
Olen imarreltu, jos saan sinusta vakituisen lukijan tähän ficciin! ;D

Timanttityyppi

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #7 : 17.08.2008 09:12:04 »
Aww... Ihana luku <3 8D Tykkäsin ficistä, ja tykkään erityisen paljon parituksesta <3 (: Kaksoset ovat kyllä niiiin parhaita <3 8)) Jatkoa kiitos <33 8D Kiva ficci <33

// Timanttityyppi
Fred + George = The Weasley Twins <3

miisa

  • ***
  • Viestejä: 208
  • © miisa
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #8 : 17.08.2008 12:43:30 »
Timanttityyppi, kiitos lukemisesta ja kommentista! :) Ja kyllä, kaksoset ovat parhaita! ♥ ;D

Timanttityyppi

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #9 : 18.08.2008 19:21:49 »
miisa kiltti, kirjoitathan jo jatkoa <3 (: En jaksa odottaa <3 8DD En saa yölläkään unta kun mietin ficciäsi <3 8) Joten anna minulle yö-unet ja kirjoita jatkoa <33 ; D

// Timanttityyppi
Fred + George = The Weasley Twins <3

miisa

  • ***
  • Viestejä: 208
  • © miisa
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #10 : 18.08.2008 21:35:01 »
Timanttityyppi, koeta malttaa vielä jonkin aikaa, että saan kirjoitettua kunnollisen luvun! ;D Jos totta puhutaan, en ole vielä edes ehtinyt aloittaa kolmannen luvun kirjoittamista, mutta idea on selvillä. Enköhän koulun keskellä tylsyyteeni jotain aloita raapustelemaan ja yritän, että viimeistään viikonlopun aikaan luku olisi täällä luettavissa, niin saat yöunesi takaisin ;)

poppy

  • ***
  • Viestejä: 30
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #11 : 19.08.2008 15:12:36 »
Vau, tää on hyvä! Jatkoa vaan, ja heti! :)
Kaksoset on kyllä ihan parhaita... 
En kyllä mitään rakentavaa osaa kirjoittaa, mutta kiitos kuitenkin.
Ja jatkoa pian! ( sehän tuli jo toiseen kertaan ).

poppy

miisa

  • ***
  • Viestejä: 208
  • © miisa
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #12 : 19.08.2008 15:35:29 »
poppy, kiitos kaunis kommentistasi ja lukemisesta! Kiva kuulla, että pidät tästä :)

Ansku-Ransku

  • aurinkoaddikti
  • ***
  • Viestejä: 453
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #13 : 19.08.2008 16:04:42 »
En edes tiedä miksi klikkasin tämän auki, mutta kyllä se kannatti :D

Ensin luin tätä naama perusilmeellä ( -.-, T.T), mutta sitten kun Hermione mokasi, purskahdin nauruun (vahingoniloinen? Minäkö?  Kuka niin väittää?) ja luin eteenpäin. Hermione toimii kyllä hieman liian nopeasti, mutta kaksoset loistavat oikein kunnolla ;D  Georgella on rankkaa olla möläyttämättä ja se ensimmäisen luvun kohta, jossa hän sanoo olevansa George eikä Fred, oli hyvin aito. Osaan niin hyvin kuvitella sen virneen ja äänen :D Sinällään sääli, että tämä on Hermionen näkökulmasta, olisi mahtavaa lukea kaksosten näkökulmasta ^^

nyt, saatuani nämä viime luvut toivon lisäälisäälisäälisäälisää.

kiitos joo, jatkoa HETI.

EDIT// Jepjep... Paineita, paineita! Pakko onnistua, miisa. Nopeasti. Paineitaa... Nääh, luku tänne vaan ja pian niin meikäläinen on tyytyväinen. Eikä fluffya, vaan huumoria ja jotain öö... hauskaa :) Muttei ylifluffyistä lukua kiitos.
Ei paineita!
« Viimeksi muokattu: 19.08.2008 21:15:36 kirjoittanut Ansku-Ransku »
Ava by raitakarkki.

miisa

  • ***
  • Viestejä: 208
  • © miisa
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #14 : 19.08.2008 17:17:49 »
Ansku-Ransku, kiitoksia sinullekkin kommentista ja lukemisesta! Toisten mokille (oli kyseessä sitten fiktiivisen tai oikean hahmon moka) on kiva nauraa, sillä vahingonilohan on paras ilo... ;D

Rakkaat lukijani, tehän aiheutatte minulle suorituspaineita, kun toivotte jatkoa noin kiihkeästi! ;D

miisa

  • ***
  • Viestejä: 208
  • © miisa
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #15 : 21.08.2008 00:12:33 »
Luku 3.

Viimeiset viikot Kotikolossa tuntuivat viuhahtavan ohi rauhallisissa merkeissä.

Pojat ja Ginny pelasivat huispausta - jolloin sain kuin varkain tilaisuuden seurata Fredin lentoa maasta käsin, sillä en liiemmin välittänyt huispaamisesta -, kävimme Viistokujalla ja norkoilimme viilenevin kesäilloin puutarhassa juttelemassa, pelaamassa velhoshakkia ja räjähtävää näpäystä.

Onnistuin hillitsemään tunteitani ja George oli vaiennut ihastumisestani Frediä kohtaan täydellisesti. Tiesin kyllä Georgen olevan kävelevä aikapommi, joka voisi pamauttaa totuuden julki koska tahansa, mutta en jaksanut kantaa siitä huolta kesän puuhasteluiden lomassa. Poika oli pitänyt arkaluontoisen salaisuuteni pimennossa tähänkin asti, joten luotin siihen, että George ei möläyttele asioitani ainakaan vähään aikaan.

Ensimmäisenä päivänä syyskuuta löysin itseni King's Crossin asemalta, laiturilta yhdeksän ja kolme neljäsosaa. Tylypahkan helakanpunainen pikajuna vihelteli lähtövaroituksia rouva Weasleyn vielä suukotellessa ja halaillessa meitä umpimähkään.

"No niin, kiirehtikää ettette myöhästy!" Rouva Weasley sanoi tavallista kimeämmällä äänellä pyyhkiessään samalla silmäkulmiaan nukkavieruun kankaiseen nenäliinaan.

Nyökkäsin niiskuttavalla, mutta hymyilevälle, rouva Weasleylle. Harry tarttui käteeni ja lähti kiskoi minut junan kyytiin juuri ajoissa, ennen kuin veturi nytkähti liikkeelle.
Ginny vilkutti äidilleen lasisen oven takaa niin kauan, että juna kaarsi mutkan taakse ja laituri katosi näkyvistä.

"Meidän kannattaa etsiä nyt vaunuosasto, ellei aiota seisoa tässä lopun päivää." Fred totesi.

Ron nyökytteli ja Fredin johdolla lähdimme harppomaan käytävää pitkin ja kurkistelemaan vaunuosastoihin.
Loppupäästä löytyi vaunu, jossa istui minun, Harryn ja Ronin vuosikurssilainen rohkelikko Neville Longbottom, joka puristi kädessään lemmikkisammakkoaan Trevoria.

"Moi, Neville!" Hymyilin pojalle kurkattuani kaksosten olkien yli vaunuun. "Saadaanhan me tulla tänne?"

"Joo, tulkaa vain." Nevillen pyöreät kasvot säteilivät innostuksesta meidän ahtautuessa vaunuun.

"Miten kesä meni?" Harry kysyi reippaasti istuutuessaan viereeni Nevilleä vastapäätä.

"Ihan hyvin. Entä teillä?"

Ron mumisi jotain hyvän kaltaista istuessaan Nevillen viereen. Ginny kävi istumaan Ronin viereen, joten vähintään toisen kaksosista olisi pakko asettua viereeni. Poskeni alkoivat punertaa pelkästä ajatuksesta, toivoessani salaa mielessäni, että se, joka viereeni istuisi, olisi Fred.
Vilkaisin nopeasti veljeksiä, jotka seisoivat vielä oviaukossa ja Georgen silmissä häivähti minulle tutuksi tullut ilkikurisuus, hänen tavoittaessa katseeni väkisin.

"Valitettavasti joudumme Fredin kanssa poistumaan ihailunne keskuudesta, sillä meillä on bisneksiä hoideltavana Leen kanssa." Punapää kuulutti ja kohautti kulmiaan merkittävästi minulle leveän virneen säestyksellä.

Laskin nopeasti katseeni ja annoin hiusten verhota kuumottavat kasvoni vaunuosaston oven paukahtaessa kiinni.

Ginny katsoi lasisen oven läpi käytävään katoavaa selkäparia pää hieman kallellaan. "Outoa..." Tyttö sanoi ja käänsi katseensa Roniin. "Georgella on tainnut nousta menestys päähän."

Nielaisin helpotuksesta, sillä hetken jo luulin Ginnyn lukeneen rivien välistä sanoman todellisen merkityksen. Ginny ei ollut mikään tyhmä tyttö.

"Mikä menestys? Eihän noilla mitään menestystä edes ole." Ron ärähti. "Minun on nälkä." Poika jatkoi valittavaan sävyyn.

Ginny tyytyi kohauttamaan harteitaan.

Pyyhkäisin hiukset silmiltäni saatuani ylimääräisen värin pois poskiltani.
Harry, Ron ja Ginny olivat keskittyneet juttelemaan tulevasta lukuvuodesta, Neville seurasi keskustelua vaitonaisena hymyillen.

"Kukakohan tulee opettamaan pimeydenvoimilta suojautumista?" Ron pohti ja rapsutti leukaansa mietteliäänä.

"Joku, joka toivottavasti osaa asiansa. Meinaan, Lockhartista oli enemmän harmia kuin hyötyä..." Harry virnisti.

Katsoin poikia tuimasti, mutta hillitsin kieleni. Eihän Gilderoy Lockhart mikään loisto-opettaja ollut, mutta ihan hyvä hän oli, vaikka lopulta paljastuikin huijariksi. Opimme hänen tunneillaan teoriasta melkoisen paljon, tai ainakin minä opin, koska osasin kuunnella oppitunneilla.
Hymähdin itsekseni.

Keskustelu katkesi kuin seinään vaunuosaston oven liukuessa auki. Draco Malfoy saapasteli vaunuun vanavedessään gorillan kokoisiksi kasvaneet Grabbe ja Goyle, sekä ylimielisesti hymyilevä Pansy Parkinson.

"Kas, kas. Keitäs täällä onkaan?" Blondi irvisti laiskasti Grabben ja Goylen hörähdellessä naurusta taustalla. "Potter, kuraverinen, verenpetturit ja heidän luuseri ystävänsä Longbottom."

Neville punastui yhtä helakan punaiseksi kuin Tylypahkan pikajuna ja Trevor lipesi hänen otteestaan. Konna loikki istuimen alle vikkelästi ja Neville ryömi perään Parkinsonin kiljahtelevan naurun saattelemana.

Harry ja Ron nousivat seisomaan hampaitaan kiristellen. Molempien silmät kapenivat viiruiksi ja yhtäaikaisesti he nappasivat taikasauvat taskuistaan.

Henkäisin äänekkäästi, hypähdin seisomaan ja tartuin Harrya käsipuolesta. "Harry, ei! Ei me voida-"

Lauseeni katkesi mahtavaan pamaukseen, Nevillen vingahdukseen ja luihuisten kirkaisuihin näiden rynniessä ovesta ulos päät kolmansina jalkoina. Paksu harmaa savu täytti vaunuosaston, eikä sen läpi nähnyt kerrassaan mitään.

Yskin kumarassa, silmiä kirveli ja pakokauhu tulvi mieleeni rikkoutuneen padon tavoin. Mitä jos Harry ja Ron satuttivat Malfoyta ja tämän kavereita pahasti? Mitä jos meidät nyt eroteta-

"Vau. En tiennyt, että se oli noin ärhäkkä!"
"En minäkään, mutta tämä savu on aika ilkeää... Tätä pitää parannella."
"Todellakin."
"Fred! George!"
"Kyllä, Ron, rakkaat veljesi tässä. Ajateltiin Georgen kanssa urheasti laukata valkoisilla ratsuillamme romanttinen auringonlasku taustallamme pelastamaan teidät tuon mäntin kynsistä. Avatkaa joku ikkuna, tänne tukehtuu!"

Ikkuna kolahti auki päästäen raikkaan ilman virtaamaan sisään ja savu leijui vaunusta ulos hetkessä. Ginny seisoi ikkunan vieressä kasvot mustina ja vilkaistuani ympärilleni huomasin muidenkin kasvojen olevan mustan noen peitossa.

"Mikä hemmetti se oli?" Ron kysyi auttaessaan kompuroivan Nevillen ylös lattialta.

Fred virnisti ja pyyhki kasvojaan paidanhihaan. "Yritettiin hieman parannella rakettien vaikutuksia, mutta näköjään se ei ihan toiminut..."

George naurahti puistellessaan vaatteistaan tomua.

"Öhöm." Yskähdys kuului kaksosten takaa ja nämä siirtyivät nopeasti oven edestä.

"Haluaisitteko jotain syötävää?" Ruokakärryjä työntävä noita kysyi vilkuillessaan huonosti peitetyllä hämmennyksellä, räjähdyksen jälkeen sekaisin olevaa osastoa.

Harry marssi tapansa mukaan ostamaan suuren kasan noidankattila leivoksia meille kaikille ja istuuduimme takaisin paikoillemme pyyhittyämme enimmät noet kasvoista.

"Sinne päin, Fred." George tuuppasi veljeään ja säpsähdin tuntiessani kevyen hipaisun kyljessäni.

Ennen kuin tajusinkaan Fred oli lähes tulkoon kyljessäni kiinni Georgen tyrkkiessä tätä.

"George. Sinulla on ihan tarpeeksi tilaa macholle egollesi, ja Hermione tuskin tykkää, jos istun hänen sylissään."

Ei Fred. Ei, ei, ei! Ei, et olisi saanut sanoa noin! Nyt George ei varmastikaan voi hillitä itseään!

George väläytti leveän hymyn. "Saattaisi se tykätäkin." Sanojensa vaikutusta tehostaakseen George tuuppasi kevyesti veljeään vielä kerran.

Toiset naurahtivat leikkisästi Georgen letkautukselle ja Fred aukaisi suunsa sanoakseen jotain, mutta ei tainnut löytää sanoja, sillä hän sulki suunsa saman tien.
Yleensä sanavalmis Fred ei löytänytkään mitään vastausta tai vitsailtavaa Georgen kommentista.
Hymyilin pienesti ja vilkaisin vieressäni istuvaa poikaa.

Ruskeat silmät kohdistivat nopeasti katseensa vaunun ikkunasta avautuvaan maisemaan  ja poika haroi leiskuvan punaisen värisiä hiuksiaan pakonomaisesti.
Hymyni leveni ja yritin peittää sen Georgelta, joka tosin oli turhaa, sillä poika oli keskittynyt syömään leivosta ja keskustelemaan muiden kanssa tulevasta lukukaudesta ja huispauksesta.

Fred oli katsonut minua! Eihän katseet tietenkään mitään tarkoita, mutta se lyhyt katsekontakti teki minut onnellisemmaksi, kuin tunsin koskaan olleeni, Tylypahkan ensimmäisen kirjeen saapumisen jälkeen. Fred ei ollut edes torjunut kaksoisveljensä virkettä millään lailla. Jännitys ja riemu kupli sisälläni, enkä tajunnut olla äkäinen Georgelle tämän sanoista.

Ehkä ne sanat vielä auttaisivat minua eteenpäin, hymyilin toiveikkaasti katsellessani pimenevään iltaan.

***
A/N: Kauan kaivattu jatko-osa on valmis, hurray! Pahoittelen suuresti, että tapahtumat etenevät nopeasti, mutta tästä osasta meinasi tulla liian pitkä, joten minun oli pakko karsia jotain pois. Paljon keskustelua ja vähemmän Hermionen mietteitä, toivottavasti tämä ei haittaa. Jälleen pieni dialogi tuolla, toivottavasti pysyitte kärryillä siinä.

Toivottavasti pidätte!

Lunella

  • ***
  • Viestejä: 704
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #16 : 21.08.2008 14:51:37 »
Vautsi. Tämä on ihana♥ Varsinkin nuo kaksoset! Greorge on kyllä hyvä vihjaillessan vaikka mitä, mutta muut eivät sitten millään tajua, mitä hän ajaa takaa.  :D  Hermionen käyttäytyminen on jokseenkin suloista luettavaa. Voi, että.. minä ainakin olisin vajonnut maan rakoon jos olisin paljastanut väärälle henkilölle tunteistani.

Haluun lukee lisää, millon tulee jatkoa?  :)


Life is an illusion.



Ansku-Ransku

  • aurinkoaddikti
  • ***
  • Viestejä: 453
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #17 : 21.08.2008 15:31:25 »
Aijai. En voinut edes nauraa ääneen, kun siskolla on kavereita alhaalla.

Jos tämä on kolmas lukuvuosi (Hermionella), niin juoni ilmeisesti muuttuu melko radikaalisti? No, eipä se varmaan tämän tarinan kannalta haitaa :)

George on kyllä hauska, itsekään en varmaan voisi olla vihjailematta. Mutta kas, Fred jäi hiljaiseksi, kerta se on ensimmäinenkin! Hyvä luku oli kyllä, tosin olin veikannut, että fikki sijoittuu koko kesälomaan, eikä kouluvuoteen. No, kyllä tämäkin kelpaa, mietin vaan toteitusta :) Oli kyllä hyvin kirjoitettu luku, lyhyt vaan, eikä sisältökään ollut niin... tapahtumarikas sillä saralla ;)

Jatkoa nopeasti, kiitos!

*jää hytkymään äänettömästä naurusta*
Ava by raitakarkki.

miisa

  • ***
  • Viestejä: 208
  • © miisa
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #18 : 21.08.2008 17:50:01 »
Kelmikiti, ajattelin tuon Hermyn hymyilin sen seurauksena, että Fred viimeinkin oli osoittanut jotain "kiinnostusta" Hermionea kohtaan, joten tytön oli vaikea olla hymyilemättä ;)

Taika-ankka, veinkö sanat suustasi? : D

Servetti, mukava kuulla, että pidit tästä! Kieltämättä itsekkin pidän Georgesta ja tämän yrityksistä tökkiä Hermionea hieman eteenpäin (omakehu, hyihyi minä!). Ihana kuulla, että pidät Hermionen käyttäytymistä suloisena! Se taitaa jakaa aika paljon mielipiteitä.

Ansku-Ransku, Mietin itsekkin sijoittaa tämän pelkkään kesälomaan, mutta sitten tulinkin toisiin aatoksiin saadessani pari kivaa ideaa, joista yksi oli juuri tuo junamatka... ;D Mutta totta tosiaan, valitettavasti en aio soveltaa tätä kirjan pohjalta (onhan tämä sentään pelkkä ficci), toivottavasti se ei haittaa ketään sen enempää.

Kiitos kaikille kommentoinnista ja lukemisesta! Jatkoa tulee kunhan kerkiän kiteyttää ajatuksia seuraavan luvun suhteen.

Herski

  • Malfoyn vaimo
  • ***
  • Viestejä: 350
  • Dramione ♥
Vs: Kidesokeria
« Vastaus #19 : 22.08.2008 16:32:09 »
Mahtava luku! Awww.. Hieman jo säpinää Hermionella ja Fredillä. ;) ohhoh,ensimmäistä kertaa Fred ei tiennyt mitä vastata kaksoisveljelleen. ;) onkohan kenties mahdollista että Fred on ihastunut Hermioneen? ;D
Todella herkullinen luku oli tämäkin!!!

Toivottavasti laitat pian jatkoa!

 
- Herski -
DRAMIONE ♥