Kirjoittaja Aihe: Ulottumattomissani | FF100, Paritus nimettömillä henkilöillä, S, one-shot.  (Luettu 2159 kertaa)

Jennea

  • Vieras
Title: Ulottomattomissani
Author: Jennea
Rating: S
Genre: Romance ja myös ehkä angst. One-shot.
Pairing: Tyttö/poika, tarkemmin saa itse päättää.
Disclaimer: Hahmot ovat J.K Rowlingnin luomia, joten en omista heitä. En saa tästä korvausta.
Summary: Miksi ihmeessä minä aina punastun väärään aikaan, ajattelin tuskastuneesti.

A/N: Tämä osallistuu siis Paritus nimettömillä henkilöillä -haasteeseen. Joten saat itse päättää parituksen. Sen verran olen "päättänyt" että se on tyttö/poika ja molemmat ovat rohkelikkoja, sillä halusin liittää tämän FF100:n sanalla Auringonlasku, joka kuvaa mielestäni ficcin tunnelmaa hyvin. Itselläni on tietty paritus tiedossa, mutta kerron sen vasta lopussa.
Tästä tuli melkoisen surumielinen, mutta ei se mittää.


Ulottumattomissani


Istuin Rohkelikkojen oleskeluhuoneessa lämpimän takan edessä isossa nojatuolissa. Edessäni pöydällä oli muutama läksykirja sekä kesken jäänyt esseeni, joka pitäisi olla valmis huomiseksi. En kuitenkaan pystynyt ajattelemaan esseetäni. Enkä sitä miten vihainen professori oikein olisi kun pudistelisin vain päätäni huomisella tunnilla, hänen kysyessäni esseetäni tarkastettavaksi. En usko, että se olisi edes yllätys professorille.

Katseeni harhaili ympäri oleskeluhuonetta. Oppilaita tekemässä läksyjä yhtä tuskastuneena kuin minä juuri äsken. Oppilaita laiskottelemassa, kun eivät enää jaksaneet tehdä läksyjään, kuten minä juuri nyt. Katselin nauravia ja surullisia naamoja. Hämmentyneitä ja uteliaita naamoja. Kunnes katseeni osui taas häneen.

Tyttö nauroi ystäviensä kanssa oleskeluhuoneen nurkkauksessa, jossa oli viisi nojatuolia ympyrässä. Katselin miten tytön silmät siristyivät kun hän hymyili leveästi ja samalla kirjoitti jotakin pergamentille. Kirjettä ehkäpä.
Tytön kiiltävät hiukset hohtivat auringossa, kun ikkunasta laskevan auringon säteet osuivat niihin. Huomasin suuni olevan hieman auki ihan vain hämmästyksestä, että joku voisi olla niin kaunis.

Nappasin suuni äkkiä kiinni ja laskin katseeni takaisin läksykirjoihini. En kuitenkaan nähnyt edessäni kirjojani, vaan suloisen tytön kasvot. Puristin silmäni kiinni. En saisi ajatella häntä. Tulin vain enemmän ja enemmän masentuneeksi, kun ajattelin tyttöä. Iloiseksi, mutta masentuneeksi. En voisi koskaan saada häntä. Tiesin, ettei hän ole kiinnostunut.

Tahtomattani nostin taas katseeni nurkkaan, jossa tiesin tytön olevan ystäviensä kanssa. Tiesin kiduttavani itseäni, mutta en voinut itselleni mitään.

Tyttö nosti samaan aikaan katseensa paperista, jota kirjoitti, ja katseemme kohtasivat. Tytön kasvoille levisi ystävällinen hymy ja itse tunsin punastuvani.
Miksi ihmeessä minä aina punastun väärään aikaan, ajattelin tuskastuneesti, mutta hymyilin kuitenkin tytölle takaisin. Tyttö painoi päänsä takaisin mahdolliseen kirjeeseensä.

Tiesin, mitä tyttö ajatteli. Että olin mahdottoman hyvä ystävä.

Ja tiesin myös, että se oli totta. Meidät oli luotu ystäviksi, eikä sille vain voinut mitään.

Ei, vaikka en haluaisi mitään enemmän kuin, että se ei olisi totta.

Olisin aina hänelle “se ystävä”.



A/N2: Itse ajattelin kirjoittaessani Neville/Ginny, mutta kuulisin mieluusti mitä paritusta te ajattelitte. (: Tai mitä parituksia teille tuli mieleen ensimmäiseksi.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 16:11:54 kirjoittanut Beelsebutt »

amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Vs: Ulottumattomissani
« Vastaus #1 : 15.07.2008 23:55:24 »
Minä ajattelin ensimmäisenä Ron/Hermionea, mutta toisaalta, eipähän se olisi tainnut tuohon sopia koskapa ensinnäkin Ron ja Hermione varmaan istuisivat keskenään ja toiseksi olihan molemmilla jollain tasolla samanlaisia tunteita. :D

Tämä oli ihan kelpo fic, mitään suuria tunteen purkauksia tämä ei herättänyt, mutta ei aina tarvitsekaan. :) Pidin tämän rauhallisesta, uneliaasta tunnelmasta (ja todella, ajatus auringonlaskusta toi tähän ihan omanlaisensa sävyn). Nimettömät hahmot -teemalla oli näin vaihteeksi hieman outoa lukea; eihän lyhyissä ficeissä välttämättä mainitakaan nimiä ainakaan paria kertaa enempää, mutta tässä kun niitä ei tiennyt ollenkaan, oli jotenkin vähän tyhjä olo. Oliko tämän haasteen tarkoituksena siis tuoda esille, keitä hahmot ovat ilman nimien mainintaa vai niin, että lukijalle jää "vapaat kädet" ja sen saa itse päättää tavallaan mielensä mukaan? Joka tapauksessa, tässä ainakin hahmot jäivät hyvin vapaatulkintaisiksi ja ihan hyvä niin.

Sujuvaa tekstiä, tämä oli kyllä oikein hyvin tehty. :) Kiitokseni.
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

Jennea

  • Vieras
Vs: Ulottumattomissani
« Vastaus #2 : 16.07.2008 16:46:24 »
amorito: Juu, tuo Ron/Hermione-paritus ehkä mieleen tulee, mutta itse halusin kirjoittaa ressukan Nevillen tunteista. Ja haasteen idean sai oikeastaan itse tulkita. Joko kertoisi hieman enemmän kyseisistä henkilöistä, että lukija ns. arvaa ne, vaikkei nimellä mainitakaan tai sitten, ettei mainitse oikein mitään, joten lukijalle jää tosiaan täysin vapaat kädet. Itse valitsin jälkimmäisen.

Kiitos sinulle kommentistasi sekä lukemisesta!

Paineside: James ja Lily, tosiaan. Voi tämän niinkin ajatella. :D Kuvailu oli joo yksinkertaista, mutta no, en tiedä. Jotenkin olen mieltynyt sellaiseen. Ettei mene ihan hienosteluksi, sillä kyseessä on kuitenkin teinipojan ajatukset. (: Mutta kiitos mahdottomasti kun luit ja kommentoit!


Yhdistin nämä kaksi kommenttiani samaan viestiin.