Kirjoittaja Aihe: Hetki ennen ikuisuutta [K11, kelmit, drama, lievä angst, deathfic]  (Luettu 4715 kertaa)

amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Title: Hetki ennen ikuisuutta
Author: amorito
Beta: Vodkamartini
Genre: drama, lievä angst, deathfic
Pairing: ei varsinaista, ainoana Lily/James
Rating: K11
Summary: Kelmit kuolevat yksi kerrallaan. Mitä heidän päässään liikkuu kuoleman hetkellä? Keitä he kuollessaan kohtaavat?
Disclaimer: Rowlingin hahmot ja Grobanin biisi ovat tekijöidensä omistuksessa. Minä käytän heitä huvikseni, ilman rahastuksen makua.
A/N: Albumihaasteen kahdeksas ficci. Biisinä on February Song. Lueskelkaa lyriikoita täältä ja julkaiskaa minulle mielipiteenne. :)

1. Kaikki neljä.

   Vallitsi sellainen harvinaislaatuinen hiljaisuus, joka ei syntyessään aiheuta kiusaantuneisuutta tai tarvetta rikkoa sitä; kukaan ei edes huomannut, etteivät toiset puhuneet, ellei sitä alkanut ajatella. Soman puutalon yläkerrassa oli pieni huone, joka näytti vielä todellista pienemmältä neljän miehen ahtauduttua sinne. Kaapujen tummat sävyt eivät oikein nekään istuneet vaaleisiin ja rauhoittaviin sävyihin, joilla talon emäntä oli huoneen sisustanut. Miesten keskellä oli valkoinen pinnasänky ja tuossa pinnasängyssä nukkui pieni poika, joka muistutti hätkähdyttävän paljon yhtä miehistä.
   Nuo neljä kaverusta olivat tunteneet toisensa jo kovin kauan, ja nyt yksi heistä oli saanut pojan. Siksi olisi ollut epäkunnioittavaa rikkoa tuo hiljaisuus. Ehkä se oli kuitenkin pelkkä tekosyy – todellisuudessa nuo velhot eivät olisi ikinä myöntäneet eivätkä tajunneetkaan että oikeasti he olivat vain liikuttuneita tuosta suloisesta ihmisolennosta edessään, eivätkä halunneet keskeyttää muutenkin lyhytaikaiseksi jäävää unta.
   Lopulta hiljaisuus murrettiin varoen, pehmeästi ja lähes kuiskaten. ”Kyllä Harry varmaan kohta avaa silmänsä.” Muut miehet ynähtelivät heti myöntävästi, heitellen väliin myös pieniä sananpalasia kuten ”totta kai” ja ”niin varmasti”. Kukaan ei kuitenkaan rohjennut siirtää katsettaan pienestä lapsesta, vaikka keskustelu olisi voinut jatkua tuosta lauseesta vielä hetken. Hiljaisuus kuitenkin palasi, yhtä rauhoittavana ja tarpeellisena kuin aiemminkin. Kaikki halusivat nähdä omin silmin, miten Harry todella avaisi omansa ja näyttäisi samassa ”paljon enemmän Lilyltä”, kuten pojan isä oli ystävilleen vakuuttanut.
   Ei ollut kuitenkaan tärkeää, näyttäisikö Harry yhtään enemmän Lilyltä silmät avoinna vai ei. Ei ole olennaista edes se, näkivätkö nuo neljä Harryn heräävän päiväuniltaan tuona iltapäivänä. Tärkeämpää on vain nähdä heidät nyt yhdessä: juuri kasvuikänsä ohittaneet nuoret miehet, joiden silmissä vilkkuvat vielä kouluiän kepposet. Yksi pitkä, komea naistenmies, joka tunnettiin tulisena ja kiihkeänä, mutta joka tulisi olemaan vielä jonain päivänä rakastava, huolehtiva ja hellämielinenkin kummisetä; yksi juuri isäksi tullut, huispausurasta haaveillut aurori, joka oli rohkea ja vahvatahtoinen; yksi pienempi mies, jonka itsetunto ja ulkonäkö kaipasivat kohennusta, mutta joka tarvitsi kipeästi hyväksyntää keneltä tahansa; sekä yksi väsyneen ja rähjäisen näköinen, mutta lempeä, hyväsydäminen ja älykäs velho.
   Pidetään mielessä tuo alkusyksyn päivä, jolloin kaikki neljä kuuluivat tiiviisti yhteen. Puiden havina säesti heidän välistä hiljaisuuttaan ulkoa pienestä puutarhasta, jonka kirkkaat värit haalistuisivat pian sävyiksi ja siitä synkäksi värittömyydeksi.

2. Peter.

   Syksyilta vaikutti tavallistakin kurjemmalta. Sadepisarat tekivät kipeää osuessaan kasvoille ja käsille, joita viitta ja huivina esiintyvä kangasriekale eivät kyenneet suojaamaan. Ehkäpä maailma jotenkin aavisti, mitä tulisi tapahtumaan ja päätti osoittaa mielensä sitä vastaan niillä keinoilla, mihin kykeni.
   Nuori mies, jolla oli pieni vatsanalku housujen vyötärön kohdalla viittansa alla, pujahti nuhjuiseen baariin. Väristen ja niiskuttaen hän tilasi tuliviskiryypyn. Saatuaan sen käsiinsä muutamaa sekuntia myöhemmin hän maksoi baarimestarille ja istahti varjoisimpaan baaritiskin päähän.
   Peter jäi tuijottamaan tuliviskilasiaan, jonka pinnan yläpuolella pyörteili hieman savua. Häntä hermostutti, ahdisti ja pelotti aivan valtavasti. Pahinta kaikista oli, ettei hän pystynyt puhumaan kenellekään. Kukapa olisi ymmärtänyt? Jokaiselle tulee joskus tunne, ettei kukaan voisi ymmärtää, mutta useimmiten se on vain kuvitelmaa. Tämä tilanne ei ole sellainen missään tapauksessa. Onko joku muka joskus hyväksynyt ystävän pettämisen ja kuoleman? Peterin kädet tärisivät, hän heilautti sormiaan kärsimättömästi hallitakseen niitä paremmin.
   Peter ei totta puhuen oikein ymmärtänyt itsekään, miksi oli tullut siihen tulokseen, että Pottereiden kavaltaminen olisi oikein. Ei, ei se oikein ole, mutta tällä hetkellä paras ratkaisu. Niin, se oli paras ratkaisu tilanteeseen nähden. Hän oli aina ollut ihan kunnollinen poika, siksi tuntui kuvottavan pahalta tuhota kokonaisen perheen elämä. Mutta hänellä oli useita perusteluja juuri näihin tilanteisiin, kun kädet vapisivat, oksetti ja viinaryyppy tai pari tuntui olevan ainut helpotus.
   Ensimmäinen oli, että hänestä oli vuosikausia tuntunut, etteivät Potterit oikeastaan olleet hänen ystäviään. Se kuulosti julmalta, vainoharhaiselta ja perusteettomalta, mutta viime aikoina tuo tunne oli vain vahvistunut vahvistumistaan. Hän ei ymmärtänyt, mistä se oikeastaan johtui, sillä hän oli aina yrittänyt olla niin hyvä ystävä kuin suinkin: miellyttävä, myöntyväinen ja mukava. Silti James, Lily, Remus ja Sirius olivat aina olleet jotenkin töykeitä, syrjiviä ja torjuvia häntä kohtaan. James ja Lilykin olivat olleet niin ilkeitä, ja nyt heidät aivan kuin palkittiin onnellisella avioliitolla ja pienellä pojalla! Se se ei ollut oikein!
   Hän muisti kuitenkin, miten mukava ja rentouttava tunnelma Pottereiden talossa oli vallinnut noin vuosi sitten, kun Harry oli ollut vastasyntynyt ja Sirius, Remus ja Peter itse olivat olleet vierailulla. Sitä päivää hän kaipasi ja muisteli usein. Se sai hänet hieman häpeämään ja vajoamaan entistä kyyrympään asentoon baarijakkaralla.
   Mutta ei, oli vielä toinenkin asia. Peter kohottautui takaisin ryhdikkäämmäksi. Hän ei koskaan ollut saanut ansaitsemaansa kunnioitusta ja arvonantoa. Pimeyden lordi voisi sitä tarjota vastapalvelukseksi hänen ystävänsä nimestä. Peterin äiti oli aina sanonut, suorastaan luvannut, että pojasta tulisi vielä jotain suurta. Peter oli kuullut, että hänen äitinsä oli erinomainen ennustaja, vaikkei hän taidoillaan koskaan ylpeillytkään. Niinpä Peter luotti sokeasti tuohon lupaukseen, ja koska tuo suuruus ei ollut vielä häntä kohdannut, hän päätteli tämän olevan se tilaisuus saavuttaa mainetta.
   Peter kumosi viinan nopeasti, pyyhkäisi suunsa kädenselkään ja lähti kohtauspaikalle, tapaamaan velhoa, joka voisi kohottaa hänet korkeammalle kuin yksikään hänen ystävistään.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2015 11:04:14 kirjoittanut Renneto »
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Vs: Hetki ennen ikuisuutta [2/6]
« Vastaus #1 : 24.07.2008 21:58:11 »
A/N: Tässä kaksi uutta lukua. Päästäänpähän itse aiheeseen (: Kommentit ilahduttavat.

3. James.

   Valkoisuuteen herääminen oli erikoinen kokemus. Samalla se nauratti, ahdisti, pelotti, rauhoitti, jännitti ja lannisti. Vatsassa tuntui puristavalta ja oli vaikea määritellä, oliko se samanlaista kuin ennen koetta oleva hermostunut ja osittain innostunut jännitys vai oliko se pelon kouristelua. Olo oli jokseenkin hysteerinen, siksi Jamesia nauratti ja itketti samaan aikaan. Tämä on nyt sitten kai kuolema, viimeinen etappi, LOPPU, hän ajatteli ja istumaan nousu kävi hänen mielessään ennen kuin hän tajusi, ettei tiennyt, istuiko vai seisoiko. Se aiheutti uuden hysterian laineen.
   Päästyään vihdoin vääntäytymään asentoon, jonka James arveli olevan istuva, hän tiiraili ympärilleen. Juuri nyt se ei häntä suuremmin ahdistanut aiemmista pelon läikähdyksistä huolimatta; ainakin hän näkisi kaiken lähestyvän eikä mikään pääsisi häntä vaanimaan. Toisaalta, miksi vaanisi? Ei kai kuolemassa ole enää epämääräisiä uhkia? Niin, eipä kai ollut. Toivottavasti tyhjyys ei kuitenkaan ollut loputon… Se kävisi äkkiä tylsäksi.
   Valkoinen, rauhoittava autius antoi aikaa ja tilaa uppoutua ajattelemaan. James oli viimeksi kohdannut Voldemortin, juuri lähetettyään Lilyn yläkertaan Harryn luo. James kirosi tuota tekoaan hieman, hermostuen uudelleen. Oliko Lily päässyt turvaan ja vienyt Harryn mukanaan? Kunpa olisi jokin keino varmistaa se, saada nähdä heidät molemmat elossa ja suojassa!
   James räpäytti silmiään pari kertaa. Paikanvaihdos hämmensi ja sekoitti hänen päätään. Valkoisuudesta täydelliseen pimeyteen siirtyminen oli ollut niin yllättävä ja äkillinen, ettei sitä voinut ymmärtää. Hetken hämmästeltyään James hoksasi tutut puut ja katot ja katsoi alas paikkaan, jossa oli ollut hänen talonsa. Nyt paikalla oli kasa lautoja ja tiiliä ja romua, joka oli aiemmin ollut sänkyjä, tuoleja, kaappeja ja pöytiä. Yöhön karkasi huuto, joka kaikui vain Jamesin omassa päässä. Pelko valtasi alaa hänen rintakehässään ja ympäröi sen.
   ”Harry on turvassa.” James kuuli korvissaan Lilyn äänen, niin elävänä ja vakuuttavana että pelkovanne löystyi hieman. James huokasi hieman eikä osannut kuin tuijottaa talon jäänteitä. Tuuli suhisi lokakuun alastomissa puissa kuulostaen aivan huokaisulta. ”Outoa, etten kuule Harryn itkua, toivottavasti hän on kunnossa noiden raunioiden alla.” Lilyn huolestunut ääni kaikui taas hänen päässään niin, että James rypisti jo hieman kulmiaan. Tuntui jo tarpeeksi pahalta joutua eroon hänestä, saati kuulla hänen äänensä jatkuvasti! Jamesia värisytti, ehkä muistaen vielä miltä kylmä syysilma tuntui ihoa vasten, ehkä lohduttoman näyn tehdessä vaikutusta häneen.
   ”Onkohan täällä kylmä vai mistä tämä johtuu”, Lily kuului taas. James pudisti päätään, laimeana yrityksenä häätää tuo ääni pois. Ei onnistunut. ”Joudunko minä puhumaan yksikseni koko ikuisuuden?” Lily puhui jälleen, nyt jo ärtyneenä. James alkoi jo vilkuilla ympärilleen, epäillen kuoleman jotenkin järkyttäneen hänen mielenterveyttään. Oikealle katsoessaan hän säikähti jälleen.
   ”Lily!” Hänen vaimonsa kohotti toista kulmakarvaansa hieman kyllästyneen oloisena. ”Ketä sinä oikein odotit? Luulitko sinä kuulevasi ääniä tai jotain?” James toivoi hartaasti, että punastuminen ei näkynyt enää kuoleman jälkeen. ”En tietenkään! Minä vain kiusasin”, hän nauroi, kuulostaen ilahduttavan vakuuttavalta. Lily hymyili pientä, vinoa hymyä. James arveli harhauttaneensa aika taitavasti.
   ”Sanoitko Harryn olevan turvassa?” James kysyi, harhauttaakseen vaimoaan vielä vähän lisää. ”Niin, Harry… selvisi”, Lily vastasi, hienoisesti hämmentyneenä. ”Miten se on mahdollista? Me emme… ja hän… Vol…” James ei jälleen kerran ollut varma mitä tunsi: toisaalta ylitsepursuavaa riemua ja helpotusta Harryn ollessa vielä elossa, toisaalta pelkoa ja kummastusta moisesta ennenkuulumattomuudesta. ”En tiedä itsekään! Mutta ehkä Harryn on määrä tehdä jotain suurta, jotain… merkittävää. Ehkä jopa…” Lily jätti lauseen kesken, mutta James osasi täydentää sen. Molemmat tiesivät, että jos Harrylle oli tosiaan langennut niin vaarallinen ja suuri tehtävä, se olisi todella vaativaa ja kenties jopa mahdotonta.
   Lily tuli hieman lähemmäksi, Jamesin kylkeen kiinni. ”Hänestä kasvaa rohkea poika. Hän pystyy siihen kyllä”, Lily kuiskasi, suru silmissään kiiltäen. James kietoi toisen kätensä tämän harteille. Uuden tilanteen tuottama ahdistava paine hellitti hieman, kun sen saattoi jakaa jonkun läheisen, samassa tilanteessa olevan kanssa. He jäivät hiljaisuuteen, jonka Lily rikkoi lopulta.
   ”Kyllä minä tiedän, että sinä luulit kuulevasi harhoja.”

4. Sirius.

   Missä helkkarissa se sauva on? Minua tarvitaan tuolla! Sauva oli kuitenkin varmaankin kierinyt jonnekin kauemmas, jonnekin pimeyteen. ”Valois?” Sirius lausui huohottaen, hieman kysyvästi, sillä hänestä oli alkanut tuntua, ettei kaikki ollut ihan kohdallaan. Kuten hän oli arvellutkin, mistään ei alkanut kajastaa valoa. Sirius kääntyili paikallaan, yrittäen tarkentaa näköään mustuudessa siltä varalta, että sauva olisi lennähtänyt jonnekin todella kauas. Jokin kuitenkin muistutti hänelle ärsyttävän järkevällä ja kuivakalla äänellä, ettei ollut mahdollista, että sauva olisi paiskautunut niin valtavan matkan päähän: hänhän oli vain kaatunut kivikammiossa olleen verhon läpi tähän viileään, mustaan… tilaan!
   Niin, hän oli todellakin vain kaatunut. Eikö tuon holvikaaren pitäisi siis olla aivan hänen varpaidensa ulottuvilla? Sitä ei ainakaan voinut nähdä, mutta ehkäpä hän ulottuisi koskettamaan sitä. Sirius liikutteli jalkojaan varovasti pitkin lattiaa, jota ei voinut nähdä, tavoitellen näkymättömissä olevaa holvikaarta. Mitään ei tuntunut, ei edes verhokankaan lepatusta.
   Sirius kömpi ylös. Eikö hänen pitäisi myös kuulla taistelun äänet? Kaikki ei voinut olla ohi vielä! ”Harry!” Sirius huusi, toivoen vastauksen tulosuunnan perusteella pystyvänsä päättelemään, mistä pääsisi pois. Pimeys tuntui kuitenkin haukkaavan hänen huutonsa sisäänsä, sillä vastausta ei kuulunut, ja mikä pelottavinta, ei edes kaikua. Sirius vaistosi pimeän jatkuvan joka puolella hänen ympärillään määrittelemättömän kauas, joten eikö kaiun olisi pitänyt olla luonnollinen osa sitä?
   ”Harry! Remus! Tonks!” Sirius heitteli nimiä tyhjyyteen toivoen saavansa edes yhden vastauksen. Hän kokeili Dumbledoren, Villisilmän, Kingsleyn, jopa Bellatrixin nimeä. Se akka oli kuitenkin heittänyt hänet sen verhon taakse! Ehkä loitsu oli jotenkin siirtänyt hänet jonnekin, vaikka hautakammioon. Se olisi ainakin Bellatrixin tapaista, loitsia serkkupoika pimeään ja unohdettuun paikkaan, johon voisi kuolla ilman että kukaan saisi koskaan tietää. Hiljaisuuden ympäröimänä Sirius lannistui.
   ”James?” hän kuiskasi. Jamesin nimi oli ainut joka hänen mieleensä enää tuli, olihan James pelastanut hänet niin monta kertaa, vaikka viimeksi hän oli tehnyt niin melkein kaksi vuosikymmentä sitten. ”Mitä, Anturajalka?” Sirius käännähti äänen suuntaan, suunnilleen satakahdeksankymmentä astetta. James seisoi hänen edessään, juuri samannäköisenä kuin kahdenkymmenen ikäisenä. Siriukselle tuli hieman vanha olo. ”Mitä hittoa, James? Tämä alkaa mennä jo tosi oudoksi”, Sirius hörähti, ihmetellen mitä taikaa Bellatrix oli häneen käyttänyt. Näkyjä loputtomassa pimeydessä? Sirius päätti vahvistaa itseään henkisesti, jottei sekoaisi ennen kuin hänet saatiin täältä pois.
   ”Niin, kuolema on vähän outoa joskus”, James sanoi, hieman surumielinen hymy nuorilla kasvoillaan. ”Anteeksi vain, kaveri, mutta minun taitaa olla parasta olla välittämättä sinusta. Istun vain tässä ja odotan, kunnes joku tulee hakemaan minut”, Sirius sanoi päättäväisesti, välittämättä Jamesin oudoista sanoista ja tuskallisen aidosta ulkomuodosta. Sirius kyykistyi, istahti ja pyörähti taas selin Jamesin hahmoon. James kuitenkin istahti hänen viereensä.
   ”No, jos minä en kelpaa niin minun täytyy kai sitten odottaa ja katsoa, kuka kelpaa sinun hakijaksesi paremmin.” Sirius piti katseensa eteenpäin, tuijotellen pimeyteen. James-hallusinaatio saisi puhua hänelle ihan mitä vain, se olisi kuitenkin vain kuvitelmaa. ”Mutta usko kun sanon, kaveri, täältä sinua ei tulla hakemaan pois. Tämä ei lopu, ennen kuin päätät lähteä minun kanssani pois täältä. Et takaisin taisteluun, mutta johonkin… yhtä mieltä kiehtovaan.” Sirius päätti vastata ollakseen kohtelias. ”Mikähän mahtaa olla ’täältä’?” Äänessä kuului yllättäen aggressiivisuus, hyökkäävä ja epätoivoinen hysteerisyys. James huokaisi. ”Sanotaan vaikka että verhon takaa”, hän vastasi hiljaa. Lopullinen sävy painoi Siriuksen sydäntä.
   Kaksi ystävystä istui hiljaa vierekkäin, vain katsoen toisiaan. ”Sinä näytät vähän nuoremmalta”, James virnisti lopulta. ”Niinkö? No, ehkä kuolema on vähän outoa joskus”, Sirius virnisti takaisin.
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

Jassminadara

  • Vieras
Vs: Hetki ennen ikuisuutta [2/6]
« Vastaus #2 : 24.07.2008 22:36:07 »
Pitääpä kommentoida kun olen näemmä ensimmäinen.
Pidin. Itseasiassa eniten pidin ehkä otsikosta, jotenkin todella kuvaava ja surumielinen. Kuten koko ficci. Ihanasti olit kuvannut tuon "verhon takana", muutenkin oli todella hellyyttävää/söpöä/surullista/aidon tuntuista kun Sirius ei heti uskonut Jamesia. Ja se kun Jamesin nimi tuli heti hänen mieleensä! Ihana.
Todella ihana oli myös ensimmäinen luku, kelmit yrittivät olla niin miehiä ja rehvakkaita ja silti olivat niin liikuttuneita. Hyvin olit sen kohdan kuvannut, hyvin olit myös kuvannut kelmit itse siinä luvussa.
Joo, negatiivista palautetta en oikein keksi, ehkä se ei kuitenkaan ole huono juttu. No, odotan jakoa!

amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Vs: Hetki ennen ikuisuutta [2/6]
« Vastaus #3 : 24.07.2008 23:35:02 »
Kiitos Jassminadara, kiva kuulla että olen onnistunut :)
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Vs: Hetki ennen ikuisuutta [6/6, VALMIS!]
« Vastaus #4 : 11.08.2008 14:04:28 »
5. Peter.

   Nähtyään viimeisenä maailmassa Harryn kasvot, Peteriä hätkähdytti nähdä Jamesin kasvot tässä toisessa maailmassa. Hän ei ollut odottanut näkevänsä niitä enää. Oikeastaan hän oli odottanut jäävänsä entiseen maailmaansa vaeltamaan aaveena, peläten kohdata tappamiaan ihmisiä kuolleina. Ikuinen karkuruuskin tuntui paremmalta vaihtoehdolta.
   ”James”, Peter henkäisi, kohottautuen makuulta istumaan. James istui polvi-istunnassa aivan hänen vierellään, vakavana ja hiljaisena. Peter tunsi olonsa jotenkin oudoksi. Hän lakkasi nojaamasta käsiinsä ja laski ne syliinsä ristien jalkansa intiaanimaiseen asentoon. Miettiessään seuraavia sanojaan hän huomasi saaneensa entisen kätensä takaisin, ehjänä ja myös jotenkin nuorempana. Peter mietti, näyttikö hän nuoremmalta muutenkin.
   Yleensä Peter oli pysytellyt muiden mukana hiljakseen, roikkunut mukana ja nauranut vaikkei huvittanut. Niinpä olikin yllättävää – sekä hänestä itsestään että myös Jamesista – että Peter puhui ensin.
   ”Ei tähän tilanteeseen kai löydä sanoja.” Peter puhui aluksi käsilleen, mutta nosti sitten katseensa Jamesiin. Häntä ei huvittanut enää nöyristellä, koko elämän jälkeen. ”Ei löytynyt kuusitoista vuotta sitten eikä nytkään.” Jamesin ilme oli monitulkintainen: mietteliäs, utelias, vakava ja kysyvä.
   ”Minulla oli teoilleni perustelut silloin. Kertoo kai jotain, etten enää muista niitä ja että olen nähnyt painajaisia siitä lähtien. En oleta, että sinua minun painajaiseni kiinnostaisivat, minä varmaan olen sinun painajaisesi. Enkä syytä sinua. Tietenkään.” Peter pelkäsi luisuvansa nuoleskelun kuiluun ja vaikeni hetkeksi. Hänen katseensa siirtyi pois Jamesista. Silmien eteen levittäytyi Tylypahkan pihan lampi, yläpuolella suhisivat pajujen oksat ja tuuli silitti hiuksia, joita tuntui olevan enemmän kuin hetki sitten. Mikään ei oikeastaan hämmästyttänyt enää.
   ”Minä olen siitä pahoillani. Muuta en pysty sanomaan, sinä saat uskoa sen tai voit jättää uskomatta. Minä jään kuitenkin mielelläni tänne, odottamaan, josko tänne tulisi joku joka ei vihaisi minua.”
   James oli edelleen hiljaa. Hiljaisuus muistutti Peteriä jostakin, hän ei vain saanut siitä kiinni sen tarkemmin. Lopulta toisen heistä oli kuitenkin sanottava jotain, tällä kertaa Jamesin.
   ”Minä huomasin sinut kyllä, Peter. Sinähän olit joka päivä mukana minne meninkin, minne Sirius, Remus ja minä menimme. Pitikö sinun todella saada Voldemort huomaamaan sinut, jotta sinusta tuntuisi joltakin?” Jamesin äänessä ei kuulunut vihaa, ei katkeruutta, vain ihmetystä ja vilpitöntä uteliaisuutta. Olihan Jamesilla ollut aikaa ajatella asiaa ja kuluttaa viha pois mielestään. Peter ei vastannut hetkeen.
   ”Maine on houkuttelevaa, James”, Peter sanoi. Omassa äänessä kuului anelu, hän vihasi itseään taas. Hän hiljeni hetkeksi ja aloitti uudelleen. ”Se tuntui parhaalta ratkaisulta silloin, ei oikealta, mutta parhaalta.” ”Mikä nyt tuntuu parhaalta?” James kysyi vastaukseksi. Peter mietti asiaa, katseli lammen laineita ja harmaata pilvimassaa, joka taivaalla liikkui. Todella mietti, pohti ja käänteli asiaa joka kantilta.
   ”Tänne jääminen.” Hän ei nostanut katsettaan, vaikka kuuli Jamesin nousevan ylös. ”Jos se sinusta parhaalta tuntuu”, James lausui hiljaa. Askelet loittonivat ja katosivat. Peter vaihtoi asentoa, nosti polvet koukkuun eteensä ja kietoi kädet niiden ympärille, kääntämättä katsetta maisemasta hetkeksikään.

6. Remus.

   Ensimmäinen ajatus koski Teddyä. Toinen Doraa. Kolmannelle ei ollut enää tilaa. Remus makasi kovalla alustalla ajatellen noita kahta ja sitä, miten he selviytyisivät, jos selviytyisivät ollenkaan. Sekin seikka oli otettava huomioon. Suljettujen silmäluomien takana häälyi rauhoittava valo, pehmeä ja lämmin. Lopulta Remus avasi silmänsä, pyyhkien syrjien karmaisevat kuvitelmat Dorasta etsimässä Teddyä tuhotun talon raunioista pimeyden keskellä.
    Remus räpytteli hetken ja kohottautui sitten. Puinen katto vaihtui näkymään lankkulattiasta ja hennonpunaisella tapetilla päällystettyihin seiniin. Missään ei näkynyt huonekaluja, ikkunoissa ei ollut verhoja eikä seinillä peilejä eikä tauluja. Pienistä ikkunoista tulvi hämmästyttävä määrä tuota pehmeää, valkoista valoa. Remus nousi seisomaan kevyesti, mitä ei ollut tapahtunut varmaankaan vuosiin. Olo oli hämmästyttävän vetreä, nivelet eivät raksahdelleet uupuneesti eivätkä lihakset älähdelleet vastalauseitaan. Hengitys ja askelet kaikuivat huoneessa, jossa pölyhiukkaset olivat primadonnia valokeiloissaan.
   Remuksesta huoneessa oli jotain tuttua, tuskallisen tavoittamatonta sellaista; hän ei koskaan nähnyt tätä huonetta, mutta hän oli kuitenkin varma sen tuttuudesta, ikään kuin olisi nähnyt siitä unta. Hän ei kuitenkaan ehtinyt käytävään tutkiakseen taloa tarkemmin, kun hänen takaansa kuului aivan selvästi yskäisy. Remus säikähti, käsi jo puolimatkassa ovenkahvalle, sillä hän oli ollut varma että oli ollut huoneessa yksin. Hän liikkui hitaasti, yrittäen tavoittaa taikasauvansa ajoissa.
   ”Ei Remus, sinullekaan ei säästetty sauvaa matkaseuraksi”, kuului huoneen nurkassa olevan yskähtelijän ääni. Remus käännähti entistä kauhistuneempana, sillä hän oli varmasti kuullut harhoja. ”Älä nyt näytä noin kauhistuneelta!” huudahti toinen ääni virnistäen, kun Remus oli kasvokkain toisten kanssa.
   Huoneen yhtä lailla valaistussa nurkassa seisoivat James ja Sirius. James näytti liikuttavan nuorelta, suorastaan pojalta. Siriuskin näytti kuitenkin muuttuneen, kuollessaan hän oli ollut rähjäisempi ja kärsineen näköinen, mutta nyt hänen kasvonsa olivat lähes ne samat, jotka hymyilivät Pottereiden hääkuvassa kaksikymmenkesäisinä. Remusta hämmästytti havaita nolostusta itsessään, ajatellen kuinka paljon vanhemmalta hän varmasti nyt vaikutti. Sinä tapaat vuosia sitten kuolleet ystäväsi oudon talon nurkassa ja ensimmäinen ajatuksesi on, miltä näytät? Ehkä oletkin nuorempi kuin mitä olet ajatellut, Remus ivasi itseään.
   ”Hauska nähdä sinua taas”, James sanoi hymyillen onnellisesti ja astui hieman lähemmäs. Lattiasta kuuluva vaimea kolahdus sai Remuksen epäilemään mielenterveyttään hieman: kuuluiko kuolleiden askelista ääniä? Niin Remus, keskityt jälleen kerran olennaiseen, hänen oma äänensä kuului sanovan jossain pään sisäosissa. Remus sai sanotuksi vain yhden asian, mikä hänen mieleensä tuli.
   ”Missä me olemme?” James katsoi kulmakarvat koholla taakseen Siriukseen, joka asteli myös lähemmäs. Molemmat kääntyivät takaisin Remukseen päin, odottavan näköisinä. Remus ei kuitenkaan tiennyt, mitä häneltä odotettiin, joten hän pysytteli vaiti. ”Rääkyvässä röttelössä”, Sirius paljasti lopulta avuliaasti. Remus räpytteli hetken.
   ”Minä kun kuvittelin että röttelöt ovat vähän… röttelömäisempiä”, Remus sanoi lopulta, virnistys hiipien hiljalleen huulia pitkin suupieliin. Jamesinkin hymy leveni. ”Niin, mutta me vähän siistimme paikkoja sinua varten.” Sirius hymyili myös, astui Remuksen eteen ja asetti kätensä toisen harteille. ”Tervetuloa kotiin, kelmi”, hän sanoi hiljaa, hymyillen liikuttuneena. ”Kotiin? Täälläkö minun pitäisi viettää ikuisuus?” Remus heitti, puoliksi kauhuissaan siitä, että vastaus saattaisi olla myöntävä. James läpsäytti kätensä Remuksen toiselle hartialle, Siriuksen käden päälle.
   ”Ei toki, tämä oli vain tällainen vastaanottoaula, niin sanoaksemme. Jospa mentäisiin sitten, Lily varmaan odottaa jo. Kenties joku muukin”, hän lisäsi arvoituksellisesti. Kaikki kolme käännähtivät kohti ovea, avasivat sen ja astuivat käytävään.
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

Jassminadara

  • Vieras
Vs: Hetki ennen ikuisuutta [6/6, VALMIS!]
« Vastaus #5 : 12.08.2008 22:19:53 »
Eikö tämä ole saanut kommenttia? Ihmiset, miksi te ette lue näin hyvää ficciä?
Ajattelin ensin sanoa että awws, mutta sitten huomasin, ettei se sovi ollenkaan tähän ficciin. Hyvällä tavalla.. Tämän ficin luettuaan tuli sellainen.. ei-mitään-olo. Seesteinen, kuin olisi noiden kelmien mukana päässyt jonnekin missä ei tarvitse tuntea mitään muuta kuin hyvää, mikä ei tunnu tulevan mistään.. Osaanpa minä taas selittää ::)
Ehkä tarkoituksena oli sanoa, että tämä ficci oli hyvin kuvailtu, ja aidon tuntuinen. Kuvailu oli taas omaa luokkaansa, minulle ei ole koskaan tullut mieleenkään kuvata huonetta näin:
Lainaus
Hengitys ja askelet kaikuivat huoneessa, jossa pölyhiukkaset olivat primadonnia valokeiloissaan.
Mutta kieltämättä tuo oli äärimmäisen hyvä lause. Tekee tunnelmasta jotenkin.. pysähtyneen?
Remuksen puhuminen itselleen mielessään oli taas jotain aidontuntuista, remusmaista, odotettavaa ja söpöä.
Mitäs mun piti vielä sanoa? Tuo Peterin kappale oli jännä, maiseman kuvailu sopi siihen hyvin, ja erityisen tyytyväinen olin siihen, että Peter jäi katselemaan sitä. Ei mitään ihan-sama-vaikka-tapoitkin-meidät-mennään-tekemään-jekkuja-kuin-oltaisiin-taas-15-kesäsiä.. Pidin siitä, että James ei syyttänyt mistään, mutta että välit eivät siis olleet kunnolla kunnossa.
Ja oi, James oli ihana kun kertoi että hän ja Sirius olivat "siistineet paikkoja" rääkyvässä röttelössä Remusta varten. Jo idea, että he siihen pystyvät oli niin herkullinen ja söpö. Ehkä tämä sittenkin on sellainen awws-ficci. Ihan vähän. Ja täydellinen just tällaisena.

Lunella

  • ***
  • Viestejä: 704
Vs: Hetki ennen ikuisuutta [6/6, VALMIS!]
« Vastaus #6 : 13.08.2008 08:04:07 »
Koitan nyt antaa järkevää palautetta ja tämä oli aivan Ihana! Siriusta tuli sääli kun hän ei ensin edes tajunnut olleensa kuollut. Myös Peteriä tuli sääli. Pikku-raukka..♥
Lainaus
   ”Ei Remus, sinullekaan ei säästetty sauvaa matkaseuraksi”
Hahhaah. Tuo oli jotenkin hyvin koominen lausahdus. Myös ne Remuksen epäolennaiset ajattelut olivat hauskoja. Tämä oli hyvää vastapainoa muulle synkeälle tekstille.


Life is an illusion.



amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Vs: Hetki ennen ikuisuutta [6/6, VALMIS!]
« Vastaus #7 : 13.08.2008 15:58:43 »
Oho, olenpas saanut kommenttitulvan :D

Jassminadara: Kiitos kiitos, kyllähän tänne sitten lopulta tuli enemmänkin kommentteja :'D

Peter-kappaleeseen halusinkin saada juuri sen tunnelman, että se olisi realistinen; vaikka James jostakin oikusta olisikin antanut anteeksi sen, että Peterin vuoksi hänen koko perheensä kuoli (kenties James olisi niin hyväsydäminen?), mutta Sirius ja Remus osoittivat jo AV:ssa sen, että mitään ei ollut unohdettu. Mutta, mukava kuulla että onnistuin. :D

Kelmikiti: Kiitos sinullekin, valitettavasti en keksi enää, mitä siellä 'välivaiheen' jälkeen tapahtuisi, joten tuo siirtymisvaihe on ainut mihin halusin ja saatoin keskittyä. ;)

Servetti: Peteristä tuli kieltämättä hyvin säälittävä, mutta ehkä se pitää suoda hänelle, haluan ajatella ettei hän voinut olla niin paha jos Sirius, Remus ja James kerran kelpuuttivat hänet seuraansa. :'D Ja kiitos palautteesta, hyvä kuulla. :)
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Vs: Hetki ennen ikuisuutta [6/6, VALMIS!]
« Vastaus #8 : 14.08.2008 14:43:44 »
Lacrimare: kiitos, mielenkiintoisesti sanottu että "Tuli pitkästä aikaa iloinen olo siitä, että kaikki kelmit todella kuolivat." :D Hauska kuulla kumminkin että pidit!
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Hetki ennen ikuisuutta [6/6, VALMIS!]
« Vastaus #9 : 30.08.2008 15:57:57 »
Tää oli todella mainio, ihana ja hyvä. En ymmärrä miten en oo tätä ennen huomannut. Tosi hyvää tekstiä ja loistavaa kuvailua. 
Lainaus
  Tärkeämpää on vain nähdä heidät nyt yhdessä: juuri kasvuikänsä ohittaneet nuoret miehet, joiden silmissä vilkkuvat vielä kouluiän kepposet. Yksi pitkä, komea naistenmies, joka tunnettiin tulisena ja kiihkeänä, mutta joka tulisi olemaan vielä jonain päivänä rakastava, huolehtiva ja hellämielinenkin kummisetä; yksi juuri isäksi tullut, huispausurasta haaveillut aurori, joka oli rohkea ja vahvatahtoinen; yksi pienempi mies, jonka itsetunto ja ulkonäkö kaipasivat kohennusta, mutta joka tarvitsi kipeästi hyväksyntää keneltä tahansa; sekä yksi väsyneen ja rähjäisen näköinen, mutta lempeä, hyväsydäminen ja älykäs velho.
Aivan ihanasti oot kuvaillu Jamesii, Siriusta, Remusta ja Peteriä. Ihana tää pätkä siitä ku Harry oli vauva.

Lainaus
Jokaiselle tulee joskus tunne, ettei kukaan voisi ymmärtää, mutta useimmiten se on vain kuvitelmaa. Tämä tilanne ei ole sellainen missään tapauksessa. Onko joku muka joskus hyväksynyt ystävän pettämisen ja kuoleman?
Loistavaa ;D En usko, että kukaan hyväksyis sitä.  :(

Lainaus
Lily tuli hieman lähemmäksi, Jamesin kylkeen kiinni. ”Hänestä kasvaa rohkea poika. Hän pystyy siihen kyllä”, Lily kuiskasi, suru silmissään kiiltäen. James kietoi toisen kätensä tämän harteille. Uuden tilanteen tuottama ahdistava paine hellitti hieman, kun sen saattoi jakaa jonkun läheisen, samassa tilanteessa olevan kanssa. He jäivät hiljaisuuteen, jonka Lily rikkoi lopulta.
”Kyllä minä tiedän, että sinä luulit kuulevasi harhoja.”
Tässä jäin hymyileen typerästi Lilylle ja Jamesille, koska ne on niin ihanii ja söpöi yhessä. Just luodut toisilleen.

Lainaus
”Niin, kuolema on vähän outoa joskus”, James sanoi, hieman surumielinen hymy nuorilla kasvoillaan. ”Anteeksi vain, kaveri, mutta minun taitaa olla parasta olla välittämättä sinusta. Istun vain tässä ja odotan, kunnes joku tulee hakemaan minut”, Sirius sanoi päättäväisesti, välittämättä Jamesin oudoista sanoista ja tuskallisen aidosta ulkomuodosta
Voih, Sirius-parka ;D Se kullanmuru luuli, että joku tulis sitä häkemaan.. (niin söpöä)

Lainaus
Sinä tapaat vuosia sitten kuolleet ystäväsi oudon talon nurkassa ja ensimmäinen ajatuksesi on, miltä näytät? Ehkä oletkin nuorempi kuin mitä olet ajatellut, Remus ivasi itseään.
Lainaus
  ”Missä me olemme?” James katsoi kulmakarvat koholla taakseen Siriukseen, joka asteli myös lähemmäs. Molemmat kääntyivät takaisin Remukseen päin, odottavan näköisinä. Remus ei kuitenkaan tiennyt, mitä häneltä odotettiin, joten hän pysytteli vaiti. ”Rääkyvässä röttelössä”, Sirius paljasti lopulta avuliaasti. Remus räpytteli hetken.
   ”Minä kun kuvittelin että röttelöt ovat vähän… röttelömäisempiä”, Remus sanoi lopulta, virnistys hiipien hiljalleen huulia pitkin suupieliin. Jamesinkin hymy leveni. ”Niin, mutta me vähän siistimme paikkoja sinua varten.” Sirius hymyili myös, astui Remuksen eteen ja asetti kätensä toisen harteille. ”Tervetuloa kotiin, kelmi”, hän sanoi hiljaa, hymyillen liikuttuneena. ”Kotiin? Täälläkö minun pitäisi viettää ikuisuus?” Remus heitti, puoliksi kauhuissaan siitä, että vastaus saattaisi olla myöntävä. James läpsäytti kätensä Remuksen toiselle hartialle, Siriuksen käden päälle.
   ”Ei toki, tämä oli vain tällainen vastaanottoaula, niin sanoaksemme. Jospa mentäisiin sitten, Lily varmaan odottaa jo. Kenties joku muukin”, hän lisäsi arvoituksellisesti. Kaikki kolme käännähtivät kohti ovea, avasivat sen ja astuivat käytävään.
VOI Remus, se on niin ihana... ;D

Tästä tuli aika pitkä. Eikä oikeestaan mittään rakentavaa, mutta ehkä saan sen anteeks ;D


<3
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Vs: Hetki ennen ikuisuutta [6/6, VALMIS!]
« Vastaus #10 : 31.08.2008 13:58:23 »
Kiitoksia NeitiMusta, kiva kuulla palautetta, rakentavaa tai ei ^^
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 750
Vs: Hetki ennen ikuisuutta [6/6, VALMIS!]
« Vastaus #11 : 31.01.2010 18:17:31 »
Kommentinkerjäyshaasteessa taisi osua onni kohdalle, sun ficci nimittäin ja kaiken lisäksi vielä kelmificci. Jee!  :D

Tätä on vähän hankalampi kommentoida, koska betanasi tiedän paljon sun kirjoitustyylistä. Onpa vielä pitkäkin projekti ollut takana. Yritän kuitenkin parhaani, etten vaan toistelisi itseäni. Idea on hyvä, erilainen. Kaikkien kelmien näkökulmasta kaiken lisäksi, eikä vain Siriuksen tai Remusin tai Jamesin. Kokonaisuudessaan pidän kerronnasta. Ihanaa tunnelmanluontia, sellaista Powerpuff Girls-henkistä, että ollaan yhdessä ikuisesti. Sellaista kelmeille omaista, ei siis mitään tyttömeininkiä. Huoh, ehkä tajuat mitä tarkoitan. Välillä samaan lauseeseen tulee turhakin paljon sanoja, mutta se on aika tällainen pilkunviilajan huomio.

Peter on tässä jotenkin hurjan... ei sympaattinen, mutta vähemmän inhottava henkilö. Kerrankin sen pienen rotan ajatuksia koko pettämisen takana pädetään, perustellaan (vaikka se on joka tapauksessa väärin) ja käydään läpi. Toisaalta Peterin ajatukset saavat vain ajattelemaan, että idioottityhmäluuseri oliko pakko olla Voldemortin tossun alla, oliko?, eli Peter ei saa tältä suunnalta yhtään sympatiaa.

Pidin kolmannessa osassa kuvailusta. James oli oma ihana itsensä, ja Lilyn ja Jamesin suhde on niin omiaan jopa taivaassa (tai missä ikinä he olivatkaan). Hihii, hyvin kirjoitettu mukavalla tunnelmalla, vaikkakin tilanne on inhottava kamalin.

Sirius-pätkä oli ihana ihanin paras. Kirjassa itken aina tässä kohtaa, mutta tämä oli pikemminkin sellainen vakuuttelu, että Siriuksella oli kaikki ihan jees, vaikka kuolikin. Jamesin ilmestyminen Siriuksen seuraan oli myös hyvä idea. Se vain paransi sitä fiilistä, että Siriuksella oli ehkä vihdoin kaikki hyvin, koska pääsi Jamesin luo. Ja siihen samaan paikkaan loppujen lopuksi kaikki muutkin päätyy.

Jälkimmäinen Peter-pätkä on hyvä. Siinä on vangittu tunnelma pitkän ajan jälleennäkemiseen, sellainen kiusaantunut, anteeksiantava ja samalla anteeksiantamaton. Peter oli vanha oma itsensä, aivan kuin ei olisi koskaan ollutkaan Voldemortin tossun alla, vaan se sama Peter, joka oli hiirenä seurannut Jamesia, Remusia ja Siriusta kouluaikoina.

Viimeinen, Remusin kuolema, oli kovin remusmainen. Rauhallinen, rento, ei oikeastaan edes häilyvää paniikkia. Paitsi alussa. Tuli jotenkin rauhallinen, hyvä fiilis koko ficin lukemisen jälkeen. Sellainen, että kaikki kelmit (miinus Peter, tietenkin, koska se luuseri jäi jonnekin istumaan) ovat jälleen yhdessä, jossain paremmassa paikassa kuin tämä meidän maailmamme. Tai velhomaailma.

Kiitos ihan mielettömän hyvästä ficistä, tätä oli ilo sekä lukea että kommentoida!  :)

between the sea
and the dream of the sea

amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Vs: Hetki ennen ikuisuutta [6/6, VALMIS!]
« Vastaus #12 : 01.02.2010 09:49:07 »
:DD Kiitos, kommentti täyttä hiddenbeniä! Naureskelin täällä erityisesti noille Peteriä koskeville kommenteillesi, ihan samansuuntaisilta ne kyllä kuulostavat kuin omatkin mietteeni :') Ja pitkät lauserakenteet ovat kyllä ikuinen ongelmani! Onneksi on jo sentään puolisentoista vuotta vanha ficci, ehkä olen sen jälkeen oppinut jo paremmille tavoille?
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Tämä oli niin ihana <3 En edes muista, miten löysin tämän, mutta tuo nimi ja se, että tässä on Kelmit, saivat minut napsauttamaan tämän auki ja laittamaan kirjanmerkkeihin odottamaan lukuvuoroaan. Tänään sitten päätin lukaista, ja että oli suloinen ja ihana :3

Toistan itseäni sanomalla, että tämä oli ihana. Minusta oli kivasti aloitettu siitä, kuinka kaikki ovat paikalla. Parhaat ystävän, Kelmit, kokoontuvat vielä kerran kokoon katselemaan Jamesin jälkikasvua ennen kuin jotain peruuttumatonta tapahtuu.

Seuraavana Peter... Jotenkin oli kiva, että tuo hänen näkökulmansa ja pohdintansa tuli esiin, vaikka ei se silti oikeuta pettämään ystäviään, mutta niin. Koska siis eihän kirjassa (kai, en ainakaan äkkiseltään muista), että olisi tullut mitään kunnon selitystä, miksi Peter teki niin. Toki sitä aina mietti, mutta kuitenkin. Oli jotenkin kiva, että tässä tarinassa se tuli tietyllä tapaa esille: Peterin omia ajatuksia ja ns. itsensä puolustamista tuon teon tehdessään.

James. Että jotenkin sydäntä hieman riipaisi se, miten hän katseli omaa kotitaloaan ja mietti, miten Lilylle ja Harrylle oikein kävi. Ja ajatus siitä, että tuore isä ja joutuu niin pian eroon pienokaisestaan. Se suru jää tietyllä tavalla kuitenkin taka-alalle, kun Lily saapuu ja kysyy, pitääkö yksinpuhelua jatkaa pitkäänkin :D Ainakin itseääni hymy puhkesi melkein samantien huulille.

Ja aaaws, toi Siriuksen...

Lainaus
”James?” hän kuiskasi. Jamesin nimi oli ainut joka hänen mieleensä enää tuli, olihan James pelastanut hänet niin monta kertaa, vaikka viimeksi hän oli tehnyt niin melkein kaksi vuosikymmentä sitten.

Aaaws <3 Niin ihana! Ja sit vielä se, että James vastaa... niin... niin... ihana ja herkkä kohta <3 Ja se, miten James jää uskollisesti istumaan ystävänsä viereen ja odottaa, että Sirius lähtisi mukaan. Ja miten Siriuksen on pakko hyväksyä se, että hän on kuollut...
Ja sitten loppuun tuo nuorentumisen kommentti... Ah, tuo heti tietynlaisen keveyden ja heittää sen haikeuden sivummalle. Mut ainakin valtasi tietty onnen tunne siinä vaiheessa, kai siksi, että nyt Sirius ja James ovat taa syhdessä - nyt ikuisesti.

Peter... Voi Peter, Peter, Peter... Yllätyin jotenkin siitä, että James tuli häntäkin vastaan. Antoiko hän anteeksi, en ole varma, mutta kenties, koska antoi Peterille kuitenkin mahdollisuuden lähteä hänen mukaansa tai jäädä. Peter jäi, joka omalla tavallaan oli surullista, mut toisaalta... Peterin valinta ja toisaalta oikein.

Ja Remus, mun ihanan suloinen Remus <3 Ensin ihmettelin tuota taloa, mutta sai sekin sitten selityksen. Heh, ja hieman hauska, sillä ainakin itseäni huvitti Remuksen oikeat ajatukset oikeaan aikaan. Remusta oli vastassa hänen parhaat ystävänsä, ja minut ainakin tekee suunnattoman onnelliseksi ajatus, että Kelmit ovat jälleen onnellisesti yhdessä <3

Kokonaisuudessaan siis ihana ja kaunis tarina, jonka aion varmasti lukea vielä joskus uudelleen :)

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

maigaro

  • ***
  • Viestejä: 375
  • ava by raitakarkki
Tää oli aivan ihana :) Tykkäsin siitä ekasta ku kaikki kelmit oli vielä yhdessä ilmeisen onnellisina. Peteristä kertova eka luku oli kiva ku siinä avattiin vähä sitä miksi Peter lähti Voldemortin matkaan ja petti ystävänsä. Jamesin luvussa oli jotenki sulosta ku James luuli kuulevansa Lilyn äänen päässään, joka olikin siinä vieressä koko ajan. Siriuksen luvussa tykkäsin kun Sirius kutsui Jamesiä apuun, joka sitte ilmesty paikalle :) Peterin toisessa luvussa oli kiva ku James tuli hakemaan hänetkin. Sirius ei ilmeisesti ollu antanu anteeksi Peterin tekoa koska ei ollut tullut mukaan. Ja Remus tietenkin ajattelee järkeviä kuoltuaankin :D Kiva ku James ja Sirius hakivat kummatkin Remuksen Lilyn ja ilmeisesti Doran luo.