Kirjoittaja Aihe: Itku puhdistaa (S, H/D, flangst)  (Luettu 2874 kertaa)

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Itku puhdistaa (S, H/D, flangst)
« : 09.07.2008 11:39:03 »
Nimeke: Itku puhdistaa
Kirjoittanut: Winga
Tyylilajit: Fluff, angst
Paritus: Harry/Draco
Ikäraja: S
Lyhyesti: Kukaan ei nähnyt kyyneliä pojan kasvoilla. Hän oli oppinut peittämään tunteensa, oppinut, etteivät pojat saa itkeä. Itku on heikkouden merkki.
Vastuuvapaus: Rowlingin he vieläkin ovat
Kirjoittajalta: Tutkailin tässä fikkejä, joita kirjoitin, ennen kuin kone formatoitiin ja joita en ole muistanut katsoa ennen tätä. Löysin tämän (kirjoitettu joulukuussa 2007) ja olin itse sen verran tyytyväinen, jotta päätin julkaista.


Itku puhdistaa

Minä itken.
Kyyneleet valuvat poskiani pitkin.
Miten olenkaan ollut niin tyhmä?
Miten ikinä uskoinkaan sinua?
Ei kultapoju tahdo lohikäärmettä,
eivät vastakohdat yhteen sovi.
Ei se koskaan olisi toiminut,
niinpä minä itken.


Kukaan ei nähnyt kyyneliä pojan kasvoilla. Hän oli oppinut peittämään tunteensa, oppinut, etteivät pojat saa itkeä. Itku on heikkouden merkki. Niin hänelle opetettiin, kun hän oli pieni. Hän ei tiennyt, miksi pojilta oli itku kielletty, mutta tytöt saivat itkeä. Mutta senkin hän oli oppinut, ettei vanhempiaan saa kyseenalaistaa. Niinpä hän ei ollut koskaan kysynyt. Mutta nyt hän itki ja tahtoi kyseenalaistaa kaikki vanhempiensa opit. Tahtoi kysyä miksi?

Poika ei voinut ymmärtää mitä pahaa itkussa oli. Itku puhdistaa ihmistä. Niin oli eräs pojalle tärkeä ihminen kerran sanonut. Mutta poika ei tuolloin ollut uskonut häntä. Nyt... nyt poika tahtoi voida itkeä, voida olla oma itsensä eikä aina tuo vanhempiensa kuva. Olla jotakin, mitä ei ollut ennen ollut. Mutta se tuntui niin vaikealta. Aloittaa puhtaalta pöydältä.

Vaikka poika ei tiennytkään sitä, hänen itkunsa aiheuttaja tarkkaili häntä hieman kauempaa vinosti hymyillen. Ei hän oikeasti ollut poikaa tarkoittanut satuttaa, hän tahtoi pojan vain joskus voivan itkeä. Puhdistaa itseään siitä kaikesta surusta, jota tämä koskaan oli tuntenut. Hän tiesi, ettei poika ollut itkenyt sen jälkeen, kun poikaa oli rankaistu itkusta. Jätetty ilman seuraa, pimeään huoneeseen. Se oli saanut pojan lopettamaan itkemisen ja rakastamaan pimeää.

Poika tunsi jonkun katselevan häntä. Hän olisi tahtonut olla yksin, mutta hän oli varma siitä, että joku tarkkaili häntä. ”Kuka siellä?” hän sanoi pimeyteen.

Tarkkailija säpsähti paikallaan. Oliko poika huomannut hänet? Hän seisoi aivan hiljaa tarkkaillen pojan ilmeitä.

”Minä tiedän, että siellä on joku.” Pojan ääni ei värähtänytkään. Hän otti taikasauvansa ja mutisi Lumos. Valo syttyi sauvan päähän ja poika katseli ympärilleen. Hän lähti kävelemään suuntaan, jossa oletti vaanijansa oleskelevan.

Tarkkailija katsoi lähestyvää poikaa. Hän tiesi joutuvansa kohtaamaan tämän, mutta ei ollut odottanut sitä aivan näin pian tapahtuvaksi. Hän ei kuitenkaan lainkaan liikkunut vaan odotti pojan saapuvan luokseen.

Poika käveli varovasti kohti ovea. Hän oli huomannut tumman hahmon syvennyksessä. ”Kuka siellä?” hän toisti. Kun vastausta ei kuulunut, hän käveli ovelle ja näki viimein, kuka häntä oli tarkkaillut. ”Sinä.

”Minä”, tarkkailija totesi ja katsoi pojan itkettyneitä kasvoja. ”Itkitkö jo tarpeeksi?”

Tarpeeksi?! Miten niin tarpeeksi? Aivan kuin sinä olisit suunnitellut tämän”, poika sähisi ja tuijotti tarkkailijaansa. ”Sinun takiasi minä itkin!”

”Minä niin toivoin, että olisit itkenyt kaikkea muutakin, olisit puhdistanut itseäsi. En minä tarkoittanut sinua satuttaa, minusta sinun piti vain saada joskus itkeäkin. Minä olen pahoillani”, tarkkailija katsoi poikaa silmiin. ”Minä en koskaan todella satuttaisi sinua.”

”Niin sinä sanot, niin sinun pitää sanoa. Mutta minä tiedän”, poika astui askeleen tarkkailijaansa kohti, ”minä tiedän millainen sinä todella olet.”

”Jos sinä kerran tiedät, kerro minullekin. Minä tiedän vain rakastavani sinua, tiedän olleeni tyhmä, mutta tiesin, etten muutenkaan olisi saanut sinua suremaan kaikkea pahaa. Olisit vain haudannut kaiken sisällesi, niin kuin olet tähänkin asti tehnyt, antanut asioiden hautua, tehnyt itsesi yhä katkerammaksi maailmaa kohtaan.”

Poika tuijotti tarkkailijaansa ennen kuin purskahti uudelleen itkuun.

”Hyshys, Draco-kultaseni. Kaikki on hyvin.On hyvä joskus itkeäkin”, toinen sanoi ottaen pojan syleilyynsä.

”Harry, älä ikinä enää pelottele minua noin, uhkaa jättäväsi. Minä osaan surra, mutta suren vain hieman eri tavalla kuin sinä”, Draco mutisi itkunsa keskeltä. Harry tiukensi otettaan Dracon ympärillä. ”Ja jos vielä joskus teet noin, en tiedä voinko antaa anteeksi.”

”Saan siis anteeksi?” Harry kysyi katsoen toisen silmiin. Hän piti Dracosta tiukasti kiinni, suojellen muulta maailmalta.

”Saat.”

Harry hymyili hieman. Pian hän siirsi päänsä lähemmäs Dracon omaa ja suuteli poikaa. ”Minä lupaan, etten enää tee noin, kunhan sinä lupaat itkeä ollessasi surullinen. Et aina patoa tunteitasi sisällesi, vaan annat minun auttaa sinua surussasi.”

Draco katsoi vihreisiin silmiin omat silmänsä yhä kyyneleiden täyttäminä. ”Minä lupaan.” Hän suuteli Harrya. ”Toivottavasti olet aina minun.”
« Viimeksi muokattu: 26.03.2015 02:35:26 kirjoittanut Kaapo »
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Paha tytteli

  • Vieras
Vs: Itku puhdistaa (K-7, H/D, flangst)
« Vastaus #1 : 09.07.2008 17:24:27 »
Ui, ihana ficci. Kuinka joku voikin osata kirjoittaa näin hyvää tekstiä? Pidin tästä todella, ja toivon, että kirjoitat lisää ficcejä tällä parituksella. (On lempiparitukseni!)
Kirjoitusvirheitä en löytänyt, ja tekstin pituus oli hyvä.

Paha tytteli

hunsvotti

  • ***
  • Viestejä: 250
Vs: Itku puhdistaa (K-7, H/D, flangst)
« Vastaus #2 : 10.07.2008 11:05:57 »
Söpöööööö<3 ^^ Sinä se osaat kirjoittaa!

Lainaus
Poika tuijotta tarkkailijaansa ennen kuin purskahti uudelleen itkuun.
Yhden virheen löysin jopa. :D Ja kun näin aikaisin aamulla en keskittynyt kunnolla, niin menin vähän sekaisin, kun ruvettiin yhtäkkiä puhumaan 'pojasta'. x) Mutta se onkin oma mokani. :D

Draco oli hieman Ooc, mutta ei se pahemmin haitannut. :)

Luihuinen_89

  • Yksinäinen kulkuri
  • ***
  • Viestejä: 1 025
  • Käsi käsessä kuljemme yhdessä ohi esteiden!!
Vs: Itku puhdistaa (K-7, H/D, flangst)
« Vastaus #3 : 10.07.2008 13:16:15 »
oi miten ihana. ja opettavainen ::)
Osaat kirjoittaa sujuvasti ja muutenkin pidän kamalasti H/D joten ihana
juonikin oli todella omaperäinen (Laittaa nyt toinen tahallaan itkemään) ;D

Luihu kiittää ja kumartaa
Kaikki muuttuu, minäkin vaikkei sitä aina uskoisikkaan.

Mun ficci kokoelma

Uusi Mcr G/F
Trust Me

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Itku puhdistaa (K-7, H/D, flangst)
« Vastaus #4 : 10.07.2008 17:50:41 »
Paha tytteli: Hih, kiitti. Voi, H/D:tä on tullut kirjoitettua aika paljonkin... Kiva, että tällainen kiinnosti ja kiitokset kehuista  :)

hunsvotti: Ohops, virhe korjattu! Hih, kiitti. Ja mun teksteissä Dracosta tuppaa tulemaan Ooc...
Mutta joo, siis kivaa kun pidit!

Luihuinen_89: Mulla on juonet tainneet aiemmin olla omaperäisempiä, siltä ryhtyy vaikuttamaan...
Opettavainen? Ai, kiva  ::) Kiitos paljon
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

fan4ever

  • ***
  • Viestejä: 114
  • "You love me. Real or not real" - "Real"
Vs: Itku puhdistaa (K-7, H/D, flangst)
« Vastaus #5 : 26.11.2010 18:15:34 »
Söpö

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 997
  • Clara, my Clara
Vs: Itku puhdistaa (K-7, H/D, flangst)
« Vastaus #6 : 26.11.2010 20:45:28 »
Tää oli tosi... kaunis. Ensimmäinen sana, joka mulle tuli mieleen, kun luin tätä vaikka kyseessä on H/D - en oikein välitä siitä.
Tuo alussa ollut, kursivoitu kohta (en oikein tiedä, että onko se jokin runontapainen) oli aivan surullisen ihana.
-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor