Kirjoittaja Aihe: Todellinen || Raapale, S  (Luettu 4106 kertaa)

venla

  • ***
  • Viestejä: 88
  • tosikko
Todellinen || Raapale, S
« : 05.07.2008 02:46:26 »
Kirjoittanut: venla
Ikäraja: Sallittu
Tyylilaji: 1shot, raapale
KK: Kirjoitin tämän kertaakaan miettimättä sanamääriä ja jouduin poistamaan yhden sanan.

Lienee turha sanoa, etten minäkään omista Zachariasta.

X.X.X

Todellinen

Zacharias on tavallinen.

Hän pitää huispauksesta ja kannattaa samaa joukkuetta kuin isänsä ja eri joukkuetta kuin isoveljensä. Hän valitsi jästitiedon oppiaineeksi, sillä ajatteli pääsevänsä siinä helpolla.
Hän kirjoittaa kaikkien oppituntien muistiinpanot huolellisesti siinä toivossa että joku mukava tyttö pyytäisi niitä häneltä lainaksi. (useimmiten kysyjä on Ernest Knop)
Zacharias käy koulua välillä mielenkiinnolla, välillä vastentahtoisesti ja välillä unenomaisessa horroksessa, mutta väittää koko ajan halveksivansa koulutusta ja oikean tekemisen puutetta ja käyvänsä koulua vain vanhempiensa takia.
Niin kuin kaikki pojat todellisuudessa, hän vihaa Potteria joka luulee olevansa liian ihmeellinen.

Kun AK perustetaan, hän liittyy mukaan vain koska hänellä ei ole parempaakaan tekemistä.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 23:37:03 kirjoittanut Pops »

Jennea

  • Vieras
Vs: Todellinen
« Vastaus #1 : 06.07.2008 01:28:38 »
En ollutkaan huomannut tätä aikaisemmin. Äh, tyhmä minä, sillä odotin innokkaasti, että saisin luettua muiden Zacharias ficcejä. Onneksi kuitenkin huomasin tämän tässä vaiheessa, enkä vielä myöhemmin.

Tässä oli kiva idea. Että ei se Zacharias mikään ihmeellinen ole. Aivan tavallinen poika vain, joka käy koulua, ystävystyy ja urheilee. Niinhän se yleensä menee, eikä Zachariaskaan ole poikkeus.

Tykkäsin älyttömästi tuollaisista ei-niin-tärkeistä-asioista, mitä mainitsit. Esimerkiksi, että kannattaa eri joukkuetta kuin isoveljensä ja jästitiedon valitsemisen syyn, sekä tuon muistiinpanojutun. Tuo jotain aitouden tunnetta ficciin.

Lainaus
Zacharias käy koulua välillä mielenkiinnolla, välillä vastentahtoisesti ja välillä unenomaisessa horroksessa, mutta väittää koko ajan halveksivansa koulutusta ja oikean tekemisen puutetta ja käyvänsä koulua vain vanhempiensa takia.
Oijoi, lempikohtani. Näinhän se menee nuorena. Muille esitetään toista, vaikka itse omassa päässään ajattelisi ihan muuta.

Lopusta tykkäsin erityisesti. Ja ai niin, vielä sen verran, että sinulla oli unohtunut muutamat pilkut tekstistä. En jaksa niitä tähän erikseen lainailla, mutta lue itse yhden kerran vielä läpi, niin uskon, että huomaan ne itsekin. Ei ole mitään suuria virheitä, mutta kuitenkin. :)

Kiitos kuitenkin tästä! Mukava oli lukea.

venla

  • ***
  • Viestejä: 88
  • tosikko
Vs: Todellinen
« Vastaus #2 : 06.07.2008 19:59:42 »
:) Aiheen fikkiin sain suoraan Wikipedian esittelysivulta; Provosoiduin siitä kuinka negatiivisesti Zacharias esitettiin. Ja senkin halusin tuolla mainita, että kun Tylypahkaa ajattelee kouluna, varmasti moni on salaa kateellinen Harrylle tai ajattelee että tämä on vain huomionkipeä ja aikuisten hemmottelema.

Pilkuista: Totta, niitä saisi olla enemmänkin. Olen tietoisesti nykyään alkanut kirjoittaa mahdollisimman vähän pilkkuja laittaen niitä vain paikkoihin, johon oikeasti haluan pienen tauon, mutta nyt sieltä omasta mielestänikin puuttuu muutama. Hyvä että mainitsit asiasta.

Jassminadara

  • Vieras
Vs: Todellinen
« Vastaus #3 : 01.09.2008 22:02:59 »
Hei venla! Meillä pyörii tuolla sulkakynässä raapaleficcipiiri ja minä valkkasin tämän raapaleen tämän viikon ficiksi. Joten kommenttia saattaa tulla tavallista enempi, ja saattaa ehkä kannattaa käydä tuolla ficcipiirissä katsomassa mitä porukka on sinne kirjoitellut. Minä taidan palailla vähän myöhemmin kommentoimaan itse ficciä. Mutta kiitos tästä ficistä, sen on aika mahtava. ;)

Hermy^

  • Vieras
Vs: Todellinen
« Vastaus #4 : 01.09.2008 23:23:33 »
Hemm. En oikein tiedä mitä ajatella. Oon miettinyt päässäni tähän vaikka kuinka pitkän selostuksen, mutta sitten kumoan koko ajan omia ajatuksiani, enkä haluakaan kirjoittaa niitä ylös. Plaaa.
Periaatteessa haluaisin nyt analysoida tätä hieman pidemmin, mutta koska pääni ei ilmeisesti tänään kestä, jätän tehtävän muille ja sanon itse vain jotakin pientä. Niin.

Hän kirjoittaa kaikkien oppituntien muistiinpanot huolellisesti siinä toivossa että joku mukava tyttö pyytäisi niitä häneltä lainaksi. (useimmiten kysyjä on Ernest Knop)

Voi miten suloista :D Hurmaavia yrityksiä Zachariaksella saada tyttöjen huomiota, ylensähän se menee niin päin, että poika huomiota janotessaan kinuaa rasittavasti tyttöä lainaamaan muistiinpanoja itselleen. Tässä asetelma on käännetty virkistävästi päälaelleen. Tykkään kyllä tuosta sulkuhuomioista. Harmi tosin Zachille..

Kiva, että olet tässä tuonut ilmi sen, että kaikkihan sitä oikeasti ovat Harrylle kateellisia eikä vaan Zacharias, kun yleistäen Zachariaksesta pyritään tekemään ilkeä tyyppi sen tähden, että poika ei ole kovin harrymyönteinen :D Tosin itse en siltikään kovin perusta kateellisista tyypeistä, mutta uskon tuon lauseen painottavan sitä, ettei poika mikään pahis ole.

Lopetus oli hauska ;)

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Vs: Todellinen
« Vastaus #5 : 02.09.2008 21:14:13 »
Tämähän oli yllättävän kiva pieni raapale. En erityisemmin ole kiinnostunut Zachariaksesta, mutta tällainen kerrontakulma oli vaihteeksi erittäin piristävä. Minä tykkäsin hyvästä preesenssin käytöstä ja muutenkin lauseitten rakenteista. Tällaista ei lue turhan usein.

Sulkuihin pistetty lause olisi ehkä kannattanut sisällyttää ed. lauseeseen, piste pistetty sulkujen jälkeen, mutta muuten oli ihan sujuvaa tekstiä. Jotenkin tällä hetkellä tuollaisten niin tavallisten asioiden kerronta iski tosi hyvin. Kuten Jennea sanoikin, minäkin tykkäsin muistiinpanojen kirjoittamisen ja jästitiedon valitsemisen syistä, ihanan tavallista. Ja juuri tuo muille esittäminen on niin perusnuoren mieltä.

Tykkäsin myös oivalluksesta, että varmasti moni Tylypahkan pojista on Harrylle kovin kateellinen.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Lallu

  • freak bitch
  • ***
  • Viestejä: 1 256
  • dynamite
Vs: Todellinen
« Vastaus #6 : 02.09.2008 21:29:12 »
Ficcipiiristä terve.

Eli siis... Aikas perusraapalehan tämä on. Hyvällä tavalla perusjuttu. Tässä oli kivasti kuvattu koko tuon pojan (en jaksa kirjottaa nimee, kun menee kuitenkin väärin  ;D) elämä; huispausjoukkueista koulunkäyntiin.

Monet on maininnut noi muistiinpanot ja niin mainitsen minäkin, koska mä tykkään suluista ja tässä semmoset löyty. Pienellä sulkupätkällä saa kivasti lisää syvyyttä taas tuohonkin kohtaan. Se oli kiva <3

Mä kiitän!

Lallu
[

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Todellinen
« Vastaus #7 : 02.09.2008 21:33:29 »
Tämä oli, kuten monet ovat ennen minua ehtineet sanoa, ihanan tavallinen. Tavoittaa hyvin sellaisen perusnuoren näkökulman asioihin. Tehdään sillä tavalla kuin on helpointa, esitetään hiukan, ettei mikään oikeasti kiinnosta, kadehditaan niitä, joilla näyttää sujuvan paremmin tai jotka ovat suositumpia. Sellaista perussettiä. Kerrontatapa oli myös perussettiä, mikä korosti tätä ennestään. Se sopi minusta hyvin. Kiitoksia tästä.
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


venla

  • ***
  • Viestejä: 88
  • tosikko
Vs: Todellinen
« Vastaus #8 : 03.09.2008 15:12:15 »
Vau, kiitos Jassmi!
Viikon fikki kuulostaa hienolta. :)

Ja kiitos kaikille ihanista kommenteista! Luin jokaisen ja kaikki olivat todella piristäviä. Tavallisuuttahan tämä fikki käsittelee ja siihen olen myös tekstissä pyrkinyt.
Sulut olivat ainakin tekstiä kirjoittaessani oma uusi juttuni, joten ne on tähänkin täytynyt saada näkyviin. Hyvä että enimmäkseen se on ollut ihmisille mieleen.

Kiitos paljon jälleen ja kumarrus, en pysty edes kuvaamaan kuinka paljon nauroin ääneen innosta, kun luin tuon Jassminin viestin. Tämä on kunnia. :D

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Todellinen
« Vastaus #9 : 06.09.2008 00:26:56 »
Pidän tämän tavallisuudesta, siitä, kuinka se voisi kuvata kenen tahansa elämää. On myös hieno lukea preesensissä kirjoitettua tekstiä.

Pidän Zachariaksen toiveesta, että joku tyttö saattaisi tahtoa kopioida läksyjä, mutta hän joutuu silti aina tyytymään Ernestiin. Zachariaksen ajatukset vain ovat tavallisia nuorille. Myös Potter-viha on ymmärrettävä - kuinka kukaan voisi palvoa poikaa, joka vie kaiken kunnian, paistattelee loisteessa, johon itse ei pääse?

Loppukin on niin tavallinen, vain koska hänellä ei ollut parempaakaan tekemistä.

Kiitoksia tästä.
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Jassmi

  • Vieras
Vs: Todellinen
« Vastaus #10 : 07.09.2008 19:38:06 »
Minulta jäi tämä kokonaan kommentoimatta, syynä tunnuksen ongelmat. Mutta korjataanpa asia nyt. :D

Eli, minusta tämä vain on parhaimpia raapaleita mitä olen lukenut. Enkä osaa edes nimetä, miksi. Mutta joka kerta kun luen, niin tämä muuttuu vain paremmaksi :)
Pidin siitä, että raapale on kirjoitettu preesenssissä. Se tuo tämän tarinan jotenkin lähemmäs itseä, ehkä jopa henkilökohtaisemmaksi. Nuo kaikki ei-niin-tärkeät-asiat kuten Jennea ilmaisi, ovat aivan mahtavia. Lähes jokainen niinstä nyt ensinnäkin on rinnastettavissa minuun, mikä on kivaa lukea ficeissä :D Mutta siis, ihan mahtavaa mainita sellainenkin asia, että hän valitsi jästietiedon päästäkseen helpolla. Tämä raapale nyt vain jotenkin kolahti. Todella hienoa.